Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vergeet niet dat een volledige set armor al snel 30% fatigue geeft, dus 30% meer mana nodig per spell. Daarnaast hebben mages, en zeker Arcane Warrios, genoeg skills om hun defence te boosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk weer eens eens tijd om een stukje verder te spelen.

Het lijkt erop dat het spel "zichzelf naloopt":

Als je eerst naar Redcliffe gaat, iets waartoe je eigenlijk best een beetje gepushed wordt, dan kun je van daaruit de Mage Tower quest doen, en dan verder naar Denerim. De locaties worden je verteld. Ga je nu als eerste naar bijvoorbeeld Denerim, of een andere plek, krijg je dan ook op de een of andere manier zo'n ketting van locaties?

Wat ik wel gaar vind is dat het erg lastig is om de Mage Tower te redden. De eerste keer heb ik

spoiler:
een adchievement ontvangen omdat ik alles en iedereen vermoord heb

terwijl dat niet de bedoeling was, maar de tweede keer is het me op de een of andere manier wel gelukt een paar mensen in leven te houden.

spoiler:
Daarvoor krijg je dan een andere achievement.

[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 19-12-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Tsurany schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:36:
Vergeet niet dat een volledige set armor al snel 30% fatigue geeft, dus 30% meer mana nodig per spell. Daarnaast hebben mages, en zeker Arcane Warrios, genoeg skills om hun defence te boosten.
Thanks voor de tips. Hopelijk kom ik snel een mooiere mage robe tegen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al meerdere reviews en filmpjes bekeken van deze game, en de sfeer bevalt me goed en het idee van partys zoals in bijv mmorpg's (waarbij je zelf dus de aanval van totale party kan bepalen in dit geval) klinkt me ook heel goed.

Maar....

Ik kom totaal niet in games zoals Fallout of Oblivion, de sfeer is mooi hoor, maar het voelt allemaal zo traag aan op een of andere manier voor mij. (en dan heb ik het niet over de hoeveelheid uren die de game kost ;) ) Ik probeer het keer op keer, maar al zeer snel heb ik het gehad met deze games ook al begrijp ik heel goed dat deze 2 games door een grote groep mensen graag gespeeld word. Als ik terug denk aan dat gedoe als je ergens kwam en dat je maar in het donker ooit terug moest komen want dan is de deur eventueel open, of dat je alles aan kan klikken in een huis... dat hoeft allemaal niet voor mij. Ik wil de wereld exploren, ik wil genieten van heerlijke gameplay. :)

Ik zoek een game met de gameplay van een mmorpg, met de voordelen van een offline game. En dan heb ik het over het feit dat ik even genoeg heb van andere spelers in die games. ;) Ik wil de game in gezogen worden ipv dat gevoel van ik word bezig gehouden met domweg grinden. Tot die tijd dat star wars: the old republic uit komt zou ik toch graag weer eens een RPG willen spelen van formaat.

Als ik op youtube wat filmpjes bekijk, dan trekt de game me.
Kan dit de game zij die ik zoek? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik wil absoluut GEEN spel met de gameplay van een mmo spelen, dus ik denk dat je met Dragon Age niet je gading gaat vinden De Bioware forums zitten VOL met mmo kiddo's die klagen over hoe het spel niet genoeg op World of Warcraft lijkt :r

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:56:
Ik wil absoluut GEEN spel met de gameplay van een mmo spelen, dus ik denk dat je met Dragon Age niet je gading gaat vinden De Bioware forums zitten VOL met mmo kiddo's die klagen over hoe het spel niet genoeg op World of Warcraft lijkt :r
Uhm... waar reageer jij op? Als ik een mmo wil speel ik een mmo. Dit soort reacties laten mij weer zien waarom voor mij dat mmo aspect even niet hoeft. Het gezijk. Vanwaar gelijk dat "mmo kiddo's" gedoe...

Al dat zwart wit gedoe, is het zo vreemd dat ik een game zoek die het mooie van beide genres kan bieden. :s

Iemand die wel enigszins de capaciteit heeft om mijn vraag te (willen) begrijpen? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het is toch een vraag die je zelf moet beantwoorden. Je leest de ervaringen hier en bekijkt de filmpjes, dan kan het toch niet moeilijk zijn te besluiten of je het wel of niet wilt kopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:18:
Het is toch een vraag die je zelf moet beantwoorden. Je leest de ervaringen hier en bekijkt de filmpjes, dan kan het toch niet moeilijk zijn te besluiten of je het wel of niet wilt kopen?
Ik heb hier al 2 games leggen die ik nooit aan raak, terwijl de sfeer wel geweldig was. (fallout en oblivion dus)
Als ik filmpjes bekijk zie ik gelijkenis met oblivion, maar toch moet het een andere game zijn als ik zo op verschillende sites lees. Dit forum leek me geen onlogische plek om bepaalde vragen te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het grote verschil is dat Oblivion en Fallout games zijn waar je een grote wereld hebt waarin je kan rondlopen. Dragon Age heeft een veel meer afgesloten wereld waar je veel meer gestuurd wordt en veel minder rondloopt opzoek naar interessante dingen.
Dragon Age is veel meer zoals Knights of the Old Republic 1 en 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 20-12-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:30:
Het grote verschil is dat Oblivion en Fallout games zijn waar je een grote wereld hebt waarin je kan rondlopen. Dragon Age heeft een veel meer afgesloten wereld waar je veel meer gestuurd wordt en veel minder rondloopt opzoek naar interessante dingen.
Kijk dit klinkt goed. :)
Die gigantische grote open werelden hoeven voor mij ook niet in een RPG. Ik vind het niet erg als een game me enigszins aan de hand vast houd terwijl ik kan genieten van het ontdekken van de wereld/characters etc.

edit: laat KotOR nu net een Bioware game zijn die ik wel leuk vond (helemaal vergeten...). Thanks voor je uitleg!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dragon Age is eigenlijk KotOR in fantasy setting, dus als je KotOR leuk vond dan zal je dit spel ook leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Ik speel eigenlijk nooit RPG's, op deze en de KotOR's na. En dan speel ik ze ook helemaal blauw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:03
PROT, het lijkt me precies goed voor jou als ik zo je wensen leest.

Dit spel lijkt soms wel open, maar het is heel erg gesloten en strak, je kunt overal maar heel beperkt kiezen en alle paadjes lopen steeds weer terug naar dezelfde weg. het moet het absoluut niet hebben van de openheid. Een beetje random rondlopen zoals in Fallout of Oblivion en dan allemaal dorpjes en kleine questjes tegenkomen, dat is er niet bij in dit spel.

Daarentegen is er wel veel detail in het verhaal, de lore is uitgebreid. En je kunt wel steeds kiezen in elk conflict, wil ik partij A helpen (die doen alsof zij de goeien zijn) of wil ik partij B helpen (die zeggen dat partij A de boel verdraait, en dat juist zij, partij B de slachtoffers zijn) Meestal kun je ook nog proberen de middenweg te bewandelen en beide partijen te vriend houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks voor de reacties, hier heb ik wat aan. :)
Zo te horen moet ik morgen/binnenkort maar eens de game gaan halen (steam is duurder dan game in de speelgoed winkel :s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel heeft een mooie sfeer ja. Het is echter ook traag: er is veel te lezen.

Je hoeft echter niet heen terug te reizen tussen verschillende gebieden; in elk geval heb ik dat niet hoeven doen in de 30 uur dat ik er nu op heb zitten. Nou ja, één keer. Er is een stuk waarin je continue vastloopt, omdat je "iets" uit een ander gebied moet halen. Die andere gebieden zijn echter wel snel bereikbaar (het zijn allemaal kleine stukjes van een groter gedeelte), en relatief kort om doorheen te spelen. Het is meer een puzzel: als je alle stukjes uit alle gebieden hebt, dan zijn allen al half af. De overige delen van die gebieden speel je dan zo doorheen.

Als je niet van lezen houdt: afblijven.
Als je een World of Warcraft kopie verwacht: ook afblijven.

Anders: zeker spelen :)
Die gigantische grote open werelden hoeven voor mij ook niet in een RPG
Dan moet je Dragon Age zeker spelen. Het is dag en nacht verschil met Fallout/Oblivion. Hoewel ik bij die laatsten de sfeer ook prachtig vind, speel ik ze ook niet vanwege de te grote vrijheid en verlies van verhaal daardoor. Je kunt uren, dagen, en wellicht zelfs weken niet-verhaalgerelateerde dingen doen en de draad volledig kwijtraken.

Oblivion/Fallout: gigantische wereld, klein verhaal, "zoek het je maar uit"-idee.
Dragon Age: kleine wereld (nou ja, klein... tegenover Morrowind/Oblivion/Fallout), gigantisch verhaal. In dit spel, en alle andere Bioware-spellen, weet je altijd precies waarmee je bezig bent, en waarom.

Dat is ongeveer het historische verschil tussen Bioware en Bethesda, zeg maar :) Twee verschillende filosofieën betreffende RPG's.

[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 20-12-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Katsunami schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:43:
[...]

Het spel heeft een mooie sfeer ja. Het is echter ook traag: er is veel te lezen.

Je hoeft echter niet heen terug te reizen tussen verschillende gebieden; in elk geval heb ik dat niet hoeven doen in de 30 uur dat ik er nu op heb zitten. Nou ja, één keer. Er is een stuk waarin je continue vastloopt, omdat je "iets" uit een ander gebied moet halen. Die andere gebieden zijn echter wel snel bereikbaar (het zijn allemaal kleine stukjes van een groter gedeelte), en relatief kort om doorheen te spelen. Het is meer een puzzel: als je alle stukjes uit alle gebieden hebt, dan zijn allen al half af. De overige delen van die gebieden speel je dan zo doorheen.

Als je niet van lezen houdt: afblijven.
Als je een World of Warcraft kopie verwacht: ook afblijven.

Anders: zeker spelen :)

[...]

Dan moet je Dragon Age zeker spelen. Het is dag en nacht verschil met Fallout/Oblivion. Hoewel ik bij die laatsten de sfeer ook prachtig vind, speel ik ze ook niet vanwege de te grote vrijheid en verlies van verhaal daardoor. Je kunt uren, dagen, en wellicht zelfs weken niet-verhaalgerelateerde dingen doen en de draad volledig kwijtraken.

Oblivion/Fallout: gigantische wereld, klein verhaal, "zoek het je maar uit"-idee.
Dragon Age: kleine wereld (nou ja, klein... tegenover Morrowind/Oblivion/Fallout), gigantisch verhaal. In dit spel, en alle andere Bioware-spellen, weet je altijd precies waarmee je bezig bent, en waarom.

Dat is ongeveer het historische verschil tussen Bioware en Bethesda, zeg maar :) Twee verschillende filosofieën betreffende RPG's.
Geen letter aan toe te voegen :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Persoonlijk houd ik van de vrijheid van Fallout en Oblivion maar qua gameplay lijkt dat me te veel op een FPS. In DA:O hoopte ik het ideale spel te vinden maar het gebrek aan vrijheid vind ik toch jammer. Wellicht ooit de ideale combinatie?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bah,

spoiler:
Heb een verkeerde partysetting in de ruined (nog wat :P) voor de ashes :/

Moet nu tegen de boss spelen en ik heb Leliana als archer, terwijl ik Morrigan beter had mee kunnen nemen.
Speel nu met Aedan, Alistari, Leliana en Wynne. Ben toch bang dat ik aan het kortste eind trek :/

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 20-12-2009 23:19 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Hoe werkt het eigenlijk met levels? Ik speel hem voor de eerste keer door, en ben ongeveer lvl 13-14

Ik kom nu in gebieden waar ik ook al als level 8-9 heen had gekund, als ik toevallig besloten had een andere kant op te gaan. Zijn alle tegenstanders nu wat sterker geworden? Ik heb wel het idee dat ik nu alles heel makkelijk in de pan hak, terwijl ik toen ik lvl 10 was , toen ging ik best vaak dood en moest een stukje herladen en opnieuw proberen. Is dat omdat toen een 'te moeilijk' gebied in ging, of omdat ik nu gewoon betere gear heb en meer tactics en spells. Ik heb nu toch al best veel tier 6 en 7 gear.

Stel je negeert alle losse endjes op de map en de side quests voor allerlei factions, en gaat meteen voor de hoofd quests zoals de Ashes en de Grey Warden Treaties. Is het dan moeilijker dan als je eerst allerlei kleinere quests doet. Het verschil is denk ik wel 1-2 levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Er zit een vorm van level scaling in, met een top en een minimum, maar volgens mij is die vast gezet zodra je een gebied binnen komt. Kom je dan later opnieuw is het een stuk makkelijker.
Bovendien scaled het naar je level, dus heb je betere armor en wapens of nieuwe skills dan heeft dat veel meer effect.

Lees hier alles: http://dragonage.gulbsoft.org/doku.php/challenge_scaling

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 20-12-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals Tsurany zegt, is er een level scaling system. Tegenstanders zijn zwakker/sterker naarmate jij hoger lager of hoger gelevelled bent, zodat je bepaalde stukken op elk moment kunt doen. Wel is het zo dat een tegenstander, onafhankelijk van jouw level, nooit lager dan X zal zijn en nooit hoger dan Y. (Waarbij X en Y door de ontwerpers van het spel zijn bepaald.)

Als je een gebied binnenkomt, wordt inderdaad het level van je tegenstanders bepaald, en dat blijft dan zo, ook als je later terugkomt. Dat wordt uitgelegd in de link van Tsurany.

Net heb ik Warden's Keep gedaan. Ik had gedacht dat die langer was. Het was een leuke quest met wat aardige itmes, maar voor € 6.75 (15% van de prijs van het spel) had hij best wel een flink stuk langer mogen zijn. Ik heb de tijd niet bijgehouden, maar ik schat dat ik er in een uur ofzo doorheen was, en als je weet wat er komt gaat het denk ik nog sneller.

spoiler:
Even een guide opzoeken hoe je de demons in de summoning circles onderdrukt. Die healen de grote demon waartegen je vecht; maar die uit de cirkels schijnen steeds terug te komen. Ik heb gewoon alles afgemaakt wat los en vast zat en op een gegeven moment bleven ze weg. In de cirkels gaan staan met de partymembers lijkt in elk geval niet te helpen om de demons tegen te houden. Dit gevecht was best lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 21-12-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Ben nu zelf bezig met mijn 3e playthrough, ga nu zelf proberen met een city elf warrior. Heb em 2h spec, maar heb de respec mod dus kan dat altijd nog veranderen heb ik daar zin in.

Ik vraag me alleen af, ik zou graag de reaver spec unlocken, voor zover als ik het begreep:

spoiler:
Je moet kolgrim overtuigen om samen de urn te vernietigen (of iets in die richting). Dit zou al voor afkeuring zorgen van wynne en leliana, dus zo en zo die 2 niet meenemen in de party denk ik. Daarna die draak afmaken en daar het bloed van nemen. Dan het geknok naar de urn toe en wat ash nemen om de arl te genezen. Daarna het bloed in de urn gooien en dan zou kolgrim je de reaver spec leren... correct?

Daarna als ik een eerdere save pak zou ik de reaver spec nog steeds geunlocked hebben, en dan de ruins nog een keer doen op de goede manier. Klopt dit zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
dynosu schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:13:
Ben nu zelf bezig met mijn 3e playthrough, ga nu zelf proberen met een city elf warrior. Heb em 2h spec, maar heb de respec mod dus kan dat altijd nog veranderen heb ik daar zin in.

Ik vraag me alleen af, ik zou graag de reaver spec unlocken, voor zover als ik het begreep:

spoiler:
Je moet kolgrim overtuigen om samen de urn te vernietigen (of iets in die richting). Dit zou al voor afkeuring zorgen van wynne en leliana, dus zo en zo die 2 niet meenemen in de party denk ik. Daarna die draak afmaken en daar het bloed van nemen. Dan het geknok naar de urn toe en wat ash nemen om de arl te genezen. Daarna het bloed in de urn gooien en dan zou kolgrim je de reaver spec leren... correct?

Daarna als ik een eerdere save pak zou ik de reaver spec nog steeds geunlocked hebben, en dan de ruins nog een keer doen op de goede manier. Klopt dit zo ongeveer?
spoiler:
Je krijgt het bloed van Kolgrim als je accoord gaat hem te helpen. Je kan hem zelfs daarna nog vermoorden als je wilt. De draak hoefde ik niet te verslaan als ik het niet wou, die kun je oproepen door op de hoorn te blazen die Kolgrim dropt. Bij de Ashes kun je eerst de een beetje ash pakken en daarna het bloed erin doen.

Unlocks van specializations blijven idd bewaard als je load, dus je kan saven, unlocken, loaden en het dan op de andere manier doen en dan heb je hem toch unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Dit weekend weer een stuk verder gekomen met m'n party. Is weer een hele andere beleving op evil en een compleet andere party: MC (archer), Sten (2H), Shale (Tank) en Morrigan. Soms moet ik mezelf wel dwingen echt de evil optie te kiezen, maar ik wil ook graag de andere kant van het spel zien. Ik vraag me wel af of ik zo niet veel experience ga missen, omdat ik het gevecht bij Redcliffe bijvoorbeeld al oversla. Kwam met m'n mage uiteindelijk ook maar net aan level 20 toen ik het had uitgespeeld en wil wel graag de 'rogue op level 20' achievement halen met deze playthrough.

Zit nu vlakbij het Fade deel in de Circle of Magi, had geen zin meer om dat te doen dit weekend. Eerste keer vond ik het wel leuk, maar nu is het iedere keer wel een drempel. Wel lekker om je stats een beetje op te krikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ik speel nu de nobele rechtschapen held. Ik verheug me al op alle botte en cynische antwoorden die ik straks bij een 2de keer spelen als arrogante egoist ga gebruiken tegen al dat gepeupel dat je tegenkomt. Moet alleen nog even bedenken hoe dat met healen moet, want Wynne zal me niet erg aardig vinden, sterker nog ik denk dat ik haar aanbod om mee te gaan meteen afwijs. Geen plaats voor bejaarde vrouwen in mijn party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
blackadder75 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:58:
Ik speel nu de nobele rechtschapen held. Ik verheug me al op alle botte en cynische antwoorden die ik straks bij een 2de keer spelen als arrogante egoist ga gebruiken tegen al dat gepeupel dat je tegenkomt. Moet alleen nog even bedenken hoe dat met healen moet, want Wynne zal me niet erg aardig vinden, sterker nog ik denk dat ik haar aanbod om mee te gaan meteen afwijs. Geen plaats voor bejaarde vrouwen in mijn party.
spoiler:
Ik heb die zeurmuts gisteren genadeloos afgeslacht :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
blackadder75 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:58:
doe ik nu ook, beetje lol met weerwolfen en demons, ff kijken ook waar je blood kan leren

spoiler:
ben nu allen door mijn barmhartigheid Alaster kwijt

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Verdraaid. Ik heb een deel van Avernus' notes gemist in WK. Ik wist niet wat zijn potion zou doen, en dus heb ik geheel in RPG-stijl een beslissing genomen, en gedaan wat ik in dat geval ook "IRL" zou hebben gedaan. Ik heb de potion vernietigd, maar nu blijkt het voor een mage toch wel leuke dingen op te leveren. Had ik de notes (buiten het boek om) gevonden en geweten wat de potion zou doen, dan zou ik het wel gepakt hebben. Ach ja... soldiering on :)

Op dit moment is mijn elven mage overigens (pas) level 10. Ik zie wel waar ik eindig. De volgende playthrough wordt in elk geval met een human noble female, dual wielding warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ga van de week met dit spel op de PS3 beginnen. De laatste keer dat ik een RPG gespeeld heb is héééél erg lang geleden. Is er een origin welke je het beste mee kan beginnen als je niet echt een RPG speler bent?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Lekker hakken met een warrior en je party lekker op defaults laten staan qua tactics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
iemand enig idee of FF love ook kan ?
heb als femail elf, Leliana nog al heel hoog staan op de balk ik vind de hero lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gulie schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:33:
iemand enig idee of FF love ook kan ?
heb als femail elf, Leliana nog al heel hoog staan op de balk ik vind de hero lief
Bij leliana wel, bij morrigan dan weer niet, hetzelfde voor zev en alistar, respectievelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrr. Ik heb nog steeds mijn specialisatie van level 7 open staan. Ik vraag me af wanneer en waar ik de blood mage en arcane warrior specials vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Katsunami schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:19:
Grrrr. Ik heb nog steeds mijn specialisatie van level 7 open staan. Ik vraag me af wanneer en waar ik de blood mage en arcane warrior specials vind.
Had ik ook met m'n eerste playthrough. Arcane warrior uiteindelijk gevonden zonder walktrough o.i.d., dus als je alle plekken zo goed mogelijk uitpluist dan moet je er vanzelf tegenaan lopen. :)

Blood mage heb ik zelf ook nog niet, maar dat was ook geen interessante specialisatie voor een good-aligned mage.

Gisteren zelf geen zin gehad om door te spelen, zit tegen die Fade aan te hikken. Misschien vanavond maar even doorbijten en er snel doorheen walsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, dat Fade stukje was wel origineel, maar het komt een beetje over als padding, omdat je 11 eilanden moet doen.

(Weishaupt, Raw Fade, 5 demon eilanden, Boss eiland, en 3 "rescue" eilanden.)

Het vervelende vind ik dat je constant vast loopt als je niet weet hoe je het beste kunt spelen, en je over de eilanden walst tot je alle vormen gevonden hebt. Daarna gaat het opeens heel snel. Als ik het nog eens zou moeten doen probeer ik zo snel mogelijk alle vormen te vinden en dan "vooraan" te beginnen en alles achter elkaar door te walsen.

Het hele stuk heeft me toch een uur of 2, 2,5 gekost in totaal.

Trouwens.... als je een respec mod gebruikt, krijg je dan geen problemen met dingen als dialogs enzo? Dat je bijvoorbeeld tegen Morrigan loopt te babbelen over shapeshifting, terwijl ze gerespecced is naar Blood Mage? Dan kloppen de dialogen niet meer met het spel zelf. Persoonlijk vind ik zelfs dat Morrigan, en zeker Wynne, in hun originele staat met een redelijk onbruikbare set spells komen :/

Wat is eigenlijk het verschil tussen "Character respec" en "No Starting Abilities"? De eerste claimt dat je van zowel jezelf als je partymembers de stats kunt resetten en herverdelen. De tweede wordt in de openingspost aangegeven als zijnde bedoeld voor het verdelen van de punten voor je partymembers, maar in de beschrijving op DragonAgeNexus wordt alleen gerept over je eigen character, waar je alle punten naar wens kunt invullen.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 22-12-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Katsunami schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:52:

Trouwens.... als je een respec mod gebruikt, krijg je dan geen problemen met dingen als dialogs enzo? Dat je bijvoorbeeld tegen Morrigan loopt te babbelen over shapeshifting, terwijl ze gerespecced is naar Blood Mage? Dan kloppen de dialogen niet meer met het spel zelf. Persoonlijk vind ik zelfs dat Morrigan, en zeker Wynne, in hun originele staat met een redelijk onbruikbare set spells komen :/
Niet veel last van...Ik vind het spelen met char. respec *veel* beter dan zonder. Is er bijvoorbeeld iemand die de shape shifting van Morrigan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Mja, dat Fade stukje was wel origineel, maar het komt een beetje over als padding, omdat je 11 eilanden moet doen.

(Weishaupt, Raw Fade, 5 demon eilanden, Boss eiland, en 3 "rescue" eilanden.)

Het vervelende vind ik dat je constant vast loopt als je niet weet hoe je het beste kunt spelen, en je over de eilanden walst tot je alle vormen gevonden hebt. Daarna gaat het opeens heel snel. Als ik het nog eens zou moeten doen probeer ik zo snel mogelijk alle vormen te vinden en dan "vooraan" te beginnen en alles achter elkaar door te walsen.

Het hele stuk heeft me toch een uur of 2, 2,5 gekost in totaal.
Ronduit het meest irritante deel van het spel. Ook omdat ik het 2x compleet over heb moeten doen omdat autosave uitstond :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Ik ben nu ook met een nieuwe playtrough bezig. In mijn eerste playtrough was ik mage en kwam ik met: Alistair, Liliana en Morrigan aardig makkelijk door het spel heen. Bij de laatste playtrough heb ik geen hulptroepen hoeven gebruiken. Ik heb de einddraak zelfs nog 1 keer overgedaan met een eerdere savegame en op nightmare gedaan. Maar het wordt op zich niet echt moeilijker als je het gewoon goed doet.

Nu doe ik de playtrough met een rogue, zodat ik ook Wynne kan meenemen om te healen. En nu gaat het nog 10x makkelijker. Mijn party is nog 0 keer doodgegaan en de damage die me rogue doet is gewoon overpowered lijkt wel. Mijn nieuwe party bestaat nu uit mijzelf, alistair, Liliana en Wynne. Morrigan zeurt toch iets te veel als ik teveel als good guy speel :P. Ik denk dat dit ook mijn laatste playtrough word, omdat sommige stukjes toch wat saai worden. Ik wil nu het dwergen gedeelte doen, maar ik heb daar niet echt veel plezier in. Teveel loading screens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrigan, en zeker Wynne, in hun originele staat met een redelijk onbruikbare set spells komen :/

Wat is eigenlijk het verschil tussen "Character respec" en "No Starting Abilities"? De eerste claimt dat je van zowel jezelf als je partymembers de stats kunt resetten en herverdelen. De tweede wordt in de openingspost aangegeven als zijnde bedoeld voor het verdelen van de punten voor je partymembers, maar in de beschrijving op DragonAgeNexus wordt alleen gerept over je eigen character, waar je alle punten naar wens kunt invullen.
Als je een nieuwe playtrough start worden er afhankelijk van je class/race/origin al een aantal talent en skills ingevuld. Dat is natuurlijk soms onhandig. De tweede mod zorgt er voor dat je die zelf in kan vullen bij je character creation. De respec mod spreek natuurlijk voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetgeen ik aan stukken zoals de Fade in Broken Circle vervelend vind, is dat het altijd het gevoel geeft van "nutteloze opvulling"; je kunt het immers onbeperkt uitbreiden met meer eilanden, of zelfs niveau's omhoog en omlaag per eiland.

Ik denk dat ik in mijn volgende playthough de Starting Abilities en Respec mod maar ga installeren; ik begrijp dat je met de Starting Abilities mod alleen je eigen char geheel kunt aanpassen, en met de respec mod alle chars (inclusief party) kunt "herindelen"? Is het dus niet zo dat je partymembers kunt "configureren" op het moment dat je ze krijgt met de Starting Abilities mod?

(Het is wel niet erg roleplaying, zo'n mods, maar ok.)

[ Voor 48% gewijzigd door Katsunami op 22-12-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:03
Katsunami schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:28:
Is het dus niet zo dat je partymembers kunt "configureren" op het moment dat je ze krijgt met de Starting Abilities mod?

(Het is wel niet erg roleplaying, zo'n mods, maar ok.)
Ja dat kan wel. Je kunt ze volledig configureren op het moment dat je ze krijgt. Je kunt zelfs als optie kiezen om ze nog geen specialisatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm. Dus je kunt ze via Starting Abilities vanaf het begin allemaal configgen, én nog eens later compleet respeccen als je toch niet tevreden bent?

Overdadig :P

Nou ja; ik ga nu mijn playthrough afmaken met de "iconische" party:

Randorin (ik, Male Elf Mage)
Morrigan
Alistair
Leliana

In de volgende party ga ik een Female Human Noble spelen, Morrigan compleet respeccen, vervang ik later Leliana door Zevran, en Alistair door Shale. (Eigenlijk vind ik Zevran best cool met zijn Frans/Engels accent, dat nog zwaarder is dan het accent van Leliana.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

s0k schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:56:
Lekker hakken met een warrior en je party lekker op defaults laten staan qua tactics.
Gisteren begonnen, en dit advies zal ik ter harte nemen. Ik heb pas 2 uurtjes gespeeld met een dwerg noble warrior, maar ik had gisteren al even een party, ik merk dat ik het fijn vind als ik hen niet (zoveel) hoef te besturen. Misschien moet ik er nog inkomen en ga ik er later wel beter mee om. 1e indruk is dat ik het wel een aardig spel vind, maar wel met een hoop gelul.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

el-jorge schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:34:
[...]

Gisteren begonnen, en dit advies zal ik ter harte nemen. Ik heb pas 2 uurtjes gespeeld met een dwerg noble warrior, maar ik had gisteren al even een party, ik merk dat ik het fijn vind als ik hen niet (zoveel) hoef te besturen. Misschien moet ik er nog inkomen en ga ik er later wel beter mee om. 1e indruk is dat ik het wel een aardig spel vind, maar wel met een hoop gelul.
subtitles aan, lezen tijdens de conversaties en snel op escape rammen als je het gelezen hebt :P
Duurde voor mij even voordat ik de juiste knop gevonden had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Waarom kan ik die Wynne niet uit mijn party schoppen? :(
Die blijft gelocked....

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Na de Mage Tower quest zou je dit gewoon moeten kunnen... Tijdens de quest is ze echter gelockt, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

woelders schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:25:
Na de Mage Tower quest zou je dit gewoon moeten kunnen... Tijdens de quest is ze echter gelockt, dat klopt.
Wynne kan je ook
spoiler:
voor de tweede keer in haar leven het licht uit d'r ogen bashen. Vlak voor dat je naar die oppermage gaat. Moet je tegen die chantry-knight zeggen dat je boven iedereen gaat afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:54:
[...]

Bij leliana wel, bij morrigan dan weer niet, hetzelfde voor zev en alistar, respectievelijk,
ok dan, nu nog ff zoeken hoe, moet zekker in kamp gebeuren, maar ze zecht maar niks er over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

woelders schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:25:
Volgens mij heb ik die al lang en breed gehaald en meegenomen in mijn team. Nu wil ze er niet meer uit :/

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 22-12-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Kun je haar niet dumpen in de kamp ? Als je de Mage Tower quest gedaan hebt, moet je toch terug kunnen gaan naar de kamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vraagje...

spoiler:
Als je de nasty hebt gedaan met Morrigan zit ik bijna op 100% en heeft ze de hoogste bonus op magic. Als je daarna weer het haar gaat praten zit ze te zeuren over hoe ze niet verliefd op je kan/wil zijn. Wat je ook antwoord...je komt minimaal op -13 en max op -35 (ofzo) uit waardoor je de max bonus weer kwijt bent. Oplossing...niet meer praten of op zoek gaan naar ontbrekende gifts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Katsunami schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:00:

In de volgende party ga ik een Female Human Noble spelen, Morrigan compleet respeccen, vervang ik later Leliana door Zevran, en Alistair door Shale. (Eigenlijk vind ik Zevran best cool met zijn Frans/Engels accent, dat nog zwaarder is dan het accent van Leliana.)
Is Zevran zoveel beter dan Leliana?

Ik speel al een tijdje met dezelfde party (Morrigan, Alistair en Leliane) en als een heuse role-player raak ik attached aan dit groepje. Zevran heb ik z'n nek doorgesneden toen hij ons ambushte en na te zijn verslagen, zo enorm arrogant bleef :)

Ik kan er wel een paar saves terug gaan als het de moeite waard is :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Zevran geeft 1 questje in Denerim ( lees een battle met de verplichte Zevran in je party tegen de Crow ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Heb je Zevran ook niet nodig om de quests te doen voor de Crows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Lijkt me niet.

En die verplichte quest met zevran is kut als je die quest tegen komt op weg naar arl howe toe. Dan heb je hem erna ook verplicht in je party :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:03
westergas schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:29:
spoiler:
Als je de nasty hebt gedaan met Morrigan zit ik bijna op 100% en heeft ze de hoogste bonus op magic. Als je daarna weer het haar gaat praten zit ze te zeuren over hoe ze niet verliefd op je kan/wil zijn. Wat je ook antwoord...je komt minimaal op -13 en max op -35 (ofzo) uit waardoor je de max bonus weer kwijt bent. Oplossing...niet meer praten of op zoek gaan naar ontbrekende gifts?
spoiler:
Nee hoor, met de juiste antwoorden krijg je geen negatieve hit. Later kun je dan met haar praten waarom ze zo in de war was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ben nu in Ogrimmar, pardon Orzammar, maar het is gewoon Ironforge.... tsk tsk... Bioware bedenk eens iets zelf. Zels de mapindeling lijkt erop, of is dit juist een homage ipv jatwerk????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mach schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:44:
Is Zevran zoveel beter dan Leliana?
Weet ik niet. Daarom ga ik hem in mijn volgende party meenemen.

Uit mijn huidige party gaat alleen Morrigan in respecced vorm mee. Ik heb het gevoel aan Wynne niet zoveel te beleven, maar misschien mag die (respecced) mee in de derde playthrough die ik ga doen als Female Dalish Elven Rogue/Ranger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Blord schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:10:
Zevran geeft 1 questje in Denerim ( lees een battle met de verplichte Zevran in je party tegen de Crow ).
spoiler:
Of hij besluit samen met die 'collega' jou weer aan te vallen, zodat hij terug kan naar de Crows. Dat deed hij bij mij, waardoor ik 'm dood moest maken :'(.

Dat was zowel uit RP-oogpunt als partysamenstelling wel een flinke teleurstelling. Misschien vond hij me gewoon nog niet aardig genoeg, maar hij stond in ieder geval wel in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
blackadder75 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:20:
Ben nu in Ogrimmar, pardon Orzammar, maar het is gewoon Ironforge.... tsk tsk... Bioware bedenk eens iets zelf. Zels de mapindeling lijkt erop, of is dit juist een homage ipv jatwerk????
Ga eens naar de bioware forums jij. Daar verzamelen de WoW verslaafden om te klagen dat Dragon Age geen WoW is. (Mijn afkeer van WoW spelers is daar tot een heel nieuwe hoogte gestegen, WHINERS dat het zijn).
Dwarves leven in grotten ja. Tolkien schreef het zo, DnD omschrijft het zo. Hell...de layout lijkt wel uit Dwarf Fortress te komen. Suggereren dat het iets van WoW is, is ronduit beledigend.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 23-12-2009 00:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
a. Ik speel al sinds 2007 geen wow

b. Ik vond het niet erg, het is geen klacht vandaar ook mijn opmerking, misschien is het wel een homage ?

Veel belangrijker, welke Dwerg zal ik eens gaan steunen. Tot nu toe wil ik ze het liefst allebij hun baard laten opeten, bij Andraste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het is geen klacht? Het komt gewoon over als zeiken, zeker omdat je Bioware ervan beschuldigt dat ze zelf niks nieuws bedenken. Als ik eerlijk ben heeft Bioware veel meer toegevoegd aan roleplaying games dan WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet trouwens kwijt dat ik dit een super tof spel vind! Alleen jammer dat er geen mounts zijn

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
kom nou, je moet wel erg blind zijn om de overeenkomsten van die dwergen niet te zien, maar blijkbaar had ik het wat anders moeten opschrijven om hier niet op zere teentjes te trappen . Het was helemaal niet zo negatief bedoeld als het blijkbaar overkomt hier. Ik denk dat Bioware dit dan ook echt met een vette knipoog geeft gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 07:30
Ik heb voor het eerst spijt van een keuze die ik gemaakt heb, in Redcliffe.

spoiler:
Heb in die castle de zoon van Arl Eamon gedood, Connor ofzoiets. Ik had geen andere optie had ik het idee, want die blood mage in de kelder had ik al vermoord, en ik ben de mage tower al voor Redcliffe gaan doen, dus in the fade kon ik ook niet meer... of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hi-Sintar schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:14:
Ik heb voor het eerst spijt van een keuze die ik gemaakt heb, in Redcliffe.

spoiler:
Heb in die castle de zoon van Arl Eamon gedood, Connor ofzoiets. Ik had geen andere optie had ik het idee, want die blood mage in de kelder had ik al vermoord, en ik ben de mage tower al voor Redcliffe gaan doen, dus in the fade kon ik ook niet meer... of wel?
als je met de mages geside hebt wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
blackadder75 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:20:
Veel belangrijker, welke Dwerg zal ik eens gaan steunen. Tot nu toe wil ik ze het liefst allebij hun baard laten opeten, bij Andraste!
Ik vond dit ook een lastige keuze, omdat er zo weinig is om die keuze op te baseren. V.z.i.w kun je niet echt uitvinden wie hier nu de good guy of bad guy is, maar het zou kunnen dat ik iets gemist heb natuurlijk. Heb uiteindelijk in mijn eerste playthrough willekeurig voor Harrowmont gekozen, daarom zal in mijn huidige playthrough Bhelen de gelukkige zijn. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
s0k schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:25:
Lijkt me niet.

En die verplichte quest met zevran is kut als je die quest tegen komt op weg naar arl howe toe. Dan heb je hem erna ook verplicht in je party :')
volgens mij kon ik direct na die battle mijn radial menu (PS3) gebruiken om mijn party samenstelling terug te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Amras schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:25:
[...]

Ik vond dit ook een lastige keuze, omdat er zo weinig is om die keuze op te baseren. V.z.i.w kun je niet echt uitvinden wie hier nu de good guy of bad guy is, maar het zou kunnen dat ik iets gemist heb natuurlijk. Heb uiteindelijk in mijn eerste playthrough willekeurig voor Harrowmont gekozen, daarom zal in mijn huidige playthrough Bhelen de gelukkige zijn. Ben benieuwd!
Een paar pagina's terug is hier een discussie over geweest, daar is duidelijk neergezet wat de verschillen zijn. Maar als je geen dwarven origin hebt is het idd kiezen tussen twee kwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Tsurany schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:45:
[...]

Een paar pagina's terug is hier een discussie over geweest, daar is duidelijk neergezet wat de verschillen zijn. Maar als je geen dwarven origin hebt is het idd kiezen tussen twee kwaden.
Ok, dwarven origins heb ik inderdaad nog niet gespeeld. Misschien binnenkort maar eens doen, ook om de achievements te halen natuurlijk. Bedankt voor de verwijzing zonder spoilers. ;)

spoiler:
Gisteren de Fade toch maar doorgebanjerd, ondanks dat ik er geen zin in had. Gaat de derde keer toch een stuk sneller, al moet je als archer wel uitkijken op sommige plekken. Gelukkig had ik snel de Spirit Form en dan gaat het een stuk makkelijker.

Na de Fade heb ik Uldred nog even omgelegd. Toch nog best een lastig gevecht, al doet 'ie niet onverwacht veel schade ofzo, dus je kunt rustig een health poultice gebruiken als je health laag is. Eerste poging gelijk neer, zonder doden in m'n party. Moet wel eerlijk bekennen dat ik na drie keer dit gevecht gedaan te hebben nogsteeds geen idee heb wat die Littany van nogwattus doet. Gebruik hem voor de vorm wel af en toe, maar zie er eigenlijk geen effect van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Zo, gister uitgespeeld.. vond het niet echt een "epic" ending of zo, maar wel een heel goed spel; je wil echt continu spelen vanaf het begin al :) Denk dat ik het nog wel een keer op hard/nightmare ga spelen. Ik wacht in ieder geval nu al op de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackadder75 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:54:
kom nou, je moet wel erg blind zijn om de overeenkomsten van die dwergen niet te zien, maar blijkbaar had ik het wat anders moeten opschrijven om hier niet op zere teentjes te trappen . Het was helemaal niet zo negatief bedoeld als het blijkbaar overkomt hier. Ik denk dat Bioware dit dan ook echt met een vette knipoog geeft gedaan.....
Een vette knipoog ja... Er zijn verwijzingen naar meerdere games dan Wow. Kijk maar eens op de wikia pagina.
Persoonlijk vind ik Lotheringen wel de beste :)
Laten we het erop houden dat de makers geïnspireerd zijn door verschillde films / games. Voor het verhaal heeft het wat mij betreft niet veel invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Wow. Heb dit spel gister avond voor het eerst gespeeld en ben pas ergens diep in de nacht gestopt :P

Wat een goed verhaal en eindelijk eens een moeilijkheidsgraad waarbij je moet nadenken (of iig niet zomaar gaan rushen). Heb een hele tijd geen RPG's gespeeld maar dit spel is echt goed :)

Ik ben momenteel nog maar level 6 ofzo. Doe het lekker rustig aan en laat me lekker meenemen in het verhaal.

Maar hoe werken die tactics die je per personage kan instellen. Ik span hier echt niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is toch heel simpel? Je kiest een event en vervolgens de reactie die daarop moet volgen.
If surrounded by 3 enemy's then whirlwind bijvoorbeeld. If ally health <50% then heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
aha k snap hem :P. Is idd erg simpel maar ik zat heel anders te denken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
tactics:

Het werkt pas lekker als je characters een grotere lijst hebben. Dus als je dit wilt gebruiken moet je af en toe een puntje in advanced tactics stoppen

Heb je namelijk maar 4 of 5 regels, dan kun je gewoon niet genoeg nuttige abilities kwijt om een beetje allround gedrag in te stelllen.

In het begin van het spel, vooral: Als: Bijna Dood Dan: Drink drankje

De standaard isntellingen zoals 'Controller' of 'Healer' werken best goed vind ik, die kun je gewoon uitproberen, en dan eventueel een of twee regels aanpassen aan je voorkeur.

Ik heb nu een paar characters op 9 of 10 regels, en die kunnen zich nu prima redden in hun eentje, vooral met healen is dat prettig. Het enige nadeel is, dat ze zo wel zwaar verslaafd raken aan mana drankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Mwah in die 4-5 regels kan je wel de basis kwijt. Welke ability's standaard geactiveerd moeten worden voor ze in een gevecht komen. De rest doe ik toch liever zelf tijdens combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf kan ik me na 10 jaar nog steeds niet goed afvinden met 3D-spellen; ik zit nog steeds de helft van het spel in de area-map om te kijken waar ik ben, en als ik niet in de area-map zit, speel ik van de overblijvende helft weer een deel, kijkend naar de kaart rechtsboven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Tsurany schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:11:
Mwah in die 4-5 regels kan je wel de basis kwijt. Welke ability's standaard geactiveerd moeten worden voor ze in een gevecht komen. De rest doe ik toch liever zelf tijdens combat.
Ja, maar als ik straks voor een tweede keer ga spelen, dan ben ik maar wat blij als ik een boel gevechten op de automatische piloot kan doen, dan maar wat minder efficiënt, maar het scheelt een boel tijd. De meest interessante gevechten met bv eindbosses doe ik dan wel weer wat meer manueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Laatst online: 03-08 22:00
Ik neem aan dat er nog meer delen aan komen van dragon age, als je zo naar het verhaal kijkt en de map.
Maar is der verder al informatie over uit ? want ik kan er niet op wachten ( ik bedoel niet de dlc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
ok, eerste keer klaar en Leliana is echt maximaal blij met mij, maar hoe krijg ik haar zover voor een romantische nacht, kan niks meer tegen haar zeggen behalve hallo, en tja lukt echt niet, ben zelf nu een Femail elf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou ik niet weten, maar Leliana is inderdaad wel makkelijk te paaien wat betreft hoe aardig ze je vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bij Leliana is het niet genoeg om haar affection in het laatste vakje te krijgen, deze moet echt helemaal 100% zijn.
Dus uiterst rechts in het witte vakje.
probeer eens eens al je gifts aan haar te geven of dat werkt, kun je daarna altijd nog je save herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

M a r c o schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:08:
bij Leliana is het niet genoeg om haar affection in het laatste vakje te krijgen, deze moet echt helemaal 100% zijn.
Dus uiterst rechts in het witte vakje.
probeer eens eens al je gifts aan haar te geven of dat werkt, kun je daarna altijd nog je save herladen.
Dat vraag ik me af, ik had al snel een 'adore' status met Leliana en wat later in het spel 'love' en bij beiden stond de affection niet op 100%. Het komt met name door een aantal dialogen die je voert met je companions of je uiteindelijk een romance krijgt of niet. Kan me herinneren dat het bij Leliana begon met een opmerking over haar haar ofzo :*)

spoiler:
Zie o.a. ook http://dragonage.wikia.com/wiki/Romance waar een en ander staat uitgelegd

[ Voor 9% gewijzigd door XXlerator op 27-12-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
ze is 100% heb al wel een keer dat ze wat over mijn haar zij en zo, en toen aangegeven dat ik het niet erg vond, (stond ok stukje over femail femail, had denk ik dus die moeten kiezen zekker :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

gulie schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:41:
ze is 100% heb al wel een keer dat ze wat over mijn haar zij en zo, en toen aangegeven dat ik het niet erg vond, (stond ok stukje over femail femail, had denk ik dus die moeten kiezen zekker :( )
Klopt, daar begint het inderdaad mee. Geen idee of je nog een keer die kans krijgt. Vind het wel schattig, die female-female relatie met Leliana. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik ben begonnen als dwarven noble warrior. Ben nu net bij het moment dat je zelf kan kiezen waar je het eerst op de map heen gaat. Ik vind het upgraden enz maar lastig. Moet je ergens specifiek voor kiezen. Ik ben nu vooral sword + shield aan het ontwikkelen, maar heb ook een dual-wield ding gekozen en 2 two-handed dingen. Als ik het zo lees is dit misschien niet helemaal handig. Daarnaast heb ik heel veel dingen in mijn inventory waarvan ik eigenlijk niet weet wat je ermee moet, zoals allerlei kruiden, moet je die bewaren voor bijv. Morrigan ofso? Mijn party is nu Morrigan, Alistair en nog een vrouwtje, ik geloof Leliana.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

el-jorge schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:18:
Ik ben begonnen als dwarven noble warrior. Ben nu net bij het moment dat je zelf kan kiezen waar je het eerst op de map heen gaat. Ik vind het upgraden enz maar lastig. Moet je ergens specifiek voor kiezen. Ik ben nu vooral sword + shield aan het ontwikkelen, maar heb ook een dual-wield ding gekozen en 2 two-handed dingen. Als ik het zo lees is dit misschien niet helemaal handig.
Tip!

Character Respec mod *O*

Niet *helemaal* eerlijk maar wel zo handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er al iets bekend over de nieuwe DLC, Return to Ostagar?
Die zou toch met de feestdagen uitkomen, dacht ik? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

westergas schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:36:
[...]

Tip!

Character Respec mod *O*

Niet *helemaal* eerlijk maar wel zo handig ;)
Ik speel op de PS3

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Heb nu bij de Dwergen gekozen voor de Provings en niet voor de Prince...geen idee of ik daarmee de goede keuze heb gemaakt :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Hangt van je definitie van goed af.
Bovendien kan je een stukkie terug lezen en daar staat precies uitgelegd hoe dat in elkaar zit.

[ Voor 58% gewijzigd door Tsurany op 28-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 07:30
el-jorge schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:18:
Ik ben begonnen als dwarven noble warrior. Ben nu net bij het moment dat je zelf kan kiezen waar je het eerst op de map heen gaat. Ik vind het upgraden enz maar lastig. Moet je ergens specifiek voor kiezen. Ik ben nu vooral sword + shield aan het ontwikkelen, maar heb ook een dual-wield ding gekozen en 2 two-handed dingen. Als ik het zo lees is dit misschien niet helemaal handig. Daarnaast heb ik heel veel dingen in mijn inventory waarvan ik eigenlijk niet weet wat je ermee moet, zoals allerlei kruiden, moet je die bewaren voor bijv. Morrigan ofso? Mijn party is nu Morrigan, Alistair en nog een vrouwtje, ik geloof Leliana.
Bij mages maakt het niet uit dat je in verschillende "lijnen" specialiseerd, maar bij een warrior zou ik toch 1 specialisatie aanhouden... Dus alleen sword/shield of alleen 2 handed of dual wield. Anders kom je nooit aan de 4de lijns abbilities die toch meestal de beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Laatst online: 03-08 22:00
anandus schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:50:
Is er al iets bekend over de nieuwe DLC, Return to Ostagar?
Die zou toch met de feestdagen uitkomen, dacht ik? :)
Ik las op het dragon age forum , dat de dlc goed moet worden gekeurd voor alle platforms....
Xbox en PS3 , meestal duurt dat te lang. Zoek maar naar andere games, waar bij de pc games als eerst de nieuwste patch hadden. Maar het duurt te lang ....arggg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Ik vraag me af of er vanuit de community ook expansions gemaakt zullen worden, dan bedoel ik dus nieuwe werelden, nieuwe storyline, maar niet door bioware zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja dat zal gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Hi-Sintar schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:37:
[...]

Bij mages maakt het niet uit dat je in verschillende "lijnen" specialiseerd, maar bij een warrior zou ik toch 1 specialisatie aanhouden... Dus alleen sword/shield of alleen 2 handed of dual wield. Anders kom je nooit aan de 4de lijns abbilities die toch meestal de beste zijn.
Ik denk dat ik nog niet teveel schade heb opgelopen. Ik zit toch te overwegen opnieuw te beginnen, maar dat kost weer zoveel tijd, ben nu net lekker op weg.

Iemand nog iets over wat je met al die dingen in je inventory moet, zoals allerlei kruiden, moet je die bewaren voor bijv. Morrigan ofso?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
el-jorge schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:12:
[...]

Iemand nog iets over wat je met al die dingen in je inventory moet, zoals allerlei kruiden, moet je die bewaren voor bijv. Morrigan ofso?
Je kunt veel dingen negeren. Een deel is nodig voor vergif, alleen nuttig als je dat leuk vind en een karakter uitrust met poison skill. Een deel is om allerhande zalfjes te maken, die je bv eventjes een betere resistance tegen electricy / cold / fire etc geven. Als je niet op de allerhoogste moeilijkheidsgraad speelt is het allemaal vrij nutteloos vind ik.

Ik heb dagenlang braaf alles verzameld om uiteindelijk te ontdekken dat ik het eigenlijk nooit gebruik.

Het enige wat je moet bewaren zijn de ingrediënten voor Health en Mana potions, de rest om de zoveel tijd bij een handelaar dumpen, al krijg je er ook niet meer dan een knaak en een bos wortels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackadder75 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:27:
[...]

Je kunt veel dingen negeren. Een deel is nodig voor vergif, alleen nuttig als je dat leuk vind en een karakter uitrust met poison skill. Een deel is om allerhande zalfjes te maken, die je bv eventjes een betere resistance tegen electricy / cold / fire etc geven. Als je niet op de allerhoogste moeilijkheidsgraad speelt is het allemaal vrij nutteloos vind ik.

Ik heb dagenlang braaf alles verzameld om uiteindelijk te ontdekken dat ik het eigenlijk nooit gebruik.

Het enige wat je moet bewaren zijn de ingrediënten voor Health en Mana potions, de rest om de zoveel tijd bij een handelaar dumpen, al krijg je er ook niet meer dan een knaak en een bos wortels voor.
Wat ik zelf doe, is het levelen van herbalism en poison making op een character, zo kan je nog iets met die ingredienten en als je het slim aanpakt kan je er ook nog flink veel aan verdienen. Bij voorkeur Morrigan, die begint al met herbalism en heb ik niet graag in mn party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
*O* ik heb vandaag mijn DA:O Collectors Edition binnen gekregen oftewel vanavond beginnen met spelen!

Heb expres gewacht met het kopen van DA:O aangezien ik veel te veel andere games had liggen maar ik heb er nu toch zeker wel zin in! Dit moet me ook zeker wel zoet kunnen houden tot aan Mass Effect 2 :)
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste