Laat je niet gek maken hoor, zijn tegenwoordig niet alleen studenten die krap zitten. Na 12 jaar bij een vaste werkgever gezeten te hebben werd ik ook gewoon op straat geknikkerd en zit nu al een half jaar thuis. Vandaag in zaltbommel geweest voor sollicitatie. Auto is kapot en die ga ik niet repareren voordat ik weer een baan heb. Dus ik daarnaar toe met OV, bingo, 2.5 uur enkele reis vanaf rotterdam. Anyway, om bij elektronica te blijven, die kerel vraagt mij dus hoe lang ik al thuis zit. Ach, een maand of 4 zeg ik. En hij, maak je je daar geen zorgen om ? Nee hoor, ik vermaak me prima met elektronica, ik kom eigenlijk tijd tekort
Zegt die, wat doe je daar dan mee ?
En dan word het lastig, hoe leg je een leek uit wat elektronica inhoudt ? Er zijn zoveel aspecten.
Displaytje aansturen en microcomputer programmeren vanaf de pc zei ik maar. Als je het woord microcontroller in je mond neemt slaan ze al helemaal dicht. En grappige was, in die fabriek liepen ze wel te klagen dat de automatisering zeer slecht op gang komt. Dat was te merken, versleten knoppenkasten en handbediende setpointregelaars. Maar in hun voordeel, er was ook een modern stukje met computergestuurde procesbesturingen. Ik denk dat ik maar met vervroegd pensioen ga na 34 werkjaren, enkeltje 78 kilometer met de auto word ik echt niet goed van, belachelijk als je in rotterdam woont en je moet in zaltbommel een fabriek gaan bezoeken.