Eerste playthrough op PC, Mage (level 10 denk ik), ik zit nu tegen het einde van act 1 aan en heb bijna alle sidequests die ik heb gevonden afgerond.
Het verhaal van Act 1 bevalt me wel. Ik zie het als een uitgebreid Origin-verhaal: je komt terecht in een vreemde stad en moet je maar zien te redden. Je bent geen held en niet iedereen buigt meteen voor een wat matig uitziende onbekende zoals in DA:O. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van het verhaal. Qua diepgang vind ik het tot nu toe ook prima. Ik ben een uur of 20 bezig in Act 1, lees alle quests en de meeste codex entries. Gecombineerd met de kennis over de wereld die ik heb uit Orgins vind ik niet dat er een duidelijk gebrek is aan diepgang. Maar je moet dus wel accepteren dat je niet de wereld aan het redden bent en je alleen een held bent voor je moeder. Ik kan me voorstellen dat dat één van de redenen is waarom anderen wat teleurgesteld zijn.
De quests varieren behoorlijk. De manier waarop nieuwe companions worden geintroduceerd vind ik prima. Tijdens de quest kom je het een en ander over ze te weten en in de vervolquest wordt dat nog wat uitgediept. Ik weet niet hoe dat verder verloopt in de volgende delen. De sidequests zijn meestal ook wel okee, er lijken 2 soorten te zijn. Een deel is simpelweg het vinden en terugbrengen van een item dat je toevallig tegenkomt. Geen verhaal, gewoon een kleine xp-bonus en wat geld. Ik zie dat meer als beloninkjes voor exploratie dan echte quests. De quests met verhaal zitten goed in elkaar en sluiten mijns inziens prima aan bij het verhaal van Hawke. Hij/zij is aan het overleven en niet de wereld aan het redden dus de sidequests zijn ook wat meer "down to earth". Het is wel uitermate treurig dat locaties zo vaak hergebruikt worden. Deadline of niet, dat is gewoon beneden peil.
Het Friendship/Rivalry gebeuren voor companions vind ik een verbetering. In DA:O had je de gifts die voldoende waren om iedereen op z'n minst tevreden te houden maar dat kwam op mij wat geforceerd over: volledig oneens met mijn acties maar hier is een cadeautje! *insta-happy* Nu zijn companions niet blij met je en laten ze dat weten en is dat in het spel geintegreerd (rivalry talent). Hoe dat in het verhaal verder naar voren komt (of niet) weet ik nog niet.
De combat vind ik af en toe best pittig op Hard (moeilijker dan Origins/Awakenings op Hard), ook al gebruik ik de pauze functie veel. Het gaat allemaal wel maar soms moet ik wel even reloaden en bij de volgende poging de monsters naar achteren halen zodat wave 2 niet bovenop mijn mages springt. Ik maak het mezelf misschien ook moeilijk door zo min mogelijk pots te gebruiken (2 in een fight is veel voor me) en de helft van de tijd geen spirit healer mee te hebben. Wel vind ik dat iedereen te weinig abilities heeft om te gebruiken, vooral gezien de lange cooldowns. Ook dit wordt beter op hogere levels maar het duurt me wat lang. Friendly fire mis ik niet echt meer. Met de huidige snelheid van de combat, gecombineerd met veranderingen in cone-spells (breder en korter) zou het bijna onmogelijk zijn om je melee altijd te omzeilen. En ik heb ook geen zin om mijn 2H warrior non-stop te moeten micromanagen. Al met al is de combat met deze moeilijkheid prima, zeker geen button smashing iwin. De party combo's (staggered enzo) zijn mooie toevoegingen.
Grafisch is het okee. De nieuwe stijl voor de iconen vind ik echter een stuk minder. Ik heb de high-res pack geinstalleerd en speel in DX10 mode. Het enige echte issue wat ik had met het spel waren freezes van ~30sec (gtx280). Het installeren van de 467.26 beta driver (alleen voor 560Ti op de site maar mod de .inf, werkt prima) heeft die problemen voor mij opgelost. De .24 beta driver voor mijn 280 werkte minder goed.
Toevoeging na edit: De UI is acceptabel. Ik mis de overhead camera voor het plaatsen van aoe spells maar kan gelukkig wel redelijk ver uitzoomen. Toch is het af en toe erg vervelend als je in een hoekje staat. De inventory is wat onhandig. Veel items heten "Ring" of "Headgear" en je moet dan mouseoveren om de stats te zien. Ik mis de armor upgrades voor companions niet, die hadden veelal items aan als blood dragon of dat leather provocateur geval en wisselden amper. Ik heb geen locatie gevonden waar ik de items van al mijn companions tegelijk kan bekijken/wijzigen (party camp in Origins). Is die er? Het is ellende om steeds te moeten wisselen van party...
Het verhaal van Act 1 bevalt me wel. Ik zie het als een uitgebreid Origin-verhaal: je komt terecht in een vreemde stad en moet je maar zien te redden. Je bent geen held en niet iedereen buigt meteen voor een wat matig uitziende onbekende zoals in DA:O. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van het verhaal. Qua diepgang vind ik het tot nu toe ook prima. Ik ben een uur of 20 bezig in Act 1, lees alle quests en de meeste codex entries. Gecombineerd met de kennis over de wereld die ik heb uit Orgins vind ik niet dat er een duidelijk gebrek is aan diepgang. Maar je moet dus wel accepteren dat je niet de wereld aan het redden bent en je alleen een held bent voor je moeder. Ik kan me voorstellen dat dat één van de redenen is waarom anderen wat teleurgesteld zijn.
De quests varieren behoorlijk. De manier waarop nieuwe companions worden geintroduceerd vind ik prima. Tijdens de quest kom je het een en ander over ze te weten en in de vervolquest wordt dat nog wat uitgediept. Ik weet niet hoe dat verder verloopt in de volgende delen. De sidequests zijn meestal ook wel okee, er lijken 2 soorten te zijn. Een deel is simpelweg het vinden en terugbrengen van een item dat je toevallig tegenkomt. Geen verhaal, gewoon een kleine xp-bonus en wat geld. Ik zie dat meer als beloninkjes voor exploratie dan echte quests. De quests met verhaal zitten goed in elkaar en sluiten mijns inziens prima aan bij het verhaal van Hawke. Hij/zij is aan het overleven en niet de wereld aan het redden dus de sidequests zijn ook wat meer "down to earth". Het is wel uitermate treurig dat locaties zo vaak hergebruikt worden. Deadline of niet, dat is gewoon beneden peil.
Het Friendship/Rivalry gebeuren voor companions vind ik een verbetering. In DA:O had je de gifts die voldoende waren om iedereen op z'n minst tevreden te houden maar dat kwam op mij wat geforceerd over: volledig oneens met mijn acties maar hier is een cadeautje! *insta-happy* Nu zijn companions niet blij met je en laten ze dat weten en is dat in het spel geintegreerd (rivalry talent). Hoe dat in het verhaal verder naar voren komt (of niet) weet ik nog niet.
De combat vind ik af en toe best pittig op Hard (moeilijker dan Origins/Awakenings op Hard), ook al gebruik ik de pauze functie veel. Het gaat allemaal wel maar soms moet ik wel even reloaden en bij de volgende poging de monsters naar achteren halen zodat wave 2 niet bovenop mijn mages springt. Ik maak het mezelf misschien ook moeilijk door zo min mogelijk pots te gebruiken (2 in een fight is veel voor me) en de helft van de tijd geen spirit healer mee te hebben. Wel vind ik dat iedereen te weinig abilities heeft om te gebruiken, vooral gezien de lange cooldowns. Ook dit wordt beter op hogere levels maar het duurt me wat lang. Friendly fire mis ik niet echt meer. Met de huidige snelheid van de combat, gecombineerd met veranderingen in cone-spells (breder en korter) zou het bijna onmogelijk zijn om je melee altijd te omzeilen. En ik heb ook geen zin om mijn 2H warrior non-stop te moeten micromanagen. Al met al is de combat met deze moeilijkheid prima, zeker geen button smashing iwin. De party combo's (staggered enzo) zijn mooie toevoegingen.
Grafisch is het okee. De nieuwe stijl voor de iconen vind ik echter een stuk minder. Ik heb de high-res pack geinstalleerd en speel in DX10 mode. Het enige echte issue wat ik had met het spel waren freezes van ~30sec (gtx280). Het installeren van de 467.26 beta driver (alleen voor 560Ti op de site maar mod de .inf, werkt prima) heeft die problemen voor mij opgelost. De .24 beta driver voor mijn 280 werkte minder goed.
Toevoeging na edit: De UI is acceptabel. Ik mis de overhead camera voor het plaatsen van aoe spells maar kan gelukkig wel redelijk ver uitzoomen. Toch is het af en toe erg vervelend als je in een hoekje staat. De inventory is wat onhandig. Veel items heten "Ring" of "Headgear" en je moet dan mouseoveren om de stats te zien. Ik mis de armor upgrades voor companions niet, die hadden veelal items aan als blood dragon of dat leather provocateur geval en wisselden amper. Ik heb geen locatie gevonden waar ik de items van al mijn companions tegelijk kan bekijken/wijzigen (party camp in Origins). Is die er? Het is ellende om steeds te moeten wisselen van party...
[Voor 9% gewijzigd door Bundin op 15-03-2011 13:55]
Ik ben het spel nu ook al een tijd aan het spelen, ben nu bezig met de laatste quests van deel 2 (denk ik), maar ik ben erg teleurgesteld in dat ze het spel niet beter hebben afgemaakt.
Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een single core processor, daar werkt het spel gewoon helemaal niet op. Er was een 'bug' dat je niet kon opslaan als je maar 1 processor hebt, zodra het spel ging autosaven, liep het spel vast en kon je niets meer. Dit is ondertussen wel opgelost met een (beta) patch.
Op mijn eigen PC crasht het spel heel erg vaak, de oorzaak daarvan weet ik nog niet. Ook heb ik af en toe last van een bug, dat ik opeens nergens meer op kan klikken. Het lijkt te gebeuren wanneer ik op iemand in mijn party klik, daarna blijft mijn cursor altijd dat icoontje en bij overal waar ik klik, 'denkt' het spel dat ik weer op diegene klik waar ik toen op had geklikt. Dit gaat pas weg als ik het spel opnieuw opstart, mijn save opnieuw laden lost het probleem niet op.
Ik vind het ook erg jammer/slecht dat ze gebieden zo vaak hergebruiken, alle huizen zijn hetzelfde, alle grotten zijn ongeveer hetzelfde, etc. Je hebt bijvoorbeeld één type grot, daar hoort een kaart bij en die kaart blijft altijd hetzelfde. Soms is er in een grot een deel afgesloten waar je niet heen kan gaan, maar volgens de kaart kan je er nog wel naar toe.
Voor de rest ben ik wel zeer te spreken over het spel, het verhaal is goed (ik verwacht ook niet anders van Bioware), leuke characters, leuke quests, etc. Ik ben hier nog wel even zoet mee, ik speel nu een warrior met greatsword op Hard en als ik hiermee klaar ben ga ik waarschijnlijk een mage spelen. De moeilijkheid vind ik wel meevallen eigenlijk, ik heb maar één keer gehad dat iedereen in mijn party dood was en dat was in de intro, bij het gevecht tegen die Ogre. Ik heb nu goede wapens en ik hak overal makkelijk doorheen, ik gebruik ook bijna nooit de pauze mogelijkheid. Het begint overigens wel beetje bij beetje moeilijker te worden dus ik denk niet dat dit de rest van het spel zo zal blijven gaan
Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een single core processor, daar werkt het spel gewoon helemaal niet op. Er was een 'bug' dat je niet kon opslaan als je maar 1 processor hebt, zodra het spel ging autosaven, liep het spel vast en kon je niets meer. Dit is ondertussen wel opgelost met een (beta) patch.
Op mijn eigen PC crasht het spel heel erg vaak, de oorzaak daarvan weet ik nog niet. Ook heb ik af en toe last van een bug, dat ik opeens nergens meer op kan klikken. Het lijkt te gebeuren wanneer ik op iemand in mijn party klik, daarna blijft mijn cursor altijd dat icoontje en bij overal waar ik klik, 'denkt' het spel dat ik weer op diegene klik waar ik toen op had geklikt. Dit gaat pas weg als ik het spel opnieuw opstart, mijn save opnieuw laden lost het probleem niet op.
Ik vind het ook erg jammer/slecht dat ze gebieden zo vaak hergebruiken, alle huizen zijn hetzelfde, alle grotten zijn ongeveer hetzelfde, etc. Je hebt bijvoorbeeld één type grot, daar hoort een kaart bij en die kaart blijft altijd hetzelfde. Soms is er in een grot een deel afgesloten waar je niet heen kan gaan, maar volgens de kaart kan je er nog wel naar toe.
Voor de rest ben ik wel zeer te spreken over het spel, het verhaal is goed (ik verwacht ook niet anders van Bioware), leuke characters, leuke quests, etc. Ik ben hier nog wel even zoet mee, ik speel nu een warrior met greatsword op Hard en als ik hiermee klaar ben ga ik waarschijnlijk een mage spelen. De moeilijkheid vind ik wel meevallen eigenlijk, ik heb maar één keer gehad dat iedereen in mijn party dood was en dat was in de intro, bij het gevecht tegen die Ogre. Ik heb nu goede wapens en ik hak overal makkelijk doorheen, ik gebruik ook bijna nooit de pauze mogelijkheid. Het begint overigens wel beetje bij beetje moeilijker te worden dus ik denk niet dat dit de rest van het spel zo zal blijven gaan

Erg goede review Jellinek, je hebt echt precies dezelfde punten als ik zou schrijven. Scheelt mij weer tijd. ^^
Qua moeilijkheidsgraad en kritiekpunt dat het hersenloos buttenbashing (niet van Jellinek bedoel ik overigens) is ben ik het zeker niet eens als PCgebruiker. Ik speel op hard, en het is aanmerkelijk moeilijker dan Origins op nightmare. Dan hebben we het niet eens over Awakenings, want archer solo nightmare was een stuk makkelijker dan DA2 op hard. Nu scheelt wel dat ik speel met een 2H warrior, Isabela, Varric en Merril zonder healing spell of taunt. Hard is in principe wel prima, misschien iets aan de makkelijke kant als je een healer en tank hebt. Nightmare er altijd nog als je geen hersenloos buttonbashing wil. Heb alleen geen zin om te moeten letten op FF, teveel micromanagement.
De gerecyled areas zijn wel echt uitermate irritant idd, groot minpunt.
Qua moeilijkheidsgraad en kritiekpunt dat het hersenloos buttenbashing (niet van Jellinek bedoel ik overigens) is ben ik het zeker niet eens als PCgebruiker. Ik speel op hard, en het is aanmerkelijk moeilijker dan Origins op nightmare. Dan hebben we het niet eens over Awakenings, want archer solo nightmare was een stuk makkelijker dan DA2 op hard. Nu scheelt wel dat ik speel met een 2H warrior, Isabela, Varric en Merril zonder healing spell of taunt. Hard is in principe wel prima, misschien iets aan de makkelijke kant als je een healer en tank hebt. Nightmare er altijd nog als je geen hersenloos buttonbashing wil. Heb alleen geen zin om te moeten letten op FF, teveel micromanagement.
Ik ben ook even op hard gaan spelen, maar het verschil is best groot.Ltje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:00:
Erg goede review Jellinek, je hebt echt precies dezelfde punten als ik zou schrijven. Scheelt mij weer tijd. ^^
Normal = easy button bashing zonder te pauzeren.
Hard = hmm health niet zo best meer, all mijn abilities verbruikt, potions en heals op cooldown en er komen er nog 8 aan.. Ik zag echt regematig het laadscherm.
Vooral die bossbattles heb ik op hard soms meerdere keren moeten proberen.
Ik ben nog vrij vroeg in de game dus ik beschikt nog niet over zoveel abilities.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
snakeye schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:46:
Vooral die bossbattles heb ik op hard soms meerdere keren moeten proberen.
Ik ben nog vrij vroeg in de game dus ik beschikt nog niet over zoveel abilities.
spoiler: bossfight act 1
Die gekke Rock Wraith aan het einde van de Deep Road was voor mij echt ongelovelijk moeilijk, heb helaas na vele, vele pogingen moeten opgeven om dit op hard te doen, moet wel leuk blijven. Ik speelde eigenlijk tot dan toe nog op nightmare, ik moest wel even slikken toen ik 'm pas op 'normal' op de knieën kreeg. Ben vanaf dat moment verder gegaan op hard om de vaart er een beetje in te houden.
Radiodurans schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:18:
[...]
spoiler: bossfight act 1Die gekke Rock Wraith aan het einde van de Deep Road was voor mij echt ongelovelijk moeilijk, heb helaas na vele, vele pogingen moeten opgeven om dit op hard te doen, moet wel leuk blijven. Ik speelde eigenlijk tot dan toe nog op nightmare, ik moest wel even slikken toen ik 'm pas op 'normal' op de knieën kreeg. Ben vanaf dat moment verder gegaan op hard om de vaart er een beetje in te houden.
spoiler:
Hier had ik dan weer niet zoveel moeite mee (2 pogingen), wanneer hij aan het 'chargen' is, moet je jezelf en je party members achter een van de vier pilaren zetten zodat ze geen damage krijgen. Dan valt hij echt reuze mee. Of deed je dit al? 

spoiler:
Ik vind het vrij natuurlijk als er zo'n enorme bal op je af komt om dan achter een pilaar te gaan schuilen, dus ja, zo ver was ik al
. Ik deed gewoon bij lange na niet genoeg damage om het binnen een beetje leuke tijd te winnen met een beetje rond te kiten. Als het dan 2x na ongeveer 20 minuten elk rondjes rennen en schieten niet lukt om 'm beneden de 25% te krijgen ben ik er wel klaar mee.

[Voor 1% gewijzigd door Radiodurans op 15-03-2011 22:44. Reden: fix spoiler tags]
Nu je het zegt hahaJaapoes schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:24:
Ben ik de enige of lijkt Hawke behoorlijk veel op Christian Bale ?

tikfouten? tjah..m..
Hmmm.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ben nu bezig met m'n 3de run als warrior en heb ook de DLC maar gedownload (Exiled Prince / Black Emporium) Snap er alleen geen bal van, krijg wat meuk in m'n 'special deliveries' kistje kreeg een extra cutscene 1 quest (Duty) die geen bal voorstelde.. Aangezien ik nu nog met Act1 klaar ben en geen enkele quest meer kan vinden en dus naar Deeproads moet vroeg ik me af... spoiler alert...
spoiler:
De eerste 2 keer kreeg ik het niet voorelkaar om bij de quest 'Act of mercy' voor de Templars niet aan te vallen en krijg ik dus een pissed of Grace aant einde welke dus uiteindelijk alsnog dood ging... Ook kwam ik nu die quest tegen voor die kerel die 'mother' in stukjes hakt en er een soort Frankenstein van maakt, vraag me dus af of ik haar kan redden deze keer (zal wel niet...).
Isabelle heb ik nu ook weer te pakken alleen vraag ik me dus af hoe het zit met Sebastian? (Exiled prince?) deze kan ik nu nog niet kiezen/vinden, komt hij pas in Act2 aan bod ofzo?
Het tweede dat ik me afvroeg is wanneer ik Bethany niet mee neem naar Deeproads ze dus niet bij de Grey Wardens komt dacht dat ik gelezen had dat ze dan bij 'The Circle' terecht kwam? Ik neem aan dat ze dan in dienst is bij 'The Enchanter' (Baas van The Circle in Kirkwall)?
Anders heb ik deze ronde ook weer helemaal niets mee gedaan, om de 1 of andere reden vindt ik hem niet leuk in de groep hij zat er eigenlijk alleen maar in uit pure noodzaak de eerste keer, doe je die ruk quest om 'Justice' uit hem te krijgen blaast hij de Chantry op..... 2de run was ik zelf healer dus had hij geen nut.
Ook viel me op dat in die 'Black Emporium' ik potions kon kopen om talents te resetten? heb er nog niet echt goed naar gekeken maar wilde eigenlijk geen gekke dingen op me nek halen.
En ik denk dat er een bug is met de achievements, ik had voordat ik de DLC had op 6 of 7 achievements na alles 1 'secret' en iets over een demon, 'get the throne' en nog wat. Zoiezo was 'Romantic' er dus niet welke ik zelfs 2 keer gedaan heb (deze leek ook te buggen eerste keer met Isabelle naar bed en daarna met Merril, en aan het einde kwam er een soort van vervormd 'isamerble' uit).
Ik wacht nu nog even met het starten van Act2-Deeproads omdat ik meer over m'n opties wil weten. Heb zowiezo een safe game gemaakt maar ja, ben erg benieuwd of ik sommige andere stukken van het verhaal nog kan veranderen, ik weet dat als ik Anders en Bethany mee neem Bethany een Grey Warden wordt, ik weet dat als ik Bethany alleen mee neem en Anders niet ze dood gaat, dus meh.. Carver liet ik ook thuis en die zak gaat bij de Templars.. Als ik Carver+Anders meegenomen had wat dan? Had hij ook een Grey Warden geworden?
Om DA2 nog voor een 4de keer door te spelen zie ik niet echt zitten, speel nu nog op Hard wat wel wat pittiger is dan Normal. Ik hoop dat er iemand een antwoord heeft.
Isabelle heb ik nu ook weer te pakken alleen vraag ik me dus af hoe het zit met Sebastian? (Exiled prince?) deze kan ik nu nog niet kiezen/vinden, komt hij pas in Act2 aan bod ofzo?
Het tweede dat ik me afvroeg is wanneer ik Bethany niet mee neem naar Deeproads ze dus niet bij de Grey Wardens komt dacht dat ik gelezen had dat ze dan bij 'The Circle' terecht kwam? Ik neem aan dat ze dan in dienst is bij 'The Enchanter' (Baas van The Circle in Kirkwall)?
Anders heb ik deze ronde ook weer helemaal niets mee gedaan, om de 1 of andere reden vindt ik hem niet leuk in de groep hij zat er eigenlijk alleen maar in uit pure noodzaak de eerste keer, doe je die ruk quest om 'Justice' uit hem te krijgen blaast hij de Chantry op..... 2de run was ik zelf healer dus had hij geen nut.
Ook viel me op dat in die 'Black Emporium' ik potions kon kopen om talents te resetten? heb er nog niet echt goed naar gekeken maar wilde eigenlijk geen gekke dingen op me nek halen.
En ik denk dat er een bug is met de achievements, ik had voordat ik de DLC had op 6 of 7 achievements na alles 1 'secret' en iets over een demon, 'get the throne' en nog wat. Zoiezo was 'Romantic' er dus niet welke ik zelfs 2 keer gedaan heb (deze leek ook te buggen eerste keer met Isabelle naar bed en daarna met Merril, en aan het einde kwam er een soort van vervormd 'isamerble' uit).
Ik wacht nu nog even met het starten van Act2-Deeproads omdat ik meer over m'n opties wil weten. Heb zowiezo een safe game gemaakt maar ja, ben erg benieuwd of ik sommige andere stukken van het verhaal nog kan veranderen, ik weet dat als ik Anders en Bethany mee neem Bethany een Grey Warden wordt, ik weet dat als ik Bethany alleen mee neem en Anders niet ze dood gaat, dus meh.. Carver liet ik ook thuis en die zak gaat bij de Templars.. Als ik Carver+Anders meegenomen had wat dan? Had hij ook een Grey Warden geworden?
Om DA2 nog voor een 4de keer door te spelen zie ik niet echt zitten, speel nu nog op Hard wat wel wat pittiger is dan Normal. Ik hoop dat er iemand een antwoord heeft.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Nu al een derde run? Hoeveel uur doe je er dan over voor een playthrough?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wacht maar tot Act 2.prutser001 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:52:
Ben nu bezig met m'n 3de run als warrior en heb ook de DLC maar gedownload (Exiled Prince / Black Emporium) Snap er alleen geen bal van, krijg wat meuk in m'n 'special deliveries' kistje kreeg een extra cutscene 1 quest (Duty) die geen bal voorstelde.. Aangezien ik nu nog met Act1 klaar ben en geen enkele quest meer kan vinden en dus naar Deeproads moet vroeg ik me af...

Anoniem: 155599
cool cptn janeway voice. did not know that.
Hoe het verhaal verteld word heeft wel wat weg van alpha protocol.
Hoe het verhaal verteld word heeft wel wat weg van alpha protocol.
[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 16-03-2011 01:16]
Aangaande bossfight Act 1:
Ik moet toch de merchants maar eens af want de drops zijn maar matig. Zal ook een reden geweest zijn dat de bossfight erg lang duurde...
spoiler:
Ook ik had een party die qua dps weinig klaar maakte. Ikzelf als Force/Primal, Ave, de verplichte dorf en Fenris. Weinig aan niet-physical damage dus. Op Hard duurde het 20min om zo'n 30% van zijn hp af te krijgen, toen was ik het beu. Terug naar Normal en daar duurde het nog tijden. Door een paar keer niet opletten werd mijn party vakkundig tot moes gestampt (de dwerg gefrituurd door 1 schot van alle adds tegelijk) en ik had nog 15% te gaan... Ik wilde echter wraak nemen voor de dood van mijn vriendjes dus ik ben nog een goede 15min bezig geweest met rondjes rennen, af en toe een spell maar vooral heel veel met staff aan de gang. Het blijkt dat deze knakker (zolang je geen adds en wel geduld hebt) prima te soloen is
Met hulp van mijn trouwe viervoeter (een heel nest eigenlijk, lang houdt ie 't niet vol) als afleidingsmanoeuvre ging ie uiteindelijk neer 
Kost wat tijd, heb je ook wat

Kost wat tijd, heb je ook wat

Ik moet toch de merchants maar eens af want de drops zijn maar matig. Zal ook een reden geweest zijn dat de bossfight erg lang duurde...
Vergeten jullie niet dat de wapens van je companions te vervangen zijn? Misschien lukte het mij ook omdat ik een rogue ben, die zijn wellicht ietwat overpowered. Met Mark of Death op de boss, Pinpoint Strikes als buff (waardoor tijdelijk alle hits een critical hit worden) en damaging skills als Twin Fangs en Assassinate ging hij redelijk snel down. De stukjes over rondjes rennen herken ik totaal niet (al moest ik dit overigens wel doen bij
De Qunari zien er in dit spel trouwens echt vele malen bruter uit dan in deel 1 zeg, vooral die Arishok!
spoiler:
).die draak ergens aan het eind van de Deep Roads uit Act 1
De Qunari zien er in dit spel trouwens echt vele malen bruter uit dan in deel 1 zeg, vooral die Arishok!

Dit is de eerste keer dat ik een DA spel speel, de eerste keer uhm... heb ik nooit op de balken geklikt in de journal dus ik zag eigenlijk alleen de main quest met hier en daar een uitstapje dus ja ik was binnen een uur of 4 door Act1 heen pas tegen het einde van Act2 kwam ik erachter dat ik dus moest klikken op de andere categorie om de quests te zien. Heb het toen afgemaakt en ben aan later die week aan run 2 begonnen.g0tanks schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:00:
Nu al een derde run? Hoeveel uur doe je er dan over voor een playthrough?
Als ik nu kijk zit ik bijna op 8 uur voor Act1, kan voor zover niets meer vinden en mijn journal geeft alleen nog maar Deeproads aan. Ik zou niet weten waar ik nog meer moet zoeken voor quests ben nu denk ik overal geweest. Snap zelf ook niet hoe sommige aan 40 tot 60 uur halen hoor, uren stilstaan en iets anders gaan doen? Ik klik op bijna elke npc tegenkom.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wellciht overbodige vraag, maar welke stats gebruiken jullie voor welke class?
Warrior Str / Con
Rogue: Dex / Cunning
Mage: Magic / Willpower
Of is het meer een beetje mixen van stats?
Warrior Str / Con
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ik doe gewoon auto level, als het om attributes gaat de abilities doe ik zelf._Peter2_ schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:59:
Warrior Str / Con
voornamelijk zoals jij het daar neer zet ja._Peter2_ schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:59:
Warrior Str / Con
Af en toe wat willpower/constitution erbij bij de andere classes, maar voornamelijk de main stats per class.
klopt het dat healing en stamina potions "geshared" worden tussen alle party members? het valt me op dat als ik 1 van mijn party members heal, dat ik dan healing potions niet meer kan gebruiken voor een andere party member zolang de cooldown aktief is. een flink nadeel t.o.v. DA:O, waarin je willekeurige characters altijd healing potions kon laten gebruiken, onafhankelijk van elkaar.
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 56924 op 16-03-2011 11:51]
Dat is raar.... Dat lijkt me een bug... het is toch alleen de cooldown? maw het effect van de potion wordt neit geshared?
Anoniem: 312027
zou een bug moeten zijn aangezien ik toch vaker alle 4 de mensen in me party een potion heb laten slikken tegenlijk.
Nee het is geen Shared Cooldown, je kan iedereen tegelijk een potion laten drinken.
Let er wel op dat als party members bezig zijn met het casten van een spell o.i.d. je geen health potion kan gebruiken, het lijkt dan alsof er cooldown op zit.
Voor degene die een probleem hebben met hun character maakt niet uit welke class, Hawke steeds trager wordt en bij het minst geringst dood gaat lees dit :
spoiler:
Ik vindt dit een spoiler, als je er geen last van hebt stop dan nu met lezen.
Het probleem is dat als je Isabelle+Sebastian in je groep hebt en ze afentoe uitwisselt voor andere gecontroleerd wordt of je de 'friendly buff' hebt, dan is er een kans dat Hawke steeds trager wordt en je resistances zakken tot negatief. Hierdoor wordt het bijna onspeelbaar en wordt je bijna bij elke Fire AOE ge-oneshot. De enige manier om dit op te lossen is door tijdig te saven want je moet terug. Je kunt dit controleren dmv saves laden en members uitwisselen en dan bij resistances kijken, zakt deze dus met 5% dan ben je de sjaak.
Dit is een vervelend probleem omdat ik afhankelijk van welke quests ik krijg (of al weet) ik dus mijn members uitwissel ivm met hun 'morele waarden' enzo (of zelfs alleen ga) en door het wisselen->saven->wisselen->'reizen' krijg je deze bug dus. Aangezien ik Isabelle de eerste run compleet gemist heb en dat hele DLC gedoe vergat
is dit bij mij niet gebeurt de eerste run, de 2de run had ik alleen Isabelle erbij en de Sebastian nog niet. Ben nu bezig met mijn 3de run waar ik dus Sebastian al tegen gekomen ben in Act 1 en Isabelle ook heb, ben dus benieuwd of het bij mij ook fout gaat.
De Merril quests kloppen niet helemaal dus zorg dat je alles nakijkt. Want als je bij de Dalish komt en dus de demon wil raadplegen die opgeslokt is door de Keeper afhankelijk van je keuze vermoord je de hele clan of -een ander resultaat (i'll take the blame)- hierdoor krijg je niet de juiste quests/talk to met Merril, als je oplet zegt ze zoiets als 'the keeper is still alive' iets in die trend.
Het schijnt via console commands op te lossen te zijn maar die weet ik zo niet, zodra ik meer weet vul ik het hier wel aan.
Dit is bekend bij Bioware en wordt mogelijk meegenomen in de aankomende patch + nog een lading andere bugs.
Het probleem is dat als je Isabelle+Sebastian in je groep hebt en ze afentoe uitwisselt voor andere gecontroleerd wordt of je de 'friendly buff' hebt, dan is er een kans dat Hawke steeds trager wordt en je resistances zakken tot negatief. Hierdoor wordt het bijna onspeelbaar en wordt je bijna bij elke Fire AOE ge-oneshot. De enige manier om dit op te lossen is door tijdig te saven want je moet terug. Je kunt dit controleren dmv saves laden en members uitwisselen en dan bij resistances kijken, zakt deze dus met 5% dan ben je de sjaak.
Dit is een vervelend probleem omdat ik afhankelijk van welke quests ik krijg (of al weet) ik dus mijn members uitwissel ivm met hun 'morele waarden' enzo (of zelfs alleen ga) en door het wisselen->saven->wisselen->'reizen' krijg je deze bug dus. Aangezien ik Isabelle de eerste run compleet gemist heb en dat hele DLC gedoe vergat

De Merril quests kloppen niet helemaal dus zorg dat je alles nakijkt. Want als je bij de Dalish komt en dus de demon wil raadplegen die opgeslokt is door de Keeper afhankelijk van je keuze vermoord je de hele clan of -een ander resultaat (i'll take the blame)- hierdoor krijg je niet de juiste quests/talk to met Merril, als je oplet zegt ze zoiets als 'the keeper is still alive' iets in die trend.
Het schijnt via console commands op te lossen te zijn maar die weet ik zo niet, zodra ik meer weet vul ik het hier wel aan.
Dit is bekend bij Bioware en wordt mogelijk meegenomen in de aankomende patch + nog een lading andere bugs.
hmm dit moet het dan wel zijn, want ik kom regelmatig in de problemen omdat ik midden in een battle potions wil gaan gebruiken, wat dus niet lukt.g0tanks schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:19:
Let er wel op dat als party members bezig zijn met het casten van een spell o.i.d. je geen health potion kan gebruiken, het lijkt dan alsof er cooldown op zit.
verder ben ik geen fan van uberhaupt een cooldown op potions, maar dit terzijde.
mwah. klein beetje is denk wel normaal. Anders stock je gewoon potions op en blijf je zuipen. Dat zou bossbattles vrij simpel maken. Ook tijdens casten vind ik vrij logisch. Je moet die potion toch aan je mond zetten en dan lijkt me lastig als je net de vuurgoden oproept voor wat onheil op je enemies 

tijdens casten kan ik idd wel inkomen, dus dat is prima. maar een item is een item, en er is geen logische reden om het gebruik daarvan te limiten. of is er soms een magisch veld in de DAII wereld die invloed heeft op de beschikbaarheid van objecten?KingKoning schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:09:
mwah. klein beetje is denk wel normaal. Anders stock je gewoon potions op en blijf je zuipen. Dat zou bossbattles vrij simpel maken. Ook tijdens casten vind ik vrij logisch. Je moet die potion toch aan je mond zetten en dan lijkt me lastig als je net de vuurgoden oproept voor wat onheil op je enemies

spel nu 5uur gespeeld en alleen maar quests gedaan in de stad kirkwall.
straks even veder met de main story line , vindt het wel ''leuk'' maar spel blaast mij nog niet echt weg, zoals mass effect 2 deed vanaf minuut 1 tot de laatste seconde.
straks even veder met de main story line , vindt het wel ''leuk'' maar spel blaast mij nog niet echt weg, zoals mass effect 2 deed vanaf minuut 1 tot de laatste seconde.
Ik snap wat je bedoeld, maar dat zou het wel heel makkelijk maken natuurlijk.Dan heb je niks geen tactiek meer nodig, gewoon instellen dat ze bij 90% hp een potion nemen en je gaat nooit meer dood.Anoniem: 56924 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:25:
[...]
tijdens casten kan ik idd wel inkomen, dus dat is prima. maar een item is een item, en er is geen logische reden om het gebruik daarvan te limiten. of is er soms een magisch veld in de DAII wereld die invloed heeft op de beschikbaarheid van objecten?dus ja, als je zo vooruitziend bent geweest om 100 health potions bij elkaar te grinden voordat je aan een bossfight begint, dan vind ik idd dat je die non-stop achter elkaar moet kunnen gebruiken.
Dat is handig natuurlijk, maar of het er leuker door wordt betwijfel ik.
Zijn er nog meer mensen die zich irriteren aan het feit dat je zo veel moet lopen? Ik vraag me af hoeveel kilometers ik ondertussen al wel niet heb afgelegd op The Wounded Coast.
Enkele BioWare medewerkers zouden zelf (perfecte, uiteraard) user reviews op Metacritic hebben gepost, aldus Tom's Hardware. Beetje sneu.
Performance is a residue of good design.
Dat was toch één medewerker? Wiens review inmiddels ook alweer verwijderd is. Maar ja, beetje zielig inderdaad.
Denk dat BioWare ook niet zo blij met hem zal zijn..

zijn er al mensen die de full game zowel op de pc als de xbox 360 hebben gespeeld? heb nog geen idee welke ik moet kopen. zit te denken aan de pc versie. blijft een rpg. maar hoor ook wel goede dingen over de xbox. iemand die mij beetje op weg kan helpen?
EA's antwoord ook.Nick The Heazk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:57:
Enkele BioWare medewerkers zouden zelf (perfecte, uiteraard) user reviews op Metacritic hebben gepost, aldus Tom's Hardware. Beetje sneu.

"Of course the people who make the game vote for their own game. That's how it works in the Oscars, that's how it works in the Grammy's and why I'm betting that Barack Obama voted for himself in the last election
[Voor 10% gewijzigd door g0tanks op 16-03-2011 23:26]
Als je een beetje leuke PC hebt zou ik zeker voor PC gaan, ik heb ff bij een vriend gespeelt op de xbox360 en kreeg gewoon kramp in me duim van het 'A' bashen, autoattack op pc = super.. Ook vindt ik hem net wat mooier op de PC zeker met DX11+highres pack erbij.Anoniem: 52038 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:47:
zijn er al mensen die de full game zowel op de pc als de xbox 360 hebben gespeeld? heb nog geen idee welke ik moet kopen. zit te denken aan de pc versie. blijft een rpg. maar hoor ook wel goede dingen over de xbox. iemand die mij beetje op weg kan helpen?
En op de PC is hij goedkoper

2de pluspunt op pc vindt ik aangezien er redelijk wat bugs inzitten deze makkelijker op te lossen zijn op de pc dmv wat xml bestandjes editen of een console command oproepen om een quest script te starten.
Er zou een patch aankomen maar als ik eerlijk ben is het daar al te laat voor als je al flink bezig bent.
Nou heb ik zelf ook een vraagje, aangezien ik DA2 erg leuk vindt (op een paar minpunten na dan) zou ik er dan slim aan doen om DA:O+addons te kopen? Of is DA:O zo anders dat deze mogelijk niet bevalt?
Ik heb wat dingen gelezen dat het combat systeem anders was en niet zo interactief als bij DA2 wat me dus wel bevalt ookal is het even wennen (zit nogsteeds op TAB te drukken voor nearest enemy oude WoW gewoonte denk ik

[Voor 18% gewijzigd door prutser001 op 16-03-2011 23:47]
Ergens hebben ze wel een punt. Als God en Klein Pierke zijn mening overal over een spel op het Internet kunnen gaan rondbazuinen, dan mogen de makers van dat spel dat ook. Het wordt anders natuurlijk mochten er duizenden dummy accounts worden gemaakt om die algehele score in de hoogte te duwen, maar dit is hier overduidelijk niet het geval.
Mijn werkgever heeft ook graag dat ik positief over onze producten en diensten spreek. En als er iemand producten of diensten nodig heeft dat het bedrijf waar ik voor werk, produceert en/of lever, dan zal ik ook het bedrijf waar ik voor werk daarvoor aanraden aan die persoon.
Waar ik het persoonlijk veel moeilijker mee heb op Metacritic dan is het bashen van een console exclusive door de fanboys van de andere console met user reviews met een score 0. Dan zitten mensen zelfs reviews te posten van een spel dat ze niet eens gespeeld hebben.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik ben hem nu ook aan het spelen en ben nu 10,5 uur verder. En ga nu met de expeditie beginnen. Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje teleur gesteld ben in het spel. Vooral omdat de gebieden zo eentonig zijn, je andere chars kan je geen eens gear geven behalve wapens en dat soort dingen. Vind dat toch een beetje jammer, het is me nu iets te veel een actie game geworden met RPG invloeden dan anders om. Het is zekers geen slecht spel dat niet, maar het is geen 9 of 8 wat hij bij veel review sites krijgt.
PSN: Korumera | XBX: Korumera
Ik zou DA:O zeker kopen. Gewoon een hele goede game, als DA2 je bevalt bevalt DAO ook. En ik geloof dat die editie inclusief alle DLC rond de 25 euro ofzo kost....prutser001 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:44:
[...]
Als je een beetje leuke PC hebt zou ik zeker voor PC gaan, ik heb ff bij een vriend gespeelt op de xbox360 en kreeg gewoon kramp in me duim van het 'A' bashen, autoattack op pc = super.. Ook vindt ik hem net wat mooier op de PC zeker met DX11+highres pack erbij.
En op de PC is hij goedkoper
2de pluspunt op pc vindt ik aangezien er redelijk wat bugs inzitten deze makkelijker op te lossen zijn op de pc dmv wat xml bestandjes editen of een console command oproepen om een quest script te starten.
Er zou een patch aankomen maar als ik eerlijk ben is het daar al te laat voor als je al flink bezig bent.
Nou heb ik zelf ook een vraagje, aangezien ik DA2 erg leuk vindt (op een paar minpunten na dan) zou ik er dan slim aan doen om DA:O+addons te kopen? Of is DA:O zo anders dat deze mogelijk niet bevalt?
Ik heb wat dingen gelezen dat het combat systeem anders was en niet zo interactief als bij DA2 wat me dus wel bevalt ookal is het even wennen (zit nogsteeds op TAB te drukken voor nearest enemy oude WoW gewoonte denk ik)
Die levert je zeker rond de 50 uur speelplezier op

Overigens wordt die auto-attack 'bug' op de consoles binnenkort gepatched.....
Metacritic is gewoon compleet onbetrouwbaar. De game is misschien niet zo goed als DA:O maar hij is zeker niet slecht. ZOu hem persoonlijk een 7.5 - 8 geven terwijl DA:O bij mij zeker een 9 - 9.5 is.
Patch 1.01 is uit:
Ik had eigenlijk toch wel wat meer fixes verwacht.
http://social.bioware.com/page/da2-patchesDragon Age II 1.01
GENERAL:
* Fixed save game issues on single core machines
* Fixed game asking for non-existent drives
* Fixed release control issues where some players were unable to unlock correctly
* Fixed a Steam-specific issue related to VO not playing after switching languages
Inderdaad, ik zie geen quest fixes, save game fixes ivm quests die bugged zijn of niet getriggered waren.g0tanks schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:16:
Patch 1.01 is uit:
[...]
http://social.bioware.com/page/da2-patches
De problemen die genoemd zijn heb ik totaal geen last van, dus ik ga ook niet updaten.
Beetje gare patch, natuurlijk zijn er spelers die last hebben van deze problemen, maar ik had liever echt ingame fixes gehad.
Wederom een vermakelijke arcade rpg. Nog wat meer arcade als DA:O was. Tis allemaal nog wat simpeler geworden. Ik zit echt al jaren te wachten op een goede opvolger van Baldur's gate. Volgens mij gaat dat Bioware ook niet meer lukken. 

Begrijp me niet verkeerd, want ik wil ook graag een opvolger voor Baldur's Gate, maar ik denk dat je dan eerder best naar de Drakensang reeks.Rudolf schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:43:
Wederom een vermakelijke arcade rpg. Nog wat meer arcade als DA:O was. Tis allemaal nog wat simpeler geworden. Ik zit echt al jaren te wachten op een goede opvolger van Baldur's gate. Volgens mij gaat dat Bioware ook niet meer lukken.
Ik ben nu ook met DAII bezig (al binnen sinds vorige week, maar weinig tijd om er echt voor te gaan) en het valt me toch beter mee dan alle negatieve reacties op het RPG-aspect. Bij Mass Effect 2 stoorde mij de dumbed-down RPG aspecten echt, maar ik heb wel van de game genoten. Ondertussen had ik me al mentaal voorbereid dat DAII meer een Action-Adventure is dan een full-blown RPG. Uiteraard ben ik ook een beetje teleurgesteld in DAII, maar het gevoel is toch tweeledig. Als ik enerzijds DAII op zich bekijk als game en met die hi-res texture pack krijg ik toch wel een hele leuke Action-Adventure voorgeschoteld, die in cijfers toch wel zeker een 8, misschien een 9 waard is.
Anderzijds is Dragon Age toch de spirituele opvolger van Baldur's Gate; dat zijn Bioware's eigen woorden en krijgen we met DAII maar gewoon een doorslagje van wat een strategische party-based RPG hoort te zijn. Ook het recycleren van de omgevingen is eigenlijk onvergeefbaar om een klassieker te creëren. In dat opzicht was Dragon Age: Origins heel wat beter. Dragon Age II had nooit de naam Dragon Age mogen draaien. Of misschien wel, maar hij had een spin-off moeten zijn. Bioware heeft zelf gezegd dat Dragon Age de next-gen Baldur's Gate is. Als je het zo bekijkt, dan is Dragon Age II zeker gebuisd.
Expectation and Perception are everything.
Hopelijk leert Bioware uit DAII, want hiermee maken ze zeker niet een al te beste beurt.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Inmiddels ben ik zo'n 12 uur onderweg en volgens de DA Wiki ben ik bijna bij het einde. Eerste playthrough was met een Male Warrior.
Over het algemeen heeft het spel me behoorlijk verrast. Ik stond in de startblokken om het namelijk te haten. Wat betreft het simpeler maken van het spel hebben de meeste mensen wel gelijk. Je hebt nu inderdaad maar één achtergrond maar ik heb wel het idee dat een hoop van de 'core' elementen van Origins bewaard zijn gebleven. Loot verzamelen, abilities en atributes kiezen, berg met side quests. Dit vond ik allemaal redelijk herkenbaar. Wel vind ik dat de UI een stuk achteruit is gegaan. Bij Origins werd alles netjes weergegeven in boekvorm. Nu moeten we het maar doen met een Dragon Age 'skin' van de Mass Effect 2 UI. Niet echt een vooruitgang.
Nu over naar de verhaallijn.
Over het algemeen ben ik 'redelijk' tevreden over het verhaal. Ik voel me een heel stuk meer betrokken bij de gebeurtenissen dan mijn mute Warden in Origins. Ik heb in deze eerste playthrough gekozen om iedereen netjes te behandelen. Over het algemeen vind ik dat de reactie van de characters en je acties wel goed zijn uitgewerkt. De companions vind ik echter een heel stuk minder dan in Origins. Bethany, Merril, Varric en Aveline vond ik prima uitgewerkt. Ik kon me echter totaal niet binden aan de andere characters. Anders is echt zo'n inwisselbaar figuur. In Awakening kon hij mij ook totaal niet boeien.
Nu een echte spoiler
Technisch is het ook niet echt fantastisch. Ik draai het spel nu op 1920x1080 in DirectX 10 mode en over het algemeen draait alles redelijk strak. Echter, het probleem zijn de vele bugs. Deze komen dan vooral voor in de afdeling 'quest killers' waardoor een quest niet lekker loopt. Grootste voorbeeld hiervan is opnieuw de laatste Merril quest in Act 3. Deze wordt gewoon overgeslagen! Dit is voor mij echt een gamebreaker.
En nu ik het spel dus bijna uit heb (einde al gezien op You Tube) blijft bij mij het gevoel dat er zo veel meer in had gezeten. Wat dat betreft lijk Dragon Age II heel erg op KOTOR II. Te kort, te gerushed, te veel bugs.
Begrijp me niet verkeerd, Dragon Age II is nog steeds één van de beste spellen van 2011. Er had echter zo veel meer in gezeten. Daarom is het wat mij betreft ook geen klassieker.
Over het algemeen heeft het spel me behoorlijk verrast. Ik stond in de startblokken om het namelijk te haten. Wat betreft het simpeler maken van het spel hebben de meeste mensen wel gelijk. Je hebt nu inderdaad maar één achtergrond maar ik heb wel het idee dat een hoop van de 'core' elementen van Origins bewaard zijn gebleven. Loot verzamelen, abilities en atributes kiezen, berg met side quests. Dit vond ik allemaal redelijk herkenbaar. Wel vind ik dat de UI een stuk achteruit is gegaan. Bij Origins werd alles netjes weergegeven in boekvorm. Nu moeten we het maar doen met een Dragon Age 'skin' van de Mass Effect 2 UI. Niet echt een vooruitgang.
Nu over naar de verhaallijn.
Over het algemeen ben ik 'redelijk' tevreden over het verhaal. Ik voel me een heel stuk meer betrokken bij de gebeurtenissen dan mijn mute Warden in Origins. Ik heb in deze eerste playthrough gekozen om iedereen netjes te behandelen. Over het algemeen vind ik dat de reactie van de characters en je acties wel goed zijn uitgewerkt. De companions vind ik echter een heel stuk minder dan in Origins. Bethany, Merril, Varric en Aveline vond ik prima uitgewerkt. Ik kon me echter totaal niet binden aan de andere characters. Anders is echt zo'n inwisselbaar figuur. In Awakening kon hij mij ook totaal niet boeien.
Nu een echte spoiler
spoiler:
Waar ik echter nier zo heel blij van wordt zijn de romances. Deze hadden VEEL beter uitgewerkt kunnen worden. Deze eerste keer had ik gekozen voor Merril. Op zich is er niet heel veel mis met haar character. Ze wint het by-far van de anderen wat betreft betrokkenheid en ze is lief.
Wat ik echter niet snap is het feit dat het verhaal ongeveer 9 jaar duurt. Mijn Hawke had haar in het 3e jaar in zijn huis gelaten en dus ook een romance met haar gehad/sex. Zes jaar later en ik voel heel weinig progressie, behalve die mirror quest die ook nog eens bugged is. Waar is het kind van Hawke en Merril? Daarnaast sprak Hawke's moeder ook over het feit dat ze misschien een partner voor hem kon vinden. Dit komt echter totaal niet terug in het verhaal. Ik weet dat Hawke's moeder uiteindelijk dood gaat, maar in de tussentijd zegt zei helemaal NIETS over het feit dat haar zoon van adel loopt te flikflooien met een Elf. Gemiste kans Bioware, dit had een leuk conflict opgeleverd.

Wat ik echter niet snap is het feit dat het verhaal ongeveer 9 jaar duurt. Mijn Hawke had haar in het 3e jaar in zijn huis gelaten en dus ook een romance met haar gehad/sex. Zes jaar later en ik voel heel weinig progressie, behalve die mirror quest die ook nog eens bugged is. Waar is het kind van Hawke en Merril? Daarnaast sprak Hawke's moeder ook over het feit dat ze misschien een partner voor hem kon vinden. Dit komt echter totaal niet terug in het verhaal. Ik weet dat Hawke's moeder uiteindelijk dood gaat, maar in de tussentijd zegt zei helemaal NIETS over het feit dat haar zoon van adel loopt te flikflooien met een Elf. Gemiste kans Bioware, dit had een leuk conflict opgeleverd.

Technisch is het ook niet echt fantastisch. Ik draai het spel nu op 1920x1080 in DirectX 10 mode en over het algemeen draait alles redelijk strak. Echter, het probleem zijn de vele bugs. Deze komen dan vooral voor in de afdeling 'quest killers' waardoor een quest niet lekker loopt. Grootste voorbeeld hiervan is opnieuw de laatste Merril quest in Act 3. Deze wordt gewoon overgeslagen! Dit is voor mij echt een gamebreaker.
En nu ik het spel dus bijna uit heb (einde al gezien op You Tube) blijft bij mij het gevoel dat er zo veel meer in had gezeten. Wat dat betreft lijk Dragon Age II heel erg op KOTOR II. Te kort, te gerushed, te veel bugs.
Begrijp me niet verkeerd, Dragon Age II is nog steeds één van de beste spellen van 2011. Er had echter zo veel meer in gezeten. Daarom is het wat mij betreft ook geen klassieker.
2011 is net begonnen, je geeft aan dat er gamebreaking fouten in zitten en toch is het een van de beste spelen van 2011??? die logica ontgaat me toch echt een beetje... Dat het geen slecht spel is, ok maar een van de beste... hmmm.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Moet toegeven dat ik niet een hele berg met nieuw games speel. Als ik echter kijk naar welk spel ik het leukst vond om te spelen komt Dragon Age II toch wel hoog. Er gaat alleen niks boven Skyrim.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:06:
2011 is net begonnen, je geeft aan dat er gamebreaking fouten in zitten en toch is het een van de beste spelen van 2011??? die logica ontgaat me toch echt een beetje... Dat het geen slecht spel is, ok maar een van de beste... hmmm.

Nou net m'n derde playthrough klaar.. en elke keer als ik 'klaar' ben heb ik het gevoel wat gemist te hebben.
Aangezien dit mijn eerste aanraking met 'Dragon Age' was wist ik niet wat te verwachten en snapte niet helemaal hoe het werkte (duurde even voordat ik erachter kwam dat er een questlog was de eerste keer
).
Mijn eerste playthrough was erg kort denk zo'n 15 tot 17 uur en moest erg wennen aan de keuzes als het om een gesprek ging, zelfs na 3 keer spelen snap ik sommige keuzes nog steeds niet als je het vergelijkt met wat er gezegd wordt. Ook heb ik een lading sidequests gemist, wist niet dat bepaalde scrolls/boeken bosses e.d. konden unlocken etc, .
Na wat doorlezen op http://social.bioware.com kwam ik erachter dat ik dus gewoon twee 'compagnions' gemist had, Isabelle en Sebastian. Kwam er ook achter dat ik dus mijn questlog beter in de gaten moest houden en vaker naar huis moest om m'n post te lezen.
Met deze tips aan mijn 2de playthrough begonnen en er werdt deze keer meer duidelijk, had meer quests, Act1 duurde al bijna 9 uur en kreeg een beter idee van de wereld. Ondanks dit kwam ik er maar niet achter hoe ik Sebastian te pakken kreeg. Helaas kwam ik er pas bij Act 2 achter dat ik me codes moest redeemen om die DLC te unlocken. Beetje vervelend als je het mij vraagt maar ben gewoon verder gegaan en kreeg er een paar quests bij en that's it. Na het halverwege unlocked kreeg ik het idee dat er weer gaten in het verhaal vielen en er meer sprake was van bugs.
Mijn eerste playthrough was als Rogue (had dat filmpje gezien van een reviewer en het leek me een leuke class om te spelen). Heb er ook wel lol in gehad dat zeker maar had niet echt een 'hero' gevoel.
Mijn tweede playthrough was als Mage, je merkte in het begin al gelijk dat er een paar dingen anders waren, Carver was dus nieuw voor me en mjah viel een beetje tegen. Als mage spelen was leuk maar gaf toch wat rare dingen in de verhaal lijn.
Om het hele spulletje compleet te maken ben ik afgelopen week aan mijn derde playthrough begonnen als Warrior. Het was even wennen en de abilities voelde een beetje zwak aan in het begin, misschien omdat ik op hard speelde? Deze keer wilde ik niets missen en elk steentje/papiertje/boekje/boekenkast etc die ik tegen kwam ff mouseover om te kijken of er wat te vinden was. En dan alsnog mis je dingen.. Sommige dingen liggen er al sinds het begin van het spel maar worden pas later actief. Ook deze keer weer vage bugs dingen waarvoor ik een praatje moest maken maar nog helemaal niet gebeurt waren. De derde playthrough gaf meer voldoening maar toch weer dingen gemist die ik kennelijk in de tweede keer wel te doen kreeg.
Nu de spoilers
Aangezien dit mijn eerste aanraking met 'Dragon Age' was wist ik niet wat te verwachten en snapte niet helemaal hoe het werkte (duurde even voordat ik erachter kwam dat er een questlog was de eerste keer

Mijn eerste playthrough was erg kort denk zo'n 15 tot 17 uur en moest erg wennen aan de keuzes als het om een gesprek ging, zelfs na 3 keer spelen snap ik sommige keuzes nog steeds niet als je het vergelijkt met wat er gezegd wordt. Ook heb ik een lading sidequests gemist, wist niet dat bepaalde scrolls/boeken bosses e.d. konden unlocken etc, .
Na wat doorlezen op http://social.bioware.com kwam ik erachter dat ik dus gewoon twee 'compagnions' gemist had, Isabelle en Sebastian. Kwam er ook achter dat ik dus mijn questlog beter in de gaten moest houden en vaker naar huis moest om m'n post te lezen.
Met deze tips aan mijn 2de playthrough begonnen en er werdt deze keer meer duidelijk, had meer quests, Act1 duurde al bijna 9 uur en kreeg een beter idee van de wereld. Ondanks dit kwam ik er maar niet achter hoe ik Sebastian te pakken kreeg. Helaas kwam ik er pas bij Act 2 achter dat ik me codes moest redeemen om die DLC te unlocken. Beetje vervelend als je het mij vraagt maar ben gewoon verder gegaan en kreeg er een paar quests bij en that's it. Na het halverwege unlocked kreeg ik het idee dat er weer gaten in het verhaal vielen en er meer sprake was van bugs.
Mijn eerste playthrough was als Rogue (had dat filmpje gezien van een reviewer en het leek me een leuke class om te spelen). Heb er ook wel lol in gehad dat zeker maar had niet echt een 'hero' gevoel.
Mijn tweede playthrough was als Mage, je merkte in het begin al gelijk dat er een paar dingen anders waren, Carver was dus nieuw voor me en mjah viel een beetje tegen. Als mage spelen was leuk maar gaf toch wat rare dingen in de verhaal lijn.
Om het hele spulletje compleet te maken ben ik afgelopen week aan mijn derde playthrough begonnen als Warrior. Het was even wennen en de abilities voelde een beetje zwak aan in het begin, misschien omdat ik op hard speelde? Deze keer wilde ik niets missen en elk steentje/papiertje/boekje/boekenkast etc die ik tegen kwam ff mouseover om te kijken of er wat te vinden was. En dan alsnog mis je dingen.. Sommige dingen liggen er al sinds het begin van het spel maar worden pas later actief. Ook deze keer weer vage bugs dingen waarvoor ik een praatje moest maken maar nog helemaal niet gebeurt waren. De derde playthrough gaf meer voldoening maar toch weer dingen gemist die ik kennelijk in de tweede keer wel te doen kreeg.
Nu de spoilers
spoiler:
Het eerste waar ik me aan erger is de cluelessness van de stad/templars/mages etc. Apostate's zijn 'gevaarlijk/moeten dood/naar de circle' etc in mijn 2de playthrough als mage zet je de straat in de fik, bliksem/vuurballen (later dikke vette blood magic) etc en iedereen ziet het, niemand die reageert.... Speel ik als Rogue of Warrior krijg je elke keer die opmerkingen van Bethany dat ze op moet passen omdat ze anders gepakt werd, hoezo krom?...
Dit komt ook naar voren bij sommige gesprekken waar Hawke of Merril/Anders zijn toverkunstjes laat zien, om zo het vertrouwen van de NPC te winnen, of Hawke maakt als opmerking 'Mijn zus is ook een Apostate'.
Als je het mij vraagt een beetje slordig.
Aangezien ik dat DLC gedoe niet helemaal doorhad heb ik pas echt gebruik kunnen maken van Sebastian in de derde run, dus heb hem extra in de gaten gehouden, kreeg 1 quest in Act1.. een quest in Act2 en geloof dat Act3 weinig met hem te maken had. Pas op het einde trok hij z'n bek open dat hij me achterna zou komen met zijn leger ofzo.. pff wordt al bang. De DLC valt mij tegen, die 'Black dinges' en die 'Exiled Prince' voegen voor mij weinig toe de dingen die je kon krijgen in die extra shop zouden eigenlijk toegankelijk moeten zijn voor iedereen.
Kreeg deze keer weer netjes Isabella en netjes alle quests gedaan, ff 'dryhumpen' en klaar, daarna voor Merril gegaan, gekeken of ik die prins nog op z'n rug kon krijgen maar dat schoot niet op. Anders is te makkelijk dus daar doe ik geen moeite voor. Helaas kreeg ik het niet voorelkaar om Fenris zijn 'lieve zuster' quest te unlocken, geen idee wat daar mis ging maar kon deze niet vinden/voorelkaar krijgen.
Ondanks dat er 'romantiek' in DA2 zit kan ik hier kort over zijn, buiten wat knuffelen, keer een zoen is het ook over. Elke keer dezelfde reactie 'Sanders is watching me' of 'I found this amazing hat shop...' of 'We must move on' of 'I can't continue living like this' etc.. In 7 jaar 2 (3) keer van bil noem ik geen romantiek het voegt dan ook niets toe, zelfs best triest voor een 'champion'.
Na eindeloze zoek tochten naar quests/items etc, en proberen elke sidequest te doen, geprobeerd die nobles aan mijn kant te krijgen om Viscount te worden etc liep ik waarschijnlijk vast op 'who needs rescueing' want de bandit leader was niet aanspreekbaar, zelfs met meerdere groep combinaties terug geweest om te kijken of het daar aan lag.
Heb alleen de Demon quest kunnen vinden, (Scrolls of Wiegart oid) en een achievement unlocked. Heb voorzover ik kon vinden elke 'gang' vermoord en daar flinke bakken XP aan overgehouden. Elke playthrough eindigte ik met een hoger level dan de keer daarvoor. Ook nam de speeltijd elke keer toe de eerste keer 15ish uur en de derde keer meer dan 30 uur hoofdzakelijk door het zoeken naar dingen die ik gemist had, meerdere malen een cave/sewer in en berg op etc. Dit verklaart niet hoe sommige aan 40 uur komen of meer... Denk dat die gewoon gaan werken en DA2 aan laten staan ofzo.
Aangezien dit mijn eerste ervaring met een Dragon Age spel was wist ik niet wat te verwachten, ik had ook geen 'eisen' maar na meerdere malen spelen voelt het een beetje mager aan. Act1 was mwah..., Act2 was goed, je had een doel, het duel met de Arishok was leuk maar vermoeiend
. Het verhaal kwam tot leven, aangezien ik sommige dingen al wist wilde ik deze voorkomen en waar mogelijk een andere uitkomst hebben.
Dragon Age 2 is zeker geen slecht spel, zeker niet als het de eerste keer is dat je in aanraking komt met deze lore, maar ik heb wel het idee dat DA2 gerushed zeker in Act3 is dit goed merkbaar, het aantal bugs neem hier merkbaar toe. En ondanks dat ik met elke mogelijkheid mijn compagnions bezocht kreeg ik als voorbeeld de Fenris quest niet wat toch frustrerend was. De eerste keer had ik alleen de compagnions op friendly die ik constant bij me had en de laatste keer: Anders, Bethany, Merril, Varric, Isabelle, Aveline en Fenris bijna ondanks dat ik een aantal van hun weinig gebruikt had. Bij het laatste gevecht had ik dan ook iedereen bij me.
Ook bepaalde dingen zoals dat vrouwtje(Evaline?, die bij de Circle gaat om haar kinderen eten te geven, en bij Loose Ends aan haar einde komt.) in Lowtown dat vraagt om geld, denk dat ik haar wel 100gold heb gegeven en ondanks dat gaat ze nogsteeds bij de Circle.. Beetje onzinnig. Sommige (Eigenlijk een hoop) keuzes die je maakt hebben totaal geen effect.
Omdat ik de eerste keer Anders op m'n dak kreeg als 'lover' (leuk als Male Rogue
) dacht ik dat door deze keuze hij de Chantry naar de maan schoot, Ik dacht eigenlijk vanwege Merril's mirror dat als ik haar als 'lover' had die mirror de hele stad naar de maan zou schieten, helaas... Ookal negeer je Anders 100% en negeer je zijn compagnion quest 'doet hij het zelf wel' dus het maakt niet uit hoe je het speelt je zit nogsteeds op dezelfde "Train to destiny" er zijn kleine dingetjes die veranderen door je keuze maar niet genoeg impact hebben. (b.v. in Two Worlds als ik iemand niet mocht maakte ik hem/haar gewoon af).
Ik ga kijken of ik DA:O ergens uit een rommelbak/webshop op de kop kan tikken want voor een hoop spelers was DA:O de reden om DA2 te kopen en zoals ik kon lezen op de Bioware fora was het niet helemaal wat verwacht was. DA2 eindigt met een gat zo groot als waar de Chantry stond, erg jammer ik hou er persoonlijk niet echt van om te wachten op een 'vervolg' of het werkelijke einde als dat er al komt, als je het mij vraagt is dit gewoon een manier voor EA om weer meer geld in het laatje te krijgen omdat ik ook wil weten hoe het eindigt. Ik heb altijd een hekel gehad aan films/boeken die een open einde hebben. (heb b.v. Lord of the Rings pas gekeken toen alle 3 de films klaar waren).
Als ik een reviewer zou zijn had DA2 de volgende cijfers gekregen.
Graphics : 9
Gameplay : 9
Story : 6,5 (hadden ze het maar af moeten maken.)
Presentation : 9
Dit komt ook naar voren bij sommige gesprekken waar Hawke of Merril/Anders zijn toverkunstjes laat zien, om zo het vertrouwen van de NPC te winnen, of Hawke maakt als opmerking 'Mijn zus is ook een Apostate'.
Als je het mij vraagt een beetje slordig.
Aangezien ik dat DLC gedoe niet helemaal doorhad heb ik pas echt gebruik kunnen maken van Sebastian in de derde run, dus heb hem extra in de gaten gehouden, kreeg 1 quest in Act1.. een quest in Act2 en geloof dat Act3 weinig met hem te maken had. Pas op het einde trok hij z'n bek open dat hij me achterna zou komen met zijn leger ofzo.. pff wordt al bang. De DLC valt mij tegen, die 'Black dinges' en die 'Exiled Prince' voegen voor mij weinig toe de dingen die je kon krijgen in die extra shop zouden eigenlijk toegankelijk moeten zijn voor iedereen.
Kreeg deze keer weer netjes Isabella en netjes alle quests gedaan, ff 'dryhumpen' en klaar, daarna voor Merril gegaan, gekeken of ik die prins nog op z'n rug kon krijgen maar dat schoot niet op. Anders is te makkelijk dus daar doe ik geen moeite voor. Helaas kreeg ik het niet voorelkaar om Fenris zijn 'lieve zuster' quest te unlocken, geen idee wat daar mis ging maar kon deze niet vinden/voorelkaar krijgen.
Ondanks dat er 'romantiek' in DA2 zit kan ik hier kort over zijn, buiten wat knuffelen, keer een zoen is het ook over. Elke keer dezelfde reactie 'Sanders is watching me' of 'I found this amazing hat shop...' of 'We must move on' of 'I can't continue living like this' etc.. In 7 jaar 2 (3) keer van bil noem ik geen romantiek het voegt dan ook niets toe, zelfs best triest voor een 'champion'.
Na eindeloze zoek tochten naar quests/items etc, en proberen elke sidequest te doen, geprobeerd die nobles aan mijn kant te krijgen om Viscount te worden etc liep ik waarschijnlijk vast op 'who needs rescueing' want de bandit leader was niet aanspreekbaar, zelfs met meerdere groep combinaties terug geweest om te kijken of het daar aan lag.
Heb alleen de Demon quest kunnen vinden, (Scrolls of Wiegart oid) en een achievement unlocked. Heb voorzover ik kon vinden elke 'gang' vermoord en daar flinke bakken XP aan overgehouden. Elke playthrough eindigte ik met een hoger level dan de keer daarvoor. Ook nam de speeltijd elke keer toe de eerste keer 15ish uur en de derde keer meer dan 30 uur hoofdzakelijk door het zoeken naar dingen die ik gemist had, meerdere malen een cave/sewer in en berg op etc. Dit verklaart niet hoe sommige aan 40 uur komen of meer... Denk dat die gewoon gaan werken en DA2 aan laten staan ofzo.
Aangezien dit mijn eerste ervaring met een Dragon Age spel was wist ik niet wat te verwachten, ik had ook geen 'eisen' maar na meerdere malen spelen voelt het een beetje mager aan. Act1 was mwah..., Act2 was goed, je had een doel, het duel met de Arishok was leuk maar vermoeiend

Dragon Age 2 is zeker geen slecht spel, zeker niet als het de eerste keer is dat je in aanraking komt met deze lore, maar ik heb wel het idee dat DA2 gerushed zeker in Act3 is dit goed merkbaar, het aantal bugs neem hier merkbaar toe. En ondanks dat ik met elke mogelijkheid mijn compagnions bezocht kreeg ik als voorbeeld de Fenris quest niet wat toch frustrerend was. De eerste keer had ik alleen de compagnions op friendly die ik constant bij me had en de laatste keer: Anders, Bethany, Merril, Varric, Isabelle, Aveline en Fenris bijna ondanks dat ik een aantal van hun weinig gebruikt had. Bij het laatste gevecht had ik dan ook iedereen bij me.
Ook bepaalde dingen zoals dat vrouwtje(Evaline?, die bij de Circle gaat om haar kinderen eten te geven, en bij Loose Ends aan haar einde komt.) in Lowtown dat vraagt om geld, denk dat ik haar wel 100gold heb gegeven en ondanks dat gaat ze nogsteeds bij de Circle.. Beetje onzinnig. Sommige (Eigenlijk een hoop) keuzes die je maakt hebben totaal geen effect.
Omdat ik de eerste keer Anders op m'n dak kreeg als 'lover' (leuk als Male Rogue

Ik ga kijken of ik DA:O ergens uit een rommelbak/webshop op de kop kan tikken want voor een hoop spelers was DA:O de reden om DA2 te kopen en zoals ik kon lezen op de Bioware fora was het niet helemaal wat verwacht was. DA2 eindigt met een gat zo groot als waar de Chantry stond, erg jammer ik hou er persoonlijk niet echt van om te wachten op een 'vervolg' of het werkelijke einde als dat er al komt, als je het mij vraagt is dit gewoon een manier voor EA om weer meer geld in het laatje te krijgen omdat ik ook wil weten hoe het eindigt. Ik heb altijd een hekel gehad aan films/boeken die een open einde hebben. (heb b.v. Lord of the Rings pas gekeken toen alle 3 de films klaar waren).
Als ik een reviewer zou zijn had DA2 de volgende cijfers gekregen.
Graphics : 9
Gameplay : 9
Story : 6,5 (hadden ze het maar af moeten maken.)
Presentation : 9
Ik vraag me nog steeds af hoe sommige mensen een spel in een week of 2 3x kunnen uitspelen. Ik heb al 100 uur nodig voor één run, en dat kost me meestal 10 maanden of langer. Misschien ben ik niet meer zo jong als vroeger, met net zoveel tijd als in de dagen van weleer 

[Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 20-03-2011 20:05]
Ghehe, ik had hetzelfde idee. Heb er nu 26 uur op zitten en was even bang dat ik het spel bijna uitgespeeld had toenKatsunami schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:45:
Ik vraag me nog steeds af hoe sommige mensen een spel in een week of 2 3x kunnen uitspelen. Ik heb al 100 uur nodig voor één run, en dat kost me meestal 10 manden of langer. Misschien ben ik niet meer zo jong als vroeger, met net zoveel tijd als in de dagen van weleer
spoiler:
maar gelukkig is er nog een act te gaan. Doe volgens mij wel zo'n beetje alle sidequests, maar vlieg er t.o.v. DA:O toch wel hard doorheen.ik mot kreeg met meneer artisjok
Sommige van die quests slaan ook echt helemaal nergens op en zijn in een minuutje of twee gepiept. Sowieso vind ik de gevechten nogal "meh". Da's echt seconden werk op normal. Niet echt het gevoel met epic battles bezig te zijn. Boss fights duren soms iets langer, maar zijn geregeld ook nogal dom.
Zo kom ik er vaak nog wel aan uit door met het karakter waar de boss de pik op heeft rondjes te gaan rennen, totdat ie naar een ander karakter switched en ik daar mee rondjes ga rennen. De andere drie in het team kunnen tijdens het rennen zonder enige hulp of moeite de baas aanvallen. Ben meer bezig met een ren-je-rot aflevering dan met een spannend tactisch gevecht. Pauzeren heb ik dan ook nog helemaal niet nodig gehad. Misschien komt het nog.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ja, om dingen te craften moet je met bepaalde personen praten. Als je dat gedaan hebt kun je vervolgens in je huis de spullen bestellen als je de benodigde materialen hebt verzameld. De NPC voor potions is Lady Elegant in Hightown als ik me niet vergis.Hamert schreef op zondag 20 maart 2011 @ 08:36:
effe een vraag kan je ook potions maken?
Dat is bij de meeste party-based RPG's het geval. Was in Baldur's Gate en Neverwinter Nights en opvolgers ook al zoWeakling schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:04:
Zo kom ik er vaak nog wel aan uit door met het karakter waar de boss de pik op heeft rondjes te gaan rennen, totdat ie naar een ander karakter switched en ik daar mee rondjes ga rennen. De andere drie in het team kunnen tijdens het rennen zonder enige hulp of moeite de baas aanvallen. Ben meer bezig met een ren-je-rot aflevering dan met een spannend tactisch gevecht. Pauzeren heb ik dan ook nog helemaal niet nodig gehad. Misschien komt het nog.

Ik snap niet hoe je 100 uur over DA2 kan doen? Mijn eerste run was dramatisch hoofdzakelijk de main plot quests gedaan (wist niet beter) en was met 15 uur klaar. De 2de run was beter maar toen kwam ik erachter dat die DLC meuk geactiveerd moest worden en daar kwam ik pas achter bij Act2. Pas bij mijn 3de run kreeg ik het een beetje door en had ik praktisch alles buiten een paar bugged quests en andere irritaties om.Katsunami schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:45:
Ik vraag me nog steeds af hoe sommige mensen een spel in een week of 2 3x kunnen uitspelen. Ik heb al 100 uur nodig voor één run, en dat kost me meestal 10 maanden of langer. Misschien ben ik niet meer zo jong als vroeger, met net zoveel tijd als in de dagen van weleer
En alsnog was het 30+ uurtjes, incl DLC quests welke goed zijn voor een uurtje ofzo.
Heb DA:O gekocht om te kijken waarom iedereen erg teleurgesteld was met DA2... en ik zie precies waarom...
God wat is DA:O 100000x beter dan DA2, grafisch doet het niet veel onder en is op sommige vlakken beter.
Maar het verhaal, de locaties, de grote en variatie van de plekken waar je komt... DA:O is ook een stuk moeilijker vergeleken met DA2, alleen de intro geeft al een beter gevoel dan heel DA2. Als EA/Bioware hetzelfde gedaan had met DA:O als ze nu doen met DA2 dan hadden ze DA:O in 5 stukken mogen hakken.
Ben nu pas 15 uur bezig met DA:O en voor de kenners ben ik net klaar met de Urn quest en Redcliffe (Allistar for King!!) en nu moet ik nog 4 locaties + wat er nog meer te doen is en er zit wat DLC meuk bij.
Hierna kan ik nog Ale.... Song, Witch Hunt en Awakenings doen als ik het goed zag.
Als je het mij vraagt is DA2 gewoon een melk koe van EA geworden, wil je meer moet je dokken, DA:O is een opzichzelf staande game met een einde (voorzover ik weet).
Ik ben inmiddels na iets meer dan 16 uur klaar met Act 1 
Ik speel op Hard en dan is het laatste gevecht wel aardig pittig, maar ook tevens het eerste gevecht waar ik veel pogingen voor nodig had. Heb je eenmaal het trucje door, dan is het gewoon opletten.

Ik speel op Hard en dan is het laatste gevecht wel aardig pittig, maar ook tevens het eerste gevecht waar ik veel pogingen voor nodig had. Heb je eenmaal het trucje door, dan is het gewoon opletten.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ik heb er inmiddels ook wat uurtjes inzitten. Ik zit nog bij act 1. voornamelijk bezig gehouden met side quests en dergelijke. Ga er ook rustig en op mn eigen tempo doorheen. Ik moet zeggen dat ik DA:O toch leuker vond. Hoewel ik me prima vermaak met DA2 staat DAO echt op mijn lijstje beste games die ik ooit gespeeld heb. DA2 word max 2 playtroughs en dan raak ik m nooit meer aan.
Vermakelijk? jazeker. Episch? Zeker niet
Hoe gaar het ook is heb ik ook even DA: Legends op Facebook bekeken. Het idee van de koppeling is wel grappig, maar ik denk niet dat ik dat genoeg ga spelen om alle 5 items te unlocken... Het eerste item was een ring of een ketting geloof ik. Die was voor een warrior dus heb m aan me broer gegeven (ben zelf mage).
Wat ik ook jammer vind is dat het weer Facebook-game stijl is. m.a.w. je gaat sneller als je er geld inpompt (a la farmville etc...) wat ik natuurlijk niet ga doen...
ben ook al een glitch tegengekomen.... (xbox-360) voor oneindig gold/xp.... Nogal lame om te gebruiken maar zal m toch neerzetten
Overigens had ik m niet ge pre-ordered. Hoe is de Exciled Prince? Is die de punten waard? Mogelijk koop ik hem nog wel....
Vermakelijk? jazeker. Episch? Zeker niet
Hoe gaar het ook is heb ik ook even DA: Legends op Facebook bekeken. Het idee van de koppeling is wel grappig, maar ik denk niet dat ik dat genoeg ga spelen om alle 5 items te unlocken... Het eerste item was een ring of een ketting geloof ik. Die was voor een warrior dus heb m aan me broer gegeven (ben zelf mage).
Wat ik ook jammer vind is dat het weer Facebook-game stijl is. m.a.w. je gaat sneller als je er geld inpompt (a la farmville etc...) wat ik natuurlijk niet ga doen...
ben ook al een glitch tegengekomen.... (xbox-360) voor oneindig gold/xp.... Nogal lame om te gebruiken maar zal m toch neerzetten

spoiler:
Als je een quest inlevert die niet tot een cutscene leidt, dan kan je als je je wapen getrokken heb, continue op A blijven drukken en krijg je elke keer die XP en gold. Gebeurde bij mij bij 2 afzonderlijke NPC's.
Overigens had ik m niet ge pre-ordered. Hoe is de Exciled Prince? Is die de punten waard? Mogelijk koop ik hem nog wel....
Ik heb Exiled prince + black emporium en als je het mij vraagt had dit gewoon standaard bij het spel moeten zitten. 3 korte quests voor Sebastian maar heeft wel redelijk invloed op het verhaal.KingKoning schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:16:
spoiler:Als je een quest inlevert die niet tot een cutscene leidt, dan kan je als je je wapen getrokken heb, continue op A blijven drukken en krijg je elke keer die XP en gold. Gebeurde bij mij bij 2 afzonderlijke NPC's.
Black Emporium zit sowieso bij elk nieuw spel.prutser001 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:40:
[...]
Ik heb Exiled prince + black emporium en als je het mij vraagt had dit gewoon standaard bij het spel moeten zitten. 3 korte quests voor Sebastian maar heeft wel redelijk invloed op het verhaal.

Wat wordt verstaan onder act 1?
Is dat
Is dat
spoiler:
het stuk t/m. de deep roads expedition?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Act 1:_Peter2_ schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:09:
Wat wordt verstaan onder act 1?
Is dat
spoiler:het stuk t/m. de deep roads expedition?
spoiler:
Dat is correct. 

Anoniem: 91397
Uitgespeeld en kan niet anders zeggen dan: Wat een teleurstelling.
spoiler:
Het verhaal is niet af, ik zou de bergen in gaan trekken en lang en gelukkig mee gaan leven met Isabella of hoe ze heet... terwijl ik met die elf chick had aangepapt (alleen in begin heel even met Isabella). Verhaal uit deel 1 is totaal niet verder opgepakt met Morigan en Flemeth.
Ik deel inderdaad je mening.Anoniem: 91397 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:12:
Uitgespeeld en kan niet anders zeggen dan: Wat een teleurstelling.spoiler:Het verhaal is niet af, ik zou de bergen in gaan trekken en lang en gelukkig mee gaan leven met Isabella of hoe ze heet... terwijl ik met die elf chick had aangepapt (alleen in begin heel even met Isabella). Verhaal uit deel 1 is totaal niet verder opgepakt met Morigan en Flemeth.
spoiler:
Volgens Xfire heb ik er 19 uur over gedaan, en dat is inclusief alle sidequesten in Act 1. Deze gingen mij nogal vervelen, dus heb ik alleen de company questen gedaan in act 2 & 3. Maar dat einde, wtf. Ik krijg niet eens te zien wie blijft leven van mijn party (?), weet niet of ik zelf nog leef, ik weet alleen dat ik met Isabelle ergens in de bergen woont (terwijl ze zelf een schip heeft, wtf, ga daar dan op?)
Overigens heb ik maar één keer een romance met Isabele gehad, niet echt lang voor negen jaar tijd. Act 3 voelt inderdaad ook snel afgemaakt af, en ik zou toch een filmpje/verzameling screenshots (zoals in DA:O) willen zien aan het einde, die duidelijk maakt hoe iedereen met z'n leven verder is gegaan.
Trouwens, die vrouw aan het einde, met dat rode haar, is dat Leliana uit DA:O?
Overigens heb ik maar één keer een romance met Isabele gehad, niet echt lang voor negen jaar tijd. Act 3 voelt inderdaad ook snel afgemaakt af, en ik zou toch een filmpje/verzameling screenshots (zoals in DA:O) willen zien aan het einde, die duidelijk maakt hoe iedereen met z'n leven verder is gegaan.
Trouwens, die vrouw aan het einde, met dat rode haar, is dat Leliana uit DA:O?
inderdaad, helaas weer weinig interactie met DA:O daar hadden ze meer uit kunnen halen.
Ben de game nu een paar dagen aan het spelen... als opvolger van DA:O, sorry maar een dikke faal. De diepte in de gameplay is totaal verdwenen, het verhaal heeft vrij weinig met het eerste te maken, op de basislaag van het hele templar en mages gebeuren na. Ook vind ik dat er een overdaad aan kleine missies is welke simpelweg gewoon vulling zijn en echt niets toevoegen aan het verhaal wat in een game als de eerste Dragon Age heel erg belangrijk was. Het is gewoon een totaal andere game...
Dat gezegd hebbende... als ze deze game nou gewoon een ander sausje hadden gegeven, niet perse op de naam Dragon Age door hadden geborduurd (want eigenlijk had de opvolger nóg diepgaander moeten zijn). Geef het een andere naam, misschien een andere tijdsgeest en wat tweaks hier en daar wat betreft het verhaal om het passend te krijgen... dan is het een prima game! Ik heb de gedachte van Dragon Age geprobeerd te laten varen bij deze game en ben er met open vizier opnieuw aan begonnen en dan is het nog best vermakelijk om te spelen. De game waar het mij nog het meest aan doet denken = Kotor... alleen nog het automatisch pauzeren aan het begin van een battle en het is vrijwel on the money.
Kortom: als Dragon Age game echt serieus teleurstellend. Als game op zichzelf toch nog best te pruimen...
Dat gezegd hebbende... als ze deze game nou gewoon een ander sausje hadden gegeven, niet perse op de naam Dragon Age door hadden geborduurd (want eigenlijk had de opvolger nóg diepgaander moeten zijn). Geef het een andere naam, misschien een andere tijdsgeest en wat tweaks hier en daar wat betreft het verhaal om het passend te krijgen... dan is het een prima game! Ik heb de gedachte van Dragon Age geprobeerd te laten varen bij deze game en ben er met open vizier opnieuw aan begonnen en dan is het nog best vermakelijk om te spelen. De game waar het mij nog het meest aan doet denken = Kotor... alleen nog het automatisch pauzeren aan het begin van een battle en het is vrijwel on the money.
Kortom: als Dragon Age game echt serieus teleurstellend. Als game op zichzelf toch nog best te pruimen...
Ze hadden het beter Dragon Age: Kirkwall kunnen noemen ofzo, met Dragon Age II verwachten denk ik toch veel spelers dat het een direct vervolg is op Origins/Awakening.
Een RPG die kan worden uitgespeeld in een week.
Waar gaat het heen met deze wereld. "Vroeger", in de tijd van Baldur's Gate II, duurde een beetje eerste run voor de kenners een klein half jaar zodat ze alles / zoveel mogeljik konden zien.
Waar gaat het heen met deze wereld. "Vroeger", in de tijd van Baldur's Gate II, duurde een beetje eerste run voor de kenners een klein half jaar zodat ze alles / zoveel mogeljik konden zien.
Eens. Op een paar kleine uitstapjes na, waarbij de omgeving ook nog eens hinderlijk in herhaling valt, krijg ik nogal een claustrofobisch gevoel bij DA2. Elk gevoel van vrijheid ontbreekt doordat je bijna de stad niet uit komt. Misschien was dat ook de bedoeling van de makers, maar ik vind het (naast alle andere missers) geen verbetering. Moet wel bekennen dat ik de strijd tussen templars en mages best interessant vind. Niet zo diepgaand als DA:O nee, maar wel behoorlijk vermakelijk.g0tanks schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:41:
Ze hadden het beter Dragon Age: Kirkwall kunnen noemen ofzo, met Dragon Age II verwachten denk ik toch veel spelers dat het een direct vervolg is op Origins/Awakening.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Als ik het zo lees, was dit een mooi expansion pack geweest op de originele Dragon Age.
Dragon Age: Origins
Dragon Age: Awakening
Dragon Age: Kirkwall
Dragon Age: The Aftermath, als afsluiter, volgend jaar...
Ofzo....
Ofzo....
[Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 22-03-2011 00:37]
Ik hoorde dat de DLC in totaal van Dragon Age 2 veel groter gaat worden dan de totale DLC van Dragon Age: Orgins.
Spoiler:
Edit:
Ik heb alle mogelijk sidequeste gedaan al waren er een paar gebugd. Die van die "Who needs resque" bijvoorbeeld.
Spoiler:
spoiler: title
Mijn einde was dat ik te horen kreeg dat Hawke verdwenen was etc(Chantry opgeblazen), maar ook dat mijn Character uit Dragon Age: Origins was verdwenen op dat moment. (Heb mijn savegame geimport, savegame van alle dlc goed einde etc) En dat kon geen toeval zijn zei die vrouw die Varric aan het ondervragen was en aan het einde met Leliane praat.
Dusja ik ben hier wel benieuwd naar hoe ze dit gaan laten lopen. (Verder in DLC dan). Komen mijn Character uit DA:O en DA2 bij elkaar?
Het is dus wel een open einde bij mij dan.
Nu had ik aan een maat gevraagd en bij hem was het einde geheel anders, zijn character uit deel 1 werd niet over gepraat dus ik denk dat die savegame toch veel impact heeft gehad of andere mensen moeten hier een verklaring voor hebben. BTW: ik was aan het einde van DA:O samen met Morrigan die spiegel in gestapt en bij me maat was dat niet gebeurd.
Dusja ik ben hier wel benieuwd naar hoe ze dit gaan laten lopen. (Verder in DLC dan). Komen mijn Character uit DA:O en DA2 bij elkaar?
Het is dus wel een open einde bij mij dan.
Nu had ik aan een maat gevraagd en bij hem was het einde geheel anders, zijn character uit deel 1 werd niet over gepraat dus ik denk dat die savegame toch veel impact heeft gehad of andere mensen moeten hier een verklaring voor hebben. BTW: ik was aan het einde van DA:O samen met Morrigan die spiegel in gestapt en bij me maat was dat niet gebeurd.
Edit:
Ik heb alle mogelijk sidequeste gedaan al waren er een paar gebugd. Die van die "Who needs resque" bijvoorbeeld.
[Voor 5% gewijzigd door amtreble op 22-03-2011 08:45]
Wederom heb ik spijt van een aankoop, ik ga deel 3 laten liggen in de Winkel.Katsunami schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:37:
Als ik het zo lees, was dit een mooi expansion pack geweest op de originele Dragon Age.
Ofzo....
Iemand hier die ook als Blood Mage vaak last heeft van niet-werkende spells? Heel veel humanoids lijken dus geen "bloed" te hebben, waardoor het gros van de Blood Mage spells dus niet werken.

Ik heb bij mijn eerste run eigenlijk alleen anders gebruikt als healer/buff. voor offence had ik 1 archer sebastian een rogue isabella en ik zelf als warrior two-handed waarmee ik de meeste damage deed tegen groepen vijanden. Ik moet zeggen dat de barrage/bloodfenzy/whirlwind combi echt alles in een zeer korte tijd neerhaald.
Als je de laatste skill van de reaver ook nog hebt zit je voor 10 seconden met een attackspeed van 180%
WAT wat voor levels waren jullie op het einde van de game. ik zat op 24
Als je de laatste skill van de reaver ook nog hebt zit je voor 10 seconden met een attackspeed van 180%
Bij mij ging het level per run omhoog, run 1 - lvl21, run 2 - lvl24, run 3 lvl25.ArgantosNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:19:
Ik heb bij mijn eerste run eigenlijk alleen anders gebruikt als healer/buff. voor offence had ik 1 archer sebastian een rogue isabella en ik zelf als warrior two-handed waarmee ik de meeste damage deed tegen groepen vijanden. Ik moet zeggen dat de barrage/bloodfenzy/whirlwind combi echt alles in een zeer korte tijd neerhaald.
Het is maar net afhankelijk wie je als 'friend' hebt de quests die je members geven tikken leuk aan.
Ook het aantal sidequests is erg beslissend, zeker de 'gang -> ga huis in maak leader af' quests zijn leuk als je ze niet vergeet in te leveren.
Enige irritante hier aan is dat als je bepaalde leden niet gebruikt deze erg achterlopen op de rest, ik dacht dat ze gelijk getrokken werden als je ze dus uitwisseld. Helaas zit je eind Act2 al met een verchil van 5 levels wat toch niet lekker werkt bij de latere gevechten dus moet je ze bijhouden.
ik geloof niet dat er bij mij veel verschil in zat. ik speelde op normal ik weet niet of dat scheeld met hard?
Ik merk er tot nu toe niets van als ik bepaalde personen niet meeneem, dat ze dan achter blijven in level?prutser001 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:15:
[...]
Bij mij ging het level per run omhoog, run 1 - lvl21, run 2 - lvl24, run 3 lvl25.
Het is maar net afhankelijk wie je als 'friend' hebt de quests die je members geven tikken leuk aan.
Ook het aantal sidequests is erg beslissend, zeker de 'gang -> ga huis in maak leader af' quests zijn leuk als je ze niet vergeet in te leveren.
Enige irritante hier aan is dat als je bepaalde leden niet gebruikt deze erg achterlopen op de rest, ik dacht dat ze gelijk getrokken werden als je ze dus uitwisseld. Helaas zit je eind Act2 al met een verchil van 5 levels wat toch niet lekker werkt bij de latere gevechten dus moet je ze bijhouden.
Zo neem ik die elven warrior never nooit mee, maar die is net als mij netjes lvl14, terwijl ik em toch al heb sinds level9 ofzo.
Zit nu ergens in Act 2, geen idee waar aangezien ik geen externe sites raadpleeg, en ben nu 19uur bezig. Neem ook alle side-quests mee, maar moet wel zeggen dat ik er een beetje op uitgekeken raak, beetje eentonig. Denk dat ik na Act 2 alleen nog de main quests ga doen.
Ik heb eerlijk gezegd niet gemerkt dat mijn minder gebruikte party members een lager level waren dan ikzelf of de andere .
Bij mij levelde al mijn characters netjes mee en ze waren aan het einde ook allemaal mijn level, ook al had ik ze maar 1 keer mee genomen voor hun companion quest.
Anoniem: 91397 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:12:
Uitgespeeld en kan niet anders zeggen dan: Wat een teleurstelling.spoiler:Het verhaal is niet af, ik zou de bergen in gaan trekken en lang en gelukkig mee gaan leven met Isabella of hoe ze heet... terwijl ik met die elf chick had aangepapt (alleen in begin heel even met Isabella). Verhaal uit deel 1 is totaal niet verder opgepakt met Morigan en Flemeth.
spoiler:
Het is volgens mij een bug die ervoor zorgt dat altijd Isabella genoemd word, als je bijvoorbeeld subtitles aan hebt staan zie je wel gewoon staan "And he went with Merrill into the mountains. (zoiets)" ookal word Isabella genoemd. Best een blunder 

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Begin ook nogal teleurgesteld te raken.. companions boeien niet zo.. zelfs als je ze gaat sarren (voor zover mogelijk) heeft het niet echt heel veel invloed lijkt het. En steeds maar weer dezelfde plekken bezoeken.. en mis het free roamen buiten steden. Nog meer mensen trouwens die bij dialogen maar gewoon op esc rammen voor volgende optie in gesprek? 

[Voor 17% gewijzigd door Poekie McPurrr op 22-03-2011 19:47]
Le Meow
35 uur, uitgespeeld, beetje kort, zelfs met een hele hoop sidequests. In tegenstelling tot anderen vond ik het einde best wel tof. De keuze die je moet maken tegen het einde vond ik er niet eentje die ik zonder nadenken kon nemen. Meredith vond ik een heerlijk karakter om tegen te komen en was dat helemaal aan het einde nou
spoiler:
. Gespeeld als female mage. Over een tijdje ga ik weleens met een tweede aan de slag. Ik kan dat niet, meteen weer opnieuw beginnen als ik 'm net uitgespeeld heb.Leliana
spoiler:
Yup dat was haar, je bent haar als het goed is al een keer eerder als messenger tegen gekomen
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
H3llSiNG schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:00:
spoiler:Yup dat was haar, je bent haar als het goed is al een keer eerder als messenger tegen gekomen
spoiler:
Dat is alleen wanneer je de beschikking hebt over de DLC 'The Exiled Prince', though. 

Ondertussen DA2 uitgespeeld...waar ik tijdens het begin nog wel enigszins positief was, is dat ondertussen omgeslagen in teleurstelling.
Zoals eerder genoemd zijn veel quests eentonig, zowel qua objective als gebruikte omgeving, het recyclen van de omgevingen haalde bij mij echt elke motivatie weg na act 1 om verder te spelen. Vond het verhaal ook totaal niet boeiend, ik werd er niet ingezogen en het einde vond ik ook echt waardeloos. Er zitten allemaal losse draden in het verhaal die er zonder duidelijke reden in zitten.
Dit deel kan zich qua niks meten aan deel 1, alleen mss qua graphics en muziek.
Zoals eerder genoemd zijn veel quests eentonig, zowel qua objective als gebruikte omgeving, het recyclen van de omgevingen haalde bij mij echt elke motivatie weg na act 1 om verder te spelen. Vond het verhaal ook totaal niet boeiend, ik werd er niet ingezogen en het einde vond ik ook echt waardeloos. Er zitten allemaal losse draden in het verhaal die er zonder duidelijke reden in zitten.
Dit deel kan zich qua niks meten aan deel 1, alleen mss qua graphics en muziek.
Stond grappig stripje op CAD-Comic.comPoekie McPurrr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:46:
Begin ook nogal teleurgesteld te raken.. companions boeien niet zo.. zelfs als je ze gaat sarren (voor zover mogelijk) heeft het niet echt heel veel invloed lijkt het. En steeds maar weer dezelfde plekken bezoeken.. en mis het free roamen buiten steden. Nog meer mensen trouwens die bij dialogen maar gewoon op esc rammen voor volgende optie in gesprek?
spoiler:
Ik moet zeggen dat ik het eind gevecht een stuk makkelijker vond dan het gevecht met de High Dragon.
Ongeveer 35 uur over gedaan en van begin tot eind genoten. Vond het een beetje jammer toen het voorbij was.
Is er misschien al bekend wanneer ze de dlc achievements gaan repareren?
JorisTheWise schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:51:
spoiler:Ik moet zeggen dat ik het eind gevecht een stuk makkelijker vond dan het gevecht met de High Dragon.
Ongeveer 35 uur over gedaan en van begin tot eind genoten. Vond het een beetje jammer toen het voorbij was.
Is er misschien al bekend wanneer ze de dlc achievements gaan repareren?
spoiler:
Ik had precies het zelfde, ik heb in de eindgevechten niet eens potions nodig gehad. Er lopen gewoon teveel poppetjes rond om het een uitdaging te maken. De meeste vrijande negeerde gewoon al mijn units. Mischien was ik ook gewoon wat aan de sterke kant want ik kon met mijn warrior gewoon 1-on-1 tegen een pride demon vechten zonder potions
Weet iemand of er een limiet zit op het defence percentage. Ik zit nu met een rogue op een defence van 80% en is niet gek veel meer gestegen.
Ik vond het tegenvallen hard meevallen eigenlijk. Ik ha dan al het gekrakeel verwacht dat het echt een schaamteloze crappy consoleport zou zijn, maar het is best een geslaagde schaamteloze consoleport.
De gigantische hoeveelheid relschopperij viel me wel een beetje tegen. DHL-quests zijn natuurlijk niet bepaald spannend maar dit spel is ene soort Diablo met verhaal qua hoeveelheid relschopperij. Dat hoeft van mij ook weer niet persé. Desondanks, en ondanks de herhaling van bepaalde environments wel goed bevallen, een vrij sterk verhaal en sommige van de NPCs waren wel degelijk interessant. Wel jammer dat je door iemand niet compleet af te zeiken ineens ermee in bed landt - ik wou niet batsen, ik wou gewoon die handige Friend ability behouden
De gigantische hoeveelheid relschopperij viel me wel een beetje tegen. DHL-quests zijn natuurlijk niet bepaald spannend maar dit spel is ene soort Diablo met verhaal qua hoeveelheid relschopperij. Dat hoeft van mij ook weer niet persé. Desondanks, en ondanks de herhaling van bepaalde environments wel goed bevallen, een vrij sterk verhaal en sommige van de NPCs waren wel degelijk interessant. Wel jammer dat je door iemand niet compleet af te zeiken ineens ermee in bed landt - ik wou niet batsen, ik wou gewoon die handige Friend ability behouden

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Mjah ik vond DA2 ook erg leuk totdat ik DA:O gespeeld had toen viel DA2 ineens in het niets op een hoop belangrijke punten. Natuurlijk zijn er dingen in DA2 die beter zijn dan in DA:O maar ik kan me goed voorstellen dat DA2 een dikke tegenvaller is als je op een waardige opvolger zat te wachten voor DA:O.KnetterGek schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:05:
Ik vond het tegenvallen hard meevallen eigenlijk. Ik ha dan al het gekrakeel verwacht dat het echt een schaamteloze crappy consoleport zou zijn, maar het is best een geslaagde schaamteloze consoleport.
Ik ben juist DA:O aan het spelen omdat ik wilde zien wat er nou zo tegenviel voor zoveel mensen, ik zie DA2 nu meer als een voorafje en DA:O als hoofdgerecht

Als je door de bomen het bos niet meer ziet qua extra items etc... bioware heeft overzichten van welke items er zijn, hoe je ze unlockt, en je kan zien welke je al heb....
hier zie je welke items er zijn en hoe je ze unlockt
en hier zie je een overzicht van alle items die jij al heb unlocked (inloggen met EA en/of Bioware account)
blijkt dat je 3 items krijgt voor het 'liken' van DA2 op facebook....
die 2e link stond overigens ook al in de SP, maar beter dubbel dan niet he
en hier zie je een overzicht van alle items die jij al heb unlocked (inloggen met EA en/of Bioware account)
die 2e link stond overigens ook al in de SP, maar beter dubbel dan niet he

[Voor 17% gewijzigd door KingKoning op 26-03-2011 15:41]
Die lijst is niet eens compleet, de items van Dragon Age Legends ontbreken namelijk. Verder krijg je die drie items waar je het over hebt niet meer via facebook, dat was deel van een actie (voor de release) waarbij er in een bepaalde tijd zoveel mensen iets moesten liken. Als er dan een bepaald aantal werd gehaald zou iedereen die items krijgen, het enige wat je nu er voor hoeft te doen is inloggen op je EA account.KingKoning schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:33:
Als je door de bomen het bos niet meer ziet qua extra items etc... bioware heeft overzichten van welke items er zijn, hoe je ze unlockt, en je kan zien welke je al heb....
GeForce/ION Driver v267.24
This is a beta driver release from the Release 265 family of drivers (versions 265.xx to 269.xx).
This driver package supports GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, 400, and 500-series desktop GPUs as well as ION desktop GPUs.
New in Release 267.24
Adds SLI support for Homefront.
Improves compatibility with Dragon Age II.
Fixes an issue where the NVIDIA control panel may not be accessible via the Windows desktop.
Other
Installs HD Audio driver version 1.1.13.1
Installs PhysX System Software to version 9.10.0514
http://www.nvidia.co.uk/o...67.24-beta-driver-uk.html
This is a beta driver release from the Release 265 family of drivers (versions 265.xx to 269.xx).
This driver package supports GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, 400, and 500-series desktop GPUs as well as ION desktop GPUs.
New in Release 267.24
Adds SLI support for Homefront.
Improves compatibility with Dragon Age II.
Fixes an issue where the NVIDIA control panel may not be accessible via the Windows desktop.
Other
Installs HD Audio driver version 1.1.13.1
Installs PhysX System Software to version 9.10.0514
http://www.nvidia.co.uk/o...67.24-beta-driver-uk.html
Anoniem: 104511
Zojuist DA2 uitgespeeld. Het is haast oneerlijk om het met deel 1 te vergelijken, maar aangezien het toch om een vervolg gaat is dat eigenlijk onvermijdelijk. Als losstaand spel heb ik er zeker van genoten, alleen blijft het toch hinderlijk dat alles zo ontzettend versimpeld is. Op zich vond ik de gevechten op deze manier heel leuk, alleen op een gegeven moment werd het toch steeds meer van hetzelfde, idem met de omgevingen.
Verder is het ook zo dat je naar mijn mening iets te veel aan het handje wordt meegenomen, er mag van mij best wel wat zoek- puzzel- en kieswerk aan te pas komen. Ook miste ik overigens heel erg de connectie met m'n DA:O karakter en zijn keuzes, ik had het hele spel + uitbreidingen op een mijns insziens erg puike manier afgerond, alleen ik heb er nagenoeg niks van terug gezien.
Maargoed, al met al een prima game hoor, alleen of het verstandig is geweest om het zo als sequel te promoten is nog maar de vraag.
Verder is het ook zo dat je naar mijn mening iets te veel aan het handje wordt meegenomen, er mag van mij best wel wat zoek- puzzel- en kieswerk aan te pas komen. Ook miste ik overigens heel erg de connectie met m'n DA:O karakter en zijn keuzes, ik had het hele spel + uitbreidingen op een mijns insziens erg puike manier afgerond, alleen ik heb er nagenoeg niks van terug gezien.
Maargoed, al met al een prima game hoor, alleen of het verstandig is geweest om het zo als sequel te promoten is nog maar de vraag.
Zo zitten er ook een paar ernstige plotholes in het spel met betrekking op je keuzes in Origins:Anoniem: 104511 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:25:
Zojuist DA2 uitgespeeld. Het is haast oneerlijk om het met deel 1 te vergelijken, maar aangezien het toch om een vervolg gaat is dat eigenlijk onvermijdelijk. Als losstaand spel heb ik er zeker van genoten, alleen blijft het toch hinderlijk dat alles zo ontzettend versimpeld is. Op zich vond ik de gevechten op deze manier heel leuk, alleen op een gegeven moment werd het toch steeds meer van hetzelfde, idem met de omgevingen.
spoiler:
Ik heb in ieder geval het gevoel dat eigenlijk je keuzes helemaal niet belangrijk zijn.Als Leliana of Anders dood zijn zullen ze nog steeds aanwezig zijn.
Die plothole bestond binnen Baldur's Gate 1 en 2 ook al. (Met andere characters natuurlijk
)

[Voor 80% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2011 09:19]
Destijds minder opgevallen, waarschijnlijk omdat er gewoon zo veel verhaal was dat je erin verzoop. Als een verhaal dan maar 15-16 uur duurt dan valt elk klein dingetje al op.Katsunami schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:17:
Die plothole bestond binnen Baldur's Gate 1 en 2 ook al. (Met andere characters natuurlijk)
Anoniem: 236827
Ik ben bezig met een walkthrough als Female Mage op Nightmare.
AoE werkt niet zo goed op Nightmare, dus ik selecteer mijn abilities nauwkeurig, zodat ik de beste single target damage en crowd control heb. (Horror, Melee stun, Shields, etc.) Als tank(s) had ik 2x een 2hander Warrior met wat defensieve passive abilities. Als backup heb ik Aveline nog als echte tank.
Reden voor de 2hander tank(s) is, dat mijn mages overrun worden, als er adds van alle kanten komen en m'n tank het niet allemaal op tijd kan verzamelen. Door de 2 'tanks' kan ik ze allebei een kant opsturen, waar ze inrennen en de threat overpakken. Dan doen ze ook goede damage en lukt het me om alles te nuken, voordat healing / health een probleem wordt.
Dit werkt tot nu toe goed en veel beter dan m'n 1 tank / 3 dps setup (1 met wat healing) en al helemaal beter dan een 1 tank / 2 dps / 1 fulltime healing setup. Daardoor kom je dps tekort en word je binnen de kortste keren gezergd door vijanden.
Nu ben ik alleen 1 van m'n 2 tanks kwijt en moet ik het toch met Aveline doen. Gaat op zich ook nog wel, alleen wel jammer, omdat het net zo goed ging.
Classcombo's zijn bijna wel noodzakelijk op Nightmare, mede door het feit dat alles echt snel dood moet, omdat er anders niet meer tegenop te vechten valt.
Ik vind het een heerlijk spel, ook al word je inderdaad flink aan de hand genomen qua quests. Ik zie het gewoon als een nieuw spel, niet als opvolger. Doe je dat, dan heb je er enorm veel plezier aan.
AoE werkt niet zo goed op Nightmare, dus ik selecteer mijn abilities nauwkeurig, zodat ik de beste single target damage en crowd control heb. (Horror, Melee stun, Shields, etc.) Als tank(s) had ik 2x een 2hander Warrior met wat defensieve passive abilities. Als backup heb ik Aveline nog als echte tank.
Reden voor de 2hander tank(s) is, dat mijn mages overrun worden, als er adds van alle kanten komen en m'n tank het niet allemaal op tijd kan verzamelen. Door de 2 'tanks' kan ik ze allebei een kant opsturen, waar ze inrennen en de threat overpakken. Dan doen ze ook goede damage en lukt het me om alles te nuken, voordat healing / health een probleem wordt.
Dit werkt tot nu toe goed en veel beter dan m'n 1 tank / 3 dps setup (1 met wat healing) en al helemaal beter dan een 1 tank / 2 dps / 1 fulltime healing setup. Daardoor kom je dps tekort en word je binnen de kortste keren gezergd door vijanden.
Nu ben ik alleen 1 van m'n 2 tanks kwijt en moet ik het toch met Aveline doen. Gaat op zich ook nog wel, alleen wel jammer, omdat het net zo goed ging.
Classcombo's zijn bijna wel noodzakelijk op Nightmare, mede door het feit dat alles echt snel dood moet, omdat er anders niet meer tegenop te vechten valt.
Ik vind het een heerlijk spel, ook al word je inderdaad flink aan de hand genomen qua quests. Ik zie het gewoon als een nieuw spel, niet als opvolger. Doe je dat, dan heb je er enorm veel plezier aan.
Dat doe ik ook, de game zien als een nieuw spel, of als een soort spin-off. Dan weet hij me aardig te bekoren.
Maar nu, zo ergens halverwege mn 1e PT, begin ik me toch wel behoorlijk te irriteren aan die herhalende omgevingen. In DA1 had ik echt het gevoel in een grote wereld rond te lopen. In DA2 heb ik het gevoel alsof ik in en rond een provinciestadje loop en elke keer weer terug kom op dezelfde plek. Vooral grotten en dergelijke en bepaalde warehouses zijn elke keer hetzelfde... Ik kan me daar best wel behoorlijk aan irriteren. Dan had ik liever dat de game een half jaartje later uit was gekomen en dat het gevoel wat meer episch zou zijn....
Leuke game, daar niet van, maar ik mis gewoon een beetje dat epische gevoel wat ik bij DA1 had...
Maar nu, zo ergens halverwege mn 1e PT, begin ik me toch wel behoorlijk te irriteren aan die herhalende omgevingen. In DA1 had ik echt het gevoel in een grote wereld rond te lopen. In DA2 heb ik het gevoel alsof ik in en rond een provinciestadje loop en elke keer weer terug kom op dezelfde plek. Vooral grotten en dergelijke en bepaalde warehouses zijn elke keer hetzelfde... Ik kan me daar best wel behoorlijk aan irriteren. Dan had ik liever dat de game een half jaartje later uit was gekomen en dat het gevoel wat meer episch zou zijn....
Leuke game, daar niet van, maar ik mis gewoon een beetje dat epische gevoel wat ik bij DA1 had...
Nou weet je wat het is. Ik en een maat van mij hadden ook DA:O + plus alle uitbreidingen gespeeld en wij hadden allebei een net wat ander einde in deel 2 door de keuzes die we gemaakt hadden in DA:O. Maar als je ze niet vergelijkt met iemand anders zou je die effecten van DA:O niet zo erg opvallen denk ik.g0tanks schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:39:
[...]
Zo zitten er ook een paar ernstige plotholes in het spel met betrekking op je keuzes in Origins:spoiler:Ik heb in ieder geval het gevoel dat eigenlijk je keuzes helemaal niet belangrijk zijn.Als Leliana of Anders dood zijn zullen ze nog steeds aanwezig zijn.