Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:09:
Een korte review van de BB9700
- het toetsenbord is niet erg logisch ingedeeld, je hebt bv. geen aparte toets voor de punt of de komma (mijn vorige Nokia e71 wel) in mijn ogen een groot gemis.
Kwestie van wennen
- Trackpad is eigenlijk een leuk speeltje, maar erg handig is het niet. Je gaat veel te snel naar iets anders en als je in een bus zit dan heb je totaal geen controle er meer over door plotselinge bewegingen.
In smsjes of mailtjes, als ik een woord verkeerd getypt heb, dan lukt het me echt niet om terug naar dat woord te gaan en precies die letter te pakken te krijgen. Ook wat me dwars zit is dat dat trackpad al redelijk los zit, ben benieuwd na een jaar, of twee en voor enkele nog wel langer!
Wat ik liever had gezien (wel veel minder mooi) zo'n ding dat de nokia e71 ook heeft!
Misschien de gevoeligheid wat aanpassen?
- Email, vind het raar dat je niet in kan stellen tussen welke uren je alleen mail wilt ontvangen op je toestel.
Gaf het eerder al aan. vb. van 9 tot 18.00.
Mail die je binnenkrijgt en opent, dat wordt niet in je echte postvak in geopend, dus als je op je pc gaat kijken zie je nog vaak 10 ongelezen berichten, terwijl je ze al wel hebt gelezen.
Precies hetzelfde probleem met verwijderen van emails, als je die verwijderd op handheld & postvak in, dan is er in mijn postvak in op de pc niets verwijderd.
Mail komt vaak pas na een kwartier binnen.
Als je op Postvak IN verwijdert, wordt ie verwijderd op je server en zou ie niet meer in Outlook binnen moeten komen als je die aanzet. Heb je Outlook thuis wel aan, komt daar je mail misschien net ietsje eerder binnen. Nee, dat kan niet op afstand worden verwijderd, omdat je BB geen connectie met thuis heeft, maar alleen met je mailserver
- las het ook al eerder, als je iets wilt afsluiten, helemaal naar beneden scrollen om op sluiten te drukken, zou graag hier een short key voor willen zien/hebben
-SMSjes in vreselijke chatberichten, wil ze gewoon 1 voor 1 zien, zoals velen.
- vreselijke wekker, je kunt ook geen 2 of 3 wekkers zetten, alleen snoozen.
En als de wekker afgaat kan je hem niet met 1 knop uitzetten, maar moet je eerst op een knop drukken terwijl die afgaat en dan naar boven naar "uit" scrollen.
Niet waar, gewoon een keer de Enter-toets indrukken als de wekker gaat en je bent er vanaf
-irritante ledje dat nog steeds knippert als je gelijk een sms gaat lezen zodra je hem ontvangt.
Je moet eerst het smsje wegdrukken en opnieuw openen dan is het ledje uit.
Ik denk software-foutje. Op de BB 8900 was dit wel goed geregeld. Lezen = ledje uit, maar was oudere softwareversie.
-wellicht nog iets, maar daar kom ik niet zo op..
Begrijp me niet verkeerd, als ik een ander toestel zou mogen kiezen, zou ik dat niet doen, erg tevreden met het toestel. Alleen de bovenstaande dingen... als die verbeterd zouden worden, dan zou ik dit toestel voor de komende jaren wel willen houden. (veel kunnen ze softwarematig worden veranderd/verbeterd)