Zo, 44,5 uur verder en eindelijk in Act 3

Zit echt helemaal in het verhaal, lees alles en doe alle sidequests. Ik ben maar gestopt met nightmare, anders ben ik nog véél langer bezig, ik moet soms ook nog naar het werk helaas

Prima hoe er niet echt een duidelijk doel is in het spel: lekker rondstruinen, leuke verhalen tegenkomen, levelen, items vinden, echt RPG'en imho.
Ik vind het echt wel weer een fantastisch spel, is duidelijk met veel liefde door een groot team in zo korte tijd in elkaar gezet. Voor het eerst ook dat ik niet tegen showstopping bugs ben aangelopen in een 1.00 versie sinds NWN 1. Soms stopt een dialog een keertje, maar dat is met een simple 'Esc' verholpen.
Combat systeem is zeker arcade geworden, maar is echt nog prima 'traditioneel' te spelen, jammer dat friendly fire uit staat op 'hard', ik vond van nightmare wel grappig dat m'n 2h warrior ruimte nog had om z'n zwaard te swingen zonder m'n party doormidden te zagen, zeg maar

Bovendien betrap ik me op het spammen van AoE spells waar ook partymembers staan. Het feit dat het effect van alle spells 'instant' is geeft combat wel een prettige directe snelheid. Met een toggle voor friendly fire zou ik het nieuwe combat systeem een goede verbetering vinden!
Ik ben helemaal fan van Merril's unieke tree, als je haar respec'd met een item uit de Black Emporium tot Blood Mage (magic/con) is ze echt bruut. Met haar auto-self heal en hoge con blijft ze regelmatig als laatste over van m'n party

Blijft altijd weer leuk om haar als een ware superheldin onder de grond richting bedreigd party member te sturen om haar daar vervolgens die enorme scythe staff door haar frêle lijfje te zien boren in haar prachtige blood magic 'wrath of the elven' ritueel
spoiler: romancesIk vind de vrije seksuele moraal van Bioware toch wel weer prettig: heb nu seks met Isabelle voor de fun, en tegelijk een relatie met Merril

Ben helaas niet heel veel dingen tegengekomen van m'n DA:O save, hopelijk komt dat nog.
Goed, ik ga weer verder spelen!