• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:46

ye-roon

knaak

Ik ben nu zo'n 10 uur bezig met DA2 en vond het wel tijd om ook iets te vertellen. Ik moest eerst nog DA:O en alle expansions uitspelen :). Ik heb wel nog even de demo uitgespeeld en was even bang dat de vertraging in de conversaties in de demo ook in de retail zouden zitten (dat het aan mijn pc lag), dit is gelukkig niet zo.

Korte samenvatting: tot nu toe vind ik Origins beter. Sure Hawke heeft een stem en combat voelt sneller aan in 2. Maar combat is boring. Oh groep vijanden, oh ze zijn bijna dood, er komen een paar extra aan. Plus ik speel als mage en die fireball spell lijkt 60% van de gevallen niet eens te raken. Plus dat ik op normal speel, en het maar naar hard gegooid heb want het was totaal niet moeilijk, nu nog steeds niet btw. En die staf animatie ben ik inmiddels ook wel zat :S Verder vind ik het erg lastig om in het verhaal te komen. Ik ben nu random guy, die random dingen doet om ze huis terug te krijgen. Plus ik vind het lastig om die friendship en rivalry te doen. Een personage die mensen wil helpen, je kiest om te helpen, rivalry, want ja je moet niet die helpen. uuhhh wat?

Wat ik wel beter vind is hoe het er uit ziet. Game is mooi, effects ook en laad tijden zijn veel minder dan met origins. Jammer dat er niet meer groot SAVING GAME staat als ik F5 in druk (en dat doe ik veel, zeker met conversaties).

Ik mis ook de goede interface. In origins kon je van de codex, naar inventory naar character sheet. Nu moet je elke keer terug naar game screen. Plus uitzoomen kan nog, maar niet naar top down :(

Maja goed, hopelijk wordt het nog beter, maar voor nu ligt mijn voorkeur bij origins.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Voor zover ik weet kan je met de sneltoetsen prima van scherm naar scherm (C, I, P, vast nog een die ik me niet herinner) zonder eerst terug te moeten naar gamescreen.

I like bacon!

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 08:32
Goh ik was bezig met het spel. Zat in Act3, moest nog beginnen aan de laatste main quest. En toen verloor ik interesse, al twee weken niet meer gespeeld. Kleine kans dat ik het nog oppak.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:17

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ejtnaj schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:52:
Goh ik was bezig met het spel. Zat in Act3, moest nog beginnen aan de laatste main quest. En toen verloor ik interesse, al twee weken niet meer gespeeld. Kleine kans dat ik het nog oppak.
Heb jij ook DA:O gespeeld? Want nu ik DA:O gespeeld heb vindt ik DA2 echt minder leuk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ye-roon

ye-roon

knaak

• D-rez
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:09

D-rez

dexels

heb helaas geen geluid hier op kantoor. :(

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
Ik kan dit helaas alleen maar benamen. Ik heb hem uitgespeeld en vond het erg jammer en ben erg teleurgesteld. Maar dat was is volgens mij de mening van veel mensen. Ik hoop dat ze deel 3 weer omdraaien want om nou weer recycle age te spelen daar heb ik dan weer niet zoveel behoefte aan.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Neverwinterx
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 20:25
Mijn mening hier ook maar eens plakken :p. Ik heb het spel gisteren voor het eerst uitgespeeld (op pc). Met een mage op hard: op level 26 geëindigd, 70 uren gespeeld volgens Xfire, 63 uren op de laatste save in-game en ik neem aan dat Xfire het correcte heeft (omdat in-game dingen die je niet savet niet meegeteld worden?). Ik vraag me dus alvast af vanwaar al die lage getallen van de speelduur komen: waarschijnlijk skippen de meesten grote delen of wandelen er in casual mode eens doorheen.
Hier is mijn char: Saidin character (items zijn nog niet geupdate, al de rest wel)
(Er staan geen spoilers in deze post, denk ik toch.)

Zeer leuke game met een aantal mankementen.

Een groot pluspunt zijn de characters. Alle characters zijn leuk met een interessante achtergrond. In Origins had je de grote 3 characters (alistair, morrigan, leliana) die eruit staken en de rest waren duidelijk minder belangrijk, maar hier zijn ze allemaal interessant. Mijn favoriet is denk ik Merril: echt een schatje met een ontroerende questlijn. Zelfs aan Aveline, waarvan ik in het begin dacht "wat een saai manwijf", geraakt ge gehecht. Haar quest in Act 2, echt geweldig, zeker als je Isabela meeneemt. En dat brengt me naar het volgende, daarbij aansluitende, pluspunt: de interactie met en tussen de companions is geweldig: Isabela en Aveline bekvechtend, Fenris met een haat voor mages en ietwat naïeve Merril, Isabela aanporren om het met een virgin mage te doen, fenris even zijn gang laten gaan op een bad guy...

Het verhaal is ook zeer goed en beter dan Origins. Waar Origins blijft steken in de klassieke good vs evil met hier en daar slechts grijze areas, gaat DA 2 volledig voor de ethische kwesties. Het gaat meer de The Witcher richting uit. (Ook de vergelijking met LOTR zal niet meer gemaakt worden, iets wat ook vaak naar voren kwam als kritiek op DA:O.) Veel keuzes in het spel wat ook een pluspunt is (hoewel sommige keuzes niet echt uitmaken en andere dan weer juist wel). Ik las in reviews dat het verhaal directie mist en ik snap waarom dat ze dat zeggen, maar ik ben het er maar half en half mee eens: de acts zijn inderdaad nog losse verhaallijnen, maar de framed narrative zorgt toch voor richting. Bovendien zorgt de tijd tussen acts er ook voor dat ge duidelijk het effect van uw keuzes ziet. Iets wat altijd moeilijk is om te doen zonder veel tijd tussen en wat leidt tot ietwat geforceerde consequences die ze er rap tussenmoffelen in bijvoorbeeld DA:O en Mass Effect. Het spreiden over de tijd zorgt ook voor wat meer meevoelen met je character en meer realisme: je gaat niet van nobody tot redder van de wereld in een paar dagen (gewoonlijk is het: oh hoi ik ben de chosen one die net op tijd opduikt en het wel even allemaal zal regelen). Ook dat cliffhanger gedoe is totaal overroepen. Sure er zijn belangrijke dingen gebeurd in de Dragon Age wereld en er staan duidelijk nog dingen op stapel, maar ge hebt een duidelijke afronding van het DA2 verhaal. Het is niet zo dat ze flauw middenin afbreken. Het lijkt me in principe zelfs mogelijk dat uw character niet meer aan bod komt in de volgende games en dat het dus echt afgerond is voor uw character.

Veel en interessante side quests ook. Iets wat je in DA:O nauwelijks had buiten die saaie board quests.

Ook leuk dat een aantal van de characters uit Origins een cameo maken en eentje zelfs belangrijk blijkt.

Ook dat gedoe over de combat is totaal overroepen. Ik heb het op hard gespeeld en hard is echt hard. De Rock Wraith, High Dragon en einde-act-2 (zal het niet spoilen :p) gevechten zijn bijzonder tricky. En ook voor vele gewone gevechten hebt ge zeker en vast een tactische aanpak met veel pauzeren nodig. Het klopt dat normal van DA2 iets makkelijker is dan de normal van DA:O: ik zou zeggen dat de normal van DA:O ergens tussen de normal en hard van DA2 ligt (want DA2 op hard is duidelijk moeilijker dan DA:O op normal). Op hard verschilt de combat eigenlijk niet veel van Origins.
Ook dat geklaag over het verschijnen van adds achter uw mages snap ik niet zo goed. Klagen ze nu dat het te moeilijk is? Gebruik uw abilities (mind blast, goad, armistice, taunt...), ze dienen daarvoor. In WoW hebt ge ook vaak adds, als iemand daarover klaagt, krijgt ge "L2P" te horen.
Het spel is enkel hack n slash als je er zelf voor kiest door op de console te spelen (zonder auto-attack) en door op een te lage difficulty te spelen.
Top down view nooit gemist, ik gebruikte het toch praktisch nooit in DA:O. Ik prefereer hoog over the shoulder zodat ge in de diepte naar de horizon kunt zien ipv met oogkleppen top down.

Abilities systeem van DA2 is goed en prefereer ik boven dat van DA:O. In DA:O krijg je gewoon een berg abilities waarvan je een groot deel niet gebruikt. In DA2 gebruik je nog steeds een deel niet dus er is nog steeds keuze (zeker in het begin en gedurende act 1 had ik weinig spells), maar het voegt vooral extra diepte toe aan de abilities door de upgrades.

Het minpunt in DA:O dat er te weinig unieke interessante items waren is nu weg. Veel interessante wapens en belts/ringen/amuletten om tussen te twijfelen.

Main character heeft een stem wat een pluspunt is, maar daarbij komt natuurlijk het radial menu uit Mass Effect wat een minpunt is. (Het een kan moeilijk zonder het andere trouwens. Als je de volledig tekst in de dialoogoptie zou kunnen lezen, dan is het saai dat je main character volledig voiced is. Dan ga je rapper skippen wat je character zegt.)

En dan nu de mankementen. Geen echt apart armor voor uw companions, maar vaste armor stukken die je kan vinden. (Wat ik op zich eigenlijk ook vervelend vind: je kan zo gemakkelijk eentje missen.) Ik snap waarom: ze willen duidelijk de companions een karakteristiek uitzicht geven. Isabela zou niet hetzelfde zijn als ze er niet uit zag als pirate. Ik zou er eigenlijk mee kunnen leven als ge uw companions wel zelf armor kon geven, maar dat visueel ze er hetzelfde uit blijven zien. Dat is niet zo consistent, maar goed het heeft het beste van beide werelden.

En dan het schaamteloze hergebruik van areas. Dat ge zoveel in Kirkwall zijt valt mee en daar kan ik mee leven. Kirkwall ziet er best ok uit. Maar voor de dungeons hebt ge altijd dezelfde 4 of 5 templates. Ze merkten zelf duidelijk dat het te repetitief was en hebben er wat variatie in proberen te brengen door u te laten starten op verschillende plaatsen en bepaalde delen af te sluiten van de template. Maar dat volstaat niet. Ook de buitenarea's (buiten Kirkwall) hadden meer variatie moeten krijgen en hadden er wat mooier uit mogen zien: ze zijn allemaal vrij kaal.

En tenslotte een aantal bugs. Een 4tal niet lootbare corpses in het spel, de typische bug in de Merril companion quest (bij mij loste het zichzelf wel op), Hold doet raar soms (al denk ik dat de meesten niet door hebben dat als je volledig controle wilt dat je niet alleen hold moet gebruiken, maar ook de tactics moet uitzetten), Sketch quest die na completen in journal blijft en Who needs rescuing quest bugged. De meeste bugs die ik tegenkwam waren niet erg, buiten die laatste: er is blijkbaar absoluut niemand die die quest kan doen? Hoe kunt ge dat nu niet tegenkomen tijdens het playtesten? Onaanvaardbaar.

Al bij al wegen de pluspunten gemakkelijk op tegen de minpunten en is het spel absoluut de moeite waard. Een pak beter dan alle RPG's die ik de laatste tijd gespeeld: Fable 1, divinity 2, Two Worlds, Two Worlds 2, Risen, Drakensang, Venetica en zelfs Fallout NV en kotor 2 (ik weet het, nogal laat om kotor 2 te spelen :p). De demo is trouwens totaal niet representatief zoals ik al dacht.

[Voor 7% gewijzigd door Neverwinterx op 01-04-2011 18:31]

• maartend
  • Laatst online: 07-12 19:26
Dan ik ook maar.

Even stellen, ik heb DA:O en ook nog eerdere Bioware games (Icewind, ed, maar ook NWN en Fallout en Planescape Torment, geeft dus een beetje de richting van mijn gamen aan)

Heb hem niet aangeschaft en had wel al de demo op mijn 360 staan. Eigenlijk nooit aan begonnen tot vandaag. En ja, ik kan niet anders zeggen, het is een pure hack/slash geworden. En dat trekt me niet. Als ik dat wil doen dan speel ik wel Dynasty Warriors met mijn dochter op de 360. Ik vind hem lineair, wel mooi getekend en ms dat hij ooit komt als hij in de budgetbak ligt. Maar deze DA is het niet voor mij. Volet gewoon niet goed aan.

Dus ja, wat je veel anderen ook hebt horen zeggen

• KingKoning
  • Laatst online: 15:49
Hack en Slash is toch echt een genre waarbij je combo's kan uitvoeren (3x Y etc...) e.d. zoals bijvoorbeeld Ninja Gaiden, Castlevania: Lords of Shadow en Darksiders en dat kan niet.
Ik vraag me dan ook af wat jouw definitie is van een "pure hack&slash"

Juist op de Xbox360 vind ik de combat t.o.v. DA:O amper veranderd. Je kan nog steeds 6 abillities binden naar X,Y en B en met RT + X, Y of B.
Je kan nog steeds pauzeren en commands geven. Je kan nog steeds tactics instellen.

Ik denk dat de wijzigingen in combat vooral voor PC gebruikers nadelig kunnen zijn.

Ik vond de demo ook niet echt representatief voor de volle game btw. Ik vind het ook wel knap dat je uit een demo kan concluderen dat de game lineair is....

Maar goed, als het niet goed voelt moet je het niet doen, vind alleen je argumenten vrij zwak. Persoonlijk vind ik dit allemaal wel meevallen. Nadelige punten zijn de herhalende omgevingen en een aantal bugs....
Een hoop had goed gemaakt kunnen zijn als de game gewoon een half jaartje later uit kwam zonder herhalende area's en zonder bugs....

[Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 31-03-2011 11:35]

• maartend
KingKoning schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:34:
Hack en Slash is toch echt een genre waarbij je combo's kan uitvoeren (3x Y etc...) e.d. zoals bijvoorbeeld Ninja Gaiden, Castlevania: Lords of Shadow en Darksiders en dat kan niet.
Ik vraag me dan ook af wat jouw definitie is van een "pure hack&slash"

Juist op de Xbox360 vind ik de combat t.o.v. DA:O amper veranderd. Je kan nog steeds 6 abillities binden naar X,Y en B en met RT + X, Y of B.
Je kan nog steeds pauzeren en commands geven. Je kan nog steeds tactics instellen.

Ik denk dat de wijzigingen in combat vooral voor PC gebruikers nadelig kunnen zijn.

Ik vond de demo ook niet echt representatief voor de volle game btw. Ik vind het ook wel knap dat je uit een demo kan concluderen dat de game lineair is....

Maar goed, als het niet goed voelt moet je het niet doen, vind alleen je argumenten vrij zwak. Persoonlijk vind ik dit allemaal wel meevallen. Nadelige punten zijn de herhalende omgevingen en een aantal bugs....
Een hoop had goed gemaakt kunnen zijn als de game gewoon een half jaartje later uit kwam zonder herhalende area's en zonder bugs....
Ik moet zeggen dat ik van de PC kom. En je geeft zelf aan dat daar het nadelige zit. Ik vergelijk hem dan ook met de PC-versie van DA;O.

Maar ik zal hack/slash aanvullen met buttonbasher. Maar verder, het enige dat ik deed was een paar meter lopen en dan kwam er weer een horde aan.

Lineair bedoel ik mee dat ik niet van het aangeduide pad kan afwijken, het te lopen pad is volledig uitgezet. Ik kan dan wel wat aangeven in mijn antwoorden, maar daar stopt het dan ook wel. Ik ben gewend daar te lopen waar ik wil en in een volgorde dat ik wil.

De game gaf me gewoon niet het gevoel dat ik wel had met origins.

• Neverwinterx
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 20:25
maartend schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Ik moet zeggen dat ik van de PC kom. En je geeft zelf aan dat daar het nadelige zit. Ik vergelijk hem dan ook met de PC-versie van DA;O.

Maar ik zal hack/slash aanvullen met buttonbasher. Maar verder, het enige dat ik deed was een paar meter lopen en dan kwam er weer een horde aan.

Lineair bedoel ik mee dat ik niet van het aangeduide pad kan afwijken, het te lopen pad is volledig uitgezet. Ik kan dan wel wat aangeven in mijn antwoorden, maar daar stopt het dan ook wel. Ik ben gewend daar te lopen waar ik wil en in een volgorde dat ik wil.

Het is me niet duidelijk of je nu de demo of het volledig spel speelt. De demo is in het geheel niet representatief en focust op combat op normal. Voorts heb je geen auto attack op de console, waar je dat wel hebt op pc (vandaar waarschijnlijk buttonbasher). Verwacht niet ook maar enig medelijden als eens iets slecht geport blijkt van pc naar console, eerder leedvermaak.
Het pad in de demo is lineair, het is maar de intro uit het spel en een stukje uit act 1 waarbij alles daarrond is weggeknipt. Qua lineariteit is de full game vergelijkbaar met DA:O. Je kan side quests doen en gebieden bezoeken in de volgorde die je wilt, maar wel binnenin acts. (Maar het is uiteraard geen free world zoals in de elder scrolls, dat is het nooit bij Bioware.)
En zet gewoon de difficulty wat hoger in de full game als het te makkelijk is. Dan heb je tactiek nodig. Instellingen dienen ergens voor. De meeste dingen die je zegt kunnen makkelijk verholpen worden als je even nadenkt.

• maartend
Neverwinterx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Het is me niet duidelijk of je nu de demo of het volledig spel speelt. De demo is in het geheel niet representatief en focust op combat op normal. Voorts heb je geen auto attack op de console, waar je dat wel hebt op pc (vandaar waarschijnlijk buttonbasher). Verwacht niet ook maar enig medelijden als eens iets slecht geport blijkt van pc naar console, eerder leedvermaak.
Het pad in de demo is lineair, het is maar de intro uit het spel en een stukje uit act 1 waarbij alles daarrond is weggeknipt. Qua lineariteit is de full game vergelijkbaar met DA:O. Je kan side quests doen en gebieden bezoeken in de volgorde die je wilt, maar wel binnenin acts. (Maar het is uiteraard geen free world zoals in de elder scrolls, dat is het nooit bij Bioware.)
En zet gewoon de difficulty wat hoger in de full game als het te makkelijk is. Dan heb je tactiek nodig. Instellingen dienen ergens voor. De meeste dingen die je zegt kunnen makkelijk verholpen worden als je even nadenkt.
Ik speel de demo, sorry. En die geeft me dus precies wat je beschreef.
Maar ja, ik wacht de budgetbak wel af.

• KingKoning
maartend schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:47:
[...]

buttonbashen komt doordat er nog geen 'auto-attack' in de console versie zit. komt als t goed is via een patch. Buiten dat is de combat hetzelfde als in DA:O

En ja 'lineair' qua waar je heen kan... dat was in DAO ook wel zo eigenlijk. Je was niet echt aan het zoeken ofzo. Er was altijd een kaart met een questmarker...

Je vergelijkt de PC-versie van DA:O met de Xbox-360 demo van DA2.... en dat lijkt me lastig vergelijken :z

• maartend
KingKoning schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:58:
[...]

buttonbashen komt doordat er nog geen 'auto-attack' in de console versie zit. komt als t goed is via een patch. Buiten dat is de combat hetzelfde als in DA:O

En ja 'lineair' qua waar je heen kan... dat was in DAO ook wel zo eigenlijk. Je was niet echt aan het zoeken ofzo. Er was altijd een kaart met een questmarker...

Je vergelijkt de PC-versie van DA:O met de Xbox-360 demo van DA2.... en dat lijkt me lastig vergelijken :z
Weet je, ik speel eigenlijk altijd op de PC, behalve games di e"enkel" op de console zijn of daarvoor in eerste instantie voor zijn. Ik ben niet gewend dat games zo verschillend zijn. Zoals ik het nu dus begrijp was de ervaring van DA;O op de console ook al anders dan op de PC. En is dat nu weer. Maar jammer genoeg zal mijn PC DA2 niet goed trekken meer en daarom keek ik dus naar de 360 versie.

Ik zal mijn mening dus nuanceren ; ik hoef DA2 niet op de 360 te hebben.

En bedankt voor de verhelderende discussie.

• Bundin
  • Niet online
Net het einde van Act II meegemaakt, begin vcan Act III tegen bugged quests aangelopen. Ben er nu klaar mee totdat die gepatched zijn, uitermate kwalijk dat die er niet uitgehaald zijn door playtesting.

I like bacon!

• prutser001

prutser001

maartend schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Weet je, ik speel eigenlijk altijd op de PC, behalve games die "enkel" op de console zijn of daarvoor in eerste instantie voor zijn. Ik ben niet gewend dat games zo verschillend zijn. Zoals ik het nu dus begrijp was de ervaring van DA;O op de console ook al anders dan op de PC. En is dat nu weer. Maar jammer genoeg zal mijn PC DA2 niet goed trekken meer en daarom keek ik dus naar de 360 versie.

Ik zal mijn mening dus nuanceren ; ik hoef DA2 niet op de 360 te hebben.

En bedankt voor de verhelderende discussie.
Als ik eerlijk ben moet jouw pc als deze DA:O aankon DA2 ook wel aankunnen. De vraag is wil je dat dan nog... Bij mij draait DA:O soms slechter dan DA2(DX11+Highres pack) als in rare framedrops en memory leaks :P.

Ikzelf was niet al te bekend met de Bioware games en DA2 was voor mij de eerste aanraking mogelijk vanwege de hype (en WoW kwam me strot uit), omdat er flink wat rants waren op DA2 en DA:O volgens velen beter is/was ben ik DA:O gaan spelen en eerlijk gezegt vindt ik DA:O kwa wereld een stuk beter/mooier en uiteraard meer variatie hebben elke 'if you scratch my back i'll scratch you back' quests waren erg leuk en groots opgezet.

Ik heb DA2 3 keer uitgespeeld (Rogue/Mage/Warrior) elke keer duurde het langer en heb er wel plezier van gehad, ondanks de bekende minpunten. DA:O vindt ik alleen veel beter, ja het heeft ook z'n minpunten maar qua setting/verhaal/omgeving en vooral GROOTTE voelde het beter aan het verhaal was epic naar mijn gevoel wat ik bij DA2 niet had.

Ben nu begonnen aan DA:O - Witch Hunt, en moet nog Awakenings doen, ben nu alleen een beetje opzoek naar mods/addons die de speel ervaring misschien wel verbeteren het nadeel is dat er zo verschrikkelijk veel mods zijn voor DA:O dat ik door de bomen het bos niet zie.

Zelf krijg ik meer het idee dat DA2 een DLC melk koe is/wordt en dat de reden is dat ze dus zo'n einde eraan geplakt hebben, ondanks dat wil ik toch wel weten wat het 'vervolg' is. Natuurlijk zijn er voor DA:O flink wat DLC's maar de grotere Soldier's peak en 'die golem' b.v. waren zeer vermakelijk, vraag me alleen af of ik Leliana's song ook nog moet kopen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:35

DarthDavy

Excellent!

Gameplay heeft DAII 70/100 gegeven. Terechte score imo.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• ye-roon

ye-roon

knaak

prutser001 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:19:
[...]
*knip*

Zelf krijg ik meer het idee dat DA2 een DLC melk koe is/wordt en dat de reden is dat ze dus zo'n einde eraan geplakt hebben, ondanks dat wil ik toch wel weten wat het 'vervolg' is. Natuurlijk zijn er voor DA:O flink wat DLC's maar de grotere Soldier's peak en 'die golem' b.v. waren zeer vermakelijk, vraag me alleen af of ik Leliana's song ook nog moet kopen.
Over DA2 DLC kan ik nog niets zeggen, zit nog in act 1 omdat ik ffs telkens aant reloaden ben omdat een personage ineens heel anders reageert en ik wil ze friendly houden. Maar over de DLC van DA:O.

Ik vond Leliana's song persoonlijk 1 van de betere DLC, misschien zelfs wel de beste. Het is puur standalone en speelt zich af voor " the warden" Maar het heeft super tof verhaal en is leuk verteld. Zeker als je het personage Lelianna leuk vind, dan vind je die dlc ook tof. Enige aparte is dat ze er in de dlc ouder uit ziet dan in de game, terwijl het zich eerder afspeeld.

• Resonance
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-10-2015
ye-roon schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:18:
[...]

Over DA2 DLC kan ik nog niets zeggen, zit nog in act 1 omdat ik ffs telkens aant reloaden ben omdat een personage ineens heel anders reageert en ik wil ze friendly houden..
Neemt dat de lol van het "de juiste keuze maken" niet een beetje weg? Overigens vond ik het redelijk te voorspellen hoe iedereen op keuzes zou reageren; de karakters hebben allemaal een behoorlijk duidelijke "alignment" en de bijbehorende eigenschappen en voorkeuren.

(Xbox live tag: Sjagga)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-11 12:00

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

http://www.escapistmagazi...uation/2978-Dragon-Age-II

Heerlijke review die ook nog eens 99% correct is...

Edit niet gezien die post van g0tanks... :X

[Voor 15% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-04-2011 22:01]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• KingKoning
}:O

maar inderdaad een aardige review waar ik me niet volledig in kan vinden, maar wel voor een heel groot deel.

edit: we krijgen gratis ME2 voor de pc....
BioWare nodigt je uit om het succes van Dragon Age 2 te vieren!

Dankzij gamers als jij heeft Dragon Age II een ongelofelijk goede start gemaakt: we hebben in minder dan twee weken de 1 miljoen gehaald.
We waarderen je steun en passie voor onze games!

Als dank voor jouw bijdrage aan het snelle succes van deze game willen we je graag een PC downloadcode aanbieden voor een gratis exemplaar van de Game van het Jaar 2010: Mass Effect 2.

Voer de volgende stappen vóór 30 april 2011 23:59 uur uit om je downloadcode te verkrijgen:

1.Activeer de inhoud van de Online Pass die je samen met je exemplaar van Dragon Age II (The Black Emporium) hebt gekregen

2.Start het spel en log in met je EA-account, of maak een nieuwe EA-account aan op ea.com

3.Ga naar http://social.bioware.com/me2offer en log in met je EA-account

4.Voer je Online Pass code in en klik op "Doorgaan". Je krijgt nu de code voor Mass Effect 2.

5.Open de EA Download Manager en voer de code in om het downloaden te starten (als je de EA Download Manager niet geïnstalleerd heeft, klik dan hier)

Ga voor meer informatie naar: DragonAge.BioWare.com/ME2Offer.

[Voor 101% gewijzigd door KingKoning op 06-04-2011 14:18]

• prutser001

prutser001

Ik wil helemaal geen ME2 :P doe mij maar wat DLC's voor DA2 :)

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb Mass Effect 2 al sinds de launch, jammer dat ik niet iets anders ervoor in de plaats krijg. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• houthakker1985
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-12 13:42
haha, ik heb ook gratis ME2 gekregen., terwijl ik hem al sinds de launch heb. Zou zo'n ea download code ook werken op een account waar geen dragon age 2 op zit?
Maw, kan ik die code weggeven? }:O

• KingKoning
Ik heb hem ook al sinds de start voor de 360. Niet voor de PC, maar ik ga m echt niet nog een x spelen...

vind het op zich wel een strakke actie, alleen is het natuurlijk zo dat heel veel mensen die DA2 spelen ME2 ook wel hebben of iig de afweging gemaakt hebben om die juist niet te spelen (omdat ze bijv. niets met SF hebben).

Dus ik vraag me af hoeveel mensen ze hier daadwerkelijk mee blij maken. Vraag me idd ook af of ik m weg kan geven...

• D-rez

D-rez

dexels

mij hebben ze blij gemaakt, maar ze hadden meteen ME1 er ook wel bij mogen doen :D

/edit
Ik neem aan dat als ik die code nu activeer, ik die game later ook nog kan downloaden?

[Voor 36% gewijzigd door D-rez op 06-04-2011 15:45]

• Plekuz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-11 14:33

Plekuz

available in strong mint

g0tanks schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:26:
Ik heb Mass Effect 2 al sinds de launch, jammer dat ik niet iets anders ervoor in de plaats krijg. :p
Idem hiero. :/

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ah, dit is gewoon een actie om de DA2 sales nog wat te boosten. Twee games weggeven voor de prijs van 1: kan een goede deal zijn als je beide nog niet hebt.

Wel je ervan bewust zijn dat die ME2 versie die je krijgt, een versie zonder enige DLC, zelfs zonder Cerberus Network Access. Dus aan die ME2 versies die ze nu "weggeven" kunnen ze ook nog goed cashen als de mensen nog wat DLC gaan beginnen kopen.

Tegenwoordig is gratis toch altijd zo'n relatief begrip.

• Korumera
  • Laatst online: 11:08
DarthDavy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:23:
Ah, dit is gewoon een actie om de DA2 sales nog wat te boosten. Twee games weggeven voor de prijs van 1: kan een goede deal zijn als je beide nog niet hebt.

Wel je ervan bewust zijn dat die ME2 versie die je krijgt, een versie zonder enige DLC, zelfs zonder Cerberus Network Access. Dus aan die ME2 versies die ze nu "weggeven" kunnen ze ook nog goed cashen als de mensen nog wat DLC gaan beginnen kopen.

Tegenwoordig is gratis toch altijd zo'n relatief begrip.
Hmmm ik had gewoon xs tot Cerberus hoor :) kan misschien komen omdat ik hem orgineel op xbox heb. Maar het werkt wel degelijk bij mij :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Kon ook meteen alle DLC binnen hengelen die ik op de Xbox ook heb :)

• D-rez

D-rez

dexels

Wel stom dat ze geen steam code geven aan de mensen die ze via steam gekocht hebben.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

LordHades schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:27:
[...]

Hmmm ik had gewoon xs tot Cerberus hoor :) kan misschien komen omdat ik hem orgineel op xbox heb. Maar het werkt wel degelijk bij mij :)
Dat komt omdat jij natuurlijk reeds een EA account hebt met een boel ME2 DLC op. Nieuwe kopers van DA2 zonder EA account en ME2 krijgen een kale ME2 zonder cerberus network access.

• D-rez

D-rez

dexels

Your registered game content
Email Address: -----@gmail.com
Xbox Gamertag(s): None
PSN Name(s): None

Blood Dragon Armor Mass Effect 2 PC/Mac Download
Zaeed - The Price of Revenge (Cerberus Network) Mass Effect 2 PC/Mac Download
Cerberus Weapon and Armor (Cerberus Network) Mass Effect 2 PC/Mac Download
Normandy Crash Site (Cerberus Network) Mass Effect 2 PC/Mac Download
Cerberus Arc Projector (Cerberus Network) Mass Effect 2 PC/Mac Download
Firewalker Pack (Cerberus Network) Mass Effect 2 PC/Mac Download
Dura's Blue Flame Dragon Age II Xbox 360 More Info
Ivo Family Crest Dragon Age II Xbox 360 More Info
Air of Confidence Dragon Age II Xbox 360 More Info
....

heb nooit ME2 gekocht, dus neem aan dat Cerberus er toch bij zit

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Cerberus Network is gewoon standaard bij elk (nieuw) kopie van ME2. Als je ME2 gewoon in de winkel koopt zit er een aparte code bij die je moet invullen op de BioWare site om toegang te krijgen tot Cerberus Network. Als je ME2 tweedehands koopt dan zit deze code er vanzelfsprekend niet bij en krijg je geen toegang tot Cerberus Network en de gratis DLC die daarbij zit.

[Voor 72% gewijzigd door g0tanks op 07-04-2011 13:09]

• Een Abbo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Een zeer goed spel....Mijn 2e playthrough op hard als warrior ging belachelijk snel vergeleken met de 1e als mage op hetzelfde niveau.
Een templar/reaver 2 handed warrior champion met Fenris en Isabella + Varrick met speedrune en -skills deden volgens mij gewoon buitensporig veel DPS.

*spoilers*

Het meest memorabele moment was voor mij: Nadat ik de highdragon eindelijk en nipt had verslagen besloot ik om meteen de beloning voor het dragon blood op te halen bij de crafter en daarna meteen potions in te slaan/rotzooi te verkopen voor de laatst overgebleven quest.
Dus ik reis meteen naar de circle en de cutscene begint met de hoofdtemplar en mage......daar sta ik dan met 6 potions en probeer het natuurlijk te sussen ook omdat ik de reward van de high dragon quest nog op wil halen bij mijn compagnon.
Het sussen lijkt te lukken..Ik zucht van opluchting en ineens: WAAAH NO COMPROMISE!!
En toen moest ik het laatste gedeelte tot aan Sandal het met 6 potions doen |:(
Anders maak ik nu elke keer af gewoon uit principe.

• KingKoning
kan je voor die spoilers misschien de -daarvoor bedoelde- spoiler tags gebruiken?

Got FAQ De spoiler-tag

grappig btw ik gebruik totaal andere companions, maar kan gedeeltelijk ook komen doordat ik mage ben, maar ik irriteer me bijv. mateloos aan Fenris.... Voglende PT wordt wel een warrior.

[Voor 69% gewijzigd door KingKoning op 11-04-2011 07:18]

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik zit zaterdag nog een beetje te spelen en ineens speel ik het spel uit. Ik moet zeggen dat de difficulty curve in deze game best apart is. In het begin is alles extreem makkelijk. Dan word het toch nog best lastig, en op het laatst is het: AOE! en alles gaat er aan. Ik ga me afvragen hoe mijn rogue en warrior playthroughs gaan worden. Ik speelde als force mage met alleen spirit healer spec, verder geen punten daar in. Mijn team was aveline, isabella en merrill. Merrill is echt zo sterk, tis gewoon bizar. Verder was isabella mijn " love interest". Mijn mage characters zijn altijd een beetje witty en sarcastisch, en vond dat wel bij isabella passen.

Mijn rogue gaat voor de KILL EVRYTHING aanpak en flinke rivalry met sebastian denk, misschien ook wel relatie met hem (female rogue).

Warrior gaat male, pure goodie 2 shoes en met merrill. I want half elf babies ffs! En die wil ik gaan spelen als Tank.

Maar eerst nog ff een dalish elf origins playthough aan het spelen, als rogue. Mijn originele origins was Male elf mage, nu dus dalish female rogue.

En had ik bij Mass Effect en ME2 de urge om het spel te spelen op insanity, boeit hard en nightmare me hier helemaal niet. Misschien dat ik me warrior op hard/nightmare doe, maar dat zien we wel.

Trouwens, ik was level 27 tijdens het laatste gevecht, is dat hoog of laag?

• prutser001

prutser001

Level 27 is haalbaar als je alles doet en echt elk monster, etc afmaakt vooral die quests om die groepen af te maken in de stad leveren leuke XP op. In mijn eerste run was ik lvl23 ofzo wat er gewoon op neer komt dat ik dan een hoop gemist heb. Met elke run die ik gedaan heb eindigde ik met een hoger level uiteindelijk ook lvl27 in de laatste. Ook als je elke chest/deur/trap (Lockpicking) meepakt kan dat aardig wat XP opleveren.

Maar ff een vraag wat vindt jij van 'The Deep Roads' in DA2 vergeleken tot DA:O?

spoiler:
In mijn eerste DA2 run had ik het idee dat 'The Deep Roads' groot was, maar DA:O deed het in het niets vallen meerdere routes, meer vijanden en variatie 1 stuk in DA:O is naar mijn idee groter dan de hele Deep Roads in DA2. Maar dat had ik b.v. ook bij die 'Urn' quest dat die tempel groter was dan heel DA2 vooral die tempel bij 'Nature of the beast'. Na alleen al Awakenings gespeeld te hebben heb ik het idee dat deze meer in aanmerking komt om de titel 'DA2' te dragen dan 'Dragon Age - Kirkwall Chronicles'. Ben benieuwd naar jouw mening

• ye-roon

ye-roon

knaak

Tja DA2 is gewoon klein. Elk gebied 20 keer gerecycled, alleen net een andere ingang of een stuk steen die erg toevallig in een doorgang ligt. Variatie in DA:O is veel meer aanwezig en het meer bezig zijn met iedereen ipv kirkwall maakt het veel grootser. Al is DA2 wel toegankelijker, al vind ik dat zelf jammer. Ik ben nu bezig met een dalish elf rogue playthrough en al voelt de combat statischer aan, ik vind het verhaal/rpg gedeelte beter. Ik hoop dat over 2 jaar DA3 komt en dan met de combat van 2, en de diepgang van 1. Ik vind 2 geen slechte game en het is " makkelijker" om meerdere playthroughs te doen en meer uitgangs punten te hebben voor 3, dus dat ga ik ook gewoon doen. Maar ik ben het volledig eens met je stukje in het zwart :)

• prutser001

prutser001

Wat je zegt, ik hoop ook dat 'DA3' de combat van DA2 en 'wereld' van DA:O krijgt dat zou denk ik weleens het recept kunnen zijn voor 1 van de beste RPG's ooit.

• KingKoning
is de "Exciled Prince" DLC eigenlijk ook binnen Kirkwall? En worden daar ook gebieden repetatief gebruikt? Ik wil op zich die DLC wel aanschaffen maar als ik weer een grot in moet waar ik (iig voor me gevoel) al 3x geweest ben dan besteed ik die euro's wel aan DLC voor wat anders :P

• prutser001

prutser001

KingKoning schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:
is de "Exciled Prince" DLC eigenlijk ook binnen Kirkwall? En worden daar ook gebieden repetatief gebruikt? Ik wil op zich die DLC wel aanschaffen maar als ik weer een grot in moet waar ik (iig voor me gevoel) al 3x geweest ben dan besteed ik die euro's wel aan DLC voor wat anders :P
Als je het mij vraagt had deze er standaard bij moeten zitten voor wat het toevoegd, zijn quests zijn leuk en best verrassend.
Het voegt wat meer 'diepgang' toe en verklaarde voor mij wat vragen, je kunt hem vinden in de Chantry

Meer uitleg hieronder.

spoiler:
Exiled Prince DLC - Dit voegt Sebastian toe als companion , je krijgt een aantal quests + wat 'verhaal' en zijn dungeon is maar 1 keer recycled voor zover ik kon zien, als je DA2 al 'grondig' gespeeld hebt zul je 1 keer een soort 'groene' duistere dungeon zijn tegengekomen en deze wordt ook gebruikt voor zijn 'companion quest'. Hij volgt jouw dan en aan het einde afhankelijk van je keuze (Mage of Templar) gaat hij of blijft hij wat dit voor effect heeft weet ik niet.

• ye-roon

ye-roon

knaak

KingKoning schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:
exiled prince is wel ok, ik kreeg em gratis bij mijn signature edition. Ik weet niet hoeveel die kost, maar het is misschien 30min-90min extra gameplay + een nieuw character. Plus je ontmoet tijdens zijn quest een oude bekende (als je DA:O gespeeld hebt). Enige jammere is een beslissing ergens in de game die je moet maken. Verder vertel ik niets. Sebastian is eigenlijk Varric, zonder humor, en Die Hard chantry freak en je kan hem wel een andere boog geven.

• KingKoning
mmm miss voor een andere PT dan. Ik ben nu Mage, en nog meer range heb ik niet echt nodig in mn standaard party. Meestal 2 mages, 1 warrior (tank) en een dual wield rogue.

Hij kost niet zoveel, 560 MS-points geloof ik. Dus dat komt neer op 6 euro ofzo, maar het ging me meer om het principe :P Ik hoop wel dat toekomstige DLC wat meer variatie toevoegd.... Misschien dat ik dan als ik alles speel, inclusief DLC niet het gevoel heb telkens terug te komen op bepaalde plekken...

Binnenkort denk DA:O maar is oppakken. Ik heb eigenlijk alleen de standaard DLC + Awakening gedaan naast de main game. Wel is grappig misschien om alles een x te doen. Ultimate edition met alle DLC kost nu rond de twee tientjes :)

• prutser001

prutser001

KingKoning schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:24:
mmm miss voor een andere PT dan. Ik ben nu Mage, en nog meer range heb ik niet echt nodig in mn standaard party. Meestal 2 mages, 1 warrior (tank) en een dual wield rogue.

Hij kost niet zoveel, 560 MS-points geloof ik. Dus dat komt neer op 6 euro ofzo, maar het ging me meer om het principe :P Ik hoop wel dat toekomstige DLC wat meer variatie toevoegd.... Misschien dat ik dan als ik alles speel, inclusief DLC niet het gevoel heb telkens terug te komen op bepaalde plekken...

Binnenkort denk DA:O maar is oppakken. Ik heb eigenlijk alleen de standaard DLC + Awakening gedaan naast de main game. Wel is grappig misschien om alles een x te doen. Ultimate edition met alle DLC kost nu rond de twee tientjes :)
Persoonlijk vindt ik wel dat die Exiled Prince DLC in het niets valt vergeleken met de DA:O DLC's zoals Soldier's Peak/Leliana's Song/Return to Ostagar en 'Shale Addon' (Mis er nog 1 of 2 geloof ik). Ook vindt ik dat Exiled Prince er gewoon bij had moeten zitten, DA2 is al niet erg groot(s) dus het kan alle beetjes wel gebruiken. Komt er inderdaad op neer dat je een extra archer hebt die alles wat je doet (in voordeel van mage) afkeurt.... Soort Morrigan die alles afkeurt wat ook maar 'positief' is :P

(M'n beeld van DA2 is redelijk negatief geworden na DA:O gespeeld te hebben, zelfs zonder alle DLC's voor DA:O is het nogsteeds 10x beter op het vechten na dan wat meer actie is dan tactiek)

• AmarthX
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-12 06:22
Ik heb telkens het volgende:

Bij de quest "Night Terrors" ga ik telkens in de gevechten na de cutscenes dood als ik geraakt word door een aanval. 1 hit-kills zijn dat dus... Deze quest is voor mij daardoor echt onmogelijk geworden.
Ik heb wel een goed armor aan en ben best hoog level.

Iemand dit ook? of iemand een oplossing?

"I thought you were dead!" - "I got better"

• prutser001

prutser001

AmarthX schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:58:
Ik heb telkens het volgende:

Bij de quest "Night Terrors" ga ik telkens in de gevechten na de cutscenes dood als ik geraakt word door een aanval. 1 hit-kills zijn dat dus... Deze quest is voor mij daardoor echt onmogelijk geworden.
Ik heb wel een goed armor aan en ben best hoog level.

Iemand dit ook? of iemand een oplossing?
Is dat bij alle demons? Toevallig vandaag nog gedaan (ik=warrior/Aveline/Merril/Varric) dus niet eens een healer gebruikt :P. Had geen problemen, het is wel zo dat mijn warrior ~400+ HP had dus kon redelijk de klappen vangen, staat me bij dat ik als mage wel dood ben gegaan daar. Varric en Merril hadden iets van 150HP.

----

Mijn laatste ervaring met DA2 voor nu, bevat flink wat spoilers..

spoiler:
Zo weer een playthrough klaar, nu aan het einde voor de Templars gekozen van Anders kwam me echt de strot uit deze keer (En voor de achievement) Deze keer had ik mijn DA:O save geimporteerd wat helaas maar kleine effecten had op het verhaal, hier en daar een kleine verwijzing naar 'the Hero of Fereldan' en Leliana had een andere conversatie optie 'The Leliana that killed the archdemon?'. Ook ging Merril meer op het verhaal in DA:O in ivm met die mirror en omdat mijn DA:O char een Dalish Hunter was kwam ook Thalen aan bod die dood ging in de grot waar de 'Eluvian/Mirror' stond. Ondanks deze kleine vermeldingen en stukjes die verwijzen naar je DA:O savegame was deze playthrough het leukst het verhaal krijgt zo meer "verhaal" en lijkt niet zo onsamenhangend als je geen savegame importeerd. Ben alleen benieuwd wat er gebeurd als je Alistair geen koning maakt in DA:O of dan ?Orana? naar Kirkwall komt oid.

Ook de Dwarfs kwamen aan bod omdat ik Bhelen koning had gemaakt in Orzammar was zijn tegenpartij op de vlucht.

Ook het einde was deze keer anders in meerdere opzichten, ook dat ik nu Viscount was en ook vermist was netzoals mijn DA:O char. Het valt me wel op dat als je voor de Templars kiest je aan het einde wel de dialoog krijgt dat Quentin je moeder vermoord heeft en dat je Bethany dan alsnog in je party kunt krijgen.

Ben benieuwd of er meer zijn die hun DA:O/Awakenings save geimporteerd hebben en daar hetzelfde idee over hebben?

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik kwam er net achter dat patch 1.02 al een tijdje geleden is gereleased: http://social.bioware.com/page/da2-patches Verder staan er nog een boel dingen op de lijst voor patch 1.03.

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:33
prutser001 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:06:
[...]
spoiler:
Ben alleen benieuwd wat er gebeurd als je Alistair geen koning maakt in DA:O of dan ?Orana? naar Kirkwall komt oid.
spoiler:
Dan kom je Alistair tegen in The Hanged Man waar hij zich aan een tafel zit te bezuipen
Ben benieuwd of er meer zijn die hun DA:O/Awakenings save geimporteerd hebben en daar hetzelfde idee over hebben?
Ik heb mijn eerste DAII playthrough met een good guy DA:O save gedaan waar er maar sporadisch een referentie van terug kwam. Het is net zoals in Mass Effect 2 dat je 1x iemand tegen het lijf loopt maar om nou te zeggen dat er zware consequenties aan je beslissingen uit DA:O mee worden genomen. Neuh.

• AmarthX
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-12 06:22
prutser001 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:06:
[...]

Is dat bij alle demons? Toevallig vandaag nog gedaan (ik=warrior/Aveline/Merril/Varric) dus niet eens een healer gebruikt :P. Had geen problemen, het is wel zo dat mijn warrior ~400+ HP had dus kon redelijk de klappen vangen, staat me bij dat ik als mage wel dood ben gegaan daar. Varric en Merril hadden iets van 150HP.

----
Ja, bij alle demons.
Heb Anders als healer bij me, Merril en Isabella als damage dealers.
1 demon kan ik nog wel verslaan omdat
spoiler:
dan nog maar 1 party member is overgelopen
maar de 2e gaat echt niet meer omdat dan (zie spoiler) niet meer van toepassing is...

"I thought you were dead!" - "I got better"

• prutser001

prutser001

William schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:25:
[...]

spoiler:
Dan kom je Alistair tegen in The Hanged Man waar hij zich aan een tafel zit te bezuipen

[...]

Ik heb mijn eerste DAII playthrough met een good guy DA:O save gedaan waar er maar sporadisch een referentie van terug kwam. Het is net zoals in Mass Effect 2 dat je 1x iemand tegen het lijf loopt maar om nou te zeggen dat er zware consequenties aan je beslissingen uit DA:O mee worden genomen. Neuh.
Ik had dat idee ookal, sommige dingen komen wel ter sprake maar hebben totaal geen impact op wat er in DA2 gebeurt. Je komt wel referenties tegen uit DA:O(A) en sommige gesprekken hebben andere keuzes maar kloppen niet helemaal.

Aangezien ik DA2 voor DA:O/A gespeeld had, had ik zoiezo geen idee van de wereld en wat er eigelijk aan de hand was, dit maakt DA2 niet onspeelbaar maar ondanks dat DA2 veeeeel minder uitgewerkt is het een plus om wel iets uit je DA:O/A speelervaring mee te krijgen, ik ben zeer benieuwd of b.v. je Awakenings save effect heeft, ik had mijn save game namelijk uit DA:O gehaald (nu bezig met Awakening) Ik vraag me dan af wat er nog meer effect heeft. Ik meende gelezen te hebben dat iemand Anders in Awakenings dood had laten gaan of mee laten nemen met de Templars en Anders toch aanwezig was in DA2 :P
AmarthX schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:31:
[...]

Ja, bij alle demons.
Heb Anders als healer bij me, Merril en Isabella als damage dealers.
1 demon kan ik nog wel verslaan omdat
spoiler:
dan nog maar 1 party member is overgelopen
maar de 2e gaat echt niet meer omdat dan (zie spoiler) niet meer van toepassing is...
Hmm Merril gaat bij mij inderdaad ook weg, ik neem aan dat jij dan tank bent? Want ik heb Aveline, Anders, Varric en mezelf als dps warrior. Zodra je Anders hebt verloopt deze quest toch al een stuk makkelijker dan b.v. met Isabella/Merril die gaan namelijk allebei weg terwijl Anders niet beïnvloed wordt en bij mij ging er bij de 2de demon niemand weg.

Je zou ook eens naar je tactics kunnen kijken ik neem alleen Anders mee bij HELE moeilijke gevechten (Aweirgan Scrolls en Beacon+adds@sundermount) Bij mij staat Anders als Healer/Cautious met een paar kleine aanpassingen als het om leven gaat + dat ik bij al mijn members zoiezo een potion laat slikken @ 50%HP maar een 1Shot is bij mij nog niet voorgekomen het gebeurt wel als b.v. Merril overloopt en dus vijandelijk wordt dat zijn echt 2 tikken en die is weg. Ik speelde wel op 'Normal'. Op casual is DA2 echt een walk in the park maar kunnen sommige gevechten nogsteeds lastig zijn. Wat is trouwens je level? Als ik me goed herinner was ik lvl 24 of hoger toen ik daar aankwam. (Nooit naar Potion of Heroism gekeken? geeft 1 extra level weet alleen niet meer waar ik die vandaan had :P)

spoiler:
Een truuk om er voor te zorgen dat diegene die overloopt 'niets' doet is uit Black Emporium de respec potion te gebruiken dan heeft die party member namelijk geen spells :)

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik versta iets niet (voor de Nederlanders: vestaan betekent hetzelfde als begrijpen)

spoiler:
Gedurende mijn avonturen ben ik tussen de lakens gedoken met Isabela (kan je mij dat kwalijk nemen?), maar er zat niet echt schot in de relatie, dus ik heb later ook met Merril het beest met twee ruggen laten zien. Nu sta ik daar - op het einde van het spel - en heb ik de zijde van de mages gekozen, staan Isabela en Merril vlak naast elkaar en draai ik eerst Isabela een tong en vlak daarna Merril voor we het laatste gevecht aanvatten en beide zeggen daar niets van!!! Ah... Was het echte leven maar zo...

Btw, ik beschouw bovenstaande ook als een bug: de twee katten zouden mekaar in de haren moeten vliegen. Maar dees is ook wel fun :-)

• prutser001

prutser001

DarthDavy schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:42:
Ik versta iets niet (voor de Nederlanders: vestaan betekent hetzelfde als begrijpen)

spoiler:
Gedurende mijn avonturen ben ik tussen de lakens gedoken met Isabela (kan je mij dat kwalijk nemen?), maar er zat niet echt schot in de relatie, dus ik heb later ook met Merril het beest met twee ruggen laten zien. Nu sta ik daar - op het einde van het spel - en heb ik de zijde van de mages gekozen, staan Isabela en Merril vlak naast elkaar en draai ik eerst Isabela een tong en vlak daarna Merril voor we het laatste gevecht aanvatten en beide zeggen daar niets van!!! Ah... Was het echte leven maar zo...

Btw, ik beschouw bovenstaande ook als een bug: de twee katten zouden mekaar in de haren moeten vliegen. Maar dees is ook wel fun :-)
Er zitten zeker nog wat bugs in ook na 1.02, o.a. quests en sommige companion quests/conversaties.

spoiler:
Je zou het niet verwachten maar om Isabela 100% te romancen mag je niet 'vreemd' gaan, zodra je met Anders of Merril aanpapt en deze intrekken. Je kan ze ook 1 keer wippen maar dan gaan ze maf doen (Noemen ze geloof een 'romance juggernaut') Zoiezo trekt Isabela niet bij je in. Dus als je Isabela wil hebben dan moet je doorspelen op de scene nadat je haar 'gedryhumped' hebt.

Doe je dit goed krijg je andere 'conversaties', maar dan ben je in ieder geval van die zeik opmerking van Merril af als die bij je komt wonen 'I think Sandal is watching me - ad infinitum' Wat Anders zegt weet ik niet want die komt me na 20 minuten al de strot uit, geef mij de sarcastische versie uit Awakenings maar.

En nog een kleine toevoeging op het importeren van je save game uit Origins/Awakenings.

spoiler:
In Awakenings heb ik Nathaniel Howe in de Grey Wardens laten gaan en hij komt dus weer terug in Act3 ookal is het maar voor even, er wordt wel gezegt 'The Dwarf from Vigil's Keep was here also' ik neem aan dat daarmee Oghren bedoelt wordt maar die zie je helaas niet. Dit is een quest waarvoor je weer naar de Deeproads gaat. Leuke quest trouwens. Ook 'The Architect' wordt genoemd (deze had ik laten leven).

Ik heb in mijn huidige playthrough bijna iedereen voor het einde van Act2 op 100% Friend buiten Sebastian om dan die is echt VERSCHRIKKELIJK!!!!! Het enige dat ik echt mis is de keuze om gewoon met je companions te praten wanneer het mij uitkomt, in Origins kon je gewoon 'let's go to bed' kiezen enzo, of in ieder geval een gesprek aangaan. Wat ik ook zo raar vindt is dat Leliana mijn LI was in Origins maar nu voor de Orlesian Chantry klust.. Mag er dus wel van uit gaan dat mijn Hero uit Origins overleden is :P

Als ze DA2 -> Dragon Age - Chronicles of Kirkwall hadden genoemd had het beter geweest.

• William
  • Laatst online: 15:33
Net mijn 2de playthrough achter de rug met een rogue waarbij ik op alles zeg maar de "badass" optie heb gekozen. En nu heb ik toch een heel resem compagnion missies gemist. Waar ik door mijn 1e playthrough netjes in mijn journal de opmerking kreeg om toch even met mijn vriendjes te gaan praten heb ik in deze playthrough deze opties voor Isabella en Fenris gemist. Ook de Gamlen sidemission is totaal niet aan bod gekomen.

Op basis van de vele bugs die er nog altijd in zitten na de laatste patch bekruipt mij het gevoel dat deze game toch wel erg gehaast op de markt is gebracht. Dat in combinatie dat voor deze game gekozen is om voor de console te ontwerpen en zo een heel stuk diepgang, verhaal en het aantal locaties op te geven doet mij met een bittere nasmaak achterblijven. Ik hoop dat ze voor DA3 er toch voor opteren wat meer terug te gaan naar de Origins kant want de marketing kreet dat Dragon Age de spirituele opvolger is van de Baldur's Gate serie gaan voor Dragon Age 2 in de verste verte niet op. Gemiste kans en afbreuk van het Bioware imago dat bij mij leeft.

• prutser001

prutser001

William schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:05:
Net mijn 2de playthrough achter de rug met een rogue waarbij ik op alles zeg maar de "badass" optie heb gekozen. En nu heb ik toch een heel resem compagnion missies gemist. Waar ik door mijn 1e playthrough netjes in mijn journal de opmerking kreeg om toch even met mijn vriendjes te gaan praten heb ik in deze playthrough deze opties voor Isabella en Fenris gemist. Ook de Gamlen sidemission is totaal niet aan bod gekomen.

Op basis van de vele bugs die er nog altijd in zitten na de laatste patch bekruipt mij het gevoel dat deze game toch wel erg gehaast op de markt is gebracht. Dat in combinatie dat voor deze game gekozen is om voor de console te ontwerpen en zo een heel stuk diepgang, verhaal en het aantal locaties op te geven doet mij met een bittere nasmaak achterblijven. Ik hoop dat ze voor DA3 er toch voor opteren wat meer terug te gaan naar de Origins kant want de marketing kreet dat Dragon Age de spirituele opvolger is van de Baldur's Gate serie gaan voor Dragon Age 2 in de verste verte niet op. Gemiste kans en afbreuk van het Bioware imago dat bij mij leeft.
Badass spelen heeft niet altijd zin omdat je dan friend/rivalry points gaat missen voor de quests, je moet het echt afwisselen dus de ene keer 'moet' je wel vriendelijk zijn de andere keer sarcastisch. Je kan met 50+ Rivalry zelfs een romance aangaan maar dat is lastig omdat je door bepaalde keuzes weer niet 'goed' komt met de andere en zo weer de quests misloopt. In mijn huidige playthrough zit ik bij al mijn companions maxed (behalve die irritante Sebastian) dit heb ik voorelkaar gekregen door bij quests de juiste personen mee te nemen,

dus b.v. een quest met mages ->Fenris/Sebastian en Aveline/Isabella afhankelijk of het 'eerlijk' is wat ik doe. Krijg ik een quest waarbij ik 'vriendelijk' tegen mages neem ik dus Merril,Anders en Aveline/Varric mee zo kreeg ik dus redelijk snel mijn companions richting max friendly.

Ik neem aan dat dit ook andersom kan werken maar dat heb ik nog niet geprobeerd, tis ook best lastig onthouden wat er precies gebeurt en wat de keuzes waren.

Wat me zoiezo opvalt is dat zodra je 'Max Friend' hebt je eigenlijk geen negatieve punten meer kunt krijgen. Je hoeft echt niet 100% friendly/rivalry te hebben om de betreffende quests te krijgen zolang je maar -50 of +50 zit, Rivalry is erg lastig omdat je soms weer + en dan weer - gaat waardoor je in de 'deadzone' blijft hangen en zo op den duur een hoop mist. Sommige quests zijn zeker leuk om te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Er zijn nieuwe DLC item packs gereleased voor DAII:
Mage Pack: Receive relics and mementos of untold power for use by your Mage and Mage followers.
* A powerful staff that improves as you level up.
* Two all new armor sets for high and low level players.
* Three follower items for Anders, Bethany, and Merril that improve as they level up.

Rogue Pack: Become a dealer of death with new equipment for your Rogue and unique items for Rogue followers.
* A set of deadly daggers and an enchanted bow, both which improve as you level up.
* Three follower items for Isabella, Sebastian, and Varric that improve as they level up.

Warrior Pack: Lay waste to your enemies with this collection of arms, armor and accessories for your Warrior and Warrior followers.
* Two deadly two-handed swords for high and low level players.
* A lethal one-handed axe and shield combo that improves as you level up.
* Three follower items for Aveline, Carver, and Fenris that improve as they level up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Beetje jammer, zoiezo rogues zijn zwaar overpowered in DA2, de Arishok was echt een fluitje als rogue zeker met 'decoy' en nu nog 'makkelijker'. Maar opzich wel leuk, het was een beetje jammer dat je de echt 'leuke/mooie' wapens/shields pas aan het einde kreeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Rogue archer was volgens mij dan weer het moeilijkst om mee te spelen tegen de Arishok. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001

prutser001

g0tanks schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:17:
Rogue archer was volgens mij dan weer het moeilijkst om mee te spelen tegen de Arishok. :p
Dat wel, maar als je daar ook Decoy meepikt en je hond gebruikt is het een fluitje, vondt hem moeilijker als 2H warrior en Mage (Healer....). Pak je 'tank' spec als warrior of 'damager' als mage is het ook weer makkelijk met de juiste talents uiteraard..

Als healer/2H warrior duurde het wel 10 minuten rennen/potten/stunnen/charge etc voordat ik hem dood had.

• thewizard2006
  • Laatst online: 09:05
Dragon age origins heb ik na 1 uur spelen van mijn pc gegooid. De bediening was echt crap. Kan ook zijn dat ik teveel wow gewend was uiteraard. Dus ik ging redelijk blanko/negatief deel II spelen. In het begin was het weer net zo bagger. Echter wilde ik niet weer gelijk opgeven. Voor ik in de stad kwam had ik het redelijk onder controle maar ben nog niet helemaal fan van de bediening. Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik mij 3 dagen prima heb vermaakt maar een aantal zaken zorgen er toch voor dat ik het niet nog een keer ga spelen.
Hieronder mijn bevindingen van het spel:
  • graphics waren matig op de spells en spreuken na. Die waren vermakelijk (kunnen wel beter)
  • het pauzeren van het combat systeem is leuk en de mogelijkheid om verschillende personen tegelijk te spelen idem. Echter mis je vaak het overzicht over het gevecht, is het targetten onoverzichtelijk, gebruik van bepaalde spells niet altijd duidelijk etc etc. Hier kan echt nog wel wat aan gedaan worden.
  • teveel praten en te weinig actie. Het verhaal zelf is wel goed maar er zitten zooooo veeeeeel cutscenes in dat ik regelmatig zoiets had van nu heb ik al die wapens en armor en spreuken.... laat me ze dan ook gebruiken.
  • Elke keer of 1 grote baas of 5 mannetjes/skelleten/spinnen die er nog eens 5 spawnen als je die neer heb.... variatie mensen...
  • leercurve/tutorial mist compleet. Aangezien in Origins niet had gespeeld wist ik niet welke attributen ik moest nemen, wat goede spells waren, welke wapens ik moest gebruiken, wat runes deden, hoe potions werkte etc etc Uiteindelijk pak je dit wel op maar dat zijn zaken die in het begin op een leuke manier uitgelegd kunnen/moeten worden
  • Of je had een boss waar je 10min mee bezig was, die jou ook echt dood kan maken of je was binnen 3sec klaar met een groep kleine enemies.
  • Keuzes die gemaakt werden stemde niet echt af met de opties die je kon kiezen. Koos je voor een vredelievende actie dan kon het zomaar gebeuren dat de hel losbarste of dat het character waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken om een relatie op te bouwen ineens de slechte wordt, weggaat of dood moet.....
  • Quests vaak hetzelfde. Y wil dat je X doodmaakt want die heeft iets verschikkelijks gedaan. Kom je bij X dan blijkt dat Y je heeft voorgelogen. Ga je naar Y terug om verhaal te halen dan geeft die de schuld aan Z of je moet vechten....
  • Soms onnodig veel rennen van A naar B en weer terug naar A. Het porting systeem is wel goed dat je kan aanklikken naar welk deel van de stad je wilt maar hier hadden ze iets meer over na kunnen denken met bepaalde quests. Zit er niet op de wachten om eerst een stuk door een gebied te rennen waar ik al 10x ben geweest, dan een grot door te moeten waar ik al 10x ben geweest en dan nog een stuk pad te volgen waar ik al 10x ben geweest... en dat ook weer terug als je ff snel een easy enemie hebt neergesabelt of een relic hebt gevonden.....
  • Items in het spel die veel te duur zijn (50 - 100g) die je nooit kan kopen en eigenlijk niet zo heel goed zijn.
  • alleen mogelijk om armor te equippen bij de personages die je op dat moment in je party hebt
  • onduidelijk wanneer een stuk armor of wapen nu echt beter is dan wat je had. Meer dps maar minder attack of weer meer crit en minder critdmg etc etc De rating met de sterren was regelmatig niet logisch (voor mij). Ring met alleen wat resistance en enemies drop more coins met 5 sterren terwijl class specifieke zaken voor die class met bijv 3% crit, 44 attack en 3% physical dmg maar 3 sterren kreeg.
  • runes was of dmg of resistance. Resistances leken vrij nutteloos maar was moeilijk te zien. (ja er is ook armor, defence, crit) Hier hadden ze wel wat meer mee kunnen doen.
Al met al wel een aardige game waar nog een hoop aan te doen valt. uiteraard zal niet iedereen dezelfde mening hebben maar dit is iig de mijne :) Kon me ook voor een groot deel wel vinden in dat filmpje dat de vorige pagina is gelinkt. Redelijk sarcastische insteek maar slaat wel redelijk de spijker op zijn kop. Als 3 uitkomt (en zo te zien gaat dat wel gebeuren gezien het (matige) einde) ga ik hem wel spelen. Maar ik kijk er niet zoveel naar uit als naar ME3 en DiabloIII

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• prutser001

prutser001

DA:O vindt ik persoonlijk beter als het om verhaal/wereld gaat, meer variatie in monsters en omgeving.
En in mijn ogen wordt DA2 leuker als je DA:O (uit)gespeeld hebt, zeker als je een DA:O/Awakenings save game importeerd. Dit geeft echt het idee dat je 'doorspeelt' in de serie omdat er wat terugkerende dingen zijn en er npc's zijn die commentaar geven op je keuzes.

Over het combat systeem zijn de meningen verdeelt, de een vindt DA:O beter om verschillende redenen, de ander DA2 omdat het meer hack&slash is. Mijn minpuntje is dat in DA:O warrior echt super saai is, rogue/hunter of een mage vindt ik leuker om te spelen waar ik DA2 warrior juist weer het leukst vindt rogue staat met stip op 2.

DA blijft een RPG dus 'verhaal' is wel leuk :), in DA2 zijn de dialogen veel korter dan b.v. in DA:O (ME1/ME2).
Wat mij juist irriteerde was het hergebruik van de dungeons, elke keer de ingang/uitgang verplaatsen wordt ook een beetje saai. Als je dat vergelijkt met DA:O ....

Als je DA2 leuk vondt zou je ik zeker aanraden om DA:O/Awakenings te spelen, misschien dat je een beetje door moet bijten in het begin (had ik ook even moeite mee) maar zodra je een beetje op dreef bent en het verhaal op gang komt wordt het steeds leuker.

• KingKoning
Ik zou hem dat juist niet aanraden.
teveel praten en te weinig actie.
Als je dat al vind van DA2 dan kan je beter niet aan deel 1 beginnen....

Ik ben wel van mening dat je niet na 1 uur origins kan beoordelen. Mogelijk heb je een wat saaier beginkarakter gekozen waardoor het origins verhaal wat saai is.

• 3xNix
  • Laatst online: 07-12 22:33

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik vond DA2 echt een draak van een game, omdat ik DA:O gewend was... de demo van DA2 viel ook zwaar tegen, omdat ik DA:O nog aan het spelen was... PT nr x

Nu met m'n 3rde PT bezig van DA2 ... wat een geweldig spel is het eigenlijk... al vind ik sommige dingen wel vervelend...

Gisteren 10.000 rondjes om een artesjok gelopen... en nog niet kapot... mischien toch maar (weer) als groep.
Of een andere build proberen... tank doet geen damage....

• prutser001

prutser001

3xNix schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:26:
Ik vond DA2 echt een draak van een game, omdat ik DA:O gewend was... de demo van DA2 viel ook zwaar tegen, omdat ik DA:O nog aan het spelen was... PT nr x

Nu met m'n 3rde PT bezig van DA2 ... wat een geweldig spel is het eigenlijk... al vind ik sommige dingen wel vervelend...

Gisteren 10.000 rondjes om een artesjok gelopen... en nog niet kapot... mischien toch maar (weer) als groep.
Of een andere build proberen... tank doet geen damage....
Het is te doen als tank, maar dan had je een 'speciale' spec nodig, soort mix van dps+tank.
Juist de Atisjok *:) duellen maakt dat gevecht leuk, als groep is hij net te makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans A
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-11-2012
Ik moet zeggen dat ik na me enkele uren vermaakt te hebben met D:O deze game toch net iets lekkerder vind spelen, alleen het verhaal een stuk minder.. DA2 speelt zo verschrikkelijk snel en dat komt, vind ik, het verhaal niet ten goede. Heb zelf gekozen om een warrior te maken en in het begin voornamelijk de gear van een rogue aangemeten. Dit was wel redelijk overpowered. Met drie mages d'rnaast dit spel nogal snel uitgespeeld. Maar zeker wel vermaakt. Zo bruut hoe je door een enorme groep met wat simpele skills heen kan beuken :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-11 18:53
Ik vind DA2 flink tegenvallen. Na de eerste 2 playthroughs DA:O ben ik met DA2 begonnen. Feit dat je alleen maar een human kan spelen begint bij mij al als slecht. En hij praat ook nog eens, is niet grappig (ook al gebruik je de comedy antwoorden). De partymembers kunnen maar zeer beperkt gegeared worden en je komt maar op 1 grote locatie, Kirkwall. Zo af en toe mag je naar de aangrenzende "buitenwereld", maar je hebt niet het gevoel dat je echt over een worldmap navigeert. Het komt allemaal nogal beperkt over. Ook het verhaal start wat raar, vanuit de POV van Varric en niet vanuit je eigen char's POV. De interface is ongeveer gelijk aan dat van DA:O, met enkele verschillen waar ik maar niet aan kan wennen. (Ik zag ergens een opmerking van iemand die de bediening crap vindt, omdat hij teveel WoW gewend zou zijn..... dan moet hij WoW wel heel crap gevonden hebben, want het is IMO zeer vergelijkbaar).
Het gearen, zoals ik al eerder zei, is maar zeer beperkt. Alleen je main char kan je goed gearen en je party members moeten het maar doen met wat updates die je per Act kan kopen bij de vendors. Heb je het in de voorgaande Act gemist, dan heb je pech. Of dat echt gaat uitmaken, dat weet ik niet, want ik kan me er niet toe zetten om DA2 echt door te spelen. Ik ben na het beginnen van de 2e Act weer een nieuwe playthrough DA:O begonnen. Die game is echt vele malen beter dan DA2.
De enige verbeteringen die ik in DA2 t.o.v. DA:O gevonden heb is: graphics zijn beter, battles gaan iets sneller en mijn laptop draait zo'n 10 graden koeler op DA2. Voor de rest vind ik het een leuke game, maar tov DA:O is het een beetje bagger. De "binding" met je partymembers is maar minimaal. Je hecht je niet aan hen zoals je in DA:O kan doen. Ook de dialogen tussen hen is bij lange na niet zo grappig als in DA:O. Ik ben menig maal gestopt om even naar ze te luisteren. Dat heb ik in DA2 niet gedaan. Op de een of andere manier voel ik me gedwongen om in hoog tempo door de quests heen te rammen. Jammer, het had zoveel beter kunnen zijn.
Ik zag dat DA3 ondertussen ook al is aangekondigd. Hopelijk gaan ze weer meer terug naar het concept van DAO en borduren ze niet verder op de tech van DA2. Na het spelen van DA2 koop ik DA3 niet meer zonder eerst een legio reviews te lezen. Als ik dat bij DA2 had gedaan, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gekocht. Ik hoop echt dat DA3 de goedmaker van deze serie wordt. Gelukkig heb ik DAO nog om me goed mee te vermaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KingKoning
Tja de discussie zal oneindig gevoerd worden denk ik... Zelf ben ik iig van menign dat DA2 een prima spel is. DA:O is beter, maar DA2 is niet slecht...

Ik geef DA:O een 8,5 en DA2 een 7. Als ze bij deel 3 de positieve punten van beide games pakken dan kan er best wat goeds uitkomen. De combat is in DA2 grafisch wat beter en het oogt wat spectaculairder. Ik vind de stem voor de hoofdpersoon ook een pluspunt.

DA:O had dan weer betere conversatieopties en zat idd qua binding met partymembers wat beter in elkaar. Ook het 'origins' gedeelte van je character zorgde voor wat meer binding...

Maar goed al met al heb ik me wel prima vermaakt met deel 2. deeltje 1 staat in mn lijstje beste games ooit. Deel 2 zeker niet, maar ik heb me er wel mee vermaakt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
DA2 is geen slechte game, dat niet, maar het is naar mijn mening geen goede opvolger van DAO. Het komt mij meer over als een hack'n slash adventure voor consoles. Zoals ik al had gezegd, het is allemaal zo beperkt ten opzichte van DAO. De main char staat echt centraal en het speccen is teveel op hem/haar gebaseerd. Ik zie liever iets meer van de partymembers dan alleen maar wat support en erg slappe conversaties.
Ik ga DA2 nog wel uitspelen, maar dat is alleen maar om te kijken of het nog gaat meevallen. Ik hoop het maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans A
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-11-2012
Wat mij trouwens ook erg opviel is dat elke area waar je induikt in Kirkwall hetzelfde is... Helaas is er maar een beperkt aantal variaties in areas gemaakt.

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 21:32

Anthirian

In Trance We Trust

Ja, na een tijdje herken je de layout van huizen, dungeons en andere lokaties. Dat komt ook omdat je op veel plaatsen meerdere malen terugkomt. Het enige verschil is soms dat er bepaalde delen van zo'n ruimte zijn afgesloten met een grote steen (in een dungeon) of vergrendelde deuren (in huizen).

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• KingKoning
Sudden schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:45:
Ja, na een tijdje herken je de layout van huizen, dungeons en andere lokaties. Dat komt ook omdat je op veel plaatsen meerdere malen terugkomt. Het enige verschil is soms dat er bepaalde delen van zo'n ruimte zijn afgesloten met een grote steen (in een dungeon) of vergrendelde deuren (in huizen).
Dat is nog gedeeltelijk te verklaren doordat je als je in een huis of grot komt in act 1 en later in act 2, dat ie dan in de loop der jaren is veranderd. Een tunnel kan ingestort zijn, een huis gerenoveerd of verbouwd....

Maar je komt soms ook in verschillende grotten of huizen die gewoon dezelfde indeling hebben en er hetzelfde uitzien als een andere!

Simpel voorbeeld: Het huis van Merril en het huis van Hawke's oom zijn identiek
en ook het het huis van Fenris en het huis van de broer van varric zijn hetzelfde.

En zo zijn er nog talloze voorbeelden. De templars keep ben ik ook ergens eerder tegengekomen.....

Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen en 1 van de grootste minpunten van de game. Het geeft me ook het gevoel dat de wereld niet zo groot is, terwijl ik in Origins echt het gevoel had in een immense wereld rond te lopen.

Maar goed, na 3 maanden heb ik hem ook eindelijk uitgespeeld met mijn mage. Wel bijna meteen begonnen met PT2, met een warrior, want de gameplay vind ik op zich prima en ik vind het wel leuk de overige achievements nog te halen.

Ik ben wel heel benieuwd naar toekomstige DLC. Ik vind het een beetje apart dat daar nog niks over bekend is. Je zou toch verwachten dat ze inmiddels wel op ze minst iets aan moeten kondigen.... Met DA:O was de stroom DLC bijna niet te stoppen.....

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 21:32

Anthirian

In Trance We Trust

Ik ben het met je eens, maar voor mij is dat herhalen van gebieden enkel opvallend en niet storend. Ik heb er momenteel dan ook al 130 uur in zitten en dan moet ik nog beginnen aan een tweede sessie :9

[Voor 14% gewijzigd door Anthirian op 14-06-2011 20:34]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• careltjuh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:18
ik heb na het installeren van de patches 1.01 tot 1.03 opeens hele vreemde health,stamina en lyrium bars
wat best wel vervelend is want je kan niet goed zien hoe ver die op
hier even een screenshot

iemand anders hier met het zelfde probleem
of misschien heeft iemand een oplossing

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:08

SkyStreaker

Draaierig!

KingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:23:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar toekomstige DLC. Ik vind het een beetje apart dat daar nog niks over bekend is. Je zou toch verwachten dat ze inmiddels wel op ze minst iets aan moeten kondigen.... Met DA:O was de stroom DLC bijna niet te stoppen.....
Je zou wellicht zeggen dat ze geschrokken zijn van de meer dan terechte kritiek. Ik zat te wachten op het vervolg en heb het met geen vinger aangeraakt! Erg jammer! Het zou kunnen dat ze een dijk van een DLC aan het maken zijn die een waardige opvolger zou kunnen zijn van het 1e deel om de boel terug te trekken... toch?

• KingKoning
van insidegamer.nl:
Het downloadbare contentpakket Legacy voor Dragon Age II, is vanaf 26 juli te downloaden voor PC, Mac, Xbox 360 en PlayStation 3. Dit maakt uitgever Electronic Arts bekend. Ontwikkelaar BioWare omschrijft Legacy als een grote, plotgedreven DLC. Spelers laten Kirkwall als thuisbasis achter zich en reizen af naar een Grey Warden-gevangenis. Daar moeten zij onderzoek doen naar een recente aanval op hoofdpersonage Hawke door een criminele organisatie.

Legacy is op ieder moment in de campagne van Dragon Age II speelbaar en bevat nieuwe vijanden en een nieuw wapen. Ook brengt de DLC spelers langs nieuwe locaties. Legacy kost 800 Microsoft-punten voor Xbox 360, 800 BioWare-punten voor PC en Mac en 9,99 dollar voor PlayStation 3.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:08

SkyStreaker

Draaierig!

Jammer....

• prutser001

prutser001

Ben benieuwd wat die DLC gaat brengen, moet eerlijk gezegd zeggen dat ik wel verwacht had dat deze DLC gratis zou zijn. Het enige dat ik raar vindt is dat je de DLC (volgens de beschrijving) 'op elk moment' kan spelen...
Het lijkt mij dat zeker met die 3 jaar 'pauze' na elke act er toch wel een bepaald moment moet zijn dat je de DLC moet starten.

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:04

Lapras

Ice beam

Hoewel DA2 een teleurstelling was (niet zo groot als sommige fans hem ervaren, maar de WOW-factor bleef uit), kijk ik toch wel uit naar deze DLC. Heb 1.03 sowieso nog niet gespeeld, dus lijkt me een mooi moment om voor de derde playthough te gaan. Legendary niveau natuurlijk.

• KingKoning
nee gratis had ik absoluut niet verwacht.... ik moet wel zeggen dat de content leuk klinkt en de trailer ziet er wel goed uit. Denk dat deze DLC mij wel de drive gaat geven om PT 2 een keer af te maken. Die ligt nu al een tijdje te wachten :P

Ik hoop dat ze de kritiek uit de community gebruikt hebben om een goede DLC te maken. Dan vind ik het niet erg om daar een tientje voor te betalen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

[Voor 29% gewijzigd door KingKoning op 22-07-2011 14:57]

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
prutser001 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:56:
Ben benieuwd wat die DLC gaat brengen, moet eerlijk gezegd zeggen dat ik wel verwacht had dat deze DLC gratis zou zijn. Het enige dat ik raar vindt is dat je de DLC (volgens de beschrijving) 'op elk moment' kan spelen...
Het lijkt mij dat zeker met die 3 jaar 'pauze' na elke act er toch wel een bepaald moment moet zijn dat je de DLC moet starten.
Als de DLC gratis zou zijn geweest en ook nog eens is wat DA II had moeten zijn, was dat natuurlijk een goede kans geweest voor EA/BioWare om wat 'goodwill' terug te krijgen.

• Poops_McGhee
g0tanks schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Als de DLC gratis zou zijn geweest en ook nog eens is wat DA II had moeten zijn, was dat natuurlijk een goede kans geweest voor EA/BioWare om wat 'goodwill' terug te krijgen.
Om dat voor elkaar te krijgen mogen ze alle toekomstige DLC voor DAII wel gratis maken.

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Wat ik jammer vind (kleine OT) is dat de ultimate edition van DA origins alle DLC's bevatten...kost je 20 euro voor alles... downloaden kost 40-ish voor alleen de beetje extra content,..heb ik 't nog niet over awakening.
Jammer dat geen websites de codes los verkoopt tegen aantrekkelijkere prijzen ... :S (zeker na zo een tijdje..)

• prutser001

prutser001

Gister toch die Legacy DLC even gepakt, en gestart vanuit mijn laatste playthrough. Het eerste dat me opviel was dat er op mijn kaart in huis 2 'quest markers' stonden bureau en standbeeld (nieuw) open je je bureau krijg je vrolijk de melding dat je geen nieuwe quests hebt..

Als je dan naar dat standbeeld gaat teleporteer je eigenlijk over naar de Legacy content.
Ik denk dat er nog heel wat DLC's aankomen, want de Carta was in 1 of andere act die groepen die je op straat tegenkomt als je de nacht kiest, zo kunnen we denk ik ook wel de rest verwachten, Silent Sisters etc etc...

Ik heb alleen de eerste 2 'maps' gedaan, het eerste dat me opviel in dat stuk was dat de mobs niet 'uit het niets vielen'. Van het weekend maar weer even verder spelen.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik heb zojuist een "marathon" van Dragon Age: Origins en Dragon Age 2 uitgespeeld. Beide mijn eerste (en enige, ik heb het druk zat) keer dat ik beide games speelde. Ik ga als een van de weinigen zeggen dat ik deel twee minstens net zo leuk vond als deel één.

Dragon Age: Origins vond ik erg leuk. Deed me veel denken aan de Baldur's Gate serie. Het verhaal is grandioos, je red echt de wereld. Vanaf het moment dat je origins story afgelopen was wist ik mijn doel in het spel: de blight stoppen. De teamgenoten die je tegenkomt vind ik echter wat minder in deel één. Afgezien van Alistair en Morrigan heeft niemand echt invloed op het verhaal. Sure iedereen heeft een persoonlijke quest en af en toe zeuren ze als ze het niet eens zijn met je keuze's, maar meer ook niet. Ik voelde niet echt een band met het team behalve dus Alistair en Morrigan. Ook was ik bij elk gesprek volledig op mijn tenen omdat het approval systeem ervoor kan zorgen dat je bepaalde teamgenoten kwijt kan raken. Een bepaald crisispunt oke, dat een teamgenoot je keuze totaal niet kan waarderen en je aanvalt of weg gaat. Maar oh jij hebt nu teveel te lief gedaan tegen anderen, doei, vind ik jammer.

Dragon Age 2 was eigenlijk het tegenovergestelde. De actie deed me meer denken aan een hack and slash dan een RPG met roots in de D&D. Het doel van Hawke is eigenlijk tot het einde onduidelijk, alle puzzelstukjes van het verhaal worden opgegraven en op het eind past alles in elkaar. Ook had ik meer band met mijn team. Iedereen heeft een actieve rol in het verhaal en het weglaten van deze karakters zou echt een gat overlaten, in tegenstelling tot wat in deel 1 het geval is bij de meeste. Het approval systeem vond ik ook leuker, ook al was het wellicht wat onrealistischer. Waarom helpt Fenris mij nog als ik constant doe (mages helpen) wat hij niet wil? Ook zorgen de unieke speciale talents van elk teamgenoot ervoor dat er meer afwisseling is onderling. Wat ik wel jammer vond was het oneindige hergebruik van omgevingen. Niet alleen loop je al 26 uur rond in één stad (dat zelfs in 6 jaar tijd het zelfde blijft), maar ook alle huizen, loodsen, havens, grotten en riolen zijn exact het zelfde. Af en toe is er een deurtje dicht zodat je een andere route moet lopen, maar thats it. Het zelfde.

Ik hoop dat BioWare snel aankondigingen gaat doen voor deel 3. De wereld is zo groot de in totaal nog geen kwart hebben gezien. Ik wil meeeeeer......

• Ltje
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-11-2015
Iemand die Legacy heeft uitgespeelt? Hoe is het? Moeite waard te spelen?

• JointVW
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-08-2014
legacy was zeker de moeite waard. het geeft toch iets extra's aan het verhaal achter de familie hawke. Tevens maakt het ook een verschil wat voor groep je hebt en wat voor clas je hebt. Dit is zeker allemaal goed gedaan. Moet alleen nog kijken hoe goed hij in de story line past als je hemt tussendoor doet. Heb hem 3 keer gespeeld maar dat waren alle 3 met chars die klaar waren.

Al met al wel een goede aanvulling.

Mij grootste probleem met DA2 was de telkens dezelfde omgeving en het voor mijn gevoel toch best wel zwakke en gestripte warrior class.. In origin vond de warrior class beter en leuker om te spelen.
Moet wel eerlijk zeggen heb tot nu toe alleen warrior met een 2 hander gedaan moet sword en shield nog proberen. en het feit dat het strategische toch een beetje weg gevallen is.

Heb tot nu toe Mage archer en 2 handed warrior gedaan. Ben van plan om hem zeker nog 2 keer doortespelen 1 keer shield en sword en nog een keer dual daggers.

• prutser001

prutser001

spoiler:
Als je halverwege Legacy oppikt is dat beter als je naar de verhaallijn kijkt, als je klaar bent om het zo maar te zeggen en dus in je huis opgesloten zit (En je eigenlijk Kirkwall al verlaten hebt) Dan krijg je een beetje kromme opmerking tijdens het verhoor van Varric.

Ik ben rustig met Legacy begonnen en moet zeggen dat de stukken waar je komt wat intressanter zijn dan de hele tijd in Kirkwall wandelen. De Encounters zijn ook wat lastiger. Weinig tijd en ben nogsteeds buiten aan het rondrennen. Moet wel zeggen dat het 'zoeken' naar dingen te makkelijk is. Een puzzel zoals je ze tegenkwam in DA1 ben ik nog niet tegengekomen (Brug puzzel als je de Ashes moet halen b.v. ).

Mijn team bestaat uit Merril, Bethany (Healer), Varric en ik als rogue (Ja Anders is dood). Op zich niet alteveel moeite met de encounters maar zonder de mogelijkheid om een fatsoenlijke vervanging voor Anders te maken moet je toch wel opletten.

Ik hoop toch dat er nog heel wat DLC's aankomen want ondanks deze DLC komt DA2 nogsteeds niet in de buurt qua omvang als je kijkt naar DA1/Origins.

• Mr-Music
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ltje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:12:
Iemand die Legacy heeft uitgespeelt? Hoe is het? Moeite waard te spelen?
Heb de DLC gekocht en voor 9.99 euro voel ik me behoorlijk genomen. :(
Wat een grote teleurstelling was dit!
Nog geen 1 uur spelen en klaar was Klara.

Ik zou voor 9.99 veel meer verwachten en NIET kopen dus.
:'(

• Timmor
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22-03 14:08
Ik vind het het echt een geweldige game mar blijf het jammer vinden dat ze de boel zo resticten qua, wapens en armor.Het is juist heerlijk om te experimenteren met 'rare' builds (denk aan 2handed rogue/mage)
Klopt het dat dit voor een bepaalde patch wel mogelijk was...? Zoiets hoorde/las ik op een ander forum namelijk.

• DreamCatchers
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-10-2013
Mr-Music schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:27:
[...]

Heb de DLC gekocht en voor 9.99 euro voel ik me behoorlijk genomen. :(
Wat een grote teleurstelling was dit!
Nog geen 1 uur spelen en klaar was Klara.

Ik zou voor 9.99 veel meer verwachten en NIET kopen dus.
:'(
:D Voor 60 euro mag je een betere game verwachten en toch verkopen winkels Dragon Age 2 voor die prijs, DLC is dus compleet in de lijn van de verwachting: Namelijk dat het ruk is. Als Dragon Age 3 ook zo gaat worden dan laat ik hem liggen en speel ik nog liever tetris.

[Voor 6% gewijzigd door DreamCatchers op 11-08-2011 09:05]

Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch T.V. Save for your old age, Obey the law. REPEAT AFTER ME: I AM FREE.

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:04

Lapras

Ice beam

Het is wel weer, net als Halo, een van die spellen die je op z'n moeilijkst moet spelen (Nightmare) om er het maximale uit te krijgen. Er doorheen blazen zonder je te verdiepen in de builds op normal geeft geen voldoening.

Daar hebben overigens alle Bioware games wel last van. In principe voor ieder wat wils voor de casual en iets meer HC RPG spelers.

• prutser001

prutser001

DreamCatchers schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:04:
[...]

:D Voor 60 euro mag je een betere game verwachten en toch verkopen winkels Dragon Age 2 voor die prijs, DLC is dus compleet in de lijn van de verwachting: Namelijk dat het ruk is. Als Dragon Age 3 ook zo gaat worden dan laat ik hem liggen en speel ik nog liever tetris.
Ik had DA2 voor 25 euro + Mass Effect 2 voucher. Komt wel bij dat ik hierna Mass Effect 1 en DA:O+Awakennings en bijna alle DLC heb gekocht.

Ik hoop dat ME3 een beetje de ME1 feel gaat krijgen, van wat ik tot nu toe gezien heb verwacht ik dat ME3 meer maar beter is dan ME2.

• D-rez

D-rez

dexels

Na DA uit gespeeld te hebben, ben ik deze week begonnen aan DA2. Man man, wat een totaal ander spel. Besturing trekt op geen kl##t, skillsysteem zuigt zo mogelijk nog harder om dan nog maar niet te spreken over beperkte mogelijkheden wat betreft gear etc.

Als het spel een totaal andere titel had en niets linkte naar DA zou het aardig zijn, maar ook niet meer dan dat.

• prutser001

prutser001

Iemand toevallig de Mark of the Assassin al gespeeld?

Terwijl ik DA2 gewoon bijna aan 1 stuk uit kon spelen zonder crashes, heb ik sinds deze DLC geinstalleerd te (misschien ook wel met 11.9 driver te maken?) dat DA2 crashed 'Display driver not responding'.

Heb het hele begin goed kunnen spelen totdat ik in de Chateau aankwam en met iemand een praatje maakte, later nog een keertje ergens in het bos.

Moet zeggen dat deze DLC wel spannender is en wat meer ontwikkeld dan de Legacy DLC.

• Ltje
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-11-2015
Tot nu toe vind ik Mark of the Assassin wel een prima DLC. Niet geweldig, maar er zitten goede stukjes in. Geen last van crashes overigens, wel klote voor je :(

• JointVW
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-08-2014
Heb MotA nu uitgespeeld voor de eerste keer moet zeggen dat legacy beter is. Het ondersteunde het bestaande verhaal beter dan MotA. Er zitten wat leuke elementjes in die voor wat afwisseling zorgen maar het is alleen een beetje extra van hetzelfde. Wel zijn er door deze dlc weer wat nieuwe omgevingen gekomen.

En ik moet eerlijk bekennen ik speelde op normal met mijn 2 handed warrior en ik had problemen om langs bepaalde fights te komen. Met mijn mage die healing skills heeft is dat gedeelte al weer een stuk makkelijker. Ik merk hier toch echt dat de healign ten opzichte van DA:O een stuk minder is .

• prutser001

prutser001

JointVW schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:44:
Heb MotA nu uitgespeeld voor de eerste keer moet zeggen dat legacy beter is. Het ondersteunde het bestaande verhaal beter dan MotA. Er zitten wat leuke elementjes in die voor wat afwisseling zorgen maar het is alleen een beetje extra van hetzelfde. Wel zijn er door deze dlc weer wat nieuwe omgevingen gekomen.

En ik moet eerlijk bekennen ik speelde op normal met mijn 2 handed warrior en ik had problemen om langs bepaalde fights te komen. Met mijn mage die healing skills heeft is dat gedeelte al weer een stuk makkelijker. Ik merk hier toch echt dat de healign ten opzichte van DA:O een stuk minder is .
Ik speel nu met die Talis, Varric en Bethany (zelf ook rogue) eigenlijk een fluitje op normal. Het gekke is wel dat ik Talis wapens niet kan uitwisselen ondanks dat ze de dualwield skill heeft kan ik geen dual wield weapons selecteren. Bethany als healers is ook niet ideaal, Anders was beter (maar dies dood :P).

Jammer dat je niet gewoon dezelfde skill trees kan krijgen op andere ventjes, wat dat betreft was DA:Origins beter (welke nogsteeds meer episch aanvoelde dan DA2).

• maartend
Toch even een kikje omhoog.

DAII kost momenteel een euro of 12 voor de XboX360.
Nu ben ik wel een fan van DAI, Witcher 1,2 en speel ook bijv. LotRO en Guild Wars. Allemaal op de PC.
Ik heb heel expres DAII niet gekocht op de PC.

Maar ik heb ook een xbox360 staan, die ik als casual gamemachine gebruik (Kinect erop, maar bijv. darksiders, fable3, Far Cry2, enz.). Dus echt voor heel andere games dan op de pc.

Mijn vraag ; Is DA2 de moeite van dat geld waard voor de XboX360?
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee