Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
Ik heb nu de volgende party:

main: melee met volledige two handed skills
Alistar: Tank met volledige shield abilities
Wynne: met alle heal abilities
Liliana: met alle arrow abilities.

Petrify en stone fist is echt een gouden combinatie om vijanden in een keer te shatteren. Hij lukt niet altijd, maar soms kun je een paar keer reloaden om in een keer de sterkste enemy uit te schakelen.

Verder is liliana echt de waardelooste party member, behalve dan dat ze elke kist open krijgt en iedereen kan beroven. op de een of andere manier raken haar pijlen maar nauwelijks of doen eigenlijk weinig damage, terwijl haar dexterity toch behoorlijk hoog (meer dan 40 ofzo).

Vanaf welk level kun je trouwens aan de twee draken beginnen? Mijn party is nu level 14, maar ik wordt echt direct met de grond gelijk gemaakt. Vooral de tank en mn main melee worden als ragdolls door de lucht gesmeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Ik speel gewoon op normal, dus zo indrukwekkend is het inderdaad niet. :)

Weet niet of ik het spel nog een keer op een hogere moeilijkheidsgraad ga spelen, want ik ben nu ver met m'n twee playthrough en ik moet zeggen dat ik niet zoveel zin meer heb om alles nogeens te gaan doen. Vooral het Orzammar gedeelte staat me een beetje tegen. Helaas heb ik m'n lijst achievements (XBOX) nog lang niet compleet, dus misschien dat ik het even weg leg en later nog eens een warrior aanmaak.

Als ik dit zo teruglees dan moet ik concluderen dat dit spel voor mij niet gelijk staat aan Baldur's Gate, aangezien ik daar zoveel playthroughs heb gedaan en het nog niet verveelde. Neemt niet weg dat ik het een erg leuk spel vind en ik zeker geen spijt heb van de aanschaf en de 60+ die ik er nu toch in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
anandus schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:49:
[...]
Als je iedereen laat leven krijg je de Helm of the Red (of zoiets :) ) en Loyd's Magic Ring (die krijg je ook als alleen Loyd overleefd)
Maar moeten dan ook alle unnamed militia overleven of alleen de sleutelfiguren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:51:
[...]

Maar moeten dan ook alle unnamed militia overleven of alleen de sleutelfiguren?
Dat weet ik niet, ik had gewoon iedereen laten overleven, dus ik kan daar niets over zeggen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Aurelium schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:51:
Verder is liliana echt de waardelooste party member, behalve dan dat ze elke kist open krijgt en iedereen kan beroven. op de een of andere manier raken haar pijlen maar nauwelijks of doen eigenlijk weinig damage, terwijl haar dexterity toch behoorlijk hoog (meer dan 40 ofzo).
Heb je ook wel een goede boog? En boogschieten is over het algemeen volgens mij aardig buggy.
Ik heb haar zelf gewoon als dual wielder en dan is ze toch vrij sterk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Tsurany schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Heb je ook wel een goede boog? En boogschieten is over het algemeen volgens mij aardig buggy.
Ik heb deFalon'Din's Reach uit dat elven woud opgeduikelt. 9.60 damage, dus volgens mij zit dat wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Aurelium op 19-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

anandus schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:49:
[...]
Als je iedereen laat leven krijg je de Helm of the Red (of zoiets :) ) en Loyd's Magic Ring (die krijg je ook als alleen Loyd overleefd)
Bij mij ging idd ook alleen Murdock kapot, maar ik heb wel wat items ontvangen. Ik zit nu even te twijfelen wat dat precies was.

Had (bijna?) alle quests gedaan. De archer, Dwynn, de olie, de blessing, maar van het bier weet ik niets. Ik heb die barkeeper het gevecht in gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Tsurany schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:55:
[...]

tja, boogschieten is lastig, je moet volgens mij vooral critten op mages etc. Hunter is idd vrij gimped. Wat wel een voordeel is, is dat je op bazen lekker van een afstandje haar kan laten schieten. Bij een draak is een rogue vrij waardeloos, wordt de hele tijd weggeschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb Leliana wel een keertje een groepje mages in haar eentje aan stukken laten schieten :+

Alle chars op max range vastzetten en haar laten schieten. Met mn mage chainhealen en met beetje geduld was de groep weg zonder ook maar in de buurt te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:10:
Heb Leliana wel een keertje een groepje mages in haar eentje aan stukken laten schieten :+

Alle chars op max range vastzetten en haar laten schieten. Met mn mage chainhealen en met beetje geduld was de groep weg zonder ook maar in de buurt te komen :+
Ik geef dan toch de voorkeur aan mijn Dwerg die beserk activeert om de betreffende mage vervolgens met een critical strike met zn two handed sword in tweeen te kliefen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

En dat maakt dit spel dan ook weer leuk. Iedereen gebruikt zijn eigen combinaties van characters/spells/talents/equipment om tot het eindresultaat te komen.

Dit zorgt er bij mij wel voor dat ik hem zeker nog wel een keer ga spelen in een hogere moeilijkheidsgraad.

Vraag over de personal quest van Morrigan
spoiler:
Iemand nog tips om Flemeth te verslaan? Ik heb een poging op level 10 gedaan maar de slijtageslag kon ik niet winnen op dat moment. Mijn potions raakten op en daarna was het snel afgelopen met de groep.

Omdat Morrigan niet mee kan heb ik alleen Wynne als mage

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja hele goeie tip, wacht effe een paar levels. Op jou level is die quest nog vrij pittig. Het kan wel, mits je heel goed micromanaged, maar op een hoger level zal hij wel veel makkelijker zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aurelium schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:51:
Ik heb haar op auto-levelup staan maar ze krijgt in de Mage Tower het gros van de locked chests echt niet open (Zevran lvl 11 ook niet). Misschien dat dat nog bijtrekt als ze een paar lvl's stijgt (nu lvl 10). Als ik nog eens opnieuw begin dan toch maar zelf iederen levellen, nu level ik alleen m'n eigen char zelf.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ook sloten openen is een separate skill. Bij mij is ze level 9 en heeft het derde (en op een na hoogste) skill level in lockpicking gehaald. Waarschijnlijk heeft de AI die skill niet mee laten groeien.
AFAIK is je lockpicking skill niet afhankelijk van je stats, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De AI heeft dat waarschijnlijk niet mee laten groeien nee, maar dat blijk ik wel vreemd vinden voor een roque. Ik dacht dat cunning ook nog wat invloed op lockpicking maar ik kan daar geen bron meer van vinden....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

cunning en dexterity hebben direct invloed op je combat en indirect op sommige skills. Niet op je talents afaik. En lockpicking is een talent, itt wat ik hhierboven zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Lockpicking is afhankelijk van alleen je Cunning. (http://dragonage.wikia.com/wiki/Rogue_Talents#Deft_Hands).

Mijn Leliana heeft derde level Lockpicking en iets van 30 cunning, maar krijgt in de begin gebieden alsnog niet alles open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zo vanavond (*kuch*vannacht*kuch*) flink doorgespeeld. Heb het eindelijk een beetje door, maar moet zeggen dat het met Wynne wel een stuk makkelijker in de party ging om een of andere reden. Dus het volgende wat ik ga doen is naar Denerim om mn main spirit healer te maken. Dan kan ik weer Morrigan ernaast gebruiken.

Maar goed. Alistair heeft eindelijk wat fatsoenlijke tank-skills. En mijn main is ook flink sterker geworden met wat nieuwe gear uit de mage tower (en alle gratis attributes in de fade :P).

Was verder gegaan met Redcliffe tot aan de jongen. Toen heb ik besloten de mages het op te laten lossen en heb ik de Circle tower gecleared wat echt een eitje was eigenlijk. Zelfs de eindbaas was in 1x dood met 2 healers. Toen Zefron nog even om zeep geholpen en de quest in Redcliffe afgemaakt.

Morgen dus naar Denerim voor mn Spirit healer tome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bosmonster schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 04:39:
Zo vanavond (*kuch*vannacht*kuch*) flink doorgespeeld. Heb het eindelijk een beetje door, maar moet zeggen dat het met Wynne wel een stuk makkelijker in de party ging om een of andere reden. Dus het volgende wat ik ga doen is naar Denerim om mn main spirit healer te maken. Dan kan ik weer Morrigan ernaast gebruiken.

Maar goed. Alistair heeft eindelijk wat fatsoenlijke tank-skills. En mijn main is ook flink sterker geworden met wat nieuwe gear uit de mage tower (en alle gratis attributes in de fade :P).

Was verder gegaan met Redcliffe tot aan de jongen. Toen heb ik besloten de mages het op te laten lossen en heb ik de Circle tower gecleared wat echt een eitje was eigenlijk. Zelfs de eindbaas was in 1x dood met 2 healers. Toen Zefron nog even om zeep geholpen en de quest in Redcliffe afgemaakt.

Morgen dus naar Denerim voor mn Spirit healer tome!
Mooi om te horen dat het een stuk beter gaat nu. Ik had met m'n eerste character hetzelfde en liep toen vast bij de quests in Orzammar. Was toen een archer en deed schijtdamage, dus ik dacht: ik begin opnieuw, archers zijn blijkbaar slecht. Bleek dat ik gewoon veel verkeerde keuzes voor skills en attributes had gemaakt, want nu heb ik ook een archer en die doet zeer goede damage. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:43
@bosmonster
wynne kan je toch spirit healer leren?

inprincipe kunnen al je party members hun skills leren. dan hoef je geen tomes te kopen.
er zijn een paar skills die niet van je party members geleerd kunnen worden

warrior
reaver

mage
arcane warrior
bloodmage

rogue
dualist
ranger

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Volgens de DA:O wiki kan zij het niet leren, maar ik kan het er even vragen :)

Tome kopen is ook maar relatief overigens. Las dat als je na het kopen en gebruiken een vorige savegame laadt je die spec ook hebt unlocked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 02-10 16:25
lol er zit ook wel een dikke bug in het start gebied zeg.... je kunt gedurende je initiation als Grey Warden al level 20/hoger worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb het vermoeden dat daar heeeeel veeeeel repetitief grinden bij komt kijken :+ (neem even aan dat er ergens een paar monsters blijven respawnen ofzo)

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:43
de specs die ik van mijn companions heb geleerd zijn

wynne
spirit healer

morrigan
shapeshifter

leliana
bard

zevhran
assasin

orghen
berserker

alistair
templar

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah thanks, dan ga ik wynne maar even uithoren :+

Is ranger trouwens een goede spec voor Leliana? De extra combat pet lijkt me wel relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Bosmonster schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:50:
Ik heb het vermoeden dat daar heeeeel veeeeel repetitief grinden bij komt kijken :+ (neem even aan dat er ergens een paar monsters blijven respawnen ofzo)
nee hoor het is nog veeeeeel makkelijker :P ongeveer 20 minuten met Duncan praten:

* praat met duncan
* ik heb maar 1 van de 2 componenten
* duncan zegt ga dan verder zoeken

rinse & repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jaguar645 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:48:
lol er zit ook wel een dikke bug in het start gebied zeg.... je kunt gedurende je initiation als Grey Warden al level 20/hoger worden :P
En hoe doe je dat? Door de wilds gewoon maximaal te exploren?

edit: anders dus. Hoe word je dan level 20 door die babbel?

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 20-01-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
1) je moet eerst de wilds in
2) verzamel 3 vials of darkspawn blood
3) ga terug naar het kamp en babbel met Duncan
4) vertel hem dat je er pas 1 van de 2 hebt
5) praat weer met Duncan
6) vertel hem dat je er pas 1 van de 2 hebt
7) and so on

Je krijgt namelijk toch xp voor een deel van de quest kennelijk en je krijgt dit elke keer weer als je met hem praat. Op de xbox is het heel makkelijk button bashen (hele tijd X+A tegelijkertijd indrukken) was in ieder geval makkelijk een van de achievements scoren zo :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jaguar645 op 20-01-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Jaguar645 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:00:
[...]

nee hoor het is nog veeeeeel makkelijker :P ongeveer 20 minuten met Duncan praten:

* praat met duncan
* ik heb maar 1 van de 2 componenten
* duncan zegt ga dan verder zoeken

rinse & repeat
Hoeveel XP krijg je daar dan voor? Veel kan het niet zijn en om level 20 te halen heb je toch echt een hoop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:24
Amras schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:41:
[...]

Morrigan zou je bijvoorbeeld de Cone of Cold spell kunnen geven, waarmee je de vijanden die langs je tank lopen voor een redelijk tijd kunt freezen. Leliana zou je inderdaad Arrow of Slaying kunnen geven, al gaat dat helemaal aan het begin van het spel nog niet lukken. Als je deze uiteindelijk wel hebt dan kun je die prima gebruiken om veel HP van de sterkste vijand af te halen. Morrigan kun je Force Field geven om 1 vijand een vrij lange tijd vast te zetten (soort WoW rogue sap, maar dan van afstand) en later Crushing Prison, wat daarbij nog behoorlijke damage doet.

Probeer je dus voornamelijk te richten op CC en daarna pas damage! :)
Al eens geprobeerd om Force Field op je tank te casten? ;) Als die alle aggro heeft, zal er heel lang geen dmg op de tank gedaan worden en kan jij mooi AoE casten van een afstandje zonder dat je tank geraakt wordt.

Helaas heb ik Force Field heel vaak op mezelf moeten casten (ik als rogue). Op 1 of andere manier ging iedereen op mij. Maar ik maak ook geen gebruik van een echte tank maar van Sten. Ik heb namelijk nog weinig nut gevonden in het meenemen van een character met shield :/. Stinging Swarm is trouwens ook erg handig.
Ik speel gewoon op normal, dus zo indrukwekkend is het inderdaad niet. :)

Weet niet of ik het spel nog een keer op een hogere moeilijkheidsgraad ga spelen, want ik ben nu ver met m'n twee playthrough en ik moet zeggen dat ik niet zoveel zin meer heb om alles nogeens te gaan doen. Vooral het Orzammar gedeelte staat me een beetje tegen. Helaas heb ik m'n lijst achievements (XBOX) nog lang niet compleet, dus misschien dat ik het even weg leg en later nog eens een warrior aanmaak.
Je kan je moeilijkheidsgraad op elk moment aanpassen he. Dus je hoeft op zich niet opnieuw te beginnen. Als je de eerste keer al op Normal hebt uitgespeeld, is Nightmare op zich niet echt moeilijk.

En voor de mensen die problemen hebben met Ranged, ik snap jullie niet. Ik heb nergens last van met misses en te weinig damage. Leliana (en ikzelf) doen aardig wat damage per hit. Met Curse of Weakness Mark of Death + Arrow of Slaying kan je zo 600+ damage veroorzaken. Daarnaast is scattershot ook erg handig.
De stats op dit moment van Leliana zijn:
29 strength,
45 dexterity,
29 willpower,
38 cunning
Ook heb ik haar equiped met heel veel +stamina items, waardoor ze redelijk was high damage skills kan doen. Daarnaast met de bard skill regenerate ze ook nog eens stamina.

Ikzelf ben specced op dual hand, maar heb ook Arrow of Slaying bemachtigt. Mijn stats zijn:
31 strength,
50 dexterity,
27 willpower,
30 cunning,
25 constitution
Equiped met een spell interupting dagger. En op mijn main sword +5 fire, +5 frost, +5 electricity dmg. Daarnaast cloak op de max zodat ik op mages en archers kan sneaken.

Daarnaast heb ik Sten die alle aggro heeft en Leliana met een hunter pet die ook de aggro heeft. Mijn healer is bijna nooit nodig, behalve als 1 van mijn characters stunned is.

Ohja, probeer ook je archers met arrows te equipen. Kom ik ook meteen op een nadeel van het spel, je kan zelf geen arrows maken, dus wees er zuinig op en gebruik ze wanneer het echt nodig is. (Andrastes Arrow bewaren voor de generals die je moet doden voor de Archdemon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Kroketje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:06:
[...]

Al eens geprobeerd om Force Field op je tank te casten? ;) Als die alle aggro heeft, zal er heel lang geen dmg op de tank gedaan worden en kan jij mooi AoE casten van een afstandje zonder dat je tank geraakt wordt.
Dit heb ik nog nooit geprobeerd, wist niet dat het kon! Er zijn volgens mij best situaties waar dat handig kan zijn, vooral bij bosses! Moet ik eens gaan proberen. :)
Je kan je moeilijkheidsgraad op elk moment aanpassen he. Dus je hoeft op zich niet opnieuw te beginnen. Als je de eerste keer al op Normal hebt uitgespeeld, is Nightmare op zich niet echt moeilijk.
Klopt, maar ik ben het spel in m'n huidige playthrough al redelijk door, ik moet alleen laatste deel Orzammar nog voor de Landsmeet. En dat is nu juist het stukje waar ik Nightmare niet wil proberen. Op normal veel problemen gehad met battle bij Anvil of the Void.
En voor de mensen die problemen hebben met Ranged, ik snap jullie niet ...
Volgens mij komt dit ook omdat niet alle range specs goed werken. Volgens mij was er iets van een DEX bug ofzo, die later wel op de PC is gepatcht maar niet op de XBOX. Dit betekent dat je dan voor Rogue moet gaan, met Lethality ofzo en hoge cunning. Dit heb ik zelf ook gedaan, in combinatie met een shortbow en een helm met Rapid Aim erop. Goeie damage, weinig misses en Arrow of Slaying helpt je om de sterkste vijand in de groep vast goed af te zwakken. Als er echt een sterk iemand bij zit dan doe ik Arrow of Slaying en Crushing Prison en laat ik daarna Sten berserk gaan met z'n two-handed skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Amras schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Volgens mij komt dit ook omdat niet alle range specs goed werken. Volgens mij was er iets van een DEX bug ofzo, die later wel op de PC is gepatcht maar niet op de XBOX. Dit betekent dat je dan voor Rogue moet gaan, met Lethality ofzo en hoge cunning. Dit heb ik zelf ook gedaan, in combinatie met een shortbow en een helm met Rapid Aim erop. Goeie damage, weinig misses en Arrow of Slaying helpt je om de sterkste vijand in de groep vast goed af te zwakken. Als er echt een sterk iemand bij zit dan doe ik Arrow of Slaying en Crushing Prison en laat ik daarna Sten berserk gaan met z'n two-handed skills.
Het vreemde wat ik heb gezien is dat crossbows veel minder dps doen dan long bows. Ik had een 12 damage crossbow en die zou volgens de stats pagina 17 damage doen (rekeninghoudend met snelheid van het wapen) Ik vond later een boog met 9.6 dmg, maar die zou dus 39 damage doen volgens de stats pagina!!?? Ook als ik mijn main character diezelfde crossbow gaf, zou hij zonder enig wapen in de hand 33 damage doen en met crossbow 17??? Dit snapte ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Bosmonster schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Hoeveel XP krijg je daar dan voor? Veel kan het niet zijn en om level 20 te halen heb je toch echt een hoop nodig.
Ik weet niet precies hoeveel, enkel dat het een minuut of 20 duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
maar ja.. dan kun je net zo goed een xp-addon installeren natuurlijk :+

Ik speel het wel gewoon zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Is ook leuker, dat ik er achter kwam heb ik het misbruikt voor 1 van de xbox achievements :P

Je companions starten dan namelijk ook allemaal @ jou level en dat is best vervelend omdat je ze soms anders in had willen zetten die attributes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Level 20 is de cap trouwens ofzo?

edit: nm heb het even opgezocht :+

25 schijnt de softcap te zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
Shodan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Het vreemde wat ik heb gezien is dat crossbows veel minder dps doen dan long bows. Ik had een 12 damage crossbow en die zou volgens de stats pagina 17 damage doen (rekeninghoudend met snelheid van het wapen) Ik vond later een boog met 9.6 dmg, maar die zou dus 39 damage doen volgens de stats pagina!!?? Ook als ik mijn main character diezelfde crossbow gaf, zou hij zonder enig wapen in de hand 33 damage doen en met crossbow 17??? Dit snapte ik niet zo.
Zijn crossbows niet strenght-based itt gewone bows dexterity based? Misschien ligt daar je probleem

wat houdt "softcap" dan in? dat het in principe mogelijk is om nog hoger te levellen maar dat je zo gigantisch veel xp nodig hebt dat het ondoenbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
warrg schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:27:
[...]

Zijn crossbows niet strenght-based itt gewone bows dexterity based? Misschien ligt daar je probleem

wat houdt "softcap" dan in? dat het in principe mogelijk is om nog hoger te levellen maar dat je zo gigantisch veel xp nodig hebt dat het ondoenbaar wordt?
Daarom heb ik het mijn warrior gegeven. Die had +42 strength en dat verschilde niets met mijn rogue die 28 strength had. Misschien is het toch gewoon een foutje ofzo.. Maar ik had het bij meerdere crossbows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
aegis schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:43:
@bosmonster
wynne kan je toch spirit healer leren?

inprincipe kunnen al je party members hun skills leren. dan hoef je geen tomes te kopen.
er zijn een paar skills die niet van je party members geleerd kunnen worden
Nee dus, alleen sommigen kunnen je hun spec leren. Wynne is er daar niet een van. Toch maar naar Denerim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

warrg schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:27:
[...]

In de handleiding staat duidelijk dat Strength geen invloed heeft op crossbows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Weet iemand of dat Dragon armor het wel waard is? Het duurde even voor ik genoeg strength had en er zitten niet of nauwelijks stats op. Het enige voordeel lijkt de armor rating en misschien een setbonus (geen idee).

Trouwens lol@Alistair die zich afvraagt of ze misschien Gandalf miniaturen hebben in de mageshop in Denerim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Kijk even bij de setbonus en bij de alternatieven. Op http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Wiki staan ook enorm veel stats van items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat beantwoordt mijn vraag natuurlijk niet :)

Waar het mij om gaat is of armor misschien belangrijker is dan toegevoegde stats op armor voor een tank. Is het beter om gewoon max armor te stacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Bosmonster schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:05:
Dat beantwoordt mijn vraag natuurlijk niet :)

Waar het mij om gaat is of armor misschien belangrijker is dan toegevoegde stats op armor voor een tank. Is het beter om gewoon max armor te stacken?
Armor verminderd de damage die je krijgt.

DEX zorgt er voor dat je meer ontwijkt.

STR is voor meer damage en mogelijkheid om zwaarder armor aan te trekken (42 max nodig voor zover ik weet).

Ik ga met mijn tanks naar 42 STR (item modified) (voor armor aan te trekken), 20 CON (unmodified) en 20-25 STA, daarna ga ik DEX stacken.

Rest van de punten in die stats komen wel binnen met item bonus.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Aanvulling, Defence zorgt er voor dat je aanvallen ontwijkt. Dexterity niet. Dexterity voegt wel per punt ook 1 punt toe aan je Defence.

[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 22-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat snap ik, maar er is maar heel weinig bekend over die mitigation. Wat levert de meeste damage mitigation op bijvoorbeeld? 1 armor of 1 defence?

Met andere woorden, kan ik beter een breastpiece nemen met 18 armor en geen defence, of beter eentje met maar 14 armor maar wel +2 defence of +2 dexterity bijvoorbeeld?

Ik zit momenteel op een punt namelijk dat ik moet kiezen tussen statloze massive armor of lagere armor met stats.

[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Hangt er vanaf, als het echt een tank is die vooral op kracht richt en weinig punten in dexterity heeft dan kan wat extra dexterity wel handig zijn. Voor enkel 2 defence zal ik het niet doen, voor 2 dexterity wel. Dat levert je namelijk ook 2 defence ook maar dexterity bepaald ook de kans dat jou character de enemy raakt. Hoe hoger je dexterity hoe vaker je raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar wat is de concrete damage mitigation voor 2 defence in verhouding tot 2 armor? Als 2 armor je damage intake met 1% verminderd, maar 2 defence met 3%, dan is dus die defence veel waardevoller, bijvoorbeeld.

Of heb ik teveel MMORPG's gespeeld en zit ik teveel te micromanagen?

[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat laatste ja. In dit spel is het niet zo belangrijk om daar echt op te letten, de gevechten zullen daar niet van af hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat dit kan zijn. Speelde gewoon, weet niet wat ik deed of wat er gebeurde, maar de a en d knoppen werken niet meer, alleen als ik op shift duw kan ik pannen. Rechtermuisknop opent geen deuren meer. Controls op default zetten doet niets. Iemand een idee?

Een herstart loste het probleem op, maar het blijft vaag. Ben pas begonnen, moet nu Alistair vinden, heerlijke game dusver.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dragon Age Origins: The Awakening is nu te preorderen op Steam voor 29,99 euro.

(Ben benieuwd of DA:O qua Expansion Packs dezelfde kant opgaat als The Sims :p)

[ Voor 34% gewijzigd door mindcrash op 23-01-2010 12:56 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
[b][message=33330949,noline]... alleen als ik op shift duw ...
je hebt toch niet per ongelijk caps lock op staan hé?

'k heb laatst nog eens een stuk verder gespeeld, was weer even geleden. Blijft een erg erg tof spel :) Zit momenteel ergens diep onder orzamar (branka aan't zoeken). Hierna ga'k verder Redcliffe clearen ('k moet ondertussen die vervelende revenants toch wel aan kunnen zeker? :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Die revenants zijn volgens een van de weinige enemies die niet scalen met je level. Zo heb ik er eentje in mage tower ontmoet die ik echt totaal niet kapot kreeg op level 6-7 terwijl ik toen ik terug keerde op level 17-18 om hem alsnog even een lesje te leren geen enkel probleem meer ondervond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op level 7 zou je die revenant in de mage tower toch wel aan moeten kunnen?

Het schijnen verder wel de sterkere tegenstanders te zijn. Ik heb net pas de tweede gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Mijn mannetjes gingen dood na twee klappen en deden nauwelijks damage. Misschien als ik al mn health en mana potions had willen gebruiken was het wel gelukt, maar dat zag ik toen niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Gisteren collectors edition gekocht bij de bart smit. Was daar net zo duur als de gewone versie. (45 euro)

Dus voor degene die op zoek is, Bart Smit Bergen op Zoom heeft er geloof ik nog een x aantal. Geen idee hoe het verder met de beschikbaarheid is.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:26

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Nou....een revenant op level 7 doodkrijgen vereist toch wel een flinke hoeveelheid reloads....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
M'n party is level 11-12 ofzo en ik krijg de revenants + groep in dat bos niet dood. De groepen die komen als je aan die grafstenen zit. Dat zijn dan een stuk of 8 skeletons ofzo en een revenant, en die revenant lijkt wel sterker dan anderen die ik eerder tegen gekomen ben (en zonder problemen heb neergehaald).

Volgens mij zit er dus ook nog wel verschil tussen de revenants qua level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen. ben zelf wel een roleplaying speler maar ben niet echt goed :D. wat zou het beste character zijn om mee te beginnen? denk ook dat het gewoon op easy gaat worden haha. lees van mensen dat een mage een goede beginner zou zijn, maar volgens mij is een mage altijd moeilijker spelen dat een melee char. kunnen jullie me uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Bosmonster schreef op zondag 24 januari 2010 @ 05:09:
M'n party is level 11-12 ofzo en ik krijg de revenants + groep in dat bos niet dood. De groepen die komen als je aan die grafstenen zit. Dat zijn dan een stuk of 8 skeletons ofzo en een revenant, en die revenant lijkt wel sterker dan anderen die ik eerder tegen gekomen ben (en zonder problemen heb neergehaald).

Volgens mij zit er dus ook nog wel verschil tussen de revenants qua level.
Ikzelf vind de Revenants de moeilijkste tegenstanders. Nog niet echt supergoede tactiek voor gevonden. Probeer een mage the equipen met Force Field en cast die spell op het poppetje die aangevallen wordt door de Revenant. Dan zal die voor lange tijd invulnerable zijn en kan jij de trashmobs eerst eventjes snel afmaken. Daarna kan je volledig op de Revenant focussen.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:24:
hey mensen. ben zelf wel een roleplaying speler maar ben niet echt goed :D. wat zou het beste character zijn om mee te beginnen? denk ook dat het gewoon op easy gaat worden haha. lees van mensen dat een mage een goede beginner zou zijn, maar volgens mij is een mage altijd moeilijker spelen dat een melee char. kunnen jullie me uit de brand helpen?
Het leuke van dit spel is dat je niet alleen bent. Je krijgt bijna in het begin al party members die je kunnen beschermen. Uit ervaring gaan mijn melee chars vaker dood dan mijn mages :P

[ Voor 27% gewijzigd door Kroketje op 24-01-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Kroketje: Voor Revenant geldt;
-Het zijn ondoden (dus vuur doet de meeste schade ijs bijna niet)
-Cone of cold is ideaal om ze te bevriezen, zodat ze geen schade kunnen doen. Doet zelf echter vrijwel geen schade.
-Gebruik een tank om hun aandacht af te leiden, maar zorg dat hij voldoende health heeft.
-Curse of Mortality verhindert dat ze kunnen regeneren. Er handig aangezien ze dit erg snel doen.
-Gebruik geen spreuken die erg veel schade doen, want dan richt hij zich op dat personage.
-Vulnerability Hex is handig om extra schade te doen.

Succes. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ben weer een flink stuk verder. Morrigan is inderdaad erg sterk. Met alle + cold damage equipment en spells als waking nightmare wordt het al snel een stuk eenvoudiger.

Mn geld is nu alleen wel opgegaan aan skill tomes voor mn main mage :+ Maar die heeft nu wel meer bruikbare spells dan er op zn shortcutbar passen...

Ik heb nu alleen nog Haven en Frostback mountains ongeopend. In Denerim kom ik niet verder dan de back alleys en de pearl, de rest is nog dicht. Volgens mij opent dat pas als ik verder ben met de main questline.

Morgen maar eens op naar Haven dan. Ben geen gevechten meer tegengekomen die ik niet aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hehe, ik ben net Haven door aan het lopen, maar ben nog niet in de Deep Roads en het Brecilian Forest geweest. Grappig, dat je zulke andere keuzes kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
zelf ben ik nog nooit in denerim geweest haha
'k heb al wel de deep roads uit, magi tower en brescilian forest (dwarves, dalish, circle heb'k dus al als allies), morgen ga'k redcliff castle afwerken, village heb'k al propergeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:54:
Ben weer een flink stuk verder. Morrigan is inderdaad erg sterk. Met alle + cold damage equipment en spells als waking nightmare wordt het al snel een stuk eenvoudiger.

Mn geld is nu alleen wel opgegaan aan skill tomes voor mn main mage :+ Maar die heeft nu wel meer bruikbare spells dan er op zn shortcutbar passen...

Ik heb nu alleen nog Haven en Frostback mountains ongeopend. In Denerim kom ik niet verder dan de back alleys en de pearl, de rest is nog dicht. Volgens mij opent dat pas als ik verder ben met de main questline.

Morgen maar eens op naar Haven dan. Ben geen gevechten meer tegengekomen die ik niet aankon.
Shortcutbar uitrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik hoor iedereen de hele tijd over Deep Roads, maar die heb ik helemaal niet op de kaart staan :?

Ow en bedankt voor die tip, wist niet dat je die kon resizen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 25-01-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:24:
Ik hoor iedereen de hele tijd over Deep Roads, maar die heb ik helemaal niet op de kaart staan :?
Daar kom je vanuit de centrale hal in Orzamar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah dus daarvoor moet ik dan eerst naar die Brokeback mountains.

Wat is handiger om eerst te doen? Frostback/Orzammar/Deep Roads (klinkt als een flink avontuur bij elkaar), of Haven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bosmonster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:19:
Ah dus daarvoor moet ik dan eerst naar die Brokeback mountains.

Wat is handiger om eerst te doen? Frostback/Orzammar/Deep Roads (klinkt als een flink avontuur bij elkaar), of Haven?
Ikzelf vond Orzammar het lastigste stukje Dragon Age, dus ik zou eerst Haven doen. Moet zeggen dat ik die Urn of Sacred Ashes quest wel leuk vind om te doen en de Orzammar questline wat minder. Hoewel, de eerste keer vond ik het wel ok, alleen totaal geen zin om het nogeens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Zou eerst Haven doen, stukje kleiner en een stuk eenvoudiger. Orzammar ben je aardig langer mee bezig, zeker als je de side quests ook doet. En neem Shale mee de deep roads in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tsurany schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:44:
En neem Shale mee de deep roads in.
Hoe dat zo? Alistair is namelijk mijn dik uitgeruste en bijna onverslaanbare tank inmiddels. Of is het alleen voor zijn persoonlijke quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
sowieso... Shale O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bosmonster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:48:
[...]
Of is het alleen voor zijn persoonlijke quest?
Jep, sta nu zelf ook met Shale in m'n party klaar voor het laatste stukje Deep Roads, alleen heb ik een totaal gebrek aan zin om het af te ronden. Maargoed, moet er nog wat achievements halen, dus zal het nog wel gaan doen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:48:
[...]

Hoe dat zo? Alistair is namelijk mijn dik uitgeruste en bijna onverslaanbare tank inmiddels. Of is het alleen voor zijn persoonlijke quest?
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb zijn persoonlijke quest nog niet. Kan ik hem ook na het clearen van de Deep Roads gewoon een keer meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Persoonlijke quest begint in de Deep Roads. Daarna kan het ook nog maar dan mis je gewoon een stuk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Wow uitgespeeld, echt 4 jaar geleden dat ik zo into een game heb gezeten. Ben echt een band gaan voelen met de characters, uitstekende prestatie van bioware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb hem nog niet uitgespeeld, maar vind het zeker een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.

De game een tweede keer uitspelen solo (rogue) lijkt me ook nog wel leuk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zeker een erg goede game, alhoewel ik Fallout 3 ook echt geweldig vond. De sfeer die daarin wordt neergezet is ook echt geniaal.

Maar even een vraagje... de DLC, ik heb nu 'Return to Ostagar' gedaan, maar waarschijnlijk zit ik gewoon vast. Ik zie geen nieuwe paden meer, heb alles gezien en vind het nogal klein. Daarnaast heb ik het voor elkaar om buiten de grenzen van het normale speelveld te komen.

De enige manier om dan terug te komen is om een andere char te selecteren, party stil te laten staan, heel ver weg hollen en dan de party weer te laten volgen. *plof* en daar is iedereen weer :)

Maar mis is daar iets? Het punt waar ik nu rond hol is bij het vinden van de armor van de koning. Rechts in de verte een dicht houten hek, rechtdoor nog wat muren om overheen te hollen... en verder niks meer.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik vermoed dat je weinig reacties krijgt aangezien RTO nog niet gereleased is en wij allemaal zitten te wachten tot die lutsers 'm eindelijk weer vrijgeven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dan heb ik een neppert! Of gewoon een halfbakken beta :P

Moet zeggen dat ik de DLC interface wel netjes vind. Gewoon bestand selecteren, laten verwerken en in-game draait alles tot zover naar behoren :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Zojuist de game uitgespeeld met een Dwarven Casteless Rogue. Ik ben ook echt als crimineel begonnen qua keuzes, maar naarmate de game vorderde begon ik toch langzaam de held te spelen. Zojuist het einde gezien en het is wel het meest heldhaftigste en positieve wat je kunt behalen, als ik zo de mogelijke eindes zie op de wiki.

Echt geweldig dat een spel dat met je kan doen. Ik zat toch echt even met een brok in mijn keel te kijken hoe het allemaal afliep.

Topgame!

Binnenkort maar eens een egoistische huurling starten en proberen dat pad aan te houden ipv stiekem een goedzak worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zit nu in de deep roads en heb op advies van hier Shale maar meegenomen voor de quests. Maar wat een waardeloze doos is dat in vergelijking met Alistair. Alistair verliest bijna geen HP als tank en doet ook nog mega damage, maar Shale slaat nog geen deuk in een pakje boter en moet ik continu chain healen. En heb der nog wel een Flawless setje gegeven.

Eens kijken of het een beetje speelbaar is, anders maar gewoon Alistair pakken en wat verhaallijn missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:26:
Zit nu in de deep roads en heb op advies van hier Shale maar meegenomen voor de quests. Maar wat een waardeloze doos is dat in vergelijking met Alistair. Alistair verliest bijna geen HP als tank en doet ook nog mega damage, maar Shale slaat nog geen deuk in een pakje boter en moet ik continu chain healen. En heb der nog wel een Flawless setje gegeven.

Eens kijken of het een beetje speelbaar is, anders maar gewoon Alistair pakken en wat verhaallijn missen..
Dat Shale zwakker is, is voor elk persoon anders denk ik. Ikzelf heb Alistair zo snel mogelijk moeten vervangen, omdat hij geen damage doet en steeds doodgaat. Shale doet bij mij dubbel zoveel damage en door de vele hp dat hij heeft gaat hij niet gauw dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Op welke mode staat Shale dan? Dat maakt ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De defensive/aggro tank mode natuurlijk :)

Nadeel van Shale is dat je hem niet of nauwelijks kunt boosten met skills en gear. Waar mijn Alistair alle shield skills heeft en dikke armor en een sick-ass sword (starfang met +5 frost, +5 fire en paralyze runes), kan ik aan Shale gewoon niks doen.

High HP is leuk, maar als die bijna niks ontwijkt en nauwelijks armor heeft is die HP erg snel weg :P

Zoals ik het nu zie is Shale leuk in het begin als je Alistair nog niet goed kan uitrusten, maar daarna is Alistair verreweg superieur. Met de juiste skills en gear is Alistair gewoon een 1-man-army die maar zelden healing nodig heeft.

Weet iemand trouwens of je later alsnog een relatie kunt beginnen met Leliana? Ik had een relatie met Morrigan en heb daarna per ongeluk iets gedaan met *kuch*Zevran*kuch*. Nu werd Morrigan al boos, maar Leliana krijg ik het bed niet in.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 29-01-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Ik mijn pc opnieuw geinstalleerd, EA downloader erop, inloggen "gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist" shit heb ik weer, password reset, email adres is niet in gebruik ....... proberen opnieuw te registreren, key already in use WTF.

Ticket aangemaakt bij EA support krijg ik de reply "tja moet je ook maar bij ons downloaden en niet van een 3rd party site" .... wederom WTF?

Ticket laten escaleren maar al een weeks niets meer gehoord, mijn Bioware account werkt nog wel, toch maar "illegaal" downloaden dan, dit lijkt de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:34:
Ik mijn pc opnieuw geinstalleerd, EA downloader erop, inloggen "gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist" shit heb ik weer, password reset, email adres is niet in gebruik ....... proberen opnieuw te registreren, key already in use WTF.

Ticket aangemaakt bij EA support krijg ik de reply "tja moet je ook maar bij ons downloaden en niet van een 3rd party site" .... wederom WTF?

Ticket laten escaleren maar al een weeks niets meer gehoord, mijn Bioware account werkt nog wel, toch maar "illegaal" downloaden dan, dit lijkt de enige optie.
In dat geval zou ik ook nog even de legale versie terugbrengen en mijn geld terug eisen. Moet niet gekker worden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Digital download, heb hem gekocht bij G2Play, maar ja dan vorder ik de credit card betaling terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ik had dat ook, heb toen flink aantal keer geprobeerd en opeens deed hij het wel :s

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maranno schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:35:
Digital download, heb hem gekocht bij G2Play, maar ja dan vorder ik de credit card betaling terug.
En wat zegt G2Play erover dan? Misschien hebben ze per ongeluk je key 'opnieuw uitgedeeld?
Hoe dan ook kan ik EA's standpunt wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Net Return to Ostagar gespeeld. Leuk stukje DLC en best vriendelijk geprijsd (€ 3,49 @ 400 bioware points). Verwacht geen schokkende of lange verhaallijn, maar het voorziet weer in een klein beetje extra side information. Not bad, not excellent, ik wacht met smart op Awakening :)

spoiler:
En naast de side information natuurlijk wat leuke nieuwe wapens en armor, waaronder het golden armor van King Cailan (/+ sword & shield van Maric).

[ Voor 23% gewijzigd door XXlerator op 31-01-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is Return to Ostagar uit dan? Ze hadden hem toch ingetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hij is uit. Blijkbaar eergisteren al... Zie: http://dragonage.bioware.com/addon/rto

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-01-2010 15:00 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, inderdaad. Leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
'k ben eindelijk kunnen beginnen met het lezen van de boeken (The Stolen Throne & The Calling). Dat is echt wel toffe literatuur zeg, zeker als je nogal wat weet van te voren over de lore van het Dragon Age universum (filmpjes en history en 'codex' entries uit het spel enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic

Logic

SmartOS:Love at First Boot

geweldige game, met zeer veel sfeer.
maar waar ik steeds tegenaan loop is dat mijn inventory zo snel vol is :( op dit moment heb ik "70"
hoe hebben jullie dat opgelost? kan je ergens extra tassen kopen?
of verkopen jullie gewoon alles?

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haat inventory problemen, ik speel voor de lol, en niet om mn inventory te micromanagen. Ook altijd problemen mee in de MMO die ik speel (lotro), dus ik heb een mod gedownload die mn inventory naar 125 zet. Scheelt een stuk.

Ik moet zeggen dat ik verbaast ben hoe makkelijk het spel is als je het een beetje weet. Had hiervoor weinig ervaring met partybased tactical RPGs, vond het lastig op normale moeilijkheid. Nu mn 2e ronde vind ik het op hard een stuk makkelijker, zojuist maar eens op nightmare gezet. Lijkt redelijk goed te gaan.
Ik vraag me ook af of het komt door de patches enzo. Ik begreep uit de patchnotes dat de moeilijkheidsgraden makkelijker zijn gemaakt, misschien merk ik dat wel. De eerste keer was versie 1.0, nu heb ik een paar patches erop zitten.
Of ik heb gewoon een stuk meer ervaring, dat kan ook. :P

Moet zeggen dat ik er weer helemaal in zit. :) 1e keer was geweldig, binnen 2 weken uitgespeeld. Toen het spel ff 2 maandjes aan de kant gelegd, dan voelt het nu weer helemaal vers, en ik zit er gelijk weer midden in. Wat een enorm tof spel blijft het ook. :D

@bosmonster:
ik heb de vorige keer wel Leliana het bed in kunnen krijgen terwijl ik al wat met Alistair had. Toen moest ik het wel met Alistair uitmaken van haar, maar so be it. :P Moet wel bij gezegt worden dat ik totdat moment nog weinig met Leliana had gesproken, en haar persoonlijke quest nog niet had gedaan. Misschien was het daardoor makkelijker haar te slijmen, dat weet ik niet.
Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn denk ik, maar kan ik niet garanderen. Misschien heb je niet meer de mogelijkheid de juiste conversaties met haar te starten om haar te slijmen, omdat je die al gehad hebt. Zou wel kut zijn.

Shale is geweldig op lowlvls idd. Op hogere levels is Alistair beter, als ie full equipped/traited is enzo. Maar ik vind Shale leuker, dus boeiend. :P
Shale heeft 1 enorm voordeel overigens: ze kan niet gepakt worden door de grasp attack van een dragon, waarbij de draak de tank in de bek doormidden bijt. Maakt de drakengevechten wel een stukje makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Logic schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:12:
geweldige game, met zeer veel sfeer.
maar waar ik steeds tegenaan loop is dat mijn inventory zo snel vol is :( op dit moment heb ik "70"
hoe hebben jullie dat opgelost? kan je ergens extra tassen kopen?
Yups, ik geloof 5 tassen met 10 inventory elk, bij diverse handelaars :)

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste