Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Stom, dat ik mijn drake scales in het begin heb verkocht. Nu kan ik dat armor van die high dragon niet laten boetseren :(
I ser een trucje om die drake scales terug te halen? Ik ben zowat alle vendors afgeweest, maar niemand heeft ze. Ik weet ook niet meer aan wie ik ze heb verkocht...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Je kan ze terughalen bij degene aan wie je ze verkocht heb, anders ben je ze echt kwijt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Door de quest "Urn of Sacred Ashes" te doen kom je toch een hoop Drake Scales tegen?
Bij Wade's Emporium in Denerim kun je de armor sets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
naast de Drake scales heb je ook nog de dragon scales die van de high dragon afkomen.
Die krijg je dus maar 1 keer.

O wacht, hij had het over de drake scales ja.
Volgens mij kun je er daar max 9 van vinden als ik me niet vergis.

[ Voor 33% gewijzigd door M a r c o op 08-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ben bezig met Warden's Keep, heb net 1 of andere demon boss vermoord en sta nu voor een dichte deur richting de "shrine". Hier heb ik alleen geen sleutel van en kan ik ook niet vinden, ook is deze deur niet te lockpicken of iets dergelijks iemand enig idee hoe ik hier binnen kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
prOnorama2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:15:
Even tussendoor: ik speel weinig RPG spellen, laatste was Oblivion en daarvoor Morrowind (was beter), ik vind het vrij lastig om door de bomen het bos te zien zeg maar, dus is dit een spel enigszins vergelijkbaar met Oblivion/Morrowind? Ik heb geen zin in (online) multiplayer gedoe zoals WoW, daar begin ik niet aan.
De "setting", medieval-fantasy, is zeker vergelijkbaar, hoewel het Elder Scrolls universum en Dragon's Age daar een heel andere invulling aan geven.

Als Baldurs Gate veteraan heb ik andere Bioware spellen als Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights en Mass Effect redelijk grijs gespeeld. Ik vind Dragon's Age qua speelstijl het meest met dit soort titels gemeen hebben:
- allemaal zijn ze "party-based": je maakt zelf 1 karakter aan en vult je party voor de rest aan met karakters die je tegenkomt in het verhaal (ze joinen je soms alleen op basis van je (morele) keuzes)
- De spellen zijn stiekem niet helemaal real time: je kunt in al deze spellen als het wat te hectisch wordt op spatie rammen. Het spel pauzeert dan en je kunt instructies geven aan al je party members, die ze als je nog een keer op pauze ramt, uitvoeren.

De vergelijking kun je, als je wilt, nog veel verder trekken (bv verhaalopbouw, Level-up systeem).

Kortom: Als je KOTOR/Mass Effect of Icewind Dale, Baldurs Gate en/of Neverwinter Nights die qua setting (edt: bedoel speelstijl) veel meer overeenkomen, gespeeld hebt en je bevielen dan voel je je waarschijnlijk vrij snel thuis in Dragon Age!

Sidenote:Ook ik vond Morrowind trouwens op een of andere manier gewoon "beter" dan Oblivion. Hoewel ik ze beide niet helemaal heb uitgespeeld :( ;ik verzandde op een gegeven moment gewoon in de enorme hoeveelheid side quests.

[ Voor 0% gewijzigd door Garion op 08-01-2010 21:19 . Reden: setting bedoel ik natuurlijk speelstijl mee ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

ChillinR schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:15:
[...]

Grappig, dat vond ik juist een erg leuk stuk. Maar goed, er zitten wat mij betreft dan ook wel erg weinig puzzels en raadsels in.

In BGII bijvoorbeeld waren dat er niet ook super veel, maar toch genoeg om voor variatie te zorgen en zo nu en dan eens flink te moeten nadenken.

In DA zijn ze heel, maar dan ook heel erg schaars, en degene die erin zitten zijn erg simplistisch.
Ik vond het stuk ook zeker leuk, alhoewel ik me prima kan voorstellen dat je bij het spel nog een keer spelen dit stuk liever niet nog een keer doet. Het is puzzelen en hacken. Als je dit één keer gedaan hebt zal het de volgende keer niet anders zijn daar je weinig keuze hebt in het hele stuk.
Argh... vanavond weer stukgelopen op het beschermen van dat dorpje in de nacht. Het lijkt verdorie wel een oneindige spawn. Misschien dat ik er eens een nachtje over moet slapen.

edit: Ik denk dat ik mezelf maar eens een paar uur terug in de tijd gooi. Ik zie net dat ik een aantal interessante dingen in Lothering ben vergeten.
Het gevecht in het dorp is niet al te lastig. Het ligt wel aan hoeveel dingen je hebt gedaan om de troepen te helpen.
spoiler:
Ik had zowel het moraal als de bepantsering van de militia omhoog gedaan.

Ik heb met Morrigan de heal spel genomen voordat ik in Redcliffe kwam. Zij heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het healen van de militia, terwijl ik het healen van mijn main, Alistair en Sten door een paar poultices gedaan heb. Het in leven houden van de militia maakt het gevecht een stuk makkelijker omdat de damage van de tegenstanders over zo veel mogelijk targets verdeeld wordt. Dit is voor elk gevecht met allies zo.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Healen van de allies.... dat ik daar nooit aan heb gedacht!

Overigens nog iets vreemds tegengekomen in dat gevecht.

spoiler:
Ik heb de knights op de olievoorraad gewezen en ze hebben hier een barriere van gemaakt.

Op het moment dat de undead aanvallen, gaan de knights naar voren en staan ze zelfs in het vuur! Het resultaat is dat alleen Dwynn het gevecht overleeft en de rest sterft door de hoeveelheid schade die ze in de vlammen oplopen. Toen ik dit deel zonder vuurbarriere speelde, bleven er veel meer knights leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
XunFar schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Ik kom ook van Oblivion, in grote lijnen heeft het wel iets met mekaar; in ieder geval zul je wel wat overeenkomsten zien; maar qua verhaal en besturing kom je in een hele andere game terecht. Maar als je van Oblivion houdt, ga je ook van deze game houden. Het is wel even wennen in het begin, maar daar eenmaal doorheen ga je genieten. Het is wel een soortgelijke sfeer als in Oblivion. Maar zoals eerder al gezegd, het is gewoon een ander soort game. Oblivion geeft wel meer een gevoel dat je er midden in zit, nou ja, das meer iets persoonlijks. En ook veel meer 'vrijheid'. In DA is dat ook wel aanwezig, maar minder. Zo kun je dus niet zomaar van een bepaald looppad afwijken etc.
Bedankt ik heb wat trailers bekeken en het bevalt wel. Ik heb een 1080p monitor dus ik wil op 1920 x 1080 spelen, ik heb een nVIdia GTS 250 1 Gb, weet iemand of dat een beetje speelbaar is?

PS: niet alles hoeft op max. maar het moet er wel een beetje leuk uitzien), m'n CPU is een Phenom X4 955 quadcore @ 3.2 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik speel het spel op 1920X1200 met een E8400@ 3.6Ghz en een 8800GT 512mb. Dat gaat eigenlijk prima, zelfs op high, of very high met 4x antikartelstand aan.

Een GTS250 is in principe een 8800GTS G92 dacht ik, dus nog iets sneller dan wat ik heb.
Ik denk dat een leuk quadcoretje en een GTS 250 dat wel moet kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door JaccoW op 08-01-2010 22:47 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbeer15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
hallo gamers.
weet iemand van jullie een manier om een gedownloade DLC terug te krijgen na een format.
Kan nu de code niet meer gebruiken en ook de oude DLC komt niet meer voor op mijn acount? :?
tevens schijn ik hem ook niet te kunnen downloaden met de aangekochte points :X
hoop dat een van jullie hier een oplossing voor heeft.

wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Als je met de goede account ingelogd bent moeten ze gewoon in het lijstje met DLC staan. Als ze daar niet meer staan zou ik eens contact opnemen met Bioware support.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Probeer het spel eens te draaien met administrator rechten. Het downloaden van de DLC werkte ook niet bij mij zonder admin rechten.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbeer15
hoi, bedankt voor de reacties,zal contact opnemen met de bioware support,
En zit in de admin rechten ,is namelijk het enige account wat ik op mijn pc gezet heb.

wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimbeer15 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:01:
En zit in de admin rechten ,is namelijk het enige account wat ik op mijn pc gezet heb.
Tenzij je XP draait ben je dan nog niet perse admin ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbeer15
had windows Vista en draai nu windows 7 :D

wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wimbeer15 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:03:
had windows Vista en draai nu windows 7 :D
Dan ben je dus geen admin. En zoals gezegd kan het helpen om in admin-mode te draaien voor de DLC's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Net ff return to ostgar gedaan
spoiler:
.... veelste kort ( +-- 45 min) en je geld niet waard. of je wil een mooie armor hebben met totaal 43 armor en 4 leuken wapens. maar dit was een niet officiële versie dus kan altijd nog langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

aquila2 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:25:
Net ff return to ostgar gedaan
spoiler:
.... veelste kort ( +-- 45 min) en je geld niet waard. of je wil een mooie armor hebben met totaal 43 armor en 4 leuken wapens. maar dit was een niet officiële versie dus kan altijd nog langer
Is die al uit dan? Ik kan niks vinden van beschikbaarheid bij bioware op dit moment.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Zag hem op supertorrents ook al voorbij komen, zal wel uitgelekt zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar begonnen als mage op Nightmare.
Ben nu bij lotherring.
En toch maar Sten en Leliana meegenomen.
Zometeen nog Lynne oppikken.
En dan heb ik een party van. 7 man haha
Why zoveel.
Dacht op Nightmare maar zoveel mogelijk sidequests doen zodat ik kan levelen.
En sterk genoeg word .
Had al god glanse moeite op casual met Archdemon.
(speelde zonder mage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:55

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:50:

En dan heb ik een party van. 7 man haha
Kan je op nightmare dan een grotere party maken ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Denk ook gewoon dat er bedoeld wordt dat hij dan 7 companions bij zich heeft :)

Ik heb trouwens Alistair in mijn party ingewisseld voor Morrigan en dat is een stuk fijner! Ze doet echt onwijs veel damage (uiteraard na de nodige gear/stat changes) en heb er verder geen omkijken naar gezien ik samen met Shale de hele bende wel bezig hou.

Waar vind je trouwens meer Lyrium potions? ik ben niet te zuinig met die dingen maar ze verdwijnen soms wel heeel snel en dan terwijl alleen Wynne er echt gebruik van maakt ivm healing. Bij de wat langere boss fights heeft Morrigan er ook wel eens 1 of 2 nodig maar meestal is haar mana pool goed toereikend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
je kan ze zelf maken indien je de juiste skills hebt. Anders gewoon elke winkel langsgaan. Ik gebruikte ze amper en zat aan het einde van de game met 100 potions die over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
ik moet het ook even naar beneden bijstellen voor Wynne want volgens mij doet ze nu al @ 50% gelijk een pot slikken... dat mag wel pas op 10% ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel Dragon age.
Heb hem nu eindelijk uitgespeeld met mijn dual wielding noble dwerg.
Nou komt de DLC return to ostagar uit, kan ik deze nog spelen met mijn karakter? en zo ja, hoe? Ik heb nog een savegame van vlak voordat de aftiteling komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:39:
Geweldig spel Dragon age.
Heb hem nu eindelijk uitgespeeld met mijn dual wielding noble dwerg.
Nou komt de DLC return to ostagar uit, kan ik deze nog spelen met mijn karakter? en zo ja, hoe? Ik heb nog een savegame van vlak voordat de aftiteling komt.
Als je goed kijkt moet er een "Epilogue" save gemaakt zijn. Hier sta je dan in Camp dacht ik en kan je alle DLC's locaties nog spelen. Verder al bestaande locaties zijn wel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH... ok. Dat moet ik dan nog maar eens gaan kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

wimbeer15 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:01:
Je moet die service draaien van DA. DA nog wat service. Om het echt werkend te krijgen. Handmatig dus. Dan zou ie automatisch de boel moeten downloaden en installeren als je ingelogd staat. Had ik in Vista ook. Kreeg het maar niet geactiveerd. Toen even bij services gekeken en zag dat die service van DA niet draaide. Eenmaal geactiveerd werd de content automatisch toegevoegd en kon ik het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Edmin schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:16:
Healen van de allies.... dat ik daar nooit aan heb gedacht!

Overigens nog iets vreemds tegengekomen in dat gevecht.

spoiler:
Ik heb de knights op de olievoorraad gewezen en ze hebben hier een barriere van gemaakt.

Op het moment dat de undead aanvallen, gaan de knights naar voren en staan ze zelfs in het vuur! Het resultaat is dat alleen Dwynn het gevecht overleeft en de rest sterft door de hoeveelheid schade die ze in de vlammen oplopen. Toen ik dit deel zonder vuurbarriere speelde, bleven er veel meer knights leven.
Dat healen van allies werkt in meerdere gevechten goed. Helaas werkt de Group Heal spreuk daar niet voor. Alle targeted spreuken werken op allies. Dus ook Heroic Aura en Defense en Regeneration.

spoiler:
Ik had de olievoorraad idd al gevonden in de General Store. Zeker sinds het gebruik van de <tab> vind ik veel meer spullen.
De knights renden bij mij trouwens net het vuur niet in. Dit kwam misschien omdat ik niet naar voren ging om te vechten in het begin en alleen Morrigan en Leliana vanaf afstand hun werk liet doen.
XunFar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Je moet die service draaien van DA. DA nog wat service. Om het echt werkend te krijgen. Handmatig dus. Dan zou ie automatisch de boel moeten downloaden en installeren als je ingelogd staat. Had ik in Vista ook. Kreeg het maar niet geactiveerd. Toen even bij services gekeken en zag dat die service van DA niet draaide. Eenmaal geactiveerd werd de content automatisch toegevoegd en kon ik het spelen.
Dank je voor de tip! Ik had ook al problemen met de DLC. Ik ga vanavond kijken of ik dit aan de praat kan krijgen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben het kapsel van mijn huidige character een beetje zat. Ik heb de more hairstyles mod gedownload, maar het kapsel wat ik heb gekozen is half over het gezicht heen, waardoor ik me nu erger in gesprekken en cutscenes, omdat ik alleen een neus zie uitsteken. :P

Is hier al een editor voor uit, of is het niet mogelijk om dit aan te passen, zonder weer opnieuw te beginnen?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:48
Eindelijk het spel uitgespeeld en is het tijd om opnieuw te beginnen :D. Wat een fantastisch spel hebben ze gemaakt bij Bioware zeg. Heeft mij er helemaal in gesleurd en bij het einde baalde ik echt dat het pas in Maart weer verder gaat :(.

Ik hoop dat in de expansion je ook nog je oude party members kan behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door JorisTheWise op 11-01-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Je kan in de uitbreiding je oude save gebruiken of een nieuw character aanmaken.
Zelfde truukje wordt ook gebruikt in de andere Bioware rpg Mass Effect 2.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat klopt, maar neem je ook je companions mee zoals Alistar of Shale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
el-jorge schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:18:
Nu heb ik voor Leliana gekozen. Ik ben benieuwd of dat de verstandigste keuze was
spoiler:
Morrigan heb je nodig voor de archievement : a dark promise

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Jaguar645 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 07:57:

Waar vind je trouwens meer Lyrium potions? ik ben niet te zuinig met die dingen maar ze verdwijnen soms wel heeel snel en dan terwijl alleen Wynne er echt gebruik van maakt ivm healing. Bij de wat langere boss fights heeft Morrigan er ook wel eens 1 of 2 nodig maar meestal is haar mana pool goed toereikend :)
In het begin heb ik het ook heel veel gebruikt maar hoe verder ik kwam hoe minder ik ging gebruiken.
En waar je als eerste heen gaat heeft er ook me te maken. Zo ging ik de tweede keer naar Ozemar en daar gebruikten ik veel meer dan de eerste keer toen me party veel higher level was.
Ben toen ben ik nog 2x terug naar Denerium gegaan om daar in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

sabriel schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:13:
[...]

spoiler:
Morrigan heb je nodig voor de archievement : a dark promise
spoiler:
Als je bedoelt dat je met haar romance moet hebben voor die achievement, dan is dat niet waar, je krijgt nog steeds die optie op het einde, ook al romance je iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:29:
[...]

Als je goed kijkt moet er een "Epilogue" save gemaakt zijn. Hier sta je dan in Camp dacht ik en kan je alle DLC's locaties nog spelen. Verder al bestaande locaties zijn wel gesloten.
Had inderdaad een epilogue savegame, heb nu lekker ostagar kunnen spelen, niet te lang maar toch wel weer leuk als extratje totdat de echte uitbreiding komt.
Mooie spulletje voor me dual wielding kunnen krijgen:
spoiler:
mijn dwerg heeft nu in zijn ene hand king Maric's sword en in de ander duncan's sword, ziet er leuk uit :)

Nu maar eens even de stone prisoner doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Dankzij de eerdere tips die in dit topic stonden heb ik eindelijk de DLC binnen kunnen halen.

Voor Windows 7:

- Ga naar services, en start daar de Dragon Age service.

- Start Dragon Age spel als administrator.

Indien je starten als administrator vergeet kun je wel downloaden maar niet installeren. Hopelijk helpt dit andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbeer15
hallo , ben ik weer . :)
anandus , je had gelijk , indien ik het spel opstart via rechter muisknop en als admin.kan ik de dlc downloaden.
na download spel stoppen en dan op nieuw starten als speler geen dlc :X
maar kan nu tegen betaling de dlc downloaden 8)7

wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Gewoon spel standaard als admin starten of gewoon je account administrator maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:24:
[...]Mooie spulletje voor me dual wielding kunnen krijgen:
spoiler:
mijn dwerg heeft nu in zijn ene hand king Maric's sword en in de ander duncan's sword, ziet er leuk uit :)
Ostagar is nog niet uit toch? ik zie hem niet bij DLC iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

wimbeer15 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:55:
hallo , ben ik weer . :)
anandus , je had gelijk , indien ik het spel opstart via rechter muisknop en als admin.kan ik de dlc downloaden.
na download spel stoppen en dan op nieuw starten als speler geen dlc :X
maar kan nu tegen betaling de dlc downloaden 8)7
Ik krijg dat probleem als ik de service van Dragon Age weer eens gestopt is. Dan kan mijn Dragon Age account geen verbinding maken met Bioware om te controleren of ik de DLC wel mag gebruiken.

Ik hoop dat hier nog een keer een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
type_o schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:05:
[...]

Ik krijg dat probleem als ik de service van Dragon Age weer eens gestopt is. Dan kan mijn Dragon Age account geen verbinding maken met Bioware om te controleren of ik de DLC wel mag gebruiken.

Ik hoop dat hier nog een keer een fix voor komt.
Dat is voor de volgende update is bevestigd (1.03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Nou ook eindelijk uitgespeeld. Zeker een goed spel, maar wat mij betreft toch geen 2de playthrough waardig. Echt geen zin meer in. Zeker het stuk bij de dwergen vond ik dodelijk saai worden. Ben wel benieuwd wat ze voor deel 2 hebben verzonnen. Neem aan dat ze daar al mee bezig zijn...

spoiler:
Ben benieuwd wat er van die bastaard zoon van mij terecht zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:13:
Gewoon spel standaard als admin starten of gewoon je account administrator maken.
Een betere optie is om de Dragon Age map en submappen te voorzien van schrijfrechten voor je gewone account. Je kunt ook buiten de standaard locatie installeren, bijvoorbeeld "c:\games\dragon age" of iets dergelijks. Dan heeft die map ook schrijfrechten en hoef je niet als admin te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:23:
[...]

Ostagar is nog niet uit toch? ik zie hem niet bij DLC iig.
Ik had hem via een ander manier binnengehaald, via Bioware gaat het zo traag......

Nou heb ik alle DLC uitgespeeld dat ik dacht maar ik kan nog steeds naar Soldier's peak en er staat daar nog een open quest: iets over dat ik nog meer geschiedenis over soldier's peak zou kunnen achterhalen. Ik ben er weer naar terug gegaan maar kan alleen bij 2 shops van levy rondkijken en meer niet. Weet iemand of er daar nog meer te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
dat had je moeten doen voor dat je de hoofd quest had af gerond daarna kan je niet meer naar binnen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Return to Ostagar is vanaf nu te downloaden voor de Xbox 360, PC versie komt waarschijnlijk morgen (vandaag in amerika ;)), PS3 is nog onbekend.

Zie http://social.bioware.com/forum/1/topic/9/index/604603/1

[ Voor 120% gewijzigd door Dragon op 13-01-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Laatst online: 06-09 13:18
Katsunami schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Een betere optie is om de Dragon Age map en submappen te voorzien van schrijfrechten voor je gewone account. Je kunt ook buiten de standaard locatie installeren, bijvoorbeeld "c:\games\dragon age" of iets dergelijks. Dan heeft die map ook schrijfrechten en hoef je niet als admin te starten.
Ik vind het vreemd dat sommige mensen hier wel last van hebben en anderen niet. Ik hoefde DA (heb het niet geïnstalleerd op dit moment) niet met administrator-rechten te starten. DLC downloaden en installeren ging prima, terwijl het spel wel gewoon in "Program files (x86)" geïnstalleerd was.

Ik draai overigens de Windows 7 RC, misschien dat het komt door de aanpassingen in UAC t.o.v. Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Is het mogelijk om andere party members (behalve jezelf) te respeccen? Het lukt me namelijk niet om met verschillende tools andere leden de skills te resetten. Bij potions of rings is de 'use' optie greyd out. Alleen bij de main character kan ik de skills resetten.

Iemand een idee?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empyreum
  • Laatst online: 16-08 15:59
Twisted schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:20:
Is het mogelijk om andere party members (behalve jezelf) te respeccen? Het lukt me namelijk niet om met verschillende tools andere leden de skills te resetten. Bij potions of rings is de 'use' optie greyd out. Alleen bij de main character kan ik de skills resetten.

Iemand een idee?
Jazeker: met deze mod: http://www.dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=14

Dan is er op sommige plaatsen een raaf (zoals je kamp en in Redcliffe bij de Chantry). Deze geeft je een potion. Als je deze door een andere partymember laat drinken, worden de specs gereset. Bij mij werkte dit in ieder geval perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Dank je empyreum. Echter, deze mod heb ik ook geprobeerd en de vial werkt alleen bij de main en niet bij de anderen :(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empyreum
  • Laatst online: 16-08 15:59
En als je de vial voor de anderen pas gebruikt in een gebied anders dan je camp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Twisted schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:27:
Dank je empyreum. Echter, deze mod heb ik ook geprobeerd en de vial werkt alleen bij de main en niet bij de anderen :(
Nee hoor, werkt voor allemaal.
Gewoon in je inventory met de pijltjes zorgen dat de juiste persoon te zien is en hem gebruiken.

Let wel op: Als je bijvoorbeeld Alistar wilt resetten en je hebt de Templar specialization nog niet dan kun je hem dus niet weer templar laten worden.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Ik ga het thuis nogmaals proberen. En Allister kan gewoon Templar blijven, het gaat me meer om Morrigan en dat Rouge meisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Vreemd dat iedereen per se de NPC's wil respeccen. De spells die Morrigan heeft zijn voor mij erg goed. Ze doen niet allemaal schade, maar door bepaalde combinaties te gebruiken van haar spreuken kan ik effecten creëren die veel beter zijn dan een beetje schade.

Onderschat niet de waarde van Mind Blast, Horror, Sleep en Weakness. In combinatie met Winter's Grasp en Cone of Cold kan Morrigan bij mij prima een groepje tegenstanders alleen aan. Iets wat ze wel wat vaker doet bij mijn groep. Daarnaast zorgt het stunnen ervoor dat mijn Rogue crit damage kan doen en mijn Warrior even geen damage krijgt.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je een respec nodig hebt indien je bij het begin (waar je nog weinig kennis hebt van het spel) verkeerde of onhandige keuzes hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al was het alleen maar om die waardeloze shapeshifting speciality te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillinR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:42:
[...]

Ik vind het vreemd dat sommige mensen hier wel last van hebben en anderen niet. Ik hoefde DA (heb het niet geïnstalleerd op dit moment) niet met administrator-rechten te starten. DLC downloaden en installeren ging prima, terwijl het spel wel gewoon in "Program files (x86)" geïnstalleerd was.

Ik draai overigens de Windows 7 RC, misschien dat het komt door de aanpassingen in UAC t.o.v. Vista?
Och, ik had op 1 Januari Warden's Keep gekocht maar had gelijk problemen. Ik heb die dag nog een support chat geinitieerd waarbij de beste vent me de door de zaken heenliep die ik al uit de support FAQ had gehaald plus nog wat andere zaken. Tot aan gisteren bleeft EA support terug komen met steeds weer dezelfde oplossingen tot gisteren opnieuw gevraagd werd om iets te doen wat al in de chat transcript stond beschreven. Waardeloze support dus. Ik heb toen maar eens grondig in de forums gezocht en deze post gevonden: http://social.bioware.com/forum/1/topic/58/index/81613/1. Dit was mijn redding. In mijn geval bleek het My Documents op een netwerk schijf te zijn. Even tijdelijk onder Win7 local My documents gebruiken en ineens waren alle DLC beschikbaar. Ik heb nu ineens ook een overpowered mesje waar ik mijn rogue direct met 2 runes mee heb uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Pfoe, het is onderhand niet leuk meer. Bij mij blijft Dragon Age crashen. Ik heb al een clean install van Windows gedaan, alle patches uitgeprobeerd en diverse Catalyst drivers. Soms crashed de game na een kwartier, soms nog niet na twee uur. Soms crashed de game tijdens het kopen van wares, soms tijdens gesprekken en soms tijdens een battle. Geen idee meer wat ik kan doen, maar de lol is er een beetje vanaf...iemand nog suggesties? (ja ik heb al al op het Bioware forum gekeken en daar alle PC Game support topics doorgespit.)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb ook problemen gehad met dat het spel niet wou opstarten of vast slaat na een tijdje.
Bij mij bleek dat de instellingen van het beeldscherm in het spel de problemen gaven.
Nadat ik deze lager in heb gesteld werkt het spel prima.

Heel soms wil het spel niet verder en slaat het vast omdat mijn dvd speler de dvd niet kan lezen.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ja, de settings lager zetten heb ik ook geprobeerd. Maar helaas pindakaas. Gisteren heb ik een uur of drie gespeeld zonder crashes (jeuj!!), de dag ervoor tweemaal gecrashed binnen één uur. Dragon Age is overigens de enige game die crashed bij mij, dus aan mijn hardware kan het niet liggen.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Argh wat is Wynne toch ook een kalf af en toe... ze heeft het idee dat naast de archdemon staan om te healen een erg goed plan is :/ Aangezien het een erg druk gevecht is vergeet ik daar nog wel eens op te letten...

moet wel zeggen dat de eerste keer uit spelen met morrigan in mijn team veel makkelijker ging. Ze doet echt sick veel damage maar het is nu ook wel leuk om het zonder haar te doen. Duurt iets langer allemaal maar het gaat prima tussen Shale en Alistair om de archdemon bezig te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Dus Morrigan is goed? Heb het spel vorige week gekocht en heb toch wel moeite met sommige gevechten. Morrigan past momenteel niet zo goed in mn setup.

- Main healer/mage
- Leliana archer/lockpick
- Alistair melee/tank
- Dog melee/dps

De hond vind ik gewoon leuk, maar die kan ik beter vervangen door Morrigan begrijp ik?

Ik ben na Lothering, waar ik voor het eerst zelf een locatie kon kiezen, eerst naar de elves gegaan en zit nu beetje vast bij de werewolf den. Heb met wat moeite de hele ruins gecleared, maar de werewolves hakken me in de pan :P

En die crashes heb ik ook last van. Sommige savegames kan ik niet eens laden, want dan crasht ie direct. Ik save nu wel wat vaker, want al paar keer aardig wat progress verloren. Heb wel de Steam-deluxe versie. Maar tot nu toe heeft het mn spelplezier nog niet bedorven. Kan meestal wel wat uurtjes spelen voor die crasht.

Windows 7 64b ultimate trouwens, met een 5770 en laatste catalyst (december 09).

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik zou dog zeker vervangen ja :) ik heb Morrigan full dps ge-talent maar je kunt er ook voor kiezen haar wat te herindelen zodat ze dps/backup healer wordt...

Alistair heb ik eigenlijk vervangen door Shale die stond veel beter zijn mannetje. Hoewel Alistair het nu ook goed uithoud (Cailins Armour + Fade Wall + Maric's Sword O+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:13:
Al was het alleen maar om die waardeloze shapeshifting speciality te dumpen.
Ok, daar kan ik me dan nog wel bij voorstellen :)

Verder vind ik de spells van Morrigan goed. Ik gebruik Morrigan dan ook voornamelijk om de battlefiield te controleren door bepaalde tegenstanders uit te schakelen. Wynne kan dit ondertussen ook wel een beetje maar heeft voorlopig nog meer healing en buffing.

Mijn main is voor de damage en Alistar voor het tanken. Zo zal elke party wel anders worden als je eigen main een andere class heeft. Zo kan ik me voorstellen dat Wynne of Morrigan niet in een party zit als je al een mage speelt. Misschien ook wel maar dan zou ik wel heel vaak op de spatiebalk moeten drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ok mn hondje maar vervangen dan :(

Shale heb ik nog niet, anders kan ik ook uiteindelijk Alistair + Shale gebruiken natuurlijk, met Leliana als DPS en mezelf als healer/DPS.

2 mages (en dan dus 3 ranged) vind ik een beetje teveel van het goede namelijk. Maar kan ook liggen aan het feit dat ik niet zo goed Alistair aggro kan laten houden en die aardig rap de pijp uit gaat als die wel aggro van een hele groep heeft :P

Waar vind ik Shale trouwens?

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Bosmonster schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:06:
Dus Morrigan is goed? Heb het spel vorige week gekocht en heb toch wel moeite met sommige gevechten. Morrigan past momenteel niet zo goed in mn setup.

- Main healer/mage
- Leliana archer/lockpick
- Alistair melee/tank
- Dog melee/dps

De hond vind ik gewoon leuk, maar die kan ik beter vervangen door Morrigan begrijp ik?

Ik ben na Lothering, waar ik voor het eerst zelf een locatie kon kiezen, eerst naar de elves gegaan en zit nu beetje vast bij de werewolf den. Heb met wat moeite de hele ruins gecleared, maar de werewolves hakken me in de pan :P

En die crashes heb ik ook last van. Sommige savegames kan ik niet eens laden, want dan crasht ie direct. Ik save nu wel wat vaker, want al paar keer aardig wat progress verloren. Heb wel de Steam-deluxe versie. Maar tot nu toe heeft het mn spelplezier nog niet bedorven. Kan meestal wel wat uurtjes spelen voor die crasht.

Windows 7 64b ultimate trouwens, met een 5770 en laatste catalyst (december 09).
Als je zelf ook wat healing spells hebt, dan kan je prima Morrigan meenemen als DPS i.p.v. Dog. Twee mages gaat je gevechten zeker makkelijker maken (mits juiste spells). Bij mijn eerste playthrough was ik zelf DPS mage en had ik Wynne voor wat healing spells; ging erg lekker moet ik zeggen!

Volgens mij heb je ook niet de makkelijkste eerste locatie gekozen, omdat die regions volgens mij een hoger instaplevel hebben dan de Mage Tower of Redcliffe. Je zou de Redcliffe quests nu even kunnen doen om een wat hoger level te bereiken en dan teruggaan en nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Vanavond maar eens experimenteren dan met Morrigan en kijken hoe ik Alistair wat beter kan laten tanken. Had iig al leuke gloves gevonden voor Morrigan met +20% cold damage.

M'n heal doet echter verdomd weinig healen, misschien 1/3 van Alistair's HP. Ik wil eigenlijk met mn main spirit healer speccen, maar ben de spec nog niet tegen gekomen.

En maar eerst naar Redcliffe dan, dat moet eitje zijn dan als ik nu al de ruins heb kunnen clearen (al was het met het nodig ren en vliegwerk :+)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Shale zit in de eerst DLC en is zeker een aanrader om mee te nemen!

Ben nu een 2e poppetje begonnen (mage) en ga denk ik morrigan ook gewoon weer meenemen... laat Shale maar tanken en Wynne healen moet snel zat gaan denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ow das die gast in je camp? Maar eens proberen dat te installeren dan. Gaat wel weer geld kosten zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, dat gouden wagentje in de westkant van je worldmap.

edit: als het goed is heb je daarvoor een coupon in je doos gehad, waarmee je die DLC kan unlocken.

[ Voor 47% gewijzigd door Edmin op 18-01-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
poppetje in je kamp is de 2e DLC dacht ik (Grey Wardens Tower)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Jaguar645 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:14:
Shale zit in de eerst DLC en is zeker een aanrader om mee te nemen!
Mee eens! Shale is ook makkelijk te wisselen naar DPS met z'n sustained abilities. In m'n huidige playthrough heb ik Shale, Sten, Morrigan en ikzelf als Rogue met boog. Damage-wise een heerlijke party. :)

Hiervoor had ik Alistair, Leliana, Wynne en ikzelf als Mage en daarmee was m'n damage toch een stuk lager. Wel betere healing mogelijkheden met Wynne, maar met die andere party heb ik bijna geen healing nodig: alles gaat snel plat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Edmin schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:37:
Nee, dat gouden wagentje in de westkant van je worldmap.

edit: als het goed is heb je daarvoor een coupon in je doos gehad, waarmee je die DLC kan unlocken.
Ik heb de digital deluxe edition via Steam.

http://store.steampowered.com/app/901037/

Das volgens mij de collectors edition, maar dan met alles al geregd (geen coupons). Ik heb dat wagentje overigens wel op mn map als enige goude icoon. Nog niet naar toe geweest, vanavond maar eens doen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dragon Age Origins Digital Deluxe features Blood Dragon Armor, The Stone Prisoner, Bergen's Honor, Final Reason, Grimoire of the Frozen Wastes, Warden's Keep and much more.
Dus die zit erin ;)

Het is die locatie op de worldmap die precies aan de westzijde van het meer zit. Ik heb hem gisteravond gespeeld en vond hem vrij eenvoudig.
edit: je bedoelt inderdaad de juiste. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 18-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Warden's Keep is dat van die gast in je base camp dan? Want als ik die wil doen moet ik gewoon betalen :P

Hmm volgens Steam zou ik ook "Grimoire of the Frozen Wastes" direct moeten hebben, maar die heb ik nooit gezien :(

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yup. Beetje jammer stuk reclame, maar wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Hmm, ik heb de Deluxe Digital editor ook al een tijdje maar ik heb wel de Wardens Keep gratis kunnen downloaden. Kijk eens in je Downloads tab of je alles al gedownload en geinstalleerd hebt. Zeker onder Windows Vista zijn er nog wel eens problemen met de Dragon Age Downloader Service, zodat er niks wordt gedownload. Hetzelfde geld ook voor de Grimoire, Dragon Armor, The Stone Prisoner, etc. Ook via Steam installeer je gewoon het standaard spel, en de extra's zul je gewoon ingame moeten downloaden.

[ Voor 27% gewijzigd door Creepy op 18-01-2010 13:55 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Thanks voor de tip, maar eens op zoek naar die downloads tab, ben niet zo bekend met Steam verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
De downloads tab/menu optie in Dragon Age zelf, niet die van Steam

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah ok. Zal ik wel tegen dezelfde installatie issues aanlopen als hier eerder genoemd. Maar ff mn account administrator maken. Misschien is dat ook wel de reden dat ie ze niet automatisch kon installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. heb in de downloadable content gekeken en daar staat dat ik moet betalen voor die DLC's en heb er geen redeem code voor, dus maar even support mailen...

edit: na wat geGoogle ben ik erachter dat je via de Bioware site je CD-key van Steam moet gebruiken als redeem code... lekker duidelijk, eens kijken of dat helpt :P

Yay. na dat gedaan te hebben begon de DLC ineens vanzelf binnen te komen nadat ik het spel opstartte :D

Nou de lol was van korte duur. Warden's Keep wil niet goed downloaden. Hij download wel tot 100% en dan springt ie weer naar 98 en dat een paar keer en dan een foutmelding. Ik kan nergens vinden hoe ik de hele download kan resetten of hem manueel kan downloaden.

edit: nou lang leve torrents, daar de DLC's maar vandaan gehaald waar ik recht op heb :+

edit zoveel: ow jammer, precies Warden's Keep doet het ook weer niet daaruit.... gvd wat een gezeik...

Nou... startte uiteindelijk het spel op en toen zei die ineens dat ie geinstalleerd was. Dus alle DLC's zitten er nu in. Maar nu crasht de game als ik een game laad...

Is het raar als ik eraan begin te denken mn geld terug te vragen?

update:
Nou hij doet het inmiddels weer na tig keer proberen en opnieuw opstarten, maar weer eens verder spelen :+

/einde

[ Voor 99% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Bijna mijn tweede playthrough af. Ik moet alleen het stukje met de Archdemon nog.

Playthrough 1:
Voornamelijk gebruik gemaakt van mezelf (mage) Alistair, Morrigan en Leliana. Dit vond ik goed te doen op Hard.

Playthrough 2:
Ditmaal op Nightmare bezig geweest. En als je het al een keer eerder hebt uitgespeeld is dit totaal niet meer moeilijk. Dit keer bestond mijn party voornamelijk uit mezelf(rogue), Sten, Wynne en Leliana/Morrigan.

Mijn volgorde van quests heb ik ook totaal anders gedaan: Mage's Tower > Orzammar > Brecilian Forest > Redcliffe Castle. Redcliffe castle kon ik met mijn ogen dicht doorheen. Dus het is inderdaad het handigst om die eerst te doen, want die is duidelijk het makkelijkst. Ik had ook erg moeite om Orzammar af te maken, want ik irriteerde me mateloos aan al die loading screens, die bij mij op 1 of andere manier steeds langer werden. Soms moest ik wel 2 minuten wachten.

Het is ook aan te raden om Stone Prisoner en zijn personal quest als laatste voor het eindgevecht te doen. Dan zijn de crystals die je gedropt krijgt op hun sterkst.

Overall vind ik zonder Morrigan spelen veel uitdagender. Je vind dan veel meer andere taktieken die zelfs beter zijn dan Morrigan's freezing.

spoiler:
Ook ben ik iets raars tegengekomen... Bij mijn eerste playthrough kwam je op een gegeven moment bij het redden van die Queen tegenover een mevrouw die aardig sterk was. Je kan dan vechten of overgeven. Als je vecht dan verwacht het spel denk ik dat je doodgaat en in de gevangenis wordt gestopt.

Bij mijn tweede playthrough had ik die mevrouw gedood en hoefde ik niet naar de gevangenis toe. Als ik dan weer in Arl Aemons estate kwam en met de queen praatte, zei ze dat ze langs die ene mevrouw moest sneaken enzovoort, maar die had ik al gedood... Dus waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat je die sterke mevrouw doodmaakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Playthrough 1:
Voornamelijk gebruik gemaakt van mezelf (mage) Alistair, Morrigan en Leliana. Dit vond ik goed te doen op Hard.
Wat is je tactiek als ik je vragen mag? Ik gebruik nu dezelfde party en word hopeloos in de pan gehakt overal. Alistair is een waardeloze tank. Houdt geen aggro en is in een paar klappen dood. Leliana zet ik op boog, maar bij de eerste vijand die op haar afkomt grijpt ze weer naar der tandenstoker.

Uiteindelijk eindigt ieder gevecht bij mij in een hoop rondrennen en hopen dat het goed gaat.

Ik probeer te micromanagen, maar zonder een tank die aggro kan houden blijft het behelpen. Ik mis ook een echte healer in m'n party. Beetje crap dat je pas ver in het spel daadwerkelijk healer kunt speccen, redelijk idioot. Ik wil gewoon beginnen met m'n main als spirit healer, zoveel gevraagd is dat toch niet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Wat is je tactiek als ik je vragen mag? Ik gebruik nu dezelfde party en word hopeloos in de pan gehakt overal. Alistair is een waardeloze tank. Houdt geen aggro en is in een paar klappen dood. Leliana zet ik op boog, maar bij de eerste vijand die op haar afkomt grijpt ze weer naar der tandenstoker.

Uiteindelijk eindigt ieder gevecht bij mij in een hoop rondrennen en hopen dat het goed gaat.

Ik probeer te micromanagen, maar zonder een tank die aggro kan houden blijft het behelpen. Ik mis ook een echte healer in m'n party. Beetje crap dat je pas ver in het spel daadwerkelijk healer kunt speccen, redelijk idioot. Ik wil gewoon beginnen met m'n main als spirit healer, zoveel gevraagd is dat toch niet :?
Veel paralyzing, waking nightmare en freezing, want inderdaad Alistair is erg slecht. En Leliana probeer ik altijd op de sterkste vijand te zetten met Arrow of Slaying.

[ Voor 4% gewijzigd door Kroketje op 19-01-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dan zal ik wel de verkeerde spells hebben gekozen bij mn levelen denk ik.

Blijf het wel raar vinden dat je niet kunt beginnen met fatsoenlijke tank en healer. Dit is de eerste RPG die ik speel waar je pas laat in het spel een echte healer kunt krijgen. En overigens ook waar een paar foutjes in je spells je party compleet nutteloos maken :P Zonder de CC-spells (die ik nu nauwelijks heb en/of gebruik) kom je gewoon nergens blijkbaar.

Hoe kun je ervoor zorgen overigens dat Leliana bij de boog blijft ipv wapens switcht?

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je de Circle tower als eerste quest pakt, dan heb je direct de beschikking over een healer. Ik zet de movement optie van de party altijd op 'hold position' oid (het handicoon onder de portretten linksboven), zodat je meer controle hebt. Je moet handmatig je mages en archers in de achterhoede houden. Met Threaten of Taunt trekt je tank vervolgens de vijanden naar zich toe. Als je omsingeld wordt, moet je een focussen op een doorbraak naar een redelijk veilige richting, zodat je je organisatie weer kan houden. Ik merk ook dat ik redelijk veel terugval zodra ik aangevallen wordt, zodat ik zelf kan bepalen waar ik vecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:05:
Als je de Circle tower als eerste quest pakt, dan heb je direct de beschikking over een healer. Ik zet de movement optie van de party altijd op 'hold position' oid (het handicoon onder de portretten linksboven), zodat je meer controle hebt. Je moet handmatig je mages en archers in de achterhoede houden. Met Threaten of Taunt trekt je tank vervolgens de vijanden naar zich toe. Als je omsingeld wordt, moet je een focussen op een doorbraak naar een redelijk veilige richting, zodat je je organisatie weer kan houden. Ik merk ook dat ik redelijk veel terugval zodra ik aangevallen wordt, zodat ik zelf kan bepalen waar ik vecht.
Ik ga maar opnieuw beginnen denk ik en dan Circle tower als eerste. Heb nu Dales geprobeerd en kom daar niet verder en nu Redcliffe en ook daar kom ik nu niet verder in het kasteel door mn falende party :P

Alistair heeft Threaten, maar dat doet helemaal niks lijkt het. Hij houdt misschien 2 of 3 vijanden bezig, maar dan is mn main hem continu aan het healen om hem in leven te houden met zn ene crappy heal spell. De andere 3-4 rennen er gewoon langs naar Morrigan en Leliana die ik vervolgens niet in leven kan houden. Van een 'achterhoede' is dus na enkele seconden al geen sprake meer :+

Qua gear heb ik toch wel het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dacht ik.

Trouwens, kun je van Wynne ook zelf de spirit healer spec leren? Want ik wil mn main als healer en heb geen ruimte voor nog een caster.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:05:
Goede tip inderdaad om zelf het terrein te kiezen om te vechten. Mages en archers doen het prima op heuveltjes of achter barricades. Daardoor zijn ze moeilijker te bereiken door de tegenstanders.

En door een plek te kiezen waarbij de vijand geforceerd wordt in een kleinere omgeving hebben ze geen voordeel van hun grotere aantallen. Hard en Nightmare verwachten dit soort oplossingen van je.

Ik negeer soms ook de 'gewone' tegenstander en ga dan direct door op de spellcasters. Mijn ervaring in bijna elke RPG is dat je spellcasters nooit met rust moet laten want dan zijn ze het gevaarlijkst. De keren dat ik dan ook verslagen wordt komt eigenlijk ook altijd door spellcasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een fireball die je party half sloopt waarna er een horde vijanden op je inhakken is inderdaad niet erg prettig.

Vijandelijke archers laat ik daarentegen vaker met rust. Als je je tank goed specced kan je met je schild behoorlijk wat pijlen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:09:
[...]
Ik ga maar opnieuw beginnen denk ik en dan Circle tower als eerste. Heb nu Dales geprobeerd en kom daar niet verder en nu Redcliffe en ook daar kom ik nu niet verder in het kasteel door mn falende party :P

Alistair heeft Threaten, maar dat doet helemaal niks lijkt het. Hij houdt misschien 2 of 3 vijanden bezig, maar dan is mn main hem continu aan het healen om hem in leven te houden met zn ene crappy heal spell. De andere 3-4 rennen er gewoon langs naar Morrigan en Leliana die ik vervolgens niet in leven kan houden. Van een 'achterhoede' is dus na enkele seconden al geen sprake meer :+

Qua gear heb ik toch wel het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dacht ik.

Trouwens, kun je van Wynne ook zelf de spirit healer spec leren? Want ik wil mn main als healer en heb geen ruimte voor nog een caster.
Redcliffe is toch wel degelijk het makkelijkste gebied om te beginnen, dus als je daar problemen hebt dan zal Circle Tower ook niet eenvoudig gaan. Beste lijkt me dus om eens goed naar je skills en tactieken te kijken.

Morrigan zou je bijvoorbeeld de Cone of Cold spell kunnen geven, waarmee je de vijanden die langs je tank lopen voor een redelijk tijd kunt freezen. Leliana zou je inderdaad Arrow of Slaying kunnen geven, al gaat dat helemaal aan het begin van het spel nog niet lukken. Als je deze uiteindelijk wel hebt dan kun je die prima gebruiken om veel HP van de sterkste vijand af te halen. Morrigan kun je Force Field geven om 1 vijand een vrij lange tijd vast te zetten (soort WoW rogue sap, maar dan van afstand) en later Crushing Prison, wat daarbij nog behoorlijke damage doet.

Probeer je dus voornamelijk te richten op CC en daarna pas damage! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik doe waarschijnlijk echt iets fout in Redcliffe, want ik vond het verdedigen van het dorp echt een pittig gevecht. Moeilijker dan Uldred in de Circle Tower. De enige gevechten waar ik in de tower moeite mee had, waren de demon die die templar onder invloed hield en de vial waar die (naam vergeten) grote vijand uit komt als je hem aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Denk ook dat ik mn tactics maar moet leegmaken, want nu doet iedereen maar wat heb ik het idee :P Cone of Cold heb ik inmiddels, maar die doet niet zoveel. Heb geen bevroren vijanden gezien nog (niet langer dan 1 a sec ofzo iig).
Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:44:
Ik doe waarschijnlijk echt iets fout in Redcliffe, want ik vond het verdedigen van het dorp echt een pittig gevecht. Moeilijker dan Uldred in de Circle Tower. De enige gevechten waar ik in de tower moeite mee had, waren de demon die die templar onder invloed hield en de vial waar die (naam vergeten) grote vijand uit komt als je hem aanraakt.
Dat gevecht vond ik dan weer super easy, aangezien alle npc's voor me tankte en ik alleen maar alles aan stukken hoefde te schieten :P

[ Voor 56% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:46:
Denk ook dat ik mn tactics maar moet leegmaken, want nu doet iedereen maar wat heb ik het idee :P Cone of Cold heb ik inmiddels, maar die doet niet zoveel. Heb geen bevroren vijanden gezien nog (niet langer dan 1 a sec ofzo iig).
Cone of Cold moet je wel goed richten he! ;) (misschien dat je dat al weet hoor, maar ik zeg het maar even voor de zekerheid). Daarna blijven ze best wel een aantal seconden bevroren. Wel uitkijken, want je bevriest ook je eigen teamleden ermee, ook met friendly fire uit (doet dan geen damage).
Dat gevecht vond ik dan weer super easy, aangezien alle npc's voor me tankte en ik alleen maar alles aan stukken hoefde te schieten :P
Dat had ik ook ja, al hoor ik hier vaker dat mensen er moeite mee hebben. Eerste keer dat ik het speelde lukte het in 1x alleen toen was een zo'n gast doodgegaan. Tweede keer ging het nog makkelijker (moraal verhoogd, die dwarf erbij gehaald etc.) en bleven alle belangrijke poppetjes in leven. Waarschijnlijk heb ik weer gevechten waar ik moeite mee heb, waar de rest dan weer zo doorheen fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Op welk niveau speelden jullie dan? Neem aan niet op nightmare want bij mij bleef echt niemand in leven. Allies zijn een stuk zwakker dan enemy's en leggen daardoor snel het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:44:
Je hebt alle pre-missies volbracht? Wapens, bier, de dwerg en boogschutter overgehaald, smit, etc.?

Wat ik deed verder is tussen de NPC's blijven staan in de eerste ronde (en regelmatig NPC's blijven healen), daarna naar beneden en met je ranged zo snel mogelijk aanvallen en je close-combat-figuurtje zo snel mogelijk naar beneden brengen.

Sommigen zeggen als tip dat je de deadspawn weer naar boven moet lokken, wat zeker een mogelijkheid is, maar het lukt mij dan niet om iedereen te laten overleven, er vallen dan altijd doden onder de NPC's.
Ik merkte dat een pro-actieve houding het beste werkt, als je iedereen op het dorpsplein wil laten overleven (ervanuitgaande dat dat je doelstelling is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Amras schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:

Dat had ik ook ja, al hoor ik hier vaker dat mensen er moeite mee hebben. Eerste keer dat ik het speelde lukte het in 1x alleen toen was een zo'n gast doodgegaan. Tweede keer ging het nog makkelijker (moraal verhoogd, die dwarf erbij gehaald etc.) en bleven alle belangrijke poppetjes in leven. Waarschijnlijk heb ik weer gevechten waar ik moeite mee heb, waar de rest dan weer zo doorheen fietst.
Bij mij ging wel Murdock (oid) de pijp uit, ik weet niet of dat belangrijk is en dat ik het dan beter over kan doen. Was op een gegeven moment wel de allies aan het healen. Alle unnamed allies (militia) laten leven lijkt me vrij lastig, die archers op het plein zijn snel dood nadat ze in het begin al door een stuk of 10 darkspawn overvallen worden.

Had overigens sowieso alle sidequests gedaan voor morale en support (dwarf + thugs, elf archer, olie-zooi, blessings, smithy natuurlijk).

edit: ow, bier heb ik blijkbaar over het hoofd gezien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Bij mij ging wel Murdock (oid) de pijp uit, ik weet niet of dat belangrijk is en dat ik het dan beter over kan doen.
Als je iedereen laat leven krijg je de Helm of the Red (of zoiets :) ) en Loyd's Magic Ring (die krijg je ook als alleen Loyd overleefd)

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste