Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sporedd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:28:
Ben ik niet helemaal met je eens, als ik haar de opdracht geeft om die staf in te leveren gebeurt dat toch gewoon. :)
Nou... als het Real Life was geweest, dan kon je opdrachten geven wat je wil, van mij zou je die staff niet krijgen :P Ik moet even kijken hoe ik het heb verdeeld, volgens mij draagt Morrigan nu Wynne's robes, ik heb de staff, maar ik heb ook nog ergens andere robes vandaan gehaald.

In elk geval kan ik niks met Wynne, met mijn manier van spelen. Bij de tweede playthrough installeer ik een respec mod, zodat ik characters vanaf het begin kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Tsurany schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:37:
[...]

Updates kan het wel ontvangen, je eigen mods installeren gaat niet.
Microsoft laat een developer niet zo snel een game updaten. En volgens mij ook met een data limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Willybubba schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:52:
spoiler:
Wel beetje irritant dat je op het laatste stukje ineens een partymember moet vervangen voor Oghren, mijn goed op elkaar ingespeelde party werd abrupt uit elkaar gerukt :p Ik had ook helemaal goeen goed spul voor 'm klaar, hij ging dus vrij vaak dood. Ik denk dat ik wel zo'n 5 Lesser Injury Kits op die knul heb gebruikt. Maar goed, nu is m'n groepje weer compleet. Vanavond Shale's persoonlijke quest maar ff doen.
Haha ja ik liep met 1 vast groepje rond, en de spullen van de rest van de figuren had ik allemaal verkocht, dus ik moest op het einde verdedigen met 2 naakte gasten 8)7

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pica schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:22:
[...]

Haha ja ik liep met 1 vast groepje rond, en de spullen van de rest van de figuren had ik allemaal verkocht, dus ik moest op het einde verdedigen met 2 naakte gasten 8)7
spoiler: einde
Wat gebeurt er eigenlijk op het einde als je een groot deel van je team laat gaan?
- Je geeft niks om honden en red hem niet
- Wynne is een mage en moet dood
- Zevran probeerde je te vermoorden en je bedankt hem daarvoor op een toepasselijk manier
- Je gaat niet lopen ouwehoeren om een control rod achterna te gaan.
- Leliana stierf toen je de ashes wou vervuilen
Even tellen. Jij, Alistair, morgain, ohgren gaan de draak achterna. Hoe doe je dan het andere deel?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 11-12-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 11-12-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Katsunami schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:11:
Worden de codexdelen op de 360 niet goudkleurig knipperend omlijnd als je ze nog niet hebt gelezen?
...
Dat wel maar je moet per bericht naar beneden scrollen om ze te zie, dus je weet dat daaronder een ongelezen bericht zit en je ziet er een aantal, maar je scroll niet met de scroll bar maar per bericht dus je moet goed onthouden welke je wel en niet gelezen hebt zeker omdat er na een tijdje zoveel is dat je ze echt niet meer aan de eerst 5 regels herkent (en sommige met de zelfde regels beginnen, zo van die ken ik toch al, pas op het laats een ander kant op :D )

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmzzz... hier op de PC licht niet alleen de grote kop in de codex op, maar elk bericht dat niet gelezen is, is voorzien van een knipperende goudkleurige rand. Je hoeft dus zeker niet te onthouden welk je wel en niet hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
Hij licht wel op, maar je kunt allen maar scrollen door naar het volgende bericht te gaan, en daarmee dus net voor het ziet (omdat deze net onder de box staat) gelezen word weergegeven.
En dat moet ik zeggen is wel vervelend soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Zo, nog geen zin gehad om het laatste gevecht te doen dus dan maar even alle Origins gedaan. Met de human noble warrior en de Dalish rogue elf ben ik 2 nieuwe playthroughs begonnen.

Even een vraag betreft de Mabari in Ostagar:

spoiler:
In mijn eerste playthrough ben ik hem helemaal vergeten, dus ik zou hem nu graag hebben met de Elf. Ik ben het bloemetje geweest gaan halen, dit terug gegeven aan de kennelmaster, maar nu kan ik niks meer doen. De kennelmaster zegt me terug te komen NA het gevecht, maar ik betwijfel ten zeerste of de kennelmeester + hond er dan nog gaan zijn. En toen ik even verder speelde - op weg naar de Tower of Ishal - was hij al verdwenen. Mis ik hier iets?

En issue number 2 (betreft een achievement / trophy in de Mage tower)

spoiler:
Met de human noble ondertussen al de Mage tower schoongeveegd, maar ik kreeg de trophy niet om de kant van de Templar's te kiezen. Op het moment dat ik bij Cullen kwam, heb ik besloten om hem te helpen en de mages te doden. Wynne keerde zich tegen ons, dus ze kreeg een ticketje eeuwige jachtvelden. Toen met zijn drietjes Uldred een kopje kleiner gemaakt, en samen met Irving teruggegaan. Daarna gesproken met de Knight-Commander, en hij vertelde me dat ik voor hulp bij Irving moet zijn, die me zei dat hij de Mages zal laten helpen. Ik verwachtte de trophy 'Siding with the Templar's of iets in die aard, en de hulp van de Templars. Blijkt niet zo te zijn, terwijl ik wel Wynne kwijt ben.
Ik heb nog een save staan van net na de Fade, dus herladen kan ik nog. Iemand een idee wat ik verkeerd deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Anoniem: 255271 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:48:
Even een vraag betreft de Mabari in Ostagar:

spoiler:
In mijn eerste playthrough ben ik hem helemaal vergeten, dus ik zou hem nu graag hebben met de Elf. Ik ben het bloemetje geweest gaan halen, dit terug gegeven aan de kennelmaster, maar nu kan ik niks meer doen. De kennelmaster zegt me terug te komen NA het gevecht, maar ik betwijfel ten zeerste of de kennelmeester + hond er dan nog gaan zijn. En toen ik even verder speelde - op weg naar de Tower of Ishal - was hij al verdwenen. Mis ik hier iets?
Gewoon doorspelen, je hebt niks gemist, komt nog.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 13:00
Katsunami schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:22:
Er zit een bug in The Raw Fade.

Je kunt door een van de deuren gaan, terwijl je de vorm niet hebt die nodig is om erdoorheen te komen. Dan zit je vast in een kleine kamer met een schip, waar je niet meer uit komt. Ik ben op zoek moeten gaan hoe ik uit die kamer kom, maar dat komt neer op het laden van een eerdere save... en nu ben ik ook nog een spoiler of 4-5 tegengekomen :(
Toevallig heb ik dat eergister ook gedaan. Ik ging voor die deur staan in muis vorm, en belandde zo aan de andere kant waar ik een mooie upgrade mogelijkheid zag. Ik kan echter wel door die deur terug door op een of andere rietstengel te drukken ofzo die voor de deur hing. De hitbox daarvan was extreem klein en hij lichtte ook niet op met Tab, maar ik kon er zo weer wel uitkomen. In normale vorm was ik toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Anoniem: 255271 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:48:
Zo, nog geen zin gehad om het laatste gevecht te doen dus dan maar even alle Origins gedaan. Met de human noble warrior en de Dalish rogue elf ben ik 2 nieuwe playthroughs begonnen.

En issue number 2 (betreft een achievement / trophy in de Mage tower)

spoiler:
Met de human noble ondertussen al de Mage tower schoongeveegd, maar ik kreeg de trophy niet om de kant van de Templar's te kiezen. Op het moment dat ik bij Cullen kwam, heb ik besloten om hem te helpen en de mages te doden. Wynne keerde zich tegen ons, dus ze kreeg een ticketje eeuwige jachtvelden. Toen met zijn drietjes Uldred een kopje kleiner gemaakt, en samen met Irving teruggegaan. Daarna gesproken met de Knight-Commander, en hij vertelde me dat ik voor hulp bij Irving moet zijn, die me zei dat hij de Mages zal laten helpen. Ik verwachtte de trophy 'Siding with the Templar's of iets in die aard, en de hulp van de Templars. Blijkt niet zo te zijn, terwijl ik wel Wynne kwijt ben.
Ik heb nog een save staan van net na de Fade, dus herladen kan ik nog. Iemand een idee wat ik verkeerd deed?
spoiler:
Je moet als je met Irving terugkeert dialoogoptie 2 kiezen denk ik (dat je toch liever het zekere voor het onzekere neemt en al de resterende mages laat controleren door de chantry) Dan offert Irving zich op en worden ze weggebracht en krijg je de 'sided with the templars' achievement. :)

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:52:
[...]

Gewoon doorspelen, je hebt niks gemist, komt nog.
Ok, ik voel me een stuk meer gerust nu :)
Auspex schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:32:
[...]

spoiler:
Je moet als je met Irving terugkeert dialoogoptie 2 kiezen denk ik (dat je toch liever het zekere voor het onzekere neemt en al de resterende mages laat controleren door de chantry) Dan offert Irving zich op en worden ze weggebracht en krijg je de 'sided with the templars' achievement. :)
Ach zo, dan heb ik deze optie blijkbaar gemist. Vanavond eens kijken om dat stuk opnieuw te doen :)

Bedankt allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Wat een spel zeg :P. Ben al 2 weken vrij en heb er zeker al 30 uur in gestoken maar ben nog niet klaar.... Nog even genieten dus. Ben nu de elven aant t verenigen; de rest heb ik al gehad.

Zal wel niet heeel lang meer duren nu denk ik :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roxors schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:54:
Toevallig heb ik dat eergister ook gedaan. Ik ging voor die deur staan in muis vorm, en belandde zo aan de andere kant waar ik een mooie upgrade mogelijkheid zag. Ik kan echter wel door die deur terug door op een of andere rietstengel te drukken ofzo die voor de deur hing. De hitbox daarvan was extreem klein en hij lichtte ook niet op met Tab, maar ik kon er zo weer wel uitkomen. In normale vorm was ik toen.
Dat is dus een bug. Aangezien je door een Spirit Portal heen moet, zou je er in muisvorm niet doorheen moeten kunnen. Je hebt de Spirit Form nodig die op een ander eiland te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:25
HD texture mod. Nog niet geprobeerd, maar ik zet hem wel alvast neer.
Klik me

p.s. 1,4GB

En een vraagje.
Nu heb iik dus een originele DA. Maar om te spelen moet ik dus steeds die DVd in de computer frotsen. Hou ik niet van. Loop ik risico als ik een no-dvd file gebruik? En met risico bedoel ik op mijn account/DLC.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 12-12-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik moet zeggen dat het spel wel makkelijk(er) wordt hoe verder je bent. Waar ik eerst nog een gevecht 10 keer moest proberen heb ik nu zoveel crowd control skills dat ik er in 1 keer doorheen ros op "Hard".

Dit zal ook door de update komen, want ik ben een rogue en nu telt mijn dexterity mee voor dagger-damage. Hiervoor waren revenants soms onmogelijk omdat ik ze niet kon raken, en nu gaan ze zo neer.

Alleen de grimoire voor Morrigan blijft wel pittig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

maartend schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:23:
Nu heb iik dus een originele DA. Maar om te spelen moet ik dus steeds die DVd in de computer frotsen. Hou ik niet van. Loop ik risico als ik een no-dvd file gebruik? En met risico bedoel ik op mijn account/DLC.
Als je gaat patchen heb je een probleem, want in de updated exe zitten uiteraard wel weer die checks ingebakken. Verder zou er in principe nergens naar gekeken worden als je online gaat, immers is de DLC van Electronic Arts ook bedoeld om ook nog wat centjes te verdienen aan games die niet geheel legaal zijn geïnstalleerd, volgens John Riccitiello.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:25
mindcrash schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:33:
[...]

Als je gaat patchen heb je een probleem, want in de updated exe zitten uiteraard wel weer die checks ingebakken. Verder zou er in principe nergens naar gekeken worden als je online gaat, immers is de DLC van Electronic Arts ook bedoeld om ook nog wat centjes te verdienen aan games die niet geheel legaal zijn geïnstalleerd, volgens John Riccitiello.
heb al een omweg. Nieuwste versie (4.0x) van gamejackal blijkt er wel mee te werken. Dat proggie heb ik 30 jaar geleden ooit eens aangeschaft, juist voor dit soort zaken. Enkel DA werkte er nog niet mee, al mijn andere games wel. Ikkuh dus weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet de Statement of Defiance gelezen in de Warden's Keep, er zitten een paar grappige namen bij :D

spoiler:
Jason sans les Argonauts _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik bedacht iets geniaals, met die mod dat je je characters vanaf level 1 kan samenstellen wanneer je ze krijgt. Wat dacht je van Whine en Morrigan en dan zelf als mage gaan. Dan heb je vanaf level 7 gewoon 3 Arcane Warriors en vanaf level 14 3 Arcane Warriors met Spirit Healing erbij. Dan geef je ze het meest epic armor dat er is, twee zwaarden zodat je het vol kan stampen met runes. Dan heb je een leger dat gewoon echt alles aan kan :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whine :P

Is dat een gevoel bij Wynne, of een typfout? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 21:19
Tsurany schreef op zondag 13 december 2009 @ 01:32:
Ik bedacht iets geniaals, met die mod dat je je characters vanaf level 1 kan samenstellen wanneer je ze krijgt. Wat dacht je van Whine en Morrigan en dan zelf als mage gaan. Dan heb je vanaf level 7 gewoon 3 Arcane Warriors en vanaf level 14 3 Arcane Warriors met Spirit Healing erbij. Dan geef je ze het meest epic armor dat er is, twee zwaarden zodat je het vol kan stampen met runes. Dan heb je een leger dat gewoon echt alles aan kan :o
Been there, doing that ;)
Maar dan met blood mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Katsunami schreef op zondag 13 december 2009 @ 02:51:
Whine :P

Is dat een gevoel bij Wynne, of een typfout? :P
Dat is een gevoel bij Wynne ja, stom oud zeikwijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 21:19
Perfecte nieuwe mod:

Adopted
http://www.dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=201

Kun je als willekeurig race en class elke origin spelen!
En ik zag er al tegenop om geen mage te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hey mede-tweakers.

Helemaal vergeten dit topic eens te bezoeken, terwijl ik toch iedere dag de frontpage bezoek.

Anyway, voor degene onder ons die Nightmare te makkelijk vinden heb ik al een tijdje een mod uitgebracht

Nightmare Plus

social site: http://social.bioware.com/project/667/
website: http://www.jramods.com
wiki: http://wiki.jramods.com

Enjoy! :Y) En laat me gerust weten welke features jullie graag in de mod zouden willen terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat is best evil, al ben ik het wel aan het overwegen. Mijn tweede playtrough (op hard) is echt wel te gemakkelijk en de "gewone" nightmare lijkt me niet zoveel moeilijker.

Een subtiele tweak die je misschien nog kan doen is de cooldown van je potions gedeeld maken. Momenteel kan je een minor poultice nemen en direct daarna een normal poultice aangezien ze een verschillende cooldown timer gebruiken: Laat ze allemaal (zowel mana als health) dezelfde cooldown timer delen.

Wanneer ik mezelf er ooit mee ga kwellen zal het wel in combinatie met de respec mods zijn, zodat ik toch men skills perfect kan tweaken :p

*edit* heb je mod in de TS gezet :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 14-12-2009 00:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Laatst online: 23-11-2024
Boeboe schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:12:
Dat is best evil, al ben ik het wel aan het overwegen. Mijn tweede playtrough (op hard) is echt wel te gemakkelijk en de "gewone" nightmare lijkt me niet zoveel moeilijker.

Een subtiele tweak die je misschien nog kan doen is de cooldown van je potions gedeeld maken. Momenteel kan je een minor poultice nemen en direct daarna een normal poultice aangezien ze een verschillende cooldown timer gebruiken: Laat ze allemaal (zowel mana als health) dezelfde cooldown timer delen.

Wanneer ik mezelf er ooit mee ga kwellen zal het wel in combinatie met de respec mods zijn, zodat ik toch men skills perfect kan tweaken :p
Het is inderdaad vrij bruut met deze moeilijkheidsgraad. Maar het winnen van gevechten is nu wel deste mooier en geeft je een extra goed gevoel, vooral als al je tactics goed uitpakken. Dood gaan is ook niet meer erg met deze mod, het is alleen een teken dat je het gevecht anders aan zult moeten pakken. Ik heb al veel reacties van mensen die voorheen nooit dood gingen op Nightmare en nu op Nightmare Plus al 5 tot 10x dood waren gegaan, maar toch iedere keer door andere tactics wel verder konden.

De volgende versie zal touwens ook de Shields op de schop nemen. Shields hebben nu een block chance in plaats van wat extra defense (wat in DAO neerkomt op extra evade kansen). Nu kunnen dus attacks geblocked worden (gaat (nu nog) automatisch). Hoe beter je schild hoe meer kans op blocken en verschillende types (Small Round Shield, Large Round Shield, Kite Shield, Tower Shield) zijn goed in melee attacks tegenhouden of ranged attacks tegenhouden.

De gedeelde cooldown zat in de vorige versie erin, die heb ik er echter uitgesloopt, of beter gezegd, door het verliezen van de oorspronkelijke data zat deze er in de nieuwste versie niet meer in.

In de volgende versie (ergens komende week) zijn de Health Poultices aangepast naar een Health over Time systeem, zie: http://wiki.jramods.com/packages/consumables/updates/2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bug met de Spirit Door in Raw Fade waar ik eerder over schreef, kun je omzeilen... je kunt door de deur naar binnen door rechts te klikken op een specifieke rietstengel, en vanaf de andere kant kun je er zo ook weer uit. Het is echter maar een hitpoint van een paar pixels breed en lang aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Potverdikkie, wat een verslavend spel :9
* Outerspace speelt met de warrior en met een twohanded sword. Helaas slaat hij nog niet veel raak :/

Helaas ben ik nog niet erg sterk tegen groepjes. Moet toch telkens een nieuwe manier verzinnen om groepjes vast te kunnen zetten. Helaas ben ik nog geen spell tegengekomen die AoE met cold damage doet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Outerspace schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:03:
Potverdikkie, wat een verslavend spel :9
* Outerspace speelt met de warrior en met een twohanded sword. Helaas slaat hij nog niet veel raak :/

Helaas ben ik nog niet erg sterk tegen groepjes. Moet toch telkens een nieuwe manier verzinnen om groepjes vast te kunnen zetten. Helaas ben ik nog geen spell tegengekomen die AoE met cold damage doet.
Blizzard en Cone of Cold.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
Dit weekend flink verder gespeeld en omgeving Orzammar afgerond met m'n party rond level 16. Moet zeggen dat het einde me redelijk frustreerde:

spoiler:
Nadat ik de Broodmother had afgemaakt met redelijk wat potspam, werd ik door Branka in de val gelokt. Die grotten daar aardig doorgekomen, alleen die duo's van golems kostten me wat health potions. Uiteindelijk had ik nog 1 potion over toen ik bij dat ronddraaiende geval kwam wat spirits uitspuugt en die je moet beschieten met die anvils. Nou daar zat ik dus aardig klem, kon het gevecht niet winnen en ook niet terug naar Orzammar voor nieuwe health potions. Voor het eerst de difficulty (normal -> casual) terug moeten schroeven om hier voorbij te komen. :(

Daarna er wel voorbij gekomen en doorgegaan (difficulty weer op normal). Bij de Anvil of the Void gekozen om het te vernietigen en moest dus tegen Branka vechten en vier (!) golems. Echt niet te doen. Pots spammen had weinig zin, want 1 klap en Leliana of Oghren (zit niet in vaste party, maar verplicht hier) zaten alweer laag in health. Tig keer geprobeerd, maar het had geen zin. Hield altijd Branka en 2 of 3 golems over die op me in begonnen te slaan. Uiteindelijk wilde ik toch graag door met het verhaal en heb ik difficulty weer op casual gezet; toen ging het wel (verschil is ERG groot).

Wat ik jammer vind is dat de gevechten of piss easy of ontzettend moeilijk zijn. Tot aan het einde van de Orzammar quest line heb ik echt geen problemen gehad, ging allemaal erg makkelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Helaas nog niet geunlocked op level 7, maar bedankt voor de tip :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182267

Hier had ik ook erg veel problemen, tot ik er achter kwam dat je de Lyrium kan gebruiken die daar liggen :)
Na 5 keer vs Golems (ik hielp branka) gelukt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 182267 op 14-12-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zonder al te veel problemen op nightmare te spelen? Ik ben nu op normal bezig en zodra ik een grotere groep tegenkom verlies ik altijd wel een of twee karakters. Mijn tank heb ik het beste schild en armor gegeven dat ik heb, maar gaat sneller plat dan mijn mages. Verder laat hij ook nog een hele hoop mobs lopen die dan weer recht op mijn healer afgaan. Ik ben constant pots aan het drinken om health op te houden, maar dat gaat zo snel dat ik nooit genoeg pots heb.

Trouwens Is het spel goed te spelen met een boogschutter? Ik was begonnen elf met boog maar schoot nog geen deuk in een pakje boter. Toen ben ik maar opnieuw begonnen als dual wield rogue, maar ook hier krijg ik niet het gevoel dat ik lekker bezig ben. Heeft iemand hier al geprobeerd met traps te spelen, werken die goed of helemaal niet?

Hoe pakken jullie trouwens de grotere groepen aan zoals in Denerim waar je de achterbuurten leeg moet vegen? Ik probeer met earthquake de zaak wat te vertragen maar ik wordt altijd onder de voet gelopen terwijl de hordes boogschutters mijn groep van afstand afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
RyackWerk schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zonder al te veel problemen op nightmare te spelen? Ik ben nu op normal bezig en zodra ik een grotere groep tegenkom verlies ik altijd wel een of twee karakters. Mijn tank heb ik het beste schild en armor gegeven dat ik heb, maar gaat sneller plat dan mijn mages. Verder laat hij ook nog een hele hoop mobs lopen die dan weer recht op mijn healer afgaan. Ik ben constant pots aan het drinken om health op te houden, maar dat gaat zo snel dat ik nooit genoeg pots heb.

Trouwens Is het spel goed te spelen met een boogschutter? Ik was begonnen elf met boog maar schoot nog geen deuk in een pakje boter. Toen ben ik maar opnieuw begonnen als dual wield rogue, maar ook hier krijg ik niet het gevoel dat ik lekker bezig ben. Heeft iemand hier al geprobeerd met traps te spelen, werken die goed of helemaal niet?

Hoe pakken jullie trouwens de grotere groepen aan zoals in Denerim waar je de achterbuurten leeg moet vegen? Ik probeer met earthquake de zaak wat te vertragen maar ik wordt altijd onder de voet gelopen terwijl de hordes boogschutters mijn groep van afstand afmaakt.
Met een grote groep die van een afstand op je afkomen cast ik meestal eerst een fireball om ze op de grond te kegelen en mij wat tijd te geven om Blizzard te casten. Dan zullen er redelijk wat bevroren zijn en degene die er wel uitlopen kun je makkelijk met focus fire afmaken. Komen er teveel? Gebruik dan Cone of Cold op een slimme manier om er zoveel mogelijk te freezen. Crowd control is de key. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

De spreuken Force Field en Crushing Prison zijn heel handig in zulke situaties. Mijn 2 mages hebben toevallig beide deze spells. Doe in het begin van de battle de Force Fields op de 2 sterkste tegenstanders en daarna Crushing Prisons op de 2 volgende tegenstanders. De resterende monsters kun je zo in de pan hakken met je 4 partymembers en de helpers.

Tegen de tijd dat de Force Fields uitgewerkt zijn, hou ze bevroren met Cone of Cold of Petrify totdat de Force Field spell weer beschikbaar zijn. Zo kun je de sterkste monsters voor het laatst bewaren voor een gangbang. >:). De mages kunnen hun arsenaal spells erop gooien en de fighters kunnen uitleven met hun special moves.

Beetje micromanagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Op nightmare is het vrij eenvoudig vind ik, ben heel Orzammar doorgekomen op nightmare en zelfs tegen Branka hoefte ik niet een keer te reloaden en leefde iedereen nog. Het is echt een kwestie van de juiste skills kiezen. Neem bijvoorbeeld Shale, als je die in Rock Mastery zet heeft hij Earthen Grasp iedereen kan freezen zodat je ze effe snel af kan maken. En in die achterbuurten kan je dan die Rock Barrage gebruiken voor de archers en Hurl Rock om nog eens extra damage te doen. Dan snel switchen naar Pulverizing Blows en iedereen klop geven met flink wat rake klappen.

Gebruik Morrigan met Cone of Cold en Virulent Walking Bomb. Cone of Cold kan enemy's vlakbij freezen, laat vervolgens je DPS'er of Shale ze een rake klap geven zodat ze in 1x shatteren. Virulent Walking Bomb op een archer, zodra die dood gaan door Rock Barrage en Hurl Rock ontploft hij en doet hij iedereen om zich heen ook damage. Gebruik Death Syphon om je mana bij te laten vullen en Mind Blast om bij je melee units te staan en iedereen om hun heen te stunnen.

Voor een Warrior is Dual Weapon Sweep heerlijk, flink wat damage aan meerdere vijanden. Later zorgen dat je Momentum krijgt, heerlijk snel rammen met je wapens en Whirlwind om nog meer damage aan iedereen om je heen te doen. Mijn Dwarf is level 15, daarmee Orzammar uitgespeeld en die had op het eind dus Dual Weapon Mastery waardoor hij twee one-handed weapons kon dragen, heeft nu 2 axes met elk 3 runestones. Doet dus epic damage, zeker met Momentum aan.

Een boogschutter is vrij goed mee te spelen maar je moet wel een aantal ability's hebben. Ga NIET voor rapidshot maar zoek een boog met rapidshot, dan heb je wel de voordelen maar niet de nadelen, dus nog wel criticals. En ability's zoals Scattershot om hele groep uit te schakelen. En Supressing fire op sterke vijanden, doet een penalty aan hun attack en stacked, dus veel schoten zorgt voor steeds meer penalty's to attack.

En als ze je Warrior voorbij lopen zorg dan dat hij Threaten heeft aanstaan (verplicht eigenlijk voor elke warrior) en zorg dat hij zware armor heeft, daar komen ze op af. En voor Two Handed, zorg dat je Two-Handed sweep krijgt, doet ook heerlijk damage en knocked iedereen achteruit. En voor Weapon and Shield zorg voor Shield Wall, heerlijk amper damage ontvangen en veel uitdelen.

Ander idee is de Reaver specilization. In je tactics aanzetten dat zodra zijn health onder de 50% komt hij Devour doet, dan healed hij zichzelf met dode enemy's, heerlijk in grote groepen.

En onderschat de waarde van health en mana regeneration niet op items, in lange gevechten zeker de moeite waard.

Belangrijk is echt zorgen dat je zoveel mogelijk tactics hebt die echt nuttig zijn.
Amras schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:11:
[...]
Met een grote groep die van een afstand op je afkomen cast ik meestal eerst een fireball om ze op de grond te kegelen en mij wat tijd te geven om Blizzard te casten. Dan zullen er redelijk wat bevroren zijn en degene die er wel uitlopen kun je makkelijk met focus fire afmaken. Komen er teveel? Gebruik dan Cone of Cold op een slimme manier om er zoveel mogelijk te freezen. Crowd control is de key. ;)
Nadeel is wel dat de fire damage over time van fireball direct stopt zodra je Blizzard op ze kast.

Een tip in het algemeen, de respec mod. Je characters vanaf level 1 samenstellen zoals jij zelf wilt en niet vanaf het level dat je ze krijgt, zo hebben ze weinig nutteloze ability's die je toch niet gebruikt. Snap niet dat ze het eruit hebben gehaald, zat er in Kotor wel in dacht ik, gewoon vanaf begin je character levelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Verschillende mogelijkheden dus :). Mijn hoofdtactiek bestaat dan weer uit het gebruik van glyphs. Paralyse glyph + Glyph of repulsion er achter stunt meteen een hele hoop. Als het er veel zijn cast ik tegelijk blizzard, waardoor ze een hele tijd damage krijgen: Met wat geluk zijn ze dood nog voor ze kunnen aanvallen. Zware vijanden schakel ik zoveel mogelijk uit met force field. Wanneer ze tot mij geraken direct glyph of protection casten, die een hele hoop damage vermindert.

Arcane warriors ownen trouwens zwaar. Mijn personage is een mage die de Warden Commander armor set draagt, voortdurend arcane shield actief heeft en graag de protection glyph gebruikt. Tijdens het gevecht tegen de high dragon liet ik Shale sterven door een stommiteit. Wat doe ik dan? Laat mijn mage tanken in de plaats, en ze doet nog een betere job dan Shale ook :D. Ook het spellweaver zwaard (exclusief voor arcane warriors) equipped. Coole graphics en heerlijke stats.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
Voornamelijk voor de 360 spelers onder ons.
Maar ik zit nu in de tunnels, en heb een stom dronken dwerg mee genomen (Oghren). Kan hem gewoon in en uit de party zetten en heb ook de rest bij elkaar geronseld.
Maar heb de Recruiter Achievement niet, komt dit pas na het tunnel kruipen? Of is die bugt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Je mist nog 1 persoon die je optioneel kan joinen, maar dat is een major spoiler om je dat te vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Morrigan DLC :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
Boeboe schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:46:
Je mist nog 1 persoon die je optioneel kan joinen, maar dat is een major spoiler om je dat te vertellen :p
1 iemand die niet op de site staat ?
spoiler:
zonder dan Golem van de uitbrijding, die heb ik ook al

[ Voor 12% gewijzigd door gulie op 14-12-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Hij hoopt dat er een DLC over Morrigan komt neem ik aan?
Ik hoop eigenlijk dat je in de eerste "echte" expansie van DA (MAJOR Morrigan related spoiler, NIET lezen als je het niet uitgespeeld hebt met de speciale Morrigan optie)
spoiler:
naar Morrigan mag gaan zoeken en dat het voor een groot deel over haar kind gaat

gulie: iemand die je nog niet kan hebben wanneer je net uit de tunnels komt, het is zeer dicht tegen het einde van het spel ;).

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 14-12-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
gulie schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:45:
[...]

1 iemand die niet op de site staat ?
spoiler:
zonder dan Golem van de uitbrijding, die heb ik ook al
Iemand anders dan de huidige, dus niet
spoiler:
Alistair Dog Leliana Morrigan Oghren
Shale Sten Wynne Zevran

Wat ik hoop in een DLC of in een expansion is dat je de darkspawn in de Deep Roads mag achtervolgen en daar strijd mag leveren, vond dat een zeer leuk stuk wat zeer matig is uitgewerkt. Het was wel goed, maar er was zoveel meer van te maken.
Zo ook met het de personal quest van Shale
spoiler:
prachtig mooie Thaig, mooier dan de rest met veel groen, maar gewoon niks te doen behalve Dark Spawn doden en dan voor Shale naar dat stuk toe.

Ik wil wel terug naar de deep roads en tegen veel meer darkspawn vechten.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoiler: het begint met een L
de eerste letter is een L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
...
gulie: iemand die je nog niet kan hebben wanneer je net uit de tunnels komt, het is zeer dicht tegen het einde van het spel ;).
Klinkt goed,

ohh nadat het "uitgespeelt hebt" kan je dan wel nog verder gaan met somige quest.of is dan alla Bluedragen gewoon het spel klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Enkel nog met de DLC, dus je moet voor je het uitspeeld wel alles doen wat je wilt doen. Je krijgt dan als het ware een savegame van voor het uitspelen maar dan zonder quests behalve DLC quests.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56924

heb de game nu 2x uitgespeeld en ben bezig met m'n 3e playthrough. ik heb in alle gevallen eigenlijk helemaal geen gebruik gemaakt van de Tactics optie, maar alle party members continu zelf gemanaged. nu ik dingen lees over dat je ze automagisch een health potion kan laten nemen als de health op zoveel procent zit moet ik daar bij m'n volgende playthrough maar eens mee gaan experimenteren. :)

begin nu trouwens wel te merken dat de verschillende karakters en verhaallijnen die je kan kiezen uiteindelijk maar weinig invloed hebben op de verloop van het spel. hier en daar krijg je andere conversatie opties maar daar blijft het dan ook wel bij. beetje jammer, maar aan de andere kant, ik blijf het wel spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
Gisteren zelf ook flink doorgespeeld:

LET OP: spoiler bevat info over laatste stuk van Dragon Age
spoiler:
Heb de onrusten in de Elven Alienage opgelost en daarna is de Landsmeet begonnen. Loghain klop gegeven in overall fight en in 1 vs. 1 duel en vervolgens laten executeren door Alistair. Vervolgens de machtsgeile Anora in de toren op laten sluiten en Alistair als koning verkozen. Erg vervelend dat Alistair vervolgens de romance afkapt, nadat ik eerder al de romance met Leliana had beeindigd om voor Alistair te gaan. :( Betekent dus dat ik nog wat playthroughs te gaan heb voordat ik alle romances heb gedaan.

Nu bezig met de final battle. Gestopt toen ik de eerste general probeerde om te leggen. Na veel potspam uiteindelijk niet gelukt. Hoop dat het wel gaat lukken zonder al teveel pots te gebruiken, want ik heb er niet zoveel meer en met nog een tweede general en een archdemon te gaan, verwacht ik er nogal wat nodig te hebben. Kan weleens lastig worden dus.

Wordt vervolgd! (vanavond waarschijnlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amras schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:32:
Gisteren zelf ook flink doorgespeeld:

LET OP: spoiler bevat info over laatste stuk van Dragon Age
spoiler:
Heb de onrusten in de Elven Alienage opgelost en daarna is de Landsmeet begonnen. Loghain klop gegeven in overall fight en in 1 vs. 1 duel en vervolgens laten executeren door Alistair. Vervolgens de machtsgeile Anora in de toren op laten sluiten en Alistair als koning verkozen. Erg vervelend dat Alistair vervolgens de romance afkapt, nadat ik eerder al de romance met Leliana had beeindigd om voor Alistair te gaan. :( Betekent dus dat ik nog wat playthroughs te gaan heb voordat ik alle romances heb gedaan.

Nu bezig met de final battle. Gestopt toen ik de eerste general probeerde om te leggen. Na veel potspam uiteindelijk niet gelukt. Hoop dat het wel gaat lukken zonder al teveel pots te gebruiken, want ik heb er niet zoveel meer en met nog een tweede general en een archdemon te gaan, verwacht ik er nogal wat nodig te hebben. Kan weleens lastig worden dus.

Wordt vervolgd! (vanavond waarschijnlijk ;))
spoiler:
Dat heb ik ook gehad, te weinig pots (ik zat wel al voorbij de 2e generaal en de groep daarna). Toen ook maar even ge-reload om een grotere pot-voorraad te hebben, want ik zat nog niet bij de Archdemon en ik denk dat een paar poultices daar best van pas gaan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

erg leuke game inderdaad.
alhoewel ik net pas ben begonnen (heb net de tragiek in tower met die mages enzo achter de rug en dat kind van die geest bevrijd) moet ik zeggen best leuk ja. bietje oblibion achtig. alhoewel ik wel de vrijheid mis. raar dat je niet eens kunt gaan zwemmen bijvoorbeeld.
maar goed. we gaan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is niet raar, het is gewoon een totaal ander spel. Bovendien veel succes met zwemmen in je armor van heel wat kilo's en je wapens die flink wat wegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Anoniem: 255271 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:27:
[...]

spoiler:
Dat heb ik ook gehad, te weinig pots (ik zat wel al voorbij de 2e generaal en de groep daarna). Toen ook maar even ge-reload om een grotere pot-voorraad te hebben, want ik zat nog niet bij de Archdemon en ik denk dat een paar poultices daar best van pas gaan komen :P
spoiler:
Ik ben nu klaar met het spel, maar ik heb mezelf op geofferd op het einde, hoe zit het dan met nieuwe downloadeble content, krijg je dan je poppetje wel weer terug?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Tsurany schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:42:
Dat is niet raar, het is gewoon een totaal ander spel. Bovendien veel succes met zwemmen in je armor van heel wat kilo's en je wapens die flink wat wegen ;)
aan het begin toen dat kasteel werd aangevallen en die pipo nog lag te slapen, werd je ook wakker in ondergoed, dus je zal vast wel zo'n armor kunnen uitdoen ;) als je even een plons wil doen.
qua besturing is het anders. doet me een beetje aan age of empires denken. klikken enzo. maar je kan ook ala oblivion vooruit. de W en S knop enzo. het is anders ja. vooral de besturing. maar een hoop zaken komen wel terug. ik zie in ieder geval wel heel veel overeenkomsten. vooral hoe bepaalde dingen genoemd worden. elfroot. :+
kan nog leuk worden ja, deze game. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:45:
[...]

spoiler:
Ik ben nu klaar met het spel, maar ik heb mezelf op geofferd op het einde, hoe zit het dan met nieuwe downloadeble content, krijg je dan je poppetje wel weer terug?
Ja.
spoiler:
Savegame van net voor het einde, enkel kan je geen quests doen die je niet open had staan tenzij het DLC is.
XunFar schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:48:
[...]aan het begin toen dat kasteel werd aangevallen en die pipo nog lag te slapen, werd je ook wakker in ondergoed, dus je zal vast wel zo'n armor kunnen uitdoen ;) als je even een plons wil doen.
qua besturing is het anders. doet me een beetje aan age of empires denken. klikken enzo. maar je kan ook ala oblivion vooruit. de W en S knop enzo. het is anders ja. vooral de besturing. maar een hoop zaken komen wel terug. ik zie in ieder geval wel heel veel overeenkomsten. vooral hoe bepaalde dingen genoemd worden. elfroot. :+
kan nog leuk worden ja, deze game. :+
Maar waarom zou je zwemmen? Like wat voegt het toe. En aan age of empires denken. Ja je kan met de muis klikken maar that's it. Vergelijk het dan met Baldurs Gate, Diablo en beter nog Kotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20
vind ik erg leuk, aangezien ik een imac wil halen. Ga hem dan denk ik wel downloaden, geen zin om weer een keer te kopen (heb nu de special edition via steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Al verschillende sites hebben DA de titel van "game of the year" gegeven, maar nu is IGN aan de beurt.

De rewards van IGN voor Dragon Age:
- Best PC RPG Game
- Best Story
- PC Game of the Year

Lang niet slecht :). Ben benieuwd hoe goed het spel zal doen in de peiling van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik heb deze game van mijn vrouw gehad ... voor ................. PS3.

Nu lees ik net dat dat je slechtste versie is :( ... is die echt zo slecht?

Net al naar Bioware gegaan, en in het forum is geeneens een PS3 sectie, zegt al genoeg. Sh** ... en geld krijg je niet meer terug na 1 dag bij Intertoys / Bartsmit ... jammer ... we gaan het beste ervan maken, maar ik vrees dat de slechte graphics (low detail textures) en dan NOG de slechte framerate ... het plezier er niet groter op maken.

Ze hebben de game gewoon slecht geport dus, zonder er verder naar te kijken (testen). Dit is een slechte zaak, mensen betalen er genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
Gisteren m'n 1e playthrough voltooid! Party die ik gebruikt heb: Solona (Arcane Warrior), Leliana (DW Rogue), Alistair (Tank) en Wynne (Spirit Healer).

spoiler:
Uiteindelijk Alistair de laatste dreun laten geven aan de Archdemon. Vond het eindgevecht wel erg leuk, maar het was mij in eerste instantie niet duidelijk dat ik die Balista's moest gebruiken, waardoor ik maar mobs bleef slopen toen de Archdemon naar die onbereikbare plek vloog. Toen ik dat eenmaal door had, ging het een stuk makkelijker. :)

M'n volgende playthrough ga ik totaal anders doen. Ga zelf voor Archer en neem Shale (Tank), Morrigan (Mage met paar healing spells) en nog een te bepalen DPS mee. Ik ga nu voor de meer 'evil' opties, ook om zoveel mogelijk XBOX achievements binnen te tikken:
spoiler:
Cult of Andraste helpen, Anvil heel laten en me aansluiten bij de Werewolves
.

Nu ga ik ook gebruik maken van guides om zo alles te doen. Wil namelijk ook alle specializations unlocken enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Amras schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:56:
Ik ga nu voor de meer 'evil' opties, ook om zoveel mogelijk XBOX achievements binnen te tikken:
spoiler:
Cult of Andraste helpen, Anvil heel laten en me aansluiten bij de Werewolves
.
spoiler:
Werewolves zijn, als je het verhaal goed leest, juist niet evil.
Amras schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:56:
Nu ga ik ook gebruik maken van guides om zo alles te doen. Wil namelijk ook alle specializations unlocken enzo. :)
spoiler:
Voor zover ik weet kan je Blood Mage niet unlocken als je zelf geen mage bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:28:
[...]

spoiler:
Werewolves zijn, als je het verhaal goed leest, juist niet evil.
spoiler:
Mee eens, maar in eerste instantie leken ze dat wel. Vandaar dat ik met m'n 'good party' voor de andere partij had gekozen. Uiteindelijk wel tegen de mage gevochten en hem de curse laten beeindigen. Uiteindelijk kreeg ik wel de achievement voor 'siding with the elves' omdat ik daar in eerste instantie voor was gegaan. Ga ik in deze playthrough dus anders doen. :)
spoiler:
Voor zover ik weet kan je Blood Mage niet unlocken als je zelf geen mage bent.
Goeie tip. Is het ver in het spel? Heb wel een idee namelijk waar die zou kunnen zitten en dat is niet zo heel ver in het spel.

spoiler:
Redcliffe castle? Die blood mage die gevangen zit daar en die je al kent vanuit de Circle of Magi?

Als dat zo is dan start ik nog wel even een kort potje met mage om die binnen te halen. :)

Iemand trouwens nog een goede Rogue Archer build? Gelezen dat op de XBOX (zonder DEX patch) de Cunning rogue met Lethality nog het beste is, klopt dat? Betekent dat qua skills zo snel mogelijk richting Lethality en dan Arrow of Slaying?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Amras schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:56:
Goeie tip. Is het ver in het spel? Heb wel een idee namelijk waar die zou kunnen zitten en dat is niet zo heel ver in het spel.

spoiler:
Redcliffe castle? Die blood mage die gevangen zit daar en die je al kent vanuit de Circle of Magi?
spoiler:
Nee, vreemd genoeg niet.

Wil je het weten lees dan hier onder voor spoiler.
spoiler:
Wel in Recliffe Castle als je besluit tegen die demon te vechten die Connor vast houd, moet je wel zelf mage zijn. Zie volgende spoiler voor andere plekken.

spoiler:
Volgens mij een aantal desire deamons ook, zeker die in de Mage Guild met die templar.
Amras schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:56:
Iemand trouwens nog een goede Rogue Archer build? Gelezen dat op de XBOX (zonder DEX patch) de Cunning rogue met Lethality nog het beste is, klopt dat? Betekent dat qua skills zo snel mogelijk richting Lethality en dan Arrow of Slaying?
Zorg voor een goede boog met rapid shot. En is het niet al gepatcht? Op de pc versie namelijk wel afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 13:25

Step

step@tweakers.net#

Voor de TS en mensen met een Mac:
http://www.tuaw.com/2009/...igital-download-december/ :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Potverdomme, uitgespeeld :s. Ik snap dat hier zoveel mensen zijn die hem al twee of meerdere keren uitgespeeld hebben. Wat een tijd gaat erin steken zeg! Ook iets positiefs natuurlijk.

Eindconclusie: Briljant! Regelmatig minuten de tijd genomen voordat ik een belangrijke keuze kon maken.

Vooral de vragen die overblijven wat betreffende Morrigan. Ik wil die uitbreiding nu al!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12
Zo heb ook sinds 1 week de game aangeschaft en die is elke rode cent tot nu toe goed waard! Wat een gaaf spel zeg! Een hoop reviews erover gelezen van te voren en daar kwam vaak naar voren dat de graphics "slecht" zouden zijn, of outdated. Misschien is mijn standaard gewoon een stuk lager, maar ik vind het echt het mooiste spel wat ik tot nu toe gespeeld heb! Misschien zijn de poppetjes net iets minder gedetailleerd dan in een antal andere spellen, maar men vergeet vaak de gigantische hoeveelheid details die in de wereld zijn verwerkt!

Aangezien ik zelf een gigantische hekel aan spoilers heb zal ik voor de zekerheid de rest van mijn ervaringen gecencureerd tonen:

spoiler:
Mijn eerste missie na Ostegar/Loitering was redcliff. Alles wat hier voor kwam was erg makkelijk te doen op normal difficulty. Echter vanaf Redcliff werd het voor mij echt een stuk lastiger. Een aantal stukken moest ik 5/6 keer opnieuw doen. Dat begon al met de batlle bij redcliff zelf. De eerste horde zombies waren redelijk makkelijk. We waren met 8 man sterk en ik hoefde eigenlijk niet eens een potion te gebruiken. Ik speelde met Sten, Morrigan en Lianette (ben even haar naam precies kwijt... dat chantry vrouwke). De 2e horde zombies die lager gelegen aanvallen waren echter een stuk lastiger. Al redelijk snel waren mijn npc vriendjes kapot en moest ik het met mijn groepje alleen doen. Er komen dan zoveel zombies dat op een gegeven moment mijn potions op zijn en ik achter elkaar dood ging. Na wat te hebben gelezen op internet bleek een tactiek dat je ze naar boven op de heuvel moest lokken. Dit heb ik 2 keer geprobeerd en de 2e keer lukte dit inderdaad.
Dan het kasteel in. De zombies in het kasteel zijn redelijk eitje, maar Sten ging toch 2 keer dood. (moet ik hem in het vervolg ook maar goede armor geven ;)...) Maar dan de Revenant in de courtyard. Die was voor mij behoorlijk lastig, vooral om zijn AOE damage. Ik heb dit minstens 6 keer opnieuw gedaan. Mijn warriors miste behoorlijk wat attacks op hem. Pas na 5 keer kwam ik er achter dat een magier VEEL effectiever is tegen deze redeemer. Dus Morrigan op afstand houden en maar lekker spells casten! Dat ging gelukkig een stuk beter.
Nu ben ik met Morrigan in the fade. Is erg vet gedaan. Helaas was het eindgevecht met ongeveer 1% leven van de demoon gisteravond om 23.30 mislukt de eerste keer, maar toen was het bedtijd :)

Ik merk dus dat het een zeer pittig spel kan zijn (normal difficulty) Ik heb de patch gedownload, dus het zal iets makkelijker moeten zijn. Easy schijnt weer te makkelijk te zijn en ik wil natuurlijk wel een uitdaging hebben.... Ik denk dat ik gewoon mijn frustraties een beetje moet beheersen (zal de vriendin ook blij mee zijn ;) ) en het zien als een tactische uitdaging het spel te spelen.

Nog wat verdere vraagjes:

1. Is het mogelijk dat ik alle combat text ergens terug kan zien, dus om een gevecht terug te zien in tekst?

2. Hoe kan ik zien welke spells actief zijn op mijn vijanden? Dus als ik hex cast op iemand dat ik dat terug kan zien? Ik vind het nu moeilijk om te achterhalen of een spell nu gelukt is en voor hoe lang zoiets actief is...

many thanks....

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Tsurany schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:37:
Maar waarom zou je zwemmen? Like wat voegt het toe. En aan age of empires denken. Ja je kan met de muis klikken maar that's it. Vergelijk het dan met Baldurs Gate, Diablo en beter nog Kotor.
die vraag zou je dan overal aan kunnen linken. waarom zou je dan lopen? wat voegt het toe?
ik had het over de vrijheid in het spel. je moet een bepaald pad volgen. dat is wat ik mis aan deze game.
je zou wat meer vrijheid moeten hebben. ja, en door een beekje lopen zou ook leuk zijn. meestal zijn deze geblokkeerd. de game heeft ook wel iets van age of mythology. maarja, zo kan je uren bezig zijn met vergelijkingen. verder bedoel ik echt meer dan een beetje met een muis klikken.

maar goed, zit een beetje vast bij die elfen. weet men god niet meer wat ik ook alweer moest doen en wat er aan de hand is. die elven zijn een beetje weggedrukt, ze wantrouwen buitenstaanders. iets met een wolf of nee een weerwolf die aangepakt moet worden. en dat is het. ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet goed heb opgelet wat die hoofd-elf allemaal zei. iets met een weerwolf dacht ik. ja, vast wel. die vermoord moest worden. en ik moet uitkijken naar witte wolven, dat zijn de ogen en oren van die weerwolf. en er schijnt iemand geinfecteerd te zijn. leuk. maar tja, en dan? moet vast en zeker iemand spreken ofzo. maarja, dacht dat ik ze allemaal gesproken heb.

Denerim moet ik ook eens bekijken. delen van de stad afgesloten. een hoop te doen denk ik, maar op het eerste gezicht onduidelijk.

• boe2
  • Niet online
DA probeert dan ook geen sandbox stijl open wereld te zijn, het probeert je zo goed mogelijk bij het verhaal te betrekken. Als je wat doelloos wil rondlopen kan je beter Oblivion spelen :p.
Desondanks heb je enorm veel vrijheid: Welke locaties je bezoekt en in welke volgorde bepaal je volledig zelf. Bijna iedere quest heeft meerdere manier om de quest op te lossen, in ieder conflict kan je beslissen voor welke zijde je partij gaat kiezen. Het mooie is dat dit allemaal NIET door zwart/wit dialoogkeuzes gebeurt, maar bepaald wordt door de alle acties die je onderneemt. Het is ook mooi hoe geweld slechts een optie is. Zelfs met je grootste vijanden kan je onderhandelen (al hoeven je partymembers dat niet leuk te vinden, ALLES wat je doet heeft gevolgen).

De battle of RedCliff verbaasde me enorm op mijn tweede playtrough. In de eerste playtrough had ik daar zeer veel problemen en moest ik de vijand een voor een naar me toetrekken. Deze keer (op hard ipv normal nota bene) ben ik gewoon met de hele groep dat plein opgelopen en hebben we aars gekicked dat het geen naam heeft :D

• Amras
  • Nu online
XunFar schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:44:
[...]
maar goed, zit een beetje vast bij die elfen. weet men god niet meer wat ik ook alweer moest doen en wat er aan de hand is. die elven zijn een beetje weggedrukt, ze wantrouwen buitenstaanders. iets met een wolf of nee een weerwolf die aangepakt moet worden. en dat is het. ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet goed heb opgelet wat die hoofd-elf allemaal zei. iets met een weerwolf dacht ik. ja, vast wel. die vermoord moest worden. en ik moet uitkijken naar witte wolven, dat zijn de ogen en oren van die weerwolf. en er schijnt iemand geinfecteerd te zijn. leuk. maar tja, en dan? moet vast en zeker iemand spreken ofzo. maarja, dacht dat ik ze allemaal gesproken heb.
Kijk eens in je quest log, daar zal vast instaan wat je nu moet doen. Verder is het in dit spel toch wel erg belangrijk (en leuk!) om de dialogen goed te lezen. ;)

spoiler:
Waarschijnlijk moet je het bos in om die werewolves op te sporen. :)

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ow maar ik vind het verder een topgame hoor. ik vermaak me prima.
het is alleen als je een bepaalde aantal games gewend bent, en je gaat met een nieuwe game aan de slag, dat je dan net die dingen mist die je in de andere games nog wel kon. maar ook de games zijn niet echt met elkaar te vergelijken. zo is DA meer gefocust op het verhaal.
op zich zit hier ook veel vrijheden. daar niet van. zo kan je het verhaal vrijwel een eigen invulling geven. natuurlijk binnen de perken van de game, maar toch.

het is ook veel info wat er ineens op je afkomt in de game. lange gesprekken, vele vragen die je kunt stellen.
het is even wennen.

[ Voor 11% gewijzigd door XunFar op 17-12-2009 10:42 ]

• Tsurany
  • Niet online
Shodan schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:44:
1. Is het mogelijk dat ik alle combat text ergens terug kan zien, dus om een gevecht terug te zien in tekst?

2. Hoe kan ik zien welke spells actief zijn op mijn vijanden? Dus als ik hex cast op iemand dat ik dat terug kan zien? Ik vind het nu moeilijk om te achterhalen of een spell nu gelukt is en voor hoe lang zoiets actief is...
Nee en nee. Volgens mij is beide niet mogelijk.
Vergeet niet bij je warriors ook in dexterity te investeren, dan raken ze een stuk meer.

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Amras schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:30:
[...]

Kijk eens in je quest log, daar zal vast instaan wat je nu moet doen. Verder is het in dit spel toch wel erg belangrijk (en leuk!) om de dialogen goed te lezen. ;)

spoiler:
Waarschijnlijk moet je het bos in om die werewolves op te sporen. :)
ja daar heb ik de meeste info vandaan. ik weet niet wat ik aan het doen was toen ik met die hoofd-elf aan het babbelen was. ik had de behoefte om heel veel op esc te drukken. en er kwam wat tussen. ja een pizzaboer. pizza snijden enzo. tja. dat was het ja.

maar ik kan geen bos in joh. als ik een kant uitloop dan word ik naar de wereldmap gezet. en daar zie ik niet echt iets waar ik heen kan gaan. ja andere quests. maar niks voor de elfen. hmm. of moet ik eerst wat gear halen? hunters-gear ofzo?

• Tsurany
  • Niet online
Kijk op je map, je kan een kant op naar de wereldmap en een andere kant op naar het bos in.

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

volgens mij ben ik beide kanten opgegaan. en kreeg steeds die wereldmap.
of moet ik eerst een wapen-uitrusting halen? zo'n Hunters uitrusting.
lijkt me sterk. want ik zou dat ook niet aandoen.

Doe anders eerst een andere quest en kom later terug. Je zit volgens mij op een bijzonder punt vast wat niet zo heel veel voorstelt. Als je later terugkomt word het vast een was dat het?

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 86074 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:30:
Ik heb deze game van mijn vrouw gehad ... voor ................. PS3.

Nu lees ik net dat dat je slechtste versie is :( ... is die echt zo slecht?

Net al naar Bioware gegaan, en in het forum is geeneens een PS3 sectie, zegt al genoeg. Sh** ... en geld krijg je niet meer terug na 1 dag bij Intertoys / Bartsmit ... jammer ... we gaan het beste ervan maken, maar ik vrees dat de slechte graphics (low detail textures) en dan NOG de slechte framerate ... het plezier er niet groter op maken.

Ze hebben de game gewoon slecht geport dus, zonder er verder naar te kijken (testen). Dit is een slechte zaak, mensen betalen er genoeg voor.
De graphics van de PS3 versie zijn nochtans een stuk beter dan die van de Xbox360

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Amras
  • Nu online
DarthDavy schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:46:
[...]

De graphics van de PS3 versie zijn nochtans een stuk beter dan die van de Xbox360
Is dat zo? Ik speel het op de XBOX en heb er eigenlijk geen klachten over. Geen framerate drops ofzo. Nu vind ik graphics niet het belangrijkste voor een type game als dit, dus misschien ben ik wat minder kritisch.

• Tsurany
  • Niet online
Klopt, PS3 heeft betere graphics. Het is Xbox 360 < PS3 < PC.
http://www.gamespot.com/f...66/index.html?sid=6239466

• gulie
XunFar schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:51:
volgens mij ben ik beide kanten opgegaan. en kreeg steeds die wereldmap.
of moet ik eerst een wapen-uitrusting halen? zo'n Hunters uitrusting.
lijkt me sterk. want ik zou dat ook niet aandoen.
volgensmij even uit mijn hooft is in het noorde nog een uitgangen die gaat naar de bosen toe, en daar goed rondzoeken :)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
gulie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:57:
[...]

volgensmij even uit mijn hooft is in het noorde nog een uitgangen die gaat naar de bosen toe, en daar goed rondzoeken :)
Soms krijg je natuurlijk wel de wereldmap te zien, maar is daar een nieuwe locatie op zichtbaar gemaakt.
(Maar dat zie je normaal wel omdat die "oplicht")

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:53
gulie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:57:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ik kom nu wel uit in dat forest. moest waarschijnlijk eerst een andere quest updaten of iets dergelijks.
moest gaan kijken of die muts van die smit goed was aangekomen. die vast zat in het kasteel in die andere stad. toen weer teruggekeerd naar die elfen en toen kwam ik uit in het bos. best leuk.
wel heel veel te doen daaro. vooral veel gehak. die pratende bomen zijn ook wel geinig. geweldige fantasie.
maar na een tijdje ingehakt te hebben op die en dat beestje kom je weer uit in het elfen-kamp. waarschijnlijk verkeerde route gelopen ofzoiets. in het weekend er eens goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
Gister door dwergen overhaalt lief te zijn voor mijn elfje
Leuk waar ze bang voor zijn
spoiler:
dat ze van de aarden af vallen 8)7

Nu maar eens verder gaan met de landsmeet. Allen mijn wapens beginne een beetje tegen te vallen, of er kunnen enchants in of ze doen schaden, maar beide nog niet echt gevonden.
En gezien ik 2 war en een rogue mijn dps zijn is dat wel makkelijk (speel op de 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
XunFar gebruik je map eens, want het is echt behoorlijk logisch hoe je moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
XunFar schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:30:
ik kom nu wel uit in dat forest. moest waarschijnlijk eerst een andere quest updaten of iets dergelijks.
moest gaan kijken of die muts van die smit goed was aangekomen. die vast zat in het kasteel in die andere stad. toen weer teruggekeerd naar die elfen en toen kwam ik uit in het bos. best leuk.
wel heel veel te doen daaro. vooral veel gehak. die pratende bomen zijn ook wel geinig. geweldige fantasie.
maar na een tijdje ingehakt te hebben op die en dat beestje kom je weer uit in het elfen-kamp. waarschijnlijk verkeerde route gelopen ofzoiets. in het weekend er eens goed voor gaan zitten.
spoiler:
die pratende boom heeft een quest voor je, zodra je die oplost kan je verder. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:49
Korras schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:26:
[...]

spoiler:
die pratende boom heeft een quest voor je, zodra je die oplost kan je verder. ;)
spoiler:
Om die quest op te lossen moet je wel eerst naar het 2e deel van het bos gaan (Eastern Brecilian Forest denk ik?), en dat is blijkbaar al niet gelukt.

@XunFar: alle area transitions hebben een naam (te zien op de map), die laat zien waar ze heen leiden.
spoiler:
Er zitten drie uitgangen in het Western Brecilian forest, waarvan 1 terug naar het Elven Camp en 2 naar het Eastern Brecilian Forest.

Je komt niet plotseling terug uit in het kamp, daar heb je ongetwijfeld zelf voor 'gekozen' door per ongeluk in een "rondje" te lopen.

Maar 't klink eigenlijk alsof je gewoon iets te gehaast aan het spelen bent, en er niet even rustig voor gaat zitten/nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

@Tsurany
Die gebruik ik op zich ook wel. Maar of te weinig. Of heb het geduld er gewoon niet voor. Of iets anders. Zal het laatste wel zijn. Ik volg in feite de rode icoontjes. Daar waar gehakt moet worden, loop ik heen. En bij die kruisjes blijf ik ook wel eens even staan. Maar weet niet zo goed wat ik bijvoorbeeld bij die grafstenen moet doen. Bij eentje bleven de party-leden staan en ik kon alleen verder lopen. Waar dat op moet slaan weet ik niet.

@Korras
spoiler:
Dat beestje heb ik neergehakt, had geen zin om een of andere boon voor hem te gaan zoeken, wel leuke proza trouwens; al dat gerijm ;)

@ChillingR
spoiler:
Klopt, ik zag dat het bos inderdaad onderverdeeld was in oost en west. Dacht eigenlijk dat er ook een noord en zuid zou zijn. In feite heb ik al die beestjes daar wel gedood, maarja, kwam dus weer uit in het kamp van de elfen; weet dus niet wat ik dan gedaan heb.

Ik zit nu in een soort van "Walkthrough-modus" in deze game. Doe dat altijd in nieuwe games waar ik de achtergrond niet zo goed van ken. Dit weekend ga ik er echt serieus mee aan de slag. Ben het gevoel van de game nog aan het aftasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XunFar schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:08:
@Korras
spoiler:
Dat beestje heb ik neergehakt, had geen zin om een of andere boon voor hem te gaan zoeken, wel leuke proza trouwens; al dat gerijm ;)
spoiler: poezieboom
poetree :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

haha ja, vooral de opmerkingen van Morrigan waren erg leuk :D

Trouwens, ik ben een party-lid kwijtgeraakt.
spoiler:
Die Indianen-achtige man Sten zit niet meer bij de Party-selection. Je weet wel, die gast die in dat hok gevangen was gezet en die je dan vrij kon pleiten. Die is em gewoon gepeerd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

XunFar schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:08:
@Tsurany
Die gebruik ik op zich ook wel. Maar of te weinig. Of heb het geduld er gewoon niet voor. Of iets anders. Zal het laatste wel zijn. Ik volg in feite de rode icoontjes. Daar waar gehakt moet worden, loop ik heen. En bij die kruisjes blijf ik ook wel eens even staan. Maar weet niet zo goed wat ik bijvoorbeeld bij die grafstenen moet doen. Bij eentje bleven de party-leden staan en ik kon alleen verder lopen. Waar dat op moet slaan weet ik niet.

@Korras
spoiler:

@ChillingR
spoiler:
Klopt, ik zag dat het bos inderdaad onderverdeeld was in oost en west. Dacht eigenlijk dat er ook een noord en zuid zou zijn. In feite heb ik al die beestjes daar wel gedood, maarja, kwam dus weer uit in het kamp van de elfen; weet dus niet wat ik dan gedaan heb.

Ik zit nu in een soort van "Walkthrough-modus" in deze game. Doe dat altijd in nieuwe games waar ik de achtergrond niet zo goed van ken. Dit weekend ga ik er echt serieus mee aan de slag. Ben het gevoel van de game nog aan het aftasten.
Je speelt 't alsof het Diablo is man :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Willybubba schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:20:
[...]

Je speelt 't alsof het Diablo is man :D
yep, waarbij de knop ESC mijn grootste vriend is :+
nee, zoals ik dus al zei, ik ben gewoon de game aan het "testen" in grote lijnen. nou ja, onzin natuurlijk, want dat is het niet echt. Nee. Gewoon even snel door de game gaan; uiteindelijk begin ik opnieuw met een serieuzer inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:26
Shodan schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:44:

Nog wat verdere vraagjes:

many thanks....
Eerste is volgens mij niet mogelijk, en je tweede vraag is enigzins mogelijk door bij opties spell text aan te zetten. Dan zie je dus naast de damage, ook de spells die gecast worden (als 't goed is, ik heb 'm niet aan staan).

Ik vind Sten en Morrigan nu beetje irritant aan het worden nu ik bij Redcliff ben. Bijna alles wat ik doe krijg ik een disapproval van die twee. Hiervoor speelde ik met Allistair, Morrigan en Wynne. Ik heb Allistair voor Sten omgeruild omdat ik zelf een sword/shield warrior ben, alleen overweeg om weer terug te stappen naar Allistair... Die houdt het ook langer vol heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
XunFar schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:14:
[...]
Trouwens, ik ben een party-lid kwijtgeraakt.
spoiler:
Die Indianen-achtige man Sten zit niet meer bij de Party-selection. Je weet wel, die gast die in dat hok gevangen was gezet en die je dan vrij kon pleiten. Die is em gewoon gepeerd? :o
spoiler:
Kan gebeuren als hij te ontevreden is over jou en je beslissingen of wanneer je in de conversatie zegt dat je m weg wilt hebben.
Hi-Sintar schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:54:
Ik vind Sten en Morrigan nu beetje irritant aan het worden nu ik bij Redcliff ben. Bijna alles wat ik doe krijg ik een disapproval van die twee. Hiervoor speelde ik met Allistair, Morrigan en Wynne. Ik heb Allistair voor Sten omgeruild omdat ik zelf een sword/shield warrior ben, alleen overweeg om weer terug te stappen naar Allistair... Die houdt het ook langer vol heb ik het idee.
Alistair heeft veel meer verdedigende talenten dan Sten, zeker met Shield Wall kan hij het inderdaad een stuk langer volhouden. En dan nog heb ik liever Oghren dan Sten, volgens mij is hij nog een stuk sterker met dezelfde skills ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Nu online
Nu druk bezig met m'n tweede playthrough. Geheel andere insteek, meer op de "evil" en "valt hier winst uit te halen" tour. :)

Party wordt Shale als tank, Morrigan als mage, Zevhran als dual-wield rogue en ik als rogue archer. Twijfel nog een beetje over Zevhran, misschien Oghren of Sten met een two-hander. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:26
Tsurany schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:19:
[...]

spoiler:
Kan gebeuren als hij te ontevreden is over jou en je beslissingen of wanneer je in de conversatie zegt dat je m weg wilt hebben.

[...]

Alistair heeft veel meer verdedigende talenten dan Sten, zeker met Shield Wall kan hij het inderdaad een stuk langer volhouden. En dan nog heb ik liever Oghren dan Sten, volgens mij is hij nog een stuk sterker met dezelfde skills ongeveer.
Zover was ik nog niet om Oghren tegen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Amras schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:25:
Nu druk bezig met m'n tweede playthrough. Geheel andere insteek, meer op de "evil" en "valt hier winst uit te halen" tour. :)

Party wordt Shale als tank, Morrigan als mage, Zevhran als dual-wield rogue en ik als rogue archer. Twijfel nog een beetje over Zevhran, misschien Oghren of Sten met een two-hander. Iemand tips?
Dual-wield rogue is leuk, zeker zodra je die mastery hebt dat je twee one-handed weapons kan gebruiken, dan schop je echt kont want dan heb je 3 runes per wapen, kan je +30 damage doen in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Ben nu op 20% van mijn eerste play-through, en ik moet zeggen, lange tijd geleden dat een game mij zo heeft gegrepen. Vind het echt geweldig. Heb een elven mage als character en Morrigan, Alistair en Laliane (?) Werkt bijzonder goed, imho.

Wat ik mij nu nog afvroeg..is het verstandig mijn mage een andere armour te geven dan een robe ? Ik neig ernaar dat te doen, het verlies aan mage-extra's weegt volgens mij wel op tegen de extra bescherming. In menig gevecht, lukt het me niet om mijn mage altijd op long range te houden.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Als je de stats hebt om het te dragen (dat zal het lastigste zijn, tenzij je voor arcane warrior gaat) en je kan met de fatigue penalties leven, ja, dan kan je dat doen. Er zitten echter enkele mage robes in het spel die zeer goede stats geven.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste