1.53 beta 1 beschikbaar ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/beta/
v2130_r2824.all
snel draadloos internet
v2130_r2824.all
snel draadloos internet
Verwijderd
Ik heb sterkere antennes aangeschaft, niet van draytek, maar merk (helaas) geen verschil.begintmeta schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:01:
Heeft iemand ervaring met wat sterkere antennes? Welke zijn eventueel aan te bevelen
Niet zo vreemd: de zwakste schakel is de antenne van je laptop...Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:54:
[...]Ik heb sterkere antennes aangeschaft, niet van draytek, maar merk (helaas) geen verschil.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
[ Voor 10% gewijzigd door HvB83 op 22-08-2012 21:24 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Tweaker-waardig kan ook zijn alles met UTP aan te sluiten. WIFI blijft altijd knoeien voor de hogere snelheden. De andere bandbreedtes zijn nu nog vrij maar over een paar jaar ook niet meer. Bedraad blijft het beste.HvB83 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:22:niet echt tweaker-waardig...
Verwijderd
Helaas heb ik dit sinds kort ook. Mijn HTC geeft dan ineens aan dat er een Open netwerk beschikbaar is. Een zeer slechte zaak! Ik had inderdaad ontdenkt dat bevesigen van de setting het probleem oplost, echter heb ik dit nu al meerdere keren gehad. FW 1.5.1 zowel als FW 1.5.2.WickedStealthy schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:27:
Btw, heeft iemand fenimeen al gezien dat de router een unsecured connectie opzet blijkbaar howel hij met wpa2 gecofigureerd is ? Het lost zich op door even te rebooten of in te loggen en de wifi settings gewoon in de gui te bevestigen door okte klikken. Hier zijn er nog die het aangegeven hebben http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=67
Zeer kwalijk probleem aangezien op dat moment de hele straat kan surfen op je netwerk ...
Is dit wpa2 met psk of wpa2 met aes. Ik heb dit problem nog nooit gehad.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Helaas heb ik dit sinds kort ook. Mijn HTC geeft dan ineens aan dat er een Open netwerk beschikbaar is. Een zeer slechte zaak! Ik had inderdaad ontdenkt dat bevesigen van de setting het probleem oplost, echter heb ik dit nu al meerdere keren gehad. FW 1.5.1 zowel als FW 1.5.2.
Ik gebruik WPA2-AES, op de 2130 moet je dan eerst trouwens voor WPA-PSK kiezen....alien433 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:44:
[...]
Is dit wpa2 met psk of wpa2 met aes. Ik heb dit problem nog nooit gehad.
Verwijderd
Verwijderd
Iemand leek te bevestigen dat hij het probleem niet meer had met 1.5.3beta. Maar ik heb al 2 berichten naar Draytek gestuurd met dit probleem maar nog geen antwoord ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Helaas heb ik dit sinds kort ook. Mijn HTC geeft dan ineens aan dat er een Open netwerk beschikbaar is. Een zeer slechte zaak! Ik had inderdaad ontdenkt dat bevesigen van de setting het probleem oplost, echter heb ik dit nu al meerdere keren gehad. FW 1.5.1 zowel als FW 1.5.2.
Heb je misschien in WAN | Internet Access de WAN Connection Detection op ARP of Ping staan?begintmeta schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:45:
Ik heb al tijden dat op de 'System Status'-pagina "Link Status: Disconnected" wordt aangegeven terwijl ik gewoon verbinding heb. Op zich niet erg maar wel opmerkelijk.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
[ Voor 8% gewijzigd door Me_dusa op 14-09-2012 23:13 . Reden: Typos ]
Me_dusa
**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 13:30 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Hmmz, maar het status scherm zegt nog steeds v1.5.3_RC3alien433 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:41:
Firmware 1.53 final is vrijgegeven. Zie onderstaande zaken.
...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
Verwijderd
heb jij toevallig nog een linkje naar 1.5.3_rc3?Lmax schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:47:
Dat is het niet, want ik heb hetzelfde firmware bestand voor beide routers gebruikt. De ene is dus 1.5.3, de andere 1.5.3_rc3. Geen idee hoe het komt, zal hem nog eens flashen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 16:34 ]
[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 15-12-2012 20:26 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Is het niet iets zoals dit met dat hij niet op 'both' staat?pafdaddy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:23:
Vandaag na een lange tijd weer eens deze router aangesloten. Eerst bijgewerkt naar 1.5.3 en toen maar weer eens wat zitten testen.
Nu ben ik tegen het volgende aangelopen. Als eerste heb ik in de QoS control list een regel aangemaakt dat http de hoogste prioriteit krijgt. Verder zijn er geen regels. Nu ga ik testen op poort 80.
Als de hardware NAT aanstaat lijkt bandwith management goed te werken, als ik de grafiek moet geloven.
[afbeelding]
Als ik de hardware NAT uitzet, krijgt het uitgaande verkeer de laagste prioriteit.
[afbeelding]
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Klopt, ik heb een 2820VN, maar ik heb het idee dat het iets in deze richting is aangezien hij het perfect doet voor inkomend maar niet voor uitgaand verkeer.pafdaddy schreef op maandag 17 december 2012 @ 04:03:
Die opties heb ik helemaal niet, zal een andere router zijn?
Maar dan had het toch zo kunnen zijn dat deze instelling ook bij de 2130 te vinden zou zijn?Lmax schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:42:
De 2820 en de 2130 series zijn helaas niet met elkaar te vergelijken. De 2820 draait nog op een eigen OS van draytek, terwijl de 2130 op een meer open port van een linux versie draait. Frontend laten ze op elkaar lijken, maar backend is compleet verschillend.
[ Voor 21% gewijzigd door pafdaddy op 17-12-2012 19:02 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:23 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
De betreffende kabel combineert de stroom van twee USB poorten, als dat de limiterende factor is dan heb je daarna misschien genoeg vermogen om de disk wel te laten roteren. Dat soort kabels zie ik nog maar zelden bij een usb harde schijf zitten. Het proberen waard dus als je er toevallig wel een hebt liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15:
Ja dat is toch de kabel die standaard bij een usb powered disk zit?. Als ik hem in mijn laptop prik start hij gewoon op.
Het ledje op de behuizing gaat overigens wel branden, alleen de disk gaat niet roteren.
[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 22-01-2013 15:10 ]
Verwijderd
Ja dat werkt, moet dus gewoon beide usb kabels aansluiten dan werkt de schijf weltroftnom schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:
[...]
De betreffende kabel combineert de stroom van twee USB poorten, als dat de limiterende factor is dan heb je daarna misschien genoeg vermogen om de disk wel te laten roteren. Dat soort kabels zie ik nog maar zelden bij een usb harde schijf zitten. Het proberen waard dus als je er toevallig wel een hebt liggen.
Het is namelijk niet zeker dat de Draytek ook minimaal 500mA kan leveren zoals een standaard laptop USB poort. Een USB stick heeft lang niet zoveel nodig.
Verwijderd
Ik ken dat probleembegintmeta schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:24:
(maar goed ik ben bijvoorbeeld een beetje een obsessief-compulsieve updater.... dus ik moet altijd alles updaten.)
Wat bedoelen ze met v2130_r2887.all dan? Niet een logisch firmware nummer lijkt me.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:20:
Heren er is weer een nieuwe beta frimware
ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/beta/
Ik kan me tegenwoordig iets beter beheersen, in dit geval gebruik ik alleen stables. Ik ben wel heel benieuwd naar een changelog voor deze update.
[ Voor 11% gewijzigd door Gangster93 op 24-01-2013 13:22 ]
1
2
| Dit kan niet \\router\ Dit kan wel \\router\mapnaam |
CSM bedoel je denk ik?Eddict schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:36:
heeft iemand ook last van het volgende? (Vigor2130 v1.5.3)
met Chrome browser log ik in, en zie in het linkerframe CMS staan, die klik ik open en vervolgens klik ik op 'URL Content Filter', op dat moment wordt ik uitgelogd en kom ik weer op de inlogpagina uit...
toen dacht ik, test ik ook even met IE9 (zowel 32 als 64-bits), maar daar zie ik de CMS optie helemaal niet staan!
de volgende 5 menu items ontbreken onder IE; Firewall, CMS, VPN and Remote Access en Diagnostics
heb je een 2130n of 2130?_Arno_ schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:49:
CSM bedoel je denk ik?![]()
Ik gebruik IE10 en zie al die opties gewoon. Ook met de 'Compatibility modus' aan zie ik ze gewoon. Volgens mij heb ik deze opties altijd al, ook toen ik nog met IE9 werkte.
Overigens kan ik gewoon naar de 'URL Content Filter' pagina. Ik wordt dan niet uitgelogd (met IE10).
antwoord gehad van Solcon:rschu68 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:47:
Ik heb een 2130vn en kan 1 (voiP nummer niet bellen:
too many hops is de foutmelding in de log file en Max-Forwards is 70
Heeft iemand enig idee ?
Solcon.nl en Draytek.nl in ieder geval nog niet :((
http://www.google.nl/url?...zCw&bvm=bv.41642243,d.d2k
Testing the SIP protocol
The SIP protocol is used by communication platform servers such as Asterisk and FreeSWITCH.
The SIP test is similar to the other protocol tests, but in addition allows extra optional parameters.
IF FAILED [host] [port] [type] PROTOCOL sip [AND] [TARGET valid@uri] [AND] [MAXFORWARD n] THEN action [ELSE IF SUCCEEDED [[<X>] <Y> CYCLES] THEN action]
TARGET : you may specify an alternative recipient for the message, by adding a valid sip uri after this keyword.
MAXFORWARD : Limit the number of proxies or gateways that can forward the request to the next server. It\'s value is an integer in the range 0-255, set by default to 70. If max-forward = 0, the next server may respond 200 OK (test succeeded) or send a 483 Too Many Hops (test failed)
rschu68 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:43:
[...]
antwoord gehad van Solcon:
(en de vraag bij Draytek Support neergelegd)
Ticket nr. 1682367
bellen naar 1 nummer in de Bilt lukt niet, rest van de Bilt wel
Geopend 14:13 26-01-2013 door Dhr. R.S. Schuurmans <r.schuurmans@gmail.com>
Bron Serviceweb
Relatie 203916
Service 677978 - VoIP - telefoonnummer (inbegrepen) -
Classificatie Digital Telephony -> Incident -> Bereikbaarheid/ Registratie
Toegewezen aan Servicedesk advanced
Status Beantwoord
Update 16 19:39 30-01-2013
Van: Joachim Bosman, Servicedesk advanced
Geachte heer Schuurmans,
Wij hebben het probleem onderzocht aan de hand van de door u aangeleverde logs. Het probleem moet gezocht worden in de Draytek router. Er is namelijk een zogenaamde HOP counter actief om te voorkomen dat er loops worden gegenereerd. Het probleem is dat deze counter op maximaal 12 staat ingesteld. Het maximum van 12 moet verhoogd worden, het liefst naar een veel hoger getal (zo hoog mogelijk). Wij weten niet of dit aangepast kan worden op de router, maar hier moet wel de oorzaak van het probleem in gezocht worden.
Met vriendelijke groet,
Joachim Bosman
Customer Care
Marcel Wagenaar
Gebruik het Gateway adres van je router in de verkenner: bijv. 192.168.1.1 en je zie de shares.Gangster93 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:59:
Ik zie wel in Windows 8 bij netwerk mijn router verschijnen maar als ik hier naar toe probeer te browsen dan krijg ik de meding: Geen toegang tot \\router. \\router\everything geprobeerd maar hierbij dezelfde melding.
Kan iemand mij aangeven wat ik hier fout doe?
Werkgroep van PC en router zijn hetzelfde. Build v1.5.3
Marcel Wagenaar
Die is daar ook niet terug te vinden. Dat is meer informatie van je modem dan van je router.MasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:34:
Heb het halve Internet afgezocht, maar kan nergens vinden waar in de sentup ik de huidige up en down snelheid kan zien....Draai nog de 1.5.1.2 firmware....Beetje een noob vraag, maar ik kijk er denk ik echt overheen....
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
nou ja, je kunt wel per IP zijn wat zijn in/uit snelheid is (Diagnostics --> Data Flow Monitor) met onderaan de pagina het totaal van in en uit. Hij maakt geen onderscheid tussen lokaal en internet verkeer, maar beter iets dan nietsMasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:34:
Heb het halve Internet afgezocht, maar kan nergens vinden waar in de sentup ik de huidige up en down snelheid kan zien....Draai nog de 1.5.1.2 firmware....Beetje een noob vraag, maar ik kijk er denk ik echt overheen....
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Inmiddels kan ik melden dat dit geen probleem is (zoals verwacht).marfra944 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:12:
De GlobalView Web Content Filtering Licentie is hier echt belachelijk duur: goedkoopste € 116,-
In de UK kun je hem voor € 30,- anschaffen:
http://www.serversdirect...._Months__WCFB/version.asp
Het gaat uiteindelijk alleen om de licentiecode.
Iemand hier ervaring mee?
Marcel Wagenaar
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq