Bel de storingsdienst en geef aan dat je kabel van het modem naar de verdeler(UMU whatever) kapot is en je krijgt een nieuwe en/of een monteur die de boel komt doormeten.Gijs007 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:52:
Ik wil mijn internet verbinding verbeteren, ik merk dat er rond de avond uren nog al veel Correctables en Uncorrectables plaats vinden.
Waar ik ook last van heb is dat als ik wordt opgebeld ik soms niemand hoor en de ubee modem gereboot wordt... dit is al 3 keer gebeurt in de afgelopen 2 maanden sinds ik ben over gestapt op alles in 1 extra.
hierdoor valt mijn internet dus weg, weet iemand hier een oplossing voor?
Wat ik eenieder geval wil doen is de kabel tussen het modem en de AOP vervangen door een betere kwaliteit kabel.
wat is de beste kabel is om tussen het modem(ubee) en de AOP te plaatsen?
ik heb al wat gegoogeld en iedereen zegt dat koka 799 het beste is, klopt dit?
weet iemand ook een winkel waar ik een koka 799 kabel van 0.5 meter of korter kan kopen?
en moeten daar nog F connector op worden gezet en is er verschil in de kwaliteit van deze F connectors?
Deze kabel is bijna goed aan gestript. Echter deze f connectors laten erg snel los. Meer van het bouwmarkt kwaliteit zeg maar. Je moet f connectors hebben die je zelf vast moet zetten. met speciale tang uiteraard.Ballebek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:48:
Die kabel wordt altijd zonder connectoren geleverd aangezien het per meter wordt verkocht.
Die F Connectoren erop zetten is makkelijk, kijk even naar de plaatjes hieronder.
Afstrippen en de connector op je kabel draaien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die push-on connectors zijn ook erg goed!
En dan voor 2 connectoren een tang kopen, beetje overkill nietwaar?G.Scholtens schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:19:
[...]
Je moet f connectors hebben die je zelf vast moet zetten. met speciale tang uiteraard.
Heb hier al jaren op Koka kabel F connectoren die je erop moet draaien en die zitten muurvast met die kabel vanwege de dikte. Push On zou ik dan nog eerder adviseren.
[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2011 19:54 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb hier ook alles met die draai F connectoren, werkt prima. Alles zit goed vast.Ballebek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:51:
[...]
En dan voor 2 connectoren een tang kopen, beetje overkill nietwaar?
Heb hier al jaren op Koka kabel F connectoren die je erop moet draaien en die zitten muurvast met die kabel vanwege de dikte.
Krijg deze week een retourdoos van Ziggo om mijn Cisco terug te sturen. Hij loopt steeds vast
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Pa belt me net, hij heeft voor zijn AiE een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Met wifi. Een Ubee UVW3200. Al iemand ervaringen daarmee hier? Zijn linksys WRT54GL de deur uit gooien en die Ubee router/wifi functionaliteit gebruiken? Zo nee, kan het ding bridgen, zoals alle voorgaande Ziggo modems dat konden?
Kom graag een beetje voorbereid aan daar, is 65 km enkel en moeilijk plannen. Ik kan nog weinig gebruikerservaringen met dat ding vinden, alleen iemand waarbij de Ubee dhcp adressen blijft uitdelen, ook al staat dat uit. Daarnaast hou ik er niet zo van dat het modem zelf (of door initiatie van Ziggo) firmware kan updaten, en daarbij iets kan vernaggelen.
Kom graag een beetje voorbereid aan daar, is 65 km enkel en moeilijk plannen. Ik kan nog weinig gebruikerservaringen met dat ding vinden, alleen iemand waarbij de Ubee dhcp adressen blijft uitdelen, ook al staat dat uit. Daarnaast hou ik er niet zo van dat het modem zelf (of door initiatie van Ziggo) firmware kan updaten, en daarbij iets kan vernaggelen.
Heb gister hier ongeveer hetzelfde gedaan. wrt54g eruit en ziggo modem met dhcp en wifi erin. Na wat problemen met statische dhcp lease gaat het nu goed.UltraSub schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:06:
Pa belt me net, hij heeft voor zijn AiE een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Met wifi. Een Ubee UVW3200. Al iemand ervaringen daarmee hier?
Vergeet niet dat je wrt54gl je download snelheid niet trekt en daarom dus de beperkende factor gaat worden.
Paar dingetjes die me opvallen en als negatief ervaren worden tov wrt54g:
Geen externe login om te kunnen wake on lannen
Geen dns server in te stellen in de router.
Netwerkshares op hostnaam benaderen werkt niet meer (\\server\). Bij de wrt54g werkte dit wel.
Je router staat in beheer bij ziggo. Maakt ziggo om wat voor reden een fout ligt gelijk je netwerk plat.
Het vervangen van het modem ging hier trouwens vrijwel vlekkeloos dus dat zal het probleem niet zijn.
Bullet NL schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:17:
[...]
Ziggo is gestopt met het aanbieden van losse pakketten, je dient nu dus een Alles in 1 pakket aan te schaffen.
Overigens gaat het niet op dat TV kijken via de schotel beter is dan via het COAX netwerk.
Digitale TV via COAX is veelal scheper dan via de schotel, daarnaast heb je geen last van het weer of andere (kosmische) straling die het signaal op een schotelantenne negatief beïnvloed.
Digitale TV via de COAX komt in verschillende tests als beste naar voren, het is echter wel zo dat je via de schotel free-to-air kanalen kan ontvangen, daarnaast heb je meer kanalen dan dat Ziggo aanbied (de vraag is alsof je ze ook allemaal bekijkt)
Heb hier toch nog echt los tv en internet abo. We worden wel doodgegooid met reclame voor AIO, maar niks geen verplichting om over te stappen naar AIO. Of is dat alleen voor nieuwe klanten?
Kan iig nu nog gewoon losse abo's aanvragen op site van Ziggo, dus waar jouw bewering weg komt
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Na verhuizing heb ik ook een ubee evw3200 wifi modem gekregen.
Als hij werkt, doet hij t prima. Met mijn all in one plus pakker draadloos op de begane grond een snelheid van 40Mbit. Op de eerste verdieping haal ik nog 10 Mbit.
Maar na enkele dagen kan ik geen verbinding meer maken met de Ubee. Dan moet ik hem weer resetten en is t goed. Iemand meer dit probleem?
Als hij werkt, doet hij t prima. Met mijn all in one plus pakker draadloos op de begane grond een snelheid van 40Mbit. Op de eerste verdieping haal ik nog 10 Mbit.
Maar na enkele dagen kan ik geen verbinding meer maken met de Ubee. Dan moet ik hem weer resetten en is t goed. Iemand meer dit probleem?
Op mijn Ai1 Extra abo laatste tijd ontiegelijk lage snelheid, <3Mb/s down. Postcode 1852, Heiloo. Ticket ingeschoten en kijken wat er gebeurt dus
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat ben ik niet met je eens, de bron voor Ziggo is ook immers vaak een sateliet verbinding, kabel heeft als voordeel dat je niet 3 cams moet hebben voor 3 tv's, maar wel weer 3 decoders.Bullet NL schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:17:
[...]
Overigens gaat het niet op dat TV kijken via de schotel beter is dan via het COAX netwerk.
Digitale TV via COAX is veelal scheper dan via de schotel, daarnaast heb je geen last van het weer of andere (kosmische) straling die het signaal op een schotelantenne negatief beïnvloed.
Digitale TV via de COAX komt in verschillende tests als beste naar voren, het is echter wel zo dat je via de schotel free-to-air kanalen kan ontvangen, daarnaast heb je meer kanalen dan dat Ziggo aanbied (de vraag is alsof je ze ook allemaal bekijkt)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De bron voor veel televisie kanalen bij ziggo is het internet, of dacht je soms dat de nos en andere Nederlandse zenders voor die paar km een satelliet gebruikt?MeNTaL_TO schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:30:
[...]
Dat ben ik niet met je eens, de bron voor Ziggo is ook immers vaak een sateliet verbinding, kabel heeft als voordeel dat je niet 3 cams moet hebben voor 3 tv's, maar wel weer 3 decoders.
btw: bedankt voor de tips over die kabel, ik denk dat ik gewoon ff bij die zaak vraag of ze die F connector er op willen dien.
zij zullen wel zoon tang o.i.d hebben
btw: was is nou de beste kabel voor coax internet gegevens?
is de koka 799 kabel goed of kan ik beter een andere gebruiken?
ik lees hier namelijk dat het belangrijk is om de juiste kabel te kiezen: http://www.klusidee.nl/Forum/about26999.html
[ Voor 31% gewijzigd door Gijs007 op 05-06-2011 22:45 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ik heb sinds een paar weken ook een evw3200 en heb dezelfde ervaring als jij. Ik ben door de weeks een paar dagen afwezig en als ik dan terug kom moet ik steevast de modem resetten. Erg vervelend.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:50:
Thanks..alexkroeze schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:26:
[...]
Heb gister hier ongeveer hetzelfde gedaan. wrt54g eruit en ziggo modem met dhcp en wifi erin. Na wat problemen met statische dhcp lease gaat het nu goed.
Vergeet niet dat je wrt54gl je download snelheid niet trekt en daarom dus de beperkende factor gaat worden.
Paar dingetjes die me opvallen en als negatief ervaren worden tov wrt54g:
Geen externe login om te kunnen wake on lannen
Geen dns server in te stellen in de router.
Netwerkshares op hostnaam benaderen werkt niet meer (\\server\). Bij de wrt54g werkte dit wel.
Je router staat in beheer bij ziggo. Maakt ziggo om wat voor reden een fout ligt gelijk je netwerk plat.
Het vervangen van het modem ging hier trouwens vrijwel vlekkeloos dus dat zal het probleem niet zijn.
Dat de 54GL de download niet gaat trekken wist ik. Maar das een keuze voor pa. Of investeren in een nieuwe decent router, of leven met de nukken van iets waar je weinig invloed op hebt. Naja, mijn keuze eigenlijk. Ik moet de boel beheren.
Wat je schrijft, en wat ik verder kan vinden stemt me weinig vrolijk. Rest de vraag, kan het ding bridgen? Dus gewoon 1 op 1 het externe ip aan de router wan kant geven die er achter hangt? Zonder trucs/firewalling/dubbele routering of NAT?
Veel? Ik weet dat de Nederlandse zenders (nld1/3) via glasvezel gaan, de rest geen idee hoe die geshipt worden.Gijs007 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:36:
[...]
De bron voor veel televisie kanalen bij ziggo is het internet, of dacht je soms dat de nos en andere Nederlandse zenders voor die paar km een satelliet gebruikt?
btw: bedankt voor de tips over die kabel, ik denk dat ik gewoon ff bij die zaak vraag of ze die F connector er op willen dien.
zij zullen wel zoon tang o.i.d hebben
btw: was is nou de beste kabel voor coax internet gegevens?
is de koka 799 kabel goed of kan ik beter een andere gebruiken?
ik lees hier namelijk dat het belangrijk is om de juiste kabel te kiezen: http://www.klusidee.nl/Forum/about26999.html
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
NL 1,2,3 komen via glasvezel binnen in Zwolle, net als de rtl zenders.
Dan heeft ziggo in Zwolle nog een hele rits schotels voor de buitenlandse zenders.
Belgie 1&2 plukken ze in Maastricht via dvb-t (jaja) uit de lucht (althans vorig jaar nog wel).
En een aantal regionale zenders komen via de glazvezel van upc.
Dan zijn er ook nog een aantal zenders welke alleen analoog zijn te ontvangen (de lokale kabelkrantjes bijvoorbeeld). Die hebben vaak geen digitale aansluiting, en zullen wel analoog door de lucht gaan.
Dat ze glasvezel gebruiken betekent overigens niet meteen dat het internet betreft. Ziggo heeft een eigen glasvezel netwerk liggen door geheel Nederland. Een deel daarvan is voor internet.
Dan heeft ziggo in Zwolle nog een hele rits schotels voor de buitenlandse zenders.
Belgie 1&2 plukken ze in Maastricht via dvb-t (jaja) uit de lucht (althans vorig jaar nog wel).
En een aantal regionale zenders komen via de glazvezel van upc.
Dan zijn er ook nog een aantal zenders welke alleen analoog zijn te ontvangen (de lokale kabelkrantjes bijvoorbeeld). Die hebben vaak geen digitale aansluiting, en zullen wel analoog door de lucht gaan.
Dat ze glasvezel gebruiken betekent overigens niet meteen dat het internet betreft. Ziggo heeft een eigen glasvezel netwerk liggen door geheel Nederland. Een deel daarvan is voor internet.
[ Voor 57% gewijzigd door job op 06-06-2011 10:37 ]
M'n vriendin op 5 minuten afstand heeft het nieuwe modem binnen..
Ik heb helaas nog geen eens bericht dat die zal komen.
Het verbaasde mij, dat deze per post werd geleverd en er geen monteur kwam?
Ik heb helaas nog geen eens bericht dat die zal komen.
Het verbaasde mij, dat deze per post werd geleverd en er geen monteur kwam?
@Peter91... Betreft dit een nieuw abbonement of een bestaande? Als het een bestaande verbinding is vind ik het wel normaal dat het modem per post word gestuurd. Het is even het coax kabeltje uit het oude modem halen en in het nieuwe modem plaatsen(plus aandraaien) en het zou moeten werken.(denk ik).
Heb het nieuwe modem nog niet ontvangen maar ik heb alle geduld (z2 internet).
John
Heb het nieuwe modem nog niet ontvangen maar ik heb alle geduld (z2 internet).
John
Verwijderd
Zo, dat is wel zeer matig. Ik had net deze info nodig voor een vriendin die bij ziggo klant wil worden.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:50:
Verwijderd
dat verschilt per woning en hoeft niet per definitie aan de hardware te liggen.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:22:
[...]
Zo, dat is wel zeer matig. Ik had net deze info nodig voor een vriendin die bij ziggo klant wil worden.
voorbeeld ik heb alles in 1 extra en maak gebruik van een wndr3700 netgear en die staat beneden op de begane vloer.
als ik op zolder zit heb ik 2 tot 3 streepjes ontvangst op wireless G.
Maar bij me moeder thuis heb ik dezelfde hardware alleen alles in 1 plus en daar heb ik een verdieping hoger ook maar 1 streepje max en hoge ping en echt een slechte verbinding.
dus blijft t aan de bouw constructie van het huis over en is dus de betonvloer daar van een andere samenstelling waardoor er een soort van kooi van faraday effect optreed en het signaal door metaal en andere deeltjes in de beton wordt geblokkeerd.
Bovenstaande heb ik dus maar op gelost met 2 linksys 500mbps lichtnet adapters omdat ik met andere routers zelfde probleem bleef houden.
nu heb ik deze adapters gebruikt die alleen met kabels werden aangesloten op router en pc, maar ze zijn er ook met een met een rj 45 kabel en boven met een draadloos wifi n zodat je eigenlijks boven een apart wifi netwerk creeerd die via stroom aan de router beneden wordt gekopeld.
ik kwam net dit tegen: http://www.omnia-online.n...-Hirschmann-KOKA-799.html
klopt het dat de coax 3 kabel beter is als de koka 799, en kan deze ook gebruikt worden voor de verbinding tussen het AOP en de modem(ubee)?
klopt het dat de coax 3 kabel beter is als de koka 799, en kan deze ook gebruikt worden voor de verbinding tussen het AOP en de modem(ubee)?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
http://www.hemmink.nl/Portals/0/Folder%20Bedea.pdfGijs007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:04:
ik kwam net dit tegen: http://www.omnia-online.n...-Hirschmann-KOKA-799.html
COAX 3 is o.a. een kabel die buiten in de grond wordt gelegd, dit zal o.a. met de afscherming en isolatie te maken hebben. Koka799 is voor in huis (achter het AOP) een prima kabel. Helemaal wanneer je gebruik maakt van goede connectoren. (bijvoorbeeld deze )
Gewoon Koka799 nemen, deze is goedkoper en je merkt er qua signaal t.o.v. Coax3 niets van, mocht je willen splitten maak dan gebruik van een goede multitap (van 1 naar 2) of voor meer aansluitingen gebruik van een goede versterker (bijvoorbeel van Tratec of Hirschmann)
ps. mocht je met kabelkeur componeten nog steeds signaal problemen hebben, neem dan contact op met Ziggo. Een lijnmeting door een monteur kan bijvoorbeeld aantonen dat de kabel lek is. Dit kan vreemde signaal storingen geven
[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 06-06-2011 15:14 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
heb je mijn bericht wel goed gelezen?Bullet NL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:12:
[...]
http://www.hemmink.nl/Portals/0/Folder%20Bedea.pdf
COAX 3 is o.a. een kabel die buiten in de grond wordt gelegd, dit zal o.a. met de afscherming en isolatie te maken hebben. Koka799 is voor in huis (achter het AOP) een prima kabel. Helemaal wanneer je gebruik maakt van goede connectoren. (bijvoorbeeld deze )
Gewoon Koka799 nemen, deze is goedkoper en je merkt er qua signaal t.o.v. Coax3 niets van, mocht je willen splitten maak dan gebruik van een goede multitap (van 1 naar 2) of voor meer aansluitingen gebruik van een goede versterker (bijvoorbeel van Tratec of Hirschmann)
ps. mocht je met kabelkeur componeten nog steeds signaal problemen hebben, neem dan contact op met Ziggo. Een lijnmeting door een monteur kan bijvoorbeeld aantonen dat de kabel lek is. Dit kan vreemde signaal storingen geven
een plug werkt niet bij een modem... die hebben f connectors nodig.
kan dat eigenlijk wel met coax 3?
prijs maakt niet zo veel uit, het gaat erom dat de kwaliteit van de kabel zo goed mogelijk is.
F-concrectoren passen op COAX 3 en op Koka 799, je hebt ze in verschillende diameters, 6,7 en zelfs 8 mm... hangt dus af van de dikte van de mantel van de COAX/Koka kabel.Gijs007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:22:
[...]
heb je mijn bericht wel goed gelezen?
een plug werkt niet bij een modem... die hebben f connectors nodig.
kan dat eigenlijk wel met coax 3?
prijs maakt niet zo veel uit, het gaat erom dat de kwaliteit van de kabel zo goed mogelijk is.
In huis, voldoet koka799 kabel prima, het signaal wat je binnenkrijgt kan je tot ongeveer 30 a 40 meter onversteker verlengen. Dit is met COAX 3 als Koka799 net zo.... (ze hebben dezelfde impedantie)
COAX 3 is daarom niet beter voor het signaal, het is wel geschikt om buiten te gebruiken.
duidelijk,Bullet NL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:28:
[...]
F-concrectoren passen op COAX 3 en op Koka 799, je hebt ze in verschillende diameters, 6,7 en zelfs 8 mm... hangt dus af van de dikte van de mantel van de COAX/Koka kabel.
In huis, voldoet koka799 kabel prima, het signaal wat je binnenkrijgt kan je tot ongeveer 30 a 40 meter onversteker verlengen. Dit is met COAX 3 als Koka799 net zo.... (ze hebben dezelfde demping)
COAX 3 is daarom niet beter voor het signaal, het is wel geschikt om buiten te gebruiken.
die F connectoren maken niet uit voor de kwaliteit van het signaal, ze zijn alleen voor de bevestiging toch?
dus in theorie zou ik ze ook vast kunnen tappen zonder F connector
[ Voor 6% gewijzigd door Gijs007 op 06-06-2011 15:31 ]
F-connectoren maken wel degelijk uit! Ze zorgen namelijk ook voor een metalen afscheiding van de kern. Hier door is de kern afgeschermd van externe bronnen als bijvoorbeeld Digitene, welke storingen kunnen veroorzaken op de frequenties op de COAX kabel.Gijs007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:30:
[...]
duidelijk,
die F connectoren maken niet uit voor de kwaliteit van het signaal, ze zijn alleen voor de bevestiging toch?
dus in theorie zou ik ze ook vast kunnen tappen zonder F connector(behalve dat er misschien wat interferentie ontstaat bij uiteinde van de kabel en deze niet goed vast zit)
Je moet zelf weten wat je doet, je kunt de COAX kern ook rechtsreeks zonder plug in een doos/modem steken. Maar dit is geheid vragen om problemen.
is dit een goede F connector? http://www.fotoklein.nl/C...N/POFC-070-4002044236694/Bullet NL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
[...]
F-connectoren maken wel degelijk uit! Ze zorgen namelijk ook voor een metalen afscheiding van de kern. Hier door is de kern afgeschermd van externe bronnen als bijvoorbeeld Digitene, welke storingen kunnen veroorzaken op de frequenties op de COAX kabel.
Je moet zelf weten wat je doet, je kunt de COAX kern ook rechtsreeks zonder plug in een doos/modem steken. Maar dit is geheid vragen om problemen.
of kan ik net zo goed deze bestellen: http://www.openboxshop.nl...ector-hoge-kwaliteit.html
samen met deze kabel: http://www.fotoklein.nl/C...-799-P-MTR-4002044236274/
Als iemand een stukje COAX nodig heeft voor tussen AOP en modem, stuur mij dan even een DM.
Ik heb de juiste kabel (geen Koka 799, maar vergelijkbaar) en goede (knijp) connectoren + tang.
Die schroef/draaidingetjes vind ik eigenlijk maar gammel altijd..
Ik heb de juiste kabel (geen Koka 799, maar vergelijkbaar) en goede (knijp) connectoren + tang.
Ik ben er inmiddels achter dat de problemen met de Samsung DCB H360R op Film1 HD (schokkerig beeld in complexe scenes) komt doordat het apparaat de bitrate van Film1 HD niet aankan (die is blijkbaar verhoogd een paar maanden terug?). Beetje jammer, want deze decoder is wel gecertificeerd door Ziggo, en nu sturen ze signalen door die hun eigen hardware niet aankan 
Heb Ziggo maar even gemaild met de vraag of ze willen omwisselen voor een nieuwe decoder, of dat ik als jarenlange trouwe klant ook voor 99 euro zo'n PVR mag scoren. Ben benieuwd hoe klantvriendelijk men zal zijn

Heb Ziggo maar even gemaild met de vraag of ze willen omwisselen voor een nieuwe decoder, of dat ik als jarenlange trouwe klant ook voor 99 euro zo'n PVR mag scoren. Ben benieuwd hoe klantvriendelijk men zal zijn
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik ben inmiddels een stapje verder met het geregeld vastlopen van een Ubee modem/router.
Streaming media (digitale radio of video) lijkt echt een verznelling van bevriezing te maken. Doe mijn internetradio aan en geregeld binnen 10 minuten is mijn internet eruit.
Dit heb ik met een pc als met een internetradio (Tangent Quattro)
Ik heb ook getest zonder streaming en dan is het pakweg dat de verbinding 1 dag goed blijft.
Iemand nog test suggesties?
Streaming media (digitale radio of video) lijkt echt een verznelling van bevriezing te maken. Doe mijn internetradio aan en geregeld binnen 10 minuten is mijn internet eruit.
Dit heb ik met een pc als met een internetradio (Tangent Quattro)
Ik heb ook getest zonder streaming en dan is het pakweg dat de verbinding 1 dag goed blijft.
Iemand nog test suggesties?
Wat? 13 euro voor 1 stekker? Dat is een belachelijke prijs, en dan is het nog een push-on type ook. Als je die er makkelijk op kunt schuiven dan kan die dus ook makkelijk weer verwijderd worden. Beter zijn klem of schroef types.Gijs007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:46:
is dit een goede F connector? http://www.fotoklein.nl/C...N/POFC-070-4002044236694/
Los daarvan, voordat je kapitalen uit gaat geven, wiebel eerst eens aan de huidige kabel. Als je modem dan niet spontaan gaat resetten dan denk ik niet dat een andere kabel verschil maakt.
Bij de push on exemplaren trek je de kabel er echt niet zomaar vanaf. Heb het een keer zelf geprobeerd en met extreem brute kracht breekt de kabel gedeeltelijk af en de rest blijft gewoon in de connector steken. (die daardoor onbruikbaar wordt)
Mee eens, maar die prijs van 13 euro voor die connector is toch bezopen? Moet toch haast wel een fout zijn op de site van Klein? Hier nog een andere prijs voor een push on: linkF4T4L_3RR0R schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:32:
Bij de push on exemplaren trek je de kabel er echt niet zomaar vanaf. Heb het een keer zelf geprobeerd en met extreem brute kracht breekt de kabel gedeeltelijk af en de rest blijft gewoon in de connector steken. (die daardoor onbruikbaar wordt)
@Cave_Boy Probeer eens IP flood detection en Firewall uit te schakelen. Bij een neefje werkte daarna alles veel sneller.
Hij had daarachter nog wel de oude WRT54GL staan met firewall.
Hij had daarachter nog wel de oude WRT54GL staan met firewall.
weet er iemand op welke tijden je met het ziggo alles in een pakket met 40 mb internet je onderling gratis kan bellen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ziggo abbonnees bellen onderling altijd gratis.racoon schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:42:
weet er iemand op welke tijden je met het ziggo alles in een pakket met 40 mb internet je onderling gratis kan bellen?
tnx, scheelt mij straks een hoop kosten.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:53:
[...]
Ziggo abbonnees bellen onderling altijd gratis.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Even een vraag aan de experts.Kon gister prima werken op internet (draadloos) maar na opnieuw opgestart te zijn (computer) kon er geen contact gemaakt worden met draadloos netwerk (sleutel is correct) en Linksys router ook niet gewijzigd.
Obv postcode check bij Ziggo geen storing maar op kabelmodem blijft lampje met pijltje omhoog oranje branden,overigen allemaal groen.Iemand enig idee ? (Ubee modem)
Obv postcode check bij Ziggo geen storing maar op kabelmodem blijft lampje met pijltje omhoog oranje branden,overigen allemaal groen.Iemand enig idee ? (Ubee modem)
Dat het lampje met pijltje omhoog (upload) oranje brandt is helemaal zoals het hoort. En als voor de rest alle andere lampjes normaal branden lijkt mij het probleem niet in het modem. Al eens geprobeerd je router even uit- en aan te zetten?Scandic2008 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:56:
Even een vraag aan de experts.Kon gister prima werken op internet (draadloos) maar na opnieuw opgestart te zijn (computer) kon er geen contact gemaakt worden met draadloos netwerk (sleutel is correct) en Linksys router ook niet gewijzigd.
Hier even mijn (redelijk positieve) ervaring met Ziggo:
- Vrijdag 20 mei 2011 via internet Alles-in-Een Plus besteld. Gevraagd of ze mijn huidige internetabonnement bij Telfort wilde opzeggen, en het tel. nr. wat ik daar ook heb over kunnen nemen. Tevens had ik een Digitale HD Recorder erbij besteld.
- Week later het pakket aangeboden maar was niet thuis. Dag later nog een keer, en installeren maar.
- Ik moest het een en ander opnieuw strippen/aansluiten maar dat ging allemaal prima. Nadat ik alles had aangesloten heb ik het modem aangezet....deze was even bezig. en nog even. en nog eventjes... Uiteindelijk kwam er geen einde aan. Het power lampje brande, het lampje daaronder knipperde de hele tijd blauw, and that's it.
- Uitendelijk moest ik gaan (zaterdagavond) en kwam ik maandagmiddag terug. Nog steeds dezelfde situatie. Ik heb toen het een en ander zelf getest (andere kabel tussen Hoofdaansluiting <-> Modem, Binnenhuisversterker er tussenuit halen, modem Hard reset geven) maar niks baatte. Toen kwam ik erachter dat ik van mijn oude adres nog een modem had liggen van Ziggo. Dus even deze aangesloten en ja hoor, het werkte, maar wel met de gegevens van mijn oude abo
- Gebeld met de Klantenservice (mobiel uiteraard want telefoon deed het nog niet
- Ik wilde ondertussen verder met Interactieve TV, want dat staat los van het modem. Daar nog wat moeten sleutelen in de wandcontactdoos, nog wat ruzie gehad met de Digitale HD recorder en de Smartcard die niet wilde activeren, maar geduld loonde en uiteindelijk werkte dat gelukkig wel.
- De dag erna kwam de monteur, ik deed de deur open en vertelde hem meteen dat het modem stuk was, dus of hij even een nieuw modem uit z'n busje kon pakken. Zo gezegd zo gedaan, ik nieuw modem gekregen, het oude defecte modem aan hem meegegeven en het nieuwe modem aangesloten. Na een keer of 3 opnieuw initialiseren bleven de lampjes branden. En tadaa! Internet en Telefonie werkte.
- Tot de dag van vandaag prima verbinding gehad, met TV Inet en Tel. (regio Boxtel, 5283)
De klantenservicemedewerkers die ik sprak waren erg vriendelijk en meedenkend. Alleen jammer van de DoA modem, en dat je al 3 minuten verder bent door al die keuzemenu's voordat je dan eens in de wacht wordt geplaatst voor een medewerker, maar da's het enige.
Ik ben tot nu toe tevreden
Verwijderd
Gisteren heb ik het nieuwe Ubee modem gekregen met ingebouwd WIFI router.
Nu zag ik daar ook een USB aansluiting opzitten.
Kan deze worden gebruikt voor een externe harde schijf of USB stick?
Nee.
Is al uitgebreid hier besproken.
Is al uitgebreid hier besproken.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 07-06-2011 11:29 ]
Waarom heb je deze gekregen? Gewoon door de normale omruilactie waar Ziggo mee bezig is? Zo ja, welke regioVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
Zit zelf hier nog met een docsis 2.0 modem en moet helaas wachten hierop.
Verwijderd
Is het zinvol om de 'ziggo' netgear uitvoering van de wnd-r3XXX om te ruilen voor een TP-link 1043 al dan niet met sterkere antennes?
Ik wil graag een wifi prob oplossen voor een vriend die 1 etage hoger geen/nauwelijks signaal heeft. Alle standaard trucken al geprobeerd en verse firmware bij de ziggo netgear is al niet mogelijk (zo'n hekel aan!)
De bedoeling is de standaard router te proberen en evt. de drie antennes te vervangen door 10DB uitvoering zodat ie ook op zolder signaal heeft (betonnen vloeren)
Ik wil graag een wifi prob oplossen voor een vriend die 1 etage hoger geen/nauwelijks signaal heeft. Alle standaard trucken al geprobeerd en verse firmware bij de ziggo netgear is al niet mogelijk (zo'n hekel aan!)
De bedoeling is de standaard router te proberen en evt. de drie antennes te vervangen door 10DB uitvoering zodat ie ook op zolder signaal heeft (betonnen vloeren)
Ok dank.Eea werkt weer,was een foutieve instelling.LiquidSnake1989 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:06:
[...]
Dat het lampje met pijltje omhoog (upload) oranje brandt is helemaal zoals het hoort. En als voor de rest alle andere lampjes normaal branden lijkt mij het probleem niet in het modem. Al eens geprobeerd je router even uit- en aan te zetten?
Ziggo alles in 1 abonnees bellen altijd onderling gratis.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:53:
[...]
Ziggo abbonnees bellen onderling altijd gratis.
Even een niet-technische vraag: door welke pakketservice worden de nieuwe modems geleverd? Gewoon door TNT?
bij mij i.i.g welBlaze85 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:18:
Even een niet-technische vraag: door welke pakketservice worden de nieuwe modems geleverd? Gewoon door TNT?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Gammel? Ik heb Koka799 + bijbehorende draaikopjes. Werkt perfect en absoluut niet gammel.Timmert schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:58:
Als iemand een stukje COAX nodig heeft voor tussen AOP en modem, stuur mij dan even een DM.
Verwijderd
Ik heb een Ales-in-1 Plus abonnement, dus de omruilactie inderdaad.Ste7en schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Waarom heb je deze gekregen? Gewoon door de normale omruilactie waar Ziggo mee bezig is? Zo ja, welke regio
Zit zelf hier nog met een docsis 2.0 modem en moet helaas wachten hierop.
Ik woon in Zoetermeer.
Het zal wel stevig zijn, maar ik vind geknepen f-connectoren altijd fijner. Al is het maar voor m'n gevoel.Nickalicious schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:03:
[...]
Gammel? Ik heb Koka799 + bijbehorende draaikopjes. Werkt perfect en absoluut niet gammel.
die ziggo firmware in die netgear heeft grote problemen. Wat je zou kunnen doen is de firmware aanpassen naar de originele versie en dan zou je problemen opgelost moeten zijn en heb je ook gelijk meer functies erbij in je router:)Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:16:
Is het zinvol om de 'ziggo' netgear uitvoering van de wnd-r3XXX om te ruilen voor een TP-link 1043 al dan niet met sterkere antennes?
hier een manual
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=26404&page=2
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 08-06-2011 10:52 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Gisteren heb ik bij ons ook het nieuwe modem geïnstalleerd (Regio Zoetermeer). Wel wilde ik het bestaande netwerk binnenshuis laten liggen (inclusief bestaande draadloze netwerk). Alles aangesloten, en na even prutsen werkte het. Vandaag de pc thuis nog niet aan gehad om te zien of het nog steeds werkt, maar ik zie niet in waarom niet. De telefoon deed het in ieder geval wel.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
Omdat we al een draadloos netwerk in de lucht hebben hangen, wilde ik het draadloos signaal van de nieuwe modem uitzetten. Volgens mij heb ik in de instellingen wel het signaal uitgezet, maar gisteren brandde het wlan-ledje van de modem nog steeds. Moet ik dan nog maar even gaan kijken vanavond of het signaal inderdaad uit staat, of blijft die led continu branden?
The answer is 42.
Je moet in gedeelte Wireless:
Vooral stap 2 is ook belangrijk, daar kwam ik ook snel achter
Zelf hier uitgevogeld, omdat ik momenteel geen WiFi nodig heb
- in Radio Wireless op Disabled zetten
- Dan in Primary Network Primary Network op Disabled zetten
[ Voor 10% gewijzigd door mindwarper op 08-06-2011 11:49 . Reden: typo's & extra info ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Aha! Thanks! Ik heb maar één instelling op 'disabled' gezet, dat was bij tab wireless de bovenste instelling. Vanavond dan maar even controleren of ik beide uit heb staan. Wat gebeurt er dan eigenlijk als je die tweede stap overslaat?mindwarper schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:47:
Je moet in gedeelte Wireless:Dan gaat het WLAN lampje uit en is WiFi ook echt disabled op dat moment...
- in Radio Wireless op Disabled zetten
- Dan in Primary Network Primary Network op Disabled zetten
Het wifi-signaal is wel standaard versleuteld toch? Dus ook als het signaal aan staat, kunnen anderen er geen gebruik van maken?
The answer is 42.
weet ik niet exact wat er dan gebeurt als je 2e stap overslaat, maar wat ik wel weet is dat in dat geval het WLAN lampje blijft branden...Christijn schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:55:
[...]
Aha! Thanks! Ik heb maar één instelling op 'disabled' gezet, dat was bij tab wireless de bovenste instelling. Vanavond dan maar even controleren of ik beide uit heb staan. Wat gebeurt er dan eigenlijk als je die tweede stap overslaat?
Het wifi-signaal is wel standaard versleuteld toch? Dus ook als het signaal aan staat, kunnen anderen er geen gebruik van maken?
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Even nagekeken, klopt helemaal.jongetje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:14:
[...]
Ziggo alles in 1 abonnees bellen altijd onderling gratis.
https://www.ziggo.nl/#producten/telefonie/
Je belt voor de helft van de kosten naar andere ziggo abbo's zonder alles in 1.
Ook even gekeken bij https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/
Maar hier lees ik dus als jijzelf alles in 1 hebt, de andere partij zijn Ziggo abbo er niet toe doet:
gratis bellen naar meer dan 1 miljoen Ziggo-telefoonabonnees
[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-06-2011 12:16 ]
Verwijderd
Thanx man, dat ding is toch ruk, dus eigen risico is prima ... baad het niet dan .. zeg maarRainesh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:51:
[...]
die ziggo firmware in die netgear heeft grote problemen. Wat je zou kunnen doen is de firmware aanpassen naar de originele versie en dan zou je problemen opgelost moeten zijn en heb je ook gelijk meer functies erbij in je router:)
hier een manual
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=26404&page=2
Ik heb het al een keer gedaan, had ook zo een rukke ziggo netgear ding. Na originele firmware erop werkt het toppie:) Wel ff goed topic doorlezen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:41:
[...]
Thanx man, dat ding is toch ruk, dus eigen risico is prima ... baad het niet dan .. zeg maar
Is er al meer bekend over de oplevering van meer HD zenders voor het basispakket? Ziggo zou dit vanaf juni gaan aanbieden maar ik heb nog niks vernomen.
Verder heb ik al 4 jaar een Motorola modem staan, gaat die binnenkort nog vervangen worden? Ik heb Alles in 1 Plus.
Verder heb ik al 4 jaar een Motorola modem staan, gaat die binnenkort nog vervangen worden? Ik heb Alles in 1 Plus.
Nogal vervelende ervaring met Ziggo service:
Eind mei Alles in 1 Plusvoor ons thuis telefonisch aangevraagd, omdat we nog wel wat vragen hadden. Gekozen voor zelf installeren omdat de monteur pas in een ongunstige week weer beschikbaar zou zijn. Het abonnement zou bij ontvangst van het installatiepakket (begin juni) meteen actief zijn, vreemd dat er dan niet duidelijk wordt gezegd dat we dubbel zouden betalen omdat Tele2 pas 28 juni door hun opgezegd zou worden.
Later de bevestigingsbrief. Staat er onder eenmalige kosten: Verzendkosten €9,50
Dat is nooit verteld door de telefonist! Daar komt nog bij: Een monteur laten komen is gratis, maar zelf installeren kost €9,50. Je bespaard Ziggo geld van een monteur sturen, maar ze slaan nog wel even een slaatje eruit. Dus Ziggo maar gemaild met deze opmerkingen, voornamelijk omdat we er niet over zijn voorgelicht. Vervolgens een mailtje terug dat ze altijd de verzendkosten in rekening brengen, ook bij monteur. Dat is dus helemaal niet waar want als je het bestelformulier op de Ziggo website invult dan verdwijnen de verzendkosten zodra je voor een monteur kiest! (Overigens staan op de site wel duidelijk alle eenmalige kosten, maar daar waren we daarvoor dus niet geweest) Bewust leugentje van de klantenservice om ons maar tevreden te houden?
Gisteravond gebeld naar de klantenservice om het euvel maar telefonisch voor te leggen. Vul je klantnummer in gaat de medewerker alsnog om postcode, straat en huisnummer vragen
Even later doorgeschakeld naar de betalingsafdeling, gaan ze weer om alle gegevens vragen. Slecht systeem. Nu is het wachten tot we teruggebeld worden en ze de €9,50 gaan crediteren.
Niet echt een warm welkom als nieuwe klant.
Het is dat de 8 dagen bedenktijd al om zijn.
Eind mei Alles in 1 Plusvoor ons thuis telefonisch aangevraagd, omdat we nog wel wat vragen hadden. Gekozen voor zelf installeren omdat de monteur pas in een ongunstige week weer beschikbaar zou zijn. Het abonnement zou bij ontvangst van het installatiepakket (begin juni) meteen actief zijn, vreemd dat er dan niet duidelijk wordt gezegd dat we dubbel zouden betalen omdat Tele2 pas 28 juni door hun opgezegd zou worden.
Later de bevestigingsbrief. Staat er onder eenmalige kosten: Verzendkosten €9,50
Gisteravond gebeld naar de klantenservice om het euvel maar telefonisch voor te leggen. Vul je klantnummer in gaat de medewerker alsnog om postcode, straat en huisnummer vragen

Niet echt een warm welkom als nieuwe klant.
Beetje spijkers op laag water zoeken en ik heb ondanks de monteur ook 9,50 betaald en kon niet eens kiezen om geen monteur te laten sturen.Maranello schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:19:
Later de bevestigingsbrief. Staat er onder eenmalige kosten: Verzendkosten €9,50Dat is nooit verteld door de telefonist! Daar komt nog bij: Een monteur laten komen is gratis, maar zelf installeren kost €9,50. Je bespaard Ziggo geld van een monteur sturen, maar ze slaan nog wel even een slaatje eruit. Dus Ziggo maar gemaild met deze opmerkingen, voornamelijk omdat we er niet over zijn voorgelicht. Vervolgens een mailtje terug dat ze altijd de verzendkosten in rekening brengen, ook bij monteur. Dat is dus helemaal niet waar want als je het bestelformulier op de Ziggo website invult dan verdwijnen de verzendkosten zodra je voor een monteur kiest! (Overigens staan op de site wel duidelijk alle eenmalige kosten, maar daar waren we daarvoor dus niet geweest) Bewust leugentje van de klantenservice om ons maar tevreden te houden?
Gisteravond gebeld naar de klantenservice om het euvel maar telefonisch voor te leggen. Vul je klantnummer in gaat de medewerker alsnog om postcode, straat en huisnummer vragenEven later doorgeschakeld naar de betalingsafdeling, gaan ze weer om alle gegevens vragen. Slecht systeem. Nu is het wachten tot we teruggebeld worden en ze de €9,50 gaan crediteren.
Niet echt een warm welkom als nieuwe klant.Het is dat de 8 dagen bedenktijd al om zijn.
Kreeg wel meerdere welkomspakketten omdat er 2 orders aangemaakt waren, 1 onder bestaand en 1 nieuwe, maar goed, dat is wel goed rechtgezet.
Als jij een abbo terug willen laten draaien voor 9,50 dan vraag ik me echt af waar je mee bezig bent (zeker gezien wat je per jaar gaat betalen aan kosten).
Verwijderd
september is nu de planningVlassie1980 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:57:
Is er al meer bekend over de oplevering van meer HD zenders voor het basispakket? Ziggo zou dit vanaf juni gaan aanbieden maar ik heb nog niks vernomen.
De andere instelling omgezet, en zie: ik ben online! Niet draadloos, maar het draadloze netwerk zal het dan ook doen. En de led op de modem is uit, dus dat scheelt weer! Thanks!mindwarper schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:05:
[...]
weet ik niet exact wat er dan gebeurt als je 2e stap overslaat, maar wat ik wel weet is dat in dat geval het WLAN lampje blijft branden...
The answer is 42.
Dat doet Ziggo standaard, want ze sturen de spullen op. Lijkt me logisch dat je dan verzendkosten betaald?Maranello schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:19:
knip
Niet echt een warm welkom als nieuwe klant.Het is dat de 8 dagen bedenktijd al om zijn.
Verwijderd
Wees blij dat ze zo om gaan met klantgegevens, zou wat zijn als ze alles gewoon zo deden zonder enige controle, dan was daar weer gezeur om. En E9,50 verzendkosten voor alles wat je toegezonden krijgt..Gisteravond gebeld naar de klantenservice om het euvel maar telefonisch voor te leggen. Vul je klantnummer in gaat de medewerker alsnog om postcode, straat en huisnummer vragen Even later doorgeschakeld naar de betalingsafdeling, gaan ze weer om alle gegevens vragen. Slecht systeem.
En de HD zenders voor basis e.d, nog niet bekend, wordt -verwacht- medio september, echter heb ik persoonlijk die hoop al opgegeven :']
Beetje annoying bij Ziggo, werd laatst spontaan afgesloten (oeps verkeerde klant afgesloten), kostte me zelf een paar uur vrij plus een UUR bellen met hun betaalde nummer, en er konden niet eens excuses vanaf...
En nu zit ik nog steeds op 20mbit terwijl alle nieuwe klanten en kennissen in de regio al fijn 40mbit hebben (alles in 1 plus)... Ga maar opzeggen binnenkort, heb het een beetje gehad daar met die zooi.
En nu zit ik nog steeds op 20mbit terwijl alle nieuwe klanten en kennissen in de regio al fijn 40mbit hebben (alles in 1 plus)... Ga maar opzeggen binnenkort, heb het een beetje gehad daar met die zooi.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom upgrade/downgrade je niet voor een maandje en doe je daarna je abbo weer naar Plus omzetten?Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:56:
Beetje annoying bij Ziggo, werd laatst spontaan afgesloten (oeps verkeerde klant afgesloten), kostte me zelf een paar uur vrij plus een UUR bellen met hun betaalde nummer, en er konden niet eens excuses vanaf...
Je eerstgenoemde ervaring over het afsluiten snijdt hout, wat je daaronder schrijft klinkt erg stakkerig... Veel van ons zitten op de migratie van Docsis 2 naar 3 te wachten en dat is de reden dat ook jij nog op 22 mbit zit... Vroeger ook direct janken als de andere kinderen in de klas hun snoepje eerder hadden dan jij?Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:56:
Trek je maar niet teveel van Phusebox aan. Die gast zit werkelijk in elk forum hier op Tweakers de boel te verzieken. Ik ben 'em o.a. tegengekomen in het Samsung-topic en GT5-topic. Nergens kan er een goed woordje vanaf. Altijd maar klagen.rowicom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:09:
[...]
Je eerstgenoemde ervaring over het afsluiten snijdt hout, wat je daaronder schrijft klikt erg stakkerig... Veel van ons zitten op de migratie van Docsis 2 naar 3 te wachten en dat is ook de reden dat ook jij nog op 22 mbit zit... Vroeger ook direct janken als de andere kinderen in de klas hun snoepje eerder hadden dan jij?
Ik denk dat die jongen een zwaar leven heeft.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Al weleens je modem gereset? En welke modem heb je? Gewoon even geduld hebben joh, ik moest ook een tijdje wachten voordat ik over werd gezet naar 40mbit.Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:56:
Opzeggen is je eigen keus...maar wel erg kinderachtig:)
Wij willen overstappen op ziggo alles in 1 end aarbij voor €100 zo'n decoder mee aanschaffen (voor de 2de tv)
Is dat de moeite waard of niet, zapt dat ding een beetje snel of is de goedkopere samsung net zo snel?
Verder hoe bevalt de modem?
Is dat de moeite waard of niet, zapt dat ding een beetje snel of is de goedkopere samsung net zo snel?
Verder hoe bevalt de modem?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Als je puur voor digitale tv gaat gebruiken, dan zou ik gewoon zo een hd-decoder nemen zonder opnamefunctie. Zapt net wat sneller en is ook makkelijker in gebruik en is ook wat goedkoper:)
De modem zelf is prima, heb geen problemen ermee en wifibereik/bedraad snelheid is dik in orde vind ik.
De modem zelf is prima, heb geen problemen ermee en wifibereik/bedraad snelheid is dik in orde vind ik.
en wat is de normale hd decoder (van €49) die je erbij kunt kopen want daar krijg ik niets over gevonden?Rainesh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:51:
Als je puur voor digitale tv gaat gebruiken, dan zou ik gewoon zo een hd-decoder nemen zonder opnamefunctie. Zapt net wat sneller en is ook makkelijker in gebruik en is ook wat goedkoper:)
Het gaat mij voornamelijk om de zapsnelheid of hij moeilijker te bedienen is maakt mij niet zo veel uit.
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-06-2011 11:11 ]
Zapsnelheid van de cisco is wat langzamer dan van de normale hd-decoders zoals de Homecast Colorado, Samsung dcb-h380r etc. Welke decoder je krijgt zou ik niet weten, dat verschilt steeds.
Maar ook voor een 2e tv is de time shift functie toch erg handig? Tenzij je het zappen heel erg belangrijk vind natuurlijk...
Zijn er meer mensen met ziggo internet die geen of halve plaatjes van tinypic zien?
if (!coffee) {
Work = false; }
Klopt maar nog het is voor mijn tv mijn ouders krijgen een ci+ module en het is de vraag hoelang ik uberhaupt nog thuis blijf wonen. Maar hun betalen wel het hele gedoetje.dcl! schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:38:
Maar ook voor een 2e tv is de time shift functie toch erg handig? Tenzij je het zappen heel erg belangrijk vind natuurlijk...
Ik heb ca. 3 maanden geleden een Cisco modem gekregen... Cisco EPC3212.Rainesh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:17:
[...]
Al weleens je modem gereset? En welke modem heb je? Gewoon even geduld hebben joh, ik moest ook een tijdje wachten voordat ik over werd gezet naar 40mbit.
Opzeggen is je eigen keus...maar wel erg kinderachtig:)
Verder wordt ik er een beetje ziek van dat de nieuwe klanten alles maar krijgen, gratis hd decoder, goedkope interactieve ontvanger etc. Ik ben nu ruim 9 jaar klant volgens mij en het enige dat ik heb 'gekregen' is een modem. Zelfs mijn digitale decoder van destijds Mr. Zap heb ik zelf moeten betalen, en toen het niet meer ondersteund werd kreeg ik noodgedwongen een Nokia decoder.
Gewoon ff geduld hebben, je zult binnenkort wel die nieuwe modem krijgen.
Volgens mij worden Nokia decoders ook niet meer ondersteund....
Dat is toch logisch dat nieuwe klanten van alles en nog wat gratis krijgen?! Hoe moeten ze anders nieuwe klanten aantrekken?
Wat soms helpt...klantenservice bellen, helemaal uit je plaat gaan tegen ze en zeggen dat je gaat opzeggen omdat je ook zo een leuke decoder wilt:)
Volgens mij worden Nokia decoders ook niet meer ondersteund....
Dat is toch logisch dat nieuwe klanten van alles en nog wat gratis krijgen?! Hoe moeten ze anders nieuwe klanten aantrekken?
Wat soms helpt...klantenservice bellen, helemaal uit je plaat gaan tegen ze en zeggen dat je gaat opzeggen omdat je ook zo een leuke decoder wilt:)
Verwijderd
Nokia wordt niet ondersteunt idd..
En dan zegt klantenservice ''ok meneer, ik verbind u door'' en wordt je abo alsnog opgeheven :']
En dan zegt klantenservice ''ok meneer, ik verbind u door'' en wordt je abo alsnog opgeheven :']
Ging vandaag eens naar de telefoontarieven kijken. Blijkt gewoon dat naar mobiel bellen even duur is als naar vast. Dat vind ik toch wel een opsteker
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Volgens mij krijg je bij geen één pakket een gratis (HD) decoder. Of heb ik wat gemist?Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:43:
[...]
Ik heb ca. 3 maanden geleden een Cisco modem gekregen... Cisco EPC3212.
Verder wordt ik er een beetje ziek van dat de nieuwe klanten alles maar krijgen, gratis hd decoder, goedkope interactieve ontvanger etc. Ik ben nu ruim 9 jaar klant volgens mij en het enige dat ik heb 'gekregen' is een modem. Zelfs mijn digitale decoder van destijds Mr. Zap heb ik zelf moeten betalen, en toen het niet meer ondersteund werd kreeg ik noodgedwongen een Nokia decoder.
In het verleden wel geweest...barzi schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:35:
[...]
Volgens mij krijg je bij geen één pakket een gratis (HD) decoder. Of heb ik wat gemist?
Ik ben laatst van Ziggo internet en Ziggo digitale TV naar Ziggo alles in één overgestapt. Gratis nieuw modem, heel de gangkast gratis omgebouwd en voor 99 euro de HD interactive decoder / recorder. Ga nog minder per maand betalen ook. Dus misschien eens van pakket veranderen? Of bestel interactieve TV, dan moeten ze je wel een nieuw modem aanbieden (incl inbouw).Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:43:
[...]
Ik heb ca. 3 maanden geleden een Cisco modem gekregen... Cisco EPC3212.
.
Ik wil de slaapkamer tv aansluiten, dit is echter een oud 37cm beeldscherm die ik wil vervangen.
Ik heb nog een decoder (Samsung dcb9401r) zonder afstandbediening (anyone?
) en ik heb nog een evt te activeren smartcard over. Is het nu slim een een nieuwe tv te kopen (rond 22 inch zoek ik, ofwel max 55cm breed) met ci+ of gewoon decoder te gebruiker die vlgs mij sd is. Is CI+ makkelijk en hoe werkt het? Moet ik nog aansluiten op wandcontactdoos dan?
Ik heb nog een decoder (Samsung dcb9401r) zonder afstandbediening (anyone?
[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 09-06-2011 14:03 ]
De gangkast gratis omgebouwd door Ziggo? Ik heb nog een badkamertje te doen voor ze....Eijkb schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:51:
[...]
Ik ben laatst van Ziggo internet en Ziggo digitale TV naar Ziggo alles in één overgestapt. Gratis nieuw modem, heel de gangkast gratis omgebouwd en voor 99 euro de HD interactive decoder / recorder.
Het starttarief idd wel, de kosten per minuut zijn wel degelijk duurder! (3 ct naar vast vs 15 ct naar mobiel)Skinkie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:06:
Ging vandaag eens naar de telefoontarieven kijken. Blijkt gewoon dat naar mobiel bellen even duur is als naar vast. Dat vind ik toch wel een opsteker
[ Voor 5% gewijzigd door tienuien op 09-06-2011 14:38 ]
Even een update van mijn kant.
Ben vandaag gebeld door Ziggo en de speciale technische dienst heeft gemonitort/ gemeten en ze zijn van mening dat er iets niet klopt op de kabel tussen het router/ modem en een kast in de straat. Omdat ik niet eerder tijd heb en omdat het een specalistische monteur is die moet komen (die niet in de avond kan komen) wordt de 20e dit nu gemaakt.
Nog 11 dagen even zo aanzitten. Al werd ik vanmorgen wakker met internetradio alles deed het dus. Echter vanmiddag toen ik thuis kwam was hij eruit.
Cave_boy is weer wat blijer omdat er nu eindelijk wat schot in de zaak begint te komen.
Ben vandaag gebeld door Ziggo en de speciale technische dienst heeft gemonitort/ gemeten en ze zijn van mening dat er iets niet klopt op de kabel tussen het router/ modem en een kast in de straat. Omdat ik niet eerder tijd heb en omdat het een specalistische monteur is die moet komen (die niet in de avond kan komen) wordt de 20e dit nu gemaakt.
Nog 11 dagen even zo aanzitten. Al werd ik vanmorgen wakker met internetradio alles deed het dus. Echter vanmiddag toen ik thuis kwam was hij eruit.
Cave_boy is weer wat blijer omdat er nu eindelijk wat schot in de zaak begint te komen.
Ik vraag me af of ze daar ook in gespecialiseerd zijn. Lijkt me wel handig om met 120Mb snel te kunnen douchen. Ik verwacht echter dat de afvoer je snelheid niet aan kan omdat de upload snelheid trager is als de download zeker als je in de douche ook nog een wc heb. Ziggo zou de up- en download snelheid eigenlijk in dit geval gelijk moeten trekken.rowicom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:09:
[...]
De gangkast gratis omgebouwd door Ziggo? Ik heb nog een badkamertje te doen voor ze....
Heb maar eens geupgraden naar Alles in 1 Extra, ben benieuwd of ik die 120mbit haal.
* KiPKaKDutcH meld zichnaaitsab schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:42:
Zijn er meer mensen met ziggo internet die geen of halve plaatjes van tinypic zien?
Ik heb het alleen op mijn pc , rest niet
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Hmm het werkt inderdaad, als ik mn laptop op wifi zet laad ie ze primaKiPKaKDutcH schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:02:
[...]
* KiPKaKDutcH meld zich
Ik heb het alleen op mijn pc , rest nietNa heel wat zoeken ben ik er ook achter gekomen: mijn Realtek NIC. Heb laatst de driver geupdate en toen was het mis. Ik draai nu op een driver van 4-3-2010 en het probleem is weg.

Zal eens kijken welke realtek driver de ethernet poort heeft.
if (!coffee) {
Work = false; }
Heeft iemand goede resultaten met het wireless overpompen van bestanden van de ene pc/laptop naar de andere? Of naar een netwerkschijf/mediaspeler/NAS ?
Vraag me af of de encryptie niet in de weg zit en de snelheid daardoor beperkt wordt. Is het wellicht beter om het netwerk zonder encrypte te laten en dan alleen apparaten op MacAdres toe te laten?
Vraag me af of de encryptie niet in de weg zit en de snelheid daardoor beperkt wordt. Is het wellicht beter om het netwerk zonder encrypte te laten en dan alleen apparaten op MacAdres toe te laten?
¯\_(ツ)_/¯
Wat heeft dat nu met Ziggo te maken? Verder is bestanden kopiëren nogal basic en wlan beveiliging aan/uitzetten zal niet veel effect hebben op de performance lijkt mij.M.v.Veelen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:40:
Heeft iemand goede resultaten met het wireless overpompen van bestanden van de ene pc/laptop naar de andere? Of naar een netwerkschijf/mediaspeler/NAS ?
_██_
(ಠ_ృ)
Vandaag na 8 dagen eindelijk weer internet. Vorige week donderdagavond stopte de boel er ineens mee en brandde alleen het powerlampje van de Arris modem nog. Meerder resets geprobeerd, alle kabels eruit, reset knop ingedrukt aan de achterkant niets hielp. Komt vandaag de monteur, was zijn eerste vraag al meteen: is het soms een arris modem? Ik keek de man vreemd aan, vertelde hij dat er een probleem was opgetreden in de firmware en dat alle modems in de regio daar last mee hadden. Hij had direct al een modem (helaas toch een ubee modem, geen wifi) klaar liggen. Hierop vroeg ik hem of ze die niet hadden kunnen opsturen waarop hij mij verteld dat dat makkelijk had gekund. Hele week voor niets zonder internet en telefoon gezeten
Ik ga nu zeker restitutie aanvragen, want dit is werkelijk te gek voor woorden.

telefoontoestel
Paar dagen terug een nieuwe modem van ziggo gekregen (Ubee Wifi modem) en gisteren aangesloten, volgens ziggo voor sneller internet (?!)
Nadat ik hem gisteren aan heb gesloten lijkt mijn internet juist trager, en soms wou deze zelfs helemaal niets meer doorgeven. Gisterenavond was het al beter (voor mijn gevoel) maar zal vanmiddag de modem nog een keer resetten kijken of het daarna weg is.
Heeft iemand van jullie al ervaringen met deze nieuwe modem van ziggo ?
Nadat ik hem gisteren aan heb gesloten lijkt mijn internet juist trager, en soms wou deze zelfs helemaal niets meer doorgeven. Gisterenavond was het al beter (voor mijn gevoel) maar zal vanmiddag de modem nog een keer resetten kijken of het daarna weg is.
Dit soort dingen zijn altijd vervelend. Ik denk dat de telefonische helpdeskmedewerker ook wel een modemswap had willen voorstellen. Echter, als de monteur al zegt dat er in die specifieke regio een probleem is met een specifiek type modem, dan is deze "regionale storing" dus ook bekend bij de helpdesk. Als er in de instructies bij die storingsmelding dan staat dat de helpdeskmedewerker niets mag doen, of een monteur moet sturen, tsja, dan kan het zijn dat de oplossing simpel is (nieuw modem), maar het had ook ergens in een kast op straat kunnen zitten... Gelukkig werkt het weer!telefoontoestel schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:52:
Vandaag na 8 dagen eindelijk weer internet. Vorige week donderdagavond stopte de boel er ineens mee en brandde alleen het powerlampje van de Arris modem nog. Meerder resets geprobeerd, alle kabels eruit, reset knop ingedrukt aan de achterkant niets hielp. Komt vandaag de monteur, was zijn eerste vraag al meteen: is het soms een arris modem? Ik keek de man vreemd aan, vertelde hij dat er een probleem was opgetreden in de firmware en dat alle modems in de regio daar last mee hadden. Hij had direct al een modem (helaas toch een ubee modem, geen wifi) klaar liggen. Hierop vroeg ik hem of ze die niet hadden kunnen opsturen waarop hij mij verteld dat dat makkelijk had gekund. Hele week voor niets zonder internet en telefoon gezeten![]()
Zou eigenlijk gewoon goed moeten werken. Reset je modem eens een keer. Kijk voor de zekerheid even je huisinstallatie na. Heb je de juiste AOP aan de muur zitten, met de juiste versterker/splitter er tussen. Heb je een korte kabel tussen deze splitter en je modem (en niet bijvoorbeeld je kabel naar zolder doorgetrokken). Stappenplan is hier te vinden.Dutchmanic schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:00:
Paar dagen terug een nieuwe modem van ziggo gekregen (Ubee Wifi modem) en gisteren aangesloten, volgens ziggo voor sneller internet (?!)
Als alles goed zit en het werkt nog steeds slecht, dan kun je naar modemwaarden gaan kijken. Maar ik zou dan gewoon een keer de helpdesk bellen.
BTW... Is je verbinding slecht als je gebruik maakt van draadloos internet? Probeer dan een keer met een kabel naar je modem. Als het dan wel snel en goed is, dan is het draadloze deel niet sterk genoeg en kun je eens een ander kanaal gebruiken.
[ Voor 33% gewijzigd door WoC op 10-06-2011 12:10 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!