[GFX Contest]Evaluatietopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
BtM909 verzocht mij aan het einde van de contest een evaluatietopic te maken over het verloop van de laatste GFX contest aangezien de laatste paar topics nog maar weinig succesvol zijn gebleken.

Ik heb in de voorlaatste contest niet echt deelgenomen aan de discussie over het onderwerp voor de huidige contest maar er werd mij gevraagd om het nieuwe topic te starten. Ik heb geprobeerd alle informatie die besproken is te verzamelen om de nieuwe topicstart te maken maar al gauw bleek dat er nog wat onduidelijkheid bestond over het onderwerp dat gekozen is. De start van de contest was dus een beetje rommelig met hier en daar nog wat discussie over de manier van toepassen van het onderwerp (zo zie je maar weer dat wat voor de een zo klaar is als een klontje voor de ander geen touw aan vast te knopen is).

Uiteindelijk zo goed en zo slecht als het ging de topicstart aangepast met iets aangescherpte regels omtrent het gebruik van het onderwerp in de hoop zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen en ondanks dat er nog steeds een aantal mensen waren die niet goed wisten wat ze met het onderwerp aan moesten kwamen er toch druppelsgewijs deelnemers bij en werden er meer wips geplaatst. Uiteindelijk is de contest gesloten met 8 finals, gelukkig weer flink wat meer dan de laatste paar contests.

Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van de samenvoeging van 2D/3D aangezien er in zowel de eerste GFX contest (Japan) als de tweede (Primitives) maar 1 2D inzending is geweest maar wellicht dat het onderwerp zelf zich in het geval van de huidige contest niet zo leende voor 2D afbeeldingen. Wel denk ik dat het redelijke succes van de huidige contest mede te danken is aan het vrij simpele onderwerp. Dit zou je eigenlijk kunnen terugkoppelen aan de 3D contests Sphere en Cube, die beiden met een simpel onderwerp ook vrij veel finals hebben opgeleverd. De Sphere contest had er 20 en de Cube contest 12.

Het verdere evalueren en bepalen of er zaken moeten worden veranderd laat ik over aan de heren en dames mods, ik hoop dat mijn kijk op het verloop van de contest zo een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even een move naar LA :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wat is nu precies de bedoeling van de Evaluatie :P ?

Om te kijken of we verder mogen? Zoja, wat zijn de eisen dan om door te mogen gaan :?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat het de bedoeling is om te bekijken of er moet worden doorgegaan met de combi van 2d en 3d? :)

Zoals KneoK al min of meer schreef mogen we voor het 2d-deel van een mislukking spreken. Het lijkt er (volgens mij) op dat mensen zich teveel blindstaren op "driedee", net zoals in de rest van de wereld. 3d is hip en cool en "makkelijk", maar men vergeet (in het begin) dat 2d de basis is van alles wat in 3d kan gebeuren.

Misschien is dat ook wel het probleem met deze contests, en gelijk de reden waarom zoveel mensen steeds afhaken... Het komt natuurlijk door tijdtekort, maar ik heb het idee dat veel mensen ook niet echt weten hoe ze verder moeten gaan om de ideeen uit hun hoofd te vertalen naar die drie dimensies.

En dan kan je wel heel enthousiast beginnen (zoals vaak te zien is), maar zonder die basis...

Nouja, dat is iig mijn ongezouten mening :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Stukfruit schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:46:
...maar ik heb het idee dat veel mensen ook niet echt weten hoe ze verder moeten gaan om de ideeen uit hun hoofd te vertalen naar die drie dimensies.
Waar van acte, en chronisch tijdgebrek. Verder, een 2d/3d contest in één topic vind ik niet kunnen, deze twee takken van sport staan te ver uit elkaar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Een 2d/3d contest in 1 kan wel, mits het onderwerp goed is. Onderwerp als: "Wild Westen" kan zowel een 2Der als een 3Der er flink op los gaan. Een onderwerp als Primitives is wat moeilijk maar het kan nog steeds! (zie bijv. mijn 3D plaat wat makkelijk door een 2Der gemaakt had kunnen zijn).

Overgens ben ik nog steeds voorstander voor een 3Dcontest. ;) (alle neuzen dezelfde kant op).

Maar goed, we weten nu nog steeds niet wat er ge-evalueerd moet worden en hoelang dit gaat duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Ja inderdaad, wat is in godsnaam het doel van deze "evaluatie". Een contest verbieden lijkt me sowieso een absolute no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Een no-go misschien niet, maar wel bijzonder flauw en saai :O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik zie het probleem eigenlijk niet :P

Wel vind ik dat 2d en 3d behoorlijk uit elkaar liggen maar of het een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik vind niet dat 2D en 3D te ver uit elkaar liggen, het is een GFX contest, kijk bijvoorbeeld eens op websites als dA en CG waar ook regelmatig 2 en 3D door elkaar lopen, het is allebei een art vorm waar je heel veel mee kunt, het onderwerp 'Primitives' was wat lastig omdat vanuit de 3D wereld gegrepen is. maar het is/was zeker wel te doen in 2D.
Het jammere is dat er weinig 2D mensen zijn die interesse lijken te hebben (we zullen het tekentopic de volgende keer ook eens vol spammen :P ), waardoor 2D wat weg gedrukt word en een buitenbeentje lijkt, maar met wat meer animo valt dat helemaal weg :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344174

Alweer meer als een jaar geleden, deed ik regelmatig met veel plezier mee aan de 3D-contest. Dit was onder de naam Sargonaut. Helaas een drukke periode achter de rug, waardoor ik totaal geen tijd en zin had om te 3Den. Wachtwoord vergeten en die van Lycos.mail ook. Dus nu heet ik Afraffel. :P

Kijk nog regelmatig bij de contest. Soms met het idee om weer eens te gaan 3D'en. Alvast een opzet gemaakt in 3Dmax, maar al snel vloeide het enthousiasme weg bij de gedachte dat ik zou kunnen gaan winnen... . Niet omdat ik mezelf zo goed vind, maar omdat ik het eigenlijk niet zo leuk vind om te winnen.

Als winnaar heb je de eer en de felicitaties, dat is leuk. Maar tegelijkertijd wordt er ook van je verwacht dat je het nieuwe onderwerp bepaald, de contest aansteekt(ben je rustig een avond mee bezig, ik wel), en als klap op de vuurpijl mag je aan het eind van de contest, de gruwelijk ingewikkelde beoordelingen ontvangen en uitrekenen.

Het beoordelen van de inzendingen is ook zo'n hel. Maar liefst op 3 punten moet een plaatje becijferd worden. En tegenwoordig is daar dan ook nog eens een 2D categorie bij.

Mijn voorstel is om het allemaal wat makkelijker te maken.

-Het opstarten van de contest en het uitrekenen van de scores wordt gedaan door een mod.
-De winnaar bepaald het volgende onderwerp, maakt bijbehorend plaatje met korte uitleg van wat de bedoeling is, en stuurt het op naar de 'contest-mod'.
-het beoordelen beperken tot 1 cijfer per inzending.

Als laatste moet het gewoon weer een 3D-contest worden. De combinatie kan gewoon niet. De technieken verschillen te veel van elkaar. Iemand kan in een paar minuten een leuke foto maken, de kleuren aanpassen, en roepen dat het 2D-art is. Terwijl je als 3D'er uren kan zitten puzzelen op een of ander render-probleem.

Afraffel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
2D & 3D samen
Zoals hier door velen wordt omschreven zien zij het meer als een contest waarbij 2D-ers en 3D-ers bij elkaar worden gestopt, als zijnde behorend tot twee totaal verschillende groepen. Maar juist de synergie die ontstaat wanneer je beide technieken combineert kan veel opleveren. Toegegeven, tot nu toe heeft niemand dat gedaan, maar de laatste contest leende zich daar niet voor, en de eerste, ach dat was de eerste ;) .
Wat Stukfruit beschrijft zie ik vaak ook terug in de finals van deelnemers of in het 3D-topic. Een beetje kennis en toepassing van andere disciplines zou zoveel kunnen toevoegen. (Ik noem compositie en belichting uit fotografiewereld, texturing uit 2D wereld, iets eerst op papier uitdenken, contrast, kleur en nabewerking etc). 't is nu vaak nog dagenlang een idee modelleren, er een texture overheen drapperen, nog even een paar lampen toevoegen, en oh, nog even bepalen wat nu eigenlijk de compositie wordt (heel herkenbaar :P)

Moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten of ie een 'straight-to-Final Render' post, maar ik zou anderen niet de mogelijkheid onthouden in PS nog flink na te bewerken, of nog beter, meerdere passes samen te voegen, of nog beter, een mix te maken tussen 2D en 3D.

Nou behandel ik 2D als iets wat je 'er bij doet', maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. In dit geval is 3D puur een middel om iets 2D te bereiken. Enige kritiek die ik zou kunnen begrijpen is de moeilijkheid om 2 totaal verschillende dingen met elkaar te vergelijken, maar dat is een kleine prijs die betaald moet worden voor tot nu toe vrijwel geheel niet gebruikte mogelijkheden

onderwerpen
Ik zou me ook niet dood staren op het aantal deelnemers, meer naar de inzet die wordt geleverd, en in hoeverre iemand progressie boekt, ervan 'geniet', en uiteraard ook het resultaat (ok, toegegeven, dat resultaat moet er natuurlijk wel zijn 8) ). Daarnaast is het goed dat een onderwerp niet een vast omkaderd iets is (bijv. "IJssculptuur"), 't is nogal frustrerend als je niet mee 'kunt doen' omdat 't onderwerp je totaal niet aanstaat.

beoordeling
Zoals ik al zei in het contesttopic, 'originaliteit' vind ik een beetje een verkeerd criterium wat snel verkeerd wordt geïnterpreteerd. Als iemand bij het onderwerp "Piraten" een niet nader te noemen afrikaans land *uch*somalie*uch* erbij haalt is dat een leuke (maar erg makkelijke) vinding, die niet automatisch beloont moet worden met de originaliteitsprijs.

Gaat er meer om dat een persoon een onderwerp een bepaalde 'diepte' heeft kunnen geven waardoor het meer wordt dan een 'knap plaatje' maar ook interessant wordt om naar te kijken. Het gaat om de vindingrijkheid; hoe een origineel idee, wat goed binnen het onderwerp valt, vertaalt kan worden naar een concept. Daarnaast kan je ook de stijl waarin iets is gemaakt, of de technieken die zijn gebruikt op die manier een waardering geven.

Verder kan ik me voorstellen dat het leuk is om bijvoorbeeld nog een hele rits aan Awards uit te reiken (zonder stemronde natuurlijk, kan de 'contest-beheerder' ondemocratisch uitreiken, hij kan zelfs gewoon categorieën toevoegen of weghalen):
  • aanmoedigingsprijs: voor beginneling die flink zijn best heeft gedaan
  • wip-master: voor degene die het topic actief hield en op een interessante manier zijn voortgang omschreef
  • voor degene die het meest behulpzaam was
  • voor degene die zich volledig blindstaarde op techniek, maar zichzelf zo wel wat bijbracht
Hang er een mooi naampje aan, en je hebt weer een extra stimulans om mee te doen :+

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:23
Wanneer ik tijd heb zal ik zeker mee proberen te doen, aangezien ik net een nieuw speeltje (wacom) heb gehaald om mee te kunnen spelen en de contest lijkt me juist een leuke stimulans daarvoor.

Dat terzijde, als je het weer gaat scheiden, dan heb je kans dat er gewoon niets voor de 2D-ers overblijft, omdat dat helaas al de kleinste groep is in de contest.

Als het gewoon een 'gfx' contest is, dan kan iedereen mee doen, 2d-ers, 3d-ers, tekenaars you name it :) Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er 3D mensen zijn die er tegen zijn dat er non-3D-ers mee kunnen doen, immers is er dan meer competitie, want het is er al niet zo bijzonder druk (immers was dat volgens mij de reden dat de 2D familie werd uitgenodigd.)

Het gaat toch uiteindelijk om de creativiteit en het resultaat, het middel photoshop, blender, pen oid is maar een hulpstuk, en niet het resultaat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@BtM909: Zin om mee te doen in de discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Lekker zinnig om wederom een discussie op te starten die naar mijn mening al 2 a 3 keer gevoerd is. Wil je meer mensen mee laten doen?

Prijzen. Klaar. Je kan verzinnen en discussiëren tot je een ons weegt. Het is gewoon afhankelijk van het onderwerp en of iemand er zin in heeft.

Kan je boeken over schrijven of nog 2 maanden in dit topic over praten. Het gaat gewoon om een handjevol mensen die toevallig wel zin/tijd/inspiratie hebben. Dat kan je echter stimuleren door er prijzen aan vast te hangen. Maar degene die de prijzen moet gaan sponsoren wil daar wel wat voor terug natuurlijk en daar heb je dan het 2e probleem.

Al met al nutteloze discussie dit, want de oplossing weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ben even uit de roulatie geweest... Vanavond roep ik en / of meerdere collega's hier wat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pgerrits schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:39:
Al met al nutteloze discussie dit, want de oplossing weet niemand.
Dat jij geen andere oplossing weet dan er prijzen aan vast hangen hoeft niet te betekenen dat er geen andere oplossing ís. ;) Een beetje kort door de bocht dus, wat mij betreft.

Niet dat ik zelf betere ideeën heb, maar ik heb ook niet de illusie dat anderen geen betere ideeën kunnen hebben. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

pgerrits bedoelt, deze discussie hebben de 3Ders (en 2Ders) samen al 5x gehad aan het einde van elke contest :P hoe komen er mensen, hoe word het intressanter, etc etc :)

En er komt nooit een goed en duidelijk antwoord uit. Mijn voorstel is dan ook gewoon om door te gaan met de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat wat Afraffelnaut zegt zit op zich ook nog wel wat in :) Ik vind het zelf geen probleem maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het mensen het zien als een te hoge drempel om uberhaupt mee te doen.

Misschien moeten we weer eens proberen om een paneltje samen te stellen met gewaerdeerdea got-usears met kennis van zaken en die de scores laten samenstellen, waarschijnlijk via de bestaande methode? Dan is die drempel alvast verdwenen.

Wat inquestos zegt zit ook wel iets in.. Zou het mogelijk zijn om de winnaar van een contest een (tijdelijk) leuk naam-tagje te geven? Of misschien een kleurtje (eventueel gekozen naar eigen smaak)? Dat kost T.net en VNU ook niet veel :)

* Stukfruit zou iig zeker harder proberen om door te gaan als hij zijn naam een maand lang in het mint/grasgroen zou kunnen krijgen :P

En dat vorige wellicht in combinatie met een maand lang toegang tot Area 61, dan voel je je als winnaar vast wel bijzonder 8)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een titeltje is eventueel nog wel bespreekbaar denk ik, een kleurtje niet helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kleurtje niet om technische redenen? Maar oke, een titeltje dan :) "Winnaar GFX Contest 4" lijkt me wel een goede!

Eventueel met een muziekje erbij? Zo van "Tadaaaa! Hans van der Togt feliciteert de winnaar van GFX Contest nummer 4 met zijn geweeeeeeeldige overwinning!" op iedere pagina waar de winnaar van de contest gepost heeft.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Titel is zeker wel iets leuks ja :)

Btw, als de winnaar wint en hij/zij heeft geen tijd om het onderwerp te bedenken, zijn er altijd andere mensen die het wel willen doen. Nieuw topic openen, scores verzamelen, onderwerp bedenken. Dat zou opzich geen probleem moeten zijn, is het in het verleden ook niet geweest eigenlijk.

Wel jammer dan als iemand niet mee doet omdat dit dan de belemmering zou zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een titel is zeker een leuk extratje voor de winnaar tot het einde van de volgende contest :)
Kan t.net ook geen abbo van 6 maanden ter beschikking stellen voor de 1e plek? :)
Met dat soort dingen trek je denk ik wel weer meer mensen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even voor de duidelijkheid, die titel is een optie maar dat zal eerst intern overlegd moeten worden. En zelfs als 'ie er komt is het tijdelijk. :)
Stukfruit schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:38:
Kleurtje niet om technische redenen?
Neuh, eerder omdat kleurtjes geassocieerd worden met crew en we daar geen onduidelijkheid over willen laten bestaan, af en toe een geintje met roze users daargelaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Spike_wolf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:23:
Een titel is zeker een leuk extratje voor de winnaar tot het einde van de volgende contest :)
Kan t.net ook geen abbo van 6 maanden ter beschikking stellen voor de 1e plek? :)
Met dat soort dingen trek je denk ik wel weer meer mensen.
Eigenlijk mag van mij de titel best blijven staan. Je wint immers een GFX Contest en niemand kan dat meer van je afnemen. Win je er daarna nog eentje, dan komt er gewoon een nummertje bij te staan.

Ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Dus.. als we een titeltje toevoegen aan iemands account.. dan hebben mensen wel opeens zin om mee te doen? Hebben ze wel opeens inspiratie? Is het onderwerp wel opeens leuk? Hebben ze opeens meer tijd? Komen er meer mensen meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Fijn dat er eindelijk mensen over mee discussiëren die er wat meer over te zeggen hebben als het puntje bij paaltje komt.

Een degelijke structuur in de contests is misschien wel een knaller van een idee.

Hier wat ideetjes van mij:

General rules:
  • 12 contests per jaar
  • 3 weken per contest
  • rest van de maand evaluatie/discussie nieuw onderwerp
  • elke 1ste van de maand aftrap nieuwe contest
  • titel topic "[GFX Contest/3D Contest/[alternatief]] Januari - [onderwerp]"
  • DUIDELIJKE PERMANENTE REGELS en geen gezeik of iets wel of niet mag, uiteindelijke beoordeling maakt duidelijk of iemands uitwerking goed is of niet. (Voorbeeldje: primitives contest.. als je uiteindelijk met een plaatje komt dat ZERO verband heeft met het onderwerp, dan komt dit wel naar voren in de uiteindelijke beoordeling. Niet zoals in de primitives contest "mag dit? mag dat?" JA het mag, verzin zelf iets en wees een Tweaker.)
Prijzen:
  • Titeltje voor de maand. (Dus totdat de nieuwe winnaar is verkozen.) Eventueel permanente vermelding op je Gallery.
  • Karma? (Lijkt me niet te moeilijk om te realiseren)
  • ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

3 weken is echt te kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

ik zou het terug brengen tot 6 contests per jaar, 6 weken per contest en 2 weken nabeschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Toen ik terug aan het bladeren was door de vorige contests kwam ik een stukje van StukFruit tegen over het tekort aan concentratie- en inzetvermogen van mensen op de lange termijn.

Oftewel, goed vlammend beginnen en dat daarna de zin een beetje wegzakt met als resultaat minder inzendingen door lange wedstrijdduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

maar als men echt nivo wilt hebben en je wilt mensen welke maar maximaal een 10 tal uur per week hebben om er mee bezig te zijn. (incl programma opstarten, inkomen, research etc.) of mede forum leden welke kinderen opvoeden en tussen de bedrijven door mee willen doen.
Dingen waar maar een paar uurtjes werk in zit worden geen kunst werken. (uitzonderingen daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een titel is wel geinig :D

3 Weken ben ik het ondanks dat je zeker een punt hebt met "vlammen" niet mee eens.
3d kan echt tijdrovend zijn evenals de rest van je werk/studie/leven etc.

Verder is er op de laatste contest na volgensmij niet echt veel gemiep geweest over de regels dus of daar iets aan veranderd hoeft te worden?

Verder heb ik eigenlijk geen imput voor de discussie. Ik denk dat je met een tof onderwerp al een heel stuk meer kanidaten hebt en zoals met alles het de ene keer wat beter loopt als de andere keer. Maar mischien komen er wel geniale ideén naar boven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Haha ik werp ook maar een balletje op :) Er wordt wel blijkbaar geroepen dat dit allemaal moet worden besproken of geëvalueerd, maar voorlopig laat niemand iets weten omtrent wat nu precies het doel is van deze evaluatie, wat de mogelijke uitkomsten van deze evaluatie zijn enzovoorts.

Beetje apart if you ask me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe contest had allang begonnen moeten zijn! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien moeten we ook nog iets doen om de verindividualisering van de got-poster tegen te gaan: iedereen die post zonder commentaar te geven op een ander (of zonder terug te reageren op de gegeven kritieken) krijgt een topicban })

Ik merk dat ik het zelf ook vaak doe trouwens, dus ik zou er ook eentje krijgen :P

Maar serieus, sinds laatst iemand in het 3d topic een opmerking daarover maakte (en me er vorig jaar ook al door iemand op gewezen is) begint het me eigenlijk ook best een doorn in het oog te worden. Het is natuurlijk veel moeilijker om nuttige reacties te schrijven ipv alleen maar "woah vet cool man" te schrijven of alleen eigen werk te plaatsen, maar we weten hier ondertussen allemaal wel dat commentaar echt het enige is dat ieder topic in leven kan houden.

Aan de andere kant kan je ook niet in de regels pleuren dat mensen op anderen *moeten* reageren, want dan wordt dat wordt dan weer snel gezien als een Noord-Koreaanse dwangmaatregel, waardoor deelnemers ook wegblijven... En dan is het alsnog maar hopen dat iemand het commentaar goed ontvangt en benut, of er op zijn minst op reageert, want ook dat gebeurt helaas niet altijd.

Ik denk dat we er gewoon met z'n allen heel flink de schouders onder moeten zetten, willen de komende contests nog een succes zijn...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nico schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:45:
Haha ik werp ook maar een balletje op :) Er wordt wel blijkbaar geroepen dat dit allemaal moet worden besproken of geëvalueerd, maar voorlopig laat niemand iets weten omtrent wat nu precies het doel is van deze evaluatie, wat de mogelijke uitkomsten van deze evaluatie zijn enzovoorts.

Beetje apart if you ask me.
Dit topic zou er niet zijn als we niet van plan waren de resultaten mee te nemen. ;)

En vlammen is leuk maar de meeste GoT-ers zijn druk met school en/of werk en hebben geen tijd om een compleet project in 3 weken af te krijgen. 6 weken is IMO toch écht het minimum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
NMe schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:29:
[...]

Dit topic zou er niet zijn als we niet van plan waren de resultaten mee te nemen. ;)

En vlammen is leuk maar de meeste GoT-ers zijn druk met school en/of werk en hebben geen tijd om een compleet project in 3 weken af te krijgen. 6 weken is IMO toch écht het minimum. :)
Is een compleet project niet wat overdreven? We praten hier over 1 model. Misschien een paar kleine extra's.

6 weken is echt te lang. 3 weken is een prima tijd. Als je het onderwerp een keertje niet leuk vind, hoef je niet zo lang te wachten. En waarom verwacht je trouwens als mensen geen tijd hebben om in die 3 weken tijd te maken voor een model, dat wel hebben in 6 weken?

Volgens mij werk je alleen maar uitstel in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus zeg je eigenlijk dat de opdrachten simpeler qua opzet moeten, zodat je er niet teveel tijd aan hoeft te besteden? Het is namelijk een vervelende balans (tussen tijd en aantal inzendingen), want voor beide is wat te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:29:
6 weken is IMO te lang. Zoals pgerrits ook al aangaf:
pgerrits schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:52:

6 weken is echt te lang. 3 weken is een prima tijd. Als je het onderwerp een keertje niet leuk vind, hoef je niet zo lang te wachten. En waarom verwacht je trouwens als mensen geen tijd hebben om in die 3 weken tijd te maken voor een model, dat wel hebben in 6 weken?
En vooral het volgende:
Volgens mij werk je alleen maar uitstel in de hand.
Dat is vooral bij mij nogal eens het geval.. Slechte eigenschap, I know. :P

Ik denk dat je ergens een lijn moet trekken en je daar dan ook aan moet houden. Er zijn in het verleden al veel regels verbogen/verbroken om het de deelnemers naar het zin te maken. Soms door een te summiere topicstart (regels, (bedoeling van) onderwerp e.d.), maar soms ook door simpelweg te weinig deelnemers.

En wat volgens mij ook wel een extra motivatie zou kunnen zijn (en is ook al eerder aangegeven in dit topic), is een soort van beloning/prijs voor de winnaar. Dit zou bijvoorbeeld een titel kunnen zijn, of een speciaal icon ofzo..? Overigens zou zo'n icon een leuk onderwerp kunnen zijn voor een 2D-contest ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Nou omdat ik ook een aantal keren heb meegedaan met deze contest wil ik mijn mening ook eventjes aan deze discussie toevoegen.

de 3 weken kwestie:
Als ik voor mezelf spreek vind ik die 3 weken ook veel te kort! om een voorbeeldje te noemen: Herrinneren jullie contest 66: "Fear" nog. Daar had ik de Black Pearl nagemaakt. die 3 weken waren voor mij heeeeeeel erg kort! Bijna al mijn vrije tijd ging daarin zitten. en ben meteen begonnen toen de contest gestart was! Als je een keer iets groters wilt maken is dit al meteen bijna onmogenlijk omdat je ook nog andere dingen hebt als school / werk / sociaal leven.

Het is altijd wel leuk als je idd iets in je naam ervan kunt zetten. Anders wordt ook wel snel vergeten dat je een keer iets gewonnen hebt.

over de scores:
ik vind het beoordelen op originaliteit ook niet altijd even goed werken. maar dat is al vaker genoemd. hoe het beter zou moeten heb ik geen idee.. opzich vind ik wel prima zo.

3D/2D contest gemengt:
Het zijn 2 andere dingen. Als 2Ders graag een contest willen zou ik daar gewoon een ander topic voor openen.

Het aantal deelnemers hangt vaak samen met het onderwerp. spreekt het onderwerp je aan zal je er ook eerder wat mee doen! Alleen een goed onderwerp kiezen is altijd moeilijk.

Dat is zo'n beetje mijn mening hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:35:
Nou omdat ik ook een aantal keren heb meegedaan met deze contest wil ik mijn mening ook eventjes aan deze discussie toevoegen.

de 3 weken kwestie:
Als ik voor mezelf spreek vind ik die 3 weken ook veel te kort! om een voorbeeldje te noemen: Herrinneren jullie contest 66: "Fear" nog. Daar had ik de Black Pearl nagemaakt. die 3 weken waren voor mij heeeeeeel erg kort! Bijna al mijn vrije tijd ging daarin zitten. en ben meteen begonnen toen de contest gestart was! Als je een keer iets groters wilt maken is dit al meteen bijna onmogenlijk omdat je ook nog andere dingen hebt als school / werk / sociaal leven.

Het is altijd wel leuk als je idd iets in je naam ervan kunt zetten. Anders wordt ook wel snel vergeten dat je een keer iets gewonnen hebt.

over de scores:
ik vind het beoordelen op originaliteit ook niet altijd even goed werken. maar dat is al vaker genoemd. hoe het beter zou moeten heb ik geen idee.. opzich vind ik wel prima zo.

3D/2D contest gemengt:
Het zijn 2 andere dingen. Als 2Ders graag een contest willen zou ik daar gewoon een ander topic voor openen.

Het aantal deelnemers hangt vaak samen met het onderwerp. spreekt het onderwerp je aan zal je er ook eerder wat mee doen! Alleen een goed onderwerp kiezen is altijd moeilijk.

Dat is zo'n beetje mijn mening hierover...
Ik sluit me hier compleet bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Eigenlijk zou het om mensen te motiveren een echte contest moeten zijn.
Dat wil zeggen:
  • echte prijzen (maar daar heb je sponsors voor nodig)
  • lange periode (ca. 3 maand anders krijg je geen echte kunstwerken welke sponsor waardig zijn)
  • strikte regels (zodat er zo min mogelijk onduidelijkheden zijn van wat wel en niet mag)
  • strenge jury (welke toeziet en oordeelt over de discussie en inzendingen.
  • ...
Ik denk dat de echt bedreven mensen welke wel wat beters te doen hebben dan aan een (toch wel) ondermaatse hobby contest mee te doen puur voor de eer, sneller gemotiveerd zijn om mee te doen. (wat een k#t zin)

Maar eigenlijk is GOT niet echt de web-site is voor dit soort contests

[ Voor 4% gewijzigd door D-rez op 09-02-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zit zwaar ziek half mee te kijken, maar kan 't niet opbrengen om alles in detail te lezen... Ik kom hier z.s.m. terug om een reactie te kalken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:11:
Precies :)

Genoeg andere websites die wel bakken met prijzen geven elke maand :) (3Dtotal, Cgsociety).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

BtM909 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:48:
Ik zit zwaar ziek half mee te kijken, maar kan 't niet opbrengen om alles in detail te lezen... Ik kom hier z.s.m. terug om een reactie te kalken :)
offtopic:
NO TIME OFF!!!1

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:11
Alhoewel ik pas 1 keer heb meegedaan, in een ver grijs verleden :+ , toch even mijn mening hieronder. Ben namelijk sinds een tijdje wat serieuzer aan de gang ermee en ook van plan mee te gaan doen.

Samen 2D en 3D:

In de huidige vorm is het in mijn ogen een beetje te moeilijk, het is namelijk heel lastig om 2D en 3D met elkaar te vergelijken zeker qua tijd en vakmanschap wat er in zit gestoken. Een andere vorm zou mooier zijn. Bijvoorbeeld eerst een 2D-contest en dat de 3D'ers dan van het winnende 2D plaatje een 3D-scene maken. Het kan natuurlijk ook andersom, eerst 3D en daarna een 2D weergave daarvan door de ogen van de kunstenaar.

Beoordelingen:

Het puntensysteem zoals dat in de 3D-contest werd gebruikt is imo wel te gebruiken. Zeker als je 2D en 3D gescheiden houdt.

Onderwerpen:

Het was toch altijd zo dat de winnaar een onderwerp koos. Het lijkt me wat leuker als de winnaar gewoon 3 onderwerpen kiest en dat de inzenders van die contest dan eruit kunnen kiezen via een poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 11-07 15:07
Mijn mening is nog steeds om 2D en 3D gescheiden te houden, aangezien in de afgelopen contest de 2D-ers bijna niet vertegenwoordigt waren, dit is misschien omdat het onderwerp ze niet aanspreekt, ik denk dat het beter is om de contests apart van elkaar te doen, de puntentelling zoals die nu is werkt prima. Wel is een andere klacht de duur van de contests, hierin moeten we een middenweg zien te vinden, als het te kort is heb je te weinig tijd om je werk af te maken, maar als het te lang is verliezen de mensen animo, dit komt misschien ook wel omdat er geen prijs of iets dergelijks tegenover staat voor het winnen van een contest.. (misschien een idee om een tweakers cap of casebadge of iets dergelijks te doneren aan de winnaar? of een berg karma? iets in die richting, een ondertitel kan ook een leuke motivatie zijn?) Een ander knelpunt zijn de onderwerpen, die moeten vrij genoeg zijn om er iets leuks mee te kunnen doen, maar ook weer niet zo strak dat je bijna alleen maar hetzelfde plaatje krijgt.

Verder zou ik het wel heel jammer vinden als de contests zouden stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als je de puntentelling wilt veranderen kun je altijd nog Concept Art bij doen. Zodat je eerst wat schetsen op papier zet en die post voordat je begint.

Dan gaat het er minderom hoe mooi je CA is, maar wel of je het terug kan zien in de final. (Komt je idee dus overeen met de final).

Als de contest op 6weken komt te liggen.... dan kunnen de mensen die graag 3 weken werken, toch gewoon beginnen bij week 3 :P ? Dan heb je maar 3 weken om het te maken.

* Dutchie! rent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:23
Stalllone schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:03:
[...]

Eigenlijk mag van mij de titel best blijven staan. Je wint immers een GFX Contest en niemand kan dat meer van je afnemen. Win je er daarna nog eentje, dan komt er gewoon een nummertje bij te staan.

Ofzo :P
Als je dat gaat doen, kan je ook een 'prijzenkast' sectie op je profiel plempen :) Waar je dus mooi een klein bekertje oid krijgt (brons, silver, goud) achter de betreffende contestnaam, klik je er op, dan ga je naar die contest.

Zelf is mijn mening nog steeds zo, het gaat toch om de 'creativiteit' en niet om het hulpmiddel? (3D/2D) -- dat de 2D-ers minder vertegenwoordigd zijn, zal helemaal inhouden dat als het gescheiden wordt (dan blijven er dus 4 3D-ers over als je de laatste contest pakt... dan staat 3e dus gelijk aan 1-na-laatste mja) er niets meer overblijft van een 2D contest, aangezien je dan met mss 2 mensen zit te 'strijden' om de eerste plek.

Maar de mensen hierboven denken er blijkbaar toch anders over.

[ Voor 30% gewijzigd door ZpAz op 09-02-2010 19:24 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Haha CGTalk anyone?
Afbeeldingslocatie: http://www.jankvollmer.de/wp-content/uploads/2009/07/award.jpg

Verder met je eens ZpAz, over 2d & 3d etc :)

[ Voor 19% gewijzigd door Giant87 op 09-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pirate-Bozz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:44:
Onderwerpen:

Het was toch altijd zo dat de winnaar een onderwerp koos. Het lijkt me wat leuker als de winnaar gewoon 3 onderwerpen kiest en dat de inzenders van die contest dan eruit kunnen kiezen via een poll.
Is opzich wel een goed idee :)
Stalllone schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:32:
Als je de puntentelling wilt veranderen kun je altijd nog Concept Art bij doen. Zodat je eerst wat schetsen op papier zet en die post voordat je begint.

Dan gaat het er minderom hoe mooi je CA is, maar wel of je het terug kan zien in de final. (Komt je idee dus overeen met de final).
Why why why! dr zijn artiesten die zonder concept schetsen geweldige dingen kunnen maken. dan worden hun benadeeld omdat ze geen schetsen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ Frans: Klopt.. echter zijn die vrij schaars. Vaak is het ook zo dat mensen die denken dat ze geen conceptschetsen nodig hebben vaak beter af zouden zijn als ze het wel zouden doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Het gaat mij om het idee :)

Als je dus een simpele ferrari tekent en je maakt er een boeren trekker van... (niks tegen boeren hoor ;) ) dan heb je eigenlijk iets niet goed gedaan. Zo bedoel ik het meer.

Voorbeeld van mezelf uit contest fear:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/Cold.War.Real-small.jpg

Final:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/Finals.jpg

Zo kan je ook puntjes geven van Concept tot Final. Of dit echt niks :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 22:27
Wat ik zou doen:

Regels
  • de GFX Contests worden bijgehouden door een mod (gestart, gesloten, etc. door een mod)
  • 6 contests per jaar, 6 weken voor een contest met 2 weken nabespreking (zoals eerder ook al aangegeven)
  • 1e van de maand aftrap (om de maand natuurlijk)
  • titel: "GFX Contest 2010 [I/II/III/IV/V/VI] - [Onderwerp]" 2D en 3D dus gewoon samen.
  • 1 cijfer per ontwerp, niet op verschillende punten cijfers geven. (natuurlijk wel nadenken over verschillende punten maar niet verschillende cijfers geven) en evt. commentaar kan er natuurlijk altijd bij.
  • In een reactie iig één punt van kritiek geven, bijvoorbeeld: "Mooi gemaakt! Ik zou wel even iets aan de lichten doen, misschien even dit en dit veranderen en dan is ie perfect!" dus niet "Mooi hoor, ik zou dit echt niet kunnen" want daar hebben we niks aan.
  • minstens 1 WIP per week (2 weken?) zo niet met een duidelijke reden (geen internet, geen tijd om vooruitgang te boek, etc.)
  • nog meer DUIDELIJKE regels.
  • je geen zorgen maken over of het nou wel of niet mag met het onderwerp, dat merk je op het einde wel.
  • ...
Prijzen
  • iets bij je naam dat laat zien dat hoevaak je hebt gewonnen, evt. linkje naar het winnende ontwerp. aantal keren van winnen laten zien met streepjes, bijvoorbeeld: "GFX Contest: |||| ||" (deze meneer heeft dus 6 keer gewonnen, en dan evt. een linkje onder elk streepje)
  • mooie bekers in je gallery, weer met linkjes
  • winnaar mag/moet meerdere onderwerpen verzinnen voor een volgende contest, dmv een poll kan worden gestemt welke het beste is.
  • ...
Extra
  • En ik wou nog even melden dat ik vind het onderwerp vrij geïnterpreteerd mag worden, dan natuurlijk wel graag een uitleg zodat iedereen snapt hoe je van onderwerp naar idee komt.
  • En als het onderwerp zeker is dan moet de mod/winnaar natuurlijk even een mooie header maken voor de nieuwe contest.
Zoiets lijkt mij wel oké. Eventuele bijvoegingen zijn altijd welkom natuurlijk! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kroepoe op 10-02-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@stalllone: Zeker wel. Een project vergt vaak wel enige structuur. Het ontbreken daarvan resulteert meestal in het niet afmaken. (en als industrieel ontwerper weet ik daar wel wat van af :P )

Vandaar ook mijn voorstel om originaliteit te vervangen door concept/vindingrijkheid oid. Het moet de deelnemer 'dwingen' om daar over na te denken. Niet om het allemaal ingewikkelder te maken, maar het is gewoon nodig om iets moois te maken, het hoort er zo gezegd bij, en het is ook interessant voor andere deelnemers om te zien. Wanneer we allemaal zomaar lukraak een modelletje produceren zoals pgerrits omschrijft voegt een contest weinig toe (imo), en het is ook wat inspiratieloos allemaal. Bij een final een schets (mag ook in 3d zijn, dus dat je eerst alles uit blokt) toevoegen lijkt dan ook een leuk experiment.

edit:@Kroepoe:
-> 2 weken evaluatie lijkt me wat lang, maar wellicht goed om zo wat rek mogelijk te houden. Maar het lijkt me dat de contest voor februari+maart deze week nog wel kan beginnen, kunnen we 1 april een nieuwe houden.
-> soort van aanmoedigingsprijs (toegekend door topicbeheerder) voor degene die het beste het topic levend houdt door WiP's te posten, andere van commentaar te zien etc.
-> Andere deelnemers kunnen uiteraard ook onderwerpen aandragen. Denk dat de manier waarop dat nu gebeurt geen problemen oplevert. Hoogstens kun je zeggen dat de gekozen onderwerpen in sommige gevallen niet zo geslaagd zijn.
-> misschien moet je niet zozeer één final posten, maar mag je een presentatie geven van je 'project'. Steek er zoveel tijd in als je zelf wilt, het mag ook bij één final blijven, maar meer mag: een timelapse van je model/tekening in opbouw, schetsen, verschillende composities/kleurstudies, allemaal mogelijk. Natuurlijk wel één duidelijke final.

[ Voor 38% gewijzigd door inquestos op 10-02-2010 00:38 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Die aanmoedigingsprijs ben ik het ook wel mee eens opzich, dan iets als "Best WIPper of the month" ofzo :+
En die 2 weken evaluatie is natuurlijk ook voor: nieuw onderwerp kiezen, nieuwe header maken, topicstart neerpleuren, eventuele uitstelling en als laatste: uitrusten ;)

En laat die contest dan in maart beginnen, dan hebben we de contests:
- Januari/Februari
- Maart/April
- Mei/Juni
- Juli/Augustus
- September/Oktober
- November December
En dat elk jaar weer.

PS: sorry voor al het editen O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Kroepoe op 10-02-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kroepoe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:20:
• minstens 1 WIP per week (2 weken?) zo niet met een duidelijke reden (geen internet, geen tijd om vooruitgang te boek, etc.)
• Hoe ga je er voor zorgen dat die regels worden nageleefd in contests waarin de huidige regels vaak al niet of niet goed gelezen worden?

• Hoe ga je er voor zorgen dat het een vrolijke olijke contest wordt / blijft voor een ieder die graag driedeet ipv een school waarin juf Blue je komt vertellen dat je pak slaag krijgt als er geen duidelijke reden wordt gegeven voor het uitblijven van resultaten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Stalllone schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:26:
Zo kan je ook puntjes geven van Concept tot Final. Of dit echt niks :P ?
Dan wordt het nog lastiger om punten uit te delen. Ik denk dat het juist beter is om 1 cijfer of plaats per inzending te geven. Dit houdt vervolgens ook het uitrekenen nog een beetje overzichtelijk.

Dat de beoordeler gewoon zelf bepaald wat de beste, origineelste, mooiste of slechtste inzending is. Meer cijfers geven heeft naar mijn mening ook niet veel zin, omdat iedere deelnemer op zijn/haar eigen manier oordeelt.

En verder is 2D/3D bijna onmogelijk samen te voegen, ik zou niet weten hoe ik moet stemmen dan. Tenzij er apart op 2D en 3D gestemd kan worden, en de contest dus eindigt met 2 winnaars. :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zou inderdaad dan eerder kiezen voor een positieve instelling (aan 't eind belonen) dan negatieve (nee, sorry, leuke final, maar je had geen wekelijks wipje)

over het begin: puur eigen belang, begin liever vandaag dan morgen, en vanaf maart weinig tijd :P Maar heb ook niet de illusie dat dit jaren stand houdt, dus dat belang van exact nog 5 contests dit jaar zie ik niet, al zou wat vastigheid wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wat als we nu gewoon aan het einde van de contest een poll neer zetten met de namen van de finals. Iedereen kan dan 1x stemmen. Poll blijft een week open ofzo en dan zien we het wel wie wint :P

Geen gezeur met punten, optellen en iedereen kan stemmen.

Ik weet dat iedereen kan stemmen maar is dat zo erg? We doen dit allemaal voor ons plezier toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stalllone schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:57:
We doen dit allemaal voor ons plezier toch :) ?
Goed gezegd en ik snap ook niet waarom er allemaal zo moeilijk gedaan moet worden met een plotselinge evaluatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het stemmen zou zo wel leuker worden gemaakt, en makkeijker, en spannender :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Jullie hebben weer gelijk :P Maar maak het wel een 'aanbeveling' dan van dat WIPje, zet het gewoon ergens in de startpost :) En zo weinig mogelijk regels is inderdaad wel slim, stemmen via poll ben ik het ook mee eens :/ Jullie zijn te slim _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Stalllone schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:57:
Wat als we nu gewoon aan het einde van de contest een poll neer zetten met de namen van de finals. Iedereen kan dan 1x stemmen. Poll blijft een week open ofzo en dan zien we het wel wie wint :P
Ik ga alvast 20 dubbel accounts aanmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat ik zou doen:

Regels
• de GFX Contests worden bijgehouden door een mod (gestart, gesloten, etc. door een mod)
Waarom door een mod? Een mod heeft andere taken waarop hij/zij zich aan moet houden. Weet niet of een mod wel zin heeft om nog een extra contest in de gaten te houden.
• 1 cijfer per ontwerp, niet op verschillende punten cijfers geven. (natuurlijk wel nadenken over verschillende punten maar niet verschillende cijfers geven) en evt. commentaar kan er natuurlijk altijd bij.
Weet niet wat ik hier van moet denken. Huidige puntentelling bevalt mij eigenlijk wel prima.
• In een reactie iig één punt van kritiek geven, bijvoorbeeld: "Mooi gemaakt! Ik zou wel even iets aan de lichten doen, misschien even dit en dit veranderen en dan is ie perfect!" dus niet "Mooi hoor, ik zou dit echt niet kunnen" want daar hebben we niks aan.
Je wilt dus mensen verplichten om een nuttige reactie te geven? Wat mij betreft een no-go..
Tuurlijk moet het wel zinvol zijn en blijven voor iedereen (die participeert aan een contest), maar zo nu en dan een 'zinloze' reactie moet kunnen vind ik. (gebeurt toch wel)
Ben het ermee eens dat je WIPs moet plaatsen, maar niet binnen een verplichte tijdperiode.
• je geen zorgen maken over of het nou wel of niet mag met het onderwerp, dat merk je op het einde wel.
Ik hoor juist liever aan het begin of iets wel of niet mag! Ik wil niet het risico lopen dat er aan 't eind wordt gezegd "ja sorry, maar dat mag niet".. Beetje zonde van je tijd :D

Punten waar ik geen commentaar op had ben ik het mee eens. :+

inquestos schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:28:

edit:@Kroepoe:
-> soort van aanmoedigingsprijs (toegekend door topicbeheerder) voor degene die het beste het topic levend houdt door WiP's te posten, andere van commentaar te zien etc.
"Prijs voor iemand die het topic levend houdt?? Uh, dan gaan we veel HKers zien in GFX" ... was mijn eerste gedachte :P
Nee, geef gewoon een prijs aan de winnaar. Dan hebben de andere deelnemers iets om voor te vechten! :)
-> misschien moet je niet zozeer één final posten, maar mag je een presentatie geven van je 'project'. Steek er zoveel tijd in als je zelf wilt, het mag ook bij één final blijven, maar meer mag: een timelapse van je model/tekening in opbouw, schetsen, verschillende composities/kleurstudies, allemaal mogelijk. Natuurlijk wel één duidelijke final.
Denk dat je beter aan 1 lijn kan houden. En dat is gewoon: "post 1 final still render". Misschien een korte beschrijving erbij wat het voor moet stellen en hoe je op het idee kwam.

En voor de rest wat Stukfruit ook al zei:
Stukfruit schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:00:
[...]

• Hoe ga je er voor zorgen dat die regels worden nageleefd in contests waarin de huidige regels vaak al niet of niet goed gelezen worden?

• Hoe ga je er voor zorgen dat het een vrolijke olijke contest wordt / blijft voor een ieder die graag driedeet ipv een school waarin juf Blue je komt vertellen dat je pak slaag krijgt als er geen duidelijke reden wordt gegeven voor het uitblijven van resultaten?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap het punt over die regels niet..

Op de laatste content na waren de regels dacht ik meer als duidelijk.

Ik zou echt niet weten waarom de contest omgegooid zou moeten worden. In de huidige opzet is het de perfecte kans voor beginners om eens met 3d aan de slag te gaan en voor de wat gevorderden hun portfolio uit te breiden. Regels heb je al genoeg in nederland.

Het enigste punt wat er voor mij dan overblijft is het 2d/3d verhaal maar of dat nou een probleem is? Als er minder 2d-ers zijn, dan jammer. Blijkt dat er na 2 ronden nog geen 2d is geshowt, dan haal je het er net zo makkelijk weer uit als dat het erin is gekomen.

Het valt me ook op dat er veel mensen met een compleet arsenaal aan nieuwe regels aankomen terwijl ze zelf nooit, of mischien 1 keer hebben meegedaan. Topic is er niet voor niets dus jullie hebben gelijk maar ik vind het een beetje vreemd..

Mijn ongezoute en laatste bijdrage aan dit topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Ik zou proberen het wat 'professioneler' op te zetten maar dan met een knipoog zeg maar.
Meer de nadruk leggen op de scene, compositie en sfeer.
Zo kun je ook 2D en 3D bij elkaar houden omdat het niet om de techniek gaat, het is leuk dat je het in 3D gemaakt hebt maar als de compositie nergens op slaat kom je niet ver.

Er zitten hier een aantal professionals op het forum en een aantal mensen die nog op school zitten maar wel heel goed zijn.

Misschien, ik laat maar een luchtballonnetje op, is bijvoorbeeld elke keer een basis principe te nemen.
Wat ook misschien wel leuk is, als we bijvoorbeeld wat professionals/experts op zowel 2D en 3D gebied vragen om een mini workshop te geven over bijvoorbeeld compositie.
De contest daarna wordt er bij de beoordeling de nadruk gelegt op compositie, dus wie komt met een vette compositie en een leuke plaat.
De beoordeling laten doen door een vaste jury, zowel 2D'ers als 3D'ers.

Op die manier spreek je beide disciplines aan en leren we allemaal ook nog wat :)

Plus de onderwerpen zo breed mogelijk houden, kijk naar bijvoorbeeld cgtalk met haar "B monsters"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 06-07 07:21
Anoniem: 41017 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:19:
Plus de onderwerpen zo breed mogelijk houden, kijk naar bijvoorbeeld cgtalk met haar "B monsters"
QFT, verder was de vorige contest een technische beperking (alleen primitieven), mede ikzelf ging daarom vragen/zeuren naar precies hoe/wat. Zolang een contest een thema is, hoeft er daarover in ieder geval geen discussie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 07:18
Ik denk dat deze maatregel, hoewel goedbedoeld, een averechts effect gaat hebben. Goede kritiek geven is moeilijk. Bovendien wil je ook niet de kritiek geven die iedereen al heeft gegeven. Dat een plaatje bijv. wel érg donker is. Als je zelf nog niet veel verstand hebt van wat je doet is kritiek geven boven het niveau van:
"mja, die kat kijkt scheel", of "ik zou dat huisje iets meer naar rechts plaatsen" gewoon heel erg moeilijk. Deze contests zijn echt niet interessant voor de pro's, of voor de andere mensen die GFX-god zijn. De hele contest draait IMO om beginners, dus goede inhoudelijke kritieken eisen lijkt me eerder een afschrikmiddel dan een lokkertje.
Mensen roepen nou wel de hele tijd dat er DUIDELIJKE regels moeten komen, maar ik hoor vervolgens geen regels die én duidelijk zijn, én zoveel mogelijk mensen naar de contests lokken, en die niet al heel lang in de contests gehandhaafd worden.
Goede regels maken is moeilijk. En goede regels goed uitleggen ook. Anders hadden we geen advocaten. ;)
• iets bij je naam dat laat zien dat hoevaak je hebt gewonnen, evt. linkje naar het winnende ontwerp.
Vind een (tijdelijke) ondertitel wel een leuk idee. Permanent, met een lijst van alle gewonnen contests lijkt me wat overdreven. Dat kan wel in je signature, als je het persé wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nog een poging.

- Contest duurd 6 weken.
- 1 week om te stemmen in de Poll.
- 1 week daarna om de nieuwe onderwerp te verzinnen en de nieuwe contest starten.
------------------
8 weken = 2maanden = 6 contesten in een jaar.

Nu om het Voten intressant te maken & om meer 3Ders aan te trekken.... is dat de Poll geplaatst word op de Frontpage van Tweakers! De poll blijft er dan een weekje op staan en dan, als het beetje mee zit, krijgen we een paar honderd (of duizend) stemmen.

Je 3D plaat wordt nu door veel meer mensen gezien, er komen veel mee reacties in het topic en veel meer mensen gaan meedoen, omdat het resultaat gewoon door veel meer mensen gezien wordt.

Is dat geen optie, mods ?

:> :> :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Einstein spoke! Ik vind Stallone's idee geweldig, dat is duidelijk en kort. Geniaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke slotje! een Masterplan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Nou moet Stallone ook een TS maken hea :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Persoonlijk vind ik het een goed idee van Stalllone (omtrent de frontpage), maar wat vind Tweakers daar van :p Willen ze wel iets op de frontpage zetten uit GoT voor zo'n selecte groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Als ze dan gewoon een rijtje met verschillende belangrijke/interessante polls neerzetten, waar je doorheen kan bladeren (zie het als pages op bijvoorbeeld het forum) en dan gewoon een overzienbaar nummer (6 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Stallone: Great idea!

en nog eventjes terugkomen op de DUIDELIJKE regels die er moeten zijn. Hier is nooit een discussie echt een discussie over geweest behalve in de vorige contest. dit omdat daar een technische beperking wel/niet werd gebruikt. Ik zie dan ook geen reden om dat te veranderen zolang we maar niet weer met die technische beperking gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Regels is nooit echt een probleem geweest, en zowel dan is het altijd nog goedgekomen!

Maar is er al een duidelijk antwoord uit dit topic gekomen zodat we door kunnen met de contest?
Ik heb er zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Wanneer wordt er eens een knoop doorgehakt door een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Bump, waar zijn de mods nou gebleven als je ze nodig hebt! En is er al iemand (stallone?) die de TS gaat maken? En natuurlijk een onderwerp, bedacht door degene die de vorige contest heeft gewonnen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rustig maar ;)

Als er zoveel animo voor de contest is als voor dit topic, dan hoeven we ook niet meer te evalueren ;) Ik ga eens rustig door 't topic en kom met een uitgebreidere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Over het algemeen is er sowieso wel animo. Het ontbreekt de mensen alleen vaak aan inzet en/of tijdgebrek etc. Het zou alleen leuk zijn indien we ook de "cracks" zouden kunnen motiveren om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En beschouw je jezelf als "cracks" of heb je een idee hoe je die zou kunnen motiveren of blijf je bij D-rez in "[GFX Contest]Evaluatietopic"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik ben zeker nog geen crack. I wish! (Wil het ooit wel worden.)

En ik blijf bij die post.

Contests hier zijn leuk en aardig voor de eer maar GOT is denk ik niet de plek voor (semi-professionele ) contests met "echte" prijzen (behalve prijzen die meer voor de fun zijn zoals een tijdelijke titel ofzo, en dan nog).

Oh, en ik zou wel degelijk mee doen aan zo'n semi-professionele contest als die hier was. Het is niet om dat het hier eigenlijk niet de juiste plek is, dat het niet zou kunnen hè!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toch maar even een nieuwe reply ipv edit :)

Het idee achter deze evaluatie is niet om de regels aan te passen, om groter of kleiner te worden, maar om te kijken waarom het zo enthousiast begint en er uiteindelijk maar een paar finals worden ingeleverd.
Anoniem: 344174 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 01:51:
-Het opstarten van de contest en het uitrekenen van de scores wordt gedaan door een mod.
-De winnaar bepaald het volgende onderwerp, maakt bijbehorend plaatje met korte uitleg van wat de bedoeling is, en stuurt het op naar de 'contest-mod'.
1. Waarom zou een mod dat perse moeten doen :? Ik ben meer voorstander van bij de buren (WEB/PRG) kijken of er een (web)applicatie gemaakt kan worden waarbij de scores makkelijker bijgehouden kunnen worden. ;)

2. vind ik een goed idee, waarbij de groep gewoon met een poll stemt :)

3. Waarom die regels veranderen, als het nu blijkbaar ook loopt?

inquestos schreef op zondag 07 februari 2010 @ 03:19:
2D & 3D samen
Verder kan ik me voorstellen dat het leuk is om bijvoorbeeld nog een hele rits aan Awards uit te reiken (zonder stemronde natuurlijk, kan de 'contest-beheerder' ondemocratisch uitreiken, hij kan zelfs gewoon categorieën toevoegen of weghalen):
  • aanmoedigingsprijs: voor beginneling die flink zijn best heeft gedaan
  • wip-master: voor degene die het topic actief hield en op een interessante manier zijn voortgang omschreef
  • voor degene die het meest behulpzaam was
  • voor degene die zich volledig blindstaarde op techniek, maar zichzelf zo wel wat bijbracht
Hang er een mooi naampje aan, en je hebt weer een extra stimulans om mee te doen :+
Zoals NMe al aangaf kunnen we wellicht met een titel werken, maar dan puur voor de winnaar. Om mensen te belonen voor andere dingen, levert alleen maar meer werk op (voor o.a. de mods).

NMe schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:29:
Een titeltje is eventueel nog wel bespreekbaar denk ik, een kleurtje niet helaas. :)
Volgens mij hebben we dat ooit eerder bij een contest gedaan, maar is idd even goed om intern te bespreken

Nico schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:48:
Fijn dat er eindelijk mensen over mee discussiëren die er wat meer over te zeggen hebben als het puntje bij paaltje komt.

Een degelijke structuur in de contests is misschien wel een knaller van een idee.

Hier wat ideetjes van mij:

General rules:
  • DUIDELIJKE PERMANENTE REGELS en geen gezeik of iets wel of niet mag, uiteindelijke beoordeling maakt duidelijk of iemands uitwerking goed is of niet. (Voorbeeldje: primitives contest.. als je uiteindelijk met een plaatje komt dat ZERO verband heeft met het onderwerp, dan komt dit wel naar voren in de uiteindelijke beoordeling. Niet zoals in de primitives contest "mag dit? mag dat?" JA het mag, verzin zelf iets en wees een Tweaker.)
Prijzen:
  • Titeltje voor de maand. (Dus totdat de nieuwe winnaar is verkozen.) Eventueel permanente vermelding op je Gallery.
  • Karma? (Lijkt me niet te moeilijk om te realiseren)
  • ....
Zijn de regels dan zo onduidelijk? Ik heb tot nu toe niet echt grote discussies gezien omtrent de regels. Hoe meer regels we maken hoe minder er wordt meegedaan, dus het moet wel dusdanig laagdrempelig blijven voor nieuwelingen en genoeg regels om op te kunnen beoordelen. Voor m'n gevoel hebben we die balans nog wel :)

D-rez schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:11:
Eigenlijk zou het om mensen te motiveren een echte contest moeten zijn.
Dat wil zeggen:
  • echte prijzen (maar daar heb je sponsors voor nodig)
  • strikte regels (zodat er zo min mogelijk onduidelijkheden zijn van wat wel en niet mag)
  • ...
Ik denk dat de echt bedreven mensen welke wel wat beters te doen hebben dan aan een (toch wel) ondermaatse hobby contest mee te doen puur voor de eer, sneller gemotiveerd zijn om mee te doen. (wat een k#t zin)

- Echte prijzen uitreiken is een optie, maar waar gaan we die vandaan halen :) Ik neem deze iig even mee intern.

- En weer de melding over strikte regels, waarbij ik nog steeds mis wat er precies mis is met de huidige regels

Anoniem: 123349 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:48:

Het enigste punt wat er voor mij dan overblijft is het 2d/3d verhaal maar of dat nou een probleem is? Als er minder 2d-ers zijn, dan jammer. Blijkt dat er na 2 ronden nog geen 2d is geshowt, dan haal je het er net zo makkelijk weer uit als dat het erin is gekomen.
Eigenlijk helemaal mee eens :)

Stalllone schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:13:

Nu om het Voten intressant te maken & om meer 3Ders aan te trekken.... is dat de Poll geplaatst word op de Frontpage van Tweakers! De poll blijft er dan een weekje op staan en dan, als het beetje mee zit, krijgen we een paar honderd (of duizend) stemmen.

Je 3D plaat wordt nu door veel meer mensen gezien, er komen veel mee reacties in het topic en veel meer mensen gaan meedoen, omdat het resultaat gewoon door veel meer mensen gezien wordt.

Is dat geen optie, mods ?

:> :> :>
Heel erg interessant en neem ik ook even mee. Het is goed voor de exposure en zorgt hopelijk ook voor meer interesse :)

Nico schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 02:33:
[...]

Goed gezegd en ik snap ook niet waarom er allemaal zo moeilijk gedaan moet worden met een plotselinge evaluatie...
Wie doet er moeilijk :? Er wordt continue geklaagd dat er te weinig animo is, dus willen we graag met jullie meedenken hoe we dit succesvoller kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Met strikte regels bedoel ik alleen de omkadering van het thema. Niet het aantal wips, finals etc.
Dus effectief het idee van het thema. Nu zal dat waarschijnlijk voornamelijk bij een thema gelijkaardig aan het laatste nodig zijn.

Misschien moet de regel dat plug-ins niet gebruikt mogen worden ook eindelijk een keer sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Met een pol op de frontpage zou ik wel heel erg oppassen, dat is makkelijk te beïnvloeden door mensen die perse willen winnen (:+) of van die wazige figuren die alleen maar chaos willen creëren, ik vind het systeem waarbij alleen de deelnemers stemmen juist wel goed :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Spike_wolf schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:32:
Met een pol op de frontpage zou ik wel heel erg oppassen, dat is makkelijk te beïnvloeden door mensen die perse willen winnen (:+) of van die wazige figuren die alleen maar chaos willen creëren, ik vind het systeem waarbij alleen de deelnemers stemmen juist wel goed :)
Dan heb je vast heel veel vrienden :P

De laatste Poll had 28.726stemmen and counting. Dan krijg je wel te zien wie nu de beste plaat gemaakt heeft :P Het is praktisch onmogelijk om zoveel mensen op je te laten stemmen. Tenzij je misschien erg beroemd bent op het forum... maar dan nog betwijfel ik het.

Iedereen gelijk je portfolio in je sig zetten (en bijhouden/updaten), leverdt dat ook nog eens (intressante?) trafic op voor je site. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stalllone schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:09:
[...]

Dan heb je vast heel veel vrienden :P

De laatste Poll had 28.726stemmen and counting. Dan krijg je wel te zien wie nu de beste plaat gemaakt heeft :P Het is praktisch onmogelijk om zoveel mensen op je te laten stemmen. Tenzij je misschien erg beroemd bent op het forum... maar dan nog betwijfel ik het.

Iedereen gelijk je portfolio in je sig zetten (en bijhouden/updaten), leverdt dat ook nog eens (intressante?) trafic op voor je site. :Y)
Ah, dat word nog best lastig dan idd ja :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

En als er dan als eerste deftige nieuwe contest iets Tweakers georiënteerd als onderwerp zou zijn. (case/casemod/cellphone/multimedia device......) 8)

[ Voor 2% gewijzigd door D-rez op 15-02-2010 20:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Miss Blue met het zweepje zou zich graag in deze discussie willen mengen, maar ze is nogal druk deze dagen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

BtM909 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:29:

1. Waarom zou een mod dat perse moeten doen :? Ik ben meer voorstander van bij de buren (WEB/PRG) kijken of er een (web)applicatie gemaakt kan worden waarbij de scores makkelijker bijgehouden kunnen worden. ;)

2. vind ik een goed idee, waarbij de groep gewoon met een poll stemt :)

3. Waarom die regels veranderen, als het nu blijkbaar ook loopt?
1. Als een mod het opstarten van de contests op zich neemt, zou het een stuk overzichtelijker worden. Voor het uitrekenen van de scores heeft 4g0ny in het verleden een excel-tooltje gemaakt wat goed werkt, maar het verzamelen en invoeren van de scores blijft lastig. Daarnaast is het me opgevallen dat het regelmatig voorkomt dat iemand die een contest opgestart heeft, niet de moeite neemt òf in staat is om, de finals te verzamelen en scores te regelen. Een 'contest-mod' zou ook betekenen dat er een vast e-mail adres komt om de scores naartoe te sturen.
Misschien spreek ik hier voor mezelf, maar voor de winnaar lijkt het me ook leuker om er aan het eind, klaar mee te zijn. Beetje plat gezegd, want het is best leuk om een nieuw topic aan te mogen maken, zeker als er veel mensen meedoen en reacties plaatsen. Maar dan is het minder leuk om aan het eind de eindscores te verzamelen/berekenen. En wanneer er weinig animo is, is het voor de winnaar ook lastig om enthousiast te blijven, met als bijkomende verplichting de finals/scores.

Om het kort te maken. Meedoen is leuk, maar winnen valt een beetje tegen. Het draagt een hoop consequenties met zich mee.

2. Ja :) de winnaar verzint met de deelnemers een aantal onderwerpen voor een poll, en maakt aan de hand daarvan een stukje tekst/uitleg en het intro-plaatje voor de volgende contest. (Met een vaste 'contest-mod' zou je daarna geen verplichtingen meer hebben, en er gewoon klaar mee zijn.) Dit is als 'prijs' toch goed genoeg? 'Echte' prijzen vind ik geen goed idee, omdat je dan te maken krijg met 'serieuze' competitie. Daarmee bedoel ik dat de ene deelnemer enkel een laptop ter beschikking heeft, en de ander een complete renderfarm.

3. Als er gestemd wordt met 1 cijfer (bv: 8,5 / 7,6 / 5,9 / enz) is de kans erg klein dat er 2 winnaars met hetzelfde aantal punten overblijven. Het maakt het beoordelen van de inzendingen, en het invullen van de excel-tabel een stuk eenvoudiger.

De contest loopt niet zo goed, hij strompelt een beetje. Volgens mij is daar deze evaluatie ook voor bedoeld.
In plaats van het moeilijker te maken, moet het makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn we er al een beetje uit?

Ik heb wel zin in een nieuwe contest! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het ermee staat. :)

Updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

spannend hè!
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:44
Is nog steeds in intern overleg dus graag nog even geduld :)

Alle reacties zijn gelezen het is nu aan ons om er een advies aan te verbinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi! ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
willem169 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:29:
Is nog steeds in intern overleg dus graag nog even geduld :)

Alle reacties zijn gelezen het is nu aan ons om er een advies aan te verbinden ;)
Niet om te zeiken hoor.. Maar je zegt advies? Dus jullie geven geen uitsluitsel maar slechts een advies zodat wij alsnog een discussie kunnen gaan voeren en zelf een keuze moeten maken?

Of interpreteer ik je dan verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Het zal dan zo'n "advies" zijn zoals men op school zou kunnen krijgen als blijkt dat je het niet redt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pgerrits schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:46:
[...]

Niet om te zeiken hoor.. Maar je zegt advies? Dus jullie geven geen uitsluitsel maar slechts een advies zodat wij alsnog een discussie kunnen gaan voeren en zelf een keuze moeten maken?

Of interpreteer ik je dan verkeerd.
Wij maken het forum niet, dat doen de gebruikers. Al wat wij doen is het in goeie banen leiden. De contests in GFX zijn al jaren relatief succesvol (zeker in vergelijking met de "drukte" in de rest van het forum) en worden gewoon door users georganiseerd op de manier die zij zinnig vinden. Wat ik denk dat wij met dit topic moeten doen is inventariseren wat "de gebruiker" in zijn algemeenheid graag wil, en op basis daarvan dit topic samenvatten in een advies dat vervolgens opgepakt kan/mag worden door de mensen die de contests willen regelen. Ik zie hier in elk geval geen grote rol weggelegd voor de crew omdat dit al zo lang prima door de geïnteresseerden zelf geregeld wordt. :)

Pagina: 1 2 Laatste