• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 20:15
g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Je kan hem niet aan je winkelwagen toevoegen omdat erbij staat dat het uitverkocht is. ;)
Vage is dat ik de sig editie heb besteld op 8 februari bij Gamemania en dat ik net een sms kreeg dat ik hem vanaf vandaag kon komen ophalen. Zal er zo vanuit mijn werk even langs sjouwen en hem oppikken kijken of ik hem ook daadwerkelijk ga krijgen.

Aangezien dit geen officiele reseller is, is de kans er wel dat ik de preorder items niet krijg maar dat zie ik vanzelf wel.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03 20:36
Omg, ik had nog geen reviews gelezen, maar lees nu heel ff de laatste pagina van deze topic door. Ze hebben dezelfde shit uitgehaald als met ME2 begrijp ik alleen dan erger... Hmmm dat wordt dus nog ff niet kopen maar eerst 'testen'

Rot toch op met die zooi 'toegankelijk' proberen te maken voor de massa. De massa gaat wel tennissen op de Wii. Wilde weer eens gaan gamen door deze game, nu heb ik daar niet zoveel zin meer in.

Misschien maar NWN2 oppakken ;)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb 12game nog een keer gemaild om wat meer duidelijkheid te krijgen naar aanleiding van:
g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:04:
Het stomme is dat volgens BioWare's Christ Priestly er helemaal geen tekort zou moeten zijn:

[...]
Het antwoord:
Geachte Ton,

Bedankt voor uw email. BioWare zal de schuld ook niet openlijk op zich nemen. Bovendien zou er een verschil kunnen zijn tussen de Amerikaanse situatie en de Europese situatie.

Wij zijn ook niet de enige shop die niet genoeg geleverd krijgt. Ook Bart Smit, GameMania, FreeRecordShop etc. hebben orders moeten annuleren. Voor ons is het natuurlijk ook veel eenvoudiger om gewoon de Signature Editions op te sturen, ipv deze situatie. Wij kunnen u met zekerheid zeggen dat wij op tijd, genoeg en volgens afspraak besteld hebben, maar dat deze simpelweg niet uitgeleverd worden en BioWare ieder verzoek op hulp rondom het tekort heeft geweigerd.

Wij hebben alles gedaan om zo veel mogelijk exemplaren te krijgen, maar de vooraf beloofde aantallen zijn niet geleverd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met customerservice@12game.com

Met vriendelijke groet,

Customerservice 12Game.Com
www.12game.com

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Anoniem: 335778

nemesis2212 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:10:
[...]

ik ben gewoon benieuwd wat iedereen vind. Volgens mij verwachte iedereen een kloon van deel 1 met een ander verhaal. Helaas heeft bioware hier anders over gedacht door veel aan te passen. Ik zelf hou meer van hack en slash games dan pause...skills selecteren....posities bepalen.... 1 minuut vechten....pause... etc
Dus jij zou 'klagen' als juist die elementen versterkt zouden worden. Voor veel mensen (hoofdzakelijk pc) was juist dat tactische, pauze, positie bepalen, etc. het sterke van het spel. En dat was al minder dan in oudere games. Die mensen wilden graag dat hun favoriete speltype de boventoon zou voeren, zeker omdat er vrijwel niks meer gemaakt wordt wat er op lijkt (terwijl er wel vraag naar is). Voor die mensen is DAII erg teleurstellend. Het is een beetje alsof je een FPS koopt en je schiet automatisch raak. Misschien best leuk voor sommigen, maar niet het spel wat een hoop mensen verwachtte. Hack & slash is prima maar verkoop het dan ook als zodanig. Darksiders of GoW zet je ook niet weg als rpg.

Ik persoonlijk vind het gewoon verschrikkelijk dat dingen als 'friendly fire' eruit gehaald zijn omdat sommige mensen daar niet mee om konden gaan (alsof het zo vreemd is dat een fireball niet discrimineert).

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 335778 op 09-03-2011 15:50]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

JayVee

shibby++!

Ik heb gisteren Dead Space 2 gekocht, en daar zat een key voor de "Isaac Clarke-Inspired Armor" in. Ik hoef hem niet, dus de eerste die mij een PM stuurt krijgt er eentje terug met de sleutel.

spoiler:
key begint met EVM9-NN4Z ;)

And the key goes TOOOO... g0tanks, die vandaag jarig is!

[Voor 14% gewijzigd door JayVee op 09-03-2011 16:09. Reden: key is weg!]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
shenr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:23:
Omg, ik had nog geen reviews gelezen, maar lees nu heel ff de laatste pagina van deze topic door. Ze hebben dezelfde shit uitgehaald als met ME2 begrijp ik alleen dan erger... Hmmm dat wordt dus nog ff niet kopen maar eerst 'testen'
Testen... jaja. Als DA2 je - zoals je zelf post - niets lijkt, speel het dan niet tot de prijs je meer aanstaat (over een paar maanden) of je meer reviews/commentaar hebt kunnen gelezen om een geinformeerd besluit te nemen.

Verder hoop ik dat Friendly Fire alsnog mogelijk wordt op Hard. Ik heb geen zin om op Nightmare te spelen omdat combats dan echt te lang gaan duren. Resistances/hp van de mobs worden zo hoog dat het vooral tijd gaat kosten. Leuk voor een keer maar niet iedere combat.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hmz, ik dacht eerst dat ze de high-res texture pack niet op de DVD hebben geleverd omdat het niet zou passen. Maar ik heb het net gekocht in de winkel en er is nog genoeg ruimte op de DVD om de texture pack er ook op te zetten :/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Goed nieuws: Volgens de website van Dynabyte hadden ze nog een SE liggen in twee van hun 44 filialen. Toen heb ik even gebeld naar hun filiaal in Arnhem om het zeker te weten, de verkoper wist mij te vertellen dat hij de allerlaatse in zijn handen had. Helaas is het nu te laat om het nog op te halen, dus dat wordt wachten tot morgen. *O* Wel heb ik alvast de bestelling bij 12game geannuleerd.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Chester
  • Niet online
Net klaar met installeren, wil ik het gaan spelen: release date check failed |:(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Jellinek schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Testen... jaja. Als DA2 je - zoals je zelf post - niets lijkt, speel het dan niet tot de prijs je meer aanstaat (over een paar maanden) of je meer reviews/commentaar hebt kunnen gelezen om een geinformeerd besluit te nemen.
In dit geval geef ik je gelijk. Er is een demo uit die genoeg duidelijk maakt. Voor mij is dus de bslissing gevallen dat ik hem niet koop, hoef ik geen illegale versie voor te hebben om te testen

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:20
Het zou een prima spel geweest zijn als ze er gewoon een andere naam aan hadden gegeven :D

Echter, dan zou de vraag natuurlijk naar het spel wel stuk kleiner geweest zijn, nu kopen veel mensen het puur, omdat het dragon age in de naam heeft zitten.
Nouja, sla deze maar over, ben ooit begonnen met de baldur gate serie, omdat het net anders was en echt rpg was.
Nu is het gewoon 1 van de vele aktiespelletjes geworden met goeie graphics en geluid misschien, maar zonder de diepgang, niet mijn type spel.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:46

Plekuz

available in strong mint

Chester schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:23:
Net klaar met installeren, wil ik het gaan spelen: release date check failed |:(
En dat vind je gek als het spel hier pas op 10 maart uit komt?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Deze laat ik aan mij voorbijgaan totdat de prijs is gedaald. Bij dit spel heb ik niet direct een goed gevoel. Dan zal ik het wellicht aanschaffen, om het later eens te spelen.

Dat had ik ook niet bij Mass Effect 1 en 2, omdat ik niet echt in ben voor space / SF RPG's, maar ze kregen goede reviews; ik heb ze dus voor een weggooi-prijs op de kop getikt. Zal wel zien of het de moeite waard was... ergens in 2017, als ik nog ooit de tijd krijg :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Grote kans dat je dan ook nog een complete edition kan kopen voor onder de prijs van het origineel. Ik wacht ook met DAII, het verhaal zal mij toch het spel doen spelen, net als bij Mass Effect. Maar net als bij Mass Effect zal ik altijd terug verlangen naar de combat van het eerste deel. Bij Mass Effect halen ze het originele aan de combat eruit om het te vervangen door ammo en bij Dragon Age halen ze het originele eruit om het te vervangen door buttonbashing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 21:07
Vraagje over de demo op de PS3, hebben meer mensen het probleem dat wanneer je je character kan customizen het spel helemaal niet reageert? Mn PS3 zit niet vast (kan de PS knop nog gebruiken) meer in het spel reageert de controller totaal niet. Geen zin om dalijk 50 euro voor een spel te betalen als het op mijn PS3 niet wil draaien.....

• Chester
  • Niet online
Weakling schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:24:
[...]

En dat vind je gek als het spel hier pas op 10 maart uit komt?
Ik vind het gek dat als ik een spel in de winkel koop, het niet kan spelen. Geef de winkels dan geen toestemming om het te verkopen...

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Chester schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Ik vind het gek dat als ik een spel in de winkel koop, het niet kan spelen. Geef de winkels dan geen toestemming om het te verkopen...
Volgens mij hebben ze die toestemming ook nog helemaal niet.
Gebeurd wel vaker dat een winkel ze meteen in de schappen legt zodra ze binnen komen, ook al is dat niet de bedoeling.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Kreeg vandaag een mail van bol.com dat de signature edition is verzonden, dus waarschijnlijk morgen binnen :D

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 10:01

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Een interessante review door Gamer Limit, die wel in de lijn licht van de mensen die DA:O's tactical combat wel weten te smaken.

Misschien nog wel de beste samenvatting:
At the end of the day, it’s best to completely divorce Dragon Age II from Origins: it really shares very little with it’s predecessor.
Heeft blijkbaar niets meer te maken met Dragon Age: Origins. Jammer.

[Voor 40% gewijzigd door Nick The Heazk op 10-03-2011 00:22]

Performance is a residue of good design.

• Anoniem: 111703
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De game is leuk, speelt lekker, maar komt nog niet eens dicht bij zijn voorloper qua gameplay en diepgang naar mijn mening. Jammer dat het weet een typisch sequel verhaal is, waarbij er meer is gedacht aan de $$$'s (een spel voor de massa, dus veel minder complex en diepgaand dan de eerste game) dan aan een écht vervolg op DA1.

DA1 was echt legendarisch. DA2 is daarentegen niet veel bijzonders. :)

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 07:30
Ik zat er aan te denken dit spel voor de Xbox360 te kopen maar als ik dit allemaal zo lees kan ik hem beter eerst even lenen :P.

Ik denk overigens dat het probleem tegenwoordig ook een beetje is dat elk spel gigantisch gehyped wordt en daardoor automatische goeie reviews krijgt. Als ik bijvoorbeeld naar gamespot kijk dan lijkt het wel alsof men gewoon bang is om games lager als een 8 te geven. Als ik de reviews zo lees van de users dan zou het spel meer een 6 - 7 moeten hebben van niet geweldig maar gewoon vermakelijk ipv van 8 - 10 voor zeer goed/meesterwerk.

Zal verder niet inhoudelijk op de game ingaan omdat ik deze (op de demo na) nog niet gespeeld heb.

• Chester
  • Niet online
Damn, dat high-res texture pack gebruiken scheelt best veel :D

Uit:

Aan:

• EvilCookie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11-2020
Leuk als onderbreking van SC2, gister een da-s opgepikt. Geen integratie vanochtend van de gister geregistreerde extra's. Wel eens beter geweest, fail voor bioware social.

• amtreble
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb Dragon Age 2 nu op de PC en op de Xbox 360 gespeeld en ik vind dat het op de PC vele male beter en prettiger speelt. Op de Xbox is het echt een Hack 'n Slash geworden en dat vind ik wel stuk minder leuk. Ik heb deel 1 uitgespeeld op de PC maar niet op de xbox. Volgens mij is Deel 2 wel beter geworden ten opzichte van de besturing van deel 1 op de xbox.

Laat maar horen of ik gelijk heb of niet.

Verder ben ik op de PC bezig met rogue en ik vind het een geweldig spel. :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57

SkyStreaker

Move on up!

Nick The Heazk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:17:
Een interessante review door Gamer Limit, die wel in de lijn licht van de mensen die DA:O's tactical combat wel weten te smaken.

Misschien nog wel de beste samenvatting:

[...]

Dus alle vragen, inclusief de belangrijkste - zeker met witch hunt in het achterhoofd - worden gewoon niet beantwoord? Schandalig!

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 17-03 16:06

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Chester schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:23:
Damn, dat high-res texture pack gebruiken scheelt best veel :D

Uit:
[afbeelding]

Aan:
[afbeelding]
je ziet het vooral links bij de muur goed, de rest zal beter te zien op je eigen pc gok ik :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:46

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mijn eerste impressie na een ~5 uur spelen is redelijk te noemen vooral het combat systeem is erg wennen, het pauzeren midden in de combat vindt ik eerder frustrerend dan nuttig. Heb nu iig mijn G110 toetsen ingesteld dat ik gewoon dmv 1 druk op de knop van char wissel zonder op pauze te drukken en dan gewoon die spells te kunnen gebruiken.

Wat ik me afvraag is of er een soort 'talent generator' voor DA2 komt/is want ik kies nu gewoon wat intressant lijkt qua abilities zonder een echt doel. De 'auto level up' knop werkt wel maar of ik daar nou goed aan doe weet ik niet. Ik wilde namelijk 1 van de karakters als healer speccen maar ik kom daar gewoon niet uit en kan ook niet echt een 'reset' knop vinden.

De 'AI' van je karakters is ook niet je van het, dat warrior vrouwtje springt overal midden in, en is ook de enige die tot nu toe dood gaat, de rest blijft gewoon lekker op afstand, Hawke is rogue bij mij en die gaat niet dood..

Moet zeggen dat de 'extreme graphics pack' wel wat toevoegt, het ziet er allemaal net wat gelikter uit en in vergelijking met de Xbox360 versie is het verschil erg goed te zien heb ook even mogen genieten van de missende autoattack.... Ben erg benieuwd hoe lang dit spel me kan boeien, ik ben niet echt een zoeker als het gaat om sidequests enzo ook de XP reward is minimaal je bent beter af als je gewoon een rits vijanden omlegt.

Gisteravond heb ik ook nog even mijn PC aangesloten op mijn 42" Samsung en dat is wel een genot, het maakt het spel net wat leuker en het was ook even om te vergelijken met de Xbox360 :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• shenr
Jellinek schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
[...]

EA verdient genoeg geld aan me hoor daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Heb genoeg spellen origineel hier liggen en in steam en in de EA download manager. Regelmatig ook gehad dat ik een spel na het uitspelen heb gekocht. Ik zie daar het kwaad niet van in, als het me bevalt dan krijgen ze mijn geld. Bij de ikea mag ik toch ook mijn spullen retour doen binnen 30 dagen als hij niet voldoet, waarom zou dat bij spellen niet moeten kunnen?

Een demo is niet altijd genoeg om te zien of een spel het waard is, soms laten ze alleen maar het beste zien, of alleen het begin. Als ik niet kon 'testen' had ik dit spel toch niet gekocht tot ie een 15E was, maar als ik nu test en hij bevalt me verdienen ze 35E. Dus laat ze maar lekker hun best doen voor hun geld.

Je moet niet denken dat iedereen die 'test' niets koopt. Had ik dat maar bij SC2 ook gedaan, had me mooi 45E bespaart...Maar ik ging op de reviews af...totaal 15 minuten in het spel gestoken.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 22:59
shenr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:06:
[...]

EA verdient genoeg geld aan me hoor daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Heb genoeg spellen origineel hier liggen en in steam en in de EA download manager. Regelmatig ook gehad dat ik een spel na het uitspelen heb gekocht. Ik zie daar het kwaad niet van in, als het me bevalt dan krijgen ze mijn geld. Bij de ikea mag ik toch ook mijn spullen retour doen binnen 30 dagen als hij niet voldoet, waarom zou dat bij spellen niet moeten kunnen?
Als je na 30 dagen het spel wel leuk vind en alsnog niet koopt heb jij wel 30 dagen van het spel genoten maar heeft de maker daar niks aan verdient. Als een product van de Ikea na 30 dagen wel voldoet heb jij het product nog steeds en Ikea heeft daar dan geld aan verdient. Slechte vergelijking.

En het feit dat je "genoeg" andere spellen wel koopt streept niet weg dat je "genoeg" andere spellen download natuurlijk.

Ik wil niet zeggen dat ik niet download maar het op deze manier proberen goed te praten is natuurlijk een beetje jammer.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:26
Maar bij de Ikea kan je toch ook na 30 zeggen dat het niet bevalt, en terugbrengen, kosteloos? Kost Ikea alleen maar geld. Ik snap wat je bedoeld, maar wat je zegt klopt niet.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mannen, ik ben geen mod hier maar kunnen jullie deze vermoeiende discussie over 'testen'/kopen ergens anders houden? Ik ben meer benieuwd naar jullie ervaringen aangezien het spel nu voor iedereen beschikbaar is!

• KingKoning
  • Laatst online: 21:11
Ligt het aan mij of is de release date morgen pas???

Ik zie hier meerdere mensen 10 maart zeggen?

• shenr
Ja sorry, niet de plek voor deze discussie. Het is alleen dat ik teleurgesteld ben in DA2 en ik heb het nog niet eens gespeeld. Had er zoveel verwachtingen van na DA:O.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Officiëel is de release date voor Europa 11 maart, maar heel veel winkels hebben 10 maart staan.

• Chester
  • Niet online
Volgens de release date check is het 10 maart.

Anoniem: 335778

De release date is 10 maart 0.00, stond zo op steam en ik neem dan maar aan dat het ook voor winkelproducten geldt. Net toch maar gekocht, ookal vond ik de demo maar zeer matig en de beschrijvingen onheilspellend, maar had ook nog veel te veel vvv-bonnen liggen ;). Zal mijn ervaring er mee posten.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03 08:08

D-rez

dexels

volgens steam hier op m'n werk kan ik em installeren, dus ik hoop ik dat ik ze ook kan spelen (nee niet pre-loaden). Hoewel het mij niet uit maakt, ben toch nog met DA:O bezig momenteel.

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 17-03 16:06

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 335778 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:54:
De release date is 10 maart 0.00, stond zo op steam en ik neem dan maar aan dat het ook voor winkelproducten geldt. Net toch maar gekocht, ookal vond ik de demo maar zeer matig en de beschrijvingen onheilspellend, maar had ook nog veel te veel vvv-bonnen liggen ;). Zal mijn ervaring er mee posten.
daar is een game als dit altijd wel voor te halen. VVV bonnen krijgen is ook zo :') geef dan zo'n mm card ofzo.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-03 20:44
Anoniem: 335778 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:54:
download ftw :) had hem 3 dagen geleden al. misschien als die leuk is daarna orgineel kopen

• KingKoning
beetje semi-off-topic:

Lees net op Iphoneclub dat de Facebook game Dragon Age Legends ook naar Iphone/Ipad komt....

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 20:45
Ik vind het spel maar weinig diepgang hebben. Ik merk het vooral dat het mij niet zoveel uitmaakt wat de consequenties van mijn acties zijn. Herkennen jullie het dat je lang moet nadenken over wat je antwoordt om een beslissing te maken? Of dat je de vorige savegame laden om anders te beslissen? Dat gevoel mis ik.

De companions hebben ook nauwelijks een introductie dus het kan me ook niet zoveel schelen of ze positief of negatief tegenover mij zijn. Jammer. Ook zijn hier en daar wat omschrijvingen met een lap tekst over bijv de stad waar je bent, maar zonder gevoel erbij is het al snel tl;dr.

De items zijn niet boeiend meer aangezien ze alleen op jezelf van toepassing zijn. De reden dat spellen als Diablo zo lang populair bleven is omdat je items kon winnen. Het kiezen van wat je draagt gaat te makkelijk! (namelijk, is het beter dan wat je aanhebt, zo nee, gelijk weg ermee). Ik heb tot nu toe nog niks in mijn stash bewaard.

Ik denk dat ik dit spel slechts één keer ga uitspelen, omdat replayability is hier waarschijnlijk geen sprake van. De actie is overigens wel erg goed, aardig lastig soms, maar met de bovengenoemde minpunten heb ik helaas het gevoel alsof ik een domme console-spel aan het spelen ben.

• Nieroth
prutser001 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:26:
Mijn eerste impressie na een ~5 uur spelen is redelijk te noemen vooral het combat systeem is erg wennen, het pauzeren midden in de combat vindt ik eerder frustrerend dan nuttig. Heb nu iig mijn G110 toetsen ingesteld dat ik gewoon dmv 1 druk op de knop van char wissel zonder op pauze te drukken en dan gewoon die spells te kunnen gebruiken.

Wat ik me afvraag is of er een soort 'talent generator' voor DA2 komt/is want ik kies nu gewoon wat intressant lijkt qua abilities zonder een echt doel. De 'auto level up' knop werkt wel maar of ik daar nou goed aan doe weet ik niet. Ik wilde namelijk 1 van de karakters als healer speccen maar ik kom daar gewoon niet uit en kan ook niet echt een 'reset' knop vinden.

De 'AI' van je karakters is ook niet je van het, dat warrior vrouwtje springt overal midden in, en is ook de enige die tot nu toe dood gaat, de rest blijft gewoon lekker op afstand, Hawke is rogue bij mij en die gaat niet dood..

Moet zeggen dat de 'extreme graphics pack' wel wat toevoegt, het ziet er allemaal net wat gelikter uit en in vergelijking met de Xbox360 versie is het verschil erg goed te zien heb ook even mogen genieten van de missende autoattack.... Ben erg benieuwd hoe lang dit spel me kan boeien, ik ben niet echt een zoeker als het gaat om sidequests enzo ook de XP reward is minimaal je bent beter af als je gewoon een rits vijanden omlegt.

Gisteravond heb ik ook nog even mijn PC aangesloten op mijn 42" Samsung en dat is wel een genot, het maakt het spel net wat leuker en het was ook even om te vergelijken met de Xbox360 :P
In deel 1 kon je met de F1 t/m F4 knoppen snel wisselen van je char, geen idee of dat nu ook nog zo is eigenlijk.
Dat je warrior overal midden in springt is waarschijnlijk omdat ze in de tactics op tank/aggressive staat, rogue's en mages staan standaard op ranged of cautious ingesteld, dus dat klopt wel. Kan je gewoon zelf naar wens aanpassen.
Als healer gebruik ik Anders, gewoon zoveel mogelijk buffs en de heal opties levelen(staan in 1 tree, weet niet zo uit m'n hoofd hoe die heet, maar die met het groene heal kruisje erin) en bij zijn eigen specialiteit tree staan ook nog een aantal handige healing skills. (die rechtsonder is dat)
Voor sidequests krijg je niet altijd de meeste xp, maar je komt door die quests wel veel meer vijanden tegen, waardoor je wel weer meer xp krijgt + de rewards en dingen die je vind tijdens het doen van die quests.
Je moet geloof ik 50 silver hebben om je main quest te vervolgen in kirkwall/hightown, ik heb alle sidequests daarvoor gedaan en had inmiddels rond de 30 gold al. Side quests doen levert zeker wel wat op. :)

• Katsunami
  • Niet online
Nick The Heazk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:17:
Dan zou het dus hoogstens een "namesake" zijn, afspelend in dezelfde wereld en tijd, maar wel als compleet ander spel. Net zoals Baldur's Gate: Dark Alliance destijds. Dat had ook -niks- te maken met de originele Baldur's Gate spellen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Katsunami schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Dan zou het dus hoogstens een "namesake" zijn, afspelend in dezelfde wereld en tijd, maar wel als compleet ander spel. Net zoals Baldur's Gate: Dark Alliance destijds. Dat had ook -niks- te maken met de originele Baldur's Gate spellen.
Lijkt het wel op, gaat het voor mij niet worden.

Trouwnes ; Katsunami ; pakketje nog ontvangen?

• Katsunami
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:18:
Trouwnes ; Katsunami ; pakketje nog ontvangen?
Ben ik je dat vergeten door te geven? Verdraaid :X

Ja, is prima aangekomen. Bedankt voor de moeite.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:17:
Goed nieuws: Volgens de website van Dynabyte hadden ze nog een SE liggen in twee van hun 44 filialen. Toen heb ik even gebeld naar hun filiaal in Arnhem om het zeker te weten, de verkoper wist mij te vertellen dat hij de allerlaatse in zijn handen had. Helaas is het nu te laat om het nog op te halen, dus dat wordt wachten tot morgen. *O* Wel heb ik alvast de bestelling bij 12game geannuleerd.
Great succes: Net opgehaald en nu aan het installeren. Ik snap alleen niet waarom hij by default in D:\games\Dragon Age 2 wordt geïnstalleerd. 8)7

Anoniem: 398461

Tot nu toe bevalt het spel me enorm. Reeds 30uur playtime opzitten. (tor download + spel gisteren gekocht)

Over de mensen die zeggen dat het niet uitmaakt hoe characters tegen over je staan: naarmaten je verder zit (na een 5 uur spelen) verranderd er wel een deel. Er komt een boel meer story rond de characters.

As for items: je hebt nog steeds een 5tal items die je kan zoeken over heel de wereld die uitsluitend passen voor een bepaald character.

Anyway, ja het is niet zoals DO:A maar het blijft een goed spel (imo).
Vooral als je van een niets actievere combat RPG houd.
Het is nog steeds mogelijk om het zeer tactisch te spelen, mijn eerste char (mage, entropy - spirit) was een heel andere speelwijze dan de huidige 2h warrior met berserker specialisation.

All in all vind ik het een prachtgame.

• D-rez

D-rez

dexels

Gister ff DA2 getest, maar hij speelt stukken minder soepel dan de demo bij mij :?
Bij de demo haalde ik een deftige FPS en draaide alles soepel en vlot, nu hapert het beeld enorm. :'(

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:21
Je teamgenoten hebben wel sidequests die voor meer diepte zorgt. Die staan in je questlog aangegeven, maar niet op je map wanneer je die opent. De meeste van hun quests zijn wel cool om te doen.

spoiler:
wanneer je met andere characters praat in hun eigen huis, dan kan je ze versieren. Ik heb met Anders gekust (als man zijnde) omdat mijn vriendin dat leuk vond :X

• amtreble
Nu al een tijdje bezig met Dragon Age 2 , denk rond de 25 uur en ik had mijn save game van Dragon Age: Origins geïmporteerd en ik had een goed einde met dat koning gedoe iedereen bleef leven etc, maarja mijn vraag aan jullie is.

Zijn jullie al dingen tegen gekomen in Dragon Age 2 waar je in het spel hoort over jouw savegame van Dragon Age: Origins?

Ik ben al aardig lang bezig maar ik ben maar 2 kleine dingetjes tegen gekomen van het gevolg van mijn geïmporteerde savegame en dat waren maar hele kleine dingen zoals een referentie van dat een Gray Warden alles gered had.

Ik dacht dat het importeren meer effect zou hebben of misschien moet dat nog komen.

• ArgantosNL
  • Laatst online: 31-03 15:44
ik heb gisteravond de heletijd gehad dat hij geen verbinding kon maken met de dragon age server.
Hebben meer mensen hier last van gehad, zelfs toen ik de firewall had uit gezet.
Moet ik misschien een poort open gooien op de router?

Heb je van die leuke items kun je ze niet downloaden omdat je geen verbinding kan maken met de server 8)7

Anoniem: 312027

Ik moet zeggen als ik DA2 los van DA:O bekijk is het gewoon een goede rpg met een sterk verhaal. Het gebeurt zelden dat ik een game op de eerste dag dat ik hem heb direct 15+ uur speel maar DA:O kon dat destijds en met DA2 is me hetzelfde gebeurt. (Jammer dat ik vandaag weer moest werken) Moet erook bij zeggen dat het voor mij aanvoelt of dat de meeste side quest wel wat met het verhaal te maken hebben.

amtreble schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:05:
Nu al een tijdje bezig met Dragon Age 2 , denk rond de 25 uur en ik had mijn save game van Dragon Age: Origins geïmporteerd en ik had een goed einde met dat koning gedoe iedereen bleef leven etc, maarja mijn vraag aan jullie is.

Zijn jullie al dingen tegen gekomen in Dragon Age 2 waar je in het spel hoort over jouw savegame van Dragon Age: Origins?

Ik ben al aardig lang bezig maar ik ben maar 2 kleine dingetjes tegen gekomen van het gevolg van mijn geïmporteerde savegame en dat waren maar hele kleine dingen zoals een referentie van dat een Gray Warden alles gered had.

Ik dacht dat het importeren meer effect zou hebben of misschien moet dat nog komen.
Meeste van de verwijzingen zijn heel subtiel zoals een paar mensen die naar de king/queen verwijzen. Of de kat van Anders. Moet wel zeggen had 1 encounter die direct te maken had met een keuze die ik in origins gemaakt had met de werewolfs en dalish.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 312027 op 11-03-2011 10:47]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ArgantosNL schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:11:
ik heb gisteravond de heletijd gehad dat hij geen verbinding kon maken met de dragon age server.
Hebben meer mensen hier last van gehad, zelfs toen ik de firewall had uit gezet.
Moet ik misschien een poort open gooien op de router?
Zou zo maar kunnen dat een poortje dicht staat of zo. Ik heb gister geen enkel probleem gehad met het installeren, unlocken van extra's en spelen van DA2.
amtreble schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:05:
Hmm. Ik was van plan om een tweede playthrough te gebruiken om mijn rogue uit DA:O op DA2 los te laten, maar zo te horen merk je daar weinig van. Begint je karakter wel op het level waar je in DA:O gestopt bent of sta je weer op level 1?

Nou ja, mijn eerste drie uur DA2 er op zitten. Voel me nog niet echt betrokken bij de karakters en het verhaal. Vind ook de vereenvoudiging op een aantal punten erg jammer. Maar: combat loopt een stuk soepeler. Waar ik met DA:O nog al eens had dat een teamlid een opdracht niet uitvoerde, heb ik vooralsnog het gevoel dat ze in DA2 een stuk beter reageren. Dat is dan op dit moment ook wel het enige lichtpuntje. Kan er nog niet dolenthousiast van worden, maar dat komt misschien als het verhaal echt op gang komt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Nieroth
Een band opbouwen met je allies gaat wat langzamer ja, maar ik moet zeggen dat ik inmiddels toch wel een goede band heb met een aantal van hun. Al zijn er ook nog een paar die me echt helemaal niks boeien, maar dat had ik in deel 1 ook wel.

• ArgantosNL
Ik speel meestal alleen maar met de zelfde ventjes
bij DA:O stond sten tijdens het eindgevecht ook met zijn vuisten op het veld en zijn standaard kleding :P

edit:
Wat is eigenlijk het nut van die donation box in lowtown bij die imports winkel?

[Voor 22% gewijzigd door ArgantosNL op 11-03-2011 12:04]

Anoniem: 155599

IGN: After the game is finished, do you go back through a play it again with all of the music in place?

Zur: Sure thing. I'm actually really anxious for the game right now, so I can pop it in and start playing. I'm really looking forward to see it. I know there are a few bugs that still need to be fixed. Unlike other titles from Bioware, this [score] was kind of a rush job. EA really wanted to capitalize on the success of Origins, so the game was really being pushed hard to be released now

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Jammer dat ze de killstats (sterkste vijand gedood, aantal kills, hoeveel dmg je hebt gedaan, etc.) weg hebben gehaald, dat vond ik altijd wel leuk om te zien. :p

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ArgantosNL schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:55:
Ik speel meestal alleen maar met de zelfde ventjes
bij DA:O stond sten tijdens het eindgevecht ook met zijn vuisten op het veld en zijn standaard kleding :P
Ghehe, herkenbaar. Eerste playthrough alles met Morrigan, Shale en Wynne gedaan (behalve dan in quests waar je verplicht was iemand anders mee te nemen of juist thuis te laten). Tweede playthrough, ik dacht, laat ik het eens anders doen, maar nee, al vrij snel weer hetzelfde team. Zal idd met DA2 niet veel anders worden.

• amtreble
Anoniem: 312027 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:46:
[...]

Meeste van de verwijzingen zijn heel subtiel zoals een paar mensen die naar de king/queen verwijzen. Of de kat van Anders. Moet wel zeggen had 1 encounter die direct te maken had met een keuze die ik in origins gemaakt had met de werewolfs en dalish.
Ben nu wat verder en inderdaad ik kom nu allemaal dingen tegen waarvan ik weet dat het mijn keuzes waren uit deel 1, en dat van Anders is natuurlijk ook uit vorige deel, was dat helemaal vergeten. Verder wel vet dat ik die dingen weer terug zie. :)

Het zijn kleine dingen, wel erg cool.

Edit:
Weakling schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:26:
[...]

Hmm. Ik was van plan om een tweede playthrough te gebruiken om mijn rogue uit DA:O op DA2 los te laten, maar zo te horen merk je daar weinig van. Begint je karakter wel op het level waar je in DA:O gestopt bent of sta je weer op level 1?
Het is zeker wel de moeite waard om een tweede playtrough te doen, alleen al als de tweede run als Mage doet heb je gehele andere combat en het verhaal is qua je familie in het spel is ook net iets anders. Ik vertel niet wat -- Spoilers -- ;)

[Voor 34% gewijzigd door amtreble op 11-03-2011 13:32]

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 17:42
Gister ook aan Dragon age II begonnen op de Xbox360.
Ik had op het bioware forum gelezen dat er in de retail versie van de game een auto-attack mode,
zou zitten die je naar gelieve aan en uit kon zetten in het option menu.
De gene die dit op het bioware forum had gezet was een developer, maar ik denk dat het een leugen is geweest, want ik kan nergens een auto-attack optie vinden, en de standaard attack op de 360 is nu dus button bashen op A, beetje jammer.....

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:47
KunDun schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:49:
Gister ook aan Dragon age II begonnen op de Xbox360.
Ik had op het bioware forum gelezen dat er in de retail versie van de game een auto-attack mode,
zou zitten die je naar gelieve aan en uit kon zetten in het option menu.
De gene die dit op het bioware forum had gezet was een developer, maar ik denk dat het een leugen is geweest, want ik kan nergens een auto-attack optie vinden, en de standaard attack op de 360 is nu dus button bashen op A, beetje jammer.....
Eerder in het topic stond inderdaad dat dit niet in de final versie zit en dat die belofte dus niet waar was. Vind ik persoonlijk ook erg jammer en ik hoop ook dat ze er snel een patch voor uitbrengen.

• ArgantosNL
Weakling schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:50:
[...]

Ghehe, herkenbaar. Eerste playthrough alles met Morrigan, Shale en Wynne gedaan (behalve dan in quests waar je verplicht was iemand anders mee te nemen of juist thuis te laten). Tweede playthrough, ik dacht, laat ik het eens anders doen, maar nee, al vrij snel weer hetzelfde team. Zal idd met DA2 niet veel anders worden.
ik zelf gebruikte de alistair, wynne en dat rogue grietje als archer zelf was ik tank en Alistair ook.
ik had 46% van de party damage gedaan, tegen het einde was ik vrij overpowerd bijna nooit potions nodig. misschien net een stuk of 5 a 6 bij de eindbaas omdat mijn healer dood was, zat een beetje te slapen :+

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Amras schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:06:
Eerder in het topic stond inderdaad dat dit niet in de final versie zit en dat die belofte dus niet waar was. Vind ik persoonlijk ook erg jammer en ik hoop ook dat ze er snel een patch voor uitbrengen.
http://www.eurogamer.net/...ug-fix-patch-in-the-works
"The other biggie," he added, "and this is one that frankly is a bit of a 'mare' - is the consoles have... Unfortunately it's invisible right now but there is an option for auto-attack to be turned on on the consoles so it plays in the way that Origins did where you'd pick your target and your character would continue to attack.
Oftewel: de optie is er al wel, maar onzichtbaar en alleen via een omweg aan te zetten naar ik begrijp.

Ik baalde gister avond wel even zat al dik 10 uur in de game kom ik erachter dat je een aantal van de bonus items en extra char nog apart moet downloaden voordat het werkt. Dit dus maar snel even gedaan zodat ik die content ook heb.

• KingKoning
is dat pre-order bonus? Of de bonussen van "demo uitgespeeld" en "1 miljoen demo downloads"?

moet je die ook apart downloaden? Of zien ze dat aan je EA-account oid?

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het enige wat je hoeft te downloaden van de BioWare site zijn: The Exiled Prince, Signature Edition bonus items en The Black Emporium. Voor de andere bonus items hoef je alleen in te loggen op je EA account.

• ArgantosNL
wat houd de demo in? hoelang doe je er over, ik wil dat two-handed sword wel hebben alleen als het 1 uur duurt voordat je er doorheen bent heb je sneller een beter wapen.

pre order bonussen zoals die extra charactor en die shop met die exclusive items .

• Nieroth
ArgantosNL schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:49:
wat houd de demo in? hoelang doe je er over, ik wil dat two-handed sword wel hebben alleen als het 1 uur duurt voordat je er doorheen bent heb je sneller een beter wapen.
Als je alle filmpjes en gesprekken skipt, dan ben je er toch wel met een kwartiertje doorheen denk ik.

• ArgantosNL
Nieroth schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:13:
[...]
Als je alle filmpjes en gesprekken skipt, dan ben je er toch wel met een kwartiertje doorheen denk ik.
thanks, dan is het wel waard om te doen. Alleen nog die verbindings problemen fixen dan kan ik weer verder ben nu level 6 en dat wapen is toch een hele verbetering tegenover wat ik nu heb.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb het spel nu al zo'n vijf uur gespeeld, een paar opmerkingen over combat:
- Spells doen geen friendly fire op difficulties onder Nightmare, AoE spells (fireball, cone of cold) zijn dus instant win.
- Er is weinig tactiek, gewoon Aveline alles laten tanken en het komt wel goed. Ondertussen heb ik al een paar dozijn health potions omdat ik er nog geen een heb gebruikt. Pauzeren tijdens combat is ook nog niet nodig geweest. Oftewel hack & slash.
- Positief is wel dat de bonus items niet zo heel goed zijn, al snel heb je betere gevonden, in tegenstelling tot Origins waarbij ik ze toch een tijdje heb gebruikt.
Dit alles op normal, misschien dat het op hard/nightmare moeilijker is.

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-03 18:55
Mijn grootste probleem met DAO is altijd dat ik het zo onduidelijk vind waar je heen moet. Ik zit nu in de eerste stad zeg maar maar heb geen idee hoe ik nu echt verder moet en waar ik die questen moet op pakken. Dit had ik ook heel erg met deel 1 hoewel daar de wereld map iets overzichtelijker was.

• Chester
  • Niet online
Ik heb er nu zo een 13 uur in zitten, en mij grootste ergernis is: geen uitgebreide conversaties met je teamleden ;( Voor de rest een top spel :)

• D-rez

D-rez

dexels

Demo als je alles stipt red je het wel binnen 10 minuten.

• Nieroth
Metalbuster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:16:
Mijn grootste probleem met DAO is altijd dat ik het zo onduidelijk vind waar je heen moet. Ik zit nu in de eerste stad zeg maar maar heb geen idee hoe ik nu echt verder moet en waar ik die questen moet op pakken. Dit had ik ook heel erg met deel 1 hoewel daar de wereld map iets overzichtelijker was.
In je journal kijken welke quests je hebt.
En hier op de worldmap kan je gewoon zien welke stad/plek een quest heeft door het pijltje wat erboven staat, linksbovenin staat dan welke quest er in dat gebied is.
Vind het wel vrij overzichtelijk eigenlijk.

Anoniem: 221336

Vandaag waren eindelijk de postbode en ik gelijk thuis. Na de berichten hier toch vol spanning de enveloppe opengemaakt. Mijn 2 weken geleden bestelde Signature Edition bleek... een Signature Edition te zijn. En met een couponcode was dynabyte niet eens veel duurder dan 12game.

Paar uur gespeeld, kan er nog geen oordeel over geven. Ik mis mijn character uit DA:O vooral :)

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-03 09:04
Ik ga dit spel misschien wel kopen maar ik heb Dragon Age (1) nog niet gespeeld. Is het aan te raden om eerst dat deel te spelen?

En is de PC versie beter dan de xbox 360 versie door o.a. het high texture pack? Mijn videokaart is een HD5770 1GB @1000MHz (of 950MHz stabiel). Ik weet wel bijna zeker dat mijn PC hem aankan op high want hij kan de demo ook draaien.

• prutser001

prutser001

Wel irritant dat je moet switchen tussen toons om je 'vrienden' niet kwijt te raken, om de 1 of andere reden is bij mij iedereen zowat neutral had met 1 quest zelfs dat dat Dalish mage vrouwtje gewoon vijandelijk werdt......
Afhankelijk van je combinatie lopen ze constant op elkaar te zeiken, pak ik Alverine (oid) mee dan is het allemaal weer vriendelijk.

Het tweede dat me opvalt is dat Hawke vooruit loopt kwa level op de andere, de meeste zijn lvl 10, 2 lvl 13 en Hawke is lvl 15... snap niet waarom... Ook de wapens varieren enorm 2 daggers verder en ineens gaan m'n daggers van 5dmg naar 20 naar 45. Of ik doe iets fout?

Ik zit nu in het 2de deel van het verhaal (en 3 jaar verder) en ik zie weinig veranderen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Nieroth
Trokken schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:36:
Ik ga dit spel misschien wel kopen maar ik heb Dragon Age (1) nog niet gespeeld. Is het aan te raden om eerst dat deel te spelen?

En is de PC versie beter dan de xbox 360 versie door o.a. het high texture pack? Mijn videokaart is een HD5770 1GB @1000MHz (of 950MHz stabiel). Ik weet wel bijna zeker dat mijn PC hem aankan op high want hij kan de demo ook draaien.
Ik zou hem wel voor de pc halen dan ja. Niet alleen om de grafics, maar ook om de auto attack in de (naar mijn mening) fijnere besturing.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-03 14:25
Haha de eerste 13 seconden van dit filmpje :F

YouTube: BioWare Presents: The State of the Game Industry

God does not play dice

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:47
Echt kansloos inderdaad. Dragon Age 3 met one-hit-win button?

Zelfs Hitler is not amused: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ep_OTLZOQsU&feature=related]

• Chester
  • Niet online

High texture pack merk je alleen iets van wanneer je stil staat :P

• Jaapoes
  • Laatst online: 24-03 17:04
Ben ik de enige of lijkt Hawke behoorlijk veel op Christian Bale ? :)

[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][7900 XTX][Samsung 970 EVO][NZXT H7 FLOW][LG 27GL850]

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 19:56

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nu, had de game gekocht na vele trailers gezien te hebben.
Blijkt dat het niet te installeren is. Niet op laptop, niet op gewone PC.
Allebei Vista, meer dan voldoende req's. Patch update er over gezet.
Nieuwe drivers: ja, ja ja.
Krijg ik de melding: this videocard is not supported. Pfff. Right.
Website geeft aan dat er DirectX11 en game launch probs zijn.

Ik wacht nog wel een jaartje hoor, Bioware.
Neem eens wat lessen bij Blizzard. Die brengen iets uit wat in elk geval werkt....

Diablo3

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 19:23

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Deel 2 staat op zich los van deel 1, het lijkt me prima te spelen zonder deel 1 gespeeld te hebben in ieder geval. Het is dan logischerwijs wel zo dat je bepaalde aspecten uit de lore niet direct zult begrijpen, maar bij de meest belangrijke gebruiken/cultuurdingen zijn er wel conversatie-opties om te vragen waarom het ookalweer belangrijk is.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik zou je wel ten zeerste willen aanraden om deel 1 ook te spelen, desnoods speel je eerst deel 2 maar (al is het natuurlijk wel leuk om je eigen save uit deel 1 te importeren, al is het maar voor de achievement :P), dat is imo een van de beste RPG's van de afgelopen jaren. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• gillegun
  • Laatst online: 18-11-2019
ik geraak niet in lowtown by night, wel in dag, kan dus niet verder. het laadscherm als ik de stad wil binnen gaan blijft laden. speel op PS3. is dit gekend?

greets,

Gillegun

• prutser001

prutser001

Nou.. een soort van verslag over DA2 heb hem 2 keer uitgespeeld met voor zover ik kon vinden elke side quest in de 2de keer. Veel spoilers dus wees gewaarschuwd.

spoiler:
De eerste keer heb ik DA2 uitgespeeld als rogue en dat was leuk om te doen, het rare was dat Hawke ver vooruit liep ten opzichte van de rest van de groep. Opgegeven moment zaten er zo'n 4 levels tussen Hawke en Fenris derest was lager. Waar ik me een beetje aan irriteerde was dat ik die 'compagnion quest' miste dus als ik een keer bij 1 van m'n party members thuis kwam zat ik naar een onsamenhangend verhaal te luisteren de ergste was met Merril waar ik er kennelijk 6 gemist had.
Enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat geen enkel vrouwtje op me viel alleen die mafkees Anders is homo ofzo :P

Toen ben ik nogmaals gaan spelen als female mage, dit was een grotere uitdaging en om de 1 of andere reden kreeg ik nu een rogue Isabella erbij en een questreeks van haar, nog geen half uur verder lagen ze in bed... (was weer es wat anders) :) Het verhaal was op verschillende punten verschillend van de eerste keer. Aangezien ik wist dat Anders dus de hele Chantry liet exploderen..
Heb ik hem deze keer bijna helemaal genegeerd, moet wel zeggen dat Anders wel snel gecharmeerd is (Omdat ik dus de Compagnion quests niet gedaan had kreeg ik dus van die rare gesprekken)

Na een flinke rits quests en een aantal welke ik op een andere manier probeerde te eindigen wat niet lukte en zo te zien niet mogelijk is aangezien ik elke optie via savegames geprobeerd heb. Ineens worden Hawke en Merril lovers (Stomende sexscene :P ).. Fenris is ineens m'n grootste maatje terwijl toen ik als mannelijke Hawke-Rogue speelde hij me met elke poging uitkotste... Waar het opneer komt is dat het einde onmogelijk aan te passen is, ik heb werkelijk alles geprobeerd om Meredith voor het einde van het verhaal dood te krijgen.
Ook de samenzwerende mages vallen me altijd aan sommige keuzes lijken totaal geen effect te hebben ookal had ik er rekening mee gehouden in het begin. (Zoals Grace doodmaken en Karesh oid redden.. )

Ik snap best dat het spel een einde moet hebben maar dat je keuzen in het '6de' jaar gewoon werkelijk geen bal uitmaken is een beetje zwak.

DA2 was een leuk spel alleen had ik iets meer verwacht aan het einde, de achievements zoals dat je koning/viscout oid kan worden snap ik niet echt ik ben echt voor deze achievements gegaan. Misschien dat er iemand ooit een walkthrough schrijft die elke stap uitzet zodat het wel mogelijk is want ik zie het niet.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
prutser001 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:23:
Nou.. een soort van verslag over DA2 heb hem 2 keer uitgespeeld met voor zover ik kon vinden elke side quest in de 2de keer. Veel spoilers dus wees gewaarschuwd.

spoiler:
Enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat geen enkel vrouwtje op me viel alleen die mafkees Anders is homo ofzo :P
spoiler:
Iedereen die je kan romancen (Anders, Fenris, Merril en Isabela) is biseksueel. :p

Anoniem: 397905

Ik ben nu een tijdje bezig met DA II, als een opzichzelf staande game kan het ermee door. Maar er zijn wel een paar sterke minpunten waardoor ik dit spel niet zomaar aan iemand zou aanraden.

Het recyclen van omgevingen is erg goedkoop. Sommige grotten en buitenlocaties heb ik al meer dan drie keer gezien. Af en toe worden de begin -en eindlocaties omgedraaid zodat het weer wat anders aanvoelt. Wetende date er sowieso weinig variatie is qua locaties komt dit dus erg vaak voor. Daardoor voel ik mij als koper redelijk in de maling genomen.

Het combat systeem is qua stroomlijning en looks een verbetering, al vond ik in DA: O de spell combo's een stuk meer vanzelfsprekender en logischer.

De verhaallijn in DA II is... Ja wat is het eigenlijk?

Tot zover DA II als een op zichzelf staande game. Het wordt pas dramatisch als je DA II met DA: O vergelijkt, dan merk je echt dat de kwaliteitsverhouding helemaal manko is. Qua omgevingen, die in DA: O veel weidser, gevarieerder als gevuld waren, tot de verhaallijn, die mooi werd opgebouwd en waar spanning in zat. Idem dito voor de characters, waarmee ik in DA II totaal geen - op Varric na - band mee heb op kunnen bouwen.

Ik ben dit niet gewend van Bioware en ik snap echt niet waarom men zo gigantisch is afgestapt van DA: Origins. Voor mij is het een deceptie van het niveau Deus Ex I vs Deus Ex II. :(

Anoniem: 251710

Ben nu voor de 3e keer bezig, 1e als male war, 2e als male mage.
lol als mage was het echt makkelijk, had een party gemaakt met 3 mages.
3x firestorm met 3x fireball maakt een einde aan elke groep tegenstanders.
Nu als Rogue moet ik zeggen speelt ook wel heel lekker.

Ga nu dan maar de compleet andere kant op in het verhaal
spoiler:
Wil wel eens zien wat er gebeurd als ik kies voor de templars en de relic quest op het eind ditmaal wel doe.

Vind het zeker wel een vermakelijk spel, maar snap niet waarom Bioware je nu maar laat spelen met 1 race.
Had ook graag wel eens het verhaal vanuit een andere kant gespeeld.

Anoniem: 397905

Anoniem: 251710 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:22:
Ben nu voor de 3e keer bezig, 1e als male war, 2e als male mage.
lol als mage was het echt makkelijk, had een party gemaakt met 3 mages.
3x firestorm met 3x fireball maakt een einde aan elke groep tegenstanders.
Nu als Rogue moet ik zeggen speelt ook wel heel lekker.

Ga nu dan maar de compleet andere kant op in het verhaal
spoiler:
Wil wel eens zien wat er gebeurd als ik kies voor de templars en de relic quest op het eind ditmaal wel doe.

Vind het zeker wel een vermakelijk spel, maar snap niet waarom Bioware je nu maar laat spelen met 1 race.
Had ook graag wel eens het verhaal vanuit een andere kant gespeeld.
Minder variatie qua characters, achtergronden en rassen bespaart Bioware veel werk. Als je maar één vast hoofdpersoon heb dan hoef je veel minder content te creëren. Aangezien Bioware dit spel heel erg snel moest maken was de beperking tot één karakter voor hun een logische keuze.

Anoniem: 397905 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:04:
[...]

Minder variatie qua characters, achtergronden en rassen bespaart Bioware veel werk. Als je maar één vast hoofdpersoon heb dan hoef je veel minder content te creëren. Aangezien Bioware dit spel heel erg snel moest maken was de beperking tot één karakter voor hun een logische keuze.
Ok, vind het nog zeker een zeer vermakelijk spel, alleen denk ik niet dat de replay value net zo hoog is als bij DA1.
Die heb ik echt 8 x gespeeld denk ik.
Na deze 3x die ik nu speel houd het wel een beetje op denk ik.

• KingKoning
maar je jast er dus ook zo doorheen naar ik mag aannemen? Of heb je de afgelopen week non stop gespeeld?

Bij DA:O deed ik over de 1e PT toch wel zon 24 uur. En jij heb DA2 nu al 2,5x uitgespeeld..... ben benieuwd hoe lang ie ongeveer duurt. Hij lag vrijdag op de mat maar nog geen tijd gehad (gemaakt) om te beginnen.

[Voor 22% gewijzigd door KingKoning op 14-03-2011 13:33]

KingKoning schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:33:
maar je jast er dus ook zo doorheen naar ik mag aannemen? Of heb je de afgelopen week non stop gespeeld?

Bij DA:O deed ik over de 1e PT toch wel zon 24 uur. En jij heb DA2 nu al 2,5x uitgespeeld..... ben benieuwd hoe lang ie ongeveer duurt. Hij lag vrijdag op de mat maar nog geen tijd gehad (gemaakt) om te beginnen.
Mijn eerste playtrough in DA:O duurde bij mij 60 uur.
DA:O heeft een ton meer questen.
DA2 is toch meer een hack en slash dungeons and dragons game.
Vind het eigenlijk al niet eens echt meer een RPG, alleen de Questen doen herinneren dat het een RPG is.

1e met de warior 18 uur, maar niet afgemaakt,
spoiler:
Na het kiezen van de Mage kant besloot ik opnieuw als mage te spelen

De 2e, hier zeker in het begin de bekende cut scenes weg gedrukt, 16 uur.
Nu in de 3e op de Rogue, 8 Uur
spoiler:
en ik kom net terug van de deeproads

Op de Rogue ga ik nu ook alle side quest doen en uiteindelijk op het eind een andere keuze maken
spoiler:
Namelijk kiezen voor de templars, ik steek mijn haat jegens mages in deze playtrough niet onder stoelen of banken :D mages zijn vuilnis en moeten allemaal dood :9

Ben dan ook geen dikke vrienden met Anders -_-
spoiler:
Al met al denk ik dat je zo'n goede 30 uur zoet ben als je alle questen doet en geen cut scenes weg drukt.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 251710 op 14-03-2011 14:20]

• patrickos85
  • Laatst online: 24-03 17:21
Grappige is waar ik gisteren achter kwam is dat je verschillende pre-quels kan kiezen. Bijvoorbeeld alistair als koning, of een boze dwarf die de grey wardens regeerd en nog wat. Bij elke optie zitten er een aantal andere quests bij is me tot zover opgevallen. Voor de rest weet ik het nog niet wat het verschil is.

Je kunt je beslissingen van origins dus importeren.

Ik heb 4 playthroughs complete met origins waarvan ik er nu 1 gebruikt heb voor me warrior, heb nu begin van zowel mage als rogue gedaan en bij elk een andere playthrough van origins gepakt. Hoewel het me opvalt ik heb een paar dezelfde keuzes gemaakt met de meeste van me playthroughs misschien dat ik origins nog een keer helemaal opnieuw doe met compleet andere keuzes voor ze mee te nemen.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
patrickos85 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:49:
Grappige is waar ik gisteren achter kwam is dat je verschillende pre-quels kan kiezen. Bijvoorbeeld alistair als koning, of een boze dwarf die de grey wardens regeerd en nog wat. Bij elke optie zitten er een aantal andere quests bij is me tot zover opgevallen. Voor de rest weet ik het nog niet wat het verschil is.
* "Hero of Ferelden" (Default): A young man from a noble family rose to become a Grey Warden, then ended the Fifth Blight by killing the Archdemon himself–-and surviving. He always strove for the greater good, and placed his friend Alistair on the throne of Ferelden.

* "The Martyr": Ferelden will forever remember the young Dalish elf who died to kill the fifth Archdemon. Even though she had reason to be cynical, her actions always benefited others. She left a kingdom ruled jointly by Alistair and Anora.

* "No Compromise": A ruthless dwarven noble took command of Ferelden's Grey Wardens, then let nothing stand between him and victory. He exiled Alistair, sent Loghain to his death against the Archdemon, and left Anora as Ferelden's ruler.

;)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zo, 44,5 uur verder en eindelijk in Act 3 :) Zit echt helemaal in het verhaal, lees alles en doe alle sidequests. Ik ben maar gestopt met nightmare, anders ben ik nog véél langer bezig, ik moet soms ook nog naar het werk helaas ;) Prima hoe er niet echt een duidelijk doel is in het spel: lekker rondstruinen, leuke verhalen tegenkomen, levelen, items vinden, echt RPG'en imho.

Ik vind het echt wel weer een fantastisch spel, is duidelijk met veel liefde door een groot team in zo korte tijd in elkaar gezet. Voor het eerst ook dat ik niet tegen showstopping bugs ben aangelopen in een 1.00 versie sinds NWN 1. Soms stopt een dialog een keertje, maar dat is met een simple 'Esc' verholpen.

Combat systeem is zeker arcade geworden, maar is echt nog prima 'traditioneel' te spelen, jammer dat friendly fire uit staat op 'hard', ik vond van nightmare wel grappig dat m'n 2h warrior ruimte nog had om z'n zwaard te swingen zonder m'n party doormidden te zagen, zeg maar :) Bovendien betrap ik me op het spammen van AoE spells waar ook partymembers staan. Het feit dat het effect van alle spells 'instant' is geeft combat wel een prettige directe snelheid. Met een toggle voor friendly fire zou ik het nieuwe combat systeem een goede verbetering vinden!

Ik ben helemaal fan van Merril's unieke tree, als je haar respec'd met een item uit de Black Emporium tot Blood Mage (magic/con) is ze echt bruut. Met haar auto-self heal en hoge con blijft ze regelmatig als laatste over van m'n party :) Blijft altijd weer leuk om haar als een ware superheldin onder de grond richting bedreigd party member te sturen om haar daar vervolgens die enorme scythe staff door haar frêle lijfje te zien boren in haar prachtige blood magic 'wrath of the elven' ritueel :9
spoiler: romances
Ik vind de vrije seksuele moraal van Bioware toch wel weer prettig: heb nu seks met Isabelle voor de fun, en tegelijk een relatie met Merril _/-\o_

Ben helaas niet heel veel dingen tegengekomen van m'n DA:O save, hopelijk komt dat nog.

Goed, ik ga weer verder spelen!
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee