• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

Kek

3flix

ik zoek een arduino nano cloon die geen cg340(g) serial chipset gebruikt, heeft iemand dit ergens gevonden?

de cg340 chips zijn nogal oud en werken niet lekker met OS X

edit: ik kan ook gwoon zelf even goed zoeken :s

[ Voor 37% gewijzigd door Kek op 26-09-2015 11:27 ]

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:53
SnowDude schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:42:
Ik was zelf ook rond die leeftijd toen ik mijn eerste electronica doos kreeg maar dan zonder micro controller
Dat was ook mijn eerste doos! Een jaar later kreeg ik de uitbreiding, x1500 dacht ik. Mijn 9 jaar oudere zus had van die Philips-dozen, dat wilde ik vervolgens ook. Nu zijn de rollen omgedraaid, want ik zag bij haar de arduino-starterkit liggen.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Kek schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:19:
ik zoek een arduino nano cloon die geen cg340(g) serial chipset gebruikt, heeft iemand dit ergens gevonden?

de cg340 chips zijn nogal oud en werken niet lekker met OS X

edit: ik kan ook gwoon zelf even goed zoeken :s
Het is een beetje een hack, maar als je in recovery console van OS X het vinkje 'System Integrity Protection' aanzet kun je de CH340 driver weer installeren. Eventueel kun het vinkje daarna weer aanzetten (hoewel ik dat nog niet geprobeerd heb).

Meer info: http://calumk.com/blog/0029/

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Even een snel vraagje. Ben met een RFID-RC522 aan het spelen. Ik gebruik hiervoor de miguelbalboa/rfid library, en probeer het DumpInfo example te runnen. Het vreemde is dat ik de bijgeleverde kaart niet kan lezen. Ook een aantal (cheap china) RFID tags worden niet opgemerkt. Een aantal (cheap china) NFC tags worden wel ingelezen. Ik ga er dus vanuit dat mijn wiring correct is.

Waarom kan ik de bijgeleverde kaart niet uitlezen? Iemand Tips? Zijn dit misschien blanco kaarten, die eerst nog moeten beschreven worden?

Een foto met links de kaart, centraal de tags die ik niet kan uitlezen, en rechts de tags die ik wel kan uitlezen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aUVZxEb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door nurdo op 26-09-2015 12:30 ]

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

Kek

3flix

RobV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:00:
[...]

Het is een beetje een hack, maar als je in recovery console van OS X het vinkje 'System Integrity Protection' aanzet kun je de CH340 driver weer installeren. Eventueel kun het vinkje daarna weer aanzetten (hoewel ik dat nog niet geprobeerd heb).

Meer info: http://calumk.com/blog/0029/
ja daar ben ik bekend mee, heb dat ook al gedaan, maar heb liever iets dat zonder losse drivers werkt..

wat is het verschil tussen de cg340g en FT232RL eigenlijk?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
met dumpinfo moet je altijd een kaart kunnen lezen, formatteren hoeft niet. Met kunnen lezen bedoel ik dat je bitjes terugkrijgt die mogelijk versleuteld zijn. Maar sommige readers zijn gewoon cheap/zwak/k*t, daarom bestel ik er meestal meerdere om dat soort issues uit te kunnen sluiten.

tip: serial naar 38400 of zelfs 115200 (ook in de sketch) dan duurt het outputten van de data niet zo lang, scheelt read errors vreemd genoeg.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Kek schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:35:
[...]

ja daar ben ik bekend mee, heb dat ook al gedaan, maar heb liever iets dat zonder losse drivers werkt..

wat is het verschil tussen de cg340g en FT232RL eigenlijk?
zonder drivers, ja daar zeg je wat.

en het verschil? ja, dat moet je even googlen ben ik bang

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik ben opzoek voor een klein projectje achter een touchscreen voor arduino.
Alleen heb je zoveel keuze, welk touchscreen gebruiken jullie het meest?

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
nurdo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:16:
Even een snel vraagje. Ben met een RFID-RC522 aan het spelen. Ik gebruik hiervoor de miguelbalboa/rfid library, en probeer het DumpInfo example te runnen. Het vreemde is dat ik de bijgeleverde kaart niet kan lezen. Ook een aantal (cheap china) RFID tags worden niet opgemerkt. Een aantal (cheap china) NFC tags worden wel ingelezen. Ik ga er dus vanuit dat mijn wiring correct is.

Waarom kan ik de bijgeleverde kaart niet uitlezen? Iemand Tips? Zijn dit misschien blanco kaarten, die eerst nog moeten beschreven worden?

Een foto met links de kaart, centraal de tags die ik niet kan uitlezen, en rechts de tags die ik wel kan uitlezen.
[afbeelding]
Ik ben er ook al een tijdje mee aan het spelen, echter krijg ik bij mij voor elkaar om op sector 4 te schrijven, en de overige sectoren niet terwijl die exact hetzelfde zijn 8)7

Ik merk inderdaad ook dat sommige RC522-modules zwak zijn, mijn eerste was zo zwak dat ik de NFC kaart tegen de pcb aan moest houden en dan werkte hij. Hierop heb ik besloten die retour te sturen naar de winkel, en heb ik een andere ontvangen.

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
overigens, een groot verschil tussen de ft232rl en de ch340g is dat de ft232rl programmeerbaar is voor verschillende toepassingen. Bij de ch340 serie schaf je een aan voor zijn doel, rs232/rs485, infrarood ontvanger, uart poort. Bij de ft232rl programmeer je hem voor zijn functie, je stelt hem in op uart enz.

• nonzzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 10:37

nonzzz

Even een avatar zoeken....

Zoals ik een paar weken terug aangaf heb ben ik ook maar begonnen met het klooien met een Arduino. Na een avondje klooien heb ik de Ethernet shield er al op geprikt en kan ik ook al wat scrollende teksten op m'n 8x8 led displaytje krijgen. Mijn netwerkkaartje krijgt zelfs al een IP! Nu komt mijn eerste vraag uiteraard: Mijn display (MaxMatrix library voor de MAX7219 chip) en mijn Ethernet shield willen op een of andere manier niet tegelijk. Ik kan in de console (Seriele monitor) zien dat hij een IP krijgt, maar het display geeft dat een paar random ledjes weer. Als ik het Ethernet gedeelte vervolgens uit zet (Ethernet.begin(mac); weghalen), doet het display het weer gewoon! Zou dit iets te maken kunnen hebben met de pinnetjes waarmee ik het display heb aangesloten? Dat zijn deze namelijk:

int data = 12;
int load = 10;
int clock = 11;

Beste site van het hele internet: geensnor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
nonzzz schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:39:
Zoals ik een paar weken terug aangaf heb ben ik ook maar begonnen met het klooien met een Arduino. Na een avondje klooien heb ik de Ethernet shield er al op geprikt en kan ik ook al wat scrollende teksten op m'n 8x8 led displaytje krijgen. Mijn netwerkkaartje krijgt zelfs al een IP! Nu komt mijn eerste vraag uiteraard: Mijn display (MaxMatrix library voor de MAX7219 chip) en mijn Ethernet shield willen op een of andere manier niet tegelijk. Ik kan in de console (Seriele monitor) zien dat hij een IP krijgt, maar het display geeft dat een paar random ledjes weer. Als ik het Ethernet gedeelte vervolgens uit zet (Ethernet.begin(mac); weghalen), doet het display het weer gewoon! Zou dit iets te maken kunnen hebben met de pinnetjes waarmee ik het display heb aangesloten? Dat zijn deze namelijk:

int data = 12;
int load = 10;
int clock = 11;
Ja, een ethernet shield gebruikt SPI en die zitten op een uno (of vergelijkbaar) op pin 10, 11, 12 en 13

Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/0174ab1436903eb06dfea280a83c389460637054/68747470733a2f2f7261776769746875622e636f6d2f426f756e692f41726475696e6f2d50696e6f75742f6d61737465722f41726475696e6f253230556e6f253230523325323050696e6f75742e706e67

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz

nonzzz

Dank je. Ik heb even wat gezocht en ik denk dat dit wel eens het probleem en oplossing kan zijn:
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=201923.0

Straks eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha gegroet beste Arduino vrienden :p

Ben vandaag aan de Arduino begonnen en ik loop tegen een probleem aan. Heb een oled scherm (ssd1306_128x64) aan de mega 2560 gehangen over i2c en een gps module aan de rx0. Nu ik krijg hier binnen geen fix maar het display werkt en toont alles mooi helder :)

Het probleem is dat het display na enige tijd ineens afslaat en ik krijg het display nu niet meer aan de praat :/

Iemand een idee wat er hier mis gaat? Code vind je hier: Damic in "[Arduino] Knipperend Display i.c.m. GPS Snelheidsmeter"

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verander is naar rx1 ( Serial1.begin(9600); )

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
With ^, rx0 zit toch aan de USB-chip geknoopt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies .. die moet je vrij laten, zeker als die ook nog aan je pc hangt met een kabeltje

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 12:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Doh |:( heb terug beeld als ik die dus afkoppel :p dank u dank u.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verander gewoon alle 'serial' naar serial1 in heel je code (en plug je draadjes om) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja dat wel maar het moet op een 328 kunnen lopen en daar is er geen usart1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij hebt het over een mega 2560.. bij een 328 gebruik je uiteraard softserial..
- YouTube: TinyGPS

example - http://www.scullcom.com/Scullcom_OLED_GPS.ino

erg leuk is ook U-center, de test software van de fabrikant :

- YouTube: UBLOX NEO 6M GPS CN-06 mit u-center konfigurieren einstellen und im MultiWii-Sketch aktivieren
- https://www.u-blox.com/si...s/u-centersetup_v8.14.zip

dan sluit je je GPS module rechtstreeks aan op een USB-serial en kan je allerlei data zien en instellingen aanpassen.

oud :P

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Misschien is de Mega 2560 puur voor het testen en wordt het later een andere Arduino of standalone microcontroller met Arduino bootloader?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 03-10-2015 11:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Raven heeft hem, gisteren de firmware in een nano geschoten en op breadbord gezet en toertje gaan doen. Redelijk accuraat alleen vanaf 120 is er ineens een groot verschil in snelheid :/

En ik heb het weer zitten van de 4 nano's heb ik 1 dat zijn werk niet doet en van de 2 Leonardo's pro micro worden ze niet gezien in windows :| dan maar vraag gesteld aan verkoper voor een oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:56
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:26:
En ik heb het weer zitten van de 4 nano's heb ik 1 dat zijn werk niet doet en van de 2 Leonardo's pro micro worden ze niet gezien in windows :| dan maar vraag gesteld aan verkoper voor een oplossing :D
Wat heb je precies besteld? En draaien wel de juiste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hij zag 1 van de Leonardo bordjes en dan wou ik er een programma inschieten en ineens was ie weg. Iets van Windows did not recognize ...

ow ja link: http://www.benl.ebay.be/i...Name=STRK%3AMEBIDX%3AITis dus een Adafruit versie zag ik daarstraks

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 04-10-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:30:
Hij zag 1 van de Leonardo bordjes en dan wou ik er een programma inschieten en ineens was ie weg. Iets van Windows did not recognize ...

ow ja link: http://www.benl.ebay.be/i...Name=STRK%3AMEBIDX%3AITis dus een Adafruit versie zag ik daarstraks
Adafruit heeft deze niet. Ik werk zelf ook met Micro's en pro Micro's. Feitelijk kunnen we stellen dat de pro micro een sparkfun versie is, die heeft een andere pinlayout. De pinlayout van de Micro is nagenoeg gelijk aan die van de Nano (alleen de SPI pinnen zitten daar niet aan, dus de Micro is iets langer). Kijk eens bij sparkfun of je met de drivers daarvan niet verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Owja Sparkfun :p waarom heb ik adafruit gezegd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:57:
Owja Sparkfun :p waarom heb ik adafruit gezegd :/
Omdat die stomme dingen verschrikkelijk op elkaar lijken en both Adafruit én Sparkfun fantastische spullen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarschijnlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:30:
Heb je niet per ongeluk die ene bewust gebrickte driver te pakken?

nieuws: Driver-update die namaakchips onbruikbaar maakte is verwijderd
Pizza_Boom schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
Omdat die stomme dingen verschrikkelijk op elkaar lijken en both Adafruit én Sparkfun fantastische spullen maken?
:Y

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 04-10-2015 13:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De MEGA32U4 heeft direct usb toegang :D en de andere bordjes gebruiken de CH340G. ik vermoed dat die MEGA's van de band zijn gevallen naast de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Zou je mbv een werkende Arduino de bootloader kunnen proberen te herstellen? Misschien dat dat helpt?

Al andere USB-poort geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 04-10-2015 13:48 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eens bekijken eerst iets anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:45:
De MEGA32U4 heeft direct usb toegang :D en de andere bordjes gebruiken de CH340G. ik vermoed dat die MEGA's van de band zijn gevallen naast de doos.
of er zit een neppe FTDI chip op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

? Ik zien op die pro micro echt geen extra chips zitten, de data lijnen gaan via 2 weerstanden direct naar de Atmel. Swat eerst iets doen aan mijn koude voeten.

Whahaha lol: https://learn.sparkfun.co...hooting-and-faq#ts-revive

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 04-10-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
_O- , bekend probleem blijkbaar :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ben maar voor volgende optie gegaan, veule simpeler: https://learn.sparkfun.co...ing-an-arduino-bootloader

[ Voor 40% gewijzigd door Damic op 04-10-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Het zijn nukkige dingen die erg gevoelig zijn voor bricken, zo is mijn ervaring met ze. Komt waarschijnlijk doordat je hem direct benaderd, ipv via een andere chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan ze bricken door gewoon aan de usb te hangen? Want dat is het gene wat bij mij gebeurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:49:
Je kan ze bricken door gewoon aan de usb te hangen? Want dat is het gene wat bij mij gebeurt is.
Ja, daar lijkt het, in mijn geval, wel op ja. Ik heb een originele Micro (een echte Adafruit van 23 euro) meermaals, een Micro kloon en een Pro Micro kloon al gebrickt ja. Een keer door foute software, andere keren door gewoon aan te koppelen (althans, zo leek dat, ik deed niets bijzonders). Daarom heb ik een USB ASP besteld. Kan ik op de harde manier de bootloader terugzetten (en al 2x gebruikt sinds begin september).
Dat ziet er stiekem wel heel vet uit. En niet eens gek duur voor wat ie kan, wel duurder dan een RPi (50$). En nog made in EU ook, goed voor de invoerrechten (0 euro). :9 Hun facebookpagina even geliked: https://www.facebook.com/theairboard
De kickstarters zijn geleverd als ik hun FB moet geloven, dus zouden ze nu zo'n beetje normale orders moeten gaan aannemen, maar nog niets op hun pagina bekend. Even volgen dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Leuk dingetje :)

Linkje met meer info: https://www.kickstarter.c...f-things-fast/description
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/003/069/423/69d40b5528c084103b7d572431943a24_original.jpg?v=1419174592&w=680&fit=max&auto=format&q=92&s=4f0f740494121026c93444f88e166572

Size and Weight
[list]• 40x25x9mm (1.6x1.0x0.4'')
• 14mm (0.6'') width with Bluetooth shield
• Board: 5.7g (0.20oz)
• Battery: 4.0g (0.14oz)

Processor
[list]• ATmega328P processor @ 8MHz
• Pre-loaded standard Arduino Fio bootloader, no custom firmware needed
• 100% Arduino compatible
• Arduino IDE support (any IDE version on OSX/Windows/Linux)

Peripherals and I/Os
[list]• 16-million colors user-defined RGB LED, 2240mcd max, 120° viewing angle
• 7x GPIO, 3x PWM, 2x 10-bit ADC, I2C, SPI solderless proto connector
• Up to 18x GPIOs, 6x 10-bit analog inputs or 6x PWMs

Wireless
[list]• 5-second automatic Over-The-Air Programming
• Supported wireless shields: Bluetooth 2.1 (RN42XVP, RN41XVC), Bluetooth BLE 4.0 (BLE-LINK), WiFi (RN-XV-W), XBee (XB24-API, XBP24-API), SIGFOX (TD1208), GPRS (GPRSbee SIM800H)

Power Management System
[list]• Autonomy in communication: 6 months @ 1 data/minute
• Autonomy in sleep mode: up to 3 years
• Charge time: 40-60 minutes
• 150mAh rechargeable lithium-ion battery
• Built-in lithium-ion battery charger
• Charging via micro USB from computer system or power adapter
• Battery protection circuitry (Over Current, Over Charge, Over Discharge)
• USB voltage, charge status and battery level indicators
• 5VUSB/500mA and 3.3V/200mA regulated power outputs for prototyping board
• 3.3V/1A switchable regulated power output for wireless shield

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 06-10-2015 14:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk ding, wel wat prijziger maar batterijtje aansluiten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz

nonzzz

Nou, de 0.1 versie van mijn eerste projectje is af!
Dit was het idee: https://gathering.tweaker...message/44932504#44932504

Mijn Arduino haalt informatie van internet af en toont het op een 8x8 display. Voor versie 1 moeten er nog twee dingen gebeuren:
1. Hij moet na x minuten nieuwe info van de server afhalen. Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar daar had ik gisteravond geen zin meer in. Hier staat een mooie stap-voor-stap uitleg: https://flowingdata.com/2...online-data-with-arduino/

2. Ik moet een groter scherm kopen en die eraan gaan hangen. Op 64 ledjes is het niet echt leesbaar op dit moment. Ik denk nog steeds aan dat scherm in mijn eerste post. Adviezen zijn nog welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Heb je foto's/video's van jouw creaties? Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz

nonzzz

Er is niet zo heel veel te zien, maar hier is hij in volle werking:
https://www.dropbox.com/s...3/arduinoproject.jpg?dl=0

Ik heb ook nog vraag. Zoals gezegd zou ik graag een groter display willen. Volgens een tutorial die ik heb gevonden heeft die een aparte voeding nodig:
http://scuola.arduino.cc/...lectronics_LED_Dot_Matrix

Klopt dat? Hoeveel ampere kan dat 5v pinnetje van de Arduino leveren? Het display heeft tussen de 0,5 en 1,4 nodig.

Zo ja, zou ik het dan met de volgende spullen redden?
5 volt adapter van dx.com: http://www.dx.com/p/5v-2a...-5-x-2-1mm-eu-plug-159396

En een verloopstukje: https://www.kiwi-electron...emale-naar-terminal-block

Mijn Arduino gebruikt nu trouwens een 9V adapter. Zou daar nog iets mee te doen zijn? Dat ik maar 1 adapter nodig heb?

[ Voor 31% gewijzigd door nonzzz op 10-10-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Nog een keer aftappen en op een aparte spanningsregelaar zetten die er 5 volt van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

nonzzz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:52:

Ik heb ook nog vraag. Zoals gezegd zou ik graag een groter display willen. Volgens een tutorial die ik heb gevonden heeft die een aparte voeding nodig:

Klopt dat? Hoeveel ampere kan dat 5v pinnetje van de Arduino leveren? Het display heeft tussen de 0,5 en 1,4 nodig.

5 volt adapter van dx.com: http://www.dx.com/p/5v-2a...-5-x-2-1mm-eu-plug-159396

Mijn Arduino gebruikt nu trouwens een 9V adapter. Zou daar nog iets mee te doen zijn? Dat ik maar 1 adapter nodig heb?
*kuch* Oled*kuch* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz

nonzzz

Ja die zal vast minder stroom nodig hebben en veel handiger zijn, maar dat is niet zo vet. Een stel ledjes die lichtkrant vormen geeft zo prettige jaren 80 sfeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hazo ja dat stond er niet in hé btw als je wat complexer wilt, RGB baby ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
nonzzz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:52:

...dan betaal je meer voor het verloopje dan voor de 5v adapter! Zou als ik jou was gewoon het stekkertje eraf knippen en de draadjes strippen.
En ja je kunt idd ook een extra dc-dc converter gebruiken aan je 9v voeding, maar dan is het imo logischer om het boeltje gewoon direct aan een 5v voeding te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz

nonzzz

mcDavid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:50:
[...]

...dan betaal je meer voor het verloopje dan voor de 5v adapter! Zou als ik jou was gewoon het stekkertje eraf knippen en de draadjes strippen.
En ja je kunt idd ook een extra dc-dc converter gebruiken aan je 9v voeding, maar dan is het imo logischer om het boeltje gewoon direct aan een 5v voeding te hangen.
Dat verloopje kan ik inderdaad wel gewoon laten zitten. Ik zou de Arduino en het scherm inderdaad beide aan de nieuwe (5v) adapter kunnen hangen, maar ik dacht dat 5v wat weinig was voor de Arduino. 9 - 12 volt zegt de site https://www.arduino.cc/en/Reference/Board
Dan is 1 nieuwe 5v adapter het handigst en het snelst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
nonzzz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:34:
[...] maar ik dacht dat 5v wat weinig was voor de Arduino. 9 - 12 volt zegt de site https://www.arduino.cc/en/Reference/Board
Als de 5v stabiel is, kun je hem natuurlijk aan de 5v van de Arduino hangen. Dan sla je de spanningsregelaar van de Arduino over (zo doet de USB port dat ook). Dit in tegenstelling tot de Vin van de Arduino, die heeft op zijn minst 6v nodig, wegens de spanningsval van de regelaar (en wellicht ook de diode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lastig is het om te beginnen met Arduino? Ik ben al een paar jaar bezig met het schrijven van webapplicaties met PHP en laatste tijden ook software met C# maar ik zou graag beginnen met embedded software, het gebruiken van hardware lijkt me leuk, het probleem is dat ik niet veel weet van electronica, dus met volt en wattage etc. Zou dit een groot probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:33:
Hoe lastig is het om te beginnen met Arduino? Ik ben al een paar jaar bezig met het schrijven van webapplicaties met PHP en laatste tijden ook software met C# maar ik zou graag beginnen met embedded software, het gebruiken van hardware lijkt me leuk, het probleem is dat ik niet veel weet van electronica, dus met volt en wattage etc. Zou dit een groot probleem zijn?
Begin gewoon met wat eenvoudige dingen op een breadboard, zoals een led laten knipperen. Je ervaring met programmeren komt zeer zeker van pas. De electronica is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Er zijn voldoende tutorials en voorbeelden op internet die hoeven we hier echt niet te herhalen. Heb je specifieke vragen? Dan beantwoorden we die natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:33:
Ik sluit mij aan bij RobV. Haal anders een Arduino startsetje bij bijv. SOS of Kiwi, dan heb je vaak ook genoeg benodigdheden om ermee te kunnen werken (weerstandjes, LEDjes, etc) en zit er meestal ook nog wel een "Arduino voor noobs" handleiding bij. En bij vragen, zoals Rob al zegt, geven we graag antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed, Ik zag dat er heel veel starter kits te verkrijgen zijn in alle prijzen, van €30 tot €100+
Wat word er aangeraden? Gewoon een Uno bordje met wat kabels en ledjes zou toch voldoende moeten zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:41:
Klinkt goed, Ik zag dat er heel veel starter kits te verkrijgen zijn in alle prijzen, van €30 tot €100+
Wat word er aangeraden? Gewoon een Uno bordje met wat kabels en ledjes zou toch voldoende moeten zijn? :)
Ik zou er wel een breadboardje bij doen. En 't ligt er maar net aan wat je wilt. Heb je een bepaald doel voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:41:
Wat word er aangeraden? Gewoon een Uno bordje met wat kabels en ledjes zou toch voldoende moeten zijn?
Ik zou juist geen starter kit kopen, kies een project uit en koop daar de benodigdheden voor. Veel spul is op ebay/aliexpress te krijgen, als je een paar weken geduld hebt heb je voor €2 een nano-kloon in huis. Het leuke van een €2 arduino-kloon v.s. een €20-versie is dat je de €2-versie nog eens kunt opblazen of permanent in een project kan inbouwen, en hij doet niet onder voor de duurdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Ik zou er wel een breadboardje bij doen. En 't ligt er maar net aan wat je wilt. Heb je een bepaald doel voor ogen?
Nog niet zo zeer, ik wil graag een on board led controller maken om wat te spelen met Arduino.
Zoals hier:
YouTube: Finished audio controlled on-beat rgb leds with arduino!

Later wil ik wat grotere projectjes doen i.c.m Raspberry Pi
Tom-Z schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:54:
[...]
Ik zou juist geen starter kit kopen, kies een project uit en koop daar de benodigdheden voor. Veel spul is op ebay/aliexpress te krijgen, als je een paar weken geduld hebt heb je voor €2 een nano-kloon in huis. Het leuke van een €2 arduino-kloon v.s. een €20-versie is dat je de €2-versie nog eens kunt opblazen of permanent in een project kan inbouwen, en hij doet niet onder voor de duurdere versies.
Is dat zo? voordeel van de starter kit is dat je er meestal een boek mee krijgt over beginnen met Arduino. los kopen is wel goedkoper volgens mij ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Nog niet zo zeer, ik wil graag een on board led controller maken om wat te spelen met Arduino.
Zoals hier:
YouTube: Finished audio controlled on-beat rgb leds with arduino!

Later wil ik wat grotere projectjes doen i.c.m Raspberry Pi
Je kan met Arduino een hoop bouwen. Met een Mega kan je qua in en outpunts meer dan met een RPi. Maar voor een led controller heb je geen robotkit nodig. Dat is dus wel handig om in het achterhoofd te houden.
Is dat zo? voordeel van de starter kit is dat je er meestal een boek mee krijgt over beginnen met Arduino. los kopen is wel goedkoper volgens mij ;)
Als je weet wat je doet en wat je nodig hebt, kan je naar mijn mening prima in China kopen. Als je dat niet weet, kan een startset gewoon een betere keuze zijn. Daar zit in wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Het voordeel van een officiele kit als eerste aanschaf is tweeledig.

- Je kunt er vanuit gaan dat het een werkende Arduino is. Chinese ebay spul zou wel eens niet kunnen werken en als je helemaal niets hebt liggen kun je het probleem ook niet uitzoeken/oplossen. Zo heb ik wel 50 arduinootjes van Ebay maar ook 1 'echte' om te kunnen verifieren of het aan mij of aan de kloon ligt.
- je support de community en je krijgt er (waarschijnlijk) mooie boekjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
RobV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
- Je kunt er vanuit gaan dat het een werkende Arduino is. Chinese ebay spul zou wel eens niet kunnen werken en als je helemaal niets hebt liggen kun je het probleem ook niet uitzoeken/oplossen. Zo heb ik wel 50 arduinootjes van Ebay maar ook 1 'echte' om te kunnen verifieren of het aan mij of aan de kloon ligt.
Ik heb nog geen 50 imitaties, maar inderdaad wel een echte erbij.
- je support de community en je krijgt er (waarschijnlijk) mooie boekjes bij.
En een mooi doosje. En voorheen ook een anders gekleurde Arduino, maar de Amerikaanse Arduinos zijn tegenwoordig ook ebay blauw... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt fascinerend om te zien wat de mogelijkheden zijn, zelf met zonne energie zo te zien, kan niet wachten om er wat mee te spelen. Ik ga gewoon een starterskit kopen, ben je wat extra kwijt, maar ach elke hobby heeft z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Tom-Z schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:54:
[...]
Ik zou juist wél een starter kit kopen. Er zijn op Ebay/Aliexpress ook zat "goedkope" starter kits te verkrijgen.

Zelf ben ik niet met een starterkit begonnen, en ben er in het begin heel vaak tegenaan gelopen dat ik bepaalde componenten niet had liggen en eerst weer moest bestellen van ebay (pullup/pulldown weerstanden, condensatortje hier, ledje daar etc). Dan moet je daar iedere keer weer op wachten en geef je uiteindelijk net zo veel of meer uit. Achteraf denk ik dus dat ik met een starterkit een hoop meer plezier gehad had.
Ook zou ik aanraden met dit soort dingen niet tot de cent het goedkoopste te zoeken. Dat kost veel te veel tijd voor wat het oplevert. Af en toe moet je gewoon accepteren dat je hobby nou eenmaal geld kost en dat dat niet altijd op de meest efficiënte manier uitgegeven hoeft te worden om er van te genieten.
RobV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
- Je kunt er vanuit gaan dat het een werkende Arduino is.
Stond er een pagina of 3 terug niet een foto in dit topic van een "echte" arduino met wat kortgesloten soldeerpads? :X Kan de beste overkomen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit wel een leuke kit of? https://www.kiwi-electron...nD8mHHOZIN2ItcaAjDm8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij wel.
laat je niet gek maken door 'chinese' ebayprijzen, dit kitje met boek bevat alles om een aantal leuke projecten te gaan maken en al gaande weg leer je en doe je inspiratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
mcDavid schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:04:Zelf ben ik niet met een starterkit begonnen, en ben er in het begin heel vaak tegenaan gelopen dat ik bepaalde componenten niet had liggen en eerst weer moest bestellen van ebay (pullup/pulldown weerstanden, condensatortje hier, ledje daar etc). Dan moet je daar iedere keer weer op wachten en geef je uiteindelijk net zo veel of meer uit.
Als je nu ipv. een starterskit zakjes met 100 leds, 100 transistortjes, 1000 weerstanden (allemaal gemengd, verschillende soorten), 100 knopjes, enz... besteld moet je 1x een maand wachten, en voor twee tientjes heb je voor de rest van je leven genoeg componenten. Dat is een stuk handiger dan een starterkit met 4 ledjes, 10 weerstanden en 3 transistors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-Z schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:26:
[...]
Als je nu ipv. een starterskit zakjes met 100 leds, 100 transistortjes, 1000 weerstanden (allemaal gemengd, verschillende soorten), 100 knopjes, enz... besteld moet je 1x een maand wachten, en voor twee tientjes heb je voor de rest van je leven genoeg componenten. Dat is een stuk handiger dan een starterkit met 4 ledjes, 10 weerstanden en 3 transistors.
nee, dat is niet 'handiger' voor iemand die gewoon de beginselen wil leren zonder meteen een hele electronicawerkplaats te gaan vullen met honderden onderdelen.

een kant en klaar kitje met een studieboek lijkt mij dan veel interessanter ;)

* dit is ook een interessante ontwikkeling : JigMod

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4jo4admdl/jigmod.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Tom-Z schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:26:
[...]
Als je weet wat je moet hebben wel ja, maar dat wist ik toen niet. Heb je alles binnen, kom je er achter dat een breadboard toch ook wel heel handig geweest was. En als eindelijk je breadboard er is, kom je er achter dat je daar eigenlijk niets mee kunt zonder wat jumperkabeltjes. Allemaal dingen die nu heel logisch lijken maar toen ik niet gehinderd door enige voorkennis begon met Arduino-en, liep ik geregeld tegen dat soort dingen aan.

Daarom dus, gewoon zo'n starter kit nemen waar vanalles in zit. En het liefst wel een iets uitgebreidere met ook dingen als sensoren, LCD-displaytje, etc. Zo'n setje met alleen maar 5 weerstandjes en 3 ledjes is idd net niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
mcDavid schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:04:
Stond er een pagina of 3 terug niet een foto in dit topic van een "echte" arduino met wat kortgesloten soldeerpads? :X Kan de beste overkomen blijkbaar.
Dat was waarschijnlijk mijn clone micro waar je op doelt. Nee, dat was dus geen echte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Hier staat een leuke uitleg, compleet met wat je per projectje nodig hebt.
http://funmetelectronica.nl/tutorials-cat/Inleiding_tutorial
(EDIT: ik bedoel de eerste paar zinnen met de lessen, niet de kits die worden aangeboden!)

Je kan dan kiezen om eerst alles door te lopen en ergens te kopen wat je nodig hebt, of stap voor stap bestellen wat je als volgende nodig hebt.
En natuurlijk de keuze of je het in NL of via iets als ebay koopt.
(bv weerstandjes koop je voor 10ct in een elektronica winkeltje)

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 12-10-2015 15:59 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

nee, dat is niet 'handiger' voor iemand die gewoon de beginselen wil leren zonder meteen een hele electronicawerkplaats te gaan vullen met honderden onderdelen.

een kant en klaar kitje met een studieboek lijkt mij dan veel interessanter ;)

* dit is ook een interessante ontwikkeling : JigMod

[afbeelding]
Dat zag ik net bij EEVblog, is inderdaad een interessante ontwikkeling, en ook handig om te gebruiken.
Precies om de punten die Dave zegt, het scheelt ruimte en het ziet er ook direct netter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd .. ik gebruik om eea te testen op verschillende boards een zgn ' multiduino :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Vraagje van een arduino leek,

Ik zit met een idee om automatische registraties te doen van mensen die binnenkomen en vertrekken uit een gebouw. Ik dacht hier bij aan bluetooth 4.0, op termijn zou die chip ergens in verwerkt moeten worden. Maar als wijze van proof of concept denk ik dat ik met een arduino controller kan beginnen.

Een controller als vast punt in het gebouw, een andere controller die persoon 'draagt'.
Ik las op de frontpage dit: nieuws: Intel introduceert ontwikkelbord voor Curie-module
Is dat dan de controller die ik moet hebben of zijn er andere opties?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:35
Another Arduino Noob.

http://www.bertclaes.be/r...ledwiz-compatible-device/

Ik wil dit doen, die 16u2 flashen lukt me wel met de firmware file die in de map staat maar er staat daar dat je zelf de firmware moet builden.. Moet ik dit met avr studio doen ?
Snap er ff niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joriske18 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:29:
Vraagje van een arduino leek,

Ik zit met een idee om automatische registraties te doen van mensen die binnenkomen en vertrekken uit een gebouw. Ik dacht hier bij aan bluetooth 4.0, op termijn zou die chip ergens in verwerkt moeten worden. Maar als wijze van proof of concept denk ik dat ik met een arduino controller kan beginnen.

Een controller als vast punt in het gebouw, een andere controller die persoon 'draagt'.
Ik las op de frontpage dit: nieuws: Intel introduceert ontwikkelbord voor Curie-module
Is dat dan de controller die ik moet hebben of zijn er andere opties?

Alvast bedankt
'weten' die mensen dat ze geregistreerd worden.
maw wil je ze via hun telefoon (indien aan/aanwezig) via BT bij binnenkomst signaleren of geef je die mensen een soort rfid 'tag / pasje mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
En ook als die mensen het niet weten wellicht is het dan handig om je even in te lezen in de wet bescherming persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Leuk zijn ook de lcd touchschermpjes voor de arduino. Een mooie, maar grote, library is utft. Nu heb ik zelf natuurlijk net een schermpje gekocht dat daar niet mee werkt. (Meer programmeerwerk maar lijkt mee te vallen)
Ben zelf bezig met een temperatuurregelsysteem voor het vergisten van bier met logging op sd kaart. Laat al een mooi grafiekje plotten met de temperatuur.

Wil mijn wakeup light project ook weer oppakken binnenkort en daar moet ook maar zo'n touch lcd in, die dingen zijn goedkoop genoeg ervoor.

Wil je trouwens spul voor je project zonder lange levertijd en voor een redelijke prijs: vanallesenmeer.nl
Niet zo goedkoop als china maar als je het snel binnen wil een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind die nextion touch schermpjes erg leuk, met als grote voordeel dat ze een eigen processor hebben, dus de arduino enorm ontlasten.
ben nog bezig om uit te vogelen welke kleuren combi's en afmetingen het beste werken.
een beetje fotoshopkennis is daarbij erg handig, veel GUI/buttons zijn free te downloaden en soms zelfs bruikbaar ;)
nou is daar ook al heel veel over geschreven

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/54ej6nz4f/knoppiestesten.jpg

hier een leuke toepassing van een nextion 2.4 touch screen in combi met een ESP8266

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ktlY2si2bK4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik ben binnenkort jarig :) maar nu zit ik te zoeken naar verjaardag cadeau's die ik kan vragen aan mijn ouders.
Nu zit ik te twijfelen tussen een tft touchscreen of een normaal tft scherm.
Daarbij zit ik te kijken voor de Arduino Esplora, raden jullie deze aan? Of kan ik beger iets anders uitzoeken. Ik ben al in bezit van een uno en mega beide orgineel waarvan 1 mega een cloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:27:
[...]

'weten' die mensen dat ze geregistreerd worden.
maw wil je ze via hun telefoon (indien aan/aanwezig) via BT bij binnenkomst signaleren of geef je die mensen een soort rfid 'tag / pasje mee
Het is de bedoeling dat de mensen die weten, inderdaad via een soort van pasje. Zou een soort van tijdsregistratie systeem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:40:
Ik ben binnenkort jarig :) maar nu zit ik te zoeken naar verjaardag cadeau's die ik kan vragen aan mijn ouders.
Nu zit ik te twijfelen tussen een tft touchscreen of een normaal tft scherm.
Daarbij zit ik te kijken voor de Arduino Esplora, raden jullie deze aan? Of kan ik beger iets anders uitzoeken. Ik ben al in bezit van een uno en mega beide orgineel waarvan 1 mega een cloon.
je hebt al een paar arduino's.. misschien heb je meer aan wat leuke sensors om aan te sluiten, en natuurlijk is een schermpje ook leuk, met of zonder touch

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 00:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joriske18 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:45:
[...]

Het is de bedoeling dat de mensen die weten, inderdaad via een soort van pasje. Zou een soort van tijdsregistratie systeem moeten zijn.
kijk hier is naar, uiteraard is dat alleen het gedeelte dat de kaart kan lezen.
voordeel van dit systeem is dat je de kaartjes zelf 'uit kan geven/coderen

polsbandjes ?

je zal nog een administratie systeem erachter moeten hangen om eea te onderhouden, om te loggen
natuurlijk bestaan er professionele systemen voor aanwezigheidsregistratie/toegangscontrole ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MaChOmIdGeT schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 03:12:
Another Arduino Noob.

http://www.bertclaes.be/r...ledwiz-compatible-device/

Ik wil dit doen, die 16u2 flashen lukt me wel met de firmware file die in de map staat maar er staat daar dat je zelf de firmware moet builden.. Moet ik dit met avr studio doen ?
Snap er ff niks van
Zou je daar niet gewoon lekker een Leonardo voor pakken joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op zoek naar een arduino implementatie om de afstand tussen 2 GPS coordinaten te berekenen (haversin)
kwam ik dit leuke blog tegen.. aanrader 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Mooi artikel inderdaad. De webshop waar Kurt zijn cases vandaan haalt, heeft ook een paar mooie cases voor een mooie prijs. Ook zeker een aanrader.

Ps; hier is de link http://www.boxenclosures.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie.. helemaal niet aan gedacht dat er library's zijn waar dat mogelijk al inzit.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
En als je de lib te lomp vindt kun je altijd nog alleen de distancebetween functie eruit jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eventjes een schade claim video gemaakt voor een nieuwe arduino te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 23-10-2015 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/76mih6l85/mmega.jpg

omdat softserial niet helemaal voldoet op een pro mini/nano (met 3 sensors) heb ik een paar van deze besteld (eigenlijk 'gewonnen' op de veiling)
ben benieuwd .. 'gewone' mega's maar dan de helft :9

* aardige gozer.. geeft gelijk antwoord op mail vragen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Had daar ook al eens naar zitten kijken, maar vind ze nog aardig aan de prijs eigenlijk... Heb uiteindelijk een STM32 bordje besteld voor een projectje, maar nog niet aan toe gekomen om uit te vogelen hoe ik die programmeer en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:44:
Had daar ook al eens naar zitten kijken, maar vind ze nog aardig aan de prijs eigenlijk... Heb uiteindelijk een STM32 bordje besteld voor een projectje, maar nog niet aan toe gekomen om uit te vogelen hoe ik die programmeer en zo.
uitvogelen = time = money
maw.. ik vind ze niet duur :P (maar er had ook nog wel een ESP footprint op mogen zitten)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
uitvogelen = time = leuk
Als het me om de efficiëntiei ging had ik wel een off-the-shelf product gekocht ipv zelf te gaan lopen kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet alles is te koop, en STM32 is behoolijk 'off the shelf' imho :P
en 'leuk' .. tja op een bepaald moment heb je er geen zin in om 4 euro te besparen 1 maand te gaan zitten kloten met nieuwe software, tutorials ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Grappig, heb zelf ook die mini arduino mega "gewonnen" met de veiling. Scheelde toch weer een paar euro tov direct kopen. Lijken mij erg leuke pcb's. Klein en toch alle mogelijkheden van de mega. Veel geheugen en pinnen zijn chill om mee te werken. Mijn temperatuur systeem voor het bier vergisten is ondertussen ook af en werkt vrij goed. Alleen het loggen op sd kaart gaat niet goed. Hij corrupt de sd kaart. :S werkte eerst wel goed.

Arduino temperatuur

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 25-10-2015 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:01:
niet alles is te koop, en STM32 is behoolijk 'off the shelf' imho :P
en 'leuk' .. tja op een bepaald moment heb je er geen zin in om 4 euro te besparen 1 maand te gaan zitten kloten met nieuwe software, tutorials ect.
Nee man, STM32 bordjes zijn prachtig bang for buck.
Als ik tegenwoordig wat grotere code moet schrijven dan is een STM32 of LPC chip al héél snel in het vizier.

Je krijgt veel meer voor eenzelfde of lagere prijs.

Initiële opstart is wel een stuk complexer dan een AVR.. dat wel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:33:
Grappig, heb zelf ook die mini arduino mega "gewonnen" met de veiling. Scheelde toch weer een paar euro tov direct kopen. Lijken mij erg leuke pcb's. Klein en toch alle mogelijkheden van de mega. Veel geheugen en pinnen zijn chill om mee te werken. Mijn temperatuur systeem voor het bier vergisten is ondertussen ook af en werkt vrij goed. Alleen het loggen op sd kaart gaat niet goed. Hij corrupt de sd kaart. :S werkte eerst wel goed.

[afbeelding]
ik herken dat SD kaart probleem wel een beetje.
je kan is naar deze oplossing kijken om iets te loggen .. een USB stick 8)

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/8ar199iet/CH376.jpg
CH376S U Disk Read-write Modules USB Flash Disk

- http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
- http://arduinobasics.blog...usb-readwrite-module.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Gisteren zijn dan eindelijk mijn ATTiny85's bezorgt. Was iedere keer niet thuis als hun langs kwamen om het te bezorgen :X

Mooie kleine dingen, ga er nu eens mee experimenteren
Pagina: 1 ... 79 ... 96 Laatste