Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Ziggo monteur is geweest en heeft mijn binnenkomst punt vervangen en heb nu een Ubee wifi modem router. Draytek is er nu even tussenuit. Wordt denk maar tijdje een extra accesspoint Ubee heeft niet echt veel bereik namelijk. Jammer is dat er ook geen antenne op aangesloten kan worden.

Het was het modem dat zo raar deed. Blij dat dat opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Helaas is mijn 2sec VoIP probleem toch niet opgelost...
Ik weet niet of dit probleem ook voordoet bij de laatste officiele release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heeft DrayTek de 1.5.1 official gereleased !

Firmware is op dit moment te vinden op www.draytek.com, binnenkort zal deze ook op de www.draytek.nl te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

quote: Changelog
New Features
Support WCF (web content filter) mechanism offered by Commtouch.
Support APP Enforcement for Firewall.
Support Wireless Isolation.
Support 30,000 NAT sessions.
Support schedule control function in APPE, URL Content Filter and Traffic Control rule.
Support USB 56k modem backup.
Add File Explorer for USB disk.
Add new IPv6 tunnel AICCU (Automatic IPv6 Connectivity Client Utility)
Improvement
Improved: Move Samba function under USB Management (WUI).
Improved: Support BT client 2.13.
Improved: Add Channel Width for Wireless setting.
Improved: Add the Set to Factory Default option in NAT>>Open Ports.
Improved: Support more 3G devices.
Improved: Problem of VoIP quality.
Improved: Support Syslog utility classification.
Improved: Upgrade DHCP server.
Improved: Return to factory default by using firmware upgrade (.rst).
Fixed: Low ID in eMule caused by UPnP.
Improved: Support DPD for L2TP over IPSEC dial-in.
Improved: Add "More Route" in PPTP LAN-to-LAN.

Known Issue
None
Notes
User Mode with empty password is forbidden for security issue
En de up-to-date tabel:
Firmware VersionFW_VersionRevisionBuild_DateOp draytek.com
1.5.0_RC11.5.0_RC11682Fri Sep 17 19:07:21 CST 2010Nee
1.5.0_RC21.5.0_RC21728Thu Oct 14 14:09:33 CST 2010Nee
1.5.0_RC31.5.0_RC31776Thu Oct 28 09:58:53 CST 2010Nee
1.5.0_RC41.5.0_RC41805Tue Nov 9 14:37:31 CST 2010Nee
1.5.01.5.0_RC51831Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010Nee
1.5.0.1_RC21.5.0.1_RC21921Thu Dec 23 19:38:41 CST 2010Nee
1.5.0.11.5.0.1_RC31933Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011Ja
1.5.1_RC11.5.1_RC12038Fri Mar 4 17:54:43 CST 2011Nee
1.5.1_RC21.5.1_RC22100Wed Apr 6 10:30:10 CST 2011Nee
1.5.1_RC31.5.1_RC32137Wed Apr 22 16:54:30 CST 2011Nee
1.5.1_RC41.5.1_RC42166Tue May 3 20:36:43 CST 2011Nee
1.5.11.5.1_RC42183Tue May 10 19:32:17 CST 2011Ja

Valt mij op dat de FW_Version nog RC4 heeft, maar de Build_Date en Revision nieuwer zijn als de vorige RC4, er lijken dus nog wel enkele wijzigingen in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 07:05
Email naar support van draytek

Geachte,

Na installatie van de laatste firmware is het niet meer mogelijk om zonder inlog credentials in te loggen.
Op voorhand had ik geen gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven, en helaas kan ik nu dus niet meer inloggen.

Kunt u mij aangeven met welke gegevens ik nu wel nog in de router (vigor 2130n) kan komen?
Of ben ik genoodzaakt een factory reset uit te voeren?

Benieuwd hoelang het duurt voor ik antwoord heb, of dat iemand hier een oplossing kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Zie de handleiding op pagina 15 Hoofdstuk: "2.1 Two-Level Management"

Inloggen met admin/admin :)

Wat jij in het verleden deed was inloggen in User Mode Operation, dan mis je toch een paar configuratie-items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:42
Is er ergens een overzicht van de optimale instellingen van de draytek ( firmware v1.5.1) op gebied van beveiliging? / verbinding ( ziggo) Er zijn zoveel mogelijkheden op de draytek in te stellen dat ik zeker wil weten of ik alles op dit moment gebruik.

Op dit moment heb ik het volgende:
- Strict Bind
- SSID (HIDE, met WPA2 PSK , AES)
- Wireless MAC Address Filter
- aangepast wachtwoord

Verbinding:
- MTU Size ( 1492 )

Graag jullie mening over wat er verbeterd kan worden eventueel om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de draytek.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door H.Spuybroek op 27-05-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
ik heb net firmware 1.5.1 gedraait (was 1.5.0.1) maar sindsdien wil mijn iPhone4 zich niet meer aanmelden bij het WLAN. Hij zegt kan geen verbinding maken. Hij ziet het SSID wel. Ik heb geen settings veranderd en heb al verschillende dingen geprobeerd maar het werkt niet. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee, bij mij geen dergelijk probleem, wel duurde het hele updateproces behoorlijk lang, waarbij de SSID af en toe opdook en weer verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:39
Heeft iemand een idee hoe ik poort 113 (IDENT service) kan afschermen tegen een port scan ? Als ik via ShieldsUp (grc.com) een "Common Port" scan laat uitvoeren dan is port 113 de enige die geen "stealth" status heeft.

Ik heb geprobeerd om een Port Forwarding rule te definieren van port 113 naar een IP adres die niet in mijn netwerk wordt gebruikt, bv. 192.168.1.250 ... dat hielp niet. Ik heb dan een Firewall rule gedefinieerd die alles op port 113 tegenhoudt (zowel DROP als REJECT), maar dat hielp ook niet. Doe ik iets fout ?

firmware: 1.5.0.1

Edit: Laat maar. De probe van ShieldsUp op poort 113 komt niet eens op de router binnen (counter in Access Control List blijft op 0). In tegendeel zie ik de packets op poort 114 en 115 wel binnenkomen , dus ik denk dat mijn ISP de boosdoener is.

[ Voor 18% gewijzigd door Phantoman op 31-05-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annegerben
  • Laatst online: 29-08 17:47
volgens de changelog van de 1.5.1 firmware moet er nu aiccu support zijn.
ik kan deze niet terug vinden in de wui onder ipv6.

zie ik iets over het hoofd?

--factory reset lost het probleem op.

[ Voor 11% gewijzigd door annegerben op 02-06-2011 17:59 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
annegerben schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:34:
volgens de changelog van de 1.5.1 firmware moet er nu aiccu support zijn.
ik kan deze niet terug vinden in de wui onder ipv6.

zie ik iets over het hoofd?

--factory reset lost het probleem op.
Let wel, de performance is zeer beroerd; bij een megabit of 40 schiet de load op de Vigor naar een 15+ en is dat hele ding onbereikbaar en dondert de algehele snelheid inelkaar.

Dat komt, volgens Draytek, omdat dit gedeelte niet hardware-accelerated is en dus volledig op de (beperkte) CPU draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 23:54
Eyerule2nd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:37:
ik heb net firmware 1.5.1 gedraait (was 1.5.0.1) maar sindsdien wil mijn iPhone4 zich niet meer aanmelden bij het WLAN. Hij zegt kan geen verbinding maken. Hij ziet het SSID wel. Ik heb geen settings veranderd en heb al verschillende dingen geprobeerd maar het werkt niet. Iemand hetzelfde probleem?
Bij mij precies hetzelfde. Zowel mijn iPhone 4 alsook mijn iMac zijn niet meer in staat om zich aan te melden op het wireless netwerk.

Mijn wifi instellingen heb ik altijd op WPA-PSK, met AES gehad op alleen 11n snelheid. Ik heb geprobeerd om een andere encryptie (TKIP) te gebruiken, of naar WPA ipv WPA2, maar zelfs zonder encryptie kan ik niet aanmelden op het wifi netwerk.

Morgen straks ga ik er eens een mailtje naar Draytek support aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bikkeltje schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:08:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Zowel mijn iPhone 4 alsook mijn iMac zijn niet meer in staat om zich aan te melden op het wireless netwerk.

Mijn wifi instellingen heb ik altijd op WPA-PSK, met AES gehad op alleen 11n snelheid. Ik heb geprobeerd om een andere encryptie (TKIP) te gebruiken, of naar WPA ipv WPA2, maar zelfs zonder encryptie kan ik niet aanmelden op het wifi netwerk.

Morgen straks ga ik er eens een mailtje naar Draytek support aan wagen.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Draytek of er inderdaad problemen zijn met firmware 1.5.1 en het aanmelden van apparaten op het wireless-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Toen deze router net uit was werkte hij ook al niet via wifi met mijn Squeezebox hardware, een bug die ze er redelijk snel uitgehaald hebben. Wel jammer dat dit een terugkerend probleem is, al is het nu met andere hardware. Ik installeer in ieder geval niet direct nieuwe firmware versies, wacht wel tot dat de eerste ervaringen bekent zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn apparaten hebben in ieder geval geen problemen met het aanmelden bij de router icm firmware versie 1.5.1, ik heb echter de router niet beperkt tot n, n-apparaten maken natuurlijk wel gewoon n-verbinding. (WPA2/AES)

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 08-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Hier ook geen verbindingsproblemen met de iPhone 4 en de nieuwste firmware. Ben benieuwd wat Draytek support te melden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Mijn iPhone 4 is niet aan te melden op het draadloze netwerk sinds die laatste firmware upgrade. Ik blijf het een teleurstelling vinden, de firmware van deze router.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is de iPhone geen teleurstelling? Hier geen problemen zoals ik al eerder had gemeld. De afgelopen firmwares vind ik ook best OK, bij de eerste versies moest ik zelf nog het een en ander doen om het goed te laten werken, maar ik moet zeggen dat de Draytek support behoorlijk adequast op mijn meldingen had gereageerd. De firmware kan zeker nog beter trouwens.

Misschien kunnen we je iPhone-aanmeldingsprobleem wel oplossen als je wat meer informatie over wat er precies aan de hand is kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35
Hier ook totaal geen problemen met draadloze verbinding met de laatste of voorgaande firmwares. Laptops, Blackberry's, Androids... Met andere woorden: of je instellingen van je router kloppen niet of van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Alleen mijn iPhone wilt niet verbinden. Ik heb verschillende wireless modes geprobeerd en verschillende wachtwoorden maar helaas. Ik ben nu niet thuis maar ga even downgraden want dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35
Probeer eens de draadloze instellingen op je iPhone te verwijderen en dan opnieuw proberen te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik heb totaal geen problemen met de Iphone (3GS) en het verbinden met deze router.
Staat ingesteld als
Encryption: WPA-PSK
Type: WPA2
WPA Algorythm: AES
OS Iphone: 4.3.3 (8J2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:31:
[...]

Ik ben benieuwd naar de reactie van Draytek of er inderdaad problemen zijn met firmware 1.5.1 en het aanmelden van apparaten op het wireless-netwerk.
Ik heb Draytek Support in Nederland een e-mail gestuurd en dit was hun reactie:

Dank u wel voor uw e-mail. Dit probleem is bij ons bekend, we hebben de
fabrikant hierover ingelicht. Deze zijn bezig met het testen/analyseren van
dit probleem. We verwachten binnenkort hiervoor een oplossing.

Verder kunt u eens proberen om de Channel Width aan te passen, deze staat
standaard op 20/40. Zet deze eens op 20MHz.

Ik heb de channel width inmiddels aangepast naar 20MHz, en dat blijkt inderdaad te werken. Ik kan nu weer met 11n only op mijn wireless netwerk met mijn iMac en met de iPhone 4.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Thanks! Volgens mij heeft een bepaalde AirPort chip van Apple apparatuur problemen met de 20/40 stand in deze laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb dit ding onlangs 2ehands aangeschaft voor mijn nieuwe Ziggo 40/4 mbit verbinding, en naast dat Ziggo helaas hun snelheid niet waarmaakt, blijft er ook nog wat in de Vigor hangen helaas.

Als ik via de draad (gigabit) aan de router hang haal ik op goeie momenten +- 20mbit via speedtest. Doe ik dit via draadloos haal ik 14mbit op zijn best.

Ik heb alle settings goed nagelopen op de router (heeft ook al een factory reset + een firmware update gehad gisteren) maar kan nergens ontdekken waar het hem in zit. Bovendien, ongeacht welke wireless standaard ik kies (b+g+n, g+n, N only) krijg ik gewoon een 54mbit verbinding voorgeschoteld in Win7 op mijn toch wel recente Qosmio notebook. Desondanks zou ik daarmee gezien mijn signaal ontvangst (bijna 100%) toch wel ~25mbit netto moeten kunnen halen, in ieder geval meer dan 14.

Daarbij kan ik overal terugvinden dat de 2130n ook als printerserver kan dienen, maar ik krijg echt niks voor elkaar, gewoon aansluiten + aanzetten en via netwerk detecteren zou ik denken, maar dat gaat niet, en de router heeft er zelf totaal geen opties toe, alleen een stukje over usb storage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:51:
Ik heb dit ding onlangs 2ehands aangeschaft voor mijn nieuwe Ziggo 40/4 mbit verbinding, en naast dat Ziggo helaas hun snelheid niet waarmaakt, blijft er ook nog wat in de Vigor hangen helaas.

Als ik via de draad (gigabit) aan de router hang haal ik op goeie momenten +- 20mbit via speedtest. Doe ik dit via draadloos haal ik 14mbit op zijn best.

Ik heb alle settings goed nagelopen op de router (heeft ook al een factory reset + een firmware update gehad gisteren) maar kan nergens ontdekken waar het hem in zit. Bovendien, ongeacht welke wireless standaard ik kies (b+g+n, g+n, N only) krijg ik gewoon een 54mbit verbinding voorgeschoteld in Win7 op mijn toch wel recente Qosmio notebook. Desondanks zou ik daarmee gezien mijn signaal ontvangst (bijna 100%) toch wel ~25mbit netto moeten kunnen halen, in ieder geval meer dan 14.

Daarbij kan ik overal terugvinden dat de 2130n ook als printerserver kan dienen, maar ik krijg echt niks voor elkaar, gewoon aansluiten + aanzetten en via netwerk detecteren zou ik denken, maar dat gaat niet, en de router heeft er zelf totaal geen opties toe, alleen een stukje over usb storage...
Download de manual en op pagina 1.5 staat hoe ea moet worden geinstalleerd. suc6 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:51:
Wifi is bijna altijd onbetrouwbaar. Zit je bijv. op een channel waar de hele buurt op zit dan haal je nooit een lekkere snelheid. Probeer eens met een kabeltje, wat haal je dan? Waarschijnlijk de volle 40mbit.
Zo niet ziggo bellen, anders ander wifi channel proberen en wifi drivers updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Lmax schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:51:
[...]

Wifi is bijna altijd onbetrouwbaar. Zit je bijv. op een channel waar de hele buurt op zit dan haal je nooit een lekkere snelheid. Probeer eens met een kabeltje, wat haal je dan? Waarschijnlijk de volle 40mbit.
Zo niet ziggo bellen, anders ander wifi channel proberen en wifi drivers updaten
Lees mijn post nog eens goed ;-)

Anyway, Ziggo is ook ingeschakeld, die komen de 20e de verbinding hier checken, ze hebben een rariteit opgemerkt in de waardes van mijn modem, blijkbaar :?.

Ik snap dat Wireless niet je van het is, maar waarom kan ik niet gewoon een N verbinding hebben met N hardware? Ik haal 'maar' gewoon G, ongeacht het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_Legion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 06:52:
[...]

Lees mijn post nog eens goed ;-)

Anyway, Ziggo is ook ingeschakeld, die komen de 20e de verbinding hier checken, ze hebben een rariteit opgemerkt in de waardes van mijn modem, blijkbaar :?.

Ik snap dat Wireless niet je van het is, maar waarom kan ik niet gewoon een N verbinding hebben met N hardware? Ik haal 'maar' gewoon G, ongeacht het kanaal.
Wanneer je als Security onderstaande instellingen eens gebruikt, krijg je dan ook geen N verbinding ? Met deze instellingen krijg ik namelijk wel een N verbinding.
Security : WPA-PSK
Type : WPA
WPA Algorithm : AES
Encryptie : ********

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben toe aan een nieuwe router en twijfel om deze te nemen (2130 VN) ,
nadat mijn draytek 2800 is overleden (constant resetten van de ADSL lijn) heb ik tijdelijk een Zyxel voip modem met daaraan een officeconnect 8 poort zitten.
ondertussen is er weer het e.e.a. veranderd en heb, volgende .

ADSL 20/1 (wordt mogelijk in dec vdsl)
VOIP
Ps3, WII, Laptop/

mijn wensen zijn eigenlijk een alles in een apparaat die ADSL / VDSL aankunnen.
inclusief voip (budgetphone)
1 Gbit LAN (streamen ps3 van - naar PC) eventueel harddisk extern
HP wireless, en laptop 150 Mbit snelheid aansturen.

heb ook naar de fritzbox 73xx serie zitten kijken die zou het ook kunnen maar is nog duurder.

Zou dit een geschikte router zijn en vraag me alleen af of het geen overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Peter F schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:50:

Zou dit een geschikte router zijn en vraag me alleen af of het geen overkill is.
De Vigor 2130 is alleen een router, en geen ADSL modem... Je hebt dan dus nog een los modem nodig (bijvoorbeeld van je provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 06:52:
[...]
Heb je er nog wat andere hardware via Wifi aan hangen? Als je nog clients hebt die geen N aan kunnen en actief zijn gaat dat je ook snelheid kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

troftnom schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:00:
[...]

Heb je er nog wat andere hardware via Wifi aan hangen? Als je nog clients hebt die geen N aan kunnen en actief zijn gaat dat je ook snelheid kosten.
Nou, zelfs dat moet volgens mij met N niet meer het geval zijn, maar ik bedoel dat Windows 7 op mijn laptop de verbinding ook gewoon classificeert als een G - 54mbps verbinding. De precieze snelheid meet Windows niet, hij geeft alleen aan wat voor soort verbinding je op dit moment met je router hebt, en dat is bij mij dus G, ondanks dat de router op N ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

allure

Titaan fase 2/3

Heb je je 2130 dan niet als "Mixed 11G + 11N" ingesteld?
Dat heb ik iig wel m`n, squeezebox doet G en m`n laptops N.

M`n laptop geeft 300Mbps aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:47:
[...]
Nou, zelfs dat moet volgens mij met N niet meer het geval zijn, maar ik bedoel dat Windows 7 op mijn laptop de verbinding ook gewoon classificeert als een G - 54mbps verbinding. De precieze snelheid meet Windows niet, hij geeft alleen aan wat voor soort verbinding je op dit moment met je router hebt, en dat is bij mij dus G, ondanks dat de router op N ingesteld is.
Dat kan met N wel degelijk het geval zijn, geen idee of dat eigenlijk ook voor deze router geldt, de mijne staat op N en er maken alleen N laptop clients verbinding mee. Alle andere apparatuur hier in huis maakt gebruik van een apart wifi netwerk.

Ik heb natuurlijk ook geen idee waar je in W7 kijkt voor je classificatie. Als je boven de lijst van beschikbare netwerken gaat hangen krijg ik voor de Draytek netjes te zien dat hij Radiotype 802.11N heeft. Voor een wifi G accesspoint geeft hij daar dan Radiotype 802.11G aan. Bij Wireless Network Connection Status kan ik iets meer zien over de netwerk snelheid, die ligt rondt de 150Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

troftnom schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Dat kan met N wel degelijk het geval zijn, geen idee of dat eigenlijk ook voor deze router geldt, de mijne staat op N en er maken alleen N laptop clients verbinding mee. Alle andere apparatuur hier in huis maakt gebruik van een apart wifi netwerk.

Ik heb natuurlijk ook geen idee waar je in W7 kijkt voor je classificatie. Als je boven de lijst van beschikbare netwerken gaat hangen krijg ik voor de Draytek netjes te zien dat hij Radiotype 802.11N heeft. Voor een wifi G accesspoint geeft hij daar dan Radiotype 802.11G aan. Bij Wireless Network Connection Status kan ik iets meer zien over de netwerk snelheid, die ligt rondt de 150Mbps.
De Draytek staat ingesteld op Mixed G+N, maar als ik in de wireless lijst kijk in Windows en ik wacht op de popup, wordt mijn netwerk weergegeven als een 802.11g netwerk. Mijn Wireless kaart in mijn laptop is een Realtek 8191SE, een echte N kaart dus.

Als ik in de Draytek in de 'station list' kijk bij wireless, zie ik dit:

Index IP Address MAC Address Connected Time SSID Auth Encrypt Mode
1 192.168.1.12 88:25:2C:75:9A:7D 23 Hours 8 Minutes 59 Secs SSID 1 WPAPSK TKIP g
2 192.168.1.10 B4:82:FE:8F:AF:09 5 Hours 36 Minutes 28 Secs SSID 1 WPAPSK TKIP g

maw ook de Draytek zelf identificeert de verbinding als zijnde een G verbinding.

- edit -

Ik probeerde een uur geleden de encrypte op AES te zetten om te checken of dat nog uitmaakte, het ding is vastgeslagen en pas na ~5 factory resets kreeg ik hem weer online. Elke keer wanneer ik nu nog AES probeer - muurvast. Ik vlak voor hij vastsloeg leek het er wel even op dat hij op N sprong, maar ik ben iets minder fan van Draytek nu :X .

- edit 2 -

Heb het ding na nog een aantal pogingen aan de kant gesmeten, hij komt wel weer op maar ik kan geen AES kiezen en ik krijg geen N aan de praat. Heb een E4200 linksys gehaald bij de MM en zit nu netjes op 300n te werken :).

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-06-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Inmiddels heb ik mijn iPhone en iPad ook online op het N only netwerk. De oplossing was dus kiezen voor alleen 20Mhz en niet 20/40. Daarnaast moest ik mijn wachtwoord aanpassen, er zaten een aantal "vreemde" karakters in waardoor iOS devices niet wilden verbinden.

Mijn iMac en Mac Mini geven een snelheid aan van ongeveer 130/140 mbit. Helaas haal ik dit bij lange na niet, maar dat zal wel gewoon een eigenschap zijn van draadloze netwerken? Zit op 3 meter maar er zit wel een muur tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de 2130 in huis maar heb een raar probleem. Als ik iets post met powerpost (100Mbit) dan na een 20 sec. ofzo springt de upload naar 50%. Iemand die weet hoe ik dit aanpas?

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RKdUU.png

Edit: Met downloaden gebeurt precies hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:36:
Ik heb sinds vandaag de 2130 in huis maar heb een raar probleem. Als ik iets post met powerpost (100Mbit) dan na een 20 sec. ofzo springt de upload naar 50%. Iemand die weet hoe ik dit aanpas?

voorbeeld:
[afbeelding]

Edit: Met downloaden gebeurt precies hetzelfde.
Probeer het eens met QoS (Quality of Service) in de router uit te schakelen.

[ Voor 84% gewijzigd door Jitse H op 24-06-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit doe? Ik zat er zelf ook al aan te denken maar krijg het maar niet gevonden.

Had hiervoor een d-link en dat was gewoon een vinkje verwijderen.

dankje voor je hulp.

Edit: volgens mij is er iets niet goed. router schiet ook iedere keer offline. als ik in het logboek van windows kijk zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WHG7w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ePyc5.jpg

Als ik mijn D-Link DIR 855 aansluit werkt alles naar behoren. Betekend dit dat de router kapot is of heb ik iets fout gedaan?

Edit2: Ik heb inmiddels maar een aanvraag ingediend en gemeld wat het probleem is. Het ligt in ieder geval niet aan mijn glasvezel modem want zonder router en met mijn oude router werkt alles zoals het hoort. Maar die is aan vervanging toe. :9

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Je zou eens kunnen kijken naar de 'Power Control' op de netwerkpoorten, deze eens op Disabled zetten en kijken of dat helpt.

Kun je vinden onder WAN --> Ports en ook onder LAN --> Ports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dankje voor je reactie. Ik ga het straks even testen.

Edit: Getest en het driehoekje bij de internet verbinding is weg maar het is nog steeds een drama, logboek laat nog wel DNS Client Event. Soms heel traag laden van websites, dan weer een melding.
Newsleecher, van full speed, naar halve snelheid waarna helemaal niks meer. Na een tijdje komt het wel weer online op halve snelheid. Wat hieronder weergegeven is, wordt toch echt veroorzaakt door de router.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AcPpt.jpg

Verder als ik dan in de router kijk dan laad de online pagina met moeite. Stop ik de download dan is de interface weer wel makkelijk te benaderen. als ik kijk in het log van de router zie ik staan: root: [WAN] Stop WAN detection checking, busy? Kan dat er iets mee te maken hebben?

Edit2: Zojuist weer uitgevallen. een geel driehoekje bij de internet verbinding. als ik kijk in de router heb ik wel gewoon een WAN ip adres. ook zie ik regelmatig hier niks achter staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K2Oey.jpg

Ik ga mijn andere router maar weer aansluiten en wacht maandag wel af wat de routershop zegt.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een andere getest en heb hetzelfde probleem. Dus stuur de router terug. Moet wel zeggen dat de service bij routershop goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik loop wat vast nu.

Even een stukje voorgeschiedenis Vorig jaar februari heb ik in mijn ouderlijk huis ziggo 120mbit/s gekregen. Toen deed ik het nog met de draytek 2130n. Begin dit jaar kreeg ik problemen met de 2130n na een firmware update van 1.5.0 naar 1.5.0.1. De router liep daarna binnen 10 minuten compleet vast. Zoals ik hier nu lees is dit nu meer, ik was de eerste destijds die vastloop problemen bij draytek nederland melde. Na veel gezoek kon draytek en ik niets vinden dus besloten we om de 2920 te kopen. 3 dagen welgeteld draaide de router zonder problemen. Op een zondagavond vond ziggo het leuk om een update (kwam ik later achter) door hun netwerk door te voeren. Omdat ik al een goed contact had met draytek nederland, kon dit probleem snel worden opgepakt. De 2920 haalde geen 120mbit meer maar ongeveer 20 tot 50% van dit. Nu na 6 weken is er een nieuwe firmware versie gemaakt en die heb ik nu draaien. Tot nu toe gaat het wel goed...

Begin januari heb ik mijn eigen huurhuis gekregen omdat ik ga studeren bij van hall leeuwarden, milieukunde.

Ik draai verder thuis een server en die download mijn series etc. Ik wilde een VPN tunnel maken tussen thuis en mijn huurhuis.

Tot hier is alles mij gelukt. VPN tunnel is actief en draait, soms be-eindigd de 2920 de verbinding maar verder werkt het prima.

Maar nu mijn laatste obstakel (hoop ik). En dat is dat ik net hoger kom dan 950kbit/s door de vpn tunnel heen. Ik kan anime's streamen vanaf mijn server naar hier maar 720p series wil niet.

Ik hoop dat deze laatste obstakel nog opgelost kan worden

p.s. de 2 routers hebben de nieuwste firmware's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

Klein vraagje. Heeft er iemand ervaring met modificaties van de /etc/host file van dit ding ? Blijkbaar zijn alle mods na reboot verdwenen. Zeer ergerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb zo'n 3G usb modem van AH en wil deze op de 2130n gebruiken voor wanneer mijn Ziggo lijn er om wat voor reden eens uitligt.
Navraag bij de helpdesk van AH levert niks op ("Helaas ondersteunt AH Mobiel Internet deze optie niet. Dit betekent dan dus ook dat ik u de instellingen niet kan verstrekken" is het letterlijke antwoord) maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet werkend te krijgen is :(

Hieronder zoals het nu ingesteld staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/3g_backup.PNG

Wie kan me helpen?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Vannacht is er een BETA gepost op de googlecode pagina

De beta is password protected, zie de spoiler voor het password.
spoiler:
For beta tester only

Nog even een quote van de developers
Again, this firmware is still under beta version.
Any comments about this beta are welcomed.
Please post any feedback or problems you might experience here.
Thank you.
De link naar de post met firmware: http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=34#c8

En de bekende tabel
Firmware VersionFW_VersionRevisionBuild_DateOp draytek.com
1.5.0_RC11.5.0_RC11682Fri Sep 17 19:07:21 CST 2010Nee
1.5.0_RC21.5.0_RC21728Thu Oct 14 14:09:33 CST 2010Nee
1.5.0_RC31.5.0_RC31776Thu Oct 28 09:58:53 CST 2010Nee
1.5.0_RC41.5.0_RC41805Tue Nov 9 14:37:31 CST 2010Nee
1.5.01.5.0_RC51831Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010Nee
1.5.0.1_RC21.5.0.1_RC21921Thu Dec 23 19:38:41 CST 2010Nee
1.5.0.11.5.0.1_RC31933Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011Ja
1.5.11.5.1_RC42183Tue May 10 19:32:17 CST 2011Ja
1.5.2 BETAv1.5.2_Beta2273Thu Jul 7 21:08:32 CST 2011Nee

[ Voor 3% gewijzigd door Boboga op 08-07-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
En hij is al weg, althans.. ik kan hem niet vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Linkje even aangepast, daar moet hij wel te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

nog bekend wat de verbeteringen zijn ?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Zo te zien zit er in ieder geval ext2/ext3 support in voor USB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:14
Hallo allemaal,

Heb gezien dat het enkelen van jullie gelukt is om met met een Iphone4 te connecten naar de VPN. Heb zelf net een Draytek Vigor2130n met 1.5.1 firmware, maar het lukt me helemaal niet om verbinding te krijgen. niet met L2TP/IPSEC danwel PPTP. Ik krijg op de Iphone de melding dat de server geen response geeft.
Moet ik nog poorten openzetten oid? Kan iemand me helpen aan een werkende configuratie op de router (liefst L2TP/IPSEC) en Iphone?

Vast bedankt!

Al gelukt. Weet niet of het inkorten van de inlognaam naar 6 lang gewerkt heeft (zag bugmelding) maar iig kan ik nu inloggen 8)

Greetz

[ Voor 13% gewijzigd door Huey op 11-07-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Heb je de "Channel Width" onder wireless lan al op 20MHz gezet? In plaats van 20/40MHz?

Never mind, te snel gelezen...

[ Voor 18% gewijzigd door allure op 11-07-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joobur
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-01 10:40
Yucko schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:23:
Ik heb zo'n 3G usb modem van AH en wil deze op de 2130n gebruiken voor wanneer mijn Ziggo lijn er om wat voor reden eens uitligt.
Navraag bij de helpdesk van AH levert niks op ("Helaas ondersteunt AH Mobiel Internet deze optie niet. Dit betekent dan dus ook dat ik u de instellingen niet kan verstrekken" is het letterlijke antwoord) maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet werkend te krijgen is :(

Hieronder zoals het nu ingesteld staat:

[afbeelding]

Wie kan me helpen?
Met de nieuwste 1.5.1 firmware wordt de AH usb stick herkent. Allles kan op default BEHALVE bij APN naam het veld leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Raar, want dat is wat ik eerst geprobeerd heb maar toen werkte het niet (kreeg geen IP-adres toegewezen).
Nu nog maar een keer ingesteld zodat ik het vanavond na het werk kan testen (jammer dat ik mijn ziggo lijn er niet remote uit kan schoppen :P)

En firmware 1.5.1 had ik er al opgezet :)

edit:
werkt niet

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 12-07-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joobur
Yucko schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:28:
Raar, want dat is wat ik eerst geprobeerd heb maar toen werkte het niet (kreeg geen IP-adres toegewezen).
Nu nog maar een keer ingesteld zodat ik het vanavond na het werk kan testen (jammer dat ik mijn ziggo lijn er niet remote uit kan schoppen :P)

En firmware 1.5.1 had ik er al opgezet :)

edit:
werkt niet
Raar dat het niet werkt want ik heb namelijk zelf deze AH USB stick eraan hangen en die werkt gewoon. Ik neem aan dat je het vinkje aan hebt staan bij Enable 3G Backup?

Je moet ook bij de optie WAN >> Internet Access je WAN Connection Detection kiezen voor ping detect zodat de router weet wanneer de verbinding eruit ligt en dan kan overschakelen naar de 3G backup. Ik ping een DNS server van mijn provider als check voor de verbinding.

[ Voor 32% gewijzigd door joobur op 13-07-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firmware 1.5.1 erop gezet.
Ook heb ik een NAS Synology DS211j.
Nu wil ik via een andere computer (werk) nzb files op mijn sabnzbd (die ik op de NAS heb geinstalleer) zetten.
Dat zal dmv portforwarding moeten.
Ik heb dit via de NAS EZ wizard geprobeerd maar de juiste router staat daar niet tussen en werkt daarom niet.
Handmatig de portforwarding istellen lukt mij niet; ergens doe ik iets fout maar weet niet waar.
NAT-Open port-add new entry en hier vul ik in: Name: NAS, Protoco: TCP, WAN IP: all, Sart port: 5000, local host: 192.168.1.12 (= vast ip adres vd NAS).
Als ik dan inlog via een andere pc op een ander netwerk en ik type in: extern ip adres:5000 zou het moeten wereken dacht ik. maar helaas ik krijg de melding dat hij de pagina niet kan vinden.
Kan iemand aaneven wat ik fout doe?
Ik heb al wat uurtjes op internet zitten zoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joobur
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:42:
Nu wil ik via een andere computer (werk) nzb files op mijn sabnzbd (die ik op de NAS heb geinstalleer) zetten.
Ik heb dit via de NAS EZ wizard geprobeerd maar de juiste router staat daar niet tussen en werkt daarom niet.
Handmatig de portforwarding istellen lukt mij niet; ergens doe ik iets fout maar weet niet waar.
NAT-Open port-add new entry en hier vul ik in: Name: NAS, Protoco: TCP, WAN IP: all, Sart port: 5000, local host: 192.168.1.12 (= vast ip adres vd NAS).
Als ik dan inlog via een andere pc op een ander netwerk en ik type in: extern ip adres:5000 zou het moeten wereken dacht ik. maar helaas ik krijg de melding dat hij de pagina niet kan vinden.
Ik heb al wat uurtjes op internet zitten zoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt.
Misschien kan je bij de firewall settings bij de optie Traffic Control ook een regel kunnen aanmaken. Ik weet niet of dat werkt maar het is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

joobur schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:32:
[...]

Raar dat het niet werkt want ik heb namelijk zelf deze AH USB stick eraan hangen en die werkt gewoon. Ik neem aan dat je het vinkje aan hebt staan bij Enable 3G Backup?

Je moet ook bij de optie WAN >> Internet Access je WAN Connection Detection kiezen voor ping detect zodat de router weet wanneer de verbinding eruit ligt en dan kan overschakelen naar de 3G backup. Ik ping een DNS server van mijn provider als check voor de verbinding.
Inderdaad heel raar want ik krijg het echt met geen mogelijkheid aan het werken hier. Ik had trouwens ook ingesteld staan dat hij een DNS server moest pingen, dus dat kan het niet zijn.

Nou ja, ik laat het even rusten. Misschien krijg ik ooit nog een helder moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joobur
Yucko schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:43:
[...]

Inderdaad heel raar want ik krijg het echt met geen mogelijkheid aan het werken hier. Ik had trouwens ook ingesteld staan dat hij een DNS server moest pingen, dus dat kan het niet zijn.

Nou ja, ik laat het even rusten. Misschien krijg ik ooit nog een helder moment :P
Je hebt het vast al geprobeerd maar even de stroom eraf halen kan je ook nog proberen. Er gaat vaak niks boven een harde reset. Overigens stel je niet te veel voor van de 3G backup functie. Echt lekker werken doet het niet is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joobur schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:42:
[...]

Misschien kan je bij de firewall settings bij de optie Traffic Control ook een regel kunnen aanmaken. Ik weet niet of dat werkt maar het is te proberen.
Ik zou niet weten wat ik hier moet instellen?
Maar ik ben toch niet de enige met een Vigor 2130n en een synology die de Nas van buiten wil benaderen?
Wie heeft de oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:18:
[...]

Ik zou niet weten wat ik hier moet instellen?
Maar ik ben toch niet de enige met een Vigor 2130n en een synology die de Nas van buiten wil benaderen?
Wie heeft de oplossing voor me?
Misschien moet je de poorten op je modem ook open zetten?

Oftopic: hoe bevalt de 2130n? wil hem misschien ook gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

joobur schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Je hebt het vast al geprobeerd maar even de stroom eraf halen kan je ook nog proberen. Er gaat vaak niks boven een harde reset. Overigens stel je niet te veel voor van de 3G backup functie. Echt lekker werken doet het niet is mijn ervaring.
Nee had de stroom er niet vanaf gehaald, is nog iets wat ik zou kunnen proberen straks wanneer ik thuis ben.

Wat betreft het al dan niet lekker kunnen werken; ik was toch blij toen ik onlangs een weekend weg was op een camping dat ik via USB kon tetheren over de 3G van mijn telefoon :P Voor wat te browsen/msn/irc was het goed zat (hell, zelfs via NX/NoMachine mijn ubuntu bak thuis overnemen was best te doen :D).

edit:
Mja het heeft dus niet mogen helpen. Ook het verplaatsen van de stick (usb verlengkabel) voor beter bereik heeft niet mogen helpen. Ik geef het op.

Het enige wat ik bereikte met harde reset is dat mijn wireless ineens onbeveiligd bleek te zijn. Als je dan naar de instellingen ging stond het toch echt wel ingesteld op WPA2 beveiliging. Even bevestigen en daarna was de beveiliging weer actief. Raar :/

[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 14-07-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrakeNL schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:29:
[...]

Misschien moet je de poorten op je modem ook open zetten?

Oftopic: hoe bevalt de 2130n? wil hem misschien ook gaan kopen
Bij de poorten gaat het dus mis. Ik heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.
Wellicht kan iemand een screenshot of mij vertellen hoe ik dit in de 2130n juiist instel?
Of op een andere manier?

En ja, de 2130n bevalt buiten de portforwarding zeer goed, snel en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen.
Na een frimware verandering is mijn router niet meer te benaderen.
Kom niet meer in het menu, en met router tools kom ik er ook niet meer in.
Bij router tools zie ik ook geen ip adres meer staan.
Alles leds blijven branden

Wie heeft hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Factory reset doen met het knopje achterop. Volgens mij moet je die ingedrukt houden en dan de stroom eraf en er weer op zetten. Check voor de zekerheid even de handleiding hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reaktie, maar dat werkt ook al niet meer.
Harde reset werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dan word het tijd het ding aan te melden bij Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:00
@Henk1225

Ik heb zo even niet de precieze oplossing bij de hand, maar
ik heb dit ook gehad.

Ik heb de router in update mode gestart ( resetknop 10 seconden ingedrukt houden terwijl je hem aan zet, er knippert dan een ledje ) Hierna met een tftp tool bij draytek te downloaden, de firmware nog een keer flashen..

Hieronder de handelingen uit de handleiding, hiermee heb ik de router kunnen "Redden".

Forcing Vigor Router into TFTP Mode for Performing the
Firmware Upgrade
1. Press and hold the Factory Reset button. The system will power off and power on the
Vigor Router.
2. Release the Factory Reset button when the ACT LED and its neighbor LED blink
simultaneously.
There are different LED blinking methods in describing TFTP mode status:
Vigor2130: ACT LED & its neighbor LED blink simultaneously.
3. Change your PC IP address to 192.168.1.10.
4. Open Firmware Upgrade Utility and key in Router IP 192.168.1.1 manually.
5. Install Router Tools on one computer that connects to Vigor Router's LAN port.
6. Make sure the computer can ping Vigor's LAN IP. ( Default IP is 192.168.1.1 )
7. Run Router Tools >> Firmware Upgrade Utility.
8. Input Vigor's LAN IP manually or use the . . .button to select.
9. Indicate the firmware location.

[ Voor 57% gewijzigd door Ixus74 op 14-07-2011 21:16 . Reden: Stappenplan toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ixus74

Bedankt, ik ga dat proberen of dat werkt.
Volgens mij is hij echt niet meer te bereiken.

Maar nooit geschoten altijd mis

Je hoort het van mij

groet

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:00
Dat had ik ook, geen enkele reactie, alle leds brandden... maar in TFTP Mode was ie er weer, en na een nieuwe flash helemaal recovered inclusief alle instellingen die ik al had.

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffffff alles draai weer, mede dank zij jullie en natuurlijk draytec

gisteren avond een mail gestuurd, vandaag om 8:45 uur al reaktie van draytec

Dat is nu service van een importeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Probeer dat maar eens bij sweex ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:42:

Alvast bedankt.
Hi,

ik heb ook een syno en een draytek, bij mij werkt het wel, ik heb als protocol
wel TCP+UDP. Wat is WAN IP ? iets nieuws in de firmware ? Port 80 kun/moet je volgens mij ook toevoegen
voor de webinterface. Ik gebruik zelf FTP als protocol om nzb te upoaden naar mn watchfolder.
Het kan ook natuurlijk aan de firewall op het andere netwerk liggen ... zit je op je werk ?
Probeer het anders even met een browser op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zojuist een rare vastloper met mijn router gehad.
Ik had geen internet meer maar ook geen netwerk.
Heb dus vervolgens op een pc een vast ip adres gezet en ik had netwerk. ---> Had op dei pc internet
Complete herstart van router gedaan -> bood geen oplossing probleem bleef.
Vast IP adres in router gezet voor een bepaalde pc. --> bood ook geen oplossing.

Spontaan was er dus iets met DHCP.

Vervolgens factory reset. --> Bood geen oplossing

Vervolgens opnieuw flashen --> Bood geen oplossing meest bijzondere was normaal met flashen is alles weg mnet de instellingen nu niet.

Heb nog 2x factory reset geprobeerd met telkens negatief resultaat.

Opnieuw flashen als laatste middel geprobeerd. En gelukkig doet hij het weer. De laatste flash was voldoende om echt alles eruit te gooien.

Vind raar dat dit zo inene gebeurde. Gebruik overgins versie 1.51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Cave_Boy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 07:30:
Zojuist een rare vastloper met mijn router gehad.
Ik had geen internet meer maar ook geen netwerk.
Heb dus vervolgens op een pc een vast ip adres gezet en ik had netwerk. ---> Had op dei pc internet
Complete herstart van router gedaan -> bood geen oplossing probleem bleef.
Vast IP adres in router gezet voor een bepaalde pc. --> bood ook geen oplossing.

Spontaan was er dus iets met DHCP.

Vervolgens factory reset. --> Bood geen oplossing

Vervolgens opnieuw flashen --> Bood geen oplossing meest bijzondere was normaal met flashen is alles weg mnet de instellingen nu niet.

Heb nog 2x factory reset geprobeerd met telkens negatief resultaat.

Opnieuw flashen als laatste middel geprobeerd. En gelukkig doet hij het weer. De laatste flash was voldoende om echt alles eruit te gooien.

Vind raar dat dit zo inene gebeurde. Gebruik overgins versie 1.51.
Misschien is de router niet het probleem maar heb je nog ergens (per ongeluk) een dhcp server draaien iod. Of een switch die ertussen hangt geeft problemen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
kfaessen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:21:
[...]

Misschien is de router niet het probleem maar heb je nog ergens (per ongeluk) een dhcp server draaien iod. Of een switch die ertussen hangt geeft problemen?
Inmiddels heb ik heb rechtstreeks op een pc gehad en heb ik hem nogmaals 2x geflashed. Lijkt nu goed te werken weer.

Wel jammer me uptime is nu wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist versie 1.5.2 beta er op gezet.
Reden: De internet verbinding werd er om de vier uur uitgegooid. Dat was met deze patch opgelost.

Ander probleem is de snelheid. Alles wat over het interne netwerk gaat, in 't bijzonder het draadloze netwerk, is ontzettend traag minder dat 5Mb terwijl het draadloze netwerk op 54Mb draait.
Ook de upload snelheid van het draadloze netwerk naar het internet is niet vooruit te branden.

Eigenlijk is er alleen een beetje snelheid te krijgen als een pc direct aangesloten is op het glasvezelmodem of op een 1Gb Lan port direct op de router.

Heeft er iemand een beetje redelijke snelheid kunnen realiseren met deze router op een draadloos netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik haal zo`n 7MB/s draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik ook als ik goed bereik heb, met 2 betonlagen ertussen zakt de snelheid naar ongeveer 1 MB/s.

Maar toch heb ik alles bedraad aangesloten ivm ziggo 120mbit/s

[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 27-07-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Is het mogelijk om in de router iets te activeren zodat er bijv. tussen 0.00u-7.00u geen internet word doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ja dat kan via "Applications" en dan "Schedule" en dan hier 1 schedule voor WAN up en 1 voor WAN down te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door allure op 30-07-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Gevonden, probeer ik uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb helaas VPN problemen met de Vigor 2130N. Ik gebruik VPN om een verbinding op te zetten met ons bedrijfsnetwerk of dat van klanten. De verbinding wordt echter redelijk willekeurig verbroken. Als ik de verbinding bekijk lijkt het alsof deze nog werkt maar om verder te werken moet ik de verbinding handmatig verbreken en opnieuw opzetten. IK heb firmware 1.5.1 geinstalleerd.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Pascal. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 16:07 . Reden: Dubbel gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:00:
Ook ik heb helaas VPN problemen met de Vigor 2130N. Ik gebruik VPN om een verbinding op te zetten met ons bedrijfsnetwerk of dat van klanten. De verbinding wordt echter redelijk willekeurig verbroken. Als ik de verbinding bekijk lijkt het alsof deze nog werkt maar om verder te werken moet ik de verbinding handmatig verbreken en opnieuw opzetten. IK heb firmware 1.5.1 geinstalleerd.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Pascal. |:(
Zoals het hier boven staat , lijkt het meer op een VPN client probleem. Waarom is dit een probleem van de Vigor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat het wel eens aan de vigor zou kunnen liggen, omdat ik over verschillende verbindingen met verschillende clients (die probleemloos me een andere server verbinden) ook dergelijke zaken meemaak.

Overigens is dan in het logbestand wel het een en ander aan fouten vermeld, wat staat daar bij jou Sappie01?

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Het is bijna zeker de router. Een laptop die zonder problemen naar een vigor 2820 verbind heeft problemen met de 2130. Willekeurig wordt de verbinding gedropt. Dit is overigens in beide gevallen met een dail-in PPTP VPN verbinding.

Ik heb nu tussen de locaties (beide vigor 2130) een lan-2-lan ipsec tunnel opgezet. Die blijft wel stabiel. Kan de protocol zijn, kan het lan-2-lan aspect zijn. Geen idee. Voor mij werkt het zo in ieder geval prima.

Maar ik ben het met sappie01 eens, er is iets mis met die PPTP dial-in optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Niet alleen PPTP, ook L2TP/IPsec

Ben wel benieuwd wat de logbestanden van de router zeggen, Ik ben er alweer een tjdje niet mee bezig geweest, nu ik eraan denk heb ik ook niets meer vernomen van Draytek nadat ik daar ik meen begin dit jaar nog mee had gemaild. Misschien weer eens wat stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik heb een tijdje syslog laten meelopen, maar zag daar eigenlijk geen gekke dingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttrekveer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08-2011
Heb hier ook last van en al eerder over bericht. Het gekke is dat wanneer ik draadloos én bedraad ben aangesloten en een VPN PPTP opbouw naar mijn werk dat de verbinding om de ca 38 minuten verbroken wordt. Heb ik alleen draadloos verbinding en bouw dan de VPN op dan is er geen enkel probleem. In de logs van de Vigor heb ik nog niets terug kunnen vinden.

• MicroMouse
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 13:53
Voor VPN pass through (VPN cliënt software op PC aan LAN zijde van de 2130) is er een workaround: Disable hardware NAT.
Ik heb begrepen dat ook het instellen van een snelheidslimiet voor het IP van de client ook moet werken, omdat IP nummers welke in snelheid worden beperkt, via software NAT werken i.p.v. hardware NAT. De overige IP nummers blijven dan hardware NAT gebruiken (indien ingeschakeld).

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ook een 2130vn aangeschaft omdat ik gek werd van mijn Zyxel modem/router (+ losse router om wifi bereik te vergroten). Daarbij direct een fatsoenlijk access point van TP-Link besteld. Bij de aanschaf van een nieuwe router wou ik direct voorbereid zijn op snel kabelinternet (en ipv6) aangezien ik plannen heb om dit te gaan doen. Dus met 1Gbit en Voip als eis bleef er niet veel keus over. Zyxel dient nu uitsluitend als ADSL modem en de DrayTek als router. Instellen ging snel en vlekkeloos. Voip duurde even voordat ik de juiste Telfrot gegevens ingevoerd had. Ik merkte direct een snelheidswinst bij internetten. Pagina's openen sneller en de ping is met circa 5 ms afgenomen (29/30 naar 24/25 als ik naar google.com ping).

Er zitten functies in waar ik nog niet eens aan gedacht had maar nu toch wel handig zijn. Zoals 6 sip accounts. Er bestaat de kans dat ik het derde sip account ga gebruiken. Dus dat is mooi. Ook het aanmaken van 4 verschillende SSID's met verschillende beveiligingsinstellingen blijkt nu spontaan van pas te komen. Hier heb ik dan ook een vraag over:

Ik heb nu een 2e SSID aangemaakt met een eigen wachtwoord. Hierbij heb ik de opties Isolate LAN en Isolate member aangevinkt. Het is namelijk niet de bedoeling dat computers die met dit SSID verbonden zijn connectie kunnen maken met mijn interne netwerk. Het probleem is dat ik niet kan internetten als ik verbonden ben via die SSID. Zowel mijn telefoon als een pc met wlan kaart kunnen niet internetten. Op het eerste SSID waar beide functies uit staan kan ik wel gewoon internetten. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Firmware: v1.5.1

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 11-08-2011 20:13 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Omdat ik helemaal gek wordt van de WRT160N, die mijn wireless om de 10 minuten eruit gooit, heb ik besloten om een andere router aan te schaffen.

Vroeger goede ervaringen gehad met Draytek, nu is mijn vraag of deze router icm met ziggo een goede keuze is. Uit het topic kon ik niet 123 halen of het een goede combo is en deze geen "kinderziektes" heeft.

Overigens is het gewoon van belang dat de router, vooral wireless, stabiel en snel is.
Het wordt voornamelijk gebruitk voor mailen/surfen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:42:
Hallo!

Omdat ik helemaal gek wordt van de WRT160N, die mijn wireless om de 10 minuten eruit gooit, heb ik besloten om een andere router aan te schaffen.

Vroeger goede ervaringen gehad met Draytek, nu is mijn vraag of deze router icm met ziggo een goede keuze is. Uit het topic kon ik niet 123 halen of het een goede combo is en deze geen "kinderziektes" heeft.

Overigens is het gewoon van belang dat de router, vooral wireless, stabiel en snel is.
Het wordt voornamelijk gebruitk voor mailen/surfen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Dit is heel erg wisselvallig, ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de router, hij is altijd stabiel bij mij icm 120mbit ziggo. Maar ik lees ook verhalen over uitvallende verbindingen in de topic.

Maar als je hem alleen maar gebruikt voor mailen en surfen dan heb je ook genoeg aan een minder snelle en goedkopere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeofsoccer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een harde schijf (2TB 3,5" Western Digital) aan mijn USB1 poort van de Vigor2130n gehangen. Ik wil deze harde schijf gaan gebruiken als een soort NAS. Als ik vanaf mijn bedrade computer (met een Cat. 5e UTP kabel) een bestand wil overzetten naar deze harde schijf, gaat dit met een bedroevende snelheid van rond de 700kb/s. Dit is natuurlijk niet wat ik verwacht. Hebben jullie tips of tweaks waarmee ik de snelheid toch rond de 10MB/s kan krijgen? Het ligt trouwens echt aan de doorvoersnelheid van de router naar de harde schijf, want als ik iets download van het internet zelf, gaat dit minimaal met 10MB/s.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het is nu eenmaal geen NAS, doorvoorsnelheid is gewoon te laag. Zie ook deze post met een reactie van Draytek daarover: mackd636 in "Draytek Vigor 2130n ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Twazerty schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:11:
Ook een 2130vn aangeschaft omdat ik gek werd van mijn Zyxel modem/router (+ losse router om wifi bereik te vergroten). Daarbij direct een fatsoenlijk access point van TP-Link besteld. Bij de aanschaf van een nieuwe router wou ik direct voorbereid zijn op snel kabelinternet (en ipv6) aangezien ik plannen heb om dit te gaan doen. Dus met 1Gbit en Voip als eis bleef er niet veel keus over. Zyxel dient nu uitsluitend als ADSL modem en de DrayTek als router. Instellen ging snel en vlekkeloos. Voip duurde even voordat ik de juiste Telfrot gegevens ingevoerd had. Ik merkte direct een snelheidswinst bij internetten. Pagina's openen sneller en de ping is met circa 5 ms afgenomen (29/30 naar 24/25 als ik naar google.com ping).

Er zitten functies in waar ik nog niet eens aan gedacht had maar nu toch wel handig zijn. Zoals 6 sip accounts. Er bestaat de kans dat ik het derde sip account ga gebruiken. Dus dat is mooi. Ook het aanmaken van 4 verschillende SSID's met verschillende beveiligingsinstellingen blijkt nu spontaan van pas te komen. Hier heb ik dan ook een vraag over:

Ik heb nu een 2e SSID aangemaakt met een eigen wachtwoord. Hierbij heb ik de opties Isolate LAN en Isolate member aangevinkt. Het is namelijk niet de bedoeling dat computers die met dit SSID verbonden zijn connectie kunnen maken met mijn interne netwerk. Het probleem is dat ik niet kan internetten als ik verbonden ben via die SSID. Zowel mijn telefoon als een pc met wlan kaart kunnen niet internetten. Op het eerste SSID waar beide functies uit staan kan ik wel gewoon internetten. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Firmware: v1.5.1
Ik heb ook een 2e SSID voor bezoek, ook beide opties aangevinkt (zowel isolate member als LAN) maar daar kan ik wel gewoon internetten. Dus wellicht wil een reboot helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

FutureCow schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Ik heb ook een 2e SSID voor bezoek, ook beide opties aangevinkt (zowel isolate member als LAN) maar daar kan ik wel gewoon internetten. Dus wellicht wil een reboot helpen?
Beide opties aangevinkt. Dan reboot de router uit zichzelf zonder melding. Zal vanavond nog eens proberen met een extra reboot erachteraan.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste