Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Supergaar, ik gebruik die holster niet eens, wie clipt dat ding nou om zijn broek? Gelukkig dat ik het nu weet, heb normaal altijd mijn pasjes/geld/telefoon los in mijn zak zitten.

Heb trouwens de classique theme gekocht en vind het zeker een verbetering, erg strak allemaal. Het enige wat ik wat minder vind is dat als je over de icoontjes heen beweegt ze een soort van "bounce" effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:50:
Supergaar, ik gebruik die holster niet eens, wie clipt dat ding nou om zijn broek? Gelukkig dat ik het nu weet, heb normaal altijd mijn pasjes/geld/telefoon los in mijn zak zitten.

Heb trouwens de classique theme gekocht en vind het zeker een verbetering, erg strak allemaal. Het enige wat ik wat minder vind is dat als je over de icoontjes heen beweegt ze een soort van "bounce" effect hebben.
Ik heb geen holster bij mijn unbranded toestel gekregen. Ik kreeg gewoon een pouch en die gebruik ik wel, dat voorkomt krassen op mijn beeldscherm :) Deze zit dan gewoon in mijn zak. Ik ga er nu in iedergeval wel op letten dat ik mijn portemonnee uit de buurt houd van mijn bankpasjes. Normaliter legde ik de pouch op mijn portemonnee, maar denk dat ik dat nu ff iets anders ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Even een kleine magnetische test gedaan en ja hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/20ggqbr.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door StephaN900 op 22-12-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals "gelukkig" dat ik dus niet de enige ben met 2 magnetische blackberry's..

Maar heeft niemand hier last van de "no available message stores" error bij het synchen met Outlook? Het hele internet staat er vol mee, alleen de oplossing die bij de meeste werkt, werkt bij mij niet.

Mijn setup:

Win 7
Outlook 2010 beta
BB 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een ervaring met geheugenkaartjes. Kan de 9700 16GB of 32GB aan zonder dat hij langzaam wordt. Ik wil het geheugen heel graag uitbreiden maar stoor me als het toestel langzaam wordt, maar heb natuurlijk wel een zo groot mogelijk geheugen. Dus graag jullie ervarigen.
Nog een vraag bij foto toevoegen als beller i.d. slaat hij sommige niet op. Andere foto's of contacten wel weer.. Iemand een idee waar dit aanligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik kan trouwens de nos app niet downloaden, iemand anders die het wel lukt op een 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
StephaN900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:28:
Ik kan trouwens de nos app niet downloaden, iemand anders die het wel lukt op een 9700?
Ik zal het morgen gelijk voor je proberen.
Heb je verder nog leuke (NL) apps geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
heb nu alleen
facebook
Hyves (moest wel via de site want via de appstore gaf hij aan dat ik mij niet in een land bevond waar de app beschikbaar is?)
Shazam (om te zien welke muziek er gedraaid wordt)
msn messenger
weerprogramma en classique theme

Maar naast het NOS heb ik ook niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:28:
Zowel de NOS app als de teletekst app werken prima bij mij. De teleteskt app is meegegaan van mijn vorige Blackberry en werkte gelijk na het syncroniseren, en de nos app heb ik zojuist geinstalleerd en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke OS draaien jullie? Ik heb namelijk het idee dat ik gedowngrade ben toen ik mijn BB voor het eerst aansloot op Desktop Manager... ik heb nu .344

Bovendien kwam ik op een rare bug. Had in mijn sms opties ingesteld dat berichten op de simkaart opgeslagen zouden worden.. vervolgens gingen heel mijn sms conversaties een eigen leven leiden, d.w.z. alles stond niet meer in de chronologische volgorde. De instelling weer teruggezet en de nieuwe smsjes kwamen wel in de juiste volgorde te staan.. vreemd!

Verder erg tevreden maar ik kom dan ook van de Storm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:51:
[...]

Zowel de NOS app als de teletekst app werken prima bij mij. De teleteskt app is meegegaan van mijn vorige Blackberry en werkte gelijk na het syncroniseren, en de nos app heb ik zojuist geinstalleerd en werkt ook prima.
Hmm vreemd, ik ga naar die pagina, hij laadt een wit scherm en dan gebeurt er gewoon niks. p.s. de youtube app werkt ook niet bij mij?

En @ de poster boven mij:
ik heb versie .351 (moest gelijk upgraden toen ik hem wilde syncen)

Ben overigens ook blij met mijn blackberry, gewoon weer fijn om een fysiek toetsenbord te hebben, maar voor de rest niet echt een vooruitgang als je van een iphone afkomt. Gelukkig gebruik ik het smsen/mailen dan ook heel veel.

Wat ik ook vervelend vind is dat er standaard geen mogelijkheid is om je calender items te zien, je kan wel die andere layout kiezen, maar dan mis je de dock icoontjes weer en telefoon/mail informatie vind ik weer minder boeiend.

Heb nu die classique+dock+today theme gekocht, maar vind eigenlijk dat ze standaard wel zoiets erin hadden mogen stoppen. Wat ik bedoel is dat in het onderstaande plaatje dat wanneer je over de calender heen scrollt hij alle aankomende afspraken gelijk laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk5/shankeithv/Capture13_14_45.jpg

Of ben ik nu aan het zeuren?

[ Voor 45% gewijzigd door StephaN900 op 23-12-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:47:
Iemand een ervaring met geheugenkaartjes. Kan de 9700 16GB of 32GB aan zonder dat hij langzaam wordt. Ik wil het geheugen heel graag uitbreiden maar stoor me als het toestel langzaam wordt, maar heb natuurlijk wel een zo groot mogelijk geheugen. Dus graag jullie ervarigen.
Nog een vraag bij foto toevoegen als beller i.d. slaat hij sommige niet op. Andere foto's of contacten wel weer.. Iemand een idee waar dit aanligt?
Ik heb er 16GB in zitten en nergens last van. Gebruik hem ook meer zakelijk dan prive en heb er niet veel muziek op staan. Maar hier werkt alles prima.
StephaN900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:50:
heb nu alleen
facebook
Hyves (moest wel via de site want via de appstore gaf hij aan dat ik mij niet in een land bevond waar de app beschikbaar is?)
Shazam (om te zien welke muziek er gedraaid wordt)
msn messenger
weerprogramma en classique theme

Maar naast het NOS heb ik ook niet meer nodig ;)
Welk weerprogramma gebruik je? Ik heb NOS mobiel ook geprobeerd en krijg het ook niet voor elkaar... Kan Hero14 misschien een duwtje in de goede richting geven :-)
Is me al gelukt, mocht iemand er nog problemen mee hebben dit is de link voor NOS Mobiel :)
StephaN900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:00:
[...]

Hmm vreemd, ik ga naar die pagina, hij laadt een wit scherm en dan gebeurt er gewoon niks. p.s. de youtube app werkt ook niet bij mij?

En @ de poster boven mij:
ik heb versie .351 (moest gelijk upgraden toen ik hem wilde syncen)
Mag hem wel weer eens updaten...hehe!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik draai .405...
Als er behoefte is over updates van nieuwe software, dan wil ik dat wel graag horen, dan hou ik jullie daarvan op de hoogte. Ik zeg er wel gelijk bij dat er GEEN changelogs zijn! RIM geeft ze namelijk niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-09 21:42
StephaN900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:00:
[...]
Ben overigens ook blij met mijn blackberry, gewoon weer fijn om een fysiek toetsenbord te hebben, maar voor de rest niet echt een vooruitgang als je van een iphone afkomt. Gelukkig gebruik ik het smsen/mailen dan ook heel veel.
Mis je niet erg de functionaliteit van de iphone? Los van de e-mail client natuurlijk.

Ik heb de iPhone 3GS nog in mijn "shortlist" staan. Of de bold 9700. (de Nokia E72 is afgevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook de bold 9700 aangeschaft.
Alleen doet m'n hyves app het niet?
Na m'n gebruikersnaam + wachtwoord te hebben ingevoerd geeft 'ie het volgende aan: 'fout tijdens het verbinden met hyves.'
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:08:
Gisteren ook de bold 9700 aangeschaft.
Alleen doet m'n hyves app het niet?
Na m'n gebruikersnaam + wachtwoord te hebben ingevoerd geeft 'ie het volgende aan: 'fout tijdens het verbinden met hyves.'
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Werkt hier prima, ff rebootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:40:
[...]

Werkt hier prima, ff rebootje?
Ook een reboot mocht niet helpen.
Mischien heeft het iets te maken met het feit dat m'n BBinternet nog niet is ingegaan?
Zit nu op een thuisnetwerk via de wifi-functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:53:
[...]

Ook een reboot mocht niet helpen.
Mischien heeft het iets te maken met het feit dat m'n BBinternet nog niet is ingegaan?
Zit nu op een thuisnetwerk via de wifi-functie
Geen idee... Probeer het anders eens als je BIS abonnement is geactiveerd. Maar zou raar zijn, want hij zou gewoon moeten verbinden. Kun je wel alle andere internet gerelateerde applicaties gebruiken? Misschien even opnieuw installeren. Ik heb geen idee. Werkt hier prima.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Om te zien of je BIS is geactiveerd, ga je naar:
  • Verbindingen beheren » Status Services
Bij BlackBerry Internet Service zou er onder het kopje 'Verbinding' Mobiel netwerk moeten staan. Zoniet, dan is BIS ook nog niet geactiveerd.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb 'm sinds gisteren ook in bezit. Erg blij mee moet ik zeggen.

Gebruik al jaren blackberry en heb zo langzamerhand alle versies wel gehad.

Klopt het dat het trackpad niet oplicht in het donker?
Alle andere toetsen zijn mooi verlicht, maar het trackpad is donker en moet je dus 'op gevoel' bedienen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat deze niet oplicht.

Wat ik denk is dat het eerder gewenning voor je is om hem 'op gevoel' te bedienen. Het kostte mij ook 2 dagen tijd voordat ik toetsenbord en trackpad goed onder knie had :)

• StephaN900
  • Niet online
Aeon schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:31:
[...]

Mis je niet erg de functionaliteit van de iphone? Los van de e-mail client natuurlijk.

Ik heb de iPhone 3GS nog in mijn "shortlist" staan. Of de bold 9700. (de Nokia E72 is afgevallen)
Jawel, maar ik had nog de oude iphone en niet de 3GS. Moest alleen veel meer bijbetalen voor de iphone vandaar dat ik voor de BB ben gegaan. En echt missen hoef ik hem ook niet, ik gebruik hem nu als mp3 speler ;).
Maar vergeleken met de iphone heeft de BB een besturingssysteem dat echt onmogelijk is om te gebruiken... Het spreekt niet allemaal voor zichzelf zoals bij de iphone. Maar ik kan er prima mee overweg en de batterijduur is vrij lang, dus mij hoor je niet klagen.

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hij is binnen en ik ben een tevreden gebruiker :D Ik heb wel 2 vragen:

- Vroeger was er blijkbaar ondersteuning voor een Youtube applicatie (de originele). Deze kan ik nu niet vinden. Waar kan ik deze downloaden, als hij nog beschikbaar is?
- Hoe krijg ik tethering met Hi aan de gang? Met de nieuwe desktop software lukt het (nog) niet.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Mikey P schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:07:
Hij is binnen en ik ben een tevreden gebruiker :D Ik heb wel 2 vragen:

- Vroeger was er blijkbaar ondersteuning voor een Youtube applicatie (de originele). Deze kan ik nu niet vinden. Waar kan ik deze downloaden, als hij nog beschikbaar is?
Deze is helaas niet beschikbaar.
- Hoe krijg ik tethering met Hi aan de gang? Met de nieuwe desktop software lukt het (nog) niet.
IP-modem » Configureren » Aangepast profiel toevoegen.

Hier vul je bij toegangspunt (APN) internet in en dan zou het moeten werken :)

• Mikey P
  • Niet online
DaMarcus schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:18:
[...]

Deze is helaas niet beschikbaar.

[...]

IP-modem » Configureren » Aangepast profiel toevoegen.

Hier vul je bij toegangspunt (APN) internet in en dan zou het moeten werken :)
Geweldig! Voorgaande manier lukte direct. Misschien iets voor in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
Nice, live vanaf de 9700 een bericht. Heerlijk snel en trackpad is top.
- Kan iemand mij vertellen hoe je op beginscherm pictogrammen wijzigd? Heb nou 3 mailboxen erop staan.
- Zijn er altijd 5 actieve programma's? Bb mes, tel, browser,start en berichten?

[ Voor 19% gewijzigd door josjos op 25-12-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06
josjos schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:46:
Nice, live vanaf de 9700 een bericht. Heerlijk snel en trackpad is top.
Kan iemand mij vertellen hoe je op beginscherm pictogrammen wijzigd? Heb nou 3 mailboxen erop staan.
Dat is de bovenste rij in je menu. Die icoontjes staan op je beginscherm.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
SgtElPotato schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:55:
[...]

Dat is de bovenste rij in je menu. Die icoontjes staan op je beginscherm.
Logisch.|:( Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb gisteren ook een 9700 gekocht. Nu zie ik dat de verf op de 2 toetsen naast de trackpad (links en rechts) niet helemaal netjes zijn afgewerkt? De randen zijn niet helemaal zwart. Als de trackpad verlicht wordt dan zie je witte plekjes waar er geen verf op zit :(

Hebben jullie dit ook, is dit normaal? Kan ik het terugbrengen?

[ Voor 25% gewijzigd door ken op 25-12-2009 11:03 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
ken schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:44:
Ik heb gisteren ook een 9700 gekocht. Nu zie ik dat de verf op de 2 toetsen naast de trackpad (links en rechts) niet helemaal netjes zijn afgewerkt? De randen zijn niet helemaal zwart. Als de trackpad verlicht wordt dan zie je witte plekjes waar er geen verf op zit :(

Hebben jullie dit ook, is dit normaal? Kan ik het terugbrengen?
Ik heb het niet. Je kunt het als het goed is ook wel zien op foto's op Internet. Of je er mee terug wilt gaan moet je zelf weten, of het kan weet ik zo niet. Misschien even bellen/mailen met je leverancier? De een zal er makkelijker over doen dan de ander.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb hem nu ook binnen, wat een fijn toestel. (behalve dat de mijne dus ook magnetisch is)
Alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat de sms/mms box alleen mijn sms inbox weergeeft? of is dit niet mogelijk?

Verder heb ik standaard keus uit 2 browsers, de 'gewone' en de WAP browser. Wat is het nut van beide browsers?

StephaN900, waar heb je dat thema vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik wil eigenlijk een blackberry als mijn abonnement begin volgend jaar afloopt. Het enige wat me eigenlijk nog tegenhoud is dat tomtom blackberry overslaat. Mijn vraag is dan ook, zijn er andere navigatie software welke wel voor de blackberry zijn en ook van goede kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
je hebt het gratis nav4all voor navigatie. en betaald kun je Garmin Mobile for Blackberry kopen.

ook schijnt amaze goed te werken op de vorige generatie Bold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
Eoghlear schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:18:
Ik heb hem nu ook binnen, wat een fijn toestel. (behalve dat de mijne dus ook magnetisch is)
Alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat de sms/mms box alleen mijn sms inbox weergeeft? of is dit niet mogelijk?

Verder heb ik standaard keus uit 2 browsers, de 'gewone' en de WAP browser. Wat is het nut van beide browsers?

Krijg je zoveel mms'jes dan die je wilt scheiden van de sms'jes? Ik weet wel dat je in 'berichten' in kan stellen dat je smsjes en mmsjes en/of mailtjes laat zien. Maar je kan geen smsjes en mmsjes scheiden volgens mij.

Heb wel zelf nog 2 vragen betreffende het telefoonboek:
- Is er een programma waarmee je je telefoonboek kan beheren op de pc? Als in je contacten invoeren op je pc (handmatig) en vervolgens in een keer overzetten naar je blackberry?
- Als je contacten opslaat nadat ze je hebben gebeld met een nummer die nog niet in je telefoonlijst staat, wilt hij hem automatisch opslaan als 'zakelijk nummer' terwijl het bij mij vaak/altijd nog gewoon 'mobiele nummers' zijn. Kan je ook instellen dat hij hem automatisch onder 'mobiele nummers' op wilt slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
basicbeat schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:31:
je hebt het gratis nav4all voor navigatie. en betaald kun je Garmin Mobile for Blackberry kopen.

ook schijnt amaze goed te werken op de vorige generatie Bold.
Garmin klinkt goed ! Iemand hier ervaring mee ? Werkt het een beetje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
[b][message=33164051,noline]
Eh hier gekocht voor $2
http://store.blackberryco...=43101&n=Classique-Docked

Was het ook wel waard, net wat fijner/overzichtelijker

Was trouwens opeens mijn bb messenger kwijt (denk na een upgrade). Opnieuw gedownload, maar ben nu ook al mijn contacten kwijt, heel gaar.

Enige waar ik nog van baal is dat je voor autolock €2.49 moet betalen iets wat mij toch standaard lijkt in een telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
clonedonkey schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:53:
[...]

Garmin klinkt goed ! Iemand hier ervaring mee ? Werkt het een beetje goed ?
Het zal geen Tomtom zijn, maar ik ben benieuwd. Hier is iig een review. Volgens mij heb je met deze software geen maps lokaal op je BB staan, maar haalt ie het van internet af. Dus heb je een data verbinding nodig, wat in het buitenland voor mij iig een nogo is.

Volgens deze review werkt het niet in Europa, maar op de site van Garmin zelf zie ik wel een Europeese versie staan voor $120 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorig weekend in het bezit van de 9700. Ik heb hem via de T-Mobile shop.
Ik zat eerst te twijfelen tussen deze en de e72.
Aangezien ik al een e71 had heb ik gekozen voor de Bold omdat ik denk dat de e72 tov de e71 niet zo vernieuwend is. Absoluut geen spijt van gehad. Het Toestel is snel, veel persoonlijke instel mogelijkheden en een supper scherp display.
Voor de gene die het willen weten, de bold 9700 is welliswaar wel branded, dwz een grijs T-Mobile logo op onderkant, een opstart/afsluit logo. T-Moble achtergrond en een w'n''w loge in het menu, maar wel Simlock vrij _/-\o_

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik krijg maandag mijn bold binnen :)

Volgende keer graag met wat meer inhoud posten.

[ Voor 45% gewijzigd door RoD op 27-12-2009 00:25 ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
Aeon schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 08:07:
[...]

Het zal geen Tomtom zijn, maar ik ben benieuwd. Hier is iig een review. Volgens mij heb je met deze software geen maps lokaal op je BB staan, maar haalt ie het van internet af. Dus heb je een data verbinding nodig, wat in het buitenland voor mij iig een nogo is.

Volgens deze review werkt het niet in Europa, maar op de site van Garmin zelf zie ik wel een Europeese versie staan voor $120 USD.
Garmin en Telenav zijn beiden in ieder geval niet als demo te downloaden voor de 9700. Ze ondersteunen T-Mobile, maar de telefoon zelf en KPN-Hi ondersteunen ze beiden nog niet. Verder zie ik inderdaad wel dat de maps op de server staan, maar het lijkt me stug dat je op deze manier gedwongen bent om de maps ook daadwerkelijk via je abo in het buitenland moet downloaden.
Ook niemand met ervaring op eerdere Blackberry's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Een vraag die nog niet beantwoord is voor de mede bold 9700/gmail gebruikers hier:

Ik forward al mijn mail naar mijn bold 9700, maar zit met een paar problemen:

1. Hij werkt niet zoals mail in macosx dat hij zeg maar 1:1 staat met de gmail account incl subfolders (archiefmappen)
2. Volgens mij kan ik ook niet onder een ander email adres replyen, dus stel er wordt een mail gestuurd naar stephan@stephan.nl dan komt die wel onder mijn gmail binnen op mijn bold, maar ik kan hem alleen versturen onder mijn gmail adres
3. ik kan dus ook niet emails verplaatsen naar een andere map binnen mijn gmail account

Iemand voor bovenstaande problemen een oplossing?

En de autolock functie die ontbreekt binnen de BB is daar een gratis oplossing voor of moet ik de autolock applicatie kopen die €2,50 kost? Het is niet veel geld, maar vind het gewoon belachelijk dat ik voor zoiets standaards geld moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
StephaN900 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:19:
Een vraag die nog niet beantwoord is voor de mede bold 9700/gmail gebruikers hier:

Ik forward al mijn mail naar mijn bold 9700, maar zit met een paar problemen:

1. Hij werkt niet zoals mail in macosx dat hij zeg maar 1:1 staat met de gmail account incl subfolders (archiefmappen)
2. Volgens mij kan ik ook niet onder een ander email adres replyen, dus stel er wordt een mail gestuurd naar stephan@stephan.nl dan komt die wel onder mijn gmail binnen op mijn bold, maar ik kan hem alleen versturen onder mijn gmail adres
3. ik kan dus ook niet emails verplaatsen naar een andere map binnen mijn gmail account

Iemand voor bovenstaande problemen een oplossing?

En de autolock functie die ontbreekt binnen de BB is daar een gratis oplossing voor of moet ik de autolock applicatie kopen die €2,50 kost? Het is niet veel geld, maar vind het gewoon belachelijk dat ik voor zoiets standaards geld moet betalen.
Ik heb zelf ook problemen met mijn inbox, en wel met een hotmail.com en live.nl adres (tevens de enige adressen die ik als push heb staan). Mijn mail komt veel te laat aan op mijn 9700, komt ook niet direct binnen als ik op 'nu synchroniseren druk' en mijn e-mailclient op de pc (Windows Live Mail) ziet niet eens dat ik berichten soms eerder op de 9700 heb geopend.
Heb al eerder iets gezien over serverinstellingen aanpassen van je client, maar dat kan ik volgens mij niet met Live Mail.

Beiks Keyboard Locker is een autolocker. Zelf (nog) niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hij pushed ze wel correct, daar zit het probleem niet bij mij gelukkig :). Zal die andere lock even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikey P schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:38:
[...]

Ik heb zelf ook problemen met mijn inbox, en wel met een hotmail.com en live.nl adres (tevens de enige adressen die ik als push heb staan). Mijn mail komt veel te laat aan op mijn 9700, komt ook niet direct binnen als ik op 'nu synchroniseren druk' en mijn e-mailclient op de pc (Windows Live Mail) ziet niet eens dat ik berichten soms eerder op de 9700 heb geopend.
Heb al eerder iets gezien over serverinstellingen aanpassen van je client, maar dat kan ik volgens mij niet met Live Mail.

Welke provider heb je? Bij vodafone is het voor live, hotmail, etc. heel simpel in te stellen via mobileemail.vodafone.nl. Daar kan je een speciale functie aanvinken en dan komt je mail haast direct aan, net als de sync met je inbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
Ok! Ik heb Hi en ben nog niet op de hoogte van zo'n oplossing voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
StephaN900 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:19:
[...]
Enige waar ik nog van baal is dat je voor autolock €2.49 moet betalen iets wat mij toch standaard lijkt in een telefoon...
autolock kan je gratis downloaden op http://www.geekandproud.net/blackberry-software. Werkt als een trein.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mikey P schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:38:
[...]

Google even op push with hotmail, daar staat hoe het moet. Had dit probleem namelijk eerst ook.

Ik heb nog een vraagje:

Sinds eergister doet mijn browser het niet meer. Hij start op en maakt verbinding (zegt ie), maar hij blijft de pagina maar laden terwijl er niks in beelt verschijnt. Zowel in wifi als via g3.
Al het andere werkt nog perfect.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

*knip* Deze vraag past beter in [ABO] BlackBerry Bold 9700 Levertijden- en abonnemententopic :)

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 27-12-2009 19:50 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb even een foto gemaakt van de keypad van mijn BB 9700:
Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/1911/sdc12802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/7974/sdc12803.jpg

Een vriend van mij heeft ook een Blackberry 9700 met hetzelfde "probleem"

Hebben jullie dit ook? Of ben ik nu erg aan het mieren**ken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
cv8x schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:04:
Even een vraag: Ik heb een T-mobile abbo met Pocket Internet Totaal Plus. Mocht ik een deze blackberry los kopen, kan ik er dan mee internetten/mailen etc? Of moet ik een apart BB internet abbo hebben?
Je zal geen gebruik kunnen maken van de blackberry diensten. Je zal voor mail waarschijnlijk losse apps nodig hebben, omdat de ingebouwde client ervan uitgaat dat je BIS of BES Hebt.

Volgens mij werken PING en Blackberry maps ook niet zonder BIS/BES.

[ Voor 6% gewijzigd door Aeon op 27-12-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

ken schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:50:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hehe, grappig. Ik bekijk net mijn - nieuwe - 9700 en die heeft exact hetzelfde op dezelfde twee toesten.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Ben tot nu toe alle toestellen van HTC gewend...en overweeg over te stappen op BB...en wel de 9700.
Toch zijn er een paar dingen die ik me afvraag;

is het besturingssysteem "net zo volledig" als Windows Mobile?
(of moet je nog belangrijke programma's toevoegen?)
is het softwarematig goed stabiel? Met name de basic functies > bellen / sms / foto / internet
is het scherm goed te lezen (het lijkt wel klein / misschien ook de letters?)
komen er regelmatig updates uit zodat het toestel continu "onderhouden" wordt...?

Alvast Hartelijk dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ken schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:50:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn 9700 heeft dit ook, maar het is niet echt bezwaarlijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Als mijn werk nou geen BB software op de Exchange server heeft staan, kan ik dan (push niet nodig) wel e-mail EN calender syncen met een BB 9700 (er vanuitgaande dat ik wel BIS heb) ?

Wat is trouwens het verschil bij Vodafone tussen Blackberry Basis als extra optie en BIS Nationaal ?

[ Voor 37% gewijzigd door BoXie op 27-12-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Aeon schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:28:
[...]

Je zal geen gebruik kunnen maken van de blackberry diensten. Je zal voor mail waarschijnlijk losse apps nodig hebben, omdat de ingebouwde client ervan uitgaat dat je BIS of BES Hebt.

Volgens mij werken PING en Blackberry maps ook niet zonder BIS/BES.
En internet?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
JudgeTreve schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:49:
Ben tot nu toe alle toestellen van HTC gewend...en overweeg over te stappen op BB...en wel de 9700.

is het softwarematig goed stabiel? Met name de basic functies > bellen / sms / foto / internet
komen er regelmatig updates uit zodat het toestel continu "onderhouden" wordt...?

Alvast Hartelijk dank...
Als je niets van het BB-besturingssysteem afweet is het handig om je eerst even te verdiepen in de materie alvorens je vragen stelt. Lees eens reviews, je vindt ze overal met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Is zo'n forum nou niet net daarvoor bedoeld? Om ervaringen uit te wisselen...?
Natuurlijk kan ik elke review lezen...maar dat zegt niets over ervaringen...
In real life is het toch heel anders dan in een review...tenminste dat is mijn mening.
Maar goed...dan weet ik in ieder geval waar ik niet moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik weet niet waarom jullie over een autolock praten... Die van mij springt na 1 minuut automatisch op wachtwoord na geen gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
JudgeTreve schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:26:
Maar goed...dan weet ik in ieder geval waar ik niet moet zijn...
Nou nou, niet zo kort af. Moderators nemen hun taak soms iets te serieus, maar dat wil niet zeggen dat anderen je niet kunnen/willen helpen. Ook blijft het Tweakers.net, een omgeving waarin sommige mensen nog wel eens moeite hebben de gewenste boodschap duidelijk over te brengen.

Ik heb op dit moment een Curve 8900, wordt gebruikt sinds maart zo ongeveer en ik begin me nu behoorlijk te irriteren aan de trackball. Vandaar vroegtijdig mijn abo verlengd met een 9700 :)

Mijn Curve loopt eens per twee maanden ongeveer vast. Dit is eigenlijk altijd bij het in-/uitstappen van de auto (lees: (de)connecten van Bluetooth). Na 2-3 minuten kan ik mn pin weer intoetsen en werkt het toestel weer. De tekst op het scherm is echt goed leesbaar, wat je hiervan op foto's ziet geeft veelal een realistisch beeld. Ik vind het toestel goed uitgerust qua standaard software, wat je nog toe wilt voegen kun je vaak gratis downloaden via appworld. Tot slot de updates, ik moet je zeggen dat ik mijn toestel niet update. Als het werkt, werkt het en vind ik het wel best. Volgens mij komen er vanuit RIM regelmatig updates, ik kan mn tijd gewoon niet besteden aan het back-uppen, upgraden en restoren.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Edjaaah schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:57:
[...]

Nou nou, niet zo kort af. Moderators nemen hun taak soms iets te serieus, maar dat wil niet zeggen dat anderen je niet kunnen/willen helpen. Ook blijft het Tweakers.net, een omgeving waarin sommige mensen nog wel eens moeite hebben de gewenste boodschap duidelijk over te brengen.

Ik heb op dit moment een Curve 8900, wordt gebruikt sinds maart zo ongeveer en ik begin me nu behoorlijk te irriteren aan de trackball. Vandaar vroegtijdig mijn abo verlengd met een 9700 :)

Mijn Curve loopt eens per twee maanden ongeveer vast. Dit is eigenlijk altijd bij het in-/uitstappen van de auto (lees: (de)connecten van Bluetooth). Na 2-3 minuten kan ik mn pin weer intoetsen en werkt het toestel weer. De tekst op het scherm is echt goed leesbaar, wat je hiervan op foto's ziet geeft veelal een realistisch beeld. Ik vind het toestel goed uitgerust qua standaard software, wat je nog toe wilt voegen kun je vaak gratis downloaden via appworld. Tot slot de updates, ik moet je zeggen dat ik mijn toestel niet update. Als het werkt, werkt het en vind ik het wel best. Volgens mij komen er vanuit RIM regelmatig updates, ik kan mn tijd gewoon niet besteden aan het back-uppen, upgraden en restoren.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
THNX...voor de info...
Ik begrijp overigens best wel dat sommige de indruk wekken dat ze zich er "gemakkelijk" van af maken, door anderen alles te laten uitzoeken. Dit waren echter gewoon vragen over het dagelijks gebruik...
De review van de HTC HD2 was ook goed...en in het dagelijks gebruik valt het voor een behoorlijk aantal gebruikers "erg" tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Heeft iemand toevallig een linkje naar een goed werkende versie van opera mini voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
JudgeTreve schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:49:

Alvast Hartelijk dank...
Ik ben een Touch en een Touch Pro gebruiker en heb een 9700 gekocht.
Pluspunten:
- De 9700 heeft echt werkelijk waar NERGENS tijd voor nodig om te laden in verhouding met WM, zonder twijfel het grootste pluspunt van dit toestel.
- Opstarten gaat veel sneller
- Geen vastlopers, super stabiel tot dusver
- Handige sneltoetsen en alles is bereikbaar, niet zoals WM dingen ingedrukt houden om verborgen menutjes te tonen.
- Verschillende LED-kleuren voor activiteiten (mijn touch Pro deed altijd 1 soort kleur)
- Makkelijk Apps downloaden in App World (weinig NL software tot dusver)
- Eenvoudig home-menu icons aan te passen
- Die TouchFlo sms en email zag er gelikt uit maar was absoluut niet handig in gebruik.
- Makkelijk switchen tussen applicaties.
- Niet dat irritante pennetje (met vingers waren lang niet alle menu's te benaderen met WM).
- Batterijduur is bij mij 2x zo lang met BB.
- Push mail voor mijn IMAP en hotmail, geen vertraging meer.
Minpunten:
- Op de HTC HD2 zit een mooie Twitter integratie, BB heeft ook Twitter apps maar toch makkelijker.
- Persoonlijk vond ik het weer op HTC TouchFlo /WM erg handig, die ontbreekt (ook wel App voor).
- Heb nog wat problemen met syncen van Hotmail, gelezen berichten worden niet als gelezen weergegeven op PC.

Verder raad IK htc/wm-mensen aan: KOPEN het is een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
Vonkie schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:33:
Heeft iemand toevallig een linkje naar een goed werkende versie van opera mini voor dit toestel?
Volgens mij zou de Opera Mini 5 beta 2 moeten werken op de 9700.
Wat is het verschil tussen Opera en de standaard?

Ik heb mijn Hotmail pushmail ingesteld en dit werkt. Alleen zodra ik berichten heb gelezen worden deze niet in Hotmail op mijn PC als gelezen beschouwd. Heeft iemand hier wel eens iets over gelezen?
Mijn instellingen:
Verwijderen op: Postvak en Handheld
Draadloos synchroniseren: Aan
Bij conflicten: Postvak wint

[ Voor 30% gewijzigd door josjos op 28-12-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hoe zit het eigenlijk met push email?

Als ik een mail vanaf mijn computer naar mezelf stuur, dan kan dit tot 15 min. duren voordat dit op mijn BB wordt binnen gehaald.

Kan ik dit instellen naar bijv. 5 min? Is het ook mogelijk om handmatig de mails binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Je kunt eens kijken of het op hotmail.com wel als gelezen wordt beschouwd. If so, dan ligt het waarschijnlijk aan Outlook of Hotmail geeft niet door aan Outlook dat er een e-mail gelezen is (heeft dan waarschijnlijk met online en local data te maken, waarschijnlijk door POP3)

Mijn branded 9700 is binnen, maar heeft onder het toetsenbord T-Mobile staan. Is er een manier om dit er van af te krijgen zonder al te veel beschadigingen?

Ik kan op mijn curve zo snel geen instelling vinden om die 15min. aan te passen. Wel heb je de mogelijkheid om handmatig te synchroniseren, dan ontvang je direct je mail. Ik doe dat meestal in de ochtend, omdat het snachts nog wel eens mis wil gaan met syncen, waardoor je geen e-mail meer binnen krijgt zonder een handmatige sync.

[ Voor 27% gewijzigd door Edjaaah op 28-12-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
ken schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:26:
Hoe zit het eigenlijk met push email?

Als ik een mail vanaf mijn computer naar mezelf stuur, dan kan dit tot 15 min. duren voordat dit op mijn BB wordt binnen gehaald.

Kan ik dit instellen naar bijv. 5 min? Is het ook mogelijk om handmatig de mails binnen te halen?
Met watvoor mail account doe jij dit? Bij push-mail is de tijd ong 3 sec na het klikken op de verzendknop op mijn PC.
Edjaaah schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:26:
Je kunt eens kijken of het op hotmail.com wel als gelezen wordt beschouwd. If so, dan ligt het waarschijnlijk aan Outlook of Hotmail geeft niet door aan Outlook dat er een e-mail gelezen is (heeft dan waarschijnlijk met online en local data te maken, waarschijnlijk door POP3)
Op hotmail.com worden de mails ook niet verwijderd en ook niet als gelezen beschouwd.

[ Voor 32% gewijzigd door josjos op 28-12-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

josjos schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:48:
[...]

Met watvoor mail account doe jij dit? Bij push-mail is de tijd ong 3 sec na het klikken op de verzendknop op mijn PC.
Dit is met mijn @Home account. Ik vind dit eigenlijk wel vreemd omdat ik eigenlijk verwacht dat mijn mail direct opgehaald wordt op mijn BB. Ligt dit aan @Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Misschien dat ik er in de vluggigheid overheen heb gelezen maar ik heb al 4 jaar een BlackBerry in mijn bezit waar die geweldige trackball op zit, de mensen die hier ook een trackball hadden;

Hoe is de navigatie van dat touchpad achtig ding?

Voldoet dat net zo goed of beter dan de trackball?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een T-Mobile branded toestel. Nu heb ik een BB Bold 9700 bottom cover besteld om het T-Mobile logo te verwijderen. Nu vraag ik me alleen af of ik de software ook gewoon kan vervangen door unbranded software. Ik ga mijn BB namelijk gebruiken icm KPN en het T-Mobile abonnement in een ander toestel. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
Gaat niet lukken. Je kunt wel andere software installeren echter zal de T-Mobile versie elke keer contact proberen te maken met een andere APN. Dit kan je er NIET afhalen. Waardoor een T-Mobile toestel onbruikbaar is op een ander netwerk. Andersom kan het wel. Dus een KPN toestel werkt weer wel met T-Mobile omdat T-Mobile ook verbinding maakt met Blackberry.net

Dus het gaat neit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
NicoF schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:17:
Gaat niet lukken. Je kunt wel andere software installeren echter zal de T-Mobile versie elke keer contact proberen te maken met een andere APN. Dit kan je er NIET afhalen. Waardoor een T-Mobile toestel onbruikbaar is op een ander netwerk. Andersom kan het wel. Dus een KPN toestel werkt weer wel met T-Mobile omdat T-Mobile ook verbinding maakt met Blackberry.net

Dus het gaat neit werken
Huh? Ik dacht dat ik eerder iemand hoorde zeggen dat er geen SIMlock op de branded versie zit. Kan je het ook niet verwijderen door een andere ROM er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Er zit idd geen simlock op. Maar op de bootROM zit een beperking. Hij maakt verbinding met mail.t-mobile.com (of iets in de trant) waardoor je geen toegang krijgt als je er een andere simkaart in doet.
Je kunt je BB dan wel gebruiken om te bellen en sms'en maar toegang tot BIS/BES gaat dan NIET werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Overigens is dit op geen manier eruit te krijgen. Ook niet via RIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Ok, dus zal het nooit mogelijk zijn om met een t-mobile versie een andere provider te kiezen. Ook niet na bijvoorbeeld 2 jaar.

Goed om te weten. Ik betaal wel meer voor mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
http://www.youtube.com/watch?v=ZNvYKSSThEQ

je kunt de simlock er wel afhalen.... of je de branded software daarmee ook verwijdert denk ik niet
werkt ook voor T-Mobile NL

[ Voor 165% gewijzigd door jatmoos op 28-12-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Het heeft vrij lang bij mij geduurd voordat ik erachter was. Zelfs T-Mobile snapte mijn probleem niet. "Hij is toch simlockvrij meneer?!".
Maar het heeft nooit gewerkt. Bij T-Mobile is het zelfs mogelijk sinds 30 april 2009 om simlockvrije (unbranded) BB's te gebruiken. IVM hetzelfde euvel. Twee jaar geleden simlockvrije Pearl gekocht maar werkte niet met BIS omdat T-Mobile een andere APN gebruikt. Nu hebben ze het wel open gezet. Er waren toen daarna ook veel problemen met de BB Bold en dat mensen extra kosten in rekening kregen. Dit had allemaal met de APN instellingen te maken. Overigens is instellingen niet het juiste woord aangezien je niets kunt instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Aangezien ik niet zo van het software-updaten ben heb ik dit nooit eerder gedaan. Nu ik van een Curve naar een Bold ga heb ik de Desktop Manager geïnstalleerd. Er gaat echt een wereld voor me open, die lui bij Blackberry snappen het wel :)

Zonder problemen upgraden, automatisch je programma's weer installeren en je contacten weer terugzetten. Ge-wel-dig, nog meer reden om voorlopig gebruik te blijven maken van een Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Het is mij nog steeds niet duidelijk :

- Bij een 9700 : ik heb Google Apps e-mail (= gmail met eigen domeinnaam). Gaat dat werken via BIS als pushmail. En hoe verloopt de mailroutering dan ? Haalt Blackberry de mail op bij Google en pusht hij ze dan naar mijn telefoon ?

- Wat kan ik doen met de Blackberry als op mijn werk wel Exchange wordt gebruikt (Hosted) maar geen Blackberry ondersteuningssoftware op die server. Kan ik dan wel kalender en e-mail syncen (handmatig?) of helemaal niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
josjos schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:55:
[...]

Ik ben een Touch en een Touch Pro gebruiker en heb een 9700 gekocht.
Pluspunten:
- De 9700 heeft echt werkelijk waar NERGENS tijd voor nodig om te laden in verhouding met WM, zonder twijfel het grootste pluspunt van dit toestel.
- Opstarten gaat veel sneller
- Geen vastlopers, super stabiel tot dusver
- Handige sneltoetsen en alles is bereikbaar, niet zoals WM dingen ingedrukt houden om verborgen menutjes te tonen.
- Verschillende LED-kleuren voor activiteiten (mijn touch Pro deed altijd 1 soort kleur)
- Makkelijk Apps downloaden in App World (weinig NL software tot dusver)
- Eenvoudig home-menu icons aan te passen
- Die TouchFlo sms en email zag er gelikt uit maar was absoluut niet handig in gebruik.
- Makkelijk switchen tussen applicaties.
- Niet dat irritante pennetje (met vingers waren lang niet alle menu's te benaderen met WM).
- Batterijduur is bij mij 2x zo lang met BB.
- Push mail voor mijn IMAP en hotmail, geen vertraging meer.
Minpunten:
- Op de HTC HD2 zit een mooie Twitter integratie, BB heeft ook Twitter apps maar toch makkelijker.
- Persoonlijk vond ik het weer op HTC TouchFlo /WM erg handig, die ontbreekt (ook wel App voor).
- Heb nog wat problemen met syncen van Hotmail, gelezen berichten worden niet als gelezen weergegeven op PC.

Verder raad IK htc/wm-mensen aan: KOPEN het is een genot.
HARTELIJK DANK! Hier heb ik wat aan...
Geweldig dat je het zo uitgebreid hebt neergezet...

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik heb bij T-Mobile via een webapp mijn e-mailadres en wachtwoord ingevoerd, toen kreeg ik een e-mail met een .dat bijlage. In die e-mail stond dat ik die niet mocht verwijderen. Dat heb ik tot op heden nog niet gedaan en ik ontvang mijn e-mail nog steeds. Hoe het werkt weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
BoXie schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:57:
Het is mij nog steeds niet duidelijk :

- Bij een 9700 : ik heb Google Apps e-mail (= gmail met eigen domeinnaam). Gaat dat werken via BIS als pushmail. En hoe verloopt de mailroutering dan ? Haalt Blackberry de mail op bij Google en pusht hij ze dan naar mijn telefoon ?

- Wat kan ik doen met de Blackberry als op mijn werk wel Exchange wordt gebruikt (Hosted) maar geen Blackberry ondersteuningssoftware op die server. Kan ik dan wel kalender en e-mail syncen (handmatig?) of helemaal niks ?
Als jou Google Apps hetzelfde werkt als een gmail account dan kan je hem instellen als push account ja,
Je stelt dit op je blackberry in (op online webpage) en na 1 tot 20 minuten moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Zeg zelfs een speciale plugin voor Gmail / Google Mail :

http://na.blackberry.com/...s/communication/gmail.jsp

Gebruikt iemand deze ? Werkt dat al op de 9700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ 81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 14:15
Ik heb de 9700 (GSM Web) nu 3 weken in gebruik en heb vanaf het begin al een tal van problemen:

-Geluidskwaliteit van de normale speaker tijdens bellen: kraakt en als iemand een uithaal maakt met zijn stem, vervormt het geluid. Net een speaker die 'over zijn zeik' gaat.
-Nog vreemder: dit slechte geluid komt ook opeens uit mijn bluetooth headset, welke altijd perfect geluid had icm andere telefoons. Kan dit slechte geluid via buetooth worden doorgegeven?
-Als ik in welk profiel dan ook instel dat ik geen trilfunctie wil tijdens gebeld worden, gebeurt dit toch.
-Start soms vanzelf opnieuw op.

Heb eerlijk gezegd geen zin om de telefoon op te sturen, maar voel me nu wel genoodzaakt.

Oscar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje,

ik heb de 24ste een abbo afgesloten via hi.nl

met Blackberry Eindeloos Online!!!

Mijn vraag is of iemand weet of dit alles ondersteund bij de BB!!!

Zoals ping, email en msn etc.

Ik heb een abbo afgesloten met een BB 9700

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

BoXie schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:18:

Wat is trouwens het verschil bij Vodafone tussen Blackberry Basis als extra optie en BIS Nationaal ?
BB Basis is goedkoper, maar de internetsnelheid is een stuk lager.

Als je de Bold 9700 hebt, wil je snel internetten, toch?
Dan is de BIS beter, aangezien die max 3.6Mb/s haalt.

Gebruik je 'm alleen puur voor mail, dan kun je over het algemeen goed uit de voeten met de Basis. (scheelt weer wat euro's haha)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ 81
Hoe kan je trouwens de settings van het Home menu veranderen? Inconen verwisselen e.d. Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Typ 81 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:43:
Hoe kan je trouwens de settings van het Home menu veranderen? Inconen verwisselen e.d. Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.
3 keer op de BB-knop werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ 81
Novi schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:45:
[...]

3 keer op de BB-knop werkt niet?
Ja hehe ik zie nu pas dat je homescreen het begin van het normale menu is, die link had ik even niet gelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb nu vanaf vandaag mijn bb9700 binnen, en bevalt me zeker.
Het is alleen flink wennen, ik gebruikte de Google G1 maar pfff wat een verschil.

Weet iemand of je de standaard icons op het welkomst scherm kan wijzigen en daar bv msn neer te zetten? kwartje viel wat later

En ben ik bezig met downloaden van de v5.0.0.351 versie van Rogers, of is er ook een brandloze?

Hier vandaan : klik

Edit/ gaat hem ook niet worden, ik blijf hangen op 5.0.0.344 :O hij geeft wel aan dat ie is geupdate...
Edit/ ook weer opgelost door het zo te doen:

1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.

The process takes about 45 minutes to an hour depending on how much data you have to backup and restore during the process. Once it's done loading the new OS it will reboot (it may do this twice during the entire process.) You will see a white screen with an hourglass for up to 20 minutes at a time while the AppLoader says "waiting for initialization."
If, for some reason, you end up with a white screen with small icons and the number 507, simply connect to the PC again and run Loader.exe again and it should load the OS to the device.

[ Voor 86% gewijzigd door Ronnymes op 29-12-2009 08:54 ]

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vind het een wereldtoestel, maar er is 1 groot minpunt!

De toetsenblokkering werkt voor geen meter, aangezien ie er bij de minste of geringste beweging af schiet en ik dus random mensen ga bellen vanuit mn broekzak.
Kan ik die unlock knop bovenop uitschakelen? Of iig een code verbinden aan het unlocken?
Heb gezocht in het menu maar kan helaas niks vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:18:
Als mijn werk nou geen BB software op de Exchange server heeft staan, kan ik dan (push niet nodig) wel e-mail EN calender syncen met een BB 9700 (er vanuitgaande dat ik wel BIS heb) ?

Weet iemand dit? Ik wil (indien kalender en pushmail naadloos werkt met mijn webmailaccount van de universiteit) ook een BB9700 aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:37:
[...]

Weet iemand dit? Ik wil (indien kalender en pushmail naadloos werkt met mijn webmailaccount van de universiteit) ook een BB9700 aanschaffen
Zelf kon ik toentertijd op mijn school probleemloos mijn email ontvangen op de BB 8310, die koppelde ik door in te stellen via mobileemail.vodafone.nl (BIS) maar dat ligt ook weer aan de instellingen op jouw school, misschien blokkeren ze het.
JB schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:21:
Misschien dat ik er in de vluggigheid overheen heb gelezen maar ik heb al 4 jaar een BlackBerry in mijn bezit waar die geweldige trackball op zit, de mensen die hier ook een trackball hadden;

Hoe is de navigatie van dat touchpad achtig ding?

Voldoet dat net zo goed of beter dan de trackball?
Kan iemand hier antwoord op geven?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus