Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zal vast en zeker op de voorgpagina van Tweakers.net komen. Ik verwacht dat 0.01% van alle NL PS3-bezitters vandaag zo veel kabaal maken op Tweakers.net dat het lijkt alsof de hele PS3 hiermee stante pede nutteloos is geworden. Die Linux-optie gebruikt enkel een zeeeeer kleine minderheid en dan ook nog 'ns enkel uit nieuwsgierigheid.

Als Sony de optie laat verdwijnen om hackers tegen te werken zal ik er geen traan om laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

ymmv schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Dit zal vast en zeker op de voorgpagina van Tweakers.net komen. Ik verwacht dat 0.01% van alle NL PS3-bezitters vandaag zo veel kabaal maken op Tweakers.net dat het lijkt alsof de hele PS3 hiermee stante pede nutteloos is geworden. Die Linux-optie gebruikt enkel een zeeeeer kleine minderheid en dan ook nog 'ns enkel uit nieuwsgierigheid.

Als Sony de optie laat verdwijnen om hackers tegen te werken zal ik er geen traan om laten.
Als ze het nou eens voor elkaar hadden gekregen om een goede mediaserver te laten draaien via Linux, dan was het bijzonder interessant geweest. Nu zal het mij ook niet erg roesten dat ze de optie weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Nee idd ik heb op mijn oude ps3 ook weleens linux erop gezet, zonde voor de ruimte die je ervoor moet reserveren, het werkt erg stroef en het ziet er niet uit met een normal sized toetsenbord in je hand op de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

BamSlam_ schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:54:
(Flauwe) 1 april grap van Sony?
Denk het wel. Aangezien we nu op 3.15 zitten, denk ik niet dat we direct naar 3.21 gaan, maar eerst naar 3.2 ;)

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ymmv schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:16:
Sony heeft een goedbedoelde feature iongebouwd die is/word misbruikt door kwaadwillenden die de feature gebruiken om inkomsten van Sony en derden tegen te houden, en eigenlijk de mogelijkheid bieden om onwettige dingen te doen. Ik vind het goed van Sony dat ze hun inkomsten en die van anderen proberen veilig te stellen. Ipv boos te zijn op Sony kan men beter boos worden op de hackers.

Daarnaast begreep ik dat Sony bezig is met devs om een soort embedded mediaplayer te maken voor de PS3 die gewoon onder het XMB gaat draaien en dus meer features gaat bieden.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tilburgs82 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Denk het wel. Aangezien we nu op 3.15 zitten, denk ik niet dat we direct naar 3.21 gaan, maar eerst naar 3.2 ;)
Tuurlijk niet. Het is bekend dat de 'hack' die GeoHot voor de PS3 gebruikte deze other OS functie nodig heeft om te werken...

PS3 updates zijn (bijna) altijd op donderdag.. toevallig is de komende donderdag 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GranCanaria schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:06:
Ok thanks, zal eens kijken want voor dat bedrag wil ik ze ook graag hebben, hadden ze nog meer games?
Stormrise en Disney Sing Along lagen er ook. Maar of je die wilt hebben, zelfs voor die prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt wel damn veel over gepraat komende dagen op iWereld. Slimme marketing truc. Ik denk dat we wel een update gaan krijgen, maar dat het uiteindelijk een total andere gaat worden, met bv als verrassing de voice over, of dergelijke. It makes no sense om het op donderdag doen...hmm sony gaat ons wel in spanning houden, en ik denk dat dat de bedoeling was, hehe ! Time will tell, dus as donderdag zien we t wel, en alsjeblieft ga niet opeens bitchen dat het de slechte console nu is en dat je gaat boycotten etc...the joke is on you dan...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Op 1 April begint ook een nieuw kwartaal. Maar ik denk dat als ze het eruit halen, er waarschijnlijk ook iets anders voor terug komt.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Deem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:54:
Op 1 April begint ook een nieuw kwartaal. Maar ik denk dat als ze het eruit halen, er waarschijnlijk ook iets anders voor terug komt.
Ja, 3D-ondersteuning voor games en 3D-ondersteuning voor BluRay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:54:
Dat denk ik ook, ze kunnen het eruit halen en ons met iets anders blij maken :P Ik gebruik het toch niet, en heb ok de 120gb versie. Me broertjes hebben de 80gb en die weten niet eens dat linux op kan zetten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Eigenlijk is het niet handig om die update op 1 april uit te brengen. De dag erna is het goede vrijdag en een paar dagen later volgen de twee Paasdagen. Stel dat er toch wat problemen optreden na die update (is wel vaker gebeurd) dan zijn die feestdagen niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zeker dat Otheros verwijderen door de 3.21 update een 1 april grap is.
Ik heb net Yellow Dog 6.2 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:15:
Gewoon niet updaten en voor spellen die 3.21 of hoger nodig hebben een extra PS3 Slim aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:15:
Waar gebruik je Yellow Dog precies allemaal voor? of is het gewoon om even mee te kunnen spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Ik denk ook dat het een 1 april grap is, Sony had eerder juist bevestigd dat ze de 'Other OS' functie er niet uit zouden halen.
Ik denk dat op 1 april Firmware 3.20 uitkomt met oa 3D-ondersteuning voor 3D-tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21
Ondertussen staat het ook op de frontpage van Tweakers

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend Ultimate Alliance 2 gekocht (15(!) Euro bij Nedgame). Erg vermakelijke game, ook al is die reeks vrijwel hetzelfde sinds die 1e X-men game voor de Ps2. Maakt niet uit, dit soort beat'm ups hoeven niet veel te veranderen. (Wellicht ander roster maar dat is bij elke versie ook zo)

Enige nadeel is dat je de DLC niet langer kan downloaden, die stond maar 2 maanden online ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het hier ook een keer posten zodat het gezeur hopelijk snel kan ophouden.
Elke PS3-gebruiker heeft een gebruikersovereenkomst geaccepteerd, maar waarschijnlijk heeft niemand deze destijds (helemaal) gelezen.
Uit de door alle PS3-gebruikers geaccepteerde gebruikersovereenkomst;
3. DIENSTEN EN UPDATES

Op gezette tijd kan SCE bepaalde updates, upgrades of diensten voor uw PS3™-systeem verlenen om ervoor te zorgen dat het systeem naar behoren volgens de richtlijnen van SCE werkt of nieuwe aanbiedingen aan u doen. Sommige diensten kunnen automatisch en zonder kennisgeving worden verleend wanneer u online bent en andere diensten zijn eventueel beschikbaar voor u via het online netwerk van SCE of andere geautoriseerde kanalen. Zonder enige beperking kan onder de diensten het leveren van de laatste update of download van nieuwe releases vallen, waarbij beveiligingspatches en nieuwe of herziene instellingen en features kunnen zijn inbegrepen waardoor de toegang tot illegaal gekopieerde games of het gebruik van ongeautoriseerde hardware of software in verband met het PS3™-systeem wordt voorkomen. Sommige diensten kunnen uw huidige instellingen wijzigen, verlies van gegevens of content veroorzaken of wat functionaliteitverlies veroorzaken.
bron: http://nl.playstation.com...date-features-(ver-3-15)/

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-03-2010 12:04 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor er zijn al 160 posts met gezeik haha, was te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:17
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:02:
Ik zal het hier ook een keer posten zodat het gezeur hopelijk snel kan ophouden.
Elke PS3-gebruiker heeft een gebruikersovereenkomst geaccepteerd, maar waarschijnlijk heeft niemand deze destijds (helemaal) gelezen.

[...]

SONYHOND was een betere nick geweest. Wat maakt het uit wat er in een eula staat. In de winkels en op andere plekken werd de linux functionaliteit aangeprezen als feature van de PS3. Moeten we de eula maar alvast doorlezen voordat we het apparaat gaan aanschaffen? Met zo'n eula kunnen ze trouwens in principe alle features wel schrappen, als het hun (Sony) uitkomt, maar dat maakt niks uit want we zijn er mee akkoord gegaan. :/

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilverMane schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:14:
[...]SONYHOND was een betere nick geweest. Wat maakt het uit wat er in een eula staat. In de winkels en op andere plekken werd de linux functionaliteit aangeprezen als feature van de PS3. Moeten we de eula maar alvast doorlezen voordat we het apparaat gaan aanschaffen? Met zo'n eula kunnen ze trouwens in principe alle features wel schrappen, als het hun (Sony) uitkomt, maar dat maakt niks uit want we zijn er mee akkoord gegaan. :/
Je geflame mag je achterwege laten. :)
Een ieder die komt zeuren gaat gewoon af, ze hebben dit zelf geaccepteerd.
Maar wie ben ik om te zeggen dat het accepteren/ondertekenen van iets zonder het eerst uitvoerig te hebben gelezen sowieso niet slim is?
Ik geef toe dat ik het zelf destijds ook niet heb gelezen, maar mij zul je dan ook niet horen klagen.
Eigen schuld dikke bult!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sterker nog ik wedt dat 90% van de mensen die nu gaat 'zeuren' over het feit dat er een feature uitgehaald wordt de feature zelf nog nooit heeft gebruikt of wil gaan gebruiken.
Het was precies hetzelfde met de Backwards compatibility, toen dat verdween begon iedereen te klagen dat ze het zouden missen, terwijl ze al 10 jaar lang een PS2 hadden kunnen kopen...:X

Het zal mij persoonlijk om het even zijn of er een Other OS geinstalleerd kan worden. Als het verwijderen betekend dat er minder kans is op hacks en dergelijke ben ik ervoor. Laat de PS3 maar lekker hackvrij blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 29-03-2010 12:34 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
[...]

SONYHOND was een betere nick geweest. Wat maakt het uit wat er in een eula staat. In de winkels en op andere plekken werd de linux functionaliteit aangeprezen als feature van de PS3. Moeten we de eula maar alvast doorlezen voordat we het apparaat gaan aanschaffen? Met zo'n eula kunnen ze trouwens in principe alle features wel schrappen, als het hun (Sony) uitkomt, maar dat maakt niks uit want we zijn er mee akkoord gegaan. :/
Inderdaad dat kunnen ze doen, jij bent akkoord gegaan met een gebruikersovereenkomst. Los daarvan kunnen ze die features alleen eruit halen wanneer je de nieuwe firmware doet downloaden, en zonder die kan je waarschijnlijk niet meer online. Is alleen maar slim van Sony geweest om, wanneer de ps3 gekraakt zou zijn, die mensen het zo lastig mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

1 april, ik wacht het rustig af.
Als het echt zo ver komt zal ik mijn ongenoegen uiten, hoewel ik de optie 1x geprobeerd heb om erachter te komen dat ik er niet echt veel mee kon.

Op zich best een goede 1 april grap die behoorlijk geloofwaardig is. Lekker veel rumoer en iedereen pakt het op.

[ Voor 94% gewijzigd door Shiver23 op 29-03-2010 12:47 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:44:
Als het echt zo ver komt zal ik mijn ongenoegen uiten, hoewel ik de optie 1x geprobeerd heb om erachter te komen dat ik er niet echt veel mee kon.
Waarom dan je ongenoegen uiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat maakt het uit wat er in een eula staat.
Oogklappen af wanneer bedrijven ons dingen ontnemen en oogklappen op als we ons eigen klein wereldje willen beschermen. Da's de houding van de gemiddelde nederlander. Dikke middelvinger naar iedereen die voor onze auto op het zebrapad loopt maar extra langzaam lopen als je er zelf loopt.

Sony haar algemene voorwaarden zijn ten alle tijden inzichtelijk geweest, nou niet ineens die eula afwijzen en je eigen "rechten" als hard accepteren. |:(

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

Het is bij zulke geruchten ook altijd vermakelijk te zien hoeveel mensen hier ineens in dit topic reageren die je anders nooit ziet. Is dat iets Nederlands? Klagen omdat het kan. Zoals eerder aangegeven hoeveel mensen zullen nu daadwerkelijk dit other OS gebruiken en hier dus 'last' van krijgen. Echt een heel klein gedeelte. Ik ken IRL zo'n 50 mensen via een clan met een PS3 waarvan er niemand is die dit heeft of ook maar geprobeerd heeft. Ik kan er dus ook totaal niet wakker van liggen als ze dit er uit halen.

En dat je onder dat nieuwsbericht allemaal mensen hoort dat ze rechtzaken aan gaan spannen, dat hun PS3 de grootste functionaliteit verliest etc. etc. Dan kun je mij wegdragen hoor 8)7

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:17
swopdark schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:57:
[...]

Oogklappen af wanneer bedrijven ons dingen ontnemen en oogklappen op als we ons eigen klein wereldje willen beschermen. Da's de houding van de gemiddelde nederlander. Dikke middelvinger naar iedereen die voor onze auto op het zebrapad loopt maar extra langzaam lopen als je er zelf loopt.

Sony haar algemene voorwaarden zijn ten alle tijden inzichtelijk geweest, nou niet ineens die eula afwijzen en je eigen "rechten" als hard accepteren. |:(
Ach, dat neemt toch niet weg dat het gewoon gek is dat deze geadverteerde functionaliteit wordt weg gehaald. Worden jullie allemaal betaald om Sony te verdedigen hier op het internet? Sony kan trouwens echt niet zomaar zichzelf alle rechten toekennen met of zonder aula. Dat alles moet gewoon samen gaan met het consumenten recht. Gaan jullie bedrijf X ook massaal verdedigen als ze teletekst uit een bepaalde TV halen, terwijl ze daar wel bij aankoop mee hebben geadverteerd als een speciale feature? Dat hele oogkleppen verhaal is trouwens echt onzin.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

[...]

De rechtsgeldigheid van EULA's is maar wazig, aangezien niemand ze leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Nou weer even over wat gezelligs,

Was het nog niet van plan, en wilde eigenlijk voor de Wii gaan. Maar afgelopen zondag nog even over de winkelstraat en de lokale gameshop in. Nog even een korte kijk op het aanbod van spellen (en prijzen). Werd het toch een impulsieve aankoop van de PS3!

Samen Incl. de game God of War III en Ratchet & Clank: Tools of destruction hoop ik de komende tijd nog wel even zoet te zijn.

Doorslag doet het hem ook eigenlijk de meer "volwassen" games op de console. En op de Wii waren er maar een handje vol titels waarin ik geïnteresseerd ben. Aangezien mn vrouwtje ook wel van gamen houd, en die ook maar liever achteraf de PS3 wilde.
Mooie ook natuurlijk dat er een blu-ray drive in zit, heb even door de menu's gespit (wat veel opties :9~ ) zie ik terug dat ik totaal geen miskoop heb gedaan. Kan er meteen media mee streamen van de PC, daar wilde ik eigenlijk een andere PC voor aanwijzen maar dat is dus niet meer nodig :) (hoef ook niet te klooien met scherm resoluties van Windows).

Deze nacht een aantal downloadbare demo's gestart (en weer zo'n handige automatische uit schakeling functie gevonden!).

Zodirect even spitten in de online betalingen via de store van de PSNetwork. Aangezien de games wat goedkoper zijn. (En direct kijken hoe het zit met de software als je het "per ongeluk" kwijt bent of verwijderd, wellicht manier voor back-up?).

Maar tot zoverre alleen maar +++++ punten voor de PS3!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:08:
Het is bij zulke geruchten ook altijd vermakelijk te zien hoeveel mensen hier ineens in dit topic reageren die je anders nooit ziet. Is dat iets Nederlands? Klagen omdat het kan. Zoals eerder aangegeven hoeveel mensen zullen nu daadwerkelijk dit other OS gebruiken en hier dus 'last' van krijgen. Echt een heel klein gedeelte. Ik ken IRL zo'n 50 mensen via een clan met een PS3 waarvan er niemand is die dit heeft of ook maar geprobeerd heeft. Ik kan er dus ook totaal niet wakker van liggen als ze dit er uit halen.

En dat je onder dat nieuwsbericht allemaal mensen hoort dat ze rechtzaken aan gaan spannen, dat hun PS3 de grootste functionaliteit verliest etc. etc. Dan kun je mij wegdragen hoor 8)7
in een woord ja, dat is typisch nederlands , zeiken zeuren klagen , niets is goed , alles is prut

de gemiddelde Nederlanders mentaliteit is , zaniken :)

het zal mij persoonlijk niets kunnen interesseren dat other os weggaat , het liefs had ik dat playstation home ook helemaal verdwijnt , en de rest van de crap erbij

totaal nutteloos , en heeft weinig op de kous , want zeg nou eerlijk wie heeft wat aan linux op de ps3? als je graag programma's draait die lopen als dikke stront , dan misschien wel

wie heeft er ooit iets aan home? juist 99% helemaal niks

ik hoop dan ook dat sony het houd bij gamen , en het wat crappy mediacenter eens een goede update geeft

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rieshjart schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:12:
Zodirect even spitten in de online betalingen via de store van de PSNetwork. Aangezien de games wat goedkoper zijn. (En direct kijken hoe het zit met de software als je het "per ongeluk" kwijt bent of verwijderd, wellicht manier voor back-up?).
Wat is het Backup hulpprogramma op het PLAYSTATION 3-systeem en hoe gebruik ik dat programma?
http://faq.nl.playstation...mFja3Vw&p_li=&p_topview=1

Veel plezier met je aankoop! :)

[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-03-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
rieshjart schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:12:
....

Maar tot zoverre alleen maar +++++ punten voor de PS3!!
Ook heb je een download geschiedenis waar alle downloads in staan. Mocht eea verwijderd hebben, kan je via de lijst het PSN spel weer downloaden.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Wat is het Backup hulpprogramma op het PLAYSTATION 3-systeem en hoe gebruik ik dat programma?
[link]

Veel plezier met je aankoop! :)
Thnx, nu ik dat zie denk ik dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet mogelijk is om daarvan een back-up te maken.
(je hebt je post inmiddels aangepast, maar ik lees zeker wel de instructies vluchtig door (ook van de consoles zelf) maar betreft dat gedeelte ben ik ook een "echte nederlander" :+ )
GG---77 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Ook heb je een download geschiedenis waar alle downloads in staan. Mocht eea verwijderd hebben, kan je via de lijst het PSN spel weer downloaden.
Dit is dan weer goed om te horen, dan heb ik blijkbaar geen back-up nodig. Dan is het dus een soort systeem wat Steam hanteert en onthoud je aankopen dmv je account, en je hebt gewoon recht op je spelletje.
(Reden dat ik hier aan denk is door aangekochte mp3tjes die ik 1x kon downloaden en verder er dus naar kon fluiten na een HD crash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een 'Exclusive Content' code voor Avatar: The Game. (Tsteu Armor)
Ik heb het spel niet en zal deze ook niet spelen dus geef ik de code weg.

Wie de code wilt kan mij een bericht sturen met je PSN ID (zodat ik kan checken of je Avatar hebt/speelt).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dit hele "other os" verhaal een 1 april grap is dan zijn er wel heel, heel veel mensen ingetrapt. Denk alleen dat deze grap een beetje te gevoelig ligt. Vooral in de VS zijn er zat mensen die hierin een leven lang niks doen zien door een absurd hoge financiele vergoeding te claimen.

Ik zal de update met een grijns op mijn twee PS3 consoles installeren. Sony is overigens wel lekker bezig met de media de laatste tijd, vorige maand al een keer massale internet paniek door de datum-bug en nu weer internet paniek door the other os functie. Maargoed slechte publiciteit is ook publiciteit. Vooral ontwikkelaars zullen het wellicht op prijs stellen dat Sony inkomsten uit verschillende hoeken wil veiligstellen. Ik lees op heel veel fora al allerlei 360-lutsertjes die roepen een 360 te gaan kopen... haha!

Misschien zou deze openlijke "punch in the face" voor hackers wel een extra vlaag van hackersaandacht kunnen betekenen voor Sony en da's geen goed nieuws. Hoewel, hackers hebben dit soort redenen niet nodig om de PS3 te wille kraken want dat is toch al een gewild doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Nou, het is niet dat ineens hackers nu wakker worden ofzo. Ze zijn altijd al actief geweest en zijn nu 3 jaar verder en het is nog altijd niet geluk. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.

[ Voor 23% gewijzigd door Deem op 29-03-2010 15:29 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
SilverMane schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:10:
[...]

Ach, dat neemt toch niet weg dat het gewoon gek is dat deze geadverteerde functionaliteit wordt weg gehaald. Worden jullie allemaal betaald om Sony te verdedigen hier op het internet? Sony kan trouwens echt niet zomaar zichzelf alle rechten toekennen met of zonder aula. Dat alles moet gewoon samen gaan met het consumenten recht. Gaan jullie bedrijf X ook massaal verdedigen als ze teletekst uit een bepaalde TV halen, terwijl ze daar wel bij aankoop mee hebben geadverteerd als een speciale feature? Dat hele oogkleppen verhaal is trouwens echt onzin.
Ik heb nog nooit met koeienletters gezien dat er ook een ander OS op te installeren is. Maar als je toch Linux gebruikt zou ik het niet updaten, opgelost :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ckeijer schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:50:
Ondertussen staat het ook op de frontpage van Tweakers

link
Het is echt ongelooflijk. Alle mensen die een playstation speciaal voor Linux hebben gekocht zitten allemaal te reageren dat hun leven nu geen zin meer heeft.
Ik begrijp best dat je het kut vind als je blijkbaar heel blij bent met de Linux versie die je erop hebt, maar als 0.1% moet lijden zodat de PS3 nog minstens een jaartje hackproof blijft, dan ben ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat nog leuker is dat mensen die er over zeiken beschuldigen van een nederlandse mentaliteit van altijd maar zeuren. Vervolgens 30 posts van mensen die zeuren dat de zeurders niet zo moeten zeuren :+)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Blindfold schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Het is echt ongelooflijk. Alle mensen die een playstation speciaal voor Linux hebben gekocht zitten allemaal te reageren dat hun leven nu geen zin meer heeft.
Ik begrijp best dat je het kut vind als je blijkbaar heel blij bent met de Linux versie die je erop hebt, maar als 0.1% moet lijden zodat de PS3 nog minstens een jaartje hackproof blijft, dan ben ik voor.
Ik denk serieus dat 75% niet eens een PS3 heeft die reageerd en de overige 25% daar misschien 10% Linux van gebruikt. Fanboy gedrag blijft jammer genoeg altijd, kijk maar eens als er een Apple nieuwsbericht komt, dan stromen de berichten ook binnen. Ik vind het altijd wel vermakelijk om te lezen en de uitspraken die sommige mensen dan doen, echt de meeste onzin word er dan uitgekraamt. Gelukkig kan mij het niet zoveel uitmaken aangezien ik me PLAYstation 3 alleen gebruik voor Media Streaming en te PLAYen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Synth schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:58:
[...]

Ik denk serieus dat 75% niet eens een PS3 heeft die reageerd en de overige 25% daar misschien 10% Linux van gebruikt. Fanboy gedrag blijft jammer genoeg altijd, kijk maar eens als er een Apple nieuwsbericht komt, dan stromen de berichten ook binnen. Ik vind het altijd wel vermakelijk om te lezen en de uitspraken die sommige mensen dan doen, echt de meeste onzin word er dan uitgekraamt. Gelukkig kan mij het niet zoveel uitmaken aangezien ik me PLAYstation 3 alleen gebruik voor Media Streaming en te PLAYen.
Hetzelfde met de PS2 compabiliteit, er zeuren veel meer mensen over dan dat er ook daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ace schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Hetzelfde met de PS2 compabiliteit, er zeuren veel meer mensen over dan dat er ook daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt.
Na ik had het liever wel gehad, maarja heb gelukkig nog een ps2 in de kast liggen. En ik vind het ook uit de ogen gezien van Sony een slimme zet om dat niet te doen, als je de verkoop cijfers nog ziet van de PS2 zouden ze zichzelf in de vingers snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een paniek allemaal, eerst maar eens 1 april afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede namiddag/avond iedereen.
Even een vraag over kopieren naar de ps3.
Ik weet dat dit waarschijnlijk al gevraagd is maar het is onmogelijk om alle 50 delen van dit topic en andere topics door te nemen.
Wanneer ik bvb een map met muziek vanop een externe harde schijf of over het netwerk naar de ps3 wil kopieren, splitst hij de muziekbestanden in die map op in verschillende mappen volgens beginletter. Dus mapje A, mapje B, enz... Bij fotos en films splitst het alles op in mapjes per maand.
Is het niet mogelijk dat een map met naam Muziek ook als een map of afspeellijst met de naam Muziek op de ps3 komt? Zoals van je computer kopieren naar je externe harde schijf? Of vanuit een zelfgemaakte afspeellijst op de ps3 een hele map kopieren of zo?
Hopelijk weet iemand raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 08:38
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:36:
Goede namiddag/avond iedereen.
Even een vraag over kopieren naar de ps3.
Ik weet dat dit waarschijnlijk al gevraagd is maar het is onmogelijk om alle 50 delen van dit topic en andere topics door te nemen.
Wanneer ik bvb een map met muziek vanop een externe harde schijf of over het netwerk naar de ps3 wil kopieren, splitst hij de muziekbestanden in die map op in verschillende mappen volgens beginletter. Dus mapje A, mapje B, enz... Bij fotos en films splitst het alles op in mapjes per maand.
Is het niet mogelijk dat een map met naam Muziek ook als een map of afspeellijst met de naam Muziek op de ps3 komt? Zoals van je computer kopieren naar je externe harde schijf? Of vanuit een zelfgemaakte afspeellijst op de ps3 een hele map kopieren of zo?
Hopelijk weet iemand raad.
Durk eens op vierkantje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:35:
Wat een paniek allemaal, eerst maar eens 1 april afwachten :D
Ik denk dat t nep is.
Versie 3.21 :') Ja, idd nog drie dagen wachten vandaag. Morgen nog 2 en overmorgen 1.
Bovendien op 1 april

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Degenen die denken dat het een 1-april grap is hebben een heel abstract gevoel voor humor moet ik zeggen :?. Zeker als de "grap" op 28 maar aangekondigd wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Synth schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:28:
[...]

Na ik had het liever wel gehad, maarja heb gelukkig nog een ps2 in de kast liggen. En ik vind het ook uit de ogen gezien van Sony een slimme zet om dat niet te doen, als je de verkoop cijfers nog ziet van de PS2 zouden ze zichzelf in de vingers snijden.
Ik denk dat dat niet echt een argument is aangezien de eerste PlayStations 'gewoon' PS2 ondersteuning hadden. Door de kosten die bespaard konden worden hebben ze het uit latere PS3's gehaald. Ik kan dus gewoon PS2 spellen op mijn PS3 spelen. (niet dat ik het oooooooit doe, ik heb het denk ik in 3 jaar tijd 2x gebruikt voor een uurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk wel dat ik er gebruik van zou maken als ik een PS3 had met PS2-ondersteuning. Zeker voor de oudere GTA's die toch geweldig blijven en ook voor GT4 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Ik ben nog bezig met het achterhalen van de bron maarreee op een forum lees ik dit bericht..
De CEO van Sony, Mr Kaz Hirai zei het volgende: "To increase revenues further, we are forced to charge a subscription fee to all PSN users, instead of offering Premium services as an optional subscription. I cannot comment in depth at this time but we are looking at $60 to $80 a year. In return, the full Premium services package will be available to anyone without additional subscription fees. The Premium service will be available in the third quarter of this year for everyone to enjoy.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
LongJoy1980 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:18:
Ik ben nog bezig met het achterhalen van de bron maarreee op een forum lees ik dit bericht..

[...]
Ik ga wel weer PC-games spelen dan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bron van dit bericht is http://ps3clan.nl/2010/03...-komt-dit-jaar-ten-einde/

Dit is natuurlijk een uiterst betrouwbare bron. Kaz Hirai slaat voor belangrijke mededelingen over de toekomst van de PS3 het liefste de internationale pers over en geeft juist aan PS3Clan.nl in persoonlijke diepteinterviews de allersappigste primeurs. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]
Er is geen bron. Tenzij Kaz een interview heeft gehad van ps3clan.nl en dat kanaal heeft gekozen om het slechte nieuws te brengen denk ik dat het verzonnen is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Betalen zou ik niet erg vinden, maar 60 tot 80 dollar per jaar schrik ik toch wel even van.
(als het natuurlijk uberhaupt waar is)

[ Voor 23% gewijzigd door SR8 op 29-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Laatst online: 08:34
Ik heb enige tijd geleden een 2ehands PS3 gekocht.
Helaas begint het apparaat nu wat kuren te vertonen. Het beeld blijft vaak hangen tijdens het laden van een savegame of tijdens het bladeren door het menu. Het geluid hoor je dan nog even.
Dit is overigens niet constant. Ik kan God of War 3 soms 2 uur achter elkaar spelen zonder problemen.

Ik heb de harde schijf al vervangen en nieuwe koelpasta op de CPU en GPU aangebracht (arctic silver)
Het betreft een PS3 60 gb. Originele aankoop datum 23/3/2007
Iemand nog ideeen? ik zal van Sony waarschijnlijk geen coulance hoeven te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SR8 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:57:
Betalen zou ik niet erg vinden, maar 60 tot 80 dollar per jaar schrik ik toch wel even van.
(als het natuurlijk uberhaupt waar is)
Ach, MS Live is officieel ook €60 per jaar, maar op Inet te krijgen voor €35.
Hoewel dat natuurlijk wel anders is bij Sony.

Sony's waardekaarten van 20 en 50 euro kosten meestal ook zoveel. Zowel online als in fysieke winkels.
Terwijl MS' 800 punten officieel 11 euro ksoten, maar op Inet 9
2100 punten 25e, maar op inet 21
4200 punten 50e maar op inet 42euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:39
Dat je akkoord bent gegaan met een bepaalde voorwaarde, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er ook gelukkig mee bent. Waarom zou klagen dan niet mogen? Je mag toch uitspreken dat het je het liever anders gezien had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen is vrij om zijn/haar mening te delen met anderen.
Het nare is dat de meesten die klagen er ook alleen zijn als er iets te klagen valt.
Voor de rest zijn ze niet tot nauwelijks aanwezig in dit topic.
Hetzelfde was het geval met de klok issue.
Een hoop drama en toen het verholpen was was er geen één van diezelfde personen nog hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:35:
Het nare is dat de meesten die klagen er ook alleen zijn als er iets te klagen valt.
Een hoop drama en toen het verholpen was was er geen één van diezelfde personen nog hier te vinden.
Eigenlijk heb je wel gelijk er word hier eigenlijk niet geklaagd over het disablen van die "feature" ik heb het ooit 1x geprobeerd en het was te traag om bruikbaar te zijn.
Heb liever een fatsoenlijke media player dan een linux feature.
Frozen-North schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:52:
Ik heb enige tijd geleden een 2ehands PS3 gekocht.
Helaas begint het apparaat nu wat kuren te vertonen. Het beeld blijft vaak hangen tijdens het laden van een savegame of tijdens het bladeren door het menu. Het geluid hoor je dan nog even.
Dit is overigens niet constant. Ik kan God of War 3 soms 2 uur achter elkaar spelen zonder problemen.

Ik heb de harde schijf al vervangen en nieuwe koelpasta op de CPU en GPU aangebracht (arctic silver)
Het betreft een PS3 60 gb. Originele aankoop datum 23/3/2007
Iemand nog ideeen? ik zal van Sony waarschijnlijk geen coulance hoeven te verwachten.
De lens is een heikel punt bij de 60gb versie, coulance? waarschijnlijk niet.
3jaar oud alweer.
Best bet is zelf een lens in te bouwen voor ongeveer 100euro.
Schijnt dat de 80GB en de slim versie een betere lens hebben.
Maar dat moet ik nog maar zien, zo oud zijn ze nog niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Sinned123 op 29-03-2010 22:44 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]
Lijkt me toch bijzonder sterk dat dit met deze redenen wordt geintroduceerd. "Om meer omzet te maken gaan we jullie laten betalen voor PSN.
Ze zouden dat toch echt compleet anders inpakken bij Sony met een soort verhaal alsof je opeens aan wereldvrede aan het meebetalen bent ipv eerlijk te zeggen dat ze hun zakken willen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Dat komt waarschijnlijk omdat dit topic het laatste jaar nergens meer over gaat, behalve zichzelf herhalende vragen;

- Waar kan ik de beste ps3 aanbieding vinden
- Waar kan ik spel x het goedkoopste vinden
- Mijn spel x is met de post binnen gekomen na y weken wachten
- Ik heb nooit de handleiding gelezen, hoe werkt feature z

Ik heb zelf nooit linux gebruikt op mijn ps3, maar het irriteert mij simpelweg dat een fabrikant zulke ingrijpende, negatieve wijzigingen kan aanbrengen aan mijn ps3. Het is dus simpelweg het feit dat de keuze mij ontnomen wordt om ooit in de toekomst nog van linux op de ps3 gebruik te maken, daarbij is het voor mij dan niet relevant of ik er ooit daadwerkelijk gebruik van zou maken.

De ps3 is in de eerste plaats natuurlijk een spel computer, en die feature werkt gelukkig zo goed dat ik hier (bijna) nooit om hulp of advies hoef te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Waarom staan er op game discs helemaal geen DTS logo. Terwijl die game dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvd jongens,

Ik ben nu al een paar dagen keihard onderweg om de platinum trophie te halen voor Darksiders. Had de game op de moeilijkste moeilijkheid uitgespeeld en heb expres God Of War 3 nog in de folie zitten omdat ik echt ff die 100pct wilde halen voor Darksiders, het is namelijk echt een heel leuke game!

Zit ik in één van de latere levels te backtracken voor allelei kistjes en ander treasures, val ik door een liftbodem heen, wat betekent dat ik in de liftschacht val en het plateau van de lift stopt op de bovenste halte. De lift is met geen mogelijkheid meer naar beneden te krijgen wat betekent dat ik daar deze playtrough dus niet meer kan komen. Na ff googlen kom ik er achter dat dit een bekende glitch is voor zowel de 360 als de PS3 versie en dat het niet meer mogelijk is om een save te laden of het gebied opnieuw in te gaan want de lift blijft bovenin staan. Verdomme! zat op 91 pct van de trophies en moest nog een paar kistjes vinden om de platinum te halen.

Hoop dat ze bezig zijn met een patch want ik ga die game niet nog een keertje spelen. heb er inmiddels bijna 40 uur inzitten! Man wat een bummer.. zou men derde platinum worden! Nu dan maar met pijn in mijn hart de game in de kast gelegt, wachtend op een patch van VIGIL games.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geohot:

Don't Update

"A note to people interested in the exploit and retaining OtherOS support, DO NOT UPDATE. When 3.21 comes out, I will look into a safe way of updating to retain OtherOS support, perhaps something like Hellcat's Recovery Flasher. I never intended to touch CFW, but if that's how you want to play... "

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:59:
Geohot:

Don't Update

"A note to people interested in the exploit and retaining OtherOS support, DO NOT UPDATE. When 3.21 comes out, I will look into a safe way of updating to retain OtherOS support, perhaps something like Hellcat's Recovery Flasher. I never intended to touch CFW, but if that's how you want to play... "

Link
Pff ... GeoHotAir .... Gewoon geen aandacht aan die loser schenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:59:
Geohot:

Don't Update

Link
Huilie, die geo. Ik snap daadwerkelijk niet waarom mensen moeite hebben games te kopen. Want daar gaat het die hackers en hun 'fans' uiteindelijk om: gratis games. In plaats van gewoon naar fatsoenlijke shops te kijken die voor een appel en een ei games aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18
@swopdark: dat is wel heel erg zuur zeg.

Ik ben ook hard op weg naar mijn 3e platinum, moet nog 12 spec ops sterren bij MW2, ben aardig op weg bij Fallout 3 en U2 moet ik nog op crushing uitspelen, eens kijken welke ik al eerste klaar heb :)

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Jongens, die Sony-dudes hebben gewoon een raar gevoel voor humor, en iedereen: sites, tweakers, gamers, mensen die beweren dat je niet moet updaten, iedereen blijft erin trappen..

Laten we zonder veel te discussiëren gewoon afwachten tot het 2 april is, kijken wat Sony nu als onwaar heeft afgestreept..

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Daar zijn "ze" Nederlanders voor he?
Ik zou die Linux optie ook echt missen als kiespijn. En de mogelijke geruchten dat PSN ook geld gaat kosten, ik zou het wel doen hoor. Als de PSN service daarmee uitgebreid kan worden.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Bellerophon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:09:
[...]

Daar zijn "ze" Nederlanders voor he?
Ik zou die Linux optie ook echt missen als kiespijn. En de mogelijke geruchten dat PSN ook geld gaat kosten, ik zou het wel doen hoor. Als de PSN service daarmee uitgebreid kan worden.
PSN gaat uiteindelijk wat kosten, dat is toch al bekend? En mij maakt het ook niet uit, als daarmee nog meer opties komen om het te gebruiken. Natuurlijk ligt dat aan de prijs, maar Sony is niet helemaal gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Pheno79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:11:
[...]

PSN gaat uiteindelijk wat kosten, dat is toch al bekend? En mij maakt het ook niet uit, als daarmee nog meer opties komen om het te gebruiken. Natuurlijk ligt dat aan de prijs, maar Sony is niet helemaal gek :)
Ik had ergens gelezen dat het rond de 60-80 dollar gaat kosten :)
Weet alleen niet meer waar, volgens mij ergens op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
We zien het ooit wel. Ik begreep dat ze ermee in de herfst willen beginnen, dus dan kijk ik of er toegevoegde waarde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Precies we zien het wel.. ff kort google op, maar die game site kopiëren elkaars berichten.

En mocht het betaalde service worden.. Wel jammer maar als het op jaar basis is ga ik er niet wakker om liggen.

Ik was bereid om maandelijkse bijdrage voor WoW en Aion te betalen. Dus een jaarlijkse voor Sony vind ik helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ontstaat er nou echt een discussie op een uit de duim gezogen quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Shiver23 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:48:
Ja stel je voor, laten we alleen maar plausibele berichten plaatsen en vooral niet over iets na denken hoe het mogelijk kan gaan worden.

De betaalde dienst gaat er komen, dat is gewoon een gegeven feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik heb er een nachtje over geslapen voordat ik hier zou reageren over die 1 april "grap". Maar ik blijf het nog steeds niet grappig vinden. Zomaar een geadverteerde functie schrappen. En nee, ik gebruikte het niet, en had ook niet direct plannen om het te gebruiken, mij gaat het om het principe.

Eerst schrappen ze de PS2 ondersteuning, nu linux, in het 3de kwartaal mag je betalen voor "premium content". Wat is het volgende dat ze gaan verzinnen?

Ik vind het geen manier om zo uw trouwe klanten te behandelen. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Svennie schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:50:
@swopdark: dat is wel heel erg zuur zeg.

Ik ben ook hard op weg naar mijn 3e platinum, moet nog 12 spec ops sterren bij MW2, ben aardig op weg bij Fallout 3 en U2 moet ik nog op crushing uitspelen, eens kijken welke ik al eerste klaar heb :)
Welke moet je nog dan? Ik heb er ook nog maar een paar nodig voor platinum namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Shiver23 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:48:
Hulde! _/-\o_

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bellerophon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:53:
[...]
Het is te gek voor woorden dat je dit eerder neigt te geloven dan het bericht over een firmware update die van sony zelf komt 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Boeboe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:06:
[...]

Het is te gek voor woorden dat je dit eerder neigt te geloven dan het bericht over een firmware update die van sony zelf komt 8)7
De firmware update komt op 1 april vandaar het wantrouwen. Voor een betaalde PSN service zijn veel bewijzen en bronnen. Vandaar dat zijn gedachtengang logisch is.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Boeboe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:06:
[...]

Jack Tretton van Sony laat vandaag tijdens de Game Developers Conference in San Francisco weten dat Sony heel trots is over wat het PSN nu te bieden heeft, maar dat het nog niets in rekening gaat brengen als de kosten niet te rechtvaardigen zijn. “Wat abonnementdiensten betreft zijn we trots op de service die wij de consument gratis kunnen aanbieden. Er is geen twijfel over mogelijk dat we in de toekomst komen met een 'meeslepende ervaring', waarvoor een investering op zijn plaats is en waarvoor consumenten echt zouden overwegen hiervoor te betalen.”
Goh, werkt Jack Tretton niet meer bij Sony volgens jou? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Pheno79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:21:
[...]

[...]

Goh, werkt Jack Tretton niet meer bij Sony volgens jou? :D
Dat dus :D
Sony geeft deze signalen af, en die betaalde PSN service staat volledig los van de mogelijke firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Off-Topic
Svennie schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:50:
Zondag heb ik eindelijk tijd om MW2 online te doen, kun jij ook?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bellerophon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:53:
[...]

Ja stel je voor, laten we alleen maar plausibele berichten plaatsen en vooral niet over iets na denken hoe het mogelijk kan gaan worden.

Ja maar niemand weet hoe en wat die betaalde dienst gaat zijn. Dus alles wat er nu over gezegd wordt is speculatie.
Mijn speculatie: Ik kan me niet voorstellen dat ze het PSN wat nu gratis is betaald gaan maken, lijkt me dan eerder dat er extra pakketten komen met bv Crossgame chat waar je dan wel voor moet betalen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellerophon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:34:

Sony geeft deze signalen af, en die betaalde PSN service staat volledig los van de mogelijke firmware update
Iedereen die graag stookt in het Sony vuurtje leest maar wat graag over de berichten heen dat Sony het huidige PSN gewoon gratis gaat houden. Ben ook erg benieuwd wat Sony gaat brengen met haar premuium contaet en of het het waard is om ervoor te betalen. Het PSN brengt al bijna niks minder dan Live en daar worden ook jaarlijks poten voor uitgedraaid. Ik ben niet bereid te betalen voor wat makkelijke snelkoppelingen naar partys etc (live) als de online ervaring identiek blijft. Vertel de 7 miljoen Modern Warfare 2 gebruikers op de PS3 over de hele wereld maar dat het PSN kut is en ze zullen je voor gek verklaren. XBOX live bied hetzefde maar dan betaald. Alle netwerken hebben wel eens lag of downtime ook Live en ook PSN.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook LIVE Gold maar dat is meer noodzaak dan keuze. Ik wil graag online racen in Forza 3 en fraggen in HALO 3 dus ik heb Live nodig. alas. Is er groot verschil in de ervaring online naast wat handige snelkoppelingen vooraf?? nee, vind ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

swopdark schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:21:
[...]

Iedereen die graag stookt in het Sony vuurtje leest maar wat graag over de berichten heen dat Sony het huidige PSN gewoon gratis gaat houden. Ben ook erg benieuwd wat Sony gaat brengen met haar premuium contaet en of het het waard is om ervoor te betalen. Het PSN brengt al bijna niks minder dan Live en daar worden ook jaarlijks poten voor uitgedraaid. Ik ben niet bereid te betalen voor wat makkelijke snelkoppelingen naar partys etc (live) als de online ervaring identiek blijft. Vertel de 7 miljoen Modern Warfare 2 gebruikers op de PS3 over de hele wereld maar dat het PSN kut is en ze zullen je voor gek verklaren. XBOX live bied hetzefde maar dan betaald. Alle netwerken hebben wel eens lag of downtime ook Live en ook PSN.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook LIVE Gold maar dat is meer noodzaak dan keuze. Ik wil graag online racen in Forza 3 en fraggen in HALO 3 dus ik heb Live nodig. alas. Is er groot verschil in de ervaring online naast wat handige snelkoppelingen vooraf?? nee, vind ik niet
Sorry hoor, maar waar zie jij staan dat ik stook in het Sony vuurtje? Of het gratis moet blijven, ja natuurlijk... Maar voor PSN betalen zou ikzelf ook niet erg vinden, mits datgene wat men ervoor terug gaat krijgen maar naar behoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Bellerophon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:50:
[...]

Sorry hoor, maar waar zie jij staan dat ik stook in het Sony vuurtje? Of het gratis moet blijven, ja natuurlijk... Maar voor PSN betalen zou ikzelf ook niet erg vinden, mits datgene wat men ervoor terug gaat krijgen maar naar behoren is.
Er word bedoeld (neem ik aan) dat mensen zeggen dat PSN betaald gaat worden, wat niet juist is. PSN blijft gratis, er komen alleen extra pakketten met meer mogelijkheden op het PSN. Het huidige PSN blijft dus gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wordt er wel gelezen? Hetzelfde zeg ik nog een 4 posts hierboven....:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Iemand nog aanraders voor co-op games?
Army of two vind ik niks aan, Rainbow Vegas 1/2 al gespeeld.
Spellen van alle categorieen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

BigF25 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:12:
little big planet :D
Modern warfare 2 (spec ops )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Little big planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
LittleBigPlanet is zeer zeker een aanrader! Tot 4 mensen co-op fun!
MW2 special ops in co-op is ook leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Pixeljunk Monsters
Pixeljunk Eden
Pixeljunk Shooter
Meelobee schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:19:Ja maar niemand weet hoe en wat die betaalde dienst gaat zijn. Dus alles wat er nu over gezegd wordt is speculatie.
Mijn speculatie: Ik kan me niet voorstellen dat ze het PSN wat nu gratis is betaald gaan maken, lijkt me dan eerder dat er extra pakketten komen met bv Crossgame chat waar je dan wel voor moet betalen.
Dat lijkt me wel een redelijk iets. Zoiets spreekt alleen de grootgebruikers van het online gamen aan, dus voor hun is het dan ook de moeite om voor zoiets te betalen. Sony moet iig niet de mensen laten betalen die zo af en toe online een spelletje doen. En ze kunnen natuurlijk extra services bieden die verder los staan van het gamen.

[ Voor 55% gewijzigd door Reemster op 30-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Er word al 3x little big planet genoemd :D
maar meschien kun je vermelden welke games je heb en wat voor iets je zoekt Fps ofwa dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
De CEO van Sony, Mr Kaz Hirai zei het volgende: "To increase revenues further, we are forced to charge a subscription fee to all PSN users, instead of offering Premium services as an optional subscription. I cannot comment in depth at this time but we are looking at $60 to $80 a year. In return, the full Premium services package will be available to anyone without additional subscription fees. The Premium service will be available in the third quarter of this year for everyone to enjoy.”
[...]
Ikzelf heb hier geen problemen mee, maar het ligt eraan wat ik hiervoor terug krijg. Als ik Cross game talk krijg en wat andere uitgebreide functie's ga ik hier zeker voor betalen. Sowieso hoeven de meeste mensen hier niet bang voor te zijn, aangezien je altijd nog gratis de game's online kan spelen (als dit niet zo is is het exit Playstation 3) en persoonlijk denk ik ook dat de functie's die nu beschikbaar zijn voor de PS3 ook dan nog gratis zullen blijven. Als dus alles hetzelfde blijft en je alleen wat extra dingen krijgt als je betaald (ik hoop zo ernstig op cross game talk) dan is er niets aan de hand voor de mensen die niet willen betalen, maarja ik weet nu al dat veel mensen weer met modder gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@amaterasu

Heb ik al genoemd --> 'Spellen van alle categorieen welkom!'
Heb zelf:ong 12 games, met MW2 & Uncharted 2 als enige die co-op ondersteunen
LBP vind ik niet zo..

@meelobee
Thnx!

[ Voor 39% gewijzigd door BigF25 op 30-03-2010 11:59 ]