Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Zeker als je een downgrade van firmware doet is het handig even een factory reset te doen. Het kan dan dat de config waardes bevat die niet werken op de oudere versie en dus problemen oplevert.
Probeer dus eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
Al lang meerdere keren gedaan.

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Welke poort zet je open? Ik heb met diverse firmwares (o.a. 1.5.x.x) nooit problemen gehad met diverse open poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Excuses hoor. Als je zelf nou eens een wat uitgebreidere omschrijving zou geven hoeven we je niet te vermoeien met dingen die je al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
Imax, doe maar rustig hoor.

Poort 443, zodra deze open gaat loopt binnen 5 minuten de router vast en dat na elke herstart. Zins dat ik versie 1.5.0.1 op mijn router heb gehad.

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vaag, heb hier net op proef ook inmiddels een half uurtje 443 opengezet, alles werkt vooralsnog zoals het zou moeten. Zou misschien een bizarre exemplarische fout kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik ben rustig hoor. Jij bent degene die kortaf reageert op iemand die je probeert te helpen. Sinds het hier draait om de goodwill en vrijwillige hulp van anderen is een beetje netjes reageren wel gewenst.

Maar goed, nu je met wat meer info komt denk ik wel dat ik weet waar het probleem zit. Je gebruikt poort 443. De router gebruikt die zelf standaard ook. Waarschijnlijk geeft dit intern een conflict.
Je kan in de router die poort veranderen onder system maintenance -> management. Of je kan proberen deze poort op de home server aan te passen naar een meer unieke poort.
Een van de twee zal waarschijnlijk je probleem oplossen.

Groeten van een andere Alexander (Lmax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
23:05 waarom heeft de router het dan 2 maanden prima gedaan zonder last te hebben van die open poort? Tot nu toe werkt het wel en heb je gelijk. 23:12: En tot zover dat het werkte. Hij loopt toch nog vast.

Ik wilde helemaal niet lullig doen, zei het kort maar krachtig.

Update 20.00. Dit is geweldig, ik haal de router uit de doos wil hem updaten naar versie 1.5.0.1 en dan wacht ik, haal wat drinken en tot mijn stomme verbazing is de router vastgelopen tijdens het updaten :? 8)7 . Dus weer terug in de doos.....

[ Voor 80% gewijzigd door Alexander006 op 15-02-2011 20:24 ]

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Hmm ik heb met 1.5.0.1 af en toe last dat mijn cliënts de verbidning verliezen, zowel Linux als Windows cliënts. Dit gebeurd echter pas, wanneer deze voor langere tijd verbonden zijn. Ik weet niet precies hoe mijn telefoon er mee om gaat, maar deze heeft tot nu toe altijd verbinding gehouden.

Het rare is dat ik als dit gebeurd het systeem echt moet herstarten voor het weer werkt in/uit schakelen van wlan is niet voldoende, zowel hw-matig als sw-matig.

Iemand anders een dergelijk probleem, tot nu toe heb ik niks terug kunnen vinden in de logging van de router en de cliënts.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Vanochtend een 2130 ontvangen en het werkt tot nu toe soepel.

Echter zit ik met een puntje waar ik geen oplossing voor vind.

Momenteel heb ik 6 pc's aangesloten. 1 op de lanpoort 1 en 5 andere pc's via een switch op lanpoort 2 en nog 1 op lanpoort 3.

Als ik nu naar Diagnostics >> DHCP Table ga geeft hij echter maar 4 pc's weer. Hoe kan dit??

Als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ccc schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:32:
Vanochtend een 2130 ontvangen en het werkt tot nu toe soepel.

Echter zit ik met een puntje waar ik geen oplossing voor vind.

Momenteel heb ik 6 pc's aangesloten. 1 op de lanpoort 1 en 5 andere pc's via een switch op lanpoort 2 en nog 1 op lanpoort 3.

Als ik nu naar Diagnostics >> DHCP Table ga geeft hij echter maar 4 pc's weer. Hoe kan dit??

Als
Misschien heb je nog een DHCP server draaien of hebben de 3 andere PC's een statisch IP adres? Kunnen alle PC's wel internet en elkaar bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelden problemen met de 2130n, heb hem zelf icm ziggo alles in 1 op 120 Mbps, eigenlijk al een half jaar zonder enig probleem. prima dingetje, best prijzig maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

BlackBurn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:50:
Hmm ik heb met 1.5.0.1 af en toe last dat mijn cliënts de verbidning verliezen, zowel Linux als Windows cliënts. Dit gebeurd echter pas, wanneer deze voor langere tijd verbonden zijn. Ik weet niet precies hoe mijn telefoon er mee om gaat, maar deze heeft tot nu toe altijd verbinding gehouden.

Het rare is dat ik als dit gebeurd het systeem echt moet herstarten voor het weer werkt in/uit schakelen van wlan is niet voldoende, zowel hw-matig als sw-matig.

Iemand anders een dergelijk probleem, tot nu toe heb ik niks terug kunnen vinden in de logging van de router en de cliënts.
Ik ben een stapje verder, het gaat mis, op het moment dat de DHCP lease is verlopen (nu 720min), de workaround die ik nu heb is deze enorm verhogen (of met statische adressen te werken). Kan iemand bevestigen of hij/zij dit probleem ook heeft, door de leasetime wat korter te zetten?

Het komt hier voor op zowel Linux als Windows cliënts, vandaar dat ik de Vigor verdenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

LeLo schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:21:
[...]

Misschien heb je nog een DHCP server draaien of hebben de 3 andere PC's een statisch IP adres? Kunnen alle PC's wel internet en elkaar bereiken?
Nee ik heb geen andere dhcp server draaien. Wel nog een switch.

Alle pc's kunnen gewoon op het internet en hebben geen statisch IP adres.

Ik weet niet waar ik het probleem nu moet zoeken, in de nieuwe router of in de pc's.

Een extra punt; één pc die rechtstreeks op de router is aangesloten wordt ook niet weergeven in de dhcp table.

[ Voor 10% gewijzigd door Ccc op 28-02-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Ccc schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:27:
[...]

Nee ik heb geen andere dhcp server draaien. Wel nog een switch.

Alle pc's kunnen gewoon op het internet en hebben geen statisch IP adres.

Ik weet niet waar ik het probleem nu moet zoeken, in de nieuwe router of in de pc's.

Een extra punt; één pc die rechtstreeks op de router is aangesloten wordt ook niet weergeven in de dhcp table.
Dan lijkt het meer een presentatie foutje van de webinterface te zijn, dan een echt probleem. Heb je verder geen problemen met het netwerk? Dan zou ik er zelf niet teveel mee zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Zover ik momenteel merk, geen problemen. Wat mij wel opvalt is dat windows de pc's die niet in de dhcp table te vinden zijn, ook niet worden weergegeven bij de netwerk pc's. Zowel als in windows 7 als in xp. Echter als ik de \\computernaam\ doe dan krijg ik wel gewoon toegang.

Dit vind ik wel zeer vervelend, dit had ik met mijn vorige router namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ccc op 28-02-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu een Linksys roeuter waarop ik toegangbeperkingen kan instellen. Dus bijvoorbeeld de laptops van de kids hebben op basis van MAC adres toegang van 08.00 tot 20.00 uur en daarbuiten niet.

Is dit op een Vigor 2130n op een of andere manier ook zo te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Bij de vroegere drayteks kon je schedules ingeven en vervolgens een firewall rule laten toepassen volgens dat schedule. Daarmee zou het moeten lukken. Met bind IP to MAC kan je de pc's van de kinderen een vast IP geven, en op gezette tijden die IP's blocken. Slimme kinderen geven zichzelf dan een nieuw/vast IP adres in windows zelf, maar dat moeten ze eerst uitvinden natuurlijk.

Helaas lijkt dit niet meer mogelijk met de nieuwe firmware's. Je kan wel schedule's aanmaken, maar hiermee kan je alleen je WAN, WIFI of VPN's aan of uit zetten. Zoals ik het nu zie gaat het op dit moment niet werken. Overigens is de hele schedule optie in mijn ogen waardeloos geworden in deze firmware.

Als die laptops als enige via wifi verbinden werkt het overigens weer wel. Met die schedule optie kan je je wifi uitzetten. Maar dan moet je dus niet meer apparaten via wifi hebben, anders hebben die ook geen toegang meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Lmax op 03-03-2011 17:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch raar.... bij mijn oude WRT160N is dit allemaal probleemloos te realiseren... Maar om die er nou weer voor te hangen als WIFI accesspoint is natuurlijk een beetje van de gekke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Ccc schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:25:
Zover ik momenteel merk, geen problemen. Wat mij wel opvalt is dat windows de pc's die niet in de dhcp table te vinden zijn, ook niet worden weergegeven bij de netwerk pc's. Zowel als in windows 7 als in xp. Echter als ik de \\computernaam\ doe dan krijg ik wel gewoon toegang.

Dit vind ik wel zeer vervelend, dit had ik met mijn vorige router namelijk niet.
Ik heb even gecontroleerd, en bij mij is dat inderdaad ook zo. Ik zie de PC's waarop een firewall draait en file/print sharing uitstaat ook niet in de DHCP tabel. Ook bij mij werkt alles wel. Ik heb niet getest of de PC's wel zichtbaar worden als ik alle firewalling etc. uitzet en iets deel, dat probeer ik dit weekend wel even.

Maar: inderdaad vreemd gedrag, wel een IP adres uitdelen maar in de interface dit niet weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het praktisch nut van meerdere SIDD's voor WLAN? Kan ik een SIDD misschien scheiden van het netwerk en hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:53:
Wat is eigenlijk het praktisch nut van meerdere SIDD's voor WLAN? Kan ik een SIDD misschien scheiden van het netwerk en hoe dan?
Je kunt bijvoorbeeld een gasten WLAN aanmaken wat je alleen aanzet als het nodig is, zodat je niet iedere keer de WPA2 sleutel hoeft aan te passen op je eigen WLAN. Ook kun je per WLAN een access list (MAC adressen) en versleuteling opgeven, ook makkelijk voor gasten toegang. Het is alleen jammer dat de WLAN's niet meedoen in de VLAN's, zodat je inderdaad verkeer kunt scheiden (gasten alleen naar internet of zo...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak op uit een stukje uitleg op internet dat je achter elke SSID een vainkje kunt zetten bin"isolate member" of iets dergelijks en dat gasten die via die SSID aanmelden niet het netwerk kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

allure

Titaan fase 2/3

Daar staat hetvolgende bij:

Isolate Member: Wireless clients (stations) with the same SSID cannot access for each other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Hmm kan iemand mij toelichten hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Ik heb 3 vlans, 5, 10 en 20.
Op de eerste 3 LAN poorten wil ik VLAN 10 aanbieden (untagged) en op poort 4 wil ik 5,10,20 aanbieden (tagged/trunk).
De routing interface wil ik in VLAN 5 hebben.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?
Die webinterface is niet het meest duidelijk hierin en de handleiding ook niet :(

edit: toevoeging

Ik zie net dat er een nieuwe beta firmware is.
1.5.1 RC1 met wat leuke improvements

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
[Whats New] 
1. Support Commtouch WCF 
2. Support APP Enforcement
3. Support Wireless Isolation
4. Support 30000 NAT sessions
5. Add new IPv6 tunnel AICCU (Automatic IPv6 Connectivity Client Utility)
6. Support schedule control function in APPE, URL Content Filter and Traffic Control rule.
7. File Explorer for USB disk
8. Support USB 56k modem backup.

[Improvement]
1. Add wireless "Channel Width" setting.
2. Move Samba function to USB disk, save flash space
3. BT client v2.13
4. Support more 3G devices
Support 3G device:
- ZTE MF100
- ZTE MF636
- vodafone K3565-Z
- BandLuxe C331.
- ZTE MF662. (not test)
- BandLuxe C321.
- Alcatel X200/X060S. (not test)
- Telit U9
- NC450-A (CNU-680)
- Sierra312U 
- Sierra C888
- Sierra C889
- SierraAC880U
- Telstra turbo (Maxon BP3-USB)
- HUAWEI 1820
- Novatel MC760
5. VoIP quality
6. Support syslog utility classification
7. Upgrade DHCP server
8. Support .rst firmware upgrade to do factory default.
9. TR069 parameter for ACS SI
10. Fix UPNP bug that result in low ID in eMule.
11. Support DPD for L2TP over IPSEC dial-in.
12. Add "More route" in PPTP LAN-to-LAN.

De firmware kan hier gevonden worden, ik ga hem vanmiddag installeren.

[ Voor 64% gewijzigd door BlackBurn op 05-03-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een VPN verbinding te maken via PPTP. Heb alles daarvoor ingesteld, maar er kan geen verbinding worden gemaakt. Waar kan ik een goede beschrijving vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
He Coen,

Begrijp ik hieruit dat je ook draytek hebt gekocht??
Ik heb overigens net de nieuwe beta firmware geinstalleerd en heb goed nieuws voor je. Je kan nu firewall regels en traffic control een "time object" meegeven. Daarmee kan je dus een regel op bepaalde tijden toepassen. Traffic control kan op MAC adres, dus geen ontsnappen aan voor de kinderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze firmware lost mijn beide problemen op. Ik kan nu een Time Object maken waarin ik aangeeft wanneer en hoe laat en ik kan vervolgens een Traffic regeltje aanmaken waarin ik dit Time object toepas en aangeef voor welk IP of MAC dit van toepassing is en wat wel en niet mag.

Verder kun je nu een WLAN client isoleren van alles en iedereen, maar ook een client alleen isoleren van het LAN.

Mijn USB harddisk en printer zijn ook van alle machines te benaderd

Voorlopig prima dus...

Rest de vraag wat ik moet instellen om van buitenaf via VPN (PPTP) te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zie net dat er een nieuwe beta firmware is.
1.5.1 RC1 met wat leuke improvements

De firmware kan hier gevonden worden, ik ga hem vanmiddag installeren.
Waarom wordt deze firmware bij Google weggezet, en niet bij Draytek? Ik krijg dan toch het idee dat dit een niet-officiële firmware is.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

pafdaddy schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:38:
[...]

Waarom wordt deze firmware bij Google weggezet, en niet bij Draytek? Ik krijg dan toch het idee dat dit een niet-officiële firmware is.
Toch denk ik wel dat deze gekoppeld is aan de originele firmware.
Pas heb ik TCPDUMP erop gezet, middels tcpdump_get.sh, welke in de officiële firmware zit en deze haalt zijn gegevens ook van google.

De reden dat deze bij google staat is denk ik , omdat het nog een beta is.

Overigens 1.5.1 RC1 draait hier perfect.

Zit alleen nog met de vraag hoe ik vlans aanmaak, zie hierboven, als iemand een idee heeft, graag :-)

[ Voor 12% gewijzigd door BlackBurn op 06-03-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN nu eindelijk voor elkaar. Was vergeten een port forward te maken. Vreemd dat dit niet automatisch wordt ingesteld zodra je VPN gaat gebruiken.

Weet iemand overigens wat het nut is van TX-power? Blijkbaar beperk je daarmee het zendvermogen, maar waarom zou ik dat willen? Zelfde verhaal voor Green-AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bijgewerkt overzicht van de firmware-versies 1.5 voor de Draytek Vigor 2130-series:

Firmware VersionFW_VersionRevisionBuild_DateOp draytek.com
1.5.0_RC11.5.0_RC11682Fri Sep 17 19:07:21 CST 2010Nee
1.5.0_RC21.5.0_RC21728Thu Oct 14 14:09:33 CST 2010Nee
1.5.0_RC31.5.0_RC31776Thu Oct 28 09:58:53 CST 2010Nee
1.5.0_RC41.5.0_RC41805Tue Nov 9 14:37:31 CST 2010Nee
1.5.01.5.0_RC51831Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010Nee
1.5.0.1_RC21.5.0.1_RC21921Thu Dec 23 19:38:41 CST 2010Nee
1.5.0.11.5.0.1_RC31933Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011Ja
1.5.1_RC11.5.1_RC12038Fri Mar 4 17:54:43 CST 2011Nee

De versie-informatie "Firmware Version" en "Build_Date" kan gevonden worden in de GUI van de web-configuratie en de versie-informatie "FW_Version", "Revision" en "Build_Date" kan gevonden worden in bestand "RVERSION" in het firmware-bestand "v2130001.all" (te openen met WinRAR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
BlackBurn schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:46:
[...]

Ik ben een stapje verder, het gaat mis, op het moment dat de DHCP lease is verlopen (nu 720min), de workaround die ik nu heb is deze enorm verhogen (of met statische adressen te werken). Kan iemand bevestigen of hij/zij dit probleem ook heeft, door de leasetime wat korter te zetten?

Het komt hier voor op zowel Linux als Windows cliënts, vandaar dat ik de Vigor verdenk.
Hi,

mijn windows pc heeft dat soms ook, tot nu toe verdacht ik mijn NIC hiervan omdat tie soms ook connect op 100mb ipv 1 GB, ik zal de volgende keer eens in de eventviewer kijken op hij vlak daarvoor een dhcp request doet ... Of valt dit te reproduceren door ipconfig /renew te doen ??
Mijn oplossing tot nu toe was overigens om even in device manager de netwerkaart te dis en enablen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

einreb73 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:35:
[...]

Hi,

mijn windows pc heeft dat soms ook, tot nu toe verdacht ik mijn NIC hiervan omdat tie soms ook connect op 100mb ipv 1 GB, ik zal de volgende keer eens in de eventviewer kijken op hij vlak daarvoor een dhcp request doet ... Of valt dit te reproduceren door ipconfig /renew te doen ??
Mijn oplossing tot nu toe was overigens om even in device manager de netwerkaart te dis en enablen
Het gebeurd bij mij alleen met een wireless verbinding.
Helaas dit probleem nog niet kunnen tackelen.

De VLAN vraag heb ik gesteld via die google site, echter het antwoord is alles behalve bevredigend.
I am afraid current 2130 firmware can't do this.
Now the multi vlan function can only
1. add a vlan tag for wan (NAT and ROUTING)
2. add a vlan tag for voip wan
3. add a vlan tag for bridge LAN. ( LAN without tag ---> bridge to WAN and add tag)
Mocht je dit willen volgen, dit is de link.

edit: 14-03-2011 Als je de link hierboven volgt dan moet het lukken om VLANs te maken, vragen mag, mij is het ondertussen gelukt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door BlackBurn op 14-03-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Ik ben wat aan het testen met een IPv6 tunnel. Werkt allemaal erg goed maar krijg 1 ding niet helemaal voor elkaar.

In mijn netwerk krijgen alle PC's netjes een IPv6 adres. Ook mijn Linux server. Op deze server draait een webserver(apache). Via mijn andere PC's kan ik prima verbinding maken met de webserver op het IPv6 adres. Alleen van buitenaf is deze niet te benaderen. uiteraard wel iemand met een IPv6 tunnel.

Zit het probleem in de firewall van de Vigor? Bij de IPv6 firewall staat dat deze niet werkt als je gebruik maakt van TSPC. Maar ik maak hiet wel gebruik van (Freenet6)
code:
1
Note: IPv6 Firewall function only check pure IPv6 packet. It doesn't support IPv6-over-IPv4 Tunneling protocol like TSPC

Hoe kan ik er voor zorgen dat de webserver ook van buitenaf via IPv6 te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

FutureCow schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:14:
Ik ben wat aan het testen met een IPv6 tunnel. Werkt allemaal erg goed maar krijg 1 ding niet helemaal voor elkaar.

In mijn netwerk krijgen alle PC's netjes een IPv6 adres. Ook mijn Linux server. Op deze server draait een webserver(apache). Via mijn andere PC's kan ik prima verbinding maken met de webserver op het IPv6 adres. Alleen van buitenaf is deze niet te benaderen. uiteraard wel iemand met een IPv6 tunnel.

Zit het probleem in de firewall van de Vigor? Bij de IPv6 firewall staat dat deze niet werkt als je gebruik maakt van TSPC. Maar ik maak hiet wel gebruik van (Freenet6)
code:
1
Note: IPv6 Firewall function only check pure IPv6 packet. It doesn't support IPv6-over-IPv4 Tunneling protocol like TSPC

Hoe kan ik er voor zorgen dat de webserver ook van buitenaf via IPv6 te bereiken is.
Ik maak gebruik van een Freenet6 tunnel en heb een webserver en mailserver middels IPv6 geconnecteerd.
Je moet inderdaad onder IPv6 - Firewall de poort naar je IPv6 server open zetten.

code:
1
2
Name    Protocol    Source IP   Destination IP      Source Port     Destination Port    Action
Mail    TCP     2001:5c0:150c:7100:xxxx:yyyy:e5ea:1fcd  --  25  ACCEPT

Beetje lastig te zien, maar ik heb alleen Destination IP en destination Port ingevuld, Source IP en Source Port kun je leeg laten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Werkt helemaal! bedankt.

had verwacht aan de hand van de melding dat de IPv6 firewall weinig deed. Verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 15:54
Mocht iemand er eentje zoeken, ik verkoop de mijne. Er staat een advertientie op tweakers:-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Voor degene die met Vlans aan de slag willen, ik heb er een stukje over op mijn blog geschreven:
http://www.progob.nl/robmaaseu/?p=245

Vind het overigens wel misleidend dat deze router verkocht wordt met de term vlan support.
Als je ziet wat je er voor moet doen om meerdere lans te creeëren dan denk ik dat de term vlan support een beetje overtrokken is. :|

Echter voor de tweaker is het natuurlijk wel leuk ;-) Het werkt overigens perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

BlackBurn schreef op maandag 21 maart 2011 @ 07:24:
Voor degene die met Vlans aan de slag willen, ik heb er een stukje over op mijn blog geschreven:
http://www.progob.nl/robmaaseu/?p=245

Vind het overigens wel misleidend dat deze router verkocht wordt met de term vlan support.
Als je ziet wat je er voor moet doen om meerdere lans te creeëren dan denk ik dat de term vlan support een beetje overtrokken is. :|

Echter voor de tweaker is het natuurlijk wel leuk ;-) Het werkt overigens perfect _/-\o_
Leuk gedaan. Heb een iets andere requirement maar vrees dat het een no go is.
Momenteel een 1810G 24-poort switch waar 2 VLANs op gedefinieerd zijn. En de draytek speelt als 'router' tussen deze VLANs. VLAN 1 is de LAN en moet NAT op toegepast worden. VLAN 2 is verbonden met de modem en elke device op VLAN 2 krijgt een publiek adres. Evenals de digiboxen die een private 10 adres krijgen van Telenet. Dit is zo anders werkt het niet. De digiboxen (TV) moeten voor de router staan anders werkt het niet.

Maar ik vroeg mij af of het nu mogelijk zou zijn om 1 poort als bridge te laten fungeren of NAT op toe te passen gebaseerd op het VLAN ID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

[...] nevermind, dat heeft zichzelf blijkbaar opgelost. nou die firewall nog eens uitzoeken..

[ Voor 82% gewijzigd door AlexanderB op 23-03-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

WickedStealthy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:16:
[...]

Leuk gedaan. Heb een iets andere requirement maar vrees dat het een no go is.
Momenteel een 1810G 24-poort switch waar 2 VLANs op gedefinieerd zijn. En de draytek speelt als 'router' tussen deze VLANs. VLAN 1 is de LAN en moet NAT op toegepast worden. VLAN 2 is verbonden met de modem en elke device op VLAN 2 krijgt een publiek adres. Evenals de digiboxen die een private 10 adres krijgen van Telenet. Dit is zo anders werkt het niet. De digiboxen (TV) moeten voor de router staan anders werkt het niet.

Maar ik vroeg mij af of het nu mogelijk zou zijn om 1 poort als bridge te laten fungeren of NAT op toe te passen gebaseerd op het VLAN ID ?
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar dit is volgens mij in de interface configuration wel te regelen.

Met het vlan id, in het vlan_port configuration word de desbetreffende interface opgezocht, zo is. eth1.1 (interfave vlan 1) en eth1.2 (interface vlan 2). Hier kun je dus bijv. ook regelen wat wel/geen bridge is. (NAT kun je evt. voor elk gewenst subnet regelen binnen IPTables.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een WAN IP adres te blocken voor een bepaald intern adres. Ik wil bijvoorbeeld Hyves blokkeren (94.100.125.129) voor intern adres 192.168.2.104. Waar en hoe doe ik dat? Als het al kan tenminste... Er is wel een mogelijkheid im te blocken voor iedereen, maar dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
  • Laatst online: 22:51
Heb sinds kort ook een 2130vn. Heb alleen dat mijn voip verbinding soms hapert. Dus ik wil graag QOS instellen zodat VOIP alle bandbreedte krijgt. Hoe moet ik dit alleen instellen? (Welke porten moeten high priority krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
@coen,

volgens mij moet dat lukken bij de firewall > traffic control opties.
Daar kan je een source en destination adress invulen. Source is het locate adres. Destination is het hyves adres. Vervolgens selecteer je drop ipv accept, en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hey,

Ik heb al sinds een jaar ook de 2130n en heb laatst een externe HDD van Samsung op de USB aangesloten.
De HDD is 2 TB groot(1.8 ofzo)
De HDD wordt wel herkend door de router maar wanneer ik een share aanmaak en deze wil inschakelen dan zit hij oneindig de webpagina te laden en doet hij verder niets.

Heeft dit misschien te maken dat hij door de hele schijf gaat of klopt er iets anders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Laatst online: 03-09 23:58
com2,1ghz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:50:
Hey,

Ik heb al sinds een jaar ook de 2130n en heb laatst een externe HDD van Samsung op de USB aangesloten.
De HDD is 2 TB groot(1.8 ofzo)
De HDD wordt wel herkend door de router maar wanneer ik een share aanmaak en deze wil inschakelen dan zit hij oneindig de webpagina te laden en doet hij verder niets.

Heeft dit misschien te maken dat hij door de hele schijf gaat of klopt er iets anders niet?
500GB is max per poort. Zie gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmax schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:52:
@coen,

volgens mij moet dat lukken bij de firewall > traffic control opties.
Daar kan je een source en destination adress invulen. Source is het locate adres. Destination is het hyves adres. Vervolgens selecteer je drop ipv accept, en dan zou het moeten werken.
Thanks, zo had ik het ook gedaan, alleen was ik vergeten dat de hyves servers op meerdere IP adressen te benaderen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Hey,

Ik heb sinds een paar dagen last van websites die opeens om de zoveel seconden niet meer werken.
Dit was heel erg irritant omdat ik constant op F5 moest drukken als ik de site wil laden. Heel vaak werd de CSS ook half opgehaald.
Wat vreemd is dat het niet aan mijn provider ligt maar aan de router. Als ik pings uitvoer naar google.nl dan zie ik geen timeouts maar constant krijg ik de melding in mijn browser(s) dat de server onbereikbaar is.
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn iphone en mijn laptop op draadloos en bedraad netwerk.

Ik dacht even de firmware te upgraden van 1.2 naar 1.5. Dit deed ik dmv de web interface.
Als eerst heb ik een backup gemaakt van mijn instellingen en vervolgens had ik de firmware gedownloaded en die laadde ik in.
Na zo n 10 minuten bleef ik nog steeds hetzelfde laadscherm zien dus dacht ik opnieuw naar mijn router te gaan(192.168.1.1)
Pagina kon niet geopend worden. Ik dacht ik doe maar een factory reset dus met een balpen prikte ik op de reset knop voor ongeveer 10 seconden.

Het probleem is dat alle lampjes branden maar de router verder niets doet. Ik neem aan dat hij dus gebricked is.

Wat kan ik gaan doen om mijn router te unbricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Misschien kun je uit de voeten met de firmware-mode van de router?
De handelingen worden beschreven op pagina 16 van de onderstaande PDF:

http://www.netwerkshop.nl...yTek_firmware_upgrade.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
allure schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:02:
Misschien kun je uit de voeten met de firmware-mode van de router?
De handelingen worden beschreven op pagina 16 van de onderstaande PDF:

http://www.netwerkshop.nl...yTek_firmware_upgrade.pdf
Het probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen met de router. Zelfs in firmware-mode krijg staat er No network.
Ik heb het met een statisch ip en zonder ip geprobeerd.
Ik heb alle lan poorten + wan geprobeerd maar ik krijg geen connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

In dat geval zou ik even contact opnemen met draytek, ze hebben een goede support afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
allure schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:33:
In dat geval zou ik even contact opnemen met draytek, ze hebben een goede support afdeling.
Ga ik morgen maar eens doen. Had echt niet verwacht dat de firmware upgrade fout zou gaan. Het is dat ik nog een reserve routertje thuis nog had liggen.
Echt kut dat ze zo n gare webinterface hebben met ajax enzo. Dat moesten ze echt niet doen. Gewoon plat html klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Router gefixt in Firmware mode. Wanneer je de statische ip heb ingesteld en router tools hebt opgestart, dan moet je bij het starten van de router meteen op Send drukken zodat hij meteenverbinding maakt want anders gaat de router uit firmware mode(20 sec)

Firmware 1.5 is echt chill met al die nieuwe features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Heeft iemand de nieuwste firmware al geprobeerd? 1.5.1 RC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bijgewerkt overzicht van de firmware-versies 1.5 voor de Draytek Vigor 2130-series:

1.5.1_RC21.5.1_RC22100Wed Apr 6 10:30:10 CST 2011Nee

De versie-informatie "Firmware Version" en "Build_Date" kan gevonden worden in de GUI van de web-configuratie en de versie-informatie "FW_Version", "Revision" en "Build_Date" kan gevonden worden in bestand "RVERSION" in het firmware-bestand "v2130001.all" (te openen met WinRAR).

Release-candidates van firmware voor de Draytek Vigor 2130-series kunnen hier gevonden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Een vraagje over disk shares:

Ik heb firmware versie 1.5.1_RC1.

Als ik bij USB Application >> Disk Shares een nieuwe share maak denkt de router voor eeuwig om vervolgens een time-out te genereren. Als ik vervolgens nog een poging waag dan verteld de router mij dat die share naam al in gebruik is. Ik kan echter niets vinden in het netwerk. Heeft iemand ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

maartuhr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:04:
Een vraagje over disk shares:

Ik heb firmware versie 1.5.1_RC1.

Als ik bij USB Application >> Disk Shares een nieuwe share maak denkt de router voor eeuwig om vervolgens een time-out te genereren. Als ik vervolgens nog een poging waag dan verteld de router mij dat die share naam al in gebruik is. Ik kan echter niets vinden in het netwerk. Heeft iemand ook dit probleem gehad?
Hoe groot is de disk die je probeert er aan te hangen? Als ik het goed heb ik 500GB namelijk de max...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Hij is 500 gb, de schijf herkent de router wel gewoon goed (dlna server werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
maartuhr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:48:
Hij is 500 gb, de schijf herkent de router wel gewoon goed (dlna server werkt prima)
500 gb is de max. Kan zijn dat je router nu onbereikbaar wordt en/of verbinding wegvalt. Je moet dan je router resetten naar fabriekswaarden.
Ik heb draytek hierover gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Gedaan, maar als hij gerest is kan ik dan wel weer proberen om een share aan te maken of werkt het gewoon niet goed in deze firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
maartuhr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:14:
Heeft iemand de nieuwste firmware al geprobeerd? 1.5.1 RC2?
Ik heb hem er zonder problemen op gezet vanavond. Had al de RC1 draaien.
Nu eens kijken of de VPN problemen zijn opgelost. Bij mij bleef de VPN maar verbroken worden op willekeurige tijdstippen. Of ik met windows VPN of met de draytek client inbel maakt daarbij geen verschil. Herkent iemand anders dit probleem?

Iemand trouwens ergens een changelog gezien voor deze RC2 versie?

[ Voor 6% gewijzigd door Lmax op 07-04-2011 22:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
maartuhr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:43:
Gedaan, maar als hij gerest is kan ik dan wel weer proberen om een share aan te maken of werkt het gewoon niet goed in deze firmware versie?
Nee hij doet het niet maar ik heb met firmware 1.3 en 1.5 problemen gehad dat wanneer ik een share aan wilde maken dat hij dus eindeloos bleef laden en sindsdien de router problemen vertoonde totdat ik hem ging resetten.
Ik heb zelf een externe hdd van 2tb groot geprobeerd.
LAN en wifi verbindingen vielen telkens weg daardoor dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
com2,1ghz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:05:
[...]

Nee hij doet het niet maar ik heb met firmware 1.3 en 1.5 problemen gehad dat wanneer ik een share aan wilde maken dat hij dus eindeloos bleef laden en sindsdien de router problemen vertoonde totdat ik hem ging resetten.
Ik heb zelf een externe hdd van 2tb groot geprobeerd.
LAN en wifi verbindingen vielen telkens weg daardoor dus vandaar.
Heb het geprobeerd, en het werkt! Hij bleef laden, maar na een tijdje heb ik er gewoon weer op geklikt en hij stond erbij en werkt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
maartuhr schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:20:
[...]

Heb het geprobeerd, en het werkt! Hij bleef laden, maar na een tijdje heb ik er gewoon weer op geklikt en hij stond erbij en werkt! :P
Ja dat had ik ook maar uiteindelijk deed ie het toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Draytek Vigor 2130n ervaringen"

Kan je mij helpen aan het passwoord.
Helaas kan ik die nergens vinden
Al vast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boboga in "Draytek Vigor 2130n ervaringen"

Bedankt voor de moeite, zelf zat ik dieper te zoeken. stom

Maar goed ik heb hem

groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 07:50:
Boboga in "Draytek Vigor 2130n ervaringen"
Bedankt voor de moeite, zelf zat ik dieper te zoeken. stom

Maar goed ik heb hem

groet Henk
Goed, je bent dus al geholpen met het wachtwoord. Heb je al ervaringen met de nieuwe beta-firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Draytek Vigor 2130n ervaringen"

Wat is ervaring, op dit moment draait het een uur of 6.
Tot nu toe werkt alles goed
Maar de problemen die RC1 had gebruik ik niet.

Bij mij was het meer stabiel draaien, dat deed RC1 gelukkig ook al.
Met eerdere versies was dat niet zo.

Maar mocht ik wat tegen komen met deze RC2 horen jullie dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
RC2 heeft bij mij nog steeds het probleem dat VPN verbindingen willekeurig worden verbroken. Met andere draytek's heb ik soms dagen verbinding. Hier is meer dan 2 uur al een uitzondering. Het betreft overigens een PPTP verbinding, ik heb geen ipsec geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmax schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:06:
RC2 heeft bij mij nog steeds het probleem dat VPN verbindingen willekeurig worden verbroken. Met andere draytek's heb ik soms dagen verbinding. Hier is meer dan 2 uur al een uitzondering. Het betreft overigens een PPTP verbinding, ik heb geen ipsec geprobeerd.
Ik heb met RC1 ook geen problemen met PPTP. Blijft gewoon verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmax schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:19:
[...]

Iemand trouwens ergens een changelog gezien voor deze RC2 versie?
"Fix RC1 bugs" ... niet duidelijke welke dat zijn, maar geen nieuwe features blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:14:
[...]
Ik heb met RC1 ook geen problemen met PPTP. Blijft gewoon verbonden.
Zal dan eens een factory reset uitvoeren en hopen dat dat het oplost. Soms knalt de VPN er al na 10 minuten uit. De andere keer na een uur. Erg onbetrouwbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Heeft iemand ook voipbuster op de router staan? Bij mij valt voipbuster er om de haverklap uit. Heel vervelend natuurlijk, maar nu is mijn vraag of iemand dit ook heeft met 1.5.1 RC1. En welke settings worden er voor voipbuster gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Daar ik geen onnodige topics wil starten gooi ik mijn vraag hier wel neer.

Ik ben voornemend deze router aan te schaffen om internet van benden via de Wifi naar zolder te brengen.

Mijn vraag is is het Wifi zend bereik van deze router krachtig genoeg?
En uiteraard zal ik een goede ontvanger in min pc op zolder moeten steken.
Welke Pci netwerkkaart comuniceert het beste met deze router?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dit is lastig te beoordelen, het bereik van wifi is situatie afhankelijk. Als er veel wifi netwerken in de buurt zijn zal het bereik minder zijn.

Een niet te goedkope kaart welke WPA2 + AES aankan shall do the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Nog meer van belang naar mijn mening is hoe je huis gebouwd is en op welke plek daarin de router staat. Zit hier in een twee jaar oude betonnen woning met de 2130n in de meterkast (deze bevind zich in een hoek van het huis) met twee verlengde externe antennes die zich net buiten de meterkast bevinden. Op de eerste verdieping is het bereik eigenlijk op veel plaatsen al onvoldoende, op zolder kan je het wel vergeten dus. Dit ligt dus voornamelijk aan het materiaal (beton, met nog het nodige vocht erin) en de niet optimale locatie van de router.
Als de router zich in het open trapgat bevind komt hij bijvoorbeeld wel aardig tot de zolder (maar ook niet overal daar).
Mocht je voornamelijk hout in je huis hebben wordt het al een heel stuk makkelijker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik merk met de RC2 versie problemen met torrent verkeer. Dat verkeer gaat wel lekker door maar vertraagt de rest wel behoorlijk. Dit had ik met de RC1 en eerdere versies niet. Zelfs als de bandbreedte niet vol benut wordt merk je het al met surfen. Hebben andere mensen hier ook last van? Ik heb verder niks gewijzigd aan connecties etc instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

En zojuist is de RC3 versie beschikbaar gekomen:

http://code.google.com/p/...v2130_V151RC3.7z&can=2&q=

Helaas geen changelog bekend.

En de up-to-date tabel:
1.5.1_RC31.5.1_RC32137Wed Apr 22 16:54:30 CST 2011Nee

[ Voor 76% gewijzigd door Boboga op 22-04-2011 12:27 . Reden: tabel geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Was al weer terug gegaan naar RC1. Zo'n snelle update zal toch wel betekenen dat er iets niet lekker zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

RC3 heeft mijn voip probleem opgelost. Eerdere versies had ik het probleem dat na het opnemen van de telefoon aan de andere kant, ik 2 sec niets hoorde(zodat ik altijd de naam miste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gctwnl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Foutje mijnerzijds. Vraag vervalt.

[ Voor 95% gewijzigd door gctwnl op 22-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gctwnl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb mijn nieuwe Vigor 2130n (firmware 1.5.0.1) nu een dag of drie draaien en ben niet ontevreden. In ieder geval stukken beter voorlopig dan de Cisco RV220W (die instabiel was en ook domme softwarefouten heeft, zoals de NAT twee kanten op doen waardoor je b.v. DNS Blacklisting op je mail server kun schudden).

Er zitten wel wat verbeterpuntjes bij deze router, wat mij betreft:
- Documentatie is hier en daar erg onduidelijk. Er zijn eigenlijk nergens goede voorbeelden. En ook andere dingen uitzoeken was moeizaam (b.v. waar MPPE voor is bij VPN instellingen en wanneer je dat nu wel of niet aan moet zetten; het bleek dat voor de Mac OS X client je deze moet aanzetten en dan werkt VPN zowel met IPsec als PPTP).
- Speciale karakters zijn niet toegestaan in WiFi wachtwoorden
- Sommige special karakters zijn niet toegestaan in SSID namen (b.v. "Jantje's Netwerk" kan niet)

Aan QoS voor het limiteren van de web server en het beschermen van VoIP moet ik nog beginnen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik heb dus nu een paar dagen die RC3 draaien. Ben daar niet tevreden over. Torrent verkeer zorgt ervoor dat de rest niet meer binnen wil komen. Het lijkt wel of er teveel connecties gemaakt worden, waar dat eerder geen probleem was.

Bijkomend probleem, downgraden naar 1.5.0.1 gaat niet. Ik probeer nu dus maar weer even RC1 en dan misschien terug naar 1.5.0.1. Maar direct van RC3 lukte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Probleem is opgelost. Het lag niet aan de draytek router. Tijdje terug was voor winxp nog wat security updates uitgekomen, waarmee de concurrent connections weer terug gezet werden naar de 10 standaard in xp. Deze met de patch weer even op 50 gezet en alle problemen met vooral torrent zijn weer uit de wereld.

Ik dacht alleen dat het de draytek was aangezien het (ongeveer) tegelijk gebeurde met de update naar de RC releases.

Draai nu weer RC3 als test.

[ Voor 14% gewijzigd door Lmax op 25-04-2011 22:06 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de up-to-date tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackd636
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 07:57
Beste tweaker,

Zie mijn onderstaande vraag. En het antwoord van Draytek. Ik weet niet of dit eerder op het forum is gepost, volgens mij niet.

Beste Support,

Ik heb zojuist een nieuwe USB disk gekocht. WD Elements SE 750 GB, USB 2.0
powered. Na deze NTFS geformatteerd te hebben op een Windows 7 SP1
Enterprise machine, heb ik de USB disk aangesloten op de USB poort 1 van de
Vigor Draytek 2130n.

De disk wordt netjes herkent en aangegeven. Ik heb de disk geshared en een
share aangemaakt. De share is ook netjes te zien op de admin site. De share
is ook te benaderen via DNS naam en via IP adres.

Nu wil ik naar de \\router\software data kopieren vanaf een Win 7 SP1
enterprise machine. Dit is zowel bekabeld als via WLAN getest. De maximale
snelheid die ik haal met de overdracht naar de USB schijf, is ongeveer 500
KB/s.

Mijn vraag is, waarom is de overdrachtssnelheid zo ontzettend laag? De
maximale througput van USB 2.0 ligt theoretisch op 480 Mbps, dus ik zou
minimaal tussen de 160 en 320 Mbps moeten kunnen halen. Tevens heeft de
Vigor 2130n USB2.0 poorten.

De schijf is getest, om uit te sluiten dat deze stuk is. Deze haalt op een
laptop met USB 2.0 over de 240 Mbps.

Overige gegevens:
Model : Vigor2130n
Platform : VSC7501
Bootloader Version : Dray-Boot 1.0.0M
Firmware Version : v1.5.0.1
Build Date/Time : Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011
Hardware NAT Version : 1.0.0.13
System Date : Thu Apr 28 16:13:32 2011
System Uptime : 3d 01:08:31

Manufacturer : WD
Model : Elements 1023
Size : 699G
Status : In use
Free Capacity : 698.5G

Zie graag uw antwoord tegemoet

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Dank u wel voor uw e-mail. Helaas is de USB poort van de DrayTek op dit
moment gelimiteerd tot een maximale doorvoersnelheid van 6 Mbps. De
fabrikant heeft inmiddels aangeven dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van
een nieuwe firmware, hierdoor zal de doorvoersnelheid ook omhoog gaan. Wel
kunnen wij alvast aangeven dat de aangeven snelheid is uw e-mail nooit
behaald zal worden.

Verder geeft de fabrikant aan dat wanneer u FAT32 gebruik u een hogere
doorvoersnelheid zult behalen.

Wanneer u nog vragen heeft vernemen wij dit graag via e-mail.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Support

AM

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondertussen wel adverteren met een USB 2.0 poort. USB 1.1 haalt op een goeie dag ongeveer 5 a 6 Mbps. Erg jammer dit, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Koop een NAS voor wat je wilt bereiken. Een router is een router. Attached storage is een leuke bijkomstigheid, maar niet de primaire doelstelling van het apparaat.
Als je een auto koopt en er zit een autoradio in kan je ook niet verwachten dat het de kwaliteit van een concertzaal heeft. Geluid komt eruit, maar is zeker niet de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

En RC4 is gereleased op de google project page

code:
1
2
3
4
5
- Fix issue 24: Problem mounting usb-stick.
- Refresh opkg patches from OpenWrt.
- Add 'Refresh Shares' for DLNA server.
- Support 3G device: HUAWEI E173.
- Some small fixes for VoIP WUI.

En de up-to-date tabel:
1.5.1_RC31.5.1_RC32137Wed Apr 22 16:54:30 CST 2011Nee
1.5.1_RC41.5.1_RC42166Tue May 3 20:36:43 CST 2011Nee

Heb hem zelf al draaien, vooralsnog niets vreemds op kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Net te laat *

Thanx Boboga.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:10
Iemand ervaring met dit probleem?:

Je bent aan internetten en inenen is de vrbinding weg (kan geen pagna openen en MSN etc geeft ook aan geen internet) en 30 sec later gewoon weer verbinding. In de router heb ik ook een paar keer toevallig dit gezien en de WAN poort is op dat moment down. Modem is al ees vervangen (Ziggo Al in one 120Mbit) en de kabels zijn goed (getest). De winkel al gemaild en die heeft geen oplossing en heb de router langer dan 1 jaar en ben zelf dus de pineut.

Draytek meld me dat ze het probleem niet herkennen en ik als ik nog garantie heb dit metd e winkel moet doen.

Heb de laatste stabiele firmware erop staan. v1.5.0.1

De cpu usage en ram gebruik is gewoonlaag op de momenten dat het gebeurd (rond de 20 a 30%)

Een stuk log (sorry voor de hoeveelheid) (WAN IP is weggehaald)

notice user root: adding br-wan to firewall zone wan
notice user root: adding br-lan to firewall zone lan
notice user upnp: adding wan (br-wan - Even weggehaald) to firewall
notice daemon miniupnpd[20596]: HTTP listening on port 5000
notice user upnp: removing firewall rules
notice daemon miniupnpd[20076]: received signal 15, good-bye
info daemon dnsmasq[2577]: DHCPACK(br-lan) 192.168.1.23 00:1a:4b:76:7b:38 Rko-Download
info daemon dnsmasq[2577]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.1.23 00:1a:4b:76:7b:38
notice daemon miniupnpd[20076]: HTTP listening on port 5000
notice user root: starting ntpclient
notice daemon miniupnpd[14350]: received signal 15, good-bye
warn user kernel: gvid = 2 (gvid&0xFF) << 16= 20000
warn user kernel: gvid = 2 0x1 <<gvid <<16= 40000
notice user root: set wan ip for HNAT...retry: 1
info daemon dnsmasq[2577]: using local addresses only for domain lan
info daemon dnsmasq[2577]: using nameserver 212.54.40.25#53
info daemon dnsmasq[2577]: using nameserver 212.54.35.25#53
info daemon dnsmasq[2577]: reading /tmp/resolv.conf.auto
notice user root: [udhcpc] setting dns servers: 212.54.40.25 212.54.35.25
notice user root: [udhcpc] setting default routers: 84.107.12.1
notice user root: [udhcpc] ifconfig br-wan Even weggehaald netmask 255.255.254.0 broadcast 255.255.255.255
notice user root: ifup is running.......skip ifup wan
info user syslog: [WAN] WAN detection success...ifup wan
info daemon dnsmasq[2577]: using nameserver 4.2.2.1#53
info daemon dnsmasq[2577]: using nameserver 168.95.1.1#53
notice user root: stopping ntpclient
warn daemon dnsmasq[2577]: no servers found in /tmp/resolv.conf.auto, will retry
info user : IPv6 WAN up
info user kernel: br-wan: port 1(eth1.2) entering forwarding state
info user kernel: br-wan: topology change detected, propagating
info user kernel: br-wan: port 1(eth1.2) entering learning state
warn user kernel: SIOCDEVPRIVATE
info user kernel: device eth1.2 entered promiscuous mode
warn user kernel: SIOCBRDELIF
err user kernel: br-wan: Dropping NETIF_F_UFO since no NETIF_F_HW_CSUM feature.
info user kernel: br-wan: port 1(eth1.2) entering disabled state
info user kernel: device eth1.2 left promiscuous mode
info user syslog: [WAN] WAN detection failed.
notice user root: [udhcpc] ifconfig br-wan Even weggehaald netmask 255.255.254.0 broadcast 255.255.255.255
warn daemon dnsmasq[2577]: no servers found in /tmp/resolv.conf.auto, will retry
notice daemon miniupnpd[14350]: HTTP listening on port 5000
notice daemon miniupnpd[11265]: received signal 15, good-bye
notice daemon miniupnpd[11265]: HTTP listening on port 5000
notice daemon miniupnpd[9890]: received signal 15, good-bye
notice daemon miniupnpd[9890]: HTTP listening on port 5000
notice daemon miniupnpd[8544]: received signal 15, good-bye
info daemon dnsmasq[2577]: DHCPACK(br-lan) 192.168.1.23 00:1a:4b:76:7b:38 Rko-Download
info daemon dnsmasq[2577]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.1.23 00:1a:4b:76:7b:38
notice daemon miniupnpd[8544]: HTTP listening on port 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Cave_Boy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:13:
Iemand ervaring met dit probleem?:
Staat PowerControl uit op de WAN-poort? (WAN -> Ports -> PowerControl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Stond aan. Heb ik nu uitgezet.
Wist niet dat deze functie ook op de WAN poort zat. Nu even aankijken of het opgelost is.
Elk geval bedankt voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb ook ziggo120 en heb de laatste tijd net zoiets.
Router draait al 2 maanden continue op 1.5.0.1 en crashed opeens 2 keer per dag.
niet benaderbaar e.d. De log wordt ik niet wijzer van..momenteel draaid ie weer prima

Een week later valt mijn modem internet verbinding weg (ubee)
dit probleem heb ik ook al eerder gehad en ziggo monteur komt morgen.
Maar betwijfel of ie iets kan vinden. heb al een nieuwe breedband versterker maar dat helpt niet.
Gewoon om de zoveel tijd kan het modem gewoon niet online komen.
we zullen het zien...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hmm dusver heeft mijn moeder geen haperingen gehad en ik zelf ook niet. Al ben ik vandaag zelf niet veel thuis geweest.

Dusver lijkt het dus wel te werken. Heb zelf trouwens een Arris modem.

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 11-05-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Cave_Boy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:55:
Hmm dusver heeft mijn moeder geen haperingen gehad en ik zelf ook niet. Al ben ik vandaag zelf niet veel thuis geweest.

Dusver lijkt het dus wel te werken. Heb zelf trouwens een Arris modem.
In ieder geval mooi om te horen, zover. Hier ook een Arris, mogelijk ergens een meningsverschillen tussen beide apparaten wanneer deze 'nuttige' functie aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
GraveR schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:14:
[...]

In ieder geval mooi om te horen, zover. Hier ook een Arris, mogelijk ergens een meningsverschillen tussen beide apparaten wanneer deze 'nuttige' functie aanstaat.
Dusver is mijn internet gewoon online gebleven zonder haperingen. Lijkt dus echt een oplossing te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cave_Boy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:06:
[...]

Dusver is mijn internet gewoon online gebleven zonder haperingen. Lijkt dus echt een oplossing te wezen.
Jammer maar dit is dus ook niet de oplossing. Zojuist meermaals weer kort haperingen.

Iemand nog een oplossing? Als ik nieuwe router moet kopen dan wordt het denk ik geen Draytek gezien hun service (al ben ik dat niet gewend dit van hun).

Edit:

Heb Ziggo erover gebeld omdat ik er ook last van heb als ik direct om mijn Arris modem zit aangesloten. Na wat heen en weer gepraat en testen (mijn download en upload zijn momenteel niet stabiel) heeft de vriendelijke man van Ziggo besloten om een installatie moneteur te laten komen. Deze is gratis. Het modem Arris wordt vervangen voor een nieuw modem met wifi.

Hij kon me ook vertellen dat de Arris modems wel eens aar doen en dat ze eigenlijk al niet echt meer gebruikt worden en al heel lang niet meer uitgeleverd worden naar klanten. Het nieuwe modem moet stabieler zijn omdat deze ook meer kanalen aankan. Eerst zien dan geloven...

Maandag tussen 17.00 en 22.00 komt de installateur langs. :) Ben nu al blij mijn internet is er vandag vaak genoeg even tussenuit geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Cave_Boy op 13-05-2011 09:52 . Reden: Ziggo gebeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FutureCow schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:26:
RC3 heeft mijn voip probleem opgelost. Eerdere versies had ik het probleem dat na het opnemen van de telefoon aan de andere kant, ik 2 sec niets hoorde(zodat ik altijd de naam miste)
Ik heb zowel bij RC3 en RC4 nog steeds deze problemen, weet iemand een oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 20:01 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste