Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01-2010

jiv

@Bennyyy

Idd vrij irritant. Ik heb nu ook voor het eerst een BB. Had hiervoor een HTC Touch Diamond en op het begin stond op dat toestel ook automatisch threaded sms aan. Ik heb dit toen kunnen uitschakelen door in het registry iets te veranderen.

Is dit ook mogelijk bij BB? Ik wil geen Threaded SMS, maar gewoon berichtjes apart 1 voor 1. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Laatst online: 12-09 22:09
misschien een domme vraag ookal, bestaan domme vragen niet, maar als ik mijn mail lees op een blackberry van mijn hotmail account. blijft de mail dan gewoon op de hotmailserver staan? weet dat er een naampje voor is , maar ben die ff kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

housekamp schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 07:00:
misschien een domme vraag ookal, bestaan domme vragen niet, maar als ik mijn mail lees op een blackberry van mijn hotmail account. blijft de mail dan gewoon op de hotmailserver staan? weet dat er een naampje voor is , maar ben die ff kwijt...
Ja deze blijft gewoon in je huidige hotmailinbox staan, behalve als je het bericht verwijderd en kiest voor handheld &... dan verwijderd hij het bericht van de server en van je handheld. Dit geldt overigens voor alle vormen (hotmail, gmail, provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:01:
[...]

Kijk een bij profielen, en dan opties voor het normale profiel met geluid. Misschien dat ie staat ingesteld dat als ie in de houder zit dat ie alleen trilt?
Bedankt voor de reactie, ik had hier al gekeken en deze staat op: Geluid toestel in houder: in en uit, dus ik neem aan dat die ook geluid moet maken in de houder. Zo heeft deze het altijd gedaan. Eerste trillen dan geluid.

Kom zojuist tot de conclusie dat als ik de ringtone wil afspelen dat deze aangeeft dat ik een ongeldige ringtone heb geselecteerd...hmmm maar is kijken of het path naar de ringtones nog wel bestaat ofzo.. vaag verhaal..

edit: wtf, al mijn ringtones zijn weg uit de map ringtones?!?!

edit2: ze staan niet in de user map met ringtones, maar in samples, heb van daaruit mijn huidige ringtone opnieuw ingesteld en nu werkt het weer goed, maar beetje vreemd dat het in samples staat, is dat bij iedereen zo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 10:39 . Reden: opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jiv schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 02:48:
@Bennyyy

Idd vrij irritant. Ik heb nu ook voor het eerst een BB. Had hiervoor een HTC Touch Diamond en op het begin stond op dat toestel ook automatisch threaded sms aan. Ik heb dit toen kunnen uitschakelen door in het registry iets te veranderen.

Is dit ook mogelijk bij BB? Ik wil geen Threaded SMS, maar gewoon berichtjes apart 1 voor 1. Iemand?
Als je op de bb knop drukt (rechts van de bel toets) en dan naaar map weergeven o.i.d en dan druk je op postvak in, dan staat het zoals wij het zouden willen zien. Als je dit afsluit en weer naar je smsjes, dan staan ze er zoals voorheen...
Het rare is dat een vriend van mij de bb 8520 heeft en bij hem dat wèl gewoon standaard is (bericht voor bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:00:
[...]

Als je op de bb knop drukt (rechts van de bel toets) en dan naaar map weergeven o.i.d en dan druk je op postvak in, dan staat het zoals wij het zouden willen zien. Als je dit afsluit en weer naar je smsjes, dan staan ze er zoals voorheen...
Het rare is dat een vriend van mij de bb 8520 heeft en bij hem dat wèl gewoon standaard is (bericht voor bericht)
Dat ZOU kunnen komen doordat de 8520 op 4.6 draait en de 9700 op 5.0. Ik had vroeger bij mijn oude BB ook niet dat de SMSjes bleven staan, nu wel, ik erger me niet heel veel aan, maar zou mooi zijn als je het kon veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Blackberry Bold 9700 nu twee weken in mijn bezit. Ik ga best wel netjes met mijn telefoon om, maar toch heb ik nu al schade aan mijn telefoon:

- Vanaf dat ik m kreeg zat er aan de rechterkant tussen het scherm en het metalen randje een heel smal spleetje.
- Op mijn scherm zit een soort krasje/vlekje. Het is heel klein en alleen bij wit scherm te zien, maar ik irriteer me er toch wel aan.
- Vandaag merkte ik op dat aan de onderkant op de metalen rand een klein stukje uit het metaal is. (volgens mij is dit trouwens gewoon plastic, maar het is in metaalkleur).

Nou zijn het allemaal maar hele kleine dingetjes en de telefoon werkt verder perfect, maar als je ergens 400 euro voor betaalt moet het wel goed zijn vind ik. Hebben meer mensen hier last van? En zal ik het toestel misschien terug sturen? Heb ik hier überhaupt wel garantie op?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:33:
Ik heb de Blackberry Bold 9700 nu twee weken in mijn bezit. Ik ga best wel netjes met mijn telefoon om, maar toch heb ik nu al schade aan mijn telefoon:

- Vanaf dat ik m kreeg zat er aan de rechterkant tussen het scherm en het metalen randje een heel smal spleetje.
- Op mijn scherm zit een soort krasje/vlekje. Het is heel klein en alleen bij wit scherm te zien, maar ik irriteer me er toch wel aan.
- Vandaag merkte ik op dat aan de onderkant op de metalen rand een klein stukje uit het metaal is. (volgens mij is dit trouwens gewoon plastic, maar het is in metaalkleur).

Nou zijn het allemaal maar hele kleine dingetjes en de telefoon werkt verder perfect, maar als je ergens 400 euro voor betaalt moet het wel goed zijn vind ik. Hebben meer mensen hier last van? En zal ik het toestel misschien terug sturen? Heb ik hier überhaupt wel garantie op?

Alvast bedankt.
Hi, ik heb de BB 9700 vanaf het moment dat deze los te koop was bij pdashop. Dus echt vanaf het begin en ik heb geen last van de mankementen die jij hebt opgesomd. Ik gebruik ook een screenprotector en de RIM houder. Dus meestal als ik ergens tegenaan stoot of duw waar de telefoon zit dan word dat meestal gewoon gedempt door de houder. Maar als jij hem los gebruikt zonder screenprotector dan zou het best zo kunnen zijn dat er wat schade is opgelopen. Weet niet of dit al vanaf het begin was. Maar als dat wel zo was geweest, was ik er lekker mee terug gegaan. Nu denk ik dat je te laat bent, volgens mij zit er geen garantie op lakschade. Zeker mag je wel wat verwachten van een telefoon die 400+ kost, kan alleen niet oordelen in hoeverre jij ermee omgaat :) Als je binnen de 2 weken had gezeten dan had je eventueel naar de winkel kunnen gaan en je beroepen op je consumentenrecht. Dat verscheelt per winkel, maar dat is max. 14 dagen en min. 7 dagen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:37:
en die sms layout is vreselijk.. kan je dat niet op een of andere manier instellen dat je gewoon de berichtjes ziet die je ontvangt. en niet 1 berichtje en als je die opent dat ALLE andere smsjes van die persoon ook geopend worden.
Ook het feit dat als ik gister een smsje verstuurd heb naar iemand, dan staat die ook onder die datum en als ik hem vandaag ook sms, dan staat die gewoon onder vandaag de desbetreffende persoon. Onmogelijk om zo een smsje terug te vinden (tenzij je eindeloos wilt scrollen)
ALT + S... Als je hem opent, dan blijf je wel alle smsjes zien... Maar de lay-out in je sms inbox is wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:50:
[...]

Hi, ik heb de BB 9700 vanaf het moment dat deze los te koop was bij pdashop. Dus echt vanaf het begin en ik heb geen last van de mankementen die jij hebt opgesomd. Ik gebruik ook een screenprotector en de RIM houder. Dus meestal als ik ergens tegenaan stoot of duw waar de telefoon zit dan word dat meestal gewoon gedempt door de houder. Maar als jij hem los gebruikt zonder screenprotector dan zou het best zo kunnen zijn dat er wat schade is opgelopen. Weet niet of dit al vanaf het begin was. Maar als dat wel zo was geweest, was ik er lekker mee terug gegaan. Nu denk ik dat je te laat bent, volgens mij zit er geen garantie op lakschade. Zeker mag je wel wat verwachten van een telefoon die 400+ kost, kan alleen niet oordelen in hoeverre jij ermee omgaat :) Als je binnen de 2 weken had gezeten dan had je eventueel naar de winkel kunnen gaan en je beroepen op je consumentenrecht. Dat verscheelt per winkel, maar dat is max. 14 dagen en min. 7 dagen dacht ik.
Nou als ik m morgen met mijn vader meegeef is ie nog net binnen de garantietermijn van twee weken. Bij studentmobiel.nl heet dat afkoelingsperiode geloof ik. Daar heb ik m namelijk besteld. Dus jij raad me aan dat dan maar te doen? Ik ga er namelijk best wel voorzichtig mee om. Hij is ook nog geen een keer gevallen en ik ben ook nog nergens tegen aangestoten met de telefoon. Daarom vind ik het ook zo raar. Ik heb overigens al een screenprotector besteld. Morgen komt ie binnen als het goed is. Verder zit mijn telefoon bijna altijd in het hoesje. Maar goed, ik hoop dat ik dan misschien een nieuwe krijg.

Weet iemand misschien hoe je een back-up file maakt voor je BB? Voor als ik eventueel een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:02:
[...]

Nou als ik m morgen met mijn vader meegeef is ie nog net binnen de garantietermijn van twee weken. Bij studentmobiel.nl heet dat afkoelingsperiode geloof ik. Daar heb ik m namelijk besteld. Dus jij raad me aan dat dan maar te doen? Ik ga er namelijk best wel voorzichtig mee om. Hij is ook nog geen een keer gevallen en ik ben ook nog nergens tegen aangestoten met de telefoon. Daarom vind ik het ook zo raar. Ik heb overigens al een screenprotector besteld. Morgen komt ie binnen als het goed is. Verder zit mijn telefoon bijna altijd in het hoesje. Maar goed, ik hoop dat ik dan misschien een nieuwe krijg.

Weet iemand misschien hoe je een back-up file maakt voor je BB? Voor als ik eventueel een nieuwe krijg.
Ik weet niet of ze hem voor die dingen terug nemen, maar klopt afkoelingsperiode, ja consumentenrecht, what ever :) Anyway, je kan het altijd proberen als je nog binnen de 2 weken zit. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik vind het wel vreemd. Want ik heb dat niet, screenprotector en de houder is wel handig om te gebruiken. Vind je de houder niets dan is zon siliconhoes wel interessant. Dat had ik om mijn oude BB, echt ideaal. Mijn houder was kapot gegaan.

Over Backup, dat is echt super makkelijk. Je installeert BB Desktop Manager op je PC/Laptop en dan hang je de BB eraan, je kiest voor Backup maken en dan doe je alles aanvinken (als dat al niet zo is) en dan heb je een complete backup. Als je dan een andere zou krijgen kies je voor terug zetten en dan zet die alles netjes terug. Werkt ook van een ouder model naar een nieuwer model, echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Heb jij de blackberry met prepaid?
Kun je met prepaid ook pingen of hoe dat heet?
of heb je toch beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:36:
[...]

Heb jij de blackberry met prepaid?
Kun je met prepaid ook pingen of hoe dat heet?
of heb je toch beperkingen
Nee, ping zit in het BIS abonnement. Dus je moet een BIS abonnement afsluiten naast je huidige abonnement. Dat kost iets van 15 euro of iets dergelijks bovenop je huidige abonnement. Ik zou geen blackberry kopen als je prepaid wilt bellen, dan mis je gewoon teveel functies van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb WunderRadio geinstalleerd op mijn BB, echter staat er dat ik mijn APN moet aanvinken.
Nu vind ik ook via google website's die aangeven dat zodra je die hebt aangevinkt er kosten worden berekend om dat dit buiten je BIS abbo gaat.. :S

Is dit zo?

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe telefoon en heb een paar vragen over de 9700.
  • Hoe snel is deze in de menu's? Is het echt snappy?
  • Zijn er veel apps beschikbaar en zijn deze vergelijkbaar met de Android/iPhone OS store?
  • Wat is de praktische batterij duur? Enkele dagen?
  • Werkt internetten net zo fatsoenlijk als op een Android/iPhone toestel?
  • Kan je goed syncen met Outlook/Gmail wat betreft mail, contacts en calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jig schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:16:
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe telefoon en heb een paar vragen over de 9700.
  • Hoe snel is deze in de menu's? Is het echt snappy?
  • Zijn er veel apps beschikbaar en zijn deze vergelijkbaar met de Android/iPhone OS store?
  • Wat is de praktische batterij duur? Enkele dagen?
  • Werkt internetten net zo fatsoenlijk als op een Android/iPhone toestel?
  • Kan je goed syncen met Outlook/Gmail wat betreft mail, contacts en calendar?
Menu's zijn voor mij snel genoeg. Met het trackpad ga je eerder te snel door de menus als te langzaam. Echt even wennen (ik kwam van een trackball BB)
Kijk eens even op de BB site bij de App World applicaties. Is volgens mij ook al in het forum (13 paginas) voor gekomen. Je hebt gratis en betaalde apps. Lees even de 13 paginas en dan is je vraag goed beantwoord.
Batterij gaat bij mij zeker 2/3 dagen mee. Ik krijg veel mails en bel veel. Verschilt een beetje als ik veel of weinig bel. Ik internet af en toe als ik iets zoek. (zakelijke gebruiker)
Internet werkt wel ok, de iPhone is heer en meester in het browsen dus dat moet je ook niet willen vergelijken. Het gaat voor mij prima, maar als ik heel de dag zou willen browsen zou ik deze telefoon niet kopen. Deze is meer gebaseerd op email.
Ik sync eigenlijk vrij weinig, ik gebruik de makkelijke mailapplicatie om mijn mail binnen te krijgen en dat ik er op kan reageren. Verdere synchronisatie doe ik eigenlijk maar beperkt. Misschien dat er iemand is die daar beter antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jig schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:16:
  • 1. Hoe snel is deze in de menu's? Is het echt snappy?
  • 2. Zijn er veel apps beschikbaar en zijn deze vergelijkbaar met de Android/iPhone OS store?
  • 3. Wat is de praktische batterij duur? Enkele dagen?
  • 4. Werkt internetten net zo fatsoenlijk als op een Android/iPhone toestel?
  • 5. Kan je goed syncen met Outlook/Gmail wat betreft mail, contacts en calendar?
Ik ben niet in het bezit van een 9700 maar heb een 8900 waardoor ik het Base OS enigszins kan "bekritiseren".

1. Menu technisch vind ik mijn 8900 snel, ik kom van een Nokia 6600 (Symbian), Sony Ericsson W900 en HTC S730 (WinMo). Hiermee vergeleken is de BB een verademing, de menu's zijn echter wel "saai" maar functioneel en door het saaie wellicht ook snel (WinMo is ook best "saai", maar veel en veel langzamer dan mijn BB.)
2. Er zijn aardig wat Apps beschikbaar, niet alle "goede" apps staan in de Store, dus soms zal je wat verder moeten kijken. Echter zijn ze niet van een Niveau als de iPhone, in de iPhone tref je veel Fun applicaties en handige Tools voor de NL markt, de BlackBerry richt zich nauwelijks op de NL Markt en dus zal je veel handige tooltjes mislopen (denk aan OV Info, Saldo Checkers, Appie Boodschappenmandje, Radio 3FM e.d.), vind dit zelf best jammer, maar licht aan je behoeftes, er zijn best veel Amerikaans gerichtte Apps, en met BerryBuzz en ÜberTwitter heb ik al een redelijk functioneel toestel.
4. Nee, Internet werkt mijns inzien heel redelijk, vooral door het Balletje / Trackpad i.p.v. directionele knop. Echter werkt de Browser op de iPhone zichtbaar sneller, ik dacht dat dit wellicht aan de 3G lag, maar ook de 9700 heeft daar nog steeds last van.
5. Er zijn meerdere manieren om te Syncen, ik zelf heb ervaring met Syncen via de BlackBerry Desktop Manager en Draadloos via Google Sync. Met de Desktop Manager kun je gewoon de Agenda en Contacten Synchroniseren, echter heb ik geen ervaring met het Syncen van mail, maar binnen halen van Mail via BIS werkt heerlijk (jammer dat de Push mail vaak een vertraging heeft van 12 minuten).

Google Sync werkt realtime over het internet. Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met het Syncen van mijn Agenda met de Google Calender (welke vervolgens weer kan Syncen met Outlook), echter is het wel jammer dat Contacten niet gesynct kunnen worden.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Net ook even bij mijn BB9700 gecheckt, en ik heb inderdaad ook een heel smal spleetje aan de rechterkant van de telefoon. Het was mij eigenlijk niet eens opgevallen, maar het is omdat ik jouw bericht las. Hebben meer mensen hier last van? (lees:moet ik m omruilen ivm toekomstige problemen).

Alvast bedankt!

Able2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Net ook even bij mijn BB9700 gecheckt, en ik heb inderdaad ook een heel smal spleetje aan de rechterkant van de telefoon. Het was mij eigenlijk niet eens opgevallen, maar het is omdat ik jouw bericht las. Hebben meer mensen hier last van? (lees:moet ik m omruilen ivm toekomstige problemen).

Alvast bedankt!

Able2
Ik kan geen smal spleetje vinden, kun je er geen foto van maken met een andere tel of camera. Dan kan ik het eventueel beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:10:
[...]

Ik kan geen smal spleetje vinden, kun je er geen foto van maken met een andere tel of camera. Dan kan ik het eventueel beamen.
Je ziet het eigenlijk niet. Het komt doordat het linker metalen fram vast zit aan de telefoon en aan de rechterkant er een klein beetje speling is (probeer maar eens met de nagel). Zoals ik al zei, je ziet het bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes

Alvast bedankt.
Ik heb ook last van die chromen rand die los zit aan de rechterkant, ik ga vanmiddag even langs de Hi Shop kijken of de andere toestellen er ook last van hebben.
Hij houd het anders geen 2 jaar vol, er kan allemaal stof en vocht onder het scherm komen.

Edit/ net terug van de Hi shop in Utrecht maar die kunnen nergens naar refereren, omdat ze het toestel niet hebben.
Ik hoorde dat er nu 1 maand wachttijd op het toestel staat.
En gaf hij aan als er wat mee zou gebeuren, strip los of het scherm daardoor defect raakt gewoon 2 jaar garantie te hebben... dus maak ik me niet meer zo druk.
Als je hem wilt opsturen ben je hem +/- 1 maand kwijt omdat hij word opgestuurd naar UK, en niet de garantie of het daarmee ook is opgelost.

Daarna doorgelopen naar de MediaMarkt maar hebben hun een tyrap om het toestel ivm hun alarm, dus kon ik ook niet zien of hij ook een kier had.

[ Voor 20% gewijzigd door Ronnymes op 06-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
JunkieXP schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:08:
[...]
Google Sync werkt realtime over het internet. Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met het Syncen van mijn Agenda met de Google Calender (welke vervolgens weer kan Syncen met Outlook), echter is het wel jammer dat Contacten niet gesynct kunnen worden.
Syncen met Google of met Outlook. Want bij mij kan ik gewoon aangeven dat de contacten van Google meegenomen moeten worden. Echter had ik deze functie aangezet zonder er bij stil te staan. Toen ik vervolgens contacten ging verwijderen ging hij dit netjes syncen met mijn Google. Gevolg: Google Contacts gedeeltelijk leeg..

He JunkieXP, toevallig dat je ook hier zit te spammen. Paar jaar geleden was het nog in de W900 topic met de connector probleem van SE ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Xardas op 06-01-2010 15:07 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
edit: problem solved

[ Voor 97% gewijzigd door berndw op 06-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Even een korte zeer simpele vraag :

De BB 9700 ondersteunt toch zeker wel gewoon HTML e-mails he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiv
  • Laatst online: 19-01-2010

jiv

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:00:
[...]

Ja klopt.. maar als ik een sms krijg ga ik sneller naar gewoon sms functie ipv checken in me postvak. Achja ik/we zullen er maar mee moeten leven, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door jiv op 06-01-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij kreeg laatst een rekening van 200 euro.
Hij Heeft een BB Bold 9000 en heeft HI als provider.
hij belt niet veel en sms't ook niet veel,
Hij zit wel veel op youtube, en denkt dat het ook daaraan ligt.
Ik heb me bb 9700 al besteld en als ik hem heb ga ik ook veel youtube kijken.

Valt Filmpjes op youtube kijken ook binnen het BIS abbonement?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:16:
hallo allemaal, wie kan me helpen?

ik heb sinds vandaag een bis abo van vodafone. Alles werkt (apps, internet, navi enz enz) behalve email. Ik kreeg van het systeem het volgende bericht in mijn inbox:

handeling vereist: berichten op de server bewaren.

(samenvatting) Als u outlook gebruik voor toegang tot uw hotmail-account, wijzig dan de instellingen van uw e-mail client zodat uw emailberichten op de server worden bewaard. Als deze niet worden bewaard op de server kan BIS deze niet leveren aan uw BB-toestel.

Handelingen: kijk bij extra, selecteer uw emailaccount, geavanceerde opties, selecteer de optie om email berichten op de server te bewaren.

Als ik dat doe (extra>emailaccount>wijzigen) kan ik alleen mijn wachtwoord e.d. wijzigen. Er is nergens 'geavanceerde opties' te vinden.

Heeft iemand ook dit 'probleem' gehad, en zo ja hoe heb je het opgelost?

mijn dank is groot,

bernd
Gebruik je ook daadwerkelijk je hotmailaccount in outlook? Want ik heb zelf geen hotmail account ingesteld op de 9700, maar een vriend van mij met een bold had geen problemen. Gewoon de emailwizard volgen en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:08:

Vreemd, ik heb een BIS account en kan gewoon onbeperkt gebruik maken van internet. Ook van youtube filmpjes. Nooit een rekening ernaast gekregen omdat ik teveel op youtube filmpjes aan het kijken was. Wat gaf HI aan dan? Kan hij beter eerst met HI contact opnemen en vragen hoe dat kan als je een BIS account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Gebruik je ook daadwerkelijk je hotmailaccount in outlook? Want ik heb zelf geen hotmail account ingesteld op de 9700, maar een vriend van mij met een bold had geen problemen. Gewoon de emailwizard volgen en het werkt perfect.
ja ik gebruik hem via outlook, maar het probleem lag in een instelling. ipv via outlook connector heb ik hem nu gewoon via pop3/smtp handmatig ingesteld en toen kwamen de geavanceerde opties wel tevoorschijn. Het is in ieder geval gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Wel heb ik een nieuwe vraag:

welke van de 2 browsers moet ik gebruiken met bis, de 'wap' variant of gewoon 'browser'? Elke keer als ik de laatste opstart, zegt hij dat hij hotspotbrowser is, als ik dat verander naar services of internetbrowser en ik sluit hem af, dan zijn die wijzigingen niet opgeslagen.
Ik wil uiteraard altijd van de snelste verbinding gebruik maken. Kiest hij die zelf of kan ik dat ook weer instellen?

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op de bb geen tijd instellen tussen welke uren je wilt dat je mail naar je toestel doorgestuurd wordt.
vb. van 8 tot 17.00 en daarna niet meer?
Mijn vorige toesten (e71 Nokia) kon dat namelijk wel, kan me niet voorstellen dat dit toestel dat niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xardas schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:00:
[...]

Syncen met Google of met Outlook. Want bij mij kan ik gewoon aangeven dat de contacten van Google meegenomen moeten worden. Echter had ik deze functie aangezet zonder er bij stil te staan. Toen ik vervolgens contacten ging verwijderen ging hij dit netjes syncen met mijn Google. Gevolg: Google Contacts gedeeltelijk leeg..

He JunkieXP, toevallig dat je ook hier zit te spammen. Paar jaar geleden was het nog in de W900 topic met de connector probleem van SE ;)
Woeps, sorry, het probleem zit hem niet aan de BlackBerry kant, je kan idd je Contactpersonen naar Google kopieren (alleen durf ik dit niet aangezien die een enge waarschuwing geeft :P, maar als je toestel leeg is kun je het zonder verlies doen (heb wel een backup staan, maar toch :)). Alleen de Google Calendar Sync App voor Outlook op je PC die kan geen contactpersonen, waardoor het nu voor mij niet echt zin heeft om het te Syncen.

Edit: Misschien maar weer een keertje proberen met GO Contact Sync

Edit2: Google wil mijn Contacts niet vanaf m'n BB syncen hij pakt alleen de Calendar en geeft bij de Calendar een Error. Ga nu maar kijken of Soocial

Spammen nog wel :(, klinkt niet heel positief. Grappig dat we eenzelfde overstap gemaakt hebben tussen al die keuze :P. Camera van m'n W900 is nog steeds superieur aan die van BB :P.

Heeft hij / zij misschien APN ingeschakeld (Opties -> Geavanceerd -> TCP/IP) dit zorgde bij mij ook voor extra kosten, en als de YouTube App via de APN instellingen gaat loopt dit aardig op (was bij mij een Twitter App en max €3,- per maand, maar Filmpjes zijn een stuk groter kwa MB's)

[ Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 07-01-2010 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:
[...]

Heeft hij / zij misschien APN ingeschakeld (Opties -> Geavanceerd -> TCP/IP) dit zorgde bij mij ook voor extra kosten, en als de YouTube App via de APN instellingen gaat loopt dit aardig op (was bij mij een Twitter App en max €3,- per maand, maar Filmpjes zijn een stuk groter kwa MB's)
Vanmiddag had ik deze vraag nog bij Hi neergelegd, ivm WunderRadio maar gaven zij aan dat je geen hogere kosten daarmee kunt krijgen.... maar ik ga toch de gok niet nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik weet alleen dat T-Mobile dat dus wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:35:
[...]

ja ik gebruik hem via outlook, maar het probleem lag in een instelling. ipv via outlook connector heb ik hem nu gewoon via pop3/smtp handmatig ingesteld en toen kwamen de geavanceerde opties wel tevoorschijn. Het is in ieder geval gelukt.
Gelukkig maar, vond het al zo vreemd :)
berndw schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:41:
Wel heb ik een nieuwe vraag:

welke van de 2 browsers moet ik gebruiken met bis, de 'wap' variant of gewoon 'browser'? Elke keer als ik de laatste opstart, zegt hij dat hij hotspotbrowser is, als ik dat verander naar services of internetbrowser en ik sluit hem af, dan zijn die wijzigingen niet opgeslagen.
Ik wil uiteraard altijd van de snelste verbinding gebruik maken. Kiest hij die zelf of kan ik dat ook weer instellen?

bedankt alvast
Ik gebruik het browser icoon om te browsen. Krijg geen melding van hotspotbrowser, staat direct internet browser en ik kan een URL invullen en lekker snel surfen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Ook dat heb ik nu voor elkaar.
Heb wel weer (ja alweer) een vraagje: weet iemand hoe je uitschakelt dat hij automatisch onder elke verzonden email zegt dat het vanaf mijn BB is verstuurd. Ik kan het bij de berichteninstellingen niet vinden.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:19:
Heb wel weer (ja alweer) een vraagje: weet iemand hoe je uitschakelt dat hij automatisch onder elke verzonden email zegt dat het vanaf mijn BB is verstuurd. Ik kan het bij de berichteninstellingen niet vinden.

Bedankt alvast
Ik kan niet gelijk een URL intypen, alleen wanneer ik de BB knop gebruik en de optie 'ga naar'. Kan dit korter dan? Alvast bedankt

Able2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:26:
[...]

Ik kan niet gelijk een URL intypen, alleen wanneer ik de BB knop gebruik en de optie 'ga naar'. Kan dit korter dan? Alvast bedankt

Able2
Welke OS versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt alvast
Kijk is aan :) over je vraag, daar heb ik ook geen last van. Maar het zou een handtekening kunnen zijn. Die hij er automatisch onder plakt en die je kan veranderen. Welke provider heb je, ik heb Vodafone. Als jij dat ook hebt kan ik het je uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt alvast
Dit doe je bij de Configuratie van je BIS, hier staat per e-mail adres een Signature ingesteld en die moet je dan dus leeg maken. voor T-Mobile is dit bijvoorbeeld http://instantemail.t-mobile.nl, succes

Heeft er iemand trouwens bij ÜberTwitter ook zo'n last van dat de kwaliteit van de gemaakte foto's heel erg omlaag gaat wanneer ze worden geupload naar TweetPhoto :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Able2
Druk op de letter g als je in het browserscherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
JunkieXP schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:
[...]
Spammen nog wel :(, klinkt niet heel positief. Grappig dat we eenzelfde overstap gemaakt hebben tussen al die keuze :P. Camera van m'n W900 is nog steeds superieur aan die van BB :P.
Was wel positief bedoelt hoor ;). En ja, dezelfde overstap, dat krijg je he met mensen met smaak ;)

Heb gisteren even met geld gesmeten en wat apps gekocht in de appstore. Sommige zijn echt een must! Bij deze mijn mini reviews over de apps:

QuickLaunch
Echte en super app. Ik heb hem zo ingesteld dat wanneer ik op de linker toets druk (normaal voice-command) dat dan de menu tevoorschijn komt. Lijstje met handige toepassingen en applicaties gemaakt en BAM! stuk efficienter werken met de BB. Ik zeg een 8/10

BeBuzz
Eerst de trail geprobeerd, maar daar kon je niet zoveel instellen. Nu de betaalde versie aangeschaft. Leuke tool. Je kunt enorm veel instellen. Ook fijn dat ik nu aan de hand van het lampje kan zien wat er binnen is (chatbericht, emailbericht, gebeld, smsbericht, reminder etc). Alles is in te stellen. Zelfs een aparte kleur per contactpersoon die belt etc. Handige app, zeker de moeite waard. Ook een 8/10.

Wifi File Transfer
Ansich een hele toffe app. Zodra je met een PC in hetzelfde WiFi netwerk zit kun je deze app launchen. Je krijgt dan een IPadres te zien die je op je PC kunt intypen. Zodra je dit doet: viola! U zit in uw telefoon en memory stick. Je kunt alles verwijderen, hernoemen en uploaden. Uploaden gaat aardig rap. Het is een leuke app, had wel net iets gebruiksvriendelijker mogen zijn. Ik zeg een 7/10

One Touch Flashlight
Ik miste heel erg een lamp-functie op mn telefoon. Op mijn vorige telefoons (w900 en P1i) had ik een simpele snelkoppeling. Hier is dat niet aanwezig. Deze app geeft je de mogelijkheid om een snelkoppeling te maken naar het lampje. In feite is het een soort van hack. Je opent het programma en die start je videocamera op. De videocamera laat met deze app het lampje altijd aan staan. Het enige wat je wel even moet weten is dat je in je instellingen van je camera moet aangeven dat het lampje aan moet. Sluit je de app en klik je vervolgens op je camera-button dan ga je gewoon naar je camera zonder de video en lamp instellingen. Functionele app, rommelige uitwerking maar het werkt wel, een 6/10.

Gwabbit Premium
Deze applicatie moet contactdetails herkennen uit e-mailberichten en automatisch actie ondernemen door te vragen of er wat mee meot gebeuren qua contacten e.d. Het is een install and forget applicatie. Ik heb hem alleen nog maar net en heb hem nog niet goed kunnen proberen. ?/10

Classique Docked (Thema) (al een paar weken in gebruik)
Nette (betaalde) thema met handige overzichten. Het is een genot tegenover de standaard Zen-thema maar mist helaas wel veel instelmogelijkheden. Instellen van de snelkoppelingen is op basis van de programma-volgorde in de menu. Effectief en snel. Daarnaast ook mooie slide-in transitioneffect. 7/10

Nu zoek ik alleen nog:
Een goede taskmanager

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb versie .344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
[...]

Able2
Als je bij je instellingen van je "Browser", niet de "WAP-Browser", "Hotspotbrowser" veranderd in "Internet Browser" dan kan je je andere browser gebruiken. Dan opent hij gelijk op je bladwijzer scherm en ook je "ga naar" balkje... En dan kan je de WAP-browser vergeten, tenzij je vaak op wifi zit...

Edit: met deze browser kan je ook afbeeldingen opslaan, dat kan je niet met de WAP-Browser!

[ Voor 23% gewijzigd door mitchi3 op 07-01-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:15:
[...]

Ik weet niet of ze hem voor die dingen terug nemen, maar klopt afkoelingsperiode, ja consumentenrecht, what ever :) Anyway, je kan het altijd proberen als je nog binnen de 2 weken zit. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik vind het wel vreemd. Want ik heb dat niet, screenprotector en de houder is wel handig om te gebruiken. Vind je de houder niets dan is zon siliconhoes wel interessant. Dat had ik om mijn oude BB, echt ideaal. Mijn houder was kapot gegaan.

Over Backup, dat is echt super makkelijk. Je installeert BB Desktop Manager op je PC/Laptop en dan hang je de BB eraan, je kiest voor Backup maken en dan doe je alles aanvinken (als dat al niet zo is) en dan heb je een complete backup. Als je dan een andere zou krijgen kies je voor terug zetten en dan zet die alles netjes terug. Werkt ook van een ouder model naar een nieuwer model, echt ideaal!
Nou ik heb meteen een backup file gemaakt afgelopen dinsdagavond. Toen is ie woensdag terug gegaan. Meteen een nieuwe gekregen van studentmobiel.nl. Mijn vader haalde m voor me op, dus toen hij thuis kwam ging ik natuurlijk meteen kijken of deze goed was. Hij zag er perfect uit, geen foutjes of iets. Ik zet m aan, installeer m en terwijl ik net een beetje door de menus ga enzo hoor ik een licht gekraak. Dus ik kijken waardoor het komt: blijkt dat als ik een beetje boven op de escape-toets druk (die met dat pijltje) deze een beetje wordt ingedrukt en een klein beetje blijft hangen. Overigens werkt de toets gewoon goed, maar hij kraakt dus een beetje. Nu heb ik toch weer besloten m terug te sturen. Eerst weer even studentmobiel.nl gebeld en die deden weer heel makkelijk (daar ben ik wel echt heel blij mee, top webwinkel!). Dus morgen wordt ie weer omgeruild.

Ik begin nu alleen wel een beetje te twijfelen aan het toestel. Vooral omdat ik lees dat meer mensen dit hebben en omdat er inderdaad wel meerdere klachten zijn over de degelijkheid van dit toestel. Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk hier??? Ik zit serieus met het idee om misschien de oude bold 9000 te nemen. Mijn vriendin heeft die en die voelt een stuk steviger aan. En daar zie je ook niet overal dat licht van het scherm uit het toestel komen. Dus wat vinden jullie eigenlijk van de degelijkheid van de bold 9700???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Jij hebt het over 'meerdere klachten'. Nou die zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik ben nu al een aantal weken een volger van dit topic en in het bezit van de 9700 en mijn indruk is dat er juist zeer weinig klachten over zijn. Wat meerdere mensen, waaronder ik, hebben gedaan is uiteindelijk kiezen voor de BB tov de Nokia E72, omdat juist dat toestel een mindere bouwkwaliteit zou hebben. Ik ben nog steeds van mening dat ik daar goed aan gedaan heb.

Het kan natuurlijk zijn dat je gewoon pech heb, of loopt te mierenneuken. Maar daar gaan we niet vanuit, ik ben het helemaal met je eens dat als je een toestel koopt wat ongeveer 500 euro waard is, dat het gewoon goed moet zijn.

Maar nogmaals, mijn bescheiden mening over de bold 9700 is tot nogtoe zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:13:
Jij hebt het over 'meerdere klachten'. Nou die zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik ben nu al een aantal weken een volger van dit topic en in het bezit van de 9700 en mijn indruk is dat er juist zeer weinig klachten over zijn. Wat meerdere mensen, waaronder ik, hebben gedaan is uiteindelijk kiezen voor de BB tov de Nokia E72, omdat juist dat toestel een mindere bouwkwaliteit zou hebben. Ik ben nog steeds van mening dat ik daar goed aan gedaan heb.

Het kan natuurlijk zijn dat je gewoon pech heb, of loopt te mierenneuken. Maar daar gaan we niet vanuit, ik ben het helemaal met je eens dat als je een toestel koopt wat ongeveer 500 euro waard is, dat het gewoon goed moet zijn.

Maar nogmaals, mijn bescheiden mening over de bold 9700 is tot nogtoe zeer positief.
x2. Ik heb tevens een werkende e72 gezien, maar de kwaliteit daarvan vind ik toch echt een stuk minder. Verder vind ik de BB ook sneller! Schitterende telefoon!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Xardas schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Nu zoek ik alleen nog:
Een goede taskmanager
Ik zoek ook een goede taskmanager, in Windows Mobile kon je alle openstaande App's in 1x afsluiten. Nu zoek ik nog wel eens tussen de pictogrammen welke apps er nog open staan (omdat er altijd standaard 5 'open' zijn). En moet ik de App aanklikken en in het menu 'helemaal' naar beneden naar Exit/Sluiten of is hier een shortcut voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
josjos schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Ik zoek ook een goede taskmanager, in Windows Mobile kon je alle openstaande App's in 1x afsluiten. Nu zoek ik nog wel eens tussen de pictogrammen welke apps er nog open staan (omdat er altijd standaard 5 'open' zijn). En moet ik de App aanklikken en in het menu 'helemaal' naar beneden naar Exit/Sluiten of is hier een shortcut voor?
Haha, ik bedoelde eigenlijk een to-do applicaties. Heb tot nu toe niet zoveel last gehad van veel openstaande programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoe kan het dat als ik een email binnen krijg en deze open in gmail (macbook), deze nog steeds als ongelezen in mijn BB blijft staan?
En wat doet de standby functie precies? Ik heb soms dat als ik na een nacht geslapen te hebben of hem een tijd niet gebruikt te hebben hij in standby staatmodus staat en ik dus op de mute knop moet drukken alvorens de softlock toets te kunnen gebruiken. Heeft dit nadelen voor de BB anders zie ik dit als ideale oplossing voor de gevoelige softlock toets, aangezien deze nog steeds niet uitgeschakeld kan worden.

En van dat threaded sms in mijn inbox heb ik ondertussen ook wel genoeg maar, het lijkt erop dat ik daar mee moet leren leven.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de U2 fans misschien nog een leuke app:
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/3398
http://na.blackberry.com/eng/u2/
Wilde eerst installeren via de web browser, maar toen kreeg ik de mededeling dat de 9700 niet wordt ondersteund.
Toen maar eens geprobeerd via de app store, (ook daar staat trouwens dat de 9700 niet ondersteund wordt), maar na installatie, blijkt hij het gewoon te doen.

Ook handig:
Flickr® Uploader for BlackBerry® smartphones
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/1938
Kun je foto's direct op je Flickr zetten, incl omschrijving, tags en zelfs in een bestaande Photoset

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister de appl bebuzz gekocht en t ziet er tot nu toe heel vet uit, maar...... ik heb een bevestiging gekregen dat ik betaald heb, maar wanneer ik via optiets naar bebuzz ga, krijg ik de melding: you have 7 days left in your berrybuzz trial, daaronder de opties register of continue trial. Nu klik ik op register (aangezien ik de app gekocht heb) en dan wordt er opeens gevraagd naar de license key, maar die heb ik nooit gekregen. Waar ik ik achter komen wat mijn license key is, of heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vraag mbt de mailadressen van mijn 'contacten'. Ik heb 2 gmail accounts ingesteld via de installatie wizard. Als ik nu een mail wil opstellen, dan wil ik graag 1 of 2 letters invullen, zodat m'n toestel de rest van het mailadres aanvult. A la gmail op je desktop zeg maar. Gaat dat lukken of dien ik alle mailadressen apart toe te voegen aan m'n contacten? Zo niet, dan neig ik toch meer naar het gebruiken van de Gmail app...

Ook bij het instellen van een hotmailaccount kreeg ik de melding dat er een actie vereist was en dat ik in m'n mailclient in moest stellen dat de berichten op de server bewaard moesten worden. Eerder merkte iemand ook al iets op hierover. Ik zou niet weten welke actie ik moet uitvoeren, aangezien ik niet met mailclients werk.

Wat mij opvalt is dat de verticale kijkhoek van het toestel bedroevend slecht is. Hebben anderen dat ook? Ik moet dat ding praktisch horizontaal houden, wil ik een videobestand fatsoenlijk kunnen bekijken. Verder hoop ik dat m'n toetsenbord snel ingetypt is. Vergeleken met m'n E71 moeten de toetsen vrij stevig ingedrukt worden. Maar goed, dat is een kwestie van tijd hoop ik.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een korte review van de BB9700

Wat ik goed vind aan de telefoon:

-Bouwkwaliteit is erg goed, het design.
-Dat het menu en alle sub menus vrij simpel eruit zien, dus geen hoogstaande graphics met toeters en bellen.
-De mail ziet er erg netjes uit.
-toestel is super snel!
-batterij
Ik vind nog wel veel meer dingen erg goed aan het toestel, maar die zijn voor mij vanzelfsprekend.

Ik wilde in mijn review vooral in mijn ogen de negatieve dingen van het toestel laten weten.

-Camera is toch erg slecht ook de video camera.
Las ook dat iemand alleen foto's kon nemen of filmen als het toestel in vrijwel recht voor je had, iets lager of hoger zie je bijna niets meer op het scherm.

- het toetsenbord is niet erg logisch ingedeeld, je hebt bv. geen aparte toets voor de punt of de komma (mijn vorige Nokia e71 wel) in mijn ogen een groot gemis.

- Trackpad is eigenlijk een leuk speeltje, maar erg handig is het niet. Je gaat veel te snel naar iets anders en als je in een bus zit dan heb je totaal geen controle er meer over door plotselinge bewegingen.
In smsjes of mailtjes, als ik een woord verkeerd getypt heb, dan lukt het me echt niet om terug naar dat woord te gaan en precies die letter te pakken te krijgen. Ook wat me dwars zit is dat dat trackpad al redelijk los zit, ben benieuwd na een jaar, of twee en voor enkele nog wel langer!
Wat ik liever had gezien (wel veel minder mooi) zo'n ding dat de nokia e71 ook heeft!

- Email, vind het raar dat je niet in kan stellen tussen welke uren je alleen mail wilt ontvangen op je toestel.
Gaf het eerder al aan. vb. van 9 tot 18.00.
Mail die je binnenkrijgt en opent, dat wordt niet in je echte postvak in geopend, dus als je op je pc gaat kijken zie je nog vaak 10 ongelezen berichten, terwijl je ze al wel hebt gelezen.
Precies hetzelfde probleem met verwijderen van emails, als je die verwijderd op handheld & postvak in, dan is er in mijn postvak in op de pc niets verwijderd.
Mail komt vaak pas na een kwartier binnen.

- las het ook al eerder, als je iets wilt afsluiten, helemaal naar beneden scrollen om op sluiten te drukken, zou graag hier een short key voor willen zien/hebben

-SMSjes in vreselijke chatberichten, wil ze gewoon 1 voor 1 zien, zoals velen.

- vreselijke wekker, je kunt ook geen 2 of 3 wekkers zetten, alleen snoozen.
En als de wekker afgaat kan je hem niet met 1 knop uitzetten, maar moet je eerst op een knop drukken terwijl die afgaat en dan naar boven naar "uit" scrollen.

-irritante ledje dat nog steeds knippert als je gelijk een sms gaat lezen zodra je hem ontvangt.
Je moet eerst het smsje wegdrukken en opnieuw openen dan is het ledje uit.

-wellicht nog iets, maar daar kom ik niet zo op..

Begrijp me niet verkeerd, als ik een ander toestel zou mogen kiezen, zou ik dat niet doen, erg tevreden met het toestel. Alleen de bovenstaande dingen... als die verbeterd zouden worden, dan zou ik dit toestel voor de komende jaren wel willen houden. (veel kunnen ze softwarematig worden veranderd/verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:09:
Een korte review van de BB9700

- het toetsenbord is niet erg logisch ingedeeld, je hebt bv. geen aparte toets voor de punt of de komma (mijn vorige Nokia e71 wel) in mijn ogen een groot gemis. Kwestie van wennen

- Trackpad is eigenlijk een leuk speeltje, maar erg handig is het niet. Je gaat veel te snel naar iets anders en als je in een bus zit dan heb je totaal geen controle er meer over door plotselinge bewegingen.
In smsjes of mailtjes, als ik een woord verkeerd getypt heb, dan lukt het me echt niet om terug naar dat woord te gaan en precies die letter te pakken te krijgen. Ook wat me dwars zit is dat dat trackpad al redelijk los zit, ben benieuwd na een jaar, of twee en voor enkele nog wel langer!
Wat ik liever had gezien (wel veel minder mooi) zo'n ding dat de nokia e71 ook heeft!

Misschien de gevoeligheid wat aanpassen?

- Email, vind het raar dat je niet in kan stellen tussen welke uren je alleen mail wilt ontvangen op je toestel.
Gaf het eerder al aan. vb. van 9 tot 18.00.
Mail die je binnenkrijgt en opent, dat wordt niet in je echte postvak in geopend, dus als je op je pc gaat kijken zie je nog vaak 10 ongelezen berichten, terwijl je ze al wel hebt gelezen.
Precies hetzelfde probleem met verwijderen van emails, als je die verwijderd op handheld & postvak in, dan is er in mijn postvak in op de pc niets verwijderd.
Mail komt vaak pas na een kwartier binnen.

Als je op Postvak IN verwijdert, wordt ie verwijderd op je server en zou ie niet meer in Outlook binnen moeten komen als je die aanzet. Heb je Outlook thuis wel aan, komt daar je mail misschien net ietsje eerder binnen. Nee, dat kan niet op afstand worden verwijderd, omdat je BB geen connectie met thuis heeft, maar alleen met je mailserver

- las het ook al eerder, als je iets wilt afsluiten, helemaal naar beneden scrollen om op sluiten te drukken, zou graag hier een short key voor willen zien/hebben

-SMSjes in vreselijke chatberichten, wil ze gewoon 1 voor 1 zien, zoals velen.

- vreselijke wekker, je kunt ook geen 2 of 3 wekkers zetten, alleen snoozen.
En als de wekker afgaat kan je hem niet met 1 knop uitzetten, maar moet je eerst op een knop drukken terwijl die afgaat en dan naar boven naar "uit" scrollen.

Niet waar, gewoon een keer de Enter-toets indrukken als de wekker gaat en je bent er vanaf

-irritante ledje dat nog steeds knippert als je gelijk een sms gaat lezen zodra je hem ontvangt.
Je moet eerst het smsje wegdrukken en opnieuw openen dan is het ledje uit.

Ik denk software-foutje. Op de BB 8900 was dit wel goed geregeld. Lezen = ledje uit, maar was oudere softwareversie.

-wellicht nog iets, maar daar kom ik niet zo op..

Begrijp me niet verkeerd, als ik een ander toestel zou mogen kiezen, zou ik dat niet doen, erg tevreden met het toestel. Alleen de bovenstaande dingen... als die verbeterd zouden worden, dan zou ik dit toestel voor de komende jaren wel willen houden. (veel kunnen ze softwarematig worden veranderd/verbeterd)
Zie mijn antwoorden hierboven

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berndw schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:13:

Misschien loop ik ook wel een beetje te mierenneuken, maar als 17-jarige scholier geef je nou eenmaal niet zomaar 433 euro uit, waar je hard voor gewerkt hebt ;) Hoe dan ook, ik heb nu mijn derde en inderdaad: 3x is scheepsrecht, want deze is gewoon helemaal goed! Meteen een screenprotector opgeplakt, de backup-file gerestored en als het goed is komt vandaag me rubberen skin binnen :) De Nokia e72 heb ik overigens nog nooit in mijn handen gehad, maar die vind ik sowieso een stuk minder mooi qua uitstraling. Ben nu blij met mijn telefoon en ik ga ervan uit dat ie het nog wel een paar jaar uithoudt. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en veel plezier met jullie BB's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:40:
ik heb gister de appl bebuzz gekocht en t ziet er tot nu toe heel vet uit, maar...... ik heb een bevestiging gekregen dat ik betaald heb, maar wanneer ik via optiets naar bebuzz ga, krijg ik de melding: you have 7 days left in your berrybuzz trial, daaronder de opties register of continue trial. Nu klik ik op register (aangezien ik de app gekocht heb) en dan wordt er opeens gevraagd naar de license key, maar die heb ik nooit gekregen. Waar ik ik achter komen wat mijn license key is, of heb ik iets fout gedaan?
Zodra je credentials geverifieerd zijn door Paypal en je op betalen hebt gedrukt krijg je direct een melding met een code. Deze code kun je kopiëren met je toestel of zelf overnemen. Deze heb je helaas wel nodig om het te registreren. Hoe nu verder moet... misschien contaact opnemen met de author?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel het is mij gelukt, ik heb de bebzz gewoon verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd en kreeg toen wel een license key! Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Ik kreeg gister al m'n eerste berichtje van Hi, dat ik al 80% hebt verbuikt ivm de FUP :S
Geen WunderRadio gebruiken dus haha, ik had hem misschien een 45 min gebruikt... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ronnymes op 09-01-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ronnymes schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:22:
Ik kreeg gister al m'n eerste berichtje van Hi, dat ik al 80% hebt verbuikt ivm de FUP :S
Geen WunderRadio gebruiken dus haha, ik had hem misschien een 45 min gebruikt... :+
Dat kan toch niet alleen door een radiostream komen? Staat ook ergens op papier hoeveel hun FUP is? Want een radiostream zou niet zoveel mogen gebruiken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt er iemand een BB9700 icm exchange van het werk/opleiding/whatever? lukt het syncen van de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Xardas schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Dat kan toch niet alleen door een radiostream komen? Staat ook ergens op papier hoeveel hun FUP is? Want een radiostream zou niet zoveel mogen gebruiken, lijkt me.
Dat dacht ik dus ook, ik snap ook niet waar het anders vandaan moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de BB Bold 9700 besteld bij Vodafone. :) Mijn eerst Blackberry, ik ben benieuwd. Ik denk wel dat het heel erg wennen is.

Ben nu dit hele topic alvast aan het doorlezen voor tips en dergelijke :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:09:
Ik heb net de BB Bold 9700 besteld bij Vodafone. :) Mijn eerst Blackberry, ik ben benieuwd. Ik denk wel dat het heel erg wennen is.

Ben nu dit hele topic alvast aan het doorlezen voor tips en dergelijke :)
Heb je tijd zat voor dan, want voorlopig heb je 'm nog niet binnen denk ik. 2 a 4 weken levertijd??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:02:
gebruikt er iemand een BB9700 icm exchange van het werk/opleiding/whatever? lukt het syncen van de agenda?
Ja hoort, loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Ik heb hem nu een week,

Ben er zeer tevreden mee. Ik heb de T-mobile branded versie (stuk goedkoper). Vond de software van T-mobile bloedirritant, ik kon ook eerst me homepage niet veranderen. Na een update met desktopmanager wel gelukt. Ik kom van een oude bold af, het is wel even wennen qua grootte met toetsen. ik had bij de 9000 het gevoel dat ik een stevig toestel in me handen had. Dat voelde wel vertrouwd, bij de 9700 voelt dat nu nog raar aan. Maar het grootste pluspunt vind ik vooral de batterij van de 9700.....ik werd gek van dat opladen bij de 9000. batterij gaat nu zo'n 2a3 dagen mee. Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een oude koe uit de sloot: mooi thema! goede tip, máár ik vind het wel nadelig dat die letters zo priegelig klein zijn! Nog alternatieven voor deze?
JunkieXP schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:24:
Ben zelf recentelijk overgestapt op het Hypaereon Sliq Theme (met Today Mogelijkheden (o.a. 10 Agenda Items en Berichten weergeven in je HomeScreen), bevalt mij erg goed, en is nog gratis ook, een Aanrader dus:
[afbeelding]
Curve 8900: http://bit.ly/fI6AZ
Bold 9700: http://bit.ly/3txHfT

[ Voor 40% gewijzigd door Okasha op 10-01-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Ik heb een Hi abbo, met software 5.0.0.344 en mis af en toe inkomende belletjes, ik krijg dan alleen een smsje binnen met dat ik een gesprek heb gemist.
Diegene die mij probeerde te bellen gevraagd wat ze hoorde, en gaven aan gelijk een voicemail te krijgen...

Hebben hier meer mensen last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronnymes op 10-01-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ronnymes schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:56:
Ik heb een Hi abbo, met software .433 en mis af en toe inkomende belletjes, ik krijg dan alleen een smsje binnen met dat ik een gesprek heb gemist.
Diegene die mij probeerde te bellen gevraagd wat ze hoorde, en gaven aan gelijk een voicemail te krijgen...

Hebben hier meer mensen last van?
Ik denk ook dat ik dit heb, maar ik ben er nog niet achteraan gegaan.. Heb nu wel mijn volume nog harder gezet, om fouten van mij proberen uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Mikey P schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:02:
[...]

Ik denk ook dat ik dit heb, maar ik ben er nog niet achteraan gegaan.. Heb nu wel mijn volume nog harder gezet, om fouten van mij proberen uit te sluiten :)
Ik heb m'n geluid gewoon aanstaan, hij gaat geen 1 keer over maar je krijgt gelijk een smsje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Net mijn screen protector binnen van bestskinsever, ervaring: mja ik heb hem niet helemaal goed gekregen, vooral waar het scherm wat " afloopt" aan de zijkanten zie je toch wel dat er een sticker opzit.

Als ik opnieuw voor deze aankoop zou staan zou ik het niet gedaan hebben, maar vind het sowieso nog vreemd dat niet elke fabrikant het krasvrije glas van de iphone gebruikt.

Voor de rest bevalt de telefoon goed op twee dingen na:
1. telefoonnummers bij sms berichten, bij sommige sms berichten staat er niet de naam maar het telefoonnummer van de persoon die het gestuurd heeft. Dit is een bug die opgelost zou moeten worden, maar toch wel heel slordig dat daar nog steeds geen update voor is.
2. gmail werkt nog steeds niet 1:1 wat imap betreft, de inbox is toch anders dan die in mijn gmail/mail applicatie op mijn pc. Daarnaast kan ik ook niet berichten archiveren in mijn google mappen zoals ik dat wel kon op mijn iphone.

Oh en wat betreft het theme, ik gebruik nog steeds het classique docked + today theme, kost wel een klein bedrag, maar vind het zelf echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephaN900 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:16:
Net mijn screen protector binnen van bestskinsever, ervaring: mja ik heb hem niet helemaal goed gekregen, vooral waar het scherm wat " afloopt" aan de zijkanten zie je toch wel dat er een sticker opzit.
Heb je de methode gebruikt die door BSE beschreven werd (met een oplossing van ongeparfumeerd zeep)? Of een eigen manier geprobeerd, ik heb er ook een liggen voor een MP3 Speler, maar ben voor ScreenProtectors gewend om gewoon in de Badkamer te gaan zitten, met een Hete Aanstaande Douche (waardoor er veel waterdamp in de Badkamer ontstaat wat de Vuiltjes en Stof minimaliseert, en vervolgens zuigt mijn Brando Screenprotector er zo op, ben benieuwd of ik bij de BSE deze methode ook kan hanteren :).

On-Topic, niks mis met Brando Screenprotectors overigens, gebruik ehm nu al op 5 devices en nooit teleurgesteld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

StephaN900 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:16:
1. telefoonnummers bij sms berichten, bij sommige sms berichten staat er niet de naam maar het telefoonnummer van de persoon die het gestuurd heeft. Dit is een bug die opgelost zou moeten worden, maar toch wel heel slordig dat daar nog steeds geen update voor is.
Misschien overbodige vraag, maar al je contacten staan met tel.nr in internationaal formaat?

Dus bijv. +31 6 12345678 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
freddyathlon schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Misschien overbodige vraag, maar al je contacten staan met tel.nr in internationaal formaat?

Dus bijv. +31 6 12345678 ??
Nee het verschilt een beetje, maar meeste staan gewoon zo:

0031612345678

Als ik daar dan een sms van krijg staat er niet de naam, maar:
+31612345678

En wat betreft de screen protector er stond dat ik afwasmiddel kon gebruiken, maar niet de handzeep (creme), heb een mix van 1/4 zeep 3/4 water gemaakt, daar de screen protector ingelegd, toen er opgezet, vervolgens creditcard eroverheen (wat achteraf een domme move is met die magneet van de blackberry ;)).

Vervolgens 12 uur laten liggen en nu ziet het er nog niet perfect uit (ook niet heel slecht hoor, maar ik ben een zeikerd wat dat betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Ronnymes schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:22:
Dan is de FUP erg laag? Blackberry past een best hoge compressie toe. Bij Vodafone heb ik hier geen last van, en ik tether ook erg vaak ermee.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephaN900 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:01:
[...]
Vervolgens 12 uur laten liggen en nu ziet het er nog niet perfect uit (ook niet heel slecht hoor, maar ik ben een zeikerd wat dat betreft).
Zou je kunnen proberen er een foto van te maken, ben wel benieuwd wat jou "irriteerd", ik word soms al gek van een miniscuul haartje, maar luchtbellen heb ik al een tijd niet gehad *klopt af*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb m ook :( Zelfde verhaal, ook hi. Morgen maar ff bellen, snap er niks van. Ik weet wel dat februari mijn bis abbo ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
JunkieXP schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Zou je kunnen proberen er een foto van te maken, ben wel benieuwd wat jou "irriteerd", ik word soms al gek van een miniscuul haartje, maar luchtbellen heb ik al een tijd niet gehad *klopt af*.
Zit precies op het punt waar het glas " afbuigt" , heb geprobeerd een foto te maken met mijn iphone maar weet niet of het daar echt duidelijker door wordt :).
http://img13.imageshack.us/img13/6508/img0312px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben bang dat jou Screenprotector er redelijk rap af gaat liggen, omdattie die speling op de rand van het scherm heeft en als daat een paar keer vuil onder komt is het gedaan, heb dat destijds bij mijn W900 gemerkt, je kan nog beter luchtbellen in het midden hebben, dan zo'n soort iets op de rand.

Overigens kan ik het ook verkeerd beoordelen. Raar dat de protector overigens niet zogemaakt is dat hij niet naar de kromming toegaat zegmaar. Lijkt mij een beter idee aangezien daar toch niet echt iets "te zien" gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
De screen protector is gewoon plat, je moet hem zelf zeg maar tegen de kromming aanbuigen. Maar we zien wel, mocht hij er af vallen dan laat ik het ook weten.

Ben normaal nooit van de hoesjes/screen protectors, maar las wat verhalen over de krasgevoeligheid van het scherm (behuizing maakt mij niks uit, scherm is het belangrijkst) en vandaar dat ik die screen protector heb gekocht. Maar ach ja anders maar geen protector :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img26.imageshack.us/img26/6734/bbrj.jpg

Hey, hebben jullie ook zo een spleetje aan de linkerkant waar licht er door schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyathlon schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:05:
[...]

Heb je tijd zat voor dan, want voorlopig heb je 'm nog niet binnen denk ik. 2 a 4 weken levertijd??
Meneer van de klantenservice zei 10 werkdagen.. maarja wat ze zeggen en wat ze daadwerkelijk doen is nogal een verschil :p

Ik ben aan het kijken voor een screenprotector, ik zie hele goedkope op eBay maar of die wat zijn.. hebben jullie nog aanraders?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:22:
[...]

Nou ik heb m ook :( Zelfde verhaal, ook hi. Morgen maar ff bellen, snap er niks van. Ik weet wel dat februari mijn bis abbo ingaat.
Hier een topic over de FUP van Hi... ik voel me een beetje genaaid. :(

[HI] Overtreding Fair Use Policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:32:
Ik ben aan het kijken voor een screenprotector, ik zie hele goedkope op eBay maar of die wat zijn.. hebben jullie nog aanraders?
Ik blijf hangen bij mijn persoonlijke favoriet, Brando Ultra Clear, kijk ook eens in Het Algemene Screen-Protectors Topic voor ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnymes schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:40:
[...]

Heb je ook tips ofzo. Ik bedoel, moet ik dit bedrag betalen of kan je dit op een andere manier oplossen met Hi. Kort overzicht, de rekening gaat over 1 week (rekening is van 20 nov - 31 dec). Heb eigenlijk alleen een beetje gesurfd, niet eens veel. Heb ook nooit een sms gekregen over een dergelijk limiet. Dus, voor een week surfen betaal ik 200 euro, dan kan volgens mij echt niet goed zijn. Ik zal morgen proberen met Hi om tot een oplossing te komen.

Able2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik kan beamen dat de Branda Ultra Clear screenprotector de beste is die ik ben tegen gekomen. Gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid voor verschillende toestellen, zowel touchscreen als non-touchscreen toestellen. Hij zit er ook weer op op m'n Bold. Zeker een aanrader, dan wel een must, naar gelang je waarde hecht aan zoiets.

Verder heb ik vandaag voor het eerst Whatsapp gebruikt. Ik kan bevestigen dat het mogelijk is om via Whatsapp (2,29) berichten te versturen van en naar Iphones.

Vraag: in mijn sms mappen, staat er bij iedereen (werk) bij. Ik heb al mijn contacten gekopieerd van m'n simkaart naar m'n BB contacten, maar ik wil (werk) er dus niet bij hebben. Wat is de makkelijkste methode om dat bij iedereen aan te passen/ te verwijderen?

Ook heb ik vandaag voor het eerst Nav4all gebruikt. Het werkt..., al wacht ik met smart op Sygic Mobile, die uitstekend werkte op m'n E71.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnymes schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:40:
[...]

Nou contact gehad met Hi. Iets wat ik dus niet wist is dat een tijdelijk nummer (kom van vodafone) een nul-euro-abbo is, en dus niet het volledige abbo is zoals aangeven op de overeenkomt. De mevrouw kon niks voor mij betekenen, ik heb wel een klachtenforumulier ingevuld, maar waarschijnlijk moet ik gewoon betalen. En ik denk dat er nog zo'n 150,- komt van de eerste dagen van januari. Ik baal dus enorm!!!! Had ook een paar mooie santoni's kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Nou contact gehad met Hi. Iets wat ik dus niet wist is dat een tijdelijk nummer (kom van vodafone) een nul-euro-abbo is, en dus niet het volledige abbo is zoals aangeven op de overeenkomt. De mevrouw kon niks voor mij betekenen, ik heb wel een klachtenforumulier ingevuld, maar waarschijnlijk moet ik gewoon betalen. En ik denk dat er nog zo'n 150,- komt van de eerste dagen van januari. Ik baal dus enorm!!!! Had ook een paar mooie santoni's kunnen kopen.
Er is nog wel hoop voor je, er zijn namelijk veel meer mensen in deze truc van HI getrapt. Zie de slachtoffers en de uiteindelijke rekeningen hier of op het Tros Radar forum (zie vooral de reactie van gbp).

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 11-01-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:23:
Ik kan beamen dat de Branda Ultra Clear screenprotector de beste is die ik ben tegen gekomen. Gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid voor verschillende toestellen, zowel touchscreen als non-touchscreen toestellen. Hij zit er ook weer op op m'n Bold. Zeker een aanrader, dan wel een must, naar gelang je waarde hecht aan zoiets.
JunkieXP schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:41:
[...]

Ik blijf hangen bij mijn persoonlijke favoriet, Brando Ultra Clear, kijk ook eens in Het Algemene Screen-Protectors Topic voor ervaringen :).
Klinkt goed, dat wordt 'm! :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:04:
[...]

Er is nog wel hoop voor je, er zijn namelijk veel meer mensen in deze truc van HI getrapt. Zie de slachtoffers en de uiteindelijke rekeningen hier of op het Tros Radar forum (zie vooral de reactie van gbp).
Heel erg bedankt voor het wijzen op deze sites. Helaas had ik ze graag eerder willen lezen, maarja. Heb een brief geschreven en deze ga ik aangetekend versturen naar KPN. Verder ga ik de klantenservice nog een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

StephaN900 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:01:
[...]

Nee het verschilt een beetje, maar meeste staan gewoon zo:

0031612345678

Als ik daar dan een sms van krijg staat er niet de naam, maar:
+31612345678
Dan is het probleem opgelost; ze MOETEN zo staan: +31612345678

Als je de +31 niet hebt, dus in jouw geval 0031, herkend ie de namen niet.
Meen te herinneren dat het op sommige Nokia E-series ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben ik de enige met problemen met programma's als Google maps, Blackberry Maps, App world etc. ?

Ik heb een simlockvrije BB en een kaartje van t-mobile met een BB account uiteraard. Mijn account heb ik via instant-email.t-mobile.nl opgezet.

Volgens de apps heb ik geen actieve BISB account. Ik kan echter wel gewoon e-mailen, msnen, surfen en de blackberry messenger gebruiken.

T-mobile weet van niks en google verschaft mij ook niet van de juiste informatie.

Help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
klein vraagje.
als ik mijn bold op de toetsblokkering heb gezet en in de holster schuif verschijnt er nadat ik hem er weer uithaal een menu met daarin 4 talen.
als ik dan nederlands kies verdwijnt deze weer en sta ik weer in het blokkeerscherm.

weet iemand wat dit is en of het uit te zetten is???

mijn telefoon kan ik ook in de standbymodus zetten en dan verschijnt dit menu niet.

iemand een idee????

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:46:
Ben ik de enige met problemen met programma's als Google maps, Blackberry Maps, App world etc. ?

Ik heb een simlockvrije BB en een kaartje van t-mobile met een BB account uiteraard. Mijn account heb ik via instant-email.t-mobile.nl opgezet.

Volgens de apps heb ik geen actieve BISB account. Ik kan echter wel gewoon e-mailen, msnen, surfen en de blackberry messenger gebruiken.

T-mobile weet van niks en google verschaft mij ook niet van de juiste informatie.

Help !
Geen problemen, zal dus echt bij T-Mobile liggen het probleem. Misschien kunnen ze nieuwe instellingen naar je toesturen, of dat je even je tel aan en uit zet. Ik heb in het verleden met een oudere BB ook problemen gehad en Vodafone had mij toen prima geholpen. Zou toch echt daar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:54:
klein vraagje.
als ik mijn bold op de toetsblokkering heb gezet en in de holster schuif verschijnt er nadat ik hem er weer uithaal een menu met daarin 4 talen.
als ik dan nederlands kies verdwijnt deze weer en sta ik weer in het blokkeerscherm.

weet iemand wat dit is en of het uit te zetten is???

mijn telefoon kan ik ook in de standbymodus zetten en dan verschijnt dit menu niet.

iemand een idee????

alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Vreemd, heb ik niet. Ik ken dat menu alleen icm het typen van een bericht. Dat is de toetscombinatie alt + enter. Maar misschien ff rebooten met je tel, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bold nu al 5 dagen en ben er super blij mee,
hij is zo snel en makkelijk in gebruik, ben er helemaal gewend aan geraakt.
Ik had vandaag de bold 9000 in me hand naast mijn eigen 9700, wat een verschil:
-de oude bold is groter
-zwaarder
-je merkt toch wel een verschil met de trackpad en trackball

Alleen wat ik wel een beetje minder vind, van de 9700 er is geen hyves app,
En wie is hier bekend met nav4all navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:48:
Beetje zoeken in App world kan geen kwaad:
Hyves app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Ik kreeg vandaag dit bericht terug:

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je het datalimiet niet hebt overschreden. Helaas is er een storing gaande waardoor deze SMS-berichten onterecht worden verstuurd. Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb je signaal doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:48:
Ik heb de bold nu al 5 dagen en ben er super blij mee,
hij is zo snel en makkelijk in gebruik, ben er helemaal gewend aan geraakt.
Ik had vandaag de bold 9000 in me hand naast mijn eigen 9700, wat een verschil:
-de oude bold is groter
-zwaarder
-je merkt toch wel een verschil met de trackpad en trackball

En wie is hier bekend met nav4all navigatie?
Ik gebruik nav4all nu een weekje. Super snel gps signaal (in vergelijking met htc touch pro)m
Werkt super voor deze gratis app, enige nadeel is het wat irritante menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnymes schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Ik kreeg vandaag dit bericht terug:

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je het datalimiet niet hebt overschreden. Helaas is er een storing gaande waardoor deze SMS-berichten onterecht worden verstuurd. Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb je signaal doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Bofkont :+
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ