Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10 07:42
admiral866 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:03:
[...]

volgens mij gaat speedtest.net niet hoger dan 50 :P
Ik heb zelf met een 1000mb file getest van utwente.nl
En dan haal ik 13.6mb/sec
wat download je waar vandaan dan? k krijg nooit sneller dan 5MB/sec bij een enkele download vanaf usenet wel 13.6MB/sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Sa1 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:13:
[...]

wat download je waar vandaan dan? k krijg nooit sneller dan 5MB/sec bij een enkele download vanaf usenet wel 13.6MB/sec...
Ja klopt dat heb ik dus ook, ik haal ook nooit meer dan 5MB met gewone browser downloads. Ik zal vanavond als ik thuis ben ook wel ff kijken op utwente voor de 1GB bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

admiral866 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:03:
[...]

volgens mij gaat speedtest.net niet hoger dan 50 :P
Ik heb zelf met een 1000mb file getest van utwente.nl
En dan haal ik 13.6mb/sec
Bij mij anders wel :P
Afbeeldingslocatie: http://images.fsfikke.com/st.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik krijg altijd een ping van 500ms en download speed van 20Mb/s :S, ik weet niet of het misschien aan mijn firewall kan liggen op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:15
Weet iemand of je een HDMI kabel krijgt bij de Cisco 8455DVB HD PVR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ulTimaS schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:10:
[...]

Ik test sowieso niet met die internet speedtestjes, want die kloppen nooit bij mij. Ik test het liever met newsleecher en daar haal ik stabiel 14MB/s (112Mbit)
14MB/s is eerder 117 mbit ;) (de eerste zijn in mibibytes, de tweede in megabits - dat scheelt dus een factor ~1.048)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in Tilburg ook problemen met telefonie? Ik kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 13:38
Weet iemand of Internet z3 in Breda misschien ook al is verhoogd ? Als dat zo is moet ik namelijk mijn modem effe resetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
clonedonkey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:15:
Weet iemand of Internet z3 in Breda misschien ook al is verhoogd ? Als dat zo is moet ik namelijk mijn modem effe resetten !
dat kan je toch sowieso doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarnaast hoef je niet te resetten voor de nieuwe snelheid. Hoefde ik iig niet.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2010 13:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 13:38
Tuurlijk kan hem altijd resetten. Maar als er al mensen uit Breda dit hebben geprobeerd en de snelheid is nog niet verhoogd heeft het weinig zin. Is ergens geen lijstje ofzo waar steden staan die in ieder geval al wel over zijn op de nieuwe snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:49:
Iemand in Tilburg ook problemen met telefonie? Ik kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen
Dat je wel gebeld kan worden maar niet kan bellen is wel vreemd, krijg je wel een kiestoon? Probeer anders eens je modem te resetten (15/20 sec) zonder dat de telefoon kabel aangesloten is.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
clonedonkey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:25:
Tuurlijk kan hem altijd resetten. Maar als er al mensen uit Breda dit hebben geprobeerd en de snelheid is nog niet verhoogd heeft het weinig zin. Is ergens geen lijstje ofzo waar steden staan die in ieder geval al wel over zijn op de nieuwe snelheid?
Je krijgt gewoon een mailtje van Ziggo als je de hogere snelheid hebt. Hoef je helemaal niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt nu op de website gezegd dat de snelheidsverhoging van het gebied waar Ziggo de dienst uitmaakt eind van de maand verhoogd is

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

En het valt me op dat ze AiE plus nu verlaagd hebben naar 22mbps :?

Maar goed ik heb nu AiE plus dus 20mb en vindt het al snel genoeg :9 die 2 mb extra .....

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog steeds staan "Aan het eind van de zomer in 2010 geldt de snelheidverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied." Dat je het volgende maand kunt verwachten, lijkt me niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:38:
Ik zie nog steeds staan "Aan het eind van de zomer in 2010 geldt de snelheidverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied." Dat je het volgende maand kunt verwachten, lijkt me niet van toepassing.
Blijft raar dat je nu al met de nieuwe snelheden adverteert...
En ik vind het ook ronduit irritant dat enkele andere steden bij AiE plus 30mbit krijgen, en wij (in Breda bijv) maar 22mbit. Ik vind het geen klein verschil. Doe het of voor iedereen, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:38:
Hmm, tikfout ......

Eind van de zomer 2010 inderdaad ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens kijken of er meer mensen bekend zijn met het fenomeen dat ik gisteren ineens had :)

Ik had mijn VPN verbinding met mijn werk aan staan - blijk ik op mijn vaste lijn (viz Ziggo dus) niet te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden. Vervolgens sluit ik de VPN verbinding af, en lukt het weer wel. Nogmaals geprobeerd (kan incidenteel zijn), VPN verbinding weer gemaakt, en jawel hoor: weer niet kunnen bellen of gebeld worden. Krijg niet eens een ingesprektoon als ik zelf bel, en de andere kant krijgt een ingesprektoon.
Alles-in-1 Plus, met Ubee modem met laatste FW (ding is net nieuw en update zichzelf).

Iemand dit ooit eerder gehad :?

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 17-03-2010 16:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Eagle schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:16:
Eens kijken of er meer mensen bekend zijn met het fenomeen dat ik gisteren ineens had :)

Ik had mijn VPN verbinding met mijn werk aan staan - blijk ik op mijn vaste lijn (viz Ziggo dus) niet te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden. Vervolgens sluit ik de VPN verbinding af, en lukt het weer wel. Nogmaals geprobeerd (kan incidenteel zijn), VPN verbinding weer gemaakt, en jawel hoor: weer niet kunnen bellen of gebeld worden. Krijg niet eens een ingesprektoon als ik zelf bel, en de andere kant krijgt een ingesprektoon.
Alles-in-1 Plus, met Ubee modem met laatste FW (ding is net nieuw en update zichzelf).

Gisteren waren er veel problemen mbt telefonie en televisie he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 14:23
Toch vreemd dat er een 10tal gemeentes zijn waar je structureel minder krijgt voor hetzelfde geld.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:37:
[...]

Dat je wel gebeld kan worden maar niet kan bellen is wel vreemd, krijg je wel een kiestoon? Probeer anders eens je modem te resetten (15/20 sec) zonder dat de telefoon kabel aangesloten is.
Ik kreeg gewoon een kiestoon. modem had ik al gereset. na een uurtje of 2 kon ik ineens wel bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kevinp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:52:
Toch vreemd dat er een 10tal gemeentes zijn waar je structureel minder krijgt voor hetzelfde geld.
Daar is niets nieuws aan, kabeltelevisie is ook niet overal even duur (en dan heb ik het over gebieden waar dezelfde kabelaar zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 21-10 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Ik kreeg gewoon een kiestoon. modem had ik al gereset. na een uurtje of 2 kon ik ineens wel bellen 8)7
gisteren konden wij wel bellen, maar hadden geen kiestoon.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 19:23
Zijn er meer mensen die na de storing van gister een snelheidsverlaging ervaren?

Normaal trek ik via Giganews de volle 20Mbit eruit, nu haal ik ongeveer 7Mbit, een derde dus ongeveer.

Modem reeds gereset, ook andere speed tests wijzen hetzelfde uit.

Ik weet niet precies wat de SNR waarden in zouden moeten houden, maar hierbij de mijne:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Downstream      Value
Frequency   236000000 Hz 
Signal to Noise Ratio   40 dB 
Downstream Modulation   QAM256
Network Access Control Object   ON
Power Level     3 dBmV  
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream    Value
Channel ID  3
Frequency   52000000 Hz
Ranging Service ID  236
Symbol Rate     2.560 Msym/s
Power Level     40 dBmV
Upstream Modulation     [3] QPSK
[3] 16QAM
[2] 64QAM

Signal Stats    Value
Total Unerrored Codewords   19656974
Total Correctable Codewords     7
Total Uncorrectable Codewords   0

[ Voor 58% gewijzigd door LiquidSmoke op 17-03-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:23:

Daar is niets nieuws aan, kabeltelevisie is ook niet overal even duur (en dan heb ik het over gebieden waar dezelfde kabelaar zit)
Inderdaad. Ziggo TV is hier in Den Bosch bijv. 6 euro goedkoper dan in de rest van het Ziggo-gebied. Ik betaal nu ook gewoon 66,50 per maand voor Alles-in-1 Extra. Op basis daarvan zou ik ook kunnen klagen dat ik maar 60,50 zou moeten betalen, maar zo werkt het nu eenmaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 14:28
Klein vraagje:
Als je interactieve tv besteld krijg je dan de cisco of de samsung interactieve decoder?
:+
danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ligt bij meer mensen de Ziggo news server eruit ? Kan niet connecten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Ik krijg altijd een ping van 500ms en download speed van 20Mb/s :S, ik weet niet of het misschien aan mijn firewall kan liggen op de router?
Ik weet al waar het aan ligt dat ik slechte speedtestjes krijg, het ligt aan Google Chrome!!

Deze met Chrome getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/752246571.png

En deze met firefox getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/752243548.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

ulTimaS schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:
[...]

Ik weet al waar het aan ligt dat ik slechte speedtestjes krijg, het ligt aan Google Chrome!!

Deze met Chrome getest:
[afbeelding]

En deze met firefox getest:
[afbeelding]
Dat zou eigenlijk niet mogen, wel interessant though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 00:59
MdO82 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Hmm, tikfout ......

Eind van de zomer 2010 inderdaad ;)
En dan is het nog afwachten. Ziggo kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vaag :)

Chrome
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/752267644.png

FF
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/752269025.png

Weinig verschil. Maar goed, wellicht ligt het aan de hogere snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Helsie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:53:
[...]
Blijft raar dat je nu al met de nieuwe snelheden adverteert...
En ik vind het ook ronduit irritant dat enkele andere steden bij AiE plus 30mbit krijgen, en wij (in Breda bijv) maar 22mbit. Ik vind het geen klein verschil. Doe het of voor iedereen, of niet.
Simpel: dat is om klanten naar het duurdere pakket te trekken, dat is marketing, men vergeet dat als straks overal de nieuwe snelheden er door is (wat ze uiteindelijk niet kunnen tegen houden) een hoop terug stappen van extra naar plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
cirediew schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:21:
Klein vraagje:
Als je interactieve tv besteld krijg je dan de cisco of de samsung interactieve decoder?
:+
danku
Bij mijn schoonouders was het een samsung uit mn hoofd gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

.oisyn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:45:
Vaag :)

Chrome
[afbeelding]

FF
[afbeelding]

Weinig verschil. Maar goed, wellicht ligt het aan de hogere snelheden...
niet dat ik veel waarde hecht aan dit soort speedtestjes hoor :P.

Die test van chrome was trouwens niet een toevalstreffer, ik heb de test vaker gedaan op verschillende servers en kwam nooit lager dan de 500ms en ook niet hoger dan 30Mb/s.

edit: ook maar ff de ziggo speedtest gebruikt. De Chrome test die ik heb gepost is nog een 'snelle' vergeleken bij de rest die ik heb gedaan, die kwamen namelijk niet hoger dan 70Mb/s.

Chrome (versie 5.0.342.1 mocht het nog relevant zijn):
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/793108168.png

Firefox:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/793108990.png

[ Voor 43% gewijzigd door ulTimaS op 17-03-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 22:13
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier in het Casema gebied. Specifiek op het gebied van telefonie.

Ik zit hier serieus te overwegen om ADSL de deur uit te doen, aangezien mijn ISP blijkbaar niet capabel is om mijn ADSL snelheid op orde te krijgen, en ook de 50 ~ 120 Mbit is natuurlijk ook erg.. aanlokkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sypher schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:59:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier in het Casema gebied. Specifiek op het gebied van telefonie.
Wat wil je precies weten? Ik zit in het Casema gebied en heb totaal geen problemen met telefonie. Enige wat wat vaag is, is dat ik soms een dubbele overgangstoon hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 16:22

Kju

Telefonie (Casemagebied) werkt bij mij prima, zelfs op m'n alarmsysteem. Mijn vader heeft UPC telefonie die met exact hetzelfde alarmsysteem niet werkt en dus nog steeds een apart koperlijntje aan moet houden.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik zit hier serieus te overwegen om ADSL de deur uit te doen, aangezien mijn ISP blijkbaar niet capabel is om mijn ADSL snelheid op orde te krijgen, en ook de 50 ~ 120 Mbit is natuurlijk ook erg.. aanlokkelijk.
Telefonie is gewoon goed. Geen klachten en Internet reageert ook super.
De overstap van ADSL naar Kabel is voor mij alleen maar positief geweest. Meer stabiliteit en degelijkheid dan ADSL. ADSL vergelijk ik met de 56k periode, achterhaalde techniek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Daar heeft je ISP helemaal NIETS mee te maken. Als het koperkabeltje naar de KPN-centrale aan de lange kant is, gaat het gewoon niet harder, ook al gaat die ISP op zijn kop staan.

Ik heb zelf nooit meer dan 7 Mbps gehaald met Speedlinq en Telfort "tot 20 Mbit/s" abonnementen. De TU Delft lengtetest had het trouwens over 1982 meter afstand tot de centrale, terwijl de download attenuation van 41 dB meer wees op een afstand in de praktijk (=kabellengte) van 3 km. Pure pech voor mij dus.

Ik haal nu 5.72 MByte/s op een 50 Mbit abonnement van Ziggo. Met ADSL kwam ik op 730 kByte/s, dus 8x zo langzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik ben sinds kort overgestapt van xs4all lite (8Mbps, waar ik 6.7Mbps haalde, 1021m van de centrale) naar ziggo AIO-extra (120Mbps, waar ik 117Mbps haal) en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben en het downloaden gaat ook 'ietsjes' sneller :p.

Telefonie heb ik pas sinds maandag van ziggo dus zoveel kan ik er nog niet over zeggen, tot nu toe doet hij het iig perfect.

edit: 117Mbps haal ik met deze opstelling: Modem > 10m Cat6 > Router (Netgear WNDR3700) > 7,5m Cat5e > PC, geen idee hoeveel ik haal als ik hem direct op de modem aansluit.

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 18-03-2010 12:06 . Reden: Opstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 21:59
Weet iemand of de Ziggo Live Televisie Player nog steeds bestaat en waar je deze kunt downloaden ?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

jschoorl2 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:58:
Weet iemand of de Ziggo Live Televisie Player nog steeds bestaat en waar je deze kunt downloaden ?
Eerste hit op google:
meuk: Ziggo Live Televisie Player 1.0.7

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net mijn alles in 1 plus naar extra upgraded.
doe nu veel data persen van huis naar werk en andersom dan is voor mij de hoge upload erg lekker.
hoop stiekem dat ik al 120/10 krijg maar zal wel 50/5 krijgen eerst en dan na de zomer 120/10.
volgende week krijg ik ook mijn nieuwe modem, de motorola zal wel tussen de 30/40 mbit blijven steken nu.

heb een dlink dir-665 router die moet prima de 120 mbit via wireless N aankunnen. heeft op wan>lan 240 mbit.
mijn laptop zit op 270 mbit verbonden naar de router dus voorzie daar geen problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 21:59

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kju schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:05:
Telefonie (Casemagebied) werkt bij mij prima, zelfs op m'n alarmsysteem. Mijn vader heeft UPC telefonie die met exact hetzelfde alarmsysteem niet werkt en dus nog steeds een apart koperlijntje aan moet houden.
Welke installateur is er achter het alarmsysteem ( onderhoud )

Als je veel problemen hebt, zou je eens moeten vragen welk protocol er gebruikt is,
Het is bij sommige providers een probleem, dan kan omschakelen tussen SIA / Contact-ID een oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:24:

Daar heeft je ISP helemaal NIETS mee te maken. Als het koperkabeltje naar de KPN-centrale aan de lange kant is, gaat het gewoon niet harder, ook al gaat die ISP op zijn kop staan.
Ik zit op ±300 meter van de centrale en haalde met Telfort begin 2008 nog de volle 20 mbit. Vorige week was dat nog 12mbit, met een uitschieter naar 14. Tenzij de kabel langer is geworden zoek ik het toch echt bij Telfort :P Blij met Ziggo nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Wat wil je precies weten? Ik zit in het Casema gebied en heb totaal geen problemen met telefonie. Enige wat wat vaag is, is dat ik soms een dubbele overgangstoon hoor.
Hier idem en die dubbele overganstoon is wel raar ja, maar voor de rest (afkloppen), geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 22:13
Volkert schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:24:
[...]

Nee, ik heb altijd rond de 16-17 Mbit gehaald, maar spontaan haalde ik respectievelijk 0.4 en 4 mbit met mijn eigen modem. Noodgedwongen hun modem moeten gebruiken die toen werkte, maar nu weer is ingestort tot 11Mbit. Ze sturen je letterlijk van het kastje naar de muur.

Aangezien ik niet weer zin (en tijd) heb om alle modems hier te gaan proberen, kan ik die bende er net zo goed uitsmijten nietwaar ;)
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Ik zit op ±300 meter van de centrale en haalde met Telfort begin 2008 nog de volle 20 mbit. Vorige week was dat nog 12mbit, met een uitschieter naar 14. Tenzij de kabel langer is geworden zoek ik het toch echt bij Telfort :P Blij met Ziggo nu :)
Soortgelijk iets hier dus. Die netwerken zijn vermoedelijk gewoon overboekt. Maar ja, die kans zou je met Ziggo ook nog wel kunnen krijgen als half Nederland met 120 Mbit het internet download :P

De reden dat ik vroeg over de telefonie kwaliteit is omdat men hier nogal huiverig is om van KPN weg te gaan. Nee, we hadden (goddank) geen telefonie van onze ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Heeft met overspraak op de kabel te maken, in den beginne zaten er waarschijnlijk nog niet zoveel DSL lijntjes bij jou in de kabel, maar naar mate er meer mensen DSL nemen neemt de overspraak ook toe (ook wel bekend als ruis) daardoor kakt langzaam de snelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sypher schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:13:
[...]
Nee, ik heb altijd rond de 16-17 Mbit gehaald, maar spontaan haalde ik respectievelijk 0.4 en 4 mbit met mijn eigen modem. Noodgedwongen hun modem moeten gebruiken die toen werkte, maar nu weer is ingestort tot 11Mbit. Ze sturen je letterlijk van het kastje naar de muur.
Dat klopt, je kunt geen kant op. Het werkt toch? Dat is het enige dat telt voor de ISP. En aan het feit dat je bijvoorbeeld vroeger meer snelheid had, of dat het bij je buurman meer stabiliteit biedt, kun je GEEN ENKEL recht ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Den Haag maar heb nog geen upgrade gehad (all in 1 extra )
Zijn er nog meer mensen in Den haag die nog geen upgrade hebben gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik wil nu vanwege een verhuizing ook Ziggo nemen (puur vanwege de snelheid en prijs-kwaliteitverhouding en omdat een vaste telefoonlijn toch wel handig is). Op zich is Alles-in-een met 22 30 Mbps genoeg voor mij, maar ik vraag me wel af welk modem ik erbij krijg ivm de slechte ervaringen die je overal hoort over Ubee-modems. Leveren ze nieuwe klanten nu standaard Arris, ook bij AiE+?

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 18-03-2010 23:09 . Reden: 30 Mbps: ik woon in één van de lucky cities! :P ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:04:
Hmm, ik wil nu vanwege een verhuizing ook Ziggo nemen (puur vanwege de snelheid en prijs-kwaliteitverhouding en omdat een vaste telefoonlijn toch wel handig is). Op zich is Alles-in-een met 22 30 Mbps genoeg voor mij, maar ik vraag me wel af welk modem ik erbij krijg ivm de slechte ervaringen die je overal hoort over Ubee-modems. Leveren ze nieuwe klanten nu standaard Arris, ook bij AiE+?
Ik heb een Ubee modem en geen problemen mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:04:
Dat is niet meer actueel. De problemen waar je over leest zijn al van een hele tijd geleden, sinds een langverwachte firmwareupdate doet ie het prima.
De kans dat je een Arris krijgt is erg klein lijkt me. Ziggo heeft mij zelfs in het begin een Arris gestuurd en achteraf een Ubee ter vervanging. Deze heb ik ook lange tijd in de doos gelaten door de slechte verhalen hierover, maar sinds de snelheidupgrade naar 120Mbps viel m'n internetaanlsuiting regelmatig weg bij heftig gebruik, nu met de Ubee ertussen heb ik hier geen last meer van gehad :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een Alles-in-1 Extra abo en daar kreeg ik een Ubee bij. Werkt als een tierelier overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:15
Zijn er nog meer mensen in de regio 7413 (Deventer) met verbindingproblemen? Sinds vorige week dinsdag heb ik Ziggo en onlangs was ik dus ook de dupe van grote storing. Gisteren en vandaag deed m'n verbinding het weer niet. Alé, vanochtend nog snel ff de stroom van de ubee modem gehaald en er weer ingedaan waarna ik weer verbinding had. Als ik dit weer heb, is dit wel te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:46:
Ik woon in Den Haag maar heb nog geen upgrade gehad (all in 1 extra )
Zijn er nog meer mensen in Den haag die nog geen upgrade hebben gehad ?
Woon je in postcodegebied 25xx en heb je je modem al een keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacespider schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:35:
[...]

Woon je in postcodegebied 25xx en heb je je modem al een keer herstart?
ik zit in postcodegebied 24xx maar is ook gewoon een postcode van den haag
sinds begin maart elke dag de router en modem gereset..
heb nu 3 x gebeld met de helpdesk maar krijg 3 verschillende verhalen te horen, dus met andere woorden
dat heeft ook geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

Ben zo'n 6 maanden geleden overgestapt naar Ziggo en heb toen een Arris modem gekregen die prima werkt overigens ik haal gewoon mijn 50Mb/s maar ik vroeg me af of ik Ziggo om een Ubee modem moet vragen ivm de snelheids verhoging of is de Arris hier dadelijk ook prima geschikt voor, weet iemand dit ?

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:28
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:05:
[...]

ik zit in postcodegebied 24xx maar is ook gewoon een postcode van den haag
sinds begin maart elke dag de router en modem gereset..
heb nu 3 x gebeld met de helpdesk maar krijg 3 verschillende verhalen te horen, dus met andere woorden
dat heeft ook geen nut
Heb ik ook gehad, ik was zo eigenwijs om de helpdesk suggesties te negeren. Op laatst was ik er zo zat van dat ik het toch maar gedaan heb. Je coax kabel los halen. Goed aandrukken, eerst met de hand vast draaien en het laatste stuk met een tang. Ik heb het daarna nooit meer waargenomen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Kan iemand niet even checken of hij/zij net als ik geen verbinding kan maken met news.ziggo.nl ... ? Volgens mij ligt deze er nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:21:
Kan iemand niet even checken of hij/zij net als ik geen verbinding kan maken met news.ziggo.nl ... ? Volgens mij ligt deze er nog steeds uit.
vanmorgen kon ik gewoon 4 draadjes openen ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Download en upload staan nu vol open, en ik ben eens lekker aan het bellen naar de helpdesk geslagen. Wat nogsteeds erg goed klinkt voor VoIP. Op wat haperingen bij de activatie procedure ben ik nogsteeds erg te vreden over de kwaliteit die ik krijg voor 20 euro minder dan bij XS4ALL met gratis helpdesk.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:44

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nu wat problemen met de verbinding. Deze is EXTREEM traag, als deze al te bereiken is :(
Zijn er meer mensen die hier last van hebben in de omgeving Amstelveen (postcode 1187)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rally

Hier exact hetzelfde probleem!!!!
EXTREME traagheid website niet te bereiken etc..
Alleen is het probleem hier in Zeist (postcode 3704)
Lijkt me dus landelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Hier ook op 3704, de hele dag al erg traag, telefoon werkt in elk geval sinds 9:00 uur niet, digitale tv werkt wel prima.

De helpdesk had vanmorgen nog niet in de gaten dat er een storing was, sinds vanmiddag hebben ze een automatische melding "er is een storing in uw regio".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ja ik heb nog steeds geen telefoon :S :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eergisteren aanvraag via telefoon gedaan om alles in 1 plus naar extra om te zetten.
bel ik vandaag ter controle terug. was er niets gedaan :/
beetje jammer dat als je iets veranderd dat je dan genoodzaakt bent om er nog achteraan te bellen of alles wel goed gaat.
ziggo werkt bij mij al jaren prima maar zodra je iets veranderd gaat het meestal mis.
vraag me ook af of ze dit keer wel de facturering gelijk goed doen en niet maand overslaan en dan daarna 2x innnen. heb ik ook al eerder gehad toen ik vorig jaar van extra naar plus ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben begin februari om een snelheidsverhoging gevraagd en het is nog steeds niet geregeld. Echt ongelovelijk. Mijn contact punten met ziggo waren:
-3 feb abbo besteld via de telefoon
-24 feb gevraagd hoe het er mee stond. Ze hebben nooit het nieuwe contract doorgezet. Dus opnieuw alles aangemeld. Ik moest volgende week nog maar eens terug bellen
-3 mrt gebeld, omdat ik nog steeds geen 50mb had. Tests gedaan en toen bleek ik een nieuwe modem nodig te hebben. Een en ander weer in de pc gezet en het nieuwe modem zou opgestuurd worden
-10 mrt, modem nog niet ontvangen, dus weer gebeld. Ik moest geduld hebben, dit kon nog wel een weekje duren.
-15 mrt weer gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak en mij totaal niets kon vertellen
Dus opgehangen en weer gebeld. Toen werd ik fatsoenlijk geholpen en ook hij vertelde dat hij niet wist wanneer de modem geleverd zou worden. Niemand die me dat kon vertellen. Ik ben door blijven vragen, maar dat gaf geen resultaat. Op het laatst zei hij. Ik zal de order nog een keer doorlopen. Bleken ze ergens een vinkje vergeten te zijn... Dus nu moet ik WEER 2 weken wachten...

Gek word ik ervan. Als ik zo mijn werk zou doen, dan was ik al binnen 2 weken ontslagen..

Maar goed, uiteindelijk zal het vast wel goed komen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Mystikal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20:
Gek word ik ervan. Als ik zo mijn werk zou doen, dan was ik al binnen 2 weken ontslagen..

Ik denk dat dit exact het probleem is van Ziggo. Technologisch hebben ze alles in de hand om glasvezel uitrol weg te duwen. Maar zolang hun backoffice nog compleet knudde is kunnen ze klanttevredenheid niet op pijl krijgen.

Wat ik ook nog een verbeter punt vind is de website, het zit vol met javascript fouten. Terwijl de site zelf best aardig is opgezet, beetje druk maar goed.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Lightah

Strikes Again

The Eagle schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:16:

Dit heb ik ook bij VPN verbindingen naar een aantal klanten (niet allemaal).
Ligt bij mij aan de verschillende tools, die locken alles op een of andere manier.
De ene tool locked alleen m'n pc en een andere blijkbaar m'n hele verbinding...

[ Voor 4% gewijzigd door Lightah op 19-03-2010 16:24 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat dit exact het probleem is van Ziggo. Technologisch hebben ze alles in de hand om glasvezel uitrol weg te duwen. Maar zolang hun backoffice nog compleet knudde is kunnen ze klanttevredenheid niet op pijl krijgen.

Wat ik ook nog een verbeter punt vind is de website, het zit vol met javascript fouten. Terwijl de site zelf best aardig is opgezet, beetje druk maar goed.
Inderdaad. Technisch werk Ziggo/Casema bij mij vanaf het begin af aan super, en heb ik echt niks te klagen. Echter is elke wijziging of administratieve handeling er blijkbaar een te veel voor Ziggo, want het blijft keer op keer fout gaan. Als ze dat nou eens beter op orde zouden brengen, dan schiet de klant-tevredenheid volgens mij omhoog, en dat moet uiteindelijk een hoop klanten opleveren lijkt mij.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Aan degenen die hun snelheid willen verhogen: kan dat niet via de site? Vroeger kon dat wel nog iig, zo heb ik een tijd terug bij m'n ouders de snelheid nog verlaagd en dat ging verder automatisch.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
even maar weer iets positiefs, Want je hoort natuurlijk alleen maar
de foutjes uit de miljoenen klanten naar voren komen. Terwijl het
dus 10 duizenden keren, of wellicht 100duizenden keren gewoon goed gaat.

IIk ben tevreden, het is stabiel, snel zoals waar ik voor betaal.
Perfect digitaal beeld, en communicatief, heb "ik" geen problemen.

Keep it going ziggo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Chief_B schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:10:
Ben zo'n 6 maanden geleden overgestapt naar Ziggo en heb toen een Arris modem gekregen die prima werkt overigens ik haal gewoon mijn 50Mb/s maar ik vroeg me af of ik Ziggo om een Ubee modem moet vragen ivm de snelheids verhoging of is de Arris hier dadelijk ook prima geschikt voor, weet iemand dit ?
De laatste 3 maanden van 2009 heb ik ongelooflijk veel ge-OH gehad met het Ubee modem, qua gemiddeld 3 vastlopers per dag, en ik kreeg ook geen Arris van Ziggo ondanks minimaal 3 verzoeken.

Toen zelf een Arris TM702B gekocht rond de jaarwisseling op Marktplaats. Sindsdien helemaal nooit meer problemen gehad.

Dus ik zie wel of de Arris het gewoon blijft doen als ik aan de beurt ben voor de 120 Mbps snelheidsverhoging in Breda.

Technisch zou de Arris het makkelijk aan moeten kunnen en er zijn hier ook al berichten geweest vanuit Tilburg dat het daar prima draait op 117 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik bij de dealer een standaard Z1 abonnement aangevraagd (4mbit/0.5mbit) maar kreeg een Arris Docsis 3.0 modem mee. Iets te veel van het goede lijkt me, maar gaat deze combinatie wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:56:
Vanmiddag heb ik bij de dealer een standaard Z1 abonnement aangevraagd (4mbit/0.5mbit) maar kreeg een Arris Docsis 3.0 modem mee. Iets te veel van het goede lijkt me, maar gaat deze combinatie wel werken?
Je zal het niet geloven maar een docsis3 modem kan ook 4Mbit aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer de storing voorbij is?
Of zou iemand even op de website van ziggo willen kijken wat voor een storingen gemeld zijn in postcode 3704bc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:29:
Heeft iemand enig idee wanneer de storing voorbij is?
Of zou iemand even op de website van ziggo willen kijken wat voor een storingen gemeld zijn in postcode 3704bc :)
Groepsstoring van vrijdag 19 maart 17:04 uur
Er is storing. Onze internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Hierdoor heb je mogelijk tijdelijk een langzame of niet werkende internetverbinding en een slecht, krakend of wegvallend geluid tijdens het telefoneren. Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de avond is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Alstu!

Tevens wacht ik nog op m'n bestelling zou ondertussen al ruimschoots binnen moeten zijn.
En telefoniste van Ziggo kon me helaas niets vertellen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Fanatix op 19-03-2010 18:56 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:25:
Aan degenen die hun snelheid willen verhogen: kan dat niet via de site? Vroeger kon dat wel nog iig, zo heb ik een tijd terug bij m'n ouders de snelheid nog verlaagd en dat ging verder automatisch.
Nooit iets via de site proberen te regelen, is al bij velen (ook bij mezelf) een zwart gat gebleken.

Gewoon bellen en er bovenop blijven zitten. Desnoods iedere 2 werkdagen de status opvragen met een smoes als "Kunt u even controleren of die wijziging goed is doorgevoerd?". Doen ze verder ook niet moeilijk over, want je krijgt toch steeds een ander aan de lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:56:
[...]

[...]

Alstu!

Tevens wacht ik nog op m'n bestelling zou ondertussen al ruimschoots binnen moeten zijn.
En telefoniste van Ziggo kon me helaas niets vertellen :'(
Thnx :)
En mijn snelheid is weer goed, download weer met 5,7mb van usenet O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Hier is mijn verbinding kut, klappert om de zoveel minuten eruit. Zeer vervelend met gamen; ben zo 10 seconden offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 02:54
Ziggo beloofd een hoop... maar er komt weinig van terecht, zit hier met meerdere mensen in een gebouw en het beeld is rond uit slecht.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:04
Alexander82 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:57:
Ziggo beloofd een hoop... maar er komt weinig van terecht, zit hier met meerdere mensen in een gebouw en het beeld is rond uit slecht.
Kort maar krachtig gedicht heb je daar!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-10 11:50
Ik lees veel over de snelheidverhoging naar 120mbit, wanneer komt dit in het noorden door ?
Ik zit nu atm nog @ 50mbit.. (Alles in 1 extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Herr Flicker schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:42:
Ik lees veel over de snelheidverhoging naar 120mbit, wanneer komt dit in het noorden door ?
Ik zit nu atm nog @ 50mbit.. (Alles in 1 extra)
Eind zomer 2010, we blijven in herhaling vallen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ze beloven helemaal niks, een veel gemaakte denkfout op dit forum.

En als het beeld slecht is, ligt dat wellicht aan jullie zelf (goedkope Gamma/Praxis-kabel, slechte connectoren, te vaak gesplitst zonder versterker?).

Als je een TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting zet en het beeld is nog steeds slecht, kun je gewoon de helpdesk bellen. Dan komt er een monteur en graven/trekken ze desnoods een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dag allemaal,

Misschien ietwat off-topic, maar ik wou even iets vragen omtrent het "afknijpen" door ziggo van usenet (of ook andere) verbindingen.

Normaliter trek ik met mijn alles in 1 extra verbinding 1.8 MB/s. Nu begin ik te merken dat dit na verloop van tijd radicaal teruggeschroefd wordt. Hij wordt keihard vastgezet op exact 800kB/s.

Veelzeggend screenshotje bijgevoegd. Laatste dipje in de lijn heeft er niks mee te maken.

http://img443.imageshack.us/img443/5048/ziggo.png

Heeft ziggo hier een vinger in?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-10 12:38
Ik merk zelf niet zo veel van het knijpen van usenet verkeer. Met een 50/5 lijntje, vanaf Eweka SSLreader server:

code:
1
2
3
Stage Download
    [Time-Taken]: 1 hour 19 minutes 24 seconds 
    [Avg-Speed]: 5116kB/s

De vertraging kan ook ergens anders optreden natuurlijk. Welke usenet provider gebruik je, bijvoorbeeld?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
nicxz schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:50:
Ik merk zelf niet zo veel van het knijpen van usenet verkeer. Met een 50/5 lijntje, vanaf Eweka SSLreader server:

code:
1
2
3
Stage Download
    [Time-Taken]: 1 hour 19 minutes 24 seconds 
    [Avg-Speed]: 5116kB/s

De vertraging kan ook ergens anders optreden natuurlijk. Welke usenet provider gebruik je, bijvoorbeeld?
Ik maak gebruik van hitnews. Verder heb ik gezorgd dat het netwerk verder vrij is. Wat me vooral ontstemt is het gebrek aan fluctuatie. Hard limieten als 800kB/s doen weinig goeds vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 03:33

TFHfony

Professional Weirdo

dreamless schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:39:
Dag allemaal,

Misschien ietwat off-topic, maar ik wou even iets vragen omtrent het "afknijpen" door ziggo van usenet (of ook andere) verbindingen.

Normaliter trek ik met mijn alles in 1 extra verbinding 1.8 MB/s. Nu begin ik te merken dat dit na verloop van tijd radicaal teruggeschroefd wordt. Hij wordt keihard vastgezet op exact 800kB/s.
Nop, niet echt hier. Afgelopen week in 24hr bijna 480Gbyte binnengetrokken en normaal gesproken haal ik netjes 5,7Mbyte/sec op mijn 50/5mbit lijntje via Supernews.
Probeer eens een proefaccount bij een andere newsprovider en kijk eens wat je dan haalt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24

TweakBoy

---

ik zie daar een stippellijntje... is dat niet toevallig een zelf ingesteld limiet?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Als je slecht beeld (analoog) hebt, moet je eens naar je kabels kijken...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 17-10 10:49
TweakBoy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:24:
ik zie daar een stippellijntje... is dat niet toevallig een zelf ingesteld limiet?
Nee die schuifbalk daar links naast is om de limiet in te stellen, de stippellijn is je gemiddelde download snelheid

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb de laatste tijd dat ik plotseling geen internet pagina's kan openen, gebeurt niks in browser/time out.
Ik heb wel verbinding en internet volgens het icoontje.
Heb ziggo gebeld en die adviseerde router(draytek 2130n) even er tussen uit. gedaan maar dan moet je je modem (ubee) herstarten en dan werkt het weer dus dan weet ik nog niks.
Dan zou ik een tijdje zonder router moeten werken om deze uit te sluiten.
is er geen andere manier om dit probleem op te lossen als het probleem zich voordoet?
Kan ook niks geks vinden in de router...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20:
Ik ben begin februari om een snelheidsverhoging gevraagd en het is nog steeds niet geregeld. Echt ongelovelijk. Mijn contact punten met ziggo waren:
-3 feb abbo besteld via de telefoon
-24 feb gevraagd hoe het er mee stond. Ze hebben nooit het nieuwe contract doorgezet. Dus opnieuw alles aangemeld. Ik moest volgende week nog maar eens terug bellen
-3 mrt gebeld, omdat ik nog steeds geen 50mb had. Tests gedaan en toen bleek ik een nieuwe modem nodig te hebben. Een en ander weer in de pc gezet en het nieuwe modem zou opgestuurd worden
-10 mrt, modem nog niet ontvangen, dus weer gebeld. Ik moest geduld hebben, dit kon nog wel een weekje duren.
-15 mrt weer gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak en mij totaal niets kon vertellen
Dus opgehangen en weer gebeld. Toen werd ik fatsoenlijk geholpen en ook hij vertelde dat hij niet wist wanneer de modem geleverd zou worden. Niemand die me dat kon vertellen. Ik ben door blijven vragen, maar dat gaf geen resultaat. Op het laatst zei hij. Ik zal de order nog een keer doorlopen. Bleken ze ergens een vinkje vergeten te zijn... Dus nu moet ik WEER 2 weken wachten...

Tsja speaking of the >:) , Gisterenavond modem afgeleverd. Vanochtend geinstalleerd. Werkt als een zonnetje..

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/795339845.png

edit, toch niet.. telefoon werkt nog niet... hmm even kijken wat dat kan zijn.
edit2, toch wel... Reboot van de modem did the trick..

Ben ik in ieder geval host met MW2 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 20-03-2010 09:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mystikal schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:15:
[...]

Tsja speaking of the >:) , Gisterenavond modem afgeleverd. Vanochtend geinstalleerd. Werkt als een zonnetje..

[afbeelding]

edit, toch niet.. telefoon werkt nog niet... hmm even kijken wat dat kan zijn.
edit2, toch wel... Reboot van de modem did the trick..

Ben ik in ieder geval host met MW2 8)7
Ik gok dat je Chrome gebruikt hebt voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ionicdog schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:13:
ik heb de laatste tijd dat ik plotseling geen internet pagina's kan openen, gebeurt niks in browser/time out.
Heb ziggo gebeld en die adviseerde router(draytek 2130n) even er tussen uit. gedaan maar dan moet je je modem (ubee) herstarten en dan werkt het weer dus dan weet ik nog niks.
is er geen andere manier om dit probleem op te lossen als het probleem zich voordoet?
Andere router proberen, misschien lenen van iemand. Anders voor 5-10 Euro iets (zonder wireless wellicht) regelen op Marktplaats.

Als je dit niet doet kom je in een welles/nietes discussie en die verlies je. Krijg je alleen maar meer frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 18:55

mutsje

Certified Prutser

ionicdog schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:13:
ik heb zelf ook een draytek 2130N hier staan en merk ook af en toe stagnatie in openen internet pagina's echter zodra ik de dns instellingen wijzig naar bijvoorbeeld die van google (8.8.8.8) openen pagina's wel magisch en snel :) probeer dat eens. of je router is aan het afsterven en moet op garantie terug naar draytek..

* mutsje mompelt wanneer firmware uitkomt voor draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb al opendns geprobeerd maar toen kreeg ik hetzelfde probleem opeens weer.
dus google dns zal wel niet veel uitmaken
ik zal mijn oude linksys maar weer uit het stof halen en kijken of het dan weg blijft..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Pagina: 1 ... 28 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!