Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe... Ik heb het gevecht nog eens gedaan, for the sheer fun of it. De death blow van Alistair was zo mogelijk nog vetter dan de vorige. Wie geïnteresseerd is in de hele serie (zo snel mogelijk print-screenen :P) kan dit rijtje aflopen:

http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al1.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al2.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al3.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al4.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al5.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al6.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al7.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al8.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al9.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al10.jpg
http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al11.jpg

Volgens mij is dit de bloederigste scène die ik tot nog toe in het spel heb gezien:

Al08:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/Al8.jpg

OK, I'll shut up now :)

(Eens kijken of ik toch niet een 22 inch monitor ga halen, gebruikmakend van de aanbieding bij DELL...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die Awakenings gespeeld hebben?
Ik ben gister de hele avond bezig geweest, vind het wel weer leuk om nu weer te spelen met mijn karakter waarmee ik origins heb uitgespeeld. Mijn Dual wielding noble dwerg warrior, en dan met 2 speciale zwaarden uit de DLC return to ostagar. Er zitten wel weer wat leuke extra's in awakening, een paar zonder echte spoilers te geven:
- ze hebben nu potions om je stamina weer omhoog te krijgen
- je kunt bij verschillende winkels verf kopen om op je shield een plaatje te schilderen.

Voor zover ik weet was dat nog niet in origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Ik heb een aanvullende vraag t.o.v. de info die er in het spel beschikbaar is;

Er wordt bij loadingscreens gezegd, dat hoe lager de armor class, hoe kleiner de kans is, dat je initeel wordt aangevallen. De tank in heavy/massive armor zal hierdoor dus meer threat hebben?

Ik speel zelf een Dual Wielding DPS warrior, maar medium armor met str modifiers zijn er eigenlijk niet.

Ik heb wel het Juggernaut armor set vrijgespeeld/geloot; maar moet ik deze nu aan mn tank geven (alister) of lekker zelf in rondzeulen (hogere fatigue, maar wel +str stats erop).

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
hoe zit dat eigenlijk precies met awakening?

Ik speel DAO op mn xbox. maar awakening is nu uit op dvd. Omdat ik die niet in de DLC lijst zag staan in de startpost vroeg ik me af of het gewoon een verzameling van DLC is? (vergelijkbaar met FABLE - GOTY edition)

of is het een hele nieuwe add-on?

Vroeg me verder af of het mogelijk was om je skills en specilasation points te 'resetten'. Kon er niks over vinden helaas. Kep een beetje spijt van bepaalde opbouw van mn arcane warrior mage. (mn eerste character) Maar heb geen zin om een nieuwe mage te bouwen. Ben een 2e playtrough gestart met een warrior.

[ Voor 9% gewijzigd door KingKoning op 25-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een hele nieuwe add on voor dragon age, waarbij je kan kiezen met je oude karakter waarmee je het origineel hebt uitgespeeld verder te spelen of met een nieuwe karakter die je dan geloof tot level 18 ofzo kan maken. Als je met je zelfde karakter speelt heb ik wel gezien dat je in winkels boeken kan kopen waarmee je punten kan resetten. Zijn geen dure boeken en ik denk dat je daarmee wel het een en ander kan aanpassen aan je karakter dan als je er niet helemaal tevreden mee bent, valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09
Awakening is een nieuwe uitbreiding en geen verzameling van DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:25:
Zijn er al mensen die Awakenings gespeeld hebben?
Ik ben gister de hele avond bezig geweest, vind het wel weer leuk om nu weer te spelen met mijn karakter waarmee ik origins heb uitgespeeld. Mijn Dual wielding noble dwerg warrior, en dan met 2 speciale zwaarden uit de DLC return to ostagar. Er zitten wel weer wat leuke extra's in awakening, een paar zonder echte spoilers te geven:
- ze hebben nu potions om je stamina weer omhoog te krijgen
- je kunt bij verschillende winkels verf kopen om op je shield een plaatje te schilderen.

Voor zover ik weet was dat nog niet in origins.
Hoe kom jij er nu al aan dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm... gedownload. Had hem gepreordered maar is nog niet binnen, kon helaas niet wachten toen ik hem al tegenkwam om te downloaden. Dragon age is toch wel een van de weinige spellen die ik het absoluut waard vind om te kopen omdat Bioware het gewoon verdiend, ook al heb ik 'm dan al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:14:
mmm... gedownload. Had hem gepreordered maar is nog niet binnen, kon helaas niet wachten toen ik hem al tegenkwam om te downloaden. Dragon age is toch wel een van de weinige spellen die ik het absoluut waard vind om te kopen omdat Bioware het gewoon verdiend, ook al heb ik 'm dan al liggen.
Ahja, ik zie idd dat ie er al opstaat. Als ik vandaag mn preorder niet binnenkrijg is dat ook wel heel verleidelijk ja. :P
Blijf het altijd belachelijk vinden dat EU iets 3 dagen later moet krijgen voor no reason.

Maar wat is je oordeel tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die verleiding kan ik echt niet weerstaan, vooral als je hem binnen een half uur binnen hebt en toevallig een avondje verder niets te doen hebt. Zo gaat het vaak, dan krijg je 'm binnen en dan heb je vervolgens een paar dagen even geen tijd en dan heb je 'm toch al liggen.

Tot dusver is mijn oordeel dat het avontuur gewoon verder gaat, ik vind het leuk dat je gewoon verder kan spelen met je karakter. Ik denk wel dat je deze echt pas moet gaan spelen als je het origineel hebt uitgespeeld. Ik was inmiddels ook al een maand of 2-3 klaar met spelen van origins dus ik was wel weer toe aan een nieuw verhaal van dragon age. Ik kan me wel voorstellen dat als je origins inmiddels een beetje zat bent dat je van deze denkt 'weer meer van hetzelfde' , maar goed dat is het in feite ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik heb net mijn xbox versie geinstalleerd *O* ga hem maar eens opstarten om te kijken of het wat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:36:
Ja, die verleiding kan ik echt niet weerstaan, vooral als je hem binnen een half uur binnen hebt en toevallig een avondje verder niets te doen hebt. Zo gaat het vaak, dan krijg je 'm binnen en dan heb je vervolgens een paar dagen even geen tijd en dan heb je 'm toch al liggen.

Tot dusver is mijn oordeel dat het avontuur gewoon verder gaat, ik vind het leuk dat je gewoon verder kan spelen met je karakter. Ik denk wel dat je deze echt pas moet gaan spelen als je het origineel hebt uitgespeeld. Ik was inmiddels ook al een maand of 2-3 klaar met spelen van origins dus ik was wel weer toe aan een nieuw verhaal van dragon age. Ik kan me wel voorstellen dat als je origins inmiddels een beetje zat bent dat je van deze denkt 'weer meer van hetzelfde' , maar goed dat is het in feite ook natuurlijk.
Heb je nog steeds je teammates ter beschikking als je gewoon verder gaat? Want de meeste hebben op het eind zo'n verhaaltje dat ze ergens anders heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Niet direct en ik weet ook niet of ze er allemaal weer in voor komen.... Ik heb echter wel net de eerste al opgepikt!

spoiler:
Oghren zit er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Inderaad tot nu toe Ohgren als teamlid en ik ben Wynne tegengekomen maar die joint je team niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Zijn er dan nieuwe teammembers die met je meegaan of ben je in het begin alleen?

Edit:

heb je ook alle items nog die je op je teammembers had ge-equiped? :P

[ Voor 35% gewijzigd door Kroketje op 17-03-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie deze link wie er wel/niet in terugkomt; http://dragonage.bioware.com/awakening/faq/#q1-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Awakening ligt hier in Utrecht al bij de FRS en E-plaza. Niet gezien bij Gamemania en Mediamarkt. Ik twijfel nog ernstig of ik hem ga halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veincode schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:28:
Awakening ligt hier in Utrecht al bij de FRS en E-plaza. Niet gezien bij Gamemania en Mediamarkt. Ik twijfel nog ernstig of ik hem ga halen..
Wat houd je tegen? Wat ik tot nu toe van iedereen hoor is dat als je DAO leuk vond, je DAA ook leuk gaat vinden. Tenzij je DAO ook niet leuk vond natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn DA:A ook besteld. Ik verwacht dat hij er morgen of overmorgen is. Ik zie het wel; heb geen haast. Er is nog genoeg te doen voor mijn huidige (eerste :X) playthrough.

[ Voor 39% gewijzigd door Katsunami op 17-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Kroketje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:25:
heb je ook alle items nog die je op je teammembers had ge-equiped? :P
dat vraag ik me ook af, want anders haal ik eerst nog ff me goede items van allistar enzo af en stop ze in me stash voor toekomstige teammembers :P
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:54:
Het is een hele nieuwe add on voor dragon age, waarbij je kan kiezen met je oude karakter waarmee je het origineel hebt uitgespeeld verder te spelen of met een nieuwe karakter die je dan geloof tot level 18 ofzo kan maken. Als je met je zelfde karakter speelt heb ik wel gezien dat je in winkels boeken kan kopen waarmee je punten kan resetten. Zijn geen dure boeken en ik denk dat je daarmee wel het een en ander kan aanpassen aan je karakter dan als je er niet helemaal tevreden mee bent, valt te proberen.
Kijk is aan. Dan kan ik me character toch nog even finetunen :) Kga in t weekend denk beginnen, als ik ME2 af heb. Toen die uitkwam heb ik mn 2e playrough van DAO maar gestopt. En nu dus eerst maar is awakenings met me 1e character. Heerlijk weer al dat RPG-aanbod :)

[ Voor 58% gewijzigd door KingKoning op 17-03-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de FAQ ben je DLC-items sowieso kwijt.

Dat is eigenlijk wel naadje. Op veel plekken heb ik nu DLC-items zitten waar ik (nog) geen beter alternatief voor heb kunnen vinden tussen de standaard beschikbare dingen. Dan zou ik dus moeten terugvallen op mindere items aan het begin van DA:A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die DLC-items is wel erg jammer. Ik heb de eerste twee uur van Awakening slechts handschoenen en laarzen aangehad, en geen enkel wapen. Inmiddels (na een uur of 3) is mijn gear overigens wel weer prima, dankzij onze grote vriend Wade en diens verplaatste emporium.

Ik heb alleen wel een stomme vraag: ik heb Runecrafting van mijn quick bar afgegooid, maar hoe krijg ik hem nu terug? Ik kan het pictogram namelijk niet van de skill-lijst slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11-2023
Zookwick, probeer het eens met de level 1 skill Runecrafting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Voor mensen die DA:A gekocht hebben @ Steam en niet kunnen wachten om Awakenings te spelen kun je 'm iig al wel downloaden:

c/p de volgende link in je browser:
steam://install/47730
En volg de install opties in je Steam client. Nadat je dit met 'finish' hebt afgesloten lijkt er niets te gebeuren. Op de achtergrond wordt wel de xp gedownload (bandwith monitor laat echter niets zien). Uiteindelijk staat er ongeveer 1GB aan data in je '\steam\steamapps\common\dragon age origins\packeges\core_ep1'.

Nu alleen nog wachten op de officiële 'go' van Steam...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens.... ik ben nu level 14, en mijn hoeveelheden qua goud zijn nog altijd iets in de richting van 5-6 GP. Mijn "Most amount at once" is nog steeds 26 GP. Hoe kan ik zo in vredesnaam wapens van 100+ GP kopen... of is het de bedoeling dat je die nooit kunt betalen en kun je die alleen maar stelen?

Mijn Awakenings is trouwens gisteren door Bol verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Katsunami schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:02:
Overigens.... ik ben nu level 14, en mijn hoeveelheden qua goud zijn nog altijd iets in de richting van 5-6 GP. Mijn "Most amount at once" is nog steeds 26 GP. Hoe kan ik zo in vredesnaam wapens van 100+ GP kopen... of is het de bedoeling dat je die nooit kunt betalen en kun je die alleen maar stelen?

Mijn Awakenings is trouwens gisteren door Bol verzonden.
Later krijg je in elk geval meer gold.

Overigens ben ik op mijn 2e playthrough nu ook ongeveer level 13, maar ik zat op level 12 al over de 50 gold (en 120 backpack space zonder mod).

Vooral heavy armor levert nogal wat op.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je dan met al je goud? Overigens merkte ik wel dat ik opeens tegen een soort omslagpunt aanliep. De loot die ik vond werd opeens veel meer waard en de Darkspawn had veel meer geld bij zich. Toen had ik opeens 400 GP in mijn buidel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik deed niets met het goud. Nu in Awakenings begin ik het pas een beetje te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:17:
Volgens de FAQ ben je DLC-items sowieso kwijt.

Dat is eigenlijk wel naadje. Op veel plekken heb ik nu DLC-items zitten waar ik (nog) geen beter alternatief voor heb kunnen vinden tussen de standaard beschikbare dingen. Dan zou ik dus moeten terugvallen op mindere items aan het begin van DA:A.
Ik loop wel gewoon te hakken met Duncan's sword en Maric's blade, die komen toch echt uit de DLC return to Ostagar en die heb ik gewoon nog steeds bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Van de wikia:
All non-DLC items as well as any Return To Ostagar items from your Origins character will be transferred into Awakening. Both equipped and inventory, but not party storage chest items, will be transferred.
Ben ik wel blij mee iig ;) gebruik Duncan's Sword op mijn rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Hmm, aangezien ik de DLC's al gelijk vanaf het begin heb geinstalleerd, weet ik niet echt wat nu wel en niet DLC items zijn :p. Behalve dan Return to Ostagar. Ik hoop niet dat mijn mainrogue zijn overpowered wapens moet inleveren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De postbode was ook zo aardig om hem vandaag te bezorgen :)

Een waarschuwing voor iedereen die de mod "No Follower-Autolevel" gebruikt. Die zorgde er bij mij voor dat al je companions GEEN skills / spells hebben. Even uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Jaguar645 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:28:
Van de wikia:

[...]

Ben ik wel blij mee iig ;) gebruik Duncan's Sword op mijn rogue
Volgens mij worden de promotie items van het flash game en die je bij je deluxe edition (blood dragon armor e.d.) kreeg niet meegenomen, loot uit de DLC volgens mij wel.

Helaas:
2.5 – Will my items, armor, stats, etc transfer over if I import my character from Dragon Age: Origins? (Back to top)

Almost all items are imported with your character. The only exceptions are the Origins promotional items and DLC loot, which were meant for Origins alone.
Uit de DA-Awakingings FAQ

En Bioware is niet consistent.

Op het forum staat:
Will my items transfer to Awakening when I import my character?

Most items will import into Awakening from Origins. All items obtained from the Return to Ostagar DLC will transfer. Weapons, armor and other items that are unique to all other DLC releases will not transfer.

[ Voor 49% gewijzigd door _Peter2_ op 18-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:56:
Wat doe je dan met al je goud? Overigens merkte ik wel dat ik opeens tegen een soort omslagpunt aanliep. De loot die ik vond werd opeens veel meer waard en de Darkspawn had veel meer geld bij zich. Toen had ik opeens 400 GP in mijn buidel.
Gewoon, zooi kopen, vooral potions en hier en daar een rune van 2 gold. Ik heb echter nog niet zo heel veel dure dingen verkocht blijkbaar. Omdat ik niet weet wat ik wel en niet nodig heb (het komt voor dat er partymembers worden opgedrongen, en als je dan geen items hebt is dat irritant), ben ik alles aan het stashen in Warden's Keep. Misschien maar eens wat zooi gaan verkopen dan.

Wel moet ik zeggen dat ik qua gevoel pas op de helft van het spel zit, want ik moet Brecillian Forest en Orzammar nog doen. Aangezien ik al dik level 14 ben op het moment, heb ik het idee dat ik veel sidequests al heb gedaan en er kunnen er alleen nog maar meer bijkomen....

DA:A heeft mooie uitbreidingen in de specializations. Arcane Warrior / Battlemage / Bloodmage lijkt me een über combo :P (In deze playthrough word ik waarschijnlijk Spirit Healer / Arcane Warrior, en dan nog Keeper of Battlemage.) Shadow is ook een mooie toevoeging voor rogues.

Even installeren... ik zie wel wat het wordt als ik in DA:A aankom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DA:A is niet geintegreerd in DA:O zelf. Je moet echt een nieuwe game starten waar je jouw character kan importeren. Wel handig om te onthouden als je nog wat items wil overgeven aan je main char en evt. wat skill points bewaren zodat je die eventueel in de nieuwe skills kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
En we kunnen los :) Awakenings draait hier met m'n Steam account :D

Return to Ostagar én Stone Prisoner items zitten nog in m'n inventory. Nu snel spelen! O-)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:06:
DA:A is niet geintegreerd in DA:O zelf.
Crappende... $%^&%^**

Het is dus eigenlijk gewoon een losse campaign "tacked on" bovenop Dragon Age... wil je zeggen dat ik de specializations van DA:A niet kan kiezen in Dragon Age zelf, en dat ik op level 21 (of was het 22; wat stond er nou in de handleiding) niet een 3de spec in DA:O krijg, maar die wel "plotseling" krijg als ik hetzelfde char importeer? Kan ik in DA:O niet runecraften? ;(

Bij NWN was het ook al zo; extra campaigns binnen dezelfde engine. Bij Baldur's Gate 1, 2, en Icewind Dale zijn de uitbreidingen geïntegreerd. Nieuwe dingen uit de uitbreiding kwamen ook beschikbaar in het spel zelf.

Ach ja, ik zal het zien. Even verder spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:06:
DA:A is niet geintegreerd in DA:O zelf. Je moet echt een nieuwe game starten waar je jouw character kan importeren. Wel handig om te onthouden als je nog wat items wil overgeven aan je main char en evt. wat skill points bewaren zodat je die eventueel in de nieuwe skills kan stoppen.
Daar hebben ze de nieuwe manuals voor :) kun je voor 6G helemaal respeccen! Wel fijn ook want er zijn een aantal leuke skills toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat goed; ik denk dat ik alleen nog de speciale items bewaar, zoals items met een specifieke naam.

Ik heb in Warden's Keep eens mijn hele party chest leeggegooid (behalve de genoemde speciale items), en nu zit ik op 30 gold. Tevens heb ik na het uitvoeren van wat quests nog een stuk of 20 gold binnengekregen, maar dat is alweer direct uitgegeven :P

In het hele spel tot nu toe heb ik ergens tegen de 100 gold gespendeerd. Ik weet niet of dat normaal is in geval je je (volgens mij) ongeveer op de helft bevindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Gister het eerste stuk van awakanings gespeeld op mijn mage. Helaas was mijn save vlak voor het einde van DA.O bugged waardoor ik veel items kwijt ben geraakt.

Wellicht dat ik een compleet nieuwe playthrough ga doen met een wat minder lieve mage die dan ook bloodmage wordt.

Maar eerst nog de playthrough met mijn rogue afronden.(Nu level 14: Ranger/Duelist) gefocussed op dual wielding. Ik denk dat ik voor de 31 str ga om dragonbone wapens te kunnen dual wielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:32:
[...]

Daar hebben ze de nieuwe manuals voor :) kun je voor 6G helemaal respeccen! Wel fijn ook want er zijn een aantal leuke skills toch wel
Aha, die heb ik nog niet gevonden! Je hebt dus geen mod meer nodig om te respeccen? Geldt dat ook voor je companions? Je eigen respeccen vind ik eigenlijk niet zo, maar de companions wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Je kunt de Bloodmage spec trouwens kopen in Awakenings :P Hoef je dus niet perse evil voor te gaan in Origins

en een edit voor ^^
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:19:
[...]

Aha, die heb ik nog niet gevonden! Je hebt dus geen mod meer nodig om te respeccen? Geldt dat ook voor je companions? Je eigen respeccen vind ik eigenlijk niet zo, maar de companions wel.
Ja je kunt iedere companion ook opnieuw inrichten met de manuals :)

[ Voor 65% gewijzigd door Jaguar645 op 19-03-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Jaguar645 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:19:
Je kunt de Bloodmage spec trouwens kopen in Awakenings :P Hoef je dus niet perse evil voor te gaan in Origins

en een edit voor ^^
Nee klopt, aan de andere kant blijft het een RPG, je class moet wel passen bij je character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:19:
Vet. Dan ga ik die kopen :) Kun je ook Reaver kopen? (Je kunt die niet tegelijk unlocken met champion in dezelfde play) Ik heb hem in DA:O gemist als mage omdat ik te goody-goody speelde :/

Ik wilde eigenlijk Blood Mage / Arcane Warrior worden, maar omdat dit niet ging heb ik maar gekozen voor Spirit Healer (en binnenkort Arcane Warrior erbij). Nu kan ik alsnog Blood Mage krijgen dus, al is het wat laat :P

Blood Mage / Arcane Warrior / Spirit Healer lijkt me wel een mooie combo. Spirit Healer is op zich erg handig voor dingen als Group Heal en Rejuvinate. Wynne vind ik namelijk niet zo briljant qua initiële spelkeuzes.

Het mooiste vind ik wel dat ik Blood Mage unlocked kan hebben voor mijn volgende playthrough, of je moet een bepaald stuk twee keer spelen; een keer om Reaver te unlocken, vorige save laden, en dan herspelen voor Champion. (Of natuurlijk anderom.). Dan word ik zelf geen mage, maar kan Wynne wel Blood Mage worden (na een respec richting een tikkeltje meer evil kant :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 19-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik weet niet of je Reaver kun kopen, ik had die al gehaald op mijn warrior dus het boekje kom je niet meer tegen dan :/ Het zal me trouwens niet verbazen dat hij gewoon ergens te koop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoeft jammer genoeg niet zo te zijn.

Sommige specializations kun je leren van je teamleden, sommigen van een ander character, en weer anderen kun je kopen. Bij veel specializations heb je meer dan één optie (bijvoorbeeld, party member + ander char, of ander char + kopen, maar voor Blood Mage heb je maar één manier om die te leren, en zelfs maar één kans, via een specifieke conversatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde voor reaver overigens. Alhoewel je voor BW wel een redelijk evil keuze moet maken, bij reaver kun je die keuze vrij makkelijk terugdraaien door alsnog de bad guy te vermoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik begrijp het creeeren van een rune niet helemaal. Hoe gebeurt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt een mal nodig, en de betreffende ingredienten, en natuurlijk minstens 1 rank in runecrafting, zover ik heb begrepen.

Als je de mal en de ingrediënten hebt, kun je de skill runecrafting gebruiken om de bij de mal behorende rune te maken. Sommgie runes hebben meer dan 1 rank nodig, of wellicht meerdere ingrediënten. Het werkt hetzelfde als potions. (Receipt + ingredients + ranks in Herbalism.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel vandaag binnengekregen. Nadat ik gered ben (in het begin door die 'heks') ben ik noordwaarts gegaan naar een plaatsje met een soort van klooster. Daar zat een man in een kooi en nu heb ik met lichte stemverheffing hem vrij gekregen, maar vraag me af of dit wel zo'n goed idee was.... (en of ik niet beter de hond kon houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De hond? Die kan je toch niet 'kwijt' raken?

Sten, de kerel in die kooi was voor mij een belangrijke dual handed DPS. Hoe je hem ook vrij krijgt, hij is nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:11:
De hond? Die kan je toch niet 'kwijt' raken?
Als je iemand uit je party zet, dan ben je hem/haar toch kwijt? OF kun je die dan gewoon weer ergens oppikken na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, in camp en op veel non-combat locaties kun je wisselen van samenstelling. Er is een icoontje voor aan de bovenkant van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awakening is soms wel erg pittig zeg. Eerst in het bos en dan nu met "The Baroness"

spoiler:
Zij is wel erg grof, vooral die attack die het leven uit je character zuigt. Krijgt ze er ineens weer 1000+ HP bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combat lijkt wel veranderd in Awakenings. Ik heb nu pas een paar uur gespeelt, maar mn 2H warrior doet echt zieke damage (onslaught is echt té bruut), terwijl de DPS van Anders tegen lijkt te vallen. Nathaniel pewpewt ook flink hard overigens, en hij heeft nog slechte gear.
Was het eerst een mage party ezmodus, nu lijkt een balanced party beter. Gelukkig maar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden:

FTG UI is opgewaardeerd voor DA:O 1.03 / Awakenings. Het is officieel weer een alpha-versie, maar het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:33:
Combat lijkt wel veranderd in Awakenings. Ik heb nu pas een paar uur gespeelt, maar mn 2H warrior doet echt zieke damage (onslaught is echt té bruut), terwijl de DPS van Anders tegen lijkt te vallen. Nathaniel pewpewt ook flink hard overigens, en hij heeft nog slechte gear.
Was het eerst een mage party ezmodus, nu lijkt een balanced party beter. Gelukkig maar. :D
Nathaniel heeft hier een 55% crit. chance als die een bepaalde skill aan heeft staan, dus zijn damage is best wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:52:
[...]

Nathaniel heeft hier een 55% crit. chance als die een bepaalde skill aan heeft staan, dus zijn damage is best wel goed :)
Nathaniel heeft nu 73% crit chance, heb wat goede gear gevonden. Best belachelijk hoog, het spel is wel echt te makkelijk vind ik nu. Speel altijd op nightmare, in Origins was dat soms wel een leuke uitdaging, maar combat is nu wel echt makkelijk vind ik, inclusief bossfights.

Healing scaled niet heel goed heb ik gemerkt, mn mages zijn nu echt vrijwel puur support classes geworden ipv damage dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn warrior is in Awakenings haast onsterfelijk, lijkt het. Ik ben level 24 en heb zo'n 500 hp en fatsoenlijke armourrating. Vijanden doen echter nauwelijks meer dan 10 damage, ik zie in de gevechten niet eens mijn healthbar teruglopen, terwijl ik het overgrote deel van de aggro heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

eindbattle van origins vallen alle normale enemies in 1 klap dood neer :s

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Tripp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:35:
eindbattle van origins vallen alle normale enemies in 1 klap dood neer :s
Ja, dat vond ik ook een minpunt. Maar blijkbaar hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:03:
Healing scaled niet heel goed heb ik gemerkt, mn mages zijn nu echt vrijwel puur support classes geworden ipv damage dealers.
Misschien zijn de mages in Origins dan ook een beetje overpowered. Als ik een groep via een stealth rogue van te voren ontdek, dan is je kans om tegen mijn dual mage party te winnen bijna 0.

Je krijgt dan namelijk vanuit een hoekje een blizzard, inferno, en earthquake op je flikker, aangevuld met fireballs. Tegen de tijd dat die zooi een beetje uitgewerkt is donder ik de 2de blizzard erop en dan is de cooldown van de eerste serie AOE's al bijna afgelopen. Dan heb ik nog wat andere spells tussendoor om wat extra damage te doen..

In veel battles gebruik ik mijn rogue en tank niet eens. Mijn eigen char (mage) doet 60% van de damage van de hele party. Morrigan doet 20%, en Allistair en Leliana beiden 10% Allistair gebruik ik eigenlijk alleen om een single boss zoals een draak te tanken. Leliana heb ik eigenlijk niet eens echt nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Heeft the awakening trouwens ook weer een storage?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat een party chest in de grote hal van Vigil's Keep (zoals ik eigenlijk al had verwacht) :P

Als ik erover nadenk is het eigenlijk wel zuigend dat je een DLC moet kopen om genoeg opslag te hebben in het originele spel... mijn party inventory is nu bijna op zijn max, maar bijna altijd half vol. Hoe zou je dat moeten regelen zonder extra opslag? (Zelfs in Baldur's Gate stashten mensen vroeger in elke stad dingen als potions, bijvoorbeeld Healing + Antidote in Nashel, Firebreath en andere AoE-potions in Beregost... dat soort indelingen, om dingen terug te kunnen vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:32:
[...]

Misschien zijn de mages in Origins dan ook een beetje overpowered. Als ik een groep via een stealth rogue van te voren ontdek, dan is je kans om tegen mijn dual mage party te winnen bijna 0.

Je krijgt dan namelijk vanuit een hoekje een blizzard, inferno, en earthquake op je flikker, aangevuld met fireballs. Tegen de tijd dat die zooi een beetje uitgewerkt is donder ik de 2de blizzard erop en dan is de cooldown van de eerste serie AOE's al bijna afgelopen. Dan heb ik nog wat andere spells tussendoor om wat extra damage te doen..

In veel battles gebruik ik mijn rogue en tank niet eens. Mijn eigen char (mage) doet 60% van de damage van de hele party. Morrigan doet 20%, en Allistair en Leliana beiden 10% Allistair gebruik ik eigenlijk alleen om een single boss zoals een draak te tanken. Leliana heb ik eigenlijk niet eens echt nodig....
Dat wilde ik dus ook met mn 3mage+Leliana party. Alleen lukte dit nooit, er zijn echt weinig pulls op open field waar je al je AoE's erop kan gooien. Met name de enigzinds lastige gevechten (de bossfights dus) beginnen voor 80% eerst met een cutscene, waardoor je automatisch in melee staat en geen AoE meer kan doen.

=========

Zojuist Awakening uitgespeelt overigens. Vond het nogal tegenvallen tbh. Ik zat nog niet aan de 14 uur, en heb toch wel het overgrote deel gezien. Een paar sidequests overgeslagen, maar die waren bugged, of te veel werk voor weinig reward.

Het einde was sowieso erg abrupt. :(
Pluspuntje is de erg uitgebreide 'wrap-up'-screen, met een lang verhaal over alle impact die je hebt gemaakt. Dat was wel weer leuk.

Ik wil niet teveel spoileren, maar kort samengevat vind ik dit wel erg tegenvallen. Er zitten een paar leuke, moeilijke keuzes in, maar in het eind blijkt dat allemaal weinig uit te maken.

Verder zitten er gewoon teveel bugs in het spel, en is het totaal imbalanced. Een archer is echt totaal OP qua damage. Mages zijn nutteloos, behalve als healer. Crowdcontrol/debuffing is niet nodig, mobs gaan te snel dood. Er zijn heel erg weinig ranged pulls, 80% van de gevechten is allemaal in melee, zodat je mage ook niet zn leuke AoE spells kan doen, en stuck zit met 2 redelijke AoE nonfriendlyfire spells zit en wat lowdamage singletarget dps.
Warriors zijn goed, bijna te sterk. Maar de extra skills zijn nuttig, en leuk. Alhoewel massacre wel érg sterk is.
En dan als laatste, de archer. Ik had Nathanael, matig gegeared. Gewoon items die je bij de vendor kunt kopen voor max 10g per stuk. Ik had 85% crit chance (!), en elke crit hitte voor 250 damage. Elke normal mob was bijna een oneshot, een elite was in 3 klappen dood. En een Arrow of Slaying voor 600 heel normaal. :|

Niet om stoer te doen, de balans is gewoon weg. Ik speelde op nightmare, en er was geen enkel gevoel van uitdaging. Je pewpewt overal met gemak doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mages zijn nutteloos? Schalen de AoE spells niet meer zoals in DA:O? In elk geval zijn mages in mijn huidige party zoals gezegd de uber-damagedealers. Aan de melee-fighters (Alistair, Sten) en archers (Leliana, Zevran) heb ik weinig, en die gebruik ik alleen om monsters weg te houden van de mages. De hoogste damage die Alistair hier heeft gedaan is 41, zo uit mijn hoofd. Mijn mage zit op 208 damage.

Het zou mij verbazen als dat in Awakenings compleet omkeert. Maar ja, zo te zien ben jij veel beter met melee-vechters als ik. Ik heb altijd in alle RPG's met mages gespeeld, en ik speel altijd vanuit het AoE-oogpunt; groepen opzoeken via de rogue, en dan flink wat AoE eroverheen voordat ik de melee-chars erheen stuur. In DA:O is dat niet eens nodig, want daar raken je spells niet op, zoals in AD&D-spellen :P Als je genoeg mana hebt, kun je aan de gang blijven.

Wat de bugs betreft... vroeger kwamen expansions ongeveer 1-1,5 jaar na het uitkomen van het spel op de markt. Nu gebeurt dat al na net 4 maanden. Het kan bijna niet dat de expansions dan even lang én even bugvrij zijn als vroeger. Jammer, maar waar. Tegenwoordig wordt er ook niet lang meer gespeeld. Een playthrough, en dan ... NEXT! Vroeger speelde je een game 1x met alle classes....

Ik begrijp het niet qua speeltijden.

Mensen die Dragon Age uitspelen binnen 30 uur.... mensen die de expansion erdoor krijgen binnen 14 uur... hoe doen jullie dat allemaal? Ik zit in Dragon Age nu op 57 uur speeltijd, en ik heb alle quests opgepakt die ik kon vinden. Veel, maar nog niet allen, zijn gedaan. Ik moet het Elfen- en Dwergendeel nog doen, en een van de DLC's. Ik verwacht aan het eind van Dragon Age op ongeveer 100 uur speeltijd te zitten.

Vroeger had ik dat ook al. Over een run door Baldur's Gate 1 doe ik ongeveer 125 uur, voor BG nog langer. Er zijn genoeg mensen die BG1 en BG2 in respectievelijk 40 en 60 uur uitspelen. Voor Jade Empire had ik 31 uur nodig, terwijl de meeste mensen zeggen dat de speeltijd te kort is, want ze zijn er al in onder de 20 uur doorheen.

Speel ik echt zo langzaam, of zijn er zoveel mensen die denken alles gedaan te hebben, terwijl dat eigenlijk niet het geval is?

[ Voor 43% gewijzigd door Katsunami op 21-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Katsunami schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:05:
....

Mensen die Dragon Age uitspelen binnen 30 uur.... mensen die de expansion erdoor krijgen binnen 14 uur... hoe doen jullie dat allemaal? Ik zit in Dragon Age nu op 57 uur speeltijd, en ik heb alle quests opgepakt die ik kon vinden. Veel, maar nog niet allen, zijn gedaan. Ik moet het Elfen- en Dwergendeel nog doen, en een van de DLC's. Ik verwacht aan het eind van Dragon Age op ongeveer 100 uur speeltijd te zitten.

Vroeger had ik dat ook al. Over een run door Baldur's Gate 1 doe ik ongeveer 125 uur, voor BG nog langer. Er zijn genoeg mensen die BG1 en BG2 in respectievelijk 40 en 60 uur uitspelen. Voor Jade Empire had ik 31 uur nodig, terwijl de meeste mensen zeggen dat de speeltijd te kort is, want ze zijn er al in onder de 20 uur doorheen.

Speel ik echt zo langzaam, of zijn er zoveel mensen die denken alles gedaan te hebben, terwijl dat eigenlijk niet het geval is?
Nee hoor, ik heb er 89 uur over gedaan in mijn eerste playthrough van DA:O. Dan heb ik nog niet eens alles gedaan, zeker niet in het begin. Heb wel alles een beetje doorgelezen van de Codex en de conversaties gevolgd. In een 2e keer zal ik lang niet zoveel uur meer bezig zijn met DA:O.

Van DA:A was trouwens al aangegeven dat de content tot ongeveer 15 uur was. Ik had gehoopt dat dit meer zou zijn maar blijkbaar niet :(

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mages zijn nutteloos? Schalen de AoE spells niet meer zoals in DA:O? In elk geval zijn mages in mijn huidige party zoals gezegd de uber-damagedealers. Aan de melee-fighters (Alistair, Sten) en archers (Leliana, Zevran) heb ik weinig, en die gebruik ik alleen om monsters weg te houden van de mages. De hoogste damage die Alistair hier heeft gedaan is 41, zo uit mijn hoofd. Mijn mage zit op 208 damage.

Het zou mij verbazen als dat in Awakenings compleet omkeert. Maar ja, zo te zien ben jij veel beter met melee-vechters als ik. Ik heb altijd in alle RPG's met mages gespeeld, en ik speel altijd vanuit het AoE-oogpunt; groepen opzoeken via de rogue, en dan flink wat AoE eroverheen voordat ik de melee-chars erheen stuur. In DA:O is dat niet eens nodig, want daar raken je spells niet op, zoals in AD&D-spellen :P Als je genoeg mana hebt, kun je aan de gang blijven.
Ja, Awakening gooit dit echt volledig om. In DA:O had ik precies hetzelfde als jij, mages als uberDPSers, archers hangen er een beetje bij omdat Leliana nu eenmaal sexy is.

Grotendeels komt dat ook doordat Archers de skill Accuracy krijgen die iets van 50% extra crit change geeft. Het lijkt erop dat daar gewoon een 0 teveel bij staat. :p

Origins heb ik 2 keer uitgespeelt, de eerste keer 70 uur, de twee keer 55 uur (leercurve enzo), denkd at ik wel een groot deel heb gezien. Moet zeggen dat ik lang niet altijd de codexes lees, vind dat niet echt boeiend.
Dus ik rush misschien wel wat meer dan jou, maar dan nog is 70 uur wel een tijd die van te voren werd aangegeven door BioWare als een redelijke tijd.
Voor Awakenings stond 20 uur, met 14 uur zit ik daar dus wel ruim onder. Heb toch wel het idee dat ik het overgrote deel heb gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas sinds afgelopen vrijdag Dragon Age: Origins, maar vermaak me er prima maa. Volgens mij ben ik langzamer als gemiddeld, maar dat maakt me niet uit. Ik geniet van het verhaal en van het spel. Eigenlijk kun je wel blij zijn als jij er zo lang over doet en er nog plezier aan hebt. :)

Ik ben wel blij dat de dialogen gesproken zijn. In Baldur's Gate vond ik het soms moeilijk om de gesprekken te volgen aangezien het veel leeswerk was en klikte zo nu en dan dus zomaar wat antwoorden. (en ik was natuurlijk een stuk jonger en dus minder geduldig als nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de speeltijden moet ik wel zeggen dat ik elke codex-ingang en elke beschrijving van alle items die ik vind wel lees, in elk geval de eerste keer dat ik het spel speel. De tweede keer zal dat natuurlijk beduidend minder zijn omdat ik dan het overgrote deel al zal weten.

Het is inderdaad prettig dat de dialogen gesproken zijn ja :) Dat vond ik ook in Jade Empire erg vet. In de tijd van Baldur's Gate waren de compressietechnieken nog niet zo goed en was het hele spel nog pre-rendered ook, dus er was jammer genoeg geen plek voor dialogen.... en de spellen waren daar simpelweg ik véél te groot voor. Dat kun je zien aan Icewind Dale 1 en 2: betere compressie en kleinere spellen, en die hebben wél volledige dialogen, in elk geval voor de belangrijke characters.

[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 22-03-2010 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DA: Awakening ook uitgespeeld. Op een play-time van 17 uur. Hiermee heb ik naar mijn idee alle mogelijke quests gedaan en alles ook onderzocht en ontdekt. Het is een goede uitbreiding die van mij nog wel ietsje langer mocht duren. Ook waren sommige quests wel erg onbenullig (Orphans in Amaranthine) en mochten er van mij wat wel meer random encounters zijn op de weg.

Verder wel een goed verhaal, maar naar mijn idee wijkt het wel af van het laatste boek "The Calling". Het idee van de Architect in het spel is anders dan in het boek.
spoiler:
Nu heeft de Architect ineens Grey-Warden bloed nodig om de darkspawn te zuiveren, maar in het boek wilde hij juist iedereen met de taint infecteren zodat er 1 'ras' overblijft. Of zit ik hier nu mis?

Het einde was ook wel weer leuk, waar je weer een keuze kan maken en ook weer de 'support-wheel' te zien krijgt. Je krijgt ook uitgebreid weer de bekende slide-show te zien met gevolgen van je keuzes en hoe het land zich verder ontwikkeld. Nu maar weer wachten op de volgende uitbreiding. Want zo te lezen hield mijn char het niet lang vol in de troonzaal en was ik weer verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik moet ook bekennen dat de uitbreiding wel erg makkelijk is. Het probleem zit hem niet zo erg in de balancing heb ik gemerkt, het is de vijand. Hurlocks en Genlocks bevechten als je level 25 bent voelt enorm raar aan. Had ik die gasten niet al op level 10 alle hoeken van het slagveld laten zien? De paar nieuwe monsters kwamen te laat voor mij, na 10 uur spelen kijk je daar niet meer van op. En de Revenant, de "O fuck ik kan die klootzak niet verslaan", is in dit spel een doetje. Leuk dat ze de level cap omhoog werken en een paar nieuwe skills toevoegen, maar nu ben je vrijwel onsterfelijk. Terwijl ik in het origineel constant health poultices moest maken, gebruik ik die niet eens meer in de uitbreiding.
Ik heb al tien uur gespeeld, nog geen bugs gezien. Het is niet zo grandieus als het origineel, maar het is wel afgewerkt.

Al met al een leuke uitbreiding, maar het doet geen eer aan aan het origneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Baldur's Gate 2 werden alle mogelijkheden van de expansion ook in het spel ingebouwd; je kon dan Baldur's Gate 2 starten met een class die pas in de expansion erbij was gekomen. Kan dat nu ook in DA:A? Ik bedoel, kan ik "Shadow" als specialization kiezen in DA:O?

Ik weet dat het verhaal niet "direct doorloopt" en je een character moet overzetten, en dat items uit DA:A niet beschikbaar zijn in DA:O, maar dan hoeft dat voor skills en specializations natuurlijk niet ook zo te zijn. Ik zou het jammer vinden als DA:A een soort "Spel bovenop een spel" is met zijn eigen uitbreidingen die op geen enkele manier backporten naar het origineel "zoals vroeger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
mister_S schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:20:
Ik moet ook bekennen dat de uitbreiding wel erg makkelijk is. Het probleem zit hem niet zo erg in de balancing heb ik gemerkt, het is de vijand. Hurlocks en Genlocks bevechten als je level 25 bent voelt enorm raar aan. Had ik die gasten niet al op level 10 alle hoeken van het slagveld laten zien? De paar nieuwe monsters kwamen te laat voor mij, na 10 uur spelen kijk je daar niet meer van op. En de Revenant, de "O fuck ik kan die klootzak niet verslaan", is in dit spel een doetje. Leuk dat ze de level cap omhoog werken en een paar nieuwe skills toevoegen, maar nu ben je vrijwel onsterfelijk. Terwijl ik in het origineel constant health poultices moest maken, gebruik ik die niet eens meer in de uitbreiding.
Ik heb al tien uur gespeeld, nog geen bugs gezien. Het is niet zo grandieus als het origineel, maar het is wel afgewerkt.

Al met al een leuke uitbreiding, maar het doet geen eer aan aan het origneel.
dat had ik dus ook. Ik ben hem nog aan t spelen. Zit op 8 uur, dus zon beetje op de helft als ik alles hier lees. Mn originele mage geimporteerd. Maar ik kan nu amper dood, op de hoogste moeilijkheidsgraad. Ik ben gewoon te sterk en helemaal met die mage erbij, die gast healt me non stop. Ik ram er dus echt doorheen en een echte uitdaging is het niet. Misschien wel als je met een nieuwe character start maar de charme vind ik juist dat je verder kan met je character uit DAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Katsunami schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:29:
In Baldur's Gate 2 werden alle mogelijkheden van de expansion ook in het spel ingebouwd; je kon dan Baldur's Gate 2 starten met een class die pas in de expansion erbij was gekomen. Kan dat nu ook in DA:A? Ik bedoel, kan ik "Shadow" als specialization kiezen in DA:O?
Helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind awakening wel gaaf om te spelen omdat het gewoon weer een nieuwe stuk van het verhaal is en dat vind ik leuk. Maar mijn karakter is idd ook wel erg overpowered. Ik heb een noble dwarven dual Wielding Warrior vanuit origins en ik ben lievel 25 ofzo en de uitdaging is inderdaad een beetje weg, mijn karakter heeft zo'n hoge defense dat hij bijna niet meer geraakt wordt. En dan krijg je op een gegeven moment ook zulke heftige skills dat eindbazen niet zoveel meer voorstellen.
spoiler:
met unending flurry bijvoorbeeld, je blijft rammen totdat je stamina op is, als ik dan eerst nog even een baase petrify of bevries met mijn mijn mage en dan kom ik met de unending flurry eroverheen, dan doe je zoveel damage dat een baas dood of bijna dood is.

Ik verwacht dat ik hem vanavond uitspeel, leuke uitbreiding maar hij is vergeleken bij origins wel te makkelijk zoals een paar mensen hier al aangeven. Doordat je te hoge levels behaald stellen je tegenstanders niet meer zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik heb een vraag over of ik nou veel mis... Heb het maar als spoiler opgevoerd zodat ik wat beter kan aangeven wat ik heb gedaan...

spoiler:
Vrij aan het begin van het spel heb ik in kasteel Redcliff, waar het jongetje bezeten is door een demon, de moeder hem laten vermoorden 8) . Een andere optie zou zijn geweest dat ik die blood mage (die ik in leven gelaten had) een of ander ritueel had laten uitvoeren. Daarvoor had ik dan eerst op pad gemoeten. Uiteraard heb ik nou deze optie niet gekregen doordat hij toch al dood is.. Mis ik nou veel of valt dat nog wel mee? Leuke items die ik nu mis? Of gewoon enkel een sidequest die verder niet belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist een side-quest waar je gok ik 1 a 1,5 uur mee bezig zou zijn. Ik zou het aanraden om het zeker nog een keer op een andere manier te doen zodat je ook "The Fade" kan onderzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33685721,noline]
Ik kan slechts 2 specialisations kiezen ipv 3 (op lvl 34 ja)
De power of blood skills werken niet (van wardens keep)
Mn archievements werken niet. Ik krijg ze wel, maar er staat geen text op, dus ik weet niet wat voor archievement ik nu behaald heb.
Een aantal quests zijn buggy. Ik kan bijv 1 niet completen omdat ik een item nodig heb uit de wending woods, maar ik niet terug kan, omdat ik dat al eerder heb gedaan.
Archery is totaal imba. Teminste, het feit dat je over 100% crit chance kan halen dmv accuracy lijkt me nu niet echt working as intended. :P

Voor mij genoeg om te zeggen dat Awakenings nu niet echt gepolijst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk level heeft de nieuwe "Orlesian Grey Warden" eigenlijk als je die aanmaakt? Ik heb iets gelezen van level 17. Als er dan mensen hier zijn die aan Awakenings beginnen op level 21 of nog hoger, dan ben je inderdaad wel overpowered :P (Level 20 is denk ik makkelijk te halen in DA:O. Ik ben nu bijna level 15, en ik moet nog echt een flink stuk.)

Ltje: heb je mods geïnstalleerd? Er zijn een heleboel mensen die bugs zijn tegengekomen, en in een groot geval bleek dat te liggen aan geïnstalleerde mods, die DA:O hebben gewijzigd op een manier die niet goed is voor Awakenings.

Als je bugs hebt terwijl je alleen DA:O en officiële DLC hebt geïnstalleerd, dan is dat zeker erg vervelend.... sommige bugs ga ik dan waarschijnlijk ook tegenkomen. (Die van Avernus niet, want die skills heb ik niet geleerd; ik heb de flask in WK stukgeslagen omdat ik goody-goody aan het spelen ben....)

[ Voor 43% gewijzigd door Katsunami op 23-03-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Toen ik klaar was met DA:O + DLC was ik lvl 24. In awakenings ga je trouwens nog veel harder lvl up.

En welke bug zit er met de flask van Avernus? Want mijn Rogue heeft die skills gewoon (gebruik ze welliswaar niet) maar ben ook niets geks tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:43:
Je mist een side-quest waar je gok ik 1 a 1,5 uur mee bezig zou zijn. Ik zou het aanraden om het zeker nog een keer op een andere manier te doen zodat je ook "The Fade" kan onderzoeken ;)
Komt hij de Fade niet gewoon nog tegen in de mage tower? Dat stuk staat los van de quest in Redcliff toch?

spoiler:
Je mist een gevecht met een boss demon in de fade. Daarnaast kan het gevolgen hebben later in het spel, maar die ken ik niet. Het is iig niet zo dat je kansloos bent om het spel uit te spelen, je hebt simpelweg een keuze gemaakt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Moraxv schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:57:
Ik heb een vraag over of ik nou veel mis... Heb het maar als spoiler opgevoerd zodat ik wat beter kan aangeven wat ik heb gedaan...

spoiler:
Vrij aan het begin van het spel heb ik in kasteel Redcliff, waar het jongetje bezeten is door een demon, de moeder hem laten vermoorden 8) . Een andere optie zou zijn geweest dat ik die blood mage (die ik in leven gelaten had) een of ander ritueel had laten uitvoeren. Daarvoor had ik dan eerst op pad gemoeten. Uiteraard heb ik nou deze optie niet gekregen doordat hij toch al dood is.. Mis ik nou veel of valt dat nog wel mee? Leuke items die ik nu mis? Of gewoon enkel een sidequest die verder niet belangrijk is?
spoiler:
Je kan er ook voor kiezen naar de circle of mages te gaan. En hun hulp te vragen. dan moet je wel in die betreffende quest de kant van de mages kiezen en niet die van de templars. Kies je deze weg dan gaat zowel het jongetje als zijn moeder niet dood

overigens vind ik awakening ook wel een beetje buggy. En ik speel t op mn xbox zonder DLC dus nooit een add-on of iets dergelijks geinstalleerd. Puur DAO en nu Awakening.

Op een gegeven moment liep ik over die gevel (Battlements) in Ammarinthium, beneden stonden enemies, kwam mn party in 'battle-mode' Ik had geen archer bij me en mn mages konden ze niet raken, met geen enkele spell. Maar door de battle-mode kon ik ook niet door de deur die me weer beneden bracht. Hele save game opnieuw laden dus maar dat was al ff geleden. Dat zijn van die kleine dingen die ik in origins niet ben tegengekomen......

[ Voor 21% gewijzigd door KingKoning op 23-03-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Gisteravond level 19 aangetikt met mijn Rogue (Ranger / Duelist).
Ik heb net de main quest bij de Dwarves afgerond.

Openstaande zaken voor me zijn nog te doen voor de Landsmeet:
spoiler:
* De High Dragon bij Haven
* Return to Ostagarr DLC
* Topsider's Honor (heb de losse delen, moet ze alleen nog teurgplaatsen)
* A strange scholar
* Stapels sidequests in Denerim

Op dit moment dual wield ik Starfang (Longsword) met Bloodline.
Ik heb 31 Str, maar ik weet niet waarmee ik bloodline het beste kan vervangen:
* The Rose's Thorn
* The Veshialle
* Topsider's Honor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
the rose thorn, for sure.
('k weet wel niet de stats van je huidige wapens van buiten, maar dexterity en mass crit chance zijn best voor een rogue)
Je moet eigenlijk vooral zoeken naar goeie one handed weapons die ook 3 slots hebben voor runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ook al was het spelen van awakenings erg leuk, ik was toch een stuk minder 'in' het verhaal dan met het originele spel.
Vooral weinig gemerkt dat dit een vervolg was op mijn vorige adventures, je hebt Ohgren en ziet Wynne en Alistair even, maar daar houd het ook mee op. Ook zonde dat spullen behaald in andere DLC's niet te behouden waren, in mijn geval importeerd ik dus een vrijwel naakte gast.
Ik hoop dat in de volgende DLC's of in ieder geval in Dragon Age 2 er wat meer terugkomt van mijn acties in het verleden.

Overigens ben ik wel erg te spreken over de keuzes die je moest maken met de Nobles en in het eindgevecht, dat was zeker leuk uitgewerkt.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrr.... ik zit nu in het Brecillian Forest, en krijg een van de Revenants niet te pakken. Dat is degene die "bovenop" de tombe in het West Forest verschijnt. De reden is de mage die erbij is; die blaast mijn party nogal op zeg maar. Naar boven rennen lukt wel, maar ik krijg de mage niet snel genoeg plat voordat de rest van de undead inclusief de revenant over me heen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Katsunami schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:59:
Grrr.... ik zit nu in het Brecillian Forest, en krijg een van de Revenants niet te pakken. Dat is degene die "bovenop" de tombe in het West Forest verschijnt. De reden is de mage die erbij is; die blaast mijn party nogal op zeg maar. Naar boven rennen lukt wel, maar ik krijg de mage niet snel genoeg plat voordat de rest van de undead inclusief de revenant over me heen valt.
Tip:
spoiler:
Probeer eens crowd control zoals forcefield of crushing prison op die mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Katsunami schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:59:
spoiler:
Andere mogelijkheid is om met je tank de Revenant te pullen, vervolgens een force field op je tank en de rest van je party valt de mage aan (en daarna de andere undead). Als laatste pak je met de groep de revenant. Hou er rekening dat de resists tegen damage van de revenant erg goed zijn. Met spreuken als Vulnerability Hex kun je deze resists omlaag halen. Hierdoor worden je spreuken veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik vind Awakenings nu wel veel te makkelijk. Bij bossfights hoef ik niet eens op te letten zo makkelijk gaat het nu. Al ben ik nu wel blij dat je runecrafting hebt. Kan ik tenminste me geld nog ergens voor gebruiken. Ik mis trouwens nog wel een skill waarmee je arrows kan maken.

Daarnaast vind ik de wapens die je nu krijgt er wel erg vet uitzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
type_o schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:22:
spoiler:
Andere mogelijkheid is om met je tank de Revenant te pullen, vervolgens een force field op je tank en de rest van je party valt de mage aan (en daarna de andere undead). Als laatste pak je met de groep de revenant. Hou er rekening dat de resists tegen damage van de revenant erg goed zijn. Met spreuken als Vulnerability Hex kun je deze resists omlaag halen. Hierdoor worden je spreuken veel effectiever.
Dit heb ik gisteren al geprobeerd, maar meestal komt die mage in kwestie op het idee om een fireball op mijn party te flikkeren of mijn eigen damage-mage te force-fielden :(

Ik denk dat ik de Revenant ga force-fielden, en dan het hele gebied bovenop de tombe in de AoE-spells leg. (Ik heb force field 2x, dus dat lukt wel met de Revenant. Tevens heb ik 2x Blizzard, 1x Inferno, 1x Fireball, en binnenkort nog Earthquake. Stackt 2x Blizzard op elkaar qua damage? Dat heb ik niet met zekerheid kunnen uitvinden.)

edit: dit heeft perfect gewerkt.

Eén skeleton verschijnt in de buurt van je party. Die wordt door mijn tank en Leliana aangepakt. De Revenant gaat in een force field. Het gebied bovenop de tombe gaat helemaal over de kop in blizzards, inferno, en fireballs. Tevens wat paralysis en wat Winter's Grasp op de mage. Die mage en andere skeletons zijn dan compleet kansloos. Nog voor de tijd dat de Revenant uit het force field komt, heb ik de tijd om met Alistair en Leliana het andere skeleton af te maken.

Dan Alistair tegenover de Revenant, en wat Frost/Fire weapons, Hexes, Stuns, Bashes (en wat Heals voor Alistair) later, ligt hij op z'n blaffer. De hele battle kostte hoogstens een minuut of 3 (inclusief pauzes/scrollen, etc).

[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 25-03-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Ik speel nu sinds een week DragonAge

Maar ik ben meteen na Redkliff naar Orzammar gegaan.
Nu ben ik op alle 4 lvl 11.
Maar kan het nu onmogelijk halen.
Ik ben zelf een mage, aanvallend.
En heb verder 3 puur str 2 handed warriors.
Zit nu in de The Dead Trenches.
Maar er komen nu gewoon te veel grote groepen op me af dat ik wel steeds dood ga.
  • Kan misschien iemand me helpen wat ik nu kan doen?
  • Kan ik nu nog terug?
  • En is de keuze die ik heb gemaakt om meteen naar Orzammar te gaan slecht?
  • En krijg ik nu verder in het spel nadelige gevolgen?
Ik heb nu ook geen healer ofzo omdat ik die nog niet ben tegengekomen.

Alvast bedankt.

Tony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Je moet zorgen dat je mage Area of Effect (AoE)-mogelijkheden heeft: Paralyze, Cone of Cold, Fireball, dat soort dingen. Daarmee kun je groepen controleren of uit elkaar slaan. Uiteraard moet je die spells leren richten om niet je warriors te treffen.
- Je kunt zelf een Heal spell leren, of Spirit Healer worden als je die spec hebt unlocked.
- Installeer een Respec mod, en maak van een van warriors een ranged warrior met pijl en boog. Dan kan die aanvallen maar wel afstand houden. Vervang de andere warrior door een tweede mage (Morrigan of Wynne). Je kunt dan je eigen mage als damage-mage speccen, en de ander als healer/controller (met stuns, enzo). Met 2 mages in je party wordt Dragon Age een stuk makkelijker. Met 3 is het naar verluidt extreem simpel.
- Of je nog terug kunt weet ik niet.
- Normaal moet je alle quests in alle volgorden kunnen doen omdat tegenstanders schalen in level. Als je later naar Orzammar gaat, zijn je tegenstanders gewoon (nog) sterker.
- Zover ik weet heeft het geen nadelige gevolgen om het spel in de ene of andere volgorde te spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 27-03-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dankjewel, ik heb de respec mod al een keer geinstaleert.
Maar je kan die toch alleen maar in Redcliff gebruiken bij die kraai?
Dan zou ik vanaf waar ik nu ben toch terug moeten, omdat ik anders het niet kan ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn kraaien door het hele spel heen, zover ik heb begrepen. En ja; je kunt gewoon een gebied verlaten en later weer terugkomen, mits de terugweg niet is geblokkeerd. Of je vanuit Orzammar terugkunt weet ik niet; moet je even proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 27-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik kan via de Deep Roads dan weer dan het 2e stuk gaan dan moet je gewoon op de map klikken en dan lan je world map doen volgens mij?
maar daarlijk kan je niet meer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug gegaan en het is allemaal gelukt.
Nu heb ik de volgende vraag.
Ik heb Morrigan een healer gemaakt.
Hoe kan ik hem het beste instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
experimenteer ermee zou ik zeggen.

Het probleem met je oude party was:
3x 2h warrior (damage dealers dus)
1x aanval mage (ook damage dealer).
Je had dus geen tank (iemand om de klappen op te vangen) noch een healer. Niet zo verwonderlijk dat dit moeilijk was.

Er is geen "beste" manier om iemand in te stellen, je kiest gewoon zelf. Een aanrader voor eender welke mage is echter om hem/haar zoiezo de basis healing spell te geven (maakt niet uit of hij/zij healer/dps/support is) en ook minstens 1 spell voor crowdcontrol (een aoe disable zoals cone of frost of forcefield om die 1e vervelende mage tijdelijk buitenspel te zetten zodat je eerst de rest kapothakt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spijtige in Dragon Age vind ik dat je niet de spells kunt kiezen die je zelf wilt. Om Cone of Cold te krijgen ben je verplicht om Winter's Grasp en Frost Weapon te pakken, terwijl je die mogelijk niet wilt.

Mijn beide mages hebben nu beiden de Cold serie (Winter's Grasp, Frost Weapons, Cone of Cold en Blizzard). Omdat ik Frost Weapon maar 1x nodig heb (volgens mij stackt dat niet?) is één spell verloren. Nu gebruik ik wel vaak dingen als Frost Weapon en Fire Weapon samen; dat stackt in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Dat boeit mij persoonlijk niet echt. Het is een skilltree zoals een andere. Je kan toch niet ENKEL de goeie skills hebben en de rest helemaal niet?
Beide mijn mages (ikzelf & morrigan. Wynne gebruik ik niet) hebben de basic heal spell, beide hebben de cone of frost en beide hebben forcefield. Dat ze dan een aantal verloren skill points hebben, wat boeit dat nou. Ikzelf heb zowel de hele flame en shock serie, morrigan heeft dan blizzard en een heleboel antropy skills (hexes, & disables enzo) ('k denk toch dat het zo heet). + natuurlijk nog een heleboel andere nuttige skills (mage & class skilltrees). Bij redelijk lange gevechten geraken ze toch nog steeds redelijk vlotjes zonder mana hoor. Je zet gewoon alleen de spells die je echt (ooit) gebruikt in je bar vanonder, de rest niet. De cooldowns zijn toch kort genoeg om de meeste spells aan een stuk door te casten.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste