[2D/3D] GFX Contest 2: Primitives Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ow lekker, ik heb al niet te uitgebreid met cilinders gestrooid. Ik ga kijken of het inderdaad mooier zal zijn met cubes. thnx! Er komen overgens wel niet cube modellen in.

En de waterval is handwerk. Partical emitters heb ik aan gedacht maar had voor mij wat nadelen o.a omdat de particals alleen in Lightwave zitten en niet in de Modeler. En als je het zelf doet kan je elk blokje precies zo krijgen als je wil.

Handwerk klink moeilijker dat het is. Deel van het water gepakt, geroteerd, en blokjes van beneden naar boven geselecteerd en deze zo neer gezet dat het water "loopt". Nieuw wipje volgt nog.

@ Stallone, Leeft je hond nog ? 8)
Update,
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/160rkmw.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 22-01-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog een update,

Ben er zelf niet helemaal uit of ik het met boxen mooier vind of niet? help..

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2h6sr5i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
Ik zou persoonlijk de rondjes houden. Die zijn toch iets leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik ben voor de kubussen die je nu hebt. Zo versterk je het contrast met de bomen en krijg je een rustiger plaat om naar te kijken.
Ook wanneer je de grote cilinders toevoegt verplaats je de focus van je waterval naar de cilinders
wat volgens mij niet het effect zou moeten zijn van het plaatsen de cilinders.
En doordat je alleen met kubussen werkt voor de grote elementen binnen je plaat houd je alles binnen dezelfde stijl.
Ook omdat de waterval van steen is en de omringende platen ook van steen zijn zet je zo de lijn mooi door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Zeker kubussen O-)
:D maar wie ben ik..hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor het commentaar!
dan hou ik het bij boxes. Had zelf wel een lichte voorkeur naar de cilinders maar JasonKing heeft net een te uitgebreide commentaar over de boxes gegeven dat ik het zo hou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Ik vind het allebei wel wat hebben. Waar komt al dat water op die rotspartij trouwens vandaan ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Met het juiste perspectief hoeft dat toch niet uit te maken KneoK? :p

Hier nog wat van mij :D

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/300W/f/2010/024/5/9/Primitive_Chess_by_Forgotten_Sins.png
Klikkerdeklik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha ik vroeg me al af wanneer er iemand over zou beginnen. Had hier al wel wat voor bedacht maar zoals nico al zij weet ik niet of je dit nog op de render gaat zien dus even kijken.

Nico, mooie shiney plaat al! Klein puntje is de smoothing die ontbreekt? bij de voetjes van de stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@jupjup; klopt, er zit totaal géén smoothing op :P nergens :P hahaha
is het storend?

edit; jupjup, heb je er al aan gedacht om wat turbulentie te laten zien bij het contactpunt van het water v/d waterval met het "meertje"? Evt kleinere kubusjes ofzo O-) Lijkt mij wel iets toevoegen!

[ Voor 54% gewijzigd door Nico op 25-01-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het viel me op je kleine render op dus ik zou zeggen Smoothen!

In Lightwave is het 1 vinkje aanzetten (geen subpatch). Hoe het in denk 3dsmax is weet ik niet.

Turbulentie komt er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Het is gewoon een water vulkaan. :+ Een bron dus.. :9
Echt heel cool ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:01:
*knip*

@ Stallone, Leeft je hond nog ? 8)
Hij is weggelopen :+

Moet vandaag of morgen met een goed 2e idee komen of een goed re-design van mijn hond vinden.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Giant87 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:29:
Het is gewoon een water vulkaan. :+ Een bron dus.. :9
Echt heel cool ontwerp!
Ik zat al te denken aan een tuin, dat alles een beetje miniatuur is zeg maar en dat het een waterpartijtje is met pomp, vijver en bonsaiboompjes :+

Anyway, ik vond het wel tijd voor een final:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uavYuDg8UGQGmEzpufuh8NGW/full.png

Wire:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bv3xl9QE82C7eg1gb76HLag8/full.png

Shading network:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uxDlM7DGS7LXqnqbY40tdCGN/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Nice :) ik kan alleen als tip geven om volgende keer planes te gebruiken ipv boxes voor de reflecties. Nu krijg je van die hoekige dingen.. Met alleen planes krijg je van die netjes gebogen vlakken :D Verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ondanks dat ik erg weinig tijd had/heb toch nog een redelijke final kunnen produceren.. Niet echt mijn gewoonlijke stijl, maar een beetje experimenteren is altijd leuk :P
Maar wegens tijdgebrek is dit echt m'n final.

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zqwpxk.jpg
klikbaar voor groter (en iets beter :P )

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

*O* *O* *O*

Even geen WIP van mij, maar heb wel een begin gemaakt met de site voor de verzameling van de contesten! Direct linkje: klik me! en je kan er ook gewoon komen via stalllone.nl

Momenteel is kun je alleen de 2D/3D Japan Contest zien. Wil graag even weten wat jullie ervan vinden voordat ik de rest ga doen.

Wil het in iedergeval lekker simpel houden. Als het bevalt kan het linkje in de TS worden opgenomen.
*O* *O* *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 26-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

I vind de site erg vet

Ik heb niets meer gemaakt, sorry, ik wist niet wat ik nou wel en wat ik nou niet mocht doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ja leuk leuk Stalllone.. :) goed idee.
Final is coming up ;D Misschien vanavond nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Zekers wel goed bezig!!

verbeterpuntje: probeervoor te zorgen dat voor kleinere windows de tekst niet door elkaar loopt.
en moet ie in het engels? tis een nederlandse contest :)

even m'n commentarenrondje:

@Spike_wolf: het blaast mij niet van m'n stoel. wat heb je eraan gedaan? lijkt me gewoon een photoshopfilter. Maargoed ik heb dr niet veel over te zeggen want ik heb helemaal niets ingeleverd :$

@Knoek: Leuk gebruik gemaakt van het thema. het is een beetje simpel maargoed dat maakt het er niet minder om. Ik snap niets van je shading network :P maar zal vast goed in elkaar zitten :P

@Nico: Heel netjes! mooi gemaakt. alleen jammer dat je z'n kleine render laat zien. dat smoothgedoe valt me niet zo op. Ga je er nog een ondergrond maken zodat je niet op je hdri kijkt??

@Jupjup: Ziet er leuk uit maar kan me er weinig tropisch / bergtoppen in zien. ik zie gewoon een grote waterval :) tis niet slecht ik zie t alleen niet.. maar dat zal wel komen als de kleuren erin komen :)

@Stallone: Origineel idee! ga je het nog halen voor de deadline?

@Giant87: Grappig ontwerp. komt er nog meer?

@SonnyBonds: Is je hot bath ook meteen een final?

@D-rez: Ga je dr nog wat meer mee doen? ik vindt het er tot nu toe al goed uitzien!

@Holgster: Is de kerstbal ook je final?

@marabunta2048: Ik was je wip's aandachtig aan het volgen en plots stopte het :| .

over het algemeen:
deze contest vind ik geen egt vette dingen langskomen, maar daar loont het onderwerp zich ook niet echt voor.

nou volgens mij heb ik iedereen gehad :P.

nog 5 dagjes mensen ;)

ik ga mezelf verplichten volgende contest mee te doen :P. dan heb ik wrs meer tijd. want dan is stageperiode en ik heb geen stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Jo frans! Jij leeft ook nog hahaha :P
Thanks voor het commentaar :D maar de ondergrond is een plane met een reflectieve shader :) Dus je ziet neit direct mijn HDRI (A)

Groter renderen xD ik heb er nog eentje klaar staan van 800x600, alleen daar is de kwaliteit niet optimaal op. Ik moet toegeven dat ik zit op een pentium 4, 1GB RAM, nVidea GT8600 256 MB :$ :$ :$ :$ :$ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11:
@Jupjup: Ziet er leuk uit maar kan me er weinig tropisch / bergtoppen in zien. ik zie gewoon een grote waterval :) tis niet slecht ik zie t alleen niet.. maar dat zal wel komen als de kleuren erin komen :)
Het is ook een grote waterval :P Maar het is mischien nog een beetje wazig... Ik heb ondertussen ook al een heel rijstveld gemaakt dus dat beloofd nog wat voor de final 7(8)7
deze contest vind ik geen egt vette dingen langskomen, maar daar loont het onderwerp zich ook niet echt voor.
Ben ik het dan niet mee eens.. Het is alleen wat lastiger

@ Stallone,
Goed idee ! Had al een aantal topics af lopen struinen voor inspiratie etc. maar 90% van de images staan er niet meer..
Edit, Waarom maak je er geen puppy van? Die vind iedereen schattig! :D

@ Knoek, Vind het een leuke final geworden! Ik weet niet of je er nog aan wou verder werken maar de tip om een plane te gebruiken voor de reflectie zou ik meenemen.

Als ik dan toch bezig ben.. Mijn nieuw aangelegde rijstveld.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/a3owts.jpg

Todo's:
veel te veel..

Comment meer dan welkom en ik zit met het volgende,

Waar de scene nu afloopt wou ik iets van een achtergrond maken maar, geen idee hoe ik dat fix! Bij een andere camera standpunt kan je een lucht of iets degelijks gebruiken maar nu loopt de grond laat maar zeggen door. Iemand een gouden tip?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 26-01-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Nico's Final
Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/026/1/8/Final_Chess_Primitives_by_Forgotten_Sins.pngklik eventjes aub voor fullview. Dank u :)

P.s.; excuses voor de wat mindere kwaliteit :) Maar ik zit op een pc met pentium 4 processor een beetje armoedig te wezen O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Nico op 27-01-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 243552 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:43:
I vind de site erg vet

Ik heb niets meer gemaakt, sorry, ik wist niet wat ik nou wel en wat ik nou niet mocht doen....
Thnx :)
Nico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:56:
Ja leuk leuk Stalllone.. :) goed idee.
Final is coming up ;D Misschien vanavond nog :P
Nice :) Je hebt nog tot 31 om hem eventueel bij te werken he :)
Zekers wel goed bezig!!

verbeterpuntje: probeervoor te zorgen dat voor kleinere windows de tekst niet door elkaar loopt.
en moet ie in het engels? tis een nederlandse contest :)

@Stallone: Origineel idee! ga je het nog halen voor de deadline?
De site zal maar weinig tekst bevatten (meer dan wat er nu staat komt er dus niet :P ) maar vind het engelse handig als er non-hollanders op komen kijken.

Overgens zou de tekst nu niet meer door de andere tekst moeten komen.

Of ik de deadline ga halen, weet ik nog niet. Hoop van wel.
Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:54:
[...]
@ Stallone,
Goed idee ! Had al een aantal topics af lopen struinen voor inspiratie etc. maar 90% van de images staan er niet meer..
Edit, Waarom maak je er geen puppy van? Die vind iedereen schattig! :D
Puppy is geen slecht idee :)

Eigenlijk heb ik nu een heel ander idee in mijn hoofd maar weet ook niet of ik dat kan maken nog optijd. :o

Edit: Alles wat nu op de website staat is in orde :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 27-01-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ Stalllone: Ik weet het :) maar ik ga er niet verder aan werken. ;)

jij nog succes met werken aan jou final :D gaat je vast wel lukken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
Jupjup: Oke, oke, oke, het is super lelijk maar het is al na het eerste uur en ik had al wat gemerged en wat niet en had geen zin om het weer opnieuw te doen...
Nu twijfel ik of ik mijn misbaksel plaats of niet (Niet door jouw plaat maar door mijn toedoen) ... wellicht ter illustratie... voorbeeld of wat dan ook. Maar goed, wellicht kun je het beter bekijken door geknepen oogleden. maar goed, ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/postje/jupjup/test.jpg

Je zou bijvoorbeeld wat meer van je rijstvelden erachter kunnen zetten om het op te vullen. Gewoon wat
draaien en er achter zetten. Je zou het zo kunnen doen maar je kan ook bijvoorbeeld verschillende rijstvelden uit kunnen renderen met een alpha en die dan zelf erachter zetten in Photoshop... een matepainting dus maar nu wat overbodig omdat het nu niet ingewikkeld is om gewoon wat velden er achter te zetten.

Je zou ook met depth of field kunnen werken met een vage horizon. Vaak is het zo dat vlakbij de horizon het lichter is en wat minder saturatie heeft. Mooie wolken erbij zal het niet misstaan.

Ook kun je de achtergrond zo opvullen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/postje/jupjup/oplopend.jpg
Zoals het in Japan ook gebruikelijk is bij rijstvelden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/postje/jupjup/rijst.jpg
Zoiets op de achtergrond zou helemaal niet verkeerd staan maar dan in je eigen stijl. Dat in combinatie met een mooie lucht en je bent weer hele stappen vooruit.

Stalllone: Gaaf dat je de contests aan het verzamelen bent, mooie collectie zo bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wha impressive !! _/-\o_

Je hebt echt een heel mooi beeld gemaakt hoe de scene afgerond kan worden!
Vooral hoe je de lucht en land, in een goede verhouding hebt geplaatst. Hier zat ik echt compleet in vast.
(horror beelden van kilometerslange rijstvelden etc is dus niet nodig)
Ik ga er mee aan de slag. Mijn dank is heel groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 15:07
@Nico,

Als je wilt kan ik hem wel renderen op een groter formaat :) (ik zit op een I7) Stuur maar een DM/mail (tkuijer (apenstaart) gmail (punt) com :)

@de rest,
Mijn Wips zijn inderdaad gestopt, aangezien ik af en toe een periode heb dat ik van het ene op het andere moment niets meer met 3D doe, dit was zo'n periode, ook omdat ik het druk heb/had met school... Dus helaas moet ik deze contest weer laten schieten :[ Maar de volgende ga ik weer proberen mee te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door naam op 28-01-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
@ Frans

Helaas niet, zit momenteel tot over m'n oren in andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hmm.. :) Bijna deadline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Is er de mogelijkheid om er nog een weekje aanvast te plakken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/primitives6.jpg

Primitives taking a hot bath:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stalllone schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:08:
Is er de mogelijkheid om er nog een weekje aanvast te plakken? :>
Niet om vervelend te doen, maar ik denk dat het niet echt heel veel zin heeft. Veel mensen vinden/vonden dit onderwerp onduidelijk en verder zijn er al een aantal finals ingeleverd. Die mensen hebben allemaal naar de deadline toegewerkt en zouden dan de kans moeten hebben om toch nog een weekje later hun final in te mogen leveren en iets toe te voegen/veranderen.

Zelf ben ik voorstander van gewoon de deadline met rust laten en daarna op naar de volgende GFX Contest. ;)

Jij kunt gewoon posten wat je hebt :o of misschien is dit wel een bijzondere kans om je creatieve mind te testen. Met weinig tijd iets supervets maken 8)

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Nico: Je hebt wel gelijk, er zijn al genoeg finals eigenlijk (had ik m'n tijd maar beter moeten indelen :P ). Maar ja, de 3D contest site maken en vullen kost ook tijd. :P

Misschien dat ik morgen nog even een nieuwe plaat maak... heb nog wel een ideetje. Niet super orgineel maar het kan nog best leuk uitpakken. M'n hond wordt echt niks meer.

Edit: nieuwe wip :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/02/Wip03.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchie! op 30-01-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet me denken aan zo'n boei met zo'n zware bal eraan die dieven in het wilde westen aan z'n been krijgen!

Omtrent het verzetten van de deadline.. ik denk dat je het gewoon zo moet laten. het is al zovaak verzet en toen had het niet echt een toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 23:25
Lijkt meer op zo'n bijtgraag ding uit mario kart.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 280269 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:01:
Doet me denken aan zo'n boei met zo'n zware bal eraan die dieven in het wilde westen aan z'n been krijgen!

Omtrent het verzetten van de deadline.. ik denk dat je het gewoon zo moet laten. het is al zovaak verzet en toen had het niet echt een toegevoegde waarde.
Bijna goed :P
De Hupie schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:25:
Lijkt meer op zo'n bijtgraag ding uit mario kart.
Ja! :D ! (Mario64 :P )

En hierbij gelijk mijn plaat, had er nog veel meer kunnen uithalen maar had er geen zin meer in. Het is nu een mix van 2D en 3D :)

Final:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/02/final.jpgMaak tijd: 2uur & film kijken

En nu bier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Ik begrijp dat we op het moment in ieder geval al 6 finals kunnen verwachten, dat gaat de goeie kant op !!

De site waar Stalllone mee bezig is heeft inmiddels een plekje in de topicstart gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owwww ik moet opschieten :P

Balen alleen dat mn pc de paar miljoen poly's niet meer zo leuk vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ow de mijne mag je ook als final beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

KneoK schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:05:
Ik begrijp dat we op het moment in ieder geval al 6 finals kunnen verwachten, dat gaat de goeie kant op !!

De site waar Stalllone mee bezig is heeft inmiddels een plekje in de topicstart gekregen.
Thnx :)
Anoniem: 123349 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:54:
Owwww ik moet opschieten :P

Balen alleen dat mn pc de paar miljoen poly's niet meer zo leuk vind :P
Rendereeee 8)
D-rez schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:41:
ow de mijne mag je ook als final beschouwen.
Wil je zeggen welke het dan is :P Ik vermoed je laatste post (zwart met blauw) maar het kan ook je karretje zijn.

Ben blij dat er weer meer finals zijn! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchie! op 31-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Chain Chomp! :D

Cool gelukt :) Misschien was het leuker om zijn bek op te doen, maar ja, dan is het geen bol meer :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
de laatste idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
Wat laat maar toch mijn eerste wips:
Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/geo_contest/Wip_1_.JPG
Tot nu toe een simpele plane en wat cubes
Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/geo_contest/Wip_2_.JPG
De camerahoek
Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/geo_contest/Wip_3_.JPG
En wat textures...

Meer volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hierbij mijn
Final:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2m2al36.jpg

Stats:
Objects: 108
Polygonen: 2412872

Aantal punten van JasonKing in lichtere vorm meegenomen. Duplicaten van de blokken voor de achtergrond werkte alleen niet erg lekker aangezien je het perspectief ermee omver gooit. (ik teminsten.. :P)

@ Stallone, Leuke renders hoeven niet veel tijd te kosten.. Ik vind hem leuk!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 31-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Jaa jupjup! Vette plaat! :D

@ Stalllone; Ook jou plaat vind ik geslaagd :) mooie combinatie van 2D en 3D :D past perfect binnen de contest stijl.

@Jasonking; gaat het nog lukken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07 21:48
@ Jupjup erg mooi heb je hem op 1920x1080 dan doe ik hem als achtergrond :D

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Rakkerzero schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:11:
[...]

Chain Chomp! :D

Cool gelukt :) Misschien was het leuker om zijn bek op te doen, maar ja, dan is het geen bol meer :P
Ja Chain Chomp! :) Ik heb de mond er nu ook maar ff opgetekend :P

@JupJup: Erg nice! Enigste puntje van kritiek is dat je je achtergrond net iets teveel opvalt (niet 1 geheel zegmaar, voorgrond/achtergrond). Verder erg nice 8) !

@Nico: Thnx :)

Het hele topic bloeit gewoon nu op! More Finals *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Eigenlijk is de contest nu afgelopen maar omdat ik pas morgenavond de tijd heb om alle finals te verzamelen stel ik voor om iedereen die nog iets wil doen tot morgen 18:00 de tijd te geven een final te posten. Daarna zal ik zo snel mogelijk alle finals in een post verzamelen en dan mogen de stemmen verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jupjup: Met die kleurtjes erbij is zegt je plaat veel meer!

Meer finals idd :D doet me deugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
KneoK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:44:
Eigenlijk is de contest nu afgelopen maar omdat ik pas morgenavond de tijd heb om alle finals te verzamelen stel ik voor om iedereen die nog iets wil doen tot morgen 18:00 de tijd te geven een final te posten. Daarna zal ik zo snel mogelijk alle finals in een post verzamelen en dan mogen de stemmen verstuurd worden.
Aaight :P tot vanavond! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hm ik zal mijn laatste gepruts ook maar gewoon even uitrenderen dan. :)

/edit, wip, iemand tips voor compositie?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15s80ua.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Giant87 op 01-02-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Interessante materialen en mooi belicht; Je compositie is al vrij aardig, alleen jammer dat er links en boven net wat wordt weggesneden terwijl er rechts en onder ruimte over is. Niet dat je 'm perfect moet omkaderen, 'loze' ruimte kan ook zijn werk doen. Ik denk (maar eigenlijk moet je het uitproberen in je viewport, want van een 2D plaatje een 3D scene voor je zien is lastig), dat je wellicht kan kiezen voor twee perspectieven:
1. symmetrisch, in het midden laagste punt van trapje; perspectief is al vrij goed zoals je het hebt; wellicht iets meer van boven en wijder
2. Close-up van bol, wellicht in combinatie met wide-angle; maar denk dat dat lastig gaat zonder objecten buiten het gezichtsveld te laten vallen.

overigens, zou wellicht ook wel fraai zijn als de ondergrond buiten de scene om wat donkerder is

@jupjup: 't is wel wat gesatureerd

@jasonking: die ondergrond lijkt me nou niet echt een 'primitive'

@spikewolf: is dat niet gewoon een patchwork-filter icm wat vignettering in de hoeken?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nieuwe poging. Ik denk dat ik er klaar mee ben.

Final
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjanlonink.nl/wp-content/uploads/2010/02/CubesFinal3_thumb.jpg
Klik voor groot.

//edit, hmm iets te ranzige sharpening op de ballen zo te zien, nouja jammer dan.

De topview maakt de ballen plaatsing misschien iets duidelijker.. :+
http://i49.tinypic.com/2e50ehj.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Giant87 op 01-02-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Giant87: Ik vond je plaat mooier zonder de ballen. Dat beeld is wel cool. Vind het veelste druk en "ik moest wat om het op te vullen" aanvoelen. Less = More ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja ach, zoals ik al zei het was maar wat gepruts.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
vond hem idd beter met alleen de kubussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
beeld = ok.. ballen is soort van vervuiling van het beeld :P
Op zich leuk idee, maar zeker minder ballen :o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

zonder ballen vind ik hem ook beter.
en wat is dat in het midden? een soort standbeeld van piramides?
wel erg mooie belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Zo, de contest is gesloten met 7 8 toffe finals. JasonKing kan eventueel z'n laatste wip nog als final laten bijvoegen als hij snel reageert.

D-rez
Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/box.jpg

Giant87
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjanlonink.nl/wp-content/uploads/2010/02/CubesFinal3_thumb.jpg

jupjup
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2m2al36.jpg

KneoK
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uavYuDg8UGQGmEzpufuh8NGW/full.png

Nico
Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/026/1/8/Final_Chess_Primitives_by_Forgotten_Sins.png

SonnyBonds
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/primitives6.jpg

Spike_wolf
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zqwpxk.jpg

Stalllone
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3DGFX/02/final.jpg

De stemmen mogen verstuurd worden per Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Edit: nog even ter verdediging van Spike_wolf, waarvan al twee keer is beweerd dat hij gewoon een Photoshop filter heeft gebruikt, als ik het goed heb begrepen heeft hij in ieder geval de huizen van een foto met de hand getraced dus er zit meer werk in dan alleen een gefilterde foto. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 02-02-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stem verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Knoek je bent de final van D-rez vergeten :) ! (dus Nico mag opnieuw stemmen :P )

JasonKing is te laat neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha kijk een mooi rijtje met finals !
Ik zal mn scores morgen versturen. Ik ga er nog even goed over slapen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Stalllone schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:52:
Knoek je bent de final van D-rez vergeten :) ! (dus Nico mag opnieuw stemmen :P )

JasonKing is te laat neem ik aan?
Wat stom !! Ik heb zijn post dat z'n afbeelding als final mag worden gezien over het hoofd gezien. Het spijt me vreselijk, de afbeelding is bijgevoegd, ik heb Giant87 en Nico even een DM gestuurd dat ze opnieuw mogen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
hij sloeber ;) voor straf geef ik jou 2x 1 punt :p

Tof om te zien dat er zoveel inzendingen zijn. (Hoewel we allemaal weten dat er tussen zitten die maar half half af zijn. incl. de mijne)
Helaas hebben we allemaal onze verplichtingen zoals werk, school, uitgaan, kinderen etc. wat toch blijft doorwegen. Daarnaast wordt dit door de meesten waarscijnlijk (door mij toch) als zij project beschouwd en heeft het dus niet veel prioriteit.

Als ik zie wat er ingeleverd is, zie ik 7 3D's en 1 2D. Hopelijk kan de volgende contest de 2Ders onder ons meer inspiratie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha Pak hem aan D-Rez ! })

Maar mijn scores zijn verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mijn scores zijn ook verzonden. Was wel pittig zeg! Heb mensen minder punten moeten geven terwijl ik dat eigenlijk niet wilde, maar ja zo werkt het systeem nu eenmaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik vind dat gestem ook helemaal niets..

Maar goed, is het geen tijd om het hele topic vol te spammen met mogelijk nieuwe onderwerpen?
*gaat nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Taart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Octopussen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+1 voor bier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bier? Ik dacht dat dit al een primitieve contest was?

(:P)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
taart + bier = feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Feest is wel een goede :) ! genoeg variatie en combinaties op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

taart + bier = feest
feest - taart + nog meer bier = CARNAVAL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hou het dan liever bij feest, de rest van NL viert (bijna) geen carnaval :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha jah owkee sorry, ik als brabander zijnde moest het toch even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 11:07
Er zitten mooie finals tussen! Wil volgende keer zeker zelf meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

KneoK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:59:
Edit: nog even ter verdediging van Spike_wolf, waarvan al twee keer is beweerd dat hij gewoon een Photoshop filter heeft gebruikt, als ik het goed heb begrepen heeft hij in ieder geval de huizen van een foto met de hand getraced dus er zit meer werk in dan alleen een gefilterde foto. Correct me if I'm wrong.
:'(
Misschien moet ik maar gewoon helemaal stoppen en op stenen gaan kauwen ofzo :/
Huizen zijn hand getekend, vignetting is idd wat corny maar de rest is hand made.. hoewel ik wel toegeef dat het er als een filter uit ziet, had ik wat meer tijd in moeten steken misschien.. Maargoed..
Ik ga even m'n scores opstellen en verzenden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
moet jij niet stoppen! Ik vond het een knappe plaat hoor, zal meer tijd in gezeten hebben dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 11:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Spike_wolf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:37:
[...]

Huizen zijn hand getekend, vignetting is idd wat corny maar de rest is hand made.. hoewel ik wel toegeef dat het er als een filter uit ziet, had ik wat meer tijd in moeten steken misschien.. Maargoed..
Ik vind hem gaaf en wist eigenlijk gelijk dat het geen filter was. Probeer het maar, krijg je andere resultaten.

Maar vind het trouwens meer lijken op een foto van een monitor van heel dichtbij :D :+

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:37:
[...]

ik was 1 van die mensen die gevraagd hebben of het een filter was. dit omdat ik het: a niet weet, b: geen photoshopmaster ben, daarom vraag ik het ook! nu dat ik weet dat het geen filter vind ik het des te knapper!

maar miss een idee om de volgende keer daar wat eerder op te reageren zodat ook ik de goeie kant op kijk.

en zowiezo niet stoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik was niet helemaal serieus en beledigd hoor :P :+
stoppen met tekenen zal ik niet zomaar doen, meer hier reageren is wel een goed idee ja :P
maar blij dat het iig wel gewaardeerd word, ookal zit er niet zoveel tijd in als ik gewild had :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Volgende keer een tussenstapje extra laten zien ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:01:
Volgende keer een tussenstapje extra laten zien ;)
Werkt ook wel idd..
Jammere is bij mij vaak dat als ik er echt 'in gezogen word' dan vergeet ik nogal eens screens te maken tussendoor :P :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Daarom sla ik altijd alles op als Stukfruit001.psd, Stukfruit002.psd, Stukfruit003.psd, etc :P
Alleen bij grote wijzigingen die niet snel opnieuw te doen zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
A: Carnaval is &*%
B: Feest is toch wel leuk onderwerp :D maar niet carnaval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat zegt iemand uit eindhoven??:P Tuurlijk dat mag :)

Miss kunnen we ook nog wat anders verzinnen als feest?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 03-02-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

- Rusland
- Communisme
- Dieren (we hebben nog een dieren-only contest gehad :) ). I like.
- Robots

Trouwens, aangezien de 2D/3D eigenlijk een nieuwe contest is... kunnen we dan niet gewoon "oude" 3D onderwerpen gebruiken :*) ? (eventueel met een kleine draai aan het onderwerp zodat we niet een directe kopi hebben?)

Hier kan je iedergeval nog even de vorige delen zien: 3D Contest 72: Flower Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
RUSLAND vind ik een goeie :D :p

zelf ben ik wel voorstander van gewoon een nieuw onderwerp O-)

@Frans: jup :P maar toch... |:( O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Nico op 03-02-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik ben voor een origineel onderwerp.

Doe eens lekker gek en doe feestbeest als onderwerp!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Altijd leuk om een onderwerp te nemen dat op meerdere manieren in te vullen is, zodat iedereen daar zijn/haar eigen draai aan kan geven. Helaas blijkt vaak dat die creativiteit als barrière wordt gezien, maar het is wel wat 'leuker'. wat opties:
  • Verval
  • Reactie(/explosie/straling)
  • Revolutie (/strijd/slagveld/krachtmeting)
  • Metropolis
  • Illusie

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verval is wel een leuke, goed voor de texture-skills :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ja, maar wel erg veel werk wil men echt deftige resultaten behalen....
Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar ik heb (als ik geen andere verplichtingen heb) maar 1 tot 2 uurtjes per dag de tijd om hier mee bezig te zijn.
Nu weet ik dat ik als ik goede textures wil, ik ook extra aandacht moet besteden aan m'n uvw mapping en unwrapping. Het laatste vindt ik altijd zo'n kl#te klusje. Er gaan hier dus veel kostbare tijd aan verloren gaan.

enfin, ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
uvw mapping en unwrapping moet ik allemaal nog leren O-) Dus wel een goede leerschool voor mij, maar wat ik leuker vind is Revolutie. :D

*zet bontmuts op hoofd en loopt met vlag*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
UV-mappen is tegenwoordig niet zo moeilijk meer hoor, zolang je maar de modernere tools gebruikt!
Dat is inclusief Blender, die zelfs voorop loopt O-)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nog even wachten op de uitslag van Knoek en dan mag de winnaar het onderwerp kiezen.

We gaan hopelijk niet weer 2weken moeilijk doen over een onderwerp :p

Edit: kunnen we een regel maken dat je de final in een .jpg moet aanleveren? Moet opzich geen probleem zijn maar het is makkelijk voor mij (voor de contestsite).

[ Voor 35% gewijzigd door Dutchie! op 03-02-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 11-07 15:07
Ik vind verval ook wel een mooie, al weet ik niet hoe erg mijn inleg word gewaardeerd aangezien ik alweer geen final heb ingeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stalllone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:53:
Nog even wachten op de uitslag van Knoek en dan mag de winnaar het onderwerp kiezen.

We gaan hopelijk niet weer 2weken moeilijk doen over een onderwerp :p

Edit: kunnen we een regel maken dat je de final in een .jpg moet aanleveren? Moet opzich geen probleem zijn maar het is makkelijk voor mij (voor de contestsite).
Ik wil hip zijn en blijf Portable Network Graphics gebruiken, sorry ;(

Maar waarom is Jpeg makkelijker?

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Er wordt heel even nog geen contest 3 gestart, dus er hoeft ook nog geen nieuw topic worden aangemaakt ;)

We willen deze en vorige contest even door de evaluatiemolen halen. Wil je iets toevoegen, leef je uit in: [GFX Contest]Evaluatietopic