Op nightmare is het vrij eenvoudig vind ik, ben heel Orzammar doorgekomen op nightmare en zelfs tegen
Branka hoefte ik niet een keer te reloaden en leefde iedereen nog. Het is echt een kwestie van de juiste skills kiezen. Neem bijvoorbeeld Shale, als je die in Rock Mastery zet heeft hij Earthen Grasp iedereen kan freezen zodat je ze effe snel af kan maken. En in die achterbuurten kan je dan die Rock Barrage gebruiken voor de archers en Hurl Rock om nog eens extra damage te doen. Dan snel switchen naar Pulverizing Blows en iedereen klop geven met flink wat rake klappen.
Gebruik Morrigan met Cone of Cold en Virulent Walking Bomb. Cone of Cold kan enemy's vlakbij freezen, laat vervolgens je DPS'er of Shale ze een rake klap geven zodat ze in 1x shatteren. Virulent Walking Bomb op een archer, zodra die dood gaan door Rock Barrage en Hurl Rock ontploft hij en doet hij iedereen om zich heen ook damage. Gebruik Death Syphon om je mana bij te laten vullen en Mind Blast om bij je melee units te staan en iedereen om hun heen te stunnen.
Voor een Warrior is Dual Weapon Sweep heerlijk, flink wat damage aan meerdere vijanden. Later zorgen dat je Momentum krijgt, heerlijk snel rammen met je wapens en Whirlwind om nog meer damage aan iedereen om je heen te doen. Mijn Dwarf is level 15, daarmee Orzammar uitgespeeld en die had op het eind dus Dual Weapon Mastery waardoor hij twee one-handed weapons kon dragen, heeft nu 2 axes met elk 3 runestones. Doet dus epic damage, zeker met Momentum aan.
Een boogschutter is vrij goed mee te spelen maar je moet wel een aantal ability's hebben. Ga NIET voor rapidshot maar zoek een boog met rapidshot, dan heb je wel de voordelen maar niet de nadelen, dus nog wel criticals. En ability's zoals Scattershot om hele groep uit te schakelen. En Supressing fire op sterke vijanden, doet een penalty aan hun attack en stacked, dus veel schoten zorgt voor steeds meer penalty's to attack.
En als ze je Warrior voorbij lopen zorg dan dat hij Threaten heeft aanstaan (verplicht eigenlijk voor elke warrior) en zorg dat hij zware armor heeft, daar komen ze op af. En voor Two Handed, zorg dat je Two-Handed sweep krijgt, doet ook heerlijk damage en knocked iedereen achteruit. En voor Weapon and Shield zorg voor Shield Wall, heerlijk amper damage ontvangen en veel uitdelen.
Ander idee is de Reaver specilization. In je tactics aanzetten dat zodra zijn health onder de 50% komt hij Devour doet, dan healed hij zichzelf met dode enemy's, heerlijk in grote groepen.
En onderschat de waarde van health en mana regeneration niet op items, in lange gevechten zeker de moeite waard.
Belangrijk is echt zorgen dat je zoveel mogelijk tactics hebt die echt nuttig zijn.
Amras schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:11:
[...]
Met een grote groep die van een afstand op je afkomen cast ik meestal eerst een fireball om ze op de grond te kegelen en mij wat tijd te geven om Blizzard te casten. Dan zullen er redelijk wat bevroren zijn en degene die er wel uitlopen kun je makkelijk met focus fire afmaken. Komen er teveel? Gebruik dan Cone of Cold op een slimme manier om er zoveel mogelijk te freezen. Crowd control is de key.

Nadeel is wel dat de fire damage over time van fireball direct stopt zodra je Blizzard op ze kast.
Een tip in het algemeen, de respec mod. Je characters vanaf level 1 samenstellen zoals jij zelf wilt en niet vanaf het level dat je ze krijgt, zo hebben ze weinig nutteloze ability's die je toch niet gebruikt. Snap niet dat ze het eruit hebben gehaald, zat er in Kotor wel in dacht ik, gewoon vanaf begin je character levelen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Tsurany op 14-12-2009 11:26
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N