kitao schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:26:
[...]
Zonder voorbeelden zou de huidige beschaving niet bestaan. Denk daar maar eens over na.
[...]
Wat is nu precies je punt Max ? Heb ik advies gevraagd of dit een goed bordje voor me zou zijn ? Heb ik zelfs maar aangegeven dat de uno me niet meer bevalt en ik een andere micro wil aanschaffen ? Ging enkel erom of die op 3.3V kon draaien en nu krijg ik al 2x ongevraagd om me oren dat ik daar niet aan toe ben. Lekker opbouwend om te horen. Kijk, als er goede documentatie bij zit en als ik bereid zou zijn om daar veel tijd in te steken dan krijg ik dat ding net zo goed draaiend als de meeste anderen. Overigens kan iedereen hier die nu al in gebruik nemen want het draait gewoon op de arduino IDE. Zal sneller en ruimer in het geheugen zijn en zal niet het volle potentieel eruit halen, maar is ook niet nodig om de gehele datasheet op te kunnen sommen om er wat leuks mee te kunnen doen.
Ja je kwam zelf met due aanzetten niet ik, en je gaf daar wat punten waarop je het afkeurde die eigenlijk geen afkeur punten zijn. Ik probeer je alleen maar uit te leggen hoe rest va de wereld het doet, maar weet van eerdere gesprekken met jou dat jij het anders doet en de normale manier beetje afdoet als lastig en overbodig, etc.
Ik geef je advies, als je dat als om de oren ervaart dan is dat niet mijn probleem, als je in openbaar topic iets post en iemand heeft daar een tegenreactie op die ook nog eens bedoeld is als advies dan moet je daar niet achteraf moeilijk over gaan doen.
Datasheet heeft alle info die je nodig hebt, daarbij geeft atmel ook nog eens allemaal app notes uit met uitleg en hoe je dingen moet ontwerpen waar je op moet letten, ect. Daar haalt rest van de wereld alle info vandaan die je nodig kan hebben. En niemand gaat ze uit hu hoofd leren, is opzoeken wat je nodig hebt en je kan het weer vergeten je weet immers waar je het kan terugvinden. Als je het vaak gebruikt zal vanzelf wat blijven hangen(geen must wel handig in sommige gevallen), maar is echt niet bedoeling dat je alles uit datasheet kan opsommen.
Ik raad je aan als je geen reactie wilt op berichten maak dan ook geen stellingen in je berichten waar andere een andere mening over hebben en hun recht is om die te bespreken in openbaar topic. Ik maak zo vaak een fout en dan corrigeert iemand anders mij ook of geeft extra uitleg, daar ben ik dan blij om, soms krenkt het mijn ego beetje maar dat hoort erbij. Ik wou dat iemand had die mij zoveel bij wilde bijbrengen als ik jou soms probeer, lukt alleen niet altijd om het goed over te brengen.
Edit/
Na nogmaals lezen krijg ik het idee dat je denk dat ik je minderwaardig vind of zo, maar dat is helemaal niet het geval. Ik zou ook echt niet al die tijd steken in uitleg te typen, wat voor mij soms erg veel tijd en moeite kost om het beetje fatsoenlijk te verwoorden als ik je minderwaardig zou vinden of je niet zou mogen zou ik dat echt niet doen of hoogstens roepen wat je fout doet of zo.
Ik denk helemaal niet dat jij dat niet kan, ik zeg(of wilde) dat je er nog niet klaar voor bent. Iedereen heeft in die fase gezeten, ik ook, ik zie gewoon iemand voor me met nog niet genoeg kennis en daarom niet juiste inschatting kan maken. Ik doe daarom poging om jou die kennis wel te geven en je een andere kijk te geven op deze hobby.
Als het me koud had gelaten wat jij aan doen was had ik niet eens gereageerd en had ik je in je waan gelaten. Hoop dat je me nu iets beter snapt waarom ik de reacties soms geeft, wil je vooruit helpen, en zeker niet achteruit of de grond in.
Edit/2
64 leds leek me wel genoeg
[afbeelding]
Staan niet direkt op de I/O's maar via een 7221. Is later vervangen door het displaytje wat Borroz hierboven liet zien wat neerkwam tot een draadje of 70 minder.
Ik heb geen hekel aan datasheets Max, en ik hoop niet dat deze discussie weer de kant opgaat van hoe belangrijk en nuttig dat wel niet is. Dat weet ik zelf ook wel, maar mijn prio ligt momenteel ergens anders en dat is bij het
programmeren. Als ik daar iedere dag een uurtje aan heb besteed dan vind ik het mooi geweest en dan doe ik nog weinig, hooguit wat dingetjes aansluiten of beetje surfen op het net.
Blijft hobby, weet je nog ?

Dat is nu net mijn punt, ook met uno heb je extra hardware nodig als je iets echt leuks wilt maken, als je meer dan 10 ledjes wilt gebruiken heb je extra hardware nodig
[
Voor 33% gewijzigd door
mad_max234 op 13-05-2014 18:04
]