Tja. Het blijft onzin. Het is een beveiliging, dus het zal gekraakt worden. Let maar op. Binnen 1 dag staat DA-II op internet, gratis en DRM-vrij voor iedereen. Waarom zou ik dan nog moeten betalen voor een versie mét DRM... op al mijn spellen gebruik ik, waar mogelijk, zelfs een no-cd crack. (En ik heb -alles- origineel.)
De main theme van DA II is op YouTube gereleased:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nope, dat waren Adam Skorupa en Paweł Błaszczak.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Volgende week komt er een downloadbare demo van DA-II:
http://www.nu.nl/games/24...s-demo-dragon-age-ii.html
Kunnen we allemaal mooi zelf bepalen of het nou een passend vervolg is of een dumbed-down hack 'n slash.
http://www.nu.nl/games/24...s-demo-dragon-age-ii.html
Kunnen we allemaal mooi zelf bepalen of het nou een passend vervolg is of een dumbed-down hack 'n slash.
[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-02-2011 13:49 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Mooi. Die demo zal echt bepalen of ik de game wel of niet zal gaan halen. Ik neig op dit moment namelijk enorm naar de 'niet' kant.
Dit heeft voor mij niets te maken met het feit dat de game dumbed down is. Mass Effect 2 vond ik ook VEEL beter dan Mass Effect 1 terwijl 2 juist dumbed down is in vergelijking met deel 1. Het heeft voor mij veel te veel te maken met het feit dat Dragon Age II een rare stijl heeft en het feit dat het verhaal van de Warden niet echt lekker door gaat lopen. Maarja..misschien ben ik over een week wel compleet omgedraaid.
Er is trouwens ook een trailer uitgekomen van die live-action promo film Dragon Age Redemption. Sorry...maar ik had een enorm dikke facepalm toen ik dat zag. Xena Warrior Princess all-over. Wanneer lukt het filmmakers nu eens om vrouwelijke karakters niet als Warrior Princess af te beelden wanneer ze een zwaard oppakken? Diepe zucht.
Dit heeft voor mij niets te maken met het feit dat de game dumbed down is. Mass Effect 2 vond ik ook VEEL beter dan Mass Effect 1 terwijl 2 juist dumbed down is in vergelijking met deel 1. Het heeft voor mij veel te veel te maken met het feit dat Dragon Age II een rare stijl heeft en het feit dat het verhaal van de Warden niet echt lekker door gaat lopen. Maarja..misschien ben ik over een week wel compleet omgedraaid.
Er is trouwens ook een trailer uitgekomen van die live-action promo film Dragon Age Redemption. Sorry...maar ik had een enorm dikke facepalm toen ik dat zag. Xena Warrior Princess all-over. Wanneer lukt het filmmakers nu eens om vrouwelijke karakters niet als Warrior Princess af te beelden wanneer ze een zwaard oppakken? Diepe zucht.
Gelijk even gegoogeld. En inderdaad behoorlijke flater, hopelijk doen ze het nog even goed want er zijn best wat goede fantasy films. Heb wel zin in het spel.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Wat vind ik die muziek van Inon Zeur toch waardeloos, ik snap niet wat iedereen toch zo goed aan die gast vind. Ik vind die Main theme ook geen bal aan, veel te zweverig.
Geef mij Michael Hoenig maar van Baldurs Gate, stukken epischer.
Nou, ik dus ook.Katsunami schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:02:
Tijd om RPG's te spelen heb ik veel te weinig, want ik ben vorig jaar rond april met DA:O gestopt, en nooit meer begonnen (op ongeveer 80% van het spel, waarin ik wel heb geprobeerd om bijna alles te doen).
Daarnaast heb ik er gewoon geen zin in. Ik wil een spel kopen, installeren, en spelen wanneer en hoe ik wil, zonder me druk te moeten maken of ik wel de juiste items heb, het spel wel compleet is met alle DLC enzo...
Ouderwets, I know...
Spel kopen, special edition of niet, en spelen maar. Later misschien nog eens een expansion of zo, en ondertussen updates en patches waar de community om vraagt.
Maar die melkkoeien die ze vandaag de dag produceren... Gold edition, special edition, metal edition, itempje hier, itempje daar, een zooi aan DLC's, DRM copyright ellende, beperkt aantal installaties, verplichte internet activatie en ga-zo-maar-door...., en overal voor betalen.
Ik, we, zijn geen 12 jarige jochies meer die bij de lokale super voor de deur die voetbalplaatjes lopen te bedelen wel? Meneer, heeft u de nieuwste DLC al? Misschien een special itempje? Een signature Edition?
Ach ze doen maar, ik ben al afgehaakt. Over een jaar of twee in de ramsjbak misschien.
Voor mij zijn het Indie developers geworden, net zoals vroeger. Die hebben direkt contact, via het forum of anderszins, met hun kopers. Die leveren goed werk af, en staan voor hun produkt, leveren patches en coole updates *zonder* al die zuigende big company marketing bullshit.
/end of rant
hoe maak ik zo'n sig?
Verwijderd
Mwah, Inon Zur is gewoon heel erg wispelturig als het gaat om zijn soundtracks. Lineage had ie dan weer heel goed gedaan maar ik vind hem de laatste paar jaar behoorlijk zwak. Geef mij maar Jeremy Soule ofzo.in2duhCore schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:58:
Wat vind ik die muziek van Inon Zeur toch waardeloos, ik snap niet wat iedereen toch zo goed aan die gast vind. Ik vind die Main theme ook geen bal aan, veel te zweverig.
Zoals velen ben ik ook bang dat Dragon Age 2 te erg dumbed down is... Dat het dumbed down is kun je niet ontkennen, dat kun je aan de gameplay beelden al zien. Ik hoop alleen dat het vechten nog enigszins tactisch blijft, niet zoals Mass Effect 2 wat eigenlijk een opgepoetste shooter is waarbij je toevallig als je heel diep graaft nog wat RPG elementen tegen komt.
De houterige trage combat van Dragon Age 1 mag wel wat beter maar het hoeft niet zo arcade te worden als ME2.
En wat ik ook vervelend vind is al die nutteloze loot, dat hoeft van mij ook niet. Als iedereen tier 7 armor aan heeft hoeft het spel niet meer aan te komen met tier 4 rommel... Je zou het kunnen verkopen maar het is de moeite niet waard voor die paar silvers.
De houterige trage combat van Dragon Age 1 mag wel wat beter maar het hoeft niet zo arcade te worden als ME2.
En wat ik ook vervelend vind is al die nutteloze loot, dat hoeft van mij ook niet. Als iedereen tier 7 armor aan heeft hoeft het spel niet meer aan te komen met tier 4 rommel... Je zou het kunnen verkopen maar het is de moeite niet waard voor die paar silvers.
[ Voor 21% gewijzigd door EnigmaNL op 22-02-2011 10:24 ]
Inderdaad Jeremy Soul blijft koning.. Guildwars OST is zo fucking episch, elke keer als ik dat hoor waan ik me weer in die wereld als een eenzame monk die verlichting komt brengenVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:27:
[...]
Mwah, Inon Zur is gewoon heel erg wispelturig als het gaat om zijn soundtracks. Lineage had ie dan weer heel goed gedaan maar ik vind hem de laatste paar jaar behoorlijk zwak. Geef mij maar Jeremy Soule ofzo.
Verwijderd
Vandaag de dag van de demo, zorg dat je hem probeert dan weet je in ieder geval of de game iets voor je wordt.
+ als 1 miljoen mensen de demo downloaden/spelen krijgen we bonus items.
+ als 1 miljoen mensen de demo downloaden/spelen krijgen we bonus items.
Ja en dan krijg je taferelen zoals bij Oblivion waar mensen klagen dat gemiddelde bandieten met Ebony Armor lopen....EnigmaNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:20:
Persoonlijk vind ik dat ze ongeacht wel level je bent je ook minder armor moet kunnen vinden. Het moet alleen makkelijker zijn om te verkopen. Niet dat je het de hele quest mee moet zeulen en op een gegeven moment moet kiezen wat 180 gold waard is en wat 190 waard is... Die vorm van managen heb ik ook een hekel aan...
Als de armor echt minderwaardig is aan alles wat je bij je hebt moet het gewoon niet droppen... Of grijs worden bijvoorbeeld dat het niet vanzelf opgepakt word als je "take all" kiest. Ik heb een gloedhekel aan glinsterende lijken omdat daar nog crap items in zitten die ik niet wil.kbloem schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:23:
[...]
Ja en dan krijg je taferelen zoals bij Oblivion waar mensen klagen dat gemiddelde bandieten met Ebony Armor lopen....
Persoonlijk vind ik dat ze ongeacht wel level je bent je ook minder armor moet kunnen vinden. Het moet alleen makkelijker zijn om te verkopen. Niet dat je het de hele quest mee moet zeulen en op een gegeven moment moet kiezen wat 180 gold waard is en wat 190 waard is... Die vorm van managen heb ik ook een hekel aan...
Zoals in Titan Quest, daar zie je crap items niet liggen tenzij je op ALT klikt (tenzij je ze dus echt wilt hebben, ondanks dat ze zuigen).
[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 22-02-2011 14:35 ]
Demo voor de PC komt uit om 9AM PST, wat volgens mij neerkomt op 5 uur onze tijd.
Vanavond lekker een avond vrij, dus mooi de tijd om de demo eens op de XBOX360 te proberen. Hoop serieus dat het een goede game wordt, want ik heb mij namelijk goed vermaakt met het eerste deel.
Verwijderd
ach ja ik moet toch werken tot vanavond en morgen ook weer. Wordt dus pas donderdag voor ik die demo echt ga spelen.
Demo is er eindelijk, maar de BioWare servers liggen plat.
Gewoon refreshen, na een paar keer kwam ik erdoor. Hengel hem nu binnen met 1,9 MB/s.
Heb hem even geprobeerd op de XBOX360. Spel ziet er prima uit, maar het button bashen ging mij al gauw een beetje vervelen. Verder moest ik ook even wennen aan de interface die ik nog niet erg prettig vond, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.
Ik ben er nog niet uit.
Ik ben er nog niet uit.
Ik heb hem ook gespeeld maar ik ben niet onder de indruk...
Het lijkt wel een of ander Japans spel geworden, de karakters zien er erg anime uit en ook de animaties bij het vechten. Ze rammen met die zwaarden alsof ze niks wegen zoals je ook ziet in Japanse spellen en tekenfilms en de stijl van de kleding doet er ook erg aan denken.
Ook is het vechten gereduceerd tot button bashen. Ik heb nog niet eerder zo vaak A moeten rammen in een spel op de Xbox 360. Helaas, dit is geen spel voor mij.
Ik houd het wel bij Dragon Age 1, helaas komt daar geen DLC meer voor uit
.
Het lijkt wel een of ander Japans spel geworden, de karakters zien er erg anime uit en ook de animaties bij het vechten. Ze rammen met die zwaarden alsof ze niks wegen zoals je ook ziet in Japanse spellen en tekenfilms en de stijl van de kleding doet er ook erg aan denken.
Ook is het vechten gereduceerd tot button bashen. Ik heb nog niet eerder zo vaak A moeten rammen in een spel op de Xbox 360. Helaas, dit is geen spel voor mij.
Ik houd het wel bij Dragon Age 1, helaas komt daar geen DLC meer voor uit
Ik ben bang dat je dan niet op A moet bashen maar op een andere knop...Spatiebalk ofzo.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:33:
MIsschien tijd voor pc versie??
Het is even wennen in vergelijking met deel 1 aan de ene kant maar aan de andere kant voelt het gelijk ook weer zo heel erg vertrouwd. Ik heb er meer en meer vertrouwen in dat wij weer een pareltje van Bioware in handen gaan krijgen op 11 Maart.
Verwijderd
Wat een geniaal spel. Ik was nog bezig met een zoveelste playtrough in DAO, maar daar hou ik bij deze mee op. Combat was al erg matig in DAO, maar vergeleken met DA2 is het wel helemaal bagger.
Wel erg jammer dat de demo alleen normal difficulty had, ging wel erg makkelijk zo. Maargoed, DAO is ook slaapverwekkend op normal, speel daar ook op nightmare, dus in de echte versie zal nightmare ook wel een leuke uitdaging vormen.
Wel erg jammer dat de demo alleen normal difficulty had, ging wel erg makkelijk zo. Maargoed, DAO is ook slaapverwekkend op normal, speel daar ook op nightmare, dus in de echte versie zal nightmare ook wel een leuke uitdaging vormen.
Straks maar even de demo proberen, vond Dragon Age al erg goed. Mocht deze ook bevallen bestel ik hem op Steam.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Verwijderd
Ik heb hem net geprobeerd...wat is die demo ongeloofelijk bugged zeg. Crashed dus echt om de haverklap naar Windows, en mijn besturingssysteem is compleet vers dus daar kan het niet aan liggen. Ook de performance vind ik echt om te huilen. Een 'loading' voor een cutscene in hetzelfde level? Sorry maar dat kan dus echt niet. Het ligt ook niet aan mijn PC aangezien deze Mass Effect 2 met gemak aan kon. Dit wordt een 'day-one patch' ben ik bang.
En het word ook een budgetbak game voor mij.
En het word ook een budgetbak game voor mij.
De demo klapt er bij mij ook om de haverklap uit net voor de killing animation op die troll. Daar had de Duite demo ook last van maar die ging na 1 crash foutloos verder. Erg irritant.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Demo heeft enorm slechte performance, met alles op high en DX11 en dan vind ik de graphics nog beroerd slecht ook. Dat met een Q9550, 4GB Ram en een GTX570.
Ook heb ik last van vreemde zwarte vlakken en andere bugs.
Hoe kan je nou zo'n demo releasen
Ook heb ik last van vreemde zwarte vlakken en andere bugs.
Hoe kan je nou zo'n demo releasen

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Verwijderd
Het officiele forum staat al bol met klachten. Het 'schijnt' iets te maken te hebben met Windows 7 x64. Maar...dat zijn het merendeel van de serieuze gamers. *zucht* Dit zal niet de verkoop aantallen stimuleren ben ik bang.
Oh en mijn specs waren een Intel 2 Duo @3ghz x2, 4GB ram en een GTX560.
EDIT: Okee, het lijkt dus aan DirectX11 te liggen. Als je schakelt naar DirectX9 gaat alles wel goed. Wel belabberd zeg. *zucht*
Oh en mijn specs waren een Intel 2 Duo @3ghz x2, 4GB ram en een GTX560.
EDIT: Okee, het lijkt dus aan DirectX11 te liggen. Als je schakelt naar DirectX9 gaat alles wel goed. Wel belabberd zeg. *zucht*
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:53 ]
Ik heb nergens last van; af en toe hele korte hick-ups aan het begin van een cutscene, maar ik kan me daar niet aan storen. Dit op een Intel Core i7 920, 12GB RAM en een HD4850. Mijn OS is Vista (64-bit).
[ Voor 7% gewijzigd door WickedWizard op 22-02-2011 21:43 ]
Hmm Vert Sync uitgezet en Catalyst AI op standaard en geen crashes meer gehad. Ook de kleine irritante schokjes tijdens speech/cutscenes zijn weg nu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Geen technische problemen hier (zie system spec in sig) en ik speel ook in DX11 op very high, 1920x1200 enz... En het is ook vlotjes. Ik zal wel geluk hebben zeker.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Mijn eerste indruk: OMG!!!.
De hele Gui ziet er uit als 1 grote button bash festijn, zo rijp vanuit de eerste beste console game gehaald. (NOFI) Waar is mijn tactische rpg gebleven?
Ik ga het nog wel een kans geven, ik ga er namelijk vanuit dat er er een goed verhaal achter zit, maar mijn eerste indruk is niet echt postitief. De graphics zien er wel iets better uit, met name de cutscenes.
To be continued.
De hele Gui ziet er uit als 1 grote button bash festijn, zo rijp vanuit de eerste beste console game gehaald. (NOFI) Waar is mijn tactische rpg gebleven?
Ik ga het nog wel een kans geven, ik ga er namelijk vanuit dat er er een goed verhaal achter zit, maar mijn eerste indruk is niet echt postitief. De graphics zien er wel iets better uit, met name de cutscenes.
To be continued.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Mee eens, ik ben ook geen fan van de nieuwe interface.
helaas ik zat hier wel naar uit te kijken maar de demo gespeeld maar ik haak hier denk ik wel af ......
te veel japanse look dat doet voor mijn gevoel al helemaal geen goed
leuk als je 14 a 16 jaar bent maar daarna houd het ook op
te veel japanse look dat doet voor mijn gevoel al helemaal geen goed
leuk als je 14 a 16 jaar bent maar daarna houd het ook op
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Nadat ik de demo wat langer heb gespeeld kom ik terug met een gemixt gevoel. De game draait op DirectX9 wel heel erg lekker op mijn systeem dus wat betreft de performance problemen neem ik een stapje terug. Ook grafisch is het allemaal best wel scherp op 1920x1080. Ik had eigenlijk geen AA nodig.
Wat betreft verhaal vind ik het best origineel. Ik heb de laatste 10 jaar nog niet zoiets dergelijks gezien. Uiteraard moet op langer termijn blijken of de game echt een goed verhaal heeft maar de eerste indruk is goed. Wat dat betreft is de demo nogal wat magertjes. Er worden gewoon wat random stukken uit het verhaal in je mik gegooid en dat is het. Ik denk dat het verhaal in de volledige versie een stukje langzamer gaat.
Qua gameplay ben ik ook wel tevreden. Het is een soort mix geworden van actie en RPG waarbij de RPG elementen gelukkig nog wel goed aanwezig zijn. Wat dat betreft word mijn angst dus geen werkelijkheid en ben ik dus best tevreden!
De stijl vind ik echter een heel stuk minder. Het is een soort Japanse Manga en Westerse mix waar ik niet echt vrolijk van word. Geef mij dan maar de oude stijl uit deel 1. Vond dat veel prettiger.
Al bij al zal het voor mij geen day 1 buy worden. Daarvoor ben ik niet enthousiast genoeg. Als de game 30 euro gaat kosten wil ik hem wel oppakken, over een paar maanden dan.
Wat betreft verhaal vind ik het best origineel. Ik heb de laatste 10 jaar nog niet zoiets dergelijks gezien. Uiteraard moet op langer termijn blijken of de game echt een goed verhaal heeft maar de eerste indruk is goed. Wat dat betreft is de demo nogal wat magertjes. Er worden gewoon wat random stukken uit het verhaal in je mik gegooid en dat is het. Ik denk dat het verhaal in de volledige versie een stukje langzamer gaat.
Qua gameplay ben ik ook wel tevreden. Het is een soort mix geworden van actie en RPG waarbij de RPG elementen gelukkig nog wel goed aanwezig zijn. Wat dat betreft word mijn angst dus geen werkelijkheid en ben ik dus best tevreden!
De stijl vind ik echter een heel stuk minder. Het is een soort Japanse Manga en Westerse mix waar ik niet echt vrolijk van word. Geef mij dan maar de oude stijl uit deel 1. Vond dat veel prettiger.
Al bij al zal het voor mij geen day 1 buy worden. Daarvoor ben ik niet enthousiast genoeg. Als de game 30 euro gaat kosten wil ik hem wel oppakken, over een paar maanden dan.
Same here. Krijg ook een beetje japanse vibe bij de demo en het lijkt idd meer een hack&slash game te worden dan de voorganger. Jammer. De attributen verdeling is wel duidelijker geworden en gelukkig niet vereenvoudigd. Je ziet nu precies welke gevolgen de aanpassing heeft op de andere stats. Ook de talent trees zijn aardiger geworden, iets minder lineair. Jammer dat inventory en andere zaken gelocked zijn in de demo. Ik ben ook nog niet bijzonder positief, maar genoeg om 'm te willen spelen. Laat 11 maart maar komen!
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Ik vind het een verbetering!
Ben op het moment zelf nog bezig met deel 1 (halverwege denk ik).
De game staat stijf van de actie, is op veel vlakken verbeterd (duidelijker, je eigen toon kan praten)..
Ik kreeg echt een Dragon Age gevoel erbij (wel on steroids)
En kudos voor Bioware.. 1 van de weinige uitgevers die de PC nog echt serieus neemt! (geen kut-poort, wel een demo, etc.). Als je ziet hoeveel Bioware groeit per game dan belooft het weer extra veel voor ME3
< loves Bioware
Ben op het moment zelf nog bezig met deel 1 (halverwege denk ik).
De game staat stijf van de actie, is op veel vlakken verbeterd (duidelijker, je eigen toon kan praten)..
Ik kreeg echt een Dragon Age gevoel erbij (wel on steroids)
En kudos voor Bioware.. 1 van de weinige uitgevers die de PC nog echt serieus neemt! (geen kut-poort, wel een demo, etc.). Als je ziet hoeveel Bioware groeit per game dan belooft het weer extra veel voor ME3
< loves Bioware
Ik heb de PC demo ook nog even gespeeld maar ik blijf diep teleurgesteld. Op de PC heb je gelukkig wel auto attack maar helaas is (logischerwijs) de stijl precies hetzelfde. Japanse gay-faces met rare anime-achtige animaties en looks.
The casuals win again. Waar zijn de echte RPG's van weleer heen gegaan?! De games worden allemaal hetzelfde, actie-gedreven zonder diepgang.
The casuals win again. Waar zijn de echte RPG's van weleer heen gegaan?! De games worden allemaal hetzelfde, actie-gedreven zonder diepgang.
Dat button bashen vind ik nog wel het meest vervelende op de console. Dragon Age was een spel wat je rustig kon spelen, zonder er lamme klauwen van te krijgen. Nu zit ik het hele gevecht door op A te rammen, wat ik echt geen uren achter elkaar ga doen.EnigmaNL schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:31:
Op de PC heb je gelukkig wel auto attack maar helaas is (logischerwijs) de stijl precies hetzelfde.
Positief vond ik de talent trees, die zagen er wel wat interessanter uit dan in het eerste deel.
Voor mij is dit geen dragon age meer
Spirituele opvolger van Baldur's Gate, een regelrechte belediging ja.
Qua gameplay:
De actie is compleet over the top, precies of iemand een fikse scheut Devil May Cry aan de mix heeft toegevoegd. Vijanden spatten uiteen in een wolk van bloed
Na iedere scene hangen de characters voor 70% vol bloedvlekken. De snelheid ligt ook veel hoger, ik betrapte me erop continu te willen pauzeren tot ik probeerde dit eens bewust niets te doen en rara het spel speelt zich zelf (althans in de demo).
De skills lijken ook zwaar overpowered, waar een rogue met enkele goede backstabs in deel 1 echt insane damage kon doen is dit gereduceerd tot 0 enkel het gebruik van skills lijkt iets aan damage te doen.
Qua graphics:
Absoluut geen vooruitgang ten op zichte van deel 1, integendeel de graphics zijn "armer" geworden, wat anime like. De animatie van fireball en firestorm is er ook op achteruitgegaan.
De tussenfilmpjes zijn nog even slecht van kwaliteit als deel 1, echt ongelofelijk dat dit van de makers van Mass Effect komt.
Op very high instellingen vind ik het allemaal zelfs lelijker dan deel 1
Het draait wel soepel alhoewel de loading screens echt storend zijn na iedere scene even een fractie loading in je beeld zou toch echt niet mogen.
In deel 1 straalde de art direction kwaliteit uit, het animé aspect waar meerdere al over spraken doet dit geheel teniet.

Qua gameplay:
De actie is compleet over the top, precies of iemand een fikse scheut Devil May Cry aan de mix heeft toegevoegd. Vijanden spatten uiteen in een wolk van bloed
De skills lijken ook zwaar overpowered, waar een rogue met enkele goede backstabs in deel 1 echt insane damage kon doen is dit gereduceerd tot 0 enkel het gebruik van skills lijkt iets aan damage te doen.
Qua graphics:
Absoluut geen vooruitgang ten op zichte van deel 1, integendeel de graphics zijn "armer" geworden, wat anime like. De animatie van fireball en firestorm is er ook op achteruitgegaan.
De tussenfilmpjes zijn nog even slecht van kwaliteit als deel 1, echt ongelofelijk dat dit van de makers van Mass Effect komt.
Het draait wel soepel alhoewel de loading screens echt storend zijn na iedere scene even een fractie loading in je beeld zou toch echt niet mogen.
In deel 1 straalde de art direction kwaliteit uit, het animé aspect waar meerdere al over spraken doet dit geheel teniet.
God does not play dice
Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.-AzErTy- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:40:
Voor mij is dit geen dragon age meer![]()
Qua gameplay:
De actie is compleet over the top, precies of iemand een fikse scheut Devil May Cry aan de mix heeft toegevoegd. Vijanden spatten uiteen in een wolk van bloedNa iedere scene hangen de characters voor 70% vol bloedvlekken. De snelheid ligt ook veel hoger, ik betrapte me erop continu te willen pauzeren tot ik probeerde dit eens bewust niets te doen en rara het spel speelt zich zelf (althans in de demo).
Qua graphics:
Afgezien van de bloedvlekken (dat was in deel 1 al zo, uit te zetten overigens) ben ik het hier helemaal mee eens.
Ik vind het echt heel erg jammer, Dragon Age Origins heb ik pas nog uitgespeeld en ik ben nu bezig met Awakenings, ik wilde eigenlijk in 1 ruk doorgaan maar dat gaat nu dus niet door.
Ben erg benieuwt, ga de demo zo downloaden, vorig deel op de pc aangeschaft, twijfel nu (weer) tussen xbox360 en de pc. Als het iets meer arcade is vind ik het meer thuishoren op de console (net als mass effect)
Ik heb gister de demo even gespeeld, en alle cutscenes en filmpjes geskipped, want wil niet teveel gespoiled worden.
De settings heb ik op z'n allerhoogst staan, ook AA en AF, en het draait heel soepel op m'n pc.
Verder vindt ik het er erg leeg uitzien, hopelijk dat ze dit nog veranderen in de volledige versie.
En net zoals met deel 1 wacht ik wel op de Ultimate Edition, zodat ik in 1 ruk door alles kan spelen.
De settings heb ik op z'n allerhoogst staan, ook AA en AF, en het draait heel soepel op m'n pc.
Verder vindt ik het er erg leeg uitzien, hopelijk dat ze dit nog veranderen in de volledige versie.
En net zoals met deel 1 wacht ik wel op de Ultimate Edition, zodat ik in 1 ruk door alles kan spelen.
Ik heb precies het zelfde!-AzErTy- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:40:
Qua gameplay:
De actie is compleet over the top, precies of iemand een fikse scheut Devil May Cry aan de mix heeft toegevoegd. Vijanden spatten uiteen in een wolk van bloedNa iedere scene hangen de characters voor 70% vol bloedvlekken. De snelheid ligt ook veel hoger, ik betrapte me erop continu te willen pauzeren tot ik probeerde dit eens bewust niets te doen en rara het spel speelt zich zelf (althans in de demo).
Qua graphics:
Dragon age Origins was op alle fronten beter naar mijn mening! Ik denk ook niet dat ik het spel ga kopen voor de volle mep. Budgetbak maar afwachten..
Grappig dat iedereen het hier heeft over dat de max graphics er niet uitzien.. er is helemaal geen very high in de demo.. ja, je kan het aanzetten via de config tool, maar ingame pakt hij dan gewoon high (ingame is de optie very high greyed out en staat er ook bij dat dit niet in de demo zit.
Daarnaast zijn een lading functies die in de DX11 variant zitten uitgeschakeld dus ook daar mist er nog een hoop in de demo.
Opzich vind ik de combat wel wat leuker (ik kijk dan ook aardig wat anime dus geen problemen met deze stijl), maar er zitten nog wel wat vervelende dingen in. Zoals wanneer je een poppetje weg knockt en deze valt net te ver weg dan stopt je char gewoon met de autoattack en moet je die zelf weer activeren. Zeer irritant.
Daarnaast zijn een lading functies die in de DX11 variant zitten uitgeschakeld dus ook daar mist er nog een hoop in de demo.
Opzich vind ik de combat wel wat leuker (ik kijk dan ook aardig wat anime dus geen problemen met deze stijl), maar er zitten nog wel wat vervelende dingen in. Zoals wanneer je een poppetje weg knockt en deze valt net te ver weg dan stopt je char gewoon met de autoattack en moet je die zelf weer activeren. Zeer irritant.
Zit nog steeds op de PS3 demo te wachten... updates...
Zover de gameplay filmpjes te zien, ziet het er allemaal wel tof uit. Vind iets meer button bashen en skills wel leuk. Hoeft voor mij niet hetzelfde te zijn. Ben benieuwd.. hopelijk vanavond in de update beschikbaar.. :<
Zover de gameplay filmpjes te zien, ziet het er allemaal wel tof uit. Vind iets meer button bashen en skills wel leuk. Hoeft voor mij niet hetzelfde te zijn. Ben benieuwd.. hopelijk vanavond in de update beschikbaar.. :<
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Daar wordt eigenlijk niks in gespoiled voor zover ik heb gezien.Remy!!!! schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:21:
Ik heb gister de demo even gespeeld, en alle cutscenes en filmpjes geskipped, want wil niet teveel gespoiled worden.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik heb de demo net uitgespeeld als mage.
Je krijgt enkel 2 combat delen uit het spel wat uiteraard een vertekend beeld geeft van een hack n slash game als je het IQ van een kameel hebt. Je ziet als mage wel directer het effect van je spells zoals ze zeiden, de spells en staffs hebben betere effecten, wat er wel mooier uit ziet. De spells zelf zijn analoog aan die in dragon age origins, iets minder spells denk ik, maar je hebt nu upgrades wat een leuke toevoeging is: geeft wat meer diepgang dan gewoon een stapel spells waarvan je een groot deel niet gebruikt. Een beetje zoals de talents in WoW. Van de companions heb ik wat gezien bij de warrior en rogue abilities en die liggen ook in de lijn van dragon age origins. Je kan nog steeds pauzeren. Zoals aangekondigd kan je niet meer isometrisch gaan, maar dat gebruikte ik toch nooit in origins: met over the shoulder heb je meer overzicht aangezien je schuin kan zien en je kan alles van dichterbij bekijken wat mooier is. Het hele button mashing gewhine volg ik niet echt: de combat verschilt al bij al weinig van origins. Je kan het misschien te makkelijk vinden, maar je ziet slechts een paar stukken combat op normal dus daarvan kan je niets zeggen. In Origins kon je ook geregeld door hele stukken walsen op normal.
De interface is anders en went wel. Het is alleszins duidelijker bij het levelen wat het effect is van de stats op de secondary stats en ook het effect van de spells is duidelijker uitgelegd.
Van wat je van het verhaal ziet in dat korte stukje, ziet er bijzonder goed uit. Zo'n framed narrative is origineel en een welkome verandering.
Graphics zien er ok uit, wel wat hoekig (en ik bedoel niet jaggies/aliasing). In het begin loop je in dat saaie landschap dat we al zagen in de gameplay videos. In het korte 2de stukje in een stad die er beter uit zag. Maar goed een stad is een stad en in over the shoulder graphics kun je daarmee weinig speciaals tonen (in vergelijking met first person, waar je direct op de dingen kijkt en echt naar de lucht/horizon kan kijken) dus het is wachten tot later. Cutscenes zien er prima uit (behalve dat stukje met de ontmoeting met Isabella, maar ik vermoed dat dat rap bij elkaar is gesmeten en zwaar gecompresseerd voor de demo).
Het praten is zoals in Mass Effect en duidelijk een verarming. Stel je speelt als good guy (zoals ik gewoonlijk doe de eerste keer dat ik een rpg speel) dan is het net zoals in mass effect: doe alle investigates en kies de bovenste praatoptie. Nogal easy mode waarbij je niet hoeft na te denken. Dit is eigenlijk het enigste punt waar ik mij aan stoor.
Inventory management is uitgeschakeld in de demo.
En nee je behoort niet met Dx11 te spelen:
En ook het meerendeel van de grafische opties kan je nog niet proberen in de demo.
Ik zag kleine haperingen telkens na elke zin tijdens de gesprekken als ik AA gebruikte. Met AA uit niet meer. Verder is de frame rate goed voor mijn oud pctje en heb ik geen crashes ofzo gehad.
Je krijgt enkel 2 combat delen uit het spel wat uiteraard een vertekend beeld geeft van een hack n slash game als je het IQ van een kameel hebt. Je ziet als mage wel directer het effect van je spells zoals ze zeiden, de spells en staffs hebben betere effecten, wat er wel mooier uit ziet. De spells zelf zijn analoog aan die in dragon age origins, iets minder spells denk ik, maar je hebt nu upgrades wat een leuke toevoeging is: geeft wat meer diepgang dan gewoon een stapel spells waarvan je een groot deel niet gebruikt. Een beetje zoals de talents in WoW. Van de companions heb ik wat gezien bij de warrior en rogue abilities en die liggen ook in de lijn van dragon age origins. Je kan nog steeds pauzeren. Zoals aangekondigd kan je niet meer isometrisch gaan, maar dat gebruikte ik toch nooit in origins: met over the shoulder heb je meer overzicht aangezien je schuin kan zien en je kan alles van dichterbij bekijken wat mooier is. Het hele button mashing gewhine volg ik niet echt: de combat verschilt al bij al weinig van origins. Je kan het misschien te makkelijk vinden, maar je ziet slechts een paar stukken combat op normal dus daarvan kan je niets zeggen. In Origins kon je ook geregeld door hele stukken walsen op normal.
De interface is anders en went wel. Het is alleszins duidelijker bij het levelen wat het effect is van de stats op de secondary stats en ook het effect van de spells is duidelijker uitgelegd.
Van wat je van het verhaal ziet in dat korte stukje, ziet er bijzonder goed uit. Zo'n framed narrative is origineel en een welkome verandering.
Graphics zien er ok uit, wel wat hoekig (en ik bedoel niet jaggies/aliasing). In het begin loop je in dat saaie landschap dat we al zagen in de gameplay videos. In het korte 2de stukje in een stad die er beter uit zag. Maar goed een stad is een stad en in over the shoulder graphics kun je daarmee weinig speciaals tonen (in vergelijking met first person, waar je direct op de dingen kijkt en echt naar de lucht/horizon kan kijken) dus het is wachten tot later. Cutscenes zien er prima uit (behalve dat stukje met de ontmoeting met Isabella, maar ik vermoed dat dat rap bij elkaar is gesmeten en zwaar gecompresseerd voor de demo).
Het praten is zoals in Mass Effect en duidelijk een verarming. Stel je speelt als good guy (zoals ik gewoonlijk doe de eerste keer dat ik een rpg speel) dan is het net zoals in mass effect: doe alle investigates en kies de bovenste praatoptie. Nogal easy mode waarbij je niet hoeft na te denken. Dit is eigenlijk het enigste punt waar ik mij aan stoor.
Inventory management is uitgeschakeld in de demo.
En nee je behoort niet met Dx11 te spelen:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/294/index/6151799(PC) DirectX 11 is not supported in the demo.
The PC demo has known performance and stability issues with DirectX 11. These have been fixed in the final game.
We recommend that all users disable DirectX 11 while playing the demo, including those with high-end machines.
En ook het meerendeel van de grafische opties kan je nog niet proberen in de demo.
Ik zag kleine haperingen telkens na elke zin tijdens de gesprekken als ik AA gebruikte. Met AA uit niet meer. Verder is de frame rate goed voor mijn oud pctje en heb ik geen crashes ofzo gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Neverwinterx op 23-02-2011 20:06 ]
Verwijderd
Ik heb een video gezien waar ze dat stukje met isabelle speelden en dat zag er via stream al beter uit dan de demo.Neverwinterx schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:44:
Cutscenes zien er prima uit (behalve dat stukje met de ontmoeting met Isabella, maar ik vermoed dat dat rap bij elkaar is gesmeten en zwaar gecompresseerd voor de demo).
Mooi dat er demo is uitgekomen van dragon age 2.
Ik was van plan deze op dag 1 te kopen maar zie er nu vanaf.
De demo was saai, de grafische stijl kan mij absoluut niet boeien, bijna geen detail en weinig verbetering ten opzichte van de DA. Ik moest echt moeite doen om de demo uit te spelen, wat een saaie karakters ook...oe mijn zus gaat dood....who fakking cares. En die muziek, wat heb ik toch een hekel aan Inon Zur met zijn crappy soundtracks, die kerel wordt veel te vaak gebruikt tegenwoordig en ik vind zijn muziek inspiratieloos.
Nou ja de demo doet in ieder geval waar die voor bedoeld is...een impressie geven, en die zuigt!!
nog even dit;
Al jarenlange fan van bioware met hun fantastische rpg's op de pc (waaronder baldur's gate 1+2) krijg ik toch het gevoel dat dragon age 2 puur voor consoles is ontwikkeld en de pc op de 2de plaats staat. Je moet bedenken dat Dragon Age oorspronkelijk voor de pc is ontwikkeld en later naar de consoles is gegaan. Deze is in mijn ogen puur voor consoles gemaakt, waar is de taktische gameplay gebleven van DA?
Ik wil geen console war ontketenen maar ik vind het toch jammer dat Bioware deze weg in lijkt te slaan.
Ik was van plan deze op dag 1 te kopen maar zie er nu vanaf.
De demo was saai, de grafische stijl kan mij absoluut niet boeien, bijna geen detail en weinig verbetering ten opzichte van de DA. Ik moest echt moeite doen om de demo uit te spelen, wat een saaie karakters ook...oe mijn zus gaat dood....who fakking cares. En die muziek, wat heb ik toch een hekel aan Inon Zur met zijn crappy soundtracks, die kerel wordt veel te vaak gebruikt tegenwoordig en ik vind zijn muziek inspiratieloos.
Nou ja de demo doet in ieder geval waar die voor bedoeld is...een impressie geven, en die zuigt!!
nog even dit;
Al jarenlange fan van bioware met hun fantastische rpg's op de pc (waaronder baldur's gate 1+2) krijg ik toch het gevoel dat dragon age 2 puur voor consoles is ontwikkeld en de pc op de 2de plaats staat. Je moet bedenken dat Dragon Age oorspronkelijk voor de pc is ontwikkeld en later naar de consoles is gegaan. Deze is in mijn ogen puur voor consoles gemaakt, waar is de taktische gameplay gebleven van DA?
Ik wil geen console war ontketenen maar ik vind het toch jammer dat Bioware deze weg in lijkt te slaan.
[ Voor 29% gewijzigd door in2duhCore op 23-02-2011 21:41 ]
Verwijderd
Daar moet ik je helaas wel gelijk in geven teveel games worden gemaakt op basis van de consoles waardoor de mogelijkheden van de pc worden beperkt. Ik mis de isometrsiche view dus ook. Hoewel ik niet altijd tactisch speel.
Met hem.-AzErTy- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:40:
Qua gameplay:
De demo is hier al twee maal gecrashed, terwijl je niet kan saven in dat eerste stuk. Ik vind het ook jammer dat bij de rogues de backstab een activated skill is geworden. Dat is zowat het equivalent van een mage staff waarbij je een skill moet activeren om een ranged aanval te doen, althans in het Dragon Age universum. Het ontbreken van een isometrisch gezichtsstandpunt steekt me tegen. In DAO was het zeker niet perfect, maar wel zeer nuttig en ik maakte er graag gebruik van. De combat is inderdaad een beetje té over-the-top (vooral al dat belachelijke gespring bij zowat elke aanval). Hoe past dat nou binnen een duistere, mature setting? Dit lijkt me meer iets voor op geweld kickende tieners?
Ik ga alvast wachten op de reviews alvorens deze aan te schaffen. Met The Witcher 2 en Mass Effect 3 in het verschiet, zou dat nog wel eens lang kunnen duren ... En dan nu een game met wel een degelijk isometrisch perspectief ... Baldur's Gate 2
[ Voor 15% gewijzigd door Nick The Heazk op 23-02-2011 23:35 ]
Performance is a residue of good design.
Hier hetzelfde. Demo 1e keer volledig kunnen spelen. Daarna 2 x gecrashed terwijl ik als mage of roque aan het spelen was. Merkwaardig genoeg 2x op het punt waarbij je het character kunt aanpassen als je de 1e gevechten gehad hebt. DA1 was grafisch niet geweldig maar had heel veel sfeer en de dialogen waren volwassen en niet altijd in volgorde goed, grappig, slecht.Nick The Heazk schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:23:
[...]
Met hem.
De demo is hier al twee maal gecrashed, terwijl je niet kan saven in dat eerste stuk. Ik vind het ook jammer dat bij de rogues de backstab een activated skill is geworden. Dat is zowat het equivalent van een mage staff waarbij je een skill moet activeren om een ranged aanval te doen, althans in het Dragon Age universum. Het ontbreken van een isometrisch gezichtsstandpunt steekt me tegen. In DAO was het zeker niet perfect, maar wel zeer nuttig en ik maakte er graag gebruik van. De combat is inderdaad een beetje té over-the-top (vooral al dat belachelijke gespring bij zowat elke aanval). Hoe past dat nou binnen een duistere, mature setting? Dit lijkt me meer iets voor op geweld kickende tieners?
Ik ga alvast wachten op de reviews alvorens deze aan te schaffen. Met The Witcher 2 en Mass Effect 3 in het verschiet, zou dat nog wel eens lang kunnen duren ... En dan nu een game met wel een degelijk isometrisch perspectief ... Baldur's Gate 2.
Tijdens de demo geen enkele keer het gevoel gehad van dit spel moet ik hebben. In tegendeel, ik ga nog liever DA1 + alle extra content nog een keertje doorspelen.
Laten we hopen dat de demo niet representatief is voor het hele spel. Het is uiteindelijk maar een heel klein en saai stukje met veel te veel repeterende easy combat.
Ik wacht wel eerst op de reviews. Ik had het spel bijna gepreordered eerder deze week maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Voorlopig mijn geld in Kilzone 3 gestoken en m'n hoop op een goede RPG maar verplaatst naar de Witcher 2
Ga eens een warrior spelen, dan hoor ik je wel weer. Het button mashen gaat natuurlijk wel over de console versies waar je als melee character (warrior/rogue) CONSTANT op de aanval knop moet rammen om een normale aanval uit te voeren.Neverwinterx schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:44:
Het hele button mashing gewhine volg ik niet echt: de combat verschilt al bij al weinig van origins. Je kan het misschien te makkelijk vinden, maar je ziet slechts een paar stukken combat op normal dus daarvan kan je niets zeggen.
Tja consolesEnigmaNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:49:
[...]
Ga eens een warrior spelen, dan hoor ik je wel weer. Het button mashen gaat natuurlijk wel over de console versies waar je als melee character (warrior/rogue) CONSTANT op de aanval knop moet rammen om een normale aanval uit te voeren.
En de warrior (of equivalent) is uiteraard niet zonder reden de default character class in zowat alle RPG's.
ondanks alle kritiek vond ik da:o prima op de xbox te spelen... Maar na alle berichten hier in dit topic ben ik wel super benieuwd naar de demo van DA2. Ben overigens wel meer van de mage (altijd al geweest in RPG's) dus neem aan dat het button bash gehalte dan wat minder is. Ik zal hem morgen wel ff gaan binnenslurpen.Neverwinterx schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:39:
[...]
Tja consoles
En de warrior (of equivalent) is uiteraard niet zonder reden de default character class in zowat alle RPG's.
[ Voor 11% gewijzigd door KingKoning op 24-02-2011 11:09 ]
DA:O vond ik toch wel vaak een beetje te traag, zeker door de lange laad tijden en cinematics was het een beetje uit verhouding.. 2minuten vechten, 1 minuut laden, 3 minuten cinematics.
Demo van DA II vind ik een beetje te ver naar de andere kant geslagen, het is nu puur hack 'n slash geworden imho, met wat text keuzes onderweg. (in de demo dan, het spel zelf zal wel een andere balans hebben)
Het vechten vind ik opzich niet zo erg, wel lekker tempo erin... maar het voelt niet meer rpg.
Meer een soort Tower defense, er komen waves aan en je moet je 2-4 towers zo neer zetten dat je ze dood krijgt.
Graphics vind ik ook om te huilen.. maar dat komt vooral door de dx11 bugs, heb ik eindelijk een dikke pc kan ik nog niet kwijlen.
Heb na deze demo gelijk DA:O weer geinstalleerd en ben maar weer gaan spelen.
Kijken of het met deze pc wat beter is kwa laadtijden e.d.
Voor mij geen DA II
Demo van DA II vind ik een beetje te ver naar de andere kant geslagen, het is nu puur hack 'n slash geworden imho, met wat text keuzes onderweg. (in de demo dan, het spel zelf zal wel een andere balans hebben)
Het vechten vind ik opzich niet zo erg, wel lekker tempo erin... maar het voelt niet meer rpg.
Meer een soort Tower defense, er komen waves aan en je moet je 2-4 towers zo neer zetten dat je ze dood krijgt.
Graphics vind ik ook om te huilen.. maar dat komt vooral door de dx11 bugs, heb ik eindelijk een dikke pc kan ik nog niet kwijlen.
Heb na deze demo gelijk DA:O weer geinstalleerd en ben maar weer gaan spelen.
Kijken of het met deze pc wat beter is kwa laadtijden e.d.
Voor mij geen DA II
Default class? RPG's hebben geen default class.Neverwinterx schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:39:
[...]
Oh ja, laadtijden. Vond ik in de demo irritanter dan in DA:O. Daardoor hakkelde cutscenes, conversaties en ook gevechten af en toe. Liever een blok afwerken en daarna een loadscreen in plaats van storende loads tijdens het spelen zelf.
De meeste RPG's hebben standaard een klasse geselecteerd al staan wanneer je je keuze van klasse moet maken of een soort van aangeraden klasse of hinten/leiden je duidelijk in die richting. Dit is vrijwel altijd de warrior of het equivalent in die setting. Dat is geen willekeurige keuze en heeft een zeer specifieke reden.EnigmaNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:02:
[...]
Default class? RPG's hebben geen default class.
Meer Warrior / Rogue / Mage dan... of zijn er ook rpg's (die goed zijn) die alleen maar warrior hebben en de andere 2 niet?Neverwinterx schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:47:
[...]
De meeste RPG's hebben standaard een klasse geselecteerd al staan wanneer je je keuze van klasse moet maken of een soort van aangeraden klasse of hinten/leiden je duidelijk in die richting. Dit is vrijwel altijd de warrior of het equivalent in die setting. Dat is geen willekeurige keuze en heeft een zeer specifieke reden.
Het gaat er om dat wanneer je een karakter aanmaakt ie standaard met een warrior komt, die je vervolgens wel kunt veranderen naar een andere klasse. Warrior is vaak het eenvoudigst te spelen, mage meestal iets lastiger en rogue nog wat lastiger. Het gaat dus niet over RPG's waar je alleen maar een warrior kan spelen.3xNix schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:51:
Meer Warrior / Rogue / Mage dan... of zijn er ook rpg's (die goed zijn) die alleen maar warrior hebben en de andere 2 niet?
Op GameSpot hebben ze wat nieuwe in-game footage: http://uk.gamespot.com/sh...ing_dragon_age_ii20110222
Gisteren even de demo geprobeerd, in afwachting van de Rift headstart vanavond
En ik ben blij dat vanavond dus Rift begint want DA II demo viel me vies tegen. Inderdaad, al dat gehakkel in cut scenes en gevechten, stomme loading dingetjes... Gekunstelde conversaties. RPG-element lijkt ver te zoeken, het is een knikkerbaan die je button bashend doorloopt. Jammer maar helaas, voor mij voorlopig geen DA II. Ik ben bang dat het grotendeels aan de gekunstelde demo ligt, die maakt geen goede reclame wat mij betreft.
Verder vind ik het volstrekt belachelijk dat je je voor het spelen van zo'n demo moet registreren met een online account.
Verder vind ik het volstrekt belachelijk dat je je voor het spelen van zo'n demo moet registreren met een online account.
Hmm hier had ik geen last van. De game vroeg wel of ik wou inloggen, maar dat heb ik gewoon weg geklikt en toen kon ik gewoon spelen.Verder vind ik het volstrekt belachelijk dat je je voor het spelen van zo'n demo moet registreren met een online account.
[ Voor 4% gewijzigd door Frank!in op 24-02-2011 18:44 ]
Dat EA account gebeuren kan je idd gewoon closen, je hoeft niet in te loggen.
Zojuist DA2 demo op de PC gedaan. Speelde prima weg op mijn PC, hoewel het laden elke keer idd wel vervelend is maar echt storend vind ik het niet. Het spel valt mij eigenlijk niet tegen. Het vechten is / lijkt inderdaad de grootste verandering. De uithalen van de zwaarden gaan sneller dan in deel 1 net als de vuurballen enzo. Toch valt mij dat niet tegen, de combat is niet ontzettend veel veranderd naar mijn mening.
Wat mij het meest op viel was dat de mage een stuk beter op zichzelf kan passen. In deel 1 moest je die goed beschermen. Maar dat kan ook liggen aan de moeiljikheidsgraad van de demo (normal), in DA:O speel(de) ik op hard. Zo te zien ga ik DA2 ook op hard doen.
Al met al niet ontevreden over het spel. Ik heb DA2 al besteld (€39), heb er geen spijt van. Ik ga binnenkort maar weer is DA:O + uitbreiding en DLC starten, dan kan ik in 1 ruk verder met deel 2. Pff, waar ga ik die tijd vandaan halen...
Zojuist DA2 demo op de PC gedaan. Speelde prima weg op mijn PC, hoewel het laden elke keer idd wel vervelend is maar echt storend vind ik het niet. Het spel valt mij eigenlijk niet tegen. Het vechten is / lijkt inderdaad de grootste verandering. De uithalen van de zwaarden gaan sneller dan in deel 1 net als de vuurballen enzo. Toch valt mij dat niet tegen, de combat is niet ontzettend veel veranderd naar mijn mening.
Wat mij het meest op viel was dat de mage een stuk beter op zichzelf kan passen. In deel 1 moest je die goed beschermen. Maar dat kan ook liggen aan de moeiljikheidsgraad van de demo (normal), in DA:O speel(de) ik op hard. Zo te zien ga ik DA2 ook op hard doen.
Al met al niet ontevreden over het spel. Ik heb DA2 al besteld (€39), heb er geen spijt van. Ik ga binnenkort maar weer is DA:O + uitbreiding en DLC starten, dan kan ik in 1 ruk verder met deel 2. Pff, waar ga ik die tijd vandaan halen...
Ik heb echt een hele goeie PC.
Hmm nu de hele demo uitgespeeld.
Ik heb het gevoel dat de demo voornamelijk de combat loopt te showen. Bioware kennende zal de character ontwikkeling/verhaal wel dik in orde zijn.
Ik zag dat er een hoop opties zijn die je nog niet kan aanzetten. O.a het laten zien van de damage die je doet boven de characters laten zien net zoals in orgins.
Directx11 werkt nog niet in de demo. Kan niet hoger als medium zetten.
Echter de graphics stijl kan me nog steeds niet echt overtuigen. Ik vind het er te cartoony uitzien.
Sommige vijanden zijn eerder grappig dan dat ze er gevaarlijk uitzien.
Er lijkt ook errug weinig onderscheid te zitten in het kleurenpalet. Maar aangezien we maar een klein deel te zien krijgen kan dit in de full versie anders uitpakken.
Daarnaast vind ik de gui een achteruitgang . De kleuren van met name de healthbars vind ik slecht gekozen.
De Icoontje in de shortcutbar vind ik ook een achteruitgang. Ze zien er eentonig en simpel uit.
Voor mijn gevoel geeft dit alles de game een minder serieuze uitstraling, het past niet bij het gevoel wat ik bij de eerste Dragon Age had.
Ik ben echt dol op Bioware games, ze zijn voor mij bijna allemaal must buys.
Maar heb serieus mijn twijfels over deze titel.
Ik heb het gevoel dat de demo voornamelijk de combat loopt te showen. Bioware kennende zal de character ontwikkeling/verhaal wel dik in orde zijn.
Ik zag dat er een hoop opties zijn die je nog niet kan aanzetten. O.a het laten zien van de damage die je doet boven de characters laten zien net zoals in orgins.
Directx11 werkt nog niet in de demo. Kan niet hoger als medium zetten.
Echter de graphics stijl kan me nog steeds niet echt overtuigen. Ik vind het er te cartoony uitzien.
Sommige vijanden zijn eerder grappig dan dat ze er gevaarlijk uitzien.
Er lijkt ook errug weinig onderscheid te zitten in het kleurenpalet. Maar aangezien we maar een klein deel te zien krijgen kan dit in de full versie anders uitpakken.
Daarnaast vind ik de gui een achteruitgang . De kleuren van met name de healthbars vind ik slecht gekozen.
De Icoontje in de shortcutbar vind ik ook een achteruitgang. Ze zien er eentonig en simpel uit.
Voor mijn gevoel geeft dit alles de game een minder serieuze uitstraling, het past niet bij het gevoel wat ik bij de eerste Dragon Age had.
Ik ben echt dol op Bioware games, ze zijn voor mij bijna allemaal must buys.
Maar heb serieus mijn twijfels over deze titel.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Eh deze demo ken ik. Was ook al te spelen afgelopen zomer op de Gamescom.
Misschien niet precies dezelfde cut scenes en interface, dat weet ik niet meer, maar zeker dat gedeelte van het verhaal.
Graphics zijn in ieder geval hetzelfde gebleven. Stijl vind ik wel ok, maar het doet mij wat simpel en kaal aan. Jammer dat dat niet veranderd is. Ik blijf hopen dat dat nog verbeterd
Misschien niet precies dezelfde cut scenes en interface, dat weet ik niet meer, maar zeker dat gedeelte van het verhaal.
Graphics zijn in ieder geval hetzelfde gebleven. Stijl vind ik wel ok, maar het doet mij wat simpel en kaal aan. Jammer dat dat niet veranderd is. Ik blijf hopen dat dat nog verbeterd
Verwijderd
Wat een drama spel geworden zeg.....
en ja waarom? hier dus om!
http://www.gamez.nl/rpg/3...onsoles--niet-op-pc-.html
gatver de gatver...
en ja waarom? hier dus om!
http://www.gamez.nl/rpg/3...onsoles--niet-op-pc-.html
De demo viel me ook wat tegen, maar in tegenstelling tot de meeste hier ben ik overwegend positief.
Ik vind de nieuwe vormgeving van de menu's mooi minimalistisch en strak, zodat het minder afleidt. Alle knoppen en functies werken snel en vloeiend en precies zoals je het wilt.
De actie was een stuk sneller dan in DA1, omdat nu minder ver is uit te zoomen vond ik het iets minder makkelijk plannen bij het pauzeren. Maar persoonlijk vind ik het wel prima dat ik minder hoef te pauzeren tijdens gevechten dan in DA1.
Vond de cut scenes overtuigend en een grote vooruitgang dat het hoofdpersonage nu ook een stem heeft, dat maakt je personage in DA1 een stuk vlakker en onpersoonlijker. Wel jammer, zoals hier eerder gezegd, dat de gespreksopties vereenvoudigd zijn.
De grafische stijl is wat meer cartoonish maar toch vind ik de personages er goed uitzien, ook de meer gedetailleerde ogen geven de personages extra karakter. De game liep erg vloeiend en ook verrassend korte laadtijden. Heb een mainstream laptop i5/ 5650m / 4gb.
De haperingen in de cut-scenes hebben er mee te maken dat er veel uit geknipt is (las ik op Bioware-forum), in het hele spel zal dit niet zo zijn.
Volgens mij wordt het verhaal en het hele avontuur in deel 2 weer meer dan de moeite waard
Ik vind de nieuwe vormgeving van de menu's mooi minimalistisch en strak, zodat het minder afleidt. Alle knoppen en functies werken snel en vloeiend en precies zoals je het wilt.
De actie was een stuk sneller dan in DA1, omdat nu minder ver is uit te zoomen vond ik het iets minder makkelijk plannen bij het pauzeren. Maar persoonlijk vind ik het wel prima dat ik minder hoef te pauzeren tijdens gevechten dan in DA1.
Vond de cut scenes overtuigend en een grote vooruitgang dat het hoofdpersonage nu ook een stem heeft, dat maakt je personage in DA1 een stuk vlakker en onpersoonlijker. Wel jammer, zoals hier eerder gezegd, dat de gespreksopties vereenvoudigd zijn.
De grafische stijl is wat meer cartoonish maar toch vind ik de personages er goed uitzien, ook de meer gedetailleerde ogen geven de personages extra karakter. De game liep erg vloeiend en ook verrassend korte laadtijden. Heb een mainstream laptop i5/ 5650m / 4gb.
De haperingen in de cut-scenes hebben er mee te maken dat er veel uit geknipt is (las ik op Bioware-forum), in het hele spel zal dit niet zo zijn.
Volgens mij wordt het verhaal en het hele avontuur in deel 2 weer meer dan de moeite waard
Ik lees trouwens net het volgende op de forums (niet van bioware, dus onbevestigd): "Don't forget that you can turn auto-attack on in the full, retail version, so you don't have to keep pressing X/A on the consoles in order to attack."EnigmaNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:49:
[...]
Ga eens een warrior spelen, dan hoor ik je wel weer. Het button mashen gaat natuurlijk wel over de console versies waar je als melee character (warrior/rogue) CONSTANT op de aanval knop moet rammen om een normale aanval uit te voeren.
Ik heb hem van het weekend ook gespeeld op de xbox360. Ik moet zeggen dat de combat tov DA:O niet veel is veranderd. Ook daar kon je 6 spells en/of aanvallen binden aan x, y en a, en LT + x,y en a.
Ook daar moest je, als je een melee character was, op knoppen rammen om aan te vallen. Wel was het zo dat 1x a drukken betekende dat hij bleef met "standaard"-aanvallen op die enemy. Uit bovenstaande maak ik op dat die 'auto-attack' ook weer in DA2 zit. Qua combat zie ik dus voor de xbox360 vrijwel geen verandering.
Ik denk dat de grootste veranderingen dus voor de pc zijn.
Waar ik wel van schrok waren de graphics en dan voornamelijk in de cut-scenes. bij mij staat gameplay altijd hoger dan graphics, maar ik had toch wel een iets betere look verwacht.
Maar goed, eerlijk gezegd denk ik dat ik deze game alsnog ga bestellen. Als je DAO op de PC heb gespeeld snap ik dat je niet helemaal tevreden zou kunnen zijn. Voor de consoles is heir echter weinig veranderd...
Wat ik wel jammer vind is dat ze de dialogen hebben verkort tot een aantal positief/negatief opties die je ook zag in mass effect 2... Compleet met logo van good en/of bad. Ik kies liever zelf de hele zin zoals in DAO, en bepaal zelf of die negatief en/of positief is.
Ook daar moest je, als je een melee character was, op knoppen rammen om aan te vallen. Wel was het zo dat 1x a drukken betekende dat hij bleef met "standaard"-aanvallen op die enemy. Uit bovenstaande maak ik op dat die 'auto-attack' ook weer in DA2 zit. Qua combat zie ik dus voor de xbox360 vrijwel geen verandering.
Ik denk dat de grootste veranderingen dus voor de pc zijn.
Waar ik wel van schrok waren de graphics en dan voornamelijk in de cut-scenes. bij mij staat gameplay altijd hoger dan graphics, maar ik had toch wel een iets betere look verwacht.
Maar goed, eerlijk gezegd denk ik dat ik deze game alsnog ga bestellen. Als je DAO op de PC heb gespeeld snap ik dat je niet helemaal tevreden zou kunnen zijn. Voor de consoles is heir echter weinig veranderd...
Wat ik wel jammer vind is dat ze de dialogen hebben verkort tot een aantal positief/negatief opties die je ook zag in mass effect 2... Compleet met logo van good en/of bad. Ik kies liever zelf de hele zin zoals in DAO, en bepaal zelf of die negatief en/of positief is.
Dat moeten we dan maar geloven zeker... ondertussen zou de demo reclame moeten zijn voor het uiteindelijke product maar die reclame is niet gunstig. Doe dan geen demo. <-- mijn mening.MaltaSoron schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:
Ik hoop (voor de Xbox 360 eigenaren die DA2 wel gaan kopen, ik niet) dat dit zo is!Neverwinterx schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:47:
[...]
Ik lees trouwens net het volgende op de forums (niet van bioware, dus onbevestigd): "Don't forget that you can turn auto-attack on in the full, retail version, so you don't have to keep pressing X/A on the consoles in order to attack."
tja, vond de demo wel prima op ps3... wat donker en iets te klein in menu. Even wennen nog..
verder kijk ik wel uit naar de hele versie..en hoeveel die veranderd dan zou moeten zijn...
Ik heb 'm al voor de demo ge-preordered.
verder kijk ik wel uit naar de hele versie..en hoeveel die veranderd dan zou moeten zijn...
Ik heb 'm al voor de demo ge-preordered.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
De 1 miljoen downloads zijn gehaald, nu is er een nieuwe challenge op Facebook om nog een item te unlocken: http://www.facebook.com/dragonage?ref=s
Now, a new challenge has appeared. The third and most powerful tome is waiting to be unlocked. To unlock the tome “Of Things Not Lost” visit the Dragon Age Facebook page and share that days post. If each post from now to March 4, 2011 is shared and reaches 1,000,000 Impressions the day it is posted the tome will unlock.
Dat ik toch niet van plan ben om aan die idioterie mee te doen.g0tanks schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:28:
De 1 miljoen downloads zijn gehaald, nu is er een nieuwe challenge op Facebook om nog een item te unlocken: http://www.facebook.com/dragonage?ref=s
[...]
Maak gewoon een schijfje, verkoop me dat en laat me lekker spelen.
Je moet het dan ook zeker niet, maar als je het wil kan je het wel doen
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
^
dat. One word to rule them all.
Ik ben eerst maar eens aan DA:O begonnen (door de demo van DA2, 10 minuten te spelen)
http://www.eurogamer.net/...campaign-shorter-than-das
Meh, ruikt nog steeds heel erg naar een move richting de casual gamer.
Meh, ruikt nog steeds heel erg naar een move richting de casual gamer.
lijkt volgens mij wel wat die kant op te gaan als ik zo zie hier wat er gezegd word, ik moet het echter zelf nog even bekijken.
Verwijderd
Vielen de verkopen van deel 1 tegen dat ze van format zijn veranderd?
Of was het te duur om te maken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deel 1 vijf jaar lang in productie was. En deel 2 "slechts" een jaar.
Of was het te duur om te maken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deel 1 vijf jaar lang in productie was. En deel 2 "slechts" een jaar.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 15:04 ]
Deel 2 heeft wel weer meer uren gesproken dialogen dan deel 1, dat is dan wel weer positief..
ik heb liever 500 pagina's geschreven tekst dan 10 pagina's gesproken tekst in een RPG
Ja heel positief, vooral omdat je nooit van tevoren weet wat je character gaat zeggenMaltaSoron schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:41:
Deel 2 heeft wel weer meer uren gesproken dialogen dan deel 1, dat is dan wel weer positief..

misschien verkochten ze op consoles veel beter dan pc waardoor de focus nu daar op ligt....Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:04:
Vielen de verkopen van deel 1 tegen dat ze van format zijn veranderd?
format van consoles is imo niet veel veranderd. vooral pc users zijn de dupe tov dao.
Verwijderd
Ik precies andersom. Anders zou ik wel een boek pakken.D-rez schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:56:
ik heb liever 500 pagina's geschreven tekst dan 10 pagina's gesproken tekst in een RPG
Smaken verschillen I suppose.
Als ik moet kiezen liever veel tekst keuzes dan voor de hand liggende gesproken keuzes maar liefst combi van beide zodat je veel gesproken keuzes hebt
Gewoon zoveelste game serie, die in handen van EA verkracht wordt...
PC Gamer - Dragon Age 2 Review: "RPG of the decade." 94/100
A review of Dragon Age 2 can be found in PC Gamer's April 2011 magazine issue. The main points from each section of the review have been pasted below. Enjoy.
"The best RPG combat ever. Not gaming's best story, but maybe its best storytelling. Darker, sexier, better. Is this the best RPG of this decade? Nine more years will tell, but for now, yes.
Like Origins, it's a 50-plus hour role-playing epic with a deep, complex combat system and a well-defined supporting cast. DA2's combat is spring-loaded - cooldown periods are just as integral as they were in Origins, but the abilities are flashier and lightning-fast. Origins' free battlefield camera is gone, but a mouse wheel scroll still gives the zoom you need to see the full field.
Dragon Age 2's party combat is rapid and satisfying, but it's almost more intricate than in Origins. Each companion has a set class, but from there, specialization is largely up to you ... I found myself rotating my party regularly - sacrilege in a lot of RPGs that demand a standard party to succeed, but sensible here when everyone's abilities are just so much fun.
The conversation system employs Mass Effect's conversation wheel and splits most interactions into a three-tierd system: saintly, aggressive, and - most fun - smartass, but only very occasionally did I feel neutered by limited choices. I found myself flipping between responses depending on the situation, and the lack of an arbitrary karma system meant I could do so without fear of being pigeonholed.
Dragon Age 2 is the most impressive attempt I've seen at making player decisions mean something - I can't wait until everyone I know has played it, so they can tell me what would've happened if I'd only killed person X in my sixth year in the city ... the world of Thedas is one of racism and fascism, and only now has BioWare really come to terms with this and conceived some genuinely dark quest lines."
Scans of PC Gamer's early review of Dragon Age 2. (Dragon Age 2, PC)
Must buy voor mij
A review of Dragon Age 2 can be found in PC Gamer's April 2011 magazine issue. The main points from each section of the review have been pasted below. Enjoy.
"The best RPG combat ever. Not gaming's best story, but maybe its best storytelling. Darker, sexier, better. Is this the best RPG of this decade? Nine more years will tell, but for now, yes.
Like Origins, it's a 50-plus hour role-playing epic with a deep, complex combat system and a well-defined supporting cast. DA2's combat is spring-loaded - cooldown periods are just as integral as they were in Origins, but the abilities are flashier and lightning-fast. Origins' free battlefield camera is gone, but a mouse wheel scroll still gives the zoom you need to see the full field.
Dragon Age 2's party combat is rapid and satisfying, but it's almost more intricate than in Origins. Each companion has a set class, but from there, specialization is largely up to you ... I found myself rotating my party regularly - sacrilege in a lot of RPGs that demand a standard party to succeed, but sensible here when everyone's abilities are just so much fun.
The conversation system employs Mass Effect's conversation wheel and splits most interactions into a three-tierd system: saintly, aggressive, and - most fun - smartass, but only very occasionally did I feel neutered by limited choices. I found myself flipping between responses depending on the situation, and the lack of an arbitrary karma system meant I could do so without fear of being pigeonholed.
Dragon Age 2 is the most impressive attempt I've seen at making player decisions mean something - I can't wait until everyone I know has played it, so they can tell me what would've happened if I'd only killed person X in my sixth year in the city ... the world of Thedas is one of racism and fascism, and only now has BioWare really come to terms with this and conceived some genuinely dark quest lines."
Must buy voor mij
EA: "PC Gamer, jullie mogen het als eerste reviewen als we een 90+ score krijgen."
PC Gamer: "Deal, we zullen het niet eens lang genoeg spelen om er goed over te kunnen oordelen."
PC Gamer: "Deal, we zullen het niet eens lang genoeg spelen om er goed over te kunnen oordelen."
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Als je tussen de regels doorleest, heb je eigenlijk behoorlijk wat opmerkingen, die je als oplettende lezer, toch als redelijke minpunten moet lezen in de hedendaagse 80 tot 100 percent scores..Resinman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:13:
PC Gamer - Dragon Age 2 Review: "RPG of the decade." 94/100
Must buy voor mij
Ik wacht wel met kopen.
Vroeger werd baldurs gate populair, omdat het eens NIET zo aktie was en nu zit EA ineens richting aktie spelletjes te gaan.
Nieuwe trailer voor 'The Exiled Prince' DLC:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sDwWNvWoQws]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sDwWNvWoQws]