Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:30
Afbeeldingslocatie: http://data12.sevenload.com/slcom/ok/kq/oqmihhe/ojcekkpkkpng.jpg~/C-C-4-a3.jpg

EA games is hard bezig met het ontwikkelen van Command & Conquer 4, om het online gedeelte te testen hebben ze sinds een half jaar een multiplayer BETA. Per 28-01 is er een een Public Beta, en dit topic gaat over de bevindingen daarvan.

Een beta key kun je via Gamespot bemachtigen :

http://www.gamespot.com/event/codes/command-conquer-4-open/

Official site :

http://www.ea.com/games/command-and-conquer-4

http://www.commandandconquer.com/

Official Beta Forum :

http://kane.ea.com/cnc4/beta/forums

Het Verhaal

In the year 2062, humanity found itself on the brink of extinction. Tiberium, the mysterious, alien crystalline structure that infested Earth for decades and caused years of relentless conflict between the Global Defense Initiative (GDI) and the Brotherhood of Nod, was close to rendering the planet uninhabitable. In the midst of this crisis, Kane, Nod’s prophetic leader, emerged from seclusion to deliver GDI the message that he had developed a system that could control Tiberium and harness its power. But he could not build this “Tiberium Control Network” without GDI’s cooperation. Thus, the two opposing factions—GDI and Nod—found themselves in a desperate and unlikely alliance to stop Tiberium from extinguishing mankind.

Now, after 15 years, the network is nearly complete. Tiberium is under strict control and our revitalized planet is on the cusp of a new age of prosperity and progress. It is only now that the world’s citizens begin to seriously ponder why Kane chose to help, and what he will want in return. These questions and more lead to the dramatic final act of the Tiberium saga.

Screenshots :

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/games/cncportal/CnC4/CnC4Screenshot2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://videogamesrepublic.com/wp-content/uploads/2009/07/command-and-conquer-4-in-game.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.totalgamingnetwork.com/images/cnc4junktown_screenshot1_logo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.holyfragger.com/images/pictures/7437L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.i3d.net/attachments/main/943192333d1258399050-info-command-conquer-4-screenshot_223619.jpg

[ Voor 165% gewijzigd door bones op 28-01-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Hoe kom je in die beta? en loopt die nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

http://www.jouwgames.nl/c...-beta-begint-vandaag.html

daar wie erin zitten en hoe je erin komt :)

edit: ik ga hem pre-orderen, zal wel laten weten of je meteen een beta code krijgt.

edit 2: Op gamespot kan je een beta code krijgen. ben hem nu aant downloaden
http://www.gamespot.com/test/command-conquer-4/index.php

edit 3: Beta werkt dus niet, ik kan niet inloggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 13-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Ja de Beta loopt nog, is alleen multiplayer. Mijn mening :

Positief :

- Best leuke graphics

Negatief :

- Control points (is een soort van zones capturen, dan krijg je punten, wie het eerste 2500 punten heeft of de vijand gekilled heeft wint)
- Geen harvesting meer (alle units zijn gratis, en kosten alleen unitpoints)
- Unit points (je kan maar iets van 90 unitspoints gebuiken, en dat zijn nog niet eens 45 units)
- Geen uitzoom mogelijkheid (zoals bv bij supreme commander)
- Units zien er dik uit (chubby)

Het is wel even vermakelijk, maar denk dat het wel snel gaat vervelen. Ik houd meer van grote battles met 100 + units. Dat hele control point /zone point gebeuren vind ik ook niks. Was bij alle voorgaande delen ook niet aanwezig, dus snap niet waarom ze zoiets nu invoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door bones op 13-12-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:16
Even zien wat het is, control points en zone points e.d. klinkt allemaal een beetje Dawn of War achtig als je het mij vraagt. Zal vanavond ofzo zien wat ze ervan gebakken hebben, maar jammer als ze van het oude C&C gevoel afgestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
psychodude schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:18:
Even zien wat het is, control points en zone points e.d. klinkt allemaal een beetje Dawn of War achtig als je het mij vraagt. Zal vanavond ofzo zien wat ze ervan gebakken hebben, maar jammer als ze van het oude C&C gevoel afgestapt zijn.
Het doet mij idd ook denken aan Dawn for War... ik zelf houd er van om ongelimiteerd aantal units te kunnen bouwen, maar nu is het zo, hoe meer control points je hebt, hoe meer units je kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
Dat bevordert dus wel dat je meer een actieve game krijgt ipv dat alle spelers gaan campen in hun base. Campen heeft nu dus geen zin omdat je dan vrijwel geen units kunt bouwen ;).

CNC4 gaat toch vooral om 5vs5 matches dacht ik. Hoe loopt dat? Gaat dat soepel / geen connectieproblemen? (ik zit dus zelf niet in de beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Wmm schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:36:
Dat bevordert dus wel dat je meer een actieve game krijgt ipv dat alle spelers gaan campen in hun base. Campen heeft nu dus geen zin omdat je dan vrijwel geen units kunt bouwen ;).

CNC4 gaat toch vooral om 5vs5 matches dacht ik. Hoe loopt dat? Gaat dat soepel / geen connectieproblemen? (ik zit dus zelf niet in de beta)
Ehm ja maar nu gaat iedereen dus zijn basis bij zo een control point neerzetten, en dan daar campen, dus het komt op hetzelfde neer.

Het zijn idd 5 vs 5 matches... en wel nog veel connectie problemen. Regelmatig vastlopers etc. Meest irritante is dat er veel noob gamers zijn die tijdens het spel ermee kappen, of net als de game begint ermee stoppen. Aan hun voices te horen zijn het voornamelijk jongere beta spelers. Dat is dus wel een beetje jammer. Verder zie ik ook weinig feedback op de C&C4 beta forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Maar als je meer control points captured, dan krijg je toch ook meer punten / meer units? Dus het lijkt me alsnog niet bevorderlijk om bij een zo'n point te gaan campen.

En tsja, het CNC publiek is altijd al kinderachtig geweest. Ben benieuwd of de de connectieproblemen / vastlopers kunnen verhelpen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:10

g0tanks

Moderator CSA
psychodude schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:18:
Mee eens, ik heb ook liever het oude.
bones schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:59:
[...]

Ehm ja maar nu gaat iedereen dus zijn basis bij zo een control point neerzetten, en dan daar campen, dus het komt op hetzelfde neer.

Het zijn idd 5 vs 5 matches... en wel nog veel connectie problemen. Regelmatig vastlopers etc. Meest irritante is dat er veel noob gamers zijn die tijdens het spel ermee kappen, of net als de game begint ermee stoppen. Aan hun voices te horen zijn het voornamelijk jongere beta spelers. Dat is dus wel een beetje jammer. Verder zie ik ook weinig feedback op de C&C4 beta forum.
Ach, turtlen voor een lange tijd is nooit echt mogelijk geweest aangezien de tegenstander dan veel sterker kan worden en je zo kan doden met siege units.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• bones
Er zijn nieuwe maps toegevoegd, en een geheel nieuwe interface. Ziet er stukken beter uit. gameplay is ook weer verbeterd. Zie het positief in. Wel veel multiplayer bugs (vastlopers ed) nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De gameplay heeft niks te maken met vorige games, de engine is weer niet vernieuwd (dacht ik). Ik vind er niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

De huidige topicstart is niet echt wat we verwachten van een TS. Ondanks dat het een beta is, is er ongetwijfeld wel wat meer van te maken. Misschien iemand die hier wat meer tijd in wil steken? Laat het even weten via DM, dan kan ik je toevoegen als mede-auteur.

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 22-12-2009 01:21 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 08:36
Het design van bijv. de Cyborg Commando vind ik er ook echt niet uitzien.

Nee, dan maar wachten op Generals 2. En dat ze gaarne het bestaande builder / supply concept in stand houden en zich richten op goede balance, leuke maps en een multiplayer zonder connection issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Inderdaad. Misschien nog een fatsoenlijke ladder erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228929

Als ik dit zo hoor vind ik toch dat dit soort games erg achterblijven in hun erg oude stijl. Ik ben gewoon een fan van het wat oudere C&C games en RA1 en RA2 maar nu ze die Resource Management hebben weggehaald is het allemaal wel erg simpel geworden. Ik weet dat Dawn of War ook geen Resource Management heeft maar dat is vele male tactischer dan dit.

Want ligt het nu aan mij of is deze reeks van C&C en RA een beetje doorgeschoven naar de simpele 12YO kids? Ik ga ondertussen wachten op Supreme Commander 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb de RA3 Premier editie met een code voor een volgende beta van een C&C game (dacht voor C&C4). Maar ik heb hem nog niet gekregen. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:28
Ik ook niet maar ik kon gewoon met mijn EA account inloggen bij de C & C 4 Beta dus dat zou je ook eens kunnen proberen. ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heel erg bedankt. Ik ben erin :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik wist niet dat ze bezig waren met een deeltje 4

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
ben em aan het downloaden :D
i just love the C&C series...

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Wow ze blijven rts'en eruit pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Excuus voor de slechte TS... maar het is wel nog een BETA en we mogen geen screenshots ed plaatsen. Maar ik zal kijken of ik er wat leuks van kan maken.

Over de Beta, de nieuwste update heeft veel goedegemaakt, game is zeer verslavend als je samen met iemand speelt. Het komt echt aan op teamwork.

Maar er zitten helaas nog erg veel bugs en balans issues in wat het spel wel een beetje verpest. Vraag me af of ze dat voor Maart 2010 kunnen fixen.

[ Voor 49% gewijzigd door bones op 29-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 11:28
Weten jullie hoe je aan nieuwe keys kunt komen, zonder te pre-orderen? Wil hem ook wel ff proberen. Vond C&C 3 toch behoorlijk tegenvallen, dus wil de game niet gelijk pre-orderen. Vroeger C&C 1 en tiberian sun helemaal plat gespeeld, na de EA-overname is het niveau toch behoorlijk gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Schopje :)

Speelt hier niemand de beta? Dacht dat C&C nog altijd wel populair was, maar dit topic loopt voor geen meter... Dat is toch wel opmerkelijk.
Niemand die zijn/haar beta-verhalen/ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
CNC is behoorlijk doodgebloed, iig hier op GoT. De Generals / Zero Hour topics waren de laatsten die goed liepen. CNC is niet meer zo populair zoals het vroeger was. Dat zal voornamelijk komen door de matige kwaliteit van de games de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59
Ik vind Generals en CNC 3 wel vet. RA 3 vind ik weer wat minder. Ik weet nog niet zeker of ik CNC 4 ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Inderdaad, de C&C3 en RA3 topics lopen ook niet. De games zelfs lopen volgens mij ook niet zo lekker. Ik blijf lekker bij RA2. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Olaf van der Spek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:16:
Inderdaad, de C&C3 en RA3 topics lopen ook niet. De games zelfs lopen volgens mij ook niet zo lekker. Ik blijf lekker bij RA2. :p
Wordt dat nog veel online gespeeld?
Anders ga ik die ook weer eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
http://xwis.net/ra2/online - 230 spelers online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339025

Ik vind RA2 ook beter, eerst maar is afwachten hoe het met de open beta die er aan komt (waarschijnlijk) als ik daar geintreseerd ben koop ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De (closed) beta is al maanden bezig. Release is in maart toch? Denk niet dat er nog een open beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
De Beta is onlangs weer geupdate... het gaat er wel steeds iets beter uit zien... maar verder vind ik het nog steeds weinig soeps. Nog erg veel bugs en errors met het multiplayer gedeelte. Denk aan veel disconnects en laggy interface. Ook is de balance van de verschillende teams nog steeds bagger. Bepaalde units zijn gewoon te sterk, en er word veel gebruik gemaakt van "spam" (alleen de zelfde units bouwen en daar mee spammen)

[ Voor 26% gewijzigd door bones op 28-01-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinky.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Vanavond begint de open beta.
http://www.gamespot.com/event/codes/command-conquer-4-open/

Ik ga proberen ook een key te krijgen zodat ik ook voor mezelf kan kijken wat het is.
Mogelijk dat in dit topic ook meer postings komen als de beta straks 'open' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spel is nog steeds buggy, imba, open beta gaat zo beginnen en de release date staat al vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Nou ik heb een key bemachtigd via http://www.gamespot.com/event/codes/command-conquer-4-open/, alleen de site http://www.commandandconquer.com/redeemcode ligt aardig op zijn gat op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh they never learn. Waarschijnlijk zullen de servers op de release dag zelf ook wel een paar keer down gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinky.nl
Ik heb ook een key, maar zit ook al een uur te proberen om bij http://www.commandandconquer.com/redeemcode verder te komen, maar die ligt sinds de keys vergeven zijn al op z'n gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Twitter van Apoc voorspelt een spoedig herstel van de server:

EA_APOC: Well ain't it just lovely timing, system wide EA webserver issue, our C&C site should be back up shortly so you can get your public beta on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Lol, ook echt eh... En nu zijn we 1,5 uur verder en de boel doet het nog niet. Wel heel erg toevallig dat ze een systemwide probleem krijgen net als die keys vergeven worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik heb al een paar keer de redeemcode ingevoerd, maar toch kan ik er nog steeds niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599

Comp_Lex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:02:
Ik heb al een paar keer de redeemcode ingevoerd, maar toch kan ik er nog steeds niet bij.
Bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinky.nl
Werkt bij mij ook nog steeds niet, als één pagina eindelijk laadt, dan gaat het weer fout bij de volgende.
Dat spoedig herstel heeft het dus niet gehaald. Maar waarschijnlijk is dat enkel gezegd omdat ze verwachten dat het minder druk zou worden na een uurtje zodat hun server het weer aan zou kunnen. Die webserver issue is enkel een gebrek aan capaciteit bij grote aantallen bezoekers.

Denk dat ik maar wacht tot morgen om het weer te proberen. Hopelijk is het dan wat rustiger. En dan nog hopen dat de servers waar het spel zelf op draait het wel vol houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
De servers zijn weer up. Ik heb een redeem code enz. kunnen bemachtigen. Ik ben de beta nu aan het downloaden. Can't wait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 15:07
servers doen t weer:)

Downloaden van installer (1.4gig) gaat nog vlot ook met 4MB/s, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:10

g0tanks

Moderator CSA
Ik vind het menu echt lelijk, het ziet er heel goedkoop uit. :/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Het ziet er zwaar klote uit. Multiplayer is wel geinig, maar niet echt iets om over naar huis te schrijven. Er missen nog behoorlijk wat zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor een game gefocussed op 5v5 connect het allemaal maar lastig. Ik zie dc's, dropps, desynchs.
De voip zorgt ervoor dat je heerlijk kan meegenieten van de stargate muziek van een ander.
Units moet je vrijspelen door xp te verzamelen. Dus mensen bekend met de game, hebben ook nog eens toegang tot ?betere units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 16:25
ea heeft gewoon die hele reeks om zeep geholpen om ze af te raffelen en ze totaal niet meer cool te maken zoals deel 1 etc.. ( eigen mening ofcourse ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 02:28:
voor een game gefocussed op 5v5 connect het allemaal maar lastig. Ik zie dc's, dropps, desynchs.
De voip zorgt ervoor dat je heerlijk kan meegenieten van de stargate muziek van een ander.
Units moet je vrijspelen door xp te verzamelen. Dus mensen bekend met de game, hebben ook nog eens toegang tot ?betere units.
Klopt ja, in de vorige beta kon je geloof ik tot max level 20 (of 10) gaan, en dan pas had je alle units en upgrades.

Tijdens het spel moet je van die tiberium krystallen verzamelen die om de paar minuten ergens op de map verschijnen, die moet je pakken en naar je eigen gebied brengen. Dan krijg je upgrade points erbij, en kun je een upgrade selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Zo te horen zijn de (eerste) reacties zwaar negatief, dus ik sla de beta over...

Jammer.

Misschien toch maar wachten op Supreme Commander 2 en/of Starcraft 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Altijd leuk Olaf in dit topic te zien, brings back the memories :D

Deze versie kan je wel weer met een fixed-camera positie spelen? 3D is natuurlijk altijd leuk, maar je spendeert een deel van je waardevolle tijd nu aan camera roteren terwijl je dat beter kan benutten aan het besturen van je units.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
SinergyX schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:01:
Altijd leuk Olaf in dit topic te zien, brings back the memories :D

Deze versie kan je wel weer met een fixed-camera positie spelen? 3D is natuurlijk altijd leuk, maar je spendeert een deel van je waardevolle tijd nu aan camera roteren terwijl je dat beter kan benutten aan het besturen van je units.
Ik snap echt niet wat jij dan doet... Ik draai nooooooooit die camera, is ook absoluut niet nodig.

De user interface is trouwens best lelijk ja en reageert ook weer bagger, ziet er onafgewerkt uit etc. Maar dat zijn we gewend. Ik heb gisteravond een potje gedaan (nadat we de 1e keer er al gelijk uit gegooid werden en de 2e keer eerst niet in elkaars game konden komen oid, dus dat begon al goed). Het potje was wel leuk op zich, maar geen idee hoe lang de game houdbaar is. Iig zitten alle voorgaande engine / online problemen van EA RTS games ook weer in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het geen beta UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
De UI in de RA3 beta was ook vrijwel de final UI, paar kleine verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 08:11
Gister ook ff zitten doen... Wat een geziek met die command point aan het begin. Je kan gewoon niet ff meer dan 14 units bouwen (14 van 6 punten) en die andere die al wel verder zijn die kwam met een heel leger aangereden _O- Die control points vind ik ook maar kut, al ben je wel nu overal een beetje aan het vechten... Dat is wel een voordeel maar dan moet je wel meer units kunnen bouwen.

Ik heb er zelf ook niet veel zin in om eerst alles in een beta vrij te gaan spelen en als je hem koopt kan je het weer opnieuwe doen ws.... Tis nog ff wennen maar geef het nog wel ff een kans...

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik heb het wel gehad weer met de beta.
Iets verder als de juggernaut vrijgespeeld. Volgens mij net niet de ion cannon.
  • 50 command points = 5* een tien punten unit.
  • Als gdi beginner kun je niks beginnen tegen lvl'ed up nod towers. Dus je moet lvl'en anders vecht je niet op gelijke basis.
  • Het tiberium harvesten is eigenlijk best leuk gedaan. Zie maar eens die dingen naar je basis te krijgen terwijl je ook nog eens aan het vechten bent.
  • De lobby is een achteruitgang vergeleken met de TW lobby. Goed het is een beta, maar het spel komt over 1/2 maanden al uit, en ze hebben onderhand nou toch wel lang genoeg kunnen oefenen om tenminste een goede lobby te maken.
    connection issues tot en met
  • healing werkt belachelijk goed. Zie maar eens een 50commandpoint healing chopper squad the downen, of de tank die ze aan het healen zijn.
  • Het spel zal vast wel leuk zijn als je met 4 vrienden samenspeelt, maar ik ben meer een 1v1 rts'er of anders 2v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 11:24
http://uk.gamespot.com/event/codes/command-conquer-4-open/

Open beta keys voor mensen met een (gratis) gamespot account

Ik weet alleen niet of ze al op zijn gewoon even uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 08:11
Dorest0rm schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:37:
http://uk.gamespot.com/event/codes/command-conquer-4-open/

Open beta keys voor mensen met een (gratis) gamespot account

Ik weet alleen niet of ze al op zijn gewoon even uitproberen :D
Anders lees jij ook ff lekker het topic door :{

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:07:
• healing werkt belachelijk goed. Zie maar eens een 50commandpoint healing chopper squad the downen, of de tank die ze aan het healen zijn.
:+ Dit bleef ff door mijn hoofd spoken. En heb het nu maar eens zelf uitgeprobeerd. Stiekem best vermakelijk.
Support class gdi. Healers van 3 command points (niet de engineers) + de 40punten support power die in een area alle units 2 ranks omhoog werkt. Veteran healing army + veteran army die je aan het healen was = erg weinig micro en erg effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik vond het in Renegade al zo nep. Als een engineer een tank aan het repareren is, is het vrijwel onmogelijk die tank kapot te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het is niet één engineer. Dan schiet je het zo neer.
Bij 5+ wordt het wel erg handig ja. Dat had ik gister ook snel door.

Gister alle normale 5v5 games gewonnen. Alleen de laatste match ging fout. Daar leavde er meteen 2 mensen. 3v5 is niet te winnen. Is er nog een voordeel voor de achterblijvers als er iemand disconnect?

Vooralsnog gewonnen door als assault gewoon massa's units te maken. Scheiding maken tussen tanks en engineers voor je hotkeys en gaan. Dat is niet heel tactisch, maar werkte verbluffend goed. Vanavond eens kijken welke units precies anti-tank en welke units anti-infantry zijn.

Engineers van anderen neerschieten lijkt me een leuke tactiek. >:)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Er is idd een voordeel voor de blijvers als teammates de game verlaten: je kunt meer units bouwen (je pop limit gaat dus omhoog) en je units bouwen veel sneller. Het enige nadeel aan een 3vs1 game is dus dat jij je aandacht over veel meer plekken moet verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:43

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik heb nu mijn key van Gamespot gekregen, maar als ik die invul bij de "Redeem promotion code" pagina, dan krijg ik de volgende melding:
Entitlement already exists on this account. Please enter another valid 12-digit code or contact the retail provider for further assistance.
Weet iemand hier iets vanaf? Ik kan er niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
Ik heb zonet mijn eerste potje online gespeeld en ik word er echt niet vrolijk van, het zijn weer dezelfde teletubbie achtige units die we ook kennen uit Red Alert 3. C&C 3 vond ik nog wel geinig maar dit is echt een aanfluiting, ook al is het nog maar een Beta hier gaat EA echt geen goede game van maken. Ze zullen hoogstens wat games verkopen omdat er C&C op het hoesje staat.

Ik ga het morgen als ik wat meer tijd heb nog wel een keer proberen, maar het lijkt me sterk dat ik van gedachten ga veranderen.

Voor mij is het afwachten op Supreme Commander 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Conquerer schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:29:
Ik heb nu mijn key van Gamespot gekregen, maar als ik die invul bij de "Redeem promotion code" pagina, dan krijg ik de volgende melding:

[...]

Weet iemand hier iets vanaf? Ik kan er niet veel over vinden.
Volgens mij heb je em al geclaimed kan dat? Dus als je op je ea account inlogged moet er ergens iets zijn waar je de beta kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:24
Healing units zijn veelste sterk imo, pak 10 healing units en vul de rest van je punten aan met attacking units en bijna geen leger krijgt je neer.

wel vermakelijk dat wel maar bloedirritant als je het tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik heb zojuist een mail van GameSpot gekregen met een beta key, ga hem eens testen vandaag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

The Legend

*Plop*

Ik heb ook een key ontvangen maar zou graag een paar potjes willen spelen om uit te testen voordat ik mensen in public games ga lastig vallen :P Iemand bereid om een paar potjes aan te klooien?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik heb hem vrijdag ook geïnstalleerd. Maar nog géén potje kunnen spelen. Als ik de beta opstart na de installatie, dan krijg ik een scherm te zien met allemaal "nieuws" dingetjes. En komt er deze kleine pop-up:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/8706/cc4beta.png

Vervolgens sluit het grotere venster met de nieuwsitems en blijft de pop-up staan. En die staat er letterlijk na een paar uur nog 8)7
Iemand een idee hoe dit te fixen?

edit: heb al geprobeerd hem opnieuw te installeren trouwens, geen succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Gurneyhck op 08-02-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Gurneyhck schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:16:
Ik heb hem vrijdag ook geïnstalleerd. Maar nog géén potje kunnen spelen. Als ik de beta opstart na de installatie, dan krijg ik een scherm te zien met allemaal "nieuws" dingetjes. En komt er deze kleine pop-up:

[afbeelding]

Vervolgens sluit het grotere venster met de nieuwsitems en blijft de pop-up staan. En die staat er letterlijk na een paar uur nog 8)7

rechtsboven in die nieuwsitem staat gewoon {play} te knipperen als het goed is. probeer daar eens op te drukken XD

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
neggix schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:
Gister ook ff zitten doen... Wat een geziek met die command point aan het begin. Je kan gewoon niet ff meer dan 14 units bouwen (14 van 6 punten) en die andere die al wel verder zijn die kwam met een heel leger aangereden _O- Die control points vind ik ook maar kut, al ben je wel nu overal een beetje aan het vechten... Dat is wel een voordeel maar dan moet je wel meer units kunnen bouwen.

Ik heb er zelf ook niet veel zin in om eerst alles in een beta vrij te gaan spelen en als je hem koopt kan je het weer opnieuwe doen ws.... Tis nog ff wennen maar geef het nog wel ff een kans...
hier erger ik mij ook heel erg aan. ik mag 3 verschillende dingen bouwen. die nutteloos zijn tegenover wat de enemy allemaal kan maken 14 nutteloze tropers tegen een army van tanks vliegtuigen en weet ik veel wat.

oeps had natuurlijk EDIT moeten gebruiken :X sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Proxx schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:25:
[...]

rechtsboven in die nieuwsitem staat gewoon {play} te knipperen als het goed is. probeer daar eens op te drukken XD
Nope, daarvoor moet hij eerst updaten ofzo vermoed ik:

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/3483/cc4beta2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
Gurneyhck schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:16:

[afbeelding]

Loopt toevallig je firewall onderin je taakbalk niet te mekkeren over permissie en verbinding maken met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Prutzer80 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:14:
[...]

Loopt toevallig je firewall onderin je taakbalk niet te mekkeren over permissie en verbinding maken met internet?
Nope, dat was ook niet het geval. Heb ook ff handmatig gecheckt of ie toestemming had enzo...
Nu net ff windows in safe mode with networking gestart. En toen kon ie wel ineens updaten 8)7
Nu net opgestart in "normale" windows en 't ziet er naar uit dat alles werkt. Vanmiddag eens een potje proberen dan :)
Thx voor de support iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Gurneyhck schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Nope, dat was ook niet het geval. Heb ook ff handmatig gecheckt of ie toestemming had enzo...
Nu net ff windows in safe mode with networking gestart. En toen kon ie wel ineens updaten 8)7
Nu net opgestart in "normale" windows en 't ziet er naar uit dat alles werkt. Vanmiddag eens een potje proberen dan :)
Thx voor de support iedereen :)
als administrator uitvoeren was dan mischien de oplossing ook al geweest =]

ik denk er nu pas aan maar UAC kon het wel eens niet toestaan

iig mooi dat het opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48

JanvD

Portretfotograaf

Hier een enorme fan van de c&c franchise... ik kon het nooit uitstaan dat iedereen zeiden dat C&C achteruit ging... ik vond Tiberium Wars helemaal het einde...

maar nu?

bah... dit is toch geen C&C meer? Dit is gewoon een spin-off met (straks) dezelfde acteurs!

de graphics zijn lelijk... waarom nou zo cartoony?
en het harvesten is weg, :S
en ik wil meer units waar ik gewoon voor moet betalen!!
ik wil harvesters killen... lekker guerrilla style!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanvD schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:31:
Hier een enorme fan van de c&c franchise... ik kon het nooit uitstaan dat iedereen zeiden dat C&C achteruit ging... ik vond Tiberium Wars helemaal het einde...

maar nu?

bah... dit is toch geen C&C meer? Dit is gewoon een spin-off met (straks) dezelfde acteurs!

Het zou een grappige expansion zijn voor C&C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Proxx schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:47:
[...]

als administrator uitvoeren was dan mischien de oplossing ook al geweest =]

ik denk er nu pas aan maar UAC kon het wel eens niet toestaan

iig mooi dat het opgelost is ;)
Dat had ik al geprobeerd ;) en ook in compatibility mode, maar dat hielp beide (en beide tegelijk) ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er al een beta ladder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Nee. Vraag me ook af hoe ze dat aan gaan pakken. De hoofdmode is toch wel 5vs5, wat lastiger om daar een goede ladder voor te maken. Individuele rankings zijn niet zo heel boeiend dus, maar een 'clan ladder' ofzo zal wel vrij kort worden denk ik. Waarschijnlijk zullen ze wel gewoon met een individuele ladder komen, anders hebben de mensen die niet in een vast team spelen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024
JanvD schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:31:

maar nu?

C&C3 was idd het einde.. het einde van een jarenlange goede reeks. Als je het dan over lelijke graphics, slechte unit design, gameplay en alles er bij wil hebben :o Slechte filmpjes en wat ze met de 3 facties gedaan hadden ging helemaal nergens meer over NOD als scifi GLA en GDI was USA geworden met een flinke blauwe trend ipv klassieke geel.

Ben juist blij wat voor game dit is geworden ik zie C&C sinds 2003 al niet meer als "C&C" zoals we het voor die tijd kende. Generals vond ik leuk om de gameplay, C&C3 vond ik een grote faal en een slechte poging classic base building terug te brengen. Waar RA3 het beter deed met leuke air, water, grond combo's alleen de uitwerking was wat minder maar het blijft EA.

Denk dat ik nu zeker over de 100 potjes gespeeld heb en ik vermaak me nog prima of ik nou met bekende of random mensen speel. Vind het als RTS game een prima uitvoering en verandering om toch een hoog tempo te houden en enig sinds teamplay af te dwingen. tib en ore verzamelen was altijd al wel leuk maar dan wel de classic way en dat kennen we niet meer sinds Generals. Ra2 (yr) was de laatste waar ore echt verspreid random over de map lag.

Ik ben als het op games aan komt een zeikert ultima +1 en heb genoeg om over te zeiken (balance, uitvoering ranks, engine) maar ik vind het als multiplayer RTS game een prima geslaagd concept. Nu worden de sim city spelers eens van de RTS spelers gescheiden })

sowieso een +1 voor de auto kick voor mensen met een te lage framerate en te hoge ping.

Hoop dat ze ranks eigenlijk scheiden net als bij ra. Gewoon rankloze games en ranked matches. Alleen mensen die ranked matches spelen krijgen een rank maar de rest die gewoon wil spelen lekker rankloos en statloos laten "ik wil geen noob in m'n team" ja en die noob wil gewoon leren of wat entertainment als je zo pro bent dat je iemand als noob kan classificeren kun je het ook met die noob redden :+ Verder telt het nu toch niet meer voor je stats dan in een gewone match dus dan heb je maar een loss. who's gonna notice. Prima ladder games en clan games zoals het in TibSun en Ra2 was. hebben we nooit meer terug gehad daarna.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Deze game zouden ze geen Command & Conquer mogen nomen, maar de game op zichzelf is echt vet! Ikzelf ben een zeer groot fan van micro management gameplay en daar slaagt deze game echt wel in.

Een soort van "Footman wars ( Wc3)" zonder de hero.
Gister al mijn games gewonnen :D.. wat medium/heavy units maken en een 5tal engineers. Dan goed micro managen en voor ik het wist was mijn hele leger een veteran star(zo heet het toch?) rank.
Ik heb nog geen directe voordelen van deze rank gevonden maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik speel GDI Offensive en dusver is het echt totaal mijn game. Waarom ze het "C&C" hebben genoemd? Geen idee. Het heeft niks met C&C van doen op het theme na, maar een goede game is het zeker als je het los ziet van zijn naam.

Ik moet wel zeggen dat de graphics die ik heb gezien totaal niet ljiken op de screenshots in de TS.. erg fake zoals gewoonlijk.

En kan je main base aanvallen? Of alleen rondlopen en zichzelf ergens neerplanten? Als hij niet kan aanvallen wat is dan de meerwaarde dat hij mobile is?

[ Voor 16% gewijzigd door kaluro2 op 09-02-2010 10:49 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Anoniem: 155599 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:09:
[...]

Volgens mij heb je em al geclaimed kan dat? Dus als je op je ea account inlogged moet er ergens iets zijn waar je de beta kan downloaden.
Ik was vergeten dat ik deze inderdaad al geclaimed had, omdat ik de Premier editie van Red Alert 3 had gekocht, daarbij zat toegang voor de beta van c&c4.

Helaas kon ik nergens op de offiele site een download link vinden voor de beta, dus heb ik hem ergens anders vandaan gehaald. Maar ik krijg hem niet werkend. Als ik het spel opstart, dan zie ik voor even een muis cursor vab c&c 4, maar die verwdwijnt dan en mijn beeld blijft zwart. Als ik daarna een keer alt-tab en weer terug ga naar het spel, dan hoor ik even een geluid van een intro film ofzo, maar na een paar seconden stopt dat weer..

Ik heb er verder ook niet veel over kunnen vinden, ik draai overigens Windows 7 x64 en dit zijn mijn specs, dit zou ruim voldoende moeten zijn om het spel te draaien. De plek waar ik het spel vandaan heb heeft als het goed is gewoon het originele installatie bestand geupload. Ik heb het spel al een keer opnieuw geinstalleerd, drivers en directx geupdate, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Conquerer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:44:
[...]

Ik was vergeten dat ik deze inderdaad al geclaimed had, omdat ik de Premier editie van Red Alert 3 had gekocht, daarbij zat toegang voor de beta van c&c4.

Helaas kon ik nergens op de offiele site een download link vinden voor de beta, dus heb ik hem ergens anders vandaan gehaald. Maar ik krijg hem niet werkend. Als ik het spel opstart, dan zie ik voor even een muis cursor vab c&c 4, maar die verwdwijnt dan en mijn beeld blijft zwart. Als ik daarna een keer alt-tab en weer terug ga naar het spel, dan hoor ik even een geluid van een intro film ofzo, maar na een paar seconden stopt dat weer..

Ik heb er verder ook niet veel over kunnen vinden, ik draai overigens Windows 7 x64 en dit zijn mijn specs, dit zou ruim voldoende moeten zijn om het spel te draaien. De plek waar ik het spel vandaan heb heeft als het goed is gewoon het originele installatie bestand geupload. Ik heb het spel al een keer opnieuw geinstalleerd, drivers en directx geupdate, etc.
Download hier ff de originele file: http://www.commandandconquer.com/cnc4/beta/download
;)
En directx is inmiddels een february 2010 update van, weet niet of je die al hebt meegepakt? Niet dat het daar aan zal liggen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Ah bedankt, die pagina kon ik om één of andere reden niet vinden :P
Ik ben nu die aan het downloaden en heb de andere verwijderd, hopelijk werkt deze wel.

//edit: En ja, ik had de directx update van deze maan mee gepakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Walance op 09-02-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
kaluro2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:45:
En kan je main base aanvallen? Of alleen rondlopen en zichzelf ergens neerplanten? Als hij niet kan aanvallen wat is dan de meerwaarde dat hij mobile is?
Je Crawler kan een beetje schieten als hij geupgrade is naar tier 2 of 3 geloof ik. Maar dat stelt niets voor. Het grote voordeel van de mobiliteit is dat je hem overal op de map heen kunt brengen waardoor je op die plaats sneller over nieuwe units kunt beschikken. Hij blijft ook units bouwen als hij niet uitgeklapt / aan het lopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Nadat ik hem van de officiele site had gedownload werkte het nog steeds niet, maar toen bedacht ik me om eens "Compatibillity mode" van Windows 7 te gebruiken op "rtf-final.exe" en dan krijg ik het spel wel opgestart :) Dus vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48

JanvD

Portretfotograaf

Ik vind langzamerhand de gameplay steeds beter te worden nu ik het een beetje begrijp...

edit: wat is trouwens de bedoeling van tiberium wat kan je ermee?

[ Voor 28% gewijzigd door JanvD op 10-02-2010 19:33 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:22

Wiebbe

<none />

Dat is volgens mij een van de belangrijkste dingen, met tiberium krijg je upgrade points. Voor groene 1 voor blauwe 2!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanvD schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:23:
Ik vind langzamerhand de gameplay steeds beter te worden nu ik het een beetje begrijp...

edit: wat is trouwens de bedoeling van tiberium wat kan je ermee?
Lol idd, maar een beetje.
Maar in het begin is tiberium niet zo heel belangrijk aangezien je eerst moet lvl'en wil je kunnen techen.
Zo'n doelloos iets een rpg element in een rts bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:53:
[...]

Lol idd, maar een beetje.
Maar in het begin is tiberium niet zo heel belangrijk aangezien je eerst moet lvl'en wil je kunnen techen.
Zo'n doelloos iets een rpg element in een rts bouwen.
Mwa, in Warcraft 3 vind ik het erg goed werken. Maar in CNC4 is het imo idd niet echt lekker uitgewerkt, het nadeel is dat je niet elk potje op gelijke voet begint. Overigens is het wel zo dat je vrij snel level 20 bent (20 is maximale level) dus opzich zit iedereen vrij snel op gelijke voet.

Tiberium heb je idd nodig om upgrades te kunnen kopen. Pak het Tiberium op met een unit (kan geloof ik met elke landunit, maar gebruik bij voorkeur een snelle unit) en breng het Tiberium terug naar de plek waar je het potje begon, de startzone. Iedereen in je team krijgt punten als er Tiberium binnen gehaald wordt.

• Gurneyhck
Wmm schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:00:
[...]

Mwa, in Warcraft 3 vind ik het erg goed werken. Maar in CNC4 is het imo idd niet echt lekker uitgewerkt, het nadeel is dat je niet elk potje op gelijke voet begint. Overigens is het wel zo dat je vrij snel level 20 bent (20 is maximale level) dus opzich zit iedereen vrij snel op gelijke voet.

Tiberium heb je idd nodig om upgrades te kunnen kopen. Pak het Tiberium op met een unit (kan geloof ik met elke landunit, maar gebruik bij voorkeur een snelle unit) en breng het Tiberium terug naar de plek waar je het potje begon, de startzone. Iedereen in je team krijgt punten als er Tiberium binnen gehaald wordt.
Of naar een ander blauw/rood gebied. Bijvoorbeeld als je een uplink tower hebt gecaptured, verschijnt erom heen een blauw/rood veld. Ook hier kun je tiberium naartoe brengen, wat soms een stuk dichterbij is ;)

Nu ook ik de gameplay wat door hebt, moet ik zeggen dat ik het erg aantrekkelijke gameplay heeft. Het heeft vrij weinig meer met C&C te maken, behalve het thema. Maar desondanks, vind ik het een behoorlijk aardige game.

Ben wel benieuwd of er nog andere multiplayer modes inkomen en zoja welke en hoeveel...
Denk anders dat het relatief snel gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:22

Wiebbe

<none />

Ik vind precies hetzelfde. Het spel voelt meer aan als een soort DOTA met meerdere units (of footman wars :P) en erg duidelijk maar simpel counter systeem en toch redelijke netcode! Ik las in de chatlobby dat ze nu zijn afgestapt van Gamespy en ik moet zeggen dat ik nog geen 1x mensen heb gehad die zijn gedropped bij een 10 player game. Waar je bij Zerohour of Ra3 om de haverklap disconnects had dat mensen niet lekker konden joinen ed gaat het hier bijna perfect!

Je merkt wel dat sommige mensen gewoon te koppig zijn voor dit spel. Het counter systeem is een hard counter, dus Laser countered Large units bijvoorbeeld heel hard. Dan blijven ze maar als Nod die grote schepen spammen, terwijl ik met 4 paladins (waarvan 1 op missile defense mode), een hammerhead, zo'n emp scheepje hun echt makkelijk afslacht..

Zodra ik een mixed army maak met 2/3 units per ding (ligt aan aantal speler ook natuurlijk ;) ) slacht je eigenlijk alles wel heel hard af. Ook gewoon altijd je MCV meesturen, dat ding kan ontzettend veel damage vangen, heeft toch nog wel een redelijke gun, repaired jou units er om heen en bouwt ook meteen nieuwe indien nodig. Of ik no Offense of Support ben, die MCV gaat in het begin (na het bouwen van 3 engineers voor te cappen) meteen mee naar de hoogte punten voor gevechten :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173185

In het begin toen ik het speelde, was het echt matig, maar nu je het micromanagen door hebt, is het echt een vette game aan het worden.

Misschien is 10 healers op 1 tank wel iets te krachtig, mss moeten ze dat cappen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Anoniem: 173185 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:53:
In het begin toen ik het speelde, was het echt matig, maar nu je het micromanagen door hebt, is het echt een vette game aan het worden.

Misschien is 10 healers op 1 tank wel iets te krachtig, mss moeten ze dat cappen ofzo.
Inderdaad, een healer kost 3 punten, een Tank 6 punten. Dus voor elke tank kan je 2 healers bouwen.
2 healers outhealen de damage van 1 tank ruimschoots.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kaluro2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:45:
Deze game zouden ze geen Command & Conquer mogen nomen, maar de game op zichzelf is echt vet! Ikzelf ben een zeer groot fan van micro management gameplay en daar slaagt deze game echt wel in.
Micro management is misschien wel leuk, maar dat is toch niet de kern van RTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 06:58
hoezo niet? zijn flink wat rtsen te melden waar microen bijna essentieel is wil je een beetje een deuk in een pakje boter slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
het probleem is dat RTS eigelijk een foute benaming is RTT zou beter zijn. Je bent namelijk in dit soort spellen(en die laatste paar hersenloze games van EA al helemaal niet) bezig met strategie, alleen maar met tactiek en dan moet je idd micro'en. Maar strategie komt er 0,0 aan te pas.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste