• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:30
Heb vandaag ook de demo gespeeld op de Xbox360, en moet zeggen dat het enige wat ik niet ok vond, was het moeten rammen op de A-button voor een standaard attack als je een party member controled,
Maar ik lees net hier, dat het wellicht zo is dat je de (standaard) auto-attack in de full version aan kan zetten.
Ik zou dit graag ergens bevestigd zien, want vind het echt een groot minpunt, als dit niet zou kunnen.

Zie ook dat iemand in dit topic meld dat de 1 miljoen downloads zijn gehaald,
Ik geloof dat je de Demo uit moest spelen, om in aanmerking te komen voor de dlc,
Nu heb ik de Demo uit gespeeld, alleen verloor de game tijdens het spelen, de connectie
met de EA-servers (gebeurd erg vaak trouwens, en ligt niet aan mijn internet verbinding)
Dus wat ik me afvraag is, kan EA nu nog steeds zien dat ik de demo heb uitgespeeld ?

Anoniem: 312027

Ik heb er eerlijk gezegd weinig last van dat me verbinding met de ea-servers wordt verbroken. Niet met DA:O of ME2 en had met de demo ook geen probleem. Dit is wel met pc weet niet of er grote verschillen zijn met de betrouwbaarheid van ea server tussen console en pc.

Met de combat heb ik een beetje een dubbel gevoel aan de ene kant vindt ik het fijn dat het wat vlotter is geworden maar aan de andere kant mis ik ook wel het wat rustiger beheren van me skills en party.

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 11:08
Er is een nieuwe beta driver van Nvidia.
"Improves compatibility with Dragon Age II."
Lost misschien wat crashes op.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:30
Heb net zelf de bevestiging gevonden, voor mijn vraag betreffende de auto-attack.
En ik ben erg blij, want bij een RPG wil ik niet hoeven button bashen voor auto attack.
Word ook aangegeven, dan deze optie nog NIET in de Demo zit .

Laaste post van Bioware zelf in dit http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/4827188/3 Topic :)

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meer uur gesproken dialoog zegt niets. De door je eigen karakter uitgesproken lines zijn er allemaal in een male en female versie. Misschien nog eventuele verschillen per sex/race/class in replies van NPCs. Verschillende versies van dezelfde dialoog, afhankelijk van een eerder gemaakte keuze.. Maar ik ben wel blij met een kloon van het ME2 dialoog-gebeuren. Bevalt in dat spel in ieder geval prima.

Wat me wel tegenstaat is dat ik las dat friendly fire alleen in de Nightmare difficulty zit. Jammer want dat haalt een groot deel van de tactiek en positionering uit het spel. Je fireball gewoon op je tank pleuren zonder dat je 'm eerst een shieldje toegooit, niet meer omlopen om je Cone of Cold precies langs je eigen mannen te laten gaan maar wel alle mobs mee te pakken. Had het dan een toggle gemaakt die losstaat van de difficulty setting...

Het is uit de demo niet op te maken hoeveel verhaal, interactie, keuzes in gesprekken er zijn maar voor de combat hoef ik het spel niet te kopen (voor de volle prijs). Het ziet er gelikt uit maar is me teveel Diablo, te weinig DnD. Nu ik lees dat DA2 korter is dan DA1 en de demo de combat erg belangrijk doet overkomen... ik wacht wel op reviews en misschien zelfs op budgetbak/steamsale.

[Voor 12% gewijzigd door Bundin op 03-03-2011 15:39]

I like bacon!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 14:37

D-rez

dexels

he he, ga waarschijnlijk zelf ook wachten met DA2 tot ie in een DA2:ultimate op steam uitkomt (in een sale week)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47
Jellinek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:36:
Wat me wel tegenstaat is dat ik las dat friendly fire alleen in de Nightmare difficulty zit. Jammer want dat haalt een groot deel van de tactiek en positionering uit het spel. Je fireball gewoon op je tank pleuren zonder dat je 'm eerst een shieldje toegooit, niet meer omlopen om je Cone of Cold precies langs je eigen mannen te laten gaan maar wel alle mobs mee te pakken. Had het dan een toggle gemaakt die losstaat van de difficulty setting...
Precies ja, ik merkte meteen al weer hoe lame die 'no friendly fire' tactics zijn, dat maakte het arcade gevoel van deze demo helemaal af... :/ Kan me bij de vorige games herinneren dat 'hard' betekende 'no friendly fire, full damage' en 'nightmare' was 'no friendly fire, 200% damage'. Dat is nu niet meer het geval? Dat zou jammer zijn, maar goed, als je al sinds BG speelt is nightmare eigenlijk nog de enige moeilijkheidsgraad met uitdaging, helemaal aangezien sinds NWN je bijna gedwongen wordt om met een party te spelen i.p.v. solo.

Heb DA2 al gepreordered, gewoon o.b.v. voorgaande ervaring met deze spelreeks. Het verhaal sprak me in de demo weer erg aan, uiteindelijk vind ik dat het belangrijkst. Als ik zo lees dat je weer fatsoenlijk echt evil kan zijn (wie weet weer human skin armor ;)) ben ik weer blij :) Actiescenes vind ik meestal toch maar een chore (eindeloze herhaling van dezelfde meest effectieve combo, misbruik maken van stomme AI, etc.).

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Jellinek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:36:

Is dat niet alleen voor de console dan? In DA:O was er een verschil tussen PC en console versie wat betreft bij welke moeilijkheids graad friendly fire gebruikt wordt.
Als het inderdaad alleen in nightmare zit is dat behoorlijk jammer. Dit is een van de leukste dingen van tactiek vond ik zelf. Je moet echt opletten wanneer je bepaalde dingen cast en vanaf welke positie. Als dit weg is is er eigenlijk geen ene hol meer aan de tactiek en is het gewoon een kwestie van al je meest krachtige spreuken gebruiken en wachten tot het gevecht over is. Ach, gelukkig vermaak ik mij voorlopig toch prima met NWN2 en zijn 2 uitbereidingen!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-05 22:52

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

KunDun schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 03:32:

Zie ook dat iemand in dit topic meld dat de 1 miljoen downloads zijn gehaald,
Ik geloof dat je de Demo uit moest spelen, om in aanmerking te komen voor de dlc,
Nu heb ik de Demo uit gespeeld, alleen verloor de game tijdens het spelen, de connectie
met de EA-servers (gebeurd erg vaak trouwens, en ligt niet aan mijn internet verbinding)
Dus wat ik me afvraag is, kan EA nu nog steeds zien dat ik de demo heb uitgespeeld ?
Het zijn volgens mij gewoon unieke downloads naar unieke ip adressen.
Ze gaan echt geen systeem implementeren waarin het checkt of je daadwerkelijk de hele demo hebt uitgespeelt.
En de content zal dan voor iedereen zijn.

Ze willen gewoon de vraag weten naar het spel, en als die er is dan maken ze dit extra.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awaken1 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Het zijn volgens mij gewoon unieke downloads naar unieke ip adressen.
Ze gaan echt geen systeem implementeren waarin het checkt of je daadwerkelijk de hele demo hebt uitgespeelt.
En de content zal dan voor iedereen zijn.

Ze willen gewoon de vraag weten naar het spel, en als die er is dan maken ze dit extra.
Volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald.

1. als de demo meer dan een miljoen keer werd gedownload zou er bonus-dlc worden uitgegeven. Dat is idd via ip-adres van de downloader te controleren. Ik heb al ergens gelezen dat die miljoen keer gehaald is.
2. als je de demo uitspeelt unlock je daarmee weer een ander dlc-item. Staat los van of die miljoen keer downloaden werd gehaald of niet. Geen idee hoe men dat controleert maar ik kan me voorstellen dat je daar alleen voor in aanmerking komt als je een account hebt waar je op inlogt. Voor je de demo kan spelen wordt er ook gevraagd in te loggen. Ik lees hier dat anderen konden spelen zonder in te hoeven loggen, bij mij lukte dat niet.

Edit: van Wikipedia:
Orders placed before January 11, 2011 were automatically upgraded to the Dragon Age II: BioWare Signature Edition, with additional content. Orders placed before March 8 qualify for pre-order bonuses. In an attempt to discourage purchasing used copies of the game, purchasers of a new copy (before or after the release date) receive access to additional features. Further in-game bonuses can be obtained by completing the free Dragon Age II demo, through Penny Arcade, and by signing up to the newsletter. Purchasing the game Dead Space 2 before March 31 also unlocks a Dead Space themed armor item. Bioware announced that 2 in game items would be unlocked for all users if the total number of demo downloads reached 1 million in the course of one week (which occurred), and that a further and more powerful item would be unlocked if each post on the official Facebook account between February 28th and March 4th received 1 million impressions the day it was posted.
En nog een quote:
Finishing the demo unlocks a new weapon in the main game, which increases Hawke's health, magical power regeneration, and combat abilities.

If there are 1 million or more demo downloads on PC, PlayStation 3 and Xbox 360 combined, two more in-game items will be released.

One is a book that increases the character's wealth each time it is referred to, while the other boosts experience points.

[Voor 41% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-03-2011 14:42]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• KingKoning
  • Laatst online: 22:42
Ik heb niet ge pre-ordered maar heb besloten dat ik hem toch maar ga kopen. Wat heb ik eraan om hem nog voor 8 maart te orderen dan? m.a.w. hoe moet ik
Orders placed before March 8 qualify for pre-order bonuses.
zien?

EDIT: found it. als je bijvoorbeeld bij play.com pre-ordered krijg je de 'amulet of ashes'... een amulet die voor +fire resistance en +fire damage en healt regen zorgt. bij nl webshops ligt de prijs hoger en zie ik op het 1e gezicht geen pre-order bonussen....

de hele wirwar aan wel en niet unlockbare bonussen is me een beetje onduidelijk. Prima dat je wat leuke acties heb zoals 1 miljoen downloads die iets unlocken. Assassins creed deed dit ook bij Brotherhood.
Maar het moet wel overzichtelijk blijven imo....

[Voor 32% gewijzigd door KingKoning op 04-03-2011 21:39]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:00

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
GameSpot geeft beta keys weg voor Dragon Age Legends, een spel op Facebook over Dragon Age. :p Door het te spelen kan je items unlocken voor in DAII, het is me alleen niet duidelijk of dit ook al in de beta geldt.

http://www.gamespot.com/event/codes/dragon-age-legends

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Voor de liefhebber: Razer heeft samen met BioWare een paar DAII producten uitgebracht: http://www2.razerzone.com/dragonage2

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Best interssant. Ik kan me moeilijk inbeelden dat al die goodies bedenken en (laten) maken, minder tijd vergt dan het ondersteunen van een isometrisch camerastandpunt :+.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 155599

g0tanks schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:58:
Voor de liefhebber: Razer heeft samen met BioWare een paar DAII producten uitgebracht: http://www2.razerzone.com/dragonage2

[afbeelding]
En natuurlijk krijg je bij aankoop van zo'n product een in game item. :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:50:
[...]

En natuurlijk krijg je bij aankoop van zo'n product een in game item. :r
Ach who cares? Het is een singleplayer game dus wat maakt het uit dat je ergens anders items vandaan kan halen. Al krijgt de rest van de wereld een Armor of Win bij een pak biotex, mijn spelletje wordt er niet anders van.

't is ook niet dat je extra items nodig hebt qua moeilijkheidsgraad als ik op DA:O af kan gaan :)

I like bacon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het is wel irritant voor mensen zoals ik die graag alle items willen verzamelen. :p

• KingKoning
Jellinek schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:25:
[...]

Al krijgt de rest van de wereld een Armor of Win bij een pak biotex, mijn spelletje wordt er niet anders van.
Al verander je biotex in durex dan is dit een monsterlijke quote :P

on: ik vind dat hele verhaal met in-game items bij diverse mods, facebook spellen en muizen ook een beetje vervelend. Ik hoop dat die dingen straks gewoon verkrijgbaar zijn via een DLC-pack ofzo dan zijn ze iig voor iedereen beschikbaar....

Nog een paar dagen en de game is uit hier, zou nu graag in america wonen dan had ik hem vanavond na 00.00 al kunnen spelen ^_^

Maarja als het goed is kan ik hem vanavond preloaden en dan is het nog wachten tot hij vrij gegeven wordt.
Wel een beetje een gevoel van eindelijk sinds ik hem 5 maanden geleden ofzo besteld heb^_^

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind ook dat ze die DLC-bonuszooi nu veel te ver doortrekken en uitmelken. Bij DA:O was het nog wat binnen het normale, die armor was even leuk maar geen echt endgame-spul en Shale voegde gewoon serieus wat toe aan het spel. Maar als je eerst via honderd verschillende bronnen weken aan de gang moet om buiten het spel allerlei onnozele zooi te unlocken kan het spel zelf alleen maar tegenvallen lijkt me. Het is gewoon opruierij. OF het spel is zonder DLC-bonusmeuck onspeelbaar, OF het is MET die zooi veel te makkelijk, zo veel bonusprut als er al is.

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 11:08
SnoeiKoei schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:49:
Ik vind ook dat ze die DLC-bonuszooi nu veel te ver doortrekken en uitmelken. Bij DA:O was het nog wat binnen het normale, die armor was even leuk maar geen echt endgame-spul en Shale voegde gewoon serieus wat toe aan het spel. Maar als je eerst via honderd verschillende bronnen weken aan de gang moet om buiten het spel allerlei onnozele zooi te unlocken kan het spel zelf alleen maar tegenvallen lijkt me. Het is gewoon opruierij. OF het spel is zonder DLC-bonusmeuck onspeelbaar, OF het is MET die zooi veel te makkelijk, zo veel bonusprut als er al is.
Of je moet gewoon leren om niet obsessief alle items te willen en het gewoon los laten? Wat boeien die items nu. Voor mijn part steken ze items bij Kinder Surprise.

[Voor 3% gewijzigd door Neverwinterx op 07-03-2011 18:20]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Hopelijk zullen al die kleine DLCs ook handmatig te installeren zijn, net zoals veel van die pre-order/bonus items in DA:O.

• Radiodurans
Kreeg net een mailtje van EA met als subject 'Voorspanning is nu beschikbaar'. Vind het een vrij dubieuze titel maar goed, ik mag blijkbaar beginnen met pre-loaden :)

Uit de manual:
Difficulty
Dragon Age II offers four levels of combat difficulty, which can be changed at any time in the Gameplay Options screen. Higher settings are meant not to punish, but to challenge you; with sufficient tactical planning and careful management of each party member, even nightmare difficulty should be satisfying, not frustrating.
Specifically, each successive difficulty level increases enemies’ health, damage output, attack scores, and the frequency with which they use special abilities.
Casual
Casual difficulty is best suited to players who are new to role-playing games or expect to play combat in
real-time, rather than pausing often to plan tactics.
Normal
Normal difficulty is the recommended setting for players familiar with role-playing games, providing a good
balance of challenge and survivability. It requires moderate use of tactical pausing to plan actions during
combat. You will generally only need to control your main character, and can allow the game to control your companions.
Hard
Hard difficulty provides a considerably greater challenge than normal difficulty. To survive most fights, you
will need to make sophisticated use of tactical pausing as well as clever combinations of spells and talents, controlling each of your party members in turn.
Nightmare
Nightmare difficulty is intended for tactical geniuses who found hard difficulty too easy. Aim carefully: At this setting, errant spells and attacks will harm your allies as easily as your enemies.
Zoals hierboven dus al werd vermeld, friendly fire is alleen on in nightmare mode :/

Verder valt me op dat er op bijna alle vlakken dumbing down heeft plaats gevonden, character creation (slechts warrior/rogue/wizard), abilities (cunning heeft geen effect meer op dialoogopties, for mages lijkt bijv. alleen magic nog een zinvolle ability), dialogen zelf (je wordt compleet bij de hand genomen wat betreft gevolgen van je keuzeopties en je wordt expliciet gewezen op hints), inventory (items die slechts monetaire waarde vertegenwoordigen komen automatisch in een andere tab), etc. etc. Mja, ben heel erg benieuwd of het spel me gaat bekoren!

[Voor 0% gewijzigd door Radiodurans op 08-03-2011 11:08. Reden: opmaak, off->on]

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 22:02
Voor zij die hun videokaart wat extra onder druk willen zetten, Bioware heeft net een high res texturen pack voor da2 online gezet. 1.08 gig schoon aan de haak. Bedoeld voor videokaarten met minimaal 1 gig aan geheugen en het liefst dx11. Nice om te zien dat pc gamers nog niet helemaal zijn vergeten.

http://social.bioware.com/page/da2-patches

[Voor 37% gewijzigd door Zarkov op 07-03-2011 20:00. Reden: Added link]

• D-rez

D-rez

dexels

dat is interessant :D
Gister toch nog maar een pre-order geplaatst. Maar eerst deel 1 maar eens uitspelen.

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 00:47

3xNix

golfr in hart en nieren

Radiodurans schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:36:

[...]

Zoals hierboven dus al werd vermeld, friendly fire is alleen ON in nightmare mode :/
Van ut weekend DA:O weer geinstalleerd... maar wat is dat droevig zeg... je kan wel zien dat het een EA game is, wel zo veel mogelijk geld eruit halen maar support ho maar.
Ben eerst 3-4 uur bezig geweest om de DLC speelbaar te krijgen en dan nog zegt het spel soms dat ik het toch maar niet meer mag... en plop weg is je armor kan je weer eerst een kwartiertje kutten want een tank zonder armor is niet echt effectief.

Hierdoor is mijn conclusie: Never nooit meer EA games kopen, wat een kut uitgever is dat... serieus.
Jammer, vond DA:O wel leuk en DA2 interestant... maar ik heb geen zin om het risico te lopen een kut game te kopen en dan maar hopen dat EA niet genoeg heeft verdient, zodat er nog support voor komt.
Want zodra het geld in het laadje zit zeggen ze gewoon: ignore ;w

ok raar ik heb pas mijn pc opnieuw geinstalleerd waardoor ik DA:O ook opnieuw moest installeren maar na installatie en update kon ik gewoon goed spelen zonder problemen zowel dlc als non dlc.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 312027 op 08-03-2011 09:04]

• D-rez

D-rez

dexels

3xNix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:01:
[...]
Ben eerst 3-4 uur bezig geweest om de DLC speelbaar te krijgen en dan nog zegt het spel soms dat ik het toch maar niet meer mag... en plop weg is je armor kan je weer eerst een kwartiertje kutten want een tank zonder armor is niet echt effectief.
Gewoon niet inloggen aan het begin van het spel. Inloggen is toch alleen nodig na registreren van je content, voor je achievements op je Bioware profiel te krijgen. (dacht ik)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Het probleem was, dat een service niet automatish gestart word. (nieuwe pc)
Waardoor DA je account niet linkt met je online profiel, dus geen DLC was zichtbaar en/of geinstalleerd kon worden.

Nu tijdens het spelen ben ik soms ineens m'n armor(Cailins armor, return to ostegar dlc) kwijt.. of staat wardens-keep niet meer op de kaart.
Dan moet ik het spel opslaan, kijken welke dlc ineens uit staat en dan DA-updater weer aan zetten spel opnieuw starten en weer verder spelen.

ERG irritant... mischien wel een Win7 64bit bug... geen idee...

Heb de service nu op automatish starten gezet, maar wardens keep blijft een probleem... staat geinstalleerd maar als ik er naartoe wil zegt het spel dat ik het moet installeren e.d.

edit:
Ook m'n blood-dinges armor ben ik nu permanent kwijt door al dat gekloot met dlc, de dlc staat wel aan maar zit niet meer in me backpack en kan het ook niet meer bij me kamp-dwerg kopen.
(ik verkoop standaard alles bij die dwerg, zodat ik alles weer terug zou kunnen kopen indien nodig.)

[Voor 16% gewijzigd door 3xNix op 08-03-2011 09:29]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 10:53

Plekuz

available in strong mint

3xNix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:23:
ERG irritant... mischien wel een Win7 64bit bug... geen idee...
Lijkt me niet. Heb DA:O ook onder Win7 64bit draaien en ben geen enkele DLC bug tegengekomen (Steam versie met alle DLC). Ook bij installeren een klein beetje geklooi met activeren van de DLC vanwege de service die niet draaide, maar verder nul noppes nada problemen daar mee. Wel een paar keer uit het spel geknald, maar da's maar een keer of vijf geweest en valt op dik 80 uur gametime ook wel mee.
3xNix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:23:
edit:
Ook m'n blood-dinges armor ben ik nu permanent kwijt door al dat gekloot met dlc, de dlc staat wel aan maar zit niet meer in me backpack en kan het ook niet meer bij me kamp-dwerg kopen.
(ik verkoop standaard alles bij die dwerg, zodat ik alles weer terug zou kunnen kopen indien nodig.)
Is niet echt nodig als je alle DLC hebt. Dan krijg je na het voltooien van Warden's Keep een teamkist waar je alles in kan stoppen. Hoef je het tenminste niet terug te kopen.

[Voor 33% gewijzigd door Plekuz op 08-03-2011 09:38]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 13:58

DarthDavy

Excellent!

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad toen ik DA:O op Win7 64-bit installeerde (nieuwe PC). Geen DLC. Vijf minuten op het Internet gezocht: gelezen over die service op de achtergrond en ja hoor, ook bij mij stond die stil. Die manueel gestart en sindsdien geen problemen meer gehad.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• EnigmaNL
  • Laatst online: 13-05 10:33

EnigmaNL

Ik wil kaas.

"de service" welke service wordt daarmee bedoelt? Ik heb namelijk af en toe hetzelfde probleem en ben benieuwd welke service ik dan moet laten starten!

• D-rez

D-rez

dexels

Bij mij (Steam, DA:O ultimate op WIN7 64-bit) krijg ik de DLC etc als unauthorized als ik inlog (wardens keep is echter wel speelbaar). Als ik echter niet automatisch inlog, dan staat deze wel gewoon als speelbaar.
Een en ander na een omslachtige manier van opstarten ook nog eens, want via de normale weg start het spel niet eens op, maar spring ik telkens terug naar dat DA menu.
Hoop dat het gefixed is als ik m'n PC weer eens verbouw.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

EnigmaNL schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:46:
"de service" welke service wordt daarmee bedoelt? Ik heb namelijk af en toe hetzelfde probleem en ben benieuwd welke service ik dan moet laten starten!
dragonageupdater (gokje)
Is erg makkelijk te vinden in de lijst met beschikbare services...
(win+R, services)

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 15:15
Wat een faal weeral van bioware/EA, 5 dagen voor release zijn alle versies al geleaked en cracked :F

God does not play dice

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Een uitgever beoordelen op een game is nogal overdreven natuurlijk, zeker als je leest dat het gewoon draait bij 99,9% en af en toe zo'n probleem ontstaat. Dat voorkom je toch niet, als je kijkt naar een game als cod BO of new vegas, ja dan mag je klagen dat de boel gewoon hopeloos draait. Ik heb nu new vegas weer vers geinstalleerd op mijn nieuwe pc en dat draait nog steeds slecht. Ik ga echter bethesda niet lopen kapotmaken omdat een spel van hun niet goed loopt.
Dat het systeem niet echt handig is van EA/bioware ben ik wel met je eens maar het werkt wel degelijk als je de goede manier gebruikt.
-AzErTy- schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:42:
Wat een faal weeral van bioware/EA, 5 dagen voor release zijn alle versies al geleaked en cracked :F
verkapte: je-kan-hem-nu-downloaden-post? :N of bedoel je dat ze hadden moeten voorkomen dat een werknemer de game stiekem leaked zoals zo vaak gebeurd bij games? Tja dat is discutabel maar in de praktijk niet te voorkomen. Om het even wat het is, dit voegt niet zoveel toe aan het topic...

[Voor 25% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-03-2011 11:21]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Nog 3 daagjes wachten voor ons, ondertussen is de game al gereleased in Amerika samen met een launch trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6XGtlxc3TIo]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 13:00
Moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd wordt naar de reviews van Dragon Age 2. Hopelijk verschaffen die meer duidelijkheid over de kwaliteit van het spel.

Het button bashen in de demo heeft mij eerst doen besluiten het spel niet te kopen, maar de latere mededeling dat je auto-attack kunt aanzetten in het volledige spel biedt hoop. Hoogstwaarschijnlijk zal ik het spel niet direct na de release kopen, zeker niet voordat ik een fatsoenlijke review heb gelezen, maar misschien schaf ik hem nog aan als de prijs wat gezakt is.

Hoe lang nog tot de Tweakers review? ;)

Strava

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Helaas zit er voorlopig nog geen auto attack in volgens een post van Christ Priestly op het BioWare forum:
OK: Here is the story.

Auto-attack option for consoles was added in to the games late in the development cycle after the initial certification build was sent. The auto-attack functionality was sent to be added to the game for testing and approval. This was why staff said it was in game.

Due to an error during mastering, the auto-attack file was omitted during manufacture.

We apologize for this. It was meant to be in game, but it is not currently in the console versions. We are working on how best to distribute this to console users. When we have information, we will let everyone know.

• KingKoning
lol @ "we are working on how best to distribute this to consule users"

dat kan toch alleen maar met een patch? Ik vind dit wel een heel sterk minpunt.... Ik mag hopen dat ze heel snel een patch uitbrengen. Anders kan het zo nog aardig wat kritiek opleveren.

• Amras
Inderdaad, dan koop ik de game zeker niet. Was het na een half uur in de demo al helemaal zat. Met mijn baan als software ontwikkelaar heb ik al kans genoeg op RSI, geen zin om het risico te verhogen door een game te spelen met een zwak design. :X

Strava

• D-rez

D-rez

dexels

KingKoning schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:48:
dat kan toch alleen maar met een patch?
of een nieuw schijfje

Maar een dwaze fout is het zeker.

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik zit nu ongeveer 12.5 uur in de game en al met al ben ik weer erg hooked. (deze 12.5 uur is in 1 dag, dat zegt genoeg denk ik)
De combat is even wennen en het feit dat er steeds vanuit het niets ineens weer nieuwe enemies komen is een klein minpunt vind ik, sowieso is de combat wennen en naar mijn mening minder dan in DA1.
Maar als je er eenmaal een beetje aan gewend bent stoort het niet meer echt, het is wat meer een hack en slash gevoel, maar als je op iets hogere moeilijkheidsgraad speelt is er niet eens zo heel veel verschil met deel 1. (Behalve dat de moves een beetje met power rangers achtige acties worden uitgevoerd, maar ach, dat is een stijl ding, of je vind het tof of je vind het niks, ik kan er wel mee leven inmiddels).

Het verhaal kan ik nog niet zo veel over zeggen, aangezien ik in deze 12.5 uur eigenlijk alleen maar side quests heb gedaan en die zijn er echt plenty, de meeste daarvan hebben wel een leuk verhaal eromheen.

Wat me wel enigszins stoort is dat je de armor van je allies niet meer kan veranderen, vreemde keuze dit imho. Ze dragen de armor die ze aan hebben zodra je ze ontmoet en die houden ze ook, geen mogelijkheid om je gevonden armor aan ze te geven, alle armor die niet in je eigen class valt kan je dus direct in de junk gooien.
De junk optie is wel een handige toevoeging verder, alles wat je niet nodig hebt mark je als junk en dan kan je bij elke merchant alle junk met 1 klik ineens verkopen, scheelt een zooi uitzoeken in je inventory.
Leuk ook om een aantal bekenden uit DA1 tegen te komen en dat (als je je DA1 savegame import) je soms wat dingen over je DA1 keuzes tegenkomt, zowel in grote dingen als in kleine (verder niets betekende) dingen in de wereld.

Verdere dingen die me opvielen zijn de dat de graphics wel echt een aardige boost krijgen met (het eerder in dit topic gelinkte) higres texture pack. (ik speel op pc)
Ziet er toch wat beter uit dan DA1, niet een super grote stap voorwaarts, maar ziet er zeker goed genoeg uit imo. (alleen het vuur blijf ik vreemd vinden)

Er is echter één punt wat me wel echt stoort, en dat is hoe ze omgevingen recyclen. Veel 'dungeons' zijn gewoon precies hetzelfde, je komt alleen via een ander punt binnen waardoor je het niet altijd door hebt de 1e 3 stappen, maar uiteindelijk valt het wel op dat er erg veel hergebruikt wordt. De quests in zo'n hergebruikte omgeving zijn ook gelijk een stuk minder leuk om te doen imo, ook al is het verhaal in die omgeving anders, het voelt toch als iets wat je al eerder hebt gedaan.

Misschien een beetje een onsamenhangend verhaal dit, maar het zijn gewoon wat eerste indrukken.
Ook al zijn er zeker wat kritiek punten te vinden in deze game en is hij niet zo goed als deel 1, het is nog steeds een erg goede (actie)RPG die (mij iig) weer erg veel uren bezig zal gaan houden.

Anoniem: 324594

Net het volgende berichtje binnengekregen van 12game. Dat zal me leren om games te kopen ipv gewoon te downloaden. :(

Onlangs heeft u een preorder geplaatst van Dragon Age 2 Signature Edition. Volgens uitgever Electronic Arts zou deze editie geleverd worden bij een bestelling voor 12 januari. Wij hebben de Signature Editions op tijd besteld, maar hebben te horen gekregen dat de Signature Editions toch niet allemaal geleverd gaan worden en dat er door heel Europa grote tekorten zijn. Ontwikkelaar BioWare is helaas ook niet bereid om extra Signature Editions te produceren of vergelijkbare items toe te kennen. In de praktijk zal dit voor u betekenen dat Dragon Age 2 als standaard editie geleverd gaat worden.

Wij vinden dit een erg vervelende situatie en hebben tot het laatste moment ons uiterste best gedaan om samen met Electronic Arts tot een oplossing te komen. Ook Electronic Arts Nederland heeft hier haar uiterste best voor u gedaan, maar zonder medewerking van BioWare heeft dit niet geleid tot het gewenste resultaat.

Nogmaals excuses, wij hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Customerservice 12Game.Com
www.12game.com

• Tsurany
  • Niet online
Nieroth schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:14:
Wat me wel enigszins stoort is dat je de armor van je allies niet meer kan veranderen, vreemde keuze dit imho. Ze dragen de armor die ze aan hebben zodra je ze ontmoet en die houden ze ook, geen mogelijkheid om je gevonden armor aan ze te geven, alle armor die niet in je eigen class valt kan je dus direct in de junk gooien.
Waarom moet Bioware elke RPG die ze maken zo enorm afstompen waardoor het totaal geen RPG meer te noemen valt? Dit vind ik wel zo'n enorm triest gedoe. Met Mass Effect was het nog wel te accepteren, maar dit... :X

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 15:32
Anoniem: 324594 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:21:
Net het volgende berichtje binnengekregen van 12game. Dat zal me leren om games te kopen ipv gewoon te downloaden. :(
Wat stom zeg! Ik heb ook bij 12game een pre-order staan en nog laat besteld ook! Woensdag 5 januari. Ik heb echter nog geen dergelijk mailtje gehad (hopelijk blijft dat zo). Wanneer had jij ge-preordered?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Anoniem: 324594

Dan zit jij misschien goed, ik heb 'm pas ergens rond 18 januari besteld, maar die 12 januari slaat volgens mij op het moment waar 12game het bij EA/bioware besteld heeft.
'k Denk dat ik toch ook wel ff bij EA/bioware ga navragen.

• D-rez

D-rez

dexels

@Nieroth

Zou jij eens een paar screens kunnen posten van die Hi-res textures VS Low-res?

heb zelf nog wat gegoogeld
http://www.dasreviews.com...on-textures-dragon-age-2/

[Voor 41% gewijzigd door D-rez op 09-03-2011 08:50]

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Voegen die hi-res textures echt iets toe? Moet zeggen dat ik bij die vergelijking niet echt zoiets heb van 'wheeee dat moet ik hebben!'...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• D-rez

D-rez

dexels

Ik denk dat het op bewegende beelden iets indrukwekkender is. Ik heb ook op screens gezien dat er op sommige oppervlakken een fikse displacement zit. (wat er voor zorgt dat je met je voeten in de vloer staat.
DX9

DX10

DX11 high-res

[Voor 21% gewijzigd door D-rez op 09-03-2011 09:40. Reden: plaatjes aangepast]

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 324594 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:49:
Dan zit jij misschien goed, ik heb 'm pas ergens rond 18 januari besteld, maar die 12 januari slaat volgens mij op het moment waar 12game het bij EA/bioware besteld heeft.
'k Denk dat ik toch ook wel ff bij EA/bioware ga navragen.
Je moest inderdaad voor 12 januari (dus 11 januari als uiterste datum) bestellen om de signature edition te krijgen. Het was natuurlijk fout van 12game om hem na die datum nog te koop aan te bieden.

Ik heb de mijne ook op 5 januari besteld en heb geen mailtje van 12game ontvangen, dus ik hoop/denk dat ik ook wel een signature edition ga ontvangen. Ik heb hem toen ook nog snel op die datum bij 12game besteld, omdat ik op verscheidene UK webshops (play.com, zavvi,...) zag dat ze de signature edition toen al als uitverkocht hadden gezet.

Fout ligt bij 12game om de signature edition nog na 12 januari te koop aan te bieden, maar als je zelf had geïnformeerd (stond ook in het groot voor lange tijd op de officiële website van DA2) had je ook kunnen weten dat je voor die datum had moeten pre-orderen om zeker te zijn van de signature edition.
Ik hoop dat je hem dan na de release ook braaf gaat kopen aangezien je het toch een goed spel vindt.

[Voor 8% gewijzigd door DarthDavy op 09-03-2011 09:27]

Anoniem: 91397

Goed eerste indruk na een paar uur spelen:

-View is fucked up, moet nog uitzoeken of dat te wijzigen is. Je kijkt niet meer van boven op je character neer, maar je zit er vlak achter. Resultaat is dat wanneer je geswarmed word er monsters op je in zitten te hakken zonder dat je het soms door hebt. Totaal geen tactische overview, iets wat ik aan DA 1 juist zo mooi vond.

- Filmpjes zijn te gepoetst, de blight is zo opgepoetst dat het leek alsof ik een horde mime spelers op me af zag komen rennen. Een stel clowneske figuren met Arabische zwaarden, oeeee... :o angstaanjagend :o *NOT*.

- Geen auto attack, kortom een echte RSI game. Beetje jammer.

- Eerste deel waar ik nu in zit is totaal niet freeroaming, ik ging van Cutscene naar cutscene. Geen side quests, volg het pijltje en je krijgt je volgende missie. Jammer.

Al met al geen waardig vervolg voor deel 1. Waar ik deel 1 een 10 zou geven geef ik deel 2 een 7.5.

• evilpin0
  • Laatst online: 05-05 11:32
De tactiek wat toch wel het meeste verslavend was is eruit gehaald, ik vond het zo heerlijk aan DA (en BG serie) om tactische je mages te positioneren, de vijanden te lokken en vol te blasten met fireballs en ice spells. In het vorige deel zat ik voornamelijk in de gepauzeerde mode elke move te plotten, nu overbodig. Heck er is geen eens een tactishe overview meer.

Het compenseert wel dat de melee combat wel verbeterd is, een two handed wapen doet nu bv standaard AOE damage. Voor het oog ziet het er soepeler en mooier uit.

Maarja het speel schreeuwt CONSOLES uit, de menutjes, de versimpeling van skills vrijwel alles. Het maakte me op het eerste gezicht vrij treurig, de oude Bioware RPG style is nu denk ik definitief afgezworen en wederom is een great game genre gesloopt door de consoles. Maar de treurigheid viel te overzien doordat de combat lekker soepeltjes is. Vanavond niettemin met veel plezier verder spelen.

[Pc or Console?]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Free roaming is er ook niet bij DA:O. Daar mis je het ook niet erg omdat het als voordeel heeft dat de ontwerpers extra tijd en detail in de stukken hebben kunnen stoppen die je kunt bezoeken. Als ik de commentaren hier zo lees is dat voordeel bij deel 2 vervallen: doodsaai hergebruik van instances. Dat kom je tegen bij oudere freeroaming spellen als Morrowind maar toch niet bij een spel als Dragonage??! Dat, het feit dat je je party niet meer van ander armor enzo kunt voorzien, het dumbed down combat systeem, de nadruk op hack 'n slash, de waardeloze performance ("loading..." tussen iedere 2 zinnen), de stupide dialoogkeuze... Voor mij genoeg om DA2 zelfs te laten liggen als het over een jaar in de budgetbak ligt. Tegen die tijd is Skyrim uit en ik vermoed dat dat WEL een voorbeeld gaat zijn van hoe een RPG eruit hoort te zien, waar DA2 totaal faalt.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

evilpin0 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:45:
De tactiek wat toch wel het meeste verslavend was is eruit gehaald, ik vond het zo heerlijk aan DA (en BG serie) om tactische je mages te positioneren, de vijanden te lokken en vol te blasten met fireballs en ice spells. In het vorige deel zat ik voornamelijk in de gepauzeerde mode elke move te plotten, nu overbodig. Heck er is geen eens een tactishe overview meer.

Het compenseert wel dat de melee combat wel verbeterd is, een two handed wapen doet nu bv standaard AOE damage. Voor het oog ziet het er soepeler en mooier uit.

Maarja het speel schreeuwt CONSOLES uit, de menutjes, de versimpeling van skills vrijwel alles. Het maakte me op het eerste gezicht vrij treurig, de oude Bioware RPG style is nu denk ik definitief afgezworen en wederom is een great game genre gesloopt door de consoles. Maar de treurigheid viel te overzien doordat de combat lekker soepeltjes is. Vanavond niettemin met veel plezier verder spelen.

[Pc or Console?]
Het feit dat DA2 verneukt is, komt niet door de consoles maar door Bioware. DA:O was ook op consoles en die was nog normaal. Bioware maakt de keuze om DA2 wat meer mainstream te maken door het enorm te versimpelen, wat ze ook deden met ME2.

Tactiek bij het vechten vindt de mainstream doelgroep niet leuk, je moet gewoon automatisch winnen door je characters zoveel mogelijk vette shit te laten doen. Tactisch plaatsen van je mage(s) en handmatig uitkiezen welke mob het eerste dood moet is teveel moeite.

[Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 09-03-2011 10:08]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

EnigmaNL schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:00:
[...]

Het feit dat DA2 verneukt is, komt niet door de consoles maar door Bioware. DA:O was ook op consoles en die was nog normaal. Bioware maakt de keuze om DA2 wat meer mainstream te maken door het enorm te versimpelen, wat ze ook deden met ME2.

Tactiek bij het vechten vindt de mainstream doelgroep niet leuk, je moet gewoon automatisch winnen door je characters zoveel mogelijk vette shit te laten doen. Tactisch plaatsen van je mage(s) en handmatig uitkiezen welke mob het eerste dood moet is teveel moeite.
argh dit klinkt echt niet goed... Ik was al erg teleurgesteld in me2 nu ook al retard level gaming voor DA2 :'(
Ik vond nightmare echt niet te doen bij da:o maar dat is eigenlijk juist goed, ik ben dan ook geen geweldige (mmo)rpg speler in de zin dat ik 100 keybinds uit mijn hoofd ken enz. maar anderen het wel konden en het ook een echte uitdaging was ipv gewoon meer damage en minder health enz. dat zal hier dan ook wel niet meer echt in zitten dus... Echt zo jammer dat je op een paar na elke devver groot ziet worden met toffe games, het grote geld ziet binnenhalen en het EA syndroom krijgen. Blijkbaar is het besmettelijk ofzo.. :N

• evilpin0
EnigmaNL schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:00:
[...]

consoles = mainstream naar mijn mening :)

• D-rez

D-rez

dexels

Het wordt idd weer tijd voor een old-skool PC-only RPG gebaseerd op DnD ruleset.

• Amras
D-rez schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:35:
Het wordt idd weer tijd voor een old-skool PC-only RPG gebaseerd op DnD ruleset.
Goed idee! En dan met voorgerenderde backgrounds en isometrische 2D view, ala Baldur's Gate dus. Dat hele 3D gebeuren mogen ze wat mij betreft achterwege laten voor dit soort games. :)

Strava

• D-rez

D-rez

dexels

Nu alleen nog een goed verhaal en een ontwikkelaar vinden :D

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:16:
[...]

argh dit klinkt echt niet goed... Ik was al erg teleurgesteld in me2 nu ook al retard level gaming voor DA2 :'(
Ik vond nightmare echt niet te doen bij da:o maar dat is eigenlijk juist goed, ik ben dan ook geen geweldige (mmo)rpg speler in de zin dat ik 100 keybinds uit mijn hoofd ken enz. maar anderen het wel konden en het ook een echte uitdaging was ipv gewoon meer damage en minder health enz. dat zal hier dan ook wel niet meer echt in zitten dus... Echt zo jammer dat je op een paar na elke devver groot ziet worden met toffe games, het grote geld ziet binnenhalen en het EA syndroom krijgen. Blijkbaar is het besmettelijk ofzo.. :N
Nightmare DA:O heb ik echt van genoten, uitdaging zoals het hoort! Gewoon een kamertje binnen rennen en een willekeurige mob aanvallen was er niet bij! Eerst kijken wat er tegenover je stond en het juiste doel uitzoeken was uiterste noodzaak.
evilpin0 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:30:
[...]

consoles = mainstream naar mijn mening :)
Helaas wordt het dat wel ja. Ik kan me nog herinneren dat console games net zo moeilijk, al dan niet moeilijker, waren als PC games.

Wat ik persoonlijk nog het aller aller ergste vind aan DA2 is dat de stijl zo vreselijk verandert is ineens. Het lijkt totaal niet op DA:O. Ook mis ik het origins gedeelte, ik heb DA:O uitgespeeld met alle origins en ze waren allemaal leuk om te spelen, nu heb je alleen de keuze tussen 3 klassen, allemaal human. Het importeren van je DA:O save heeft ook uiterst minimale gevolgen.

• evilpin0
Amras schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:41:
[...]

Goed idee! En dan met voorgerenderde backgrounds en isometrische 2D view, ala Baldur's Gate dus. Dat hele 3D gebeuren mogen ze wat mij betreft achterwege laten voor dit soort games. :)
Nouja, DA1 voldeed wel eraan (in 3d dan maar vanaf top-down toch old skool gevoel). Da2 zeer zeker niet helaas.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 15:15
Nou deze site geeft wel een mooie indruk wat de gamers er tot nu toe van vinden:
http://www.metacritic.com...ser-reviews?dist=negative

De eerste professionele reviews:
http://www.metacritic.com...gon-age-ii/critic-reviews

Mooie quote's:
GamePro: But as a game, its streamlined mechanics and more action-oriented combat should appeal to console players, but hardcore fans of PC RPGs may feel slighted.

Gamers.at: Dragon Age II is still a good role-playing game, but in more than one way it is inferior to its great predecessor.

God does not play dice

• chaosek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
Misschien moet ik Baldur's Gate, Icewind Dale & Planescape Torment maar vergeten en accepteren dat spellen tegenwoordig gemaakt worden om de speler zo min mogelijk uitdaging te bieden en alles zo voorgekauwd mogelijk te maken. DA:O vond ik al niet top, maar DAII is nog simpeler. Geen armour wisselen, geen friendly fire (behalve op nightmare), etc. Is er dan werkelijk geen markt meer voor diepgaande, moeilijke en complexe spellen (en zo ingewikkeld waren voorgenoemde spellen ook niet)? Die obsessie met casual en consoles wordt nog eens het einde van gaming, casuals kopen eens per half jaar een spel, fanatiekere (PC) gamers veel vaker. Had hoop dat het mee viel, maar ik ga DAII voorlopig niet aanschaffen, het kan alleen maar tegenvallen. Deze quote uit de review (megacritic) zegt alles:

On all platforms, Dragon Age II caters to an audience that didn't connect with Origins, while alienating those who did. This may result in a better console experience, but considering that Dragon Age: Origins was a love letter to old-school PC RPGs, BioWare's neglect of the sequel's PC release is tragic. I appreciate the technical refinements, but improving the polish doesn't do much good when the basics still need work.

Echt geef mij een handvol programmeurs en ik knal er zo een spel in de traditie van BGII uit, maar blijkbaar is daar geen cent meer mee te verdienen.

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
DarthDavy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:26:
[...]
Ik hoop dat je hem dan na de release ook braaf gaat kopen aangezien je het toch een goed spel vindt.
Dat ga ik ook zeker doen hoor. :)

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:54
Zijn er co-op mogelijkheden, LAN of iets anders op multiplayer gebied bij deze game ?
En zo ja, welke ? :)

Thnx.,

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Pewpew schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:32:
Zijn er co-op mogelijkheden, LAN of iets anders op multiplayer gebied bij deze game ?

Thnx.,
klik

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• evilpin0
chaosek schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:12:
Echt geef mij een handvol programmeurs en ik knal er zo een spel in de traditie van BGII uit, maar blijkbaar is daar geen cent meer mee te verdienen.
Geen eens een slecht idee, zijn er geen tweakers met teveel geld? :)

Gewoon een 2d old-skool RPG, dat willen de hardcore games!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 12:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Pewpew schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:32:

Thnx.,
Nee zit er helaas niet in, ik had er zelf ook op gehoopt.

Gistermiddag heb ik em geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik enorme moeite heb met het combat systeem.
Ik zag een aantal previews en daar leek het lekker weg te spelen, misschien dat ik m'n Xbox360 controller maar eens moet testen, dat (mis) geklik maakt me werkelijk gek.
Ik heb DA:O nooit gespeeld alleen een keertje gezien en het leek me wel leuk. Spellforce2 +addons is de laatste RPG die ik gespeeld heb en had gehoopt dat DA2 een 'vervolg' zou zijn.

Ik ging er zelf vanuit dat je meer (realtime) controle over je volgelingen had maar dat valt me tegen, pauzeren neemt me echt uit de actie/verhaal, in Spellforce2 kun je gewoon al de acties van je group members selecteren wat ik persoonlijk leuker vindt.

Ik heb niet veel tijd gehad nog en ben net in een stad aangekomen, ben benieuwd wat er nu komt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Amras
evilpin0 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:48:
[...]

Geen eens een slecht idee, zijn er geen tweakers met teveel geld? :)

Gewoon een 2d old-skool RPG, dat willen de hardcore games!
Maak gewoon een MOD voor de Infinity Engine (BG, IWD, PS:T), dan hoef je zelf in ieder geval geen engine te schrijven. Grootste probleem is 3D modellers vinden voor het maken van de gerenderde achtergronden. :)

Strava

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Er is op GoT al een keer geprobeerd om een game te maken. Dat schoot niet echt op ;)

[Voor 6% gewijzigd door Chester op 09-03-2011 11:56]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Net een mailtje van 12game (waar ik de signature edition had gepre-orderd):
Geachte Ton,

Onlangs heeft u een preorder geplaatst van Dragon Age 2 Signature Edition. Volgens uitgever Electronic Arts zou deze editie geleverd worden bij een bestelling voor 12 januari. Wij hebben de Signature Editions op tijd besteld, maar hebben te horen gekregen dat de Signature Editions toch niet allemaal geleverd gaan worden en dat er door heel Europa grote tekorten zijn. Ontwikkelaar BioWare is helaas ook niet bereid om extra Signature Editions te produceren of vergelijkbare items toe te kennen. In de praktijk zal dit voor u betekenen dat Dragon Age 2 als standaard editie geleverd gaat worden.

Wij vinden dit een erg vervelende situatie en hebben tot het laatste moment ons uiterste best gedaan om samen met Electronic Arts tot een oplossing te komen. Ook Electronic Arts Nederland heeft hier haar uiterste best voor u gedaan, maar zonder medewerking van BioWare heeft dit niet geleid tot het gewenste resultaat.

Nogmaals excuses, wij hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Customerservice 12Game.Com
:/

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:54
prutser001 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:51:
[...]

Nee zit er helaas niet in, ik had er zelf ook op gehoopt.

Gistermiddag heb ik em geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik enorme moeite heb met het combat systeem.
Ik zag een aantal previews en daar leek het lekker weg te spelen, misschien dat ik m'n Xbox360 controller maar eens moet testen, dat (mis) geklik maakt me werkelijk gek.
Ik heb DA:O nooit gespeeld alleen een keertje gezien en het leek me wel leuk. Spellforce2 +addons is de laatste RPG die ik gespeeld heb en had gehoopt dat DA2 een 'vervolg' zou zijn.

Ik ging er zelf vanuit dat je meer (realtime) controle over je volgelingen had maar dat valt me tegen, pauzeren neemt me echt uit de actie/verhaal, in Spellforce2 kun je gewoon al de acties van je group members selecteren wat ik persoonlijk leuker vindt.

Ik heb niet veel tijd gehad nog en ben net in een stad aangekomen, ben benieuwd wat er nu komt.
Jammer, dacht iets te hebben eens wat anders dan WoW, wat leuk is met wat vrienden...
thnx voor je antwoord :)
je was vast verveeld ? :F

• D-rez

D-rez

dexels

@g0tanks
Dat is niet zo'n fijn verjaardagsgeschenk.

• Radiodurans
g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:18:
[...]
12game zou je op z'n minst de Exiled Prince DLC gratis kunnen aanbieden, i.c.m. de standaard pre-order edition kom je dan een heel eind. Ze moeten je wel iets bieden en niet hun verantwoordelijkheid afschuiven op Bioware/EA.

Jammer van de gesigneerde box e.d., maar goed, die heb ik ook niet gekregen bij m'n even dure (!) download versie van de SigEd ;)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 08:54

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, mijn Signature Edition is iig verstuurd (vanuit Engeland; besteld bij Game).

Nu nog een klein weekje wachten tot 'ie op de mat ligt!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het stomme is dat volgens BioWare's Christ Priestly er helemaal geen tekort zou moeten zijn:
Once again, THIS IS FALSE.

We made Signature Editions to order. So if "X" store asked for 100 copies, we made 100 copies. We have enough stock for all orders made within the promotional offer time period. Any discrepancy is the fault of the retailer.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:04:
Het stomme is dat volgens BioWare's Christ Priestly er helemaal geen tekort zou moeten zijn:

[...]
op dit moment weet ik niet meer wie ik moet geloven... Bioware heeft zichzelf verkocht als een prostituee haar lichaam verkoopt...EA syndroom gekregen, logisch na jaren indoctrinatie. :X

Die link ook van metacritic. 3,2 :') zegt imho al voldoende ook al komen er natuurlijk niet zo heel veel blije spelers maar die zullen dan ook wel niet zulke hoge eisen hebben...

[Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-03-2011 13:19]

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Oeh de reviews op metacritic liegen er niet om... alle user reviews geven 'm een extreem lage score. Alles is versimpeld om de game speelbaar te maken op consoles, waardoor er weinig van tactiek overblijft. Ernstig zonde voor een game die veelbelovend leek.

Wat ik wel opvallend vind, is dat de professionele reviews wel allemaal hoge(re) scores geven. Die zitten op de 75+ punten (van de 100), terwijl de user reviews gemiddeld op 32 uitkomen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Die durven natuurlijk allemaal geen slechte score te geven omdat EA anders niet meer zo blij met ze zijn. :p Ik zit in ieder geval nu nog te twijfelen of ik m'n bestelling nou ga annuleren of niet...

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Het is wel duidelijk denk ik zo. Bioware heeft voor het eerst een crappy product geleverd. Dragon Age 2 faalt ongelofelijk hard. Heel erg jammer. Voor mij had DA2 niks meer hoeven wezen dan meer van hetzelfde van Dragon Age Origins maar Bioware moest de werkende formule veranderen en heeft dit gedrocht uitgescheten.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 10:39

CoolGamer

What is it? Dragons?

Er zal ook meespelen dat het spel niet aan de verwachting voldoet van de spelers, waardoor ze een lage score zullen geven. Spelers verwachte een erg goed spel, wat uiteindelijk een redelijk goed spel blijkt te zijn. Professionele reviewers zullen de verwachtingen die van te voren zijn gemaakt een stuk minder meenemen tijdens het bepalen van de score.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Ik denk dat veel user reviews een erg lage rating geven omdat ze een DA:O kloon oid verwachten. Ik ga mijn bestelling in ieder geval niet annuleren, ik heb het in november besteld en kijk er sindsdien al naar uit :P

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:18:

[...]

PRE-ORDER, reserveer deze titel
Verwachte bezorgdatum: 10/03/2011

Onze Prijs: € 39,99
Advies Prijs: € 49,99
Voordeel: € 10,00

Staat nog steeds op de site... :(

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Ik denk dat de meeste mensen een waardig vervolg verwachten, een verwachting die niet nageleefd wordt helaas.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Rockvee2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:44:
[...]

PRE-ORDER, reserveer deze titel
Verwachte bezorgdatum: 10/03/2011

Onze Prijs: € 39,99
Advies Prijs: € 49,99
Voordeel: € 10,00

Staat nog steeds op de site... :(
Je kan hem niet aan je winkelwagen toevoegen omdat erbij staat dat het uitverkocht is. ;)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Veel "professionele" reviewers bekijken zo'n game als DA2 volgens mij gewoon zonder ooit verslaafd te zijn geweest / veel tijd te hebben kunnen besteden aan DA:O.

Dan kijk je wat voor spel het is: hack 'n slash, niks mis mee... Graphics zijn ok, er zit een verhaallijn in, speelt lekker weg. Lekker geoptimaliseerd voor de console. Dat wil de grote massa. Nou, resultaat: een heel fatsoenlijk cijfer.

De lage cijfers van gebruikers zullen grotendeels zijn van mensen die DA:O kapot hebben gespeeld, vroeg DA2 georderd hebben en er naar uit gekeken hebben, hoopten op een waardig vervolg.

Die zien het spel nu heel anders: het is een ander genre geworden (geen echte rpg meer maar hack 'n slash), er missen een boel mogelijkheden uit deel 1, combat en dialoogopties zijn dumbed down (ondanks meer gesproken tekst), je hebt minder vrijheid je eigen character en de party te customizen, etc. Voor deze mensen, veelal fans dus, is het een dikke tegenvaller.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Deel 2 is nog steeds een erg goede game, echter deel 1 was echter vele malen beter, en daarom hadden we er ook hoge verwachtingen van en zijn we snel teleurgesteld. Alleen al het feit dat ze de isometric view hebben verwijderd is zo !#$@achterlijk... Ik bedoel, je zet de game op pauze om je volgende acties te bepalen, dan is een goed overzicht gewoon belangrijk en die ben je nu gewoon kwijt. Dat is gewoon erg jammer. En het feit dat je armor van je andere leden in je group niet kan aanpassen is ook bizar. geen friendly fire, bijna cartoony vijanden, herhalende layouts van dungeons etc etc... We kunnen nog wel even doorgaan over de minpunten tov deel 1.

Maar hoe dan ook speelt deel 2 nog steeds lekker, en het ziet er prima uit. En zal het verhaal vast ook wel goed zijn(zo ver ben ik nog niet :)).
Zou deel 1 tussen een 9 en 10 krijgen krijgt deel 2 een 7-7.9(ik gun ze geen 8 :P ). Ik zal verder moeten spelen om een persoonlijk cijfer er aan te geven maar dit is hoe ik er nu over voel na een aantal uur spelen.

[Voor 4% gewijzigd door sbmuc op 09-03-2011 13:56]

• Plekuz
  • Laatst online: 25-02 10:53

Plekuz

available in strong mint

Hm, klinkt allemaal niet echt super. Nou ja, als ik 'm voor een euro of 39 straks bij MM of zo kan halen, dan doe ik dat toch wel. Is altijd nog 10 euro goedkoper dan op Steam (boe! his!) en dan zie ik het maar als een tussenstop naar hopelijk meer hardcore RPG in de nieuwe Witcher, Risen en Elder Scrolls games.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• lockie1978
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 19:02
Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik nog weinig te klagen heb over Dragon Age 2, ja het is inderdaad anders dan Dragon Age Origins en zeker in het begin krijg je het idee dat de verhaallijn linear is. Echter als je iets verder komt valt dit best mee, je kunt rustig rondlopen en in diverse verschillende plekken side quests etc doen. De muziek en de laadschermen (gaaf gedaan) zijn erg goed en het verhaal zelf is nog steeds pakkend. Heb er nu zon 15 uur op zitten en begin eerlijk gezegd op stukken te komen die op de normale moeilijkheidsgraad bijzonder pittig zijn. Enige nadeel: kramp in mn arm omdat er geen autoattack is :P

Het is anders dan Origins inderdaad, maar als je je daarop instelt is het een pareltje van een game!

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Weakling schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:06:
Hm, klinkt allemaal niet echt super. Nou ja, als ik 'm voor een euro of 39 straks bij MM of zo kan halen, dan doe ik dat toch wel. Is altijd nog 10 euro goedkoper dan op Steam (boe! his!) en dan zie ik het maar als een tussenstop naar hopelijk meer hardcore RPG in de nieuwe Witcher, Risen en Elder Scrolls games.
Ik hoop dat je Elder Scrolls Morrowind bedoelt met hardcore RPG :D Oblivion is niet echt hardcore te noemen.

Ik verheug me toch stiekem wel op Skyrim, ook al gaat dat waarschijnlijk ook nogal mainstream worden, dat is wel de trend.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

lockie1978 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:23:
De muziek en de laadschermen (gaaf gedaan) zijn erg goed...
Een spel met goeie laadschermen!!! 8)7

• lockie1978
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 19:02
DarthDavy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:30:
[...]

Een spel met goeie laadschermen!!! 8)7
haha ja vond het ook erg verassen om te tikken :P maar ik vind ze gewoon errug mooi gedaan :)

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:06
teveel whiners op dit forum. heb het gister 1 uur gespeeld en ik vond het best grappig.

voor degene die zeuren dat deel 2 zo erg zuigt, ga dan gewoon lekker deel 1 weer spelen

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

nemesis2212 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:03:
heb het gister 1 uur gespeeld en ik vond het best grappig.
Beetje jammer dat het vervolg op een geniaal spel niet meer dan "best grappig" is. Boel mensen hebben hier naar uitgekeken, als het zo tegenvalt mag er best over geklaagd worden lijkt me. Jij hoeft het niet te lezen hoor.

• Amras
nemesis2212 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:03:
teveel whiners op dit forum. heb het gister 1 uur gespeeld en ik vond het best grappig.

voor degene die zeuren dat deel 2 zo erg zuigt, ga dan gewoon lekker deel 1 weer spelen
Ja, laten we vooral niet kritisch meer zijn. Dan krijgen we alleen nog maar baggergames voorgeschoteld. Veel mensen zijn voornamelijk teleurgesteld omdat ze meer hadden verwacht van Bioware, die al meerdere pareltjes op de gamesmarkt gereleased heeft.

Dat jij het best grappig vindt is prima, maar dat houdt niet in dat mensen niet mogen melden dat ze minder enthousiast zijn.

Strava

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

SnoeiKoei schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:06:
[...]

Beetje jammer dat het vervolg op een geniaal spel niet meer dan "best grappig" is. Boel mensen hebben hier naar uitgekeken, als het zo tegenvalt mag er best over geklaagd worden lijkt me. Jij hoeft het niet te lezen hoor.
Inderdaad, best grappig is niet genoeg... Als het eerste deel geweldig is, hoort het tweede deel net zo geweldig te zijn.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:06
SnoeiKoei schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:06:
[...]

ik ben gewoon benieuwd wat iedereen vind. Volgens mij verwachte iedereen een kloon van deel 1 met een ander verhaal. Helaas heeft bioware hier anders over gedacht door veel aan te passen. Ik zelf hou meer van hack en slash games dan pause...skills selecteren....posities bepalen.... 1 minuut vechten....pause... etc

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

nemesis2212 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:10:
[...]

ik ben gewoon benieuwd wat iedereen vind. Volgens mij verwachte iedereen een kloon van deel 1 met een ander verhaal. Helaas heeft bioware hier anders over gedacht door veel aan te passen. Ik zelf hou meer van hack en slash games dan pause...skills selecteren....posities bepalen.... 1 minuut vechten....pause... etc
Je kunt hier toch lezen wat men vind? En op metacritic?

Dragon Age hoort geen hack en slash te zijn maar een pure RPG zoals deel een ook was...

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

nemesis2212 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Prima maar dat heeft niks meer met Dragon Age te maken, tenminste niet voor de vele fans van DA:O. Het is toch niet gek te verwachten dat deel 2 voldoet aan de smaak van fans van deel 1? Heeft niks met clones te maken, met voortschrijdende techniek verwacht je dat bij deel 2 de sterke kanten van deel 1 nog verder zijn uitgewerkt in plaats van helemaal weggegooid.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee