• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Mede-auteur:
  • g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:07

g0tanks

Game Beschrijving
In Dragon Age 2 ga je het avontuur aan als Hawke, een straatarme vluchteling die ondanks zijn situatie aan de macht weet te komen en opklimt tot één van de belangrijkste personages in de wereld van Dragon Age. Hawke is een overlever van de Blight en de Kampioen van Kirkwall, maar het verhaal van zijn opkomst is gehuld in mythen en geruchten. In een nieuw verhaal dat maar liefst 10 jaar omvat, beleef je zelf de legende en kun je deze bovendien vormgeven; Je moet moeilijke morele keuzes maken, de beste strijders om je heen verzamelen en met roem en rijkdommen je plaats in de geschiedenis veroveren. Beleef jouw verhaal en zie hoe de wereld door jouw keuzes nooit meer hetzelfde zal zijn.
Personages

Hawke
Hawke is de hoofdpersonage van Dragon Age II. Hawke kan een vrouw of man zijn, is volledig customizable en kan, net zoals in Dragon Age: Origins, een mage, rogue of warrior zijn. In tegenstelling tot deel een echter is het feit dat Hawke volledig gevoiced is. De standaardnaam voor de mannelijke Hawke is Garret, voor de vrouwelijke is deze Marian. Hawke, die tijdens de Blight van Ferelden in het dorpje Lothering woonde, ontsnapte aan de darkspawn door te vluchten naar de Free Marches in het noorden. Over een tijdlijn van tien jaar wordt Hawke 'de belangrijkste personage in de wereld van Dragon Age'. Tijdens het verhaal verdient Hawke de titel 'The Champion of Kirkwall'. Onderweg bepalen de keuzes van de speler Hawke's geschiedenis, relaties en spijt... allemaal dingen die leiden naar het antwoord op de grote vraag: Wie is de kampioen van Kirkwall?
DLC
  • Hindsight
  • Staff of Parlathan
DLC kan je downloaden op je BioWare Social Network pagina.
Media

Videos:
Dragon Age II Destiny Trailer

Dragon Age II Rise to Power

Dragon Age II Making of Video

Signature Edition

De signature edition (oftewel de collector's edition) van Dragon Age II was alleen te krijgen voor 11 januari 2011, elke pre-order die namelijk voor die datum geplaatst was werd automatisch geupgrade naar de signature edition. Deze signature edition bevat de volgende extra's:
  • Exclusieve in-game digital armory
  • Speelbaar bonus karakter en missie
  • Downloadable game soundtrack
Release Date

Dragon Age II zal op 11 maart 2011 in Europa uitkomen voor de PC, X360 en PS3.

Links
Dragon Age II Official Site
Dragon Age Wikia

[Voor 138% gewijzigd door g0tanks op 06-01-2011 14:29]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik las vandaag ook over de aankondiging van DA2 :)

Ik ben benieuwd, al hoop ik wel op iets meer flexibiliteit, vooral qua party dan in DAO.
Maar we zullen zien :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 20:33

White Dust

PlaneScape: Torment

Waar ik minder blij van wordt is dat het er op lijkt dat je veel minder mogelijkheden hebt om je character te customizen. Wat ik op de DA wiki heb gelezen liujkt het er op dat je een prenamed human character zal spelen.

Dus geen eigen 'Origins' meer :{

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat ik op de DA wiki heb gelezen liujkt het er op dat je een prenamed human character zal spelen.
Als dat waar is, dan gaat dit spel voor mij nu al officeel zuigen. Hoewel PlaneScape Torment qua RPG een zeer goed spel was, en misschien de beste RPG aller tijden, heb ik het vooraf bepaald zijn van de character altijd gehaat. Je kon die ook niet customizen. (Behalve zijn class, maar eigenlijk was mage de enige echt bruikbare als je niet het halve spel wilde missen)

Tevens hoop ik erop dat Bioware nog een beetje snel met een patch 1.04 voor DA:O / DA:A komt, want het spel staat hier al langer dan 3 maanden in de kast vanwege zware script- en gameplaybugs :X

Enne... Dragon Age "was" een succes? Het is pas net 7-8 (edit: dik 8 maanden) maanden uit! De meeste oude spellen van Bioware worden nog steeds veel gespeeld en gemod, 10-12 jaar na de release. DAT is succes. Als we DA:O en consorten over 5 jaar nog actief gespeeld zien worden, dan mag het van mij een succes heten.

Ik zie het wel wat betreft DA-II. Ik heb DA:O/DA:A op de releasedagen aangeschaft, en nog niet uitgespeeld vanwege de script- en gameplaybugs... het crasht niet (gelukkig), maar sommige van mijn characters zijn vanaf patch 1.03 compleet useless. (Rogues, met name.. en mages zijn rebalanced en underpowered in DA:A...)

[Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 09-07-2010 21:34]

Anoniem: 219289

Als RPGfanaat kijk ik nu al uit naar 2011; The Witcher 2 en DA 2.

Ik vind het eigenlijk niet heel negatief dat je een 'fixed' character gaat spelen. Het idee van 6 verschillende origins en races is natuurlijk heel leuk en aardig, maar ik vond het verrassend weinig effect hebben op de maingame. Op endgame wel een beetje, maar dan meer dat humans een extra optie hadden (koning) die elfs/dwarfs niet hebben.
Met een fixed character verwacht ik dan natuurlijk wel een beter en diepgaander verhaal, omdat het nog specifieker op jou kan worden toegepast. En makkelijker modbaar natuurlijk, das ook leuk.

• Katsunami
  • Niet online
Dat het makkelijker is qua verhaal is natuurlijk wel waar, maar eigenlijk wil ik gewoon verschillende dingen zoals human, elf, half-elf, dwarf etc kunnen spelen. Er hoeft niet zo heel veel verschil in te zitten, en zelfs origins hoeven van mij niet per se. Ik vind het gewoon prettig om een "eigen" character te hebben, als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:49
Volgens mij is er nog genoeg the customizen. Het enige wat bekend is is dat je character Hawke heet. Je mag kiezen of het een man of een vrouw is. Daarnaast is het ook nog niet gezegd wat voor een ras het is dus het zou me niets verbazen als naast het geslacht nog kunt kiezen uit Human, Elf of Dwerg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White Dust

White Dust

kbloem schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:53:
Volgens mij is er nog genoeg the customizen. Het enige wat bekend is is dat je character Hawke heet. Je mag kiezen of het een man of een vrouw is. Daarnaast is het ook nog niet gezegd wat voor een ras het is dus het zou me niets verbazen als naast het geslacht nog kunt kiezen uit Human, Elf of Dwerg...
Helaas....
Bron
Also like Mass Effect, Dragon Age 2 is ditching the original's roll-your-own character creation system, complete with unique origin stories for all the different playable races, for a more "cinematic" scripted hero named Hawke. BioWare's Chris Priestley addressed the community on the official forums, stating, "While I do enjoy having fun with our fans, I am not joking about this. The player character is a human (either male or female) with the last name of Hawke. Dragon Age 2 is the story of Hawke."
Ik heb zelf niet zoveel problemen met 'fixed' characters, maar de kracht van DA:O vond ik in de Origins, en dat die acties en keuzes ook nog verdere invloeden hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Katsunami schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:30:
Dat het makkelijker is qua verhaal is natuurlijk wel waar, maar eigenlijk wil ik gewoon verschillende dingen zoals human, elf, half-elf, dwarf etc kunnen spelen. Er hoeft niet zo heel veel verschil in te zitten, en zelfs origins hoeven van mij niet per se. Ik vind het gewoon prettig om een "eigen" character te hebben, als je snapt wat ik bedoel.
Yep. Ik beleef dit zelf niet zo sterk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat BioWare hier toch een grote groep fans flink mee teleur gaat stellen.

Ik hoop wel heel erg dat ze de tijdsverplaatsingen (ze zeggen dat het verhaal zich in een tijdsperiode van 10 jaar afspeelt) toch een beetje goed gebeuren. Bij bijv AC2, waar het verhaal zich over geloof ik bijna 20 jaar afspeelt, had ik mede daardaar toch wel een beetje moeite om me heel goed te identificeren met Ezio, het voelde elke keer toch weer een beetje als een ander, niet 'eigen' persoon.
Maargoed, we zullen zien. Tis nog ver weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Een vastgestelde achternaam vind ik nog niet zo erg. In DAO is dat ook vast (Cousland voor Humans nobles bijvoorbeeld, als ik het me goed herinner); als de voornaam maar te kiezen is.

Maar... crap. Dus toch een vaste human. Zou nog een klap op de vuurpijl zijn als je ook nog vaste stats krijgt om mee te beginnen en als enige keuze "man" of "vrouw" hebt. Hopelijk kun je wel nog je class kiezen en die zwaar customizen. (Mage, Priest, Warrior en Rogue, elk met 6 subtypen, dual- en multiclassen, 250 nuttige spels en een paar honderd feats en skills zou wel leuk zijn om een beetje te compenseren...ja, ik ben BG2 en Neverwinter Nights gewend...)

Op het moment ben ik niet erg enthousiast over DA-II als ik de info over de char zo lees, maar ik denk dat ik het toch zal aanschaffen om mijn Bioware-verzameling compleet te houden. (Ik heb alleen de Star Wars RPG's niet want ik heb een hekel aan Star Wars. Zo erg zelfs dat ik die niet eens bij de verzameling reken en weiger te geloven dat ze bestaan :P)

Veel replaywaarde gaat dit spel denk ik niet hebben, in vergelijking tot DAO.

[Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 09-07-2010 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ach of dat fixed ras nu echt een ramp is weet ik nog niet zo.
Zelf zie ik liever meer maingame quests dan een hoop class specific quests, want qua questing was DAO mij toch wat te licht.
Ook hoop ik dat de classes deze keer wat gebalanceerder zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

Katsunami schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:40:
(Ik heb alleen de Star Wars RPG's niet want ik heb een hekel aan Star Wars. Zo erg zelfs dat ik die niet eens bij de verzameling reken en weiger te geloven dat ze bestaan :P)
dus jij weigert een van de beste spellen ooit te spelen? :?

moet je natuurlijk zelf weten maar ik vind het een beetje 8)7

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Als er iemand trouwens interesse heeft mede-auteur te zijn, stuur maar 'n DM. :)

Anoniem: 155599

Ik lees dat dit over een nieuwe character gaat. Is dat morgan/baby verhaal al opgelost?

Ik denk dat dat gewoon een open einde blijft. Net zoals wel meer characters een open einde hebben...

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Nog wat meer feitjes over Hawke:
1. Hawke will be a voiced character.
Unlike Dragon Age: Origins, the player's character in Dragon Age II will be fully voiced. This opens the door for a more cinematic approach to dialogue and creates an identity for the character outside of the text you see on-screen. It also eliminates those awkward scenarios where you feel like your character should be reacting, but instead just stares blankly without so much as a grunt.

2. Hawke is human.
Yes, that means that you won't be able to select Hawke's race. However, just because that one aspect of Hawke's backstory is set doesn't mean BioWare is eliminating character creation. You can still choose your class and customize your appearance. When we visited BioWare's studio, we only saw (and heard) the male Hawke in action, but the team promises that players can select either gender for the character.

3.
spoiler:
Hawke didn't just survive the blight...he escaped it.
As the Grey Warden from Dragon Age: Origins was fighting darkspawn, Hawke was living in Lothering. Fans will remember that the small village was raided and destroyed (an event that occurred off-screen in Origins), and Hawke was one of the survivors. However, rather than stay and fight the darkspawn menace, Hawke flees Ferelden and heads north.
(spoiler over Dragon Age: Origins)

4. Hawke is the Champion of Kirkwall.
Kirkwall is a major population center in the Free Marches, a collection of city-states north of Ferelden. This means that at least some of the action in Dragon Age II will be set in Kirkwall itself, though Hawke will also spend time in other areas of the Free Marches. What exactly Hawke does to earn the honorary title of Champion, however, is up to you.

5. Hawke drives the story.
Dragon Age II is not about killing an ancient evil or about quelling another blight; Hawke is the driving force behind the narrative. Over the course of the game's 10-year timeline, players' actions and choices will determine Hawke's history, relationships, and regrets...all in service to answering the larger question: Who is the Champion of Kirkwall?

bron: http://gameinformer.com/b...wke-in-dragon-age-ii.aspx
(staat ook in TS)

• Kenny_026
Klinkt goed hoor. Ik hoop alleen wel dat de steden een stuk levendiger zullen zijn dan dat Denerim dat nu is. Is maar een dooie boel als je het mij vraagt....

• Ed_L
  • Laatst online: 08-06 22:59

Ed_L

Crew Council
Persoonlijk heb ik weinig problemen met het 'fixed char' verhaal, al kan ik me goed voorstellen dat het voor sommigen minder aantrekkelijk is. Wat me meer tegen de borst stuit is dat ik het er de schijn van heeft dat Bioware met DA2 exact dezelfde evolutie gaat doorvoeren als ME -> ME2. Het moet allemaal toegankelijker en simpeler en laat ik DA:O nou net zo waarderen om het feit dat het een goede RPG is.

Ik hoop dan in ieder geval dat het stukje storytelling ook flink verbeterd wordt.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Ik zelf heb geen probleem met het fixed race van het hoofd karakter.
Eigenlijk speel ik zelf bijna altijd wel human.
Zoals eerder aangekaart geeft dit ze de mogelijkheid het verhaal meer op de hoofdpersoon te betrekken, en ook voor de keuzen van een voiced character is het van belang geweest denk ik.
Nu hebben ze maar 2 audio tracks nodig hiervoor. male en female.
hoewel je voor een human, elf of half elf natuurlijk wel dezelfde stem zou kunnen gebruiken,
maar dan heb je volgens mij niet meer het idee een uniek karakter te spelen als je het nog een keer met een ander race speelt.

Zoals ik het begrijp zul je genoeg opties krijgen om de skills van je karakter te kiezen en aan te passen, waardoor het gemis van de races volgens mij puur cosmetisch zal zijn.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Uitgelekte Alpha-screenshots:

• Kenny_026
Echt lelijk....

Laten we hopen dat er nog heel veel gaat veranderen want tot nu toe is het een gigantische achteruitgang...

Ik snap ook niet dat ze dit soort prut uitbrengen. Houd je fans dan warm door middel van mooie renders of artwork...

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
kbloem schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:10:
Echt lelijk....

Laten we hopen dat er nog heel veel gaat veranderen want tot nu toe is het een gigantische achteruitgang...

Ik snap ook niet dat ze dit soort prut uitbrengen. Houd je fans dan warm door middel van mooie renders of artwork...
Zoals er boven staat, het zijn screenshots van de Alpha-versie. Dus nog in een zéér vroeg stadium. Daarnaast zijn de uitgelekt, en dus niet officieel uitgebracht door BioWare. (denk ik)

• anandus
  • Niet online
kbloem schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:10:
Echt lelijk....

Achteruitgang? Het ziet er toch hetzelfde uit als DAO?

• Kenny_026

Vind je?

[Voor 25% gewijzigd door Kenny_026 op 13-07-2010 12:23]

• anandus
  • Niet online
Ja? Wat is er minder dan, behalve dat die alpha screens ergens buiten zijn en geen achtergrond heeft?
Ik zie geen verschil in texturekwaliteit en de modellen zijn volgens mij gewoon dezelfde.

[Voor 31% gewijzigd door anandus op 13-07-2010 12:24]

• Kenny_026
Het lijkt er op dat ze meer voor de cartoon stijl gaan en ik houd niet van die stijl. Ik vond Origins juist lekker grauw over komen en het lijkt er op dat ze in dit nieuwe deel voor een andere styling gaan en dat vind ik niet mooi.

Daarnaast ziet die ogre er gewoon lachwekkend uit.....

Qua detail is het niet lelijk, heb ik een beetje ongelukkig verwoord...

• White Dust

White Dust

Geez, wat een azijnpisser....

Zoals gezecht, 't is alfa. Graphics worden over het algemeen in late beta fase opgepoetst. Met andere woorden, screens posten van een alfa is net zoiets als een kleiauto laten zien van een nog te maken prototype.
Move on.

• Kenny_026
Van Gameinformer
Dragon Age II has gamers wondering what the future holds for BioWare's fantasy epic, but some answers can be found by examining the past. The developer has mapped out centuries of history for Thedas (the continent where the Dragon Age series takes place), and these excerpts from BioWare's timeline contain several clues as to central themes and key locations you'll explore in the series' next entry.

1195 Ancient Times: By magic and steel, Darinius seized the great city of Minrathous and declared himself Archon – both king and high enchanter. Those who supported him became Magisters, mage-lords of the realm. At Darinius’ command, they conquered all neighboring lands and the rise of the Tevinter Imperium in Thedas began.

981 Ancient Times: The hostility that festered between the Tevinter Imperium and the elves finally turned into open war. Armies of the Imperium surrounded the fabled elven city of Arlathan in a siege that lasted six long years… until the Magisters resorted to a horrifying blood ritual that sank Arlathan into the earth, destroying it utterly. The conquest of the elven kingdom was complete: All those who did not perish with their city were enslaved, their spirit crushed and their ancient culture destroyed forever.

620 Ancient Times: Kirkwall, the last of the great Imperial cities, is founded in the distant Free Marches by the powerful archmage, Eremius Krayvan. Elven slaves were brought in by the thousands to work the stone quarries, and suffered hardships that would give the city a dark and bloody reputation. In time it became known as the “City of Chains,” the center of the Imperial slave market and the destination of all those captured by the spread of arcane rule.

395 Ancient Times: In secret, a group of the most powerful Magisters of the Imperium opened a gate into the heavenly Golden City, seat of the Maker and birthplace of all creation. They were cursed for their trespass, cast violently back into the world as corrupted, horrific monsters – the first of the darkspawn. The Archdemon Dumat arose and the First Blight began, starting a terrible war that destroyed the dwarven kingdoms and almost annihilated humanity. Only the creation of the Grey Wardens saved the lands, as those desperate heroes finally pushed back the darkspawn after a century of warfare. The Tevinter Imperium was left weak, but humanity was triumphant.

170 Ancient Times: The Prophet Andraste and her husband, the warlord Maferath, led an army of barbarians across the Waking Sea to assault the weakened Imperium. They incited revolution against the mages across Thedas, and soon their army stood at the gates of Minrathous itself. On the verge of final victory over the Imperium, Maferath betrayed Andraste and she was burned at the stake – but her memory would live on, inspiring the creation of a religion that would one day cover all of Thedas. The Chantry was born.

25 Ancient Times: As the borders of the Imperium receded, Kirkwall became one of their lone outposts within a distant and violent frontier. The surrounding territory was quickly divided into what would become Orlais, the barbarian Free Marches, as well as the new elven homeland of the Dales. Despite its isolation, Kirkwall fought off many invading armies and did not fall until the slaves within the city finally rebelled, executing their Tevinter rulers in an orgy of violence. Possession of the fortress city remained contested for centuries to come, but it would never again rejoin the Imperium.

1:01 Divine Age: The Chantry named its first Divine, Justinia I, giving the first age of the new calendar its name. This age saw the expansion of the Chantry’s influence throughout Thedas, aided by the eager conversion of the Grey Wardens. The order championed the Chantry’s growth, spreading Andraste’s teachings across Thedas.

1:05 Divine Age: The Archdemon Zazikel awoke, and with him came the Second Blight. Darkspawn emerged from all corners of the continent to threaten the people of Thedas. Humanity found itself launched into a desperate battle for survival, one that would span almost a hundred years. The final battle took place in 1:95 Divine in Starkhaven, the largest city of the Free Marches. The human forces, led by an army of Grey Wardens, won a resounding victory against the darkspawn, driving them back into the Deep Roads for centuries to come.

2:10 Glory Age: The increasing hostility between the elves of the Dales and human missionaries led to the elven attack on the Orlesian town of Red Crossing. An outraged Chantry declared a holy war upon the elves, one that would become known in time as “the Exalted March of the Dales.” The new elven homeland was crushed, its people either forced to live under human rule and be denied worship of their elven gods or left to wander as homeless vagabonds.

3:10 Towers Age: With the awakening of the Archdemon Toth, the Third Blight erupted throughout Tevinter and Orlais. Only the swift response of the Grey Wardens prevented the darkspawn from overrunning both nations. Their armies met in Hunter Fell, where they obliterated the darkspawn army, felling its archdemon in the bloodiest battle in history. Legend has it that the piles of darkspawn corpses lay over a hundred feet deep and that their blood poisoned the land where they fell.

3:87 Towers Age: Chafing under the Chantry's restrictions on magic, the priests of the Tevinter Imperium broke from Orlesian leadership in "The Great Schism." Seeing Andraste not as a divine prophet but a mortal symbol of hope -- and likely a powerful mage herself -- the Imperial priests shockingly elected a male Divine at the Minrathous Cathedral. Known as the "Black Divine," he became a potent symbol for anti-Imperial propaganda and stirred rage against all mages.

4:40 Black Age: Incensed by the Great Schism, the Chantry gathered an army of the faithful from across Thedas and marched four times on the Imperium, intending to destroy the heathens and their false Chantry. These "Exalted Marches" devastated the land and eventually fell short of their goal: the Minrathous Cathedral remained standing. To this day the Schism remains unhealed, and the Imperial Chantry remains separate from their brothers and sisters in Orlais.

5:12 Exalted Age: The Exalted Marches ended with the beginning of the Fourth Blight. The Archdemon Andoral emerged in Antiva, leading the darkspawn horde into the Free Marches and the Anderfels. Refused aid, they were nearly destroyed… until the arrival of the heroic Grey Wardens atop their griffin steeds. The elven Warden Garahel finally defeated the archdemon at Ayesleigh, a battle that resulted in the loss of the griffins and was thought to have eliminated the darkspawn forever.

5:42 Exalted Age: Rising from humble beginnings to unite the warring barbarians of the distant south, Calenhad the Great is crowned as the first King of Ferelden, creating a legend that would long outlive him and inspire his descendants.

6:30 Steel Age: Whispers reached the lands of Thedas that strange men had arrived in the northern jungle islands of the Boeric Ocean, tall men with horns and ships that fired thunder. These men called themselves “qunari”, and invaded the mainland in a great wave that took humanity by surprise. They forced all they conquered to convert to the Qun, their oppressive religion that heralded all as equals but scorned all individual freedom. Humanity battled to drive the qunari from the mainland for centuries to come.

7:60 Storm Age: The brutal qunari occupation of Kirkwall was defeated by Orlesian forces, who installed a chevalier as interim ruler of the profitable trade city. The move was opposed by the allied cities of the Free Marches, as well as by many elves who briefly had become equal citizens under the Qun. Rebellions within Kirkwall and threats from other trading partners prompted Orlais to withdraw. For the first time, the nobles of Kirkwall were free to decide their own government, and the first Viscount of Kirkwall is appointed.

8:24 Blessed Age: After many years of decline into decadence, the Mad Emperor Reville of Orlais invaded and conquered Ferelden at the Battle of Lothering. The usurper Meghren was placed upon Ferelden’s throne, while the granddaughter of the rightful king continued her struggle as the notorious Rebel Queen. The Orlesian Empire enjoyed a resurgence of power thanks to the invasion, a period that Reville quickly squandered.

8:99 Blessed Age: Dragons were thought to have been made extinct by the infamous dragon hunters of Nevarra almost three centuries before, but a High Dragon is spotted on a feeding rampage over the Frostback Mountains. Even though scholars claimed it a terrible omen, the Chantry declared it to be a sign of the Orlesian Empire’s glory and named the next century the Dragon Age. The rebels of Ferelden, however, saw it as a sign of their nation’s rebirth and successfully threw the Orlesians out three years later.

9:21 Dragon Age: Lord Marlowe Dumar is appointed the new Viscount of Kirkwall, replacing Perrin Threnhold, a tyrant killed by the city’s templars “for the good of all.” It is noted by many, however, that Threnhold’s abuses were only opposed after he tried to have the templar order expelled. It is said that Dumar holds power at the sufferance of the templars, and that their order has grown extremely powerful in Kirkwall during his reign. They have become the center of Chantry strength in eastern Thedas and hold their Circle of Magi in a terrifying, iron grip.

9:30 Dragon Age: The Fifth Blight began in the south of Ferelden with the rise of the Archdemon Urthemiel. What was seen as a disaster turned into a startling victory – a Grey Warden survivor united the kingdom against the darkspawn and slew the Archdemon at the Battle of Denerim, and was declared the Hero of Ferelden. The Fifth Blight was over before it truly began, and all of Thedas rejoiced.

• Katsunami
  • Niet online
Als ik het thema van het spel lees, lijkt het een soort "op zoek naar jezelf" quest te worden, in de richting van Planescape:Torment.... als dat zo is, dan word ik direct enthousiast.

• Kenny_026

[Voor 44% gewijzigd door Kenny_026 op 15-07-2010 19:31]

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:07
Ik denk niet dat ik het erg vind om een prenamed karakter te hebben. Ik speel nu The Witcher en vind het wel prima dat mijn karakter ten minste wat terug te zeggen heeft bij cutscenes.

Het gaat mij erom dat ik weer net zo'n gave belevenis van het verhaal heb als bij DA:O. Dat was het sterkste punt, tesamen met de interactie met je mede-karakters.

Wat ik wel hoop is dat bioware er deze keer veel meer in slaagt het idee te creeeren van een grote wereld waar je je in bevindt. Ik hoef niet perse een sandbox game zoals oblivion, maar alles voelde nu gewoon een beetje klein. De dwergenstad, Denerim enz. Er zijn verhalen van de buitenwereld zoals Orlisia. Maar dat geeft niet het gevoel dat er meer is. Misschien omdat het spel zich afspeelt over een tijdspanne van 10 jaar kan dat wel lukken.

Dan even over een discussie die hier werd gevoerd over het succes van DA:O. Ja het is nu slechts 8-9 maanden sinds release, en ja BG2 wordt nog steeds gespeeld na 10 jaar. Maar BG2 was dan ook een veel groter spel met veeeeel meer sidequests. Je kan daar echt zelf richting geven aan welk deel van het verhaal je gaat volgen. "Helaas" wordt er nu bij (roleplay) games nu veel meer aandacht gegeven aan een cinematische ervaring. Ik zie het nu als een goed boek wat ik lees en misschien dat ik het nog een keer "lees" maar meestal doe ik dat maar 1 keer nadat ik het uit heb. Er zijn dus minder sidequests/stories en sowieso zijn die meer gericht op wat verbreding van het verhaal in plaats van een geheel eigen verhaallijn in het grotere geheel.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 06:47
Via Gamebanshee nog de volgende informatie (die zij weer hebben uit GameInformer):

• The author seems to think that Dragon Age: Origins was based on "aging design".

• Dragon Age II starts off by placing us in Lothering as it's being destroyed.

• Hawke will survive the razing of Lothering and will become the "Champion of Kirkwall".

• The sequel's dialogue choices are paraphrased into 3-4 words each.

• The sequel spans ten years of Hawk's "quests, victories, and defeats".

• Hawke will encounter Flemeth as a dragon, though she will transform into human form for a wry introduction.

• Our new companions will never have issue with our decisions to the point that they'll leave the party or retaliate beyond a complaint or two.

• Dragon Age II uses a "framed narrative" structure so that Hawk's past exploits are being "retold in the present".

• Because of the above mentioned structure, events in the game don't always occur in chronological order.

• The team is making sure all three class archetypes are better defined (a rogue will feel like "a lithe super-ninja").

• There will be fewer talents, but each talent has more depth (a fireball can be enhanced).

• Crushing Prison will be making a return.

• Dragon Age II is being simultaneously developed across all three platforms, but control options are being catered to consoles first ("it's typically much easier to convert them back to PC").

• The PC version will retain the same strategic mouse-and-keyboard control scheme and top-down view.

• The choices we made in Origins will affect Dragon Age II, even if you started on PC and switched to console for the sequel.

• Art director Matt Goldman thinks Origins' art style was messy and generic, so the team is going to "hot rod the art" in Dragon Age II.

• There are no less than a dozen comparisons to Mass Effect throughout the article (by the author, executive director Mark Darrah, and lead designer Mike Laidlaw).

• Katsunami
  • Niet online
Er staat wel een stapel onzin tussen zeg. Weet je zeker dat dit geen dikke spoof is?

• The choices we made in Origins will affect Dragon Age II, even if you started on PC and switched to console for the sequel. -> ?!!

• Because of the above mentioned structure, events in the game don't always occur in chronological order. -> Hoezo, verwarrend ?!

• The sequel's dialogue choices are paraphrased into 3-4 words each. -> 3-4 woorden in een dialoog ?!!

• The author seems to think that Dragon Age: Origins was based on "aging design". -> Waaron zouden party-based RPG's oud qua ontwerp zijn?

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 20:11
Katsunami schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:22:
Er staat wel een stapel onzin tussen zeg. Weet je zeker dat dit geen dikke spoof is?

• The choices we made in Origins will affect Dragon Age II, even if you started on PC and switched to console for the sequel. -> ?!!

• Because of the above mentioned structure, events in the game don't always occur in chronological order. -> Hoezo, verwarrend ?!

• The sequel's dialogue choices are paraphrased into 3-4 words each. -> 3-4 woorden in een dialoog ?!!

• The author seems to think that Dragon Age: Origins was based on "aging design". -> Waaron zouden party-based RPG's oud qua ontwerp zijn?
Het klopt, dat staat in de nieuwe Game Informer. Heb de scans bekeken.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Die andere weet ik niet, maar deze wel. Dit was namelijk in ME ook zo. Het gaat om de dialoogKEUZES, hè.

Die zijn gewoon samengevat in 3 of 4 woorden. Zodra je die kiest, vraagt Hawke gewoon in volledig Engelse zinnen over dat onderwerp. bijvoorbeeld de keuze 'Attack on Lothering', en Hawke vraagt 'What do you know about the attack on Lothering'. ;)

• White Dust

White Dust

Ik mag hopen van wel, jah o0 Ik bedoel:

• Our new companions will never have issue with our decisions to the point that they'll leave the party or retaliate beyond a complaint or two.

Dat was 1 van de uitdagingen in DAO. Ik hoef geen brainless companions achter me aan die ja en amen tegen alles zeggen.

• Kenny_026

Ik denk dat keuzes in de dialogen terug komt. Dus dat je zelf antwoord zal geven op bepaalde vragen en dat ze aan de hand daarvan weten wat je in het eerste deel gedaan hebt...

In dragon age gebeurde ook niets in vaste volgorde dus hier snap ik je niet helemaal...

Zoals hierboven al gezegd zal het dialoog systeem meer als Mass Effect zijn. Daarnaast is je main character voiced dus hij zal zelf de zinnen uitspreken. Op zich ben ik wel voor want het dialoogsysteem in Mass Effect vond ik echt perfect.

Ze hebben het over tijdperken en niet of de games oud qua ontwerp zijn. Wat ik begrepen heb is dat deel twee over een tijdsperiode van 10 jaar gaat. Origins heeft de Dragon Age achter gelaten na een blight en bepaalde characters als Morrigan, van wie ik echt hoop dat ze terug komt, is een bepaalde geschiedenis gezet. Hetzelfde geld voor een stad als Denerim, waarvan je denk ik ook nog dingen terug gaat zien/horen. De huidige koningin van Ferelden verwacht ik ook nog terug....

[Voor 10% gewijzigd door Kenny_026 op 17-07-2010 10:08]

• Katsunami
  • Niet online
kbloem schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:46:
Ik denk dat keuzes in de dialogen terug komt. Dus dat je zelf antwoord zal geven op bepaalde vragen en dat ze aan de hand daarvan weten wat je in het eerste deel gedaan hebt...
Dat zou kunnen. Dan kun je dus achteraf de gebeurtenissen herschrijven :P
In dragon age gebeurde ook niets in vaste volgorde dus hier snap ik je niet helemaal...
Als iets niet in chronologische volgorde gebeurt, dan wil dat zeggen dat iets uit het verleden later gebeurt dan de tijd van nu. In DA:O was alles wel chronologisch :) Als er flashbacks en flashforwards in het spel zitten, dan kan dat erg verwarrend zijn.

• Kenny_026
Ach so....

Ik vind het met een serie oid altijd wel cool als een aflevering begint en dat je denkt, Wat gebeurt hier allemaal. Als je daarna dan ziet 48 hours earlier dan vind ik dat altijd wel stoer. Het is wel aan bioware om zulke dingen in je game ervaring te stoppen dus laten we hopen dat het zoiets zal zijn...

• White Dust

White Dust

Opzich is dat punt best wel interessant (!!!) en niet eens zo heel moeilijk te realiseren doordat de meeste data via je account wordt opgeslagen. Veronderstel dat je dan kan aangeven welke characters geschiedenis je wilt starten, en dat hij die info gewoon via je bioware account kan transferen.

Dan kun je er van uit gaan dat die vrouw in de concept art wel eens Flemeth kan zijn (of toch Morigan?).
spoiler:
Morigan zegt tenslotte dat Flemeth waarschijnlijk nog niet dood is maar dat zij voorlopig veilig is, of iets in die trend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
Accountinfo heb ik nog niet eens aan gedacht. Zo kan het inderdaad ook...

Anoniem: 91397

Kortom nog verder gestripped van mogelijkheden in de character creation, nu zullen we een character moeten spelen dat als een lafaard wegtrok uit een dorp waar de Blight voorbij trok. :')

Het is dat de rol Lafaard mij zo goed ligt. :')

:P

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
SDCC 10: Dragon Age 2 Combat Preview
Did BioWare dumb down Dragon Age? Let's find out.

Here at Comic-Con, BioWare is giving people the first look at Dragon Age 2, the sequel to the (not even a year old) Dragon Age: Origins. This will be another epic fantasy role-playing game, but some key changes are being made to the design.

1. BioWare wants to improve the graphics.
During our play session, BioWare candidly admitted that Dragon Age Origins wasn't the best-looking game around, on console or PC. For the sequel the developer is refining the graphics engine and adjusting the art style with the goal of creating something instantly recognizable as Dragon Age. You should be able to look at a screenshot and tell what it is without any caption, BioWare says. The engine is also being improved to allow for more characters and creatures onscreen, which should allow for more epic battles. While there was some initial skepticism in the gaming community when the first Dragon Age 2 screenshots were released, what we saw today looked just fine. The character models have a subtle comic book look to them, which we liked.

2. The combat is being refined.
The combat in Dragon Age Origins was very tactical, allowing you to issue orders to the folks in your party. For the sequel, BioWare is aiming to keep that tactical aspect but also make it more action packed, if players wish it to be. Today we got a taste of the new combat system with a mountaintop battle against an army of orcs. They might have been imps or goblins or demons, actually. We're not nerdy enough to know the difference.

Different attacks are mapped to the X, Y, and B buttons of your controller (we were playing on an Xbox 360). Hawk, the hero of the game, had a typical sword swipe mapped to X, a thrust mapped to Y, and a twirl that would take down all the enemies around him mapped to B. By holding the right trigger you can access a second set of attacks, so it seems you'll have six moves available to you at a time. Each move has a recharge time, so you can't just keep mashing the X button to chop through enemies.

Speaking of chopping through enemies, you literally do that. The violence is quite visceral, as a sword swipe might leave just an enemy's torso or even their feet standing before you.

With the bumpers you can switch between characters in your party. Anyone you're not controlling will be handled by the AI. If the action is getting a little too hectic you can still stop it and issue commands to your party by holding the left trigger. This ability seems to work much like the squad commands in Mass Effect. You can also pause the action to carefully set spell target areas. Alongside our hero Hawk we had a female mage fighting with us in this battle. Her fire spells deal damage in a radius, and we were able to pause the fight and move the circle of death around the battlefield before casting.

We also got to see the new conversation system. Dialogue has been simplified so that you only have up to three choices. Each choice is represented by an icon that indicates whether or it's a "good," "nasty," or "badass" choice. Good choices are represented by an olive branch, nasty by a Greek comedy mask, and badass by a red fist. This is an easy way to gauge what response your dialogue choices will produce.

At key points in conversation you'll have the opportunity to let your companions handle a situation. When a fresh group of orcs approach, for instance, you can decide whether or not you want Hawk or his female companion to take care of them. Whomever you choose will dispatch them all in one shot during the cut scene.

We only got a small glimpse at what Dragon Age 2 has to offer, but it was enough to whet our appetite. The combat was satisfying and seems to offer something for action fans and more thoughtful gamers.

A couple other things we noticed:

- The intro cut scene recaps the story of Dragon Age Origins, so newcomers should be able to jump right in.
- The title screen already has a "Downloadable Content" option.

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:20

Tylocke

[Team Carrack]

Ik weet niet of ik zo blij wordt van sommige aankondigigen.

Het spelen van een fixed character zie ik niet als een probleem. Mass Effect en Planscape Torment zijn allebei fantastische spellen. Een voordeel van een fixed character is dat het spel zich meer op de storyline kan focussen.

De versimpelingen in het combat systeem baren mij wel degelijk zorgen. DA:O was een verademing voor de PC gamer omdat er eindelijk weer eens een spel met een diepgang was ipv het buttonbashing dat tegenwoordig de overhand heeft. Natuurlijk is het wel eens leuk om een simpel spel te spelen maar een RPG mag best moeilijk zijn, ook op taktisch niveau.

Ik hou de zaken in ieder geval goed in de gaten. De geschiedenis van Thedas is een zeer goed doordachte background voor een spelwereld en verdient zeker een aantal spellen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 10:01

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik hoop van harte dat al die opmerkingen enkel beperkt zullen worden tot de consoles.

Vooral de volgende items vind ik persoonlijk niet erg leuk klinken:
While there was some initial skepticism in the gaming community when the first Dragon Age 2 screenshots were released, what we saw today looked just fine. The character models have a subtle comic book look to them, which we liked.
Waarom zou BioWare opzettelijk lelijke screenshots gaan verspreiden in exclusieve previews bij sommige gamemagazines? Dat slaagt toch nergens op. Ik dacht in eerste instantie dat het screenshots waren uit de Aurora engine (waarin de areas van DA:O werden geprototyped), maar het artikel in GameInformer deed helaas sterk uitschijnen dat dit gewoon de nieuwe grafische stijl is. Bovenstaande opmerkingen bevestigen dit idee. Ik hoop dat ik het volledig mis heb.

De opmerkingen over de combat zouden specifiek voor consoles moeten gelden. Het nieuwe systeem lijkt dan inderdaad wel een verbetering te zullen worden tov Origins. No problem there :).
We also got to see the new conversation system. Dialogue has been simplified so that you only have up to three choices. Each choice is represented by an icon that indicates whether or it's a "good," "nasty," or "badass" choice. Good choices are represented by an olive branch, nasty by a Greek comedy mask, and badass by a red fist. This is an easy way to gauge what response your dialogue choices will produce.
Als hier ook maar iets van klopt, dan is enkel :X gepast. Bij BioWare klonk het dat de fans niet op voorhand judgemental moeten zijn over het dialoogsysteem en dat het op een andere wijze geïmplementeerd wordt dan in Mass Effect. Als dit klopt dan zit het verschil 'm in de kleurtjes van de keuzes en een icoontje ernaast 8)7.

Performance is a residue of good design.

Anoniem: 91397

Icoontjes bij de keuzes zijn bullshit, dat was er niet in Planescape torment en vond ik op een paar momenten bij Mass Effect echt naadje.

Maar ik ga het toch weer kopen waarschijnlijk. :9 Of downloaden als het echt slechte reviews heeft om daarna een keuze te maken. Denk dat het alleen steeds onwaarschijnlijker word dat ik het blind ga kopen zoals in het verleden.

Planescape torment is een game van het meest hoge niveau, ik denk niet dat Bioware daaraan kan komen. Daarnaast was het mooie aan Planescape torment dat je niets meer wist over je verleden, en dus zelf je character en verhaal kon creeeren op basis van keuzes. Nu is al vastgesteld dat je als een faalhaas de Blight ontvlucht bent en geen moment wou vechten. :P

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 17:40
Ik hoop dat het wat moeilijker wordt als DA:O. Die was echt belachelijk simpel. Alleen sommige draakjes kostte me af en toe een reload. Ook vond ik de DA:O wereld erg klein. Maargoed ik ben ook een BG fan. Ik zal moeten leren leven met het feit dat er nooit meer een rpg komt zo goed als de BG serie.

• Katsunami
  • Niet online
Drie keuzes per dialoog? Dat is wel erg weinig. Ik ben net even aan het prutsen met PS:T. (Hiervoor heb ik speciaal een Win98 virtual machine ingericht om dat spel nog eens te kunnen spelen; het doet het niet goed op Vista x64 met een nVidia kaart.) Je hebt hier soms wel 10 keuzes, en die zijn zeker niet allemaal erg duidelijk goed, slecht, of neutraal. Soms kan een keuze heel apart uitdraaien. Bij BG2 was dat ook, al was het wel minder. 3 keuzes per dialoog is gewoon gaar.

Simpeler, simpel, simpelst... als je dingen als (zeker) BG2 en Neverwinter Nights 2 gewend bent, dan was zelfs DA:O al relatief eenvoudig qua tactiek. Als het nog eenvoudiger wordt kun je het spelen als je een brein als een cactus hebt.

• Neverwinterx
Katsunami schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:33:
Drie keuzes per dialoog? Dat is wel erg weinig. Ik ben net even aan het prutsen met PS:T. (Hiervoor heb ik speciaal een Win98 virtual machine ingericht om dat spel nog eens te kunnen spelen; het doet het niet goed op Vista x64 met een nVidia kaart.) Je hebt hier soms wel 10 keuzes, en die zijn zeker niet allemaal erg duidelijk goed, slecht, of neutraal. Soms kan een keuze heel apart uitdraaien. Bij BG2 was dat ook, al was het wel minder. 3 keuzes per dialoog is gewoon gaar.

Simpeler, simpel, simpelst... als je dingen als (zeker) BG2 en Neverwinter Nights 2 gewend bent, dan was zelfs DA:O al relatief eenvoudig qua tactiek. Als het nog eenvoudiger wordt kun je het spelen als je een brein als een cactus hebt.
De preview is fout.
We put up to 5 choice options and 5 investigate options per dialog node.
http://social.bioware.com...ic/141/index/3209421&lf=8

• Katsunami
  • Niet online
Ah, da's mooi. Dat zou mogelijkerwijze dus kunnen leiden tot een aantal van 10 dialoogkeuzes. (5 om je mening te geven / algemeen te kunnen praten, 5 om dingen te beslissen, als ik het goed begrijp.)

Nu twijfel ik nog of ik na het installeren van patch 1.04 verder ga met DA:O, of toch eerst Planescape tussendoor doe... DA:O is wel mijn eerste run, en ik wil het nog uit krijgen voordat deel 2 uitkomt :X

[Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 24-07-2010 00:53]

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 10:01

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ondertussen is er een filmpje beschikbaar met wat in-game footage. De graphics die daar weergegeven worden, zien er veel beter uit dan de screenshots die we tot hiertoe hebben kunnen aanschouwen. Het blijft me een raadsel waarom ze die oerlelijke screenshots vrijgeven, als er duidelijk veel mooier materiaal beschikbaar is :?.

Edit: @Katsunami hieronder: het viel mij ook op dat dat muziekje wel wat weg heeft van de soundtrack van Baldur's Gate. Dat wordt dus een prima soundtrack in DA2 O-) .

[Voor 18% gewijzigd door Nick The Heazk op 29-07-2010 01:14]

Performance is a residue of good design.

• Katsunami
  • Niet online
De soundclip vanaf 2:45 minuten laat me heel erg aan Baldur's Gate II denken :) Ik zou het best vet vinden als er op de een of andere manier dit soort verwijzingen naar oudere Bioware-RPG's worden opgenomen. (Bijvoorbeeld, een foto van Imoen aan de muur in een bar, oid.)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Bump, de TS kan wel een update gebruiken. :p

Overigens, voor de mensen die nog DA2 willen pre-orderen, als je dit voor 11 januari doet dan krijg je de speciale Signature Edition (oftewel gewoon de CE). Na 11 januari is deze niet meer beschikbaar waardoor je de extra DLC misloopt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-03 08:05
g0tanks schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:47:
Overigens, voor de mensen die nog DA2 willen pre-orderen, als je dit voor 11 januari doet dan krijg je de speciale Signature Edition (oftewel gewoon de CE). Na 11 januari is deze niet meer beschikbaar waardoor je de extra DLC misloopt.
Klinkt interessant. Een noot: dit is bij geen Nederlandse store te bestellen.

Het kan o.a. bij amazon.co.uk (signature edition voor 40 pond). En amazon.de. En Gamestop.com voor 60$.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• veincode
True! Excuus.
Wel duur zeg, jemig (ik kijk voor xbox360).

Waarom ik mijn voorbarige conclusie gaf: Bioware geeft zelf in de FAQ aan dat de editie
edit:
niet
in NL verkrijgbaar is, en FRS heeft m ook niet (terwijl die wel houdt van LE editions in mijn ervaring).

[Voor 3% gewijzigd door veincode op 04-01-2011 15:43]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Dat viel me ook al op, ik ging ook meteen naar de FRS nadat ik gehoord had van de SE, maar nee hoor.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:47:
Bump, de TS kan wel een update gebruiken. :p
Stuur maar een DM als je geïnteresseerd bent. ;)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
hyptonize schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:03:
[...]

Stuur maar een DM als je geïnteresseerd bent. ;)
DM verstuurd. :)

Overigens is het ook al mogelijk om bonus items te unlocken. Namelijk de Staff of Parlathan en Hindsight, deze verschijnen dan op je BioWare account en kan je downloaden wanneer DA2 wordt gereleased. Zie de volgende pagina's voor meer:
http://dragonage.bioware.com/da2/info/parthalan/
http://dragonage.bioware.com/da2/info/pennyarcade/

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:42

hellknight

Medieval Nerd

Als je DA2: signature edition wilt pre-orderen, en je hebt de beschikking over een creditcard, bestel deze dan bij amazon.co.uk - hij kost daar omgerekend 30 euro (pc editie), en als je het niet erg vind enkele dagen te wachten, is verzending ook gratis.(mijn pre-order staat al, hoop dat hij niet te dumbed down wordt...)

Your lack of planning is not my emergency

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 08-06 13:05

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

hellknight schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:09:
Als je DA2: signature edition wilt pre-orderen, en je hebt de beschikking over een creditcard, bestel deze dan bij amazon.co.uk - hij kost daar omgerekend 30 euro (pc editie), en als je het niet erg vind enkele dagen te wachten, is verzending ook gratis.(mijn pre-order staat al, hoop dat hij niet te dumbed down wordt...)
Dat laatste ben ik dus ook een beetje bang voor dus ik pre-order hem niet. Eerst maar even wat reacties hier lezen ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• veincode
Wat bedoelen jullie met 'hopen dat hij niet dumped down wordt'?
Dat de gewone editie dezelfde inhoud krijgt als de signature edition?

Anyways, ik heb m ook gepre-ordered bij Amazon.co.uk.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

veincode schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:13:
Wat bedoelen jullie met 'hopen dat hij niet dumped down wordt'?
Dat de gewone editie dezelfde inhoud krijgt als de signature edition?
Nee, men bedoelt/vreest dat Dragon Age 2 een lightweight RPG wordt net zoals Mass Effect 2 ook compleet dumbed down is qua RPG tov de eerste Mass Effect.

Hetzelfde lijkt te gebeuren met Dragon Age 2 tov zijn voorganger.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Nieuwe TS. *O*

• veincode
@Darthdavy: Thanks! Had ik waarschijnlijk zelf moeten kunnen bedenken.
Tsjah, sinds ik werk (of sinds ik geen D&D RPG's meer speel) vind ik dumped down rpg's goed te verteren. Heb wel genoten van ME2. Maar ik snap jullie bezorgdheid, ik verwacht dat DA2 inderdaad meer trekjes van ME2 gaat vertonen..

@g0tanks: aan jou te danken? If so: thanks! Ziet er goed uit :)

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 08-06 13:05

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

veincode schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:36:
@Darthdavy: Thanks! Had ik waarschijnlijk zelf moeten kunnen bedenken.
Tsjah, sinds ik werk (of sinds ik geen D&D RPG's meer speel) vind ik dumped down rpg's goed te verteren. Heb wel genoten van ME2. Maar ik snap jullie bezorgdheid, ik verwacht dat DA2 inderdaad meer trekjes van ME2 gaat vertonen..

@g0tanks: aan jou te danken? If so: thanks! Ziet er goed uit :)
Het is niet dumped down maar dumbed down, dumpen is wat anders dan dommer/makkelijker maken ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• veincode
Jaaaja. Ach, in ieder geval is het een consequente fout. Het ging ook ergens fout tussen mijn hoofd en mijn vingers, want ik weet wel wat het betekende.
Ik probeerde een verband te zien tussen een 'signature/collectors edition' (t.o.v. standard edition) en 'dumbed down'. Maar bedankt.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bioware heeft zojuist ook extra day one DLC bekend gemaakt:

Naast alle Signature Edition goodies krijg je ook nog het volgende:
The Black Emporium - Hidden below Kirkwall is the Black Emporium. This mysterious location contains many strange and powerful magics and items. By visiting the Black Emporium, players will be able to use the Mirror of Transformation and change their appearance. They'll be able to find exclusive magic and and crafting stores. And they'll find a whistle allowing them to summon a powerful Mabari Hound in battle.

The Lion of Orlais - A mighty shield that comes with two rune slots as well as granting the player greater health and the ability to earn more XP.

Fadeshear - A powerful sword that actually improves as the player gains levels. It also does extra damage versus demons and the undead.
The Black Emporium krijg je ook als je een standaard DA2 koopt ná de launch. het schild en zwaard krijg je alleen bij een preorder.

Meer info op BWSN: http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/5701325/1

En inmiddels staat er ook een DA2 (met Fadeshear, Emporium en Lion of Orlais maar zonder Signature Edition goodies) op Steam:

http://store.steampowered.com/app/47900/

[Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 13-01-2011 20:01]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik zag het al op Steam, was even bang dat die twee nieuwe items exclusief waren. :p

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Even deze post in het goede topic zetten:

Deze al gepost?: http://uk.ps3.ign.com/articles/114/1143565p1.html

Wel interessant om te lezen dat je dus nog steeds gebruik kan maken van tactics. Het 'programmeren' van je team vond ik een van de leukste dingen om te doen bij DA:O. Het is voor mij wel de vraag hoe nodig het is. Als je overal ook gewoon realtime doorheen kan bashen weet ik niet of DA2 iets voor mij is.

https://www.vrij-links.nl/

pingkiller schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:46:
Even deze post in het goede topic zetten:

Deze al gepost?: http://uk.ps3.ign.com/articles/114/1143565p1.html

Wel interessant om te lezen dat je dus nog steeds gebruik kan maken van tactics. Het 'programmeren' van je team vond ik een van de leukste dingen om te doen bij DA:O. Het is voor mij wel de vraag hoe nodig het is. Als je overal ook gewoon realtime doorheen kan bashen weet ik niet of DA2 iets voor mij is.
Gewoon de difficulty hoger zetten. Het lijkt me stug dat je op nightmare overal realtime doorheen bashed.

• Katsunami
  • Niet online
Mocht ik DA2 gaan pre-orderen, kan ik het dan gewoon in de winkel bestellen, zoals bij Bol.com bijvoobeeld, of moet het per se bij Bioware of Steam als download worden besteld? Aan die laatste twee dingen ga ik namelijk niet beginnen.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Katsunami schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:54:
Mocht ik DA2 gaan pre-orderen, kan ik het dan gewoon in de winkel bestellen, zoals bij Bol.com bijvoobeeld, of moet het per se bij Bioware of Steam als download worden besteld? Aan die laatste twee dingen ga ik namelijk niet beginnen.
Dat kan gewoon bij een winkel zoals bol.com, zie ook mijn vorige post:

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
Zelf heb ik een pre-order geplaatst bij 12game.com. Prima ervaringen mee en scheelt toch weer een tientje ten opzichte van de normale winkelprijs. Al zal hij vast nog wel voor goedkoper te krijgen zijn. ;)

Maar als je nu pre-ordert, krijg je volgens mij geen signature edition meer? In dat geval zou ik gewoon wachten tot hij in de winkel ligt. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
Nope, signature was pre-orderen voor 11 januari als het goed is. Persoonlijk heb ik hem bij direct2drive.co.uk besteld. Lekker op de eerste dag kunnen gamen (hoop ik), toch een van de voordelen van online kopen, geen dagen verzend tijd.

Teminste als je met een fatsoenlijke snelheid kan downloaden :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Wel vreemd dat ze het op al die sites nog niet hebben aangepast naar de normale versie.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Het begint een beetje belachelijk te worden, dat pre-orderen.
Laten we wel wezen, spel komt pas in maart uit?

Anoniem: 312027

preorderen van DA 2 kon dan ook al ongeveer een maand of 2 geleden. Of zelfs iets meer.

• Kenny_026
Echt dom, je krijgt nu bij Dragon Age 2 een Dead Space 2 Armor.... Volgende maand een Need for Speed mount om de boel compleet te maken....

http://www.youtube.com/watch?v=NFbfxINhjIg

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Wat heb ik er een hekel aan wanneer je een game moet kopen om iets te unlocken in een andere game. :/

Anoniem: 312027

Met de blood dragon armor vond ik het niet erg ik wou toch zowel ME 2 als DA:O hebben. Bij deze zit ik te twijfelen misschien eens even bij me vrienden navragen of ze nog Dead space gaan kopen misschien dat ik dan iets kan regelen voor die item ^_^

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Ik vind het unlocken van items door middel van extra edities(DLC daar gelaten) sowieso flauw. Het verkrijgen van betere gear, stats en skills is juist een proces van het RPG gedeelte, niet door simpel een CE te kopen. of door een andere promotie).

specs

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

ik ben heel benieuwd waar het DA:1 gedeelte hierin voor gaat komen. Vooral met de Witchhunt meegenomen. Ze lijken zo anders te beginnen, ben benieuwd.

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

• Neverwinterx
Tripp schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 03:12:
Ik vind het unlocken van items door middel van extra edities(DLC daar gelaten) sowieso flauw. Het verkrijgen van betere gear, stats en skills is juist een proces van het RPG gedeelte, niet door simpel een CE te kopen. of door een andere promotie).
Jups ze proberen ermee in te spelen op de OCD / perfectionisme / completionist neiging van veel mensen en kijkende naar de reacties hier, lukt dat aardig. Best slim marketingwise natuurlijk.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Trailer voor de DLC die je bij de Signature Edition krijgt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YAMkzz0hKww]

• WickedWizard
SkyStreaker schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 05:11:
ik ben heel benieuwd waar het DA:1 gedeelte hierin voor gaat komen. Vooral met de Witchhunt meegenomen. Ze lijken zo anders te beginnen, ben benieuwd.
spoiler:
Ik meen ergens te hebben gelezen (kan de bron even niet vinden) dat het verhaal van Origins één jaar duurt en zich afspeelt tijdens een enkele cutscene van DA2. DA2 zal een tijdspanne hebben van ongeveer 10 jaar, waarin Origins zich dus afspeelt in een in-game filmpje dat al redelijk in het begin van het spel te zien zal zijn. DA2 begint met de aanval op Lothering, waarna Hawke naar het noorden vlucht. Vervolgens speelt het hele verhaal van Origins zich af en dan begint het verhaal van DA2 pas echt. Al is het nog te bezien hoe dit uitpakt, want in DA2 zullen de gebeurtenissen zich niet altijd chronologisch opvolgen, aangezien het een verhaal is dat wordt verteld door een dwerg op een stoel en een vrouw. :P

Ik denk dat het belangrijkste van Origins wat in DA2 gaat terugkomen is diegene die je op de troon hebt gezet. Dat heeft daadwerkelijk invloed op de wereld.

• Katsunami
  • Niet online
Tripp schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 03:12:
Ik heb besloten me alleen nog bezig te houden met de grote DLC's, zoals Golems of Amgarrak en Watcher's Keep enzo; de DLC's met quests erin. De losse-item-DLC's die je krijgen kunt met een of andere special edition kunnen me gestolen worden. De meeste van deze spellen bevatten toch zat items om het comfortabel uit te kunnen spelen.

(En toch verlang ik terug naar de tijd waarin je gewoon een spel kocht, en later 1 of 2 uitbreidingen, en het helemaal compleet was zonder een verbinding met internet nodig te hebben...)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

kbloem schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:04:
Echt dom, je krijgt nu bij Dragon Age 2 een Dead Space 2 Armor.... Volgende maand een Need for Speed mount om de boel compleet te maken....

http://www.youtube.com/watch?v=NFbfxINhjIg
Ik vind deze praktijken ook enorm onnozel. Ik vraag me trouwens ook af of Dragon Age spelers nu plotseling massaal Dead Space 2 gaan kopen voor dat extra armor. Ik betwijfel het, want het zijn twee totaal verschillende genres van spellen.

Je creëert trouwens een nadelig gevoel bij Dragon Age spelers die Dead Space 2 niet kopen. Net zoals bij die onnozele extra items die je krijgt als je bij een bepaalde winkel pre-ordert, heb je als speler het gevoel dat je niet de complete ervaring krijgt van het spel door bvb niet te pre-orderen of nu ook Dead Space 2 niet te kopen. Op langere termijn is dit volgens mij heel nefast voor je klantenbinding.

Maar blijkbaar is de korte termijnwinst door het meer verkopen van Dead Space 2 exemplaren meer waard.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Net eens alles doorgelezen: Ben een grote fan van Dragon Age, maar had me nog niet verdiept in DA2 omdat deze pas in Maart uitkomt.

Met wat ik hier lees ben ik zeer teleurgesteld eigenlijk :|. 1 vast personage, primair voor consoles ontwikkeld (ben consoleliefhebber, maar dit spel hoort op pc thuis), gevechten dmv buttonmashing (WTF???), sterk vereenvoudigde dialoogopties....ik denk dat ik meer plezier ga hebben aan 3th party DA content dan aan DA2 :|.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 20:29
Ik ben ook niet gerust op Dragon Age 2. Van deel 1 heb ik lang voor release de collector's edition besteld en tikte ik op de kalender de dagen tot release af. Van deel 2 ben ik inmiddels zo ver dat ik pas begin met een torrent als de geluiden uit de community positief zijn. En dan nog maar zien of het spel kopen waard is.

Er gaan ook geruchten rond dat er erg strenge DRM voor DA2 zou komen. Online activatie, EA account nodig, beperkt aantal installaties, dat soort grappen. Ik hoop dat het slechts een gerucht is, voor mij zou dat een nagel aan de doodskist zijn voor wat betreft kopen. Mooi dat EA ons Bioware heeft opgeslokt hoor!

Boeboe schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:36:
Net eens alles doorgelezen: Ben een grote fan van Dragon Age, maar had me nog niet verdiept in DA2 omdat deze pas in Maart uitkomt.

Met wat ik hier lees ben ik zeer teleurgesteld eigenlijk :|. 1 vast personage, primair voor consoles ontwikkeld (ben consoleliefhebber, maar dit spel hoort op pc thuis), gevechten dmv buttonmashing (WTF???), sterk vereenvoudigde dialoogopties....ik denk dat ik meer plezier ga hebben aan 3th party DA content dan aan DA2 :|.
Ieder zn eigen mening natuurlijk, maar alle previews die ik tot nu toe heb gelezen zijn echt extreem positief.

http://www.computerandvid...iver-on-its-big-promises/
http://www.dragonagereview.com/dragon-age-2-review/
http://www.pcgamer.com/2011/01/15/dragon-age-ii-preview/

Even gevonden met wat snel googlen. Allemaal positief. Nu zegt een hands-on natuurlijk lang niet alles, maargoed, die mensen hebben het spel al wel gespeelt, wij niet.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

uqrax schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:36:
Ik ben ook niet gerust op Dragon Age 2. ......................................... Mooi dat EA ons Bioware heeft opgeslokt hoor!
Beperkt aantal installaties is gewoon volslagen achterlijk. Dat geloof ik gewoon niet. Stel je voor dat je om het kwartaal je Windows opnieuw installeert, etc. Een nieuwe PC, weet ik veel. Zo snijden zij zichzelf in de vingers en wakker je piraterij helemaal aan.

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

• KingKoning
  • Laatst online: 14:17
Anoniem: 219289 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:32:
[...]

Ieder zn eigen mening natuurlijk, maar alle previews die ik tot nu toe heb gelezen zijn echt extreem positief.

http://www.computerandvid...iver-on-its-big-promises/
http://www.dragonagereview.com/dragon-age-2-review/
http://www.pcgamer.com/2011/01/15/dragon-age-ii-preview/

Even gevonden met wat snel googlen. Allemaal positief. Nu zegt een hands-on natuurlijk lang niet alles, maargoed, die mensen hebben het spel al wel gespeelt, wij niet.
Het kan ook wel een goede game zijn, maar het feit is wel dat ze een hele andere richting op slaan die voor de wat meer RPG-georienteerde gamer niet per definitie positief is. Ze gaan de kant op van meer actie en minder dialogen, waarbij het grootste gemis van veel DA:O fans het zelf maken van een character is.

Zelf hou ik wel van actie-georienteerde games, maar ook van RPG's. Dragon Age vond ik geweldig. Maar recent heb ik me bijvoorbeeld ook vermaakt met de nieuwste Castlevania, ook een zeer actie-georienteerde game met RPG-elementen.

Ik denk dus dat DA2 ook bij mij wel op de plank gaat komen maar ik houd de boot nog even af, heb geen pre-order gedaan.

Ik denk dat voor de hardcore RPG-fanaat DA2 een stap in de verkeerde richting is van bioware. Voor anderen kan de game juist toegankelijker zijn. Recensies gaan over de game zelf en niet per definitie bekeken vanuit het standpunt van de RPG-gamer of de hacks&slash-fannaat.

[Voor 24% gewijzigd door KingKoning op 25-01-2011 09:15]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Op 22 februari komt de demo uit voor Dragon Age II, bij het uitspelen van de demo krijg je ook nog eens een item die je kan gebruiken wanneer Dragon Age II echt uit komt. Hier meer erover: http://dragonage.bioware.com/da2/demo

• Katsunami
  • Niet online
Dragon Age II ga ik niet halen.

Ik heb nog zeer veel games liggen die ik nog niet heb gespeeld. Dat gaat me verscheidene jaren kosten. Daarnaast heb ik een pesthekel aan de DRM op DA-II: ik wil niet afhankelijk zijn van een activatie, cq. internet om het spel aan de praat te krijgen. Nu niet, en over 10 jaar ook niet. Het blijft dus liggen totdat ik het over een jaar voo 10 euro uit de budgetbak kan vissen.
uqrax schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:36:
Er gaan ook geruchten rond dat er erg strenge DRM voor DA2 zou komen. Online activatie, EA account nodig, beperkt aantal installaties, dat soort grappen. Ik hoop dat het slechts een gerucht is, voor mij zou dat een nagel aan de doodskist zijn voor wat betreft kopen. Mooi dat EA ons Bioware heeft opgeslokt hoor!
Het is wat je zegt. Dit is de eerste keer dat ik een spel dat van Bioware komt (of waaran Bioware de basis heeft gelegd, zoals NWN2) NIET op de releasedate koop. (De Star Wars games heb ik ook niet, maar dat komt meer omdat ik niet zo'n fan van Star Wars ben.)

Nou nog effe kijken dat ik mijn legaal gekochte DLC ook nog op een illegale manier te pakken krijg, zodat ik DAO/DAA ook later nog kan spelen, als Bioware/EA allang niet meer bestaan. Dan zou namelijk de DLC-validatie over de kop gaan...

En dat is zeker plausibel... Neverwinter Nights 2's update server werkte niet toen ik het spel kocht, en ik kon dus niet updaten, want er zijn geen losse updates te downloaden. Dan moet je via IGN Vault de updatefiles gaan halen, die ooit eens door iemand anders zijn gecaptured... wat een ellende. Echt, die hele insteek van "iedereen heeft wel internet" maakt het spelen van games er niet prettiger op, zeker niet als er een probleem is aan de kant van de fabrikant.

Oh ja... en allemaal die items, zoals codes die je krijgt bij Journeys, bij een demo, bij een aankoop hier of daar... daar heb ik niet eens tijd voor om dat allemaal te gaan verzamelen. Ik ben geen 15-jarige schooljongen meer die een heel jaar lang de ontwikkeling en release van een game kan tracken.

[Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 06-02-2011 15:17]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Katsunami schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:10:
Oh ja... en allemaal die items, zoals codes die je krijgt bij Journeys, bij een demo, bij een aankoop hier of daar... daar heb ik niet eens tijd voor om dat allemaal te gaan verzamelen. Ik ben geen 15-jarige schooljongen meer die een heel jaar lang de ontwikkeling en release van een game kan tracken.
Als je tijd hebt om een lange RPG te spelen, dan heb je toch ook wel een paar minuutjes om je te registreren voor een nieuwsbrief zodat je gratis items krijgt of een vrije middag om de demo uit te spelen? :s

Verder maak ik me geen zorgen over de DRM, ik zie niet echt (extra) nadelen t.o.v. Origins voor mij. Mijn computer hangt altijd aan het internet en een EA account heb ik toch al.

• Katsunami
  • Niet online
Tijd om RPG's te spelen heb ik veel te weinig, want ik ben vorig jaar rond april met DA:O gestopt, en nooit meer begonnen (op ongeveer 80% van het spel, waarin ik wel heb geprobeerd om bijna alles te doen).

Daarnaast heb ik er gewoon geen zin in. Ik wil een spel kopen, installeren, en spelen wanneer en hoe ik wil, zonder me druk te moeten maken of ik wel de juiste items heb, het spel wel compleet is met alle DLC enzo...

Ouderwets, I know...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:05
Dan zijn we maar ouderwets.

• WickedWizard
Over de DRM discussie:
BioWare's community manager Chris Priestly outlined the two versions of Dragon Age 2's DRM on the official forums. If you're buying the game through Steam, then you've got nothing else to worry about, as BioWare is letting Valve's systems handle everything. Downloads from other providers, however, as well as the retail versions, have a slightly more involved security system.

Players will be able to install the game on as many computers as they like, but no more than five machines can be used to play the game in a 24-hour period. The only part that might prove to be problematic for people is that every installation will require an online verification, and the game will periodically perform a login check.

BioWare said that it hadn't decided how frequent those checks would be, but assured people that it will run on even the slowest connections, and that players will not be required to be online all the time. BioWare's Fernando Melo also said that there were sunset plans for the online authentication, so there would never be a case where you couldn't play a legitimate copy of the game.

As DRM goes, this is probably one of the most forgiving and light systems around. Obviously, it's not ideal - no DRM system ever is - but BioWare does seem to have gone to some effort to ensure that it's as unobtrusive as possible.
Bron: Dragon Age Wiki

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee