• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53

Lapras

Ice beam

Ja, dat is het. Verheug je alleen niet op de meest geweldige RPG ervaring van je leven. Het valt erg tegen in vergelijking met deel 1, maar het is nog steeds een prima RPG.

De haat voor deel 2 komt voort uit het geweldige eerste deel.

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
maartend schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:45:
Toch even een kikje omhoog.

DAII kost momenteel een euro of 12 voor de XboX360.
Nu ben ik wel een fan van DAI, Witcher 1,2 en speel ook bijv. LotRO en Guild Wars. Allemaal op de PC.
Ik heb heel expres DAII niet gekocht op de PC.

Maar ik heb ook een xbox360 staan, die ik als casual gamemachine gebruik (Kinect erop, maar bijv. darksiders, fable3, Far Cry2, enz.). Dus echt voor heel andere games dan op de pc.

Mijn vraag ; Is DA2 de moeite van dat geld waard voor de XboX360?
Ik ga nu mijn gal spuwen over DAII en dit is mijn mening en niet bedoeld om het plezier in DAII bij anderen te verpesten. Ik heb DA1 en DA2 een hele tijd geleden gespeeld dus het kan zijn dat ik namen doorelkaar haal of elementen noem die aangepast had kunnen worden...

De user sacred_fantasy in deze topic geeft naar mijn mening een aardig beeld waarom DA 1 beter is (naar mijn mening).

Mijn aanvulling:

irritaties:
- Als je van karakter wisselt tijdens het spelen terwijl je loopt/rent dan rent de oorspronkelijke karakter door in de richting waarin hij/zij oorspronkelijk liep (en past zich niet aan door de main-karakter te volgen).
- 2 handed heeft te veel negatieve impact op je medespelers

verhaal:
- dit vond ik het aller ergste... in deel 1 had ik een ongelovelijke haat gevoel naar bepaalde personen (om hetgeen wat ze je familie geflikt hebben) ik leefde helemaal mee! En het gevoel als je eenmaal wraak had genomen...heerlijk!! (die eind battle....waanzinnig gewoon!!)

- interactie met je medespelers => volgens mij kon je ook bepaalde quests los peuteren door correcte interactie.

- interactie mbt de teksten en de manier waarop alles werd ingesproken, dit was/is gewoon meesterlijk.

- de medespelers...de grey warden....oghren...vooral oghren wat een BAAS... ik vergeet die gast nooit meer...ik kan me van DAII geen 1 naam herinneren...

Gameplay:
- Je bepaald grotendeels zelf het tempo, af en toe terugtrekken naar je kamp en lullen met je medespelers of kijken wat de mabaari aan het uitspoken is...geweldig!!!

- Grootte... DA 1 was gevoelsmatig enorm...na afloop had ik niet alleen het gevoel dat ik een geweldig verhaal heb mogen zien/horen maar ook het gevoel dat ik zelf een hele reis achter de rug had...

- Tactiek... ik vond het managen van je karakter mbt equipment e.d. heerlijk...gewoon lekker pielen met de stats en equipment om de volgende battle te overleven.

En de muziek....prachtig....

Naar mijn mening is DA II teveel console gericht en heel erg zwak in het verhaal...Ik heb deel II geprobeerd de moeilijkste level te spelen maar de battle met de ene karakter die (ben zijn naam kwijt ... :/ ) hij was een arisjok of iets dergelijks...?....die gevecht hebben ze naar mijn gevoel op een laffe manier moeilijk gehouden.
Tuurlijk geef een godsvermogen aan health en tijdens het gevecht kan ie zich een aantal keer "opladen"....
Ik weet best dat ik de moeilijkheidsgraad kan aanpassen, maar de manier waarop het in DA2 is aangepakt vind ik laf...

Nee...de moeilijkheidsgraad in deel 1 was veel beter...een challange op de moeilijkste setting, maar niet onmogelijk!!

Ik heb het bij die battle ook opgegeven niet omdat de battle zo moeilijk was, maar het spel me niet totaal niet boeide...totaal niet...

Nee deel 2 is naar mijn gevoel een misser en niet bioware waardig.

Bioware stond voor mij voor:
- verhaal
- emotie
- verslavende gameplay met dat typische van Bioware RPG's
- en soundwise grandioos

Ik mis alle 4 bovenstaande elementen in DA2

Ik vind het erg dat teveel games naar de console toe trekken en ik had nooit verwacht dat Bioware aan die gekte zou meedoen.

DA2 .... :r

Sorry ... maar ik moest dit even van me afschrijven...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57

SkyStreaker

Move on up!

Dragon Age II zou eigenlijk bijna geen Dragon Age II mogen heten. Ik wil er gewoon niet aan beginnen, al was het alleen maar omdat zo goed als elke vraag, naar mijn verwachting, die ik heb na het spelen van DA 1 (+DLC/EXP) niet beantwoord ga krijgen. Om maar te zwijgen van The Witches Hunt, bijv.

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb het spel gisteren uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het verhaal mij minder kon boeien dan het verhaal uit Origins. Op een of andere manier voelde ik vrijwel geen band met de karakters en kwam het gevoel van dreiging nooit echt over. Het combat systeem beviel me wel prima en grafisch ziet het er ook allemaal gelikter uit natuurlijk. De DLC ga ik niet aanschaffen denk ik. Ik vond de speelduur van de DLC bij Origins wat tegen vallen en verwacht dat ook de DLC bij Dragon Age II van korte speelduur zal zijn.

Wat ik trouwens mis is een optie om na het uitspelen gewoon verder te spelen. Net als Origins heeft II een hard einde waarna je alleen nog DLC kunt gaan doen en het niet meer mogelijk is onvoltooide quests af te ronden of gewoon verder te exploren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:46

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bor de Wollef schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:07:
Ik heb het spel gisteren uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het verhaal mij minder kon boeien dan het verhaal uit Origins. Op een of andere manier voelde ik vrijwel geen band met de karakters en kwam het gevoel van dreiging nooit echt over. Het combat systeem beviel me wel prima en grafisch ziet het er ook allemaal gelikter uit natuurlijk. De DLC ga ik niet aanschaffen denk ik. Ik vond de speelduur van de DLC bij Origins wat tegen vallen en verwacht dat ook de DLC bij Dragon Age II van korte speelduur zal zijn.

Wat ik trouwens mis is een optie om na het uitspelen gewoon verder te spelen. Net als Origins heeft II een hard einde waarna je alleen nog DLC kunt gaan doen en het niet meer mogelijk is onvoltooide quests af te ronden of gewoon verder te exploren.
De DLC voor DA2 is eigenlijk beter dan DA2 zelf tenminste Legacy is.
Mark of the Assassin viel me wat tegen, opzich niet onaardig maar er zaten wat irritante dingen in. (Spoiler)

spoiler:
Als je als mage of warrior deze addon speelt kom je op een bepaalt stuk waar je moet 'stealthen' van schaduw naad schaduw, distract en 'knockout' en dit is begrijpelijk als mage of warrior. Maar als rogue moet je dat ook ondanks dat je dus stealth hebt.. uiteraard maakt stealth het wel erg makkelijk maar toch.

Maar ik ben wel klaar met DA2, ben maar weer aan DAO begonnen omdat ik nog nooit iets anders dan human/elf mage of dalish elf rogue had geprobeerd. Net mijn playthrough afgerond als human female noble en dat beviel erg goed, intro is geweldig. nu nog city elf en dwarf noble/commoner.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nu de nieuwspost is aangekondigd voor DA3 en ik daarin wel heb gereageerd vraag ik mij toch af.

Krijg ik antwoorden in DA2 aangaande alles van DA:O (Exp+DLC) of blijf ik nog met open eindes zitten (a la Witches Hunt) waarin ik nooit en te nimmer krijg te horen wat er gaande is. Ik bedoel alleen al Morrigan op het einde die zwanger raakt....

Als iemand mij dat kan vertellen, dan wil ik DA2 nog wel aanschaffen voor de antwoorden.

[Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 18-09-2012 08:59]

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• zeekonijn
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-03 08:41
SkyStreaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:57:
Nu de nieuwspost is aangekondigd voor DA3 en ik daarin wel heb gereageerd vraag ik mij toch af.

Krijg ik antwoorden in DA2 aangaande alles van DA:O (Exp+DLC) of blijf ik nog met open eindes zitten (a la Witches Hunt) waarin ik nooit en te nimmer krijg te horen wat er gaande is.

Als iemand mij dat kan vertellen, dan wil ik DA2 nog wel aanschaffen voor de antwoorden.
Neen, als je een vervolg wil op DA1 moet je DA2 niet spelen. DA2 is gewoon een nieuw spel in dezelfde wereld.

Wat niet wil zeggen dat je het niet moet kopen: het blijft een goed spel - en voor de prijs in de budget bakken moet je het al zeker niet laten. Had er niet Bioware en Dragon Age op de doos gestaan (en de mensen dus geen verwachtingen hadden), het zou volgens mij een pak beter ontvangen zijn. De enige echte fout (grote fout) zijn de gerecyclede dungeons.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dit stoorde mij al in Amalur al wat...Behoorlijk, oei.

[Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 18-09-2012 11:10]

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:40
Hey mensen,

Heb me toch maar eens gewaagd aan deel 2. Ja, deel 1 was waarschijnlijk beter, maar toen ik hoorde van deel 3 wilde ik deel 2 toch gaan doen. Heb hem ergens voor 3 euro digitaal op de kop kunnen tikken.

Mijn vraag is of de DLC (verhalende DLC!) ook buiten Bioware om ergens gekocht kan worden (inmiddels voor een prikkie hoop ik). Origin/Ea staat niet bekend om zijn vele heerlijke sales namelijk.

Kan me voorstellen dat een keystore of zo ook de DLC aanbiedt, maar waar. Heb gezocht maar nog niks gevonden.

Speel op PC btw...

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Qpido80 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:29:
Hey mensen,

Heb me toch maar eens gewaagd aan deel 2. Ja, deel 1 was waarschijnlijk beter, maar toen ik hoorde van deel 3 wilde ik deel 2 toch gaan doen. Heb hem ergens voor 3 euro digitaal op de kop kunnen tikken.

Mijn vraag is of de DLC (verhalende DLC!) ook buiten Bioware om ergens gekocht kan worden (inmiddels voor een prikkie hoop ik). Origin/Ea staat niet bekend om zijn vele heerlijke sales namelijk.

Kan me voorstellen dat een keystore of zo ook de DLC aanbiedt, maar waar. Heb gezocht maar nog niks gevonden.

Speel op PC btw...
Nee, jammergenoeg kan je de DLC alleen via EA kopen. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan bij de Mass Effect reeks.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:46

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

g0tanks schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:17:
[...]

Nee, jammergenoeg kan je de DLC alleen via EA kopen. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan bij de Mass Effect reeks.
Ook niet meer via Bioware zelf? Staat me bij dat ik ooit is iets met 'Bioware points' of misschien waren dit MS points (zelfde punten waarmee je 'packs' kunt kopen in ME3 multiplayer) heb gekocht.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
prutser001 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:56:
[...]

Ook niet meer via Bioware zelf? Staat me bij dat ik ooit is iets met 'Bioware points' of misschien waren dit MS points (zelfde punten waarmee je 'packs' kunt kopen in ME3 multiplayer) heb gekocht.
Ja, ik bedoelde ook de BioWare website, maar aangezien BioWare van EA is maakt dat niet veel uit. :p Zie: https://social.bioware.com/page/da2-dlc

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49
Dragon Age II is Backward Compatible voor de Xbox One.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee