maartend schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:45:
Toch even een kikje omhoog.
DAII kost momenteel een euro of 12 voor de XboX360.
Nu ben ik wel een fan van DAI, Witcher 1,2 en speel ook bijv. LotRO en Guild Wars. Allemaal op de PC.
Ik heb heel expres DAII niet gekocht op de PC.
Maar ik heb ook een xbox360 staan, die ik als casual gamemachine gebruik (Kinect erop, maar bijv. darksiders, fable3, Far Cry2, enz.). Dus echt voor heel andere games dan op de pc.
Mijn vraag ; Is DA2 de moeite van dat geld waard voor de XboX360?
Ik ga nu mijn gal spuwen over DAII en dit is mijn mening en niet bedoeld om het plezier in DAII bij anderen te verpesten. Ik heb DA1 en DA2 een hele tijd geleden gespeeld dus het kan zijn dat ik namen doorelkaar haal of elementen noem die aangepast had kunnen worden...
De user sacred_fantasy in
deze topic geeft naar mijn mening een aardig beeld waarom DA 1 beter is (naar mijn mening).
Mijn aanvulling:
irritaties:
- Als je van karakter wisselt tijdens het spelen terwijl je loopt/rent dan rent de oorspronkelijke karakter door in de richting waarin hij/zij oorspronkelijk liep (en past zich niet aan door de main-karakter te volgen).
- 2 handed heeft te veel negatieve impact op je medespelers
verhaal:
- dit vond ik het aller ergste... in deel 1 had ik een ongelovelijke haat gevoel naar bepaalde personen (om hetgeen wat ze je familie geflikt hebben) ik leefde helemaal mee! En het gevoel als je eenmaal wraak had genomen...heerlijk!! (die eind battle....waanzinnig gewoon!!)
- interactie met je medespelers => volgens mij kon je ook bepaalde quests los peuteren door correcte interactie.
- interactie mbt de teksten en de manier waarop alles werd ingesproken, dit was/is gewoon meesterlijk.
- de medespelers...de grey warden....oghren...vooral oghren wat een BAAS... ik vergeet die gast nooit meer...ik kan me van DAII geen 1 naam herinneren...
Gameplay:
- Je bepaald grotendeels zelf het tempo, af en toe terugtrekken naar je kamp en lullen met je medespelers of kijken wat de mabaari aan het uitspoken is...geweldig!!!
- Grootte... DA 1 was gevoelsmatig enorm...na afloop had ik niet alleen het gevoel dat ik een geweldig verhaal heb mogen zien/horen maar ook het gevoel dat ik zelf een hele reis achter de rug had...
- Tactiek... ik vond het managen van je karakter mbt equipment e.d. heerlijk...gewoon lekker pielen met de stats en equipment om de volgende battle te overleven.
En de muziek....prachtig....
Naar mijn mening is DA II teveel console gericht en heel erg zwak in het verhaal...Ik heb deel II geprobeerd de moeilijkste level te spelen maar de battle met de ene karakter die (ben zijn naam kwijt ...

) hij was een arisjok of iets dergelijks...?....die gevecht hebben ze naar mijn gevoel op een laffe manier moeilijk gehouden.
Tuurlijk geef een godsvermogen aan health en tijdens het gevecht kan ie zich een aantal keer "opladen"....
Ik weet best dat ik de moeilijkheidsgraad kan aanpassen, maar de manier waarop het in DA2 is aangepakt vind ik laf...
Nee...de moeilijkheidsgraad in deel 1 was veel beter...een challange op de moeilijkste setting, maar niet onmogelijk!!
Ik heb het bij die battle ook opgegeven niet omdat de battle zo moeilijk was, maar het spel me niet totaal niet boeide...totaal niet...
Nee deel 2 is naar mijn gevoel een misser en niet bioware waardig.
Bioware stond voor mij voor:
- verhaal
- emotie
- verslavende gameplay met dat typische van Bioware RPG's
- en soundwise grandioos
Ik mis alle 4 bovenstaande elementen in DA2
Ik vind het erg dat teveel games naar de console toe trekken en ik had nooit verwacht dat Bioware aan die gekte zou meedoen.
DA2 ....
Sorry ... maar ik moest dit even van me afschrijven...