Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Al die kruiden en dergelijken zijn heel handig als je problemen hebt in gevechten. Je wapens even extra damage laten doen door een sterke poison of tegen bijvoorbeeld een draak extra fire resistance. Ik heb het zelf op het hoogste moeilijkheidsniveau niet nodig maar als je echt problemen hebt om er door te komen kan het handig zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kort berichtje van huishoudelijke aard: kan degene met de nickname CreepyNL op social.bioware.com even een berichtje naar me toe sturen op social.bioware.com met daarin zijn of haar gebruikersnaam op GoT / tweakers.net; ik had je al eerder een bericht gestuurd maar nog geen antwoord gekregen, en die heb ik toch nodig voordat ik je toegang geef tot ons gezellige clubje tweakers op social.bioware.com. Alvast bedankt ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Dat zeggende... je ziet ook een bericht van Vivacio... Dat is ikke! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
mindcrash schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:06:
Kort berichtje van huishoudelijke aard: kan degene met de nickname CreepyNL op social.bioware.com even een berichtje naar me toe sturen op social.bioware.com met daarin zijn of haar gebruikersnaam op GoT / tweakers.net; ik had je al eerder een bericht gestuurd maar nog geen antwoord gekregen, en die heb ik toch nodig voordat ik je toegang geef tot ons gezellige clubje tweakers op social.bioware.com. Alvast bedankt ;)
<--- ;)

(en ik heb ff een paar weken nauwelijks gamed idd i.v.m. de thuissituatie)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 29-12-2009 19:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:21
aquila2 schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:31:
[...]

Ik las op het dragon age forum , dat de dlc goed moet worden gekeurd voor alle platforms....
Xbox en PS3 , meestal duurt dat te lang. Zoek maar naar andere games, waar bij de pc games als eerst de nieuwste patch hadden. Maar het duurt te lang ....arggg :P
Release date is 5 januari volgens de site van Bioware.
[Rob Bartel Bioware]Average playtime is always tough to pin down because everyone's mileage will vary (and developers player the game in a very different manner than a typical first-time player). I can do a speed run (skipping through conversations and cutscenes, using a buff party, controlling Dog, avoiding some combats, ignoring loot drops, not looking at the scenery, etc) in about 15-20 minutes. I suspect it would take a typical first-time player about an hour to complete.
Vind de playtime nogal kort aangezien Warden's Keep ook niet veel bijzonders was.

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:47

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

el-jorge schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat ik nog niet teveel schade heb opgelopen. Ik zit toch te overwegen opnieuw te beginnen, maar dat kost weer zoveel tijd, ben nu net lekker op weg.
Zie respec mod in de TS.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al commentaar levert op de game toch liever niet op zo'n trollerige manier. Hier lok je alleen ongewenste reacties mee uit.

[ Voor 101% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen kan een echte RPG waarderen natuurlijk, maar een baggergame gaat wel wat ver... Anyway, veel plezier met Modern Warfare 2 :P

Ik heb 'm nog steeds niet uitgespeeld trouwens, had wat probleempjes met de videokaart. Gelukkig zijn deze weer gefixed, dus ik ga volgende week weer lekker verder. Ik ben net in Orzammar aangekomen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
Zit nu in de deep roads in Orzammar, valt me op dat je verschillende wegen kan kiezen. Ik ben zelf altijd meer van alles afmaken, krijg ik daar later nog de kans voor?

Prachtige dungeon trouwens.

Die groep op social.bioware.com is wel erg saai, wat heb je er uberhaupt aan?

[ Voor 16% gewijzigd door DarkShadow op 30-12-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
DarkShadow schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:37:
Zit nu in de deep roads in Orzammar, valt me op dat je verschillende wegen kan kiezen. Ik ben zelf altijd meer van alles afmaken, krijg ik daar later nog de kans voor?

Prachtige dungeon trouwens.

Die groep op social.bioware.com is wel erg saai, wat heb je er uberhaupt aan?
Je kan vrijwel overal in de game later weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Laat een volgende keer zo'n reactie linksliggen of plaats liever een topic report (via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenaan de pagina) ipv zo'n reactie in het topic.

[ Voor 132% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 00:38 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Laat een volgende keer zo'n reactie linksliggen of plaats liever een topic report (via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenaan de pagina) ipv zo'n reactie in het topic.

[ Voor 84% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 00:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:03
Zit nu voor het eerst bij een gevecht dat ik niet meteen kan winnen. Al 5 wipes. Daarna maar even aan de kant gegaan, het is toch een side quest.

Situatie: Huisje ergens in een back ally in Denerim. Heb Landsmeet bijeengeroepen, maar moet daar nog quests voor doen , dus kan vrij rondlopen om eventueel sidequests nog te doen. Het gaat hier om een mannetje die in een soort demon veranderd, naam ben ik even kwijt.

Het gevecht is in een klein kamertje, en wat ik ook doe, hij oneshot mijn healer en vanaf daar gaat het bergaf.

Hij heeft oa een heel irritante spreuk, die DOT doet en daarbij ook nog alle healing tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaxkang (dacht ik ;)) Is inderdaad een lastig gevecht en je wilt hiervoor graag magic resistance hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PvtRasta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:04:
[...]

Release date is 5 januari volgens de site van Bioware.

[...]

Vind de playtime nogal kort aangezien Warden's Keep ook niet veel bijzonders was.
rotte dlc, eeuwenlang wachten voor een half uurtje gamen op een spel dat je al tijden niet meer hebt aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't spel sinds kort op de PC en het bevalt me zeker! Geweldig verhaal (Al wel wat cliché) en grafisch ziet het er ook goed uit! Al is het spel leuk en zit het goed in elkaar, ik vind het niet zo geweldig als de reviews je doen geloven.

Het hele party gebeuren, ik vind het maar niets, ik wil gewoon m'n eigen character spelen en niet de andere classes, die speel ik in een andere playthrough wel en zonder je party te besturen kom je het spel ook niet door. Het spel vind ik ook te moeilijk, zelfs op normal al, sommige side-quest bosses zijn gewoon niet te doen, zelfs na een boel wipes en verschillende tactieken toegepast te hebben. Ik zal wel de verkeerde talents of partymembers hebben (of ik ben niet goed in tactieken toepassen :P).

Al met al vind ik het de hype niet waard, the Witcher vond ik persoonlijk boeiender, maar misschien ook wel omdat ik zo'n afkeer tegen een party in singleplayer RPG's heb, die ik óók nog eens deels moet besturen. Zeer vermakelijk spel, maar ik vind het niet zo ongelofelijk goed als beweerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

blackadder75 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:22:
Zit nu voor het eerst bij een gevecht dat ik niet meteen kan winnen. Al 5 wipes. Daarna maar even aan de kant gegaan, het is toch een side quest.

Situatie: Huisje ergens in een back ally in Denerim. Heb Landsmeet bijeengeroepen, maar moet daar nog quests voor doen , dus kan vrij rondlopen om eventueel sidequests nog te doen. Het gaat hier om een mannetje die in een soort demon veranderd, naam ben ik even kwijt.

Het gevecht is in een klein kamertje, en wat ik ook doe, hij oneshot mijn healer en vanaf daar gaat het bergaf.

Hij heeft oa een heel irritante spreuk, die DOT doet en daarbij ook nog alle healing tegenhoudt.
Lees dit bericht maar eens. Dat ging makkelijk als je het weet. :)
Blord in "[Multi] Dragon Age: Origins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Laatst online: 09-04 11:03
Blord schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:36:
[...]

Lees dit bericht maar eens. Dat ging makkelijk als je het weet. :)
Blord in "[Multi] Dragon Age: Origins"
thanks, helaas heb ik maar 1 mage die cone of cold kan :) Maar met de rest van de tips erbij moet het wel gaan
lukken. Lees dat die boss lvl 20 is, dat verklaart een boel, want mijn helden zijn pas lvl 15-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:19:
Ik heb 't spel sinds kort op de PC en het bevalt me zeker! Geweldig verhaal (Al wel wat cliché) en grafisch ziet het er ook goed uit! Al is het spel leuk en zit het goed in elkaar, ik vind het niet zo geweldig als de reviews je doen geloven.

Het hele party gebeuren, ik vind het maar niets, ik wil gewoon m'n eigen character spelen en niet de andere classes, die speel ik in een andere playthrough wel en zonder je party te besturen kom je het spel ook niet door. Het spel vind ik ook te moeilijk, zelfs op normal al, sommige side-quest bosses zijn gewoon niet te doen, zelfs na een boel wipes en verschillende tactieken toegepast te hebben. Ik zal wel de verkeerde talents of partymembers hebben (of ik ben niet goed in tactieken toepassen :P).

Al met al vind ik het de hype niet waard, the Witcher vond ik persoonlijk boeiender, maar misschien ook wel omdat ik zo'n afkeer tegen een party in singleplayer RPG's heb, die ik óók nog eens deels moet besturen. Zeer vermakelijk spel, maar ik vind het niet zo ongelofelijk goed als beweerd wordt.
Ik ben zelf ook meer fan van de eenpersoons RPG (Gothic vind ik geweldig, bijv.) en dit is mijn eerst party based RPG in jaren. Ik denk dat M&M3 mijn laatste was :P Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit spel. Ik heb de party tactics ook nog niet zo onder de knie, maar als je een beetje met het combatsystem leert te stoeien, dan gaat er toch een wereld open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Zijn er nog BG spelers hier die meteen de "gelijkenis" opmerkten tussen Gaxkang (DA) en Kangaxx (BG2)? Er is de toch wel opvallende gelijkenis in naam. Ze zijn beiden te klasseren als Undead en voor beiden moet je eerst 3 onderdelen verzamelen. Daar stopt de gelijkenis dan ook, want Gaxkang was véél eenvoudiger dan Kangaxx (voor deze laatste moest je ook nog eens 3 liches verslaan die elk een deel van Kangaxx bewaakten).

Persoonlijk vond ik Gaxkang niet moeilijk (speelde op Nightmare). Hij ging van de eerste keer neer, zonder dat er partyleden het loodje bij neerlegden. Hij is veruit een taaie tegenstaander die heel wat damage kan hebben. Er zijn passages in het spel die ik toch als heel wat moeilijker zou bestempelen :).

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ja, dat was inderdaad een van de eerste dingen die ik dacht toen ik zijn 'ware' naam zag.

Het verschilt heel erg of je party een beetje sterk is, en of je de juiste spells inzet.
De eerste keer dat ik het probeerde werd ik genadeloos afgemaakt, maar een paar quests later leerde ik dat cone of cold en curse of immortality erg bruikbare spells zijn tegen revenant, aangezien die hen bevriezen, of het onmogelijk maken om zichzelf te healen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:08:
[...]

Ik ben zelf ook meer fan van de eenpersoons RPG (Gothic vind ik geweldig, bijv.) en dit is mijn eerst party based RPG in jaren. Ik denk dat M&M3 mijn laatste was :P Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit spel. Ik heb de party tactics ook nog niet zo onder de knie, maar als je een beetje met het combatsystem leert te stoeien, dan gaat er toch een wereld open!
Ja, ik zal het natuurlijk nog moeten uitspelen en nu ik de moeilijkheidsgraad wat naar easy gehaald heb hoef ik ook niet zo om de tactics te denken, ik heb waarschijnlijk talents wat misplaatst, dus misschien ga ik later in het spel wel verder met normal.

• Tsurany
  • Niet online
Zou hem echt op normal zetten en je eens verdiepen in de mechanics van het spel, op normal constant verliezen betekend dat je echt iets verkeerd doet.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er ook een mod om je uiterlijk te veranderen? Ik heb er nu echt de balen van dat ik daar zo weinig aandacht aan heb geschonken en het begint me aardig tegen te staan... Is het helaas pindakaas?

edit:
Ik ben een zak hooi... http://www.dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=449

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 31-12-2009 01:47 ]

Nick The Heazk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:11:
Zijn er nog BG spelers hier die meteen de "gelijkenis" opmerkten tussen Gaxkang (DA) en Kangaxx (BG2)?
LOL. Ik was de draad van onder naar boven aan het lezen (don't ask ;)), en kwam Gaxkang als naam tegen. Ik dacht al: "Zou dat een verwijzing zijn naar Kangaxx?" Blijkbaar wel dus :P Kangaxx was een bitch-lich in BG2 om plat te krijgen :P

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:33:
Zou hem echt op normal zetten en je eens verdiepen in de mechanics van het spel, op normal constant verliezen betekend dat je echt iets verkeerd doet.
Ja, misschien wel verstandig, ik denk dat ik maar overnieuw begin met de opgedane kennis tot nu toe en maar een andere class kies. En ik verlies niet constant, vooral bij bossfight en de moeilijkere tegenstanders, maar ik pauzeer het spel niet de hele tijd om dan aan te vallen, want dit vind ik vervelend, het gaat allemaal zo traag op die manier. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 15:04 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is wel de sleutel tot succes imho. Je hebt maar een paar tactics slots en die parameters zijn niet afdoende om elke situatie het hoofd te bieden.

• Tsurany
  • Niet online
Dan is dit spel niet echt wat voor jou denk ik. Dat is juist de hele kern van combat en is noodzakelijk om te kunnen winnen.

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:56:
Dan is dit spel niet echt wat voor jou denk ik. Dat is juist de hele kern van combat en is noodzakelijk om te kunnen winnen.
Deels denk ik, de combat is wel leuk, maar dat je zo erg afhankelijk bent van je party vind ik minder. Gelukkig is verhaal goed. De keuzes die je maakt in het spel in de dialogen hebben trouwens echt bijna geen impact op het spel, het komt steeds op hetzelfde uit. :P Enkel een paar grote morale keuzes hebben impact op het spel later vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21:20
Hmz, ik heb het spel net geinstalleerd, maar krijg de melding dat ik geen geschikte videokaart heb. Heb een Radeon 5770 1GB. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Word ie wel herkend in je device manager? Ik had met een ander spel namelijk dezelfde melding, maar dat kwam omdat ik nog geen goede driver erop had staan.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Wat is het (volgens mij) laatste stukje vet!!!

spoiler:
Wanneer je in Denerim en in het Fort een weg baant naar de Archdemon toe, je komt voornamelijk Grunts tegen. Deze gaan binnen 1 klap dood en voor het eerst heb ik echt het gevoel dat mijn character sterker is geworden en een soort van uber Warden. Niks kan ons nog tegenhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
d3lph schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:58:

spoiler:
Wanneer je in Denerim en in het Fort een weg baant naar de Archdemon toe, je komt voornamelijk Grunts tegen. Deze gaan binnen 1 klap dood en voor het eerst heb ik echt het gevoel dat mijn character sterker is geworden en een soort van uber Warden. Niks kan ons nog tegenhouden :D
Ja, lekker is dat :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, ik heb nu die healer ook in m'n party! Wauw, wat is het nu veel gemakkelijker! :P Ik vraag me af of ik Morrigan moet vervangen door een tweede tank of dat ik haar moet houden voor de buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Laatst online: 23:21
Eerste keer was ik een elf mage en heb hem toen uitgespeeld toen kwam ik een hele zooi mods tegen en toen ben ik maar opnieuw begonnen met het spel

Voor de 2de ronde met 2 van deze jongens.

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonagenexus.com/downloads/images/119-1-1258882598.jpg

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En welke uitdaging zit er nog in het spel met zulke über-items/cheats?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:04:
En welke uitdaging zit er nog in het spel met zulke über-items/cheats?
De vraag stellen is hem in dit geval beantwoorden....mods zijn leuk, zeker wanneer ze iets extra's toevoegen aan de game, maar dit is een tikkie over the top dunkt mij :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
d3lph schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:58:

spoiler:
Ha ik vond dat verwarrend, ik dacht dat ik een rare bug had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net uitgespeeld!

spoiler: title
Ik moet wel zeggen dat ik het laatste gevecht (op normal) eigenlijk verassend gemakkelijk vond. 2 mages met cone of cold, Leliana voor de ballista en een warrior en de golem army voor het tanken. Tijdens het gevecht kreeg je bovendien een soort van pauze, wanneer de archdemon wegvliegt en er wat darkspawn op je afkomen. Toen kon ik alle golemns, Arl Eamon en Brother Irving die mij allen waren komen helpen weer netjes naar 100% healen. Ik heb zelfs maar een paar heatlh poultices hoeven gebruiken.

Cone of cold is trouwens sowieso een erg krachtige (overpowerede?) spell. Als je twee mages hebt met cone of cold kun je iedere bossfight winnen door hem gewoon om en om te bevriezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Vind het een beetje makkelijk worden....ik heb een paar dingen aangepast met de respec mod misschien dat het daaraan ligt :?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Speel je wel op het hoogste niveau? Het spel is ook op nightmare niet verbazingwekkend moeilijk moet ik zeggen, zeker niet als je de klappen van de zweep kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:41:
Cone of cold is trouwens sowieso een erg krachtige (overpowerede?) spell. Als je twee mages hebt met cone of cold kun je iedere bossfight winnen door hem gewoon om en om te bevriezen...
Was dat niet in de laatste patch wat getweaked? Maar ja, een 3 mage party + tank maakt van elke moeilijkheidsgraad een makkie.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Er wordt op veel plekken geroepen dat mages 'overpowered' zijn. Ikzelf erger mij hieraan. Dus even mijn zegje:

Dragon Age is een ROLEplaying game. Het gaat dus om rollenspel, 'lore' speelt hierin een grote rol. In de verhaallijn van Dragon Age wordt in mijn ogen vrij duidelijk dat Magi krachtiger zijn dan de gemiddelde andere persoon.

Vanuit dit lore perspectief gezien is de kracht van Magi dus logisch. Het past dus binnen het spel dat een Mage hardere klappen uitdeeld dan iemand met een knuppel. Kies jij ervoor de man met de knuppel te zijn (of 2 zwaarden, zoals ik) dan kies jij ervoor 'minder indrukwekkend' te zijn dan een Mage. Dit is geen imbalance, maar logisch gezien de lore.

Sorry voor de rant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Inderdaad sorry voor de rant want het raakt kant nog wal. Dit is een typisch excuus wat gewoon nergens op slaat. Dragon Age is nog altijd een game en in de meeste games moet gewoon een uitdaging zitten. Als je dan in het begin een character kiest omdat je het leuk vind met die skillset te spelen dan verwacht je dat die keuze geen tot weinig invloed heeft op de uitdaging van het spel. De benodigde tactiek moet anders zijn maar de uitdaging niet. Als je met een bepaalde character keuze het spel door walst terwijl het met andere characters een stuk moeilijker is dan kan je dat niet goed praten door te zeggen dat het zo in het spel hoort vanuit de Lore. Nee dan is er in het design gewoon iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Je ziet het duidelijk anders dan ik. Wanneer jij ervoor kiest om als warrior te spelen vind ik het helemaal geen slecht gamedesign dat de 'npc' mage in jouw party mogelijk belangrijker is voor je spelprogressie dan jouw warrior.

Dit is geen solo spel. Dit is geen pvp spel.

Wanneer jijzelf de mage bent zal je belangrijker zijn dan de npc warrior in je party.

Dat het spel sowieso makkelijk is... Dat is dan wel weer zonde.

::edit:: en trouwens 'een typisch excuus?' hoe kom je daar bij? Ik hoef nergens mijn excuses voor aan te bieden hoor... Over kant en wal gesproken.

[ Voor 14% gewijzigd door murphsy op 03-01-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
Je kan ook gewoon eens wat discipline aan de dag brengen en zelf de uitdaging bepalen. Je hoeft niet met twee mages cone of cold te gebruiken. Ik heb met een mage gespeeld en ik heb die cold spells, sleep spells ea stuff niet eens genomen.
Een spell (of andere skills) is alleen maar overpowered als hij gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Laatst online: 24-11-2022
Zijn er mensen die dit spel spelen op een HD5770 en E8400? Zoja, op welke settings hebben jullie de game staan op een resolutie van 1920 x 1080 zodat de boel speelbaar is?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Met die videokaart kan je het lijkt mij gewoon op max spelen. Ik speel met mijn 4850 op 1280*1024 op maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoToXxiCc schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:05:
Zijn er mensen die dit spel spelen op een HD5770 en E8400? Zoja, op welke settings hebben jullie de game staan op een resolutie van 1920 x 1080 zodat de boel speelbaar is?

Alvast bedankt :D
Yep, ik speel met m'n HD4870 op 1680x1050 op maximaal, dus dat zou bij je HD5770 geen probleem hoeven te zijn. :D

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Met een 4850 is 'ie ook prima op 1920x1200 met vol detail en 8x anti-aliasing te spelen :) Heerlijke game!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21:20
Is een 4850 niet sterker dan de 5770, ondanks dat de 5770 een nieuwe generatie is. Of was dat het geval bij de 4870 ofzo? Kweet het allemaal niet meer.
Ik heb een 5770 en hecht weinig waarde aan 'het moeten spelen op hoogste settings'. Als het er mooi uit ziet vindt ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:33:
Je ziet hier wel duidelijk wie Bioware-veterans zijn.

Dragon Age wordt toch wel soms afgekraakt omdat het op Normal veel te moeilijk zou zijn, terwijl mensen die BG en verder kennen, er totaal geen problemen mee hebben en het spel zelfs veel te makkelijk vinden. De eerdere Bioware-spellen, zeker Baldur's Gate 1 met je characters op level 1, stonden ook niet echt bekend als eenvoudig voor mensen die er net mee begonnen.

Overigens: in een van de patches zijn volgens mij een aantal spells, waaronder Cone of Cold, aangepast zodat ze minder krachtig zijn. Ze kunnen beter ontweken worden, en als ze treffen, houden ze minder lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik heb zelf nooit Baldur's Gate gespeeld, enkel Knights of the Old Republic. Het is gewoon geen moeilijk spel maar je moet je dan wel echt verdiepen in de skills en jezelf flink inlezen over de mogelijkheden en hoe de attributes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik heb tot nu toe alleen in de Deeproads even moeilijk gehad (Deep Trenches boss) maar voor de rest wat een heerlijk spel :)

Heb het hele weekend niets op de agenda gehad en ben heerlijk bezig geweest met DA. Mijn party bestaat op dit moment uit Shale (tank), Wynne (healer), Alistair (Tank/DPS) & ik zelf (Dwarf noble warrior volledig op de two handed tree gericht DPS dus eigenlijk...).

Ik ben alleen nog niet helemaal uit over Alistair hij gaat veels te snel dood en qua dps ligt hij aardig achter. Heeft er iemand nog suggesties wie ik er beter voor in de plaats zou kunnen stoppen? Ik zat zelf een beetje aan Morrigan te denken maar heb nog weinig met haar rond gelopen...

Vanavond maar eens beginnen in Denerim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik speel op easy en vind het zo prima. Ik denk dat als ik op normal ga spelen dat ik dan de hele tijd het spel moet pauzeren om elke keer je tactics te bepalen. Ik pas daar een beetje voor. Ik ben nu al regelmatig met de items en alles bezig, en vind dat het spel al meer dan genoeg tijd in beslag neemt.
Ik zie het meer als een soort van boek die je aan het lezen bent, waarbij je avonturen met een party beleefd. (in mijn geval meestal Morrigan, Leliana en Alistair (ikzelf = dwarven warrior)). Dat vind ik dus ook het leuke aan het spel.

spoiler: Morrigan en Leliana
Ik vind het wel grappig, Morrigan en Leliana vinden mij lief. Nu heb ik het bed al met Morrigan gedeeld, maar is de approval van Leliana helemaal vol en heb ik haar ook gezoend. Nu kreeg ik een conversatie met Morrigan, en ze wou dat ik tussen de twee zou kiezen. Nu heb ik voor Leliana gekozen. Ik ben benieuwd of dat de verstandigste keuze was

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Morrigan is zeker een handige keuze met genoeg spells. Ook die andere dwerg is vrij nice om mee te nemen.
Maar als je er zelf bij zit en je hebt Shale dan zie ik niet echt een nut voor nog een tank. Ander idee is Lilliana of Zevran meenemen, die doen, mits goed geequipped, ook flink wat damage. Twee daggers/zwaarden met elk 3 runestones doet epic damage. Een two handed is volgens mij ook een slechtere dps'er dan een dual wielder.

Over Morrigan Liliana, het maakt vrij weinig uit voor de rest van het spel welke je kiest.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 04-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Morgen komt de nieuwe DLC *O*
... Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
store word meestal toch pas op donderdag geupdate???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:02:
store word meestal toch pas op donderdag geupdate???
Hier staat 5 januari, in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

voor zover als ik weet is het idd 5 januari, zit er op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Tsurany schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:27:
Morrigan is zeker een handige keuze met genoeg spells. Ook die andere dwerg is vrij nice om mee te nemen.
Maar als je er zelf bij zit en je hebt Shale dan zie ik niet echt een nut voor nog een tank. Ander idee is Lilliana of Zevran meenemen, die doen, mits goed geequipped, ook flink wat damage. Twee daggers/zwaarden met elk 3 runestones doet epic damage. Een two handed is volgens mij ook een slechtere dps'er dan een dual wielder.

Over Morrigan Liliana, het maakt vrij weinig uit voor de rest van het spel welke je kiest.
Morrigan is zich lekker aan het ontwikkelen, ze is nu Arcane (wat dat ook mag zijn, maar ze heeft in ieder geval een zwaard nu ook). En een hoop frost dingen.
Leliana is mijn rogue, meestal met boog, en ondanks dat ik nog bijna geen dual wield dingen bij haar heb kunnen ontwikkelen pakt ze in close combat daar goed op over.
Alistair heb ik mijn twijfels over. Hij ontwikkeld zich hetzelfde als mijzelf dwarven noble, dat is met zwaard en schild. Ik zelf ben nu ook berserker, en gisteren kreeg ik een of andere trophy omdat ik alle warior dingen vol had gemaakt.
Ik ben nu net de deeproads ingegaan en heb alistair voor het eerst even thuis gelaten voor die andere dwerg, hij heeft een two handed hamer, kijken of dat een beetje tof is.

Ik ben nog geen wapens tegen gekomen waar je 3 runes in kan doen, wel 2. Ik vecht met mijn eigen dwerg nog steeds met het Aeducan schild (ben al wel betere tegen gekomen, maar die waren minder doordat ze de bonussen niet kregen) en met een hamer genaamd Ahod.

Ik zie hier veel over Shale en Wynne, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb wel Zevran ter beschikking, maar nog bijna niet gebruikt. En Sten, die heb ik helemaal nog niet gebruikt.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ik maak zelf vaak gebruik van alistair of shale (alistair als tank wanneer hij verplicht is, shale voor de rest), mijzelf, morrigan (via respec mod naar healer met een klein beetje damage) en leliana als bard/ranger voor buffing en support damage.

Heb zelf nu 2 volledige playthroughs gehad met een 2h warrior en met een bard/ranger rogue. Ben nu bezig om zelf de tank te zijn, zodat ik alistair alleen in de verplichte scenes met de respec mod als damage dealer meeneem. Klopt wel niet helemaal met het verhaal, maar och.

Wynne zeurt naar mijn inziens te veel.

Volgende playthrough gebruik ik mischien zhevran ipv leliana. Zhevran doet volgens mij wat meer damage dan leliana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:47:
[...]
Ik zie hier veel over Shale en Wynne, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb wel Zevran ter beschikking, maar nog bijna niet gebruikt. En Sten, die heb ik helemaal nog niet gebruikt.
Wynne krijg je bij de mage tower en dat is echt wel een heel belangrijk lid van je party! Een healer die je op laag level krijgt is toch best handig, hoef je veel minder potions te gebruiken en normal is ineens een heel stuk makkelijker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dynosu schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:31:
Ben nu bezig om zelf de tank te zijn, zodat ik alistair alleen in de verplichte scenes met de respec mod als damage dealer meeneem. Klopt wel niet helemaal met het verhaal, maar och.
Dat vind ik een beetje het nadeel van de opbouw. Ik had zelf vantevoren al bedacht dat ik tank wilde worden. Omdat je dan vervolgens Alistair ook als tank opgedrongen krijgt, had ik er spijt van dat ik geen DPS keuze had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Pfff ben nu echt bij een klotestukje beland:

spoiler:
Het betreft een Hurlock General Mage in de Alienage, ik krijg em niet neer. Heb alleen op "hard" geprobeerd omdat ik weiger de moeilijkheidsgraad omlaag te krikken...maar dit terzijde. Iemand een goede tactic?

- Ik gebruik het Dwarven leger
- Begin met een Inferno boven de poort die opengeramd wordt en laat de dwarvenarmy rustig ff wat opruimwerk doen terwijl ik even rustig toekijk
- Zo gauw er Darkspawn doorheen komt zijn ze voor mij

Echter, wil ik me gaan focussen op die General dan wordt ik op e.o.a. manier toch overlopen door alles en iedereen. Die gast beetje weglokken wil ook niet echt vlotten...

Dus...tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
Paralyze en gaan ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Japser schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:05:
[...]
Ik had ook moeite met dit stukje (op normal) en ik heb het niet zo mooi/snel opgelost.

Ik had Alistair, Morrigan en Leliana in mijn party (zelf een tank) en ik liet mijn party stil staan om de hoek voor de poort. Dan lokte ik zoveel mogelijk de hoek om alwaar ze werden afgeslacht door spells/bow en Alistair die ik wat dichterbij had gezet.
Het duurt wel aardig lang (ik had haast het idee dat er een soort infinite spawn was) maar uiteindelijk was het meeste canon fodder weg en ging het verslaan van de 'boss' goed (zonder dwarven backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Heb trouwens ook eens een keer de golems uit geprobeerd in the final battle. Ze waren best oke, kleine hoeveelheid, maar ze gaan best lang mee.

btw, de nieuwe dlc heeft vertraging, en uiteraard geen verklaring waarom.

[ Voor 21% gewijzigd door dynosu op 05-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Japser schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:05:
Heb je een mage met Mana Clash? Dat 1 shot die casters meestal, anders moet je proberen die Ogre stunned te houden (blizzard, paralyze, cold spells, petrify, of helemaal mooi, ward of repulsion en dan ward of paralysis) en dan terwijl die stunned is AOE damage doen of die troepen (in mijn geval is dat Blizzard, Hex of afflication, Tempest en Spell Might voor Storm of the century :)). Ik moet toegeven dat ik dat stuk alleen op normal heb gedaan, maar bij mij was die Ogre + de rest van die troepen die er staan al voor 95% dood voordat het hek eindelijk open ging. Daarna was het nog een beetje opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:19
Sinds kort ook de trotse eigenaar van Dragon Age. Ik heb Baldur's gate niet gespeeld maar wel andere fantasy RPG's (Neverwinter nights, spellborn, Diablo II e.d.). ik speel op norma, een human warrior.

Als vreselijke noob ben ik nu bij de eerste boss aangekomen, de ogre. M'n party is een circle mage, alistair, m'n hond en ik zei de gek. Op internet zijn links en rechts tips te vinden om die ogre plat te krijgen maar ik krijg het niet goed voor elkaar. Head-on met warrior en alistair resulteert in de ogre een van de twee oppakken en doodmeppen, dan de ander en einde verhaal voor de rest. Rondjes rennen met alistair met Taunt gaat niet, Alistair heeft geen taunt..

Hoe kan ik 'm het beste plat krijgen? M'n warrior en alistair en de mage ranged laten aanvallen en met de hond aggro trekken? Alistair heeft Taunt (nog) niet dus dat wordt 'm ook niet echt. Als die ogre me oppikt beukt ie me rap de grond in en mijn mage heeft geen frost of andere langzaamaan skill.....

Alvast bedankt voor verdere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
First Dragon Age expansion: Awakening, March 16
http://www.gamespot.com/n...g=latestheadlines;title;1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Return to Ostagar is voorlopig uitgesteld overigens.
Er is geen reden of nieuwe datum genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woohoo \o/
Just over four months after Dragon Age's debut, the game will also be getting its first full-fledged expansion, Dragon Age: Origins – Awakening. Available on March 16 worldwide for the PC, 360, and PS3, the major add-on will feature an all-new storyline that focuses on the rebuilding of the Grey Wardens after the bloody events of the original game's campaign. It will allow players to import their Dragon Age characters or start over as an all-new new Grey Warden from the empire of Orlais. It will also delve deeper into the backstory of the Darkspawn and their ongoing objectives.

In addition to a new storyline, Awakening will also raise the level cap for Dragon Age: Origins. It will also add new foes, with BioWare mentioning such creatures as the Inferno Golem, Spectral Dragon, and a hyperintelligent sub-race of Darkspawn. It will be set in the all-new realm of Amaranthine, and will also add new spells, abilities, and five all-new party members which players can enlist.
Ik heb wel een Mass Effect 2-deja vu. Niet alleen het importeren van characters, maar zelfs de intelligent sub-race. (Van wat ik in een promo-filmpje van Mass effect 2 zag is daar ook een intelligent sub-race van de staple-enemy van Mass Effect 1, de Geth)

Maar al met al, good stuff :)

Edit:
Officiële site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ben wel benieuwd hoeveel uren gameplay deze uitbreiding zo ongeveer zal geven, en of ze ook hier weer meerdere verhaallopen / endings hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:54:
ben wel benieuwd hoeveel uren gameplay deze uitbreiding zo ongeveer zal geven, en of ze ook hier weer meerdere verhaallopen / endings hebben.
Gezien de prijs, $40,-, denk ik dat er toch wel flink wat verhaal en gameplayuren inzitten.
Haast eerder een sequel dan gewoon een uitbreiding.
Althans,d at mag je hopen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Looney11 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:52:
Sinds kort ook de trotse eigenaar van Dragon Age. Ik heb Baldur's gate niet gespeeld maar wel andere fantasy RPG's (Neverwinter nights, spellborn, Diablo II e.d.). ik speel op norma, een human warrior.

Als vreselijke noob ben ik nu bij de eerste boss aangekomen, de ogre. M'n party is een circle mage, alistair, m'n hond en ik zei de gek. Op internet zijn links en rechts tips te vinden om die ogre plat te krijgen maar ik krijg het niet goed voor elkaar. Head-on met warrior en alistair resulteert in de ogre een van de twee oppakken en doodmeppen, dan de ander en einde verhaal voor de rest. Rondjes rennen met alistair met Taunt gaat niet, Alistair heeft geen taunt..

Hoe kan ik 'm het beste plat krijgen? M'n warrior en alistair en de mage ranged laten aanvallen en met de hond aggro trekken? Alistair heeft Taunt (nog) niet dus dat wordt 'm ook niet echt. Als die ogre me oppikt beukt ie me rap de grond in en mijn mage heeft geen frost of andere langzaamaan skill.....

Alvast bedankt voor verdere tips.
Het is geen gemakkelijk gevecht. Je Circle Mage heeft als het goed is een spreuk die de Ogre kan paralyzen of stunnen. Door deze te gebruiken wordt de Ogre hopelijk gestunned en maakt dat het werk van je andere characters makkelijker. Bij mij werd daarna de Ogre boos op de mage en door die rondjes te laten rennen konden de anderen de Ogre afmaken.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeeeej.... niet nu al een uitbreiding :X

Ik heb vanwege tijdgebrek ruim 2, wellicht zelfs 3 weken al niet gespeeld. Ik heb zelfs nog spellen zoals Icewind Dale 2 liggen die ik sinds de releasedatum heb, maar nooit geheel heb uitgespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Katsunami schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:50:
Neeeeej.... niet nu al een uitbreiding :X

Ik heb vanwege tijdgebrek ruim 2, wellicht zelfs 3 weken al niet gespeeld. Ik heb zelfs nog spellen zoals Icewind Dale 2 liggen die ik sinds de releasedatum heb, maar nooit geheel heb uitgespeeld....
En dan komt Mass Effect 2 er ook al aan.

BioWare heeft wel een output waar je U tegen zegt :)
Maar inderdaad, flink de handen vol, zo.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-01-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:39:
[...]
Yep, ik speel met m'n HD4870 op 1680x1050 op maximaal
Dat lukt zelfs met een 8800GT 512, zelfs 4xAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:19
type_o schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:32:
[...]

Het is geen gemakkelijk gevecht. Je Circle Mage heeft als het goed is een spreuk die de Ogre kan paralyzen of stunnen. Door deze te gebruiken wordt de Ogre hopelijk gestunned en maakt dat het werk van je andere characters makkelijker. Bij mij werd daarna de Ogre boos op de mage en door die rondjes te laten rennen konden de anderen de Ogre afmaken.
Ik ga het vanavond weer eens proberen, als de circle mage geen stun o.i.d. heeft, zal ik wat anders moeten gaan verzinnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looney11 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:06:
[...]

Ik ga het vanavond weer eens proberen, als de circle mage geen stun o.i.d. heeft, zal ik wat anders moeten gaan verzinnen....
Als die Ogre een van je teamleden oppikt moet je die ogre bashen (o.a. Alistair's shield bash). Dan laat ie dat karakter vallen zonder verder schade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:51:
[...]
En dan komt Mass Effect 2 er ook al aan.

BioWare heeft wel een output waar je U tegen zegt :)
Maar inderdaad, flink de handen vol, zo.
Tja, soms komen ze een jaar niets met iets en dan opeens drie titels achter elkaar. :)
Ben zelf nu bezig met Dragon Age en ik ben heel erg positief verrast over hoe het spel speelt, soms is het wel erg moeilijk ja maar ik ben tot nu toe nog niet echt iets tegen gekomen wat "onmogelijk" was om voorbij te komen :).
Ik verwacht zelf dat ik net voor de uitbreiding klaar zal zijn met het spel dus dan is een uitbreiding voor mij wel gewenst want het smaakt heel erg naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Yeeey uitbreiding!!! *O* *O* *O* *O*

Zit nu wel tegen het spel aan te hikken, moet dat stuk bij de mages nog doen met die Fade, dat vond ik echt zo'n saai rot stuk dat ik gewoon geen zin heb het nog een keer te doen :P Maarja ik moet wel, moet doorzetten.
Heb echt zin in die uitbreiding. Ga ook die extra content kopen, Wardens Keep en die andere, gewoon voor wat extra uren. Blijf het belachelijke prijzen vinden maar vooruit, het is ook wel een fantastisch spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens gamer.nl zit er maar 15 uur gameplay in de uitbreiding :/

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-01-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Looney11 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:06:
[...]

Wat bij mij hielp was rondjes rennen met het char dat aggro trok....zodat de rest vanaf ranged de ogre kon slopen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Tsurany schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:38:
Zit nu wel tegen het spel aan te hikken, moet dat stuk bij de mages nog doen met die Fade, dat vond ik echt zo'n saai rot stuk dat ik gewoon geen zin heb het nog een keer te doen :P
Grappig, dat vond ik juist een erg leuk stuk. Maar goed, er zitten wat mij betreft dan ook wel erg weinig puzzels en raadsels in.

In BGII bijvoorbeeld waren dat er niet ook super veel, maar toch genoeg om voor variatie te zorgen en zo nu en dan eens flink te moeten nadenken.

In DA zijn ze heel, maar dan ook heel erg schaars, en degene die erin zitten zijn erg simplistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Laatst online: 29-12-2022
Heb Dragon Age al weer een tijdje niet meer gespeeld; moet m nog steeds even uitspelen eigenlijk - ben na de Landsmeet en heb alle sidequests die ik wilde doen nu wel gedaan...

De trailer van de uitbreiding zorgt er wel weer voor dat dat binnenkort gaat gebeuren. En als Bioware-fanaat zal ik de uitbreiding waarschijnlijk wel kopen; hoop wel dat er lekker veel gameplay wordt geboden (zeker voor 40 E).

Vind trouwens wel dat de trailers (ook van de originele game en DC) geniaal gedaan zijn - ze doen bij mij precies wat ze moeten - ze maken me errug nieuwsgierig...

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:56:
Volgens gamer.nl zit er maar 15 uur gameplay in de uitbreiding :/
Dat kan op dit moment nog helemaal niemand met zekerheid zeggen. Daarnaast is het persoonlijk.

Een vriend van mij heeft door Dragon Age heen gerushed binnen 30 uur, maar hij heeft dan ook geen Codex-entries gelezen en zoveel mogelijk quests overgeslagen. Ik ben nu op ongeveer 30 uur speeltijd, maar ik zit net op level 10; aangezien er mensen zijn die tot 20+ komen als ze alles doen, ga ik ervan uit dat mijn speeltijd 60+ uren zal zijn. Tevens lees ik alle entries in de Codex, wat toch aardig wat tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Argh... vanavond weer stukgelopen op het beschermen van dat dorpje in de nacht. Het lijkt verdorie wel een oneindige spawn. Misschien dat ik er eens een nachtje over moet slapen.

edit: Ik denk dat ik mezelf maar eens een paar uur terug in de tijd gooi. Ik zie net dat ik een aantal interessante dingen in Lothering ben vergeten.
spoiler:
Zowel Sten als Leliana zitten niet in mijn party

[ Voor 37% gewijzigd door Edmin op 07-01-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Edmin schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:10:
edit: Ik denk dat ik mezelf maar eens een paar uur terug in de tijd gooi. Ik zie net dat ik een aantal interessante dingen in Lothering ben vergeten.
spoiler:
Zowel Sten als Leliana zitten niet in mijn party
Dan heb je inderdaad wel wat over het hoofd gezien ja......ik zou zeggen ga eens een borrel drinken in Lothering

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
*O* Gisteren mijn eerste High Dragon afgemaakt, was op lvl 16 nog een best gevecht eigenlijk, maar gelukkig dat ik met Shale een prima tank in de groep heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zo, van het weekend de game uitgespeeld.
Heerlijk spel, wat mij betreft mogen alle boeken voortaan in een soort van game als DA uitgebracht worden. Ik heb genoten. Ben gisteravond opnieuw begonnen op "nightmare" level als 'badass' Rogue. De gevechten zijn dan weer van een heel andere orde. Tactics en party members worden nog belangrijker. [downloadable content] Shale ook gedaan nu. Prachtig hoe dat in elkaar is gezet. Vooral demon pussy Kitty was erg lachen.

Ik zie dat er ook een uitbreiding zit aan te komen. Wuaw dat wordt lachen met deze game. Hopelijk komt er ook een multiplayer uitbreiding later dit jaar ofzo. Nou ja, ben eigenlijk helemaal geen MP, maarja, toch wel leuk als die komt. Alhoewel, neeh, doe maar gewoon nog een paar van die vette uitbreidingen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Co-op lijkt een leuk idee, maar ik zie me eigenlijk nog geen 3 uur aan dezelfde quest spenderen met 1 party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Multiplayer? Kleine kans lijkt me, dan ben je beter af WoW enzo te gaan spelen, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik ben gisteren begonnen aan de final quest in Denerim. Mijn main character is lvl 20 en de rest 19. Is dit voldoende om het tot een goed einde te brengen? Alvast in het begin was het kinderspel, elke darkspawn sterft bij een enkele hit van mijn dual weapons, maar bij het verdedigen van de Alienage was het toch wel iets moeilijker. Ik heb voor ik hier aan begon de High Dragon proberen te doden maar dit lukte niet echt (ik sterf als de draak nog 30% over heeft).

Trouwens, ik zie juist dat al mijn andere quests verdwenen zijn, betekent dit dat ik na het beëindigen van deze quest het spel afgelopen is?
Volgens mijn party stats heb ik nog maar 40% van het spel gespeeld, en 80% van de wereld ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Even tussendoor: ik speel weinig RPG spellen, laatste was Oblivion en daarvoor Morrowind (was beter), ik vind het vrij lastig om door de bomen het bos te zien zeg maar, dus is dit een spel enigszins vergelijkbaar met Oblivion/Morrowind? Ik heb geen zin in (online) multiplayer gedoe zoals WoW, daar begin ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

prOnorama2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:15:
Even tussendoor: ik speel weinig RPG spellen, laatste was Oblivion en daarvoor Morrowind (was beter), ik vind het vrij lastig om door de bomen het bos te zien zeg maar, dus is dit een spel enigszins vergelijkbaar met Oblivion/Morrowind? Ik heb geen zin in (online) multiplayer gedoe zoals WoW, daar begin ik niet aan.
Ik vind zelf dit spel totaal niet op Oblivion lijken.

in Oblivion heb je meer vrijheid om te doen en laten wat je wil, en in Dragon Age word je meer gestuurd (je hebt alsnog vrijheid)
Verder is Dragon Age qua gameplay ook heel anders, er komt veel meer tactiek bij kijken. en bestuur je niet alleen je main char, maar je hele party

Zelf vind ik Dragon Age echt een 10x beter spel met een veel beter verhaal. maar het ligt aan je voorkeur wat je zelf leuker vind

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

prOnorama2 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:15:
Ik kom ook van Oblivion, in grote lijnen heeft het wel iets met mekaar; in ieder geval zul je wel wat overeenkomsten zien; maar qua verhaal en besturing kom je in een hele andere game terecht. Maar als je van Oblivion houdt, ga je ook van deze game houden. Het is wel even wennen in het begin, maar daar eenmaal doorheen ga je genieten. Het is wel een soortgelijke sfeer als in Oblivion. Maar zoals eerder al gezegd, het is gewoon een ander soort game. Oblivion geeft wel meer een gevoel dat je er midden in zit, nou ja, das meer iets persoonlijks. En ook veel meer 'vrijheid'. In DA is dat ook wel aanwezig, maar minder. Zo kun je dus niet zomaar van een bepaald looppad afwijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

SlasZ schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:18:
Ik ben gisteren begonnen aan de final quest in Denerim. Mijn main character is lvl 20 en de rest 19. Is dit voldoende om het tot een goed einde te brengen? Alvast in het begin was het kinderspel, elke darkspawn sterft bij een enkele hit van mijn dual weapons, maar bij het verdedigen van de Alienage was het toch wel iets moeilijker. Ik heb voor ik hier aan begon de High Dragon proberen te doden maar dit lukte niet echt (ik sterf als de draak nog 30% over heeft).

Trouwens, ik zie juist dat al mijn andere quests verdwenen zijn, betekent dit dat ik na het beëindigen van deze quest het spel afgelopen is?
Volgens mijn party stats heb ik nog maar 40% van het spel gespeeld, en 80% van de wereld ontdekt...
Mijn party en main caracter stond op level 16, game uitgespeeld op 'hard'.
Had wat enhancements enzo draaien. Ging best redelijk, onder andere afhankelijk van je tactics enzo.
Aan het eind kreeg ik ook te zien wat ik niet had uitgespeeld qua quests. Had ze nog openstaan, zaten ook side-quests bij die ik wel had uitgevoerd maar nog niet bij de betreffende 'persoon' was geweest enzo.

Het houdt dus na die quest op ja. Als je nog leeft (afhankelijk van je keuze bij Morrigon) kom je terecht in het Camp. Als je iets downloadt ofzo, dan kan je daar verder. Nou ja, eigenlijk weet ik het niet zo goed. Ik zag wel dat er een mannetje in het kamp bij is gekomen met een uitroepteken. Iets dat je in ieder geval moet downloaden om te kunnen spelen. Je kan nergens meer heen bij Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dat mannetje is voor de Warden's keep uitbreiding.
Dat is een slimme manier van Bioware om in-game reclame te maken voor de DLC.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste