[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024

Intro

Dragon Age is 4 jaar geleden op E3 aangekondigd als de spirituele opvolger van de Baldurs Gate serie. Daarna werd het oorverdovend stil rondom deze titel. Jarenlang is er nauwelijks concrete informatie rondom DA naar buiten gekomen. Bioware scoorde in de tussentijd een aantal hits op de console. De fans van het oude Baldurs Gate waren al bang dat ze vergeten waren, maar niets is minder waar: op de afgelopen E3 heeft Bioware een lading informatie vrijgegeven. Hierbij is de naam veranderd naar Dragon Age: Origins. Het beste nieuws is dat als alles volgens planning gaat, de game al in Q1 2009 in de winkelschappen ligt.

Bevestigde feiten

• Verschillende "origins": bij aanvang van het spel kies je niet alleen een naam, geslacht en klasse (over de beschikbare klassen is nog niks bevestigd), maar ook een afkomst. Deze afkomst bepaald waar je het spel begint en, volgens Bioware, wat je kijk op de wereld is. Uiteindelijk kom je in de hoofdverhaallijn terecht, maar ook daar schijnt je afkomst een rol te spelen. Over welke Origins er zijn, of hoeveel er zijn is op dit moment nog niets bekend.
  • Er zijn meerdere manieren om het spel te eindigen.
  • Combo spells: Als je eerst een Grease cast, kun je vervolgens met een vuurspell de hele area in de brand zetten. Als de vijand zo'n trucje uithaalt kun je een blizzard casten om het vuur te doven.
  • Je party zal uit vier personen maximaal bestaan.
  • Dragon Age zal een M-rated game zijn
  • Totaal onbelangrijk, maar het ziet er bruut uit: de bloedspatten blijven op je armour zitten.
  • Er zal een toolset voor mods bij zitten. Wat je daar precies mee kan is op dit moment onduidelijk. Verwacht allen geen NWN multi player dungeons of zelfs persistent worlds, want
  • Dragon Age bevat *geen* multiplayer. Alle aandacht is naar de singleplayer campaign gegaan.
  • Er zal tezijnertijd DLC voor Dragon Age: Origins komen.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_01.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_02.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_04.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_05.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_07.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_08.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_10.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_11.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_13.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_14.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_21.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_22.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_24.jpgAfbeeldingslocatie: http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_25.jpg 

Links

Officiele site (met in-engine trailer)
3 minuten durende HD gameplay video (300 mb)
Zelfde gameplay video, maar dan van gamershell
Forum

Previews

Gamespot preview
IGN preview
1UP preview
Gamespy preview

Bioware's persverklaring

As the spiritual successor to BioWare's Baldur's Gate™, one of the most successful role-playing games in the industry, Dragon Age: Origins represents BioWare's return to its roots, delivering a fusion of the best elements of existing fantasy works with stunning visuals, emotionally-driven narrative, heart-pounding combat, powerful magic abilities and credible digital actors. The spirit of classic RPGs comes of age, as Dragon Age: Origins features a dark and mature story and gameplay.

"We're thrilled to be returning to BioWare's fantasy roots, with Dragon Age: Origins representing the culmination of over a decade of experience," said Ray Muzyka, co-General Manager and CEO, BioWare and Vice President, Electronic Arts. "Dragon Age: Origins is a dark heroic fantasy that doesn't pull any punches. Our fans are in for the most emotionally intense gaming experience we've ever created, and we hope to surprise them with just how dark and gritty it gets!"

BioWare will be demonstrating some of the compelling features of Dragon Age: Origins behind closed doors at E3, including:

* Epic Party-Based Combat – Dragon Age: Origins will introduce an innovative, scalable combat system, as players face large-scale battles and use their party's special abilities to destroy hoards of enemies and massive creatures.
* Powerful Magic – Raining down awesome destruction on enemies is even more compelling as players apply "spell combos," a way of combining together different spells to create emergent unique effects.
* Deep Customization – Players will develop their characters and gain powerful special abilities (spells, talents and skills) and discover ever-increasing weapons of destruction.
* Your Story, Your Way – With its emotionally compelling story, players choose with whom they wish to forge alliances or crush under their mighty fist, redefining the world with the choices they make and how they wield their power.
* Origin Stories – Players will select and play a unique prelude that provides the lens through which the player sees the world and how the world sees the player. The player's choice of Origin will determine who they are and where they begin the adventure, as they play through a customized story opening that profoundly impacts the course of every adventure.

Dragon Age: Origins is scheduled to ship for the PC in early 2009. For more information, the latest updates, or to join BioWare's Dragon Age community, visit www.dragonage.com.

Conclusie

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten op deze game! De komende maanden zullen er waarschijnlijk nog wel meer tipjes van de sluier opgetild worden. De timing is misschien wat slecht met Diablo 3 in aankomst, maar voor iedereen die van story-driven RPG's houdt, lijkt dit een grote aanrader te worden IMHO. De graphics engine is misschien niet de meest krachtige ooit, maar de echte Bioware fan weet dat tot Mass Effect graphics nooit Bioware's sterkste kant is geweest. Daarnaast zien de gevechten waar er tientallen tot honderden NPC's met elkaar vechten er imposant uit.

Aangezien het enigste topic over dit spel zwaar verouderd is, heb ik maar even snel een nieuwe in elkaar geflanst. Als iemand een betere wil maken of informatie heeft die ik toe zou kunnen voegen, stuur me even een DM.

[ Voor 30% gewijzigd door st0p op 25-07-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Allereerst opmerking, kan je aub je pics resizen, want ze zijn echt wel grotesk groot :p.

Verder ben ik enorm benieuwd. Met al die 3D engines tegenwoording ziet het er imo nooit zo "sfeervol" uit als met baldur's gate prachtige decors destijds.

[ Voor 47% gewijzigd door boe2 op 20-07-2008 01:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
Als ik ergens webruimte had wel ja... Ik snap je punt wat betreft pictures resizen, maar ik kan ze nergens kwijt.Ik heb ze voor nu waar even weggehaald. Als iemand tips heft wbt hosting hoor ik het graag :9

En tja, of het zo sfeervol aanvloet als BG? Ik moet zeggen dat de vijanden er fijn uitzien en Bioware kennende zal het verhaal ook wel weer snor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266691

Wat dacht je van iets als photobucket, kun je heel makkelijk foto's uploaden en volgens mij resized die zelf, en kun je zelf ook nog eens resizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De link naar de 300MB grote HD-trailer doet het niet voor mij. Maar ik vond 'm ook op Gamers Hell.

Anyway, Bioware + singleplayer RPG = win. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
Anoniem: 266691 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:46:
Wat dacht je van iets als photobucket, kun je heel makkelijk foto's uploaden en volgens mij resized die zelf, en kun je zelf ook nog eens resizen...
Dankje voor de tip, done!
Miles Teg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:08:
De link naar de 300MB grote HD-trailer doet het niet voor mij. Maar ik vond 'm ook op Gamers Hell.

Anyway, Bioware + singleplayer RPG = win. Ik ben benieuwd. :)
Ik heb de link aangepast (en de jouwe toegevoegd). Ik moet zeggen dat ik sinds BG alle spellen (op ME na, zodra er een nieuwe PC is ga ik natuurlijk ook spelen) van bioware helemaal top vind! JE was ik wat minder van gecharmeerd, maar na al die jaren eindelijk een 'spirituele opvolger' van BG... Ik voorspel slapeloze nachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-04 10:57

MetalPool

Boe!

Ik heb de serie van Baldurs Gate echt helemaal grijs gespeeld! Dus ik kan wel weer een lekkere RPG gebruiken! I.m.o. zijn er echt te weinig hack en slash games zoals Baldurs Gate, Champions of Norath, Dungeons and Dragons (xbox) etc, etc.

En helemaal op de nieuwere consoles is dit genre echt helemaal nergens te vinden! Nou ja gelukkig komt deze game en uiteraard Diablo 3 dus het hack en slash genre komt druppel gewijs weer terug! :9

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Baldur's Gate hack 'n slash :X. Een RPG is wel meer dan dat.

Maar deze game is zeker een must-buy. Ik hoef er eigenlijk al niet meer van te zien om overtuigd te zijn. Het is ook mooi dat je je camera zoals in BG kan zetten, maar ook als in NWN2 mocht je dat fijn vinden.
Je party zal uit vier personen maximaal bestaan.
Ik dacht te horen in een interview dat dit juist nog niet vast stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
Anoniem: 154012 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:03:
Ik dacht te horen in een interview dat dit juist nog niet vast stond?
Als ik de reacties van de dev's op deze forum draad zo lees lijkt het me redelijk zeker dat de party niet meer dan vier personen zal zijn. Maar goed, we zullen het zien zodra deze game uit is :)

@Donnas-A: Hoe meer mensen er enthousiast zijn hoe beter natuurlijk, maar ik zou zelf zeer teleurgesteld zijn als deze game alleen maar hack-en-slash was.

[ Voor 19% gewijzigd door st0p op 20-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Het hoeft ook niet persè alleen maar hack-en-slash te zijn hoor....maar ik bedoelde eigenlijk dat in het algemeen te weinig van dit soort games geproduceerd worden, en helemaal het hack-en-slash element waar ik nou juist fan van ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
Bioware zelf omschrijft het als party-based tactical combat, maar daar zit natuurlijk wel een element hack-en-slash in. Ik denk alleen dat het niet mindless button bashing gaat worden, zoals Diablo (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:35:
Ik heb de serie van Baldurs Gate echt helemaal grijs gespeeld! Dus ik kan wel weer een lekkere RPG gebruiken! I.m.o. zijn er echt te weinig hack en slash games zoals Baldurs Gate, Champions of Norath, Dungeons and Dragons (xbox) etc, etc.
mwhat? actief turn-based vechtsysteem met virtueel dobbelsteen gooien is hack & slash?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

@boeboe heb je champions of norrath en dunegeons and dragons wel gespeeld? Want waar haal jij die dobbelstenen vandaan?

Edit: Ik bedoel wel de Dark Alliance serie he...op de Ps2. Had ik er inderdaad ff bij moeten zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door MetalPool op 20-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:48:
Edit: Ik bedoel wel de Dark Alliance serie he...op de Ps2. Had ik er inderdaad ff bij moeten zetten.
Die Dark Alliance serie vind ik de naam "Baldur's Gate" niet waardig. Baldur's Gate staat bekend om zijn fantastische verhaal en party-gebaseerde tactische en uitdagende combat. Vooral die twee laatsten (tactisch en uitdagend) is afwezig in de hedendaagse party-gebaseerde RPGs (Mass Effect, Neverwinter Nights 1 & 2, Knights of the Old Republic I & II en The Witcher). De enige "recente" RPG die in de buurt kwam (en ik gespeeld heb) was wat dat betreft The Temple of Elemental Evil. Die had heerlijke turnbased gevechten, maar had helaas geen verhaal. Nul komma nul.

Ik hoop dat Bioware naar zijn roots terugkeert. Mass Effect was leuk, had een zeer sterk verhaal en prachtige interactie met partyleden (ook dat was typerend aan Baldur's Gate, de banter tussen je partyleden). Echter de side-quests waren nogal repetetief. Door dat te stellen houd ik het nog beschaafd. Verder was de combat totaal niet uitdagend of tactisch. Leuk dat zeker, maar hoe vaak heb je in Mass Effect het leven gelaten in een vuurgevecht? Is er iemand die de laatste 8 jaar een moeilijk gevecht heeft gezien in een RPG? Indien je ja denkt te antwoorden; moeilijker dan Sarevok in BG I? Moeilijker dan Kangaxx? Moeilijker dan Firkaag? Moeilijker dan Sendai? Moeilijker dan Abizigal? Ik durf stellig stellen dat dat niet het geval zal zijn.

Ik zit zelf ook uit te kijken naar Dragon Age. Ik hoop dat het een kruising wordt tussen Mass Effect, The Witcher en Baldur's Gate. In een combinatie van respectievelijk 1%, 0.5% en 98.5%. De ingesproken dialogen en filmistische ontplooiingen van het verhaal mogen gerust uit Mass Effect overgenomen worden. Hell, zelfs met het derdepersoons aanzicht kan ik leven. Maar alsjeblieft geef ons het isometrisch perspectief voor de hopelijk tactische en moeilijke gevechten, type Baldur's Gate II (en op hogere moeilijkheidsgraden type Baldur's Gate I). Verder een episch verhaal zoals in Baldur's Gate met een goede donkere sfeer (geen happy-happy world of warcraft gedoe, om maar iets te noemen). Wat dat betreft zat het bij The Witcher wel snor. De thema's waren er volwassen. Het onderscheid tussen goed en kwaad is vaag. Al bij al dus alle goede punten van Baldur's Gate overnemen, gecombineerd met volledig ingesproken dialogen, filmistische cutscenes en een donker en volwassen verhaal. En uiteraard vele interessante side-quests :).

Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+. Als we de sterke aspecten van al die games combineren en Dragon Age: Origins dopen, dan zit het wel snor :).

[ Voor 28% gewijzigd door Nick The Heazk op 21-07-2008 21:09 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:48:
@boeboe heb je champions of norrath en dunegeons and dragons wel gespeeld? Want waar haal jij die dobbelstenen vandaan?
Laat maar. Ik beseft plots dat jij nooit de échte baldur's gate gespeeld hebt :p

(en no offense, maar de ps2 versie is gewoon een mainstream actiespel)

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 20-07-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

@Boeboe inderdaad dat ik de "echte" BG niet heb gespeeld.
en inderdaad de ps2 versie is ook puur een action RPG.
Dan ga ik maar is de dobbelsteen BG proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Nick The Heazk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:40:
[...]
Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+
Dan toch niet fallout 3 hoop ik :p.
Het is tragisch gesteld. Fallout 3 lijkt compleet niet meer op zijn voorgangers, en al die mensen die fallout niet kennen direct "he, dat ziet er wel een geinige shooter uit, dat wil ik wel spelen!" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
Ben toevallig een paar weken geleden opnieuw met bg2 begonnen. Had em nooit helemaal uitgespeeld. Geweldig verhaal zit er in. Hopelijk gaat dat met deze game ook lukken.

Ik hoop alleen niet dat het op NWN2 lijkt qua graphics. Isometrisch perspectief speelt echt het lekkerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266691

st0p schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:31:
[...]

Dankje voor de tip, done!
De nada! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
Over de camera is wederom nog niks 100% zeker, maar hij zal zeker een isometrisch aandoende stand hebben, zoals in deze screenshot te zien is. Ik hoop zelf dat je nog wat verder kan uitzoomen, maar goed dat heb ik altijd in tactische spellen. Zelfs in BG2 op 1024 * 768 had ik graag nog meer overzicht willen hebben. Of deze zoomlevel voldoende is hangt natuurlijk ook af van de range van ranged weapons/spells

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Screenies zien er erg goed uit. Beetje een vernieuwde BG look. Als ik iets gemist heb in de gamewereld is het wel een BG achtig spel, ik hoop heel erg dat dit als vanouds wordt. (uuuuren spelplezier, enorme wereld met gigantisch veel sidelines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:20
Ziet er erg mooi uit, nog eens een echte PC rpg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Boeboe schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Dan toch niet fallout 3 hoop ik :p.
De sfeer ziet er in Fallout 3 best nog wel ok uit. Dankzij het derdepersoonsaanzicht kan je je ook beter inleven. Of het de sfeer van Fallout 1 gaat halen ... dat wil ik betwijfelen. Fallout 1 was wat dat betreft een erg sterk game.
Het is tragisch gesteld. Fallout 3 lijkt compleet niet meer op zijn voorgangers
Dat is waar. Maar is dat ook een slechte zaak? Het leveldesign ziet er bijzonder goed uit. Ik vreesde in eerste instantie voor wat flauw leveldesign met weinig voorwerpen en niet zo'n overtuigende post-nucleaire setting. Echter, onlangs heb ik een gameplay filmpje gezien waarin een van de steden werd getoond. Ik was bijzonder onder de indruk van het leveldesign. Mooi vernielde gebouwen, bruggen, wegen ... Het zag er allemaal erg afgetakeld en heerlijk apocalyptisch uit. Wat dat betreft zit het wel snor.

Het perspectief is inderdaad veranderd. Dat hoeft niet malum in sé te zijn. Je zult niet ontkennen dat dit het inlevingsvermogen sterk verhoogd. Je krijgt ook meer de indruk om onderdeel van de wereld te zijn, omdat je zelf moet bewegen. Dit in tegenstelling tot ergens op de kaart klikken. Ook kun je nu volledig in het rond kijken. De pipboy is ook fantastisch geïntegreerd. Wederom, dit lijkt me allemaal keurig.
en al die mensen die fallout niet kennen direct "he, dat ziet er wel een geinige shooter uit, dat wil ik wel spelen!" ;(
En nu zijn we bij de essentie. Het combat systeem is ... volledig veranderd. Gedaan met de heerlijke turn-based combat. Gedaan met tactische en uitdagende gevechten met je partyleden. Het enige wat overblijft is ... welja .. kan je het nog iets anders noemen dan een third-person shooter? Mijn inziens hebben ze goed gekeken naar Mass Effect. Ik verwacht een combat systeem dat hieraan gelijk is. Dat is inderdaad erg jammer. Mass Effect moest het zeker niet van zijn combat hebben. Ik denk dat het dezelfde weg opgaat met Fallout 3.

Daarentegen heb ik wel nog goede hoop voor Dragon Age. Op de screenshots is duidelijk te zien hoe de combat in een isometrisch standpunt wordt uitgevochten. Dit maakt het mogelijk om je partyleden tot in de miniemste details bij te sturen. Let wel. Ik zeg dat het mogelijk is, niet dat ze het effectief zo geïmplementeerd hebben. Ik hoop ten zeerste dat het geen gepruts à la Neverwinter Nights wordt, waarbij je je partyleden eigenlijk niets zinnig kunt laten doen. Neen, geef mij maar de volledige controle over mijn party in combat. Dat ik de rest van de tijd in derdepersoonaanzicht kan rondwandelen en praten met mensen lijkt me dan wel weer in orde, wegens dezelfde reden die ik daarnet aanhaalde: inleving. Een auto-follow voor de partyleden is ook handig in een derderpersoonsaanzicht. Al met al is het misschien het beste als je vrij kan switchen tussen isometrisch en derdepersoon. Voor elk wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Nick The Heazk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:40:
[...]
Baldur's Gate staat bekend om zijn fantastische verhaal en party-gebaseerde tactische en uitdagende combat. Vooral die twee laatsten (tactisch en uitdagend) is afwezig in de hedendaagse party-gebaseerde RPGs (Mass Effect, Neverwinter Nights 1 & 2, Knights of the Old Republic I & II en The Witcher).
Sorry maar wat een BS :+ Schroef de difficulty even een eind omhoog - Je kunt in zowel TheWitcher als in NWN1 en NWN2 compleet dood lopen op lastige gevechten. Hell, in NWN2 heb ik een maand vast gezeten op het einde. Zo bijzonder moeilijk was BG1 niet en hyper tactisch al helemaal niet: dat kwam pas in BG2 als je level hoog genoeg was dat je wat zinvolle spreuken kon gaan combineren. Wat mij betreft staat BG en BG2 eigenlijk uitsluitend erom bekend dat het spel een serieuze poging tot RPG op de computer was, een spel met een verhaal, een uitgewerkte wereld en non-lineaire gameplay. Over de moeilijkheid kan ik me nooit herinneren iemand opmerking gemaakt te zien hebben.
Echter de side-quests waren nogal repetetief. Door dat te stellen houd ik het nog beschaafd.
Nou nou, beschaafdheid ten top. Hoe veel spannender waren de sidequests in BG dan? Waren dat geen "regel onderdelen van beestej X" of "ga naar Y en haal / breng Z" danwel "ga naar A en sloop B" missies?
Is er iemand die de laatste 8 jaar een moeilijk gevecht heeft gezien in een RPG? Indien je ja denkt te antwoorden; moeilijker dan Sarevok in BG I? Moeilijker dan Kangaxx? Moeilijker dan Firkaag? Moeilijker dan Sendai? Moeilijker dan Abizigal? Ik durf stellig stellen dat dat niet het geval zal zijn.
Schroef de difficulty van die andere games effe op dan, of haal BG naar beneden. Dat jij slecht bent in BG1 wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook last van moeten hebben. Van de games die jij noemt heb ik in NWN2 nog het langst klem gezeten. Firkaag lastig? Ik heb in de meeste games toch welk elke keer álle draakjes tot losse onderdelen ontbonden :+
Bij Sarevok heb ik de eerste keer niet eens hoeven laden van m'n pre-battle savegame. Die ging gewoon relatief eenvoudig onder de zoden.
Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+. Als we de sterke aspecten van al die games combineren en Dragon Age: Origins dopen, dan zit het wel snor :).
Een waar verhaal - twee goeie games. Maar het is Bioware - wat het ook wordt, het gaat toch wel een goeie adventure zijn. Misschien wel met RPG elementen.

Zolang het geen Icewind Dale wordt vind ik het allang best :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Bij RPG's maakt het nogal uit wat voor class je main character is, en ook voor een deel welke companions je had. Zo was BG1 met een spellcaster bijzonder pittig hoor (vooral die droom met Sarevok die dan lekker op je in komt meppen, lukte als ik het goed heb alleen met haste en dan rondjes rennen en eens in de zoveel tijd een magic missile oid).
Ik vond persoonlijk ook BG1 & BG2 stukken moeilijker dan NWN2 (NWN2 heb ik echt zo makkelijk uitgespeeld... maar ik was dan een een Warrior/Sorc/RDD, wat de campaign erg makkelijk maakte, zeker omdat je op het eind een geweldig wapen krijgt
spoiler:
Sword of Gith
wat voor de melee georienteerde classes niet alleen stats, maar ook goede dps levert).

BG saga was zo goed omdat het een enorm goed verhaal had dat ook goed opgebouwd was, en de side-quests hadden ook voor het grote deel leuke verhaallijnen (in BG2 bijvoorbeeld Kangaxx helpen, of de cult ontmaskeren etc etc). En dat (het verhaal) is toch wel het belangrijkste in een RPG... (dat is ook de reden dat IWD iets minder was, al had het ook een aantal leuke quests en een leuke zoethouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Anoniem: 399 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:00:
Sorry maar wat een BS :+ Schroef de difficulty even een eind omhoog - Je kunt in zowel TheWitcher als in NWN1 en NWN2 compleet dood lopen op lastige gevechten.
Maar dat maakt niet dat de combat in The Witcher plotseling tactisch en uitdagend wordt. Als jij op het juiste moment op de muis klikken uitdagend vindt, of kiezen uit een van de drie combatstyles een geweldige tactische dimensie vindt, dan denken wij daar gewoon fundamenteel anders over.
Hell, in NWN2 heb ik een maand vast gezeten op het einde.
Iets over slecht zijn in NWN2 en last voor andere mensen :+?
Zo bijzonder moeilijk was BG1 niet en hyper tactisch al helemaal niet: dat kwam pas in BG2 als je level hoog genoeg was dat je wat zinvolle spreuken kon gaan combineren.
Maar mijn inziens was de combat er wel uitdagender en tactischer dan voorgenoemde games. In NWN kon je met een gerust hart in het midden van een area gaan staan, rustig wachten tot heel de area rond jou staat en dan ze nog allemaal neerleggen. Probeer dat eens in Baldur's Gate. Als er drie wolven in het begin van het game wat te kort op elkaar volgen ben je er al aan (al zeker als je soloed als Mage ... dan heb je 1 spell op level 1 :+). Ik ben het er niet mee eens dat je pas op de hogere levels tactische combat krijgt. Vergelijk de combat van The Witcher en Mass Effect eens met deze uit BG I. Ik denk dat je het wel met me eens bent dat je in BG I veel securer en tactischer te werk moest gaan dan in de twee voorgenoemde games. De eerste was een klik-op-de-knop festijn, de andere een FPS.
Wat mij betreft staat BG en BG2 eigenlijk uitsluitend erom bekend dat het spel een serieuze poging tot RPG op de computer was, een spel met een verhaal, een uitgewerkte wereld en non-lineaire gameplay. Over de moeilijkheid kan ik me nooit herinneren iemand opmerking gemaakt te zien hebben.
en
Nou nou, beschaafdheid ten top. Hoe veel spannender waren de sidequests in BG dan? Waren dat geen "regel onderdelen van beestej X" of "ga naar Y en haal / breng Z" danwel "ga naar A en sloop B" missies?
Hetzelfde (eerste quote) kan je zeggen van een Mass Effect. Persoonlijk vond ik de wereld van Baldur's Gate toch wel dat tikkeltje interessanter om te verkennen dan de planeten van Mass Effect. Bij Baldur's Gate had je allerhande lange en uitgebreide sidequests. Ik noem er een paar: het gedoe met Valygar, de quests rond Haer D'halis, De D'Arnise keep en de follow-up quests, de stronghold quests (iets wat in NWN2 ook erg degelijk was uitgewerkt), De quests rond de Tanner, de pantaloons :+ ...

Ik ben erg benieuwd welke memorabele sidequests uit Mass Effect jij nu gaat opnoemen? Wat ik mij herinner uit Mass Effect is: "ga naar schip X", "vernietig basis Y" ... Hier en daar waren er een aantal andere quests die niet dit stramien volgde. Dat waren dan ook voornamelijk de quests in de bewoonde gebieden (Citadel, Novaria). Die op Novaria is eigenlijk onderdeel van de main quest.

Wat me vooral stoorde aan Mass Effect was het eindeloze hergebruik van bepaalde areas voor de sidequests. Je kon aan de buitenkant van een gebouw al weten hoe de binnenkant eruit zag. De quests van Baldur's Gate I mogen dan wel niet op het niveau gezeten hebben van deze van BG II, de area's waren tenminste verschillend.
Schroef de difficulty van die andere games effe op dan, of haal BG naar beneden. Dat jij slecht bent in BG1 wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook last van moeten hebben.
De moeilijkheid optrekken in voorgenoemde games gaat moeilijk als die al op het maximum staat ;). Het is niet omdat ik objectief naar de feiten kijk dat ik slecht zou zijn in Baldur's Gate.
Firkaag lastig? Ik heb in de meeste games toch welk elke keer álle draakjes tot losse onderdelen ontbonden :+
De moeilijkheid van Firkaag hangt erg af van het moment waarop je naar hem gaat. Als je rechtstreeks uit Irenicus' dungeon naar Windspear Hills gaat, dan is Firkaag een taaie tegenstander. Als je wacht tot na de Underdark, welja, dan is er niets moeilijks aan.

Ik denk dat je het wel met me eens zult zijn dat Saren (Mass Effect), The Grand Master (The Witcher) en The King of The Shadows (NWN2) eenvoudig waren in vergelijking met een Melissan, Sendai of Abizigal?
Zolang het geen Icewind Dale wordt vind ik het allang best :+
Die vond ik best wel te pruimen. Het verhaal haalt nooit het niveau van een BG, Planescape: Torment of Mass Effect. Het verhaal was ook nog eens enorm lineair. Maar al met al durf ik gerust stellen dat ik al slechtere games heb gespeeld. Het is gewoon een heel ander type game dan bijvoorbeeld Baldur's Gate.

Ik ben het wel met je eens; laat Dragon Age maar geen Icewind Dale kloon worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ach, alles wat makkelijk lijkt valt in het niet bij de eindbaas van Morrowind verslaan als je lvl50 bent. :+
Eerlijk gezegd hou ik wel van games waarbij de balance niet helemaal top is en je de vrijheid hebt om te "exploiten". Bij Morrowind was dit heel erg aanwezig, je kon op veel verschillende manieren onoverwinnelijk worden (100% chameleon, lvl100 worden, etc etc). Bij een spel als KotOR was dit weer veel minder aanwezig, maar dit werd dan ook kunstmatig gedaan door een levelcap.

Persoonlijk vind ik lagere moeilijkheidsgraad bij een RPG niet zo'n probleem. Ik geniet vooral van het verhaal en de omgevingen. En als het echt te makkelijk is kun je wellicht zelf iets verzinnen om het jezelf moeilijker te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick The Heazk schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:34:
[...]
Maar dat maakt niet dat de combat in The Witcher plotseling tactisch en uitdagend wordt. Als jij op het juiste moment op de muis klikken uitdagend vindt, of kiezen uit een van de drie combatstyles een geweldige tactische dimensie vindt, dan denken wij daar gewoon fundamenteel anders over.
In The Witcher is van tactisch weinig sprake - wel van uitdagend. Daar zitten nogal wat stukken in waar ik toch X keer nodig gehad heb om doro een battle heen te komen. In bijvoorbeeld NWN en zeker NWN2 is min of meer dezelfde combat style en feel als in BG en BG2 terug te vinden - die zijn dus even tactisch, en in de meeste gevallen ook even lastig als de battles in BG1 (en 2)
Iets over slecht zijn in NWN2 en last voor andere mensen :+?
donders, betrapt :+
Maar mijn inziens was de combat er wel uitdagender en tactischer dan voorgenoemde games. In NWN kon je met een gerust hart in het midden van een area gaan staan, rustig wachten tot heel de area rond jou staat en dan ze nog allemaal neerleggen. Probeer dat eens in Baldur's Gate.
Dat lukt daar precies even goed - als je dezelfde level chars hebt in BG als in NWN en dezelfde opponents. Die combat regels zijn namelijk bijna identiek. Als je een level 1 mage in BG met een level 18 paladin in NWN vergelijkt wordt het wat anders.
Als er drie wolven in het begin van het game wat te kort op elkaar volgen ben je er al aan (al zeker als je soloed als Mage ... dan heb je 1 spell op level 1 :+). I
Ja, dat dus. BG1 de eerste keer rondgespeeld als mage (dat was die keer dat ik niet hoefde te laden bij Sarevok)
k ben het er niet mee eens dat je pas op de hogere levels tactische combat krijgt. Vergelijk de combat van The Witcher en Mass Effect eens met deze uit BG I. Ik denk dat je het wel met me eens bent dat je in BG I veel securer en tactischer te werk moest gaan dan in de twee voorgenoemde games. De eerste was een klik-op-de-knop festijn, de andere een FPS.
Jazeker. Dat zijn dan ook niet de enige games die ik noemde... :z
Hetzelfde (eerste quote) kan je zeggen van een Mass Effect. Persoonlijk vond ik de wereld van Baldur's Gate toch wel dat tikkeltje interessanter om te verkennen dan de planeten van Mass Effect.
Datzelfde zal ik best ook zeggen van MAss Effect - het is namelijk in beide games zo dat veel van de sidequests gewoon koeriersdienst of ongediertebestrijding is. Pas bij BG2 werden de sidequests echt interressant. Het maakt mij weinig verschil of ik door een weiland moet hupplen, een overgrown rups op z'n bakkes moet hameren en dan z'n vel uittrekken, of dat ik met een maanlandertje een paar kleine wereldjes af moet om zombies af te fakkelen om dan iets op te pakken / een item te beroeren / strippers geld te geven - de quest is meer van hetzelfde.
Dit is niet zozeer een falen van BG of ME maar een overeenkomst tussen de twee (en elke andere adventure, eigenlijk)
Bij Baldur's Gate had je allerhande lange en uitgebreide sidequests. Ik noem er een paar: het gedoe met Valygar, de quests rond Haer D'halis, De D'Arnise keep en de follow-up quests, de stronghold quests (iets wat in NWN2 ook erg degelijk was uitgewerkt), De quests rond de Tanner, de pantaloons :+ ...
Allemaal BG2 quests. Dáár was het goed geregeld met de sidequests. In BG1 viel dat allemaal hard mee.
Ik ben erg benieuwd welke memorabele sidequests uit Mass Effect jij nu gaat opnoemen? Wat ik mij herinner uit Mass Effect is: "ga naar schip X", "vernietig basis Y" ... Hier en daar waren er een aantal andere quests die niet dit stramien volgde. Dat waren dan ook voornamelijk de quests in de bewoonde gebieden (Citadel, Novaria). Die op Novaria is eigenlijk onderdeel van de main quest.
Laat ik het zo zeggen: ik weet van BG geen memorabele sidequests meer - wel heel veel irritante stukken jacht op bandieten, jacht op wolven, jacht op die megarupsen, jacht op eigenlijk van alles en nog wat. Dat, of als overbetaalde TNT Post medewerkers heen en weer darren.
Overigens vind ik de vergelijking met uitsluiten ME niet eerlijk - de rest van de games negeer je terwilj bijvoorbeeld The Witcher best een aantal leuke sidequests heeft waar je niet elke keer weer geacht werd ergens heen te lopen en iemand plat te meppen. Dat er in NWN2 genoeg vage subquests zitten lijkt gen discussiepunt meer - NWN1 ging wat ddat betreft ook vrij aardig.

Of er ooit iemand de Pantaloon sidequest gaat verslaan weet ik niet trouwens. Die was wel ultra :+
Wat me vooral stoorde aan Mass Effect was het eindeloze hergebruik van bepaalde areas voor de sidequests. Je kon aan de buitenkant van een gebouw al weten hoe de binnenkant eruit zag. De quests van Baldur's Gate I mogen dan wel niet op het niveau gezeten hebben van deze van BG II, de area's waren tenminste verschillend.
Tja. als ik me aan de quest irriteer ben ik niet happy met de omgeving ook. Bovendien waren in The Witcher de omgevingen mooi én de quests leuk, net als in BG2.
[...]
De moeilijkheid optrekken in voorgenoemde games gaat moeilijk als die al op het maximum staat ;). Het is niet omdat ik objectief naar de feiten kijk dat ik slecht zou zijn in Baldur's Gate.
Ik betwist dat je objectief naar de feiten kijkt. Verder betwist ik dat BG1 moeilijker danwel tactischer danwel uitdagender zou zijn dan al de genoemde games. Dat het tactischer is dan sommige en lastiger dan anderen ben ik met je eens. Maar dat is niet hetzelfde.
[...]
De moeilijkheid van Firkaag hangt erg af van het moment waarop je naar hem gaat. Als je rechtstreeks uit Irenicus' dungeon naar Windspear Hills gaat, dan is Firkaag een taaie tegenstander. Als je wacht tot na de Underdark, welja, dan is er niets moeilijks aan.
Tja. Als je in Mass Effect begint met de bases van de Crime Lords terwijl je net level 10 bent komt het ook niet goed met je. Zeker niet op insanity. Het idee van een adventure is dat je vrij rond kan huppelen en het spel dus zo speelt als het uitkomt - niet dat je probeert op level 1 als solo mage een 24 HD dragon tot openhaardkleedje te verbouwen. Zo kan je álles moeilijk maken. Probeer Half-Life maar eens uit te spelen met alleen je crowbar.
Ik denk dat je het wel met me eens zult zijn dat Saren (Mass Effect), The Grand Master (The Witcher) en The King of The Shadows (NWN2) eenvoudig waren in vergelijking met een Melissan, Sendai of Abizigal?
Melissan :+ Na die gruwelijk ellendige pokke toren die je bij de expansion d'r bij krijgt vond ik haar wel redelijk makkelijk. Die watchtower of hoe dat ding ook heet is het moeilijkste deel van het hele spel geloof ik. Sendai had ik ook al liggen voor ik door had dat hij lastig moest zijn - hij begint indrukwekkend mar ja, omdat je tactisch speelt begin je met een sequencer die hem z'n saves met -8 verpest en 20% magic resitance afpakt. Dat met beide magic wielders natuurlijk... feebleminden en afslachten. Abizigal was niet heel veel ondoenlijker - elk van die figuren is wel eenuitdaging, daar niet van, maar om ze nou tot het abslute summum van vette challenges uit te roepen...
Speel voor de grap Aliens vs Predator eens uit - ongepatched, dus zonder savegames.
[...]
Die vond ik best wel te pruimen. Het verhaal haalt nooit het niveau van een BG, Planescape: Torment of Mass Effect. Het verhaal was ook nog eens enorm lineair. Maar al met al durf ik gerust stellen dat ik al slechtere games heb gespeeld. Het is gewoon een heel ander type game dan bijvoorbeeld Baldur's Gate.
Het is Diablo1 met de engine, en wereld, van Baldurs Gate. Ik vond de beide spellen zo levenloos en lusteloos dat ik op een gegeven moment gwoon gestopt ben omdat er gewoon niets anders gebeurde dan rondlopen en beestjes platmeppen. Da's geen adventure, dat is een hack en slash. Hack en slash games moeten actiespellen zijn anders vind ik er niets aan.
Ik ben het wel met je eens; laat Dragon Age maar geen Icewind Dale kloon worden :).
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een HD-filmpje met een interview van de makers. http://www.gametrailers.com/player/37235.html?type=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Anoniem: 399 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:16:
In bijvoorbeeld NWN en zeker NWN2 is min of meer dezelfde combat style en feel als in BG en BG2 terug te vinden - die zijn dus even tactisch, en in de meeste gevallen ook even lastig als de battles in BG1 (en 2)
Akkoord. Of het in de meeste gevallen een vergelijkbare moeilijkheid kent, zou ik persoonlijk niet zo direct zeggen. Als ik NWN (1&2) vergelijk met BG (1&2), dan heb ik persoonlijk de indruk dat de algemene moeilijkheidsgraad in BG (1&2) hoger ligt dan in NWN (1&2). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een Paladin totaal overpowered is in NWN :). BG heb ik met verschillende combinaties gespeeld (Paladin, Mage, Sorcerer, Thief, Monk). Voor mij persoonlijk blijkt hieruit dat BG (1&2) met die combinaties over het algemeen uitdagender was dan NWN (1&2) met een Paladin.
Dat lukt daar precies even goed - als je dezelfde level chars hebt in BG als in NWN en dezelfde opponents. Die combat regels zijn namelijk bijna identiek. Als je een level 1 mage in BG met een level 18 paladin in NWN vergelijkt wordt het wat anders.
Moest dat zo zijn, dan zou dat kloppen. Echter, als je alleen al naar het maximum level gaat kijken bij BG1 en NWN (1&2), dan zie je dat bij de eerste het level dat je kan halen 7 is, terwijl beide NWN's een level van 20 toelaten. In de veronderstelling dat die drie games ongeveer een even lange speelervaring bieden, kun je niet anders dan besluiten dat je in BG1 langer op lage levels speelt dan bij NWN (1&2). (Merk trouwens op dat bij BG2 dit level to gametime ratio ongeveer zal overeenkomen met NWN (1&2)) Gevolgen hiervan zijn dat je weinig spells en hit points hebt. Aan het begin van BG1 ga je bijna een vreugdedansje maken als je eindelijk een level 3 spell kan casten (web bijvoorbeeld :)). Mijn inziens associëren wel meer mensen dit met moeilijkheid. (En een aantal modmakers ook; er zijn mods voor BG2 die je minder XP geven, zodanig dat je langer in de lagere levels blijft zitten.) Deze lage levels bieden tevens ook een tactische dimensie; ga ik die Web nu gebruiken of wacht ik nog even? -- iets waar je in BG2 hoegenaamd niet over zou nadenken.
Jazeker. Dat zijn dan ook niet de enige games die ik noemde... :z
Wel, NWN (1&2) waren nog wel in orde. Al heb ik van beide games niet echt de indruk dat ik een echt moeilijk gevecht herinner. In NWN1 herinner ik me de 4 zwaarden nog in de tombe onder Neverwinter en uit NWN2 kon de draak me wel bekoren. Wat draken betreft. In BG2 zaten er volgens mijn telling 5: Firkraag, Shadow Dragon in de Temple Ruins, in Hell, in Suldanesselar en de Silver Dragon in de Underdark. Laat ons stellen dat die toch wel boven de gemiddelde tegenstander uitstaken.
Datzelfde zal ik best ook zeggen van MAss Effect - het is namelijk in beide games zo dat veel van de sidequests gewoon koeriersdienst of ongediertebestrijding is. Pas bij BG2 werden de sidequests echt interressant. Het maakt mij weinig verschil of ik door een weiland moet hupplen, een overgrown rups op z'n bakkes moet hameren en dan z'n vel uittrekken, of dat ik met een maanlandertje een paar kleine wereldjes af moet om zombies af te fakkelen om dan iets op te pakken / een item te beroeren / strippers geld te geven - de quest is meer van hetzelfde.
Dit is niet zozeer een falen van BG of ME maar een overeenkomst tussen de twee (en elke andere adventure, eigenlijk)
Akkoord.
Allemaal BG2 quests. Dáár was het goed geregeld met de sidequests. In BG1 viel dat allemaal hard mee.
Akkoord.
Laat ik het zo zeggen: ik weet van BG geen memorabele sidequests meer - wel heel veel irritante stukken jacht op bandieten, jacht op wolven, jacht op die megarupsen, jacht op eigenlijk van alles en nog wat. Dat, of als overbetaalde TNT Post medewerkers heen en weer darren.
Akkoord.
Overigens vind ik de vergelijking met uitsluiten ME niet eerlijk - de rest van de games negeer je terwilj bijvoorbeeld The Witcher best een aantal leuke sidequests heeft waar je niet elke keer weer geacht werd ergens heen te lopen en iemand plat te meppen. Dat er in NWN2 genoeg vage subquests zitten lijkt gen discussiepunt meer - NWN1 ging wat ddat betreft ook vrij aardig.
Als je gaat kijken naar het originele bericht, dan zie je dat ik enkel Mass Effect laak om zijn repetetieve quests. Als het voldoende gemaskeerd is, dan kom je er nog mee weg. Maar het recycleren van hele area's vind ik wat ver gaan. De andere vernoemde games maak ik het verwijt van de erg repetetieve quests niet.
Of er ooit iemand de Pantaloon sidequest gaat verslaan weet ik niet trouwens. Die was wel ultra :+
Goh, die Big Metal Unit is niet zo praktisch :). Van het bijgeleverde hand-kannon heeft m'n Sorceress wel dankbaar gebruik gemaakt.
Tja. als ik me aan de quest irriteer ben ik niet happy met de omgeving ook. Bovendien waren in The Witcher de omgevingen mooi én de quests leuk, net als in BG2.
Laat ons het zo stellen. Mijn gemoedstoestand zal heel wat beter zijn als ik 20 koeien moet slachten op een idyllisch eiland dan in een area waarin ik al 1000 koeien heb afgeslacht, maar waarbij de binnenhuisarchitect de kisten wat anders heeft geplaatst. Nog beter zou zijn om die quests goed om te kleden en er zéker niet teveel van geven. Of gewoon helemaal niet :). (Meteen ook een wens voor Dragon Age.)
Ik betwist dat je objectief naar de feiten kijkt. Verder betwist ik dat BG1 moeilijker danwel tactischer danwel uitdagender zou zijn dan al de genoemde games. Dat het tactischer is dan sommige en lastiger dan anderen ben ik met je eens. Maar dat is niet hetzelfde.
Akkoord; behalve dat ik niet objectief naar de feiten kijk :+ ;).
Tja. Als je in Mass Effect begint met de bases van de Crime Lords terwijl je net level 10 bent komt het ook niet goed met je. Zeker niet op insanity. Het idee van een adventure is dat je vrij rond kan huppelen en het spel dus zo speelt als het uitkomt - niet dat je probeert op level 1 als solo mage een 24 HD dragon tot openhaardkleedje te verbouwen. Zo kan je álles moeilijk maken. Probeer Half-Life maar eens uit te spelen met alleen je crowbar.
Fair enough. Echter, Firkraag is er niet zomaar uitgekozen. De trip naar Windspear Hills wordt in zekere zin gesuggereerd als een van de eerste areas die je kan aandoen. Je wordt immers meteen in de Copper Coronet door Lord Jierdan aangesproken; net zoals Nalia trouwens.
Melissan :+ Na die gruwelijk ellendige pokke toren die je bij de expansion d'r bij krijgt vond ik haar wel redelijk makkelijk.
Je kan haar op een wat laffe manier snel van kant maken ja. Een thief met wat Spike Traps en een Mage/Sorcerer met Wish will do the trick :).
Die watchtower of hoe dat ding ook heet is het moeilijkste deel van het hele spel geloof ik.
Watcher's Keep is inderdaad wel een leuke dungeon. Vooral de laatste level en de level met de Maze zijn bijzonder pittig. Die maze is ook een erg bijzondere area, met zijn spell failures en wild magic. Niet bijzonder handig als je soloed met een Mage/Sorcerer :+.
Sendai had ik ook al liggen voor ik door had dat hij lastig moest zijn - hij begint indrukwekkend mar ja, omdat je tactisch speelt begin je met een sequencer die hem z'n saves met -8 verpest en 20% magic resitance afpakt. Dat met beide magic wielders natuurlijk... feebleminden en afslachten.
Een interessante strategie als je een uitgebalanceerde party hebt. Sendai aanpakken met een Thief (Assassin), Jan Janssen, Korgan en Edwin is andere koek :).
Abizigal was niet heel veel ondoenlijker - elk van die figuren is wel eenuitdaging, daar niet van, maar om ze nou tot het abslute summum van vette challenges uit te roepen...
Misschien niet het summum over alle games heen maar zeker en vast wel de betere uitdagingen die door dergelijke RPGs in de afgelopen tien jaar naar voren zijn geschoven. Hopelijk mogen we van Dragon Age weer een aantal stevige gevechten verwachten en dan niet alleen van de eindbaas. Een leuke dungeon à la Watcher's Keep weet ik wel te smaken, zij het dan wel optioneel :+.
Het is Diablo1 met de engine, en wereld, van Baldurs Gate. Ik vond de beide spellen zo levenloos en lusteloos dat ik op een gegeven moment gwoon gestopt ben omdat er gewoon niets anders gebeurde dan rondlopen en beestjes platmeppen. Da's geen adventure, dat is een hack en slash. Hack en slash games moeten actiespellen zijn anders vind ik er niets aan.
Komop, zó erg als Diablo 1 was het nu ook weer niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick The Heazk schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:52:
Akkoord. Of het in de meeste gevallen een vergelijkbare moeilijkheid kent, zou ik persoonlijk niet zo direct zeggen. Als ik NWN (1&2) vergelijk met BG (1&2), dan heb ik persoonlijk de indruk dat de algemene moeilijkheidsgraad in BG (1&2) hoger ligt dan in NWN (1&2). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een Paladin totaal overpowered is in NWN :). BG heb ik met verschillende combinaties gespeeld (Paladin, Mage, Sorcerer, Thief, Monk). Voor mij persoonlijk blijkt hieruit dat BG (1&2) met die combinaties over het algemeen uitdagender was dan NWN (1&2) met een Paladin.
BG liet je wel veel makkelijker permanente schade oplopen aan je party - petrify en dan het standbeeld een rotschop geven, etc. Maar, als ik eerlijk moet zijn, met een sorc is BG2 gewoon een piece of cookie. een donker hoekje? fireball d'r in, ice storm er achteraan, horrid wilting d'r bovenop en als je zover al bent die 20d20 firedamage level 9a spell d'r achteraan. rest, volgende donkere hoekje. :+
De reden dat je single char het lastiger heeft is dat BG van parties uitgaat en NWN van single playr met één henchman. dat moet je wel even tegen elkaar afwegen - als je in je eentje BG gaat spelen zonder party dan wordt het level erg snel erg spannend.
Moest dat zo zijn, dan zou dat kloppen. Echter, als je alleen al naar het maximum level gaat kijken bij BG1 en NWN (1&2), dan zie je dat bij de eerste het level dat je kan halen 7 is, terwijl beide NWN's een level van 20 toelaten. In de veronderstelling dat die drie games ongeveer een even lange speelervaring bieden, kun je niet anders dan besluiten dat je in BG1 langer op lage levels speelt dan bij NWN (1&2). (Merk trouwens op dat bij BG2 dit level to gametime ratio ongeveer zal overeenkomen met NWN (1&2)) Gevolgen hiervan zijn dat je weinig spells en hit points hebt. Aan het begin van BG1 ga je bijna een vreugdedansje maken als je eindelijk een level 3 spell kan casten (web bijvoorbeeld :)). Mijn inziens associëren wel meer mensen dit met moeilijkheid. (En een aantal modmakers ook; er zijn mods voor BG2 die je minder XP geven, zodanig dat je langer in de lagere levels blijft zitten.) Deze lage levels bieden tevens ook een tactische dimensie; ga ik die Web nu gebruiken of wacht ik nog even? -- iets waar je in BG2 hoegenaamd niet over zou nadenken.
Nou waren in BG1 het aantal Drow, Liches, Underdark inboorlingen en soortgelijke hihs level beasties ook wat lager - de hoogte van het level zegt alleen wat als je tegen gelijke monsters vecht. In BG1 waren de monstertjes ook van de slappe was dus het level op zich vond ik geen maatstaf voor heo moeilijk de game was (alhoewel ik me bij je aansluit dat een wolfpack op je dak krijgen als level 1 mage met één magic missle spell misschien niet de first day of the rest of your life is :+ )
Ik NWN begin je echte rook al level 1 char dus daar heb je dezelfde tactische overweging - in BG2 niet meer zo qua spells - maar als je een sorc aan boord hebt valt dat swieso allemaal weg - die gebruik ik altijd als long range artillerie O-)
Wel, NWN (1&2) waren nog wel in orde. Al heb ik van beide games niet echt de indruk dat ik een echt moeilijk gevecht herinner. In NWN1 herinner ik me de 4 zwaarden nog in de tombe onder Neverwinter en uit NWN2 kon de draak me wel bekoren. Wat draken betreft. In BG2 zaten er volgens mijn telling 5: Firkraag, Shadow Dragon in de Temple Ruins, in Hell, in Suldanesselar en de Silver Dragon in de Underdark. Laat ons stellen dat die toch wel boven de gemiddelde tegenstander uitstaken.
In NWN heb je ook een paar keer quest bosses die knap lastig kunnen zijn. in NWN2 zitten bijvoorbeeld ook draken, waar je er met liefde en plezier twee van voorgeschoteld krijgt. Eén is in NWN2 meestal al teveel gevraagd. Twee is gewoon not done.
Als je gaat kijken naar het originele bericht, dan zie je dat ik enkel Mass Effect laak om zijn repetetieve quests. Als het voldoende gemaskeerd is, dan kom je er nog mee weg. Maar het recycleren van hele area's vind ik wat ver gaan. De andere vernoemde games maak ik het verwijt van de erg repetetieve quests niet.
Ehm... donders. Dat lijkt me handig - dat ga ik ook leren. "Lezen" heet dat zei je? :$
Goh, die Big Metal Unit is niet zo praktisch :). Van het bijgeleverde hand-kannon heeft m'n Sorceress wel dankbaar gebruik gemaakt.
Je geeft een sorc een wapen!? Een Sorc behoft geen wapen, een sorc IS een wapen :+
Bovendien één die door de UN verboden zou worden.
Laat ons het zo stellen. Mijn gemoedstoestand zal heel wat beter zijn als ik 20 koeien moet slachten op een idyllisch eiland dan in een area waarin ik al 1000 koeien heb afgeslacht, maar waarbij de binnenhuisarchitect de kisten wat anders heeft geplaatst. Nog beter zou zijn om die quests goed om te kleden en er zéker niet teveel van geven. Of gewoon helemaal niet :). (Meteen ook een wens voor Dragon Age.)
Kan ik je Crysis aanbevelen - geen koeien, wel schildpadden, visjes, krabbetjes, vogels en Koreanen. Op een idyllisch eiland, herhalend ad infinitum.
Mij maakt het dus niet zo uit. Als de combat encounter maar een beetje uitdagend en spannend is, en op Insanity is M.E. best lastig te noemen.
Akkoord; behalve dat ik niet objectief naar de feiten kijk :+ ;).
:+ Nietes
Fair enough. Echter, Firkraag is er niet zomaar uitgekozen. De trip naar Windspear Hills wordt in zekere zin gesuggereerd als een van de eerste areas die je kan aandoen. Je wordt immers meteen in de Copper Coronet door Lord Jierdan aangesproken; net zoals Nalia trouwens.
Op zich wel waar, maar je kan hem doen wanneer je wilt. Eer ik in de Windspear hills beland ben heb ik half Athkatla al leeg geruimd, m.u.v. de alcoholisch aangelegde Lich. Als je als level 8 whimpy een draak aan gat vallen - ja dan is het wel een moeilijk spel. Maar je kan gewoon later nog even terug komen en je gram halen. :)
Je kan haar op een wat laffe manier snel van kant maken ja. Een thief met wat Spike Traps en een Mage/Sorcerer met Wish will do the trick :).
Echt waar? Oh, dat wist ik dus niet :+ een bombardement van resistance en saving throw verpestende spells van de achterhoede in combo met wat hak en breekwerk van de spierbundels up front, gevolgd door area damage spels om mutke en haar minions plat te krijgen is bij mij meestal de saaie maar werkende tactiek.

Ben BG2 aan het proberen te installeren op Wine - ga in dekomende weken vast wel weer een kansje krijgen je tip te proberen.
Watcher's Keep is inderdaad wel een leuke dungeon. Vooral de laatste level en de level met de Maze zijn bijzonder pittig. Die maze is ook een erg bijzondere area, met zijn spell failures en wild magic. Niet bijzonder handig als je soloed met een Mage/Sorcerer :+.
Een sorc in mijn geval. Wat zoog dat om met een dagger +3 die dungeon door te moeten.
Een interessante strategie als je een uitgebalanceerde party hebt. Sendai aanpakken met een Thief (Assassin), Jan Janssen, Korgan en Edwin is andere koek :).
Ehm, nou vraag ik me terecht af waarom je zo'n party samenstelt maar goed. Viconia ontbreekt toch man! ik weet niet uit m'n hoofd wat Edwin allemaal ter tafel brengt tegen deze tijd - maar op één of andere manier zal mt JJ en Edje best die Sendai te stunnen zijn. Hold Person kan ook al wonderen doen... evenals die kerel verzuipen in de summoned beestjes.

Echter - als je het jezelf moedwillig moeilijk wilt maken dan wordt het natuurlijk lastig om te stellen dat het ééne spel moelijker is dan het andere :+
Misschien niet het summum over alle games heen maar zeker en vast wel de betere uitdagingen die door dergelijke RPGs in de afgelopen tien jaar naar voren zijn geschoven. Hopelijk mogen we van Dragon Age weer een aantal stevige gevechten verwachten en dan niet alleen van de eindbaas. Een leuke dungeon à la Watcher's Keep weet ik wel te smaken, zij het dan wel optioneel :+.
Hier ben ik het mee eens - de betere, niet noodzakelijkerwijs de beste. Dat we d'r weer meer van mogen zien - second that.
Komop, zó erg als Diablo 1 was het nu ook weer niet :P.
[hap] Nee, IceWind Dale was zo erg :+ [/hap]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Anoniem: 399 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:03:
BG liet je wel veel makkelijker permanente schade oplopen aan je party - petrify en dan het standbeeld een rotschop geven, etc.
Ondermeer. Met wat geluk kon je je hele fortuin besteden aan een Resurrection :P.
Maar, als ik eerlijk moet zijn, met een sorc is BG2 gewoon een piece of cookie. een donker hoekje? fireball d'r in, ice storm er achteraan, horrid wilting d'r bovenop en als je zover al bent die 20d20 firedamage level 9a spell d'r achteraan. rest, volgende donkere hoekje. :+
Soloën met een Sorcerer maakt het spel relatief eenvoudig in de gemiddelde gevechten. Dat valt natuurlijk helemaal te wijten aan het feit dat je ook meer XP vergaart, waardoor je lekker destructief kunt uithalen met je high-level spells. Moest je hetzelfde proberen met pakweg een Paladin, dan zal het een stuk moeilijker zijn.
De reden dat je single char het lastiger heeft is dat BG van parties uitgaat en NWN van single playr met één henchman. dat moet je wel even tegen elkaar afwegen - als je in je eentje BG gaat spelen zonder party dan wordt het level erg snel erg spannend.
De moeilijkheid wordt wat afgevlakt door het feit dat de XP niet onder de partyleden wordt verdeeld. Dus je zit met een single character ook betrekkelijk snel in de hogere levels. Als je het dan tegen gespuis moet opnemen die 5-15 levels lager zitten, dan compenseert dat aardig. Zeker in het geval van een flexibele Sorcerer.
Nou waren in BG1 het aantal Drow, Liches, Underdark inboorlingen en soortgelijke hihs level beasties ook wat lager - de hoogte van het level zegt alleen wat als je tegen gelijke monsters vecht. In BG1 waren de monstertjes ook van de slappe was dus het level op zich vond ik geen maatstaf voor heo moeilijk de game was (alhoewel ik me bij je aansluit dat een wolfpack op je dak krijgen als level 1 mage met één magic missle spell misschien niet de first day of the rest of your life is :+ )
Ik NWN begin je echte rook al level 1 char dus daar heb je dezelfde tactische overweging - in BG2 niet meer zo qua spells - maar als je een sorc aan boord hebt valt dat swieso allemaal weg - die gebruik ik altijd als long range artillerie O-)
Dat er geen high-level tegenstanders in BG1 zitten is ook niet erg relevant. Het zou relevanter zijn om het gemiddelde verschil in level te beschouwen tussen de party en de tegenstanders.

Ik heb voor de grap even de prelude van NWN1 gespeeld (Insane difficulty trouwens). Je bent sowieso level 3 als je aan chapter 3 begint. Bovendien puilt je inventory uit van de waardevolle items: 6 kleine en 3 medium healing potions (in BG mag je blij zijn als je er een paar hebt in het ganse eerste hoofdstuk 8)7), een robe of fire resistance, een ring of fortitude, een wand of sleep en nog rod (waanzinnig goede items voor een level 1 character in BG1, snoepje in NWN).

En surplus heb je als sorcerer 5 level 0 spells en 4 (!) level 1 spells op een level 1 character. Ik was in BG1 blij met 1 level 1 spell ... Het duurt gewoon véél langer vooraleer je een vergelijkbaar arsenaal aan spells hebt in BG1.

Tenslotte is er ook geen enkel moeilijk gevecht in de prelude en dus vooraleer je level 3 bent. Dat is in BG1 wel even anders. Herinner je je nog de assassin aan de Friendly Arm Inn? Wel, die taaie rakker mocht je met je level 2 character bestrijden. Gelukkig kreeg je nog wat hulp van de guards (_/-\o_ aan die guards).

Het zijn dit soort dingen die ervoor zorgen dat NWN (naar mijn mening, veel) eenvoudiger is dan BG1.
Je geeft een sorc een wapen!? Een Sorc behoft geen wapen, een sorc IS een wapen :+
Bovendien één die door de UN verboden zou worden.
De Big Metal Gun is dan ook niet your average weapon :+.
Op zich wel waar, maar je kan hem doen wanneer je wilt. Eer ik in de Windspear hills beland ben heb ik half Athkatla al leeg geruimd, m.u.v. de alcoholisch aangelegde Lich. Als je als level 8 whimpy een draak aan gat vallen - ja dan is het wel een moeilijk spel. Maar je kan gewoon later nog even terug komen en je gram halen. :)
Dat kan je doen, maar waar is de challenge dan :).
Een sorc in mijn geval. Wat zoog dat om met een dagger +3 die dungeon door te moeten.
Een +3 dagger? Ben je niet mal? Wat doe jij dan met de Staff of the Magi? Als kapstok gebruiken :')?
Ehm, nou vraag ik me terecht af waarom je zo'n party samenstelt maar goed. Viconia ontbreekt toch man!
Daar zeg je zoiets. Waarschijnlijk zat Viconia ipv Jan Janssen in die Evil party :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick The Heazk schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:01:
[...]
Ondermeer. Met wat geluk kon je je hele fortuin besteden aan een Resurrection :P.
Ja, en daar is het punt: 95% van de fatalities doe je effe rest, resurrection of raise dead, hatseflats, party gefixt. Dus op zich gaat dit ook wel redelijk - je hebt in NWN1 net zo goed stretches waar je slecht door komt, vooral in je eentje op laag level. toegegeven, je kunt die beter omzeilen dan in BG.
Daarmee wordt BG echter nog altijd niet beroemd en berucht om z'n moeilijkheid - dat het geen push-over is is wel een feit, maar dat is van de rest van de genoemde adventures op zich ook wel waar. We kunnen nog wel een paar posts doorgaan met vergelijkingsmateriaal opsommen natuurlijk... of we d'r wat mee opschieten?

Ik heb trouwens gisterenavond Firkraag enorm gebuttbashed met m''n party bestaande uit een lvl 10 sorc en Boo the miniature giant space hamster. Met dinges, die kale. Ging prima ;)
Soloën met een Sorcerer maakt het spel relatief eenvoudig in de gemiddelde gevechten. Dat valt natuurlijk helemaal te wijten aan het feit dat je ook meer XP vergaart, waardoor je lekker destructief kunt uithalen met je high-level spells. Moest je hetzelfde proberen met pakweg een Paladin, dan zal het een stuk moeilijker zijn.
Op zich is hetzelfde ook weer waar in NWN natuurlijk - tegen level 5 heeft je sorc dusdanig veel prettige spells dat het leven aangenamer is met een lvl 5 sorc dan met een level 8 paladin. De sorc is gewoon zwaar overpowered. (Maar wel lekker soloen :D )
De moeilijkheid wordt wat afgevlakt door het feit dat de XP niet onder de partyleden wordt verdeeld. Dus je zit met een single character ook betrekkelijk snel in de hogere levels. Als je het dan tegen gespuis moet opnemen die 5-15 levels lager zitten, dan compenseert dat aardig. Zeker in het geval van een flexibele Sorcerer.
True, maar zoals gezegd - in BG hoor je vier tot zes man bij je te hebben, in NWN ben je in je uppeldepuppie. dus in BG moet er ook vier tot zes keer zoveel tegenstand geboden worden anders heb je niets te doen. Dat je BG moeilijk kunt maken door te gaan doloen hadden we al gezegd - dat is geen argument, want als ik m'n scherm uitzet is NWN ook knap lastig maar dat is gewoon jezelf moedwillig het leven lastig maken - prima, maar dan niet zeggend at omdat je dat kunt het spel beroemd is om zijn hoge moeilijkheidsgraad.
Dat er geen high-level tegenstanders in BG1 zitten is ook niet erg relevant. Het zou relevanter zijn om het gemiddelde verschil in level te beschouwen tussen de party en de tegenstanders.
in ogenschouw nemend het aantal partymembers...
Ik heb voor de grap even de prelude van NWN1 gespeeld (Insane difficulty trouwens). Je bent sowieso level 3 als je aan chapter 3 begint. Bovendien puilt je inventory uit van de waardevolle items: 6 kleine en 3 medium healing potions (in BG mag je blij zijn als je er een paar hebt in het ganse eerste hoofdstuk 8)7), een robe of fire resistance, een ring of fortitude, een wand of sleep en nog rod (waanzinnig goede items voor een level 1 character in BG1, snoepje in NWN).

En surplus heb je als sorcerer 5 level 0 spells en 4 (!) level 1 spells op een level 1 character. Ik was in BG1 blij met 1 level 1 spell ... Het duurt gewoon véél langer vooraleer je een vergelijkbaar arsenaal aan spells hebt in BG1.
ehm, sorry maar je vergelijkt een mage met een sorc. Appels, peren. Je krijgt in NWN meer goodies - alhoewle ik me de hoeveelheid die jij nu noemt eigenlijk niet zo voor de geest kan halen. Desalnietteplus heb je in BG1 tegen het einde van chap 1 een kudde vriendjes en vriendinnetjes, en in NWN ben je weer in je uppie.
Tenslotte is er ook geen enkel moeilijk gevecht in de prelude en dus vooraleer je level 3 bent. Dat is in BG1 wel even anders. Herinner je je nog de assassin aan de Friendly Arm Inn? Wel, die taaie rakker mocht je met je level 2 character bestrijden. Gelukkig kreeg je nog wat hulp van de guards (_/-\o_ aan die guards).
Yep, maar ben je bij die assassin nog alleen? (dat zou kunnen, ik ken niet heel BG1 uit m'n kop). En dan weer - als je een lastige rel in BG kunt noemen kun je er ook in NWN, NWN2, Witcher of zelfs Mass Effect één vinden die net zo lastig is.
Het zijn dit soort dingen die ervoor zorgen dat NWN (naar mijn mening, veel) eenvoudiger is dan BG1.
voor de moedwillige masochist die in z'n eentje de wijde wereld in trekt. :+
Dat kan je doen, maar waar is de challenge dan :).
de moedwillige masochist die in z'n eentje de wijde wereld in trekt. :+ <----
Een +3 dagger? Ben je niet mal? Wat doe jij dan met de Staff of the Magi? Als kapstok gebruiken :')?
Moet je die wel hebbe, ik was uit Irenicus' dungeon direct gaan kijken naar dat nieuwe mooie speelplaatsje. 8)7
Daar zeg je zoiets. Waarschijnlijk zat Viconia ipv Jan Janssen in die Evil party :).
Dat mag ik hopen voor je. Als ik Jan Janssen mee neem begin ik na een half uurtje licht moorddadig te worden van dat slappe geouwehoer. Bovendien heb ik nog niet echt ontdekt wat er nou zo tof aan hem is - een probleem dat ik vaker heb met specialty classes in (A)D&D (tinkerer gnome, specialized mage, swashbuckler, bard, etcetera).

is het wat om ons hele stuk effe in [ot] te gaan vatten trouwens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:41:True, maar zoals gezegd - in BG hoor je vier tot zes man bij je te hebben, in NWN ben je in je uppeldepuppie. dus in BG moet er ook vier tot zes keer zoveel tegenstand geboden worden anders heb je niets te doen. Dat je BG moeilijk kunt maken door te gaan doloen hadden we al gezegd - dat is geen argument, want als ik m'n scherm uitzet is NWN ook knap lastig maar dat is gewoon jezelf moedwillig het leven lastig maken - prima, maar dan niet zeggend at omdat je dat kunt het spel beroemd is om zijn hoge moeilijkheidsgraad.
Soloën is niet noodzakelijk moeilijker dan spelen met een party. Zoals reeds gezegd krijg je alle XP, maar ook geld en items gewoon voor jezelf. Je hebt heel wat minder onkosten en levelt sneller. Zodanig dat het gemiddelde gevecht helemaal niet zo moeilijk is. Ik baseer mijn gevoel omtrent de relatieve moeilijkheid van BG ten opzichte van die andere games niet op die ene solo-ervaring; maar eerder op het geheel van 8x BG2 en 3x BG uitspelen met verschillende klassen en samenstellingen van parties.
ehm, sorry maar je vergelijkt een mage met een sorc. Appels, peren. Je krijgt in NWN meer goodies - alhoewle ik me de hoeveelheid die jij nu noemt eigenlijk niet zo voor de geest kan halen. Desalnietteplus heb je in BG1 tegen het einde van chap 1 een kudde vriendjes en vriendinnetjes, en in NWN ben je weer in je uppie.
Fair enough, een level 1 Mage heeft 2 level 1 spells (18 int). Dat is het dubbele van hetgeen je in BG hebt ;).
Yep, maar ben je bij die assassin nog alleen? (dat zou kunnen, ik ken niet heel BG1 uit m'n kop). En dan weer - als je een lastige rel in BG kunt noemen kun je er ook in NWN, NWN2, Witcher of zelfs Mass Effect één vinden die net zo lastig is.
In principe kun je Imoen, Xan en Montaron in je party hebben op dat punt. Dan hebben we vier level 1 characters tegen een of andere assassin die met maximaal 3 slagen eender welke van de voorgenoemde karakters tot moes herleid.
Moet je die wel hebbe, ik was uit Irenicus' dungeon direct gaan kijken naar dat nieuwe mooie speelplaatsje. 8)7
:+.
Dat mag ik hopen voor je. Als ik Jan Janssen mee neem begin ik na een half uurtje licht moorddadig te worden van dat slappe geouwehoer. Bovendien heb ik nog niet echt ontdekt wat er nou zo tof aan hem is - een probleem dat ik vaker heb met specialty classes in (A)D&D (tinkerer gnome, specialized mage, swashbuckler, bard, etcetera).
Jan Janssen is best leuk hoor :). Je moet hem zeker eens summonen in je Pocket Plane in ToB en hem tweemaal aanspreken. Hij kan inderdaad een hele uiteenzetting doen over zijn familie, maar hij komt vaak ook erg grappig uit de hoek.
is het wat om ons hele stuk effe in [ot] te gaan vatten trouwens? :+
Ik denk dat we misschien moeten afronden :). Het is dringend tijd om Baldur's Gate nog eens te spelen; nu eens een Cleric proberen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
I do not agree with the assertion that the gods in DAO are vague. We do not know yet who these gods are but they interfere in human affairs...go ask the Chantry for details.

If mages were able to enter heaven and try to usurp the gods before being kicked out....it means that an ascension of the PC to godhood in DAO is possible. Yes mortals can become gods.

If that is the case, the role of gods in the DAO franchise is being understated. I think the PC will have to become a god eventually to get rid of the blight.

PC becomes the god of balance...ensuring that never again are mortal races subject to the whims and caprices of vengeful deities
If you speak to the Chantry (and most of the populace) then by all means the Maker is very real and His presence is felt in Thedas every day. But that is a matter of faith. There is no direct evidence to support the existence of the Divine in Thedas, but suggesting that the Maker does not exist would still be considered blasphemy.

As for the "old gods" that were once worshipped long ago, to the Chantry these are false gods. They are simply dragons. According to them, the Maker imprisoned these false gods beneath the earth for lying to mortal men -- but did the Maker actually imprison them? Regardless of what you believe, they are indeed imprisoned and searched for by the darkspawn to be transformed into Archdemons.

And, again, people believe that the tale of the darkspawn's creation vis a vis the opening of a gateway into the Golden City is a true one. Is it? According to the Chantry, absolutely. But is there any proof of this? Perhaps it is a lie. Perhaps it is a misunderstanding, or a legend. Perhaps it is the absolute truth.

The Chantry, as the single dominant religion in Thedas, is a powerful organization. As such, it certainly has its share of corruption. It would be wrong to characterize the Chantry as villainous, however. The majority of those within the Chantry are well-meaning individuals who earnestly believe in its teachings, misguided or not.
bron

Deze laatste quote is van David Gaider, de Lead Writer van DA:O. Ik weet het, ik zou aan de topic start een uitleg van wat er nu bekend is over blight / chantry moeten toevoegen. Hopelijk lukt dat van het weekend.

Anyway, dit gaat dus over de geschiedenis van de wereld (Fereldan). Persoonlijk enthousiasmeert het bovenstaande me meer dan een ellenlange discussie over hoe tactisch gevecht X is. Diep uitgewerkte verhalen, dat is wat ik wil!

Aangezien combat niet helemaal onbelangrijk is, dr. Gregg van Bioware omschrijft het als een soort schaken (bron) Dit is uiteraard wel marketingpraat, dus pas als we het spel in handen hebben is er echt wat over te zeggen. Maar als ze het waarmaken zal de combat denk ik ook wel snor zitten... De spell combo's lijken me sowieso al een goede stap richting tactische, uitdagende combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Ik vind dit topic nu pas. :o

Yay een BG titel. Maar zo goed als Planescape torment kan geen enkele game worden, dat was toch de beste ever ever ever made. Ik speel die game als een echte Nerd minstens 1x per jaar, het blijft boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 11:47
Ik speel die game als een echte Nerd minstens 1x per jaar, het blijft boeien.
Als je het spel nog ergens kan vinden. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ben op het moment Kotor1 en kotor2 aan het spelen. Had eerst kotor 2 gekocht want die kwam ik toevallig tegen maar toen snapte ik weinig van het verhaal dus heb ik kotor1 geregeld. Best leuk spel, leuk verhaal enzo, maar je wordt al vrij snel jedi en dan nou is de lol er al redelijk af. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Is dit nu het spel wat een mix tussen strategie en party-based combat zou worden?

Ik moet zeggen dat ik niet heel enthousiast wordt van dingen als massive battles. Dat is in IMO nooit Baldur's Gate II geweest, dat was altijd vrij kleine gevechten tegen pittige tegenstanders.

En een Grease spel in de fik steken met een Fireball hoeft van mij echt niet. ALs je voortdurend dat soort combo's krijgt wordt het allemaal vrij onvoorspelbaar en het leuke was dat als je enigszins goed was in BGII je vanzelf wel wist wat er aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wat ze er van maken van dit spel heb BG1 en 2 ook gespeeld en eigenlijk alles wel in die reeks :) vind de trailers tot nu toe wel ok maar nog even geduld het is gelukkig vrij snel eerste kwartaal van 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben ook benieuwd, heb ook liever wat meer turn based actie. Maar het ziet er wel super uit, al stottert de gameplay in de video's nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 00:19

Japser

Jeej!

Volgens mij komt ie overmorgen uit als ik het me goed weet te herinneren?

Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 22:12

CHeff

Allemaal gekkigheid

Nee, helaas. :o

In de lente pas.
http://dragonage.bioware.com/gameinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 00:19

Japser

Jeej!

Dan ben ik in de war met Darkfall...sowwy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30-03 als ik het me goed herinner. Begin van die maand (03-03) verschijnt het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestanden doen het niet meer, krijg username & wachtwoord req. voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Anoniem: 154012 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:32:
30-03 als ik het me goed herinner. Begin van die maand (03-03) verschijnt het boek.
De twee bedrijven die het al aanbieden als pre-order in de PW geven ook 30-03 aan als releasedatum in ieder geval :) Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Dragon Age: Origins, de nieuwe RPG van ontwikkelaar BioWare, zal voor alle platformen in het vierde kwartaal van 2009. De oorspronkelijk PC-exclusieve game zou aanvankelijk op dat platform nog in maart verschijnen. EA heeft besloten om de release voor alle platformen gelijk te trekken.

De reden van de vertraging van de PC-versie is dus puur een marketingtechnische, maar John Rictiello heeft aangegeven dat Bioware zal doorwerken aan de PC-versie om het spel extra goed af te werken.
Thanks EA ! i wuve you guys !

bron:http://www.gamer.nl/doc/49919/Dragon-Age-Origins-komt-in-vierde-kwartaal-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 22:34
tering, moet je 6maanden langer wachten op een goed spel...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-O- ... k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is geen Dragon Age, maar ik moet zeggen dat ik wel verrast was door een ander spel. Drakensang. Ik heb er maar meteen een topic van gemaakt hier op GoT ([PC] Drakensang: The Dark Eye). Als deze uitkomt kan ik de tijd nog een beetje volmaken met het wachten op Dragon Age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

In januari is het wel het pre-quel boek Dragon Age: The Stolen Throne uitgekomen. Ik heb deze overlaatst aangeschaft en zit hem momenteel op de trein te lezen.

Vlot lezend boek, mooi fantasyverhaal en ik moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd begin te geraken in de wereld van Dragon Age.

Iemand anders die ook het boek gelezen heeft/aan het lezen is?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De screenshots uit de TS vragen om een login als je erop klikt?

Maar ik ben benieuwd naar dit spel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

DA staat overal nog in preorder, dus die genoemde 30 maart is dikke pech :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Anoniem: 288974 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:21:
DA staat overal nog in preorder, dus die genoemde 30 maart is dikke pech :|
Volgens mij komt ie Q4 2009 nu.

Ik hoop echt dat ie volledig met top down view te spelen is anders ga ik 'em niet kopen. Ik haat 3rd person rpg's. Altijd vechten met de besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

helemaal mee eens, met dit soort spellen heb je echt geen zin om je ook nog met de besturing bezig te houden. het gaat toch om het verhaal, de quests en de taktiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
hmm, ik heb eens de preview door gelezen en ik krijg echt het idee van een singleplayer wow...en ik denk dat ik daar niet gelukkig van ga worden. ik denk dat het weer te veel action packed wordt en geen role play...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 19:36
lordloeder schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:31:
hmm, ik heb eens de preview door gelezen en ik krijg echt het idee van een singleplayer wow...en ik denk dat ik daar niet gelukkig van ga worden. ik denk dat het weer te veel action packed wordt en geen role play...
:(
De preview hier op tweakers? Die geeft denk ik maar een zeer matig beeld van hoe het spel echt wordt hoor, maar dat geeft de reviewer zelf ook toe. Bovendien maakt hij ten onrechte alleen maar vergelijkingen met WoW! En het wordt echt geen WoW hoor. Ga gewoon eens naar de hoofdsite van het spel http://dragonage.bioware.com/ en lees wat door. Het wordt een zeer uitgebreid verhaal in de trend van Baldurs gate. Ze gaan dus terug naar hun roots en dat zal dus zeker wel een echte role playing game worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Lets hope so.... In ieder geval is het iets wat de kerst periode gaat vullen. Ik doelde niet op het verhaal, maar meer op de gameplay. Misschien dat wat beter moeten uitleggen. Misschien dat een andere preview op het net een iets beter beeld geeft. Ik zoek gewoon een kruising tussen BG en NWN.

Binnenkort maar eens het boek bestellen om een beetje in de sfeer te komen. Vakantievoer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Schaamteloze copy/paste van mijn reactie op de preview:

Spijtig dat de schrijver duidelijk geen ervaring heeft met rpg's. Komaan.....bioware games vergelijken met World of Warcraft ?!

Ieder deel van de interface gaat hij doodleuk vergelekijken met WoW terwijl ik in Baldur's Gate al met identiek dezelfde interface rondliep. En waw...."net zoals WoW tactiek gebruiken tijdens een bossfight".....echt wel een absolute primeur, ZEKER in bioware games *sarcasm* 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:50:

Spijtig dat de schrijver duidelijk geen ervaring heeft met rpg's. Komaan.....bioware games vergelijken met World of Warcraft ?!

Ieder deel van de interface gaat hij doodleuk vergelekijken met WoW terwijl ik in Baldur's Gate al met identiek dezelfde interface rondliep. En waw...."net zoals WoW tactiek gebruiken tijdens een bossfight".....echt wel een absolute primeur, ZEKER in bioware games *sarcasm* 8)7
Dit verbaast je van de site die Fallout 3 met Oblivion vergeleek omdat ze dezelfde engine hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Anoniem: 399 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:50:
[...]

Dit verbaast je van de site die Fallout 3 met Oblivion vergeleek omdat ze dezelfde engine hebben? :+
Errr.. Ik ben nog geen site tegen gekomen die fallout 3 NIET vergeleken heeft met oblivion. Ze hebben dezelfde engine, maar das nog niet alles. Ik heb Fallout 3 uitgespeeld maar Oblivion heb ik maar heel even gespeeld, dus ik spreek zeker niet uit eigen ervaring. Je zegt dat ze alleen vergeleken zouden zijn omdat ze dezelfde engine hebben, maar ze zijn ook door dezelfde makers gemaakt. Het ene is een fantasy spel en het andere heeft een post-apocalyptische setting, maar het idee is redelijk hetzelfde toch? 1st person RPG, grote map waar steeds meer markers zichtbaar worden waar interessante punten zijn, beetje dungeon/grot in of bij fallout metrostationnetje... Volgens mij kan je de 2 prima vergelijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219289

Boeboe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:50:

Ik kijk ook uit naar DA:O, en vond deze preview ook bijzonder matig, je krijgt echt niet te zien wat het verhaal te bieden heeft aan storyline etc. Wat rondkijken op andere sites levert heel wat meer interessante info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Anoniem: 219289 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:44:
[...]

Ik kijk ook uit naar DA:O, en vond deze preview ook bijzonder matig, je krijgt echt niet te zien wat het verhaal te bieden heeft aan storyline etc. Wat rondkijken op andere sites levert heel wat meer interessante info op.
Het was ook een handson preview van 30 minuten. Vind je het gek dat je dan niks over het verhaal kan zeggen!??

Alleen de WoW / LotR referenties vond ik wat minder...

Tweakers krijgt z'n kans nog wel om het goed te previewen / reviewen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shodan schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:34:
[...]

Het was ook een handson preview van 30 minuten. Vind je het gek dat je dan niks over het verhaal kan zeggen!??

Alleen de WoW / LotR referenties vond ik wat minder...

Tweakers krijgt z'n kans nog wel om het goed te previewen / reviewen!!
Ja sorry, dat heb ik misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, ik vond de WoW referenties idd ook minder, en daardoor kreeg ik zelf een beetje het gevoel alsof het een WoWkloon zou moeten worden ofzo, omdat het daarmee telkens vergeleken werd, wat natuurlijk zeker niet zo is. Tuurlijk, verhaal kon helemaal niet getest worden, maar door deze manier van vergelijken werd de nadruk nog meer gelegd op alleen combat.

Maargoed, genoeg gezeurt, combat is iig ook zeker vet in DA:O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bah.. Ik heb helemaal geen zin om te wachten :(... Nu ik mij er in verdiept heb wil ik het gewoon spelen! Achja, van het weekend krijg ik van mijn broer Baldurs gate II om te spelen! Ga ik dat maar doen om wat in te komen in de sfeer :D.... Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 10:11
Shodan schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:47:
Bah.. Ik heb helemaal geen zin om te wachten :(... Nu ik mij er in verdiept heb wil ik het gewoon spelen! Achja, van het weekend krijg ik van mijn broer Baldurs gate II om te spelen! Ga ik dat maar doen om wat in te komen in de sfeer :D.... Ben benieuwd!!
Pfff, ga ik dat maar doen zegt ie, terwijl hij op het punt staat om de beste wRPG ooit te spelen ;).

Ik vind het zelf wel cool dat ze combat leuker maken door er meer skills in te stoppen, dan zijn de classes zonder spells zoals warriors ook wat interessanter. Zolang het tactische combat element van BG er maar in zit. Ik hoop alleen niet dat het spel te makkelijk word voor de doorgewinterde RPG'er, sinds DA ook op consoles uitkomt zie ik dat goed gebeuren. Gelukkig brengen ze een toolset uit, dus dat kunnen modders nog altijd fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Anno 2009 is het nog steeds geen straf om bg2 te spelen. Zegt genoeg lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hehe.. schaam, schaam.. .Heb het nooit gespeeld. Was toendertijd niet into RPG, dus ik heb nog het een en ander in te halen. Maar ik ben zeer benieuwd naar de zogezegd beste RPG ooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shodan schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:42:
Hehe.. schaam, schaam.. .Heb het nooit gespeeld. Was toendertijd niet into RPG, dus ik heb nog het een en ander in te halen. Maar ik ben zeer benieuwd naar de zogezegd beste RPG ooit....
Dat is nog altijd Planescape torment. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begin dan wel met Baldur's Gate I ;) Heb je ook meteen het hele verhaal te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 91397 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Fallout 2...

Zo kunnen we wel oneindig doorgaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Anoniem: 91397 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Hehe.. Ja dat zegt mijn broer inderdaad ook.

Ik heb veelal gelezen dat BG 2 beter is als 1 en ik heb geen tijd om 1 ook nog uit te spelen voordat dragon age origins er is (Ik doe erg lang over spellen... dus deze zeker) Ik begin lekker met BG2 en lees me wel in over het verhaal van BG1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shodan schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:03:
[...]

Hehe.. Ja dat zegt mijn broer inderdaad ook.

Ik heb veelal gelezen dat BG 2 beter is als 1 en ik heb geen tijd om 1 ook nog uit te spelen voordat dragon age origins er is (Ik doe erg lang over spellen... dus deze zeker) Ik begin lekker met BG2 en lees me wel in over het verhaal van BG1
Idd, ik zit er ook over te denken om dat te gaan doen. Met name omdat ik momenteel met een erg oude pc zit die maar net BG2 ongeveer trekt. Of is het echt heel erg de moeite om met BG1 te beginnen vanwege het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:33

hellknight

Medieval Nerd

Wil je het verhaal echt goed begrijpen (niet alleen het hoofdverhaal, maar ook de diverse NPC's) dan moet je BG1 gespeeld hebben.
Als je BG1 gaat spelen zou ik je aanraden BG TUTU of BGT (Trilogy) te gebruiken, om zodoende BG1 te spelen met de engine en mogelijkheden van BG2 - best of both worlds

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 18:35
Ik heb het boek ook gekocht, ben op een kwart en het bevalt me prima :)

Ik zit nu wel te wachten op de E3 review van tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Waar heb je het gehaald? Wil hem misschien ook bestellen. Bij bol.com issie 15,-

Het spelen van BG2 bevalt trouwens erg goed, wat een fantastisch spel. Ik vond het wel wat moeilijk in het begin, was denk ik te snel de stad uit en had behoorlijk wat moeite met Torgal. Ik heb ontdekt dat de buffs: Protection from Evil en Haste een wereld van verschil uitmaken in de moeilijkheden die ik had ;)... Heb nu de' Arnise keep tot mijn beschikking (Woohoo!) en ben vrolijk verder aan het questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Shodan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:01:
Waar heb je het gehaald? Wil hem misschien ook bestellen. Bij bol.com issie 15,-

Het spelen van BG2 bevalt trouwens erg goed, wat een fantastisch spel. Ik vond het wel wat moeilijk in het begin, was denk ik te snel de stad uit en had behoorlijk wat moeite met Torgal. Ik heb ontdekt dat de buffs: Protection from Evil en Haste een wereld van verschil uitmaken in de moeilijkheden die ik had ;)... Heb nu de' Arnise keep tot mijn beschikking (Woohoo!) en ben vrolijk verder aan het questen.
Goedkoper dan 15e heb ik het boek nog niet gevonden dus is een goede deal.

BG2 is geweldig Maak de stad maar eens even af dan ben je meteen een stuk sterker (en vergeet Jan Jansen niet)

De dragon age site is trouwens vernieuwd en er is een nieuw filmpje nij gekomen. Binnenkort even het boek lezen. Ik kan niet wachten. Lekker als dwarf hakken wordt het denk (heb tot nu toe altijd alle rpgs als elf gespeeld)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik was Jan Jansen wel al tegen gekomen, alleen weet ik niet wie ik nu uit mijn groep zou moeten donderen om hem er in te laten. Ik heb nu: Minsc, Jaheira, Nalia (die van adel, weet niet of ik haar naam goed heb), Yoshimo en Anomen. Nalia vind ik kwa persoon wel irritant, maar ik heb verder niemand anders met goede magie... Misschien ipv Yoshimo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:06

artificial_sun

Mazda Rx7

@Shodan We gaan verder in het BG2 topic ok

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 18:35
Shodan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:01:
Daar heb ik em gehaald, vond ik een redelijke prijs. Ik heb het boek inmiddels uit, vond het een mooi verhaal, hierdoor ben ik zeker extra benieuwd naar het verhaal in het spel.

Overigens heeft tweakers.net nog steeds geen E3 preview van dit spel, gaat deze er niet meer komen? Dat zou erg jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Misschien wachten ze tot ze echt veel speel-ervaring hebben, zodat ze niet zoals de vorige keer bekritiseerd worden door de weinige info die ze toen gaven en dus wat meer kunnen dan alleen WoW / LOTR vergelijkingen geven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben twee keer blijven zitten op school. 1 keer door BG1 en de tweede keer door BG2. Zegt genoeg over de kwaliteit van de spellen..... en over mijn mentaliteit :P

Maar ik zie wat voorbij komen over de vergelijking van Fallout en Oblivion. Ik heb beiden gespeeld en vind Oblivion toch een veel betere game. Fallout haalde het voor mij totaal niet bij Oblivion. Ik vond het pauzeren op zich wel een goede functie maar om nou te zeggen dat er taktische diepgang in zat, nee. Voor mij was alleen de engine hetzelfde en meer niet.

Maar Ik kan ook niet wachten tot 20 october. Ik heb dan nu maar weer GOTY van Oblivion aangeschaft op mn PS3. Loopt toch beter dan op de 360.

Aan de topicstarter de vraag of de naam van het Topic niet gewijzigd kan worden in [PC/360/PS3] aangezien de game op alle platformen uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Op nu.nl is wel al een E3 preview te lezen. Tweakers heeft er blijkbaar (nog) geen zin in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Shodan schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:41:
Op nu.nl is wel al een E3 preview te lezen. Tweakers heeft er blijkbaar (nog) geen zin in.....
hehe ik lees in dat stukje dat er weer verschillende romances inzitten net als in bg2. Kan ik als nerd ook weer eens scoren. Stond al weer een tijdje droog sinds ik bg2 voor het laatst heb gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
En het spel word delayed tot 3 November dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Hmm, wordt dus inderdaad een maandje langer wachten. :/

Bron: http://pc.ign.com/articles/101/1012182p1.html

[ Voor 4% gewijzigd door CHeff op 08-08-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maar om de gemoederen wat op te beuren, komen er wel steeds meer Europese winkels (in de UK en bij onze oosterburen) die de CE editie verkopen, terwijl die tot voor kort alleen nog maar in de States te vinden was..

Schrale troost, ik weet het ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig maar 2 weken hoor, 3 nov ipv 20 okt. ;)

Wel jammer tho. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

odan

The dark side is within all!

als dat betekend dat het spel goed draait zonder bugs (spel brekende en irritante dan) vind ik het niet erg om een paar dagen langer te wachten.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Ziet er zeer bruut uit. Hoop dat deze inderdaad aan Oblivion (en bijvoorbeeld Wizardy vwb verhaal) kan tippen, want ik heb die menig uur geïntrigeerd gespeeld :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 08:00

Gorion3

ABC++

Hmm, waar kan je de CE kopen bij een shop die ook paypal accepteerd (heb geen credit card)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 10:11
Een cloth map en wat ingame items? Lame...
* DeepSeven kijkt naar zijn baldurs gate 2 doos

[ Voor 3% gewijzigd door DeepSeven op 13-08-2009 15:25 ]

• Rudolf
Ben nog een keer met NWN2 begonnen en ik hoop echt dat ze de besturing wat beter voor elkaar hebben in DA. Ik weet dat NWN2 van Obsidian is maar Bioware heeft er geloof ik wel aan meegewerkt.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kunnen de screens uit de TS op een host zonder pw ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Rpol schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:40:
Ben nog een keer met NWN2 begonnen en ik hoop echt dat ze de besturing wat beter voor elkaar hebben in DA. Ik weet dat NWN2 van Obsidian is maar Bioware heeft er geloof ik wel aan meegewerkt.
Als ze de besturing ongeveer zo houden als in een Mass Effect en een Jade Empire heb ik geen klagen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027

ik vraag me vooral af hoe de besturing op de xbox360 aanvoelt. Ik ben van plan om hem daarop aan te schaffen terwijl ik normaal altijd een pc gamer ben. Maarja totdat ik een nieuwe pc heb aangeschafd moet ik het doen met de console van me broertje.

De besturing van NWN2 was wat stroefjes op de pc maar er viel goed mee te werken, ben alleen bang dat ik op de console me muis heel erg ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Gisteren Dragon Age op gamescom gespeeld.

Je kwam de boot binnen waar er een leger quad cores staan opgesteld met 24inch schermen. Eerste wat mij opviel: geen demo, geen guidance. Je neemt een PC, start new game en spelen maar.

Beetje op de schermen van mijn buren kijken zie ik dat zij vooral elven en humans spelen. Mijn buur langs rechts vertrok wel vrij snel en er kwam een meisje naast mij staan die een vrouwelijke human mage maakte. Op alle schermen die ik kon zien, zag ik geen dwerg, dus koos ik om een dwerg te spelen. Heel snel door het character customization screen doorgeklikt - zoals gewoonlijk kan je weer ieder detail van je karakter aanpassen - en aan het spelen gegaan.

Alhoewel spelen... Toch... nog... even... op... het... loading... screen... wachten. Hele lange laadtijden dus en dat terwijl ik toch de indruk had dat de PC's waar het spel op draaide niet van de minste waren. Het spel stond ook in een resolutie van 1920x1200 met alle grafische details op max en eens in het spel draaide alles wel vloeiend. Dus ik vermoed dat er ook wel een grafische kaart van het type GeForce GTX285 insteekt. Vrij lange laadtijden dus, maar het spel komt pas eind oktober, begin november uit, dus misschien wordt daar wel nog iets aan gedaan.

Maar het spel is wel heel mooi. Grafisch is er geen vergelijk en om in de stal van Bioware te blijven vind ik de graphics van Dragon Age een stuk mooier en gedetailleerder dan die van Mass Effect 2. Er is veel meer aandacht voor details: draaiende molenwieken, het koren dat wuift in het gras en insecten op de kroppen sla. Voor karakters geldt hetzelfde: er komt modder op je laarzen en na een paar stevige gevechten zit je zwaard en harnas onder het bloed. Ik heb nog geen enkel spel gezien dat zo overtuigend grafische details kon neerzetten. En hoewel er een uitstekende Sennheiser headset op mijn oren stond, had ik toch veel last van omgevingslawaai, maar dat belette het spel er niet van om mij de wereld van Dragon Age in te zuigen. Die grafische details doen er veel aan om een overtuigende wereld neer te zetten.

Maar hoe zit het met de gameplay? Wel, dit is een hardcore RPG. Dus geen light-weight RPG shooter zoals Mass Effect. Je hebt directe controle over je party-members en de gevechten zijn heel tactisch zoals je van een hard-core RPG verwacht. Tijdens het exploreren en interageren met de omgevingen speelde ik meestal met het 3D over the shoulder view: standaard in iedere 3D game. Maar voor de gevechten kan je heel snel met het muiswieltje uitzoomen naar een isometrisch standpunt van bovenaf dat we gewoon zijn van de RPG's uit de jaren 90. En de gevechten zijn precies zoals in Baldur's Gate: pauzeren, party members opstellen, spells/abilities kiezen,... Ook compleet uitgezoomd blijft dit spel fenomenaal mooi. Dichter ingezoomd is het spel natuurlijk spectaculairder en wil je zo vechten dan kan dat natuurlijk ook. Maar ik koos er toch voor om uitgezoomd te vechten en ingezoomd rond te bewegen door de wereld van Dragon Age.

Ondertussen tikte de tijd weg op gamescom en ik wou nog uren doorspelen (en ik had precies ook niet de indruk dat de mensen van EA mij gingen wegjagen), maar er valt natuurlijk veel meer te beleven op gamescom, dus na een speelsessie van 2 uur zette ik met tegenzin de uitstekende Sennheiser headset (die moet ik ook hebben!) van mijn oren en verliet de Dragon Age stand.

Voor mij is het duidelijk: Dragon Age is Baldur's Gate 10+ jaar later. Hopelijk doen ze nog iets aan die laadtijden, want die kunnen natuurlijk wel gaan enerveren tijdens het spelen.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.