Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:29:
Ik vind het een wereldtoestel, maar er is 1 groot minpunt!

De toetsenblokkering werkt voor geen meter, aangezien ie er bij de minste of geringste beweging af schiet en ik dus random mensen ga bellen vanuit mn broekzak.
Kan ik die unlock knop bovenop uitschakelen? Of iig een code verbinden aan het unlocken?
Heb gezocht in het menu maar kan helaas niks vinden..
Ik heb geen idee, maar ik kan mij iets herinneren dat ik een post had gelezen dat dit niet mogelijk was om die knop te unbinden. Althans niet op dit moment. Misschien als iemand er een stukje software voor ontwikkeld. Die persoon gaf aan om het draadje door te knippen van het knopje, maar dat is niet echt de oplossing naar mijn mening...
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:02:
ik heb een vraagje,

ik heb de 24ste een abbo afgesloten via hi.nl

met Blackberry Eindeloos Online!!!

Mijn vraag is of iemand weet of dit alles ondersteund bij de BB!!!

Zoals ping, email en msn etc.

Ik heb een abbo afgesloten met een BB 9700
Voor de mensen met deze vraag, ik neem aan dat als het een speciaal blackberry abonnement is, dat je dan gewoon gebruik kan maken van de diensten van BB. Want bij Vodafone heet het BIS en bij T-Mobile volgens mij ook weer anders. Dus dat moet wel goed komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:01:
[...]

Ik heb geen idee, maar ik kan mij iets herinneren dat ik een post had gelezen dat dit niet mogelijk was om die knop te unbinden. Althans niet op dit moment. Misschien als iemand er een stukje software voor ontwikkeld. Die persoon gaf aan om het draadje door te knippen van het knopje, maar dat is niet echt de oplossing naar mijn mening...

[...]

Voor de mensen met deze vraag, ik neem aan dat als het een speciaal blackberry abonnement is, dat je dan gewoon gebruik kan maken van de diensten van BB. Want bij Vodafone heet het BIS en bij T-Mobile volgens mij ook weer anders. Dus dat moet wel goed komen :-)
dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

.
.

[ Voor 116% gewijzigd door JB op 29-12-2009 13:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ 81 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:47:
Ik heb de 9700 (GSM Web) nu 3 weken in gebruik en heb vanaf het begin al een tal van problemen:

-Geluidskwaliteit van de normale speaker tijdens bellen: kraakt en als iemand een uithaal maakt met zijn stem, vervormt het geluid. Net een speaker die 'over zijn zeik' gaat.
-Nog vreemder: dit slechte geluid komt ook opeens uit mijn bluetooth headset, welke altijd perfect geluid had icm andere telefoons. Kan dit slechte geluid via buetooth worden doorgegeven?
-Als ik in welk profiel dan ook instel dat ik geen trilfunctie wil tijdens gebeld worden, gebeurt dit toch.
-Start soms vanzelf opnieuw op.

Heb eerlijk gezegd geen zin om de telefoon op te sturen, maar voel me nu wel genoodzaakt.

Oscar
Ik heb precies dezelfde problemen en ook mijn toestel via gsmweb verkregen. Vooral het opnieuw opstarten is ongeloofelijk hinderlijk. Ik las online dat het reinstallen van het OS zou kunnen helpen.
Ik sta niet te springen om mijn toestel op te sturen. Je bent hem ten eerste 6-8 weken kwijt en het aftersales traject van GSMweb is niet het prettigste wat je kunt/wilt ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ronnymes schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:08:
Ik heb nu vanaf vandaag mijn bb9700 binnen, en bevalt me zeker.
Het is alleen flink wennen, ik gebruikte de Google G1 maar pfff wat een verschil.

Weet iemand of je de standaard icons op het welkomst scherm kan wijzigen en daar bv msn neer te zetten? kwartje viel wat later

En ben ik bezig met downloaden van de v5.0.0.351 versie van Rogers, of is er ook een brandloze?

Hier vandaan : klik

Edit/ gaat hem ook niet worden, ik blijf hangen op 5.0.0.344 :O hij geeft wel aan dat ie is geupdate...
Edit/ ook weer opgelost door het zo te doen:

1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.

The process takes about 45 minutes to an hour depending on how much data you have to backup and restore during the process. Once it's done loading the new OS it will reboot (it may do this twice during the entire process.) You will see a white screen with an hourglass for up to 20 minutes at a time while the AppLoader says "waiting for initialization."
If, for some reason, you end up with a white screen with small icons and the number 507, simply connect to the PC again and run Loader.exe again and it should load the OS to the device.
Ik zit al op .421...
Draait als een zonnetje nu!

Wat ik al eerder aangaf, als jullie op de hoogte willen zijn van nieuwe software updates, wil ik dat best voor jullie doen! Des te beter voor jullie BB's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Modbreak:Het bespreken van gelekte firmwares e.d. kun je beter achterwegen laten :)

Het bespreken van officiële uitgebrachte is geen probleem maar de gelekte gaan tegen het beleid in van het forum.

[ Voor 38% gewijzigd door DaMarcus op 29-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Vandaag ook mijn BB Bold 9700 binnen gekregen, bevalt me prima, kom van een oude iphone af.

wat ik mij afvraag: mijn trackpad zit een beetje losjes... er zit in ieder geval speling in naar alle kanten toe, hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Lawtje schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21:
Vandaag ook mijn BB Bold 9700 binnen gekregen, bevalt me prima, kom van een oude iphone af.

wat ik mij afvraag: mijn trackpad zit een beetje losjes... er zit in ieder geval speling in naar alle kanten toe, hoort dit?
Ik heb hier geen speling

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Speling kan relatief zijn.

Bij mij zat er iets speling in, zover ik weet dat is dat ook normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21:

Idd, speling kan relatief zijn, zit niet muurvast ofzo, maar niet los. Heb niet echt last van de niet goed gespoten knopjes wat eerder was vermeld. Misschien alleen bij de menu toets een klein beetje, maar verders niets.

Heb 1x een softreset moeten doen, omdat de camera vast liep ofzo, flitser ging aan, uit, aan, uit heel weird, maar goed. Verders werkt het naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen en ook mijn toestel via gsmweb verkregen. Vooral het opnieuw opstarten is ongeloofelijk hinderlijk. Ik las online dat het reinstallen van het OS zou kunnen helpen.
Ik sta niet te springen om mijn toestel op te sturen. Je bent hem ten eerste 6-8 weken kwijt en het aftersales traject van GSMweb is niet het prettigste wat je kunt/wilt ingaan.
Misschien even een Master Reset ? Zou het probleem eventueel kunnen verhelpen mocht het iets softwarematigs zijn. Anders maar even terug sturen. Ik heb nog geen oordopjes gebruikt, maar wel de speaker functie en die werkt tot op heden nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
BB9700 besteld. Ik maak me alleen wel grote zorgen over de duurzaamheid van de trackpad. Je leest veel verhalen dat dat ding na een paar weken al gaat overhellen naar een bepaalde kant.

Is de reparatieservice in NL bij Vodafone een beetje goed ?

[ Voor 14% gewijzigd door BoXie op 29-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
DaMarcus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:40:
[modbreak]Het bespreken van gelekte firmwares e.d. kun je beter achterwegen laten :)[/modbreak]

Het bespreken van officiële uitgebrachte is geen probleem maar de gelekte gaan tegen het beleid in van het forum.
Wie heeft laten vallen dat het om gelekte firmwares gaat?? ;)
Allemaal provider uitgegeven...

[ Voor 4% gewijzigd door mitchi3 op 29-12-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
ken schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:50:
Ik heb even een foto gemaakt van de keypad van mijn BB 9700:
[afbeelding]
[afbeelding]

Een vriend van mij heeft ook een Blackberry 9700 met hetzelfde "probleem"

Hebben jullie dit ook? Of ben ik nu erg aan het mieren**ken? :)
Beetje late reactie maar ik heb ook soortgelijke kale plekken op de zijkant van verschillende toetsen.

Ik irriteer me er ook af en toe aan maar vind het niet de moeite om 'm terug te sturen. Ik kan niet meer zonder, ook niet voor enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
htf99 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:25:
[...]

Beetje late reactie maar ik heb ook soortgelijke kale plekken op de zijkant van verschillende toetsen.

Ik irriteer me er ook af en toe aan maar vind het niet de moeite om 'm terug te sturen. Ik kan niet meer zonder, ook niet voor enkele dagen.
Als je zelf durft te sleutelen aan je toestel, wat trouwens niet eens zo moeilijk is en bijna niks mis kan gaan, tenzij je niet rustig aan te werk gaat, hier een adresje voor een nieuw toetsenbord...
http://cnn.cn/shop/blackb...eyboard-style-p-7439.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
htf99 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:25:
[...]

Ik heb het op mijn toestel ook, en denk ik dat iedereen dit heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ken schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:50:
Ik heb even een foto gemaakt van de keypad van mijn BB 9700:
[afbeelding]
[afbeelding]

Een vriend van mij heeft ook een Blackberry 9700 met hetzelfde "probleem"

Hebben jullie dit ook? Of ben ik nu erg aan het mieren**ken? :)
Zo te zien heb jij een Vodafone versie. Zitten daar ook Vodafone logo's of menu's in? Dat is wel te zien op jou screenshot?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
mitchi3 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:05:
[...]

Wie heeft laten vallen dat het om gelekte firmwares gaat?? ;)
Allemaal provider uitgegeven...
.421 is een officieel OS? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb 'm nu een weekje, maar op de een of andere manier verlang ik terug naar de oude Bold 9000.

Naar mijn idee is de 9700 een Curve met 3G ondersteuning.
De specs zijn verder hetzelfde als de 9000, behalve de camera dan, maar die gebruik ik toch niet.
Deze is ook een stuk kleiner, en de trackball vind ik fijner werken dan een trackpad.

Ik denk dan ook dat ik hem ga ruilen voor een Bold 9000.
Ligt toch net iets fijner in mijn hand. Met wat grotere vingers is een groter toestel
een uitkomst.

Hebben meer mensen dat idee hier?
Meer mensen die de oude 9000 beter vonden/vinden ?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
https://www.blackberry.co...E54274888B4B73B97E1AAA491
Yep! Een officiele!!! En hij werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
DaMarcus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:40:
[modbreak]Het bespreken van gelekte firmwares e.d. kun je beter achterwegen laten :)[/modbreak]

Worden nieuwe officiele firmwares "automatisch" geinstalleerd als je je BB via de BB Manager aan je computer koppelt?
Typ 81 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:47:
Ik heb de 9700 (GSM Web) nu 3 weken in gebruik en heb vanaf het begin al een tal van problemen:

-Als ik in welk profiel dan ook instel dat ik geen trilfunctie wil tijdens gebeld worden, gebeurt dit toch.

Oscar
Je weet dat je elk profiel zo kan aanpassen dat je BB zich anders gedraagt in je holster (zwart lederen etui)? Zo kan je instellen dat je BB wel moet trillen als deze uit het holster is en niet moet trillen als hij in je holster zit.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Dan neem ik m'n woorden terug. Ik wist niet dat deze al officieel uitgegeven was :)
Dagobert schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:22:
[...]

Worden nieuwe officiele firmwares "automatisch" geinstalleerd als je je BB via de BB Manager aan je computer koppelt?
Nee, dat zal je handmatig moeten doen zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
mitchi3 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:38:
[...]

Ik zit al op .421...
Draait als een zonnetje nu!

Wat ik al eerder aangaf, als jullie op de hoogte willen zijn van nieuwe software updates, wil ik dat best voor jullie doen! Des te beter voor jullie BB's...
Ik had 421 erop staan maar ik zet hem weer terug naar .351
Met .421 kan ik niet mp4 streamen vanaf het net, voor de rest zag ik niet veel bugs.

Is er alleen een oplossing voor Youtube, die filmpjes zien er niet uit ook niet via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Sinds vanmiddag ook de nieuwe eigenaar van een 9700...so far so good.
Nou ben ik tot nu toe gewend om alles via Windows Mobile te doen of via Android en weet ik eigenlijk van BlackBerry weinig af...maar dat gaat veranderen!

Mijn eerste vraag is deze;

Ik heb mijn eigen exchange server (binnen mijn eigen bedrijf) en gebruikte tot nu toe dus WM toestellen die mooi synchroniseerde met mijn eigen server. Nu heb ik een BlackBerry met een BIS abo bij de KPN en werd tijdens de initieele setup gevraagd een email adres in te stellen en een wachtwoord. Ik denk; ik doe eens gek aan het eind van het jaar en geef gewoon mijn email adres is en wachtwoord en we zien wel wat er gebeurd.

Wat schetst mijn verbazing; na een minuut of tien krijg ik een melding dat mijn email account succesvol is ge- setup-pert en dat ik over 20 minuten een werkend email account heb.
Ik denk, ja tuurlijk...zo simpel gaat dat...maar niet heus.
Verbazing 2; ik rijg na een kwartier mijn eerste email binnen...van mijn eigen exchange account...?>!!?

Heb ik nou iets gemist of wat? Ik ging er van uit dat dat niet ging werken?
Mijn vraag nu, klopt het dat dit WEL werkt....?

Vraag 2; is er dan ook een manier om de agenda te syncen...zo over the air...?

bedankt vast voor het meehelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

Vraagje :

Stel ik koop een BB zonder abonnement is het dan mogelijk om thuis via m'n draadloos router bijvoorbeeld pop3 mail binnen te halen of moet je weer apart een abonnement van BB zelf afsluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
Moohtje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:16:
Vraagje :

Stel ik koop een BB zonder abonnement is het dan mogelijk om thuis via m'n draadloos router bijvoorbeeld pop3 mail binnen te halen of moet je weer apart een abonnement van BB zelf afsluiten ?
niet met de standaard BB software in ieder geval. Een BIS account activeert behoorlijk wat dingen op je blackberry. Bijvoorbeeld mail met een pop account, Blackberry Maps, Google Maps, Live Messenger, etc. Dus zonder BIS account mis je best wel wat.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

W00fer schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:10:
[...]

Zo te zien heb jij een Vodafone versie. Zitten daar ook Vodafone logo's of menu's in? Dat is wel te zien op jou screenshot?!
Ik heb inderdaad een Vodafone versie. Logo is alleen te zien tijdens het opstarten, als wallpaper en als Vodafone Live applicatie. Voor de rest geen logo's op het toestel zelf en ook nog eens sim-lock vrij :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JudgeTreve schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:10:

Vraag 2; is er dan ook een manier om de agenda te syncen...zo over the air...?

bedankt vast voor het meehelpen...
Via google calender is dat mogelijk :http://www.google.com/mobile/products/sync.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vandaag nogmaals een Curve 8520 in mijn handen gehad (9700 was er niet) en wat me opviel is dat de touchpad zelf los kan zitten, je merkt duidelijk een mini klik/verschuiving wanneer je scrollt.
Hoe zit dat bij de 9700, is die beter gebouwd op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

ik heb de 9700 nu sinds dinsdag, en ik heb echt geen last van een lostzittende trackpad.
Tenzij je als een idioot pushed op dat ding.

Wat een top toestel zeg. Ik kom van een hele reeks WM devices, maar dit is echt lekker snel zeg!
Apps zijn ook goed geregeld, en zelfs de installatie van de BES (express) naast onze exchange ging vlotjes.

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
bruto schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:29:
ik heb de 9700 nu sinds dinsdag, en ik heb echt geen last van een lostzittende trackpad.
Tenzij je als een idioot pushed op dat ding.

Wat een top toestel zeg. Ik kom van een hele reeks WM devices, maar dit is echt lekker snel zeg!
Apps zijn ook goed geregeld, en zelfs de installatie van de BES (express) naast onze exchange ging vlotjes.
Sinds vandaag in het bezit van de 9700...is inderdaad even wennen na WM en Android. Ik heb hierboven een vraag gesteld over BB i.c.m. exchange. Weet jij daar meer van? Ik heb een BIS abo bij de KPN en kan zonder problemen mail ontvangen en versturen via mijn eigen exchange server. Ik had verwacht dat dit niet zou werken...of is het enige wat niet werkt de synchronisatie (met de agenda en contactpersonen)?

Hartelijk dank vast... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

W00fer schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:02:
Vandaag nogmaals een Curve 8520 in mijn handen gehad (9700 was er niet) en wat me opviel is dat de touchpad zelf los kan zitten, je merkt duidelijk een mini klik/verschuiving wanneer je scrollt.
Hoe zit dat bij de 9700, is die beter gebouwd op dat gebied?
De ene heeft het meer dan de andere.

De mijne kun je ook ietsje bewegen, al is het minimaal. Die van mijn collega zit weer muurvast.
Las hier paar pagina's terug dat het meer voorkomt, maar doet niets af aan de werking ervan.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik stelde een aantal posts geleden ook die vraag over de loszittende trackpad, aangezien die van mij ook aardig beweegt. Blijkbaar verschilt het per toestel, ik had graag gewild dat die van mij stabieler was.

Ik had wel een topic gevonden op crackberry waarin werd uitgelegd (met fotos) hoe je dit zelf kon fixen, ik heb alleen geen zin om zelf mijn telefoon open te gaan schroeven. :(

Verwijderd

freddyathlon schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:41:
Ik heb 'm nu een weekje, maar op de een of andere manier verlang ik terug naar de oude Bold 9000.

Naar mijn idee is de 9700 een Curve met 3G ondersteuning.
De specs zijn verder hetzelfde als de 9000, behalve de camera dan, maar die gebruik ik toch niet.
Deze is ook een stuk kleiner, en de trackball vind ik fijner werken dan een trackpad.

Ik denk dan ook dat ik hem ga ruilen voor een Bold 9000.
Ligt toch net iets fijner in mijn hand. Met wat grotere vingers is een groter toestel
een uitkomst.

Hebben meer mensen dat idee hier?
Meer mensen die de oude 9000 beter vonden/vinden ?
Euhm -totaal verbaasd- nee.. In geen enkel opzicht heb ik nog heimwee naar de 9000. Hetgeen mij vanaf dag 1 irriteerde aan de 9000 is het formaat, hij is onnodig breed en dik en langzamer, veel langzamer dan de 9700.

Het grootste pluspunt aan de 9700 vind ik overigens de standbytijd van de accu, deze is vele malen langer!!

Iphone 3GS/HTC HD2 < Blackberry Bold 9700 by a mile. _/-\o_

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik ben erg geinteresseerd in deze telefoon. Laatst even mee gespeeld, erg snel! Maar, het toetsenbord met de kleine toetsen. Went dit snel? Ik kom van een Nokia N82 dus ik vond het erg wennen :-)

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Misschien even wat handige dingetjes (voor de TS?):
EMAILEN zonder BIS
Veel mensen stellen vragen over het emailen zonder een BIS account. Hierbij een korte uitleg waarom dit niet kan:
Als je op je BB 9700 (en andere type BB) je email gaat instellen wordt dit gedaan via een de BIS server van Blackberry.In tegenstelling tot andere merken stel je deze instellingen serverside in (en niet via een telefoonmenutje) en daarom is het dus noodzakelijk een BIS abonnement te hebben om uberhaupt maar een emailaccount in te kunnen stellen.
Apps
Ik heb nog 3 aanraders:
- Shazam Hiermee kun je liedjes 'taggen' (titel en artiest bij bv een liedjes van de radio).
- Viggo een handige RSS reader.
- Blocked Traffic Geinig spelletje met autotjes verplaatsen.

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
juiced01 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:13:
Ik ben erg geinteresseerd in deze telefoon. Laatst even mee gespeeld, erg snel! Maar, het toetsenbord met de kleine toetsen. Went dit snel? Ik kom van een Nokia N82 dus ik vond het erg wennen :-)
Ik kom ook van een N82, waarbij ik die toetsen het grootste nadeel vond. Kon er goed bij, maar kleine knoppen vind ik vervelend. Ik denk dat ik iets dikkere vingers heb dan de gemiddelde gebruiker. Ik vind de toetsen van de 9700 namelijk iets te klein. Ik heb nogal eens dat ik ook op een andere toets zit. Typen op de curve (volgens mij) van een vriendin ging beter... Mocht je grote vingers hebben schijnt de oude Bold beter te zijn, maar dan lever je natuurlijk wel ergens op in ;)

• juiced01
Mikey P schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:57:
[...]

Ik kom ook van een N82, waarbij ik die toetsen het grootste nadeel vond. Kon er goed bij, maar kleine knoppen vind ik vervelend. Ik denk dat ik iets dikkere vingers heb dan de gemiddelde gebruiker. Ik vind de toetsen van de 9700 namelijk iets te klein. Ik heb nogal eens dat ik ook op een andere toets zit. Typen op de curve (volgens mij) van een vriendin ging beter... Mocht je grote vingers hebben schijnt de oude Bold beter te zijn, maar dan lever je natuurlijk wel ergens op in ;)
Met de toetsen van de N82 heb ik absoluut geen probleem, ik kan razend snel sms-en :). Dan valt de Blackberry wel mee dus, denk ik. Thnx.
josjos schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:27:
Misschien even wat handige dingetjes (voor de TS?):
EMAILEN zonder BIS
Veel mensen stellen vragen over het emailen zonder een BIS account. Hierbij een korte uitleg waarom dit niet kan:
Als je op je BB 9700 (en andere type BB) je email gaat instellen wordt dit gedaan via een de BIS server van Blackberry.In tegenstelling tot andere merken stel je deze instellingen serverside in (en niet via een telefoonmenutje) en daarom is het dus noodzakelijk een BIS abonnement te hebben om uberhaupt maar een emailaccount in te kunnen stellen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, de Gmail app zorgt ervoor dat je gewoon de E-Mail van een Gmail account binnen kan halen. Vaak is 1 E-Mail adres voor mensen genoeg.

Overigens vind ik de BIS toch wel fijn werken, Sync mag wat sneller zijn, want het mag dan wel Push zijn, toch zit er gemiddeld zo'n 7 tot 12 minuten tussen bij ontvangen van een Mail. Soms heb je hem overigens ook binnen 1 minuut binnen, erg wisselvallig dus. Maar aan de andere kant, het is Mail, geen SMS ;).

Wat zijn nou de grote minpunten, ik mag volgend jaar weer gaan verlengen en zit te denken aan deze Bold 9700. Echter heeft mijn Curve 8900 last van een aantal kwellingen, de TrackBall mag dan inmiddels vervangen zijn, heb daarnaast ook nog problemen met de Audio Jack. Wat zijn de grote irritaties bij de 9700.

Ben zelf recentelijk overgestapt op het Hypaereon Sliq Theme (met Today Mogelijkheden (o.a. 10 Agenda Items en Berichten weergeven in je HomeScreen), bevalt mij erg goed, en is nog gratis ook, een Aanrader dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.hyperplexia.net/x/HC/HomeScreen.jpg
Curve 8900: http://bit.ly/fI6AZ
Bold 9700: http://bit.ly/3txHfT

[ Voor 11% gewijzigd door JunkieXP op 31-12-2009 21:31 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vandaag m'n abo bij Vodafone verlengd en de 9700 meegekregen. Ik ga van een E71 met een Voda basis abo icm zorgeloos mobiel internet naar een Voda basis icm BB nationaal. Ik heb verlengd voordat m'n oude contractuele periode was verlopen. Per vandaag zou m'n zorgeloos mobiel internet worden naar BB Nationaal. Na het verlengen kreeg ik een mail van Vodafone met deze tekst:

Hartelijk dank voor uw bestelling. Hieronder vindt u nadere gegevens met betrekking tot uw contractverlenging. De wijzigingsdatum van uw abonnementsvorm kan anders zijn dan de datum die hieronder staat. Dit wegens een systeemaanpassing. Zodra we uw abonnement wijzigen, sturen we u een e-mail. Op deze manier weet u wanneer de wijziging is doorgevoerd.

Ik had al het gevoel dat 't nog niet omgezet was, aangezien ik geen notificatie krijg van anderen als zij mij toevoegen aan BB messenger.

1) Heeft iemand anders het ook gehad dat een zorgeloos mobiel internet blox niet dezelfde dag is omgezet in BB Nationaal? Baal er behoorlijk van.

2) Hoe kom ik op m'n Bold erachter of Vodafone de aanpassing heeft doorgevoerd? Kan nu niet 24/7 bij m'n mail, zoals ik dat gewend was op m'n E71.

3) Iemand de ideale settings toevallig om een dvd/hd filmpje met Handbrake om te zetten naar een mp4 filmpje dat de 9700 kan afspelen met behoud van de aspectratio? Met name bij bronbestanden van 1280*720.

Flickr

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

Ik hoor er nu ook bij. Na lang wikken en wegen en ruim 7 jaar windows mobile en het proberen van een Nokia n73 (ik dacht erover om naar de Nokia e72 over te stappen :p ) vandaag dus na lang berraad de BB9700 gehaald. Wat een meesterlijk apparaat. Heb afgelopen jaren alleen maar windows mobile touchscreens gehad en dacht dat ik moeite zou hebben met een non-touchscreen maar het tegendeel is waar. De bb schopt kont en ben dol op t apparaat. Alles uit zitten vogelen maar nog veel te leren :D

korte vraagje:
Zonder BIS is t blijkbaar ook niet mogelijk om apps te installere of mail te configureren? Mijn BIS abbo bij tmobile gaat pas 1-2-2010 in en dus nog 1 maand zonder. Is het waard om voor 1 maand BIS erop te laten zetten via vodafone? (mijn abbo loopt dan af)

[ Voor 21% gewijzigd door Praetextatus op 31-12-2009 23:52 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:24:
Ben zelf recentelijk overgestapt op het Hypaereon Sliq Theme (met Today Mogelijkheden (o.a. 10 Agenda Items en Berichten weergeven in je HomeScreen), bevalt mij erg goed, en is nog gratis ook, een Aanrader dus:
[afbeelding]
Hoe installeer je die theme, ik krijg telkens een foutmelding met een .jad bestand...

Btw voor iedereen hier GELUKKIG NIEUWJAAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronnymes schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 01:08:
[...]

Hoe installeer je die theme, ik krijg telkens een foutmelding met een .jad bestand...

Btw voor iedereen hier GELUKKIG NIEUWJAAR
Welke Browser gebruik je om dit te installeren, op mijn Curve 8900 haalde ik het bestand met gemak binnen via de Eigen BlackBerry Browser en daarna Installeerde hij het uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
wilmundo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 22:07:
Vandaag m'n abo bij Vodafone verlengd en de 9700 meegekregen. Ik ga van een E71 met een Voda basis abo icm zorgeloos mobiel internet naar een Voda basis icm BB nationaal. Ik heb verlengd voordat m'n oude contractuele periode was verlopen. Per vandaag zou m'n zorgeloos mobiel internet worden naar BB Nationaal. Na het verlengen kreeg ik een mail van Vodafone met deze tekst:

Hartelijk dank voor uw bestelling. Hieronder vindt u nadere gegevens met betrekking tot uw contractverlenging. De wijzigingsdatum van uw abonnementsvorm kan anders zijn dan de datum die hieronder staat. Dit wegens een systeemaanpassing. Zodra we uw abonnement wijzigen, sturen we u een e-mail. Op deze manier weet u wanneer de wijziging is doorgevoerd.

Ik had al het gevoel dat 't nog niet omgezet was, aangezien ik geen notificatie krijg van anderen als zij mij toevoegen aan BB messenger.

1) Heeft iemand anders het ook gehad dat een zorgeloos mobiel internet blox niet dezelfde dag is omgezet in BB Nationaal? Baal er behoorlijk van.

2) Hoe kom ik op m'n Bold erachter of Vodafone de aanpassing heeft doorgevoerd? Kan nu niet 24/7 bij m'n mail, zoals ik dat gewend was op m'n E71.

3) Iemand de ideale settings toevallig om een dvd/hd filmpje met Handbrake om te zetten naar een mp4 filmpje dat de 9700 kan afspelen met behoud van de aspectratio? Met name bij bronbestanden van 1280*720.
Na mijn abonnementsverlenging bij Vodafone werd BIS ook niet gelijk geactiveerd maar na een belletje met de klantenservice was het binnen 24 uur geregeld.

Of BIS is geactiveerd herken je aan het het blackberry logo rechtsbovenin tussen je 3G logo en signaalsterkte. Je kunt het ook zien bij services status en je kunt alleen een email account toevoegen als je BIS hebt en ook verschijnt het icoon van blackberry maps pas in je menu als BIS is geactiveerd.

Ik zou ff bellen als ik jou was. Op vraag 3 weet ik het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Welke Browser gebruik je om dit te installeren, op mijn Curve 8900 haalde ik het bestand met gemak binnen via de Eigen BlackBerry Browser en daarna Installeerde hij het uit zichzelf.
Idd nu werk het perfect, bedankt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Ronnymes op 01-01-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
htf99 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 10:21:
[...]

Na mijn abonnementsverlenging bij Vodafone werd BIS ook niet gelijk geactiveerd maar na een belletje met de klantenservice was het binnen 24 uur geregeld.

Of BIS is geactiveerd herken je aan het het blackberry logo rechtsbovenin tussen je 3G logo en signaalsterkte. Je kunt het ook zien bij services status en je kunt alleen een email account toevoegen als je BIS hebt en ook verschijnt het icoon van blackberry maps pas in je menu als BIS is geactiveerd.

Ik zou ff bellen als ik jou was. Op vraag 3 weet ik het antwoord niet.
Duidelijke antwoorden, waarvoor mijn dank.

Gisteren had ik contact opgenomen met de KS, helaas waren ze toen gesloten (na 5-en, op zich logisch). Vandaag opnieuw gebeld en mij werd verteld dat het vandaag niet aangepast kan worden omdat de afdeling sales niet aanwezig is, en die kan dat alleen aanpassen... Tsja...

Ik probeerde ook Opera Mini erop te zetten, wat niet lukte. Als ik klik op de downloadbutton, dan staat er dat m'n tel is geindentificeerd als een bold 9700 en als dat zo is, dan kan ik naar beneden scrollen om op de button te klikken zodat ik daadwerkelijk kan downloaden. Alleen die button staat er niet... Ook niet bij mini beta 5.2.

Zijn er andere manieren waarop Opera geinstalleerd kan worden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
Hoe luisteren jullie streaming-radio?
Met Iheartradio? Ik kan nergens een download link vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
josjos schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:33:
Hoe luisteren jullie streaming-radio?
Met Iheartradio? Ik kan nergens een download link vinden.
Wunderradio is een aanrader vind ik. Heel veel nederlandse zenders op te vinden, er staat een trial van 10 dagen in de app store als het goed is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister me 9700 besteld bij gsmwijzer.nl,
1 jarige abbo
Hopelijk krijg ik hem morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik krijg via mijn werk een simkaart. Telefoon moeten we zelf regelen. Een BB zou ideaal zijn omdat ik dan ook webmail kan ophalen. Maar na deze thread een beetje doorgelezen te hebben lijk ik teveel dingen te gaan missen zonder BIS...? Erg zonde want wil graag een toetsenbord.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:27:
ik krijg via mijn werk een simkaart. Telefoon moeten we zelf regelen. Een BB zou ideaal zijn omdat ik dan ook webmail kan ophalen. Maar na deze thread een beetje doorgelezen te hebben lijk ik teveel dingen te gaan missen zonder BIS...? Erg zonde want wil graag een toetsenbord.
Klopt, als je een BB wilt hebben dan is eigenlijk een BIS abonnement wel een pré.

offtopic: Anders is de Nokia E71 / E72 wel een leuke telefoon voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn er al mensen die hem binnen gekregen hebben via Hi.nl? Heb op 8-12-09 besteld, maar nog weinig response..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
[...]

[afbeelding]
Heb dit thema nu ook geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Maar hoe kom je aan die die Weather app? Ik zoek namelijk ook nog een goede Weather app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Okasha schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:15:
Zijn er al mensen die hem binnen gekregen hebben via Hi.nl? Heb op 8-12-09 besteld, maar nog weinig response..
Ik heb hem vorige week binnen gekregen, binnen 2 dagen na bestelling.
Dagobert schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:42:
[...]

Heb dit thema nu ook geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Maar hoe kom je aan die die Weather app? Ik zoek namelijk ook nog een goede Weather app.
BerryWeather zou ik aanraden, ik vind hem grafisch ook het mooiste.
Alleen is hij niet gratis te verkrijgen, en werkt iDeal ook niet bij die gasten :(

[ Voor 41% gewijzigd door Ronnymes op 01-01-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
wilmundo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Duidelijke antwoorden, waarvoor mijn dank.

Gisteren had ik contact opgenomen met de KS, helaas waren ze toen gesloten (na 5-en, op zich logisch). Vandaag opnieuw gebeld en mij werd verteld dat het vandaag niet aangepast kan worden omdat de afdeling sales niet aanwezig is, en die kan dat alleen aanpassen... Tsja...

Ik probeerde ook Opera Mini erop te zetten, wat niet lukte. Als ik klik op de downloadbutton, dan staat er dat m'n tel is geindentificeerd als een bold 9700 en als dat zo is, dan kan ik naar beneden scrollen om op de button te klikken zodat ik daadwerkelijk kan downloaden. Alleen die button staat er niet... Ook niet bij mini beta 5.2.

Zijn er andere manieren waarop Opera geinstalleerd kan worden?
Gewoon met het handje. De JAR file downloaden via een pc en die op je geheugenkaart plaatsen en dan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ronnymes schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:33:
Ik heb hem vorige week binnen gekregen, binnen 2 dagen na bestelling.
En ben jij een nieuwe klant bij Hi! of heb je verlengt?

[ Voor 27% gewijzigd door Okasha op 02-01-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:23
Ik ben vorige week 'overgestapt' van KPN naar Hi (bleek uiteindelijk een verlenging te zijn) en heb intussen een e-mail ontvangen dat de 9700 tijdelijk niet leverbaar is.
Okasha schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 07:53:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Okasha schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 07:53:
[...]

Ik ben een nieuwe klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16

Ben zelf recentelijk overgestapt op het Hypaereon Sliq Theme (met Today Mogelijkheden (o.a. 10 Agenda Items en Berichten weergeven in je HomeScreen), bevalt mij erg goed, en is nog gratis ook, een Aanrader
Mee eens! prima thema, kan je tenminste je agendapunten op je homescreen zien. Is wel fijn voor iemand die een nokia gewend is zoals ik.
thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
[...]

[afbeelding]
Thx voor de link _/-\o_

Ik heb een goeie weer app gevonden :) :
http://weyebb.pelmorex.com/blackberry/

Youtube:
http://www.hostj2me.com/downloads/1677/6696/YouTubeIcon.jad

Blackjack:
http://www.dbarnes.com/wap/blackjack.jad

Tetris:
http://www.berryreview.com/ota/BBTetris/9000/BlockBerry.jar

Jullie nog wat linkjes?

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg me BB 9700 morgen ,
maar mij vraag is,
top 5 beste BB apps?

En hoe zit het met eigenlijk met bb ap world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:02:
maar mij vraag is,
top 5 beste BB apps?

We verwachten hier wel wat eigen initiatief. Waar heb je zelf al op gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik hier wel ff opgekeken

http://www.squidoo.com/blackberryapps

er zaten wel wat goeie apps tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
maar mij vraag is,
top 5 beste BB apps?

Hier kan je App World bezichtigen:
www.blackberry.com/appworld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
Klopt het dat je voor het downloaden van AppWorld een BIS abo nodig hebt? Deze is bij mij nog niet actief en ik krijg een melding dat mijn toestel niet aan de juiste systeemeisen voldoet.
Ik neem aan dat dit aan het BIS abo ligt, of in dit geval, aan het ontbreken daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
berndw schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:26:
Klopt het dat je voor het downloaden van AppWorld een BIS abo nodig hebt? Deze is bij mij nog niet actief en ik krijg een melding dat mijn toestel niet aan de juiste systeemeisen voldoet.
Ik neem aan dat dit aan het BIS abo ligt, of in dit geval, aan het ontbreken daarvan.
Dat klopt als een bus!!! Hier heb je inderdaad BIS voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Als ik mijn toestel via tfortelecom.nl bestel, komt een koerier de telefoon brengen. Weten jullie wanneer het BIS abonnement dat in gaat? Ik verleng dan een Hi abonnement. Zal de volgende dag zijn, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
juiced01 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:12:
Als ik mijn toestel via tfortelecom.nl bestel, komt een koerier de telefoon brengen. Weten jullie wanneer het BIS abonnement dat in gaat? Ik verleng dan een Hi abonnement. Zal de volgende dag zijn, denk ik?
Naar mijn weten een aantal werkdagen met verlenging! Bij een nieuw abbo de volgende dag meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip, hoor veel mensen over het missen van de agenapunten in het today scherm.
Wanneer je in het menu bent, klik nogmaals op de menotoets en ga naar opties. Verander daar Lay-out van beginscherm van Zen naar Vandaag. En je today scherm is veranderd en heeft o.a. agendapunten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagobert schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik WeatherEye (http://weyebb.pelmorex.com/BlackBerry/, weet niet of die op de 9700 / OS 5.0 werkt), het is gratis maar niet helemaal je van het, vind Weer alleen weer niet dusdanig belangrijk dat ik er geld voor neer wil leggen.
maar mij vraag is,
top 5 beste BB apps?

Mijn favoriete App naar bijna 1 jaar in het bezit van een BlackBerry blijft toch wel BerryBuzz, met dit programma kun je instellen dat SMS een blauw ledje laat knipperen, gemiste oproep een andere kleur, E-Mail aan A@A.nl een andere kleur, E-Mail aan B@B.nl een andere kleur, MSN een andere kleur, etc.
juiced01 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:12:
Gewoon even de Klantenservice op de hielen zitten ;), mijn telefoon werd ook maar niet als BIS geregistreerd, een belletje deed wonderen binnen 1 a 2u ineens BIS functionaliteiten, en sja, dat is stiekem toch waar ik een BB voor kocht :).

[ Voor 55% gewijzigd door JunkieXP op 15-07-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik wil een Bold 9700 halen. Maar hoe werkt het syncen met Mac Mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
JunkieXP schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:59:
[...]
Mijn favoriete App naar bijna 1 jaar in het bezit van een BlackBerry blijft toch wel BerryBuzz, met dit programma kun je instellen dat SMS een blauw ledje laat knipperen, gemiste oproep een andere kleur, E-Mail van A@A.nl een andere kleur, E-Mail van B@B.nl een andere kleur, MSN een andere kleur, etc.
Waarom gebruik je BerryBuzz en niet Buzzme?
Waarom is de kwaliteit van youtube filmpjes zo in en inslecht? (KPN/HI, wapstreaming disabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josjos schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:08:
[...]

Waarom gebruik je BerryBuzz en niet Buzzme?
Waarom is de kwaliteit van youtube filmpjes zo in en inslecht? (KPN/HI, wapstreaming disabled).
Ik ben met de gratis versie van BuzzMe begonnen zodat mijn telefoon ook trilde terwijl hij overging, echter zover ik me kan herinneren waren de instelmogelijkheden omtend het LEDje hier een stuk minder, vandaar dat ik BerryBuzz gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Ik heb m'n bb maar weer terug geflashed van 5.0.0.412 naar 5.0.0.344, ik merk niet veel verschil tussen de ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:09
ook ik zit er aan te denken om in februari een blackberry 9700 aan te schaffen. heb al veel gelezen over dit toestel, plus en min-punten, maar wat vinden jullie van de bouwkwaliteit nadat je het toestel een geruime periode hebt gebruikt. trackpad zit bij sommige toestellen iets los, en ik las ergens dat iemand last had van kleine kiertjes is het toestel die licht doorlaten in het donker. Ik heb het toestel een beetje kunnen testen bij Hi, maar niet echt een oordeel kunnen geven. dus wat vinden de tweakers er van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een soortgelijke vraag gesteld op het Crackberry Forum en het lijkt erop dat dit best een Solide BlackBerry is, idd de Ledjes schijnen voor sommige irritant te zijn, en er zijn mensen die een Gelig scherm hebben, maar is kennelijk in een bepaalde Batch zo geweest.

Stuk beter dan de Curve 8900 met z'n fragiele 3.5mm en TrackBall.

Ik zit er alleen wel steeds meer mee dat een BlackBerry "Saai" is, het werkt Super en ik kan me geen ander toestel voorstellen omdat dit gewoon lekker werkt. (Hiervoor had ik WinMo die van tijd tot tijd vastvroor en frustrerend was) maar ik had vollop speel en tweak mogelijkheden.

Eigenlijk kan ik vanaf het moment dat mijn 8900 "gehandicapt" raakte niet wachtten op mijn vorige BB, maar nu de vernieuwing dichterbij komt begin ik toch te twijfelen. Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:09
lol, BB = saai? tsja ligt eraan wat je wil. normaal wil ik altijd wel de nieuwste toestel hebben met zoveel mogelijk opties etc. maar als ik dan topics lees over bijvoorbeeld de HTC HD2 en een sms bug waarbij sommige smsjes niet aan komen, en dat er nog meer bugjes zijn... ook bij nieuwe Nokia's, Samsung's etc, dan heb ik daar niet zoveel zin in. Dan maar een saai toestel die doet wat hij moet doen.

nu nog eens de knopjes uit testen met typen van een mailtje of smsje bij een Hi winkel.
btw, thanx voor het wijzen op het crackberry forum. kende dat nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat een BlackBerry een beetje de Mac onder de telefoons is, nu heb ik zelf geen Mac maar mijn visie van een Mac is dat er niet al te veel aan te sleutelen valt maar dat het out of the box gewoon werkt.

Dan heb je nog de Overhypte, Hippe iPhone. Echter heb je bij een iPhone ook niet bijster veel mogelijkheden tot instellen e.d., dit werkt over het algemeen ook gewoon. De store die er achter ligt is echter zo enorm groot, dat je wel even zoet bent, ook blijven mensen door ontwikkelen en dus blijft de iPhone een leuk speeltje, BlackBerry heeft een stuk minder Spannende "Apps" en tevens zijn veel Apps echt voor Amerika bedoeld (sportnieuws bijvoorbeeld).

In de Core houd ik echt van m'n Curve 8900, maar de Bold 9700 is "meer van hetzelfde" i.p.v. een nieuwe Gadget.

En nu zit ik gewoon heel erg in Dubio, of ik het Functionele en Werkzame van een BB wil hebben, of toch een nieuwe Gadget cq. Speeltje. Arghhh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BB 9700 sinds vanmorgen, perfect toestel!

Zit me een ding erg dwars, hoe kan ik activiteitenlog boek uitzetten? Ik heb op internet gelezen dat je dit moest doen: Alt + LG+LG, maar ik heb geen idee wat ze daarmee bedoelen en ik weet ook niet in welk scherm dat moet gebeuren!

Verder als je in een sms enter wilt doen, dan verstuurt hij het berichtje, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:02:

Zit me een ding erg dwars, hoe kan ik activiteitenlog boek uitzetten? Ik heb op internet gelezen dat je dit moest doen: Alt + LG+LG, maar ik heb geen idee wat ze daarmee bedoelen en ik weet ook niet in welk scherm dat moet gebeuren!

Verder als je in een sms enter wilt doen, dan verstuurt hij het berichtje, iemand een tip?
Alt +LG+LG doe je gewoon in het begin scherm, met je achtergrond zeg maar.
Dat ie sms'jes met enter verstuurd is een instellingen. Maar vraag me niet waar :P

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:02:

De "enter" in sms is een instelling die er bij komt in firmware .412... In de vorige firmware's kan je dit nog niet veranderen, dan is "enter" verzenden. Bij .412 kan je hem uit zetten, dan is "enter" een nieuwe regel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Kan met shift (toets voor hoofdletters) + enter.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RonnyMes: Waarom zou je, juist wanneer je géén verschil merkt terugstappen, er zullen wellicht wat Bugs verholpen zijn waar je in de toekomst al dan niet over zal vallen. Als het nou traager was geworden, o.i.d., maar je claimt dat je geen verschil merkt, als je dan toch de stap al hebt gemaakt snap ik niet waarom je ook nog de moeite doet om nog terug te stappen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Heb nog wel echter een vraag over dat Alt + LG + LG..
Wat is dat LG? is dat een apparte toets o.i.d.? dit is mijn eerste bb, dus een raadsel voor mij

EDIT: ik had hiervoor de nokia e71, daarbij kon je bij pushmail instellen: vb. van 8 tot 22.00 uur email synchroniseren en/of weekend van 12 tot 1700 etc. bij de BB kan ik het niet vinden.
(savonds/Snachts krijg ik wel eens spam of wat dan ook en dan wil ik niet wakker worden.

en die sms layout is vreselijk.. kan je dat niet op een of andere manier instellen dat je gewoon de berichtjes ziet die je ontvangt. en niet 1 berichtje en als je die opent dat ALLE andere smsjes van die persoon ook geopend worden.
Ook het feit dat als ik gister een smsje verstuurd heb naar iemand, dan staat die ook onder die datum en als ik hem vandaag ook sms, dan staat die gewoon onder vandaag de desbetreffende persoon. Onmogelijk om zo een smsje terug te vinden (tenzij je eindeloos wilt scrollen)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, net even contact gehad met Hi, mijn BIS gaat in wanneer mijn oude abbo is afgelopen (voda --> hi). Verder heb ik een vraag over het LEDje. Deze knippert alleen waneer ik een sms heb ontvangen en niet wanneer ik een oproep heb gemist: hoe stel ik dit in?

Alvast bedankt.

Gelukkig nieuwjaar!

Able2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:47:
Nou, net even contact gehad met Hi, mijn BIS gaat in wanneer mijn oude abbo is afgelopen (voda --> hi). Verder heb ik een vraag over het LEDje. Deze knippert alleen waneer ik een sms heb ontvangen en niet wanneer ik een oproep heb gemist: hoe stel ik dit in?

Alvast bedankt.

Gelukkig nieuwjaar!

Able2
Hoi en welkom :) je kan het instellen voor zover ik weet bij menu -> opties -> geluiden en beltonen en dan LED - AAN. Bij mij brand deze volgens mij wel zodra ik een oproep heb gemist. Je kan ook BuzzMe, BerryBuzz of BeBuzz (App World) gebruiken. Kijk anders eens op de vorige pagina. Daar is het nog efficienter aanpassen van de LED's en evt. de trilstand dmv diverse programmas al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:21:
[...]

Hoi en welkom :) je kan het instellen voor zover ik weet bij menu -> opties -> geluiden en beltonen en dan LED - AAN. Bij mij brand deze volgens mij wel zodra ik een oproep heb gemist. Je kan ook BuzzMe, BerryBuzz of BeBuzz (App World) gebruiken. Kijk anders eens op de vorige pagina. Daar is het nog efficienter aanpassen van de LED's en evt. de trilstand dmv diverse programmas al besproken.
Hmm, zal eens naar die programma's kijken. Helaas doet Led aan bij geluiden niets. Het ledje knippert wel wanneer ik wordt gebeld, maar niet wanneer ik de oproep heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Hmm, zal eens naar die programma's kijken. Helaas doet Led aan bij geluiden niets. Het ledje knippert wel wanneer ik wordt gebeld, maar niet wanneer ik de oproep heb gemist.
Heb zojuist BeBuzz geïnstalleerd om te kijken wat je er mee kan. Daar staat ook een kopje 'missed calls' en dan kun je aangeven welke kleur LED er gaat branden. Dus best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:21:
[...]

Heb zojuist BeBuzz geïnstalleerd om te kijken wat je er mee kan. Daar staat ook een kopje 'missed calls' en dan kun je aangeven welke kleur LED er gaat branden. Dus best handig :)
Is BeBuzz nou de nieuwe naam van BerryBuzz, of is het toch een ander programma, en zoja, wat is er anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ 81
  • Laatst online: 30-07 14:15
Hoe kan je eigenlijk een .jad file applicatie op de 9700 installeren? Niet via desktop manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:33:
@RonnyMes: Waarom zou je, juist wanneer je géén verschil merkt terugstappen, er zullen wellicht wat Bugs verholpen zijn waar je in de toekomst al dan niet over zal vallen. Als het nou traager was geworden, o.i.d., maar je claimt dat je geen verschil merkt, als je dan toch de stap al hebt gemaakt snap ik niet waarom je ook nog de moeite doet om nog terug te stappen ook?
Je hebt volledig gelijk, ik wilde nog even testen of de standbytijd hetzelfde bleef en ook merk ik daar geen verschil mee.
En las ik op Crackberry dat er wel wat klachtjes zijn over .421 vandaar dat ik hem nog even terug had geflashed.

Edit/ Toch weer .421 erop gezet ( ben flash verslaaft, komt van de vele WM toestellen en Android ) maar ik merk toch wel een verschil.
Hij is met 421 toch even sneller en lijkt de browser ook beter, hij zoomt beter in.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronnymes op 04-01-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:37:
Bedankt voor de reacties!

Heb nog wel echter een vraag over dat Alt + LG + LG..
Wat is dat LG? is dat een apparte toets o.i.d.? dit is mijn eerste bb, dus een raadsel voor mij
Gewoon de L en de G toets. Dus Alt ingedrukt en dan L + G + L + G.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er veel verschil tussen de

8520 en de 9700?

is de 9000 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:14:
[...]

Gewoon de L en de G toets. Dus Alt ingedrukt en dan L + G + L + G.
Super! dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:39:
[...]

Bij The Phone House wilde de verkoper op zijn eigen blackberry wel even proberen of deze gesynct kon worden met mijn Exchangeaccount van de universiteit. Dit heb ik toen maar even laten zitten, omdat er vertrouwelijke gegevens in dat account staan. Nu probeer ik uit te zoeken of de BB zowel de agenda, als de mail van mijn Exchangeaccount kan syncen
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:13:
[...]

Is BeBuzz nou de nieuwe naam van BerryBuzz, of is het toch een ander programma, en zoja, wat is er anders?
Ik heb geen idee wat anders is, het is wel een trial/free program, ofterwijl je kan 2 opties van de 5 / 6 gebruiken en wil je de andere dan moet je betalen. Alleen missing calls en als je gebeld word kan je aanpassen. Voor email, mms en sms etc moet je betalen. Beetje jammer. Verder nog niets geprobeerd. Ik heb nu wel dat ik gewoon mijn ringtone niet hoor, alles staat goed, maar als de telefoon gaat trilt deze alleen. Geen geluid of wonderbaarlijk zacht, heel vervelend, al een paar belangrijke telefoontjes gemist. Geen idee wat het kan zijn. Ik gebruik de meegeleverde houder van RIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:22:
Is er veel verschil tussen de

8520 en de 9700?

is de 9000 beter?
Vergelijk de specificaties eens op sites waar ze worden verkocht of lees even reviews. De 9700 is de gepimpte 9000 in het jasje van een Curve. De verschillen kun je allemaal op sites vinden waar deze modellen worden verkocht.

Toets voor de grap eens in google 8520 vs 9700, dan krijg je direct hits. Een maat van mij heeft de 9000 en ik heb de 9700. Hij heeft aardig wat dingen meegemaakt met o.a. de trackball die niet zo fijn waren. Het is een fijn groot toestel, maar ik ben nu al gewend aan het Curve formaat van de 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Ik heb geen idee wat anders is, het is wel een trial/free program, ofterwijl je kan 2 opties van de 5 / 6 gebruiken en wil je de andere dan moet je betalen. Alleen missing calls en als je gebeld word kan je aanpassen. Voor email, mms en sms etc moet je betalen. Beetje jammer. Verder nog niets geprobeerd. Ik heb nu wel dat ik gewoon mijn ringtone niet hoor, alles staat goed, maar als de telefoon gaat trilt deze alleen. Geen geluid of wonderbaarlijk zacht, heel vervelend, al een paar belangrijke telefoontjes gemist. Geen idee wat het kan zijn. Ik gebruik de meegeleverde houder van RIM.
Kijk een bij profielen, en dan opties voor het normale profiel met geluid. Misschien dat ie staat ingesteld dat als ie in de houder zit dat ie alleen trilt?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Heb een vraagje, dit is mijn eerste blackberry en leer elke dag weer nieuw dingen :9

De blackberry messenger werkt prima, kan lekker berichtjes sturen naar vriendjes en vriendinnetjes met een BIS abonnement via hun PIN nummer.

Maar ik had begrepen dat er ook een "ping" (de befaamde) functie aanwezig zou moeten zijn? zoiets als de buzz in msn, dus dat je een geluidje/tringeltje verstuurd zonder daadwerkelijk een tekstbericht mee te sturen. Ik kan deze optie nergens binnen mijn blackberry messenger vinden, klopt dit of mis ik iets?
Sending a Ping
# Open BlackBerry® Messenger, select the contact, view the menu, and select "Ping Contact." The contact will immediately receive a message that says "PING," and the phone will execute the personal settings.
de "Ping Contact." optie mis ik dus.
Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ