Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-08-2023
1.53 beta 1 beschikbaar ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/beta/
v2130_r2824.all
snel draadloos internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:01:
Heeft iemand ervaring met wat sterkere antennes? Welke zijn eventueel aan te bevelen
Ik heb sterkere antennes aangeschaft, niet van draytek, maar merk (helaas) geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:54:
[...]Ik heb sterkere antennes aangeschaft, niet van draytek, maar merk (helaas) geen verschil.
Niet zo vreemd: de zwakste schakel is de antenne van je laptop...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

Ik heb de antennes van draytek gekocht en die geven mij net iets meer bereik. Niet gigantisch maar wel dat ik net overal coverage heb in huis.

Btw, heeft iemand fenimeen al gezien dat de router een unsecured connectie opzet blijkbaar howel hij met wpa2 gecofigureerd is ? Het lost zich op door even te rebooten of in te loggen en de wifi settings gewoon in de gui te bevestigen door okte klikken. Hier zijn er nog die het aangegeven hebben http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=67

Zeer kwalijk probleem aangezien op dat moment de hele straat kan surfen op je netwerk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik heb de Draytek in de meterkast zitten en als ik met mijn telefoon op zolder verbinding probeer te maken, geeft mijn telefoon aan dat ie wel het netwerk ziet, maar niet mee kan verbinden. Oftewel, het bereik van mijn telefoon is niet sterk genoeg.

Als ik 'sterkere' antennes op de Draytek zet, dan wordt mijn bereik wel groter, maar dan kan ik alsnog niet met mijn telefoon verbinden, omdat de antenne(s) van mijn telefoon te zwak is/zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Dat klopt, je kunt 1 router-kant wel versterken maar dan heb je kans dat de ontvangende-zijde dan de zwakke schakel word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als je sterkere antennes plaats op de DrayTek dan is zowel zenden als ontvangen verbeterd. Je telefoon gaat niet sterker zenden (blijft gelijk) maar de DrayTek kan het signaal van de telefoon wel beter ontvangen.

Denk maar aan mobiele telefonie. Op enkele kilometers staat een grote zender echter jouw telefoon is relatief zwak.

Tenmiste dit is de theorie. Heb het zelf nog nooit getest. Ook zou je eventueel van 1 van de antennes een richtantenne kunnen maken met een stuk metaal. Dit laatste ga ik een keer testen om de zien hoever ik dan kan komen met de default antenne.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy

WickedStealthy

Too slow to die ....

High gain kunnen wel soelaas brengen (ontvangst + zenden) maar ze zijn directioneler dus je kan best de 3 antennes richten zodat je overal ontvangst hebt waar je wil. De middelste dient enkel voor ontvangst.

Met de high gain antennes kan ik net in elke hoekje van huis komen om stabiele connectie te maken via ipad en zo mijn domotica met een router te kunnen bedienen zonder AP te installeren ... Haal wel op slechtste plek nog maar 10Mb/s maar is ruim voldoende voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb sinds gister een 2130N in huis, als vervanging van m'n wrt610N. Die had geen externe antennes en in sommige delen van m'n huis was het bereik daardoor te slecht. Dat is nu een heel stuk verbeterd. Maar ik ben er nog niet kapot van.

Ik dacht dat het niet opkomen van de wlan-beveiliging iets van oudere firmwares was, maar ik blijk het ook nog steeds te hebben. Nadat ik de stekker er even uit had gehad, kwam ik vrolijk zonder invoeren van een key op m'n apparaat. Erg vervelend als je zonder het te weten een stroomstoring hebt gehad bijv. en je netwerk is toegankelijk. Ok, je hebt dan wel nog extra beveiliging op je NAS zitten zodat ze niet gelijk bij je prive-gegevens kunnen, maar het zou niet moeten mogen voor een apparaat dat al een paar jaar op de markt is (juist daarom heb ik hem gekocht; zodat de kinderziektes er hopelijk uit zouden zijn).

Een probleem waar ik de vinger niet achter krijg is de doorvoorsnelheid via wifi. Ik woon in een appartementencomplex met zo'n 8 andere zichtbare netwerken om me heen, niet ideaal dus, maar de meesten geven 1 streepje, dus ik ga er vanuit dat die van minder invloed zijn. Maar ik kom niet boven de 5MB/s uit. Ik heb een macbook pro 2012 met 11n-wifi, in het netwerk zitten naast wat andere apparaten een NAS, een Netgear gb-switch en een Ubee-modem van Ziggo. Als ik een computer met ethernetkabel verbind krijg ik makkelijk 80MB/s leessnelheid, de aanvoer vanaf de NAS is het dus niet en de switch zou het probleem in mijn ogen dan ook niet mogen veroorzaken. Ook op speedtest.net kom ik via wifi reproduceerbaar op 38mbit downstream uit, terwijl ik op m'n NAS gewoon de 50 vol trek...

De 2130n heb ik ingesteld op 11n-only, de beveiliging op WPA2-AES, channel width vast op 20mhz, firmware is 1.5.2.

De Draytek heb ik op 2 verschillende plekken geprobeerd; eentje in de woonkamer zo dicht mogelijk bij m'n laptop, de andere gewoon in de meterkast, 2 meter en een betonnen muur verder. Kwa snelheid lijkt dit niet veel uit te maken, OSX blijft 5 streepjes weergeven en de snelheid wordt er niet anders door, ik ga er dus vanuit dat het signaal op zich sterk genoeg is.

Op de zaak maak ik met dezelfde laptop verbinding via een Airport Extreme en daar krijg ik 14MB/s, dat zou voor mij veel acceptabeler zijn.

Zo te zien kan dit model alleen 2.4ghz wifi aan. Kan het zijn dat m'n signaal toch teveel wordt verstoord door de vele andere AP's in de buurt en kan ik dus maar beter een 5ghz model halen in de hoop dat die band minder vol zit? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
probeer eens de 20/40mhz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Dat gaf bij mij alleen maar problemen, o.a. met android(/samsung) telefoons die niet wilde connecten.

Toevallig niet alle 8 de andere netwerken op de zelfde channel als jouw router? Hoe zwak de sterkte ook, je deelt de snelheid wel met ze.
Je kan hem op auto zetten, volgens mij kiest hij dan de beste uit. Kanalen overlappen elkaar enigzins, dus 8 en 9 hebben wel invloed op elkaar, maar 1 en 7 weer niet bijvoorbeeld.
Als alle andere netwerken een kanaal ergens tussen de 1 en 5 gebruiken zou ik bijvoorbeeld kanaal 10 of 11 kiezen. Of een setje op 1 t/m 3 en een setje op 10 t/m 12, dan zou ik kanaal 6 of 7 kiezen. Kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Net inSSIDer voor Mac gedownload, wat ik al vermoede blijkt waar te zijn, maar tegelijk ook gunstiger dan ik dacht.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/brake438/netwerk.png

Namelijk, alle kanalen in de 2,4ghz overlappen elkaar. Daar zit in mijn ogen geen geschikte ruimte voor een eigen router meer tussen. Maar de 5ghz band is helemaal vrij (lichtgroen in 2,4ghz en de donkerblauw in 5ghz is van mezelf). Dus ik zal toch een router moeten hebben die de 5ghz optimaal benut.

Stom van me, dit had ik van tevoren kunnen uitzoeken, niet echt tweaker-waardig... }:O

[ Voor 10% gewijzigd door HvB83 op 22-08-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
kan iemand me vertellen wat voor antennes je kan zetten op de 2130n om het bereik te vergroten. Ik heb maar een klein beetje nodig om overal voldoende bereik te hebben. Maar die nieuwbouw woningen zitten vol met ijzer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Tweaker-waardig kan ook zijn alles met UTP aan te sluiten. WIFI blijft altijd knoeien voor de hogere snelheden. De andere bandbreedtes zijn nu nog vrij maar over een paar jaar ook niet meer. Bedraad blijft het beste.
Alle computers hier heb ik bedraad. Wifi is voor de telefoons, remotes etc.

• HvB83
Helemaal met je eens. Heb toen ik hier ging wonen ook als eerste overal kabels getrokken, die zitten nu in de vloer ingefreesd en elke kamer heeft minstens tegenoverliggende 2 aansluitingen. Juist om te zorgen dat er zo min mogelijk wifi hoeft te zijn, terwijl ik wel flexibel blijf in mn indeling. Daar is dus wel over nagedacht.

Maar voor een laptop vind ik een kabel niet prettig, aangezien ik meestal op de bank zit. Zeker omdat de macbook pro 2012 geen ethernetaansluiting heeft. Dan zou ik een usb naar rj45 convertertje moeten hebben, dat breekt natuurlijk een keer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WickedStealthy schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:27:
Btw, heeft iemand fenimeen al gezien dat de router een unsecured connectie opzet blijkbaar howel hij met wpa2 gecofigureerd is ? Het lost zich op door even te rebooten of in te loggen en de wifi settings gewoon in de gui te bevestigen door okte klikken. Hier zijn er nog die het aangegeven hebben http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=67

Zeer kwalijk probleem aangezien op dat moment de hele straat kan surfen op je netwerk ...
Helaas heb ik dit sinds kort ook. Mijn HTC geeft dan ineens aan dat er een Open netwerk beschikbaar is. Een zeer slechte zaak! Ik had inderdaad ontdenkt dat bevesigen van de setting het probleem oplost, echter heb ik dit nu al meerdere keren gehad. FW 1.5.1 zowel als FW 1.5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]

Helaas heb ik dit sinds kort ook. Mijn HTC geeft dan ineens aan dat er een Open netwerk beschikbaar is. Een zeer slechte zaak! Ik had inderdaad ontdenkt dat bevesigen van de setting het probleem oplost, echter heb ik dit nu al meerdere keren gehad. FW 1.5.1 zowel als FW 1.5.2.
Is dit wpa2 met psk of wpa2 met aes. Ik heb dit problem nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Ik heb hier ook een paar keer last van gehad, dit na een firmware upgrade waarbij deze setting ook ineens open gezet werd.
alien433 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:44:
[...]
Is dit wpa2 met psk of wpa2 met aes. Ik heb dit problem nog nooit gehad.
Ik gebruik WPA2-AES, op de 2130 moet je dan eerst trouwens voor WPA-PSK kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
vreemd stuur meteen een melding naar Draytek op de volgende site http://code.google.com/p/vigor2130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usb stick benaderen op de 2130n

ben tot nu toe best tevreden over de 2130n, alleen nu wil ik een usb stick plaatsen voor opslag van bv een ip cam.
vraag, hoe benader ik deze sick in mijn netwerk?
er is op het net geen handleiding te vinden over dit usb / opslag gebeuren, jammer!

wat ik heb gedaan is stickje erin en naam gegeven en via FTP User Management, hoe vind ik nu het pad om deze te benaderen.
via File Explorer kan ik er wel wat oploaden (USB DISK 2.0 8G 7.4G In use)

wie is er de Draytek techneut?

alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je , zo ben ik weer wat verder, nu kom ik op

FTP-hoofdmap op 192.168.1.1

maar zie nog niet mijn geheugen stickje,

ik kan vel maar dit lukt mij niet, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
dit is je geheugen stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Waarom worden er eigenlijk maar 2 PPTP dail-in sessions ondersteunt? En is dit ergens aan te passen. 3 of 4 moet toch ook mogelijk zijn. Dat ging op die oudere/vorige firmware van draytek ook prima.

Iemand een idee of dat aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy

WickedStealthy

Too slow to die ....

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]

Iemand leek te bevestigen dat hij het probleem niet meer had met 1.5.3beta. Maar ik heb al 2 berichten naar Draytek gestuurd met dit probleem maar nog geen antwoord ontvangen.
Ik heb het met de regelmaat van de klok. Mijn router wordt wel dagelijks afgeschakeld in de nacht met domotica systeem.
Het is kwalijk omdat het mij noopt telkens ff te controleren of hij de WiFi in de morgen goed geinitialiseerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb al tijden dat op de 'System Status'-pagina "Link Status: Disconnected" wordt aangegeven terwijl ik gewoon verbinding heb. Op zich niet erg maar wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

begintmeta schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:45:
Ik heb al tijden dat op de 'System Status'-pagina "Link Status: Disconnected" wordt aangegeven terwijl ik gewoon verbinding heb. Op zich niet erg maar wel opmerkelijk.
Heb je misschien in WAN | Internet Access de WAN Connection Detection op ARP of Ping staan?
Beide opties werken niet; ik heb 'm op disabled staan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Het open draadloos netwerk probleem in 1.5.2 zit niet in de 1.5.3beta. Had zelf het probleem met open netwerk en na flashen nieuwe firmware is draadloos stabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Me_dusa op 14-09-2012 23:13 . Reden: Typos ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wilde voor het remote managen van de vigor een certificaat er aan hangen.. Het bevreemd mij nogal dat je enkel kan kiezen voor een cert met een key length van 1024... Dit lijkt me toch een beetje achterhaald.. Het vreemde is dat er wel een pull-down dingetje zit bij de keuze van de key length maar vervolgens heb je enkel 1024 als keuze en niet 2048... Heeft dit er in eerdere firmwares wel in gezeten? Ik draai nu op 1.5.3 beta1..

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

v1.5.2 heeft een dropdown met alleen de inhoud van 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hen3333
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Dag,

Iets wat ik jullie mee wil delen:

Vandaag is het me gelukt om een HP Laserjet 1020 aan te sluiten op de USB poort van de Draytek Vigor 2130.
Alleen aansluiten zou niet werken, want ik wist dat er eerst firmware naar de printer gestuurd moest worden. Dit staat o.a in de open-source software van Hewlett Packard voor Linux (hplip.sourceforge.net).
Ik heb de firmware file (staat in hplip) op de 2130 gezet middels ftp en het script /etc/hotplug.d/usb/30-printer aangepast zodat bij het inschakelen van de printer eerst "cat firmware > /dev/lp0" gedaan wordt en dat daarna draytek_lpd wordt opgestart. Dit is gelukt en het printen vanuit Linux, Windows 7 en Android naar lpd://IPNUMMER/p1 werkt.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hier iets aan hebben.
Hendri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
Vraag :

Ik moet een site2site VPN opzetten met IPSEC/AES voor een DFS (Distributed File System). Nou heb ik de eerste 40 pagina's van deze thread al doorgelezen maar wou graag toch vragen hoeveel mensen er zijn die een stabiele VPN site2site draaien met deze routers.

Ik zat te denken om 2x 2130n te kopen maar als dat niet stabiel is zal ik wat anders moeten hebben.
(Netgear Prosafe SRXN3205, Cisco RV180, RV220 of RV042G, Draytek 2920)

Is er iemand met een GOEDE aanbeveling voor een stabielste s2s met Gigabit WAN (heb glas 600Mbit) zonder dat ik boven +/- 500 euro uitkom qua budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Als je aan beide kanten een 600 mbit glas connectie hebt en je die snelheid ook over je VPN wilt benutten zou ik naar een echte VPN oplossing kijken denk ik. Dit modem functioneert waarschijnlijk prima op die 600Mbit, maar het VPN gedeelte is daar niet op berekend. Heb volgens mij op smallnetbuilder wel eens wat VPN stats voorbij zien komen, en was niet onder de indruk.

Vergelijk het met een porsche, die koop je ook niet voor de geluidsinstallatie die erin zit. Tuurlijk voldoet het en er komt geluid uit, maar je koopt de auto voor de rijeigenschappen. Voor goed geluid koop je een echte geluidsset van een degelijk merk.

Mijn advies met dergelijke snelheden, een betere VPN oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn 2130n (fw 1.5.2) toonde vanochtend kuren, de normale SSID was niet te vinden, RT2880_INIC_AP (niet beveiligd) was wel te vinden. Verbinden ging proleemloos, de webinterface deed het niet. Dus maar via ssh geprobeerd, dat werkte wel maar ik kon niet achterhalen wat het probleem was. De uptime was ±14 dagen. Na een reboot lijkt alles weer OK.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Het klinkt alsof de router een korte tijd spanningsloos is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor zover ik weet is dat niet het geval, maar ik kan het natuurlijk niet uitsluiten. Ik had verwacht dat in zo'n geval wel meer te merken zou moeten zijn aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat weer een nieuwe frimware op ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik met de 2130(v)n tegelijk 2.4 en 5 ghz apparaten kan gebruiken? Bijvoorbeeld ssid1 draait op 2.4 en ssid2 puur 5ghz. simultaan dual band dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
de 2130 heeft helaas geen 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet waarom ik deze router nou weer eruit had gekickt uit het netwerk. Diverse tijden werd mijn verbinding plots verbroken en dan is er geen verbinding met mijn Internet en ziggo modem (zowel Ubee als Cisco) mogelijk en het enige wat ik kan doen is rebooten van de Draytek maar dat kr*ng moet het gewoon blijven doen. Ik verbruik aardig wat data maar zulk soort crashes word ik gewoon niet blij van. Ik hoop dat de 1.5.3 wat stabieler is want wat was ik blij dat ik zonder deze router kon werken maar ik moet nu wel vanwege gasten op mijn internet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
Mede tweakers, ik sta op het punt om een andere router te kopen, na aanschaf was ik erg tevreden met deze router, een paar firmware upgrades later bijna alleen maar ellende :

1) 120 MBIT Ziggo lijn doet niet meer als 6 mb/s naar usenet (was met initiele firmware stabiel 13 mb/s)
2) Via wifi Youtube filmpjes kijken is een groot buffer festijn (ik zit 2 meter van de router)
3) Via bekabelde pc youtube HD films kijken wil ook nog wel een haperen (wel minder dan wifi)

Na een router reboot doet eea het weer een dag goed daarna is het weer prut, het is dat die Asus RT-AC66U nog steeds zo duur is .... Iemand hier op het forum met firmware 1.5.2 waar de router wel goed werkt op bovenstaande punten ?

• t-force
  • Laatst online: 22-08 10:40
@Antoniya001

Voor het opzetten van goede site 2 site (LAN-LAN) verbindingen moet je geen Draytek routers gaan gebruiken. Die zijn niet stabiel met VPN. Ook zijn de snelheden met VPN slecht. De 2130 zal max. zo'n 10Mbps door een 3DES VPN tunnel halen. De 2920 zal het met zo'n 15 tot 20Mbps iets beter doen.
Het grote probleem van de meeste routers is de CPU, die zijn niet berekend op snelle VPN tunnels.
Vandaar dat snelle pro routers die VPN tot zo'n 150Mbps halen al snel boven de 1000 euro komen.

Een snelle router die in VPN 170Mbps doet en ook je glasvezel met 600Mbit aan kan is de QNO QVF7305. Die is nog betaalbaar.

• Lmax
@t-force
Na het chelloo forum kom je hier ook even je eigen productlijnen introduceren. Je producten staan niet eens in de pricewatch, waarschijnlijk omdat geen enkele shop je producten verkoopt. Ga ergens anders je verkooppraatjes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
Firmware 1.53 final is vrijgegeven. Zie onderstaande zaken.

- 1 -
NO: AP1101-2 V.1
Release Note for Vigor2130 Series
Firmware Version: 1.5.3
Built Date: November 14, 2012
Applied Models:
Vigor2130, Vigor2130n, Vigor2130Vn
The Vigor2130 series are the routers with high speed in data transmission through WAN port and
LAN ports. With hardware NAT acceleration, the rate of Vigor2130 series can be greater than 800
Mbps almost.
New Features
􀁺 Support fragFINN for youth protection (dedicated for German).
􀁺 Support IGMP V3 proxy.
􀁺 Support IPv6 PPP mode.
􀁺 Support for IPv6RD tunneling technology.
􀁺 Support IPv6 for 6in4 static tunnel which can work for http://www.tunnelbroker.net/.
􀁺 Support 2nd (routing) subnet hardware acceleration.
􀁺 Support Address Mapping for NAT.
Improvement
􀁺 Fixed: License for WCF (Web Content Filter) cannot be activated.
􀁺 Fixed: The replace mode within DigitMap of Vigor2130 can't work correctly.
􀁺 Fixed: Remote VPN host cannot ping LAN hosts after 3G WAN is up then down.
􀁺 Fixed: WCF (Web Content Filter) does not work for VPN remote-dial-IN users.
􀁺 Fixed: Wrong ARP packets will be sent out while WAN interface is down and up.
􀁺 Improved: Add TR-069 parameters for System Maintenance >> Management web page.
Known Issue
􀁺 None
- 2 -
Notes
􀁺 User Mode with empty password is forbidden for security issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Leuk verhaal, maar waar kan je hem downloaden? :P

edit:
Ik heb hem al gevonden, klik >:)

edit:
Zo, geüpdatet:

Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : v1.5.3

8)

[ Voor 74% gewijzigd door _Arno_ op 21-11-2012 22:50 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

alien433 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:41:
Firmware 1.53 final is vrijgegeven. Zie onderstaande zaken.
...
Hmmz, maar het status scherm zegt nog steeds v1.5.3_RC3 :?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Lmax
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb twee 2130's, de ene is nu wel 1.5.3, de andere is v1.5.3_RC3

??

• _Arno_
Bij mij staat er gewoon 1.5.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de RC is vervangen, al na 3 dagen, voor de 1.5.3.
Deze staat ook op Draytek nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Dat is het niet, want ik heb hetzelfde firmware bestand voor beide routers gebruikt. De ene is dus 1.5.3, de andere 1.5.3_rc3. Geen idee hoe het komt, zal hem nog eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lmax schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:47:
Dat is het niet, want ik heb hetzelfde firmware bestand voor beide routers gebruikt. De ene is dus 1.5.3, de andere 1.5.3_rc3. Geen idee hoe het komt, zal hem nog eens flashen.
heb jij toevallig nog een linkje naar 1.5.3_rc3?
De laatste release geeft bij nl. een instabiel WiFi en de beta's staan niet meer op de site...
Edit;
loopt nu weer stabiel, heb erg veel last van wifi netwerken in mijn omgeving die op hetzelfde kanaal staan ingesteld :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vandaag na een lange tijd weer eens deze router aangesloten. Eerst bijgewerkt naar 1.5.3 en toen maar weer eens wat zitten testen.

Nu ben ik tegen het volgende aangelopen. Als eerste heb ik in de QoS control list een regel aangemaakt dat http de hoogste prioriteit krijgt. Verder zijn er geen regels. Nu ga ik testen op poort 80.

Als de hardware NAT aanstaat lijkt bandwith management goed te werken, als ik de grafiek moet geloven.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/95091494/HNATaan.JPG
Als ik de hardware NAT uitzet, krijgt het uitgaande verkeer de laagste prioriteit.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/95091494/HNATuit.JPG
Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 15-12-2012 20:26 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pafdaddy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:23:
Vandaag na een lange tijd weer eens deze router aangesloten. Eerst bijgewerkt naar 1.5.3 en toen maar weer eens wat zitten testen.

Nu ben ik tegen het volgende aangelopen. Als eerste heb ik in de QoS control list een regel aangemaakt dat http de hoogste prioriteit krijgt. Verder zijn er geen regels. Nu ga ik testen op poort 80.

Als de hardware NAT aanstaat lijkt bandwith management goed te werken, als ik de grafiek moet geloven.

[afbeelding]
Als ik de hardware NAT uitzet, krijgt het uitgaande verkeer de laagste prioriteit.

[afbeelding]
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Is het niet iets zoals dit met dat hij niet op 'both' staat? :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BMOX6RT5KG3oeMfTk54Vdl2b/full.png

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Die opties heb ik helemaal niet, zal een andere router zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pafdaddy schreef op maandag 17 december 2012 @ 04:03:
Die opties heb ik helemaal niet, zal een andere router zijn?
Klopt, ik heb een 2820VN, maar ik heb het idee dat het iets in deze richting is aangezien hij het perfect doet voor inkomend maar niet voor uitgaand verkeer.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De 2820 en de 2130 series zijn helaas niet met elkaar te vergelijken. De 2820 draait nog op een eigen OS van draytek, terwijl de 2130 op een meer open port van een linux versie draait. Frontend laten ze op elkaar lijken, maar backend is compleet verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lmax schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:42:
De 2820 en de 2130 series zijn helaas niet met elkaar te vergelijken. De 2820 draait nog op een eigen OS van draytek, terwijl de 2130 op een meer open port van een linux versie draait. Frontend laten ze op elkaar lijken, maar backend is compleet verschillend.
Maar dan had het toch zo kunnen zijn dat deze instelling ook bij de 2130 te vinden zou zijn? ;) Ik zie dat QoS toevallig anders geregeld is inderdaad, maar voor de rest is het heel erg hetzelfde. Het was ook maar een long shot natuurlijk ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Je poging wordt zeker gewaardeerd hoor. :Y
Zoals ik zei, het vreemde is dat het aan- of uitzetten van de hardware NAT bepaald of de outbound QoS werkt of niet.

Ik had hiervoor een 2900G en oh, wat mis ik dat ding. Jammer dat die maar 11Mbps haalde.

[ Voor 21% gewijzigd door pafdaddy op 17-12-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer een usb powered disk aan de DrayTek te hangen maar de disk start niet op, verschillende geprobeerd.
1TB, 500GB en 120GB.

Klopt het dat dit niet mogelijk is? (een USB stick van 8GB werkt wel).

Edit:
Gebruik de laatste firmware 1.5.3.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

Heb je ook al zo'n kabel geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/USBG-PB20.jpg

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is toch de kabel die standaard bij een usb powered disk zit?. Als ik hem in mijn laptop prik start hij gewoon op.
Het ledje op de behuizing gaat overigens wel branden, alleen de disk gaat niet roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Goede kans dat de poort te weinig stroom levert voor de disk. Een stick heeft vele male minder nodig dan een HDD.
Veel externe HDD's kunnen ook gevoed worden met een adapter. Goede kans dat het dan wel werkt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15:
Ja dat is toch de kabel die standaard bij een usb powered disk zit?. Als ik hem in mijn laptop prik start hij gewoon op.
Het ledje op de behuizing gaat overigens wel branden, alleen de disk gaat niet roteren.
De betreffende kabel combineert de stroom van twee USB poorten, als dat de limiterende factor is dan heb je daarna misschien genoeg vermogen om de disk wel te laten roteren. Dat soort kabels zie ik nog maar zelden bij een usb harde schijf zitten. Het proberen waard dus als je er toevallig wel een hebt liggen.
Het is namelijk niet zeker dat de Draytek ook minimaal 500mA kan leveren zoals een standaard laptop USB poort. Een USB stick heeft lang niet zoveel nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 22-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:
[...]

De betreffende kabel combineert de stroom van twee USB poorten, als dat de limiterende factor is dan heb je daarna misschien genoeg vermogen om de disk wel te laten roteren. Dat soort kabels zie ik nog maar zelden bij een usb harde schijf zitten. Het proberen waard dus als je er toevallig wel een hebt liggen.
Het is namelijk niet zeker dat de Draytek ook minimaal 500mA kan leveren zoals een standaard laptop USB poort. Een USB stick heeft lang niet zoveel nodig.
Ja dat werkt, moet dus gewoon beide usb kabels aansluiten dan werkt de schijf wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nog steeds v 151 op mijn 2130 staan, als ik wil upgraden moet ik dan eerst 152 doen en daarna 153 of kan ik gelijk 153 installeren ?
En is het nodig om te upgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan meteen naar de nieuwste versie gaan. In principe moet je natuurlijk alleen updaten als je problemen hebt die met de update worden verholpen. (maar goed ik ben bijvoorbeeld een beetje een obsessief-compulsieve updater.... dus ik moet altijd alles updaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
begintmeta schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:24:
(maar goed ik ben bijvoorbeeld een beetje een obsessief-compulsieve updater.... dus ik moet altijd alles updaten.)
Ik ken dat probleem ;)

Overigens werkt 1.5.3 prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik heb niet echt problemen (denk ik) , kijk wel wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alien433
hmm weer update op ftp.draytek.pl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Bedoel je de beta? Ik draai momenteel nog op 1.5.2 (en dat bevalt me nog prima, If it ain't broke, don't fix it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren er is weer een nieuwe beta frimware

ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Wat bedoelen ze met v2130_r2887.all dan? Niet een logisch firmware nummer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij is het een build/revisienummer. vziw is het nummer van 1.5.3 r2873.
Ik kan me tegenwoordig iets beter beheersen, in dit geval gebruik ik alleen stables. Ik ben wel heel benieuwd naar een changelog voor deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Wellicht kan iemand mij helpen, ik heb een externe HDD met voeding aan de Draytek 2130 gehangen.

Ik wil hiervoor een share aanmaken naar de root van de externe HDD. Onderstaande ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zpjdkg.png

Ik zie wel in Windows 8 bij netwerk mijn router verschijnen maar als ik hier naar toe probeer te browsen dan krijg ik de meding: Geen toegang tot \\router. \\router\everything geprobeerd maar hierbij dezelfde melding.

Kan iemand mij aangeven wat ik hier fout doe?

Werkgroep van PC en router zijn hetzelfde. Build v1.5.3

[ Voor 11% gewijzigd door Gangster93 op 24-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij is dat niet mogelijk, moet je niet altijd de share een 'naam' geven?

code:
1
2
Dit kan niet \\router\ 
Dit kan wel \\router\mapnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:10

Eddict

has Anterograde amnesia

nieuwe beta beschikbaar v2130_r2894.all (7.1 MB, 01/25/2013 07:19:00)

ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict

Eddict

has Anterograde amnesia

heeft iemand ook last van het volgende? (Vigor2130 v1.5.3)

met Chrome browser log ik in, en zie in het linkerframe CMS staan, die klik ik open en vervolgens klik ik op 'URL Content Filter', op dat moment wordt ik uitgelogd en kom ik weer op de inlogpagina uit...

toen dacht ik, test ik ook even met IE9 (zowel 32 als 64-bits), maar daar zie ik de CMS optie helemaal niet staan!
de volgende 5 menu items ontbreken onder IE; Firewall, CMS, VPN and Remote Access en Diagnostics
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Eddict schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:36:
heeft iemand ook last van het volgende? (Vigor2130 v1.5.3)

met Chrome browser log ik in, en zie in het linkerframe CMS staan, die klik ik open en vervolgens klik ik op 'URL Content Filter', op dat moment wordt ik uitgelogd en kom ik weer op de inlogpagina uit...

toen dacht ik, test ik ook even met IE9 (zowel 32 als 64-bits), maar daar zie ik de CMS optie helemaal niet staan!
de volgende 5 menu items ontbreken onder IE; Firewall, CMS, VPN and Remote Access en Diagnostics
:?
CSM bedoel je denk ik? :)

Ik gebruik IE10 en zie al die opties gewoon. Ook met de 'Compatibility modus' aan zie ik ze gewoon. Volgens mij heb ik deze opties altijd al, ook toen ik nog met IE9 werkte.

Overigens kan ik gewoon naar de 'URL Content Filter' pagina. Ik wordt dan niet uitgelogd (met IE10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict

Eddict

has Anterograde amnesia

_Arno_ schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:49:
CSM bedoel je denk ik? :)

Ik gebruik IE10 en zie al die opties gewoon. Ook met de 'Compatibility modus' aan zie ik ze gewoon. Volgens mij heb ik deze opties altijd al, ook toen ik nog met IE9 werkte.

Overigens kan ik gewoon naar de 'URL Content Filter' pagina. Ik wordt dan niet uitgelogd (met IE10).
heb je een 2130n of 2130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
geen van beide.... een 2130Vn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een 2130vn en kan 1 (voiP nummer niet bellen:
too many hops is de foutmelding in de log file en Max-Forwards is 70

Heeft iemand enig idee ?
Solcon.nl en Draytek.nl in ieder geval nog niet :((

http://www.google.nl/url?...zCw&bvm=bv.41642243,d.d2k

Testing the SIP protocol

The SIP protocol is used by communication platform servers such as Asterisk and FreeSWITCH.

The SIP test is similar to the other protocol tests, but in addition allows extra optional parameters.

IF FAILED [host] [port] [type] PROTOCOL sip [AND] [TARGET valid@uri] [AND] [MAXFORWARD n] THEN action [ELSE IF SUCCEEDED [[<X>] <Y> CYCLES] THEN action]

TARGET : you may specify an alternative recipient for the message, by adding a valid sip uri after this keyword.

MAXFORWARD : Limit the number of proxies or gateways that can forward the request to the next server. It\'s value is an integer in the range 0-255, set by default to 70. If max-forward = 0, the next server may respond 200 OK (test succeeded) or send a 483 Too Many Hops (test failed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
rschu68 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:47:
Ik heb een 2130vn en kan 1 (voiP nummer niet bellen:
too many hops is de foutmelding in de log file en Max-Forwards is 70

Heeft iemand enig idee ?
Solcon.nl en Draytek.nl in ieder geval nog niet :((

http://www.google.nl/url?...zCw&bvm=bv.41642243,d.d2k

Testing the SIP protocol

The SIP protocol is used by communication platform servers such as Asterisk and FreeSWITCH.

The SIP test is similar to the other protocol tests, but in addition allows extra optional parameters.

IF FAILED [host] [port] [type] PROTOCOL sip [AND] [TARGET valid@uri] [AND] [MAXFORWARD n] THEN action [ELSE IF SUCCEEDED [[<X>] <Y> CYCLES] THEN action]

TARGET : you may specify an alternative recipient for the message, by adding a valid sip uri after this keyword.

MAXFORWARD : Limit the number of proxies or gateways that can forward the request to the next server. It\'s value is an integer in the range 0-255, set by default to 70. If max-forward = 0, the next server may respond 200 OK (test succeeded) or send a 483 Too Many Hops (test failed)
antwoord gehad van Solcon:
(en de vraag bij Draytek Support neergelegd)
Ticket nr. 1682367

bellen naar 1 nummer in de Bilt lukt niet, rest van de Bilt wel
Geopend 14:13 26-01-2013 door Dhr. R.S. Schuurmans <r.schuurmans@gmail.com>
Bron Serviceweb
Relatie 203916
Service 677978 - VoIP - telefoonnummer (inbegrepen) -
Classificatie Digital Telephony -> Incident -> Bereikbaarheid/ Registratie
Toegewezen aan Servicedesk advanced
Status Beantwoord

Update 16 19:39 30-01-2013
Van: Joachim Bosman, Servicedesk advanced
Geachte heer Schuurmans,

Wij hebben het probleem onderzocht aan de hand van de door u aangeleverde logs. Het probleem moet gezocht worden in de Draytek router. Er is namelijk een zogenaamde HOP counter actief om te voorkomen dat er loops worden gegenereerd. Het probleem is dat deze counter op maximaal 12 staat ingesteld. Het maximum van 12 moet verhoogd worden, het liefst naar een veel hoger getal (zo hoog mogelijk). Wij weten niet of dit aangepast kan worden op de router, maar hier moet wel de oorzaak van het probleem in gezocht worden.

Met vriendelijke groet,

Joachim Bosman
Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
Hulde aan Draytek en Solcon.nl
Mijn probleem is opgelost.
Er is nieuwe firmware aan mij gemailt.

Alles werkt nu weer goed.
Ook via routershop.nl (Hugo Tang) de nodige medewerking gehad.

~remke
rschu68 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:43:
[...]

antwoord gehad van Solcon:
(en de vraag bij Draytek Support neergelegd)
Ticket nr. 1682367

bellen naar 1 nummer in de Bilt lukt niet, rest van de Bilt wel
Geopend 14:13 26-01-2013 door Dhr. R.S. Schuurmans <r.schuurmans@gmail.com>
Bron Serviceweb
Relatie 203916
Service 677978 - VoIP - telefoonnummer (inbegrepen) -
Classificatie Digital Telephony -> Incident -> Bereikbaarheid/ Registratie
Toegewezen aan Servicedesk advanced
Status Beantwoord

Update 16 19:39 30-01-2013
Van: Joachim Bosman, Servicedesk advanced
Geachte heer Schuurmans,

Wij hebben het probleem onderzocht aan de hand van de door u aangeleverde logs. Het probleem moet gezocht worden in de Draytek router. Er is namelijk een zogenaamde HOP counter actief om te voorkomen dat er loops worden gegenereerd. Het probleem is dat deze counter op maximaal 12 staat ingesteld. Het maximum van 12 moet verhoogd worden, het liefst naar een veel hoger getal (zo hoog mogelijk). Wij weten niet of dit aangepast kan worden op de router, maar hier moet wel de oorzaak van het probleem in gezocht worden.

Met vriendelijke groet,

Joachim Bosman
Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 11:02

marfra944

Marcel

De GlobalView Web Content Filtering Licentie is hier echt belachelijk duur: goedkoopste € 116,-

In de UK kun je hem voor € 30,- anschaffen:
http://www.serversdirect...._Months__WCFB/version.asp

Het gaat uiteindelijk alleen om de licentiecode.

Iemand hier ervaring mee?

Marcel Wagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944

marfra944

Marcel

Gangster93 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:59:
Ik zie wel in Windows 8 bij netwerk mijn router verschijnen maar als ik hier naar toe probeer te browsen dan krijg ik de meding: Geen toegang tot \\router. \\router\everything geprobeerd maar hierbij dezelfde melding.

Kan iemand mij aangeven wat ik hier fout doe?

Werkgroep van PC en router zijn hetzelfde. Build v1.5.3
Gebruik het Gateway adres van je router in de verkenner: bijv. 192.168.1.1 en je zie de shares.

Marcel Wagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Sinds 3 maanden gebruik ik ook de 2130 icm 100Mb Glasvezel.
De doorvoersnelheid van Wan <> Lan is super....geen verlies !
Alleen moet ik 1 x per week de 2130 een keer aan/uitzetten omdat hij dan de maximale snelheid niet meer door geef. Normaal haal ik 11,23 Mb/sec Download,...maar dan maar 8,40 Mb/sec.
Keertje uitzetten en weer aan is dan de oplossing en haal ik weer maximaal.
Loop het geheugen dan vol ofzo ? Of is er een soort refresh optie in de firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:35
Heb het halve Internet afgezocht, maar kan nergens vinden waar in de sentup ik de huidige up en down snelheid kan zien....Draai nog de 1.5.1.2 firmware....Beetje een noob vraag, maar ik kijk er denk ik echt overheen....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

MasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:34:
Heb het halve Internet afgezocht, maar kan nergens vinden waar in de sentup ik de huidige up en down snelheid kan zien....Draai nog de 1.5.1.2 firmware....Beetje een noob vraag, maar ik kijk er denk ik echt overheen....
Die is daar ook niet terug te vinden. Dat is meer informatie van je modem dan van je router.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:35
Leek me ook, maar aangezien ik niet in mijn kabelmodem (Arris) kom, dacht ik dat het wellicht ook in de router terug te vinden was. Thanks!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

MasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:34:
nou ja, je kunt wel per IP zijn wat zijn in/uit snelheid is (Diagnostics --> Data Flow Monitor) met onderaan de pagina het totaal van in en uit. Hij maakt geen onderscheid tussen lokaal en internet verkeer, maar beter iets dan niets :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De beta directory is niet meer beschikbaar op de poolse FTP. Iemand nog alternatieven voor de laatste beta download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik zou graag een overzicht willen van het verbruik dat via de router loopt.
In het Traffic Overview kan je per poort het aantal Bytes zien, echter dit is niet overzichtelijk.

1: Is het mogelijk om in dit het overzicht MegaBytes te zien te krijgen?

2: Hoe kan ik een overzicht van het verbruik per systeem(PC's, telefoon, etc.) te zien krijgen?

3: Kan ik ergens een real-time verbruik in megabytes zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

1: Nee.
2: Dit is niet mogelijk.
3: Nee.

Ik weet dat de 2850 onder "traffic graph" totalen per WAN laat zien. Dit doet de 2130 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Zijn er wel mogelijkheden om dit te creëren door de firmware aan te passen of andere firmware te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Firmware aanpassen lijkt me lastig, tenzij je diep in die programmatuur wilt duiken. Alternatieve firmwares ben ik nog niet tegen gekomen.

De router is met SNMP uit te lezen. Als je een computer/server hebt kan die met mrtg/cacti/observium het verkeer per ethernet poort in grafieken weergeven. Observium telt daarbij ook het verkeer, dus kan je het verbruik in megabytes of gigabytes over een bepaalde periode zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt, ik ga mij hier eens in verdiepen.

Ik wil gewoon erg graag het netwerk verkeer van mijn netwerk inzichtelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggio1001
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 13:59
Wie o wie kan mijn helpen met het volgende probleem?

Ik maak een succesvolle VPN verbindig met mijn Macbook Pro naar de Vigor 2130n, alleen kan ik dan niet mijn interne apparaten pingen (bereiken).

Dit gaat op een Windows machine wel goed. Weet iemand of dit een setting is op mijn Router (Firmware 1.5.3) geinstalleerd, of op mijn Macbook Pro?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik zou beginnen met zoeken in de macbook, als het met een windows PC wel werkt. Zou ook geen setting in de draytek weten dit dit blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944

marfra944

Marcel

marfra944 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:12:
De GlobalView Web Content Filtering Licentie is hier echt belachelijk duur: goedkoopste € 116,-

In de UK kun je hem voor € 30,- anschaffen:
http://www.serversdirect...._Months__WCFB/version.asp

Het gaat uiteindelijk alleen om de licentiecode.

Iemand hier ervaring mee?
Inmiddels kan ik melden dat dit geen probleem is (zoals verwacht).

Marcel Wagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 ip camera's (ebode ip vision 58) geïnstalleerd met bewegingsdetectie.
Het opslaan van screenshots op de ftp server van de Draytek is geen probleem.
Heb een USB stick op de Draytek aangesloten waar de beelden worden opgeslagen, zodra er beweging is gesignaleerd.

De camera heeft ook een video opname mogelijkheid bij bewegingsdetectie.
Deze functie werkt alleen als mijn laptop aan staat en het programma voor de ipcamera is geopend in internet explorer.

Zou graag willen weten hoe ik de opgenomen videobeelden (alarm) kan doorsturen naar de Draytek zonder tussenkomst van een laptop/pc en of NAS.

Met foto's gaat dit dus wel, laptop hoeft dan niet aan te staan, maar met video niet...
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste