Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Viccers schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:15:
Ik wil even advies vragen: Wil graag een Mac Mini aanschaffen als mediaspeler voor mijn televisie, alsmede om als dekstop te gebruiken (mijn tv en computerbureau staan vrij dicht naast elkaar). Is het mogelijk om de HDMI naar de tv te laten lopen, en alsmede de displayport naar mijn LCD monitor te laten lopen? Of bestaat er een soort switchbox voor HDMI dat met Macs te gebruiken is?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik en een Mini en een iMac kan kopen, maar als een student is dat toch iets te duur.
Daarom zitten er nou 2 video-uitgangen op de Mac Mini..........dus 1x hdmi naar tv en displayport naar LCD. Dual screen setup gebruik op dit moment ook.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
mr.paaJ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:54:
[...]

XLD is een fijne CD ripper, voegt ook automatisch de nummers als ALAC toe in iTunes maar geeft eerst nog een geruststellend bericht dat alles foutloos verlopen is. Snelheid hangt erg af van de staat van de CD, nieuwe vallen ook in de 'paar minuten' snelheid.
Rippen ligt idd erg aan de CD, sommige vliegen erin andere duren 4 tot 5 keer zo lang.
Rip nog steeds in iTunes, maar bedankt voor XLD ga ik ook downloaden om te kijken wat beter bevalt.

Nou loop ik tegen iets raars tijdens mij rip sessies.
Het lijkt erop dat iTunes of de Mac de CD niet altijd goed herkent.
Ik stop de CD erin, de CD komt op de desktop in beeld, iTunes gaat kijken en soms verdwijnt de CD van de desktop en lijkt het net alsof hij helemaal niet in de Mini meer zit. (zit er fysiek natuurlijk gewoon in)
Dan gooi ik 'm eruit, gelijk weer erin. iTunes herkent 'm dan direct en gaat ook gewoon rippen.
Iemand ervaring mee? Is het een bug die te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook 1 ter vervanging van mijn AppleTV+Broadcom. De Appletv trok het gewoon net niet (ook niet op Linux). Erg veel gedoe met stotterende beelden, reboots. Linux was nog vervelender, prestatie was wel wat beter, maar nog niet geweldig en het crashte me te vaak.

Ik hing daarom regelmatig mijn Macbook aan mijn tv, maar dat werd een snoeren bende: Adapter, Muis+keyboard (ivm clamshell),Displayport naar DVI aangesloten op DVI naar HDMI) en tot slot een audiotouwtje (geen audio over displayort in mijn MB). En dan had ik ook nog eens geen IR in mijn MB dus bediende ik alles via de muis en keyboard :|

Nu is het heel simpel: Minitje naast de tv, stroomkabel, hdmi kabel. Klaar! 8)

Ja, het is een duur ding en ja de oudere was veel schappelijker geprijst. Maar goed , over een maand ben ik dat ook wel weer vergeten. Nu heb ik gewoon iets wat het doet in plaats van een knutselproject.

De reden waarom een popcorn etc. afvalt is trouwens de belabberde A.S.S. ondertitels, iets waar je als anime liefhebber altijd weer tegen aanloopt.
Ik had ook een Asus nettop (1012) kunnen kopen en daar XBMC op kunnen smijten, maar dat is wel een erg uitgebeend apparaatje qua prestatie en zit je te prutsen met Linux waarbij niet alles ootb werkt (Lirc voor remote bijvoorbeeld). Het was een close call, maar de mini is gewoon een slag krachtiger en sowieso het minste gedoe. Ik wil film kijken, niet klooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik heb mijn pa een Mac Mini (2009) laten kopen, maar kom nu tot de conclusie dat zijn beeldscherm (Philips 190C6FS) een D-Sub VGA in heeft ... Weet iemand of het digitale signaal van de Mac Mini overweg kan met VGA d.m.v. een simpel convertor blokje van 5 euro Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/169i1iq.jpg ? Of zal daar toch echt een -echte- convertor tussen moeten m.a.w. kunnen we dan niet beter een ander scherm kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:10
De Mac Mini (2009) heeft mini-DisplayPort en mini-DVI aansluiting. Een mini-DisplayPort naar VGA adapter zal gewoon werken. Een mini-DisplayPort naar DVI en vervolgens DVI naar VGA werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door 0fbe op 23-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

simplendi schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:17:
De Mac Mini (2009) heeft mini-DisplayPort en mini-DVI aansluiting. Een mini-DisplayPort naar VGA adapter zal gewoon werken. Een mini-DisplayPort naar DVI en vervolgens DVI naar VGA werkt niet.
Dankjewel, kheb de MDP-VGA convertor gevonden, EUR 29,- valt mee ;-) Thnx voor de info!

[ Voor 29% gewijzigd door deeltje op 23-07-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 10:10
deeltje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:20:
[...]

Er zit standaard een mini-DisplayPort naar DVi connector bij, er bestaat dus ook een mini-DisplayPort naar VGA connector van Apple welke wel zal werken i.p.v. M-DP -> DVi -> DVi_VGA_blokje?
Er bestaat zowel een mini-DisplayPort naar VGA als mini-DVI naar VGA kabel welke je gebruikt maakt niet uit: Een Mac Mini uit 2009 heeft zowel mini-DVI als mini-DisplayPort.

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 23-07-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

simplendi schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:24:
[...]

Er bestaat zowel een mini-DisplayPort naar VGA als mini-DVI naar VGA kabel welke je gebruikt maakt niet uit: Een Mac Mini uit 2009 heeft zowel mini-DVI als mini-DisplayPort.
Ah kijk, scheelt weer 10 euro ;-) Thnx again!

P.S.: De Mac Mini vorige generatie (eind 2009) heeft gewoon Snow voorgeinstalleerd toch?

[ Voor 8% gewijzigd door deeltje op 23-07-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Kan iemand met een 2010 mac mini met 4GB (of meer) intern geheugen controleren of het beschikbare video geheugen 512MB is (of in ieder geval meer als 256MB)? Ik hoop dat dat zo is maar ik kan nergens een sluitend antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Executor16 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:17:
Is het niet mogelijk dat die melding niet wordt weergegeven na een programma crash of dat die automatisch negeren / annuleren kiest? Ik gebruik hem alleen als Media Center en heb geen zin een tobo of muis eraan te hangen...
Geen probleem
1. Druk cmd-spatie
2. Voer "crash" hij zal CrashReporterPrefs" openen
3. Zet hem op "server"

et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:17:
Is het niet mogelijk dat die melding niet wordt weergegeven na een programma crash of dat die automatisch negeren / annuleren kiest? Ik gebruik hem alleen als Media Center en heb geen zin een tobo of muis eraan te hangen...
Ik heb met Google eens gezocht op "osx disable crashreports" en kwam twee interessante links tegen waarmee je het uit kunt schakelen. Had je al eens geprobeerd te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Mac mini (mid 2009) als HTPC op een philips 40" tv. Mijn primaire doel is/was om films te spelen op een 1080p resolutie. Werkt als een zonnetje.
Omdat het zo goed werkt zit ik steeds vaker beneden op de bank ook te Internetten mbv BT toetsenbord en magic mouse. Dit browsen werkt alleen weer beter (vanwege de afstand en de kwaliteit van mijn ogen) op een 720p resolutie.

Nu ben ik op zoek naar een tooltje waarbij ik met een druk op de knop of een klik op een icoontje zou kunnen wisselen tussen deze twee resoluties, 1080 en 720p. Natuurlijk kan het via de system preferences maar voor het soepel switches zijn dat net teveel klikjes.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Je kunt in het beeldschermen menu in je systeemvoorkeuren een vinkje zetten bij "show displays in menu bar". Dan krijg je een icoontje in je menubalk waarmee je snel kunt schakelen tussen resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Xental schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:15:
Je kunt in het beeldschermen menu in je systeemvoorkeuren een vinkje zetten bij "show displays in menu bar". Dan krijg je een icoontje in je menubalk waarmee je snel kunt schakelen tussen resoluties.
QFT
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/07/1281175603-60.png

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
lintweaker schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:23:
Kan iemand met een 2010 mac mini met 4GB (of meer) intern geheugen controleren of het beschikbare video geheugen 512MB is (of in ieder geval meer als 256MB)? Ik hoop dat dat zo is maar ik kan nergens een sluitend antwoord vinden.
Bij mij blijft het volgens systeeminformatie gewoon 256MB. (Summer2010 mini, 2x2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xental & Gamebuster:

Thanks, werkt fantastisch! Soms is het leven zo simpel als je gewoon beter uit je doppen kijkt... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu me Mac mini 4 weken en werkt perfect!
Alleen ik heb nog vraag over een website hosten op een mac mini.
Welke beveiligen moet ik allemaal activeren voor veilig webhosting?

Ik heb FileVault ingeschakeld, en wat moet nog meer aan?

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:58:
Ik heb nu me Mac mini 4 weken en werkt perfect!
Alleen ik heb nog vraag over een website hosten op een mac mini.
Welke beveiligen moet ik allemaal activeren voor veilig webhosting?

Ik heb FileVault ingeschakeld, en wat moet nog meer aan?

Dank je wel!
Waarom denk je dat filevault aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Waarom denk je dat filevault aan moet?
Veilig, je bestanden worden gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb een groot aantal films en wil die op een TV afspelen zonder DVDs te branden. Nu leek me het een idee om een Mac Mini te halen en die aan te sluiten op de TV. Het duurt nog even voordat ik dit doe maar ik denk er alvast over na.

Is dat een slim idee of zijn er goedkopere oplossingen? Het zijn 1080p films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een perfect idee. De Mac Mini is de machine om als mediacenter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:13:
dat is een perfect idee. De Mac Mini is de machine om als mediacenter te gebruiken.
Ah mooi :P

Helaas is het wel een duur mediacenter. Maar goed, ik koop het pas over lange tijd wie weet wat er gebeurt. In ieder geval bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]FerdiV schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:22[/message]:
[...]

Ah mooi :P

Helaas is het wel een duur mediacenter. Maar goed, ik koop het pas over lange tijd wie weet wat er gebeurt. In ieder geval bedankt voor de bevestiging!
Ik heb een mac mini en een ryan mediaplayer. Mijn mac mini was 500 euro en heeft moeite met sommige 1080ps en mijn ac ryan mediaplayer van 88 euro pakt alles. Aan u de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:14:
Ik heb een mac mini en een ryan mediaplayer. Mijn mac mini was 500 euro en heeft moeite met sommige 1080ps en mijn ac ryan mediaplayer van 88 euro pakt alles. Aan u de keuze.
Ach zo heb je altijd "moeilijke" films. Mijn ION-systeempje pakt dingen die m'n Popcornhour niet pakt en vice versa. Heb nu een weekje een mini staan, ben net begonnen met Plex en XBMC maar niet aangelopen tegen afspeelproblemen. Ben aangenaam verrast over de souplesse waarmee de mini met slechts de kleine Apple Remote te bedienen is.

Het grote nadeel van die media-doosjes is dat ze maar 1 ding goed kunnen: videocontent afspelen. Vervelend wel dat je die film moet selecteren vanuit een middeleeuwse GUI, niet fatsoenlijke foto's kunt slideshowen, muziek afspeelmogelijkheden zeer beperkt zijn, en wat surfen al helemaal kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 12:45
Ben het helemaal met je eens stefimke. Daarom heb ik nu ook mijn HDX ingeruild voor een mini. Net een paar uur in gebruik, maar erg tevreden, nu al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Veilig, je bestanden worden gecodeerd.
En vervolgens kan niemand daar meer bij omdat het gecodeerd is. Als je achter een firewall zit, heb je geen FileVault nodig...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

En vervolgens kan niemand daar meer bij omdat het gecodeerd is. Als je achter een firewall zit, heb je geen FileVault nodig...
Dat is eigenlijk best handig, als je Mac mini word gestolen.
Heeft een dief niks aan mij gegevens.

En ik heb firewall van apple op standaard staan.
Ik weet niet of dat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Van het weekend toch maar de knoop doorgehakt en een Intel ssd van 80 gig in mijn macmini ingebouwd. Ik had er ook al eentje in mijn laptop gedaan en daar werd ik echt vrolijk van. De snelheid en soepelheid waarmee alles reageert zou ik niet meer willen missen. Vroeger had ik altijd het idee dat de hoeveelheid werkgeheugen doorslaggevend was voor de snelheid van een computer, maar na mijn ervaring met deze schijfen merk ik dat een groot gedeelte van de snelheidswinst ook voor rekening komt van de harde schijf.

Enige nadeel blijft de toch wel hoge prijs voor een ssd met toch beperkte opslag. Alle foto's en films gaan dus op een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Verdicampo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:49:
Ben het helemaal met je eens stefimke. Daarom heb ik nu ook mijn HDX ingeruild voor een mini. Net een paar uur in gebruik, maar erg tevreden, nu al!
zit hier ook over na te denken.... heb jij enig idee of een mac mini ook overweg kan met de 1080p 60fps video formats van mijn HD videocamera? format = ISO standard MPEG-4 AVC/H.264 (.MP4)

[ Voor 18% gewijzigd door erwin.heukels op 14-08-2010 23:44 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb al wat 1080p bekeken zonder HW acceleratie dus het kan wel, ligt aan de bitrate natuurlijk. Maar met HW-accelatie zou het een eitje moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
thanks... dus ook het formaat H.264 is geen probleem? en wat bedoel je eigenlijk met HW-acceleratie? meer geheugen voor de NVIDIA bijpluggen?

en kan de mac mini wellicht ook overweg met mijn media library die op de HDX draait? wellicht via uPnP?

[ Voor 27% gewijzigd door erwin.heukels op 14-08-2010 23:44 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
264 is geen probleem.

Nee, de "nightly builds" van XBMC en Plex (mediacenter-software) ondersteunen voor de mini's sinds begin 2009 (met 9400M en 320M GPU's) al hardware ondersteuning van de GPU, dwz dat een film niet door de CPU wordt gecrunched maar door de GPU, op een hele efficiente manier.

Binnenkort zullen nieuwe stable releases van XBMC en Plex worden uitgebracht waar dit in verwerkt zit.

In XBMC zit wel iets van uPnP, zou kunnen dat het werkt maar daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik heb al m'n content op een NAS staan, op m'n mini staan slechts apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
catchingfire schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:21:
264 is geen probleem.

Nee, de "nightly builds" van XBMC en Plex (mediacenter-software) ondersteunen voor de mini's sinds begin 2009 (met 9400M en 320M GPU's) al hardware ondersteuning van de GPU, dwz dat een film niet door de CPU wordt gecrunched maar door de GPU, op een hele efficiente manier.

Binnenkort zullen nieuwe stable releases van XBMC en Plex worden uitgebracht waar dit in verwerkt zit.
thanks.... dus het standaard iLive pakket stuurt de video niet automatisch over de GPU...

overigens was ik wel van plan ook wat video-bewerking te gaan doen met de Mac Mini. Geen heftige zaken, maar gewoon scene's inkorten, achter elkaar zetten en wat audio erachter gooien. Trekt de Mini dit dan wel als dat niet via de GPU loopt
catchingfire schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:21:
In XBMC zit wel iets van uPnP, zou kunnen dat het werkt maar daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik heb al m'n content op een NAS staan, op m'n mini staan slechts apps.
De HDX kan ook werken als NAS via samba of NFS.... hoe koppel jij met jouw NAS?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
erwin.heukels schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 08:02:
De HDX kan ook werken als NAS via samba of NFS.... hoe koppel jij met jouw NAS?
Ik mount shares bij het inloggen via afp (Apple File Protocol). Werkt perfect, moet alleen opletten dat ik niet al m'n finders sluit want dan lijkt hij deze shares te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Bezig met het inrichten van mijn huis en ben op zoek naar een server/mediacenter oplossing. Nu heb ik natuurlijk op tweakers zitten kijken en er zijn veel mensen die hun mac mini inzetten als mediaspeler. Daar heb ik dan ook wel vertrouwen in. Mijn twijfel zit hem echter nog in de combinatie van server en mediacenter.

Mijn doel:

- nieuwsgroepen gebruiken (geen probleem)
- Mediacenter (plex, strak en mooi en goed als ik de reacties mag geloven)
- Hosten van een website (Joomla of iets dergelijks)
- Mail server
- Lokale opslag voor muziek/documenten op bijvoorbeeld een schijf die ik met firewire aan mijn mac hang.
- Af en toe een game die op apple draait WoW of Starcraft 2. Voor de rest heb ik al een ps3.

Zoals ik al zei ben ik overtuigd van de mogelijkheden van een mac mini als mediacenter. Maar zijn er ook mensen die ook het ding gebruiken als host voor joomla of als mailserver? Zo ja, is dit eenvoudig op te zetten?

En ik denk dat dit allemaal wel kan met een mac mini en daarvoor geen mac mini server hoef aan te schaffen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hosten van een site werkt prima, zolang de bandbreedte van je verbinding toereikend is. Zelfde geld voor e-mail, zolang je provider de poorten maar ondersteund. (open heeft staan)

Ik host geen site naar de boze buitenwereld. Enkel alleen de applicatie MAMP (Apache, PHP and MySQ) voor eigen testen binnen thuis netwerk.

Zie hier geen problemen. Zelf twee Mini's staan wat oudere en een nieuwe 2010 als mediacenter en news downloader aan de TV. Als TV niet aan staat neem ik de Mini via remote sessie over van de Mini, MBP of via de Iphone ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 16-08-2010 16:36 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

Ik heb mijn mini een jaar lang voor dezelfde doeleinden gebruikt. Even een beetje googlen kom je ver mee voor het opzetten van een mailserver op OS X. Met macports kom je een heel eind om het een beetje snel voor elkaar te krijgen. Voor websites komt het nagenoeg al out-of-the-box.

Als je een beetje uitzoeken en command-line prutsen leuk vindt dan is dit zeker geen issue. Het helpt wel als je al wat ervaring hebt met dit soort zaken op te zetten op *nix machines.

Ik ben inmiddels zelf over gestapt naar de mac mini server, gewoon omdat het kon :P Met OS X Server is het allemaal wat makkelijker te beheren.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

heb sinds kort ook een mac-mini maar ben er nog niet erg tevreden mee. Hij hangt via een onkyo versterker met HDMI aan een 42 inch Panasonic Plasma scherm en ik heb constant het gevoel dat mijn mini het niet trekt, althans alles lijkt traag te gaan. Iets op uitzendinggemist kijken via safari gaat wel, maar het lijkt constant of je wat frames mist (refreshrate te laag). Enig idee wat het probleem kan zijn? De Mini moet dit makkelijk kunnen , zou hij niet goed met de versterker kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

En al eens geprobeerd rechtstreeks op de TV. Zelf heb ik hem op de TV via HDMI en toslink via de reciever H/K en dit werkt hier perfect ook met HD films.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Bedankt voor de snelle reacties Superdaantje en Barthak.

Ik zal mijzelf eens wat meer gaan verdiepen in de mogelijkheden m.b.t. mail en hosting. Was gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere en of er überhaupt mensen waren die de mini voor dezelfde doeleinden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag even een mening over het volgende.Ik kan mijn mac-mini 2.26ghz core 2 duo van 3.5 maanden oud verkopen 450e.Dan moet ik natuurlijk de 800e uitvoering hebben.Wat ik momenteel doe is internetten,filmpje kijken en beetje muziek draaien dus geen bijzondere dingen.Ga ik dan het snelheidsverschil merken.HDMI aansluiting leuk maar niet noodzakelijk,iets grotere harde schijf ook niet echt noodzakelijk.Is dit geld over de balk gooien??.Hoe is het met de warmte en geluidsproductie van het nieuwe model in vergelijking met die ik nu heb,want hier ben ik wel over te spreken?.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet nie hoeveel hdd en RAM erin die oude zit?

Qua snelheid ga je er namelijk niet echt op vooruit...
Ik vind het verschil in prijs ook nog wel wat aan de hoge kant!

Natuurlijk leuke formfactor en gelijk een HDMI-poort, maar de oude form-factor is ook aardig toch?
En de HDMI aansluiting kan je ook makkelijk regelen met een display-port naar HDMI...

Mijn Mac Mini (ook laatste van oud model) dan wel met 2.66 GHz / 4Gb / 9400M 256 MB / 500GB HDD draait vind ik ook nog steeds goed.

Ja natuurlijk heeft die unibody-design wel wat... maar om daar nou zoveel geld voor bij te moeten leggen!

Heb je nu last van dat je Mac Mini traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit 160 gb hdd in en geheugen 2gb 1067 DDR 3. Apple zegt dat de nieuwste versie grafisch 2x zo snel is.Ik heb de nieuwste versie Macbook Pro met de 320M videokaart maar verschil merk ik niet voor mijn gebruik Iphoto opstarten duurt net zo lang als de mini 9400 videokaart dus ja? De mini is trouwens niet trager dan Macbook,dus ik laat het zo en laat deze versie Mini voorbij gaan. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Denk dat je grafische kaart ook bar weinig met de opstarttijd van iPhoto te maken heeft.

Meer processorpower en RAM...

Ja heb ook staan kijken naar die nieuwe, is toch net wat netter als mediacentre...

Maar ja kost wel ff wat meer, terwijl die in mijn geval alleen qua GPU op vooruit gaat...

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb hem net binnengekregen icm Plex. Niet dat Plex er al opstond maar ideaal icm de ipad / iphone.
Ik kan niet wachten om hem goed in te richten. Ik had / heb bij mijn tv veel problemen met achterlopend geluid (Samsung 558700-3D) en binnen Plex kun je hardwarematig de zaken vertragen,
is natuurlijk wel zo prettig.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hoe had je hem aangesloten dan?

Via Toslink (optisch) of tulp?

/EDIT -> heb hem zelf via Toslink aangesloten en werkt gewoon goed / synchroon.

[ Voor 38% gewijzigd door Tha BasZ op 02-09-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al Tweakers die iets kunnen vertellen over de geluidsproductie en warmte productie van de nieuwe Mac-Mini.Over mijn mini van ongeveer 4 maand ben ik over deze twee zaken zeer te spreken.Ga misschien de 800e variant kopen,maar omdat deze compleet verandert is ben ik benieuwd of er kinderziekten zijn,of bouw eigenschappen die hem juist slechter maken dan het prima vorige model.Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:57:
Zijn er al Tweakers die iets kunnen vertellen over de geluidsproductie en warmte productie van de nieuwe Mac-Mini.Over mijn mini van ongeveer 4 maand ben ik over deze twee zaken zeer te spreken.Ga misschien de 800e variant kopen,maar omdat deze compleet verandert is ben ik benieuwd of er kinderziekten zijn,of bouw eigenschappen die hem juist slechter maken dan het prima vorige model.Alvast dank.
Ik heb 'm een maandje staan. Hij is muisstil, als ik m'n oor erbij hou hoor 'm licht blazen. Hij wordt "warm", niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:57:
Vriend van me heeft er een. Hoor er niks anders dan goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schanske schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:10:
Ik heb nu een 2GHz mini met 2gb geheugen en ik gebruik vooral lightroom hierop.
Zou ik veel snelheidswinst halen door er een van 2.53GHz met 4gb geheugen te kopen?
Of is dat het prijsverschil niet waard (ongeveer 300/350 euro schat/hoop ik als ik de huidige dan verkoop)?
Ik heb sinds vorige week er 4gb geheugen inzitten. Ik draai nog altijd Leopard, is het nu raadzaam op Snow Leopard erop te zetten voor die 4gb of is er geen verschil.

(Gewoon een vraagje omdat je bij Windows dan naar de 64bit-versie moet overschakelen)

mvg,
Peter

• catchingfire
Heeft er al iemand de harddisk vervangen in een summer2010 mini? Ik wilde 'm vervangen met een SSD (Vertex2) ...echter... hoe krijg ik dat ding in hemelsnaam in m'n mini. Jemig wat zit dat ding als een puzzel in elkaar. Heb een filmpje op Youtube en een iFixit guide gevolgd maar op het moment dat ik m'n logic board eruit zou moeten kunnen schuiven valt er bij mij niks uit te schuiven. Grrrr... nu staat m'n SSD stof te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik wil graag over gaan tot de aankoop van een Mac Mini echter wil ik graag weten of het mogelijk is om zowel audio via HDMI en tegelijkertijd via Optisch (digitaal) te laten outputten. Ivm met de twee versterkers die ik momenteel heb. Is dit mogelijk?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je slaat bij mij de spijker op zijn kop.Heb net de nieuwe Mini opgehaald en heb nu al hoofdpijn.Ik krijg het niet voor elkaar.Heb hem met HDMI aangesloten op plasma en wil nu het geluid over mijn boxjes laten lopen via de koptelefoon uitgang.Nou vergeet het maar.G..Tevens krijg ik alleen de resolutie 1024x576 en niet 1024x768 in het hele rijtje.Ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 11:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[message=,noline]ikke_23 schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:32[/message]:
Ik heb sinds vorige week er 4gb geheugen inzitten. Ik draai nog altijd Leopard, is het nu raadzaam op Snow Leopard erop te zetten voor die 4gb of is er geen verschil.

(Gewoon een vraagje omdat je bij Windows dan naar de 64bit-versie moet overschakelen)
Leopard is ook gedeeltelijk 64 bit, dus je hoeft niet persé over naar SL. Als je 4GB ziet in het overzicht 'about this mac' dan is het ok.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:32:
[...]

De powermacs konden al veel meer dan 4GB geheugen hebben, dat is met Leopard dan ook geen probleem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:22:
Heeft er al iemand de harddisk vervangen in een summer2010 mini? Ik wilde 'm vervangen met een SSD (Vertex2) ...echter... hoe krijg ik dat ding in hemelsnaam in m'n mini. Jemig wat zit dat ding als een puzzel in elkaar...
... poging 2 is gelukt, zonder het uitschuiven van het logic board. De Vertex zit er nu in, maar kan er niet meer uit.

Eerste indruk: mini is flying now! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Merk je VEEL verschil tussen de stock-HDD en SSD?

Ook met streamen over netwerk en dat soort "media-centre-achtige" zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Niet met streamen over netwerk, als dat loopt loopt 't.

Maar booten, starten van verschillende apps enzo gaan supersnel. XBMC, Plex, iTunes, ... hebben hun library lokaal staan dus dat wordt ook allemaal veel sneller ingeladen.
Als ik normaal naar m'n dashboard ging duurde dat ook even voordat alle widgets (en ik heb er niet zoveel, istatpro, wat weer-dingen) gerefreshed klaar stonden, dat is nu instantly.

Verwijderd

Ik heb een Mac mini (Late 2009) gekocht, en het viel mij op dat deze een SATA1 (1.5 Gb/s) disk ingebouwd heeft.

Is dit gebruikelijk bij Mac mini's?

In mijn system profiler staat het volgende:

Vendor: NVidia
Product: MCP79 AHCI
Link Speed: 3 Gigabit
Negotiated Link Speed: 1.5 Gigabit
Description: AHCI Version 1.20 Supported

• catchingfire
Heb al vaak gelezen dat de HDD nogal een bottleneck is wat de performance van de mini betreft.

Vandaar dat ik een SSD heb ingebouwd... je zou ook een Seagate Momentus XT kunnen overwegen als je de capaciteit nodig hebt.

• Erhnam
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:26:
Nou je slaat bij mij de spijker op zijn kop.Heb net de nieuwe Mini opgehaald en heb nu al hoofdpijn.Ik krijg het niet voor elkaar.Heb hem met HDMI aangesloten op plasma en wil nu het geluid over mijn boxjes laten lopen via de koptelefoon uitgang.Nou vergeet het maar.G..Tevens krijg ik alleen de resolutie 1024x576 en niet 1024x768 in het hele rijtje.Ik weet het ook niet meer.
Ik ben er uit. Het kan wel maar dat moet je binnen OSX configureren. Binnen OSX heet dit een aggregate device. Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe dit werkt:

http://support.apple.com/kb/HT3956

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Erhnam schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:26:
[...]

Ik ben er uit. Het kan wel maar dat moet je binnen OSX configureren. Binnen OSX heet dit een aggregate device. Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe dit werkt:

http://support.apple.com/kb/HT3956
Erhnam,zeer bedankt voor info.Ik ga hiermee aan de slag en laat wat van mij horen.Het resolutie probleem is ook opgelost,zorgen dat je tv kapot gaat (afgelopen zondag)en LG pk350 aanschaffen doet wonderen.Weet dat het hier niet thuis hoort,maar voor 700e is dit wel een aanrader. Dank.

• Marc P
Vanmorgen was mijn Mini vastgelopen, weet iemand een locatie waar ik informatie kan vinden over de details die OSX geeft na de harde reset?
Krijg een mooi rapport, maar wat ik er mee moet is me tot nu toe een raadsel.

Ben nu een aantal maanden OSX gebruiker door de Mini. Maar moet zeggen dat het qua gebruikerservaring niets beter is dan W7. Updates komen net zo vaak en mijn W7 PC is nog nooit vastgelopen. De Mini daarin tegen wel al 3 keer in de afgelopen maanden.
Draait niet veel, alleen Transmission en iTunes staan altijd aan. Verder gebruik ik eigenlijk alleen XBMC maar die sluit ik altijd af na gebruik. Qua randapperatuur is een externe hardeschijf via firewire en een apple wireless keyboard en de apple wireless mouse.
Met andere woorden, snap de hele hype niet zo.

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Soms heb je er wat aan, soms niet, maar je kunt de Console app starten en kijken wat er in de logs staat vlak voor je computer vastliep. Je vindt deze applicatie onder Hulpprogramma's (of Utilities).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Digistorm schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:42:
Soms heb je er wat aan, soms niet, maar je kunt de Console app starten en kijken wat er in de logs staat vlak voor je computer vastliep. Je vindt deze applicatie onder Hulpprogramma's (of Utilities).
Tnx, het lag blijkbaar aan iTunes, wat er precies mis is gegaan kan ik er helaas niet uithalen.
Maar goed, er is ondertussen ook weer een iTunes update overheen gegaan, dus beetje mazzel komt het niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb al een tijdje een schijnbaar dode (ook in die staat op MP gekocht) Mac Mini G4 1.25Ghz liggen. Nu had ik hem op MP gezet want was er wel klaar mee. Is er iemand zo attent me te wijzen op een fout.

Die van mij heeft een 110W voeding terwijl er kennelijk een 85W bijhoort. Eens kijken of ik die kan lenen om te testen!!!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om optische UITgang van tv aan te sluiten op 3,5mm ingang van de Mac-Mini en dan alles uit te sturen via de uitgang 3,5mm van Mac-Mini.(geluid van tv en muziek itunes na pc boxjes).
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 12:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:21:
Is het mogelijk om optische UITgang van tv aan te sluiten op 3,5mm ingang van de Mac-Mini en dan alles uit te sturen via de uitgang 3,5mm van Mac-Mini.(geluid van tv en muziek itunes na pc boxjes).
Dank.
Volgens mij zit er maar één digitale aansluiting op de Mini.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de aansluiting van de tv optisch kabeltje met ander uiteinde 3,5mm in de Mini druk,maakt het niet uit als het anoloog weer word uitgestuurd.Zijn goedkope boxjes plus subwoofer.Wil dit proberen zodat het als een soort koptelefoon uitgang werkt.

Helaas dit werkt ook niet zeiden ze bij Mac winkel. :-(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:52:
Als ik de aansluiting van de tv optisch kabeltje met ander uiteinde 3,5mm in de Mini druk,maakt het niet uit als het anoloog weer word uitgestuurd.Zijn goedkope boxjes plus subwoofer.Wil dit proberen zodat het als een soort koptelefoon uitgang werkt.

Helaas dit werkt ook niet zeiden ze bij Mac winkel. :-(
Macs sturen de signalen van de line-in niet door naar de line-out. Alleen met software is dat - softwarematig - te doen en dan heb je weer te maken met vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk.Dank.Vertraging heb ik mijn buik al vol van,zie LG PK350\of pk550 forum,misschien heb je hier ook duidelijke antwoorden voor mij?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25:
Duidelijk.Dank.Vertraging heb ik mijn buik al vol van,zie LG PK350\of pk550 forum,misschien heb je hier ook duidelijke antwoorden voor mij?.
Het is in elk geval zo dat je met een alternatieve speler als VLC kan instellen dat de audio zoveel ms (miliseconden) eerder of later moet komen. Als je TV / home theater setup dan een vertraging toevoegt kun je dat compenseren. Maar dat kan vaak ook in AV receivers, als je dat gebruikt. Het heeft alleen geen zin met games, dan wil je geen vertraging. Vaak ligt het ook aan beeldverbeteringen in de TV, die geven vaak extra vertraging. Soms heb je ook een Game stand in de instellingen, dat kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zegt klopt helemaal.VLC instellen was mij niet bekend,maar goeie tip.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee,waarom de supperdrive tijdens afspelen audio cd zo duidelijk hoorbaar is.(hoge toeren).Was met mijn windhoos altijd gewend dat na opstarten de cd in fluister stand verder ging.Dit geld voor mijn Mini en Macbook Pro.Bij de meeste dvd,s is na het opstarten de superdrive na 5 seconden stil, bij afspelen.Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:11:
Ik heb een Mac mini (Late 2009) gekocht, en het viel mij op dat deze een SATA1 (1.5 Gb/s) disk ingebouwd heeft.

Is dit gebruikelijk bij Mac mini's?

In mijn system profiler staat het volgende:

Vendor: NVidia
Product: MCP79 AHCI
Link Speed: 3 Gigabit
Negotiated Link Speed: 1.5 Gigabit
Description: AHCI Version 1.20 Supported
Dat ligt dan aan de disk, ik heb ook een 2009 versie, met een 5400rpm 500GB disk die ik zelf heb ingebouwd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
NVidia MCP79 AHCI:

Fabrikant:    NVidia
  Product:  MCP79 AHCI
  Verbindingssnelheid:  3 gigabit
  Afgesproken verbindingssnelheid:  3 gigabit
  Beschrijving: AHCI Version 1.20 Supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 13-09 08:36
Eergisteren maar eens een nieuwe Mac Mini 2010 besteld @ Apple Store, vandaag status veranderd naar Wordt Verwerkt en kan ongeveer nog 4 dagen duren voor hij wordt geshipped (geschatte ETA tussen 12-11 en 15-11)

Wel raar, heb er alleen maar een remote bij gezet en een keyboard en de remote zorgt er voor dat er een assembly tijd is van 4 dagen :)

Ben wel benieuwd naar het dingetje :) Ga van een late 2007 model met een C2D 1,83Ghz en 4GB en 320GB naar de nieuwe dus. (heb die 2007 leuk kunnen verkopen)

Hij zal voornamelijk weer worden gebruikt voor iTunes + Syncen van 2 iPhones en Plex voor mijn films enzo

Zijn die levertijden van de apple store een beetje accuraat of kan ik hem ergens volgende week al verwachten? Mijn vorige mini is al weg namelijk en het is nu zo stil in huis ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33

*knip*

Het is niet de bedoeling om hier DSDT's uit te gaan wisselen. Voor wat betreft DSDT's geldt hetzelfde als voor aangepaste OSX DVD images tbv Hackintosh systemen: doen we dus niet. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Whieee op 01-11-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Apple Drops Price of Mac Mini Internationally
Apple has quietly dropped the price of the Mac mini in international markets this morning. According to Macerkopf.de, the change is reflected in all markets not priced in U.S. dollars, though Australia seems unaffected.

In the UK, prices of the two Mac mini models dropped from £649 to £599 and £929 to £879, while in other European countries prices dropped from 809 euro to 709 euro and 1149 euro to 999 euro. Prices in the U.S. remain unchanged at $699 and $999 for the two Mac mini models.
In Nederlandse Apple Store nu €699.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Icelus schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:33:
[...]
In Nederlandse Apple Store nu €699.
Jah lekker dan, heb ik snotver vorige week er 1 besteld voor 799,00 :X :'(

Is daar nog iets aan te doen of is het een echt gevalletje jammer? Wet koop op afstand ofzo....en dan gewoon een nieuwe orderen?

[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 02-11-2010 13:35 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even Apple bellen en proberen het te regelen.
En als het 7 dagen geleden (of minder) is kan je volgens mij gewoon van de koop afzien.
En daarna een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:47:
Even Apple bellen en proberen het te regelen.
En als het 7 dagen geleden (of minder) is kan je volgens mij gewoon van de koop afzien.
En daarna een nieuwe bestellen.
Mijn bestelling is nog onderweg dus..... is nog geen week geleden besteld (woensdagavond laat) is wel een beetje naadje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
ongeveer 3 weken de volle mep betaald in een winkel! ik voel me redelijk bekocht... heb ik nog rechten op teruggave van het bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Okaydokay

Heb net contact gehad met Jeffrey van de Apple Store.

Ik moet mijn bestelling afwachten en dan heb ik 3 opties:

Mag retour binnen 14 dagen voor

A: een nieuw exemplaar (order inschieten)
B: Geld gewoon terug
C: Geld qua 100 euro verschil dus gewoon terugkrijgen.

Ik ga voor optie C :)

Gewoon ff bellen met de Apple Store lost het dus op en wordt ook helemaal niet moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gassiepaart schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:08:
ongeveer 3 weken de volle mep betaald in een winkel! ik voel me redelijk bekocht... heb ik nog rechten op teruggave van het bedrag?
Nope. Zou je ook geld toe gaan geven als Apple de prijzen verhoogd had? Is gewoon het risico dat je loopt...

Als de bestelling nog onderweg is, zoals bij je SpoekGTI, kun je nog hopen op coulance, die de Apple store dus blijkbaar toepast, of misgebruik maken van de koop-op-afstand regeling. "Recht" heb je nergens op, hoe jammer ook.

P.S. MyCom is er snel bij en biedt de Mac Minis inmiddels ook voor dezelfde prijs aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-11-2010 15:51 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu bij Wehkamp nog eens 70 euro goedkoper: Link, ivm hun kortingsacties is hij 629 nu (weet niet of er nog verzendkosten bij komen natuurlijk). Maakt hem wel interessant voor mij, bijna even duur als het oude model. Misschien toch maar eens tijd voor een upgrade.

Ik heb overigens geen enkele binding met Wehkamp, was een tipje dat ik zag in het MacBook Air topic en ik zag dat het ook voor de mini geldt.

Edit: Oh het is 10 euro verzendkosten dus het verschil is maar 60 euro, en ze verzenden alleen met DHL :(

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 04-11-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had van Apple niet verwacht dat de prijs een 3 maand later 100e goedkoper zal zijn en al helemaal niet dat Whekamp er nog eens 60e af doet,dit scheelt ... 170e.Ik weet wel dat alles wat je koopt meteen zijn waarde verliest maar dit had ik niet verwacht bij Apple.Dit op geteld bij tv die ik dacht redelijk goedkoop te hebben gekocht en bij de MM ook ineens 170e goedkoper is,word mijn verlies in hooguit 3 maand 340e ... het hoort er bij,maar blijft mmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh, je hebt er al drie maanden langer plezier van, dat is ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:57:
Ik had van Apple niet verwacht dat de prijs een 3 maand later 100e goedkoper zal zijn en al helemaal niet dat Whekamp er nog eens 60e af doet,dit scheelt ... 170e.Ik weet wel dat alles wat je koopt meteen zijn waarde verliest maar dit had ik niet verwacht bij Apple.Dit op geteld bij tv die ik dacht redelijk goedkoop te hebben gekocht en bij de MM ook ineens 170e goedkoper is,word mijn verlies in hooguit 3 maand 340e ... het hoort er bij,maar blijft mmmm.
Tja hoort erbij. Toen ik mijn iBook (eerste Mac ooit) verkocht en eindelijk die rib uit mn lijf (1799 euro) voor een 12" PowerBook neerlegde was ik ook not amused to een week later de prijs met 400 euro omlaag ging :( Shit happens, zullen we maar zeggen :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jullie hebben ook gelijk en vaak ben ik ook blij met een prijsverlaging dus gun het de toekomstige Mini eigenaren ook zeker.De reden van Apple zal ook zeker zijn om dit geweldige apparaat iets makkelijker aan de man te brengen,aangezien veel mensen klagen over de prijs.

Dan voor mij een belangrijke vraag:Is het mogelijk 2 plasma,s aan te sluiten.1via HDMI en 1via mini display naar VGA omdat ik op de tweede plasma anders loop te klooien met resolutie en ik dan geen HDMI switch nodig heb.Het signaal hoeft niet tegelijkertijd worden uitgestuurd!.Of moet ik dan voor na bed gaan instelling wijzigen?Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De prijs van de Mini was in vergelijking met andere apparaten van Apple in Europa ook echt sterk afwijkend van de dollarprijs. Dat is nu gecorrigeerd, de prijzen in de USA zijn niet gewijzigd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

iemand hier met een mac mini eerste type? Of althans een met een 85W adapter ipv de latere 110W?
Ik heb een mac mini ooit 2e hands gekocht als zijnde defect maar kom er net achter dat de bijkomende 110W adapter helemaal niet geschikt is voor deze mac mini. Wellicht vorige eigenaar foutief geruild. Als dat het is heb ik voor cheap een 1.25Ghz G4 mac mini.

Als er iemand een heeft in een straal van zeg 50km rondom zeist dan houd ik me aanbevolen even te buurten en te kijken of hij fatsoenlijk aan gaat.

iCentre hier keek de enige bediende, een jong jochie, me enigszins glazig aan en hij had ze noch op voorraad noch zelf bij hun testruimte als ze die al hadden. Heb bij mac center utrecht betere ervaring in het verleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 06-11-2010 17:55 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Sinds gisteren mijn nieuwe binnen + de bevestiging per mail dat ik mijn 100 euro retour krijg van Apple wegens die prijsverlaging :)

Ik moet zeggen ben er erg content mee, hij is stil en verrekte snel, mijn data had ik met 30 minuten weer terug dankzij TimeMachine het enige wat niet goed werkte is mijn iTunes, die had moeite dat mijn muziek op een share staat op een NAS dus die ben ik even (50K songs) weer aan het toevoegen :)

Tot op heden niets dan lof over het design en de prestatiewinst t.o.v. mijn mid 2007 model. iLife '11 is ook TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Japie.G

Colour Classic

Ik vandaag ook een nieuwe variant!

Fijne machine, die gaat mijn oude hometheater mac mini beestje vervangen. Heerlijk om nu hardware HD ondersteuning te hebben.

[Schaamteloze reclame modus]
Overigens staat de oude nu te koop 8)7 Leuk ter introductie in osx/mac mini voor iemand misschien? :) edit: inmiddels verkocht
[/Schaamteloze reclame modus]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Na zelf even gewerkt te hebben met Mac OS bij een vriend, wil ik nu de overstap nemen. Echter heb ik niet zoveel zin om meteen 700 euro neer te leggen. Daarom zou ik dus graag een wat oudere mini willen kopen, echter wil ik niet terug gaan in specificaties. Ik heb al 5 jaar lang dezelfde pc: amd 3500+ (2.21ghz), 2gb geheugen, en een 6600gt 256mb. Is dit ongeveer vergelijkbaar qua snelheid met een Mac mini 1.66/1.83 Core 2 Duo? Ik gebruik het alleen maar voor internet/muziek en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
MuSeLive schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:32:
Na zelf even gewerkt te hebben met Mac OS bij een vriend, wil ik nu de overstap nemen. Echter heb ik niet zoveel zin om meteen 700 euro neer te leggen. Daarom zou ik dus graag een wat oudere mini willen kopen, echter wil ik niet terug gaan in specificaties. Ik heb al 5 jaar lang dezelfde pc: amd 3500+ (2.21ghz), 2gb geheugen, en een 6600gt 256mb. Is dit ongeveer vergelijkbaar qua snelheid met een Mac mini 1.66/1.83 Core 2 Duo? Ik gebruik het alleen maar voor internet/muziek en downloaden.
Ik denk het wel. Ik heb de afgelopen 3 jaar gedaan met een 1.83Ghz C2D mini voor films/muziek (ook op 720p) als je iets hoger wil gaan zitten zou je kunnen kijken naar een 2.0Ghz Mini met een 9400M dat loopt toch nog wel iets vlotter.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:33
Ik heb maandag mijn Mac Mini binnengekregen vanuit Amerika. Tot nu toe helemaal tevreden over het kleine beestje. Helaas heb ik er wegens tijdsgebrek geen 4gb geheugen in kunnen zetten en nu ben ik op zoek naar een uitbreiding. Zelf heb ik al wat dingen gevonden maar ik ben niet bekend met dit soort geheugen. Ik zie sdram staan en so-dimm. Welke moet ik nu precies hebben? ik zoek een 4gb module!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt voor een nieuwe mac mini So-dimm DDR3 204 Pins PC3-8500 1066 mhz nodig.
NIET gebufferd.

Curcial, Kingston en Corsair goede en betrouwbaare merken voor Apple. Bij Kingston moet je er wel op letten dat je KTA geheugen neemt. Er is ook goedkoper geheugen maar dat doet het niet of slechter in een Mac.
Voor nog geen 120 euro leg je er ook 8 gb in (2 x 4GB).. Dus dat is misschien ook het overwegen waard ;)

2x2GB zal overigens in de meeste gevallen wel voldoen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, voor 120 euro ga ik denk ik dan ook maar even over op 8GB.
Ik zal eens gaan kijken.
Wel raar trouwens dat de Apples zo kritisch kwa geheugen (merken) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Als je het bij mailamac of een dergelijke webshop bestelt komt het altijd wel goed met de compatibiliteit.

Heb er vorige week een 2x2GB kitje voor mn Mini besteld en dat lag de volgende dag hier thuis en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar trouwens dat de Apples zo kritisch kwa geheugen (merken) zijn.
Vroeger toen er nog geen intels in zaten was het nog lastiger.
Voor elke generatie Mac Mini en andere Mac's is het overigens anders wat er voor geheugen in moet.

De specs die ik hier boven noemde zijn voor de nieuwe Mac Mini (mid 2010). Huidige model dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 13:42 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.