Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:48
Matched: ziggo
dreamless schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:39:
Dag allemaal,

Misschien ietwat off-topic, maar ik wou even iets vragen omtrent het "afknijpen" door ziggo van usenet (of ook andere) verbindingen.

Normaliter trek ik met mijn alles in 1 extra verbinding 1.8 MB/s. Nu begin ik te merken dat dit na verloop van tijd radicaal teruggeschroefd wordt. Hij wordt keihard vastgezet op exact 800kB/s.

Veelzeggend screenshotje bijgevoegd. Laatste dipje in de lijn heeft er niks mee te maken.

http://img443.imageshack.us/img443/5048/ziggo.png

Heeft ziggo hier een vinger in?

Groetjes,
die ervaring deel ik niet, van astranews haal ik stabiel 13,6MB/sec, nergens een limiet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 13:02
Geen matches
ionicdog schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:35:
ik heb al opendns geprobeerd maar toen kreeg ik hetzelfde probleem opeens weer.
dus google dns zal wel niet veel uitmaken
ik zal mijn oude linksys maar weer uit het stof halen en kijken of het dan weg blijft..
Heb je een factory defaults al geprobeerd? Ik had ook problemen met mijn internet via Draytek 2130N, loopt nu als een zonnetje. Waarschijnlijk zat er ergens iets brak in de settings die ik stiekem ergens had gedaan terwijl dit niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Geen matches
Meer mensen last van storing op het analoge signaal van Veronica, Net 5 en RTL 8?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/lb2af.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:15:
Meer mensen last van storing op het analoge signaal van Veronica, Net 5 en RTL 8?

[afbeelding]
Ik zeg coax probleem, kijk je coax kabel even na ziggo kan hier niets aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
RVE_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:18:
[...]

Het ging alleen om die 3 zenders. De rest was gewoon loepzuiver en het digitale signaal was ook in orde: Kwaliteit 100% en signaalsterkte 66%. BER-waarde was gewoon 0 zoals het hoort.

Het probleem is inmiddels vanzelf verdwenen.

Edit:

Internet is ook niet uitgevallen en de telefoonlijn deed het ook gewoon.

Ziggo kon er duidelijk dus wel wat aan doen!

Hier in huis heb ik een TRAS-1000/B hangen, daarachter een Tratec versterker (alle uitgangen actief retour), overal Hirschmann EDC01 einddozen, en alleen maar H125 coax (ook tussen wandcontactdoos en apparatuur) met Hirschmann connectors. Zit hier wel goed dus!

[ Voor 31% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 20-03-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Geen matches
nee dat was het volgende plan, morgen heb ik tijd dus dan even proberen
ik krijg er nu ook een netwerkprobleem bij. kan opeens niet alles delen en thuisgroep werkt niet...om moedeloos van te worden. als factory default niet helpt hang ik even mijn linksys tussen
MSoft06 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:44:
[...]

Heb je een factory defaults al geprobeerd? Ik had ook problemen met mijn internet via Draytek 2130N, loopt nu als een zonnetje. Waarschijnlijk zat er ergens iets brak in de settings die ik stiekem ergens had gedaan terwijl dit niet de bedoeling was.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Geen matches
Hier werkt, inmiddels alles, nu 1maand stabiel. Dan geloof ik het pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Geen matches
Voor het eerst misbruik@casema.nl nodig gehad. Eens kijken wat daar de responsetijd op is.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:00:
[...]Internet is ook niet uitgevallen en de telefoonlijn deed het ook gewoon.

Ziggo kon er duidelijk dus wel wat aan doen!
Dat komt omdat jullie in amaliastein minder betalen dan wij in het monnikenhof :X O-) (flauw grapje)

Ik weet niet of het een met het andere verband heeft, mijn download is al maanden strak en stabiel, maar kom vandaag met moeite boven de 13mb uit, en dat zou 20mb moeten zijn. wellicht heeft Ziggo een capiciteits probleem?

[ Voor 24% gewijzigd door marcel23456 op 20-03-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saewer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 16:08
Geen matches
Ik zit voor drie maanden in het buitenland ivb studie en krijg hier gratis internet (Zweden), ik dacht zal wel langzaam zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/4679/schermafbeelding2010032a.png
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 21:32

ulTimaS

Mayhaps

Geen matches
saewer schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:42:
Ik zit voor drie maanden in het buitenland ivb studie en kreeg hier gratis internet (Zweden), ik dacht zal wel langzaam zijn:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 21:58
marcel23456 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:38:
[...]

Dat komt omdat jullie in amaliastein minder betalen dan wij in het monnikenhof :X O-) (flauw grapje)

Ik weet niet of het een met het andere verband heeft, mijn download is al maanden strak en stabiel, maar kom vandaag met moeite boven de 13mb uit, en dat zou 20mb moeten zijn. wellicht heeft Ziggo een capiciteits probleem?
Ik kwam zonet ook niet boven de 11 mbit. Een reboot van het modem en ik haal weer 19.6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:28
Geen matches
Ik zit voor drie maanden in het buitenland ivb studie en kreeg hier gratis internet (Zweden), ik dacht zal wel langzaam zijn:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hmm sweet 100Mbit lijntje dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Geen matches
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Weet je zeker dat je niet in Noorwegen zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Geen matches
Volkert schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:28:
[...]

Weet je zeker dat je niet in Noorwegen zit? :)
Ik kan ook gewoon Casema B.V. op het scherm toveren met Brussel eronder, hoor :P (Oslo is de speedtestserver).

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Geen matches
Ik zit voor drie maanden in het buitenland ivb studie en kreeg hier gratis internet (Zweden), ik dacht zal wel langzaam zijn.
Zweden is een van de landen die redelijk op kop loopt qua snelheid:
http://www.speedtest.net/global.php#0,3
Je kan daar rustig gemiddeld 50Mbit verwachten en je merkt ook dat snelheids testen die kant uit bijna net zo snel zijn als hier in Nederland, terwijl je toch even een paar honderd kilometer af legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Geen matches
Rubenus schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Ik kwam zonet ook niet boven de 11 mbit. Een reboot van het modem en ik haal weer 19.6. :)
Idd, dat was hier ook de oplossing.

http://speedtest.ookla.com/result/795965442.png

marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

En toen lag het ubee telnet wachtwoord ook op straat. Dat mensen daar echt 8 jaar over hebben gedaan, ongelofelijk.

http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=263948&postcount=409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-02 13:22
RVE_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:18:
[...]

Wij hadden precies hetzelfde probleem met die 3 zenders en na contact te hebben gelegd met ziggo kwam via het keuze menu al naar voren dat er een storing was in ons gebied.

In de avond hadden ze het al weer opgelost. ;) ;) ;)

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 13:02
Skinkie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 03:40:
En toen lag het ubee telnet wachtwoord ook op straat. Dat mensen daar echt 8 jaar over hebben gedaan, ongelofelijk.

http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=263948&postcount=409
Waarom zou je dit willen doen, enige wat ik me voor kan stellen is een mac address pakken van iemand met 120mbit lijntje, maar dan is het nog de vraag of de apparatuur in jouw wijk het aan kan.

Kortom, er waren best wel mensen die dit hadden gekund alleen niet gedaan hebben vanwege het feit dat er toch loze dingen in te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Geen matches
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lekker, maar die ping is minder :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 21:39
Van Tele2 ben ik overgestapt naar Ziggo. Maar het is er echt niet op vooruit gegaan. Tele2 was bij mij niet sneller, maar had wel een constante snelheid. Eigenlijk zo'n 12mbit ipv 20mbit dat ze beloven.

Maar bij Ziggo haal ik soms 19,98mbit, wat zeer netjes is. Maar het fluctueert erg vaak. Soms heb ik maar 5mbit. Kan zoiets aan mijn eigen fysieke verbinding liggen, of is er iets wat ik hier zelf aan kan doen?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Geen matches
MSoft06 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:06:
Waarom zou je dit willen doen, enige wat ik me voor kan stellen is een mac address pakken van iemand met 120mbit lijntje, maar dan is het nog de vraag of de apparatuur in jouw wijk het aan kan.
Mijn idee is nogsteeds om een VPN te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
xtreme_lunatic schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:13:
Van Tele2 ben ik overgestapt naar Ziggo. Maar het is er echt niet op vooruit gegaan. Tele2 was bij mij niet sneller, maar had wel een constante snelheid. Eigenlijk zo'n 12mbit ipv 20mbit dat ze beloven.

Maar bij Ziggo haal ik soms 19,98mbit, wat zeer netjes is. Maar het fluctueert erg vaak. Soms heb ik maar 5mbit. Kan zoiets aan mijn eigen fysieke verbinding liggen, of is er iets wat ik hier zelf aan kan doen?
en is dat direct aan 't modem? of met een router der tussen. Je kunt om de problemen uit te sluiten een sproberen om een tijdje direct aan 't modem te werken. Der zijn er namelijk zat die gewoon een goede stabiele verbinding hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Anoniem: 148522 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:56:
Vanmiddag heb ik bij de dealer een standaard Z1 abonnement aangevraagd (4mbit/0.5mbit) maar kreeg een Arris Docsis 3.0 modem mee. Iets te veel van het goede lijkt me, maar gaat deze combinatie wel werken?
Hoe meer mensen een Docsis3-modem hebben hoe sneller het ook wordt voor de rest. Zelfde geldt ook bijv. voor wifi: als daar één iemand op zit die heel traag is, kunnen snelheden van andere gebruikers ook enorm inkakken.

Vandaar altijd gebruik maken van een zo nieuw mogelijke standaard! (Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
xtreme_lunatic schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:13:

Geen enkele provider "belooft" wat, en zeker niet als ze met "TOT 20 Mbps" adverteren.

En 's avonds in piektijden kan het sowieso inkakken omdat je natuurlijk een behoorlijke oversubscription hebt, ik meen iets van 1:25. M.a.w. als iedere abonnee tegelijkertijd de maximale bandbreedte zou trekken, heeft iedereen maar 1/25 van de oorspronkelijke snelheid.

Verder zijn er nu volop (tijdelijke) werkzaamheden van Ziggo, dus daar kan het ook mee te maken hebben.

En nee, zelf kun je daar niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323239

Hallo,

Ik wil aankomende week graag mijn Ziggo internet gaan aansluiten, echter weet ik niet precies waar ik deze moet aansluiten. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Het is een appartementencomplex waarbij er maar 1 meterkast is. Daar komt dan ook het signaal van Ziggo binnen. Deze gaat de versterker in, en vervolgens wordt er gebruik gemaakt van een soort verdeelstation. Het internet is aangevraagd op het nummer van het complex, niet op een toevoeging van een appartement.

http://img684.imageshack.us/img684/3072/foto0058b.jpg

Mijn vraag: kan ik mijn modem in de meterkast hangen, en zo ja, waar moet deze aangesloten worden? In het verdeelstation is nog 1 aansluiting vrij...

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 323239 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:06:
Mijn vraag: kan ik mijn modem in de meterkast hangen, en zo ja, waar moet deze aangesloten worden? In het verdeelstation is nog 1 aansluiting vrij...
Ja, je kunt het modem in de meterkast hangen.

Op de hoofdaansluiting, die kabel die uit de grond komt, moet de aansluitdoos/splitter van Ziggo komen.

Van daaruit gaat een kabel naar het modem en een andere kabel naar die Hirschmann (goed professioneel spul overigens) antenneversterker.

De rest blijft dan zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ligt het nou aan mij, of werkt Ziggo Live TV niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

vr6-only

Blub Blub

Geen matches
Hier werkt het ook niet, heeft wel vaker last van.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkert schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:26:
[...]

Ja, je kunt het modem in de meterkast hangen.

Op de hoofdaansluiting, die kabel die uit de grond komt, moet de aansluitdoos/splitter van Ziggo komen.

Van daaruit gaat een kabel naar het modem en een andere kabel naar die Hirschmann (goed professioneel spul overigens) antenneversterker.

De rest blijft dan zoals het is.
Top, dan weet ik voldoende. Bedankt voor je heldere uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen matches
vr6-only schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:36:
Erg vaak, zo vaak dat ik tegenwordig maar gewoon mijn digitenne aanzwengel ipv probeer op mijn pc te kijken. Jammer, want het is wel lekker makkelijk (al mogen van mij alle kanalen van het basispakket wel uitgezonden worden.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
1 vraagje nog, schiet me zo te binnen. Zit de splitter voor de hoofdaansluiting bij het pakket in? En moet ik hierop nog een speciale in-/uitgang gebruiken of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zit bij het pakket in.
Daar zitten 3 uitgangen op. 1 voor het modem (met schroefdraad), en 2 voor de tv/radio (waar je 1 van gebruikt). Lees wel het boekje even goed door wat erbij zit. In die splitter zit een schakelaar... stel je die verkeerd in, dan splits je ook nog eens het radiosignaal van het tv-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb denk ik een splitter nodig met 1 ingang voor schroefdraad en 2 uitgangen voor schroefdraad (hoofdaansluiting erin, schroefdraad voor modem en versterker eruit). Moet ik hiervoor met Ziggo contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:26:
Ligt het nou aan mij, of werkt Ziggo Live TV niet meer?
vr6-only schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:36:
MeNTaL_TO schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:16:
[...]

Erg vaak, zo vaak dat ik tegenwordig maar gewoon mijn digitenne aanzwengel ipv probeer op mijn pc te kijken. Jammer, want het is wel lekker makkelijk (al mogen van mij alle kanalen van het basispakket wel uitgezonden worden.)
Inderdaad. Extreem vaak gebruik ik het niet maar meestal werkt het in 50% van de gevallen niet. Heel erg flauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 12:59
Geen matches
Skinkie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:39:
[...]

Mijn idee is nogsteeds om een VPN te maken :)
Ik ben nog altijd benieuwd hoe het dan loopt met je telefoonaansluiting :)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 323239 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:30:
Ik heb denk ik een splitter nodig met 1 ingang voor schroefdraad en 2 uitgangen voor schroefdraad (hoofdaansluiting erin, schroefdraad voor modem en versterker eruit). Moet ik hiervoor met Ziggo contact opnemen?
Je kunt het proberen, maar ik weet niet of ze dat kunnen/willen leveren.

Anders moet je dus de binnenkomende kabel strippen (met een striptang) en aansluiten op de aansluitdoos van Ziggo. Van daaruit moet je dan dus een verloopkabel van "gewone" coax-connector naar F-connector voor het TV/Radio gebeuren zien te maken. Zeker geen Plug'n'Play dus als je er geen ervaring mee hebt. Het modem is overigens van F-connector naar F-connector, die kabel zit erbij.

Edit: Er zijn ook verloopdingetjes bij electronica-online bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/384.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Volkert op 21-03-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook allerlei verloopjes te koop waarmee je een f-connector toch op een coax-connector kan drukken.

edit: :) wat hij hierboven dus ook zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 21-03-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Geen matches
job schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:13:
Er zijn ook allerlei verloopjes te koop waarmee je een f-connector toch op een coax-connector kan drukken.

edit: :) wat hij hierboven dus ook zegt.
Soms kunnen mensen op precies hetzelfde moment precies hetzelfde idee hebben blijkbaar :D

Anyway, de TS moet de grondkabel sowieso wel gaan strippen, dus de bestaande F-connector eraf knippen. Daar is helaas niet een simpelere Plug'n'Play oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben top op zekere hoogte technisch aangelegd, maar ik denk dat dit niets voor mij is (had eigenlijk gehoopt dat het modem aangesloten kon worden op de vrije uitgang van de versterker ;) )

Ik ga vanmiddag maar eens naar Ziggo bellen of ze een monteur willen sturen die dit kan regelen/aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Anoniem: 323239 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:06:

Het is een appartementencomplex waarbij er maar 1 meterkast is. Daar komt dan ook het signaal van Ziggo binnen. Deze gaat de versterker in, en vervolgens wordt er gebruik gemaakt van een soort verdeelstation. Het internet is aangevraagd op het nummer van het complex, niet op een toevoeging van een appartement.
Aparte situatie zeg. Je kunt dus maar één abo aanvragen, die je moet delen met de buren, of die jij alleen gebruikt en de rest geen Ziggo meer kan aanvragen (er kan maar één signaal op die kabel). Dat is bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 23:26

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 27577 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:52:
[...]

Aparte situatie zeg. Je kunt dus maar één abo aanvragen, die je moet delen met de buren, of die jij alleen gebruikt en de rest geen Ziggo meer kan aanvragen (er kan maar één signaal op die kabel). Dat is bekend?
Je vergeet hierbij wel dat buitenshuis ook maar één kabel ligt hoor. Vandaar dat het dus ook een gedeeld medium is. Dus jij en je buren zitten uiteindelijk gewoon via dezelfde kabel te internetten. Die kabel wordt gewoon via wijkkasten enzo afgesplitst naar de afzonderlijke huizen. Stel je voor, anders had iedereen een aparte kabel naar Ziggo liggen :P

Het lijkt me dus verder geen probleem, maar z'n modem zal wel vòòr de versterker moeten komen te zitten lijkt me tenzij de versterker retourgeschikt is.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 22-03-2010 10:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 27577 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:52:
[...]

Er kunnen op 1 Ziggo kabel meerdere internet abo's (en dus modems) worden aangesloten bij Ziggo. Geen enkel probleem hoor. Laatst nog een topic over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Wolly schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Er kunnen op 1 Ziggo kabel meerdere internet abo's (en dus modems) worden aangesloten bij Ziggo. Geen enkel probleem hoor. Laatst nog een topic over geweest.
Geen enkel is ook weer een beetje overdreven, je hebt nogsteeds te maken met (mogelijk) signaal verlies natuurlijk. Maar retourgeschikte versterker is het magische woord daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239455

Geen matches
Tjees..

Nu al twee weken een onstabiele verbinding.
Telefonie erg slecht,kraakt,digitaal geluid, valt vaak uit ( de ander hoort je dan wel :( *@&$% en tieren.. maar ik hoor niets..)
Daarnaast fluctureerd mijn internetverbinding enorm.
Zo van het ene op het andere moment van 48Mbit naar 1 Mbit down en 1,5 Mbit up..
Reboots... rechtstreeks aan het modem niets helpt..
En dan plots out of the blue doet hij het weer strak.. dan na x uurtjes bats weer slecht.
De technische dienst kan niet meer bij mijn modem.. en ik ook niet meer.. ( misschien een ander ip gekregen..)
Modem overleden? ( draait nog geen 2 maanden..)

Tis een Ubee modem.. monteur komt vrijdag...
Heeft iemand anders last van onstabiele verbindingen regio zwolle?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239455 op 22-03-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Geen matches
krijg deze week mijn nieuwe modem voor de upgrade van allin1 plus > extra.
ga er vanuit dat ik een UBEE krijt.
hoop dat alles vlekkeloos gaat bij aansluiten. aanstaande zaterdag word mijn abbo omgezet dus dan zou ik op 50/5 moeten zitten.

wel onderhand al 3x gebeld voordat eindelijk het adminisratief goed stond.
1e keer bellen was niets uitgevoerd met mijn verzoek.
2e keer wel
3e keer was ter controle of het echt was doorgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nog een vraag. De versterker is een GHV 820A, welke volgens mij retourgeschikt is. Betekent dit niet dat het gemakkelijker is om het modem op de vrije uitgang van de multitap aan te sluiten ipv het modem voor de versterker te hangen? Of gaat er dan bij gebruik van 120 Mbit op de lijn iets verloren aan het digitale tv signaal?

Zie ik hierbij verder iets over het hoofd? Ik heb namelijk niet zo'n zin om die kabels eruit te trekken en te gaan strippen, dan laat ik dit liever door een monteur doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Geen matches
Anoniem: 323239 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:07:
Betekent dit niet dat het gemakkelijker is om het modem op de vrije uitgang van de multitap aan te sluiten ipv het modem voor de versterker te hangen?
Als het werkt dan werkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Geen matches
Skinkie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:52:
[...]
Als het werkt dan werkt het ;)
Dat zeggen monteurs ook heel makkelijk. Vervolgens had ik van begin oktober tot eind december gemiddeld 3 disconnects per dag met dat @!%$^#! Ubee modem. Het gaat er natuurlijk om dat het te allen tijde stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 29-05 22:01
Geen matches
Bij mij is het ook al 2 dagen een ramp. Ping is redelijk goed (30 a 40ms) maar download gaat vooral in de avonduren naar 1 a 2 mbit en upload ook. Dat terwijl ik 30/4 heb. :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 10:05
Geen matches
Anoniem: 151407 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:11:
krijg deze week mijn nieuwe modem voor de upgrade van allin1 plus > extra.
ga er vanuit dat ik een UBEE krijt.
hoop dat alles vlekkeloos gaat bij aansluiten. aanstaande zaterdag word mijn abbo omgezet dus dan zou ik op 50/5 moeten zitten.

wel onderhand al 3x gebeld voordat eindelijk het adminisratief goed stond.
1e keer bellen was niets uitgevoerd met mijn verzoek.
2e keer wel
3e keer was ter controle of het echt was doorgevoerd..
Ik had afgelopen week via internet mijn Plus naar Extra om laten zetten.
Is administratief al omgezet, maar heb de snelheid nog niet. Zojuist gebeld, de huidige Motorola moet worden omgewisseld. Dit had al automatisch gedaan moeten worden, maar helaas. Nu komt er donderdag een monteur het nieuwe modem brengen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239455

Ja leuk...

De monteur komt dus niet meer..
Ik moet van die @#% speedtesten doen met mijn pc/laptop in veilige netwerkmodus en dat x keer op x tijdstippen en dan moet mijn gemiddelde onder de 45 Mbit uitkomen...
Anders komt er geen monteur....

Lekkere pestzooi daaro! Dat heb ik al 2 keer gedaan en doorgegeven...
Kan al weer precies raden waar dat naar toe gaat..
Ik test een gemiddelde lager dan 45 Mbit over een dag gemeten..
Monteur komt ergens op de dag test.. ja je gemiddelde is goed... ( die gaat natuurlijk geen uren bij mij koffie leuten en een gemiddelde bepalen..) en doet vervolgens niets..

Heb voor de derde keer alle kabels vervangen... ernstig korte kabel tussen splitter en modem.. ( ja die mag niet langer dan een meter zijn!!!) nu kijken of ie vandaag stabiel blijft...
Anders weer klagen..

Goede reclame weer hoor!!
Nog even wachten en dan levert KPN glas in zwolle... dan maar iets duurder uit.. maar wel van !#$%% Ziggo af...
Ben al mensen aan het verzamelen bij ons in de wijk. Waarschijnlijk gaan we collectief weg bij ziggo.
Alleen maar ellende .. de een met tv de ander telefonie de ander......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
balen hier in Den Haag.
Nergens een vast ip met hoge upload voor een normale prijs.
Weet iemand wanneer Ziggo met een vast ip komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:49:
balen hier in Den Haag.
Nergens een vast ip met hoge upload voor een normale prijs.
Weet iemand wanneer Ziggo met een vast ip komt?
vergeet dat maar, gaat niet gebeuren.
Maar waarom wil je een vast ip? je kunt toch gewoon je router altijd aan laten staan? ups'je der achter en kan bijna niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Ze hebben het al wel voor zakelijk, maar dat is stukken duurder.
UPC heeft het ook, maar alleen voor de instapsnelheid.
Ik heb UPC gebeld, ze zouden eind april mogelijk voor de hogere snelheden ook een vast ip leveren.
Ziggo doet het ook:
http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_plus/algemeen
alleen erg duur.

Ik wil graag een vast ip omdat ik een eigen server wil draaien op een domein.
DynDNS is niet ideaal.
De router aan laten staan is wel een optie, maar niet zo'n erg bedrijfzekere als je er een domein op gaat draaien.
Als er een Ziggo storing kun je een UPS hebben, maar krijg je nog een nieuw IP waarschijnlijk.

misschien moet ik nog maar even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:10:
Ze hebben het al wel voor zakelijk, maar dat is stukken duurder.
UPC heeft het ook, maar alleen voor de instapsnelheid.
Ik heb UPC gebeld, ze zouden eind april mogelijk voor de hogere snelheden ook een vast ip leveren.
Ziggo doet het ook:
http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_plus/algemeen
alleen erg duur.

DynDNS is niet ideaal.
De router aan laten staan is wel een optie, maar niet zo'n erg bedrijfzekere als je er een domein op gaat draaien.
Als er een Ziggo storing kun je een UPS hebben, maar krijg je nog een nieuw IP waarschijnlijk.

misschien moet ik nog maar even afwachten...
maar ook dan krijg je (volgens mij) geen nieuw ip. Ik heb in de tijd van casema zeker zo'n 2 jaar hetzelfde ip gehad. pas toen ik andere router / nieuw huis ging doen kreeg ik een nieuw ip. Heb inmiddels nu al weer zeker een maand of 2 hetzelfde IP....

uiteraard ben ik het met je eens dat het niet bedrijfszeker is, maar ach, je gaat je bedrijf toch ook niet achter een consumenten lijn draaien als het van super belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 24-05 19:22
Geen matches
Sa1 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:55:
[...]
maar ook dan krijg je (volgens mij) geen nieuw ip. Ik heb in de tijd van casema zeker zo'n 2 jaar hetzelfde ip gehad. pas toen ik andere router / nieuw huis ging doen kreeg ik een nieuw ip. Heb inmiddels nu al weer zeker een maand of 2 hetzelfde IP....

uiteraard ben ik het met je eens dat het niet bedrijfszeker is, maar ach, je gaat je bedrijf toch ook niet achter een consumenten lijn draaien als het van super belang is.
Bij @home heb ik de ervaring dat er een leech in zit van ca 24 uur. Als ik vroeger het modem uitzette dan kreeg ik na een weekend een nieuw IP adres. Dat gaat nu bijna niet meer want naast internet is het ook nodig om te bellen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336219

Ja is weer leuk van ZIGGO

Eerst gewoon zeggen van Den haag begin maart snelheidsverhoging krijgt
dit stond al ruim 3 weken op hun website.
Maarrr als het erop aan komt gaan ze rommelen met de postcodes en nemen ze 1 range.. zodat de helft van Den haag voorlopig nog moet wachten, vooral de nieuwbouw wijken van Den Haag 8)7

Dit zelfde geld ook voor Utrecht

Na veel commentaar is de site nu dus veranderd in

De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht (postcode 3500-3599) en Den Haag (postcode 2500-2599). Aan het eind van de zomer in 2010 geldt de snelheidsverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied.

Nu maar weer wachten op de volgende aanpassing op de site van ziggo
zoals iets van begin 2011 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Geen matches
Anoniem: 336219 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:11:
Maarrr als het erop aan komt gaan ze rommelen met de postcodes en nemen ze 1 range.. zodat de helft van Den haag voorlopig nog moet wachten, vooral de nieuwbouw wijken van Den Haag 8)7
Dit komt me bekent voor. In Amersfoort werd destijds hetzelfde gedaan: heel Amersfoort zou verhoogd zijn volgens de website, maar het bleek maar 1 postcode range te zijn. Beetje flauw.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Anoniem: 336219 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:11:
Ja is weer leuk van ZIGGO

Dit zelfde geld ook voor Utrecht

Na veel commentaar is de site nu dus veranderd in

De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht (postcode 3500-3599) en Den Haag (postcode 2500-2599). Aan het eind van de zomer in 2010 geldt de snelheidsverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied.

Nu maar weer wachten op de volgende aanpassing op de site van ziggo
zoals iets van begin 2011 :O
toon volledige bericht
Potver ! geen Voorburg dus :(
Ach ja, zomer 2010 it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Het ip is inderdaad gekoppeld aan een mac adres, dus afhankelijk van de leasetijd zou het inderdaan moeten lukken.
Een bedrijf draaien achter een consumenten verbinding scheel denk ik niet zo veel, afhankelijk van de provider.
Sterker nog, ik heb de afgelopen jaren mee gemaakt dat juist de zakelijke lijnen van XS4All en KPN eruit lagen en die van Ziggo niet, dus wat dat betreft kun je beter minder betalen :).

als ik het zo lees ga ik denk ik toch eens de120/10 proberen, is toch maandelijks opzegbaar :).
bedankt voor de info!
weet iemand de leasetijd van de DHCP bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Geen matches
Iemand in Enschede (7511) last van onstabiele verbinding? Is vanochtend begonnen. Ene moment laden de pagina's heel rap, andere moment time-outs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 20:22
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:06:
Het ip is inderdaad gekoppeld aan een mac adres, dus afhankelijk van de leasetijd zou het inderdaan moeten lukken.
Een bedrijf draaien achter een consumenten verbinding scheel denk ik niet zo veel, afhankelijk van de provider.
Sterker nog, ik heb de afgelopen jaren mee gemaakt dat juist de zakelijke lijnen van XS4All en KPN eruit lagen en die van Ziggo niet, dus wat dat betreft kun je beter minder betalen :).

als ik het zo lees ga ik denk ik toch eens de120/10 proberen, is toch maandelijks opzegbaar :).
bedankt voor de info!
weet iemand de leasetijd van de DHCP bij Ziggo?
7 dagen, maar niet uit is zelfde IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 15:31
Geen matches
Syneast schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:51:
Iemand in Enschede (7511) last van onstabiele verbinding? Is vanochtend begonnen. Ene moment laden de pagina's heel rap, andere moment time-outs etc.
7521 zonder probleem, volle 30 Mbit, pagina's laden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Geen matches
Syneast schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:51:
Andere DNS geprobeerd, zoals 195.64.32.3 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:10:
Dan moet je geen Ziggo nemen.

Heeft ook geen zin om erover te klagen, want het gebeurt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
beetje kort door de bocht en als je de commentaren leest kun je zien dat het eraan komt.
Daarbij kan ik er redelijkerwijs van uit gaan dat met 10 mbit upload ik niet snel naar 1 mbit zal wegzakken wat ik nu heb.
Lijkt mij dus een prima kost efficiënte oplossing.
Wat is jouw argument om dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03

rally

Deyterra Consultancy

Geen matches
Ik begrijp het probleem met DynDNS niet hoor? Ik gebruik het in combinatie met mijn eigen domeinnaam en dat werkt zonder enig probleem.

Sterker nog: Dankzij DynDNS heb ik vrijwel transparante fail-over op mijn DSL verbinding. Waar ik vroeger per-se een vast IP wilde hebben, maakt het me nu he-le-maal niets meer uit.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Geen matches
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:22:
beetje kort door de bocht en als je de commentaren leest kun je zien dat het eraan komt.
Daarbij kan ik er redelijkerwijs van uit gaan dat met 10 mbit upload ik niet snel naar 1 mbit zal wegzakken wat ik nu heb.
Lijkt mij dus een prima kost efficiënte oplossing.
Wat is jouw argument om dat niet te doen?
Je kunt een domein bij no-ip.com kopen en op deze manier prima met een dynamisch IP een website hosten. De update client werkt namelijk ook prima met 'echte' no-ip.com domein namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 15:31
Geen matches
rally schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:39:
Ik begrijp het probleem met DynDNS niet hoor? Ik gebruik het in combinatie met mijn eigen domeinnaam en dat werkt zonder enig probleem.

Sterker nog: Dankzij DynDNS heb ik vrijwel transparante fail-over op mijn DSL verbinding. Waar ik vroeger per-se een vast IP wilde hebben, maakt het me nu he-le-maal niets meer uit.
Sommige mensen kunnen niet tegen de extra overhead die dat oplevert, voor wat meer serieuze apps kan ik het met ook goed voorstellen, maar dan moet je zeker geen consumentenlijn nemen waarbij je geen enkele toezegging hebt aangaande vast IP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 15:38
Geen matches
Hier nu een probleem, na een paar dagen van af en toe uitvallen van de internet verbinding nu helemaal geen internet meer, ook bellen gaat niet meer. Alleen het bovenste lampje(power) van mijn modem(Arris) brand nog. Al diverse keren de spanning eraf gehad maar dat mocht niet helpen. iemand een idee wat te doen voordat ik via mijn mobiel de helpdesk bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Iemand opgevallen dat Film1 HD niet simultaan uitzend met Film1.1?
Wilde dus HD filmpje kijken en ik zie alleen "U kijkt naar Film1 HD" en meer niet.
Dit is de laatste maand vaker voorgekomen en blijkbaar kan Ziggo er niets aan doen.
Lijkt wel of er bij Film1 regelmatig iemand is die vergeet de film in te starten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Jos-Nieuwegein schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:02:
Hier nu een probleem, na een paar dagen van af en toe uitvallen van de internet verbinding nu helemaal geen internet meer, ook bellen gaat niet meer. Alleen het bovenste lampje(power) van mijn modem(Arris) brand nog. Al diverse keren de spanning eraf gehad maar dat mocht niet helpen. iemand een idee wat te doen voordat ik via mijn mobiel de helpdesk bel?
Een 702B ? je hebt ook een een klein gaatje aan de achterkant en dat is een echte reset knopje, die indrukken en dan even wachten.
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar wel de goeie reset methode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Geen matches
Iemand storing op digitale tv op postcode 9711? Hij vind niks geen zenders meer :S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
Geen matches
Anoniem: 58690 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Een 702B ? je hebt ook een een klein gaatje aan de achterkant en dat is een echte reset knopje, die indrukken en dan even wachten.
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar wel de goeie reset methode ;)
Bedankt, daar had ik overheen gekeken. Als ik die indruk dan gaan alle lampjes flauw branden, laat ik hem los dan gaat alles, op de power led na weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
weet iemand of ik via ziggo een sip account kan draaien van een andere provider?Ik probeer een sip account te registeren op een speedtouch via een ziggo modem.poorten staan open ,maar hij registreerd niet bij xs4all.Het zelfde account draait via een fritzbox op een ander adres op xs4all,daar werkt het prima.met de xs4all softphone op me laptop werkt het wel via ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk kan je een ander sip account gebruiken met ziggo. Dat gaat gewoon via het internet.
Ik heb tijden een voipbuster account via ziggo gebruikt.

Ik denk dat het niet gepikt wordt door xs4all. Ze zullen waarschijnlijk alleen hun eigen sipconnecties via hun eigen netwerk accepteren.
Dus ik gok dat ziggo niet moeilijk doet, maar xs4all.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 23-03-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
OpenMinded schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:22:
https://www.ziggo.nl/#hel...t%20ip-adres%20krijgen%3F

Kan ik een vast ip-adres krijgen?

Bij Ziggo heb je een dynamisch IP adres. Een vast IP - adres aanvragen is niet mogelijk.

Q.E.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Jos-Nieuwegein schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:
Bedankt, daar had ik overheen gekeken. Als ik die indruk dan gaan alle lampjes flauw branden, laat ik hem los dan gaat alles, op de power led na weer uit.
En na een paar minuten geen up/down/link en telefonie ?
Als je veder TV signaal hebt en dat is goed, dan is vrijwel zeker je modem kaput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
Geen matches
Anoniem: 58690 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:15:
[...]

En na een paar minuten geen up/down/link en telefonie ?
Als je veder TV signaal hebt en dat is goed, dan is vrijwel zeker je modem kaput.
Nee, totaal niets, nu na enkele uren nog steeds niets.Televisie werkt prima.
Ik vermoed zelf ook dat mijn modem overleden is, maar hoe dat ineens kan is mij onduidelijk.
Ik wacht nog even tot morgen, en dan maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Geen matches
Jos-Nieuwegein schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Nee, totaal niets, nu na enkele uren nog steeds niets.Televisie werkt prima.
Ik vermoed zelf ook dat mijn modem overleden is, maar hoe dat ineens kan is mij onduidelijk.
Ik wacht nog even tot morgen, en dan maar eens bellen.
Heb je de reset knop minimaal 15 tot 20 seconden ingedrukt? Het beste is om een reset uit te voeren met enkel de power en coax kabel aangesloten. Na een reset kan het ongeveer 1,5 tot max 3 uur duren voordat het modem online komt.
Gewoon straks voor het slapen nog een keer proberen, en als het niet werkt morgenvroeg gelijk de helpdesk bellen, vaak kan er dan al de volgende ochtend een monteur langskomen. (als je belt zorg dan je het C of HFC MAC adres bij de hand hebt om het gesprek zo kort mogelijk te houden)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118899

Geen matches
Den Haag 2500 reeks
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/759214283.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Geen matches
Dat is denk ik niet de volledige snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Geen matches
ulTimaS schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:19:
[...]

Dat is denk ik niet de volledige snelheid?
want? misschien trekt z'n router wel gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Geen matches
Sa1 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:27:
[...]
want? misschien trekt z'n router wel gewoon niet meer.
Dan is het dus niet de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 06:40
job schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:19:
Tuurlijk kan je een ander sip account gebruiken met ziggo. Dat gaat gewoon via het internet.
Ik heb tijden een voipbuster account via ziggo gebruikt.

Ik denk dat het niet gepikt wordt door xs4all. Ze zullen waarschijnlijk alleen hun eigen sipconnecties via hun eigen netwerk accepteren.
Dus ik gok dat ziggo niet moeilijk doet, maar xs4all.
Het ligt niet aan xs4all. Je kan vanaf elke internet verbinding van over heel de wereld verbinding maken naar de zip server van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ligt het wellicht aan de speedtouch. Probeer het eens met een voip programma op de pc geinstalleerd.
Vergeet daarnaast ook niet de juiste poorten te openen op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

Geen matches
Hier 2565 met arris modem
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/799162520.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Geen matches
Rechstreeks aan de modem of via een router?
En indien via een router? Welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

Geen matches
rally schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:25:
Rechstreeks aan de modem of via een router?
En indien via een router? Welk model?
via router sitecom 351, bedraad met cat6. Via wireless haal ik maar de helft

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 307613 op 24-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Geen matches
Ok... dan mag de zomer wat mij betreft NU beginnen voor de rest van Nederland :+

Ik kan bijna niet wachten tot ik ook verhoogd ben... vooral de upstream snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Zo vandaag de brief gehad van Ziggo dat het allemaal gereed gemaakt word vanaf 30 maart hier dus ook Ziggo alles in 1 extra met als extra Volopbellen altijd :P

Word het eindelijk wat goedkoper hoop ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

LightStar schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:18:
Zo vandaag de brief gehad van Ziggo dat het allemaal gereed gemaakt word vanaf 30 maart hier dus ook Ziggo alles in 1 extra met als extra Volopbellen altijd :P

Word het eindelijk wat goedkoper hoop ik O+
Ik heb geen extra belabbos erbij afgesloten omdat het alleen geld voor bellen naar vaste nummers en aangezien dat weinig gebeurd hier vind ik het nogal weggegooid geld. Ik gebruik sowieso meestal mn mobiel voor bellen.

Ik dacht eerst ook dat het voor alle nummers geld maar dus alleen voor vast, anders had ik hem ook erbij genomen.

Ik denk, ik geef het even aan want straks betaal je voor iets waarbij je alsnog extra kosten hebt (bellen naar mobiele nummers).

edit: Tarieven zijn trouwens altijd hetzelfde, dus bij volop bellen heb je alleen voordeel als je naar vaste nummers belt.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 24-03-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
Geen matches
Royal schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:58:
[...]

Heb je de reset knop minimaal 15 tot 20 seconden ingedrukt? Het beste is om een reset uit te voeren met enkel de power en coax kabel aangesloten. Na een reset kan het ongeveer 1,5 tot max 3 uur duren voordat het modem online komt.
Gewoon straks voor het slapen nog een keer proberen, en als het niet werkt morgenvroeg gelijk de helpdesk bellen, vaak kan er dan al de volgende ochtend een monteur langskomen. (als je belt zorg dan je het C of HFC MAC adres bij de hand hebt om het gesprek zo kort mogelijk te houden)
Inmiddels gedaan, maar alleen het power lampje blijft aan, de rest komt er niet bij, ik ga maar eens bellen.
....
Gebeld, modem is niet overleden werd mij verteld, er komt geen signaal binnen, vrijdag komt de monteur.

[ Voor 6% gewijzigd door Jos-Nieuwegein op 24-03-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Geen matches
@Ultimas: Dat gebeurt hier ook heel veel i.v.m. een Cattery hebben word er veel gebeld en voor ons kan het heel makkelijk uit aangezien de laatste gsm rekening meer als 100 eu was en dat was voornamelijk bellen naar vaste nummers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Geen matches
LightStar schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:23:
@Ultimas: Dat gebeurt hier ook heel veel i.v.m. een Cattery hebben word er veel gebeld en voor ons kan het heel makkelijk uit aangezien de laatste gsm rekening meer als 100 eu was en dat was voornamelijk bellen naar vaste nummers ;)
ok, dan heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 22:43

dbzfan

Nee.

Geen matches
Wanneer word Z3 geupdate naar 40/5? Zit hier nog steeds op 30/3...En mijn ping is al een maand lang 500ms :( Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/799351291.png

edit.. in Tilburg woon ik :)

[ Voor 62% gewijzigd door dbzfan op 24-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Geen matches
Jos-Nieuwegein schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:19:
[...]

Inmiddels gedaan, maar alleen het power lampje blijft aan, de rest komt er niet bij, ik ga maar eens bellen.
....
Gebeld, modem is niet overleden werd mij verteld, er komt geen signaal binnen, vrijdag komt de monteur.
Als er geen signaal binnenkort zal DS of US gaan knipperen, als deze gewoon uit blijven lijkt me dat een defect van het modem, maar we zullen zien van de monteur zegt. ;)

Ze zullen overigens bij de helpdesk nooit zeggen dat je modem defect is, maar de monteur heeft wel altijd een nieuwe modem bij zich. Dus het probleem gaat sowieso verholpen worden :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 15:13
Geen matches
dbzfan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:54:
Wanneer word Z3 geupdate naar 40/5? Zit hier nog steeds op 25/3
Misschien kunnen we makkelijker antwoord geven als je verteld welke plaats je woont :)
Pagina: 1 ... 29 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!