[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia #2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Mede-auteur:
  • Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34

Vanx

Applicaties via Cydia/Installer.app #2

Introductie

Na de introductie van de 2.0 versie van de firmware voor de iPhone en de iPod liet de jailbreak software niet lang op zich wachten.
Na het jailbreaken is het natuurlijk de bedoeling om van de mogelijkheid om extra software te installeren gebruik te maken ;)

Voor de vorige firmware waren er twee mogelijkheden om dit te doen:
• Installer.app
• Cydia

Afbeeldingslocatie: http://appleiphoneschool.com/icons/installer.pngInstaller.app

Wat is Installer.app?
Installer.app is een programma waarmee je extra software op je iPhone kunt installeren. Bij de meeste mensen wordt Installer.app automatisch op de iPhone geïnstalleerd wanneer ze een unlock-methoden gebruiken. Je ziet dan het Installer-icoontje op het Springboard (startscherm) staan. Een alternatief voor Installer is Cydia.
Technisch
Installer.app is een UIKit-gebaseerde pakketmanager (package manager) voor de iPhone. Het werkt door het downloaden van 'packages' over WiFi, EDGE of 3G. Je kunt er programma's op je iPhone mee installeren, deïnstalleren en updaten via verschillende bronnen, (repositories).
Download
Installer werd voorheen ontwikkeld door Nullriver, maar is sinds een aantal maanden overgedragen aan het RiP Dev Team. Wil je Installer downloaden, dan kun je daarvoor het beste een van de bekende unlockmethoden (PwnageTool, WinPwn, Liberty+) gebruiken. Handmatig installeren is nogal omslachtig. Het kan wel handmatig, ik weet alleen niet hoe ;)
Apps
Afbeeldingslocatie: http://www.installerapps.com/wp-content/uploads/2009/09/kir2-200x300.PNG
NaamKirikae
Sourcehttp://code.google.com/p/iphone-kirikae/
SectieTweaks
OmschrijvingÉén van de twee apps die multi-tasken mogelijk maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.installerapps.com/wp-content/uploads/2008/10/backgrounder_enabled.png
NaamBackgrounder
Sourcecode.google.com/p/iphone-backgrounder/
SectieTweaks
OmschrijvingDe andere app die multi-tasken mogelijk maakt. Dit werkt volgens een ander principe dan Kirikae, wat meer een soort taak beheer is, maar hetzelfde idee. Keep on going!

Afbeeldingslocatie: http://www.installerapps.com/wp-content/uploads/2009/09/Anonymous_2-200x300.jpg
NaamAnonymous
Sourcehttp://www.installerapps.com/2009/09/04/anonymous/
SectieFunstuff
OmschrijvingEen app die het mogelijk maakt om anoniem mailtjes te versturen vanaf een nep e-mail adres.

Afbeeldingslocatie: http://iphonefreakz.com/wp-content/uploads/2009/08/cydia-logo.pngCydia

Afbeeldingslocatie: http://www.appleiphoneapps.com/wp-content/uploads/2008/07/img_0004_2.pngAchtergrond informatie over Cydia
Als je de 2.0 firmware gejailbreakt hebt is de kans groot dat Cydia automatisch geïnstalleerd is, zo niet dan kan je de jailbreak eenvoudigweg nog een keer uitvoeren en Cydia aanvinken

De eerste keer dat Cydia opstart kan het zijn dat er essentiele updates geïnstalleerd moeten worden; het is sterk aan te raden dit doen. Hou er echter rekening mee dat dit enige tijd kan duren.

Apps
NaamOpenSSH
SourceTelesphoreo
SectieNetworking
OmschrijvingMaak het mogelijk om via ssh op je iPhone in te loggen
Let op: je iPhone is als je een dataverbinding hebt ook via internet benaderbaar !!!
Pas dus zo snel mogelijk het 'root' en 'mobile' password aan

NaamToggle SSH
SourceBigBoss & Planet-iPhones
SectieUtilities
OmschrijvingMaak het mogelijk om ssh aan en uit te zetten

Afbeeldingslocatie: http://modmyi.com/forums/attachments/native-iphone-ipod-touch-app-launches/743d1186562363-mobile-terminal-alpha-version-profile.png
NaamMobile Terminal
SourceTelesphoreo
SectieTerminal Support
Omschrijvingeen terminal applicatie om rechtstreeks commando's op je iPhone/iPod uit te kunnen voeren

Afbeeldingslocatie: http://www.appleiphoneschool.com/wp-content/uploads/2008/07/customize21cydia-160x240.png
NaamCustomize
SourceSte Packaging
SectieUtilities
Omschrijvingeen applicatie om de look & feel aan te kunnen passen (ook dmv theme's

Als je zelf apps wilt toevoegen aan dit topic, DM ze dan naar mij met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[table]
[tr][td rowspan=5][img=100]screenshot[/][/td][/tr]
[tr][td][b]Naam[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Source[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Sectie[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Omschrijving[/b][/td][td][/td][/tr]
[/table]
Overige iPhone gerelateerde topics
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop Deel 3
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Deel 3
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
[iPhone]Tethering
[iPhone en iPod touch]Cases, hoesjes & bescherming
[iTunes]Ervaringen en discussie
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3
[iPod Touch]Ervaringen en discussie deel 7

[ Voor 31% gewijzigd door thijsje66 op 16-12-2009 13:27 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
*gereserveerd voor changelog*
• 16 december 2009: Links onderaan geüpdate

[ Voor 44% gewijzigd door thijsje66 op 16-12-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
Installer kan volgens mij er wel uit, of gewoon een kleine vermelding, zelfs op de 1.1.4 firmware werkt die niet meer. Ook even een linkcheck/update en updaten van verhaaltje+layout kan geen kwaad 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik ben ook nog lang niet klaar, maar het begin is er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

(er zijn wat plaatjes stuk)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
*Thijs zucht*
kijk eens in de post boven jouw post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit legaal? volgens mij niet, en als het illegaal is, mag het dan hier in tweakers worden gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:19:
is dit legaal? volgens mij niet, en als het illegaal is, mag het dan hier in tweakers worden gepost?
Jailbreaken is volkomen legaal, je verliest alleen wel je garantie. Verder is het enige illegale het unlocken van je iPhone, wat dan wel weer via Cydia moet, waar ook weer andere spellen instaan, en tools en tweaks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm, vergeet rock your phone niet!

Erg populair laatste tijd. Ik heb nog bergen leuke jailbreak applicaties, die erin kunnen :).

Klopt het dat jij niet eens een iPod touch/iPhone hebt? (Gezien je LG secret berichtje en je posts in een topic van jou over refurbished iPod's) Is het dan verstandig dit topic over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat klopt, ik heb er geen. Maar het is in overleg met een moderator overgenomen, dus dat zal wel goed zitten. Mss kan ik iem. medeauteur maken. Meldt iemand zich als kandidaat?

@vanx
rock your phone ziet er goed uit, dat wordt een title change, zoveel mogelijheden!

[ Voor 20% gewijzigd door thijsje66 op 16-12-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
thijsje66 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:34:
Dat klopt, ik heb er geen. Maar het is in overleg met een moderator overgenomen, dus dat zal wel goed zitten. Mss kan ik iem. medeauteur maken. Meldt iemand zich als kandidaat?
Had je vertelt dat je geen itouch/iPhone hebt?
@vanx
rock your phone ziet er goed uit, dat wordt een title change, zoveel mogelijheden!
Het bovenste was niet @ mij gericht ;) ? Eigenlijk heeft het minder mogelijkheden, maar het is wat netter gedocumenteerd en vertelt. Zit een nogal lang verhaal aan vast dat begint bij intelliscreen en verder gaat bij SmartScreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ja bovenste ook, maar onderste wijzigde ik daarna in een edit. Foutje ;)
Nee, ik heb niet vertelt dat ik geen iPod touch/ iPhone heb. Maar ik vind altijd dat als je je ergens echt in verdiept, het ook wel goed is.
Mss kan ik iem. medeauteur maken. Meldt iemand zich als kandidaat?

[ Voor 15% gewijzigd door thijsje66 op 16-12-2009 18:12 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er een lijstje met apps die je springboard een ander uiterlijk geeft? Ik wil ook een mooie achtergrond ipv dat saaie zwart, heb al verschillende pakketten langs zien komen maar geen idee welke ik nou moet hebben of aan mijn wensen voldoet. Misschien handig om een mooi overzicht te maken met welke er zijn en wat ze allemaal te bieden hebben (met uiteraard een plaatje ;)).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hero Of Time, je zou een kijkje kunnen nemen in: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, ga ik doen, maar het zou toch prettig zijn als het hier ook wordt genoemd, het zijn tenslotte apps die je bij Cydia kan vinden.
Of iig even een linkje plaatsen zodat dit soort vragen niet nog een keer gesteld worden. Sommige mensen (zoals ik), zien niet direct dat het dit soort apps niet hier besproken worden, maar in een apart mod topic.

Edit:
Ik had al wel een deel van het vorige topic doorgenomen, maarja, bomen en bos :X.

[ Voor 55% gewijzigd door Hero of Time op 17-12-2009 21:51 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
Huidige TS is idd out of date, maar je zou op z'n minst het voorgaande deel door kunnen nemen en kijken wat daar al voor apps genoemd zijn O-)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.