Acties:
  • 0 Henk 'm!
warrg schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:32:
Dat boeit mij persoonlijk niet echt. Het is een skilltree zoals een andere. Je kan toch niet ENKEL de goeie skills hebben en de rest helemaal niet?
Ik ben van mening geraakt dat de skill tree verkeerd is opgebouwd.

Flame is veel krachtiger dan Winter's Grasp.
Fireball is veel krachtiger dan Cone of Cold.

Dat je Winter's Grasp moet hebben om Cone of Cold te krijgen, en dan Blizzard, OK. Maar waarom moet Frost Weapons daartussen zitten? Dingen als Frost Weapons hadden een uitbreiding/variatie kunnen zijn van spreuken als Winter's Grasp (bijvoorbeeld, Winter's Grasp toepassen op je wapen).

Nu moet je in mijn ogen teveel spells kiezen die je mogelijk niet wilt gebruiken. Ik heb er genoeg die ik zelden of niet gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Rare add-on, de Awakening add-on :) DA vannila was erg moeilijk. Me beserker warrior leek flink onderpowered en harde klappen uitdelen zat er niet in. Me dubbel mage duo deed de meeste dmg en al het kiten. Maar in Awakening, sodeju wat een overpower. De dmg de me warrior doet is bijna dubbel en ik heb een mage kunnen ruilen tegen een roque archer. De mage health vervolgens vrijwel alleen maar terwijl me warrior met zijn mass aoe skills de doel in no-time neer heeft.

Heerlijk! In vanilla was auto cast van me mannetjes echt uit den boze, alles moet zoals ik het wou (anders haalde ik het ook niet) en heb vele uurtjes in pauze-tijd rond gebracht, maar in de add-on is het op hard gewoon raggen en de ai lekker ze ding laten doen. Sweeping strikes daarna zorgen dat zoveel mogelijk raakt met onslaught en massacare eroverheen. Is meestal al voldoende.

De volgende add-on mag wat mij betreft echt gigantische moeilijk zijn :) Nu nis het gewoon te easy, wel leuk, maar zeer easy vergelijken met het orgineel

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe.... En dan te bedenken dat het origineel op normal al easy is met 2 mages :P

In het begin ben ik een beetje vaak dood gegaan omdat ik met mijn mage teveel risico nam. Nu doe ik dat niet meer, en ben ik sinds tijden gisteren weer voor de eerste keer dood gemept, ook weer vanwege het nemen van teveel risico. (De battle is wel gewonnen.) Ik kan elk van mijn characters verliezen in een battle (Alistair, Leliana, Morrigan) en nog steeds een goede kans maken, maar als ik zelf dood ga (mage), dan is het echt heel precair en meestal is de battle dan voorbij, behalve als mijn party al op het randje van de overwinning stond.

Dat valt ook wel te zien aan de damage...

Randorin (mage): 58%
Morrigan (mage): 21%
Allistair (warrior): 12%
Leliana (rogue): 9%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Katsunami schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:14:
[...]

Dit heb ik gisteren al geprobeerd, maar meestal komt die mage in kwestie op het idee om een fireball op mijn party te flikkeren of mijn eigen damage-mage te force-fielden :(
Fireballs zijn makkelijk te voorkomen door interrupt attacks te maken. Dirty Fighting, Shield Bash, Winter's Grasp, Crushing Prison, Stone Fist, etc. zorgen er allemaal voor dat de mage zijn spreuk niet afmaakt. Maar het is mooi dat het je ook anders gelukt is, immers meerdere wegen leiden naar Rome.
Katsunami schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:57:
[...]

Ik ben van mening geraakt dat de skill tree verkeerd is opgebouwd.

Flame is veel krachtiger dan Winter's Grasp.
Fireball is veel krachtiger dan Cone of Cold.

Dat je Winter's Grasp moet hebben om Cone of Cold te krijgen, en dan Blizzard, OK. Maar waarom moet Frost Weapons daartussen zitten? Dingen als Frost Weapons hadden een uitbreiding/variatie kunnen zijn van spreuken als Winter's Grasp (bijvoorbeeld, Winter's Grasp toepassen op je wapen).

Nu moet je in mijn ogen teveel spells kiezen die je mogelijk niet wilt gebruiken. Ik heb er genoeg die ik zelden of niet gebruik...
Damage wise is de flame tree misschien wel beter, maar ik vind de freezing van de frost tree vele male fijner dan de damage van flame. Daarnaast ben ik meer tegenstanders tegengekomen die resistant tegen fire zijn dan tegen cold.

Ik gebruik de meeste spells uiteindelijk wel, behalve dan dubbele <elemental> weapon spreuken. Natuurlijk zijn er favoriete combo's maar zo nu en dan van tactiek wisselen is ook wel verfrissend. Dit probleem zit hem trouwens niet alleen bij de spreuken, gewone talents hebben er ook last van. Zoals iemand anders aangaf is het een onderdeel van het skilltree systeem en mijn inziens niet storend.

Ander idee is om te spelen met maar één mage. Dat maakt het spel wel in één keer heel anders. Uiteindelijk het eindgevecht gedaan met alleen een rogue en een warrior, dat verliep prima.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het klopt inderdaad wel dat Cone of Cold erg handig is. Wat ik nu vaker doe, is een hele groep met mijn eigen char en Morrigan in een CoC-tang nemen, als hij te kort bij komt. Daarna trek ik mijn hele party terug, en dan gooi ik er een blizzard, inferno, en vaak nog wat fireballs bovenop. Vaak beslis ik zo vrij snel gevechten tegen grote groepen.

Veel dingen zoals Acidic Coating enzo voor wapens gebruik ik niet eens, net als zalven en balms. De enige buffs die ik eigenlijk gebruik zijn dingen zoals Frost en Fire Weapons. (En natuurlijk dingen als Precise Striking enzo, en skills die aan blijven staan.) Eerlijk gezegd weet ik op het moment niet hoe je die coatings gebruikt, en tot nog toe kan ik gewoon zonder... ook craften doe ik weinig, behalve Health, Lyrium potions en Injury kits. In mijn volgende run ga ik denk ik veel minder potions kopen, en veel meer craften. Dat is een stuk goedkoper.

[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Kun je ook bepalen waar je je save games wilt opslaan op de harde schijf? Ik wil niet dat het op mijn C schijf komt en ik kan niet echt iets vinden waar dit veranderd kan worden? Of ben ik scheel.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Na een snelle Google kwam ik dit tegen, misschien werkt dat?
Anders kun je ook altijd de "My documents" map verplaatsen naar een andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
type_o schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:19:
Fireballs zijn makkelijk te voorkomen door interrupt attacks te maken. Dirty Fighting, Shield Bash, Winter's Grasp, Crushing Prison, Stone Fist, etc. zorgen er allemaal voor dat de mage zijn spreuk niet afmaakt. Maar het is mooi dat het je ook anders gelukt is, immers meerdere wegen leiden naar Rome.
Fireball is toch instant?

Scattershot haat ik echt. Staan er zo'n 4-5 archers me te scattershotten ben ik gewoon permastunned en krijgen ze toch nog vaak minstens 1 van m'n partyleden neer voor ik er iets aan kan doen.

Ben overigens eindelijk eens aan de landsmeet aan het beginnen (ja inderdaad nu pas lol). Worden best een aantal feitjes over Maric/Alistair/Cailan & de rest van de familie enzo in herhaald (zie ook onze discussie hierover een aantal paginas geleden :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben j nu al aan de landsmeet? Ik ben nu bijna door het Brecillian Forest heen, en ik moet heel Orzammar nog doen voordat ik daar aankom :P

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinlan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
Voor zover ik weet zijn de revenants zo goed als imuum voor cold damage. Dunno, misschien dat dat helpt, je kunt ze overigens wel vreezen met cone of cold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Katsunami schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:42:
Ben j nu al aan de landsmeet? Ik ben nu bijna door het Brecillian Forest heen, en ik moet heel Orzammar nog doen voordat ik daar aankom :P
dat herinnert mij eraan dat ik Flemeth nog eens met een bezoekje moet vereren... hmm. Es kijken of 'k op dit punt de landsmeet even kan onderbreken haha. Gisteravond zat ik overigens aan 95uur gametijd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

warrg schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 02:23:
[...]

Fireball is toch instant?

Scattershot haat ik echt. Staan er zo'n 4-5 archers me te scattershotten ben ik gewoon permastunned en krijgen ze toch nog vaak minstens 1 van m'n partyleden neer voor ik er iets aan kan doen.

Ben overigens eindelijk eens aan de landsmeet aan het beginnen (ja inderdaad nu pas lol). Worden best een aantal feitjes over Maric/Alistair/Cailan & de rest van de familie enzo in herhaald (zie ook onze discussie hierover een aantal paginas geleden :p ).
Hmmm, nu begin ik toch te twijfelen. Dacht echt dat ik meerdere malen mijn tegenstanders wist te interrupten voordat een fireball naar me toe gestuurd werd.

Is wel een leuk stukje. Ga je ook proberen zonder reinforcements te werken? ;)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Katsunami schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:38:

Dat valt ook wel te zien aan de damage...

Randorin (mage): 58%
Morrigan (mage): 21%
Allistair (warrior): 12%
Leliana (rogue): 9%
Dat is wel erg weinig damage voor Leliana, is ze niet goed equipped / tactics niet goed gedaan ofzo? Sinds de patch die archery fixte maak ik met mijn main character (rogue archer) 35% van de damage. Ze zou toch in ieder geval meer damage moeten doen dan de tank :P

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Heb vandaag geen tijd om te spelen maar ben wel even de stats gaan opzoeken ^^
38% van de content 'gedaan'

ik (mage): 46% v/d dmg
morrigan: 27%
Alistair: 10%
Zevran: 6%

En terwijl ik toch even in dat 'estate' in denerim zat, ben ik even bij al m'n compagnions rondgegaan en ben erachter gekomen dat ik ook Sten z'n persoonlijke quest nog moet doen... Boy oh boy, hopelijk hebben die landsmeet gasten veel geduld want ze gaan toch nog wel even moeten wachten zo te horen hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien is de damage dus wel vrij normaal voor Leliana, als ik warrg hierboven zie. Misschien is de damage voor Leliana en Alistair alleen zo laag omdat mijn mage(s) zulke achterlijk hoge damages doen :P Elk van mijn partymembers is uitgerust met de beste wapens die ik voor hen heb kunnen vinden. Leliana draagt nu alleen nog Tier 6 en 7 uitrusting. (Na een volgende keer levelen gaat Alistair ook naar een volledige Tier6+ uitrusting.) Zelfs de partymembers in het kamp hebben in het algemeen minstens Tier 5 spul ondertussen.

Ik doe overigens -bewust- alleen de quests van mijn partymembers, en ik switch zo weinig mogelijk. Shale haal ik ook niet op. Dat doe ik zo om een tweede playthrough te kunnen doen waarin ik -niet- al alles heb gezien. Ik denk dat ik 3 parties en playthroughs kan maken op deze manier voor ik alles heb gezien.

spoiler:
Die cutscene waarin Leliana haar elfenlied zingt, vooraf gegaan door haar echte verhaal, is echt magnifiek. Het is een van de weinige keren dat ik écht kippenvel kreeg van een gebeurtenis in een spel en gewoon een save moest laden om hem nog eens te zien. Ik heb ook direct de MP3 opgezocht en in mijn Movie/Game themes map gezet. De ontknoping van Nature of the Beast was overigens ook niet mis... samen de twee meest geweldige momenten in het spel tot nu toe.

Deze kwam ik ook nog tegen op Youtube toen ik wat meer info zocht over hetgeen in de spoiler:

http://www.youtube.com/wa...4UIFT47gk&feature=related

Epic. Ik heb compleet in een scheur gelegen.

edit:
spoiler:
Ik vind de uitkomst van Nature of the Beast wat vreemd. Je kunt kiezen voor de Elfen, of de weerwolven. De weerwolven / forest spirit willen graag van de vloek af. Ik heb Zathrian overtuigd om zichzelf op te geven, en vloek wordt opgeheven. Toch krijg ik nu als Achievement "Sided with the Elves", ondanks dat ik heb gedaan wat de wolven en de geest graag wilden. De Elfen zijn ook gelukkig met de beslissing, omdat de vloek ook bij hun is opgeheven. Ik had waarschijnlijk "Sided with the Werewolves" gekregen als ik Zathrian had vermoord, en dan waren zij blijven bestaan. Dan was toch echter de vloek niet opgeheven?" Voor mijn gevoel ontbreekt er een derde achievement: "Peacemaker" ofzo.

Sided with the Elves: Vermoord alle werewolves zonder het oplossen van de vloek.
Sided with the werewolves: Vermoord alle Elfen en Zathrian.
Peacemaker: Los de vloek op.

Maar misschien ligt het wel aan mji...

Zo, even wat zooi lopen vervangen :) Mijn hele party is nu uitgerust met minstens Tier 5 wapens en armor, zelfs die in het kamp. De enige die nog Tier 4 draagt is Alistair. (Warden Commander Set). Die moet nog een keer levelen, en dan krijgt die een Heavy Plate, of Dragon Blood Armor. Mijn eigen Arcane Warrior rent nu rond in de Juggernaut set :P

edit 2:
Crap zeg... als je de Leliana-achievement voor elkaar wilt krijgen, moet je wel erg specifiek zijn in het kiezen van je antwoorden na het doen van haar companion quest. Ik dacht al: "Nou heb je het voor elkaar." Maar, als je de "verkeerde" antwoorden kiest en niet in de juiste conversatietak geraakt, kun je ook niet meer terug zo te zien. Deze heb ik moeten opzoeken :(

spoiler:
Het komt erop neer dat je haar moet duidelijk maken dat het helemaal niet erg is om je prettig te voelen tijdens het vermoorden van mensen... niet direct hetgeen ikzelf gekozen zou hebben, en daarom mislukte de romance dus ook elke keer. Dan kom je in een andere gesprekstak terecht, en dan kun je uiteindelijk nog alleen maar verhalen van haar te horen krijgen.

[ Voor 70% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel jammer dat je niet door water kan lopen en af en toe voor een onzichtbare muur staat als er iets verhoging in de grond zit. Dat maakt het geheel gelijk een stuk minder indrukwekkend.
Verder bevalt het tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Katsunami schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 02:46:
spoiler:
Ik vind de uitkomst van Nature of the Beast wat vreemd. Je kunt kiezen voor de Elfen, of de weerwolven. De weerwolven / forest spirit willen graag van de vloek af. Ik heb Zathrian overtuigd om zichzelf op te geven, en vloek wordt opgeheven. Toch krijg ik nu als Achievement "Sided with the Elves", ondanks dat ik heb gedaan wat de wolven en de geest graag wilden. De Elfen zijn ook gelukkig met de beslissing, omdat de vloek ook bij hun is opgeheven. Ik had waarschijnlijk "Sided with the Werewolves" gekregen als ik Zathrian had vermoord, en dan waren zij blijven bestaan. Dan was toch echter de vloek niet opgeheven?" Voor mijn gevoel ontbreekt er een derde achievement: "Peacemaker" ofzo.

Sided with the Elves: Vermoord alle werewolves zonder het oplossen van de vloek.
Sided with the werewolves: Vermoord alle Elfen en Zathrian.
Peacemaker: Los de vloek op.

Maar misschien ligt het wel aan mji...
'Sided with the Elves' wil niets anders zeggen dan dat je hun steun hebt gewonnen. Het geeft dus aan wie je in de Final Onslaught mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 12-09 15:42
Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:54:
[...]

'Sided with the Elves' wil niets anders zeggen dan dat je hun steun hebt gewonnen. Het geeft dus aan wie je in de Final Onslaught mee hebt.
tja maar het is idd een beetje vreemd. Ik had dat ook de eerste keer:

spoiler:
Ik koos ervoor Zatharian naar die grot te halen en dan die discussie haalde ik m over de curse op te heffen. Sided with the elves komt dan heel vreemd over. Bij een 2e PT kwam ik er pas achter dat je pas sided with the werewolves krijgt als je de weerwolven overhaalt om het elvendorp aan te vallen.
Ik vond het ook allemaal onlogisch. Ik begrijp wel dat je hun steun wint, maar voor mijn gevoel kies je toch meer voor de werewolves dan voor de elves bij die keuze. Zatharian is immers niet blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32
Heb de game bij een vriend van me gespeeld en moet zeggen dat he toch wel een erg vermakelijke game is. Denk dat ik hem binnenkort wel ga halen alleen jammer dat ik de steam aanbieding heb gemist. Waarschijnlijk haal ik hem nu maar gewoon in de winkel aangezien die daar een stuk goedkoper is. Ik gebruik steam zelf nog niet al te lang, duurt het lang voordat daar games goedkoper worden of is er kans dat ze nog een keer dezelfde game in de aanbieding doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
KingKoning schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:54:
[...]

tja maar het is idd een beetje vreemd. Ik had dat ook de eerste keer:

spoiler:
Ik koos ervoor Zatharian naar die grot te halen en dan die discussie haalde ik m over de curse op te heffen. Sided with the elves komt dan heel vreemd over. Bij een 2e PT kwam ik er pas achter dat je pas sided with the werewolves krijgt als je de weerwolven overhaalt om het elvendorp aan te vallen.
Ik vond het ook allemaal onlogisch. Ik begrijp wel dat je hun steun wint, maar voor mijn gevoel kies je toch meer voor de werewolves dan voor de elves bij die keuze. Zatharian is immers niet blij
spoiler:
Zatharian(Tuvok ;) ) is nooit blij aangezien zijn hele familie afgeslacht is door de wolven en hij feitelijk zijn ziel verkocht heeft in ruil voor de vloek. Ook voor hem is de beste manier om de vloek op te heffen en rust te vinden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tukker_T schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:19:
Heb de game bij een vriend van me gespeeld en moet zeggen dat he toch wel een erg vermakelijke game is. Denk dat ik hem binnenkort wel ga halen alleen jammer dat ik de steam aanbieding heb gemist. Waarschijnlijk haal ik hem nu maar gewoon in de winkel aangezien die daar een stuk goedkoper is. Ik gebruik steam zelf nog niet al te lang, duurt het lang voordat daar games goedkoper worden of is er kans dat ze nog een keer dezelfde game in de aanbieding doen?
Steam blijft vaak lang erg hoge prijzen hanteren, tenzij er een aanbieding is. Je zou eens kunnen kijken op budgetgaming.nl (en kijk ook vooral naar de buitenlandse aanbieders!). Toevallig gisteravond nog Awakenings besteld voor €15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:00:
[...]

Steam blijft vaak lang erg hoge prijzen hanteren, tenzij er een aanbieding is. Je zou eens kunnen kijken op budgetgaming.nl (en kijk ook vooral naar de buitenlandse aanbieders!). Toevallig gisteravond nog Awakenings besteld voor €15.
Is het eigenlijk mogelijk om dan achteraf nog de code in te voeren in Steam? Dan heb je hem dus uiteindelijk toch weer daar. Moet namelijk ook nog awakenings halen maar ik vind €30 gewoon te veel voor ongeveer 20 uur speeltijd in een addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, je kunt in de winkel gekochte games vaak ook activeren in steam. Kwestie van 'add steam game' oid. en dan de code invoeren. Ik heb alleen wel gemerkt dat dit niet bij alle games lukt, dus het is een beetje een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Haijo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:25:
[...]

spoiler:
Zatharian(Tuvok ;) ) is nooit blij aangezien zijn hele familie afgeslacht is door de wolven en hij feitelijk zijn ziel verkocht heeft in ruil voor de vloek. Ook voor hem is de beste manier om de vloek op te heffen en rust te vinden.
.
spoiler:
Zijn familie is eigenlijk afgeslacht door mensen die hij daarom via de curse met Witherfang in werewolves veranderde. Die werewolves hebben weer afstammelingen gekregen en dat zijn de huidige werewolves waar je nu mee te maken hebt. De mensen die zijn familie hebben afgeslacht zijn dus allang overleden. En Zatharian zou ook al lang dood moeten zijn ware het niet dat hij in leven bleef door de curse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

spoiler:
AFAIK zijn die werewolves juist wel dezelfde mensen als toen, maar de direct verantwoordelijken zijn al dood. Zathrian's vloek en woede zijn echter op de hele groep gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Als dat het geval is en de weerwolven dezelfden zijn als degenen die door Zatharian werden vervloekt, zouden deze beesten ook al eeuwen oud zijn. Kan best natuurlijk, maar eigenlijk betwijfel ik dat een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom de PS3 versie van Awakenings, die geeneens met doosje etc komt, weer zoveel duurder moet zijn ... 40 euro ... ongelofelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40 euro? :D Absurd. Dat heb ik niet eens voor het originele spel betaald... en dan heb ik het nog gepreordered ook. Het meest dat ik ooit voor een spel heb neergeteld is €54, in 2002, op de releasedate van Neverwinter Nights. (1 dag ervoor, zelfs, hehehe).

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 06-04-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel, maar weet iemand waar ik die Stone Golem op kan halen? Heb nl. alle DLC behalve Feastday (ik dacht daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Katsunami schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:50:
40 euro? :D Absurd. Dat heb ik niet eens voor het originele spel betaald... en dan heb ik het nog gepreordered ook. Het meest dat ik ooit voor een spel heb neergeteld is €54, in 2002, op de releasedate van Neverwinter Nights. (1 dag ervoor, zelfs, hehehe).
dat is inderdaad absurd. Zeker voor de hoevelheid gameplay die awakening biedt in vergelijking met DAO. Het is de hoeveelheid gampelay die je van een add-on verwacht. Maar niet de prijs die je daarbij verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
ik heb de Xbox versie anders gewoon voor 25 euro gekocht.... meer is hij ook echt niet waard imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingKoning schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:46:
dat is inderdaad absurd. Zeker voor de hoevelheid gameplay die awakening biedt in vergelijking met DAO. Het is de hoeveelheid gampelay die je van een add-on verwacht. Maar niet de prijs die je daarbij verwacht.
De "standaard" prijs van expansions was normaal altijd 29,95. (Ik heb 28.95 betaald dacht ik.) Het volledige spel kost meestal 45 of 49 euro. Wel heb ik het nu over PC-games. "Vroeger" kostten spellen fl. 100, en uitbreidigen meestal 67 euro. De prijzen zijn dus eigenlijk niet eens veranderd in meer dan 10 jaar tijd, ondanks dat alles vele malen duurder is geworden.

MediaMarkt biedt vaak spellen op de releasedate al aan voor €42 of €39.95, en expansions kosten meestal €28.95 of €26.95. Dat zijn prijzen die ik alleszins vind meevallen voor goede spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:53:
[...]

De "standaard" prijs van expansions was normaal altijd 29,95. (Ik heb 28.95 betaald dacht ik.) Het volledige spel kost meestal 45 of 49 euro. Wel heb ik het nu over PC-games. "Vroeger" kostten spellen fl. 100, en uitbreidigen meestal 67 euro. De prijzen zijn dus eigenlijk niet eens veranderd in meer dan 10 jaar tijd, ondanks dat alles vele malen duurder is geworden.

MediaMarkt biedt vaak spellen op de releasedate al aan voor €42 of €39.95, en expansions kosten meestal €28.95 of €26.95. Dat zijn prijzen die ik alleszins vind meevallen voor goede spellen.
Dat is dus het grote nadeel van die DLC ... Sony bepaalt de prijs (volgens mij). En dan heb je nog niet eens een hoesje, boekje en een disc ... geen vervoerskosten ... en dan gewoon 10 euro meer vragen dan de Xbox versie. Van mij mogen ze hem houden, totdat ze hem voor 15 - 20 euro aanbieden of zo (mooie prijs voor een addon die dan al even oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op sommige momenten is het spel gewoon -niet- leuk. Er zijn 3 dingen waaraan ik me mateloos erger.

1. Het is erg lastig c.q. bijna onmogelijk om de partyvolgorde te bepalen en vast te houden. Was het nou zo lastig om de lijst met partymembers rangschikbaar te maken (zoals in BG1/2) en de mogelijkheid in te bouwen een formatie te kiezen? Ik speel nu met 1 tank, 2 mages en een archer. Ik wil de tank voorop, de mages links en rechts, en de archer op de achterste positie, en dat geldt bijna altijd. Soms verandert de formatie plotseling tijdens een gevecht. Dat staat opeens mijn tank achteraan, en een van mages voorop.Dat is uiterst vervelend; in Baldur's Gate houd ik mijn party altijd in dezelfde formatie en de hele groep beweegt zich dan als één "unit" over het slagveld. (Een beetje zoals een phalanx dus; die blijft tijdens een gevecht ook altijd in dezelfde formatie.) Is dat nou werkelijk zo lastig te realiseren in DA:O?

2. Soms lijkt het erop dat mijn mages (beiden Arcane Warrior) plotseling van staff naar hun zwaard wisselen op het een of andere moment, en dan rennen ze zo een kluit vijanden in, terwijl ik eigenlijk gewoon vanaf afstand wil schieten met de staff. Het gebeurt vaak genoeg dat een mage plotseling begint te rennen, aangevallen en gestunned wordt, en dan wordt geswarmed. Dat overleeft hij dus nooit, want ondanks dat de mage in kwestie een armor draagt heeft hij 150 hitpoints minder dan mijn tank en veel minder slagkracht. (Bij nader inzien was ik dus echt veel liever Spirit Healer / Blood Mage geweest.)

3. Deze hangt een beetje samen met 2. Soms wil ik een spell casten, en begint een mage op weet ik wat voor rare manieren over het slagveld te rennen omdat soms de afstand net wat te groot was. Dat is ontiegelijk vervelend, ook weer omdat een mage dan makkelijk overpowered kan worden.

Alle tactics staan uit, behalve dingen als "25% Healt -> Heal" en dat soort zaken.

In elk geval merk ik dat zolang ik mijn groep in formatie kan houden en mijn mages niet beginnen rond te rennen, dat ik dan de meeste gevechten op Normal makkelijk win.

[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 11-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
De gevechten die ik na een 10-tal speeluurtjes heb verloren zijn eigenlijk allemaal wijten aan het eigenwijze gedrag van mijn party members. Mages die net als bij mijn bovenbuurman het strijdgewoel inrennen, ranged die voor meleewapens ingeruild worden en onhandige formaties.
Ik speel op de xbox, maar in mijn herrinering was de party in Baldur's Gate een stuk beter te controleren. Ik heb de mogelijkheid om te pauzeren, maar kan een char pas een opdracht geven als hij uit de pauzemodus komt, althans de acties die onder de 6 sneltoetsen zitten.
Verder amuseer ik me kostelijk met dit spel, grafisch niet superhoogstaand maar en goed verhaal, acteerwerk en als het een keer allemaal klopt in een bossfight geeft het veel voldoening!

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De party in BG is niet alleen in je herinnering beter te controleren, maar ook in de praktijk :P (Nog niet zolang geleden heb ik een BG1 run gedaan, en ergens dit jaar begin ik nog eens met BG2.)

In Baldur's Gate kon je de formatie keren met de rechter muisknop. Dan kon je klikken en draaien, en zo bereiken dat je party in formatie bleef tijdens het terugtrekken. Als je deze opstelling had:

123
456

(met 3 en 6 dus richting de tegenstander)

In dat geval kon je zo terugtrekken dat iedereen zich "op de plek" omkeerde, en in die formatie bleef lopen. Als je terugtrekt in die formatie betekent het dus dat 1 en 4 voorop lopen, terwijl 3 en 6 aan de kant van de tegenstander blijven.

Ik gebruikte dit vaker in combinatie met een stun-techniek: Stun (Entangle bijvorobeeld), terugtrekken in formatie, Fireball erop, ranged weapons erop.... rinse, repeat.

Als je dat in DAO probeert werkt het niet. Stel je hebt deze formatie:

2
4 1
3

dan werkt dat dus niet met het terugtrekken van je party. Indien je op een punt achter je klikt, verandert de formatie in:

3
1 4
2

Dat is dus eigenlijk niet de bedoeling. Je krijgt niet alleen gedring en gewoel wat je voortgang belemmert, maar als je op een gegeven moment wat afstand hebt opgebouwd dan staat je party dus verkeerd om. Voordat je die hebt goed gezet ben je de afstand weer kwijt.

Een Bossfight doe ik overigens ook altijd op dezelfde manier: Boss force fielden, eventuele helpers stunnen met Cone of Cold (die ik 2x heb), terugtrekken, en dan Blizzard / Inferno / Fireball erop totdat de hele zooi omkiept. Meestal heb ik de helpers wel onder de zoden als de Boss uit het force field komt. Die kan ik dan ook weer stunnen, death hexen, en dat soort dingen... meestal niet al te moeilijk, zolang mijn partymembers geen rare dingen gaan doen en hun omsingeling van de boss kunnen vasthouden.
kan een char pas een opdracht geven als hij uit de pauzemodus komt, althans de acties die onder de 6 sneltoetsen zitten.
Op de PC werkt dit wel: je kunt een actie aan een character toekennen in pauzemodus, en die wordt uitgevoerd zodra je depauzeert. (Is dat een woord? :P)

[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 11-04-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
wel het verplaatsen in groep gebruik ik persoonlijk enkel buiten gevechten. Tijdens het gevecht regel ik alles tijdens pauze, inclusief verplaatsingen (die ik allemaal individueel uitdeel aangezien ik natuurlijk Alistair vanvoor wil, zevran ergens achter de boss en m'n mages ergens op een afstand maar toch ver uiteen zodat als er een fireball of weet ik veel op me afkomt er maar 1 mage tegelijk geraakt wordt.

Misschien dat als de formaties wel vast werden gehouden (of beter te controleren of in te stellen was) ik er meer gebruik van zou maken maar nu toch niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik zit nu op een lastig stukje, bij het dwergen land.
spoiler:
Ik moet tegen die branka vechten, maar zij is echt super sterk en er zijn ook nog een aantal golems om je heen.
Ik kwam er ook natuurlijk toevallig zonder mijn healer, zelf op easy word ik steeds de pan in gehakt
iemand tips?

@Katsunami
Als je mage als Ranged instelt, rent hij nooit de battle in hoor volgens mij, maar houd hij juist afstand

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle tactics staan uit en de party staat altijd op Hold.

Het probleem is dat hij als Arcane Warrior zijnde soms spontaan naar zijn zwaard lijkt te switchen (terwijl ik ervan uitga dat hij nog steeds zijn staff vast heeft), en dus bij een aanvalscommando begint te rennen in plaats van dat hij met zijn staff projectielen afschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Katsunami schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:13:

Het probleem is dat hij als Arcane Warrior zijnde soms spontaan naar zijn zwaard lijkt te switchen (terwijl ik ervan uitga dat hij nog steeds zijn staff vast heeft), en dus bij een aanvalscommando begint te rennen in plaats van dat hij met zijn staff projectielen afschiet.
Dat is vreemd, als ik de tactics uitzet dan doen mijn characters niets zonder dat ik daar een opdracht voor geef. Zal het nog een keer bekijken, misschien dat alleen het wapenwisselen automatisch gaat. Dat zal wel komen omdat ik zeer weinig secondary weapons gebruik, hooguit mijn rogue en fighter die een boog meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms zie ik het echt gebeuren. Dan staat er ook bij de character: "Switching weapon sets". Ik heb dat niet opgegeven om te doen. Bij mij hebben de meeste characters 2 weapon sets:

Leliana: Boog + 2x Dagger
Randorin (ik): Staff + Zwaard
Morrigan: Staff + Zwaard
Ohgren: Alleen Two Handed Battle Axe.
Allistair: Alleen Zwaard en Schild.

Het is overigens wel altijd apart in dit soort spellen. Er wordt al eeeeeuwen naar iets bepaalds gezocht (zoals hier, Cairdin's Anvil), niemand kan het vinden en honderden mensen sterven in de zoektocht... en als "de held" langskomt wordt de zooi binnen een paar dagen opgelost, inclusief de kennis hoe je golems maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wynn had daar bij mijnook een handje van. Om e haverklap stormde ze op een vijand af en ruilde haar staf om voor dat arcane warrior zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Enchantment? Enchantment!!

Ik denk dat ik dat nog heel wat jaar in mijn hoofd zal hebben....

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Edmin schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:07:
Wynn had daar bij mijnook een handje van. Om e haverklap stormde ze op een vijand af en ruilde haar staf om voor dat arcane warrior zwaard.
Apart, bij mij doen de andere partymemebers niets anders dan wat ik ze opgeef te doen in de tactics. Ik speel op de xbox360. Ze houden afstand als ik ze instel op ranged of healer. En stormen erin als ze op defend staan. De meesten staan op custom gebasseerd op bijvoorbeeld healer of ranged.
falling_down schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:02:
Enchantment? Enchantment!!

Ik denk dat ik dat nog heel wat jaar in mijn hoofd zal hebben....
haha ja dat circuleert bij mij ook af en toe door me hoofd op onverklaarbare momenten. Mooi is dat eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Ik heb Origins uitgespeeld en ben zeer nieuwschierig naar Awakenings, maar mn vrouw is nog druk bezig in haar Origins campaign.

Kan ik nu Awakenings gaan installeren zonder dat ik haar de mogelijkheid ontneem om Origins nog uit te laten spelen?

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Dirk IJntema schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:50:
Ik heb Origins uitgespeeld en ben zeer nieuwschierig naar Awakenings, maar mn vrouw is nog druk bezig in haar Origins campaign.

Kan ik nu Awakenings gaan installeren zonder dat ik haar de mogelijkheid ontneem om Origins nog uit te laten spelen?
Tuurlijk.

Je krijgt gewoon een extra optie in het menu waar je de uitbreidingen kan kiezen.
Daar kan je vervolgens met een bestaand karakter verder gaan of een nieuwe aanmaken.

Bij de saves wordt er vervolgens een nieuw karakter aangemaakt waar je mee verder kan.
De extra optie in het menu is alleen om een nieuwe campagne van awakenings te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
chime schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:15:
[...]

Tuurlijk.

Je krijgt gewoon een extra optie in het menu waar je de uitbreidingen kan kiezen.
Daar kan je vervolgens met een bestaand karakter verder gaan of een nieuwe aanmaken.

Bij de saves wordt er vervolgens een nieuw karakter aangemaakt waar je mee verder kan.
De extra optie in het menu is alleen om een nieuwe campagne van awakenings te starten.
bij mij ging hij wel raar doen toen ik vervolgens na awakenings weer terug wou naar origins met me originele character. Ik had gewoon nog een savegame van vlak na de eindbattle maar hij bleef hangen op het laadscherm. 2x.

edit: xbox overigens misschien is het anders voor pc. Hou in ieder geval in gedachte dat je misschien niet met je char terug kan naar origins nadat je awakening heb gedaan.

spoiler:
De reden dat ik terugging was dat ik in mijn 2e playtrough loghain heb gerecruit

maar de achievement (acrross all playtroughs recruit all possible party members) unlockede niet. Ik dacht misschien moet ik geheugen opfrissen met een load van mn 1e PT maar een no go dus :'(

[ Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 13-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Katsunami schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:13:

Dan gebruik je je arcane warrior verkeerd. Een Arcane Warrior is close combat en het is dus zaak om dan met zwaard (en schild) te vechten en dan spells te nemen die je kan casten met sword equiped. Als je niet wilt dat je mage's switchen, moet je gewoon zorgen dat je geen sword equiped heb op 2e slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 13:32
Luitjes,

Vandaag heb ik Awakenings binnen gekregen, deze week nog DLC van Return to Ostogar gespeeld..
Dus vol goede moed en hoge verwachtingen van deze expansion, importeer ik mijn character vanuit
Dragon Age Origens zelf, naar de expansion.
Tot mijn grote verbazing en teleurstelling, is mijn character naakt.
De armor die die aan had en beide wapens waren items vanuit een DLC ( warden's keep en nog 1 ).
Ik heb op internet gezocht naar dit fenomeen, maar er blijken nog wel meer bugs in te zitten waarbij
spontaan je DLC items verdwijnen.

Hebben jullie dit al ervaren ? OF de oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
BruceAllMikety schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:16:
Luitjes,

Vandaag heb ik Awakenings binnen gekregen, deze week nog DLC van Return to Ostogar gespeeld..
Dus vol goede moed en hoge verwachtingen van deze expansion, importeer ik mijn character vanuit
Dragon Age Origens zelf, naar de expansion.
Tot mijn grote verbazing en teleurstelling, is mijn character naakt.
De armor die die aan had en beide wapens waren items vanuit een DLC ( warden's keep en nog 1 ).
Ik heb op internet gezocht naar dit fenomeen, maar er blijken nog wel meer bugs in te zitten waarbij
spontaan je DLC items verdwijnen.

Hebben jullie dit al ervaren ? OF de oplossing hiervoor ?
DLC items zijn in Awakening niet meer te gebruiken. Is eerder in dit topic aan bod gekomen en staat ook in de FAQ van Bioware

http://dragonage.bioware.com/awakening/faq/#q1-9

naar mijn weten is daar niets aan te doen. Maar de items in Awakening zijn uberhaupt een stuk sterker, de 'tiers' gaan verder door. Dus je zal wel snel vette items tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroketje schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:20:
Dan gebruik je je arcane warrior verkeerd. Een Arcane Warrior is close combat en het is dus zaak om dan met zwaard (en schild) te vechten en dan spells te nemen die je kan casten met sword equiped. Als je niet wilt dat je mage's switchen, moet je gewoon zorgen dat je geen sword equiped heb op 2e slot.
Hmmmzz?

Wat is dan het verschil tussen een Arcane Warrior en een Battle Mage, waarvan specifiek gezegd wordt dat hij voor close combat is bedoeld? Tevens steekt mijn Arcane Warrior eigenlijk bij bijna elke spell zijn zwaard eerst weg. Ik heb die char dan ook niet zo gebouwd om continu close combat te vechten, maar meer om zichzelf te kunnen redden als hij wordt geswarmed c.q. geen AoE-spells kan gebruiken.
naar mijn weten is daar niets aan te doen. Maar de items in Awakening zijn uberhaupt een stuk sterker, de 'tiers' gaan verder door. Dus je zal wel snel vette items tegenkomen.
Dan vraag ik me wel af: vind je tenminste wel in het eerste gebied iets waarmee je je char kan kleden? Lijkt me een beetje achterlijk als je het eerste half uur naakt de straat op moet...

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 14-04-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:30:
[...]

Hmmmzz?

Wat is dan het verschil tussen een Arcane Warrior en een Battle Mage, waarvan specifiek gezegd wordt dat hij voor close combat is bedoeld? Tevens steekt mijn Arcane Warrior eigenlijk bij bijna elke spell zijn zwaard eerst weg. Ik heb die char dan ook niet zo gebouwd om continu close combat te vechten, maar meer om zichzelf te kunnen redden als hij wordt geswarmed c.q. geen AoE-spells kan gebruiken.
Een arcane warrior is een mage die ook wapens gebruikt. Een battlemage is een mage die (in principe) alleen spreuken gebruikt, maar wel in het midden van de strijd staat, in plaats van van een afstandje vuurballen te gooien. Tenminste, zo lees ik de beschrijvingen.

Nu ik awakenings heb geïnstalleerd, loop ik wel weer tegen een nadeeltje aan qua mage. Misschien klinkt het gek, maar ik vind dat er teveel spreuken zijn. In tegenstelling tot mijn warrior, staat mijn hele balk vol met spreuken en heb ik er nog wat die er niet op passen. Gevechten zijn of te kort, of zo lang dat mijn mana op raakt (natuurlijk heb je potions), maar in beide gevallen gebruik ik 50% van de beschikbare spreuken nauwelijks. Dat geeft mij toch een beetje een apart gevoel. Als een warrior weer een level erbij krijgt, is het leuk om een nieuwe skill te kiezen. Als een mage een level erbij krijgt, klik ik maar wat aan, gebruiken doe ik het toch niet. (natuurlijk is dat overdreven, maar vaak weet ik echt niet meer wat te kiezen.) Ik had liever gezien dat in plaats van die vele nieuwe spreuken, er ene soort ladder was van spreuken, elke stap iets sterker, net zoals dat rijtje met combat training, herbalism. Wat minder spreuken, maar wel met elk level de kans om diezelfde spreuk sterker te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door Fly-guy op 15-04-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Katsunami schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:30:
[...]

Dan vraag ik me wel af: vind je tenminste wel in het eerste gebied iets waarmee je je char kan kleden? Lijkt me een beetje achterlijk als je het eerste half uur naakt de straat op moet...
true. in het begin zal je nog niet veel unieke items tegenkomen. maja dan doe je het ff met een normale armor. paar pagina's heirvoor vertelden we allemaal nog hoe sterk je bent in awakenings met een geimporteerde char uit origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Wat voor online mogelijkheden heeft DA eigenlijk voor op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat je je aan moet melden als je wil spelen :')

AFAIK zijn die er niet.

* Edmin begint vanavond aan Awakenings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Bedoel meer van mischien van je score/gear online uploaden o.i.d. leaderboars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ah. Ja die zijn er idd. Bioware zet je voortgang e.d. op je profiel. En er is de GoT community :P
http://social.bioware.com/group/465

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:27:
* Edmin begint vanavond aan Awakenings.
Vanavond maar weer een stukje verder; ik zit nu middenin de Deep Roads. Nadat dat af is, heb ik alle facties bij elkaar en kunnen we verder in het organiseren van tegenstand voor de Darkspawn. Ik heb geen idee hoe ver ik nog moet vanaf het punt van de Landsmeet (die vlgs mij komt zodra je alle facties bij elkaar hebt), en ik wil het eigenlijk ook niet weten :P

En ja... nog steeds mijn eerste playthrough... ik speel maar 2-3 uur per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, je moet hierna alleen nog maar.... :X

* Edmin zegt niets meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar nog veel, aan de :X te zien.

Ik heb er ondertussen 87 uur op zitten, maar dan moet ik wel zeggen dat ik elke gevonden Codex-entry en elke description van elk item heb gelezen (en sommige battles heb overgedaan tot ik ze heb gewonnen zonder party members te verliezen).

Bij een volgende run zal ik beiden zeker niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Katsunami schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:37:
Blijkbaar nog veel, aan de :X te zien.

Ik heb er ondertussen 87 uur op zitten, maar dan moet ik wel zeggen dat ik elke gevonden Codex-entry en elke description van elk item heb gelezen (en sommige battles heb overgedaan tot ik ze heb gewonnen zonder party members te verliezen).

Bij een volgende run zal ik beiden zeker niet meer doen...
spoiler:
Als je de landsmeet eenmaal gedaan hebt is de main quest niet zo lang meer. Je kunt dan het beste de side quests afmaken en zoveel mogelijk spullen in de communal boxes in je kamp leggen. Je moet uitkijken dat je niet te snel door gaat, want eenmaal op weg kan je niet meer terug.

Enchantment!

[ Voor 7% gewijzigd door ToeingTheLine op 24-04-2010 06:03 ]

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Katsunami schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:51:
[...]

Vanavond maar weer een stukje verder; ik zit nu middenin de Deep Roads. Nadat dat af is, heb ik alle facties bij elkaar en kunnen we verder in het organiseren van tegenstand voor de Darkspawn. Ik heb geen idee hoe ver ik nog moet vanaf het punt van de Landsmeet (die vlgs mij komt zodra je alle facties bij elkaar hebt), en ik wil het eigenlijk ook niet weten :P

En ja... nog steeds mijn eerste playthrough... ik speel maar 2-3 uur per week.
Dan heb je nog wel even te gaan. Voor de landsmeet is er nog van alles te doen in denerim, neem aan dat je de gesloten alienage wel gezien heb? (lijkt me geen spoiler dat je daar nog in kan :P)

landsmeet start je zelf, ik adviseer je nog te behalen side quests daarvoor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo, net Awakenings uitgespeeld. Ik kwam er zojuist achter dat ik nog een aantal finishing touches mis, maar het grootste deels is gedaan. Da's weer 10 uur bij de al veel te lange speeltijd van Origins (Een uurtje of 95)... Erg vermakelijk allemaal, ben benieuwd of ze er nog wat mee gaan doen voor de rest...

[ Voor 3% gewijzigd door Rebellista op 27-04-2010 00:04 ]

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Man man,

Ben nu aangekomen bij het laatste gevecht van DA:A. Geweldig verhaal weer ! Ik wacht met smart op de volgende uitbreiding, als die gaat komen !

edit: NVM, oplossing al gevonden :)!

Vind het overigens een steen goede uitbreiding ! In het begin had ik wel het gevoel dat je midden in een verhaal valt, maar net zoals in DA:O, het sleept je weer heerlijk het verhaal in !
Oghren blijft humoristisch :)!

[ Voor 38% gewijzigd door BruceAllMikety op 27-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
2 nadelen van Awakenings vind ik dat:
1. Te makkelijk is
2. Dat sommige keuzes die je maakt echt lijkt alsof je enorm veel gameplay mist. En bij sommige keuzes dat er geen goede mogelijkheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Kroketje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:14:
1. Te makkelijk is
2. Dat sommige keuzes die je maakt echt lijkt alsof je enorm veel gameplay mist. En bij sommige keuzes dat er geen goede mogelijkheid is...
1. Te makkelijk soms wel ja, maargoed je kunt het jezelf moeilijker maken natuurlijk.
Ik heb de laatste battle gedaan met mijn main ( Dual weapon wielder ) Oghren & Nathaniel. Was opzich best pittig 8)7 :F

2. De gameplay missen valt wel mee, verstandig is om te saven voor een dergelijke keuze, zodat je kunt herladen mocht je de andere keuzen willen voltooien.
Ik vind juist nu in Awakenings dat je heerlijk voor het blok wordt gezet een aantal keren, die cruciaal zijn voor het verhaal ! Heerlijk gewoon, dat maakt de game juist nog interessanter !

Heb de game zojuist voltooid en ik vond het weer een meesterwerkje van Bioware. Jammer genoeg zitten er een aantal bugs in, maar die nemen we maar voor lief !

Inmiddels alweer opnieuw gestart, nu dwarven castless origin maar doen en eens kijken wat voor party ik ga maken. Dit maal maar eens op nightmare proberen :9~

Die extra specilaisations zijn echt formidabel ! Denk dat ik deze wel zal missen in Origins :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Kroketje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:14:
1. Te makkelijk is
1. Gedeeltelijk mee eens, als je je char importeert uit origins is het inderdaad vrij easy.

2. Gameplay missen vind ik niet echt een nadeel. De replay value is gewoon vrij hoog. Maar dat is de opbouw van het hele spel. Je kan immers bij een 2e x een totaal andere char maken en dus ook andere keuzes maken.
Bij sommige keuzes geen goede mogelijkheid vind ik juist zo meesterlijk. zo houden ze het realistisch. Je staat soms voor keuzes die je allebei niet wilt maken en zo laten ze zien dat het leven van een 'held' zeker niet altijd over rozen gaat. En dit zat overigens ook wel in Origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

KingKoning schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:26:
[...]

Bij sommige keuzes geen goede mogelijkheid vind ik juist zo meesterlijk. zo houden ze het realistisch. Je staat soms voor keuzes die je allebei niet wilt maken en zo laten ze zien dat het leven van een 'held' zeker niet altijd over rozen gaat. En dit zat overigens ook wel in Origins.
Precies, de grote hoeveelheid grijze gebieden waarin je je kunt begeven in dit spel maken het realistisch (voor zover een fantasy RPG realistich kan zijn ;))

Damned if you do, damned if you don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
KingKoning schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:26:
[...]

2. Gameplay missen vind ik niet echt een nadeel. De replay value is gewoon vrij hoog. Maar dat is de opbouw van het hele spel. Je kan immers bij een 2e x een totaal andere char maken en dus ook andere keuzes maken.
In deel 1 bij het eindgevecht kon je nog met 2 partys vechten. Dat konden ze ook wel bij Awakenings doen bij die 2 steden die je moet beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Kroketje schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:01:
[...]

In deel 1 bij het eindgevecht kon je nog met 2 partys vechten. Dat konden ze ook wel bij Awakenings doen bij die 2 steden die je moet beschermen.
Daar heb je een goed punt ja. Ik dacht tijdens het spelen ook van straks switch ik naar mn party die nog in het kasteel is, maar je moet echt de keus maken
spoiler:
Of de stad, Of het kasteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Was wat aan het surfen voor mogelijke mods/expansions etc..
Kwam ik dit tegen ?

http://dualshockers.com/2...ts-an-exact-release-date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
BruceAllMikety schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:56:
Kwam ik dit tegen ?

Is al wat ouder nieuws, 1up had het er in maart al over. Ik heb awakenings via xbox marketplace, dus ik durf niet te zeggen of hij in de retail in Europa ook zat. het zou in ieder geval goed kunnen verwijzen naar deel 2, als je kijkt naar het thempo waarin de dlc's en de uitbreiding werden aangeboden tot nu toe.
EA heeft ook eens gezegd dat ze deel 1 11/2 tot 2 jaar zouden blijven ondersteunen met uitbreidingen.
dat kan dus goed kloppen.
Ik kijk er in ieder geval naar uit! (paar nieuwe classes??)

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Er is een nieuwe DLC aangekondigt:
BioWare is pleased to announce the next episode of downloadable content for Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles. Now you can play as the darkspawn in an alternate history as they attempt to destroy Denerim. The Darkspawn Chronicles will be available for PC, Xbox 360 and PS3. Click here to learn more about the Darkspawn Chronicles
linkje: http://dragonage.bioware.com/addon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Opzich wel interessant qua verhaallijn, maar het lijkt me niet dat het items/xp gaat opleveren voor je character.

Het zal waarschijnlijk via een droom o.i.d. worden gedaan.

Maar dit zijn natuurlijk pure speculaties.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Of het word een geheel nieuwe char. Lijkt me apart om met je huidige char opeens bij de darkspawn te zitten. Daarnaast staat er in het stukje 'alternate history'.

Ik denk dus dat je gewoon een nieuwe darkspawn char begint. Op zich wel een leuke wending dat je die kant ook even kan bekijken. Bij awakening werd al veel duidelijk van de darkspawn en nu kan je er nog meer over te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
KingKoning schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:01:
Of het word een geheel nieuwe char. Lijkt me apart om met je huidige char opeens bij de darkspawn te zitten. Daarnaast staat er in het stukje 'alternate history'.

Ik denk dus dat je gewoon een nieuwe darkspawn char begint. Op zich wel een leuke wending dat je die kant ook even kan bekijken. Bij awakening werd al veel duidelijk van de darkspawn en nu kan je er nog meer over te weten komen.
Het zou kunnen zijn dat je huidige char in een visoen/droom terecht komt, en dan in de huid van een darkspawn kruipt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Op het forum van bioware stond in de openingspost:
Stel dat jou karakter stierf bij de "joining" en dat Allistair het alleen moet klaren ...

Dus het zal geen import zijn maar eerder gewoon een nieuw karakter.

Bij het vervolledigen is er wel een bonus voor in Dragon Age en Dragon Age Awakenings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Wat ben ik blij dat ik deze game gekocht heb :)!
Heerlijk al die DLC's !!
Super benieuwd naar de darkspawn chronicles , hopelijk levert het wel wat meer speel uren op dan return to Ostogar, was iets aan de magere kant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Lijkt me ook ja, en inderdaad een leuk uitstapje naar het kamp van de tegenstander.

En de trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=J3ZSfMkn5Dk

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 07-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat zou wel vet zijn, :*)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BruceAllMikety schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:56:
Kwam ik dit tegen ?

Damn. Ik wilde DA:O/DA:A 3x doorspelen voordat DA-II zou uitkomen. Ik ga niet eens één keer redden als ik zo doorga, met 1 uur per maand. Weinig tijd om te gamen... en ook weinig zin. Behalve even snel wat fora checken en studie doe ik thuis nog weinig op de computer.

En dan moet ik Mass Effect 1, 2, Neverwinternights 1 expansions, Neverwinter Nights 2 + Expansions en Icewind Dale 2 (:X) ook nog. Zelfs als ik niks meer koop, kan ik 10 jaar vooruit :X

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 12-05-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Katsunami schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 01:41:
[...]

Damn. Ik wilde DA:O/DA:A 3x doorspelen voordat DA-II zou uitkomen. Ik ga niet eens één keer redden als ik zo doorga, met 1 uur per maand. Weinig tijd om te gamen... en ook weinig zin. Behalve even snel wat fora checken en studie doe ik thuis nog weinig op de computer.

En dan moet ik Mass Effect 1, 2, Neverwinternights 1 expansions, Neverwinter Nights 2 + Expansions en Icewind Dale 2 (:X) ook nog. Zelfs als ik niks meer koop, kan ik 10 jaar vooruit :X
ah jij ook nog?

Mass Effect trilogie (3 zal al wel lang uit zijn tegen dat'k ermee bezig ben), Divinity 2, Oblivion expansions, Neverwinter Nights 2, ...

goede games genoeg, maar tijd om ze te spelen... meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt een expert met party RPG's en bij mij gaan mijn teamleden ook met bosjes dood. Om dit tegen te gaan wissel ik vaak van karakter, pauzeer ik een hoop en win ik zo de gevechten. Is dit normaal of is het de bedoeling alles via de party tactics te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je de gevechten wil winnen zul je voortdurend zelf de controle over de eenheden moeten houden. Ik heb Tactics eigenlijk altijd uit gehad.

Gisteravond Awakenings uitgespeeld.
spoiler:
The Mother was vrij eenvoudig te verslaan, mits je de eerste minuten overleeft. Zodra de eerste twee tentakels dood zijn wordt het gevecht een flink stuk eenvoudiger.

Al met al heb ik er meer dan 20 uur over gedaan. Ik heb slechts één achievement gemist, maar dat was waarschijnlijk gevolg van een gemaakte keuze, en één quest laten liggen.

Ik vond de gevechten in Awakenings beter dan die in Origins. Er zat imho meer variatie in. Het hele runecrafting gebeuren heb ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigurdar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik heb net het filmpje bekeken van de Darkspawn Chronicles DLC en ik ben erg benieuwd! Het is dat ik nu in mijn eindexamens zit, maar anders wist ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Edmin schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:08:
Als je de gevechten wil winnen zul je voortdurend zelf de controle over de eenheden moeten houden. Ik heb Tactics eigenlijk altijd uit gehad.

Gisteravond Awakenings uitgespeeld.
spoiler:
The Mother was vrij eenvoudig te verslaan, mits je de eerste minuten overleeft. Zodra de eerste twee tentakels dood zijn wordt het gevecht een flink stuk eenvoudiger.

Al met al heb ik er meer dan 20 uur over gedaan. Ik heb slechts één achievement gemist, maar dat was waarschijnlijk gevolg van een gemaakte keuze, en één quest laten liggen.

Ik vond de gevechten in Awakenings beter dan die in Origins. Er zat imho meer variatie in. Het hele runecrafting gebeuren heb ik links laten liggen.
Ik deed in het begin ook vrijwel alles 'zelf'. Maar na verloop van tijd (en meer combat slots) tactics ingesteld en toen hoefde ik minder te doen. Vooral voor je healmage heel handig. 'Group Heal when health is below 30%)

Runecrafting vond ik een welkome toevoeging. Kost wel vrij veel moeite om al die hoge runes te halen. Je heb steeds een aantal van de 'vorige' nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IGN heeft een review van Darkspawn Chronicles online staan.
Niet bijster positief, een 6½je. Jammer.
Het lijkt me ook niets voor mij, volgens mij gaat het best snel vervelen door het gebrek aan conversaties en ontwikkeling/levelling.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 25-05-2010 07:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

het is gewoon een uurtje of 2 proeven van de andere kant. meer is het niet echt. wel leuk voor een keertje maar niet echt iets om meerdere keren te spelen.

ik heb nu alles 1 keer doorgespeeld en ga even een tijdje mijn aandacht aan wat andere games richten, en dan over een paar weekjes een andere origin beginnen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53
Met een prijsvraag had ik Awakenings gewonnen voor de 360.
Mijn vrouw zat al een tijd te kijken naar dit spel. Ikzelf heb hem geprobeert voor de pc, maar kon me vanwege de bagger camera niet bekoren.
Zij is nu al lekker bezig met een human. Ikzelf heb gisteren voor het eerst de Darkspawn chronicles gedaan.
We hebben nu alle uitbreidingen behalve die feestartikelen packs.

Wel grappig dat na de code voor het armor die bij het spel zat (we hebben deel 1 ook gekocht) we toch de uitbreiding kregen terwijl er stond dat die niet meer te gebruiken was eind april.

Ik moet zeggen dat ik wel gelachen heb met de DSC. Ben er nog niet doorheen, maar denk toch dat ik eerder een character ga maken voor het gewone spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De camera is inderdaad verre van briljant. Ik merkte zelf dat ik bijna altijd max uitgezoomed van bovenaf speelde, om maar wat overzicht te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ben deze week begonnen met Origins en tot zo ver vind ik het spel erg vernmakelijk, al hebben ze wel heeel erg veel gesnoept van FFXII. Zelfs wat stukjes verhaallijn die ik bijna direct kan porten bij wijze van. Maar ach, FFXII vond ik ook gaaf - dus soit :p .

Maar ik ga nog wel erg vaak dood en ik ben net voorbij het tweede stadje (zit nu in het kasteel waar in de nacht rare dingen gebeuren). Ik heb nu in mijn kamp:
Mijzelf / Mabari / Alistair / Morrigan / Sten / Liliana

Maar ik heb een hekel aan het gemiep van Morrigan (sowieso iedere goede beslissing die ik maak krijgt disapproval) en Sten is helemaal het bloed onder mijn nagels vandaan aan het halen. Die wil ik dus in principe absoluut niet levelen, screw em :p .

Maar met een human warrior (mijzelf), mabari, alistair en liliana heb ik wel een beetje een crappy party. Ik vind vooral mijn trouwe hond een beetje tegenvallen. Maar los daarvan ... 3 melee en 1 archer zonder damage mage of healers; dan snap je wel hoe moeilijk dat is en hoe snel mijn health poultices op zijn.

3 vragen :p ...
1: Wordt Mabari nog een beetje buff? Heb maar 1 halsband voor hem gevonden, nog geen helmet o.i.d.
2: Welke locatie kan ik het beste heengaan om een goede (als in doet graag "goed", niet Morrigan gehuil) mage of healer te bemachtigen --> die wil ik eigenlijk in plaats van Mabari.
3: Wat voor tactics gebruiken mensen, want het lijkt echt voor geen meter te werken. Ik heb ze allemaal op agressive staan met als laatste (en enige exclusieve rode) regel "enemy nearest visible: attack" ... en NOG staan er soms 2 man gewoon STIL midden in een gevecht. Ik snap dat ik veel moet micro managen en dat doe ik ook wel - maar nadat iemand 1 enemy heeft afgemaakt zou hij gewoon verder moeten slaan op de volgende ... zeker met die regel en aggressive mode. Ik heb zoiets:

Self health < 25% : use health poultice least powerful
Self mana/energy < 25% : use lyrium poultice least powerful
- hero dependant regel, bijvoorbeeld mabari, self surrounded by 3 enemies : stun howl -
Enemy nearest visible : attack (rode regel)

Advies is welkom, vooral over de eerste locatie voor die "good" mage/healer (of zit die toevallig in dit kasteel?).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Voor je mage/healer ga naar Circle of Magi daar krijg je een goede spirithealer.
Mabari is vrij goed in de low lvl's maar eens je rond lvl18 ofzo zit worden echte party members gewoon beter omdat ze meer te customizen zijn meer slots/weapon upgrades etc mogelijk. Maar voor normal difficulty volstaat de hond zonder problemen tot op het einde ;)

Tactics heb ik enkel de tank op attack nearest en de rest vaak op attack Alistairs target zodat er efficient vijanden worden afgemaakt zonder random mobs te aggro'n die dan je zwakke party members afmaken.

Voor de rest doe ik veel zelf zoals positioneren van rogue's voor backstabs en targets uitkiezen voor grotere spells etc. De AI laat ondanks tactics nog veel te veel steken vallen vind ik.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:59
Leliana's Song
Available July 6, 2010.
$7
Leliana

Assume the role of Leliana, a young bard involved in a criminal ring that deals in political secrets. Accompanying her mentor Marjolaine on a high-risk mission, Leliana soon finds herself entangled in a game of intrigue that she cannot escape with just her beauty, charm, or stealth. The only way out of this game is to kill or be killed.

Features:

* Explore Leliana's dangerous past and why she joined the Chantry
* Fully voiced cinematic experience brings the characters to life
* Unlock a unique reward that transfers into your Awakening and Origins campaign

-------------------------------

Lijkt me lachen om door Orlais heen te wandelen, Leliana heeft me er veel over verteld... ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zo, een nieuwe speler erbij, na tot lvl 7 met mijn human warrior gekomen te zijn opnieuw begonnen met een elf rogue, vind t gelijk een stuk leuker spelen! Ben nu lvl 4, net de quest gehad om de beacon aan te steken. Ik vind de speelwijze erg leuk ondanks dat t vrij lineair is in vergelijk met Baldurs Gate. Ben alleen nog heel erg aan het micromanagen... Best ff wennen welke orders je allemaal aan wie kan geven.

[ Voor 45% gewijzigd door RZor op 22-06-2010 09:52 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
7 dollar. dat zijn tenminste normale prijzen voor DLC. Daar kunnen de heren van Call of Duty nog wat van leren..... Wel leuk, vroeg me altijd al af hoe dat was in Orlais na alle verhalen van Leliana.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze brengen ook nu nog DLC uit? Geil, vanavond maar eens een beetje geld uitgeven en weer terug in Dragon Age duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart, dat je een van je party members kan "overnemen"/spelen. Op zich vind ik de keuze voor Leliana wel OK. Het is een van mijn fav characters :) Ik verwacht eigenlijk wel dat er voor Morrigan ook zo'n DLC gaat komen. Nu nog kijken hoe ik die kan downloaden om hem ook offline te kunnen installeren, net als alle anderen... (daarvan heb ik links gevonden in de Bioware fora).

Geen zorgen, ik ga die zooi niet hacken :P Ik koop mijn DLC gewoon netjes.

Ik ga echter wel eerst op patch 1.04 wachten, omdat er een paar bugs in 1.03 zitten waar ik nogal last van heb en het zo niet echt geweldig is om te spelen. Mede vanwege die bugs heb ik al 3 maanden dit spel niet meer aangeraakt wat ik best jammer vind, want ik zit nu op level 17 met mijn (1ste :X) character, dus ik verwacht dat ik zo op 75% van het spel ben. Ik bevind me op het moment net voor de landsmeet.

Nou ja, maar verder wachten op 1.04 dan; ik heb op het moment toch geen tijd om te gamen.

[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 25-06-2010 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLupo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 16:06
Ik heb het spel nu net een week of twee en moet zeggen, net als indertijd Oblivion is dit een spel wat me langere tijd kan boeien... Maar wat ik me afvroeg, als je in 'The Pearl' gebruik maakt van de diensten van aanwezige dames en/of heren (of misschien zelfs van iets anders), heeft dat dan nog effect voor het vervolg van het verhaal? Verlies je misschien het respect van je party of zo?

[img]http://card.mygamercard.net/gelsig/black/dilupo.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik heb DA:O ook afgelopen week op steam gekocht, vroeger wel BG2 gespeeld en recentelijk ME1 en 2 uitgespeeld.

Ben nog niet echt ver maar het speelt wel lekker weg

En aangemeld op social.bioware in get GoT groep, nick is daar SierraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DiLupo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:18:
Ik heb het spel nu net een week of twee en moet zeggen, net als indertijd Oblivion is dit een spel wat me langere tijd kan boeien... Maar wat ik me afvroeg, als je in 'The Pearl' gebruik maakt van de diensten van aanwezige dames en/of heren (of misschien zelfs van iets anders), heeft dat dan nog effect voor het vervolg van het verhaal? Verlies je misschien het respect van je party of zo?
Ik had een relatie met Leliane en die werd er niet vrolijk van....

Maar verder maakt het geen zak uit...

Ik moet zeggen dat de keuzes in de game zich toch nog redelijk beperken hoor...
De camera is inderdaad verre van briljant. Ik merkte zelf dat ik bijna altijd max uitgezoomed van bovenaf speelde, om maar wat overzicht te behouden.
Ik moet zeggen dat ik dat wel mee vind vallen. Ik speel op de console en daar is dus geen tactical view mogelijk maar ik mis hem ook totaal niet. Het is even wennen en lijkt een gemis in het begin maar de manier waarop je je targets kiest werkt ook erg goed op de console.... Ik vind het in elk geval fijner spelen dan dat BG2 dat in het verleden was. Je was toen nog wel eens ouderwets aan het pixel zoeken met de muis en dat vond ik irritant...

[ Voor 30% gewijzigd door Kenny_026 op 28-06-2010 12:05 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste