Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Mijn vrouw is bezig met dit spel. Wat me opvalt is dat die grote vent niet zo heel erg sterk is.
We hebben eens zitten kijken naar de instellingen wat betreft aanvallen. Maar goed, dat was even aan de moeilijke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Arunia schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:00:
Mijn vrouw is bezig met dit spel. Wat me opvalt is dat die grote vent niet zo heel erg sterk is.
We hebben eens zitten kijken naar de instellingen wat betreft aanvallen. Maar goed, dat was even aan de moeilijke kant.
Je bedoelt Sten? Hij kan veel klappen vangen en ook wel behoorlijk uitdelen als je op een level 10 komt. Wat je met hem moet doen is Taunt en dan komen alle vijanden op hem af. Dat is dus een beetje de functie van de tank, waardoor je rogue en mage dus weer vrij spel krijgen om van afstand hun ding te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
kbloem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Je bedoelt Sten? Hij kan veel klappen vangen en ook wel behoorlijk uitdelen als je op een level 10 komt. Wat je met hem moet doen is Taunt en dan komen alle vijanden op hem af. Dat is dus een beetje de functie van de tank, waardoor je rogue en mage dus weer vrij spel krijgen om van afstand hun ding te doen...
Sten is bij haar nog vrij zwak. Maar goed, ze heeft hem op dit moment een doublehanded sword gegeven.
Wellicht een enkelhander met schild is wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, Sten is juist een goed dps (damage per second), die je idd een tweehandig zwaard wil geven. Je moet hem alleen niet gebruiken als tank, want hij kan niet heel erg vee lschade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Arunia schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:20:
[...]

Sten is bij haar nog vrij zwak. Maar goed, ze heeft hem op dit moment een doublehanded sword gegeven.
Wellicht een enkelhander met schild is wat beter.
In het begin moet je bij Sten zorgen dat zijn Strength, Willpower en Dexterity omhoog gaan. De laatste is het belangrijkste om veel klappen op te vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het overigens mogelijk om deze versie van Leliana te krijgen in Dragon Age, wellicht via een mod? (Er zijn HONDERDEN mods betreffende de characters, maar misschien kent iemand deze toevallig; ik heb nogal eens iets gehoord van een "Ashes" mod die de characters vergaand aanpast...?)

Afbeeldingslocatie: http://dragonage.bioware.com/resources/assets/images/backgrounds/middle-top11.png

Edit: Laat maar :P Ik heb op goed geluk eens gegoogled op "Dragon Age" en "Ashes", en het blijkt inderdaad de "Sacred Ashes" versie van Leliana te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonagenexus.com/downloads/images/435-2-1261626992.jpg

Dan gaan we die mod eens installeren :P

[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 01-07-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

w00p, gister Darkspawn Chronicles aan geschaft en zojuist uitgespeeld. Dat was een erg vermakelijke DLC ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is gisteren ook meer informatie geplaatst over patch 1.04.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/94/index/3012921

Zodra die uit is, speel ik weer verder, en schaf ik ook Darkspawn Chronicles en Leliana's song aan. (En dan nog kijken waar ik ze vandaan kan trekken voor offline installatie...)

Weet men hier trouwens dat Qwinn, die 10 jaar terug een fixpack heeft gemaakt voor PS:T en heeft meegewerkt aan de Baldurdash fixes voor BG1 en 2, nu ook een HUGE fixpack voor Dragon Age heeft gemaakt, met tientallen fixes erin? (Ik vraag me af of dat compatible wordt met 1.04, maar ik verwacht het niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Katsunami schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:33:
Er is gisteren ook meer informatie geplaatst over patch 1.04.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/94/index/3012921

Zodra die uit is, speel ik weer verder, en schaf ik ook Darkspawn Chronicles en Leliana's song aan. (En dan nog kijken waar ik ze vandaan kan trekken voor offline installatie...)

Weet men hier trouwens dat Qwinn, die 10 jaar terug een fixpack heeft gemaakt voor PS:T en heeft meegewerkt aan de Baldurdash fixes voor BG1 en 2, nu ook een HUGE fixpack voor Dragon Age heeft gemaakt, met tientallen fixes erin? (Ik vraag me af of dat compatible wordt met 1.04, maar ik verwacht het niet...)
Heya. We zijn beiden bezig om allles ook offline te kunnen bewaren, weet je nog. Als je iets weet/hebt, laat me even weten, zal ik andersom ook doen.

En ik ga eens kijken voor die fixpack, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Katsunami schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:32:
Is het overigens mogelijk om deze versie van Leliana te krijgen in Dragon Age, wellicht via een mod? (Er zijn HONDERDEN mods betreffende de characters, maar misschien kent iemand deze toevallig; ik heb nogal eens iets gehoord van een "Ashes" mod die de characters vergaand aanpast...?)

[afbeelding]

Edit: Laat maar :P Ik heb op goed geluk eens gegoogled op "Dragon Age" en "Ashes", en het blijkt inderdaad de "Sacred Ashes" versie van Leliana te zijn:

[afbeelding]

Dan gaan we die mod eens installeren :P
De Sacred Ashes mod is inderdaad leuk, en deze is ook interessant (zitten per karakter 5 tot 10 verschillende 'gezichten' bij, zodat je kan kiezen.)
Deze mod neemt ook NPC's onderhanden, maar is geheel modulair, dus je kan kiezen of je wel of niet de NPC's wil doen, of welke karakters je wil veranderen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Heya. We zijn beiden bezig om allles ook offline te kunnen bewaren, weet je nog. Als je iets weet/hebt, laat me even weten, zal ik andersom ook doen.

En ik ga eens kijken voor die fixpack, thnx.
Hoi. Als ik de dlc offline kan opslaan zal ak het wel laten weten, als ik eraan denk... ik moet ook nog uitvinden hoe ik dit bij Mass Effect 2 kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Katsunami schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 10:36:
[...]

Hoi. Als ik de dlc offline kan opslaan zal ak het wel laten weten, als ik eraan denk... ik moet ook nog uitvinden hoe ik dit bij Mass Effect 2 kan doen :P
Weet jij of die oude truck nog werkt waar we toen mee bezig zijn geweest?
Iets in dat ini bestand of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Authorization op 0 zetten werkt hier nog steeds zover ik kan zien, maar dan moet ik wel zeggen dat ik elke DLC wel al heb gebruikt / geïnstalleerd met internetverbinding. Hij werkt in elk geval zonder internetverbinding, op dit moment. Zonder internetverbinding na een nieuwe installatie heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik ga ervan uit dat het werkt. Ik zal het wel zien.

Waar de setting precies zit en hoe hij exact heet zou ik ook weer moeten opzoeken. Wachtende op patch 1.04, die hopelijk de dramatiek van 1.03 en Awakenings oplost (gi-gan-tisch veel scripting bugs) heb ik DAO al maanden niet meer opgestart.

De rest van de DLC krijg ik ook wel te pakken voor offline opslag en gebruik in de toekomst, al moet ik het torrenten na het aangeschaft te hebben :P (Eigenlijk is dat een belachelijke zaak, maar goed. Daar hebben we het een paar maanden terug al over gehad.)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 03-07-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik weet het alweer, in een settings.xml of zoiets.

Nu 1.04 komt, ook maar awakening aangeschaft, kan ik 1.03 overslaan.

[ Voor 77% gewijzigd door maartend op 03-07-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Yek, was met de mages tower bezig, maak ik op t eind de verkeerde keuze en moet ik Wynn doden... Weg healer... Die gaan we dus mooi even nog een keer doen, dis geen porem zo.
Denk dat ik sowieso een nieuwe ga beginnen, merk met mijn rogue dat ik toch meer van de close combat ben, dus dan toch liever naar een warrior denk ik... Moeilijk! Vind het nog wel tricky om precies het goede aan de goede personen te geven en iedereen op het best aan te kleden en te lvl-en.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
RZor schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:45:
Yek, was met de mages tower bezig, maak ik op t eind de verkeerde keuze en moet ik Wynn doden... Weg healer... Die gaan we dus mooi even nog een keer doen, dis geen porem zo.
Denk dat ik sowieso een nieuwe ga beginnen, merk met mijn rogue dat ik toch meer van de close combat ben, dus dan toch liever naar een warrior denk ik... Moeilijk! Vind het nog wel tricky om precies het goede aan de goede personen te geven en iedereen op het best aan te kleden en te lvl-en.
Morrigan is toch ook een mage?

Ik vond het ook klote hoor maar uiteindelijk kun je met Morrigan veel meer imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

Character wise is Morrigan gewoon geen healer ja je kunt haar wel een healer maken, maar ze is gewoon een no nonsense fireball up your ass mage.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
odan schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:13:
Character wise is Morrigan gewoon geen healer ja je kunt haar wel een healer maken, maar ze is gewoon een no nonsense fireball up your ass mage.
Daar heb je wel gelijk in ja :)

Wat ik inmiddels in twee playthroughs al gedaan heb is morrigan eerst maxen in Fire en Electricity en daarna focussen op healing als ze rond level 14 zit. Dan heb je het qua vijanden ook pas nodig vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

RZor schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:45:
In mijn beleving is een dexterity-based rogue veel dodelijker dan een warrior indien je graag dual wielding gebruikt. Het is ideaal wanneer je enkel daggers gebruikt (en zo zijn er enkele zeer goede in het spel), omdat je dan extra schade doet op basis van je dexterity. Met een light of eventueel een medium armor kom je ook toe: je aanvalscore en defense is zo hoog dat a) je nauwelijks geraakt wordt en b) de tegenstander vaak dood is voor je eigen health in de gevarenzone komt. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens monsterlijk kunt uithalen met pijl en boog.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je kunt met een Rogue ook heel snel die Arrow of Slaying krijgen. Die doet soms maarzo 500+ Damage als je een wat hoger level hebt. Ik schoot één keer zo'n Ogre met één pijl dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klein vraagje:
Kan je The Fade ook overslaan?
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20091130203448/dragonage/images/thumb/d/db/Fade_Travel_Map.jpg/800px-Fade_Travel_Map.jpg
Vond het de eerste keer wel aardig, maar voor m'n 2e keer DA:O spelen, zie ik mijzelf dit geen 2e keer doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tranzity schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:51:
Klein vraagje:
Kan je The Fade ook overslaan?
[afbeelding]
Vond het de eerste keer wel aardig, maar voor m'n 2e keer DA:O spelen, zie ik mijzelf dit geen 2e keer doen. :)
Je bent niet de enige ;)
Alsjeblieft :)

Vandaag komt Leliana's Song uit, toch? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-07-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:54:
[...]
Je bent niet de enige ;)
Alsjeblieft :)

Vandaag komt Leliana's Song uit, toch? :)
Ai, jammer dat ik de PS3 versie heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tranzity schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Oh :P
Tja, dan houdt het op, vrees ik. Of misschien kan je met de console iets doen? (Ik weet niet of je met de PS3-versie in de console kan? Ik weet eigenlijk niet eens of een PS3 een keyboard heeft :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tranzity schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Ik heb hem ook al twee keer gedaan. MAar ik zou zeggen, zet hem op casual en loop er in twee uurtjes doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, duurt lang voordat de DLC er is. :p

Als ik het goed begrijp is ie al uit op de 360, ps3 en pc moeten nog wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Heb de PS3 en PC versie, blij dat je op de PC die mod kan installeren. :P

Vanaaf na de wedstrijd aan m'n derde playthrough beginnen, met een dual wield warrior denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn... kom nou eens in vredesnaam met patch 1.04, zodat een stapel bugs wordt opgelost (zoals pickpocket, dagger/bows dex bugs, etc...), waarna ik weer verder kan spelen. Ik wil dit spel toch wel 2-3x uitspelen voor DA-II uitkomt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel verbaasd dat je DAO niet meer speelt vanwege de bugs. In Origins is een archer inderdaad underpowered vergeleken met een mage, maar dat is allemaal goed te overzien mijns inziens, zeker als je met een beetje gebalanceerde party speelt.

Ik heb geen idee wat er mis is met pickpocketing (behalve dat het vrij nutteloos is dan), maar ik heb op dragonage nexus verschillende mods gezien die pickpocketing op verschillende manieren wijzigen, zal vast ook wel iets voor jou bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De problemen zijn als volgt, die ik op de fora heb gezien:

- Veel quests in DAA triggeren niet als je bepaalde keuzes in het eerdere spel hebt gemaakt, terwijl die quests wél zouden moeten beginnen.
- Je kunt geen dingen meer pickpocketen; de skill werkt, maar je krijgt nooit iets.
- Archers zijn underpowered in Origins, met zowel daggers, dual wield en bow, omdat dex en andere bonussen niet worden toegepast sinds 1.03. Dat maakt Leliana, die een belangrijk char is in mijn party, sinds 1.03 nutteloos. (En ze kan ook al niet meer pickpocketen)
- Mages zijn in DAA zwaar underpowered tegenover DAO. Beiden zouden met 1.04 gebalanceerd worden.
- Er zitten bugs in de ending sequence van DAO die ervoor kunnen zorgen dat je de final battle niet meer kunt winnen omdat niet alle tegenstanders dood gaan.
- Er zitten naar verluid tientallen scriptbugs in DAA, zo erg dat je, indien je pech hebt, de expansion niet uit krijgt.

Ik ben niet van plan om vele uren in DAO/DAA te gaan steken als ik aan het einde van de rit het spel niet kan uitspelen. Dan wacht ik wel op patch 1.04, want terug naar 1.02a kan ik met mijn games niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff wat een afzetters zeg, op Steam betaal je voor de gewone DragonAge 50 euro (ip based pricing), terwijl de rest (niet Europese landen) 30 dollar betaald.

Dat kun je toch niet maken als publisher? Ik weet gelukkig ook wel 'goedkopere' kanalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:16:
Pff wat een afzetters zeg, op Steam betaal je voor de gewone DragonAge 50 euro (ip based pricing), terwijl de rest (niet Europese landen) 30 dollar betaald.

Dat kun je toch niet maken als publisher? Ik weet gelukkig ook wel 'goedkopere' kanalen.
A- dat is al lang bekend.
b - ja, via budgetgaming.nl, kun je hem vinden voor 18 euro. Ik denk niet dat we jou goedkopere kanalen hoeven te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:16:
[...]

A- dat is al lang bekend.
b - ja, via budgetgaming.nl, kun je hem vinden voor 18 euro. Ik denk niet dat we jou goedkopere kanalen hoeven te weten
A
Dat betekent niet dat ik mijn onvrede er niet over mag uiten.

B
Bedankt voor de tip :)

--edit: One more thing: Ik heb in dit topic gezocht op Steam, maar kan geen bevestigend antwoord vinden of de retail versie unlockable is op steam. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:07:
[...]

A
Dat betekent niet dat ik mijn onvrede er niet over mag uiten.

B
Bedankt voor de tip :)

--edit: One more thing: Ik heb in dit topic gezocht op Steam, maar kan geen bevestigend antwoord vinden of de retail versie unlockable is op steam. Kan iemand mij hier antwoord op geven?
B - graag gedaan

Unlockable ; weet ik eigenlijk niet. Ik heb de retail en die doet nix met Steam, zal dus wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak kun je alsnog gewoon de code invoeren om het spel te unlocken op steam. Het relaxte hiervan is dat je altijd van updates kan profiteren en de disc niet in de pc hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Toch maar even een nieuw spel opgestart na de dood van Wynn. Geen zin om Morigan als healer te gaan misbruiken, die moet gewoon lekker sarcastisch iedereen op z'n kop lopen te timmeren, daar vind ik healen echt niet bijpassen eigenlijk. Wel weer met een rogue begonnen, gelijk mijn skills op dual wield in aan het zetten. Merk al wel dat dat gelijk een stuk beter gaat. Heb al heel wat foe's gecrit en daardoor met een klap gedood. Jammer alleen dat me pc het niet leuk vind als ik de grafische instelling van min afhaal, dan is het net een slideshow. Moet dus helaas wel t bloed op me lijf missen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje jammer dat ik nou net men starfang kwijt ben als ik awakening inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:25:
Vaak kun je alsnog gewoon de code invoeren om het spel te unlocken op steam. Het relaxte hiervan is dat je altijd van updates kan profiteren en de disc niet in de pc hoeft te hebben.
Vaak? Dat is vrij zelden volgens mij. En in dit geval werkt het ook niet. Reden lijkt me op zich ook verklaarbaar. Van de retail versie ziet steam geen $ en dus maakt het ook weinig sense dat ze je hiervoor hun service beschikbaar stellen, tenzij de publisher een deal met steam heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel ook maar is gekocht, ik ben nu bij het deel dat ik in slaap val samen met mijn party members. Kun je dit niet op een of andere manier overslaan, ik vind dat "Raw Fade" gedoe echt doodsaai. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Je krijgt er wel veel permanente plus punten voor als je em wel doet...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:39:
Ik heb het spel ook maar is gekocht, ik ben nu bij het deel dat ik in slaap val samen met mijn party members. Kun je dit niet op een of andere manier overslaan, ik vind dat "Raw Fade" gedoe echt doodsaai. :|
Er bestaan wel mods die dit stuk laten overslaan, terwijl je wel de bonussen kan krijgen. Ik heb hem zelf niet geprobeerd. Even zoeken op internet en je vindt hem zo (zit nu op werk, dus wil even niet zelf zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik speel dat stuk in goed twee uur uit, vind t niet zo heel erg. Ben nu met een replay bezig en net daar aangeland. Gaat best snel, zeker als je weet waar wat zit.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik ben ook bezig met afwakening en ik heb steeds crashes naar mn desktop.. gebruik patch 1.03
Voorheen met origins geen problemen gehad..
Iemand enig is hoe dit op te lossen?
Gebruik windows 7 64bit

Alvast bedankt.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door GabrielZ op 15-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je weinig aan doen. CTD wordt bij veel mensen veroorzaakt door 1.03; dat is een gigantische buggy patch, en Awakening is ook niet veel beter. Patch 1.04 staat op het punt van uitkomen, dus ik zou er nog even op wachten (zelf wacht ik al 3 maanden omdat ik weiger verder te spelen met gamestopping bugs in de expansion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXlerator schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:55:
[...]

Vaak? Dat is vrij zelden volgens mij. En in dit geval werkt het ook niet. Reden lijkt me op zich ook verklaarbaar. Van de retail versie ziet steam geen $ en dus maakt het ook weinig sense dat ze je hiervoor hun service beschikbaar stellen, tenzij de publisher een deal met steam heeft natuurlijk.
Jammer dat het niet werkt.

Ik heb overigens deze lijst ontdekt:
https://support.steampowe...?ref=7480-WUSF-3601#which

Toch nog wel veel games die wel werken. Ik vind het overigens ronduit belachelijk dat er zo'n groot prijsverschil is op steam. Daar geef je toch niet je geld aan uit? (Maw dan support je die 'discriminatie'). Maar dat is een discussie op zich. Die publishers die zich daar schuldig aan maken krijgen iig geen cent van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patch 1.04 voor DA:O / DA:A komt maandag 17 19 juli uit voor de PC.

Crap :P Nu moet ik mijn run in Planescape: Torment weer stoppen. Gelukkig ben ik gisteren pas begonnen. DA:O wil ik echt wel eindelijk uitspelen. DA:O heeft een simpel verhaal. Ik ga niet met Planescape stoppen als ik er half in zit, want het verhaal en de quests zijn veel te ingewikkeld om effe een half jaar te laten liggen. Bij DA:O kan dat makkelijk, dus ik pak mijn run waarin ik maart ofzo mee ben gestopt in afwachting van de 1.04 patch weer op.

[ Voor 43% gewijzigd door Katsunami op 17-07-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuses. Maandag is 19 juli. Oops. Maar ok, het is wel dezelfde maandag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Patch is uit.

Kullik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Volgens mij is dit niet de patch waarop iedereen wacht wat ik zo her en der lees. Anyway, hier de patch notes:
Dragon Age: Origins 1.04
------------------------

//General Fixes//

ACHIEVEMENTS
- On the PC, sometimes an achievement image and message would not display
properly. This has been fixed.

DOWNLOADABLE CONTENT
- Fixed some authorization issues with downloadable content
- Blood talents from the Grey Warden Base premium downloadable content now work
properly in other modules.
- Installing new downloadable content no longer leaves the ôOther Campaignsö
selection grayed-out.

GAMEPLAY
- Multiple transitions in and out of Fade areas were multiplying the number
of visual effects running, which slowed down gameplay. This no longer occurs.
- Fixed pick-pocketing. Characters were successfully stealing, but not receiving
any items.

USER INTERFACE
- Floating numbers no longer appear over the player's head.
- Damage statistics are now being updated properly on the Inventory screen when
weapons are unequipped.
- Names with accents and special characters now show up correctly in the "Story
So Far" load hints.
- Switching between Dragon Age: Origins and Dragon Age: Origins - Awakening no
longer resets options to default settings.
- Selling too many items to the same merchant no longer corrupts the save files.
- Screenshots were being uploaded automatically on the PC by default on new
installations. This no longer happens.

IMPORTING CHARACTERS
- Importing a character to a new module from a save game that did not have the
hero in the party caused the game to crash. This is fixed.
- Imported characters to Dragon Age: Awakening now start the game with equipment
and clothing on.

PERFORMANCE
- A number of memory leaks have been fixed, which will reduce the frequency of
crashes.
- Audio drivers have been updated to fix a number of audio-related crashes.

SOCIAL SITE
- Fixed a number of issues with portraits not being uploaded correctly to the
BioWare social site.

//Dragon Age: Origins Fixes//

GAMEPLAY
- Fixed an issue with the wrong characters appearing in Morrigan's ritual.
- Players who rescued their party members in the Fade of the Broken Circle
plot are no longer forced to fight the sloth demon alone.
- It is no longer possible for the player to get blocked during gameplay by
pursuing both candidates' quests in the Orzammar plot line.

//Dragon Age: Origins - Awakening Fixes//

GAMEPLAY
- Fixed a variety of bugs related to party members' approval and personal
quests not triggering.
- Lillith will now only thank the player once at Vigil's Keep after being
rescued.
- During the Assault on Amaranthine, a bug would occasionally make
some enemies invincible, which impeded game progress. This no longer happens.
- Players may now receive notes of appreciation from former love interests.
- Masterpiece and paragon silverite runes are now weapon runes instead
of armor runes.
- The masterpiece slow rune is now available for purchase from merchant
stores.

IMPORTING CHARACTERS
- Imported rogue characters now properly detect traps.
- The message, "Legacy tattoo asset do not use!" no longer appears on the face
of some imported characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Japser schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:47:
Volgens mij is dit niet de patch waarop iedereen wacht wat ik zo her en der lees. Anyway, hier de patch notes:

[...]
Hmm, wat is er gebeurd met de geplande dexterity fix voor daggers? :-(
(zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Discussie op het forum van Bio gaat hier verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

ChillinR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Hmm, wat is er gebeurd met de geplande dexterity fix voor daggers? :-(
(zie hier)
Het is mij ook niet helemaal duidelijk nog, nog niet veel discussie over dat onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Net ff met de update aan het spelen geweest maar kwam geen veranderde dingen tegen. T ging hier ook niet slecht, dat scheelt misschien ook wel.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is men weer vergeten om de daggerfix in de patchnotes te zetten. In de vorige thread werd Victor Watcher erop gewezen en toen heeft hij het aangepast.

Kijk hier maar.
• Daggers will now properly assign the dexterity-based damage bonus
Vreemd eigenlijk. Dit was ook in 1.02A al eens gefixt, maar weer geknakt in 1.03. Ik ga ervan uit dat deze fix erin zit (net als de pickpocket fix). Die twee bugs maken mijn versie van Leliana half nutteloos en dat is een van de redenen waarom ik met spelen ben gestopt. :/

Installeren, en morgen maar weer verder. Kijken of i het in een wat christelijke tijd uit krijg :P

Kan ik trouwens alle screenshots die ge-upload zijn direct in één keer uit DA:O en uit mijn profiel wissen?

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 19-07-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Is de framerate van de PS3 versie een beetje beter met deze patch?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Son Goku schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:36:
Patch is er nog niet voor de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het beste char om mee te beginnen? zelf vind ik een mage erg leuk als ik het zo lees, maar ben niet zo een hele goede gamer. :D:D

zou ik met een mage wel op normal door de game kunnen komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:01:
wat is het beste char om mee te beginnen? zelf vind ik een mage erg leuk als ik het zo lees, maar ben niet zo een hele goede gamer. :D:D

zou ik met een mage wel op normal door de game kunnen komen??
Alles is wel goed te doen eigenlijk. Rogue is wel heel makkelijk om mee te spelen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:32
Mages zijn echt heel iritand. vooral die area attacks omdat je dan je eigen party members ook raakt.
watn og erger is, als mage krijg je heel vaak de agro op je dak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In back alley in Dennerim ben ik in een ambush gelopen.
+- 13 assasins en dat op easy, binnen een x-aantal seconde ben ik af.
Is er een cheat of zo of kan ik het spel verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:58:
In back alley in Dennerim ben ik in een ambush gelopen.
+- 13 assasins en dat op easy, binnen een x-aantal seconde ben ik af.
Is er een cheat of zo of kan ik het spel verwijderen?
Niet gelijk al opgeven he! Cheats zullen er vast wel zijn, maar kijk eens naar de samenstelling van je party? Ik kan het makkelijk hebben, speel ook op easy. Heb een healer bij me, een warrior en Morigan.
Goed te doen. Ben zelf rogue maar speel vooral op de closecombat. Dual wield enzo.

En gebruik je health drankjes, die heb je niet voor niets he! Ff op pauze, drankje aanklikken en weer verder.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

hellfighter87 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:25:
Mages zijn echt heel iritand. vooral die area attacks omdat je dan je eigen party members ook raakt.
watn og erger is, als mage krijg je heel vaak de agro op je dak :(
Party members een fire crystal laten eten + en dan boem "fireball", even een group heal eroverheen et voila :)

+ een shield casten als je mage teveel gemept wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nieuwe DLC aangekondigd!
Golems of Amgarrak

Delve deep underground to save a missing dwarven expedition in search of ancient secrets for creating monstrous constructs. Only you can uncover the gruesome fate that befell them.

Put your Warden back in action and adventure through new environments, meet new characters and defeat never before seen creatures. With an engrossing new storyline and challenging puzzles this is one add-on you don't want to miss!

•Import your character from Origins or Awakening or create a new, high-level hero!
•Face an all-new terrifying creature
•Earn powerful rewards that transfer into your Awakening and Origins campaign
•An advanced challenge for even the most experienced adventurers
Trailer: http://www.mmorpg.com/showVideo.cfm/videoId/1800

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 28-07-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hhmmzzzzz..... men kan spellen tegenwoordig sneller programmeren dan ik ze kan spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:40:
...
Ff op pauze, drankje aanklikken en weer verder.
't is gelukt, thnks voor de pauze tip _/-\o_

Moet wel zeggen dat ik dit eigenlijk niet zo leuk om de pauze knop te gebruiken, vooral omdat je op easy speelt :(

Misschien maar eens een ander karaktertje aanmaken, had een dwerg met dualhanded weapons :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 02:19:
[...]

't is gelukt, thnks voor de pauze tip _/-\o_

Moet wel zeggen dat ik dit eigenlijk niet zo leuk om de pauze knop te gebruiken, vooral omdat je op easy speelt :(

Misschien maar eens een ander karaktertje aanmaken, had een dwerg met dualhanded weapons :/
Eey say what? Een dwerg moet een hamer hebben, brute two-hander. Rogues zijn goed met dualwield, warrior is meer twohander of one hander met shield en dan als tank gebruiken.

Pauze kan soms verderop wel erg handig zijn. Zeker om even wat tactiek toe te passen, bijvoorbeeld allemaal een mage laten aanvallen zodat de healer van hun dood is.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dwerg kan best 2 axes dualwielden. Hij hoeft niet eens een rogue te zijn. Gewoon zorgen dat je een hoge dex hebt en de juiste weapon proficiencies kiest, en daar ga je. Is geen enkel probleem.

Trouwens, het gebruik van de pauze-knop is in de single player campains van dit soort spellen zeer normaal, en zeker niet iets om je voor te schamen. Het is nodig, omdat je anders niet al je characters tegelijk kunt besturen. Of je het wel of niet prettig of leuk vindt om op die manier te spelen, is natuurlijk een tweede.

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 01-08-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Son Goku schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:36:
De Patch is nu eindelijk uit voor de PS3, dus vraag opniew :D

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

En Origins uitgespeeld! Vet spel. Awakenings next en dan miss een tweede playthrough maar dan met een ander type, was rogue nu.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
heb een paar dagen geleden deze game gekocht en vindt het een leuke game
maar ik heb nog veel problemen met de tactics mode en hoe je spells en skills enz. moet gebruiken vooral omdat dit mijn eerst RPG is en ik ook veel engelse woorden die gebruikt worden niet ken (dus ik heb altijd google translate openstaan om de woorden waar ik nog nooit van gehoord heb toch maar te kunnen vertalen om zo toch iets van het verhaal te kunnen begrijpen :) )

dus mijn vraag is of iemand een guide weet over dragon age origins in het nederlands die beginners zoals mij opweg helpt met al de verschillende spells en skils enz. of misschien iemand die tips kan geven over dat tactics systeem en al de rest werkt?

alvast bedankt. : ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, als het je eerste RPG is, dan is het altijd erg lastig. Het kan wel een tijdje duren voordat je het doorhebt.

Even heel snel een paar tips:

- Fighter types voorop, one-on-one met je tegenstanders.

- Rogue types daarachter, als het kan met pijl en boog, en handwapen zoals een zwaard als backup.

- Wizard types weer daarachter, en die casten destructieve spells op de tegenstanders, helpende spells op de eigen party. Let op met area attacks; het kan zijn dat je je eigen groepsleden omlegt met een spell die een gebied beslaat.

- "Kite" tegenstanders. (Nederlands: vliegeren.) Het komt erop neer dat je een tegenstander zo ergert met behulp van een character dat hij op dat character af gaat. Voorbeeld: Taunt skill (= pesten), van een fighter, of flink veel schade doen. Ren weg met het character, en zorg door damage/aandacht trekken dat de tegenstander achter je character blijft aanrennen. Je character "trekt" de tegenstander voort alsof hij als een windvogel aan een draadje hangt. Ga dan met afstandsaanvallen los op die tegenstander met de rest van de party. Je kunt, indien nodig, het "vliegeren" afwisselen: eerst met de ene character, dan met een andere. Vliegeren werkt vooral goed in situaties met één sterke tegenstander.

- "Tank" een tegenstander. Zorg ervoor dat één character continu de aandacht heeft van een tegenstander, net zoals bij kiten. Dat character vangt alle klappen op. Gebruik veel healing spells en potions, gebruik zoveel mogelijk bescherming voor je character (die de rol van een "tank" heeft, letterlijk) zodat hij niet dood gaat. Maak de tegenstander af met behulp van de rest van je party (en met behulp van de tank, indien mogelijk).

- Gebruik een goede strategie. Heb je een hele sterke tegenstander in een groep omringd door zwakkeren, probeer dan de sterke tegenstander tijdelijk uit te schakelen (cone of cold, stun, dat soort dingen), en vernietig eerst zo snel mogelijk de zwakkere tegenstanders. Pak dan met je groep de sterkste tussen.

- Gebruik taktiek. Soms kun je het land en dergelijke gebruiken. Blokkeer bijvoorbeeld met een fighter type een doorgang, zodat alle tegenstanders zich in de doorgang ophopen. Gebruik dan area effect spells om de hele groep ineens te pakken. (Let op dat je je fighter niet raakt.)

- Zit een tegenstander laag in zijn health, maak hem dan met behulp van je groepsleden zo snel mogelijk af. Verzwakking van een tegenstander betekent niet dat hij minder schade doet.

- Houd flink wat potions en healing-mogelijkheden achter de hand.

[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 04-08-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:26:
.Mja, als het je eerste RPG is, dan is het altijd erg lastig. Het kan wel een tijdje duren voordat je het doorhebt.

Even heel snel een paar tips:

- Fighter types voorop, one-on-one met je tegenstanders.

- Rogue types daarachter, als het kan met pijl en boog, en handwapen zoals een zwaard als backup.

- Wizard types weer daarachter, en die casten destructieve spells op de tegenstanders, helpende spells op de eigen party. Let op met area attacks; het kan zijn dat je je eigen groepsleden omlegt met een spell die een gebied beslaat.

- "Kite" tegenstanders. (Nederlands: vliegeren.) Het komt erop neer dat je een tegenstander zo ergert met behulp van een character dat hij op dat character af gaat. Voorbeeld: Taunt skill (= pesten), van een fighter, of flink veel schade doen. Ren weg met het character, en zorg door damage/aandacht trekken dat de tegenstander achter je character blijft aanrennen. Je character "trekt" de tegenstander voort alsof hij als een windvogel aan een draadje hangt. Ga dan met afstandsaanvallen los op die tegenstander met de rest van de party. Je kunt, indien nodig, het "vliegeren" afwisselen: eerst met de ene character, dan met een andere. Vliegeren werkt vooral goed in situaties met één sterke tegenstander.

- "Tank" een tegenstander. Zorg ervoor dat één character continu de aandacht heeft van een tegenstander, net zoals bij kiten. Dat character vangt alle klappen op. Gebruik veel healing spells en potions, gebruik zoveel mogelijk bescherming voor je character (die de rol van een "tank" heeft, letterlijk) zodat hij niet dood gaat. Maak de tegenstander af met behulp van de rest van je party (en met behulp van de tank, indien mogelijk).

- Gebruik een goede strategie. Heb je een hele sterke tegenstander in een groep omringd door zwakkeren, probeer dan de sterke tegenstander tijdelijk uit te schakelen (cone of cold, stun, dat soort dingen), en vernietig eerst zo snel mogelijk de zwakkere tegenstanders. Pak dan met je groep de sterkste tussen.

- Gebruik taktiek. Soms kun je het land en dergelijke gebruiken. Blokkeer bijvoorbeeld met een fighter type een doorgang, zodat alle tegenstanders zich in de doorgang ophopen. Gebruik dan area effect spells om de hele groep ineens te pakken. (Let op dat je je fighter niet raakt.)

- Zit een tegenstander laag in zijn health, maak hem dan met behulp van je groepsleden zo snel mogelijk af. Verzwakking van een tegenstander betekent niet dat hij minder schade doet.

- Houd flink wat potions en healing-mogelijkheden achter de hand.
bedankt Katsunami dat zet me al een hele stap vooruit.

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Nog een belangrijke toevoeging aan Katsunami's lijst is het gebruiken van een uitgebalanceerde party. Elk karakter heeft zijn eigen speelstijl en in de combat in een RPG is het net de bedoeling om de talenten en eigenschappen van verschillende karakters op een doeltreffende manier te combineren.

Zo zal een party van alleen fighters (met of zonder Dog) het moeilijk hebben (zeker als je onervaren bent in dit soort games) omdat ze a) zichzelf niet goed kunnen healen (je kan potions nemen natuurlijk; maar als je stunned bent, ben je eraan voor de moeite) en b) ze geen hele groepen van vijanden kunnen controleren/uitschakelen (bijvoorbeeld bevroren, knockdown, stun ...).

In Dragon Age is het, mij inziens, voor een eerste keer, aan te raden om een party te spelen waarbij je met 2 mages speelt en twee fighters (of 1 fighter en 1 dual-wielding rogue). Zorg ervoor dat je mages beiden over Heal en Forcefield beschikken. Die tweede spell is zowel een offensieve (zet een tegenstander gedurende een lange tijd buiten strijd) als een defensieve spell (bescherm een karakter zodat het niet sterft). Ook Cone of Cold is sterk aan te raden, omdat een hoop tegenstanders zo bevroren worden en dan niet meer kunnen strijden. Ook Sleep is een goede spell om groepen vijanden tijdelijk uit te schakelen (om je tijd te geven om je meer voor te bereiden, of reeds enkele tegenstanders neer te halen). Telekinetic Weapons (een spell die je permanent kunt activeren) is een goede spell, omdat het de damage tegen zwaarbewapende tegenstanders (bv. Revenant) fors doet toenemen. Bovenstaande spells zouden je in staat moeten stellen om grotere groepen tegenstanders een beetje meer onder controle te houden. Experimenteer zeker ook met andere spells!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede tips van de gast hierboven.

Twee mages is in Dragon Age zeker erg prettig spelen heb ik gemerkt. Als je dat goed aanpakt, kun je in veel gevechten makkelijk de overhand krijgen. Een mage gebruiken om groepen te stunnen/freezen, en de andere om de zooi op te blazen. En dan draai je de rollen om... freezen met mage 2, en opblazen met mage 1 :P

Mijn eigen character (mage) doet op het moment ruim 50 procent van alle damage, en Morrigan doet 30%. De rest wordt onder de andere chars verdeeld. In het begin deed mijn mage zelfs 80% van de damage in de party, helemaal alleen... maar ja, dan moet ik wel toegeven dat ik ondertussen een jaartje of 13 ervaring heb met dit soort spellen, en mijn eerste run door een RPG ALTIJD met een mage doe :)

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 05-08-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik speel normaal altijd met een warrior, deze keer voor een rogue gegaan.
Ik heb het spel uitgespeeld met Morrigan en Wynn als healer. Daarnaast altijd Allister als tank met schild erbij. Zelf dualwield.

Eerst long range aanval zodat me hond en allister gaan aanvallen. Dan ga ik erachteraan. Wynn is voornamelijk voor t healen bij mij en soms een AoE spell. Morrigan doet waar ze zin in heeft en is daar goed in. Speelde prima. Een paar stukjes heb ik met twee warriors (tanks) gespeeld en Wynn. Dat ging ook prima, je killed wat sneller maar vind t wel minder leuk.

Oja, en gebruik je pauzeknop. Die is er niet voor niets :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
De meeste tips zijn al genoemd. De belangrijkste is denk ik crowd control.
Groupen vijanden stunnen / bevriezen / etc je concentreren op 1 of 2 vijanden tegelijk.

Vergeet ook niet schatter.

Als je een vijand bevriest en/of versteend (met petify), heb de kans ze in 1 keer te slopen.

Als je bijvoorbeeld eerst Pertify and daarna rockfist ( zelfde magie lijntje) dan heb je 9 van de 10 keer al een kill.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ben toch Awekenings maar eens aan het spelen. Leuk, grootste verschil vind ik alleen wel dat de gesprekskeuzes die je maakt veel diepgaandere gevolgen hebben. Veel meer als in Origins. Beter nadenken met wat je zegt dus.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigelijk het grote verschil tussen een warrior en een rogue?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:11:
wat is eigelijk het grote verschil tussen een warrior en een rogue?
Warrior is in basis meer brute force, rogue ook een beetje magic erbij, maar als je ze compleet ander levelt dan standaard denk ik dat je van de een best een ander kan maken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een domme vraag maar kan je deze game in het nederlands spelen met een download ofzo zodat de ondertitels en de codex enz. vertaald worden naar het nederlands, of is dit niet mogelijk?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Er zijn wel vertalingen, maar Nederlands hoort daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 11:57

d_star

Maharadja of the Year :-/

RZor schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Warrior is in basis meer brute force, rogue ook een beetje magic erbij, maar als je ze compleet ander levelt dan standaard denk ik dat je van de een best een ander kan maken.
Volgens mij wordt dat een lastige klus: als warrior kan ik niet uit de skill tree van een rogue kiezen, en omgekeerd. Wat je wel kan doen als warrior is je specialiseren in dingen die eigenlijk voor rogues normaler zijn, zoals archery of dual weapons.

De echte skills zoals Mark of Death zal je echter als warrior nooit kunnen selecteren...

Ik merk overigens in mijn playthrough met een dual weapons warrior en nogal tank-based party (Shale - Alistair/Zevran - Ikzelf als warrior - Wynne die healt) dat het spel niet al te moeilijk wordt. Je blitzkriegt overal werkelijk doorheen, zelfs hinderlagen zijn geen enkel probleem. Kan trouwens ook een kwestie zijn van een te lage moeilijkheidsgraad, maar ik vraag me af of dit een zwakheid is in de gameplay?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

d_star schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Volgens mij wordt dat een lastige klus: als warrior kan ik niet uit de skill tree van een rogue kiezen, en omgekeerd. Wat je wel kan doen als warrior is je specialiseren in dingen die eigenlijk voor rogues normaler zijn, zoals archery of dual weapons.

De echte skills zoals Mark of Death zal je echter als warrior nooit kunnen selecteren...

Ik merk overigens in mijn playthrough met een dual weapons warrior en nogal tank-based party (Shale - Alistair/Zevran - Ikzelf als warrior - Wynne die healt) dat het spel niet al te moeilijk wordt. Je blitzkriegt overal werkelijk doorheen, zelfs hinderlagen zijn geen enkel probleem. Kan trouwens ook een kwestie zijn van een te lage moeilijkheidsgraad, maar ik vraag me af of dit een zwakheid is in de gameplay?
Klopt heb je gelijk in, je kan ze alleen een beetje de richting van een ander op lvl-en.

Ik heb met Allister, Morrigan en Wynn het spel uitgespeeld. Ik als rogue, Allister als tank/warrior en wynn als healer. Dat was erg goed te doen inderdaad, alleen in hele grote gevechten wel eens iemand dood. Had wynn wel goed afgericht met d'r healskills, morrigan en allistar gewoon normaal gelvlt, geen tactics aan toegevoegd.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook het spel weer opgepakt waar ik gebleven was. Gaat best lekker weer op normal, alleen ik heb voor één gevecht toch echt even de moeilijkheidsgraad op easy moeten zetten. (In the Gauntlet, als je daar al geweest bent weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel).

M'n main character is een mage, en spells als Sleep, Horror en Waking nightmare zijn duidelijk favoriet hier :) Heb nu net gespecialiseerd in Arcane Warrior, moet nog maar eens uit gaan zoeken of ik daar blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik las dat de patch voor ps3 de framerate/stotteringen een stuk beter maakt, kan iemand dat bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Son Goku schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:52:
Ik las dat de patch voor ps3 de framerate/stotteringen een stuk beter maakt, kan iemand dat bevestigen ?
Ik kan dit bevestigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 11-08-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik heb de PS3 versie van het spel in de UK gekocht, en ik zou nu graag een DLC bij aanschaffen. Ik heb dit al geprobeerd te doen via de Engelse store, maar mijn credit card wordt daar niet aanvaard.

Weet er iemand of een DLC gekocht in de Nederlandse store werkt op een Britse versie van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik heb het ondertussen geprobeerd, en het werkt gewoon. Dus de region lock werkt gelukkig niet binnen dezelfde regio in dit spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf momenteel met Demon's Souls bezig (ook een aanradertje overigens :P) ... maar deze moet ik ook nog uitspelen. Vraagje, die downloadable content, is dat echt iets wat bijdraagt aan het verhaal, of is Origins an sich gewoon een volledig afgewerkt verhaal ?

Er is wel 1 echte addon, maar op de PS3 was 'ie vooralsnog duurder, terwijl hij alleen online verkrijgbaar is, dus daar wacht ik nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Origins is zelf een heel compleet verhaal, de DLC's vond ik wel vermakelijk alleen niet heel erg bijdragen aan het verhaal. Je kan prima zonder, zonder dat je ook maar iets mist.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het moment zit ik in het gebied van de Corrupted Spyder Queen.

Ik krijg het niet voor elkaar om erlangs te komen. Als je Tactic walkthroughs leest, lijkt het nogal een simpel gevecht. Gewoon bashen op de queen, als die zich terugtrekt de handlangers afmaken, en verder bashen. Rinse and repeat.

De praktijk? Ik heb een level 17 (gemiddeld) party, die tot op dit moment werkelijk door DA:O heen is gefreewheeled. Geen enkel gevecht heb ik vaker dan 2x moeten doen. Dit is echter gewoon niet leuk meer. Zelfs op Easy krijg ik het niet voor elkaar. Het is me gelukt om (op Normal) de queen 2x terug te laten trekken, maar ben toen in de volgende wave spiders afgemaakt. Op Easy heb ik haar 3x laten terugtrekken en ben toen afgemaakt in de wave daarna.

Moet ik maar gewoon weer terug naar een stad en een hele stapel mana/health etc erbij gaan halen? Het lijkt de enige manier om het voor elkaar te krijgen, zelfs op Easy.

edit: ik doe óf iets verkeerd, of ik betitel dit gevecht als zijnde onmogelijk zonder te cheaten. Ik heb net met mijn party (Wizard, Morrigan, Leliana en Ohgren) een gevecht geleverd van een HALF UUR, met 4 revivals en het opmaken van al mijn mana potions op EASY. Nadat mijn mana potions op waren, ben ik uiteindelijk ingemaakt. Dit is niet normaal. Er moet ergens een of andere clou zijn om dit gevecht op een normale manier te winnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 23-08-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En fixed... op de cheesy "Baldur's Gate" manier nog wel, op Normal. Ik had niet verwacht dat het zou werken. In eerste instantie ging ik via de rechterkant op de Spider Queen af, maar dat blijkt een erg moeilijke route te zijn. De Spider Queen trekt zich namelijk terug bij 75, 50, en 25% health, waarbij je dan 4 spiders op je dak krijgt.

Na mijn laatste gevecht van bijna een half uur besloot ik eens via de andere route (benadering vanaf de linkerkant) te gaan. Dat lijkt te helpen, maar wel vanwege een heel cheesy reden....

De Spider Queen spawnt samen met 2 spinnen. Trek je dan terug naar de brug, en maak alds je daar aankomt de twee spinnen zo snel mogelijk af. De Spider Queen volgt je namelijk ook als je richting de brug gaat, en loopt dan blijkbaar vast op de rotsen. Op een gegeven moment komt ze in elk geval niet meer korterbij.

Je kunt haar dan vanaf een afstand afmaken. Ze zal zich -niet- terugtrekken uit het gevecht. (Waarschijnlijk omdat ze haar spawnpoint niet ziet?) Gewoon vanaf afstand alles erop flikkeren wat je hebt totdat ze dood is, en klaar. Ik ben alleen Leliana kwijtgeraakt aan de spit attacks. Nadat de Queen dood was, hele party healen en regeneraten en het spel opslaan.

De spawns van 75, 50 en 25% health zijn er wel, maar die komen niet naar je toe omdat ze je niet zien als je je bij de brug bevindt.... zodra je in het zicht komt, komen ze allemaal op je af. Die heb ik afgemaakt met de standaard "bevries, terugtrek, opblaas"-techniek.

Benodigde tijd voor het hele gevecht: 5 minuten.
Benodigde potions: 1x Mana Potion.

Cheesemode for the win... wat in BG werkte in 1998, lijkt in 2010 in DA:O nog steeds te werken :X

Deze techniek ben ik overigens niet tegengekomen toen ik op Google naar oplossingen zocht, ik ik moet eroverheen gelezen hebben. De meesten gebruiken technieken als "Forcefield de Queen, maak de rest af" -> "Klop de Queen 25% naar beneden" -> "Forcefield, maak de spawns af", en dat soort dingen. Ik ben wel één persoon tegengekomen die buiten het zichtveld van het spawnpoint rent, maar die doet dat via de rechterkant met een stealthed rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Via de rechterkant gaat het ook. Je stelt je party op aan die kleine ruïne. Gewoon met 1 char de queen lokken, terugtrekken naar de ruïne en dan op de Queen meppen. Meestal volgen de spawns haar, dus die maak je dan eerst af, voor je de Queen weer eens laat terugtrekken. Op die manier voorkom je dat je webbed bent en er spinnen op je staan te meppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk heb ik door de bank genomen maar zeer weinig healing nodig. Een potion hier, een spell daar. Met de ingestelde tactics gaat mijn healing bijna volledig automatisch. Wat ik me wel afvraag hoe ik dit spel geregeld zou moeten krijgen met maar één mage. Soms is de crowd control die ik met 2 mages kan uitoefenen maar net krap aan merk ik. Het kan natuurlijk ook zijn dat fighters enzo crowd control opties hebben die ik nog niet echt bekeken heb omdat ik nogal een magic-heavy speler ben (in alle RPG's overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gevecht is voor mij ongeveer een week geleden nu, maar wat ik me kan herinneren, is dat ik vooral CC (Sleep, Mind Blast, Waking Nightmare, etc.) gebruikte op de adds totdat de queens zich terugtrok en daarna de adds neernukte. Ik heb/had een party met: ikzelf als Spirit Healer, Morrigan, Alistair als tank en Leliana als melee Rogue. Morrigan heb ik opnieuw ingedeeld met de respec addin, zodat ze de goede/leuke spells heeft.
Het gevecht staat me dan ook niet bij als heel moeilijk. Ondertussen ben ik een stuk verder en ben ik moeilijkere gevechten tegengekomen. Dat wil niet zeggen dat jij dat ook zo gaat vinden ;)
Wel weet ik nog dat het gevecht lastig was door de vele webs.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinner me van dat gevecht dat het redelijk lastig was, maar niet verschrikkelijk. Ik weet nog dat ik van rechts kwam en de rotsformatie om de spawnplek van de queen heen gebruikte om achter te schuilen zodat de spinnetjes eerst om het hoekje moesten lopen voor ze in je line of sight waren, waardoor je ze meteen af kon hakken. Ik had er overigens ook een paar pogingen voor nodig, maar langer dan een minuut of 5 duurde het niet.

Overigens kun je in heel veel situaties gebruik maken van hoekjes om achter te schuilen - even jezelf laten zien en weer schuilen en al die vervelende ranged mannetjes komen zo in je armen rennen ;)

Heb gister 'm eindelijk uitgespeeld. Het einde viel me qua moeilijkheid reuze mee, bij het laatste gevecht zelfs geen een potion hoeven gebruiken - en m'n healer had nog mana over. Overigens ook de soldiers peak en return to ostagar erbij gedaan - beide waren in een half uur klaar (met twee vingers in de neus). Dat viel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm gisteren ook uitgespeeld. Het laatste gevecht gebruikte ik de Human Army en ik vond het ook niet zo moeilijk. De moeilijkste gevechten in het spel vond ik die vele 'trash' gevechten waar m'n tank CC-ed werd.
Nu ben ik met Awakening begonnen. Ik ga maar eens m'n character(s) opnieuw indelen voor de afwisseling.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste