Wel Ziggo, geen eigen aansluiting? (gesplitst herenhuis)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meerdere abonnementen op 1 aansluitingen!
Laatste poging, daarna genoodzaakt Ziggo stop te zetten.

ik woon in een herenhuis waar meerdere appartementen in zijn onderverdeeld.
Nu hebben wij in het pand de beschikking over internet via Ziggo dmv het inloggen op ons account wat de verhuurder voor ons heeft aangemaakt.
Nu is dit natuurlijk ontzettend traag, want als de benedenbuurvrouw online gaat, kan ik er niet meer op.

Ik heb mijn Alles in 1-extra pakket mee genomen naar dit adres, nu doet de telefoon het, digitale televisie, maar geen internet.
Dit komt omdat dit signaal niet door kan gegeven worden door de kabelaansluiting die er is geplaats, wat niet de hoofdaansluiting is.
Daar zit dus het draadloze abonnement op.

HOE? Kan ik toch gebruik blijven maken van mijn eigen abonnement.

heel erg bedankt voor de gene met de gouden TIP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:15:
Ik heb mijn Alles in 1-extra pakket mee genomen naar dit adres, nu doet de telefoon het, digitale televisie, maar geen internet.
Dit komt omdat dit signaal niet door kan gegeven worden door de kabelaansluiting die er is geplaats, wat niet de hoofdaansluiting is.
Daar zit dus het draadloze abonnement op.
Kan je dit uitleggen? Zit er bij de hoofdaansluiting een versterker die het retoursignaal blokkeert? Vraag voor de mede-Tweakers: Hoe zou het dan kunnen dat hij wel via het Ziggo modem kan bellen?

Sowieso interessant, want blijkbaar kan je op 1 hoofdaansluiting meerdere abo's afsluiten voor Internet/Telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou je verhaal even iets duidelijker proberen te krijgen. Hoeveel kabels komen er binnen, welke abonnementen zijn er actief en wie betaalt nu aan wie?

Bel gewoon de helpdesk van Ziggo even, ze zitten ervoor.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draadloos abbonnement op een draad :?
explain

en van wie heb je een alles in een abbonnement ?

als jij ook je ziggo hebt meegenomen, moet er waarschijnlijk een retourgeschikte versterker geinstalleerd worden in de meterkast

[ Voor 79% gewijzigd door Fish op 02-03-2010 20:27 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TS heeft al verschillende draadjes opgestart over zijn probleempje, in deze reactie geeft hij al meer info...
Het probleem is dat mij verteld is dat er geen 2 abonnementen op 1 aansluitingen kunnen, waardoor mijn internet er nu niet doorheen komt, omdat die al door de andere modem gaat van het huidige abonnement.
ik heb het alles in 1 extra pakket met 50 mb, dus een alternatief vinden is niet gemakkelijk, dus vandaar of er een oplossing is.
Ziggo gebeld en die zegt geen oplossing voor mij te hebben, dus ben ik genoodzaakt op te zeggen.
tenzij....
Toch jammer, het zou mooi zijn als Ziggo op 1 hoofdaansluiting meerdere modems kon aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 02-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan wel hoor ... maar de ts zit waarchijnlijk achter een niet retour geschikte versterker

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

Waarom nou weer een nieuw topic? Daarnaast was het handig geweest de informatie die je hier geeft ook in het vorige topic te plaatsen. Wat je hier vertelt verandert namelijk wel het een en ander. Is er nog meer informatie die nog mist?

Heeft ziggo nou wel het abonnement wel verhuisd of niet? Hier zeg je van wel.. in je vorige topic vertel je wat anders. Daarnaast zie ik niet helemaal in hoe jouw internet niet kan werken, maar je ziggo telefonie wel??
Hoe gaat dat dan?.. jouw telefoonlijn, en jouw internetverbinding komen uit jouw modem... dus hoe zit dit? Ben je wel volledig met je informatie?

Ik zie (afgaande wat je hier schrijft) twee opties:
- in samenspraak met de huisbaas de hoofdlijn opsplitsen.
- ziggo opdragen een tweede hoofdaansluiting neer te leggen. Dat kan als je een eigen huisnummer hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 02-03-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja en dat is nou exact mijn vraag, bij Ziggo weten ze het niet, je wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd, want niemand blijkt daadwerkelijk het echt te weten

Er staan nu 2 abonnementen op 1 adres, met 2 verschillende rekeningen.

1 betaald voor internet en televisie, waar iedereen op kan inloggen

en ik betaal voor alles in 1 extra, behalve dat internet het niet doet, het kastje versterkt natuurlijk wel mijn tv, dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja ik zou zeggen lees mijn reply's

op zicht is het verwonderlijk dat je telefonie het nog wil doen, daar heb je mazzel mee zullen we maar zeggen.
heb je een foto van waar en hoe je het hebt aangesloten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Oke, ze hebben het wel verhuisd dus.. dan kan je een van beide oplossingen kiezen.
Ga in elkgeval met de huisbaas praten.

Daarnaast is wat de huisbaas nu doet niet helemaal legaal. Dus vraag hem de huidige situatie te legaliseren.
Oftewel.. de huidige hoofdlijn splitsen naar het aantal appartementen. Dan kan iedereen vanaf zijn eigen hoofdlijn een abonnement bij ziggo afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo heeft mijn abonnement verhuisd, keurig bericht van gehad, mijn smartcard opnieuw ingesteld en lekker alle zendertjes kijken.

Helaas weet ik nog niet zeker of telefoon het doet heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ging er eigenlijk vanuit omdat dat niet inclusief het pakket van de verhuurder word aangeboden.
De verhuurder bied in de huur internet en televisie, dus dat was meer een aanname Job.
Sorry voor de nieuwe Topic, maar er komt helaas geen concreet antwoord, ik denk dat ik toch redelijk duidelijk ben geweest in mijn verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

job schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:38:
Oke, ze hebben het wel verhuisd dus.. dan kan je een van beide oplossingen kiezen.
Ga in elkgeval met de huisbaas praten.

Daarnaast is wat de huisbaas nu doet niet helemaal legaal. Dus vraag hem de huidige situatie te legaliseren.
Oftewel.. de huidige hoofdlijn splitsen naar het aantal appartementen. Dan kan iedereen vanaf zijn eigen hoofdlijn een abonnement bij ziggo afnemen.
de huidige hoofdlijn is al gesplitst, ander had die geen tv ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:40:
Ziggo heeft mijn abonnement verhuisd, keurig bericht van gehad, mijn smartcard opnieuw ingesteld en lekker alle zendertjes kijken.

Helaas weet ik nog niet zeker of telefoon het doet heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ging er eigenlijk vanuit omdat dat niet inclusief het pakket van de verhuurder word aangeboden.
De verhuurder bied in de huur internet en televisie, dus dat was meer een aanname Job.
Sorry voor de nieuwe Topic, maar er komt helaas geen concreet antwoord, ik denk dat ik toch redelijk duidelijk ben geweest in mijn verhaallijn.
wat lul je nou, ik heb al 2 keer iets gezegd over een retour geschikte versterker.
en over de telefoon, in je ts staat dat die werkt

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 02-03-2010 20:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:40:
De verhuurder bied in de huur internet en televisie
Ga er maar vanuit dat je je telefonie het niet doet.. Je modem werkt toch niet??
Daarnaast is het wat je huisbaas doet niet legaal.
fish schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:40:
de huidige hoofdlijn is al gesplitst, ander had die geen tv ;)
Splitsen op een wijze dat alles wel werkt bedoel ik natuurlijk :)
Waarschijnlijk hangt er nu een niet-retourgeschikte versterker tussen.

Met splitten bedoel ik de groene kabel opsplitsen zodat elk appartement zelf een abonnement kan aanschaffen.

Oftewel, neem nou eens contact op met de huisbaas. Dan weet je wat er mogelijk is.. en dan kan je ons weer van informatie voorzien.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 02-03-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Job,

nogmaals bedankt voor je hulp, helaas heb ik de pech dat ik echt met een verhuurder te maken heeft die daar niets van snapt en ook niet in wil investeren.
En als ik begin over legaal en illegaal, word hij denk ik niet echt vrolik.

Ik denk dat hij de hoofdlijn wel al heeft gesplits, maar dan komt er alsnog maar 1 verbinding. Dus gaat de mijne nog steeds niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:44:
Beste Job,

nogmaals bedankt voor je hulp, helaas heb ik de pech dat ik echt met een verhuurder te maken heeft die daar niets van snapt en ook niet in wil investeren.

Ik denk dat hij de hoofdlijn wel al heeft gesplits, maar dan komt er alsnog maar 1 verbinding. Dus gaat de mijne nog steeds niet werken
dan investeer jij toch een beetje ....

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:44:
Als jij niet weet hoe.. en hij niet weet hoe huur je iemand in die dat wel kan. De rekening doorsturen naar de huisbaas lijkt mij gerechtigd.. maar overleg daar van te voren over.
Tja, zijn probleem. Jij hoeft daar niet aan mee te werken. En als jij je eigen abonnement bij ziggo afneemt doe jij alles legaal.
Ja verkeerd dus.. Maak eens een foto van de situatie..
Wij zitten te gokken aan de hand van wat jij beschrijft.. maar wellicht dat ik helemaal verkeerd zit.
Tuurlijk is het gesplitst.. maar niet juist, want anders was er geen probleem toch?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 02-03-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Lesley,

Kan je aangeven wat er nu voor versterker hangt in de kast waar Ziggo binnenkomt? Heb je hier een merk/typenummer van?
Je zegt dat Ziggo de boel al heeft verhuist. Weet je dit zeker? Heb je een bevestiging gekregen van een administratieve wijziging of van de fysieke aansluitadres wijziging, is er een monteur langsgeweest?

Dat je Ziggo digitale tv het doet zegt helaas niets want die kan bij iedere aansluiting erin prikken en kijken maar. Je smartcard is dus niet gekoppeld aan je fysieke aansluiting.

Indien Ziggo heeft aangegeven dat de boel is verhuist en zou moeten werken, is het dan geen idee om een monteur te laten komen? Die jongens zijn heel schappelijk en kunnen je wellicht beter helpen dan de telefonische helpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 02-03-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga foto maken

Waar moet ik in investeren?
Kan je iets specifieker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het lukt me niet om een foto te plaatsen.maar ik gebruik de Arris modem

het signaal komt uit de tv ontvanger die hier geplaats is, daar heb ik zelf de bijgeleverde verdeler op geplaats van Ziggo, die verdeeld in Data en TV/Radio, dat zit allemaal uitstekend.
Ja de verhuizing is er door, anders had ik nu geen digitale televisie, alles zou technisch gezien in orde moeten zijn.

helaas werkt het internet niet

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:05:
het lukt me niet om een foto te plaatsen.maar ik gebruik de Arris modem

het signaal komt uit de tv ontvanger die hier geplaats is, daar heb ik zelf de bijgeleverde verdeler op geplaats van Ziggo, die verdeeld in Data en TV/Radio, dat zit allemaal uitstekend.
Is dit in je eigen appartement? Maak eens een plaatje hoe het eruit ziet bij de hoofdaansluiting, wat voor kabels lopen daar, hoe worden ze gesplitst en welke apparatuur wordt daarbij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, waar kan ik dit heen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier posten op het forum graag

Forum FAQ #images

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 02-03-2010 21:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt me niet hoor, ik heb de foto's gemaakt en staan op mijn computer maar krijg ze met geen mogelijkheid op het forum, ook niet na het lezen van de TAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, sorry

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Upload ze anders even op www.tinypic.com, en knip/plak de link(s) even in dit topic..

[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 02-03-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yzl6wl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2vuis2h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk dat is alvast een begin.

aleen nog wat moeileijk om allemaal te volgen
denk je dat je mischien nog achter het modem van de muur een foto kan maken ?

het idee is dat we je aop(de echte hoofdaansluiting) zien en waar de draden van daar naar toe leiden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zie je al bij de eerste foto, dat is de hoofdaansluiting, meer is er niet te zien

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2n7qlp1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:54:
dat zie je al bij de eerste foto, dat is de hoofdaansluiting, meer is er niet te zien

[afbeelding]
t gaat juist om de versterker. Die hangt aan de muur, met de 2 groene kabels erin: 1 vanaf je aop, en de uitgang naar die tap (waar alle kabels op zitten)

wat is daar het modelnr van?

In theorie kun je gewoon meerdere modems op 1 adres hebben, zolang je signaal maar voldoende is, en je versterker retourgeschikt is.

Alleen zie ik dat je huidige modem voor je versterker zit. Het kan dus zijn dat er al een filter in je AOP zit, waardoor je versterker dan misschien wel retourgeschikt is, maar als de lage band (5-65Mhz) al gefilterd wordt door de splitter in je AOP dan gaat dat niet meer helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 02-03-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij deze

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yl1du0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Volgens de fabrikant is deze wel retour geschikt.

Product sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 17:24

Mark_640

In my memory

Het antwoord is eigenlijk vrij simpel.

Het AOP wat in de meterkast zit (waar je groene kabel op binnenkomt) is zo te zien maar op 1 uitgang retourgeschikt.

En dat is de uitgang waar nu het Motorola modem op aangesloten is.

De andere uitgang die naar de versterker laat zeer waarschijnlijk geen retoursignaal door. Ziggo plaats veel van dit soort AOP's omdat er voorheen nog geen interactieve diensten op hun Digitale TV pakket zaten, en dan was een retoursignaal vanaf de TV aansluiting niet nodig. En je voorkomt dat eventuele 'rotzooi' uit klantinstallatie's in het netwerk van Ziggo terecht komt.

Oplossing is een 2-verdeler te plaatsen achter de meest rechter aansluiting van je AOP. Op 1 uitgang het modem wat nu ook al in de meterkast staat. Op de andere uitgang de kabel die vanaf de tap naar jou kamer loopt.

Alleen is dan dus nog maar de vraag of je voldoende signaalnivo overhoud om zowel te kunnen internetten als fatsoenlijk TV te kunnen kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup de singaalverdeler in de handleiding ziet er hetzelfde uit

https://static.ziggo.nl/i...rris-modem_tcm14-5713.pdf

natuurlijk bedoeld om de weining te maken met storingen van buitenaf maar met optimale vermogensoverdracht. je spilt niet het singaal kwa niveau. maar verschillende frequentiebanden

ideaal zou zijn deze helemaal weg te butsen en de inkomend coax direct aan de versterker te hangen.
- te splitsen, en na de splitter waar jij ook aan hangt weer terug te hangen.

dan kun jij op jou beurt ook weer jou splitter boven aan sluiten

het is even de vraag hoeveel de splitter dan dempt van je retoursingaal of er dan nog wat fatsoenlijks overblijft.
eventueel zet je er een aftaksplitter tussen

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 02-03-2010 22:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is dus wel mogelijk, alleen gecompliceerd, het ziet erna uit dat ik dus gewoon naar een andere provider via adsl moet gaan kijken, want ik zit op de bovenste verdieping, dus even die "simpele oplossing' gebruiken lijkt me uiteindelijk niet zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet even weten wat je doet ja, (en je wil niet 7 buren duperen al je even iets fout doet ja :+ )

de verdieping boeit niet zo :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik meer via het doortrekken van een kabel, ik moet eerlijk zeggen dat de uitleg me nog niet echt aan het denken zet hoe ik het zelf kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk op straat staat er ook "gewoon" een splitter die het singaal verdeeld over 50 huizen oid.

Je moet die situatie naar je eigen voordeur verplaatsen. dus gewoon een extra splitter zonder bullshit ertussen waar alle singalen gewoon beschikbaar zijn. en dat verdeelt over 8 kamers die je als 8 aperte huizen beschouwd

nu komt de maar

Dat singaal wat je niet krijgt is niet sterk genoeg voor 8 kamers. dus heb je een versterker nodig.
Elke modem vereist 2-weg (heen en weer) singaal. De truuk is omdat sinaal fatsoenlijk terug te krijgen. deze zal door dezelfde splitter terugmoeten waar het verzwakt zal worden. En dan door de versterker waar het ook weer een beetje verzwakt kan worden.

Hoe kom je erachter of het werkt. gewoon proberen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk.....nu we toch bezig zijn, een snel alternatief voor kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

adsl denk ik, aan je ptt kast te zien moet je aders genoeg hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan er zo een adsl lijntje in prikken, maar nergens vind ik de snelheid van Ziggo samen met digitale televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tele 2 leek me inderdaad een goed alternatief, alleen het zenderverzicht is matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wolly schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:14:
Volgens de fabrikant is deze wel retour geschikt.

Product sheet
wel versterkt, zou moeten kunnen werken.. maar blijkbaar zit er nog wat tussen. Wellicht te lange kabels oid.

Het is allemaal prima werkend te krijgen, maar dat gaat dan dus wat geld en tijd kosten.
Makkelijker is dan wellicht dat je je eigen modem ook in de meterkast neerhangt, al moet je dan weer bezig met de telefoonlijn en die doorknippen in de meterkast. Al moet je dan ook wat dingen aanpassen en het is de vraag of dat effect heeft op het signaal van je buren.

Als je dit niet wilt, of aan durft dan zal je inderdaad over moeten stappen naar adsl. Al wens ik je dan veel succes met het aansluiten. Het is maar de vraag of kpn weet welke ader naar welk appartement loopt. Dat lukt dan met hulp van de monteur allemaal wel. Maar houd er rekening mee dat dat probleem kan ontstaan.

Glasvezel zou kunnen, al moet dat natuurlijk wel het huis binnen komen. Als het al in je woonplaats aangeboden wordt. En dat wordt dan gewoon in de meterkast afgemonteerd. Lesley zal dan zelf een utp kabel naar zijn appartement moeten trekken.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 02-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja over dat probleem had ik ook al nagedacht, maar goed, dat is dan aan de monteur, enige oplossing is verhuizen denk ik dan maar, nee er zal wel een mogelijkheid zijn.
Al word die niet gemakkelijk, bedankt voor de info in ieder geval job.

Er werd me nog wel meedegedeeld door een mederwerker van Ziggo dat ik voor een eigen aansluiting kan zorgen, maar dat moest ik zelf regelen, daar heb ik internet over uitgestruint alleen kan ik daar niet veel over vinden, in ieder geval niet wat de kosten daarvan zOUden worden.

--

ja inderdaad heel vervelend, maar dat is het rare, kijk in Den Haag bestaan er wel 100den van deze situatie, daarom begrijp ik niet dat er echt een goede oplossing voor is.

wat bedoel je met dure grap? waar moet ik aan denken?

[ Voor 18% gewijzigd door IEF op 03-03-2010 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dure grap.. en als je dan een vervelende monteur hebt die de huidige situatie doorgeeft aan zijn baas dan sluiten ze snel de hele aansluiting af. Daar maak je een boel mensen boos mee.

Leuk zo'n huisbaas die de boel gewoon leuk bedondert.. en jij hebt er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een kabel van de straatverdeler naar het huis leggen, $$$ per meter
alle bijkomende kosten zijn peanuts

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 02-03-2010 23:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Of ze installeren in het appartementen blok een kleine verdeelkast. Hier in de portiek hangt er ook een.
Die dingen kosten zo honderden dan wel duizenden euro's. Dan gaan ze nog naar elk appartement een groene kabel leggen. Alle aansluitingen afstellen op de juiste sterkte (niet elke kabel is even lang). Duur dus.

Maar dan krijgt iedereen wel zijn eigen aansluiting.. en moet dus ook iedereen zelf een abonnement aanvragen en betalen.

Daar maak je je buren dus ook niet blij mee.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 02-03-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal prima werkend te krijgen, maar dat gaat dan dus wat geld en tijd kosten.
Makkelijker is dan wellicht dat je je eigen modem ook in de meterkast neerhangt, al moet je dan weer bezig met de telefoonlijn en die doorknippen in de meterkast. Al moet je dan ook wat dingen aanpassen en het is de vraag of dat effect heeft op het signaal van je buren.

Om op je reactie terug te komen wat voor effect het heeft op mijn buren, maakt mij niet zoveel uit, het gaat er meer om hoe ik het ga realiseren.
Dat de telefoon het niet doet maakt mij niks uit, wil gewoon knallen met de newsgroepen op mijn desktop en dat gaat nu al 2 weken niet door en daar baal ik van!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als jij aan de coax kabels gaat zitten en je gebruikt slecht materiaal, of je doet het verkeerd zit straks iedereen naar ruis te kijken.

Maar hoe je het doet? Je modem aansluiten voor dat alles gesplitst wordt. Als je niet weet hoe het moet.. niet zelf doen.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 02-03-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok fish zag geen bedrag maar verklaar je is nader, want dat lijkt mij de oplossing, maar waar kan ik daar voor terecht, dat is ook niet echt eenvoudig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee maar die dingen zijn gewoon per definite exorbitant duur. Denk aan huur graafmachine, tekenigen bestuderen om geen andere kabel door te trekken, vergunningen om de straat open te trekken, manuren.

Je instelling "fuck de rest, ik wil nieuwsgroepen naar binnen blaffen" staat me ook niet helemaal aan. derhalve stop ik ook met deze met bijdragen aan deze discussie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat was niet zo mijn bedoeling, fuck de rest zeker niet, maar het gaat mij meer om een passende oplossing waar iedereen mee kan vinden, het gaat mij alleen om mijn intensie van het snelle downloaden kenbaar te maken, absoluut niet 'fuck de rest'

maar bedankt voor de info fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zijn we er nu over uit dat hij met een simpele splitter van een paar euro en een extra f-connector kabeltje de boel werkend kan krijgen? Eventueel nog een extra versterker voor alleen zijn aansluiting om problemen bij de buren te vermijden?

Dus:
splitter 10 euro
kabel 10 euro
versterker Hirschmann GHV820A : 90 euro

Totaal 110 euro, en herbruikbaar bij eventuele verhuizingen in de toekomst.

Dan is dat toch de beste oplossing?

Oja..Digitale TV heeft bij Ziggo geen invloed op je lijnsnelheid. What you see is what you get, een stuk beter dan de 'max speed' abo's bij adsl providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel Wolly, dat zou ik graag willen weten of dat de definitieve oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:21

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wolly schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:49:
Zijn we er nu over uit dat hij met een simpele splitter van een paar euro en een extra f-connector kabeltje de boel werkend kan krijgen? Eventueel nog een extra versterker voor alleen zijn aansluiting om problemen bij de buren te vermijden?

Dus:
splitter 10 euro
kabel 10 euro
versterker Hirschmann GHV820A : 90 euro

Totaal 110 euro, en herbruikbaar bij eventuele verhuizingen in de toekomst.

Dan is dat toch de beste oplossing?

Oja..Digitale TV heeft bij Ziggo geen invloed op je lijnsnelheid. What you see is what you get, een stuk beter dan de 'max speed' abo's bij adsl providers.
Dit lijkt mij ook gewoon de perfecte oplossing voor jou situatie. De versterker zal wel nodig zijn omdat je zelf al aangaf op een aantal verdiepingen boven de hoofdaansluiting te wonen. Al met al ben je dus voor iets meer dan 100 euro klaar en is iedereen happy.

Dit is dus alles wat je nodig hebt:

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/20068.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/27638.jpg
2x Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/468.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-03-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu nog iemand die het voor me komt monteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik zie een simpelere oplossing:

- Splitter op de rechter aansluiting van het AOP
- Moden op de splitter
- Groene kabel die naar de huidige signaalversterker loopt op de splitter

Dat zal voor de buren toch niet een te grote impact hebben? En het bespaart je de aanschaf van een tweede signaalversterker...

edit:
Of worden de TV/Radio frequenties juist uit die rechter aansluiting gefilterd? Dan werkt het wat minder goed natuurlijk. :+ Maar dan werkt de bovenstaande oplossing ook niet, aangenomen dat de TS TV wil blijven kijken...

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 03-03-2010 00:17 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit alternatief ga ik morgen (ondertussen vandaag) proberen, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Xander schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:14:
Ik zie een simpelere oplossing:

- Moden op de splitter

Dat zal voor de buren toch niet een te grote impact hebben? En het bespaart je de aanschaf van een tweede signaalversterker...

edit:
Of worden de TV/Radio frequenties juist uit die rechter aansluiting gefilterd? Dan werkt het wat minder goed natuurlijk. :+ Maar dan werkt de bovenstaande oplossing ook niet, aangenomen dat de TS TV wil blijven kijken...
Je bedoelt dan dat Lesley27 zelf direct op de middelste aansluiting aangesloten moet worden?

Dat is wel de moeite waard om te proberen.
Maar in dat geval heb je denk ik nog steeds het probleem dat er tussen dat punt en zijn woning een heel x-aantal meters kabel ligt waarvan het signaal dus waarschijnlijk van versterkt moet worden.

Als je dit gaat doen check dan wel even heel goed of het draadloze internet en de tv bij de buren nog goed werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-03-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik zeker doen, maar in hoever kan het sterk blijven als het al in 7 appartementen verdeeld word, mijn tv wordt alleen versterkt door het digitale pakket

Kicken van je eigen topic binnen 6 minuten wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 03-03-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:26:
[...]

Je bedoelt dan dat Lesley27 zelf direct op de middelste aansluiting aangesloten moet worden?
Nee, ik bedoel dat Lesley27, samen met het modem, de signaalversterker en al zijn buren op dezelfde aansluiting moeten zitten. Een aansluiting waarop geen frequenties gefilters worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:38:
[...]

Nee, ik bedoel dat Lesley27, samen met het modem, de signaalversterker en al zijn buren op dezelfde aansluiting moeten zitten. Een aansluiting waarop geen frequenties gefilters worden... :P
Ja ik denk ook dat hij die signaalverdeler er best uit kan laten. Die is vooral bedoeld als er direct een radio/tv op wordt aangesloten en dat is hier toch al niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

ohja ik zou nog 1 ding wijzigen.
niet:
- Moden op de splitter
Maar:
- Moden op de splitter
- Kabel die naar je woning gaat op de splitter[/quote]

Om 2 redenen:
Sluit je uit dat het signaal al gefilterd is voor alleen tv/radio (mogelijk bij middelste aansluiting)
Garandeer je min of meer de kwalitijd van het signaal naar de andere woningen. (hier verander je niets aan)

Je hoeft dan nog alleen maar te controleren of het gemeenschappelijke internetmodem nog correct werkt (verwacht van wel) en dat je zelf een sterk genoeg signaal binnen krijgt.

Ohja om het echt netjes te doen moet je geloof ik eigenlijk wel even een afsluitweerstand (zie afbeelding) plaatsen op de plek waar eerst jou kabel zat. Al zal dat niet zo gek veel uit maken verwacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/336.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Xander schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, stom van mij 8)7 dat is natuurlijk de beste oplossing.

Al verkom je natuurlijk wel met de door mij beschreven oplossing dat je buren ook een eigen modum kunnen gaan gebruiken }) Het nadeel is alleen dat je nog je eigen kabel moet vinden tussen de 8 andere.

De manier die jij aangeeft is ook precies zoals ik hier inhuis het CAI netwerk heb aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-03-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dan uiteindelijk modem aansluiten op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:47:
Ja dat lijkt me nogal evident hoe had je anders willen internetten op je eigen aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:45:
[...]

Al verkom je natuurlijk wel met de door mij beschreven oplossing dat je buren ook een eigen modum kunnen gaan gebruiken }) Het nadeel is alleen dat je nog je eigen kabel moet vinden tussen de 8 andere.
Nee, het nadeel is dat je mogelijk een dure signaalversterker moet kopen voor je eigen aansluiting, terwijl zo'n ding er al hangt... :P
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:47:
Nee, uiteindelijk sluit je je modem aan op de waterleiding......

...... wat denk je zelf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was meer een vraag om bevestiging dat ik snap hoe jullie het voor mij bedoeld hebben, ik denk nu dat ik het snap.

makkelijk gezegd, splitter op de hoofdaansluiting, daar mijn modem mee verbinden en uiteindelijk mijn modem met mijn pc verbinden.

nu blijft nog steeds de vraag, hoe herkend Ziggo 2 abonnementen en weet ik zeker dat ik mijn juiste snelheid krijg, of word dat via mijn modem gerealisseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij zien jullie over het hoofd dat de huidige versterker die er hangt het signaal voor het modem niet versterkt. De VX81 versterkt pas vanaf 87 MHz (zie datasheet) terwijl EuroDOCSIS tussen de 5 en de 65 MHz zit (zie specs). Je zult dus sowieso een andere versterker moeten plaatsen om ook in dat de van het spectrum te versterken. Ziggo geeft niet voor niets aan dat het modem zo dicht mogelijk bij de groene kabel geplaatst dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

-Of 2 ziggo abonnement op de zelfde kabel werken weet ik niet maar dat merk je vanzelf.
- Je modem zorgt voor je juiste snelheid.
- je sluit dus een splitter: Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/20068.jpg
(middelste pin) direct op de rechter aansluiting. (waar nu de witte kabel van het modem aan zit)
-de witte kabel van het modem gaat op de splitter (links of rechts, maakt niet uit)
-de versterker (groete kabel die nu op de middelste aansluiting zit) sluit je ook aan op de spitter (weer links of rechts, maakt niet uit)
-Aan hoe je nu je modem hebt aangestoten veranderd er niets. (die sluit je dus aan in jou eigen woning waar de kabel binnen komt)

Zorg er voor dat je spitter die je koopt retour geschikt is. (al zijn ze dit bijna allemaal)
EagleTitan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:54:
Volgens mij zien jullie over het hoofd dat de huidige versterker die er hangt het signaal voor het modem niet versterkt. De VX81 versterkt pas vanaf 87 MHz (zie datasheet) terwijl EuroDOCSIS tussen de 5 en de 65 MHz zit (zie specs). Je zult dus sowieso een andere versterker moeten plaatsen om ook in dat de van het spectrum te versterken. Ziggo geeft niet voor niets aan dat het modem zo dicht mogelijk bij de groene kabel geplaatst dient te worden.
Goed opgemerkt, dat blijft dus een probleem.
De voorgestelde Hirschmann GHV820A heeft een iets groter bereik (40-862 MHz)
wat deels in de EuroDOCSIS range valt. Maar waarschijnlijk nog niet toerijkend is.

[ Voor 33% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-03-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
EagleTitan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:54:
_/-\o_ Spelbreker _/-\o_

Dan zou de oplossing dus toch het boodschappenlijstje van Tweak-Freak moeten zijn, met iets andere kabeltjes (zie onder)

1. Haal signaalverdeler van de AOP (kastje met 1 gat) af. Dit is gemonteerd zoals je in dit document ziet, pagina 4 - Stap 5.Beetje draaien tegen de klok in dus en dan trekken.
2. Plaats 1-naar-2 splitter op AOP (COAX connectie, geen f-connector)
3. Plaats normale, korte (10-20cm), coax kabel tussen uitgang A van splitter en (oude) signaalverdeler.
4. Plaats kabel met aan 1 kant coax, aan andere kant F-connector tussen uitgang B van splitter en de Hirschmann versterker. Hou deze kabel ook zo kort mogelijk om signaalverlies te voorkomen!
5. Haal kabel appartement uit 8-blok, schroef deze aan versterker.
6. Plaats afsluitdopje 75 ohm op originele plaats van appartementskabel in 8 blok.
7. Power up de versterker
8. Steek modem in je appartement in de TV uitgang.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 03-03-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:02:
Goed opgemerkt, dat blijft dus een probleem.
De voorgestelde Hirschmann GHV820A heeft een iets groter bereik (40-862 MHz)
wat deels in de EuroDOCSIS range valt. Maar waarschijnlijk nog niet toerijkend is.
De GHV820A zit volgens deze sheet voor de retour band tussen de 5 en 65 Mhz. De waardes die jij noemt zijn die van het heen-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Wolly schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:12:
[...]

De GHV820A zit volgens deze sheet voor de retour band tussen de 5 en 65 Mhz. De waardes die jij noemt zijn die van het heen-bereik.
Nou dan zou het moeten werken, je internet modem gebruikt namelijk de lage frequenties voor de upload (retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:16:
[...]

Nou dan zou het moeten werkten, je internet modem gebruikt namelijk de lage frequenties voor de upload (retour).
Ik ga ook slapen, maar je maakt me wel iets wijzer weer. De versterker die er nu hangt zit ook in de 5-65Mhz versterking voor de retourband 8)7
Zie http://wisi.se/VX81-87.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:16:
[...]

Nou dan zou het moeten werkten, je internet modem gebruikt namelijk de lage frequenties voor de upload (retour).
Dit klopt dus niet helemaal. Het heen berijk download moet van de eurodoccis standaar ook binnen de 5-65 MHz.(of 85Mhz extendet) liggen.

Het kan dus zijn dat het nog steeds niet werkt afhangkelijk van welke en hoeveel kanalen ziggo gebruikt)

Mijn eerdere uitspraak was deels gebaseerd op dat bij UPC in het verleden de downstreemfrequentie tussen de 88 en 750 MHz had liggen en de upstreamfrequentie lag tussen de 5 en 42. Of dat nu nog zo is en hoe het bij ziggo zit weet ik niet. Is denk ik een kwestie van proberen

zo nu ga ik ook maar eens slapen. Weer een stuk wijzer gewoorden van wat het leek een simpel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 15:19

IEF

Why so serious?

@Rest: Slowchat is niet de bedoeling. Wil je 1:1 chatten dan doe je dat via DM, mail of IRC.
Anders gewoon netjes je laatste reactie editen.

@TS: Vanaf hier ga je niet meer om de 5 minuten een reactie plaatsen in je eigen topic en deze omhoog kicken, maar ga je je laatste reactie editen.
Ik stel voor dat je de huisregels van GoT eens gaat doornemen, hier wordt dit soort gedrag prima in beschreven. Doe je dat niet en ga je door met dezelfde manier van posten, dan riskeer je een OW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 17:24

Mark_640

In my memory

Tweak-Freak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:37:
[...]

Dit klopt dus niet helemaal. Het heen berijk download moet van de eurodoccis standaar ook binnen de 5-65 MHz.(of 85Mhz extendet) liggen.
Ehm, nee :)

Alles boven de 85 Mhz is richting de klant, alles tussen 5-65 Mhz is retour, van de klant terug.

Een EuroDocsis modem ontvangt de downstreamsignalen dan ook altijd boven de 108 Mhz...

De FM-band loopt van 85 tot 108 Mhz, en daarboven vind je dus TV kanalen en Eurodocsis kanalen...

Kijk hier maar voor de specs van een standaard Eurodocsis 2.0 modem.

Downstream Frequency Range: 108-862 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweak Freak,

dit is inderdaad de oplossing geworden, monteur van Ziggo is geweest en heeft de splitter er tussen gezet en nu heb ik mijn snelle internet.
nieuwe modem en ik haal nu 50mbit, wat binnen aanzienbare tijd naar max 120 kan gaan.
Leven Ziggo, glasvezel kan verlopig nog even in de ijskast en ADSL gaat straks verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
modem staat overigens gewoon op de bovenste verdieping
de beste man heeft mijn kabel aansloten en de juiste ontvanger op de aansluiting en daar zit nu de modem op gesplit met tv en het signaal is niet verzwakt.
Pagina: 1