JudgeTreve schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:49:
Ben tot nu toe alle toestellen van HTC gewend...en overweeg over te stappen op BB...en wel de 9700.
Toch zijn er een paar dingen die ik me afvraag;
is het besturingssysteem "net zo volledig" als Windows Mobile?
(of moet je nog belangrijke programma's toevoegen?)
is het softwarematig goed stabiel? Met name de basic functies > bellen / sms / foto / internet
is het scherm goed te lezen (het lijkt wel klein / misschien ook de letters?)
komen er regelmatig updates uit zodat het toestel continu "onderhouden" wordt...?
Alvast Hartelijk dank...
Ik ben een Touch en een Touch Pro gebruiker en heb een 9700 gekocht.
Pluspunten:
- De 9700 heeft echt werkelijk waar NERGENS tijd voor nodig om te laden in verhouding met WM, zonder twijfel het grootste pluspunt van dit toestel.
- Opstarten gaat veel sneller
- Geen vastlopers, super stabiel tot dusver
- Handige sneltoetsen en alles is bereikbaar, niet zoals WM dingen ingedrukt houden om verborgen menutjes te tonen.
- Verschillende LED-kleuren voor activiteiten (mijn touch Pro deed altijd 1 soort kleur)
- Makkelijk Apps downloaden in App World (weinig NL software tot dusver)
- Eenvoudig home-menu icons aan te passen
- Die TouchFlo sms en email zag er gelikt uit maar was absoluut niet handig in gebruik.
- Makkelijk switchen tussen applicaties.
- Niet dat irritante pennetje (met vingers waren lang niet alle menu's te benaderen met WM).
- Batterijduur is bij mij 2x zo lang met BB.
- Push mail voor mijn IMAP en hotmail, geen vertraging meer.
Minpunten:
- Op de HTC HD2 zit een mooie Twitter integratie, BB heeft ook Twitter apps maar toch makkelijker.
- Persoonlijk vond ik het weer op HTC TouchFlo /WM erg handig, die ontbreekt (ook wel App voor).
- Heb nog wat problemen met syncen van Hotmail, gelezen berichten worden niet als gelezen weergegeven op PC.
Verder raad IK htc/wm-mensen aan: KOPEN het is een genot.