Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:48:
[...]
het WiFi ontvangst is juist verbeterd (nu 802.11N)
De iMac heeft ook 802.11n maar die heeft niet zo'n best WiFi bereik door al het aluminium er omheen. Ik moest mijn N-router op m'n kamer zetten omdat mijn iMac 27" anders simpelweg geen snelle verbinding had. Dat was wel anders met mijn alu 24" iMac waarvan de hele achterkant van plastic was gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 16-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:43:
[...]
Nu weet ik niet hoe het met de Mac Mini zit, maar mijn MacBook kan zeker wel heel warm worden en op het moment dat de fans aangaan maakt de MacBook ook zeker wel een boel lawaai. Het gebeurt niet zo vaak, maar om nou te zeggen dat Mac's geen geluid maken is niet waar. Zeker met het kijken van Flash filmpjes is mijn Mac binnen no-time een stofzuiger kwa geluid.
Heeft mijn MacBook Pro nooit last van (behalve na uren te zware games spelen).
Welke MacBook heb je als ik vragen mag?? (specs en jaar)
Frietsaus schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:05:
[...]

De iMac heeft ook 802.11n maar die heeft niet zo'n best WiFi bereik door al het aluminium er omheen. Ik moest mijn N-router op m'n kamer zetten omdat mijn iMac 27" anders simpelweg geen snelle verbinding had. Dat was wel anders met mijn alu 24" iMac waarvan de hele achterkant van plastic was gemaakt.
De WiFi ontvanger van de 27'' EN 24'' iMac zit onder het glas aan de voorkant, dus een plastic of Alu achterkant zou niet zoveel verschil moeten maken... Misschien ligt er iets op je router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

en iedereen die in dit topic schrijft zou toch echt moeten weten dat Mac's geen (met hoofdletters en uitroeptekens) geluid maken, en ik weet het uit ervaring...
Nou nou, volgens mij heb je nog steeds geen ervaring met Mac. Die van mij gaat na 3 minuten al als een gek draaien zodra ik een flash filmpje open. Ligt natuurlijk ook deels aan OSX icm Flash, maar eigenlijk zou dit natuurlijk niet mogen. Ook met Photoshop, Indesign en nog wat dingen aan kan het aardig heet worden, maar dat vind ik wel kunnen. Het gaat hierbij om een Macbook Air (1,86 GHz, 128 GB SSD), is wel te verwachten op zich omdat alle onderdelen veel dichter op elkaar zitten in vergelijking met de MacBook Pro. Daarom verwacht ik dat de nieuwe Mini ook niet zo koeltjes zal blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Of die warm wordt zal de praktijk zich uit moeten wijzen. vormgeving vindt ik persoonlijk een vooruitgang. Heb hem nu draaien op HDMI naar de reciever toe. En dat scheelt mij weer een extra kabel naar de TV. En extra kabel op de mini. Heb de optical en VGA niet meer nodig.

Recentelijk las ik wat verontrustende berichten over de remote of deze nog wel zou werken. Wees gerust deze functioneert perfect ook de Harmony One ;)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:11:
[...]

Heeft mijn MacBook Pro nooit last van (behalve na uren te zware games spelen).
Welke MacBook heb je als ik vragen mag?? (specs en jaar)

[...]

De WiFi ontvanger van de 27'' EN 24'' iMac zit onder het glas aan de voorkant, dus een plastic of Alu achterkant zou niet zoveel verschil moeten maken... Misschien ligt er iets op je router??
Ik heb een Macbook Unibody van eind 2008. 2.0 Ghz, 2gb DDR3 ram en een Nvidia 9400M videokaart. Met normale taken maakt hij ook praktisch geen geluid hoor. Alleen wanneer het systeem flink belast wordt begint het geluid na een tijdje.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:11:
[...]De WiFi ontvanger van de 27'' EN 24'' iMac zit onder het glas aan de voorkant, dus een plastic of Alu achterkant zou niet zoveel verschil moeten maken... Misschien ligt er iets op je router??
Bij de 27" zit de WiFi antenne achter het plastic Apple logo op de achterkant (Stap 23), en ja dit zorgt voor een waardeloze ontvangst. Waar hij bij de 24" zat weet ik niet, maar ik weet uit ervaring dat het WiFi bereik op de 24" (en ook mijn oude iMac 17") vele malen beter was.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 16-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Heb alle reacties gelezen in dit topic sinds de introductie v/d nieuwe macmini en de meeste van jullie klagen over de verhoogde prijs en de oude specs, maar zijn wel tevreden over dit design. Ik denk er precies zo over en denk dat deze nieuwe nettop/htpc misschien een leuke vervanger is: ASROCK

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/16/1276690618-580.jpg

Ik moet toegeven dat die qua design wel onderdoet, maar qua specs en prijs is die stukken aantrekkelijker.
  • Intel Core i3-330M processor (or i5 / i7 processors)
  • Intel HM55 Express chipset
  • Intel HD graphics
  • 2x RAM slots (DDR3)
  • Up to 500GB HDD (2x 2.5" HDD support)
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Gigabit LAN
  • MCE remote control
  • HDMI audio pass-through
  • VGA, HDMI out, S/PDIF out, eSATA-2 ports
  • Dolby True HD + DTS HD Master Audio + THX TruStudio PRO
  • Blu-ray drive (Core 100HT-BD model)
  • 7.1 channel HD audio output
  • 2x USB 3.0 ports on front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 20:44
Draait er ook fatsoenlijk Mac OS X op, want ik hou graag alles op 1 lijn qua besturingssystemen in mijn huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Djerique schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:56:
Ik denk er precies zo over en denk dat deze nieuwe nettop/htpc misschien een leuke vervanger is: ASROCK
  • - 195mm(W) x 70mm(H) x 186mm(L)
Weet je meteen waarom de mac mini zo duur is (197mmx197mmx36mm, half zo hoog)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BeZaX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:59:
Draait er ook fatsoenlijk Mac OS X op, want ik hou graag alles op 1 lijn qua besturingssystemen in mijn huis?
pricewatch: Asrock ION 330HT-BD 320G HDD Zwart

Als het goed is op ION's wel. Nadeel is dat de CPU wat minder is. Maar de GPU is voor zover ik weet een 9400, maar dan met wat Tweaks die toegespitst is op video.

Wikipedia: Nvidia Ion

Een 9400 word gewoon ondersteund door Apple... Dat is iets waar je rekening mee moet houden sad but true...

Ja het mag eigenlijk niet hier ik weet niet.... Maar soms breekt de nood de wet :X

Overigens ga ik eens kijken of ik een oude mini kan scoren in de uitverkoop. Vind een iMac te duur om te kopen voor wat je krijgt. Uitgezonderd de dure modellen maar die kan ik gewoon niet betalen... Wil er bijvoorbeeld nog wel normaal een spelletje op kunnen spelen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 16-06-2010 17:38 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Die IONS moet OS X op te zetten zijn, maar zal niet makkelijk worden. Heeft een klote nForce chipset, die wordt erg slecht ondersteund door OS X.
Maar daar is dit topic denk ik niet voor ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 20:44
Dan gaan we toch voor de nieuwe Mac Mini of de oude die we ergens leuk op de kop kunnen tikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de prijsstelling van de Mac Mini: 699 dollar is exclusief belasting (BTW), aangezien men in de VS per staat verschillende belastingen heeft. Maar laten we even stellen dat het 19% BTW is, dan komen we uit op 699 x 1,19 = 832 dollar. Met een euro/dollar koers van 1,23 komt dat uit op 676 euro. We worden dus inderdaad voor 124 euro genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:06:
[...]
Ik heb een Macbook Unibody van eind 2008. 2.0 Ghz, 2gb DDR3 ram en een Nvidia 9400M videokaart. Met normale taken maakt hij ook praktisch geen geluid hoor. Alleen wanneer het systeem flink belast wordt begint het geluid na een tijdje.
Ok, ja kan gebeuren.
Wat ik weleens heb, als ik hem op een stoffen oppervlakte neerleg, dat de Fans 'verstopt' raken omdat er een stuk stof voor komt (en dan maakt hij wel geluid)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:36:
[...]
NoDie van mij gaat na 3 minuten al als een gek draaien zodra ik een flash filmpje open, is wel te verwachten op zich omdat alle onderdelen veel dichter op elkaar zitten in vergelijking met de MacBook Pro. Daarom verwacht ik dat de nieuwe Mini ook niet zo koeltjes zal blijven...
Ok, toch heb ik er geen last van (als ie gewoon op mijn bureau staat ;) )
De nieuwe Mac Mini heeft wel een goed ventilatie systeem, dus ik verwacht dat hij net zo stil is als andere Mac's.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:36:
[...]
Nou nou, volgens mij heb je nog steeds geen ervaring met Mac.
Ik heb idd geen ervaring met Mac's die geluid maken nee :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:11:
[...]
Bij de 27" zit de WiFi antenne achter het plastic Apple logo op de achterkant (Stap 23), en ja dit zorgt voor een waardeloze ontvangst. Waar hij bij de 24" zat weet ik niet, maar ik weet uit ervaring dat het WiFi bereik op de 24" (en ook mijn oude iMac 17") vele malen beter was.
Dan heeft Apple het mooi verkeerd in de Manual gezet :) (waar dus staat dat hij aan de voorkant zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
De vorige mac mini was zeker veel betere value for money lijkt me, met name de low-end versie van 549 euro. En dat hoort bij een nieuwe, verbeterde versie absoluut andersom te zijn. De techniek is voortgeschreden, de productie en logistiek verder geoptimaliseerd enz.

Qua design valt me toch vooral ook op de het kastje flink groter geworden is:

Was 5,08 x 16,51 x 16,51 cm en dat is 3,6 x 19,7 x 19,7 cm geworden. Neemt toch gewoon meer plek in.

Er is ook 1 USB poort verdwenen. De warmte huishouding met de ingebouwde voeding valt nu nog niet te beoordelen, maar mijn iMac (2008) bijvoorbeeld had best wat minder warm mogen worden vind ik. Toch een aandachtspuntje.

Moet er toch een beetje op bedacht zijn dat ik niet te veel in het mac platform investeer want anders zorg ik voor mijn eigen lock-in op OS X. Hetzelfde speelt ook een beetje met betrekking tot de drie iOS apparaten: als je veel hebt geïnvesteerd in apps dan zit je vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Idd. Goedkoopste model is nu 799. Dat was voorheen 549.

En daar zat ook al gewoon ddr 3 in. Vind dit nu niet echt een hele verbetering als ik eerlijk ben.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze er een i3 oid in zouden stoppen. Vind de cpu's ook niet echt denderend.

Enigste pluspunt is de nieuwe grafishe kaart. Maargoed.

Vond de vorige versie ook mooier. En wat ik nogsteeds belachelijk vind is dat je niet standaard de optie krijgt om voor SSD te kiezen of iig een 7200 rpm schijf. Dat snappen ze blijkbaar nogsteeds niet bij apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het enige betere (voor mij) aan de huidige Mac Mini is de grafische kaart, maar daar ga ik geen paar honderd extra voor neertellen. Wat is een goeie manier om (wellicht tegen korting) nog een vorige generatie Mac Mini te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Alcje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:03:
Idd. Goedkoopste model is nu 799. Dat was voorheen 549.

En daar zat ook al gewoon ddr 3 in. Vind dit nu niet echt een hele verbetering als ik eerlijk ben.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze er een i3 oid in zouden stoppen. Vind de cpu's ook niet echt denderend.

Enigste pluspunt is de nieuwe grafishe kaart. Maargoed.

Vond de vorige versie ook mooier. En wat ik nogsteeds belachelijk vind is dat je niet standaard de optie krijgt om voor SSD te kiezen of iig een 7200 rpm schijf. Dat snappen ze blijkbaar nogsteeds niet bij apple.
Eerst klagen over de prijs en daarna over 7200rpm (2.5" schijf waarschijnlijk) en SSD beginnen :')

De Mac Mini is gewoon een super kleine design computer en daar betaal je voor. Wel jammer dat ze weer duurder zijn geworden; had gehoopt dat ze goedkoper zouden worden. Nu wordt het nog lastiger niet-mac gebruikers over te halen hun 1e mac aan te laten schaffen.
zonoskar schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:26:
[...]
  • - 195mm(W) x 70mm(H) x 186mm(L)
Weet je meteen waarom de mac mini zo duur is (197mmx197mmx36mm, half zo hoog)
Sorry, het is dat er geen Appel logo op zet (en geen Mac OS X draait (zonder hacks)) maar ik heb toch liever iets dat 2x zo hoog is en veel goedkoper is (of betere specs/prestaties) dan was apple nu doet met die mac mini.

Ik hoop nog steeds dat ze juist een goedkopere Mac Mini op de markt gooien. 499 euro zou erg mooi zijn voor een mini macje.

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 16-06-2010 19:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple ziet er een Mediaplayer in. Wat zeg je, davidgilmour?
Dat er ook al een fatsoelijke Media Player is voor slechts 1/9e deel van de Mac Mini?
Ja, inderdaad: speelt gewoon 1080p mkv Blu-ray rips af voor 88 euro.

Afbeeldingslocatie: http://creep.ru/uploads/posts/2009-12/1261047707_playon-mini-20091215-01-800.jpg

Overigens gebruik ik mijn huidige Mac Mini (3 jaar oud, Core Duo 1.83, destijds 400 euro in de uitverkoop bij de MM) voor 90% van de tijd voor het afspelen van mkv films. Daar zou ik nu dus geen 800 euro meer voor betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Hij kan misschien wel stukken duurder zijn dan die ASRock, maar ik heb toch liever zo'n slicke Mac Mini naast m'n TV staan dan zo'n lelijke windoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Horizons schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:24:
Hij kan misschien wel stukken duurder zijn dan die ASRock, maar ik heb toch liever zo'n slicke Mac Mini naast m'n TV staan dan zo'n lelijke windoos
Kun je beter een Apple TV kopen.... Zelfde design. Maar wel stukken goedkoper ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Ok, de prijs is te hoog, maar te warm worden is onzin, het WiFi ontvangst is juist verbeterd (nu 802.11N) en iedereen die in dit topic schrijft zou toch echt moeten weten dat Mac's geen (met hoofdletters en uitroeptekens) geluid maken, en ik weet het uit ervaring...
Als je het ding niet belast is hij ook lekker stil maar zodra je echt wat cpu-intensiefs gaat doen (bijv. iets installeren middels macports waarbij er gecompileerd moet worden) zul je 'm wel degelijk goed horen razen. Hij maakt geluid wanneer het moet. Het te warm worden is iets wat pas echt gebeurd als je heel veel intensieve taken gaat doen op het ding waarbij hij ook lang aan zal blijven staan. Je zult in dat geval ook ongetwijfeld wel merken dat er wat traagheid is. Je kunt dan beter een sneller model aanschaffen zoals een iMac of Mac Pro (om het maar even bij desktops te houden). Dat warm worden valt inderdaad wel mee.

802.11n wifi is zeker niet iets wat je als verbetering voor dit nieuwe model kunt opvoeren omdat de 2 modellen die 'm voorgingen ook al over 802.11n beschikken. Het zit al ruim een jaar in de Mac mini's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij gevoel ben ik beter af met de mini die ik afgelopen jaar heb gekocht. 2.53, 4gb en 320gb voor 749 tegenover 2.4, 2gb en 320gb voor 799. Design, hdmi en videochippie kan me gestolen worden. Vandaag nieuwe mini gezien, hij is wel mooi hoor, timecapsule formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:53:
[...]

Dan heeft Apple het mooi verkeerd in de Manual gezet :) (waar dus staat dat hij aan de voorkant zit)
Dat is de infrarood ontvanger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
wat een rot ding…. en toch wil ik er 1

damn youuuuuuuuuuu ive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom is het sowieso zo moeilijk (onmogelijk?) bij Apple om er een van de oude generatie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:30:
[...]
802.11n wifi is zeker niet iets wat je als verbetering voor dit nieuwe model kunt opvoeren omdat de 2 modellen die 'm voorgingen ook al over 802.11n beschikken. Het zit al ruim een jaar in de Mac mini's.
Ik weet het, maar twijfel ik er niet echt aan dat het WiFi ontvangst slecht is, want dat testen ze natuurlijk uitgebreid en ze gaan geen computer op de markt brengen die niet eens fatsoenlijk bereik heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar kan ik dat vorige model kopen met korting? Bij online shops zijn de prijzen gewoon hetzelfde van de late 2009 mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

apNia schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:27:
Waarom is het sowieso zo moeilijk (onmogelijk?) bij Apple om er een van de oude generatie te krijgen?
Omdat die inmiddels niet meer gemaakt worden en Apple zelf een voorraad van nul tracht te houden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Ik heb een mail naar Steve gestuurd.. Dat ding is echt veels te duur voor de Europese markt.
Niet dat het iets zal uithalen, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar hoe kan het dan dat de Mac Mini vorige generatie zo veel goedkoper was als de huidige (er van uitgaand dat doe goedkoopste, aprox 550, al vanaf het begin zo geprijsd was)? Of verlaagt Apple z'n prijzen na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

En de teardown van de Mac Mini is ook al weer beschikbaar: :)
http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2010-Teardown/3094/1

Zo te zien moet inderdaad het hele logicboard eruit worden geschoven om bij de harde schijf te kunnen komen.

[ Voor 28% gewijzigd door mark de man op 17-06-2010 09:49 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

apNia schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:30:
Of verlaagt Apple z'n prijzen na een tijdje?
Over het algemeen genomen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vanwaar dan het sterke verschil in prijs? Ik dacht dat de Mac Mini altijd een beetje het instapmodel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik heb hem nu elke dag < bijna > besteld op apple.nl maar zeg op het laatste moment telkens NEE tegen mezelf vanwege de prijs. Man man man waarom toch zo duur.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
In de pricewatch staat het oude model er nog voor 529 en het lijkt dat ze die nog in voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mac mini's zijn redelijk waardevaste computers, maar ik heb net een negatieve ervaring, waardoor ik de techniek nu niet meer zo vertrouw.

Mijn 3 jaar oude Mac mini Core Duo, die ik net 3 maanden in gebruik heb nadat ik hem overnam van een vriend, ging gewoon zomaar in 1x uit, helemaal dood, wil niet meer aan. Naar iCentre geweest, dure reparatie, zelf getest, logic board doet niets meer. Dus... de hele computer kan weg, een nieuw logic board is 450 dollar...

Beetje sneu, ik was er echt heel blij mee namelijk.

Dus... wachten op de nieuwe Mac mini die er aan zat te komen?
Maar bij deze prijs is dat echt onmogelijk voor mij.
Bart Meerdink schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:21:
Apple probeert nu zijn 'pricing power' op ons uit. In hoeverre kunnen ze vragen wat ze willen.

Normale bedrijven zullen zich niet snel uit de markt prijzen bij valuta schommelingen, want dan stort de winst in. Apple berekent de zwakkere euro niet alleen door, maar gooit er ijskoud nog wat extra bovenop.

Ze zijn ook niet bang om ons een half jaar lang op de iPad te laten wachten hier.

Aan ons de taak om te laten merken dat ze redelijke prijzen moeten rekenen en dat ze hier anders zoveel minder verkopen dat de winst daalt. Anders blijven die hoge prijzen, voor wie nog iets van Apple wil tenminste.
Ik ga deze ook niet kopen, ik ben zeker bereid om extra te betalen voor een Mac, omdat ik ze zo fijn vind werken, maar dit gaat voor mij te ver.

Volgens mij wordt de techniek teveel gestressed in zo'n compacte behuizing. Ik kan me voorstellen dat sommige componenten toch warmer worden dan bedoeld, waardoor het eerder stuk gaat. Dit is eerder gebeurd met Apple designs (http://timecapsuledead.org/).
Gezien de omvang van de investering zou ik hem niet durven aan te schaffen zonder de AppleCare te kopen. De prijs wordt dan € 968,01.
En bij die prijs wordt het gewoon veel te onaantrekkelijk. Jammer :N.

(Met een PC kun je in noodgevallen vaak een goedkoop moederbord halen om het op te lossen ofzo. Dat is een vorm van verzekering. )

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

apNia schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:20:
Vanwaar dan het sterke verschil in prijs? Ik dacht dat de Mac Mini altijd een beetje het instapmodel was.
Inmiddels niet meer. Ik denk dat Apple deze mini als HTPC wil positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
mark de man schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:42:
En de teardown van de Mac Mini is ook al weer beschikbaar: :)
http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2010-Teardown/3094/1

Zo te zien moet inderdaad het hele logicboard eruit worden geschoven om bij de harde schijf te kunnen komen.
Is het dan niet eenvoudiger om een tweede schijf erbij te plaatsen: http://www.macminicolo.net/macmini2010.html . De antenne moet dan wel aangepast worden zo te zien.

En zo te zien kun je het logicboard er redelijk eenvoudig uit halen (stap 14).

[ Voor 12% gewijzigd door miniBSD op 17-06-2010 11:46 ]

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Werkt de Apple Remote eigenlijk met de Mac Mini Server 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Eiríkr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:56:
Werkt de Apple Remote eigenlijk met de Mac Mini Server 2010?
Nee. Nieuwe mini heeft geen IR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
De Apple Remote werkt met de nieuwe Mac Mini, maar niet met de nieuwe Mac Mini Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Eiríkr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:05:
De Apple Remote werkt met de nieuwe Mac Mini, maar niet met de nieuwe Mac Mini Server?
Beide niet... De Apple remote werkt met IR en de nieuwe mini's hebben geen IR meer....

http://store.apple.com/nl/product/MC377Z/A?mco=MTY3ODQ5OTY

Hier staat de nieuwe remote... en bij de techspecs van de mini staat geen IR meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 17:39
Touchdomex schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:07:
[...]

Beide niet... De Apple remote werkt met IR en de nieuwe mini's hebben geen IR meer....

http://store.apple.com/nl/product/MC377Z/A?mco=MTY3ODQ5OTY

Hier staat de nieuwe remote... en bij de techspecs van de mini staat geen IR meer...
Je kletst maar wat! De nieuwe Mac mini heeft wel degelijk IR. Hetzelfde geldt voor de Server variant. Klaar!
Heb het zelf getest!

- In de normale Mac mini zit de ontvanger helemaal rechts van de Superdrive.
- Als je de IR ontvanger op de Server variant niet ziet dan heb je echt een B) nodig!

[ Voor 14% gewijzigd door Flatwhite op 17-06-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Als ik een Mac Mini 2010 samenstel kan ik als optie voor de Apple Remote kiezen. Deze werkt schijnbaar dus wel met de nieuwe Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Flatwhite schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:12:
[...]

Je kletst maar wat! De nieuwe Mac mini heeft wel degelijk IR. Hetzelfde geldt voor de Server variant. Klaar!
Heb het zelf getest!
Staat nergens in de specs.... :X Of kijk ik eroverheen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Touchdomex schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:15:
[...]

So what! Nieuw product! Veel specificaties. En zie mijn vorige post!
- In de normale Mac mini zit de ontvanger helemaal rechts van de Superdrive.
- Als je de IR ontvanger op de Server variant niet ziet dan heb je echt een B) nodig!
Zie hier

[ Voor 36% gewijzigd door Flatwhite op 17-06-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Je kunt hem gewoon kiezen bij het configureren van een nieuwe Mac Mini! Werkt dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Flatwhite schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:16:
[...]

So what! Nieuw product! Veel specificaties. En zie mijn vorige post!

[...]

Zie hier
Lijkt mij dat je als fabrikant wel je specs netjes op orde moet hebben voordat je iets lanceert :X

Maar wel tof dat het erop zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Touchdomex schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Kijk 's gewoon naar de foto's?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Touchdomex schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Lijkt mij dat je als fabrikant wel je specs netjes op orde moet hebben voordat je iets lanceert :X

Maar wel tof dat het erop zit!
Heb je helemaal gelijk in. Maar veel mensen gaan alleen op de specs af en kijken niet verder dan hun neus lang is. Een kijkje naar de foto's en je kan tot de conclusie komen dat er wel degelijk een IR ontvanger op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Boven oud, onder nieuw
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2010/06/16/204941-IMG_5344_500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macminicolo.net/i_mini/2010thumbs/IMG_5339.JPG

A Look At The New Mac mini.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Flatwhite schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:28:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. Maar veel mensen gaan alleen op de specs af en kijken niet verder dan hun neus lang is. Een kijkje naar de foto's en je kan tot de conclusie komen dat er wel degelijk een IR ontvanger op zit...
Daarentegen zitten er ook op veel andere apparaten kleine dingen die je zonder de specs hebt doorgelezen niet 123 kan plaatsen... Zo ook hier dus.
CyBeR schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:25:
[...]

Kijk 's gewoon naar de foto's?
Plaatjes zeggen niet alles... Het kan ook voor iets anders zijn.... Pas als je het zeker weet dan kun je dat zeggen... Anders niet.

Als je dus rauw de specs tegenover elkaar zet (wat ook genoeg mensen doen) en het staat er niet op en uiteindelijk zit het er wel op! Vind dat een beetje rare manier van documenteren of je klanten inlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

B2 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:39:
[...]

Inmiddels niet meer. Ik denk dat Apple deze mini als HTPC wil positioneren.
Goedkoopste is nog steeds vanaf 799 volgens hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Jammer dat er geen server versie is zonder server software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Is deze nieuwe Mac Mini niet ook gewoon een manier om de AppleTV een zachte dood te laten sterven?

Ik begrijp niet dat iemand dat ding koopt... OK, een Mac Mini is duurder, maar daar kun je veel en veel meer mee. Nu zou ik de AppleTV ook gewoon uitfaseren, als ik Apple was.

Iemand een idee hoeveel van die dingen Apple überhaupt verkocht heeft?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Ramzzz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:51:
Is deze nieuwe Mac Mini niet ook gewoon een manier om de AppleTV een zachte dood te laten sterven?

Ik begrijp niet dat iemand dat ding koopt... OK, een Mac Mini is duurder, maar daar kun je veel en veel meer mee. Nu zou ik de AppleTV ook gewoon uitfaseren, als ik Apple was.

Iemand een idee hoeveel van die dingen Apple überhaupt verkocht heeft?
Dit baseer je dan alleen op het feit dat de nieuwe mini kleiner geworden is ?

De AppleTV had/heeft minimaal één voordeel ten opzichte van de "oude" Mini.
Verder is het verschil in prijs tussen de AppleTV en de Mini vergroot...

Mijn conclusie zou zijn dat Apple een mooie nieuwe versie van de Mini heeft gelanceerd.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vind dit plaatje redelijk tekenend: http://images.apple.com/e...erview_hero7_20100615.png

;)

AppleTV in huidige vorm is een waardeloos product imho. Veel en veel te duur. Codecs is een ramp oude hdmi traag en ga maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de nieuwe Mac Mini is wel platter maar ook breder...

Afbeeldingslocatie: http://www.macminicolo.net/i_mini/2010thumbs/IMG_5343.JPG

Afbeeldingslocatie: http://s2.guide-images.ifixit.net/igi/MAGyJ3peoZLiwGqy.medium

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
apNia schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:27:
Dat viel altijd wel mee, hoor. De eerste paar weken na een upgrade kon je vaak voor een aardig bedrag een voorgaande generatie, nieuw kopen, bij een APR. Meestal ging er tussen de 80 (instapmodel) en de 180 (duurdere model) euro af.
Wat ik nu echter zie, is dat de prijzen van de voorgaande generatie Mac mini blijven zoals ze waren! Ze verkopen de 'oude' mini gewoon voor de 'oude' prijzen! :( Dat zal te maken hebben met de verhoogde startprijzen van de nieuwe mini's; er is immers niet meer voor hetzelfde bedrag of ietsje meerprijs een nieuwere mini te krijgen.
Kijk zelf maar:
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Maar: dat is in ieder geval goed zaken doen voor de tweedehands markt van de voorlaatste mac mini's en APR's die de voorlaatste nog op voorraad hebben. Rennen dus naar die winkels, voor diegene die achteraf liever de voorlaatste versie zouden willen! :+
B2 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:18:
[...]

Over het algemeen genomen niet.
Toch is dat 2 generaties eerder wel 1 keer gebeurd. De prijzen zakten toen geloof ik van 599 en 799 naar 499 en 699.

[ Voor 28% gewijzigd door autoreverse op 18-06-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar hoe zit dat met de iMac, volgens deze guide komt er binnenkort een nieuwe aan. Is het dan Apple eigen (ik ben niet erg bekend met Apple) om de prijs van het instapmodel daar ook te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee normaal gesproken blijven de prijzen hetzelfde je krijgt alleen meer waar voor je geld. Deze nieuwe mini is een (best wel) een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK thanks lowfi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:09:
Nee normaal gesproken blijven de prijzen hetzelfde je krijgt alleen meer waar voor je geld. Deze nieuwe mini is een (best wel) een uitzondering.
De prijsverhoging komt naar alle waarschijnlijkheid door de zwakke koers van de euro als ik het goed begrijp.
Dan zal dit toch weldegelijk ook doorgevoerd worden met de nieuwe iMacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
ze zijn al begonnen met nieuwe prijzen bij de macbook die hebben ze 1 dollar = 1 euro gemaakt.
Bij de mac mini moet je zelf nog een aanzienlijk hoger bedrag in euro's betalen dan in dollars.

Ben bang dat dit voorlopig bij alle nieuwe geïntroduceerde artikelen gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom denk je dat dan Brm-G, was toch (meen ik) bij de macbook pro's ook niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Ik weet het ook niet zeker, ben er alleen zelf bang voor...
Macbook pro's zijn geloof ik zelfde prijs gebleven, de 13" iig.

Ben zelf bang dat ze bij de volgende introducties de dollar prijs sowieso gelijk stellen aan de euro wat met deze dollarkoers niet zo heel gek is. In het verleden toen de euro veel gunstiger was tov de dollar zat er ook geen enorm prijsverschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:36:
[...]

Daarentegen zitten er ook op veel andere apparaten kleine dingen die je zonder de specs hebt doorgelezen niet 123 kan plaatsen... Zo ook hier dus.
Het komt vaker voor dat fabrikanten maar een klein deel van de specs vermelden omdat alleen dat deel interessant is voor hun doelgroep. Apple meldt bijv. ook niet het gebruikte geheugen, de gebruikte chipset, welk type Intel cpu er in zit, etc. Het zijn allemaal dingen die mensen zelf uitvogelen middels tools als sysctl (een commandline ding waarmee je bijv. het type cpu kunt achterhalen). Vergelijk de specs die in de app Mactracker staan maar eens met die op de Apple site, zit een aardig verschil tussen. Wat de fabrikant zegt is vaak niet het complete plaatje, iets wat zowel voor het verhaal als voor de specs op gaat. Specs zeggen net als plaatjes dan ook niet alles ;) Je had dus beter kunnen zeggen dat het er volgens de specs niet in zit, ipv het zo stellig brengen als dat je deed of zoals je het zelf al zegt "Pas als je het zeker weet dan kun je dat zeggen... Anders niet." en dat doe je dus niet op basis van alleen plaatjes/specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ppl schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:58:
[...]

Het komt vaker voor dat fabrikanten maar een klein deel van de specs vermelden omdat alleen dat deel interessant is voor hun doelgroep. Apple meldt bijv. ook niet het gebruikte geheugen, de gebruikte chipset, welk type Intel cpu er in zit, etc. Het zijn allemaal dingen die mensen zelf uitvogelen middels tools als sysctl (een commandline ding waarmee je bijv. het type cpu kunt achterhalen). Vergelijk de specs die in de app Mactracker staan maar eens met die op de Apple site, zit een aardig verschil tussen. Wat de fabrikant zegt is vaak niet het complete plaatje, iets wat zowel voor het verhaal als voor de specs op gaat. Specs zeggen net als plaatjes dan ook niet alles ;) Je had dus beter kunnen zeggen dat het er volgens de specs niet in zit, ipv het zo stellig brengen als dat je deed of zoals je het zelf al zegt "Pas als je het zeker weet dan kun je dat zeggen... Anders niet." en dat doe je dus niet op basis van alleen plaatjes/specs.
In dat geval had ik dus een Mac Mini moeten kopen om het zeker te weten? :> ;) Anders lukt het dus niet... Want anders kan je het niet zeker weten? Ik blijf het raar vinden :X Ik bedoel voor een consument is dingen als het type geheugen, gebruikte chipset en het type cpu niet belangrijk als je kijkt voor de aanschaf (misschien voor een bepaalde doelgroep wel... Maar uitzondering bevestigd de regel) Daarentegen als ik niet op mijn specificaties systeem functies gewoon niet vermeld vind ik dat slordig/onvolledig... Als ik een computer op de markt breng. Maar niet in de specs vermeld dat er een bluetooth module opzit. Maar het zit er daadwerkelijk wel bij... Hoe moet een consument dan in godensnaam weten wat er in het apparaat zit voordat die aangeschaft is?

Ben het wel vaker tegengekomen van Apple... Vind dat eigenlijk een beetje rare keuze om niet alles volledig te vermelden als je op technische specs klikt :X Dat je niet alles op de normale pagina vermeld prima. Maar als je het niet vermeld op de technische specs...?

Maar goed wij dwalen nogal af :> Aangezien ik ook geen mac meer heb ben ik hier eigenlijk ook onterecht...

Al wil ik er wel weer eentje hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Vooraf wil ik je er op wijzen dat je die vraag zelf moet beantwoorden omdat hetgeen ik citeer jouw eigen woorden zijn. Ik ben niet degene die de uitspraak doet, dat ben jij ;) Een antwoord op de vraag heb ik overigens wel. Je zou bijvoorbeeld contact op kunnen nemen met de fabrikant en die lui eens vragen of iets mogelijk is met hun product. Heb dat vaak genoeg gedaan en ook vaak genoeg netjes antwoord gekregen. Dingen als ervaringen en reviews van anderen kunnen je er ook bij helpen. Ik weet echter uit ervaring dat lang niet alles door een fabrikant gemeld wordt. Je geeft zelf al het voorbeeld van het plaatje maar dat gaat dus ook op voor andere dingen zoals documenten en specs. Juist dat was mijn eigenlijke punt: de informatie die fabrikanten geven is niet altijd volledig om wat voor reden dan ook. Daarom is het ook handiger om te spreken dat de fabrikant het niet vermeld ipv heel stellig te gaan beweren dat iets niet kan/er niet op zit. Al helemaal niet als je verder niets anders hebt waar je je op kunt baseren.

Ik ben het met je eens dat ze iets als een IR poort wel bij de specs mogen vermelden en dat iets als het cpu type nou niet bepaald interessant is. Volledige specs hoeven dus niet maar wel nuttige specs zodat iemand een goed idee heeft wat er in zit en wat er zoal mee kan. Als je dan iets wilt weten wat er niet vermeld wordt vind ik dat je daar je eigen verantwoordelijkheid in moet nemen, kortom, vraag het de fabrikant. Bijkomend voordeel is dat je ook meteen een idee krijgt hoe de support verloopt (als ze niet antwoorden of het een wazig/standaard antwoord is zou je kunnen overwegen om toch maar elders te gaan kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:43:
Ik weet het ook niet zeker, ben er alleen zelf bang voor...
Macbook pro's zijn geloof ik zelfde prijs gebleven, de 13" iig.

Ben zelf bang dat ze bij de volgende introducties de dollar prijs sowieso gelijk stellen aan de euro wat met deze dollarkoers niet zo heel gek is. In het verleden toen de euro veel gunstiger was tov de dollar zat er ook geen enorm prijsverschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse prijzen.
Klopt, alles wordt wel duurder. Kijk maar naar bijvoorbeeld de universal dock (45 naar 49 euro), headset (25 naar 29 euro) etc. Ongunstige euro betekent duurdere Apple spullen hier, zou me nog verbazen als ook de iMac weer wat in prijs zou stijgen.

De mini blijif ik nu erg apart vinden kwa prijsstelling, is imho een ander apparaat geworden en weet eigenlijk niet precies wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Meh. Slightly off-topic, maar zijn er al speculaties over de datum van de nieuwe iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de nieuwe mac mini deze zomer te kopen, maar:
- Ik ga de mac mini als media center samen met de Conceptronic Ch3snas (NAS-station) gebruiken. Ga ik dan de mac mini gewoon aan mijn HD-tv kunnen aansluiten en films streamen vanaf de Ch3snas?
- Wat voor mij ook belangrijk is, is de webcam. Ik heb rond gekeken en ben dan beland bij, hoe raar het ook is, de Microsoft(!!!) Lifecam Cinema. Hij heeft goede recencies en is precies wat ik nodig heb. Het probleem is: kan ik hem aan de mac mini aansluiten(ja, ik weet dat het via USB gebeurt xD) Ik bedoel, ondersteunt de Mac het ?Want de instalatie disc kan de mac toch niet lezen dus heb ik gehoord dat het vaak een geval is van; plug it in & be happy when it works ;s

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Waarom koop je niet gewoon een iSight? Mijn Microsoft Lifecam (VX 3000) werkt in ieder geval voor geen meter.

[ Voor 4% gewijzigd door iMick op 19-06-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 07:54:
Ik ben van plan de nieuwe mac mini deze zomer te kopen, maar:
- Ik ga de mac mini als media center samen met de Conceptronic Ch3snas (NAS-station) gebruiken. Ga ik dan de mac mini gewoon aan mijn HD-tv kunnen aansluiten en films streamen vanaf de Ch3snas?
- Wat voor mij ook belangrijk is, is de webcam. Ik heb rond gekeken en ben dan beland bij, hoe raar het ook is, de Microsoft(!!!) Lifecam Cinema. Hij heeft goede recencies en is precies wat ik nodig heb. Het probleem is: kan ik hem aan de mac mini aansluiten(ja, ik weet dat het via USB gebeurt xD) Ik bedoel, ondersteunt de Mac het ?Want de instalatie disc kan de mac toch niet lezen dus heb ik gehoord dat het vaak een geval is van; plug it in & be happy when it works ;s

Alvast bedankt
Ik heb de nieuwe Mini hier staan en films etc afspelen van externe HDD is geen probleem, maar dat was het ook niet op de oude :)

Zie het niet op de site staan, maar korte zoek opdracht met google levert diverse sites op met ervaringen.
http://www.crunchgear.com...-lifecam-hd-to-an-isight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini versus Apple TV

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/2010-06-18minivsatv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/2010-06-18minivsatv-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/2010-06-18minivsatv-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/2010-06-18minivsatv-3.jpg

en een goede review: http://www.engadget.com/2010/06/18/mac-mini-mid-2010-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Reuze grappig dat er van allerlei redelijke verklaringen worden gezocht voor de werkelijk absurde prijs van de nieuwe mini. Het heeft niets met de koers te maken, bedrijven passen de prijzen van hun producten niet maandelijks aan de koersen aan. Zie jij auto's uit japan dalen en stijgen in prijs als de euro dat doet, nee natuurlijk niet en dito met alle andere zaken die van buiten de EU komen. De EU is het grootste economische blok op de planeet (groter dan de USA) dat zorgt ervoor dat je weinig merkt van valuta schommelingen behalve als je op vakantie gaat.

Daarbij is de euro nu rond de 1,25 en was hij zo 1,45 voor de problemen, dat is slechts 13% verschil...

Het model waar je een beetje mee kan werken, dus met 4gb en 500gb schijf kost 1149 euro !! Dat is niet hoog, dat is lachwekkend gewoon. Apple melkt de fanboys tot op het bot uit, ik hoop dat ze het deze keer eindelijk eens niet lukt om een laptop zonder scherm en toetsenbord te verkopen voor 3x de componenten prijs.

Zelf heb ik een ipod en als de ipad onder de 400 gaat koop ik er daar ook een van dus ik ben beslist niet anti apple, maar dit slaat nergens op. Voor 1149 koop je 2 prima laptops en heb je nog geld over voor een gsm.

Niet kopen die onzin en klaar.

*edit* ik zie net dat hij 999 dollar is in de usa, en hier 1149 Euro. Nog idioter dan ik al dacht dus. Zelfs met de huidige koers zou dat 999 / 1,25 * 1,19 (btw) = 950 moeten zijn. EU ripoff zoals gebruikelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 20-06-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal wordt er over de prijs geklaagd van de nieuwe Mac Mini en terecht. Wat ooit voor 499 euro begon is nu 799 euro geworden. Dat is geen instap meer. Apple gaat niet veel Minis verkopen voor deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 08:40:
Waarom koop je niet gewoon een iSight? Mijn Microsoft Lifecam (VX 3000) werkt in ieder geval voor geen meter.
Da's nogal verouderd imo...
Maar ik heb nog eens goed rondgekeken en kwam uit bij FaceVsion(ja, je schrijft echt ...Vsion)
Zij hebben de eerste Skype-HD Certified webcam uitgebracht. Zeker de moeite om uit te checken.
Maar toen vroeg ik mij af waarom ik het merk niet kende... Het bedrijf opereert enkel in USA en Canada :s
Nogal stom, maar heeft iemand een idee hoe ik zo'n cam hier zou krijgen? via hun website shop lukt het niet :(

...

PS: heeft iemand een goede HD-cam voor de mac? zou enorm helpen met het zoeken

www.facevsion.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:42:
Overal wordt er over de prijs geklaagd van de nieuwe Mac Mini en terecht. Wat ooit voor 499 euro begon is nu 799 euro geworden. Dat is geen instap meer. Apple gaat niet veel Minis verkopen voor deze prijzen.
Ja, absurd als je het mij vraagt !
MAAR onderschat de fanboys 8)7 niet ! Ik ken er enkele, zij gingen er meteen voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
HaseMike schreef op zondag 20 juni 2010 @ 07:55:

*edit* ik zie net dat hij 999 dollar is in de usa, en hier 1149 Euro. Nog idioter dan ik al dacht dus. Zelfs met de huidige koers zou dat 999 / 1,25 * 1,19 (btw) = 950 moeten zijn. EU ripoff zoals gebruikelijk.
De Amerikaanse prijzen bevatten geen BTW, en een product in Europa lanceren is nou eenmaal stukken duurder dan in de USA. Deze vergelijking slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:00:
[...]

MAAR onderschat de fanboys 8)7 niet ! Ik ken er enkele, zij gingen er meteen voor _/-\o_
Dat jij de prijs absurd vindt dan hoeft zo iets niet voor andere te gelden. (ieder geval niet voor mij) :+ Ik heb de Mini ook paar minuten na live gang van de store besteld en volgende dag in huis. Lekker toch toch dat je dit soort impuls aankopen kan doen. Fanboy? Nee.... nieuwe Mini stond hieral langer in de planning en het nieuwe design heeft mij over gehaald. Ach als je de prijs te hoog vindt of je hebt het er niet voor over ga je toch kijken naar een alternatief :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
thaan schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:57:
De Amerikaanse prijzen bevatten geen BTW, en een product in Europa lanceren is nou eenmaal stukken duurder dan in de USA. Deze vergelijking slaat echt nergens op.
Ik bereken de NL btw erbij dus de vergelijking is goed. En die paar websites in een andere taal kosten geen 200 euro per product. Daarbij vergeet je even voor het gemak dat de vorige mac mini geen last had van zulke absurde prijsverschillen.

En aan de kopers : Iedereen mag natuurlijk zelf weten waar je je $$ aan uitgeeft, maar bedenk je wel dat je goed over de tafel wordt getrokken, als je dat niet uitmaakt prima.

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 20-06-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Superdaantje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Dat jij de prijs absurd vindt dan hoeft zo iets niet voor andere te gelden. (ieder geval niet voor mij) :+ Ik heb de Mini ook paar minuten na live gang van de store besteld en volgende dag in huis. Lekker toch toch dat je dit soort impuls aankopen kan doen. Fanboy? Nee.... nieuwe Mini stond hieral langer in de planning en het nieuwe design heeft mij over gehaald. Ach als je de prijs te hoog vindt of je hebt het er niet voor over ga je toch kijken naar een alternatief :O
dan nog valt er gewoon niet aan te twisten dat ze gewoon dood leuk over de ruggen van de eu proberen te verdienen. Ik snap best dat mensen graag willen betalen omdat er een half aangevreten appel op het apparaat staat maar dit schiet compleet de doel mis. en volgens mijn zijn de verzend kosten hetzelfde als van shenzhen naar eu als naar us te versturen als me chinese vrienden gelijk hebben in china.

Ben zelf een eigenaar van een imac, macbook pro en zelfs ik vind de prijs te gek, apple vertelt aan all hun verkopers dat de mac mini een overstap computer naar de mac voor mensen die aan het twijfelen zijn, maar met deze bedragen trek je geen nieuwe klanten over om het te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Freedom_Fighter op 20-06-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
HaseMike schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:48:
[...]
Ik bereken de NL btw erbij dus de vergelijking is goed. En die paar websites in een andere taal kosten geen 200 euro per product. Daarbij vergeet je even voor het gemak dat de vorige mac mini geen last had van zulke absurde prijsverschillen.
De USA VAT is afhankelijk van de staat, en meestal minder dan 19% dan ook dan klopt je berekening niet.

Het is simpelweg een illusie om te denken dat je een product in 1 groot land (USA) met 1 wetgeving/productcontrole voor x prijs te koop kunt zetten, en die prijs dan simpelweg ook kunt vragen in Europa (met tientallen landen, tientallen wetten, verschillende BTW tariefen, verschillende reclame campagnes in alle landen, waar geen eigen Apple Stores zijn en dus ook nog een marge moet overblijven voor winkels zoals iCentre & aMac)? Echt niet.
Freedom_Fighter schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:53:
[...]

dan nog valt er gewoon niet aan te twisten dat ze gewoon dood leuk over de ruggen van de eu proberen te verdienen. Ik snap best dat mensen graag willen betalen omdat er een half aangevreten appel op het apparaat staat maar dit schiet compleet de doel mis. en volgens mijn zijn de verzend kosten hetzelfde als van shenzhen naar eu als naar us te versturen als me chinese vrienden gelijk hebben in china.
Nederland is toevallig het duurste land qua verzendkosten ;) En natuurlijk is de Mac Mini hier duurder dan in de USA, maar dat is niet raar. Er zitten nou eenmaal ook 3x zoveel schakels tussen de verkoop, en die schakels zijn ook geen liefdadigheid, die willen ook verdienen.

Ik ben overigens ook een Apple liefhebber, en vind het zonde dat ze de nieuwe Mini zoveel duurder hebben gemaakt, ook ik vind hem te duur. Ik heb de vorige generatie Mini staan en vind het een geweldig apparaat. Ik vind het echter niet raar dat een apparaat in de EU duurder is dan in de USA.

[ Voor 37% gewijzigd door thaan op 20-06-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

thaan schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:54:
[...]

[...]

Nederland is toevallig het duurste land qua verzendkosten ;) En natuurlijk is de Mac Mini hier duurder dan in de USA, maar dat is niet raar. Er zitten nou eenmaal ook 3x zoveel schakels tussen de verkoop, en die schakels zijn ook geen liefdadigheid, die willen ook verdienen.
Vreemd me vrienden in shenzhen vertellen me anders, ik zal binnenkort eens weer contact met ze opzoeken of er inderdaad iets is verandert maar denk van me zelf eigenlijk niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Freedom_Fighter schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:59:
[...]

Vreemd me vrienden in shenzhen vertellen me anders, ik zal binnenkort eens weer contact met ze opzoeken of er inderdaad iets is verandert maar denk van me zelf eigenlijk niet :/
Vanuit Nederland bedoel ik dan. Hoe het naar Nederland is, geen idee, ik verstuur alleen maar vanuit NL (als webshop zijnde). Kijk overigens naar DealExtreme & de verhalen van de Chinese overheid die de export stimuleert door gratis verzendkosten. Kan me best voorstellen dat het daar cheap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Freedom_Fighter schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:53:
[...]

Haha wat een overtrokken reactie. Sorry dat ik het zo zeg. Waar maakt men zich zo druk om. Het is toch gewoon simpel als je het te duur vindt of geld er niet voor over hebt koop je hem toch niet !!! Maarja ik houd me er maar verder buiten, aangezien ik de mening niet heb dat de prijs veel te hoog is. :O

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 20-06-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:00:
[...]

Dus als ik nu een mini koop ben ik een fanboy? Onderhand heeft dat woord alle impact/waarde verloren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
De USA VAT is afhankelijk van de staat, en meestal minder dan 19% dan ook dan klopt je berekening niet.
Waarom iets rechtpraten terwijl het krom is ? Nogmaals de prijs in de usa voor de versie waarmee je wat kan doen is 999 dollar. Dat is ex btw inderdaad. 999 dollar is ongeveer 799 Euro. In NL heb je 19% btw 799 + 19% = 950 Euro. Dat zou de prijs moeten zijn in NL. Omdat valuta's altijd schommelen kan je dan afhankelijk van hoeveel je er zou willen verkopen 899 of 999 van maken. Je kan immers niet elke maand je producten aan een wisselkoers aanpassen.

Als je een andere rekenwijze hebt ben ik benieuwd ! Alles boven de euro prijs + btw is extra $$ voor apple. Zoals al gezegd een paar websites in een andere taal kosten geen 200 euro per product en als je online besteld zijn de verzendkosten vanuit china naar de EU hetzelfde als naar de usa.

Probeer niet recht te praten wat krom is.

Daarbij waar praten we over, wie koopt er nu een laptop zonder scherm en toetsenbord ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 20-06-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
HaseMike schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:30:
[...]
Waarom iets rechtpraten terwijl het krom is ? Nogmaals de prijs in de usa voor de versie waarmee je wat kan doen is 999 dollar. Dat is ex btw inderdaad. 999 dollar is ongeveer 799 Euro. In NL heb je 19% btw 799 + 19% = 950 Euro. Dat zou de prijs moeten zijn in NL. Omdat valuta's altijd schommelen kan je dan afhankelijk van hoeveel je er zou willen verkopen 899 of 999 van maken. Je kan immers niet elke maand je producten aan een wisselkoers aanpassen.

Als je een andere rekenwijze hebt ben ik benieuwd ! Alles boven de euro prijs + btw is extra $$ voor apple. Zoals al gezegd een paar websites in een andere taal kosten geen 200 euro per product en als je online besteld zijn de verzendkosten vanuit china naar de EU hetzelfde als naar de usa.

Probeer niet recht te praten wat krom is.
Jij gaat er vanuit dat het enige verschil een website in een andere taal is, en verzenden vanuit China naar EU ipv China naar USA. Echt, lanceer eens wereldwijd een product, er is toch echt wel meer verschil dan dat.
Het is simpelweg duurder om een product in de EU te lanceren, tientallen kleine afzetmarkten, dan in de USA.

Dit even naast het feit dat het natuurlijk onzin is om te roepen dat de 2,66GHz met 4GB ram de enige bruikbare versie is. Mac OS X draait prima op, say, een G4, dus ook op de goedkope Mac Mini. Jij gaat mij niet vertellen dat omdat er een nieuwe versie is, de oude Mac Mini opeens onbruikbaar zijn ;)
HaseMike schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:30:
[...]

Daarbij waar praten we over, wie koopt er nu een laptop zonder scherm en toetsenbord ;)
Ik, als HTPC aan mijn TV.
Ik vind de nieuwe Mac Mini btw ook overpriced, de oude prijs vond ik een stuk beter en die heb ik dan ook. Echter, ik zou het nog steeds neerleggen. Ik vind het een prachtding, gebruik hem veel, hij kan meer dan wat ik gebruik en ik heb het geld er voor over.

[ Voor 23% gewijzigd door thaan op 20-06-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij eerdere zogenaamd dure europese productlaunches vond Apple het anders niet nodig een dergelijke premium bij de prijs op te tellen. De iPad is bijvoorbeeld qua prijs €=$, wat na omrekening en BTW erbij een normale prijs is. De Mac Mini is nu ineens omrekenprijs + 15-20%. Dat is simpelweg vreemd.

Mogelijk verwacht Apple dat de euro nog een stuk verder gaat wegzakken, of (waarschijnlijker) verwachten ze met dit prijspeil in europa gewoon meer winst te kunnen behalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-06-2010 13:51 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
HaseMike schreef op zondag 20 juni 2010 @ 07:55:
Reuze grappig dat er van allerlei redelijke verklaringen worden gezocht voor de werkelijk absurde prijs van de nieuwe mini. Het heeft niets met de koers te maken, bedrijven passen de prijzen van hun producten niet maandelijks aan de koersen aan.
Men kan de verwachte loop van de koersen wel meenemen. Bij gevallen als Griekenland is er een erg groot probleem die niet op korte termijn of middellange termijn op te lossen is. Dat betekent dat er op lange termijn een probleem is en dat dit ook reflecteert in de stabiliteit van iets als de euro. Dat is een hele andere situatie dan wat er doorgaans met een munt gebeurd. Hetzelfde gebeurde ook bij de dollar. De euro was toen wel sterk met als gevolg dat men dollars is gaan inwisselen voor euro's. Daarbij komt dat iets als de EU een stuk gecompliceerder ligt dan de USA. We zitten hier met allerlei verschillende zeer uiteenlopende wetgevingen en belastingstelsels. In de USA hebben ze ook wel verschillen maar die zijn een stuk kleiner.
De EU is het grootste economische blok op de planeet (groter dan de USA) dat zorgt ervoor dat je weinig merkt van valuta schommelingen behalve als je op vakantie gaat.
Dus China bestaat helemaal niet meer? Voor zover op dit moment bekend is China sinds enkele jaren de grootste economie op de planeet, groter dan de USA. De EU komt er niet in de buurt.
Het model waar je een beetje mee kan werken, dus met 4gb en 500gb schijf kost 1149 euro !! Dat is niet hoog, dat is lachwekkend gewoon. Apple melkt de fanboys tot op het bot uit, ik hoop dat ze het deze keer eindelijk eens niet lukt om een laptop zonder scherm en toetsenbord te verkopen voor 3x de componenten prijs.
En ook dit klopt weer niet. Het model van 1149 is het server model met 2x 500 GB (de optical drive is vervangen door een 2e 500 GB hdd), 4GB aan geheugen en OS X Server (wat 400 euro kost). Naar verhouding is dat een stukje goedkoper dan het model van 799. Als je dat model van 799 upgrade naar 4 GB en een 500 GB harde schijf (standaard zit er 2 GB en een 320 GB schijf in) kom je op 979 euro uit. Nog altijd een verschil van 170 euro! Dat verschil kun je vergroten als je nog wat spullen hebt of goedkoper kan inkopen (zul je dus wel moeite moeten doen om de mini te upgraden).
En juist daar gaat het nu net ook om. Er zijn 2 dingen die spelen: voorheen waren er 3 modellen: 2 desktops van 599 (wat volgens mij later 549 werd) en 799 en 1 server model voor 999 euro. Dat hebben ze nu gewijzigd door het 599 model eruit te gooien en alleen het 799 model te behouden. Het server model is ook behouden maar daarvan is de prijs naar 1149 gegaan (150 euro meer). Dit is echter iets wat ze niet in de USA hebben gedaan waardoor er een groot verschil is tussen de USA en niet-USA (bijv. de EU). Het zijn dan ook de mensen buiten de USA die nu massaal lopen te klagen over de forse prijsstijging. De mensen in de USA doen dat niet omdat die prijs daar ook niet zo veel is gestegen.
[...]

Het is simpelweg een illusie om te denken dat je een product in 1 groot land (USA) met 1 wetgeving/productcontrole voor x prijs te koop kunt zetten, en die prijs dan simpelweg ook kunt vragen in Europa (met tientallen landen, tientallen wetten, verschillende BTW tariefen, verschillende reclame campagnes in alle landen, waar geen eigen Apple Stores zijn en dus ook nog een marge moet overblijven voor winkels zoals iCentre & aMac)? Echt niet.
De USA heeft een fors aantal verschillende staten met allemaal eigen wetgeving en belastingregeltjes. Exact hetzelfde als met de EU dus ;) Het verschil is alleen in hoeverre al die regeltjes en wetgeving van elkaar verschillen. In de USA zitten ze veel meer op 1 lijn dan in de EU, de verschillen zijn daar heel wat kleiner. Daarnaast heb je ook nog eens het verschil tussen EU en Europa, niet alle Europese landen zijn EU-lid.

Feit blijft dat er heel veel factoren een rol zullen meespelen waarbij de stand van zaken qua economie in de EU en de koers van de euro (welke beïnvloed wordt door de stand van zaken qua economie in de EU) zeer waarschijnlijk als grootste boosdoeners aangemerkt kunnen worden. Het zou mij niets verbazen als we van diverse andere Apple en ook niet-Apple producten prijsstijgingen gaan zien de komende tijd.
Superdaantje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Dat jij de prijs absurd vindt dan hoeft zo iets niet voor andere te gelden. (ieder geval niet voor mij) :+
Dan snap je dus niet waar het hier om gaat. De discussie is niet de prijs maar de prijsstijging. Die 799 is een stuk hoger dan 599 maar het is nog altijd een goedkoop kastje voor wie alleen een kastje nodig heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 20-06-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:40:

Dan snap je dus niet waar het hier om gaat. De discussie is niet de prijs maar de prijsstijging. Die 799 is een stuk hoger dan 599 maar het is nog altijd een goedkoop kastje voor wie alleen een kastje nodig heeft.
Ben ik het niet mee eens. Ik zie nog steeds een slechtere mini dan het tweede model vorige serie voor meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ppl schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:40:

Dus China bestaat helemaal niet meer? Voor zover op dit moment bekend is China sinds enkele jaren de grootste economie op de planeet, groter dan de USA. De EU komt er niet in de buurt.
Welke bronnen heb je gebruikt voor deze bewering? Wereld Bank en het IMF beweren beiden iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@hierboven : juist de EU is het grootste economische blok, China is net 25% van de EU. Dus beste goedpraters die pagina's nodig hebben om een ripoff goed te praten : Waarom ? Apple is maar een merk en een htpc knal je in elkaar voor onder de 400 euro inclusief een bluray drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:10:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik zie nog steeds een slechtere mini dan het tweede model vorige serie voor meer geld.
Dat is het ook nog steeds. Dit is gewoon het 599 model met het prijskaartje van 799. Het is echter nog altijd de goedkoopste optie voor wie een Mac wil en daar geen scherm, muis en toetsenbord bij wil hebben.
Coju schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:22:
[...]

Welke bronnen heb je gebruikt voor deze bewering? Wereld Bank en het IMF beweren beiden iets anders.
Iets anders dan een of ander artikeltje over GDP op wikipedia die door iedereen te bewerken is. Ik baseer me vooral op wat officielere stukken en mensen die er hun vak van hebben gemaakt (economen, hoogleraren en docenten economie, dat soort mensen). Wat je nu met dat GDP laat zien is maar een deel van het plaatje. Als dat echter hetgeen is wat je bedoelde dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
Dat gezeur over die prijs word ik nu wel een beetje zat.
Anyway, ik heb de MacMini gekocht (alhoewel, uitverkocht bij iCentre dus via de Apple Store besteld) ter vervanging van een pc. Erg spannend allemaal :)
De prijs, mjah, ik had 'm goedkoper verwacht maargoed... het oog wil ook wat. Hij wordt aangesloten op 2 x 22" Samsungs en heb er maar een Magic Mouse en een keyboard bijgedaan. Als Apple die nou standaard zou toevoegen zou het in mijn ogen een stuk interessanter zijn ;)

Ik laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn over een paar dagen.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.