Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Caneghem laat verder weten dat Victory Games zich ook richt op het updaten van de in Command & Conquer gebruikte technologie, zodat deze kan worden hergebruikt in toekomstige games.

Dezelfde engine. Omdat deze zo goed was zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik mag toch hopen dat ze een nieuwe engine maken die dan weer gebruikt kan worden in toekomstige games. Als ze nog een keer met de SAGE engine op de proppen komen schaf ik hem uit principe al niet aan. Wat een bagger engine zeg! En dan gebruiken ze hem nog eens vrolijk voor tig jaar, dat vond ik altijd EA ten top. Zelfs troep werd hergebruikt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:41

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hmm hmm...ik ga misschien C&C 4 nog eens kopen voor de collectie compleet te maken en misschien ook nog RA3 in een bundeltje ofzo. Puur voor het compleet makenv an de collectie. Ik denk dat beide spellen geflopt zijn waarbij C&C 4 het hardst is geraakt door de andere spelstijl en odmat de multi-player beta eerder kwaad dan goed bloed heeft gezet bij veel mensen.

Persoonlijk vond ik het 'ludiek' dat ze een open multi-player beta uitbrachten voor de release maar jammer dat daaruit bleek dat het niet een echt super spel voor mij zou zijn.

Los daarvan; Ik heb inderdaad ook het nieuws gevolgt omtrend de opening van een nieuwe studio door EA voor het opnieuw in leven blazen van de C&C franchise en kan dit initiatief alleen maar toe juichen.
We mogen stellen dat de mensen bij EA hebben gezien dat de concurerende serie Starcraft wel succesvol is.

Ten tijde van C&C: Tiberium Dawn & Red Alert 1 deed Starcraft als enige echte concurrent goed mee. Terwijl de C&C franshise door ging met het uitpoepen van spellen deed Blizzard dat met Starcraft niet. Persoonlijk reken ik de volgende C&C spellen als goed:

- Tiberium Dawn & Covert Operations
- Sole Survivor (origineel maar helaas te ver zijn tijd vooruit)
- Red Alert 1 plus expensions
- Tiberium Sun & Firstorm (de uitbreiding is zo ongeveer legendarisch voor een expension in mijn ogen)
- Red Alert 2 plus expension
- Generals & Zero hours (alhoewel ik snap dat het het uitmelken van de serie was vond ik het een goed spel met replay value)
- C&C 3 plus Kane Wrath (Ik vond de expension beter dan C&C 3 zelf)
- C&C Renegade

De rest was p u l p en daar blijf ik bij. zinloze vulling. De red alert serie werd getorpodeerd omdat ze na het succes van Red Alert 2 de humor tot over de oren trokken geen mate van gamebalans maakt dat ooit nog goed ook omdat die van Red Alert 3 niet super goed was.
C&C 4 denk ik dat wel duidelijk mocht zijn.

Met Starcraft 2 uit (iets wat ik letterlijk dagelijks online speel) ligt er een succesvolle veel geld opleverende RTS in de markt wat duidelijk aan toont dat de markt er nog is. Ik hoop dat EA niet puur de melkkoe van de stal af haalt maar een goed gebalanceerd RTS spel uit brengt met een stevige, serieus te nemen verhaallijn.

Dus geen kaas achtige humor met over the top 30's en 60''s humor en geen domme balans of slechte balans. Het hoeft niet perse te zijn in de trend van de oorspronkelijke C&C verhaallijn zolang als het maar een goed verhaal is wat ziczhelf serieus neemt.

(ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die houden van de humor uit de Yuri's revenge expension, ik niet echter. :P )

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57
De gameplay van CNC4 ziet er zo uit, omdat elke reviewer zat te klagen over de traditionele gameplay. Nu StarCraft 2 uit is is alles weer dik in orde natuurlijk. Verder heeft Blizzard in elk jaar, dat EA een CNC heeft gereleased, een WoW expansion gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EA heeft gewoon niet de wil om het budget en de tijd te besteden om een goede rts te maken.
En daarom zijn alle toekomstige pogingen gedoemd om te mislukken. Mss zullen ze vermakelijk zijn voor even, maar meer dan dat zit er niet in voor een rts van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat C&C4 erg weinig bijval heeft gehad gedurende de release alsof mensen C&C 4 moe waren... :?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
Red Alert 3 was anders zeker niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gm1999 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:23:
Red Alert 3 was anders zeker niet slecht?
smaken verschillen denk. voor mij persoonlijk ging het na RA2 heel gauw bergafwaards... en dat begon met yuri's revenche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Wat is nu bij jullie de geliefde C&C? Bij mij was dat Generals en Zero Hour. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:55:
[...]

smaken verschillen denk. voor mij persoonlijk ging het na RA2 heel gauw bergafwaards... en dat begon met yuri's revenche
Dan moet het toch beginnen bij RA2 ipv Yuri's revenge? Yuri's revenge was eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan met een nieuw verhaal en wat units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gm1999 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:27:
[...]

Dan moet het toch beginnen bij RA2 ipv Yuri's revenge? Yuri's revenge was eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan met een nieuw verhaal en wat units.
Heb je het over SP of MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:46:
:? Wat is nu bij jullie de geliefde C&C? Bij mij was dat Generals en Zero Hour. :*)
Red Alert 2 natuurlijk, qua MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gm1999 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:27:
[...]

Nop, RA2 was best te pruimen, De uitbreiding met yuri als speelbare factie en een hele meuk rare units etc. had het voor mij redelijk vernaggeld. Ben dus uiteindelijk niet verder gegaan dan RA2 omdat de uitbreiding gewoon niet leuk was. Generals zo tussendoor was dan wel aardig, maar verder is alles wat ik leuk vond aan C&C RA2 of eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriete c&c's:

1. C&C 1
2. C&C Red Alert
3. C&C 3 incl. Kane's Wrath
4. C&C Renegade
5. C&C TS
6. RA 2
7. RA 3
8...
9...
10. C&C 4

1 t/m 7 vond ik allemaal goed te pruimen. Zeker van C&C 3 en Kane's Wrath heb ik de laatste jaren veel plezier gehad. RA 2 en RA 3 vond ik ook prima spellen maar de 'comische' stijl trok me minder.

C&C 4 vind ik echt een debacle en die had er nooit moeten komen. C&C Generals neem ik niet mee in de lijst omdat ik het geen C&C vind. Het was best een aardig spel maar ze hadden het een andere naam moeten geven. Sole Survivor heb ik enkel even bij een vriend gespeeld. Het was wel vermakelijk maar ik wil ook dit geen C&C noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi,ik heb me vorige week weer eens achter C&C4 gezet om uit te spelen maar eerlijkheidshalve heb ik er zelfs zoveel maanden na dato wederom moeite mee om het spel uit te spelen te meer het allemaal zo afwijkt van de vorige C&C spellen en ik eigenlijk meer irritatie dan plezier heb. :/ Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, ik ben geloof ik mij missie 3... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57
De campaign is inderdaad geen flikker aan. Ik heb het spel gekocht voor de DoW2/LoL-esque multiplayer. Ik zit met een paar lui in een gamereplays challenge ladder team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik heb serieus een pest hekel aan dit spel.
Aangezien ik een grote fan ben van de Command & Conquer games (heb zo allemaal individueel retail, en speel ze allemaal nog regelmatig) stond ik uiteraard 's nachts bij de Mediamarkt te wachten totdat ik mijn Copy van het spel kon krijgen. Afijn, gewacht, gekocht, gespeeld en ge-raged.

Wachten duurde lang, spel was duur, binnen 8 uurtjes uitgespeeld en ge-raged omdat dit zo'n zwaar afgeraffeld spel was, hele C&C principe weg, zwakke en korte campaign, zélfs op hard. Echt balen.
Gewoon niet te geloven hoe ze dit spel om het zacht te zeggen "het dieptepunt van de hele serie" hebben gemaakt.

Ik ben hier nog steeds erg boos om, en ik raak het spel nooit meer aan.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp_Lex schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:50:
De campaign is inderdaad geen flikker aan. Ik heb het spel gekocht voor de DoW2/LoL-esque multiplayer. Ik zit met een paar lui in een gamereplays challenge ladder team :)
Als je aangeeft welke dagen jullie online zijn dan wil ik me wel bij jullie voegen als je dat leuk vind.
Mag hier,mag ook via pm. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste