[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Oei goed nieuws! :) Nu kan ik helemaal niet wachten :P

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:52
Dus als ik het goed begrijp kan ik DA ook helemaal in isometrisch standpunt spelen zoals BG? Zoja laat maar komen, en anders laat maar zitten. RPG's moeten in niet in 3rd person imo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Rpol schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:20:
Dus als ik het goed begrijp kan ik DA ook helemaal in isometrisch standpunt spelen zoals BG? Zoja laat maar komen, en anders laat maar zitten. RPG's moeten in niet in 3rd person imo :D
Yup. Als jij de camera compleet uitzoomt, dan heb je een standpunt zoals in BG. Je hebt volledige controle over de camera, dus je kan spelen zoals je wil. En volgens mij is DA enkel te spelen in het ismetrisch standpunt op hard. Op hard was een groepje van 4 wolven als vrij dodelijk voor mijn party van 2 personen en dan was taktiek heel belangrijk. En je houdt natuurlijk maar enkel het overzicht op een isometrisch standpunt.

Tijdens gesprekken en tussenfilmpjes doet de camera natuurlijk zijn eigen zin, maar da's ook normaal om een verhaal vertellen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
@TS: Sommige van je afbeeldingen, kan niet meer op geklikt worden. (authorisation required)
Ziet er verder wel ok uit. In afwachting van D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027

Ik kan bijna niet wachten, met alles wat ik lees en zie wordt ik alleen maar ongeduldiger. Ik heb nu ook het boek binnen en ben het aan het lezen. Daarbij komt ik krijg binnenkort mijn nieuwe pc binnen en nu kan ik toch DA:O spelen met mijn toetsenbord en muis. Zit te denken om de CE te bestellen bij EA.

Anoniem: 232786

Dank je Davy. Ik kan niet wachten. Ik heb pas zelfs BG1&2 weer eens doorgewerkt. Nog een paar maandjes!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ward Vr schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:18:
@TS: Sommige van je afbeeldingen, kan niet meer op geklikt worden. (authorisation required)
Dat dus. Nog niet gefixt.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Heeft er trouwens iemand al de CE op de Europese markt gespot? Enige winkel van betekenis die ik kan vinden die hem heeft is amazon.com. Maar zelf bvb op amazon.co.uk en fnac.fr is hij ook nog niet te spotten. Laat staan dat hij in een Benelux webwinkel te vinden is.

Ik kan op de EA store wel een deluxe digital download vinden, maar ik zou toch liever de metalen doos hebben met concept art boekje en kaart en meer fysieke goodies, want de digitale goodies zitten ook in de fysieke doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Hmm ik vind het wel een beetje verwarrend allemaal wat er wel en niet inzit bij welke collectors edition...
blijkbaar krijg je bij de downloadbare collectors edition DLC bij die niet bij de retail CE zit? En is er een verschil ergens met wel/niet preorderen?
kan iemand dit een beetje ophelderen aub?

en net als DarthDavy wil ik ook het doosje + fysieke goodies (boekje/kaart/...).

[ Voor 12% gewijzigd door warrg op 02-09-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45
heb even een vraagje ik lees hier steeds meer dat je met meerdere Chars speel is dit verplicht of niet .. kan je hem ook uit spelen met een solo Char ..

Want ik ben niet zo weg van RTS/ RGP elementen samen ...

geef mij maar zo iets al Gothic of Divinity II - Ego Draconis

Waar je gewoon echt een rol speel, en niet zo als een RTS een heel team moet klaar maken en dan in de hoop dat je eens gaat winnen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32

CHeff

Allemaal gekkigheid

Bij een pre-order krijg je 2 in-game items:
  • Feral Wolf Charm
  • Memory Ring

De CE bevat o.a. 3 in-game items:
  • Bergen's honor
  • Grimoire of the Frozen Wastes
  • Final Reason
Een cloth map

Een bonus DVD met:
  • Making of documentary
  • Concept art montage
  • Digital Soundtrack
  • Desktop Wallpapers
  • Game Trailers
Het spel zit in een tin case.

En krijg je nog 2 codes voor:
  • The Stone Prisoner (is apart aan te schaffen)
  • Blood Dragon Armor (kan ook gebruikt worden in Mass Effect 2)
De codes krijg je alleen bij de fysieke CE's. Dus niet bij de digitale download uit de EA store.

En ja, als je de CE pre-ordert krijg je dat allemaal bij elkaar :P

Bron: http://dragonage.bioware.com/game/preordercollectors/

Ik heb mijn CE bij GameStop besteld, dus ik hoop dat wanneer de tijd daar is, deze dan snel wordt overgevlogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Zie helaas geen CE voor de xbox360 staan, heb wel al een tijdje een pre-order staan bij play.com,
en daar krijg je twee in-game items bij een pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm, moet toch zeggen dat ik ook wel erg benieuwd ben naar dit spel. Vind alles wat bioware uitgeeft zioezo wel wat hebben dus laat maar komen. Ik heb een CE besteld. Dus we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

KunDun schreef op maandag 07 september 2009 @ 02:34:
Zie helaas geen CE voor de xbox360 staan, heb wel al een tijdje een pre-order staan bij play.com,
en daar krijg je twee in-game items bij een pre-order.
Voor geen enkel platform zie ik een CE staan bij play.com, maar hij is zeker verkrijgbaar bij een andere shops.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 15:11

ye-roon

knaak

[b]CHeff schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:08:
*knip*

Ik heb mijn CE bij GameStop besteld, dus ik hoop dat wanneer de tijd daar is, deze dan snel wordt overgevlogen ;)
Ik wil deze game graag spelen op mijn xbox360, Gamestop is US store. Weet iemand of het regio vrij is? Want ik wil graag een CE. En anders bestel ik em: http://www.game.co.uk/Xbo...igins-Collectors-Edition/ daar :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 09:50
ye-roon schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:37:
[...]

Ik wil deze game graag spelen op mijn xbox360, Gamestop is US store. Weet iemand of het regio vrij is? Want ik wil graag een CE. En anders bestel ik em: http://www.game.co.uk/Xbo...igins-Collectors-Edition/ daar :)
Volgens mij zijn de meeste EA games regiolocked dus ik acht de kans klein dat deze regio vrij zou zijn. Ik hoorde pas gister van een vriend over dit spel, beetje aan het lezen geslagen en ik denk dat ik een nieuwe game aan mijn verlanglijstje moet gaan toevoegen :P Nou is mijn vraag even, is er enig verschil tussen de pc en 360 versie?

[ Voor 5% gewijzigd door GrandDestroyer op 10-09-2009 10:52 ]

• ye-roon

ye-roon

knaak

GrandDestroyer schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:47:
[...]

Volgens mij zijn de meeste EA games regiolocked dus ik acht de kans klein dat deze regio vrij zou zijn. Ik hoorde pas gister van een vriend over dit spel, beetje aan het lezen geslagen en ik denk dat ik een nieuwe game aan mijn verlanglijstje moet gaan toevoegen :P Nou is mijn vraag even, is er enig verschil tussen de pc en 360 versie?
De game is hetzelfde, alleen de PC versie is geen "games for windows live" game zoals GTAIV en Fallout3. Dus geen achievements die mee tellen met je xbox360 gamer tag. Als dat wel zou bestaan, dan is de keuze erg makkelijk en haal ik de pc versie, omdat mijn pc nou eenmaal meer aan kan dan mijn xbox :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ben nog aan het twijfelen. Ik vind dat de CE echt wel niets voorstelt, helemaal in de sfeer van EA (ingame unlockables en een dvd, yaaaay :r).

Waar zijn mijn extra boeken met lore? Mijn wereldmap UIT STOF? Eventueel mooie beeldjes?
Een CE hoort COLLECTORwaarde te hebben en dat heeft hij nu niet. De prijs die je extra betaalt is de extra inhoud totaal niet waard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• GrandDestroyer
  • Laatst online: 10-05 09:50
Nou daar ging het mij niet om:P Maar ik had ergens gelezen dat er verschil tussen zou zitten of niet precies hetzelfde, maar als dat niet zo is haal ik hem voor de 360 haal. Want mijn pc gaat het denk ik niet echt bijhouden:P

[ Voor 6% gewijzigd door GrandDestroyer op 10-09-2009 11:07 ]

• ye-roon

ye-roon

knaak

ach, ik ben nu helemaal bezig met Mass effect, en van wat ik van Dragon age gezien heb, ik kan niet wachten.

Oh de naam van het topic [PC] het komt ook voor Xbox360 en PS3 uit. Kan iemand het aanpassen? :p

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Voor de PC versie komt er een toolset beschikbaar voor de modders onder ons. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door CHeff op 10-09-2009 11:51 ]

• ye-roon

ye-roon

knaak

CHeff schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:50:
Voor de PC versie komt er een toolset beschikbaar voor de modders onder ons. :Y
hmmmm, dat betekend user created content zoals in BG, NWN. Dat maakt de keuze voor pc ineens een stuk interresander :)

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Als je de keuze hebt zou ik zowiezo voor de pc gaan, consoles hebben geen topdown view.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

ye-roon schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:37:
[...]

Oppassen met de CE versie van game.co.uk. Dat is een uitgeklede versie zonder tinnen case (dus plastiek DVD doosje) en stoffen map van de wereld.

• boe2
  • Niet online
DeepSeven schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:33:
Als je de keuze hebt zou ik zowiezo voor de pc gaan, consoles hebben geen topdown view.
Ik ben een gepassioneerd consolegamer, maar deze koop ik inderdaad ook op pc. Toen Baldur's Gate uitkwam ben ik nooit ver geraakt omdat de gevechten veel te moeilijk waren voor mij. Pas toen ik ouder was heb ik me serieus op BG (vooral BG2, ik was instant verliefd op Imoen, dus de motivatie om verder te spelen was er wel O+) geworpen. Om die reden wil ik perfecte controle over mijn party: Liefst dus top-down en muisinterface + hotkeys voor al je spells/skills/potions :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Weet je trouwens dat de digitale CE edition van Dragon Age, die je kunt downloaden bij Direct2drive ook de DLC Wardens Keep bevat. Deze DLC kost anders ong €8,- als je hem los koopt. Volgens Bioware is dit gedaan om het verschil tussen de digitale CE en de retail CE (die oa een cloth map en steel case bevat) op te lossen.
Je mist dus bij de digitale CE de map en een case maar krijgt daar dus weer extra DLC gratis voor terug, kunnen meer developers navolg aan geven.

• boe2
  • Niet online
Heb nog eens wat trailers zitten bekijken. Vooral deze trailer heeft een prachtige sfeer. De Marylin Manson muziek maakt het helemaal af _/-\o_ . De Leliana charakter intro bracht ook een glimlach op mijn gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Laatst online: 02-05 14:01
Hey allemaal,

Ik heb dit topic net ontdekt, maar volg DA:O al een aantal jaar, vooral via Dragon Age Central, de website die alle Developer Posts uit het officiële forum samenbrengt.

Anyway, ik wilde even wat mededelen over de Collector's Edition, omdat ik zag dat hier vrij veel over gepost werd. Gister zijn er wat nieuwtjes gekomen over de CE, zie deze post. Ik had de CE gepre-ordered bij Game.co.uk, maar nu blijkt dat daar geen stoffen landkaart bij zit, en de verpakking gewoon een plastic DVD-case is i.p.v. een metalen doosje. [edit: zoals ook al gemeld door DarthDavy]

In alle andere landen (behalve Frankrijk) bevat de CE wel een cloth map en zit het spel wel in een metalen verpakking.

Vooral het gebrek aan een cloth map, en het feit dat je t.o.v. andere landen gewoon slechter af bent, hebben mij doen besluiten de pre-order te cancellen. Mocht je ook al besteld hebben bij Game, weet dan dat je dus ook een "aangepaste" CE krijgt.

Bestellen uit Duitsland (bijv. via Amazon) is ook niet ideaal, aangezien de verpakking en handleiding dan in het Duits zijn. De rest (incl. de cloth map) is wel gewoon in het Engels.

Op zoek naar een goed alternatief kwam ik erachter dat Bioware (of EA) de moeite heeft genomen gelokaliseerde versies van de Dragon Age website te maken, ook voor Nederland. Zelfs de filmpjes zijn ondertiteld. Wat mij betreft niet erg nuttig allemaal, maar er is wel informatie over de Nederlandse en Belgische Collector's Edition te vinden :D. Klik hier.

Hij wordt in Nederland exclusief verkrijgbaar bij Bart Smit (tsja), gewoon in metalen verpakking en met cloth map. Op Bartsmit.com is nog geen informatie te vinden, ik weet ook niet of pre-orderen mogelijk is. Is er misschien iemand die hier al meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:18
Is er al bekend of er een demo van dit spel komt? Kan het nergens vinden... die CE ziet er namelijk erg gaaf uit en het spel trekt me ook wel aan. Ik ben niet zon RPG speler (nog niet :9 ) terwijl dit me dus echt enorm leuk lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komt geen demo van uit, bioware doet dat over het algemeen niet.

In ieder geval nu ik een nieuwe pc heb die zeker DA:O kan draaien ga ik nu ook de CE versie via EA shop aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik zie mensen zeggen dat ze de game zeker op de PC gaan spelen, maar ik had altijd in m'n hoofd dat ik DA:O voor mijn PS3 zou aanschaffen. Heeft dit te maken met de besturing en de top-down view? Het leek mij namelijk wel relaxed om na lange tijd eens een goede RPG op de console te spelen, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is als ik jullie reacties zo lees.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
CaptainCharisma schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:06:
Ik zie mensen zeggen dat ze de game zeker op de PC gaan spelen, maar ik had altijd in m'n hoofd dat ik DA:O voor mijn PS3 zou aanschaffen. Heeft dit te maken met de besturing en de top-down view? Het leek mij namelijk wel relaxed om na lange tijd eens een goede RPG op de console te spelen, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is als ik jullie reacties zo lees.
Verschillen PC en console-versie: zie hier

Zolang je niet mods o.i.d. wilt maken met de toolset, is gebrek aan top-down view dus het voornaamste verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 00:01
ChillinR schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:07:
[...]

Zolang je niet mods o.i.d. wilt maken met de toolset, is gebrek aan top-down view dus het voornaamste verschil inderdaad.
Oke, geen toolset. Maar wel op de een of andere manier de mods te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
ChillinR schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:07:
[...]

Ah dankje! Maar ik twijfel wel nog steeds... Ik wacht het nog wel eventjes af. Heeft iemand een screenshot gezien van DA:O met de top-down view? Want ik kan die blijkbaar niet vinden. :? Is dat een beetje Baldur's Gate achtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
CaptainCharisma schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:52:
[...]

Ah dankje! Maar ik twijfel wel nog steeds... Ik wacht het nog wel eventjes af. Heeft iemand een screenshot gezien van DA:O met de top-down view? Want ik kan die blijkbaar niet vinden. :? Is dat een beetje Baldur's Gate achtig?
bedoel je deze?

http://www.dragonagecentr...68_20081126_screen004.jpg
http://www.dragonagecentr...ownload_screenshot_39.jpg
http://www.dragonagecentr...ins-20080820104142047.jpg

Vooral voor de tactische speler belangrijk, just like bg 1 & 2, wordt ook mijn voornaamste manier van spelen.

p.s hier nog een paar

http://www.dragonagecentr...ownload_screenshot_13.jpg
http://www.dragonagecentr...ownload_screenshot_12.jpg
http://www.dragonagecentral.com/content/image/DAO_12.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door in2duhCore op 13-09-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
toon volledige bericht
Ja, thanks! Pff.. als ik zo die key bindings zie onderaan het scherm vraag ik me echt af hoe je dat zou moeten spelen met een controller. PS3 of PC? Twijfel, twijfel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
maartend schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:45:
[...]

Oke, geen toolset. Maar wel op de een of andere manier de mods te spelen?
Volgens mij kan dat niet, goed punt. Maar om dat zeker te weten kan je natuurlijk ook zelf even zoeken op Dragon Age Central, de officiële site en/of de officiële fora.
CaptainCharisma schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:50:
[...]

Ja, thanks! Pff.. als ik zo die key bindings zie onderaan het scherm vraag ik me echt af hoe je dat zou moeten spelen met een controller. PS3 of PC? Twijfel, twijfel. :X
Er is in ieder geval een radial menu, dat verklaart een hoop denk ik. Maar er zijn al aardig wat mensen/journalisten die de console-versie gespeeld hebben bij gamesbeurzen en zo (gamescom etc.), dus misschien dat je eens een hands-on preview zou kunnen zoeken en lezen? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ChillinR op 14-09-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 00:01
Zoals ik het nu kan vinden ; geen mods speelbaar voor de 360.

dat zou me goed tegenvallen en een reden zijn om de pc=versie aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik ben zelf nooit een fan geweest van BG en NWN. Die view was niks voor mij. Maar KOTOR en Mass effect. Dat vind ik wel tof. Zoals ik nu kan zien op screenshots speelt het erg als Mass Effect in de middeleeuwen en dat lijkt me een fijne manier van spelen, plus, op de 360 lekker achievements horden en kijken wie er sneller meer heeft, me huisgenoot of ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik heb even geïnformeerd bij de Bart Smit met betrekking tot het kunnen plaatsen van een pre-order van de CE. Dit was het antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw e-mail ontvangen en danken u hiervoor.

Bedankt voor uw interesse. Momenteel kunnen wij u nog niet de mogelijkheid bieden
zich in te schrijven voor het nieuwste spel Wij adviseren onze website goed in de
gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice/Internet
Ik kan er nog bar weinig mee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Op de website van GameMania (zowel be als nl, staat de CE wel als pre-order beschikbaar).

Links: http://www.gamemania.be/D...gmgame=000000000000023041 en http://www.gamemania.nl/D...gmgame=000000000000023041

Ik heb hem daar nu als pre-order staan. GM is niet mijn favoriete winkel (wegens te duur), maar DA:O is nu één van die spellen waar ik wel een uitzondering voor maak omdat ik heel graag de CE wil hebben (de echte en niet een gegimpte van game.co.uk).

Het blijft evenwel nog wat de prijs afwachten, want indien te duur, dan ga ik gewoon voor de 35 euro versie van play.com.

Ik moet wel zeggen dat ik DA:O qua release een beetje een rommeltje vind met al hun verschillende versies en extra content bij die of die versie. Een normale consument ziet door het bos de bomen niet meer en daarom overweeg ik ook gewoon om de CE te laten wat ie is en gewoon voor de goedkope normale versie te gaan. Blijft dan de mogelijkheid om nadien nog altijd online extra content te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
CHeff schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:06:
Ik heb even geïnformeerd bij de Bart Smit met betrekking tot het kunnen plaatsen van een pre-order van de CE. Dit was het antwoord:

[...]

Ik kan er nog bar weinig mee... :/
Inderdaad, weinig zeggend mailtje helaas. Dat blijft afwachten dus...
DarthDavy schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:57:
Op de website van GameMania (zowel be als nl, staat de CE wel als pre-order beschikbaar).

Links: http://www.gamemania.be/D...gmgame=000000000000023041 en http://www.gamemania.nl/D...gmgame=000000000000023041

Ik heb hem daar nu als pre-order staan. GM is niet mijn favoriete winkel (wegens te duur), maar DA:O is nu één van die spellen waar ik wel een uitzondering voor maak omdat ik heel graag de CE wil hebben (de echte en niet een gegimpte van game.co.uk).

Het blijft evenwel nog wat de prijs afwachten, want indien te duur, dan ga ik gewoon voor de 35 euro versie van play.com.
Is Gamemania een beetje betrouwbaar? Ik heb op de site geen voorwaarden m.b.t. het pre-orderen kunnen vinden. Er staat nergens of je verplicht bent je pre-order op te halen, en er wordt ook helemaal geen prijs genoemd. Dat vind ik niet echt een prettig idee. (Heb totaal geen ervaring met de keten, voor hetzelfde geld is het verder een prima winkel - maar wegens gebrek aan duidelijkheid van hun kant ga ik daar echt niet bestellen)
Ik moet wel zeggen dat ik DA:O qua release een beetje een rommeltje vind met al hun verschillende versies en extra content bij die of die versie. Een normale consument ziet door het bos de bomen niet meer en daarom overweeg ik ook gewoon om de CE te laten wat ie is en gewoon voor de goedkope normale versie te gaan. Blijft dan de mogelijkheid om nadien nog altijd online extra content te kopen.
Nou ja, een rommeltje.. het is wel onoverzichtelijk ja, vanwege:
- Verschillende exclusieve deals m.b.t. de collector's edition. Vanwege lokale ketens etc. verschilt dit per land. Engeland is wel het enige land waar de collector's edition zaken mist.
- (Deels) gelokaliseerde versies, zodat je goed moet opletten welke taal je krijgt, afhankelijk van het land waar je het spel koopt
- Het feit dat er zowel een digitale als fysieke CE te verkrijgen is. Bij de digitale krijg je meer 'gratis' DLC om te compenseren voor het gebrek aan cloth map, metalen verpakking etc.

Maar als het goed is zou er binnenkort een volledig overzicht op de website moeten verschijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door ChillinR op 14-09-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

DarthDavy schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:57:

Handig dat ze ook prijzen vermelden op die site 8)7.

Ik wacht dus nog maar even af. Of die nou uit het buitenland moet komen of niet, de CE moet er zeker komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Zowiso houdt het totaal geen steek om een digitale COLLECTOR's edition uit te brengen. Een CE is voor verzamelaars om het bij de rest van je collectibles uit te stallen en wat verzamel je dan? Helemaal niets, buiten het recht om het spel te mogen downloaden.
Het zou net hetzelfde zijn als wanneer ik een foto van een zeldzame postzegel zou maken en deze foto op ebay te koop zet voor postzegelverzamelaars. Wie de veiling wint mag de foto zien.

*edit* de kwaliteit van je gamemania hangt vooral af van de uitbaters. Bij ons zou ik perfect Dragon Age al kunnen preorderen, maar dat is dus niet overal mogelijk zoals hierboven al te lezen viel.

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 14-09-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

GameMania is een echte computer games speciaalzaak. Ze zijn al heel lang bezig op de Belgische markt. In de jaren 90 kocht ik bijna al mijn games daar, maar in deze tijd is het veel lucratiever om games op het internet te kopen. GameMania is een dure winkel waar ze altijd de adviesprijs hanteren en meer. Qua betrouwbaarheid met die keten zit het wel snor: je kan er vanop aan dat je op de dag van de release een sms'je krijgt dat je je exemplaar kan ophalen.

Maar jah, je zal er dan ook voor betalen... Zoals ik in mijn vorige post zei: ik ben er ook nog niet uit wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 10:17

Willybubba

Nut up or shut up.

Ervaring of niet. Op een internetwinkel vermeld je toch op z'n minst de prijs van een produkt?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

GameMania is geen webwinkel. Als je gaat pre-orderen in de winkel zelf weet je ook de prijs niet.

Hoe ze ermee wegkomen weet ik ook niet. Markt van idiote consumenten zeker?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Zo, zit een beetje te browsen en kom dit topic tegen.
Een "waardige" opvolger van BG 2? (niet het verhaal maar de setting) en dan ook nog eens top-down i.p.v. FPS / 3rd Person --> geweldig _/-\o_

Nu maar hopen dat de muziek net zo goed is als in BG 2 (beste spel ooit als je het mij vraagt!)
Om weer in de sfeer te komen: http://www.youtube.com/watch?v=_k6tWi9Asbk ;)

Maar BG 1 was ook gaaf, cloakwood forrest , of Firewine bridge ... geweldig :D

Jammer van het hele gedoe rondom de CE maar maakt niet uit, zolang het spel maar op BG lijkt.
Kopen zal ik het sowieso

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 19-09-2009 21:51 ]

Anoniem: 169551

Heb tot heden bijna alle RPG's van Bioware gespeeld. Ik vind ze al tijd erg leuk met goede verhaallijnen en quests. Ook dit word weer een juweeltje en daar ga ik me mee zoethouden tot The Witcher 2 uitkomt tenzij Mass Effect2 eerder komt.

Ik hoor hier verder niemand over maarrehhh is het niet raar dat Bart Smit het alleenrecht krijgt tot de CE versie. (zo staat het dan toch op de officiele website)
Het is namelijk een spel met een leeftijdscategorie 17+.
Beetje rare locatie m.i. voor CE exclusiviteit.

Just my 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:39

-SaveMe-

-klik-

Ik wil hem graag spelen op de 360. Ik hoop wel dat de releasedates voor de verswchillende versie gelijk blijven. Bij Risen is de 360 versie ineens maanden naar achteren geschoven. I need my RPG fix! :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ye-roon schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:44:
Ik ben zelf nooit een fan geweest van BG en NWN. Die view was niks voor mij. Maar KOTOR en Mass effect. Dat vind ik wel tof. Zoals ik nu kan zien op screenshots speelt het erg als Mass Effect in de middeleeuwen en dat lijkt me een fijne manier van spelen, plus, op de 360 lekker achievements horden en kijken wie er sneller meer heeft, me huisgenoot of ik :D
Ik kan je een ding zeggen het speelt niet als mass effect, het is eerder NWN kwa speel stijl.

• warrg
Van zover ik het kan vergelijken met games die ik persoonlijk al gespeeld heb ga ik ervan uit dat het controlleren van party & combat enzo zoals in Dungeon Siege is (correct me if i'm wrong pl0x).
Ja ik moet met schaamte toegeven dat ik nog steeds Baldurs Gate franchise nog nooit heb gespeeld.

Heb vandaag trouwens nog een paar nieuwe video's gezien op eu.dragonage.com. oa een introduction filmpje van Morrigan (althans ik denk dat ze nieuw zijn want 'k had ze nog niet gezien en had vorige week de hele lijst van videos bekeken :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door warrg op 23-09-2009 00:56 ]

intro van morrigan is echt toch al een paar maandjes oud alweer. maarja ik kijk dan ook niet op de eu site

en idd de besturing lijkt idd een beetje op dungeon siege. Natuurlijk voor zover ik uit al die filmpjes heb kunnen halen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 312027 op 23-09-2009 12:02 ]

Anoniem: 91397

Anoniem: 169551 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:04:
Heb tot heden bijna alle RPG's van Bioware gespeeld. Ik vind ze al tijd erg leuk met goede verhaallijnen en quests. Ook dit word weer een juweeltje en daar ga ik me mee zoethouden tot The Witcher 2 uitkomt tenzij Mass Effect2 eerder komt.

Ik hoor hier verder niemand over maarrehhh is het niet raar dat Bart Smit het alleenrecht krijgt tot de CE versie. (zo staat het dan toch op de officiele website)
Het is namelijk een spel met een leeftijdscategorie 17+.
Beetje rare locatie m.i. voor CE exclusiviteit.

Just my 0,02
Vind deze game niet echt een "overgangs" titel (daarmee bedoel ik dat ik het niet gebruik om tijd tussen games te overbruggen). Ik verwacht veel van de game en hoop dat ik mij iig meer dan een week er bezig mee kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... :'(

nieuws: Video Dragon Age: Origins

Die voiceacting... :'( Verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
hmm da's wel overdreven geforceerd qua stem...
maarja, 't is een clipje, dus de conversatie/context is maar aaneengeplakt. 't zal in het afgewerkte product wel ietsje beter ineenpassen (ietsje langer duren ipv alles gelijk opeen te proppen).

die xbox graphics in dat filmpje zien er wel crappy uit trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enorm :D Ik vond NWN2 beter qua filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Dit is dan wel een in-game filmpje. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet lip-synchen. Maar ja, dat accent is een beetje over the top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou zeggen wacht even tot je gespeelt hebt voordat je commentaar maakt over bepaalde accenten. Mischien past die manier van praten noujuist wel goed bij de charactor. En kwa de kwaliteit van de filmpjes die moet je altijdmet een korrel zou nemen aangezien er altijd behoorlijk wat kwaliteit verloren gaat met het geschikt maken voor te laten zien op het internet.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Het schiet niet echt op met de beschikbaarheid van de LE in Nederlandse / Europese winkels he...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
dit las ik net bij gamers.nl.

De PC-versie van Dragon Age: Origins krijgt vanaf 13 oktober een gratis applicatie waarmee men alvast het personage kan ontwerpen welke tijdens de lancering van het spel op 6 november direct gebruikt kan worden.

Met deze zogeheten Character Creator kunnen PC-gebruikers drie weken voor de officiële releasedatum alvast hun verschillende personages naar eigen smaak aanpassen. Hiermee kunnen de verschillende rassen en klasses uitgeprobeerd worden zodat je unieke personages kunt creëren voor elk van de zes Origin-verhalen. Wanneer je tevreden bent met je verschillende ontwerpen, kun je de personages opslaan op de harde schijf om er direct bij de lancering van het spel mee ten strijde te trekken.

Het bestand zal 320 mb groot zijn en "momenteel alleen voor de PC beschikbaar komen", waarmee de deur op een kier blijft staan voor een eventuele versie voor de PlayStation 3 en Xbox 360 in een later stadium. Wanneer het programma uitgebracht is, komt er een link op de officiële Dragon Age-website te staan.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah komt die charoctor creator er toch, binnen de DA:O community wordt er al erg naar uitgekeken. Geruchten zijn dat je de char die je creert ook als avatar op de komende DA:O forums kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Da's wel nice, want op de gamescom in Keulen heb ik gezien dat de character creator heel uitgebreid is. Dus het is best wel handig om op voorhand je karakters vorm te geven. Als je dan de game in huis hebt, kan je onmiddellijk met het verhaal aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Zo, een van de eerste reviews is in ieder geval al zeer positief:
http://gameinformer.com/g...ve/2009/10/05/review.aspx

En om de een of andere reden blijken ze Marilyn Manson toch niet in het spel verwerkt te hebben :+

Met dank aan piderman voor het wijzen hierop ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CHeff op 05-10-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik ben toch wel heel erg benieuwd wanneer Bart Smit meer weet over de Limited Edition. Wel erg typisch dat je als winkel niets weet terwijl de uitgever je als "exclusief" bestempeld op de website van de game notabene. :?

Voorlopig laat ik in ieder geval de preorders voor de Xbox 360 en PC versies bij Game.co.uk staan... dan maar eventueel geen tin case en cloth map.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
hebbie de nieuwe trailer van Dragon Age al gezien, prachtig stukje CGI.
zie link:
http://www.youtube.com/wa...jHtI&feature=channel_page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 09:41

Japser

Jeej!

Prachtig! Kannie wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Bedankt, willybubba.
Zo te zien aan het filmpje kun je pauzeren tijdens het gevecht. Ik ken dat van Drakensang.
Daar kun je ook pauzeren zodra je een gevecht aan gaat. Volgens mij mixt Bioware Baldur's Gate met Neverwinter Nights. Ziet er wel leuk uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De goedkoopste versie is trouwens te vinden bij Amazon.co.uk. Incl. verzenden is de regular edition, dankzij de lage pond, nog geen 30€ _/-\o_.

Alleen jammer dat ze de CE daar niet verkopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
op Steam komt Dragon Age nu ook uit, wat mijn voorkeur heeft.
Of de CE edition hierop verschijnt moet natuurlijk nog blijken. Ik koop tegenwoordig al mijn games via digital download en ben dan ook erg blij dat steam nu ook Dragon Age gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Bedankt voor het filmpje, WillyBubba. Het geeft een goed beeld van hoe de gameplay in elkaar zit.

Nu ben ik wel redelijk enthousiast geworden voor deze game, maar in de startpost kan ik geen preview vinden die over een van de console versies gaat. Heeft iemand hier al iets over gelezen, hoe de console versie zich gaat verhouden tot de PC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
AdnanKananda schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 01:17:
Bedankt voor het filmpje, WillyBubba. Het geeft een goed beeld van hoe de gameplay in elkaar zit.

Nu ben ik wel redelijk enthousiast geworden voor deze game, maar in de startpost kan ik geen preview vinden die over een van de console versies gaat. Heeft iemand hier al iets over gelezen, hoe de console versie zich gaat verhouden tot de PC versie?
consoleversie is nagenoeg hetzelfde aan de pc versie, de verschillen zijn echter dat de console versie geen isometric view krijgt (van bovenaf gezien ala BG 2 ) en ook krijgt de console versie geen toolbox om zelf te sleutelen aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45
heb even een vraagje .. is deze game ook te spelen met een solo char ?
dus niet in een team ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

ravw schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 03:18:
dus niet in een team ..
Nee, dit soort spellen zijn gemaakt voor party play. Je moet de gevechten dan ook tactisch aanpakken: zware vechters vanvoor om de mages achteraan te beschermen zodat zij vernietigend kunnen uithalen met hun spells.

Dragon Age zal je nooit alleen op pad sturen. Zelfs van zodra je in de wereld gedropt wordt na het aanmaken van je karakter krijg je al 1 partymember met je mee op pad voor de eerste quests. Dit heb ik zelf ervaren toen ik het spel gespeeld heb op gamescom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus niet in een team ..
In de FAQ op de Bioware site hebben ze daar een mooi antwoord op :+
Can I solo the game, as in playing without followers? (Back to top)
Well, you can try, but you'll probably die
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
dus niet in een team ..
Zonder party spelen is misschien leuk als je het spel zo vaak hebt uitgespeeld dat je aan iets nieuws toe bent. En dan nog, als je de gameplay ziet in de link naar giantbomb die eerder gepost werd... Op normale difficulty... Redelijk aan het begin van het spel zelfs... Veel succes :P

Daarnaast zouden je partymembers juist heel veel toegevoegde waarde moeten hebben, niet alleen voor de gevechten, maar ook voor het verhaal en de spelbeleving. Je groepsgenoten zouden juist commentaar op je acties en op de wereld om je heen moeten leveren, misschien ook ruzie met elkaar maken afhankelijk van de personages in je groep, etc. Dus weer net zo als Baldur's Gate (2), en weer veel minder als Neverwinter Nights, waar je groepsleden niet zoveel in te brengen hadden.

Ik kan in ieder geval niet wachten! En als Bart Smit nou ook nog eens op zou schieten met die Collector's Edition :( Ik zit erover te denken om anders maar een normale editie elders te pre-orderen, ik heb er niet veel vertrouwen meer in bij Bart Smit. Hoe kan je nu voor Nederland exclusieve leverancier zijn voor de collector's edition (wat vast onderhandeld moet zijn) en er niets vanaf weten?! En ze hebben de normale versie van het spel niet eens op de website staan, niet te geloven. Dat zou je toch van de daken moeten schreeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
In Baldurs Gate vond ik de gevechten al waanzinnig moeilijk en ik zou het niet anders gewild hebben in Dragon Age :).

Is het nog altijd zo dat je je spells maar 1 keer kan gebruiken per slot dat je ge-equipped hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Dat gameplay filmpje zag er wel heel gaaf uit. Precies het soort spel waar ik nu alweer een tijd op aan het wachten ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:48:
In Baldurs Gate vond ik de gevechten al waanzinnig moeilijk en ik zou het niet anders gewild hebben in Dragon Age :).

Is het nog altijd zo dat je je spells maar 1 keer kan gebruiken per slot dat je ge-equipped hebt?
Nee, spells en eigenlijk het hele health/mana systeem is omgegooid van BG. Je doet nu beide regenereren en spells kan je zodoende 'oneindig' casten, mits je er de mana maar voor hebt.

Het mooie vind ik ook dat ze nu een gesharede inventory hebben. Dus geen gedoe meer dat je niet meer weet bij welk character je nu toch dat ene zwaard of die ene potion gestopt had.

btw, dinsdag a.s. komt de character creator vrij. Zodat je alvast je character kan maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 09:41

Japser

Jeej!

GameMania @ Arnhem K'burg heb ik de CE Edition gepreordered. hopelijk leveren ze wat ze beloven...geintje kost wel 60,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
Japser schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:22:
GameMania @ Arnhem K'burg heb ik de CE Edition gepreordered. hopelijk leveren ze wat ze beloven...geintje kost wel 60,- :)
Ah, dus in de winkel weten ze wel wat de prijs is :). € 60,- is voor een CE geen onaardige prijs trouwens. Maar ik haal hem liever bij Bart Smit, het gebrek aan on line prijsinfo en voorwaarden bij GameMania staat me niet aan.

Wat Bart Smit betreft: erg slecht dat ze nog steeds geen info over Dragon Age op de website hebben geplaatst.. het spel zou over minder dan een maand in de winkel moeten liggen. Of doen ze niet aan pre-orders bij Bart Smit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Dragon Age:™ Origins Digital Deluxe Edition is nu te bestellen en gelijk download bij ea games

Status: Pre-release 05/11/09;

€ 64,99 incl. btw
pre-order

Download Dragon Age Origins Digital Deluxe Edition van tevoren, zodat je straks als eerste kunt spelen! Download games naar je machine nog voordat ze officieel worden uitgebracht. Als het spel wordt uitgebracht, kun je meteen gaan spelen, zonder dat je nog op downloads hoeft te wachten.

Reserveer Dragon Age Origins Digital Deluxe Edition en ontvang de volgende items:

* Warden's Keep
* Stone Prisoner
* Grimoire Of The Frozen Wastes
* Bergen's Honour
* Final Reason
* Vuurringen
* Geheugenring
* De Dragon Age-soundtrack
* Dragon Age-wallpapers
* Exclusieve wapenrusting

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
pixon schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:45:
Dragon Age:™ Origins Digital Deluxe Edition is nu te bestellen en gelijk download bij ea games
Digitale special/collector's editions vind ik toch zo'n bizar fenomeen. In dit geval bij Dragon Age heb je bij de normale special edition zaken als een mooiere verpakking en een stoffen wereldkaart. Dat valt toch niet te vertalen naar digitaal, zelfs niet als je er een samengesteld pakket met DLC van maakt?

Nou ja, moet maar denken dat het publiek dat een digitale collector's edition gewoon anders is dan voor een fysieke editie. In ieder geval wat mij betreft is de reguliere fysieke editie zelfs superieur aan de digitale special edition. Om maar niet te spreken over de verhalen die ik over de EA online store ben tegengekomen toen ik Spore nog volgde. |:(

Ik wacht zelf nog wel een weekje op een eventuele Bart Smit collector's edition, en anders wordt het even rondshoppen voor de goedkoopste normale pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
de term "collector" is te belachelijk voor woorden bij digitale content ja, geen enkele zichzelf respecterende verzamelaar kan zoiets serieus nemen :p. Nou ja, het is EA waar we over spreken, het is wel te verwachten dat ze zoveel mogelijk extra geld uit hun publiek proberen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 20:01

XXlerator

Old time gamer

ChillinR schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Ah, dus in de winkel weten ze wel wat de prijs is :). € 60,- is voor een CE geen onaardige prijs trouwens. Maar ik haal hem liever bij Bart Smit, het gebrek aan on line prijsinfo en voorwaarden bij GameMania staat me niet aan.

Wat Bart Smit betreft: erg slecht dat ze nog steeds geen info over Dragon Age op de website hebben geplaatst.. het spel zou over minder dan een maand in de winkel moeten liggen. Of doen ze niet aan pre-orders bij Bart Smit?
Het lijkt me bovendien erg sterk dat Gamemania (gelieerd aan Free Record Shop) de CE kan gaan leveren als grote concurrent Bart Smit (dochter van Blokker Holding) exclusiviteit heeft gekregen in Nederland....

Het irriteert mij ook mateloos dat Bart Smit totaal geen informatie lijkt te hebben, terwijl de releasedate al over 3-4 weken is.... Desalniettemin ga ik niet het risico lopen bij Gamemania te pre-orderen om er later achter te komen dat ze toch niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20091012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Haha, briljant. Bij nader inzien misschien niet zo gek dat Bart Smit doet alsof ze nog nooit van Dragon Age gehoord hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139259

Boeboe schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:11:
de term "collector" is te belachelijk voor woorden bij digitale content ja, geen enkele zichzelf respecterende verzamelaar kan zoiets serieus nemen :p. Nou ja, het is EA waar we over spreken, het is wel te verwachten dat ze zoveel mogelijk extra geld uit hun publiek proberen persen.
lol dat is heel het idee van verschillende versies van je product aanbieden voor verschillende prijzen. Volgens een zelfde beredenatie kun je verklaren waarom er in een vliegtuig naast de normale stoelen een bussiness class is etc. De term collectors editie slaat dus eigenlijk zo ie zo nergens op zowel digitaal als niet digitaal. Puur een marketing term.

mmaarja morgen kunnen we aan de slag met de character creator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
en hier nog een uitgebreide versie van de Sacred Ashes trailer die vorige week gelekt was. http://www.gametrailers.c...ed-ashes-dragon-age/57552

Bioware maakt goeie reclame voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Anoniem: 139259 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

lol dat is heel het idee van verschillende versies van je product aanbieden voor verschillende prijzen. Volgens een zelfde beredenatie kun je verklaren waarom er in een vliegtuig naast de normale stoelen een bussiness class is etc. De term collectors editie slaat dus eigenlijk zo ie zo nergens op zowel digitaal als niet digitaal. Puur een marketing term.

mmaarja morgen kunnen we aan de slag met de character creator ;)
Neen, een collectors edition is voor....guess what? Collectors! Je krijgt niet enkel een schijfje met het spel, maar ook FYSIEKE extras. Een digitale download stal je niet uit in je gamecollectie, laat staan dat je het een "collectors" editie kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Ben erg benieuwd, de Baldur's Gate spellen waren briljant, maar wel echt PC spellen. Kijken of de ps3 versie de moeite waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45

KneoK

Not in a million lightyears

Boeboe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:54:
[...]

Neen, een collectors edition is voor....guess what? Collectors! Je krijgt niet enkel een schijfje met het spel, maar ook FYSIEKE extras. Een digitale download stal je niet uit in je gamecollectie, laat staan dat je het een "collectors" editie kan noemen.
Ik ken zat spellen waar ingame collectors hoogtij vieren (denk aan zo'n beetje elke MMO die er bestaat bijvoorbeeld) maar ik ben het zeker wel met je eens dat een CE gewoon fysieke extra's moet hebben.

Zit overigens ook best op dit spel te wachten, ik vond de BG's geweldig. Wat vreemd overigens dat uitgerekend een prutswinkel als Bart Smit de exclusieve CE rechten heeft hier in Nederland. Ach, kom ik sinds jaren ook weer eens in die winkel (dat zal dan ook dé reden zijn dat ze die rechten hebben geclaimd met al die gamestores tegenwoordig).

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 12-10-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik had tot nu toe keurig afgewacht tot de CE concreet zou worden, maar inmiddels toch maar besloten te gaan voor de reguliere versie. Beetje hopeloos dat de Bart Smit nog nergens de mogelijkheid geeft om de CE te bestellen. Ach ja, als je dan bedenkt dat je de reguliere versie kan bestellen op play.com voor € 36, dan wacht ik met alle plezier +/- een weekje extra ;) Ik sta te popelen om Dragon Age te mogen spelen (BioWare titels zijn must-buys voor mij), maar er zijn nog meerdere interessante games de komende tijd. Oftewel, het zou me verbazen als ik uberhaupt merk dat ik een extra week heb moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

Voor de volledigheid hebben we de launch trailer (die al eerder gelekt was) op de frontpage gezet:

nieuws: Video: Dragon Age: Origins - launch trailer

Wat interessanter is, zijn de trailers van de drie downloadable content-pakketten:

nieuws: Video: Dragon Age: Origins - downloadable content

Ik vind met name die Golem echt een fantastisch character! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Laatst online: 10-05 14:06
Het wordt wel eens tijd dat Bart Smit komt met de mogelijkheid tot pre-order van de CE. Duurt allemaal veel te lang.

Bij CD-wow.nl preorder voor 31 euro.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

herr_tol schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:55:
Het wordt wel eens tijd dat Bart Smit komt met de mogelijkheid tot pre-order van de CE. Duurt allemaal veel te lang.

Bij CD-wow.nl preorder voor 31 euro.
Game.co.uk verkoopt de Limited Edition, da's de Collectors Edition exclusief tin package en cloth map.

Eventueel ook nog het overwegen waard als je de overige goodies zoals de Making Of docu wel graag wil hebben.

Overigens is de Limited cq. Collectors Edition verkrijgbaar voor Xbox 360, PS3 én PC; en is hij dus niet exclusief voor de PC zoals Game Mania beweert.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 13-10-2009 14:44 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 20:01

XXlerator

Old time gamer

Ok net maar eens even navraag gedaan omdat ik zo mijn twijfels had bij de legitimiteit van de bewering van GameMania dat zij de CE kunnen leveren in Nederland (gezien de official site zegt dat alleen Bart Smit kan leveren in NL).

GameMania blijkt een handig 'trucje' te hebben verzonnen om het alleenrecht van Bart Smit te omzeilen en leveren Collector's Editions die zij van hun Belgische zusterbedrijf importeren. Ik vraag me af of BS hier blij mee gaat zijn, maar I couldn't care less to be honest. Hadden ze maar eerder moeten communiceren over pre-orders. Ik heb mijn CE in elk geval veilig gesteld bij mijn lokale GameMania store. >:) Schade is € 59,98 voor de liefhebbers, valt me eerlijk gezegd nog mee.

[ Voor 5% gewijzigd door XXlerator op 13-10-2009 15:25 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Mja met al die talk over col editions etc en ik heb nog steeds niet bedacht op welk systeem ik em ga spelen :( Na de gameplay beelden van de 360 lijkt me dat toch wel en toffe manier van het spelen. Maar de pc versie heeft ook zo voordelen. Al lijkt me de mmo stijl van de action bars niet echt gewelding. het feit dat ik me vinger moet los laten van de loop knop om een ability te gebruiken is beetje bleh. Ook het aanklikken van vijanden lijkt me niks. Maja, ik wil wel een CE, in fysieke vorm. en bart smit laat nog heel weinig los. blijkbaar is MW2 belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
GameMania blijkt een handig 'trucje' te hebben verzonnen om het alleenrecht van Bart Smit te omzeilen en leveren Collector's Editions die zij van hun Belgische zusterbedrijf importeren.
Jullie hollanders gaan onze CE's afpakken! :p
(zelf heb ik hem bij onze eigen shop pre-ordered, dus not that I care :))

Heb een tijdje geleden al beslist om de pc versie te kopen, juist omdat de interface me toch net ietsje te complex lijkt (niet onbereikbaar, maar om nu snel even je hele party opnieuw te equippen met de controller ben je wel even zoet). Alsook de isometrische view (BG stijl) vind ik toch een mooi pluspunt, samen met de hoop dat er ooit nog multiplayer hacks komen :)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.