Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:44:
[offtopic]Je kan altijd nog een Virtual Machine draaien of bijv Dosbox gebruiken :)
Dat doe ik nu voor Torment. Dat draait voor geen meter onder Vista x64 met nieuwe nVidia-kaarten (GF8 en hoger). Zelfs in XP SP3 in een VM heeft Torment problemen, dus speciaal daarvoor heb ik Win98 uit de kast getrokken :X BG1 en 2, en IWD doen het wel, met software-rendering... maar misschien prop ik die ook nog wel eens in een VM.
Je weet dat je DLC niet hoeft te kopen, hè? :)
Die moet ik wel hebben, anders heb ik het gevoel dat mijn spel niet compleet is....

Overigens: dat DLC geld kost, is niet het probleem. Ik koop het graag als het me bevalt. Ik wil echter, net als MaartenD, NIET afhankelijk zijn van Bioware. Ik speel spellen vaak nog 5 of 10 jaar na dato, of nog later, gewoon omdat ik er zin in heb. Ik kan nog steeds plezier hebben van een BG1 run.

Ik ben niet van plan om Dragon Age in 2020 voor de helft niet meer te kunnen spelen omdat Bioware besluit dat de DLC-activatieservers van het net mogen worden gehaald.

Misschien vinden jullie het overdreven, maar ik heb nu eenmaal vaak weinig tijd. Soms koop ik een game, speel hem 40%, laat hem dan vanwege tijdgebrek liggen, en ga er 3 jaar later mee verder (of begin opnieuw). Of ik krijg een nostalgievlaag, en trek een 15 jaar oud spel uit de kast zoals Star Trek: Final Unity. (edit: 1995. Voor dat spel heb ik mijn 486 overgeklokt van 66 naar 100 MHz zodat het beter zou lopen. Vereiste een big ass mega huge koelblok... maar het werkte.) Nou nog kijken dat ik een monitor overhoud waarop zoiets te spelen valt... 17 of 19 inch valt nog nét te doen voor een opgerekte 640x480. (Wat dat betreft is mijn slechte zichtvermogen een "zegen" :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 01-12-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31
Vraagje

Bij uitkomen DA:O heb ik de CE gekocht, met de extra's dus. Nu heb ik net via Steam de Ultimate edition gekocht. Hoe krijg ik nu de extra content van de CE edition in die van de Steam edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
maartend schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:18:
Vraagje

Bij uitkomen DA:O heb ik de CE gekocht, met de extra's dus. Nu heb ik net via Steam de Ultimate edition gekocht. Hoe krijg ik nu de extra content van de CE edition in die van de Steam edition?
Ik heb um ook net gekocht.. 20 euro, toch netjes.. Als ik een antwoord weet laat ik het weten :)

edit: Ik keek net even onder het kopje "downloadable content" en daar geeft ie aan: "There is no downloadable content available for this game."

Lijkt er dus op dat de DLC's al in het spel zitten verwerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door maniak op 26-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Als je de content gewoon hebt geactiveerd bij de bioware social network zou alles gewoon al geactiveerd moeten zijn ingame.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even copy-paste van het DA:O-forum op Steam:
1. Once installed to Steam, right click the game in the My Games tab
2. Select "View game CD Key"
3. Copy any additional CD Keys you may have for additional content
4. Enter your code at http://dragonage.bioware.com/redeem (only CD keys that appear *with* dashes can be used for bonus content)
5. Start Dragon Age: Origins and log in to your EA/BioWare account.
6. Go to the Downloadable Content menu to view the download progress.
7. Once installation is complete, follow the instructions in the Quest Journal.
Ik weet niet hoe het bij de Ultimate zit, maar als het nog niet in het spel verwerkt zit moet je dus even bovenstaande doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 26-12-2010 19:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Klopt. Heb deze ook via Steam gekocht (Ultimate edition voor twee tientjes, over waar voor je geld gesproken!). Eerst had ik de DLC nog niet in-game. Heb toen bovenstaande gedaan, even het DLC schermpje in-game refreshen en alles was aangeschaft en enabled. :)

Nog nooit DA:O gespeeld maar tot nu toe bevalt hij prima. Echt weer een beetje NWN gevoel maar dan wat bloederiger/brutere monsters. :P Moet wel zeggen dat hij zelfs op Normal al aardig uitdagend is; ik ga geregeld dood en de eerste echte boss vereist blijkbaar wel wat tactiek want tot nu toe kom ik er maar niet voorbij. Dat is bij andere RPGs wel anders.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, gedaan wat hierboven stond. Echter ; de content die speciaal bij de collectors edition zat krijg ik niet in mijn ultimate edition. Blijft allemaal op unautorized staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Poeh dat is een goede vraag. Heb je geen extra DLC key (een key met streepjes '-' erin) gekregen bij de aanschaf van je C.E.? Of kan het zijn dat je de key al gebruikt hebt? Aangezien je de CE al bij de introductie DA:O aangeschaft hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cloud schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:41:
Poeh dat is een goede vraag. Heb je geen extra DLC key (een key met streepjes '-' erin) gekregen bij de aanschaf van je C.E.? Of kan het zijn dat je de key al gebruikt hebt? Aangezien je de CE al bij de introductie DA:O aangeschaft hebt.
Yep. Alle DLC is gebruikt bij mijn CE versie. Door mij. En die wil ik dus in mijn Ultimate versie hebben. Zit armour bij die anders niet te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:33

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben gisteren maar eens begonnen met dit spel na de Ultimate Edition te hebben gekocht van Steam. Nu lees ik dus dat je van de DLC campaigns zoals Leliana's Song items kan krijgen die over worden gedragen naar de originele campaign van Origins en Awakening.

Is het handig om dan eerst die DLC te spelen, om zo die items te kunnen bemachtigen of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:38:
Klopt. Heb deze ook via Steam gekocht (Ultimate edition voor twee tientjes, over waar voor je geld gesproken!).
21 euro bij Play: met doosje, boekje, CD en key die je bij Bioware kan activeren d:)b
http://www.play.com/Games...rlrefer=search&strefer=PC

23 euro bij The Hut
http://www.thehut.com/gam...ate-edition/10244445.html

[ Voor 71% gewijzigd door Slashdotter op 28-12-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

maartend schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:56:
[...]

Yep. Alle DLC is gebruikt bij mijn CE versie. Door mij. En die wil ik dus in mijn Ultimate versie hebben. Zit armour bij die anders niet te krijgen was.
kans is klein dat je die kan gebruiken, de dlc die je bij je ce krijgt zijn exclusive voor die versie, raar genoeg. Daarnaast kan je een dlc maar voor een game install gebruiken dus als je ze al hebt geactiveerd voor een CE zal de ultimate edition niet meer werken, voor zover ik de boel aldaar heb begrepen.

je kan altijd de iets minder legale versie van die specifieke items gebruiken, dat werkt prima met een legale versie, je hebt er wel voor betaald...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:14:
[...]
je kan altijd de iets minder legale versie van die specifieke items gebruiken, dat werkt prima met een legale versie, je hebt er wel voor betaald...
Dat kan ik idd doen en dat zal het ook gaan worden. Ik speel tenslotte maar 1 versie en vind dat persoonlijk dus niet illegaal.

Anoniem: 86074

Ik ben net met Dragon Age Origins begonnen. Had hem al een jaar, maar ben nu echt bezig. Ik heb hem op de PS3, dus het zal niet een ultieme versie zijn, maar ik game nu eenmaal niet zo vaak meer op PC. Ik vind het heerlijk om lekker van de bank op mijn TV te gamen, is iets ontspannender.

Ik zie idd die DLC, en kwam gister de eerste tegen, ik denk dat het Warden's Keep was, een NPC kwam hiermee aangedragen. Ik heb even zitten speuren, weet nu niet of ik hier op zit te wachten. Is dit het nu echt waard ? En waarom komen ze nu niet voor de Origins bezitters met een aparte disc, zodat ook zij alle DLC kunnen spelen ? Voor PS3 baalde ik al dat alleen voor deze gamers de addon op PSN uitkwam, en helemaal niet op disc. De meeste DLC's heb ik trouwens niet zo'n behoefte aan zag ik, maar minimaal Awakenings lijkt me wel prettig. 20 Euro op PSN, en daar heb je bijna die Ultimate Edition voor bij play.com (PS3 versie dan). Ik vind dit zo vreemd en je kan er niets aan veranderen helaas. Dus wacht ik tot iig die Awakenings dan een eerlijk prijs heeft, en anders speel ik hem wel niet. Een goeie game, die vertelt een verhaal gewoon helemaal in het originele spel, vind ik. DLC is extra, maar een addon is weer iets anders.

Maar als ik DLC heb, kan ik dat dan niet op een DVD zetten?

Vreemde zaak al die DLC die ze ons de strot in werken. Games wil ik iig gewoon in een hoesje hebben, ik koop geen games online. Ieder zijn ding, maar dat weiger ik :P. Heb zowieso een PS3 met 40GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is die DLC niet gewoon een poging om het doorverkopen van spellen tegen te werken? Het valt me ook wel vies tegen dat die 'Ultimate Edition' een deel als accountgebonden DLC aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
voor degenen die het niet in gang krijgen:
sluit steam volledig,
ga naar dragon age map/bin_ship/DAorigins.exe,
voer uit als administrator
dan werken de dlc's
is mij nog niet gelukt om het als gewone gebruiker te kunnen spelen
vind ik wel ambetant want het is de bedoeling dat mijn zoon kan gamen zonder het admin pw te kennen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

Ben laatst maar weer eens begonnen met dit spel + wat DLC´s. Op de PS3, want gamen in bed tops gamen op een bureau stoel. ;) Dit keer als mage, daar ik eigenlijk al dat Fade geneuzel maar niks vind.

Tot mijn verrassing is een mage spelen stiekem toch wel leuk, vooral nu ik Arcane warrior/bloodmage + power of blood ben. Eigenwijs als ik ben, doe ik dan gewoon dual swords (of eigenlijk die arcane warior sword die ergens bij die idioten van Haven dropped en een mesje. In dit geval die van Duncan.)

Het enige wat ik wel frapant vind is dat ik geen enkele moeite heb met bijvoobeeld het praktisch solo in elkaar meppen van een Revenant, maar zo nu en dan opeens totaal weggemept wordt door een willekeurige darkspawn met een geel kleurtje...er is ook geen pijl op te trekken, want de ene keer val ik plotsklap dood neer, de andere keer ga ik overal door heen. Erg apart.

Met als gevolg dat ik al minstens 15 keer KO ben gegaan, maar goed dat interesseert me toch weinig.

Heb overigens nu wel een prettig team bij elkaar gehaalt, Wyne, Allister (in armor van de dode koning) en Leliana, die een beetje standaard mee moet voor de kistjes nu Zevran nog geen kistjes kan openen. Ik wissel overigen wel constant van team members omdat ik die verschillende achtergrond gesprekjes wel leuk vind.

Wyne en Allister zijn overigens hilarisch omdat je die erg snel van hun stuk kan brengen door gewoon toch voor de "evil" keuzes te gaan. De veronwaardiging vind ik altijd wel leuk.

Al met al ben ik nu 25 uur verder en zal zeker de helft meer er bij stoppen als niet meer.

Erg vermakelijk spel..dit hou ik wel vol totdat Total War: Shogun II uitkomt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 13:00
Ik speel ook als Arcane warrior/bloodmage, maar vind heel dat arcane warrior gebeuren maar niks.

Heb voor hem dat Spellsword(arcane warrior zwaard ding) ge-equipped, en voor de off-hand kon ik al niks vinden, daar ik geen enkele punt in dexterity heb gestopt, en dat niet van plan ben ook. Gevolg is dat die bijna altijd mist, en als die dan raak slaat, er maar een kleine 30-40 damage gedaan wordt, ondanks dat mijn magic in de 40 zit. Heb dus niet echt een idee hoe ik dit moet spelen.

Vind het veel te leuk om als (blood)mage te cc-en, en flinke damage uit te delen. Blood mage zet ik alleen aan om de blood spells in het begin te casten, daarna meteen uit, want ik vergeet nogal eens op me health te letten hehe. Alleen indien mana op is gaat blood weer aan.

Heb net de landsmeet gehad, dus bijna bij het einde. Wat ik wel een minpunt vond is het volgende:
1) Ik heb nu 75% van de sidequests gedaan, en het meeste gold wat ik ooit heb gehad is 80 ofzo. Hoe kom je in dit spel aan het gold om de uber wapens te kopen? Oppotten ofzo? Ik loot alles, en verkoop dan ook bijna alles behalve upgrades.
2) Verder vind ik het upgraden van armor en wapens maar tegenvallen. Af en toe heb ik een upgrade voor mijn mage, en gaan zijn afdankertjes naar morrigan/wynne. De enige die bij mij continue updates krijgt zijn Alistair, en dan zijn armor voor te tanken. De rest krijgt niet tot nauwelijks upgrades. Vind het altijd wel leuk om de characters te voorzien van nieuwe items etc, maar hier valt het echt tegen. Soms krijg je in het begin een wapen dat goed blijft tot vlak voor het einde, en soms precies andersom.

Toch ben ik het van plan om nogmaals te spelen maar dan als renegade dual wield human female rogue, en dan op insane ipv hard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roxors schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:58:
Ik speel ook als Arcane warrior/bloodmage, maar vind heel dat arcane warrior gebeuren maar niks.

Heb voor hem dat Spellsword(arcane warrior zwaard ding) ge-equipped, en voor de off-hand kon ik al niks vinden, daar ik geen enkele punt in dexterity heb gestopt, en dat niet van plan ben ook. Gevolg is dat die bijna altijd mist, en als die dan raak slaat, er maar een kleine 30-40 damage gedaan wordt, ondanks dat mijn magic in de 40 zit. Heb dus niet echt een idee hoe ik dit moet spelen.
Het klopt dat een arcane war het probleem heeft met mis slaan, maar goed ik heb een paar puntjes aan dex gespendeerd en wat equipment aangedaan wat een paar +dex punten geven. Daarnaast heb ik een zooi spells en van die enchantments op mijn wapens die ook damage doen en dat tikt dan qua totale damage redelijk aan, hoewel idd offensive spells wat meer uit delen ja, toch doe ik voor dik 70 % aan damage in de party. (Wyne doet niks, want die moet healen van mij en niks anders)

Daarbij gebruik ik vooral "support" spreuken zoals forcefield om een elite vast te zetten of mijn tank te beschermen, arcane shield op mij zelf en van die hexen en dergelijke. (Weet ook niet hoe al die spreuken heten) maar goed het contoleert de gevechten en beschermt mijn dappere teamleden. :)
Vind het veel te leuk om als (blood)mage te cc-en, en flinke damage uit te delen. Blood mage zet ik alleen aan om de blood spells in het begin te casten, daarna meteen uit, want ik vergeet nogal eens op me health te letten hehe. Alleen indien mana op is gaat blood weer aan.
Ik moet nog wel wat punten in bloodmage zetten, maar dat komt nog wel. Het zou wel handig zijn, want mijn mana wordt nu vooral gebruikt voor alle arcane warrior spells en flaming weapon en arcane shield etc.
Heb net de landsmeet gehad, dus bijna bij het einde. Wat ik wel een minpunt vond is het volgende:
1) Ik heb nu 75% van de sidequests gedaan, en het meeste gold wat ik ooit heb gehad is 80 ofzo. Hoe kom je in dit spel aan het gold om de uber wapens te kopen? Oppotten ofzo? Ik loot alles, en verkoop dan ook bijna alles behalve upgrades.
Ik koop nooit zoveel, zeker potions heb ik eigenlijk nooit meer nodig nu wyne alleen healed en niet probeert de dappere oma uit te hangen.

Ik verkoop ook veel en uber wapens en armor vind ik meestal. In de DCL´s zitten redelijke stukken armor. Zo draagt Allister de armor van de dode koning, incluis zijn schild en het zwaar van de Marik. (Dacht dat die zo heette).

De Juggernaut armor ben ik nu aan het bij elkaar sparen. (Moet je de reverant´s in het elfenbos voor omleggen, zover ik begrijp) zodat ik wellicht mijn jurk kan uitdoen voor een cool stukje staal. (Dat is namelijk ook het fijne aan de arcane warrior.)
2) Verder vind ik het upgraden van armor en wapens maar tegenvallen. Af en toe heb ik een upgrade voor mijn mage, en gaan zijn afdankertjes naar morrigan/wynne. De enige die bij mij continue updates krijgt zijn Alistair, en dan zijn armor voor te tanken. De rest krijgt niet tot nauwelijks upgrades. Vind het altijd wel leuk om de characters te voorzien van nieuwe items etc, maar hier valt het echt tegen. Soms krijg je in het begin een wapen dat goed blijft tot vlak voor het einde, en soms precies andersom.
Nou ja ik vind wel wat, maar moet zeggen dat dat vooral gebeurd in de DCL´s ja. In de "kale" game is het wel wat sobertjes.
Toch ben ik het van plan om nogmaals te spelen maar dan als renegade dual wield human female rogue, en dan op insane ipv hard :D
Rogue lijkt me ook wel wat...vooral assasin, hoewel nu ik Leliana ranger heb gemaakt zie ik het voordeel van een 5de teamgenoot eigenlijk wil in. Het maakt het vechten een stuk makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Dat is ook een beetje mijn speelstijl, maar dan meer vanuit blood mage oogpunt. Elites gooi ik meestal een Crushing Prison op + Curse of Mortality(damage + heal/mana regen stopt) + Blood wound (heerlijke spel, zorgt dat iedereen in een area gestunned wordt en dmg krijgt). Soms neem ik zelfs bezit van de elite via Blood Control zodat hij de mobs gaat slopen, altijd leuk hehe.

Daarnaast heb ik maar 2 sustained ability aanstaan, zodat ik veel mana overhoud. Altijd spell wisp, en Death Syphon(mana restore from corspes, in normal mode) of Death Magic(health restore from corpses, in blood mode). Moet misschien toch eens Frost of Telekinetic weapons aanzetten, kijken of dat scheelt.

Vind het daarnaast heerlijk om op grote groepen Blizzard te casten, en dan Morrigan met Spell Might er een Tempest overheen te gooien voor Storm of the Century, alles behalve elites is er dan aan :D

Heb voor Alistair de massive DragonBone set, Duncan's shield, en Lifeward als zwaard ofzo, en alle tank & shield skills. Moet zeggen dat die nu wel een ardige tank is, maar in het begin lag die echt zo om, waarschijnlijk omdat ik zelf toen nog niet echt doorhad dat cc best belangrijk is hehe.

Potions had ik in het begin wel aardig nodig, en al helemaal veel lyrium potions. Had wynne als healer ingesteld dat ze automatisch de minst grootte lyrium pot moest pakken. Nou, dat ging nergens meer over, potten waren niet aan te slepen hehe. Toen bedacht ik me dat het misschien handig is om haar mana drain en spellbloom te geven, scheelt een hoop!

DLC's heb ik nog niet gespeeld. Ik vind dat een game out-of-the-box al volwaardig moet zijn, en niet pas indien er DLC is gekocht. Voor mijn 2de playthrough haal ik misschien de Ultimate edition, zag dat die voor 20euri te koop was. Ben alleen wel bang dat ik dan mijn saves kwijt ben, iemand daar ervaring mee? Heb nu de normale versie.

Ranger? Hmm, op een of andere manier vind ik de speelstijl van op afstand pijltjes schieten maar niets. Laat mij maar midden in de actie staan, beetje cc-en hier en daar, en dan nuken :D

Heb gister voor iedereen een respec uitgevoerd(middels een mod) zodat iedereen de spells heeft die nodig zijn voor die rol. Wel een misser van Bioware zeg, dat dit middels een mod moet! Alle chars hebben wel skills die waardeloos zijn als ze je joinen, en die beter ergens anders besteed hadden kunnen worden. Vanavond eens kijken wat het uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu al meer dan 15 uur bezig, en dat schijnt de lengte van Akakenings te zijn. Vind ikzelf best kort, althans, voor een spel als deze.

Ik denk dat ik nog geeneens over de 20% ben, maar heb wel moeite. Ik speel het op de PS3, heb een warrior gekozen, en dat blijkt bijna hetzelfde type warrior te zijn als Alistair. Vreemd genoeg, gaat hij vaak dood.

Anyway, ik heb even naar die tactics dingen gekeken, maar kom daar niet echt uit. Ik wilde mijn mage eigenlijk houden in beer vorm, maar ja, dan hebben we wel een erg melee party. Nu zit ik in de Circle Tower om diverse redenen. Een mage gaat met mij mee, en die kan healen o.a. .. maar ik baal wel dat ik een warrior heb gekozen, en zeker omdat mijn tweelingbroer meevecht, wil geen 2 warriors, eerder 2 mages.

Aldus 2 vragen, hoe kan ik het beste met die tactics omgaan ? En ten tweede,, hoe kan ik blijvend een 2e mage krijgen i.p.v. 2 warriors, want ik heb al een e3 warrior gered om uit te kiezen, maar daar zit ik niet op te wachten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Wat zijn je problemen met die tactics dan? Naar mijn idee zijn die redelijk duidelijk.
Je krijgt een x-aantal slots die je kan uitbreiden middels een skill, waarbij je in elk slot kan aangeven wat je character moet doen bij een bepaalde gebeurtenis. Bijvoorbeeld: self: health < 50%, use health potion(lowest). Dit is een van de makkelijke, maar volgens mij wijst het zichzelf allemaal wel. Daarbij hebben de tactics een prioriteit, van boven naar beneden.

Dus bv je hebt het volgende voor je healer:
1) self: health < 50%, use Heal
2) ally: health < 50%, use Heal

En iedereen in je party ontvangt AOE damage, waardoor iedereen onder de 50% uitkomt, dan zal ze eerst zichzelf healen, en daarna de rest.

Er zijn ook presets aanwezig, meestal wel voldoende op normale mode.

Er lopen 2 characters rond die bij je kunnen komen als mage zijnde. Je hebt Morrigan al, en de andere is te vinden in de Circle Tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal er nog even naar kijken, het was op zich wel duidelijk, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Was meer een "door de bomen het bos niet meer zien" dingetje ;). Hoop die 2e mage snel te vinden.

Ik weet niet of het slim is Morrigan als pure Shapeshifter te gebruiken, ik doe haar cold skills upgraden, maar heb inmiddels een aantal punten in constitution gedaan i.v.m. health points voor haar shifts (vooral bear form), is dat wel wijs ? Ik doe verder alleen punten in haar magic/willpower attributes, de rest laat ik met rust. Kracht van de bear form hangt zowieso niet af van Strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Ben zelf geen fan van de shapeshift tree. Heb dan ook met een mod ervoor gezorgd dat ikzelf kon bepalen welke skills een character krijgt als ze je joinen, ipv dat het spel dat bepaalt. Je verdeling is wel goed als je haar vaak in bear form laat gaan. Stop alleen niet meer als 20 punten in constitution. Zorg dat je cunning op 16 krijgt (geen hoge prio) zodat je de tactics slot kunt uitbreiden. Strength is nutteloos idd voor een mage.

Voor info over mods zie de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik zit ook te twijfelen of ik wel een shapeshifter hou, maar aan de andere kant, vind ik het wel cool, maar als ik puur aan de tactiek denk, zal ik waarschijnlijk een van die andere 2 mages nemen :P.

Thanks voor je replies, ik zit al door de menu's te bladeren om te kijken wat het beste is.

Enige wat ik nog niet kan vinden, is een manier om haar shifted te laten. Ook als je van verdieping wisselt, staat ze er weer in human vorm. Da's wel minder ;)

Edit: begrijp nu ineens die Tactics Skill ... erg handig :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 06-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Fijn, ik heb vandaag last gekregen van een bug waarbij DLC items verdwijnen. Starfang en Winter's Breath zijn allebei foetsie. :(

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hier hoe ik de game op 480P kan spelen op de PS3? Ik had in de settings zitten kijken, maar krijg alleen een optie voor 720P en 1080P. Mijn Wii draait ook op 480P, dus hoe doe ik dit? Schijnt dat dit aardig helpt bij de framerate problemen op de PS3 met Dragon Age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:41:
Fijn, ik heb vandaag last gekregen van een bug waarbij DLC items verdwijnen. Starfang en Winter's Breath zijn allebei foetsie. :(
Gebeurd bij mij ook wel eens, niet saven. Terug naar het hoofd menu, links onderin op "Logged In" drukken en daarna op OK, dan even het DLC menu openen om vervolgens weer te resumen. Lost het bij mij tot nu toe altijd op. De client lijkt tijdelijk niet te weten dat ik de DLC heb.

Ben nu 44 uur in het spel en ben net aangekomen bij het gevecht met Loghain's handlanger vlak nadat je de Queen uit haar kamer hebt weten te redden. Ik gebruik de tactics eigenlijk nooit, als ik dit zo lees is het misschien wel zo handig.

Wel recent ontdekt tijdens mijn tijd in "The deep trenches"(?) dat als je max uitzoomed je meer kan bewegen met de camera en dus ook bv. 4-5 AoE's een kamer in kan gooien voordat de mobs zelfs de kans hebben om naar je toe te rennen (Blizzard -> Tempest(?) -> Blizzard -> Tempest -> Firestorm(?)).

Wat ik ook nog wel eens wil doen is een paar regens op Allistair gooien, de rest op hold, Allistair de kamer in laten rennen en dan wachten totdat alle mobs vlak bij hem zijn om vervolgens een AoE party te houden bovenop Allistair.

[ Voor 43% gewijzigd door Lukin op 11-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Hehe, dat AoE truukje gaat volgens mij op hogere moeilijkheidsgraad niet werken, omdat Allistair dan net zo hard geraakt wordt als de mobs. Op lagere moeilijkheidsgraden wordt de Friendly Fire gereduceerd, en op de allerlaagste is er volgens mij geen Friendly Fire(weet ik niet helemaal zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Lukin schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:44:
[...]

Gebeurd bij mij ook wel eens, niet saven. Terug naar het hoofd menu, links onderin op "Logged In" drukken en daarna op OK, dan even het DLC menu openen om vervolgens weer te resumen. Lost het bij mij tot nu toe altijd op. De client lijkt tijdelijk niet te weten dat ik de DLC heb.
Probleem was dat ik het niet door had totdat ik alleen nog maar saves had met de bug (gebruik alleen quicksave en autosave, stom). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
leuke set op play.com (25.50 euro incl verzending): http://www.play.com/Games...mate-Edition/product.html

Get the Ultimate Dragon Age experience!

You are a Grey Warden, one of the last of a legendary order of guardians. With the return of mankind's ancient foe and the kingdom engulfed in civil war, you have been chosen by fate to unite the shattered lands and slay the archdemon once and for all. Explore a stunning world, make complex moral choices, and engage in bone-crushing visceral combat against massive and terrifying creatures.

Dragon Age: Origins - Awakening Expansion Pack

The story of the Grey Wardens continues as you are named Commander of the order. As your first duties you have been entrusted with rebuilding the order as well as uncovering the secrets of the darkspawn and how they managed to endure. Fight new enemies, learn new skills and spells, and explore an all-new area of the world, Amaranthine.

All Seven Content Packs

Extend your adventure, collect new rewards, gain new party members, and more as you delve deeper into the Dragon Age saga.

The Stone Prisoner
Warden's Keep
Return to Ostagar
The Darkspawn Chronicles
Leliana's Song
The Golems of Amgarrak
Witch Hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Roxors schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:47:
Hehe, dat AoE truukje gaat volgens mij op hogere moeilijkheidsgraad niet werken, omdat Allistair dan net zo hard geraakt wordt als de mobs. Op lagere moeilijkheidsgraden wordt de Friendly Fire gereduceerd, en op de allerlaagste is er volgens mij geen Friendly Fire(weet ik niet helemaal zeker).
Het is daarom ook niet nodig dat hij het overleeft. Alleen dat alle mobs dood of zo goed als dood zijn met een extra chain lightning of twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Dus bij jou is Alistair al dertig keer dood gegaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:07:
Dus bij jou is Alistair al dertig keer dood gegaan? :p
Minstens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
--verkeerde topic--

[ Voor 94% gewijzigd door pingkiller op 14-01-2011 16:46 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
edit: Dacht dat het het deel 2 topic was, pingkiller's schuld. :+

[ Voor 84% gewijzigd door g0tanks op 14-01-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren uitgespeeld met mijn Arcane warrior/bloodmage.

Praktisch die draak solo afgemaakt, want ik was wel erg onverwoestbaar geworden met spells als Shimmering shield + Arcane Shield + Rock armor. Het duurde toch wel een poos eer de draak eens neer ging, maar al zijn hulp troepen zijn toch wel een makkie met spells als Blood wound/Blood control, Virulent Walking Bomb, Crushing prison, inferno en een hexje of twee.

Uiteraard de draak laten slachten door Lochain, want mezelf opofferen begin ik niet aan en Logain is toch een eikel.

Nu toch maar een keertje een reply doen, maar dan op nightmare. Het karaktertje heb ik al...een lelijke casteless rogue dwarf. :D En dit keer gewoon de enorme klootzak uithangen, lijkt me wel geinig.

Replay waarde heeft het spel zeker. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Voor de Xbox360 mensen onder ons

Vanaf morgen t/m volgende week dinsdag
50% korting op het volgende (de getallen die hier staan moet je de helft van nemen)
# Dragon Age: Origins – Awakening >> 2400
# Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak >> 400
# Dragon Age: Origins – The Darkspawn Chronicles >> 400
# Dragon Age: Origins – Witch Hunt >> 560
# Dragon Age: Origins – Leliana’s Song >> 560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 160170 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:52:
Nu toch maar een keertje een reply doen, maar dan op nightmare. Het karaktertje heb ik al...een lelijke casteless rogue dwarf. :D En dit keer gewoon de enorme klootzak uithangen, lijkt me wel geinig.
Bij de meeste RPG spellen waar het kan doe ik ook altijd een playthrough waarin ik de 'enorme klootzak' uithang, vooral omdat je dan ook veel dialogen krijgt die je normaal nooit zou kiezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

g0tanks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Bij de meeste RPG spellen waar het kan doe ik ook altijd een playthrough waarin ik de 'enorme klootzak' uithang, vooral omdat je dan ook veel dialogen krijgt die je normaal nooit zou kiezen. :D
Ik moet het alleen zien vol te houden en niet automatisch voor een aardige of neutrale reaktie/optie kiezen, zoals ik wel vaker doe. Ik ben ook zo´n goedzak normaal. :´)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Lees er wel het eea over als je Dragon Age op de PC speelt en DLC dus via Steam krijgt, maar als ik nu een Ultimate Edition voor de PS3 koop kan ik al die expansions dan in mijn gewone Dragon Age krijgen? Wil namelijk graag verder met de trophies en alle dlc kopen is veel duurder dan een Ultimate kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LordLynx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:11:
Lees er wel het eea over als je Dragon Age op de PC speelt en DLC dus via Steam krijgt, maar als ik nu een Ultimate Edition voor de PS3 koop kan ik al die expansions dan in mijn gewone Dragon Age krijgen? Wil namelijk graag verder met de trophies en alle dlc kopen is veel duurder dan een Ultimate kopen.....
Nope.

Ik heb 2 versies op de PC (Steam en retail) en krijg daar de DLC niet bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is Awakenings echt een flinke toevoeging qua game time, verhaal etc. of ben je er ook in 1 avond mee klaar, zoals bv Witchhunt?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:43:
Is Awakenings echt een flinke toevoeging qua game time, verhaal etc. of ben je er ook in 1 avond mee klaar, zoals bv Witchhunt?
Awakenings is een stuk langer . Je bent daar echt wel 10 uurtjes mee zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 15:27
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:43:
De content is niet te vergelijken; Witch Hunt was de laatste DLC en zorgt volgens BioWare voor ongeveer 2 uur extra speeltijd. Awakenings daarentegen had als intentie een volwaardige uitbreiding te zijn en kwam zelfs in de winkel uit voor een prijs van €29,99. Over het algemeen zijn de recensies over dit uitbreidingspakket wat gematigd, maar deze bevat desalniettemin zeker significant meer inhoud dan een DLC pakket als Witch Hunt. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

maartend schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:07:
Ik heb 2 versies op de PC (Steam en retail) en krijg daar de DLC niet bij elkaar.
Gister de Ultimate versie via Steam gekocht. Had ook al een retail van Origins, maar voor 30 euro de hele mikmak op Steam leek me wel handig. Al meteen de eerste "quest" was een hele uitdaging: hoe krijg je alle extra's van de Ultimate Steam versie geactiveerd? Daar is mijn eerste uurtje "speeltijd" al aan opgegaan.

Heb Origins gespeeld met een braaf karakter. Wilde nu weleens voor zo evil mogelijk gaan, maar ik kan het weer eens niet volhouden. Wat een watje ben ik toch :')

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Weakling schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:39:
[...]Al meteen de eerste "quest" was een hele uitdaging: hoe krijg je alle extra's van de Ultimate Steam versie geactiveerd? Daar is mijn eerste uurtje "speeltijd" al aan opgegaan.
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb er ook moeite mee. En wat heb je met de retail gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

maartend schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:44:
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb er ook moeite mee. En wat heb je met de retail gedaan?
1. Ingelogd op de Bioware site en naar mijn profiel gegaan.
2. De code van de Ultimate DLC op de Bioware site als redeem code ingevoerd.
3. naar de map "steam\steamapps\common\dragon age ultimate edition\redist\"
4. Uitvoeren DAOU_UpdateAddinsXML_Steam.exe
5. Uitvoeren DAUServiceSetup_Steam.exe
6. in menu Start --> Uitvoeren --> services.msc
7. Dragon Age Content Updater service starten

Daarna had ik eindelijk in Dragon Age alle Ultimate extra's. Mijn retail stond en staat verder niet in de weg.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Weakling schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:11:
[...]

1. Ingelogd op de Bioware site en naar mijn profiel gegaan.
2. De code van de Ultimate DLC op de Bioware site als redeem code ingevoerd.
3. naar de map "steam\steamapps\common\dragon age ultimate edition\redist\"
4. Uitvoeren DAOU_UpdateAddinsXML_Steam.exe
5. Uitvoeren DAUServiceSetup_Steam.exe
6. in menu Start --> Uitvoeren --> services.msc
7. Dragon Age Content Updater service starten

Daarna had ik eindelijk in Dragon Age alle Ultimate extra's. Mijn retail stond en staat verder niet in de weg.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311177

Ik ga zo beginnen aan DA:O.. Heb hem al best lang liggen maar tot nu toe nooit gespeeld. Anyway, nog tips of dingen die ik moet weten voordat ik hieraan begin? :P Welke classes hebben jullie mee gespeeld en wat beviel het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 15:27
Anoniem: 311177 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:13:
Ik ga zo beginnen aan DA:O.. Heb hem al best lang liggen maar tot nu toe nooit gespeeld. Anyway, nog tips of dingen die ik moet weten voordat ik hieraan begin? :P Welke classes hebben jullie mee gespeeld en wat beviel het best?
Ga gauw naar Dragon Age Nexus en download die verbeterde gezichten voor Leliana en Morrigan (zodat ze er meer uit komen te zien zoals in de CGI filmpjes). :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Wat betreft classes, ga je toch al snel op pad met een mengeling van alles. Als je het op een deftige moeilijkheidsgraad speelt, zal je genoeg moeten pauzeren om alle karakters individueel te besturen. Maar als main karakter, pak je wat jezelf het meest aanspreekt.

[ Voor 2% gewijzigd door D-rez op 14-03-2011 11:38 . Reden: typos (f#ck post typen op een gsm) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
CaptainCharisma schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:19:
[...]

Ga gauw naar Dragon Age Nexus en download die verbeterde gezichten voor Leliana en Morrigan (zodat ze er meer uit komen te zien zoals in de CGI filmpjes). :)
Ik vind ze dus totaal niet lijken op de CGI filmpjes, het ziet er wel beter uit, daar niet van. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vraag me af of het soms mogelijk is om je talents/spells te resetten via een normale manier?

Ik had namelijk gewoon x Auto Level aanstaan en die lijkt er echt een potje van gemaakt te hebben, mijn mage heeft b.v. heel veel punten in Constitution staan.. ik heb al gezocht maar zie alleen via cheats een optie en dat is ook niet eens gegarandeerd. Ik had gehoopt op zo'n potion zoals in DA2.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Download de character respecialization mod: http://social.bioware.com/project/469/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Dank je, had al naar scriptjes zitten kijken maar die werkte niet, gelukkig had ik een backup van m'n savegames.
Kan nu gewoon volledig respeccen, moet nu nog een aantal andere doen want 'auto levelup' is werkelijk waardeloos.

Viel me wel op dat mijn 'attributes' niet gereset waren, of ik had perongelijk auto levelup nog aan staan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan zeker niet op de 360/PS3? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 311177 op 23-03-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Geen idee, je zou denken dat er wel een mogelijkheid voor zou zijn, ik was zelf opzoek naar de 'Black Emporium' of iets vergelijkbaars(Uit DA2). Helaas moest het dus echt via een 'addon'.

Ben nu redelijk ver in DA:O maar ik heb nog zat te doen. Het is erg leuk dat je je eigen 'route' of volgorde kan kiezen in DA:O maar afentoe geeft dat toch rare resultaten. Heb nu Redcliffe, the Dalish, Soldiers Peak, Orzammar en ben nu bezig in Denirim. Moet hier en daar nog wat quests doen en heb net 2 compagnion quests gedaan. Moet nog even uitzoeken hoe ik Wynne? en Shale? kan vinden.

Ik moet zeggen dat elke stad er erg goed en gedetailleerd uitziet elke stad (en kamp + ruins) ziet er echt mooi uit ook een eigen sfeer. En The Deeproads damn moeilijk vooral the Deadtrenches dit heeft me best was uren+frustraties gekost. Jammer dat ik Soldiers Peak niet 'af' heb om de 1 of andere reden mis ik een stukje van de puzzel maar kan niet meer terug ik was namelijk onder de indruk dat ik daar klaar was na het helpen van 'die mage'.

Het enige dat ik niet fijn vindt is de questlog, dat het niet al te makkelijk te vinden moet zijn uiteraard maar sommige quests of 'map aanduidingen' kloppen niet echt, soms zie ik een 'quest+einde quest' op dezelfde plek maar praat ik met die persoon komt er niets logisch uit. Sommige quests draag ik al sinds het begin bij me en had gehoopt vanzelf wel een hint tegen te komen onderweg helaas zie ik ook geen mogelijkheid om deze dan uit mijn questlog te verwijderen.

Het ziet er zoiezo naar uit dat ik voor een 2de run moet gaan en meer tijd moet 'inplannen' aangezien het geen DA2 is :P Had nooit verwacht dat er zo'n enorm verschil zou zitten tussen DA:O en DA2, in eerste instantie dacht ik zoiets van 'valt wel mee' maar nu ik met DA:O bezig ben zie ik waarom 90% van de 'fans' teleurgesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Heb DA:O ultimate steam versie eindelijk deftig werkend gekregen. Was eigenlijk vrij simpel, maar er zijn well 100 bronnen die elk met een andere oplossing komen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik bij het booten van m'n pc de updater service van DA gewoon op auto moest zetten.
Vanavond eindelijk een deftig begin gaan maken.

@Prutser001
Ik ben ook niet helemaal weg van de questlog, maar ik denk dat dat gewoon komt omdat we de laatste jaren gewoon stront verwend zijn geweest met questmarkers, hints, pointers etc. Ik kan me namelijk nog vaag herinneren dat ik in BG of PST de quests echt tig keer moest door lezen om überhaupt een idee te hebben waar ik heen moest.

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 24-03-2011 16:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

D-rez schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
Heb DA:O ultimate steam versie eindelijk deftig werkend gekregen. Was eigenlijk vrij simpel, maar er zijn well 100 bronnen die elk met een andere oplossing komen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik bij het booten van m'n pc de updater service van DA gewoon op auto moest zetten.
Vanavond eindelijk een deftig begin gaan maken.

@Prutser001
Ik ben ook niet helemaal weg van de questlog, maar ik denk dat dat gewoon komt omdat we de laatste jaren gewoon stront verwend zijn geweest met questmarkers, hints, pointers etc. Ik kan me namelijk nog vaag herinneren dat ik in BA of PST de quests echt tig keer moest door lezen om überhaupt een idee te hebben waar ik heen moest.
Dat ik ze moet lezen geen probleem, maar dat er staat van 'there are no current leads' oid.. dat is me iets te vaag. De meeste quests geven wel een doel maar hoe je daar moet komen moet je lekker zelf uitzoeken, geen probleem maar 'vage' meldingen vindt ik niet nodig. Dat je ze niet kan cancellen vindt ik erg vervelend.

Ik moet wel zeggen dat ik meer plezier beleef aan DA:O dan ik had met DA2, DA:O is in mijn ogen een meesterwerk waar DA2 in het niets valt. Begrijp me niet verkeerd DA2 vondt ik leuk maar als ik DA:O voor DA2 gespeeld had was mijn mening anders geweest.

Edit,

Nou net DA:O 'uitgespeeld' en damn wat een verschrikkelijk mooi spel, beetje laat misschien aangezien het al sinds 2009 uit is :P.

'Vroeger' moest ik eigenlijk weinig van dit soort spellen hebben, heb ooit weleens een poging gewaagt maar raakte meestal snel verveeld (Two Worlds, Diablo2?, Elder Scrolls, en nog een paar) Het enige spel wat ik meerdere malen uitgespeeld heb was Spellforce2 ik denk dat het komt omdat je niet 'alleen' loopt in spellen als DA:O/DA2 en Spellforce2.

Ik heb echt genoten van DA:O het spel gaf een 'voldoening' dat DA2 mij niet gaf, ik kende de wereld niet en had geen idee van de lore. Wat echt een pluspunt is, is dat je keuzes echt doorwerken in het verhaal Alistair for king! :), wat me zoiezo opviel was dat als je dacht dat sommige dingen 'voorbij' waren het er dieper op in ging. Ik ga nu maar eens kijken of ik Witchhunt en Awakenings leuk zijn ben benieuwd.

Mogelijk denk dat ik nog wel voor een 2de playthrough ga en misschien wel een 3de, maar nu even niet.

[ Voor 27% gewijzigd door prutser001 op 26-03-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

is het probleem van ontbrekende DLC op de ultimate edition voor ps3 eigenlijk al verholpen inmiddels? Zijn er nieuwe discs geperst of moet het nog steeds via de klantservice van ea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Ouder spelletje inmiddels, maar toch maar eens aangeschaft na een paar RPGs gespeeld te hebben.

Was eigenlijk op zoek naar een RPG met een goed verhaal en toch aardige graphics. Verhaal van Fallout 2 blijft geweldig maar het verwende oog wil ook wat ;) Laatste keer dat ik erg onder de indruk was van een RPG was met Never Winter Nights en Anachronox. Het verhaal van NWN was super en de bediening toch redelijk simpel. Meestal vocht je alleen en was er weinig micro management.

Op het eerste gezicht was ik huiverig voor DA:O vanwege de first person (ok, over-the-shoulder) view wat mij terug deed denken aan Morrowind en Oblivion, games die mij absoluut niet konden boeien en te trage pacing hadden mbt het verhaal.

Ben inmiddels een lvl 4 mage op normal difficulty na een avondje spelen en het ziet er zeker super uit! Verhaal begint op gang te komen en het lijkt tot zo ver een zeer aardige game.

De combat echter snap ik nog weinig van. Ik heb het idee in het diepe gegooid te worden en er gebeurd van alles om mij heen zonder dat ik er controle over heb. Wist eerst niet dat het zo zwaar gebaseerd is op party-play en heb dus voor mijn mage als eerste single target damaging abilities gekocht zoals arcane bolt, lightning bolt, shock, stone-boulder-something en uiteraard de spirit heal.

Bij het starten van een gevecht lijken mijn ventjes zomaar op de vijanden af te rennen, daarbij alles in de buurt op zich te nemen en snel dood neer te vallen. Na 2x healen zit mijn mage ook zonder mana en met alleen aanvallen met mijn staff doe ik damage die te verwaarlozen is. Ook lijken mijn party members hun abilities niet te gebruiken, terwijl ik ze toch een tactical preset heb gegeven: 'defensive' voor mijn tank, 'scrapper' voor mijn rogue, etc. Is het écht de bedoeling om in een gevecht alles op pauze te zetten, iedere party member 1 ability te laten queuen, unpause, en herhalen? Dat lijkt me aardig tedious worden na een tijdje. In hoeverre kan ik van de AI abilities op aan of zal ik steeds van character moeten switchen. In hoeverre kan ik als mage (met alleen maar niet-mages in mijn party) damage dealen, of zal ik puur moeten richten op healen?

Daarnaast viel het mij ook op dat na een half uur spelen na een gevecht mijn mana nog steeds half leeg is. Komt dit niet automatisch terug bij casters?

Kortom, ik ben op zoek naar wat tips voor een absolute beginneling. Hoe doe ik combat in DA:O? :) Ik ben zelf een WoW speler van het eerste uur en in het begin leken de controls en bediening enigszins hierop. Echter, de combat is compleet anders en hierdoor kom ik niet veel verder en wordt het snel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 22:40
Oudere game is niet erg. Ik heb het al een tijd en heb het al vaker uitgespeeld. Het is toch elke keer anders. Ik ben het nu met alleen 1 rogue en een hond aan het spelen. Zolang ik niemand anders nodig heb, dan blijft dat zo.
CU2morO schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:11:
Kortom, ik ben op zoek naar wat tips voor een absolute beginneling. Hoe doe ik combat in DA:O? :) Ik ben zelf een WoW speler van het eerste uur en in het begin leken de controls en bediening enigszins hierop. Echter, de combat is compleet anders en hierdoor kom ik niet veel verder en wordt het snel frustrerend.
Ik vind de combat eigenlijk wel veel op WoW lijken. Klik op je target en klik of druk op je attack/spell buttons. Je kan er voor kiezen om je partymembers tactics mee te geven (zoals je in principe in WoW als tank je group instrueert). Je kan ook gebruik maken van de "Pause" functie om instructies per partymember individueel mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399807

Je moet als mage zo veel mogelijk investeren in de juiste attributen Dan wordt je mana pool groter. Het is al weer een tijd geleden voor me. het gedrag van je team kun je steeds uitgebreider aanpassen maar ik houd er van om zelf te controleren wanneer ze pots en abilities gebruiken.
Pauzeren doe je regelmatig maar je hoeft niet aldoor te pauzeren. Het is wel handig om even na te denken over je positiespel af en toe. Probeer ook zo snel mogelijk de combi's te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 17:22

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Wat ik erg mis, is een optie om waarmee je je vooruit gang van quests in de gaten kunt houden. Denk bijvoorbeeld aan quests zoals die van de mages (praat met persoon A in zone A, met persoon B in zone B, etc). De hele lijst met personen wordt dan niet geüpdatet met de personen met wie je al gesproken hebt. Is hier een mod voor?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thrace Grumble schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:09:
Wat ik erg mis, is een optie om waarmee je je vooruit gang van quests in de gaten kunt houden. Denk bijvoorbeeld aan quests zoals die van de mages (praat met persoon A in zone A, met persoon B in zone B, etc). De hele lijst met personen wordt dan niet geüpdatet met de personen met wie je al gesproken hebt. Is hier een mod voor?
Subtiel schopje, iemand? :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Je journal helpt je prima. En niet alles meteen weg klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

D-rez schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:38:
Je journal helpt je prima. En niet alles meteen weg klikken.
Dat doe ik ook zeker niet, vind het juist tof om veel te lezen! Ondanks dit, mis ik toch een voortgangsupdate in mn logs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Hoi,
Ik overweeg Dragon Age deel 1 te kopen voor de PS3, en wel 2ehands. Ik vroeg me hierbij af,

kan ik dit zomaar 2e hands kopen? Of zat er bij het origineel toen het spel uitkwam een code o.i.d waarmee je een DLC of wat dan ook kon downloaden?
Zijn er verder nog andere dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragon Age 1 kwam inderdaad met codes om gratis DLC te kunnen verkrijgen. Die kun je niet hergebruiken.

Als de vorige eigenaar DA:O van zijn Bioware-account loskoppelt, kun je het wel zelf gewoon registreren (in elk geval voor zover ik weet). DLC moet je dan gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Maar is het dan nodig om een Bioware account aan te maken voor het spelen van het spel? Stel de vorige eigenaar doet dit niet, is zijn account-pssw vergeten of om wat voor reden dan ook is er niet toe in staat, kan ik het spel dan niet spelen?

En mocht hij/zij wel DA:O van zijn Bioware-account loskoppelen en ik maak vervolgens een Bioware-account aan (voor zover dat vereist)....dan kan ik alsnog niet de gratis DLC gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:52

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

vraagje als je spel heb uit gespeeld kan je dan opnieuw beginnen met je zelfde gear zo als in MS ? heb dezen game al zo niet meer gespeeld en weet niet zeker of dit kon

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb dit weekend Dragon Age nog eens opnieuw geinstalleerd, en na wat gerommel terug mijn Origins account gelinked gekregen voor de extra content (want Shale in men party blijft een must :)). Het valt me op dat er tijdens die jaren een hoop nieuwe scenarios beschikbaar gekomen zijn, heb alleen geen zin om zo'n bioware account verder op te zetten voor betaling.
Dusja, bijna 3 jaar na aankoop: mijn derde playtrough, een city elf rogue deze keer. Wou eerst voor warrior gaan, maar dat leek me zonde omdat er al 3 goede warriors (met Shale erbij) vrij vroeg in je party kunnen komen.
Mocht je opnieuw beginnen: Installeer zeker de patches. Ze hebben eindelijk de memory leaks gefixed die ervoor zorgden dat het spel na een tweetal uur spelen enorm lange laadtijden kreeg.

De perceptie dat DA1 een juweeltje is tegenover DA2 komt dus niet enkel van mensen die eerst deel 1 gespeeld hebben als ik zo de reacties hierboven lees. Leuk om zien dat mensen toch nog deel 1 een kans geven na eerst deel 2 gespeeld te hebben. Laten we hopen dat deel 3 zich meer laat inspireren door het eerste deel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
Voor deze die nog geen dragon age Origins hebben. Heb ik goed nieuws, want hij staat in korting bij gog.

Wou deze al een geruime tijd en voor deze bedrag kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Ik ben van plan om Origins en Inquisition aan te gaan schaffen.
Echter speel ik 99% van mijn spellen op 4k resolutie.
En omdat bovengenoemde niet bepaald nieuwe spellen zijn vroeg ik mij af of de UI aan te passen
ingame of m.b.v. Mods. Met sommige oude spellen is de UI gewoon zo tergend klein op 4k......

Wat is jullie ervaring met deze spellen op nieuwe systemen?
En dan uiteraard met oog op de UI ;)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39
@MetalPool Wat had je middels Google of verwanten al zelf gevonden?
Voor Origins kom ik YouTube filmpjes tegen waar mensen het spelen. Lijkt me dat je daar wel kunt bekijken hoe de UI er uit ziet:
https://www.google.com/se...ddress&ie=&oe=&gws_rd=ssl

Idem zal dat voor Inquisition ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Arunia schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:46:
@MetalPool Wat had je middels Google of verwanten al zelf gevonden?
Voor Origins kom ik YouTube filmpjes tegen waar mensen het spelen. Lijkt me dat je daar wel kunt bekijken hoe de UI er uit ziet:
https://www.google.com/se...ddress&ie=&oe=&gws_rd=ssl

Idem zal dat voor Inquisition ook wel zijn.
JA ik heb zeker Internet afgestruind. Echter kwam ik merendeel filmpjes tegen uit 2017.
Ook jouw goedbedoelde link heb ik al gezien....maar wederom 2017.
En op Nexus kwam ik niet direct UI mods tegen die hetgeen doen wat ik graag zou willen :)

Dus ik dacht omdat het al wat oudere games zijn misschien dat er toch een community is die nog veel met DA bezig is qua tweaken snap je?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39
@MetalPool Ah, kijk. Dat is duidelijker. ;)
Zelf moet ik zeggen dat ik jouw genoemde delen alleen op de PS3/X360 heb.

Aan de andere kant, als het in 2017 naar jouw maatstaven goed werkt, dan doet dat het in 2019 ook. Maar dat is mijn gedachte. Zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Origins: Hier staan links naar UI mod en quickbar mod. https://www.reddit.com/r/...oilers_4k_support_on_dao/

Inquisition Sweetfx mod:
https://www.nexusmods.com/dragonageinquisition/mods/470

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 20-05-2019 14:00 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste