[GFX Contest]Evaluatietopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb eindelijk de tijd om te reageren. Een aantal punten die ik mee heb genomen of wil toevoegen:

- uitgaande van ca. 6 weken een contest, 2 weken discussie: vind ik een goed punt. 3/1 weken lijkt me echt te kort. Niet alleen voor de contest, maar ook 1 week discussiëren over een nieuw onderwerp is krap. Er hoeft maar één keer de winnaar op vakantie te zijn en je loopt al uit.
Voorstel: elke 1ste van de even maanden hebben we een deadline.
Dus 1 februari, 1 april, 1 juni, 1 augustus, 1 oktober, 1 december.

Aan die deadlines wordt dan niet geschoven.

We kunnen het inleveren op een paar manieren doen. We maken een aparte file-upload die om 23.59 voor de deadline sluit. Doen universiteiten al jaren. Te laat is te laat, werkt uitstekend. Maar, dit is een forum. Om 0.01 kun je je plaat alsnog in het topic posten en 9 op de 10 nemen dan je plaatje nog wel mee in de telling. Dus geen aparte file-upload, want die gaan mensen imo omzeilen. Posten in het topic, na de deadline is gewoon: you're out.

Een leuke oplossing zou overigens nog wel zijn om het topic precies op een bepaalde tijd automatisch te laten locken. Volgens mij technisch mogelijk :) en handig voor zo'n contest.
De stroom feedback ligt dan even helemaal stil, maar dat is niet erg. De topicstarter verzamelt de links naar de inzendingen en maakt een poll aan met het bad bootz-pollscript. Dat stuurt hij in een DM naar de GFX-mods. Die zijn getriggerd, copy/pasten de DM in het topic en zetten hem sticky & closed bovenaan.
Nog steeds kun je niet reageren, maar je kunt wel stemmen. Het reageren kon tijdens het in bewerking zijn van de platen, dat heeft nu toch geen zin meer. Stemmen komt nu minder op inhoud of originaliteit aan, dat waren toch al heel vrij te interpreteren criteria. Er zal ook anoniem gestemd worden, maar dit vlakt wel af.

Wat wel zin heeft is het discussiëren over een nieuw onderwerp. Daar zou ik een aparte thread voor voorstellen. Eén die altijd doorloopt. Je kunt thema's suggereren en deze worden in een lijst bijgehouden, waar elke keer random één uit geplukt wordt.

Het nieuwe topic start dan op de 14e van elke 2e maand.

Het geven van een kleurtje aan de winnaar lijkt me ook niet in lijn met het beleid van het forum, maar een titel: ja, dat vind ik wel wat. Maar, na 6 weken ben je hem dan ook wel kwijt. Het moet geen prijzenkast worden, dat maakt onze hele forumlayout veel te onoverzichtelijk. Ook zouden we kunnen denken aan een vermelding bovenaan het GFX-forum... of een vermelding bovenaan de nieuwe startpost. Daarin staat dan je nickname en een link naar je portfolio, die je zelf mag opgeven. Het motiveert de winnaar dan om zijn portfolio up to date te houden! En je hoeft niet een hele eigen website te hebben, je kunt ook je DeviantArt profiel opgeven, ik noem maar wat.

Op een rijtje:
- ca. 6 weken contest, 2 weken discussie
- deadline elke 1ste van de 2e maand (1 februari, 1 april, 1 juni, 1 augustus, 1 oktober, 1 december)
- geen uitloop
- topic sluit automatisch op deadline
- topicstarter verzamelt links en maakt poll, dm aan moderators
- moderators maken topic sticky & closed en plaatsen poll
- de poll sluit op de 7e dag na de deadline
- het nieuwe topic start op de 14e dag na de deadline

- het thema-topic loopt altijd door
- in het thema-topic komen geen inzendingen of feedback op inzendingen
- het nieuwe onderwerp wordt random gekozen uit het thema-topic

- de winnaar krijgt de titel onder zijn naam
- zijn naam wordt bovenaan het nieuwe topic met een link naar portfoliosite of homepage genoemd.

Ik hobbel nu dan maar eens naar de headquarters van GFX, waar als het goed is al wat verder gediscussieerd is...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@ het verhaal van DB:
Dat lijkt me wel wat :)
Duidelijke regels, geen gezeur en genoeg motivatie voor de deelnemers.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Het topic sluiten vind ik een slecht idee. Soms zie je pas bij de final van iemand hoe alles geworden is en dan wil je hem/haar nog wel eens een complimentje geven, of vragen hoe hij/zij het gemaakt heeft.

Hier is dan totaal geen ruimte voor en dat zou ik jammer vinden. Verder vind ik het prima.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat probleem heb je alleen met inzendingen vlak voor de deadline natuurlijk, er zijn regelmatig mensen veel eerder klaar natuurlijk. Maar een puntje heb je wel idd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Ben het eens met stallone om het topic niet te sluiten.
de rest sluit ik me 100% mee aan!

Ik zeg doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07 18:34

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moet van te voren alvast even aangeven dat ik nog niet het hele topic heb gelezen. De eerste pagina wel en hoopte dat ik nog even kon reageren. Die mogelijkheid is er gelukkig nog.

Het lijkt me leuk om mee te doen aan een compo tweakers. Maar tot zover trok het systeem me niet. Met name de contest dat het artwork zo getekend moet worden dat de ander er mee verder kan. Uit eindelijk ontstaat er dan een lange tekening. Het mixen van 2d en 3d kan natuurlijk prima samen gaan. Maar uit eindelijk zijn de mensen die beide werelden goed beheersen hier het beste af. Terwijl mensen die bijvoorbeeld in 2d sterk zijn, of andersom ergens toch te kort schieten. Een compo met 2d en een compo met 3d zit je in mijn beleving altijd veilig en kan ieder in zijn sterkste kant laten zien.

Excuus dat mijn inbreng zo laat is, en waarschijnlijk al meerdere keren aangekaart of niet meer van toepassing. Ik lees later dit draadje nog even door..nu roept mn werk alweer.. soms toch best onhandig.. werken. Kost zoveel tijd :P

[edit]
Vluchtig doorgenomen. Ik lees dat er te weinig mensen mee doen om apart een compo op te zetten. Ik kan me dan goed voorstellen dat een gemixte 2d / 3d compo gewenst is. Tegelijk vraag ik me dan af, hoe serieus wil je hier dan tijd tegenaan gooien als het animo al laag is, en er vele "echte" compo's op art forums aan de gang zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 02-03-2010 14:27 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vluchtig doorgenomen. Ik lees dat er te weinig mensen mee doen om apart een compo op te zetten. Ik kan me dan goed voorstellen dat een gemixte 2d / 3d compo gewenst is. Tegelijk vraag ik me dan af, hoe serieus wil je hier dan tijd tegenaan gooien als het animo al laag is, en er vele "echte" compo's op art forums aan de gang zijn?
Wat versta je onder een compo en een "echte" compo?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Je kan een tweakers compo niet meten met grote grafische forums die enkel met art bezig zijn.

wat ik ervaar in een echte compo is competitie. De Gnomon workshop compo telt meestal meer dan 30 tot 50 tekeningen. Iedere maand. Winnaar kiest 25 dvd's uit met een straatwaarde van 6 a 7 tientjes per stuk. Je moet dus wel iets aanleveren wat kan winnen.

CGSociety heeft een prijzenregen waar je U tegen zegt. Daar komt dus veel volk op af. Je zal dus je lat erg hoog neer moeten zetten voor jezelf en dat is wat ik zoek. Competitie die je uitlokt een betere tekening te maken als je vorige (en anderen)

Neemt niet weg dat een tweakers compo niet leuk kan zijn. Ik ga dit jaar zeker bekijken of ik mee kan doen

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 04-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 22:27
Als er eindelijk een topic komt dan ga ik ook 's meedoen. Heb de laatste tijd toch lopen oefenen, zo kan ik alleen maar meer oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tja, zo komt er natuurlijk nooit meer een nieuw contesttopic en eindigt de 3d (of gfx) contest hetzelfde als de al lang overleden 2d contest.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
We moeten gewoon een nieuwe GFX contest opstarten en wat knopen doorhakken. Door alleen te denken is nog nooit iets fatsoenlijks van de grond afgekomen. Wat Dark Blue voorstelt vind ik zelf bijzonder ok, maar we weten het pas als we het uitproberen.

Dus zullen we? Of gaan we hier nog 3x aan ons hoofd krabben over hoe het wel en niet moet en wat de perfecte oplossing zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zo is het maar net Nico. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Zullen we dan maar Dark Blue's regels gebruiken, een onderwerp kiezen en een vrijwilliger vragen voor de topicstart?

Mijn ideeën voor een onderwerp:
- Magie
- Actie
- Lost Civilization
- Outer Space
- Superheroes

En dan nog als laatste: een vrijwilliger voor een TS?

[ Voor 18% gewijzigd door Kroepoe op 06-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bedankt voor alle goede reacties. :) en dat het in goede aarde valt.
Op het sluiten van het topic wil ik nog wel even terugkomen. Ik zie het als een harde maatregel die toevallig technisch mogelijk is.Kijk, dwingen is natuurlijk nooit gezond, maar kan er voor zorgen dat we de contest serieuzer aangaan. Als we van meet af aan allemaal op tijd inleveren en de topicstarter kordaat het einde van het inzenden meldt, dan kunnen we ook zonder het sluiten van het topic af. Dat zou ook wel een mooie oplossing zijn: een vette post, en vanaf daar begint de 3e helft met de complimentjes en verbeterpunten. :)
willem169 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:29:
Is nog steeds in intern overleg dus graag nog even geduld :)

Alle reacties zijn gelezen het is nu aan ons om er een advies aan te verbinden ;)
Met willem. Hold your horses, we babbelen er onderling nog even over.
Saying that... * Dark Blue gaat even een kijkje nemen wat haar bom met ongeveer zelfde inhoud daar losgemaakt heeft. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Is dit topic niet bedoeld om dingen over de contest te bespreken? Waarom reageren de mods hier niet met hun gedachtes?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

Dat is veilig achter de schermen gaande, zodat de plebs zich niet kunnen moeien. ;)

Zoals het nu gaat is het idd. niet echt motiverend voor de mensen die mee willen doen. Hoe langer het duurt voor er weer gestart gaat/mag worden hoe groter de kans dat het dood gaat bloeden. Het is dus hoog tijd dat er wat knopen door gehakt worden. Want hoewel het voor mods misschien een futiliteit is zijn er hier wel mensen die het iets meer waarde toedichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Het wordt inderdaad tijd voor de nieuwe contest!
Volgensmij was ik aan de beurt voor de nieuwe contest en waren er ook een aantal onderwerpen gekozen. De TS wil ik dan ook wel verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
D-rez schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:11:
Dat is veilig achter de schermen gaande, zodat de plebs zich niet kunnen moeien. ;)
Ik doelde er eigenlijk meer op dat als dit een voorzichtige indicatie is qua wat we kunnen verwachten met komende contests (onder begeleiding van de mods?), dat het wel eens *juist* de doodslag zou kunnen voor de contests. Met al dat gewacht op modjes die achter de schermen kletsen wordt men ook niet enthousiast gemaakt.

Het voelt behoorlijk gesloten nu we al een maand wachten zonder informatie (geen ideeen) over de toekomst van de contests.

Ik weet dat ik niet veel mag zeggen trouwens :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat is ongeveer het geen ik zei in et tweede deel wan m'n post. de eerste zin was wat sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, nu je het zegt :P
Het sarcasme had ik wel gelezen, de rest niet echt. Ik geef het gebrek aan slaap maar de schuld.

Is er nog enig ontopic nieuws?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
Dit ligt echt te lang op z'n gat; kans op deelname van mijn kant gaat hard richting de 0.
- het nieuwe onderwerp wordt random gekozen uit het thema-topic
Erg slecht idee. Dus als iemand zegt: «ik heb een leuk onderwerp namelijk "Cavia's en andere Knaagdieren"» gaan we op een willekeurig moment met z'n allen 2 maanden lang wandelende toupetjes creëren? :Y)

Je kan best een verzamelbak voor ideeën creëren (uiteraard uitgerust met 'filter'), maar dit is gewoon geen goed plan.

[ Voor 10% gewijzigd door inquestos op 08-03-2010 00:19 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

inquestos schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:18:
Dit ligt echt te lang op z'n gat; kans op deelname van mijn kant gaat hard richting de 0.
Jups. Je bent niet de enigste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stukfruit schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:54:
[...]

Ik doelde er eigenlijk meer op dat als dit een voorzichtige indicatie is qua wat we kunnen verwachten met komende contests (onder begeleiding van de mods?), dat het wel eens *juist* de doodslag zou kunnen voor de contests. Met al dat gewacht op modjes die achter de schermen kletsen wordt men ook niet enthousiast gemaakt.
Ik ben ook niet zo happy met de snelheid. Als het aan mij ligt gaat er niet gek veel veranderen maar meer uitsluitsel volgt ASAP. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
ASAP? Ik voorspel een pijnlijke dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
/me modeleert een graf

Het lijkt hier wel de tweede kamer. Komt allemaal zo snel mogelijk, we werken er aan, we denken na over een oplossing. Gaat het ook eindigen als de de tweede kamer?

Wat een raar beleid trouwens op tweakers :| Als leden van de community een contest willen doen ze toch een contest topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

begint idd op een farce te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Nou het zal allemaal wel niet zo overdreven zijn, maar iets meer daadkracht lijkt me gepast.
De afgelopen tijd volg ik dit topic al aardig en er is met gemak een compromis te sluiten.

Als de heren geleerde lekker achter de schermen door denken over wat voor leuke extra's er toegevoegd kunnen worden, en dat we lekker voor de schermen gewoon weer iets gezellig doen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nico schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:41:
Nou het zal allemaal wel niet zo overdreven zijn, maar iets meer daadkracht lijkt me gepast.
De afgelopen tijd volg ik dit topic al aardig en er is met gemak een compromis te sluiten.
Sterker nog, dit hele evaluatietopic was niet eens nodig geweest :P

Het ging al 74x goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

misschien moeten we wat meer tweaker gerelateerde opdrachten zoeken. Op die manier kan dit forum zich toch wat onderscheiden. Bon, wie gaat een topic starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nog heel even geduld, ok ;)

Snelheid van acteren is idd heel erg slecht, dus dat boetekleed trekken we ff allemaal aan :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien. Maar ik doe het dus lekker toch. :)

Waarom geef je niet gewoon concreet een datum/tijd wanneer je antwoord geeft.

Dan is het voor iedereen duidelijk. Bijvoorbeeld. Zondag voor 13:00 hebben wij een antwoord/beslissing gegeven. Dat vage uitstel heeft niemand wat aan. Daarnaast is het denk ik voor een aantal mensen nogal frustrerend dat er door een aantal personen achter de schermen gesproken wordt over een oplossing. Maar dat wij daar 0,0 over terug horen.

Zeker gezien het feit dat de topic al 74x zelfstandig is gedraaid en gestart en dat dat 'prima' heeft gelopen. Is dit nogal raar dat er nu opeens mensen zich over buigen die dat nooit eerder hebben gedaan. Vervolgens dagen niets van zich laten horen. En op het moment dat ze wat van zich gaan laten horen (zoals eerder gemeld) zal er een advies naar buiten komen.

Je zou bijna zeggen dat hier andere belangen spelen. Maar dat is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

We hebben geen andere geheime agenda's. Punt blijft dat we hier met een vrijwilligersorganisatie te maken hebben en ik op dit moment geen deadline kan noemen omdat ik geen inzicht heb in de activiteiten van m'n medecollega's.

Deze evaluatie is juist gestart naar aanleiding van berichten (verspreidt over die 74 delen) dat het elke keer maar mondjesmaat loopt en niet zo succesvol als op (bijv.) andere fora.

Wat mij betreft gaan jullie lekker aan de gang en openen jullie een nieuwe contest. Bepalen jullie lekker zelf of het 2d, 3d of een combinatie wordt, hanteren jullie de eigen regels, enz. enz. Wij zijn alleen (traag) aan 't evalueren en bedenken hoe we het aantrekkelijker kunnen maken met minimale inmenging, maar maximaal resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
BtM909 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:05:
We hebben geen andere geheime agenda's. Punt blijft dat we hier met een vrijwilligersorganisatie te maken hebben en ik op dit moment geen deadline kan noemen omdat ik geen inzicht heb in de activiteiten van m'n medecollega's.

Deze evaluatie is juist gestart naar aanleiding van berichten (verspreidt over die 74 delen) dat het elke keer maar mondjesmaat loopt en niet zo succesvol als op (bijv.) andere fora.

Wat mij betreft gaan jullie lekker aan de gang en openen jullie een nieuwe contest. Bepalen jullie lekker zelf of het 2d, 3d of een combinatie wordt, hanteren jullie de eigen regels, enz. enz. Wij zijn alleen (traag) aan 't evalueren en bedenken hoe we het aantrekkelijker kunnen maken met minimale inmenging, maar maximaal resultaat :)
Ow sorry. Die laatste zin van me was sarcasme.. dus als grapje bedoeld. Kwam niet goed over denk ik :)

Ik snap waarom de evaluatie gestart is. Echter de manier waarop.. Maar goed dat is geweest. Ik snap ook wel dat jullie dit vrijwillig doen, en dus niet 100% van de tijd hier aan kunnen besteden. Maar je kan natuurlijk ook snappen dat dagen van stilte ook niet goed is.

Ik vind het een mooi compromis dat er gewoon een nieuw GFX topic gestart wordt en dat er dan ondertussen door jullie modjes verder gepraat wordt om het leuker en beter te maken zodat dat toegepast kan worden in de de daarop volgende contest.

Denk ook wel dat men het hier mee eens kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Haha we kunnen ook een logotje naast de naam zetten :P is technisch mogelijk omdat ik het vandaag ook heb :D

Over de nieuwe contest opstarten, dat klinkt als een "go". Maar daarover wil ik wel eventjes zeggen dat het me verstandig lijkt als we voor de komende contest de nieuwe regels van miss DB gebruiken. (Gewoon lekker even iets anders haha) Misschien levert die verandering al wat resultaat op ;)

Quick reminder:
- ca. 6 weken contest, 2 weken discussie
- deadline elke 1ste van de 2e maand (1 februari, 1 april, 1 juni, 1 augustus, 1 oktober, 1 december)
- geen uitloop
- topic sluit automatisch op deadline
- topicstarter verzamelt links en maakt poll, dm aan moderators
- moderators maken topic sticky & closed en plaatsen poll
- de poll sluit op de 7e dag na de deadline
- het nieuwe topic start op de 14e dag na de deadline
De 14de is over 2 dagen dus dat loopt lekker :) [sarcasm]Of willen we 1 maand wachten om samen te lopen met het prachtige schema O+ ?[/s]

Verder kunnen bepaalde aspecten nog niet uitgevoerd worden (zoals de sticky, het sluiten van topic blabla) Maar met de basis kunnen we aan de gang. Zelf wil ik het wel opnemen om eventjes een thema topic te openen en aan te kleden met wat graphics (voor zover mijn skills mij brengen dan ;P). Dan hoeven we hier niet zo off-topic te gaan "ziemelen" over een onderwerp :) en houden we het hier lekker rustig gedurende contest om nog te kijken wat voor ideeën er worden aangedragen en wat voor beslissingen er worden genomen door de moderators van GFX. ;)

Bro Fist! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Nico schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:16:
Haha we kunnen ook een logotje naast de naam zetten :P is technisch mogelijk omdat ik het vandaag ook heb :D

Over de nieuwe contest opstarten, dat klinkt als een "go". Maar daarover wil ik wel eventjes zeggen dat het me verstandig lijkt als we voor de komende contest de nieuwe regels van miss DB gebruiken. (Gewoon lekker even iets anders haha) Misschien levert die verandering al wat resultaat op ;)

Quick reminder:

[...]

De 14de is over 2 dagen dus dat loopt lekker :) [sarcasm]Of willen we 1 maand wachten om samen te lopen met het prachtige schema O+ ?[/s]

Verder kunnen bepaalde aspecten nog niet uitgevoerd worden (zoals de sticky, het sluiten van topic blabla) Maar met de basis kunnen we aan de gang. Zelf wil ik het wel opnemen om eventjes een thema topic te openen en aan te kleden met wat graphics (voor zover mijn skills mij brengen dan ;P). Dan hoeven we hier niet zo off-topic te gaan "ziemelen" over een onderwerp :) en houden we het hier lekker rustig gedurende contest om nog te kijken wat voor ideeën er worden aangedragen en wat voor beslissingen er worden genomen door de moderators van GFX. ;)

Bro Fist! 8)
_/-\o_ Gefeliciteerd!

Nou ik zou zeggen. Schiet op met dat ideeën topic. 8) de 14 is al overmorgen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Leef je uit inmiddels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Stalllone schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:34:
Het topic sluiten vind ik een slecht idee. Soms zie je pas bij de final van iemand hoe alles geworden is en dan wil je hem/haar nog wel eens een complimentje geven, of vragen hoe hij/zij het gemaakt heeft.

Hier is dan totaal geen ruimte voor en dat zou ik jammer vinden. Verder vind ik het prima.
Is het niet een idee om het topic pas te sluiten als je de poll gaat sluiten. Op die manier kun je dan nog een week lang eventuele feedback vragen. Als je dan de poll sluit is de contest ook definitief afgelopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 12-03-2010 13:40 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, ik ga wat knopen doorhakken, dit duurt alweer veel te lang. Allereerst: jullie hebben al een topic lopen. Prima, die houden we erin. ;) Dat topic kunnen jullie gebruiken voor het vinden van een onderwerp voor de nieuwe contest en iemand die die contest wil gaan posten, grotendeels zoals dat met de 2D- en 3D-contests ook gebeurde. Op 1 april aanstaande kan dan de nieuwe contest van start gaan met een deadline op de 16e van de volgende maand. Na afloop van de contest kan op dezelfde manier al "vroeger" gestemd worden en wordt er door jullie zelf een winnaar uitgekozen.

Tegelijkertijd mag er rond of net iets voor de deadline van de lopende contest een topic komen waarin jullie onderling kunnen bepalen wat het nieuwe onderwerp wordt. Dit kan dan op de eerste van de maand daarna gepost worden. Of, wat gedetailleerder:
1 april: contest wordt gestart
16 mei: deadline contest; stemmen + evaluatie in het topic zelf
16 mei: nieuw topic voor het bepalen van het onderwerp van de volgende contest
1 juni: contest wordt gestart

Op deze manier is er elke twee maanden een nieuwe contest.

Enkele regeltjes:
  • Dit wordt een contestserie voor users en door users. Jullie doen zelf de organisatie, regelen zelf de onderwerpen en doen ook zelf de beoordeling. Of dit al dan niet een succes wordt/blijft ligt dus geheel bij jullie.
  • Voorlopig houden we 2D en 3D in één contest. Probeer daar bij het bepalen van het onderwerp en bij de beoordeling zo neutraal mogelijk in te blijven. Mocht het aantal deelnemers aan de contest explosief toenemen, dan herevalueren we de situatie dan wel.
  • De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest. ;)
  • Mocht het voorkomen dat jullie er echt niet uit komen wat het nieuwe onderwerp moet worden, wie het volgende topic gaat openen of wie de winnaar moet worden, dan heeft de GFX-crew het laatste woord.
  • Als jullie aparte categorieën willen maken waarin mensen kunnen winnen dan mag dat; echter zal alleen degene die wint in de "algemene" categorie de titel onder zijn naam krijgen.
Sorry dat het allemaal zo lang heeft geduurd. Als ik een goed excuus had kregen jullie het, maar niks wat ik nu zeg gaat deze tijdsduur enigszins realistisch verklaren. Ik beloof beterschap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Yeah.

Eindelijk :) Verstandige keuzes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Klinkt prima allemaal. Ik ben benieuwd wat we ervan gaan maken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoe
Is het dan nu niet tijd dat we een topicstarter kiezen/moeten hebben? Is er iemand die zichzelf al had gekozen om dat te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kroepoe schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:00:
Is het dan nu niet tijd dat we een topicstarter kiezen/moeten hebben? Is er iemand die zichzelf al had gekozen om dat te doen? :)
Er loopt in GFX al een thematopic, lijkt me het handigst om dat gewoon te gebruiken voor de discussie over wie de topicstarter wordt en wat het onderwerp gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
SCHOP!

Zelf ben ik ook maar verder aan het gaan :) Het volgende vond ik wel een leuk idee om bij te houden in het thema topic.

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2010/081/9/f/tweaker_by_Forgotten_Sins.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2010/081/4/8/tweaker2_by_Forgotten_Sins.jpg

gehost @ DA, dus vereeuwigd :)

@Stalllone, leeft het website idee van jou nog? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nico op 23-03-2010 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De website leeft nog, samen met Marabunta2048 zijn we aan het kijken om het wat makkelijker te maken om alles erop te zetten.

Verder blijft die site nog wel in de lucht hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 14:37
Is het niet jammer dat alle 3D contest edities, zoals die altijd in de 3D contest OP zo mooi in een rijtje stonden, niet meer te zien zijn?

Dan nog iets heel anders, misschien niet de juiste plaats maar:
Is het niet een gaaf idee om een trophee, een mooie render van een beker, te creeeren die steeds wordt uitgereikt? Ik ben nu namelijk een portfolio aan het maken en zat eigenlijk naar een logootje te zoeken voor de 3D contest die ik in het verleden won.. :)

Net zoals ze dat hebben op CGtalk
Afbeeldingslocatie: http://features.cgsociety.org/cgtalk/choiceaward/trophy_badge.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Misschien een suggestie voor een volgende contest. ;)

hoewel ik denk dat een goede PSer met een kleine inspanning wel een paar medailles kan maken van het T-net logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Menesis schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:30:
Is het niet jammer dat alle 3D contest edities, zoals die altijd in de 3D contest OP zo mooi in een rijtje stonden, niet meer te zien zijn?
Die zijn er toch nog gewoon? Er is met die topics niks gebeurd. :)

Wat die beker betreft: hoe zie je dat voor je? We hebben geen ruimte om afbeeldingen anders dan je user icon weer te geven bij een gebruiker. Als gebruikers onderling besluiten dit soort trofeeën te willen gebruiken, dan zal dat helaas via icons moeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

kan dat niet op de plek waar komt te staan dat je jarig bent, dat taartje? zou je daar niet een klein medailleicoontje (10 bij 10 pixels) neer kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

't Is niet alsof we daar een vrij tekstveld voor hebben waar we in kunnen zetten wat we maar willen. Dat taartje is nog relatief eenvoudig omdat de geboortedatum gewoon in je profiel staat, maar als we dit soort medailles in gaan voeren moet het meteen goed, dus zijn er twee extra databasetabellen nodig waarin gebruikers aan medailles gekoppeld worden en vervolgens moet er nog logica geschreven worden om dat weer te geven. Het is niet een bijster moeilijk klusje, lijkt me, maar wel eentje dat redelijk wat tijd kost. Je zou het eventueel voor kunnen stellen in Lieve Devvers maar het lijkt mij iets dat relatief laag op het prioriteitenlijstje terecht zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zou idd wel de max zijn zoiets, maar ik zie ook in dat dit automatiscg gaat leiden tot anderesubfora met de zelfde soort vraag. En dat lijkt me ook niet echt een goed idee.
Men kan natuurlijk ook altijd een "wissel-avatar" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D-rez schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:43:
zou idd wel de max zijn zoiets, maar ik zie ook in dat dit automatiscg gaat leiden tot anderesubfora met de zelfde soort vraag. En dat lijkt me ook niet echt een goed idee.
Eigenlijk juist wel, want dat zou het als feature-request een stuk waardevoller maken voor het forum. ;) Maar:
Men kan natuurlijk ook altijd een "wissel-avatar" maken.
...dat lijkt me een veel betere oplossing. Waarom een technische oplossing voor iets dat ook prima onderling geregeld kan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Omdat het dan opeens niet meer zo waardevol is ;)

Iedereen kan een leuk bekertje in zijn of haar avatar neerzetten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, maar er is er maar één die daar de bijbehorende titel bij heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dit topic maar weer eens opschoppen.

De deadline voor de GFX contest "Tweakerland" is inmiddels verstreken en er is een grand total of...

(drumgeroffel)

VIJF inzendingen. -O-

Beetje jammer dat er van de mensen die hier het hardst over mee gediscussieerd hebben uiteindelijk maar 1 ofzo echt heeft meegedaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:10:
Beetje jammer dat er van de mensen die hier het hardst over mee gediscussieerd hebben uiteindelijk maar 1 ofzo echt heeft meegedaan.
mee eens!

najah een paar onderwerpen die ik voorstel om te overwegen om te doen voor de volgende contests:

@ Night
James Bond
Lente
Industrie

dat eventjes hardop gedacht

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 17-05-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

verkeerde topic mensen, moet de deze zijn: Hét GFX contest thematopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SnoeiKoei schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:10:
De deadline voor de GFX contest "Tweakerland" is inmiddels verstreken en er is een grand total of...

(drumgeroffel)

VIJF inzendingen. -O-
Ik kan niet zeggen dat ik verrast ben maar ik heb ook geen idee hoe we daar iets aan kunnen doen. Suggesties zijn welkom. :)
Anoniem: 280269 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:22:
[...]

mee eens!

najah een paar onderwerpen die ik voorstel om te overwegen om te doen voor de volgende contests:

@ Night
James Bond
Lente
Industrie

dat eventjes hardop gedacht
Doe dat even in een apart topic in GFX, dat is wat praktischer dan hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat topic is al langer in-active :P

FF zonder dollen, in dit topic waren in maart nog een boel mensen aan het gillen om een nieuwe contest, ze wilden graag aan de slag en minder gepraat.
Kroepoe schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:22:
Als er eindelijk een topic komt dan ga ik ook 's meedoen. Heb de laatste tijd toch lopen oefenen, zo kan ik alleen maar meer oefenen :)
Nico schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:43:
We moeten gewoon een nieuwe GFX contest opstarten en wat knopen doorhakken. Door alleen te denken is nog nooit iets fatsoenlijks van de grond afgekomen. Wat Dark Blue voorstelt vind ik zelf bijzonder ok, maar we weten het pas als we het uitproberen.

Dus zullen we? Of gaan we hier nog 3x aan ons hoofd krabben over hoe het wel en niet moet en wat de perfecte oplossing zou zijn..
Toen die contest gestart werd waren er nog steeds een boel mensen enthousiast maar uiteindelijk zijn er maar 5 inzendingen. Waaronder niet 1 van Kroepoe of Nico overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:01:

Doe dat even in een apart topic in GFX, dat is wat praktischer dan hier. :)
Sorry mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Ik zat even te kijken naar wat nou de bedoeling is met het nieuwe topic. Heb deze ff een beetje door gescand en kwam iets tegen van 6 / 2 weken voor een contest / nieuw thema bedenken. Dus ik moet dan nog ff wachten met een nieuwe maken als ik het goed begrijp?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

yup, zorgen dat 1 juni de start topic word gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je mag van mij ook wel eerder het topic openen als jullie het over het onderwerp eens zijn. De eerste van de maand is zeg maar de richtlijn. :)

Is er eigenlijk al een winnaar voor de vorige contest? Ik heb het zelf niet echt kunnen volgen en ik wil toch wel de beloofde titel erbij geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst heeft gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik zit me trouwens na te denken..

Is het niet tof als de winnaar een klein nieuwsberichtje krijgt op tweakers?
Met een klein verhaaltje erbij hoe hij tot het ontwerp is gekomen etc.

Hoeveel eer zou je willen hebben 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 20-05-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat de redactie zit te wachten op een interview met een user die op heldhaftige wijze welgeteld 4 anderen heeft verslagen in een zelf georganiseerde contest. :P Misschien als het allemaal iets groter is/wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Laat natuurlijk de winnaar vrij om bij de gewonnen contest zijn relaas te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooi titeltje DP Kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Die titel staat wel nice :D. Ik zal eens kijken of ik vanavond of morgen een nieuw topic kan openen op basis van de ideeën uit het thema topic. Eerst ff wat research voor een RepRap (Wat is studeren toch heerlijk ;)).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1 2 Laatste