[PC] Drakensang: The Dark Eye

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.radonlabs.de/games/drakensang/header.jpg

Ik zie voor dit spel nog geen topic, wat misschien ook niet zo vreemd is want het is een vrij onbekend spel. Drakensang is een grote RPG-hit in Duitsland en is nu ook in het Engels vertaald _/-\o_

Drakensang is een RPG welke de DSA (Das Swarze Auge) regels volgt. Het is een Duitse tegenhanger van D&D waar het zeker wel op lijkt, maar ook weer heel anders is.

Features
Drakensang gives players the following features:

* Experience an exciting story within a huge campaign involving numerous main and side quests
* Adventure groups with up to four adventurers
* Expert character-creation mode for experienced DSA fans
* More than 40 spells, with over 30 talents and almost 40 special abilities allow a large range of possibilities for character creation
* Numerous and varied enemies and monsters from the DSA universe, such as linnorms, ogres, undead mules, giant amoeba and many more
* Story by original DSA authors
* Rule-compliant implementation of the DSA licence in the tradition of the Nordland Trilogy
* Tactical combat system with pause function
* Varied and flexible magic system
* Talent-based dialogue system
System Requirements
minimum
Pentium 4 met 2.4 Gigahertz of een gelijkwaardige CPU
Geforce 6600 GT met 256 Megabyte video memory of hoger
Windows XP op z'n minst 1,024 MB RAM,
Windows Vista 32 bit op z'n minst 1,536 MB RAM
Windows Vista 64 bit op z'n minst 2 GB RAM
6 GB harde schijf ruimte

recommended
Dual Core processor met 2.6 GHz (of hoger)
Geforce 8600 graphics card of beter
Windows XP: 2,048 MB RAM
Windows Vista: 2,560 MB RAM
6 GB harde schijf ruimte
Demo
De Duitse versie is al een tijdje uit en de Engelse versie komt er ook nu aan. De demo is o.a. hier te downloaden.

Ikzelf was aangenaam verrast door deze titel en kijk er nu ook zeker naar uit. De release datum is nog een beetje wazig. Er wordt eind Feb. genoemd, maar ook eind Maart.

(Pre)-Reviews
The Escapist
IGN
RPGamer
Metacritic.com
Critify.de

Screenshots
Drakensang.com

Videos

Uiteraard is er ook een Forum door de devs opgezet;
Forum

Prequel
Drakensang prequel: The River Of Time in production

Drakensang developer Radon Labs are working on a prequel to the award winning title, which will introduce a brand new story within the Drakensang universe.

The new story brings many innovations and new game elements for expirienced as well for first time players, who will jump right into the fascinating medieval fantasy RPG scenario of Drakensang: The River Of Time.

More informations on Drakensang: The River Of Time will be released soon.
Kopen?
Wil je Drakensang meteen kopen? Digitaal is hij verkrijgbaar bij Gamersgate. Bij shops in NL is hij nog niet gesignaleerd.

Als je zelf games als Baldur's Gate, PlaneScape Torment, Neverwinter Nights hebt gespeeld dan moet je deze zeker eens proberen!
Het is een mooie opvulling nu Dragon Age uitgesteld is

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 24-02-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de demo gespeeld en zit er echt op te wachten. Vond het erg leuk om te doen het speelde lekker weg, de besturing was gewoon naar behoren. Graphics zagen er ook wel goed uit. Dus laat dat spel maar komen zou ik zeggen nou moet ik wel zeggen dat de release datum wel beetje vaag is inderdaad sommige zie je 24 feb staan en bij andere in eens weer 24 maart ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door WeAreLegion op 18-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb meteen 3 gameplay filmpjes toegevoegd. Let wel dat bijna alles in deze filmpjes niet in de Demo voorkomt. De demo is de zgn. tutorial-area en juist die is geskipped in de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Filmpjes doen mij dit spel wel willen spelen. Vanavond ook de demo eens testen :)

En voor aanvulling op de startpost de system requirements:

minimum
Pentium 4 met 2.4 Gigahertz of een gelijkwaardige CPU
Geforce 6600 GT met 256 Megabyte video memory of hoger
Windows XP op z'n minst 1,024 MB RAM,
Windows Vista 32 bit op z'n minst 1,536 MB RAM
Windows Vista 64 bit op z'n minst 2 GB RAM
6 GB harde schijf ruimte

recommended
Dual Core processor met 2.6 GHz (of hoger)
Geforce 8600 graphics card of beter
Windows XP: 2,048 MB RAM
Windows Vista: 2,560 MB RAM
6 GB harde schijf ruimte

bron: PC Games Hardware

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-02-2009 15:22 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Ziet er netjes uit, Duitsland krijgt steeds meer games die best ok ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Inderdaad, dit spel is erg poplulair in duitsland nou is het pen & paper varrriant ook erg poplulair. Ik ben vooral benieuwd hoe diep het spel gaat ook met verhaal maar wat je allemaal kan qua spells en noem maarop. Dat komt niet helemaal naar voren in de demo maar dat is opzich wel logisch een demo maken van zo'n groot spel is zoiezo onbegonnen werk zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm er wordt hier als min. req. een GeForce 6600 aangegeven.
Ik ben niet zo bekend met die reeks, maar zou dit ook te spelen zijn met een Mobility Radeon X300?
WoW draait er iig op 1280x800 en alles medium/high vloeiend op, weet niet of deze game veel zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JapyDooge schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:29:
Hmm er wordt hier als min. req. een GeForce 6600 aangegeven.
Ik ben niet zo bekend met die reeks, maar zou dit ook te spelen zijn met een Mobility Radeon X300?
WoW draait er iig op 1280x800 en alles medium/high vloeiend op, weet niet of deze game veel zwaarder is.
Download de demo en probeer het voor jezelf ;)

Anoniem: 218701

*downloading*

Maar eens bekijken...

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 11:47
Jou hier te zien. t' Is zeker Lotro-downtime ;)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik las net trouwens op Drakensang.com dat hij in februari in de winkel zou moeten liggen dus denk dat de release date van 24 feb de correcte is. Ik ben erg benieuwd. Het is jammer maar het begint er op te lijken dat de RPG beetje aan het uitsterven is.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 154012 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:40:
[...]

Download de demo en probeer het voor jezelf ;)
Inderdaad, wat de één vloeiend vind, vind de ander weer niets. WoW draait naar mijn mening dus echt niet vloeiend op mijn laptop bijv. (GeForce 8600GT) met alles op high. Maar het ziet er leuk uit, ik ben benieuwd naar die demo.

Xbox360 gamerprofile

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Nu moet ik wel zeggen dat WoW het onder Vista zwaar brak deed op mijn laptop, onder XP werkt het prima. Geen flauw idee waar het aan ligt ;)

Als ik van de week tijd heb zal ik het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wou even laten weten dat Drakensang erg moeilijk te vragen is in de gewone winkel. Ben namelijk bij FRS geweest, Dynabyte, Next Level (amersfoort) en Nedgame (amersfoort) en die haden er niet van gehoord of niet in de systemen staan.

Ik heb hem nu bij cdwow.nl besteld voor 30,50 met gratis verzendkosten. En dat is dan de engelse versie. Misschien hebben jullie er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het inmiddels eventjes geprobeerd. Maar waar de muisbesturing werkelijk pijlsnel is...bijna te snel zelfs, vind ik de gameplay ontzettend sloom aanvoelen. Misschien moet ik gewoon eerst nog wat langer proberen voor ik het echt ga waarderen, maar het hele vechten en dergelijke voelt zo sloom. Lopen gaat sloom en best onhandig voor mijn gevoel omdat mijn muis juist heel snel beweegt en je ook niet draait van richting als je A of D indrukt, maar dan alleen maar zijdelings gaat lopen. Niet echt heel logisch zeg maar.

Kom er nog wel op terug als ik wat langer gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hurtebise schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Jou hier te zien. t' Is zeker Lotro-downtime ;)
Nope.. ;) Ik speel wel eens vaker ook een andere game hoor.. ;) Ben ook maar een mens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 218701 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:22:
Heb het inmiddels eventjes geprobeerd. Maar waar de muisbesturing werkelijk pijlsnel is...bijna te snel zelfs, vind ik de gameplay ontzettend sloom aanvoelen. Misschien moet ik gewoon eerst nog wat langer proberen voor ik het echt ga waarderen, maar het hele vechten en dergelijke voelt zo sloom. Lopen gaat sloom en best onhandig voor mijn gevoel omdat mijn muis juist heel snel beweegt en je ook niet draait van richting als je A of D indrukt, maar dan alleen maar zijdelings gaat lopen. Niet echt heel logisch zeg maar.

Ik had het in het begin ook wel dat het even wennen was nou vind ik het gewoon besturen van de karakter nog wel meevallen maar ik vind de combat wel beetje vreemd gedaan maar je word ook wel lichtelijk in het diepen gegooid van dit is het spel en zoek het verder maar uit. Misschien dat het in volledige spel wat meer uitleg bij komt kijken. Maar goed krijg hem binnenkort binnen als cdwow beetje snel is dan laat ik het wel weten. Ik zit zoiezo al te wachten op een rpg weer tis tijdje geleden behalve fallout natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb echt potloden opgespeeld met pen&paper Schwarze Auge (Oog des Meesters was de Nederlandse vertaling, maar daar waren alleen wat basisboeken in beschikbaar).

De eerdere computervarianten (Die Nordlandtrilogie) heb ik nooit echt gespeeld, maar dit ziet er toch wel aantrekkelijk uit. Ik was al benieuwd hoe lang een Engelse vertaling nu op zich zou laten wachten, korter dan ikhad gedacht.

Mij lijkt dit leuker, maar voor de actieliefhebbers komt demonicon er ook aan.

Meer Drakensang-reviews zijn o.a. via een verzamelsite te bereiken.

[ Voor 51% gewijzigd door begintmeta op 24-02-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 218701 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:22:

Probeer Q & E eens om te lopen ;)

De gevechten zijn in de demo idd wat langzaam. Maar zou dat niet komen omdat je stats gewoon nog laag zijn en je gewoon vaak mist? Het lijkt me dat verder in de game je (veel) sterker wordt en dus sommige enemies echt snel kan afslachten.

Ik heb hem zelf hier besteld, alleen hoop ik wel dat ze 'm ook kunnen leveren op die datum. link

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 08:57
Als je zelf games als Baldur's Gate, PlaneScape Torment, Neverwinter Nights hebt gespeeld dan moet je deze zeker eens proberen!
je bent de tweede die dit zegt. Ik kende dit spel nog niet maar heb bovengenoemde spellen gespeeld dus ben erg benieud. het doet me erg aan NWN2 denken. als de gameplay maar goed en speelbaar is wil ik het zeker welles proberen.

Stay Frosty!

• rudyman85
  • Laatst online: 15:02
De demo is erg goed bevallen, en het spel zou nu in de winkels moeten liggen. _/-\o_

• WeAreLegion
  • Niet online
Het spel ligt morgen bij dixons in de winkel zoiezo en dynabyte volgende week. Via de niet zo legale wegen is hij al teverkregen en heb hem daarom al gespeeld en bevalt erg goed. Ik hoop dat cdwow.nl beetje snel is met mijn order. Maar heb gehoord dat het niet snelste bedrijf is op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Het spel is best leuk, alleen best lastig om je karakter uit te vogelen in het begin. Wist niet dat je je skills kon upgraden door op het zegel te klikken. Een hoop menutjes om door te gaan.

Ben nu in ferdok aan het rommelen.

Er zijn wel wat dingen die ik een beetje mal vind, en dat heeft inherent met rpg's te maken.

Skillchecks voor blaadjesplukken. Ok, voor het behandelen van poison, wonden, het maken van drankjes snap ik het nog wel, maar dat een blaadje van een plant plukken kan mislukken en dat je daarbij de plant "verwoest" is een beetje lomp.

Nu heb ik een healer gevonden en al die blaadjes etc weggeflikkerd.

Maar nog een vraagje, hoort de healing balm spell ook niet wounds te verhelpen? Ze blijven bij mij gewoon staan en tijdens het vechten falen bandages altijd.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee healing spell haalt de wounds niet weg zo ver ik weet, daar moet je echt voor bij een priest zijn bijvoorbeeld. En die bandages werken wel maar je moet er wel een vrij hoge skill in hebben.

En wat betreft de skills om blaadjes plukken het is wel beetje sullig maar jah het hoort er wel bij anders zou het maken van potions en healen weer veels te makkelijk worden. Maar snap wle wat je bedoelt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 00:23

GekkeR

key = key

Zag dit topic en moest even reageren :)

Eindelijk weer een goede RPG , HELL YEAH !

Zoals anderen al zeggen :
Vond je BG/PS:T/IWD/FO etc leuk ?
Koop dit spel dan ASAP :)

Het gebied waar je begint (Avestrue) is echt NIKS vergeleken met Ferdok (grote stad) en de andere gebieden.
Het begint namelijk wat traag en gevechten zijn saai, dit is totaal NIET waar het om gaat later.
Met een volle groep van 4 kan je later tactische battles voeren waarin healen en andere spells/skills uitermate handig zijn.

Ik heb al meerdere gevechten gehad waar ik net uit kon komen met 1 overlevende (met "phatte" loot als bonus).
Het schijnt alleen wel wat makkelijk te worden nearing endgame (begin zelf ook al een beetje overpowered te zijn , einde blood mountain).

Nagenoeg alle social skills zijn group skills.
Dus als je perongeluk een gesprek met iemand begint met je seduce0 dwarf dan krijg je netjes de optie om met je seduce14 human het verhaaltje op te lossen.
Ditzelfde geldt ook voor bijv Haggle , als 1 iemand haggle op 15 heeft (15%) dan kan je met iedereen verkopen en kopen voor 15%.
Scheelt weer irriterend switchen en loot overdragen naar 1 char die alles moet verkopen/kopen.

Wat NIET werkt in het spel is 1 iemand ALLES laten doen, verdeel je skills netjes tussen je characters.
Zo heeft bijv. mijn main char (Melee dwarf) alleen maar Will + Axe + Melee skills.
De rest van mijn team heeft pickpocket/picklock/spells/treatwounds/etc.

Het spel heeft wat gesproken dialogen , alle banter (van je party) en de meeste openings zinnen bijv.
Er is ook genoeg niet ingesproken daarintegen , maar voor de meeste RPGers is lezen niet echt een probleem.

Persoonlijk had ik niet veel verwacht van deze game, vandaar dat ik ook totaal verrast ben _/-\o_

Het spel speel je overigens het beste met WASD + Mouselook, WoW style dus.
Rechtermuis ingedrukt houden + slepen en je camera beweegt.

Eventuele minpunten (zit hierbij nog niet op de helft van het spel) :
Weinig party development, verwacht dus geen diepgaande gesprekken tussen de party members.
Ook (nog?) geen romance opties.
Niet volledig ingesproken.
Heeft een kleine memleak (dus na 3+ uren spelen is het verstandig even opnieuw op te starten).
Niet opnieuw opstarten kan eventueel voor een BSOD zorgen (confirmed met meerdere mensen), anders een gewone crash.
Intro film lijkt voor sommigen niet te werken (mij ook niet).

Pluspunten :
Met name de levende wereld en de "kleine dingen".
Denk aan een kist openslaan in the middle of nowhere en je party member horen zeggen dat het toch nut had om erheen te lopen.
Je speelt gewoon met een smile :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik heb het nog maar heel even gespeeld. Het ziet er wel grappig uit enzo :).

Ik ben begonnen met een archer, maar die is misschien wel beetje een slechte class om mee te beginnen. Ik denk dat ik overnieuw begin met een mageachtig iets

Even een vraagje aan GekkeR :) :
Als je een niet-caster class hebt kan je dan alsnog later spells aanschaffen?
Ik neem ook aan dat je veel betere dmgspells kan krijgen ergens?

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 04-03-2009 18:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Je kan magic alleen leren als je al Astral Energy hebt (dit kan je dus niet kopen/leren).
Heb je al wat AE dan kan je uiteraard spells erbij leren.

Er zijn wel een aantal restricties soms , sommige spells zijn elves only.
Andere spells zijn human only en sommige zijn human only die ook daarvoor geleerd hebben (dus geen Charlatan bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

odan

The dark side is within all!

zitten volgens mij nog wel een aantal bugjes in het spel. mijn spellcasters kunnen geen spells meer uitvoeren.

en die mem leak is ook wel een beetje vervelend. aangezien het spel toch al een tijdje uit is in duitsland had ik verwacht dat dit soort dingen er al wel uit zouden zijn.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nog geen 1 keer iets met een memleak gehad, en ik speel toch echt wel 6 uur achter elkaar. En bug met me spellcasters ben ik ook nog niet tegen gekomen :) maar goed wil niet zeggen dat ze er in zitten tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 22:00
Prachtspel, zo'n RPG is al een tijdje niet langsgekomen. Niet dat moderne RPG's crap zijn, Fallout 3 vond ik ook prachtig, maar Drakensang brengt toch dat oldskool gevoel terug.
Van bugs of memory leaks heb ik nog niets gemerkt, maar ik moet wel melden dat mijn langste sessie 'maar' 4 uur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

mister_S schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:39:
Prachtspel, zo'n RPG is al een tijdje niet langsgekomen. Niet dat moderne RPG's crap zijn, Fallout 3 vond ik ook prachtig, maar Drakensang brengt toch dat oldskool gevoel terug.
Van bugs of memory leaks heb ik nog niets gemerkt, maar ik moet wel melden dat mijn langste sessie 'maar' 4 uur was.
Even ter verduidelijking , het spel is VER van buggy.
Heb 0 ingame problemen gehad , afgezien van :
Als je UREN hebt gespeelt is er een kans dat het spel kan CTD'n.
Soms zelfs BSOD'n.

Lijkt af te hangen van hoevaak je saved/load.

Voor de persoon die niet meer kan spellcasten :
Heb je toevallig armor op je spellcasters gedropt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het spel is dan ook al enige tijd uit in Duitsland, dus de bugs die erin zaten hebben hun allang gevonden. De versie die wij hier hebben is dan ook versie 1.02 (of 1.2) waar alle bugfixes al inzitten.

Hij is btw eindelijk ook hier bezorgd van 12game.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb hem nu even via niet legale manier alleen omdat cdwow.nl het leuk vond om de release datum van 23 feb naar 27 maart te zetten en ik had zelfs al betaald dat is wel weer een beetje jammer maar goed. Ik heb hem gekocht. Vind het nog steeds erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WeAreLegion schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:41:
Ik heb hem nu even via niet legale manier alleen omdat cdwow.nl het leuk vond om de release datum van 23 feb naar 27 maart te zetten en ik had zelfs al betaald dat is wel weer een beetje jammer maar goed. Ik heb hem gekocht. Vind het nog steeds erg leuk om te doen.
Het is een pre-order, kan je dan je geld niet terugkrijgen en ergens anders kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat zou waarschijnlijk wel kunnen, maar das me te veel gedoe :) kan hem nu ook spelen en krijg straks gewoon de orginele versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

odan

The dark side is within all!

GekkeR schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:41:
[...]

Voor de persoon die niet meer kan spellcasten :
Heb je toevallig armor op je spellcasters gedropt ?
heb wel wat geschoven met kleding ja. zou kunnen dat dat het dus is. eigenlijk ook niet aangedacht maar dat komt omdat je normaal dat soort armor niet op je caster kan equippen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 154012 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:43:
[...]

Het is een pre-order, kan je dan je geld niet terugkrijgen en ergens anders kopen?
Dat moet wel lukken, bij mij deden ze niet moeilijk in de tijd van bioshock 2, toen ze ook maar bleven uitstellen. Email gestuurd en binnen no time mijn geld terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Is er een manier om objecten te identificeren (merchant, priest)? Of moet ik echt iemand met Arcane Lore in de party hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2023
Wisten jullie al dat het mogelijk is savegames te editten via SQL-lite? :)
Heb het nog niet echt nodig gehad omdat het spel an sich niet super moeilijk is en je dus eigenlijk geen cheats nodig hebt.
Ik heb mezelf wel wat extra zakgeld gegeven, tja je wilt toch wat kunnen shoppen nietwaar :9

[ Voor 10% gewijzigd door Groeneg2 op 10-03-2009 20:25 ]

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

En het feit dat het een belangrijk deel van roleplaying om zeep helpt :z.

Edit: Ik heb nu echt plezier in het spel. Ik ben nog niet zo heel ver (Ferdok, start 2e dragon quest).
Er zijn zoveel mogelijkheden zoals talents, spells, skills die je kan nemen en customizen, dat je constant aan het denken bent wat het beste is voor je characters.

Ik begin nu ook de DSA ruleset door te krijgen en dat maakt het des te interessanter en duidelijker :).

[ Voor 78% gewijzigd door Tripp op 11-03-2009 12:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 08:00

Gorion3

ABC++

Vandaag es gespeeld (30 minuten) en moet zeggen dat het wel een erg nette game is, ik draai hem met alles op high (inclusief highres texture pack).

Interface werkt wel goed, alleen is het wel even schrikken bij de character sheet, damn wat heb je veel keuzes...

Dit spel ga ik zeker nog verder spelen!

(PS: ben een zeer grote fan van BG, NWN en Witcher games)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 08:00

Gorion3

ABC++

Een klein vraagje, weet iemand misschien hoe ik die special abilities upgrade / nieuwe krijg? Ik heb punten genoeg..

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gorion3 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:37:
Een klein vraagje, weet iemand misschien hoe ik die special abilities upgrade / nieuwe krijg? Ik heb punten genoeg..
Bij de trainers in Ferdok, voor magic staat er een vrouw bij een tentje (vlak bij de tempel die in aanbouw is) en voor melee bij de baracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

In Ferdok zijn meer trainers. Op de minimap staan die aangegeven met een geel 'praatwolkje' of zoiets (het is een beetje erg klein aangegeven. Ook in het startgebied is een trainer; de huurling die met je wil sparren kan je daarna het een en ander leren op melee gebied.

Overigens ben ik nog op zoek naar iemand die mijn dwergje kruisboog kan leren schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 23:06
garathane schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:34:
Overigens ben ik nog op zoek naar iemand die mijn dwergje kruisboog kan leren schieten....
Hunter Wolfing in Ferdok (Praios Square) kan je o.a. kruisboog leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 13:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb net Dawn of War (warhammer II) uitgespeeld en zit nu te twijfelen of de FEAR sp te gaan spelen of voor Drakensang, heb beide al even gespeeld en is Drakensang echt zo uitgebreid als ik denk dat het is. 100.000.000 woorden dialoog, 100.000 verschillende karakters en enorm veel (onbeduidende) quests.

Ik ben namelijk het type dat alles wil doen, met iedereen praten, alle quests doen etc etc. Maar dan ben ik in deze game jaren kwijt!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrVegeta schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:39:
Ik ben namelijk het type dat alles wil doen, met iedereen praten, alle quests doen etc etc. Maar dan ben ik in deze game jaren kwijt!
Dan heb je in ieder geval nog wel even te gaan... :+

Lijkt me trouwens leuke game dit, binnenkort die gameplay filmpjes maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

MrVegeta schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:39:
Heb net Dawn of War (warhammer II) uitgespeeld en zit nu te twijfelen of de FEAR sp te gaan spelen of voor Drakensang, heb beide al even gespeeld en is Drakensang echt zo uitgebreid als ik denk dat het is. 100.000.000 woorden dialoog, 100.000 verschillende karakters en enorm veel (onbeduidende) quests.

De verschillende karakters valt imo nog mee. Maar de mogelijkheden per karakter is best wel enorm.
Voor het verhaal hoef je het spel overigens niet te spelen, die is niet zo superboeiend.
Aan de enorm veel (onbeduidende) Quests en de "100miljoen" dialogen ontkom je niet, maar dat is vrij standaard met dit soort RPG's. Overigens kan je daar vrij snel doorheen skippen.

Ik ben bijna klaar in de Blood Mountains. Mijn main is een (female, kortharig en ugly :')) battlemage. Ben blij met de keuze, 't is een aardige veelzijdige class met veel spells. Met de dwerg als tank en spellweaver en de charlatan een aardig goed team :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 16-03-2009 17:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Ik moet zeggen: het spel bevalt mij prima. Ik speel als het effe kan alle RPG's, en deze kan mij zeker wel bekoren. Een ruime keus aan instelbare mogelijkheden, veel verschillende charaters, met veel abillities, grafisch mooi, veel verschillende quests en (in mijn ogen een pluspunt) een langzame levelstijging; je bent niet in één speelavond level 20. Ik heb nu circa 10 uur gespeeld, en alle characters zitten op level 4 á 5

Ik denk alleen dat de herspeelbaarheid een beetje zal tegenvallen, het is erg liniair, en een ander character kiezen verandert niets aan het spel (dezelfde quests, dezelfde NPC's). Ook zijn er nogal wat 'invisible walls'

Voorlopig ben ik nog aan het begin (in Fardok en ik heb wel de quests voor het moeras, maar ben nog niet van plan daarheen te gaan) maar, zoals gezegd, het beval mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 10:11
Wat een briljante game is dit zeg, lang geleden dat ik zo hooked was aan een rpg. Doet me terug denken aan de Baldurs Gate tijden, zoals anderen ook al zeiden. Het duurt wel een tijd voordat je party echt de volle potentie bereikt maar dan is het ook dikke fun. Sommige gevechten zijn echt episch met bosses of grote groepen vijanden. Iedereen die op Dragonage wacht zou deze game absoluut moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb dit spel nu sinds een paar weken, gekocht bij Dimension Plus in Groningen op 12 maart. Geweldig spel. Het doet me erg denken aan Neverwinter Nights 1 & 2 (qua dialoog aan 1 en de rest aan NWN 2)
Ik had eerst de demo eens uitgeprobeerd (gehaald van gamershell) en gelijk enthousiast erover. Volgende dag gekocht.
Ik ben begonnen met een Tulamide metamage. In Avestrue alle quests gedaan en Moorbridge ook al bezocht. Momenteel zit ik in Ferdok en ik kan naar de Blood Mountains voor de tweede dragon quest. Daar zal ik zometeen mee beginnen. Ik heb daarnaast nog wat quests open staan in Ferdok, zoals de quest van Salina om die niksnut van een Dranor uit het gevang te halen en de rattenplaag. Met name de quest van de ratten is erg lastig. De ratten vallen je in groepen aan. Maar het meest lastig is wel mother ratzinsky, die op het vijfde niveau zit. Wanneer je met mother ratzinsky in aanraking komt wordt je ingesloten en valt ze samen met een roedel ratten je aan. Iedere keer wanneer ze health verliest roept ratzinsky weer een roedel op. Ik heb dan ook maar eerst weer een vorige save gebruikt en vanaf daar verder gegaan. Die quest kun je beter doen als je een wat hogere level bereikt hebt (level 8 ongeveer). Die necromancer in Moorbridge is ook wel lastig, maar wel te doen.
spoiler:
Schakel eerst die altaren uit waar zo'n gloeiende groene ding boven zit, necromancer spell heetten ze. Kun je doen door met een boog of kruisboog op dat groene te richten. Dan stopt de constante aanvoer van de undead. Ga voor de necro niet via de voorkant, maar via 1 van de zijkanten en lok eerst een paar keer wat skeletons. Als er dan nog een klein groepje is, selecteer je hele party en stort je dan enkel op de necromancer.
Als de necro dood is legt de rest ook het loodje.

En wanneer je de quest doet voor de boron priester om alle crypts te zuiveren, zul je al snel tegen een probleem aanlopen. Maar je kunt de quest volledig voltooien.
spoiler:
Er zijn 8 crypts. 2 kun je in ieder geval unlocken met de key van de necro en anderen kun je of zo in of lock picken. Eentje zal dicht blijven en dat heeft te maken dat deze verbonden is aan een andere quest. Als het goed is heb je ook een quest lopen genaamd boron card trick, gekregen van innkeeper soapstone.
Wel, die quest heeft dus te maken met deze crypt. Ga de inn in Moorbridge in (kun je betreden nadat je de necromancer hebt verslagen) en zoek naar een kuchende dame. Deze dame blijkt dus die thalya te zijn en zij is degene die de crypt kan openen. Vergeet niet om eenmaal in de crypt en nadat je met thalya's compagnon afgerekend hebt zijn rapier te pakken. Dat is namelijk de beste fencing weapon die er is.

Het huis dat je krijgt is best wel geinig. Ik heb ondertussen de workbench (om materiaal voor boogschutters te maken) en de labratory al aangeschaft.
Stoor je niet teveel aan het gegeven dat je zaden mee moet nemen voor de tuin, dat hoeft namelijk niet. Na elke chapter verschijnt in je tuin automatisch nieuwe planten. Al je companions overigens die niet in je party zitten verschijnen in je huis.
Je kunt ook maar 3 companions bij je hebben + een summoned iets en een guest npc die je van tijd tot tijd er tijdelijk bij krijgt.
Ik heb momenteel gladys, rhulana en gwendala in mijn team. Maar je kunt ten alle tijden switchen. Als je overigens zelf een dief speelt of je hebt gladys in je team, vergeet dan niet om pickpocket en lockpick te ontwikkelen. Lockpick is erg handig om gesloten deuren (waar geen sleutel voor nodig is) en kisten te openen en sommige kisten bevat aardig wat loot (zoals die in het grote huis van count growin). Pickpocket kan lucratief zijn. Ok, vaak zul je rusty nails, fluff, old bread of andere overbodige zooi aantreffen, maar een aantal dragen ook wel wat farthings of thalers bij zich en sommigen zelfs ducats.
Daarbij zijn beide talenten handig voor de quests van Cano in de thieves guild.
Die heb ik overigens ook gedaan. Geen probleem verder. Eerst die quest van de 9 emblemen en dan die van corwin's hamer bij de dark eyes hoofdkwartier.

Drakensang is wat mij betreft tot nu toe het beste spel dat er verschenen is dit jaar of in ieder geval de beste rpg van dit jaar.
Het begin is wellicht een beetje wazig, maar het verhaal is verder wel goed.
Er zit in ieder geval ook veel diepgang in. Je wordt vlak voor een dorp neergezet en verder voor de rest zoek het maar uit. Beetje a la Morrowind. Houd ik wel van :)
Het is niet geschikt voor mensen met weinig geduld, want dat wordt hier op de proef gesteld. Het is ook geen actie achtig is, maar puur rpg.
Ik vind alleen de naam van het continent niet bijster origineel :p
Het is ook wel jammer dat, op 3 plaatsen na, alle plekken gelocked worden nadat je een stuk van de mainquest gedaan hebt.
Het herbespelen zal wel niet zo groot zijn als bijvoorbeeld met the witcher, the elder scrolls of neverwinter nights.
Het is vrij lineair, er is geen verschil tussen goed of kwaad of kwaad met minder kwaad, er is nagenoeg geen impact op de wereld rond je (de dingen die je doet hebben geen invloed op npc's of je omgeving) en er zijn niet veel keuzes (behalve bij sidequests dat je kan zeggen ik doe het of ik doe het niet. bij de mainquest heb je geen keus en zit je vastgeroest)
Desondanks alles is het toch een topper en erg leuk om te spelen.
Oh ja en de versie is momenteel versie 1.07. Het spel wat hier in de winkels ligt is al voorzien van de laatste patch en dus speel je meteen met versie 1.07. Updaten is tot nu toe nog niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 23-03-2009 22:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik heb hem besteld bij play.com voor 23.50! Ik ben benieuwd. Het ziet er wel lekker hardcore uit!
Hoe kun je zien welke versie je hebt ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
-SaveMe- schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:02:
Ik heb hem besteld bij play.com voor 23.50! Ik ben benieuwd. Het ziet er wel lekker hardcore uit!
Hoe kun je zien welke versie je hebt ?
Voor zover ik weet zijn alle versies buiten Duitsland voorzien van de laatste update + een high textures pack.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In Search of Sunrise schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:46:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle versies buiten Duitsland voorzien van de laatste update + een high textures pack.
Klopt, enkel de DE versie die al in 2008 uitgekomen was is versie 1.0. Alle andere versies die in 2009 uitgekomen zijn hebben de updates al en ook de high-res pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Zit trouwens nu in de Blood Mountains en ik ben binnen in die kasteelruine.
Ik heb de kant van de heksen gekozen en vele van die praiots naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Alleen berndrik is gespaard. Het gevecht tegen Da Vanya was simpel, die heb je zo om. Maar Kastan Gamblack plus een roedel aan dragon cultists is toch een stuk moeilijker. Tot nu toe heb ik die knakker nog niet omver gekregen. Ik heb geen gebruik gemaakt om te sluipen en gelijk met de botte bijl erin gegaan en het alarm af laten gaan in het begin van de ruine. Volgens een persoon op de officiele forums zou je door te sluipen op minder weerstand stuiten aan het eind. Naja, dan maar eens uitproberen om eerst die cultists weg te lokken. Heb ik in moorbridge toen ook gedaan bij die necromancer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is nog een bericht van 31.3. maar misschien... in ieder geval is dit spel genoemd in het kader van ''beste duitse computerspel' Kent iemand recente alternatieven eigenlijk? Anno XXXX zijn allemaal te oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
begintmeta schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:55:
't is nog een bericht van 31.3. maar misschien... in ieder geval is dit spel genoemd in het kader van ''beste duitse computerspel' Kent iemand recente alternatieven eigenlijk? Anno XXXX zijn allemaal te oud :)
Recente alternatieven in welk opzicht? Drakensang is hier in Nederland nog maar net uit. Alleen ja, de duitsers hadden het al eerder.
En wat bedoel je met Anno xxxx? Of bedoel je de Anno reeks van Sunflowers?
Drakensang is geen strategiespel als je dat denkt, het lijkt in de verste verte niet op de Anno reeks of op die andere duitse strategie the settlers.
Drakensang lijkt meer op Baldur's Gate en Neverwinter Nights en is een zogeheten cRPG.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik bedoelde alternatief Duits spel dat een dergelijke prijs zou kunnen krijgen, mij zijn niet erg veel andere Duitse computerspellen bekend, wat Drakensang is wist ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 10:11
De Gothic serie is ook van duitse afkomst geloof ik, beetje elder scrolls achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
begintmeta schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:09:
Ik bedoelde alternatief Duits spel dat een dergelijke prijs zou kunnen krijgen, mij zijn niet erg veel andere Duitse computerspellen bekend, wat Drakensang is wist ik wel :)
Oh zo. Wel, voor dit jaar zijn er verder geen rpg's uitgekomen volgens mij. Er komt nog wel eentje aan en die wordt dit jaar verwacht. Ook duits en het heet Venetica. Wordt ontwikkeld door Deck 13 en laat die nu ook eens uitgegeven worden door datzelfde DTP Entertainment die ook drakensang uitbracht.
Ergens in 1997 kwam er overigens ook een rpg uit gebaseerd op Das Schwarze Auge. Realms of Arkania heette die. Geen idee of deze toen prijzen heeft gepakt.
DeepSeven schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:53:
De Gothic serie is ook van duitse afkomst geloof ik, beetje elder scrolls achtig.
Ja, Piranha Bytes komt uit Duitsland.
Het is een tak van het bedrijf Pluto13 en zitten in het ruhrgebied.
Uitgever JoWood is dan weer Oostenrijks

[ Voor 19% gewijzigd door In Search of Sunrise op 01-04-2009 19:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 20:31
Heb het eventjes geprobeerd maar vind de besturing erg teleurstellend voor een PC game. Het voelt aan als een Xbox game die vlug vlug is omgezet. Erg jammer, het jaagt mij iig meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
De besturing is raar, maar na 10 minuten ben je eraan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Valt wel mee hoor met de besturing. Gewoon WASD en daarnaast de Q en de E om te draaien.
Met rechtermuisknop ingeklikt houden kun je de camera stellen. Camera is volledig vrij en staat niet op 1 punt vast.

Ben zelf trouwens maar weer overnieuw begonnen. Ik was in de blood mountains en was al in de castle ruins. Me een weg gebeukt door de hele ruïne (geen sneak gebruikt) en dan stuit je op meneer gamblack. Wat ik ook probeerde, ik ging altijd dood bij de horde aan dragon cultists die kastan gamblack vergezellen.
Ik speelde toen met een metamage. Ik heb nu weer gekozen voor een tulamide, maar deze keer voor de elementalist. Die is wat sterker.
Ik ben nu op het punt om naar de temple van hesinde te gaan en die gedeeltes van umbracor te vinden. Ik heb overigens ook even de zakken geleegd van iedereen toen ik op audiëntie was bij count growin. Growin zelf heeft wel leuke spullen in zijn zakken zitten, zoals o.a. een blacksmith hammer.

[ Voor 64% gewijzigd door In Search of Sunrise op 05-04-2009 16:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daarnaast is het ook mogelijk om je rensnelheid wat te verhogen. Ikzelf heb het nu ook gedaan en het scheelt best wel wat. Zie http://forum.dtp-entertai...wtopic.php?f=191&p=131004

Daarnaast heb ik ook het gatheren van planten en dieren sneller gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288252

man, ik ben pisnijdig, ben al de hele tijd bezig met : the guild of thieves obstacle, en kan maar 1 emblem niet vinden. heb 3 verborgen chests gevonden en de rest ookal opengemaakt. snap er niks van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Anoniem: 288252 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:03:
man, ik ben pisnijdig, ben al de hele tijd bezig met : the guild of thieves obstacle, en kan maar 1 emblem niet vinden. heb 3 verborgen chests gevonden en de rest ookal opengemaakt. snap er niks van :(
spoiler:
1 kist zit verborgen achter een houten muur (wooden wall).
Die houten muur zit in dezelfde kamer als waar die thief zit waar je een embleem van moet stelen dmv pickpocket. Breek die houten muur en daarachter zit een kist.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de game eindelijk binnen.

Ik ben het boekje gaan lezen en het is nogal veel informatie :) Wordt het spel systeem (DSA) spelenderwijs wel duidelijk of is het beter van te voren even te 'studeren' ??

Lang geleden dat er een echt D&D achtige RPG verscheen. Ziet er echt veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Heb de game ook net op de kop getikt. Echter.. Zelfs na installatie van laatste directX en Nvidia drivers blijft het spel crashen na ongeveer een minuut...

Daar gaat mn paas-lol.. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
-SaveMe- schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:43:
Ik heb de game eindelijk binnen.

Ik ben het boekje gaan lezen en het is nogal veel informatie :) Wordt het spel systeem (DSA) spelenderwijs wel duidelijk of is het beter van te voren even te 'studeren' ??

Lang geleden dat er een echt D&D achtige RPG verscheen. Ziet er echt veelbelovend uit!
Beter eerst even wat info studeren. spelenderwijs wordt het niet echt duidelijk.
En het spel komt eerst wat traag op gang. Je wordt voor een dorpje gedropt en verder zoek het maar uit (beetje a la morrowind). Maar het wordt naarmate beter en leuker, je ontdekt meer en kan meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb het inmiddels aan de praat door alles op low te zetten. Ziet er niet echt heel mooi meer uit, maar goed, het werkt in ieder geval :+

Verder vind ik het inderdaad wat traag. En de moeiljikheid varieert ook heel erg heb ik het idee. Ben nu een grot in gelopen en alles daar is in 1 klap dood (simpel dus), maar vervolgens komt er een beer en die 3-hit mn party :?

Overigens, respawnen plantjes na verloop van tijd? Want het lukt me nu ongeveer 1- 20 keer om een plantje te plukken.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Bosmonster schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:05:
Heb het inmiddels aan de praat door alles op low te zetten. Ziet er niet echt heel mooi meer uit, maar goed, het werkt in ieder geval :+

Verder vind ik het inderdaad wat traag. En de moeiljikheid varieert ook heel erg heb ik het idee. Ben nu een grot in gelopen en alles daar is in 1 klap dood (simpel dus), maar vervolgens komt er een beer en die 3-hit mn party :?

Overigens, respawnen plantjes na verloop van tijd? Want het lukt me nu ongeveer 1- 20 keer om een plantje te plukken.
De wolfrats in avestrue zijn niet zo moeilijk nee (wordt nog wel anders in ferdok)
en na verloop van tijd ben je voor een aantal beesten te sterk.
Die beer valt trouwens ook wel mee. Neem die harry in de warry tovenaar mee en bolke zal spoedig lekker slapen.
En nee, planten respawnen niet. Eens je ze geplukt hebt of gefaald om te plukken groeien ze niet meer.
Let op dat elk gebied op slot gaat na het sluiten van de mainquest, op ferdok, tallon en murolosh na.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ok thanks. De beer is inmiddels dood, heb inderdaad wat hulp gekregen van de lokale gestoorde tovenaar :)

Begin er nu een beetje ingezogen te worden en moet zeggen dat het me beter bevalt dan ik in eerste instantie dacht.

Heb ook wat met de settings gespeeld. Ben er nog niet helemaal uit wat de crashes veroorzaakt, maar kan het nu wel iets beter draaien dan voorheen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben er zojuist aan begonnen. Vind het wel irritant dat je mouslook niet kan vastzetten en dat je dus constant rmb ingedrukt moet houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:09:
Ik ben er zojuist aan begonnen. Vind het wel irritant dat je mouslook niet kan vastzetten en dat je dus constant rmb ingedrukt moet houden....
Wat ik irritant vind is dat er geen autorun is (of die heb ik iig nog niet gevonden :P) Ben bij WoW gewend gewoon met 1 hand te kunnen lopen met mouselook. Mouselook vastzetten lijkt me overigens erg irritant, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Ik loop namelijk de hele tijd rond met mn cursor over dingen te gaan en dat gaat onafhankelijk van het camera-standpunt. Anders kun je net zo goed Q/E gebruiken.

Ondanks een paar mankementjes vind ik het overigens een heerlijk spel! Het is niet zo ingewikkeld als veel van de hardcore DnD RPG's, maar heeft wel een goeie diepgang van verhaal en party-play.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Rechtsonder in het scherm kun je aangeven of je wilt sneaken, lopen, of rennen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:11:
Rechtsonder in het scherm kun je aangeven of je wilt sneaken, lopen, of rennen !
Joh, maar ik heb het over auto-run. Dus dat je 1 knopje indrukt en die blijft lopen :) Dan kun je gewoon achterover leunen en met je muis de wat grotere afstanden afleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 13:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Numlock?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:43:
[...]

Joh, maar ik heb het over auto-run. Dus dat je 1 knopje indrukt en die blijft lopen :) Dan kun je gewoon achterover leunen en met je muis de wat grotere afstanden afleggen :)
Ik kan met WASD ook gewoon achterover leunen hoor ... ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:59:
[...]

Ik kan met WASD ook gewoon achterover leunen hoor ... ;) O-)
Keyboard turner!

Nee met alleen toestenbord loopt het voor geen meter sorry. Maar jij bent duidelijk geen WoW gewend :)
Werkt dat ja? Eens proberen vanavond :) Gelijk eens kijken of ik dat dan aan een van mn muis side buttons kan koppelen. Al kan ik ook de W remappen naar een extra knop natuurlijk, als de game dat ondersteunt.

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb nu wat quests gedaan in het begin gebied en ben nu met zijn tweetjes, ik (fighter) en een amazon.
Beide hebben eigenlijk geen goede attributes voor lock pick, dus datkan ik ook nog niet. Wanneer krijg ik een derde persoon die ik lockpick kan leren? Of kan ik toch maar een van deze twee het laten leren?
Mijn main heeft voor de betreffende attributes een 11 en 12, niet bepaald hoog dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je krijgt in het begingebied vrij snel een lockpicker erbij. Daarmee ben ik het gebied nog een keer doorgeweest voor alle gesloten kistjes :)

Het blijft overigens een beetje lastig die lockpickers, in ieder geval in het begin. Ik denk dat als ik opnieuw zou beginnen ik mijn main hier wat meer op zou focussen. Ik kan er gewoon niet tegen om gesloten dingen achter te laten :P

Je attributes zijn overigens wel erg belangrijk. Je kunt je skill helemaal volpompen, maar met zulke attributes zal het nog niet echt opschieten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:41:
Je krijgt in het begingebied vrij snel een lockpicker erbij. Daarmee ben ik het gebied nog een keer doorgeweest voor alle gesloten kistjes :)

Het blijft overigens een beetje lastig die lockpickers, in ieder geval in het begin. Ik denk dat als ik opnieuw zou beginnen ik mijn main hier wat meer op zou focussen. Ik kan er gewoon niet tegen om gesloten dingen achter te laten :P

Je attributes zijn overigens wel erg belangrijk. Je kunt je skill helemaal volpompen, maar met zulke attributes zal het nog niet echt opschieten.
Het upgraden van de attributen is wel duur en naar wat ik begrijp niet echt aan te raden om ze boven de 15 te brengen. Ik neem een beetje deze guide in acht.

Ik wacht nog wel ff op dat lockpickertje en dan ga ik ook zo'n rondje doen. Ik heb nu ook alle kistjes locked links moeten laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:06:
Ik heb nu wat quests gedaan in het begin gebied en ben nu met zijn tweetjes, ik (fighter) en een amazon.
Beide hebben eigenlijk geen goede attributes voor lock pick, dus datkan ik ook nog niet. Wanneer krijg ik een derde persoon die ik lockpick kan leren? Of kan ik toch maar een van deze twee het laten leren?
Mijn main heeft voor de betreffende attributes een 11 en 12, niet bepaald hoog dus...
Vrij snel en eigenlijk wanneer je met Mountebank Queen Salina spreekt. Salina is 1 van de 2 personen die je nodig hebt om toegang te krijgen naar Ferdok. Salina staat samen met haar broer Hamlok op het pleintje rechts van de brug (diezelfde brug waar je in het hele begin over gaat en waar je met een guard spreekt)
Ze zal je een quest geven om haar diadeem terug te vinden. Na afloop van de quest heb je alvast 1 persoon die je goede wil kan tonen en daarna kun je de 2e companion toevoegen. Dranor is dat, een dief, en hij kan wel goed lockpicken. Spreek hem aan nadat je de quest voor Salina beïndigd hebt.
Met Dranor kun je direct ook de quest doen om toegang te krijgen tot de guild of thieves, sinds hij kistjes kan openen. Vergeet niet om ook hairpins of lockpicks bij je te hebben, anders werkt het niet. Je kunt hairpins bij bredo bento kopen, die rondreizende pipo met zijn soort van rugzak op de rug.
Het lijkt me vrij stug dat een fighter kan lockpicken. Allereerst moet je dat leren en voor zover ik weet leert niemand in Avestrue je om te lockpicken. Maar een fighter kan dat ook niet best. Je hebt naast punten in lockpick ook een hoge dexterity nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb ondertussen Dranor inderdaad gevonden en aan mijn party toegevoegd. Alle kistjes zijn leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dranor heeft echter wel een nadeel, in Ferdok ben je hem gelijk weer kwijt :P (de reden kom je vanzelf achter). Je krijgt wel een soort van mage met lockpicking, maar die muts kan er niks van.

Gelukkig in Ferdok een stuk minder kistjes in de dungeons.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:11:
Dranor heeft echter wel een nadeel, in Ferdok ben je hem gelijk weer kwijt :P (de reden kom je vanzelf achter). Je krijgt wel een soort van mage met lockpicking, maar die muts kan er niks van.

Nu heb je gelijk de fun gespoiled :)

Mja, ik wil wel graag een thief like character in mijn party. Ik heb een warrior, een amazone, dan wil ik nog een thief en een mage/healer... Ik ga wel zien wat het word.

Wel jammer dat oude gebieden permanent onbereikbaar worden als je verder gaat.... :o

EDIT:
Nu zit ik in Ferdok en ben ik idd Dranor kwijt :(. Daarnaast
spoiler:
Heb ik er een dwarf bij, Forgrimm, lekker sterk, maar geen lockpick. Nu heb ik effectief 3 fighters. Had ik maar een mage als main gekozen :>

[ Voor 14% gewijzigd door -SaveMe- op 15-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:11:

Jep, Dranor ben je aan het begin even een tijdje kwijt. Dit is van tijdelijke aard.
spoiler:
Later zul je Salina weer ontmoeten, dit wanneer de temple of Hesinde af is. Dat is dat gebouw die in het begin nog in de steigers staat. Na de quest Murders in Ferdok en nadat je Count Growin ontmoet hebt, alsmede ook het huis van Ardo gekregen hebt, zul je een bericht ontvangen van Rakorium (die harry in de warry tovenaar). Rakorium vraagt je hulp bij de temple of hesinde. Ga daarheen. De temple is inmiddels klaar en je zult vlak voor de temple Salina en d'r rare broer aantreffen. Salina zal jou een quest geven om Dranor uit het gevang te helpen. Je hebt daarvoor al wel van barla borkensmith opgepikt dat Dranor een potje zit te brommen. Je zult via een geheime gang in de brouwerij, die in Ugdan Harbor staat, naar de gevangenis kunnen. Wanneer je de dwerg buiten spreekt en je jouw hulp aan biedt voor een rattenplaag opent dit nog een andere quest.
De rattenplaag is een moeilijke quest.

Maar er bestaat een betere en laat dat nou net die muts zijn. Gladys is de naam, een charlatan. Ze heeft al wel een aardige lockpick, maar het kan beter. Oh ja, een charlatan is een halve mage. Het is een kruising tussen een rogue en een cleric (als je bekend bent met BG of NWN) Gladys heeft wel een bonus tot social skills. Gewoon EP's blijven verzamelen en die steken in lockpick en pickpocket en niet te vergeten Dexterity en Agility. Dexterity is belangrijk voor lockpick en Agility is belangrijk voor pickpocket. Pickpocket is redelijk lucratief. Ok, helft van de tijd vind je fluff, rusty nails en dat soort onzin, maar soms ook wel thalers en farthings of ducats of ringen of iets anders.

[ Voor 28% gewijzigd door In Search of Sunrise op 16-04-2009 00:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
In Search of Sunrise schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:35:
[...]

Jep, Dranor ben je aan het begin even een tijdje kwijt. Dit is van tijdelijke aard.
spoiler:
Later zul je Salina weer ontmoeten, dit wanneer de temple of Hesinde af is. Dat is dat gebouw die in het begin nog in de steigers staat. Na de quest Murders in Ferdok en nadat je Count Growin ontmoet hebt, alsmede ook het huis van Ardo gekregen hebt, zul je een bericht ontvangen van Rakorium (die harry in de warry tovenaar). Rakorium vraagt je hulp bij de temple of hesinde. Ga daarheen. De temple is inmiddels klaar en je zult vlak voor de temple Salina en d'r rare broer aantreffen. Salina zal jou een quest geven om Dranor uit het gevang te helpen. Je hebt daarvoor al wel van barla borkensmith opgepikt dat Dranor een potje zit te brommen. Je zult via een geheime gang in de brouwerij, die in Ugdan Harbor staat, naar de gevangenis kunnen. Wanneer je de dwerg buiten spreekt en je jouw hulp aan biedt voor een rattenplaag opent dit nog een andere quest.
De rattenplaag is een moeilijke quest.

Maar er bestaat een betere en laat dat nou net die muts zijn. Gladys is de naam, een charlatan. Ze heeft al wel een aardige lockpick, maar het kan beter. Oh ja, een charlatan is een halve mage. Het is een kruising tussen een rogue en een cleric (als je bekend bent met BG of NWN) Gladys heeft wel een bonus tot social skills. Gewoon EP's blijven verzamelen en die steken in lockpick en pickpocket en niet te vergeten Dexterity en Agility. Dexterity is belangrijk voor lockpick en Agility is belangrijk voor pickpocket. Pickpocket is redelijk lucratief. Ok, helft van de tijd vind je fluff, rusty nails en dat soort onzin, maar soms ook wel thalers en farthings of ducats of ringen of iets anders.
Yeah zover was ik al. Maar de base DE/AG van Gladys is nogal mager, waardoor lockpicking nog regelmatig 10x achter elkaar faalt, zelfs met max skill. En je weet hoe duur attribute punten zijn :P Daar was Dranor in basis beter in.

Verder is Gladys door de dubbele class erg lastig te specialiseren, het blijft maar een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:40:
Verder is Gladys door de dubbele class erg lastig te specialiseren, het blijft maar een compromis.
Ik heb dus nu ook Gladys en ze is werkelijk nergens goed in. Die ga ik ditchen zodra het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Je kan later in het spel nog een paar characters 'unlocken', maar een echt goede lockpicker zit er niet bij, tenzij je zelf je character daarin specialiseert. Een battlemage is daar echter niet zo geschikt voor :'( .
Je kan echter het spel heel goed doorspelen zonder alle kisten open te maken.
Wat ik jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om de gelsoten kisten open te rammen, zoals met vaten en normale kisten wel kan.
Overigens is het zo dat je de characters beter (extreem) kan specialiseren, dan proberen alles te kunnen. Geef punten aan wat ze al goed kunnen, en laat lopen wat laag gecijferd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ik zit er sterk aan te denken lekker opnieuw te beginnen met een thief ofzo als main :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288252

damn zeg, ik ben net met het eerste gedeelte van de dragon quest klaar. dacht ik maar eens die rat quest te gaan doen met mother bla bla bla (ben zelf nu lv 6) word ik toch een portie afgeslagt, heb het nu 10 keer geprobeerd en stop er maar mee voor vandaag. denk dat ik maar eerst alle andere q's gaan doen en dat ik daarna hopelijk hoog genoeg ben om haar te verslaan. want dit is echt een portie moeilijk zeg!

maakt het wel uitdagend maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Die quest kan je inderdaad beter wat later doen. Mijn characters zijn level 8 en 9, en ik krijg nog steeds alle hoeken van de grot te zien. Dat komt mede door dat gebruik van wounds, een boeiend, maar ook killing idee eigenlijk wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
garathane schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:06:
Die quest kan je inderdaad beter wat later doen. Mijn characters zijn level 8 en 9, en ik krijg nog steeds alle hoeken van de grot te zien. Dat komt mede door dat gebruik van wounds, een boeiend, maar ook killing idee eigenlijk wel :9
Mn main heeft max wound treatment en 200 bandages ofzo. Wounds zijn niet zo'n ramp :)

Maar je moet in inderdaad natuurlijk niet doorlopen met wounds, want dan blijft er weinig van de capaciteit van je party over :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280581

Bosmonster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:40:
[...]

Yeah zover was ik al. Maar de base DE/AG van Gladys is nogal mager, waardoor lockpicking nog regelmatig 10x achter elkaar faalt, zelfs met max skill. En je weet hoe duur attribute punten zijn :P Daar was Dranor in basis beter in.
Ik heb drakensang een paar dagen geleden uitgespeeld, met een warrior (main), die dwerg zonder baard, Gladys en die elvenarcher. Had Gladys er alleen bij voor het lockpicken en detecten van traps, want tijdens de gevechten ging ze nogal snel kassiewijlen. Met lockpicken moet je lockpicks gebruiken, deze geven een lockpicking +10, hiermee heb ik met gladys alles open gekregen door alleen haar lockpickingskill te maxen. Dus eerst op een lockpickitem te klikken en dan op het kistje/deur. Mocht het niet meteen lukken even wachten tot de debuff is afgelopen. Wat het spel een stuk makkelijker maakt is de spell animal companion, deze summoned een dier waardoor je party uit 1 char meer bestaat en dus ook de inkomende schade en aantal wounds over meer chars wordt verdeeld. Er is trouwens ook een healing spell die wounds weghaalt en healt, die is ook wel erg relaxed. In mijn party was de archer ook de healer/caster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:48:
[...]

Mn main heeft max wound treatment en 200 bandages ofzo. Wounds zijn niet zo'n ramp :)
Mja, das leuk voor na de battle, maar voorlopig heb ik nog weinig voor tijdens een battle, al heb ik dat ook nog niet nodig gehad. IK heb Gladys een healing spreuk laten leren, geen idee of dat een beetje goed werkt en of die tijdens een battle ook wounds kan healen...

Ik ben nog niet zo ver, heb net de murders in Ferdok opgelost. Overigens is even grinden om je level/stats
op te krikken voor een moeilijke battle er ook niet echt bij in dit spel volgens mij. Toen ik in de sewers was kreeg ik al geen experience meer voor de ratten! (-100% level modifier of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bandages werken ook prima in battle hoor, ze geven tevens een regen-bonus om je health weer snel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bosmonster schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:04:
Bandages werken ook prima in battle hoor, ze geven tevens een regen-bonus om je health weer snel terug te krijgen.
Ow, dat wist ik niet. IK gebruik nu altijd gladys met die spreuk :)

Overigens wat ik niet helemaal begrijp in het spel is encumbrace. Je hebt gewone ec en effective ec.
Ik weet dat armor meer weegt als je het in je inventory hebt dan wanneer je het aanhebt.
Maar bij je character sheet staat bijvoorbeeld bij mijn dwarf 3 ec, terwijl hij nog maar 20 van de 70 stone aan gewicht in zijn inventory heeft. Het schijnt ook uit te maken voor je combat, maar geen idee hoe.

Iemand wat meer info hierover of een linkje ofzo :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je standaard emcumbrance is volgens mij gewoon van je armor en wapens. Je krijgt pas meer encumbrance als je over je limiet in je inventory heengaat (dus bijvoorbeeld 80 stone beet zou hebben).

Dat is zoals ik het ervaren heb iig tot nu toe :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2009 17:00 ]

Pagina: 1 2 Laatste