Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
Als er een iMac uitkomt met een nieuwe vormgeving dan is het toch tijd om te vervangen?
Wie heeft er nog een witte? of een uit 2007?
Mijn monitor is uit maart 2005 (Dell 2001FP)
En de mensen die vervangen verkopen dan hun oude, die dus toch nog in gebruik is bij iemand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

deBennie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Mwa, de situatie is als volgt, ik heb/had een windows laptop, maar die is bijna kapot (beeld trilt). Ik moet dagelijks 2 a 3 keer een bestand aanpassen en FTP-en en daarbij een ander bestand van een NAS halen en FTP-en. Daar komen naast het FTP-en wat copy-paste en multi-task acties bij kijken. Ik heb het geprobeerd met de iPad, heb daar een aantal programma's voor gekocht maar dat blijkt dus niet fijn te werken. Tot nu toe deed ik dat dus thuis met de laptop.
klinkt als iets wat simpel te scripten en dus te automatiseren is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouwfraude schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

iPhoto dus en het feit dat je faces niet uit kan zetten. traagheid bij Design is bloatware, iets waar Adobe ook last van heeft.

Picasa laat mijn foto's lekkerder zien, het ook een kwestie van wennen, maar ik ga mijn workflow niet aanpassen omdat Steve dat wil.

Ik heb een backup van mijn foto's op een NAS en een externe schijf, die ik met mijn Mac niet beschrijven kan.
LR is snel, iPhoto is snel, picasa ziet er niet uit.
Volgens mij is het voor jou slimmer om met een windows machine te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 34095 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

LR is snel, iPhoto is snel, picasa ziet er niet uit.
Volgens mij is het voor jou slimmer om met een windows machine te werken.
Ik gebruik Linux als main machine.
Als je iPhoto snel vindt heb je de alternatieven niet bekeken of je hebt 10 foto's in je database.

[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 08-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

bouwfraude schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Als je iPhoto snel vindt heb je de alternatieven niet bekeken of je hebt 10 foto's in je database.
3000 foto's hier, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouwfraude schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Gast. Ik werk met Lightroom, 51.000 fotos die op een NAS zitten (ben professioneel fotograaf) en dat loopt zeer rap. iPhoto doet er niet aan onder, gebruik het alleen niet voor mijn workflow.
Picasa is natuurlijk al helemaal geen alternatief (denk aan copyrights).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:59

Fiber

Beaches are for storming.

Picasa is een gratis programma van Google. Best leuk, maar niet te vergelijken natuurlijk. Zullen we het weer over de Mac mini hebben?

Iemand al voor de server versie gekozen? Ben wel benieuwd hoe die quad core i7 zich verhoudt tot de dual core i7.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:52
Geekbench results staan op everymac. Geekbench: 8792/9448* (32/64 bit) Jij hebt de I7 dual core?

[ Voor 26% gewijzigd door lennartb op 08-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

OWC testte even de nieuwe Mac mini met twee ssd's op sata600 in raid0... :w bye bye oude snelheden en single Vertex 3 MIOPS ssd, eat their dust!

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/9996/raid0ssd2011.png
Edit: pic iets kleiner gemaakt om het forum compact te houden. (995MBs/994MB/s)
Bron: http://www.macrumors.com/...c-mini-into-a-powerhouse/

@Fiber hieronder: je raid-controller is deels softwarematig en deels chipset afhankelijk, gezien dat de rest van de mini wel overeenkomt (assumptie, maar waarschijnlijk) met de server, lijkt mij dat dit gewoon kan als twee drives worden herkend- wat met de extra bottom-sata kabel bevestigd is.
Ze geven hier slechts aan dat de server standaard met twee drives geconfigureerd is en daarom geschikt voor hun bench, zonder te hoeven wachten op een 'spare' kabeltje.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 08-08-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is is inderdaad vreselijk snel! _/-\o_ Dus het server model heeft een RAID controller en het gewone model niet?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 34095 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:47:
[...]
Ik werk met Lightroom, 51.000 fotos die op een NAS zitten (ben professioneel fotograaf) en dat loopt zeer rap.
Ik heb ruim 17000 foto's, importeren in iPhoto duurde een eeuwigheid.
Van Lightroom 3 de 30 dagen trial versie geïnstalleerd die gaat inderdaad een stuk vlotter met de database om alleen de interface is wat sloompjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

bouwfraude schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

Ik heb ruim 17000 foto's, importeren in iPhoto duurde een eeuwigheid.
Van Lightroom 3 de 30 dagen trial versie geïnstalleerd die gaat inderdaad een stuk vlotter met de database om alleen de interface is wat sloompjes.
Vind je het gek als je in 1 keer 17.000 foto's er in knalt. Dat duurt effe want iPhoto kopieert alles naar z'n eigen systeem en gaat allerlei dingen uitpluizen. Maar als ze er eenmaal in zitten gaat het wel rap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Fiber schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:47:
Dat is is inderdaad vreselijk snel! _/-\o_ Dus het server model heeft een RAID controller en het gewone model niet?
OSX gebruikt een software matige RAID. Kan me niet voorstellen dat de Mac Mini een hardware RAID heeft voor maar 2 disken. Volgens mij hebben enkel de Xserve en Mac Pro de mogelijkheid tot hardware RAID.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:36
Ik ben heel benieuwd welke SSD jullie adviseren voor de mac mini 2011, met welke haal je de beste snelheden?
Ik heb de Vertex 3 120 GB er in gestopt. Voornamelijk omdat die om de hoek te verkrijgen was en ik goede ervaring heb met de Vertex 2 60 GB.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

welke installatie handleiding heb je gebruikt voor die ssd installatie in de mini, het lijkt me nogal een hele toer namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ermo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:52:
welke installatie handleiding heb je gebruikt voor die ssd installatie in de mini, het lijkt me nogal een hele toer namelijk....
Deze:

http://www.ifixit.com/Gui...-Drive-Replacement/3113/1

Er zijn kleine verschillen. Ik kreeg de HDD er uit zonder het logicboard te verschuiven bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:09
kdeboois schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Deze:

Er zijn kleine verschillen. Ik kreeg de HDD er uit zonder het logicboard te verschuiven bv
Heb jij via Apple een extra Sata kabel gekocht, of heb je nu alleen de SSD er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
SirMemeAlot schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 02:04:
Heb jij via Apple een extra Sata kabel gekocht, of heb je nu alleen de SSD er in zitten?
HDD heb ik er uit gehaald. Maakt te veel herrie. Ik wil de opslag voor foto's, muziek & video toch in het netwerk doen. Er staat nu een LaCie NAS maar die mist toch wat features voor Mac. Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
kdeboois schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Deze:

Ik heb het logic bord een heel klein stukje naar voren moeten schuiven. Kreeg het niet voor elkaar.

Die guide is trouwens wel super. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Hoe doe je dat met de thermal sensor die op de harddisk geplakt zit. Kan je die weer op de nieuwe harddisk plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
Er zit geen sensor op het 2011 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 256899 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:29:
Hoe doe je dat met de thermal sensor die op de harddisk geplakt zit. Kan je die weer op de nieuwe harddisk plakken?
Jup, gewoon op dezelfde manier er op plakken. :)

edit; als je het inderdaad over het 2010 model hebt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SirMemeAlot op 10-08-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

kdeboois schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:01:
[...]
Er staat nu een LaCie NAS maar die mist toch wat features voor Mac. Iemand tips ?
http://www.promise.com/st...en-global&rsn1=40&rsn3=47

;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Lekker ding, alleen werkt mijn set-up dan niet zo goed (neem ik aan, dus correct me if I am wrong)

Ik wil graag een TV op de Thunderbolt poort via een MiniDisplayPort -> HDMI adapter aansluiten en volgens mij kan dit niet op de Thunderbolt daisychain...

Dus: Mac Mini -> TB kabel -> Promise Monster -> Converter -> TV

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:08
Even over het geluid wat de Mac Mini 2011 versie produceert.... over het algemeen is hij rete stil. Als ik mijn oor op 10 centimeter er vandaan hou dan hoor ik de fan wel zachtjes blazen.

Echter, als ik (in mijn geval middels Air Video Server) video files aan het recoden ben dan hoor ik op een paar meter afstand de fan eigenlijk best hard blazen! Klinkt als een kleine kruimeldief.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Bij processor intensieve processen gaat de fan blijkbaar op maximaal om de mini gekoeld te houden.

Overigens, als ik de Mac mini uit zet dan hoor je de HDD stil vallen maar dan draait de fan ook nog even zijn laatste rondjes en die zijn ook duidelijk te horen.

• SirMemeAlot
Dat is vrij normaal inderdaad, er zit natuurlijk maar een kleine fan in, deze moet veel rpm maken als de mac mini onder zware load staat.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
By The Numbers: What Can An OWC 6G SSD Do For Your 2011 Mac mini?

Our benchmarking has been completed on the latest round of Mac mini machines from Apple. We teased a bit with our post from last Friday exclaiming that the OWC 6G SSDs work with the new 2011 Mac mini.

In our excitement on discovering the functionality of the drives, we posted screenshots of a few of our test results, but we wanted to put what that means for you into perspective.

Afbeeldingslocatie: http://blog.macsales.com/wp-content/uploads/2011/07/MacminiSSDtests6G.jpg
The chart above shows the average read/write speeds as reported by QuickBench in four increasingly beneficial drive configurations in our 2.5GHz Intel Core i5 Mac mini (RAID 0 configuration results obtained from a 2.0GHz Intel Core i7 Mac mini Server as that is the only machine that comes factory stock with two available drive ports.)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 12:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Icelus schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:16:
By The Numbers: What Can An OWC 6G SSD Do For Your 2011 Mac mini?

Our benchmarking has been completed on the latest round of Mac mini machines from Apple. We teased a bit with our post from last Friday exclaiming that the OWC 6G SSDs work with the new 2011 Mac mini.

In our excitement on discovering the functionality of the drives, we posted screenshots of a few of our test results, but we wanted to put what that means for you into perspective.

[afbeelding]
The chart above shows the average read/write speeds as reported by QuickBench in four increasingly beneficial drive configurations in our 2.5GHz Intel Core i5 Mac mini (RAID 0 configuration results obtained from a 2.0GHz Intel Core i7 Mac mini Server as that is the only machine that comes factory stock with two available drive ports.)
Anoniem: 132566 in "[Mac mini] Ervaringen & Discussie - deel 4"

Discogs

• SirMemeAlot
Anoniem: 256899 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:29:
Foutje, zat op de verkeerde pagina :-)

[ Voor 16% gewijzigd door SirMemeAlot op 11-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Handig setje voor de installatie van een 2e HDD/SSD: http://www.ifixit.com/App...-Hard-Drive-Kit/IF171-005 Kost wat, maar dan heb je ook wat... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 13-08-2011 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:26:
Kost wat, maar dan heb je ook wat... :)
De losse prijs voor de logic board removal tool is hilarisch $20/$40 voor een stukje lasdraad of paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mensen ik heb al een tijd een raar probleem met me mini uit najaar 2010.

deze boot vaak naar safemode spontaan. ik heb de hdd vervangen voor een ssd (kingston v100+) maar ook hiervoor met de standaard hdd gebeurde dit al. OSX is ook al een keer opnieuw geinstalleerd geweest en start verder voor zover ik kan zien geen rare dingen op.

Heeft iemand dit meer mee gemaakt en kan mij in de juiste richting schoppen?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:26:
Handig setje voor de installatie van een 2e HDD/SSD: http://www.ifixit.com/App...-Hard-Drive-Kit/IF171-005 Kost wat, maar dan heb je ook wat... :)
Wil deze zeker gaan bestellen zodra ik m'n Mac mini heb besteld.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
bouwfraude schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 04:40:
[...]

De losse prijs voor de logic board removal tool is hilarisch $20/$40 voor een stukje lasdraad of paperclip.
Jij hebt het logic board er vast nog niet eerder uitgehaald :) met een paperclip ga je het niet redden.

2 schroevendraaiers er recht inzetten werkt okok prima. En idd, 20$ is wat fors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:13
Ik heb nu een Mac Mini met 10.5.8 erop en kan volgens een brief die bij de Mac Mini zat snow leopard graties downloaden. De URL in die brief leid me naar Lion.
Hoe kan ik snow leopard nu downloaden? 10.6.1 kan ik wel vinden bij apple, maar die vereist 10.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:05:
Ik heb nu een Mac Mini met 10.5.8 erop en kan volgens een brief die bij de Mac Mini zat snow leopard graties downloaden. De URL in die brief leid me naar Lion.
Hoe kan ik snow leopard nu downloaden? 10.6.1 kan ik wel vinden bij apple, maar die vereist 10.6
Ik neem aan dat je die Mac Mini tweedehands hebt gekocht? Want nieuwe zijn al heel lang niet meer verkocht met 10.5.8 er op.

Snow Leopard is door Apple nooit ter download aangeboden. Als er oudere Macs waren die nog met Leopard verkocht werden, dan kon je wel Snow Leopard krijgen in een bepaalde periode, dat heette (zoals met elke OS X release) het up-to-date programma. Maar die kon je dan niet downloaden, dan kreeg je gewoon een DVDtje opgestuurd na betaling van 9 euro verzendkosten. Bij Lion kan je hem tegenwoordig natuurlijk wel downloaden omdat dat bij Lion gewoon zo werkt.

Waarschijnlijk is die URL gewoon die van het up-to-date programma (http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/). Maar het up-to-date programma van Snow Leopard is allang afgelopen (sinds December 2009) dus die DVD kan je niet meer bestellen. Voor bron zie hier (Internet Archive)

Je zou even Apple kunnen bellen of ze je willen helpen, misschien sturen ze je er dan wel eentje in coulance. Anders heb je denk ik alleen de mogelijkheid om de volledige versie te kopen, die is ook maar 29 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 17-08-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Gister de nieuwe MacMini aangeschaft als thuisserver (basismodel) en natuurlijk meteen 8GB erin geklikt.
Ging zeer soepeltjes, onderkant losdraaien en de geheugenreepjes losklikken!

Hij is (nog) zeer stil en ziet er natuurlijk mooi strak uit.
Wat me wel opviel was dat het Apple-logo zwart is en niet wit zoals op de MacBooks....een verlicht logotje was leuk geweest 8)

Er zit zelfs een speaker ingebouwd :*)

VMFusion staat erop, de komende dagen Windows Server 2008R2 en SQL Server 'Denali' CTP3 erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 17-08-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:13
GekkePrutser schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:57:
[...]

Ik neem aan dat je die Mac Mini tweedehands hebt gekocht? Want nieuwe zijn al heel lang niet meer verkocht met 10.5.8 er op.

Snow Leopard is door Apple nooit ter download aangeboden. Als er oudere Macs waren die nog met Leopard verkocht werden, dan kon je wel Snow Leopard krijgen in een bepaalde periode, dat heette (zoals met elke OS X release) het up-to-date programma. Maar die kon je dan niet downloaden, dan kreeg je gewoon een DVDtje opgestuurd na betaling van 9 euro verzendkosten. Bij Lion kan je hem tegenwoordig natuurlijk wel downloaden omdat dat bij Lion gewoon zo werkt.

Waarschijnlijk is die URL gewoon die van het up-to-date programma (http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/). Maar het up-to-date programma van Snow Leopard is allang afgelopen (sinds December 2009) dus die DVD kan je niet meer bestellen. Voor bron zie hier (Internet Archive)

Je zou even Apple kunnen bellen of ze je willen helpen, misschien sturen ze je er dan wel eentje in coulance. Anders heb je denk ik alleen de mogelijkheid om de volledige versie te kopen, die is ook maar 29 euro.
Ah thx, dat verklaard inderdaad waarom die uptodate URL naar lion verwijst. Thx weer voor je uitvoerig uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

twijfel, twijfel.

Ik kan nieuw, in de winkel een 2010 versie (2.3ghz core 2duo, 320gb hd) voor 450 euro kopen, of via de apple store met studentenkorting de 2011 versie voor 550. Het grote nadeel vind ik dat er geen dvd speler/brander bij de nieuwste zit die ik dan later (mocht ik het vaker gebruiken) los moet bijkopen, anders had ik gelijk de nieuwste gekocht. Voor wat ik nu doe moet de oude ook snel genoeg zijn, want ik internet een beetje en werk in office, af en toe een filmpje en dat is het wel. Maar ik wil wel op de toekomst voorbereid zijn en dan denk ik dat de nieuwste qua performance wel een stuk beter uitgerust is. Maarja geen dvd speler hè, echt irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Waypoint schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:27:
twijfel, twijfel.

Ik kan nieuw, in de winkel een 2010 versie (2.3ghz core 2duo, 320gb hd) voor 450 euro kopen, of via de apple store met studentenkorting de 2011 versie voor 550. Het grote nadeel vind ik dat er geen dvd speler/brander bij de nieuwste zit die ik dan later (mocht ik het vaker gebruiken) los moet bijkopen, anders had ik gelijk de nieuwste gekocht. Voor wat ik nu doe moet de oude ook snel genoeg zijn, want ik internet een beetje en werk in office, af en toe een filmpje en dat is het wel. Maar ik wil wel op de toekomst voorbereid zijn en dan denk ik dat de nieuwste qua performance wel een stuk beter uitgerust is. Maarja geen dvd speler hè, echt irritant!!
Ik zou gewoon voor de nieuwste gaan, als het maar 100 euro meer is. (De dure versie heeft trouwens een veel betere GPU, is misschien ook nog iets om te overwegen).

En in plaats van Apple's dure brander, kan je ook gewoon een ander merk kopen Volgens de pricewatch vanaf ongeveer 21 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

GekkePrutser schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Ik zou gewoon voor de nieuwste gaan, als het maar 100 euro meer is. (De dure versie heeft trouwens een veel betere GPU, is misschien ook nog iets om te overwegen).

En in plaats van Apple's dure brander, kan je ook gewoon een ander merk kopen Volgens de pricewatch vanaf ongeveer 21 euro.
Kijk interessante info, dat wist ik niet dat iedere externe brander gewoon op Lion werk! Dan ga ik denk ik voor een nieuwe versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Waypoint schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:27:
twijfel, twijfel.

Ik heb mijn dvdspeler in m'n iMac eigenlijk nooit gebruikt. Ja om de dvd voor m'n scriptie te branden. Verder niet. Alles gaat via dropbox, USB stick of USB HDD. Veel betrouwbaarder en sneller.

De nieuwe mini met i5 is echt veel sneller dan de oude c2duo, zelfs al gebruik je hem alleen maar voor officewerk, ik zou de investering maken. En de 2011 versie kan nog goedkoper/minder duur met studentenkorting meen ik, ik heb zelf 527 betaald. En dan is het verschil ineens bijna minimaal voor een machine die 1.5 tot 2 keer zo snel is.

Of je wel of geen DVD speler gebruikt kan ik niet voor je bepalen. Ik gebruik de mijne niet maar misschien krijg jij regelmatig nog discs. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

sebastius schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb mijn dvdspeler in m'n iMac eigenlijk nooit gebruikt. Ja om de dvd voor m'n scriptie te branden. Verder niet. Alles gaat via dropbox, USB stick of USB HDD. Veel betrouwbaarder en sneller.

De nieuwe mini met i5 is echt veel sneller dan de oude c2duo, zelfs al gebruik je hem alleen maar voor officewerk, ik zou de investering maken. En de 2011 versie kan nog goedkoper/minder duur met studentenkorting meen ik, ik heb zelf 527 betaald. En dan is het verschil ineens bijna minimaal voor een machine die 1.5 tot 2 keer zo snel is.

Of je wel of geen DVD speler gebruikt kan ik niet voor je bepalen. Ik gebruik de mijne niet maar misschien krijg jij regelmatig nog discs. Geen idee.
Okee top, thnx voor de input! Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht voor 527?! Ik heb na lang zoeken gevonden dat studenten.net de grootste korting geeft, maar dan nog blijft het 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Waypoint,

Ik weet wel dat Maxme 6% studentenkorting geeft, dat scheelt toch weer 10 euro met jou winkel ;)

Ik ben nog steeds opzoek naar een goedkopere tweede sata connector om mijn Mac mini een SSD upgrade te geven, maar ben toch bang dat ik de volle mep er voor zal betalen tenzij ik nog een lange tijd wil wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

SirMemeAlot schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:21:
@Waypoint,

Ik weet wel dat Maxme 6% studentenkorting geeft, dat scheelt toch weer 10 euro met jou winkel ;)

Ik ben nog steeds opzoek naar een goedkopere tweede sata connector om mijn Mac mini een SSD upgrade te geven, maar ben toch bang dat ik de volle mep er voor zal betalen tenzij ik nog een lange tijd wil wachten :-(
Ik heb inmiddels een goede deal gevonden met wat hulp ;) . Net besteld, mijn eerste mac ooit! Van het weekend nog even een beeldscherm uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik raad aan dat als je een externe brander voor je Mac Mini gaat aanschaffen dat je toch de MacBook Air Drive aanschaft. Er zijn al mensen die hebben vermeld dat andere merken branders niet 100 procent goed werken met de Mac Mini. Het lukt dan bijvoorbeeld niet om Windows 7 op de Mac Mini te installeren vanaf die drive. Switched men over naar de MacBook Air Drive, dan werkt het ineens wel. Het blijft toch Apple he, aleen hun eigen hardware werkt voor de volle honderd procent goed.
Ik heb het hier ook met de thunderbolt aansluiting. Die werkt ook niet honderd procent goed met de displayport aansluiting van mijn Eizo beeldscherm. Als hij uit de sleep komt, dan krijg ik een knetterend geluid te horen en moet ik de monitor uit/aan zetten om het op te lossen. Het komt denk ik omdat er op een thunderbolt aansluiting een ander voltage wordt gezet. Het is voor mij weer reden om over te gaan naar de HDMI aansluiting van mijn Mac Mini. Volgens de specs zou het allemaal moeten werken, maar de praktijk wijst anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:00:
Ik raad aan dat als je een externe brander voor je Mac Mini gaat aanschaffen dat je toch de MacBook Air Drive aanschaft.
De HP drive die bij de dm3 zat doet het op de Mac mini. (13" laptop + externe drive voor minder geld dan een mac mini) De Windows 7 DVD start gewoon op.
Bootcamp geeft de voorkeur aan een USB stick en een .ISO van de Windows DVD.
Het verschil tussen 30 en 80 euro lijkt me wat groot voor die enkele keer dat je ze gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 20-08-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 16-06 16:39
Mijn vader krijgt een mac mini kado :P Hij gaat hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, mailen en internetten. Waar vast ook wel iets als een youtube filmpje voorbij komt. Dan is het goedkoopste model meer dan genoeg om een aantal jaar vooruit te kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, hoor. Het goedkoopste model is prima hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:20:
Mijn vader krijgt een mac mini kado :P Hij gaat hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, mailen en internetten. Waar vast ook wel iets als een youtube filmpje voorbij komt. Dan is het goedkoopste model meer dan genoeg om een aantal jaar vooruit te kunnen toch?
Snel zat, alleen het standaard werkgeheugen van 2GB is wel erg karig. Maar dat kan je desgewenst zelf vervangen voor weinig naar 4 of 8GB maar dat zou ik pas doen bij klachten over traagheid.

Ik heb de 80 euro van de printeractie terug, netjes binnen 30 dagen. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 24-08-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 16-06 16:39
Geheugen is geen probleem inderdaad. Dat heb ik bij mijn iMac ook zelf uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Aangezien het onderwerp al weer een beetje ondergesneeuwd is, en ik nog steeds heel graag mijn mac mini wil upgraden met een SSD.

Bij deze mijn vraag, hebben mensen al alternatieve kabels gevonden om een tweede hdd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 14:32
heb recentelijk een mac mini aangeschaft (uiteraard het nieuwe instapmodel) maar ik heb het ram nog niet uitgebreid om te kijken of ik er echt last van zou gaan hebben. De enige applicaties waar ik er op het moment last van heb is de app store en imovie verder loopt alles prima met 2 gig, ga er wel binnenkort 8 gig in stoppen om het toch net iets soepeler te laten verlopen met meerdere applicaties open.

kortom goede aankoop, zeker als eerste mac :)

• bouwfraude
  • Niet online
De Appstore loopt ook niet soepel met 8GB daar hoef je het niet voor te doen :)
Ik merkte het verschil vooral met compileren van Macports dingen de mini loopt dan net wat soepeler.
iMovie nog niet getest.

[ Voor 44% gewijzigd door bouwfraude op 25-08-2011 12:32 ]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:37
Kan de mini van €599 nu op 24hz en 23,9..hz draaien ofniet? Lees hier veel verschillende reacties over. :)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 12:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

blubbers schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:31:
Kan de mini van €599 nu op 24hz en 23,9..hz draaien ofniet? Lees hier veel verschillende reacties over. :)
volgens mij ligt dat alleen aan het feit of de TV die verversingssnelheid aankan. de mini maakt het niet zo veel uit.

Discogs

Ik heb Windows 7 ook geinstalleerd op mijn Mac Mini Model 2011. Als ik naar de Windows Performance
Index kijk, dan zie ik dat de laagste score voor het geheugen is: 5,5 score voor Memory operations per second.
Dat valt mij dan toch weer ietsje tegen van deze splinternieuwe Mac Mini met DDR3 geheugen.

• diotav
  • Laatst online: 18-06 23:31
How to speed up the Mac App Store:
- Quit the Mac App Store with Command + Option + Q
- Open Keychain Access from Applications > Utilities
- Go to Keychain Access > Preferences > Certificates
- Set “Certificate Revocation List (CRL)” to “Off”
- Quit Keychain Access
- Relaunch the Mac App Store

[ Voor 6% gewijzigd door diotav op 25-08-2011 21:40 ]

dion.dev

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Die stond bij mij al op Off. Nooit iets aan veranderd overigens.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Heeft iemand ervaring met Duke Nukem: Forever op zn mac mini? Ben benieuwd of je dit een beetje normaal kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
diotav schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:35:
How to speed up the Mac App Store:

[...]
dank u zeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:32:
Ik heb Windows 7 ook geinstalleerd op mijn Mac Mini Model 2011. Als ik naar de Windows Performance
Index kijk, dan zie ik dat de laagste score voor het geheugen is: 5,5 score voor Memory operations per second.
Dat valt mij dan toch weer ietsje tegen van deze splinternieuwe Mac Mini met DDR3 geheugen.
Windows op een Mac :F wacht even...waarom doe je dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 10:27
Anoniem: 132566 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:29:
[...]

Windows op een Mac :F wacht even...waarom doe je dat :?
Omdat je een Windows-only programma nodig kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
bouwfraude schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:50:
De scores van de Windows prestatie index op de Mac mini van juli 2011 (2,3GHz i5 8GB)
Windows 7, 64 bit op een partitie van de originele disk, Cijfers van 1 tot 7.9.

Processor: 6.9
Geheugen: 7.4
Grafisch: 6.3
Grafisch 3D: 6.3
Primaire HD: 5.8
Anoniem: 256899 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:32:
Apart dat jij maar 5.5 op het geheugen haalt... bovenstaande is een post van onlangs..

[ Voor 31% gewijzigd door lennartb op 29-08-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een verschil zeg. Ik heb het instap model met origineel 2 GB geheugen. Ik zie dat bouwfraude er 8 GB geheugen in heeft. Ik ben erg benieuwd wat voor geheugen dit precies is.
Ik heb twee Mac Minis 2011. Ik zal vanavond even op de tweede Mac Mini kijken of de waarde van het geheugen hier ook 5,5 is. In dat geval zou het dus zeker lonen om te upgraden naar meer cq sneller geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zou graag willen weten of de huidige Mac Mini's goed genoeg zijn om gewoon als desktop computer te gebruiken; of ze daar dus wel krachtig genoeg voor zijn. Of zijn het eerder veredelde mediaspelers? Als ik bijvoorbeeld naar het model van €799,- kijk, dan heeft deze maar 256MB DDR5 geheugen. Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar dat is niet zo heel veel toch? Nou zegt DDR5 t.o.v. DDR3 mij niet zoveel...

Als ik naar de specificaties van het instapmodel van de iMac kijk is deze toch een stuk krachtiger? Of zit daar niet zo heel veel verschil in? 3MB of 6MB gedeelde L3-cache op de chip zegt mij bijvoorbeeld ook niet zoveel. Misschien iemand die het een en ander zou kunnen toelichten?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dvd-linden schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:32:
Ik zou graag willen weten of de huidige Mac Mini's goed genoeg zijn om gewoon als desktop computer te gebruiken; of ze daar dus wel krachtig genoeg voor zijn. Of zijn het eerder veredelde mediaspelers? Als ik bijvoorbeeld naar het model van €799,- kijk, dan heeft deze maar 256MB DDR5 geheugen. Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar dat is niet zo heel veel toch? Nou zegt DDR5 t.o.v. DDR3 mij niet zoveel...

Als ik naar de specificaties van het instapmodel van de iMac kijk is deze toch een stuk krachtiger? Of zit daar niet zo heel veel verschil in? 3MB of 6MB gedeelde L3-cache op de chip zegt mij bijvoorbeeld ook niet zoveel. Misschien iemand die het een en ander zou kunnen toelichten?
Ik gebruik al jaren mini's als belangrijkste desktop, mijn laptop is maar een beetje voor er bij. De mini gebruik ik veruit het meest.

Ik heb nu nog steeds een 2.0 Ghz Core 2 Duo versie met 9400m GPU en zelfs dat gaat nog prima. Al wordt het wel wat trager nu met Lion, ik zal wel een keer voor een nieuwere gaan.

Het hangt er natuurlijk af wat je er mee wil gaan doen. Als je een beetje wil surfen, documentjes bewerken, af en toe een spelletje wil spelen (high-end model met GPU) zit je prima. Zelfs filmpjes bewerken lukt wel, al weet ik niet of AVCHD materiaal ook goed draait in HD (mpeg2 spul uit mijn HDV cam lukt mij prima, ook 1080p maar AVCHD schijnt zwaarder te zijn).

Wil je serieus gamen of echt zwaar video editten ofzo dan zal je wel wat zwaarders nodig hebben. Een iMac is ook wel wat meer waar voor je geld, maar ik heb zelf een enorme hekel aan die glimmende schermen met die glasplaat er voor.

Bovendien gebruik ik mijn (matte :D) 23" scherm ook voor de Xbox en dan is een mini juist super omdat je het scherm kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Ik heb sinds een week de mac mini als desktopvervanger. Ik had een 3 jaar oude windows bak die ik gebruikte om af en toe een potje CoD 4 te spelen met wat maten van me, verder gebruikte ik hem om mn films/foto's op te bewaren en verder eigelijk niks.

De mac mini is een stuk makkelijker in het gebruik en ik heb nog nergens wat op aan te merken. Het is mijn eerste mac en erg veel ervaring met os x had ik ook niet afgezien van een beetje muizen op stage maar daar houdt het dan ook wel bij op. Wil je inderdaad serieus gaan gamen dan raad ik hem af (al zou ik niet snappen waarom je dan een mac koopt maar oké) voor dagelijks gebruik: mailen, surfen, films kijken en foto's bewerken zijn ze meer dan voldoende voor de doorsnee gebruiker.

En mocht je in de toekomst een nieuwe mini kopen dan ben je goedkoper uit dan een nieuwe imac aangezien je dan niet je scherm, toetsenbord en muis nieuw hoeft te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik al enkele jaren een Mac Mini als desktop. Het ding is klein en zo ongeveer geluidloos. Erg fijn. Qua performance liep ik er tegenaan dat mijn vorige Mac Mini uit begin 2008 wat traag werd: het bewerken van fotoalbums in iPhoto was enorm traag, wat kwam door het ontbreken van een degelijke GPU. Sinds enkele weken heb ik de nieuwste Mac Mini (eenvoudigste variant) met 4GB aan intern geheugen. Dat werkt ook in iPhoto prima. Voor internetten, muziek luisteren, wat documenten typen, etc is zo'n Mac Mini prima. Over gamen kan ik weinig zeggen, dat doe ik niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

goh ik had verwacht toch wel binnen 1 of 2 werkdagen mn mini binnen te hebben. mijn later bestelde scherm is binnen (niet van apple) maar ik wacht nog vol spanning op mn mini. 19augustus besteld. ga iig nog even geen externe speler kopen, maar bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Waypoint schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:39:
goh ik had verwacht toch wel binnen 1 of 2 werkdagen mn mini binnen te hebben. mijn later bestelde scherm is binnen (niet van apple) maar ik wacht nog vol spanning op mn mini. 19augustus besteld. ga iig nog even geen externe speler kopen, maar bedankt voor de input!
Dit is denk ik een betere plek: [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Maar Apple is inderdaad niet echt snel nee, heb ook mindere ervaringen daarmee (besproken in eerder deel van bovengenoemd topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
lennartb schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:21:
Apart dat jij maar 5.5 op het geheugen haalt... bovenstaande is een post van onlangs..
Als er meer geheugen inzit is de windows score voor geheugen hoger.
Een oudere laptop ging van 2.9 naar 4.7 (2x256MB PC2-4200 naar 2x2GB PC2-5300)

In mijn Mac mini zit Corsair SO-Dimm 8GB(2x4GB) DDR3 PC3-10600, 1333MHz
(45 euro+2.5 verzenden en de volgende dag in huis, niet zoals bij Apple binnen 24uur verzonden wat gewoon betekend: we doen hem morgen op de post, dus dan heb je hem pas na het weekeinde.)

[ Voor 29% gewijzigd door bouwfraude op 30-08-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit kabeltje voor de second hdd al "mass market" available eigenlijk? :/
Fix-centers rekenen bizarre prijzen voor het plaatsen vd tweede hdd, zonder schijf zit zo op ca. 100 euro extra... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
@GekkePrutser, crankyhenk en Harm:

Thnx voor de reacties. Ik denk dat ik dan toch een mini ga halen. Als ik jullie reacties lees krijg ik het idee dat het prima werkt als desktop computer en ik ben toch niet van plan om er spectaculaire dingen zoals video-editing mee te gaan doen.
Ben nog wel benieuwd of er hier mensen zijn die de remote er ook bij besteld hebben en of dat een goed werkend apparaatje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dvd-linden schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:52:
Ben nog wel benieuwd of er hier mensen zijn die de remote er ook bij besteld hebben en of dat een goed werkend apparaatje is.
Succes met de aanschaf! Voor mij is de mini al jaren een fijn werkpaard zoals ik al zei (en superstil ook! Niet te vergelijken met zo'n lawaaiige PC minitower)

Remote heb ik ook, zowel de plastic als de nieuwe metalen versie. 't is wel grappig maar nu Front Row terziele is, heb je er eigenlijk niets meer aan. Je kan nog op afstand het volume regelen, iTunes besturen (next, previous, play/pause) en de mini in slaap zetten door de menu-knop ingedrukt te houden.

In de praktijk gebruik ik hem alleen nog om hem 's nachts weer in slaap te zetten als hij wakker wordt doordat mijn bluetooth raar doet. Heb de remote voor dat doel naast het bed liggen :)

Tenzij je hem echt als media center gaat gebruiken heb je er denk ik niet zoveel meer aan. Front Row is dus terziele sinds Lion maar volgens mij werkt de remote ook wel met plex e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
GekkePrutser schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:15:
[...]

Succes met de aanschaf! Voor mij is de mini al jaren een fijn werkpaard zoals ik al zei (en superstil ook! Niet te vergelijken met zo'n lawaaiige PC minitower)

Remote heb ik ook, zowel de plastic als de nieuwe metalen versie. 't is wel grappig maar nu Front Row terziele is, heb je er eigenlijk niets meer aan. Je kan nog op afstand het volume regelen, iTunes besturen (next, previous, play/pause) en de mini in slaap zetten door de menu-knop ingedrukt te houden.

In de praktijk gebruik ik hem alleen nog om hem 's nachts weer in slaap te zetten als hij wakker wordt doordat mijn bluetooth raar doet. Heb de remote voor dat doel naast het bed liggen :)

Tenzij je hem echt als media center gaat gebruiken heb je er denk ik niet zoveel meer aan. Front Row is dus terziele sinds Lion maar volgens mij werkt de remote ook wel met plex e.d.
Als je XBMC installeert is de Remote daar prima voor te gebruiken! D'r is in XBMC zelfs een optie om de Menu knop van je Remote XBMC te laten starten zonder gedoe met Applescripts oid.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj

nope die remote heb ik er niet bij gekocht wel een magic trackpad, als ik dan een film wil kijken dan leg ik die naast mn bed werkt prima voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 11:18
Ben nieuwsgierig of het zin heeft om voor die dure processorupgrade te kiezen.

Ik ben voornemens om een Mac Mini te gaan aanschaffen maar twijfel tussen de instapper @2,3GHz of de stap hoger met standaard meer geheugen, ATI videokaart en snellere processor.

Voormaaste doel van het PCtje is internetten, mailen en Word en Excel'en

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bij mijn vorige Mac Mini zat die er gratis bij. Het aantal keren dat ik hem gebruikt heb was in drie jaar op twee handen te tellen. Die remote heb ik dus laten liggen.

[edit]
Na het op 'Verstuur bericht' klikken, ontdek ik dat mijn oude witte remote ook werkt met de nieuwe Mac. Well, dan heb ik er helemaal goed aan gedaan om geen nieuwe te bestellen!

[ Voor 17% gewijzigd door Harm op 31-08-2011 19:47 ]

• dvd-linden
Ik heb nog een vraagje. Ik wil de 2,5Ghz i-5 Mac Mini aan gaan schaffen, maar vroeg me af of het nog verschil zou maken als je in plaats van die i-5 de 2,7 Ghz i-7 zou nemen. En dan eventueel 6 of 8gb intern geheugen erin zou zetten.
Of weet iemand misschien een site waar duidelijke informatie over dit onderwerp te vinden is?

• GekkePrutser
  • Niet online
dvd-linden schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:12:
Ik heb nog een vraagje. Ik wil de 2,5Ghz i-5 Mac Mini aan gaan schaffen, maar vroeg me af of het nog verschil zou maken als je in plaats van die i-5 de 2,7 Ghz i-7 zou nemen. En dan eventueel 6 of 8gb intern geheugen erin zou zetten.
Of weet iemand misschien een site waar duidelijke informatie over dit onderwerp te vinden is?
Hier wat benchmarks van de verschillende modellen. Let wel dat ze daar niet de echte mini getest hebben maar de MacBook Pro met dezelfde CPU. Scheelt niet zo veel dus, nog geen 10%. Lijkt mij het prijsverschil niet waard.

Als het je puur om CPU kracht gaat dan ben je met het quadcore server model veel beter uit, maar dan moet je het weer zonder de discrete GPU doen van het gewone (highend) model. Dus dat is dan voor thuisgebruik weer nogal jammer. Als je af en toe een spelletje speelt, gaat die GPU echt veel uitmaken.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 01-09-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

renelis schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:42:
Ben nieuwsgierig of het zin heeft om voor die dure processorupgrade te kiezen.

Ik ben voornemens om een Mac Mini te gaan aanschaffen maar twijfel tussen de instapper @2,3GHz of de stap hoger met standaard meer geheugen, ATI videokaart en snellere processor.

Voormaaste doel van het PCtje is internetten, mailen en Word en Excel'en
PC-tje, Word, Excel? Weet je zeker dat je een Mac wilt? :z

De basis Mac Mini is ruimschoots snel genoeg voor dit soort taken. Alleen voor gaming is de instappert niet geschikt.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Heb net een 2011 MacMini i7 2.7 besteld als vervanger voor mijn 2008 MacbookPro 2.5. Merk dat ik hem het afgelopen jaar eigenlijk niet meer mobiel gebruik, helemaal sinds ik mijn iPad heb. Gebruik hem vooral voor fotobewerking, muziek luisteren via airplay en surfen. Ga hem zelf upgraden met een ssd (ik denk 256, heb nu in de mbp 96 en dat is wel voldoende, maar wel krapjes.) en 8 gb er in.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421259

@bouwfraude, of iemand anders die het ook weet, maar waar heb jij je geheugen gekocht?. Zoek het zelf ook voor mijn MacMini 2011. Is corsair het beste wat je kunt nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Google op de volgende zoekterm:

Corsair SO-Dimm DDR3 1333

Ik heb Corsair 8 GB ook via een online shop besteld (45 euro incl. verzendkosten). Moet het alleen nog even
plaatsen. 8 GB voor 45 euro terwijl je in de Apple store 300 euro ervoor betaald. Hoe is het mogelijk dat er zo'n groot prijsverschil is. Wat is er zo speciaal aan dat Apple geheugen?

Of Corsair het beste is weet ik niet. Wel weet ik dat Kingston en Crucial geheugen hebben dat specifiek als Apple geheugen is gebrandmerkt. Kijk maar eens op de site van Kingston en Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik merkte net op dat, als ik mijn TV instel op 24hz dat er rond de tekst in osx lion heel kleine witte gloeden rond komen.
Ik merkt dit telkens als ik van 60hz naar 24hz over ga. Het lijkt wel of het niet meer zo scherp is dan.

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
blubbers schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:27:
Ik merkte net op dat, als ik mijn TV instel op 24hz dat er rond de tekst in osx lion heel kleine witte gloeden rond komen.
Ik merkt dit telkens als ik van 60hz naar 24hz over ga. Het lijkt wel of het niet meer zo scherp is dan.
Is hier iets aan te doen?
"Beeldverbeteraar", "verscherping" en dergelijke effecten uitzetten op je TV. Als je een "game mode" hebt zou ik die aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
GekkePrutser schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:50:
[...]

"Beeldverbeteraar", "verscherping" en dergelijke effecten uitzetten op je TV. Als je een "game mode" hebt zou ik die aan zetten.
Thnx!

Het lag aan de scherpte. Als ik game mode neem dan staat die op 50. Aangezien dat dat het enigste verschil leek te zijn heb ik dat snel even veranderd bij m'n eigen mode en jawel het was opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik zit sterk te denken om mijn iMac 24' 3.06Ghz met Core duo te gaan vervangen door een 27' thunderbolt monitor met een Macmini server, met een upgrade (SSD + HD 7200).

Quadcore moet het goed doen voor video encoding. Iemand ervaring met de server versie van de mini? 2,7 is ook een leuk ding alleen geen quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:00:
Ik zit sterk te denken om mijn iMac 24' 3.06Ghz met Core duo te gaan vervangen door een 27' thunderbolt monitor met een Macmini server, met een upgrade (SSD + HD 7200).

Quadcore moet het goed doen voor video encoding. Iemand ervaring met de server versie van de mini? 2,7 is ook een leuk ding alleen geen quadcore.
Kun je dan niet beter een iMac 27inch nemen? Meer bang for buck (hdd, geheugen, processor, videokaart, dvd-drive), netter op je bureau en inclusief alle randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 256899 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:59:
Wat is er zo speciaal aan dat Apple geheugen?
Niks. Maar heb je de prijzen van cruise-control bij de dealer (mee-)bestellen wel eens vergeleken met wat zoiets los kost?

(Een 3-serie bezitter mocht 1100 euro aftikken, terwijl je voor 150 euro en middag sleutelen ook klaar kunt zijn.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:43:
[...]

Kun je dan niet beter een iMac 27inch nemen? Meer bang for buck (hdd, geheugen, processor, videokaart, dvd-drive), netter op je bureau en inclusief alle randapparatuur.
Probleem is, als je een upgrade wil, je alles uit elkaar moet halen en je scherm kwijt bent.
Wil eigenlijk af en toe wat sneller gaan wisselen in de toekomst. een macbook of macmini leent zich daar wat beter toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:07:
[...]

Probleem is, als je een upgrade wil, je alles uit elkaar moet halen en je scherm kwijt bent.
Wil eigenlijk af en toe wat sneller gaan wisselen in de toekomst. een macbook of macmini leent zich daar wat beter toe.
Sorry maar anno 2011 hoef je echt niet meer elk jaar te wisselen hoor. Mijn iMac 27 gaat, zeker nu met de SSD toch echt gewoon 4 jaar mee. Daarna heeft ie nog een prima resell-value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebastius, heb een keer een HD probleem gehad. Vervangen is dan een pain in the ass, believe me.... enige nadeel. Ander voordeel is dat mijn vrouw of dochter ook altijd even de 27' kunnen aansluiten op hun MacBook of AIR.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 160183 op 03-09-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

@Common.Sense:

HDD vervangen in een iMac valt best wel mee hoor :) Bas z'n knutselblog: Operatie SSD: iMac nu echt snel Gewoon iFixit volgen en je komt er wel. En wat is de kans dat het nodig is?

De iMac kun je ook gebruiken als extern scherm via Thunderbolt, dus vrouw/dochter kunnen ook hun lol op. Mijn ervaring echter (met vrouwen) is dat dat soort gehannes niet gedaan wordt want het is teveel gedoe ;)

maar je moet het zelf weten, ik vind het een compromis-investering en dat is zonde. Maar het is jouw pret-budget, niet het mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:08:
@Common.Sense:

HDD vervangen in een iMac valt best wel mee hoor :) Bas z'n knutselblog: Operatie SSD: iMac nu echt snel Gewoon iFixit volgen en je komt er wel. En wat is de kans dat het nodig is?

De iMac kun je ook gebruiken als extern scherm via Thunderbolt, dus vrouw/dochter kunnen ook hun lol op. Mijn ervaring echter (met vrouwen) is dat dat soort gehannes niet gedaan wordt want het is teveel gedoe ;)

maar je moet het zelf weten, ik vind het een compromis-investering en dat is zonde. Maar het is jouw pret-budget, niet het mijne ;)
Ik denk er nog over na :)
Heb gelukkig weinig klagen wat budget betreft.
Neig toch naar een extra scherm, met of zonder een nieuwe iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 421259 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:31:
@bouwfraude, of iemand anders die het ook weet, maar waar heb jij je geheugen gekocht?. Zoek het zelf ook voor mijn MacMini 2011. Is corsair het beste wat je kunt nemen?
Zie de pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch/252598/corsair-cmso8gx3m2a1333c9.html
Ik heb het bij informatique vandaan dat was toen de goedkoopste met vlotte levering.
De prijs is nu al onder de 40 euro gezakt.

In de Mac mini zat Hynix geheugen met de zelfde snelheid alleen wat weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Heey jongens, ik wil dit ook even hier vragen:

@24hz refreshrate
VLC hapert
MplayerX hapert
XBMC perfect

@50hz refreshrate
VLC perfect
MplayerX perfect
XBMC perfect

De tv bevestigd dat de refreshrate ook echt 24hz of 50hz is.

Wie kan dit verklaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.