Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ja ik heb er ook een besteld via apple.nl
Het is een CTO, ik wilde perse de superdrive om er eens een DVDtje in te kunnen duwen.

2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive
SD8x DVD+/-R DL/DVD+/-RW/CD-RW
Apple Remote
USERS GUIDE,Mac Mini-BEL
Country Kit-BEL

Volgens Apple/TNT wordt hij misschien al de 24ste geleverd.

Deze gaat mijn Apple TV en HDX1000 vervangen. Plex wordt de core applicatie en een QNAP NAS met 4x1.5TB die ernaast staat wordt (is reeds) opslag voor alle 1080p films en 720p shows + iTunes library.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Eiríkr schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:46:
Het is een CTO, ik wilde perse de superdrive om er eens een DVDtje in te kunnen duwen.

2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive
SD8x DVD+/-R DL/DVD+/-RW/CD-RW
Apple Remote
USERS GUIDE,Mac Mini-BEL
Country Kit-BEL

Volgens Apple/TNT wordt hij misschien al de 24ste geleverd.

Deze gaat mijn Apple TV en HDX1000 vervangen. Plex wordt de core applicatie en een QNAP NAS met 4x1.5TB die ernaast staat wordt (is reeds) opslag voor alle 1080p films en 720p shows + iTunes library.
Dude koop gewoon een Popcorn Hour ;-) (geintje)
Ziet er gaaf uit die specs. Ben benieuwd wanneer jij 'm krijgt. Die van mij is gisteren besteld.
Afijn, nu nog even kijken hoe ik m'n iPhone kan syncen met een Mac ipv PC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Dat jij de prijs absurd vindt dan hoeft zo iets niet voor andere te gelden. (ieder geval niet voor mij) :+ Ik heb de Mini ook paar minuten na live gang van de store besteld en volgende dag in huis. Lekker toch toch dat je dit soort impuls aankopen kan doen. Fanboy? Nee.... nieuwe Mini stond hieral langer in de planning en het nieuwe design heeft mij over gehaald. Ach als je de prijs te hoog vindt of je hebt het er niet voor over ga je toch kijken naar een alternatief :O
Ik snap niet waarom Apple ze niet voor 999 euro wegdoet, zat mensen die 'em voor dat geld toch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met garantie als je zelf geheugen erin wilt steken? Volgens mij is dat nu zelf te doen, plaatje eraf klikken en nieuw geheugen erin toch? Volgens mij is zelf 4gb erin prikken een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Geheugen upgraden in de mini was nooit echt een probleem voor de garantie, voor zover ik weet.. Zolang je tijdens de upgrade niets stuk maakt.

Maar nu is het idd een stuk makkelijker..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nielsracing schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:40:
[...]

Dude koop gewoon een Popcorn Hour ;-) (geintje)
Ziet er gaaf uit die specs. Ben benieuwd wanneer jij 'm krijgt. Die van mij is gisteren besteld.
Afijn, nu nog even kijken hoe ik m'n iPhone kan syncen met een Mac ipv PC :9
Ik heb nu een HDX1000, in feite hetzelfde als een Popcorn Hour. De Mac Mini wordt ook tevens een server voor leuke hobby projectjes dus een all-in-one machine. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik deel de mening dat de prijs voor de Mac Mini in Europa veel te hoog is.
Maar...., er zijn geen fatsoenlijke alternatieven. Kijk toch eens naar dat design,
prachtig. Ik gebruik nu een Mac Mini 2009 als mediacenter maar heb mij altijd
ge-ergerd aan die enorm grote externe voeding die erbij zit. Dat heeft Apple
nu dus met dit nieuwe model allemaal opgelost. Kortom, ondanks dat hij zo
duur is, ga ik hem toch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan ook met een combo drive hoor, alleen kun je ze dan niet fikken.

That said verkoopt Apple al jaren geen machines meer met combo drives, dus ik snap je niet helemaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik moest kiezen tussen de server editie en de "normale" editie. Ik heb dus voor de normale gekozen omdat daar wel nog een optical drive inzit. Kan ik er nog eens een DVDtje induwen of iets branden. Storage gebruik ik namelijk voornamelijk mijn NAS voor dus die 2de HDD die in de server zit heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59

<snip>
Ik zie geen optie voor een andere optical drive :? Je bedoeld het geheugen?
Anyway die van mij moet ook ergens de 24ste komen, volgens mij komt ie met de boot, hij staat sinds zaterdag op in transit in HK. Vrijdag zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Sorry ik verwoord het verkeerd. Ik heb niet de server editie genomen omdat ik een optical drive wil. Daarom heb ik de normale genomen en die is dan CTO omdat ik wel een andere CPU, HDD, RAM erbij heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Eiríkr schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:58:
Sorry ik verwoord het verkeerd. Ik heb niet de server editie genomen omdat ik een optical drive wil. Daarom heb ik de normale genomen en die is dan CTO omdat ik wel een andere CPU, HDD, RAM erbij heb genomen.
Ah, duidelijk. Ik dacht al zoiets. Ik kreeg een CTO omdat ik een engelse handleiding wilde, niet zo'n handige zet van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier het topic door te lezen en zie alleen maar gemekker over de prijs.

Ik zeg " kun je het niet betalen of wil je het er niet voor op tafel leggen doe het dan gewoon niet"
Er is vast een markt voor en doorzeuren over die prijs maakt hem echt niet lager.

Slikken of stikken dus en nu ben ik klaar met omrekentabellen , btw percentages prijsverschillen, laten we het gewoon over de mini hebben en wat je er mee kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Typisch weer van iemand met ps3player als naam en een Dolce & Gabbana avatar ;)

Er vindt een discussie plaats over de hoge prijs, geen ritueel om de prijs te verlagen. Je reactie voegt niks toe aan de discussie hierover. Er zijn blijkbaar een hoop mensen over verontwaardigd en is het dus discussiewaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
kan iemand vertellen of het loopwerk van de dvd player lawaai maakt bij het draaien van dvds (of cds) (geen roms)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:14:

Ik zeg " kun je het niet betalen of wil je het er niet voor op tafel leggen doe het dan gewoon niet"
Er is vast een markt voor en doorzeuren over die prijs maakt hem echt niet lager.

Slikken of stikken dus en nu ben ik klaar met omrekentabellen , btw percentages prijsverschillen, laten we het gewoon over de mini hebben en wat je er mee kunt doen....
Eens, het is gewoon een premium product met dito prijs. Net zoals bijv. een BMW of Audi (waar je 700 euro extra betaald voor een neerklapbare achterbank, 3000 euro voor navigatie en moet bijbetalen voor een sigarettenaansteker..zeur zeur..)

Mensen die dit kunnen betalen en graag willen hebben mekkeren niet over de prijs, ook niet als deze 'opeens' iets duurder is geworden bij introductie van een nieuw model/design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wellicht niet het juiste topic maar toch wil ik even aangeven dat ze gewoon leverbaar zijn via de Apple Store (iCentre waar ik was geweest hadden alleen showmodel gehad).
Zaterdag besteld, vandaag binnen. Helaas was ik er niet dus moet ik donderdag naar het postkantoor. Anyway, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ga de Mac Mini nou niet vergelijken met een vette BMW. De Mac Mini was de boodschappen-Fiat onder de auto's. Als je ineens het "autootje voor beginners" ineens 5000 euro duurder is omdat er een enkel een navigatiesysteem in is gehangen en een koddig sigarettenaanstekertje -- met geen optie om meer om het oude model te nemen -- kan je er op rekenen dat men vragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:15:
Ga de Mac Mini nou niet vergelijken met een vette BMW. De Mac Mini was de boodschappen-Fiat onder de auto's. Als je ineens het "autootje voor beginners" ineens 5000 euro duurder is omdat er een enkel een navigatiesysteem in is gehangen en een koddig sigarettenaanstekertje -- met geen optie om meer om het oude model te nemen -- kan je er op rekenen dat men vragen heeft.
Apple is een premium merk.. Dat bedoel ik ermee :)

Als je het niet kunt betalen ga je idd voor de 'boodschappen fiat' ofwel een goedkope windows htpc oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De Mac Mini werd door velen gezien als de veilige keuze om OS X te proberen. Dat wil ik zeggen met de boodschappen Fiat ;)

€599 (meen ik?) is nog net veilig. €799 is echt iets te gortig. Daarom vind ik de klachten tbh gegrond. Ik vind het heel Apple-fanboy klinken (waarmee ik niet direct zeg dat je het bent, alhoewel ik vermoed van wel) om te gooien op het als-je-het-niet-kan-veroorloven-moet-je-het-niet-kopen verhaal. Want als je de reacties hier leest merk je best dat een hoop verontwaardigde lui hier wel echt een punt hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 22-06-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Anders maakt iemand een 'zeur over de prijs van apple-producten topic', dan kan hier gepraat worden over ervaringen met de mac mini en inhoudelijke discussies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja wellicht is het een splitsing waardig, dat is waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:14:

Het is niet alleen dit forum, alle Mac Mini forums hebben het over de europese prijzen! Apple heeft zich wel vaker vergist en een maandje later de prijzen alsnog moeten verlagen (iphone, anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45
Ok, de nieuwe mini is best wel duur geworden. Dat daargelaten, wat is er nu echt veranderd/verbeterd?

De unibody is natuurlijk heel vet en zorgt samen met nieuwe koeling voor een koel apparaat. Maar naast de snellere processor, meer/sneller geheugen en nog zuiniger dan zijn voorganger, wat zijn de grootste voordelen aan de nieuwe mini?

wel grappig trouwens, bij het stukje over de zuinigheid staat nog de oude mini... http://www.apple.com/nl/macmini/why-mac.html#environment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

bibi2205 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:24:
Geheugen upgraden in de mini was nooit echt een probleem voor de garantie, voor zover ik weet.. Zolang je tijdens de upgrade niets stuk maakt.

Maar nu is het idd een stuk makkelijker..
Bij de oudere generatie verviel de garantie bij het opmaken van de Mini. Dit moest je bijvoorbeeld doen met een plamuur mesje en je moest dan de superdrive etc loshalen om bij het geheugen te komen. Dus geen makkelijke klus zoals dat nu is. Het was geen probleem zolang men niet kon zien of wist dat jij zelf de upgrade hebt uitgevoerd :D

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nou ik heb mijn CTO gisteren binnen gekregen en het is fan-tas-tisch. Dit is de ultieme media machine aan mijn receiver / HD cinema set. Met Plex ben je helemaal klaar. Dag Apple TV, vaarwel HDX1000. Mac Mini rocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Eiríkr schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:06:
Nou ik heb mijn CTO gisteren binnen gekregen en het is fan-tas-tisch. Dit is de ultieme media machine aan mijn receiver / HD cinema set. Met Plex ben je helemaal klaar. Dag Apple TV, vaarwel HDX1000. Mac Mini rocks!
Beter! Ik moet nog even geduld hebben voor 2e aflevering op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:06:
10 x zo duur als de AC Ryan Mini maar dan heb je ook wat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45
iets met appels en peren....

een mini heeft toch echt veel meer mogelijkheden dan een nmt. Het is maar wat je wil natuurlijk. Ik heb een paar maanden een HDX1000, en nu weet ik dat ik dat een mini wil :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verdicampo op 24-06-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:55:
[...]

Het is niet alleen dit forum, alle Mac Mini forums hebben het over de europese prijzen! Apple heeft zich wel vaker vergist en een maandje later de prijzen alsnog moeten verlagen (iphone, anyone?).
De koers van de Euro is wel wat minder gunstig ten opzichte van de dollar, dan het een flinke tijd is geweest. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Lieve mensen ik heb een probleem.
Zojuist m'n macmini uitgepakt en aangesloten op 2x Samsung syncmaster 22" via dvi. Nu staan de resoluties goed (1680x1050) maar de letters in zowel Safari als Bureaublad zijn onwijs korrelig. Kan iemand mij daarbij helpen? Alvast superveel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://rubenerd.com/font-smoothing-snow-leopard/

Hiermee moet het wel lukken om je fonts weer mooi te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Mijn dank is zeer groot alleen ik heb die optie volgens mij niet in 10.6...
Oef dat is het enige wat me mateloos irriteert. Voor de rest bevalt 'ie prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Even lezen. ;)
Fortunately you can still adjust this manually. Open the Terminal in your Utilities folder, then enter the following code on one line. Replace the "2" with a number between 1 and 4, depending on how much smoothing you want.

defaults -currentHost write -globalDomain AppleFontSmoothing -int 2
2 geeft je dezelfde font smoothing als op een Apple display.

[ Voor 99% gewijzigd door Frietsaus op 24-06-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Frietsaus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:44:
Even lezen. ;)

[...]

2 geeft je dezelfde font smoothing als op een Apple display.
Sh!t, mijn fout. Ga het meteen proberen en ff rebooten na de backup op de TC. I'll let you know!

EDIT: Stukken beter mannen! Thanks a lot!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsracing op 24-06-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Vraagje voor de Mac Mini bezitters.
Ik zit er over na te denken om een Mac Mini aan te schaffen en deze in te gaan zetten als Mediaserver.
Weet iemand wat de maximale resolutie is waarop een Mini kan uitsturen over de digital out?
Het gaat alleen over muziek.
De DAC die ik in gedachte heb is de NAIM DAC en die wil geen computers op de USB ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc P op 25-06-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de optische digital out bedoelt.
Dat is 96 kHZ zeg ik hier uit mijn hoofd. Optisch out ondersteund nooit HD audio.
Technisch gezien kan dit wel, alleen is het Philips protocol afgeschermd op 96 kHZ.
Wil je HD audio, dan moet je de audio over de HDMI uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:30:
Ik neem aan dat je de optische digital out bedoelt.
Dat is 96 kHZ zeg ik hier uit mijn hoofd. Optisch out ondersteund nooit HD audio.
Technisch gezien kan dit wel, alleen is het Philips protocol afgeschermd op 96 kHZ.
Wil je HD audio, dan moet je de audio over de HDMI uitsturen.
Oké, ik bedoel idd de optische out. Je zou denken dat er geen enkele beperking op zou zitten, maar goed dat ik eerst even navraag doe.Heb aardig wat DVD-audio schijven geripped naar originele formaat dus ook 24/192. HDMI kan dan weer niet met de DAC die ik graag wil. Lastig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle optische outs praten een protocol wat door Philips/Sony is bedacht (S/PDIF = Sony/Philips Digital Interface). Dit protocol is al heel oud. Het blijkt toch wel mogelijk zijn om 24/192 over S/PDIF te krijgen alleen weet ik niet of de Mac Mini dat ook ondersteund. Ik vermoed van niet. Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:39:
Alle optische outs praten een protocol wat door Philips/Sony is bedacht (S/PDIF = Sony/Philips Digital Interface). Dit protocol is al heel oud. Het blijkt toch wel mogelijk zijn om 24/192 over S/PDIF te krijgen alleen weet ik niet of de Mac Mini dat ook ondersteund. Ik vermoed van niet. Google maar eens.
Thanks voor de tips.Hoe langer ik er over nadenk hoe minder bezwaarlijk het wordt. Terwijl ik zit te typen bedenk ik me dat het om ongeveer 10 DVD-Audio's gaat in 24/192 tegenover 2000+ CD's. Met dit soort uitgaves kan ik ook wel een aantal extra USB sticks kopen en daar de 24/192 bestanden op zetten, die accepteert de Naim Dac wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik zet mijn Mac Mini altijd in slaapstand terwijl Plex draait (dit is een optie). Maar na een bepaalde tijd komt de Mini vanzelf weer uit slaapstand, terwijl ik niks gedaan heb. Er zit geen muis of toetsenbord aan, daar kan het dus niet aan liggen. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je de Mac Mini in slaapstand?

Ik zelf zet de Mac Mini ook in slaapstand met behulp van de afstandbediening (harmony one).
Ik heb dit probleem van jou niet.
Wake on Lan misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:40:
Ik zet mijn Mac Mini altijd in slaapstand terwijl Plex draait (dit is een optie). Maar na een bepaalde tijd komt de Mini vanzelf weer uit slaapstand, terwijl ik niks gedaan heb. Er zit geen muis of toetsenbord aan, daar kan het dus niet aan liggen. Wat zou het kunnen zijn?
Open het programma "Console" (kan via spotlight maar hij is ook te vinden in appliations/utilities), klik op "All messages" en zoek dan naar "wake". Je krijgt hiermee een lijstje van de gelogde tijdstippen waarop de computer is wakker geworden. Daar staat vaak ook een reden bij van de wake up, bijv.:
"25-06-10 19:20:24 kernel Wake reason = EC LID0". Ik heb op dat tijdstip de lid van mijn MBP open gedaan en toen is ie wakker geworden :)

Mocht je nog iets van een Time Capsule of Airport Extreme en 10.6 op je mini dan kon het ook wel eens door deze combinatie komen. De dingen die je deelt op je mini worden door de Time Capsule/Airport Extreme geregistreerd zodat ze voor andere machines ook te bereiken zijn wanneer je Mac in slaapstand staat. Op moment dat het nodig is wordt je Mac wakker gemaakt en als het klaar is weer in slaap gebracht. Om te zorgen dat de boel up to date blijft wordt er ook 's nachts gescand waardoor de Mac wakker gemaakt wordt en weer in slaap wordt gebracht.

Het kan trouwens ook iets heel simpels zijn: je gooit/legt wat op het toetsenbord of raakt per ongeluk een toetsje aan, want dat zorgt namelijk ook voor het ontwaken van de Mac. Dit geldt echter ook voor de afstandsbediening (lijkt mij dat je die wel gebruikt). Hoe leg je dat ding weg en hoe bestuur je normaliter de mini?

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 25-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een poosje Mini niet gebruiken slaapt hij bij mij vanzelf.De Time-Capsule haalt hem niet uit de sluimerstand voor de geplande back-up per uur maar bij eerste ontwaken door gebruik doet hij dit als nog.

Is er in de mini geen programma dat waarbij je het beeld op plasma kan rekken en strekken zodat alles wel past in goede verhouding,dus resolutie kiezen die bij jou Plasma-pannel past en dan rekken en strekken met de Mac -Mini om de juiste verhoudingen te krijgen,hiermee bedoel ik het bureaublad als dit in de goede verhouding staat is Google etc ook goed. Ben na 7 week hier nog niet uit.Binnenkort schaf ik een Full-Hd aan en ben er dan van af (zegt men),maar ik laat dooie dingen niet de baas dus ga net zolang door tot dat de meningen niet meer verdeeld zijn en het ECHT niet wil,ben nog niet helemaal overtuigt.Blijven lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Zit in osx standaard niet een overscan slider?

Ik heb ook een plasma en wil ook een mini. Dus als jij dat allemaal ff uitzoekt voor mij zou fijn zijn :P Vond mijn Kuro duur genoeg om nu al weer in te ruilen voor wat anders.

[ Voor 66% gewijzigd door lowfi op 25-06-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een kuro is niet goedkoop maar wel een goede koop.Ik sprak vanmiddag een ICT-man (ja al weer),deze zij onder windows kan je rek en strek oefeningen doen,maar bij Mac-Mini wist hij niet waar je het zoeken moest en of er software voor was.Ik bedoel dus niet Configx of resolutie programma.
Bij Plex kan dit wel voor film,maar moet dit per film instellen.Het gaat mij er om dat het standaard in te voeren moet zijn zodat bureau-blad en internet ook goed is en niet uitgerekt,want hier kan je het beeld niet veranderen.

Trouwens hebben na zeggen maar een paar Pannels hier last van waaronder mijn Panasonic,dus ben je misschien gevrijwaard.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:59:
[...]

Open het programma "Console" (kan via spotlight maar hij is ook te vinden in appliations/utilities), klik op "All messages" en zoek dan naar "wake". Je krijgt hiermee een lijstje van de gelogde tijdstippen waarop de computer is wakker geworden. Daar staat vaak ook een reden bij van de wake up, bijv.:
"25-06-10 19:20:24 kernel Wake reason = EC LID0". Ik heb op dat tijdstip de lid van mijn MBP open gedaan en toen is ie wakker geworden :)

Mocht je nog iets van een Time Capsule of Airport Extreme en 10.6 op je mini dan kon het ook wel eens door deze combinatie komen. De dingen die je deelt op je mini worden door de Time Capsule/Airport Extreme geregistreerd zodat ze voor andere machines ook te bereiken zijn wanneer je Mac in slaapstand staat. Op moment dat het nodig is wordt je Mac wakker gemaakt en als het klaar is weer in slaap gebracht. Om te zorgen dat de boel up to date blijft wordt er ook 's nachts gescand waardoor de Mac wakker gemaakt wordt en weer in slaap wordt gebracht.

Het kan trouwens ook iets heel simpels zijn: je gooit/legt wat op het toetsenbord of raakt per ongeluk een toetsje aan, want dat zorgt namelijk ook voor het ontwaken van de Mac. Dit geldt echter ook voor de afstandsbediening (lijkt mij dat je die wel gebruikt). Hoe leg je dat ding weg en hoe bestuur je normaliter de mini?
Ik heb wel een Airport Extreme en 10.6.4 op de Mini. Echter heb ik hem niet Wireless maar met UTP aangesloten. Wireless en BT staan beide uit op de Mini. Ook geen toetsenbord of muis eraan. Ik gebruik soms de Harmony One en soms de Apple Remote (Alu). In Plex heb je de optie "Sleep", die gebruik ik dus altijd. De remotes verdwijnen naar een andere verdieping dus het is echt "iets" wat via de UTP gaat denk ik. Even kijken of ik WOL ergens uit kan zetten en anders de console is in de gaten houden.

Edit: Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang staat gewoon uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Marc P schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:57:
Vraagje voor de Mac Mini bezitters.
Ik zit er over na te denken om een Mac Mini aan te schaffen en deze in te gaan zetten als Mediaserver.
Weet iemand wat de maximale resolutie is waarop een Mini kan uitsturen over de digital out?
Het gaat alleen over muziek.
De DAC die ik in gedachte heb is de NAIM DAC en die wil geen computers op de USB ingang.
Waarom neem je niet gewoon een DAC met firewire of usb? Op die manier omzeil je de relatief slechte codec in de mac mini. Een mooie DAC zou de PS AUDIO DIGILINK III DAC kunnen zijn, deze ondersteund de 24/192 sample rate. Prijs zit rond de 1000 euro, ik weet niet wat de NAIM zou moeten kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vdKlein: met firewire of USB blijf je een aardlus houden van je mini naar je DAC. Dit wil je vermijden, vandaar dat de NAIM geen firewire interface heeft en het ook afraadt om hem via een USB aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:08:
@vdKlein: met firewire of USB blijf je een aardlus houden van je mini naar je DAC. Dit wil je vermijden, vandaar dat de NAIM geen firewire interface heeft en het ook afraadt om hem via een USB aan te sluiten.
Feit blijft dat je dan een optisch signaal gebruikt wat geproduceerd wordt door een chip van enkele euro's. Lijkt me toch zonde. En kan me daarbij niet voorstellen dat er in een usb/firewire dac geen rekening is gehouden met het feit dat er eventueel aardlussen zouden kunnen ontstaan (of ontstaan :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
vdkleijn schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:39:
[...]

Waarom neem je niet gewoon een DAC met firewire of usb? Op die manier omzeil je de relatief slechte codec in de mac mini. Een mooie DAC zou de PS AUDIO DIGILINK III DAC kunnen zijn, deze ondersteund de 24/192 sample rate. Prijs zit rond de 1000 euro, ik weet niet wat de NAIM zou moeten kosten. :P
Nou ja, de keuze voor NAIM is niet definitief.. Eerst luisteren in combo met een Mac. Als het me niet kan overtuigen ga ik weer verder shoppen. Dus bedankt voor de tip van de PS Audio. (Naim is 2,5 x zo duur...)
Er is ook altijd nog de AYRE QB 9 USB DAC, dat is ook een optie. Maar dan moet ik op zoek naar een dealer die deze heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vdkleijn: het optische signaal wat gefabriceerd wordt door een chip van enkele euro's is wel een digitaal signaal. Die chip van enkele euros maakt van dit digitale signaal echt geen ander signaal. Een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0. Het is eigenlijk weer dezelfde discussie als een hdmi kabel van 1.5m lengte. Een hdmi kabel van 10 euro levert hetzelfde resultaat als een hdmi kabel van 150 euro. De signalen zijn digitaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit een NAIM recensie op hifi.nl:

"Overigens raadt Naim aan om USB poorten niet in te zetten voor directe streaming vanuit de USB poort van een PC. Dat zou de DAC galvanisch koppelen aan een elektrisch vervuilde bron. Daarom heeft de Naim DAC ook geen FireWire aansluiting."

Wat mij betreft heeft NAIM hierin gelijk en is de enige juiste mogelijkheid om geluid de PC uit te krijgen de optische poort (met licht dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je hogere frequenties uit wil sturen is de HiFace een interessante. Digitaal over coax kan tot 192khz en geeft hier geen enkel probleem met aardlussen (als dat fout zit is het een niet subtiele brom).

Ik 'denk' dat het beter klinkt dan de standaard optische output, of dat aan de interface, kabel, mezelf ligt is lastig te zeggen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Laatst online: 22:35
Ik heb nu een 2GHz mini met 2gb geheugen en ik gebruik vooral lightroom hierop.
Zou ik veel snelheidswinst halen door er een van 2.53GHz met 4gb geheugen te kopen?
Of is dat het prijsverschil niet waard (ongeveer 300/350 euro schat/hoop ik als ik de huidige dan verkoop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik denk dat je je huidige mac mini goedkoop van een beetje meer geheugen moet voorzien, dan is ie stukken sneller. Die 0,53 GHz zal wel iets uitmaken, maar niet veel. Ik had een een 2,4 GHz Macbook en heb dat toen vergeleken met een 2,0. Het verschil was wel zichtbaar, maar het scheelde misschien 0,1 sec op een filter over een 10 Mpixel foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Misschien haal je dan echt meer snelheidswinst (icm met lightroom) om er een 7200 rpm schijf in te zetten, of met een 7200rpm schijf via FireWire te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 20:44
Ik ben van plan om de nieuwe Mac Mini te gaan kopen als media center oplossing. Is het raadzaam om 4GB ipv 2GB er in te zetten of kan ik het geld hiervoor beter ergens anders voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
BeZaX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:38:
Ik ben van plan om de nieuwe Mac Mini te gaan kopen als media center oplossing. Is het raadzaam om 4GB ipv 2GB er in te zetten of kan ik het geld hiervoor beter ergens anders voor gebruiken?
Omdat je bij deze versie het geheugen er zelf kan vervangen zou ik voor de 2gb versie gaan, voor de meeste HTPC applicaties is 2gb meer dan genoeg. Als dat in de toekomst niet genoeg is, kan je zelf 2 reepjes van 2gb erbij kopen, of misschien dan wel 2 x 4gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Verdicampo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:49:
Ok, de nieuwe mini is best wel duur geworden. Dat daargelaten, wat is er nu echt veranderd/verbeterd?

De unibody is natuurlijk heel vet en zorgt samen met nieuwe koeling voor een koel apparaat. Maar naast de snellere processor, meer/sneller geheugen en nog zuiniger dan zijn voorganger, wat zijn de grootste voordelen aan de nieuwe mini?

wel grappig trouwens, bij het stukje over de zuinigheid staat nog de oude mini... http://www.apple.com/nl/macmini/why-mac.html#environment
Precies check bijvoorbeeld dit stukje:
Wanneer we de subjectieve verbeteringen aan het uiterlijk van het apparaat buiten beschouwing laten, en ook de licht verbeterde grafische kaart niet zwaar laten wegen, zou je kunnen zeggen dat de prijs van het top-model met EUR 50 is gestegen, terwijl het RAM-geheugen is gehalveerd, en ook de processor op een lagere klokfrequentie draait. In geen enkel opzicht kan dit als een verbetering worden aangemerkt.
Van dit artikel:
http://www.onemorething.n...geldt-alleen-voor-europa/

Is toch raar in de wereld der computers:
maanden later méér betalen voor minder RAM en lagere processorsnelheid...Dit zie je niet vaak, ook niet bij Apple.
En alle mensen die zeggen: "dan betaal je het toch niet?" Tja dat is zo, maar herinnert men zich niet meer dat de Mac Mini als instap mac werd geïntroduceerd? Dan vind ik 799 euro toch wel erg veel voor een pc zonder beeldscherm, toetsenbord/muis. Low-end iMac als instap Mac dan maar?

Maar het ding ziet er slick uit, dat wel 8)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
vogelaarke135 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:55:

En alle mensen die zeggen: "dan betaal je het toch niet?" Tja dat is zo, maar herinnert men zich niet meer dat de Mac Mini als instap mac werd geïntroduceerd? Dan vind ik 799 euro toch wel erg veel voor een pc zonder beeldscherm, toetsenbord/muis. Low-end iMac als instap Mac dan maar?

Ach, ik wil het ding hebben als muziek server. Tussen Plasma en Audio set in. Glas naar de DAC en HDMI de Plasma in. Dan is het een verdomd mooi kastje om op die plek neer te zetten. Zeker als je het afzet tegen het uiterlijk van de gemiddelde media server of computer kast.
Naar mijn smaak, zeker nu ik ze naast elkaar heb gezien, vind ik de nieuwe Mini een stuk vriendelijker voor het oog dan het vorige model. En voor iets wat in de woonkamer komt te staan mag het dan best wat duurder zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Marc P op 30-06-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelaarke135 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Precies check bijvoorbeeld dit stukje:

[...]

Van dit artikel:
http://www.onemorething.n...geldt-alleen-voor-europa/

Is toch raar in de wereld der computers:
maanden later méér betalen voor minder RAM en lagere processorsnelheid...Dit zie je niet vaak, ook niet bij Apple.

iMac is dan inderdaad een mooie keuze. Op veel punten sterker en je hebt meteen een mooi 21,5" fotolijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo morgenmiddag komt mijn broer met mijn mac mini, mijn eerste mac thuis.

Ik heb de late 2009 2,53 ghz gekocht via mp, ben benieuwd of deze mij kan bekoren.
Ik heb voor mijn werk een mbp gehad met 2,4 ghz en die vond ik al rap zat, dus waarschijnlijk zal de mini ook wel bevallen.

houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ga je hem puur als desktop gebruiken of als mediacentre?

Mag ik vragen wat je hiervoor nog betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:56:
Ga je hem puur als desktop gebruiken of als mediacentre?

Mag ik vragen wat je hiervoor nog betaald hebt?
Ik ga hem gebruiken voor wat desktopzaken zoals websites programmeren, photoshoppen, indesign etc.
Af en toe een filmpje monteren en muziek mixen, dat ga ik er mee doen.

En wanneer het uit komt ga ik hem ook als media center gebruiken.
Ik zit te twijfelen tussen plex of wmc in bootcamp aangezien ik ook wil streamen naar mn xbox en mn media content stat op een windows home server.
Dus redelijk windows based thuis.

ik ben benieuwd morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

f.h

Ik heb net via iVPN mijn Mini als VPN server ingesteld. Erg fijn (en makkelijk!) want nu kan ik overal via mijn MacBook als client mijn muziek in iTunes beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:12:
[...]

iMac is dan inderdaad een mooie keuze. Op veel punten sterker en je hebt meteen een mooi 21,5" fotolijstje.
Zie naast me TV toch nog geen Imac staan, Mini wordt hier enkel en alleen als Media Center gebruikt. Sinds de komst van de 2010 moet ik nog steeds niet geheel uit wat ik met de oude ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Superdaantje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Zie naast me TV toch nog geen Imac staan, Mini wordt hier enkel en alleen als Media Center gebruikt. Sinds de komst van de 2010 moet ik nog steeds niet geheel uit wat ik met de oude ga doen.
Misschien heb ik het even gemist maar waarvoor heb je de 2010 versie gekocht terwijl je al een oude (te oud?) Mac Mini had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Even een vraagje aan jullie specialisten ;)
Ik heb dus een nieuwe Mini gekocht. Ik wil daar wat zelfgeschoten Full-HD filmpjes op bewerken. Ik zie dat 'ie het af en toe een beetje moeilijk heeft (met name de laadtijden). Is dit op te lossen d.m.v. het bijprikken van geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nielsracing schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:15:
Even een vraagje aan jullie specialisten ;)
Ik heb dus een nieuwe Mini gekocht. Ik wil daar wat zelfgeschoten Full-HD filmpjes op bewerken. Ik zie dat 'ie het af en toe een beetje moeilijk heeft (met name de laadtijden). Is dit op te lossen d.m.v. het bijprikken van geheugen?
Dat zal één van de oorzaken kunnen zijn, het 'wegcachen' van geheugenruimte naar de harde schijf zal niet echt helpen. meer geheugen is in Mac's altijd een pré. :)

Hetzelfde gaat op bij fotobewerkingen (o.a Photoshop). Dat vreet geheugen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ramzzz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:50:
[...]

Dat zal één van de oorzaken kunnen zijn, het 'wegcachen' van geheugenruimte naar de harde schijf zal niet echt helpen. meer geheugen is in Mac's altijd een pré. :)

Hetzelfde gaat op bij fotobewerkingen (o.a Photoshop). Dat vreet geheugen.
Okidoki! Ik zal binnenkort eens shoppen waar ik een betaalbaar reepje kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nielsracing schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:51:
[...]

Okidoki! Ik zal binnenkort eens shoppen waar ik een betaalbaar reepje kan halen.
Wat heb je er (BTO?) in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ramzzz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Wat heb je er (BTO?) in zitten?
'Gewoon' de standaard reepjes. Van de Apple site: "2 GB (twee SO-DIMM's van 1 GB) 1066-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 8 GB via de twee SO-DIMM-sleuven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nielsracing schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:58:
[...]

'Gewoon' de standaard reepjes. Van de Apple site: "2 GB (twee SO-DIMM's van 1 GB) 1066-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 8 GB via de twee SO-DIMM-sleuven"
Need I say more? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Nope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tha BasZ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:03:
[...]

Misschien heb ik het even gemist maar waarvoor heb je de 2010 versie gekocht terwijl je al een oude (te oud?) Mac Mini had?
Is toch niet belangrijk waarom de oude vervangen is. Deze doet het nog prima als media center en de nieuwe doet het ook prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de mini is binnen, en wat een top aparaat zeg!

Lekker compact op mijn kleine bureautje, nog even alles afstoffen en fotos maken voor het show je mac topic.
Ben zo alles aan het installeren, daarna bootcamp partitie opzetten en windows ernaast installen.

Meer ervaringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik ben van plan om de nieuwe Mac mini te kopen alleen ik heb er vraag over.
Ik wil mij Mac mini gebruiken als normaal gebruik msn enzovoort en ook als webserver te gelijkertijd.

Mij Mac mini staat ong 7 uur aan en ong 10 bezoekers per dag.
Kan dit schade opleveren aan me Mac mini door als webserver en normaal gebruik te gebruiken?

Dankje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen enkel probleem voor de mac mini om als webserver te gebruiken icm normaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om eerdaags een mac mini te kopen. Weet nog niet of ik het nieuwe model neem aangezien ik die toch wel erg prijzig vind. Loop nu dus een beetje markplaats af te zoeken.
Maar goed als ik de mini in huis heb wil ik hem gaan gebruiken als media center icm plex. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om de films op op te slaan/af te spelen? Een NAS kopen en de boel streamen(kan helaas alleen draadloos, kabels doortrekken zit er niet in). Zelf denk ik dat dit met 1080p materiaal een kansloze opgave wordt. Dus nu zal ik aan een externe hardeschijf moeten. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een externe hardeschijf waarvan ik dus rechtstreeks wil afspelen? en zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:35:
Ik ben ook van plan om eerdaags een mac mini te kopen. Weet nog niet of ik het nieuwe model neem aangezien ik die toch wel erg prijzig vind. Loop nu dus een beetje markplaats af te zoeken.
Maar goed als ik de mini in huis heb wil ik hem gaan gebruiken als media center icm plex. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om de films op op te slaan/af te spelen? Een NAS kopen en de boel streamen(kan helaas alleen draadloos, kabels doortrekken zit er niet in). Zelf denk ik dat dit met 1080p materiaal een kansloze opgave wordt. Dus nu zal ik aan een externe hardeschijf moeten. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een externe hardeschijf waarvan ik dus rechtstreeks wil afspelen? en zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt!
Als je een Mac Mini uit 2009 kan krijgen met Firewire 800, dan is deze sneller voor data overdracht dan een USB2.0 hardeschijf.

Verder is de nieuwe Mac Mini misschien handiger als media center. Aangezien de 3rd party hdmi adapter van Kanex bij mij niet helemaal lekker werkt (soms vanuit sliep helemaal geen beeld omdat hij de tv niet herkent ofzo).

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Mac Mini uit 2009 kan krijgen met Firewire 800, dan is deze sneller voor data overdracht dan een USB2.0 hardeschijf.

Verder is de nieuwe Mac Mini misschien handiger als media center. Aangezien de 3rd party hdmi adapter van Kanex bij mij niet helemaal lekker werkt (soms vanuit sliep helemaal geen beeld omdat hij de tv niet herkent ofzo).
Is het echt een must om een firewire aansluiting te hebben op de externe hardeschijf, of is het meer gemak en voldoet een usb 2.0 aansluiting ook prima? Zit namelijk nogal een prijsverschil tussen schijven met en zonder firewire.

Ik heb momenteel deze op het oog: http://www.pixmania.nl/nl...=Kieskeurig&CodePromo=oui. Enige nadeel hieraan is de software die niet uitgeschakeld kan worden en het scherm dat altijd aanstaat.

Dit is een alternatief zonder firewire: http://www.cameranu.nl/ar...1.5TB_Zwart_USB_2.0_.html

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Normaal gebruik ik mijn AirportExpress om in een kamer muziek af te spelen, maar nu staat de MacMini daar. Is het mogelijk om de MacMini zo in te stellen dat mijn iTunes server denkt dat het ook een AirportExpress is.

Ik wil gewoon via mijn Remote.app op de iPhone kunnen selecteren "Woonkamer" of "Slaapkamer" net zoals dat met de AirportExpress kan.

Natuurlijk kan ik iTunes van de MacMini toevoegen in Remote, maar daar staat al mijn muziek niet in. Ik wil het gewoon via de server doen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:17:
[...]

Is het echt een must om een firewire aansluiting te hebben op de externe hardeschijf, of is het meer gemak en voldoet een usb 2.0 aansluiting ook prima? Zit namelijk nogal een prijsverschil tussen schijven met en zonder firewire.

Ik heb momenteel deze op het oog: http://www.pixmania.nl/nl...=Kieskeurig&CodePromo=oui. Enige nadeel hieraan is de software die niet uitgeschakeld kan worden en het scherm dat altijd aanstaat.

Dit is een alternatief zonder firewire: http://www.cameranu.nl/ar...1.5TB_Zwart_USB_2.0_.html

Wat raden jullie mij aan?
Firewire 800 is niet nodig voor 1080p filmpjes hoor. USB2.0 werkt ook goed genoeg. Ik gebruik Plex en XBMC en deze hebben geen problemen hiermee.

Ik heb een Hitachi 1TB en deze koste mij bij de Saturn Groningen niet zoveel (en ze verkopen ze nog daar) rond de 60 a 70 euro meende ik.
http://shop.conrad.nl/com...-hdd-schijven/411533.html

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:53:
geen enkel probleem voor de mac mini om als webserver te gebruiken icm normaal gebruik
Aha, Thanks :)
Oja ik had nog even een vraagje, is het beetje veilig een webserver op mac os x?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:08:
[...]

Aha, Thanks :)
Oja ik had nog even een vraagje, is het beetje veilig een webserver op mac os x?
Als je weet hoe je een webserver moet onderhouden is het net zo veilig of misschien wel veiliger dan onder Linun/Unix of Windows. Dit ligt dus puur aan hoe jij je server etc instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:06:
[...]

Als je weet hoe je een webserver moet onderhouden is het net zo veilig of misschien wel veiliger dan onder Linun/Unix of Windows. Dit ligt dus puur aan hoe jij je server etc instelt.
aha, ik ga de standaard webserver instellingen van apple nemen en dan zet mij open source projecten er op.
Maarjah thanks voor je antwoordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Gisteren Mac Mini gekocht. Gelijk wireless toetsenbord en magic mouse erbij gekocht.
Handige verkoper kon me niet vertellen hoe dat werkt een wireless combi met een nog niet geïnstalleerde machine, maar kind kan de was doen.
Muis vind hij gewoon, dan doorklikken. Toetsenbordje ziet hij ook, code intikken en de procedure is klaar.
Aangesloten op mijn Pioneer plasma. Netjes gelijk herkend door de mini. Ook dat liep als een zonnetje.
Wireless ontvangst is stukken beter dan met de MacBook Pro van mijn vrouw op dezelfde plek dus dat is ook prettig.
Nu nog leren hoe alles werkt, ben mijn hele leven Windows gebruiker en weet daar aardig de weg. De wegen op OSX zijn duidelijk anders. Zaken die je al 15 jaar het zelfde doet werken opeens niet meer. Aan de andere kant van het verhaal heb ik mijn helpdesk naast me op de bankzitten. Komt goed.
Nu kan het grote CD rippen beginnen en een definitieve beslissing gaan maken voor een mooie DAC. Heb tot nu toe niets mooiers gehoord dan de NAIM DAC. (nou ja een dCS maar die is bijna 4x zo duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe bevalt die Magic Mouse je? Vraag me af wat mensen daarvan vinden of dat het Apple gone overboard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
apNia schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:56:
Hoe bevalt die Magic Mouse je? Vraag me af wat mensen daarvan vinden of dat het Apple gone overboard is...
Ik moet zeggen dat ik het een prettige muis vind. Zat op de bank zonder muismat of iets dergelijke te klooien en het werkt gewoon goed. Ja, hij is wat klein, ja hij is wat plat. Ondanks dat bevalt het mij prima. Bij mij is het uiterlijk doorslaggevend geweest. De Mini staat naast mijn audio spullen vol in het zicht. Als de muis en toetsenbord niet achter het deurtje er onder liggen, dan moet het er wel netjes uitzien.
De Mini ga ik hoofdzakelijk voor iTunes gebruiken, die ga ik bedienen met mijn iPhone dus meestal ligt de rest in de kast. Of ik blij zou zijn met de muis bij dagelijks veelvuldig gebruik durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 12:40
Executor16 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:24:
Normaal gebruik ik mijn AirportExpress om in een kamer muziek af te spelen, maar nu staat de MacMini daar. Is het mogelijk om de MacMini zo in te stellen dat mijn iTunes server denkt dat het ook een AirportExpress is.

Ik wil gewoon via mijn Remote.app op de iPhone kunnen selecteren "Woonkamer" of "Slaapkamer" net zoals dat met de AirportExpress kan.

Natuurlijk kan ik iTunes van de MacMini toevoegen in Remote, maar daar staat al mijn muziek niet in. Ik wil het gewoon via de server doen zeg maar.
Wat jij wil doen gaat voor zover ik weet alleen via Airfoil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Ben nu voor het eerst een cd aan het rippen naar de Mini als Apple Lossless. Hoort dit echt bespottelijk lang te duren? Als ik op een PC een cdtje rip is het een kwestie van een paar minuten. Dit duurt maar en duurt maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc P schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:44:
Ben nu voor het eerst een cd aan het rippen naar de Mini als Apple Lossless. Hoort dit echt bespottelijk lang te duren? Als ik op een PC een cdtje rip is het een kwestie van een paar minuten. Dit duurt maar en duurt maar.
Rippen naar de Mini als Apple Lossless snap ik niks van(maakt ook niet uit),maar ervaring Mac-Mini met Iphone als remote vind ik leuk om te lezen,want dit bevalt mij ook zeer goed.Heb ook een macbook dus geen toetsenbord en muis voor Mac-Mini die ik gebruik als media-center.Wat ik wel merk is dat de ene keer snel contact word gemaakt,maar na even de Iphone niet te gebruiken moet je weer verbinding maken en dit duurt soms wel 25 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:31:
[...]

Rippen naar de Mini als Apple Lossless snap ik niks van(maakt ook niet uit),maar ervaring Mac-Mini met Iphone als remote vind ik leuk om te lezen,want dit bevalt mij ook zeer goed.Heb ook een macbook dus geen toetsenbord en muis voor Mac-Mini die ik gebruik als media-center.Wat ik wel merk is dat de ene keer snel contact word gemaakt,maar na even de Iphone niet te gebruiken moet je weer verbinding maken en dit duurt soms wel 25 seconden.
Wat snap je niet aan rippen naar Apple Lossless? Ik hoor graag je mening. Waar rip jij dan naar qua formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Vandaag was Plex gecrashed en kon deze natuurlijk gewoon opnieuw opstarten door de menu knop in te drukken op de apple remote. Echter blijft wel dat finder schermpje on top staan met de melding "Plex is gecrashed, bla bla, negeren of opnieuw opstarten". Uiteraard moet je daarop klikken met muis of toetsenbord. Echter gebruik ik die niet aan mijn MacMini. Dus moest ik weer inloggen met Remote Desktop om die melding even weg te klikken.

Is het niet mogelijk dat die melding niet wordt weergegeven na een programma crash of dat die automatisch negeren / annuleren kiest? Ik gebruik hem alleen als Media Center en heb geen zin een tobo of muis eraan te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mac fans.
Hoe zit het eigenlijk met keyboard & muis op de mac mini?
Werken alle keyboards & muis erop of moet ik echt een keyboard & muis kopen die voor de mac is gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Er zitten USB poorten op achteraan, dus eender welk usb keyboard/muis zal werken..
(De apple layout is daarentegen wel een beetje verschillend van een PC keyboard)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Marc P schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:44:
XLD is een fijne CD ripper, voegt ook automatisch de nummers als ALAC toe in iTunes maar geeft eerst nog een geruststellend bericht dat alles foutloos verlopen is. Snelheid hangt erg af van de staat van de CD, nieuwe vallen ook in de 'paar minuten' snelheid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weet iemand ook of de nieuwe mac mini server ook een IR poort heeft en dus compatible is met een remote? Er lijkt op de plaatjes wel een IR receiver aan de voorkant te zitten maar ik kan dit nergens bevestigd vinden?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Ik wil even advies vragen: Wil graag een Mac Mini aanschaffen als mediaspeler voor mijn televisie, alsmede om als dekstop te gebruiken (mijn tv en computerbureau staan vrij dicht naast elkaar). Is het mogelijk om de HDMI naar de tv te laten lopen, en alsmede de displayport naar mijn LCD monitor te laten lopen? Of bestaat er een soort switchbox voor HDMI dat met Macs te gebruiken is?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik en een Mini en een iMac kan kopen, maar als een student is dat toch iets te duur.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.