moeilijk om te vervangen????? zie mijn link een paar posts hierboven, appeltje,eitje
Deze dus
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 16:46 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 16:46 ]
Dat is met een paar minuten gebeurd. Evenals hdd vervangenmultipasser schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:45:
Spijtig dat het zo moeilijk is zelf ram te vervangen.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
uhm...
Thnx!Smoonshine schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:10:
De huidige verwachting is dat de Mac Mini upgrade komende dinsdag gedaan gaat worden. In de dagen erna verwachten veel Amerikaanse retailers een nieuwe lading Mac Mini's. De voorraden zijn op dit moment bijna op.
Kwa upgrade verwachtingen is de verwachting dat de Mac Mini gelijkwaardig gaat worden aan de huidige Macbooks. Dus een snellere Core2duo, een 320M grafische kaart en standaard 4GB aan geheugen. De displayport zou vervangen worden door HDMI, zodat je een mini-displayport en een HDMI poort hebt.
Dat zijn de algemene verwachtingen voor een upgrade, al blijft dat altijd koffiedik kijken. Ikzelf zou het huidige model op dit moment even niet kopen en in ieder geval nog een paar weken wachten. Want dat er updates aankomen lijkt meer dan duidelijk.
Als de BTW actie is nadat er nieuwe modellen zijn, dan geldt dat natuurlijk ook daarvoor, mits ze in de winkel staan. Het kan zomaar zijn dat de MediaMarkt de nieuwe lading even achterhoud en je daardoor alleen oude modellen (op=op) kunt kopen.
ehhhh..HOI
hoe zuur je dat zelf ook vindt, maar daar kun je echt niemand anders de schuld van geven.kRiZzZiZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:17:
Eind april mijn huidige mac mini gekocht, weet iemand uit ervaring hoe Apple reageert als je aangeeft jezelf zwaar gedupeerd te vinden als er na aankoop van een product een upgrade heeft plaatsgevonden? Jammer en pech gehad?
Deze reactie had ik wel verwacht. Ik heb uitgebreid "onderzoek" gedaan of de huidige mac mini binnenkort geupgrade zou worden. Overal (Icentre, buying guides op internet macmini123.com etc) en niemand zag deze update aankomen toen ik de unit had aangeschaft!Nerpissad schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:24:
[...]
hoe zuur je dat zelf ook vindt, maar daar kun je echt niemand anders de schuld van geven.
ehhhh..HOI
Zolang de upgrade er niet is, is het niet zeker dat de upgrade komt. Inmiddels zit je toch alweer 1,5 maand na de aankoop, terwijl apple zo'n beetje elk half jaar wel upgrades uitvoert. In die zin had je het dus wel na kunnen gaan dat er een upgrade zat aan te komen.kRiZzZiZ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Deze reactie had ik wel verwacht. Ik heb uitgebreid "onderzoek" gedaan of de huidige mac mini binnenkort geupgrade zou worden. Overal (Icentre, buying guides op internet macmini123.com etc) en niemand zag deze update aankomen toen ik de unit had aangeschaft!
En ik geef niemand de schuld maar zou Apple juist de "kans" willen geven mij als tevreden kant te behouden!
[ Voor 10% gewijzigd door Smoonshine op 12-06-2010 22:44 ]
uhm...
Er zit een verschil tussen 1,5 maanden en 6 maanden. Tevens heeft apple ieder half jaar wel updates ja maar niet steeds voor hetzelfde product. Dan zouden we nu al aan Iphone 8 hebben gezeten!Smoonshine schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:39:
[...]
Zolang de upgrade er niet is, is het niet zeker dat de upgrade komt. Inmiddels zit je toch alweer 1,5 maand na de aankoop, terwijl apple zo'n beetje elk half jaar wel upgrades uitvoert. In die zin had je het dus wel na kunnen gaan dat er een upgrade zat aan te komen.
Wanneer Apple iedereen de kans zou geven om hun oude exemplaar om te ruilen voor een nieuwe binnen die termijn, dan denk ik niet dat Apple nog lang zou bestaan. Je hebt toen de Mac Mini gekocht voor een prijs die hij voor jou waard was. Dat er ooit upgrades zouden komen stond al vast op het moment dat je hem kocht.
Ik heb wat dat betreft iets vergelijkbaars gehad met mijn macbook. Een half jaar nadat ik mijn unibody macbook had gekocht werd de 13" unibody macbook bij de pro serie getrokken. Dat verlaagde in mijn ogen de waarde van mijn macbook behoorlijk.
ehhhh..HOI
Verwijderd
Ik koop een auto en rij er 1.5 maand mee rond, dan komt er een nieuw model en dan zou de dealer hem even moeten ruilen?kRiZzZiZ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:06:
[...]
Er zit een verschil tussen 1,5 maanden en 6 maanden. Tevens heeft apple ieder half jaar wel updates ja maar niet steeds voor hetzelfde product. Dan zouden we nu al aan Iphone 8 hebben gezeten!
Bij een auto weet je meestal 1,5 maand van te voren als er een nieuwe uitkomt....maar goed dit is appels en peren vergelijken. En tot zover is er nog geen nieuwe mac mini uitgerold!Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:32:
[...]
Ik koop een auto en rij er 1.5 maand mee rond, dan komt er een nieuw model en dan zou de dealer hem even moeten ruilen?
ehhhh..HOI
Ik heb geen ervaring met iMovie op de Mac Mini, maar merk wel goed het verschil tussen een Mini 2009 en mijn iMac 2007. Op papier schelen ze niet heel erg veel (Mini zou sneller moeten zijn), maar in praktijk zijn alle taken die veel disk I/O vragen veel langzamer door de laptopschijf. Aangezien videobewerking veel disk I/O vraagt...sebastius schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:31:
Ik vraag me af of hier MacMini gebruikers zijn met (goede) ervaringen in iMovie 09. De Powermac G5 (2x 2ghz) wordt langzaam aan te traag voor al het moderne geweld. Een nieuwe MacPro zit er niet in helaas voor de school, dus wil ik graag weten hoe de Mac Mini het gebeuren trekt.
We hebben het dan over de 2.53ghz Core2duo. De filmpjes die gemonteerd worden komen van een normale DV camera (dus geen HD video). Er worden na montage gewoon dvd's gerendered (en soms een youtube filmpje)
Sowieso is het aan te raden om een scratch diskje via de fw800 te gebruiken als je met grote foto-video projecten bezig bent, werkt veel fijner.sebastius schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:49:
Ja, daar zeg je wat... Laptopschijfje... Denk dat we apple maar eens moeten bellen voor een proefplaatsing in het kader van educatieve ontwikkeling
Eind april is al weer bijna 2 maanden geleden.. Technologie, ja zelfs die van apple is ook gewoon onder hevig aan prijs/specificatie wijzigingen. Leer er maar mee leven, zo werkt het nu eenmaal met alles. Niets is waardevastkRiZzZiZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:17:
Eind april mijn huidige mac mini gekocht, weet iemand uit ervaring hoe Apple reageert als je aangeeft jezelf zwaar gedupeerd te vinden als er na aankoop van een product een upgrade heeft plaatsgevonden? Jammer en pech gehad?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ja, jammer, pech gehad. Ik heb mijn Mac mini vorige week gekocht. Ik ben er blij mee!kRiZzZiZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:17:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
quote: http://engadget.comPrices start rolling at $699, where you'll get a 2.4GHz Core 2 Duo CPU, 2GB of RAM and a 320GB hard drive.
The Mac mini, for a suggested retail price of $699 (US), includes:
* 2.4 GHz Intel Core 2 Duo processor with 3MB of shared L2 cache;
* 2GB of 1066 MHz DDR3 SDRAM, expandable up to 8GB;
* a slot-load 8X SuperDrive® (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) optical drive;
* 320GB Serial ATA hard drive running at 5400 rpm;
* NVIDIA GeForce 320M integrated graphics;
* AirPort Extreme® 802.11n wireless networking and Bluetooth 2.1+EDR;
* Gigabit Ethernet;
* four USB 2.0 ports;
* SD card slot;
* one FireWire® 800 port;
* one HDMI port and one Mini DisplayPort;
* HDMI to DVI video adapter;
* combined optical digital audio input/audio line in (minijack); and
* combined optical digital audio output/headphone out (minijack).
[ Voor 61% gewijzigd door Tales op 15-06-2010 10:17 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat zal, volkomen terecht, om design redenen niet gedaan zijn.hans schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:16:
Hmm wel jammer dat ze dat SD card slot achterop gezet hebben, voorop was handiger
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik gebruik het ook niet, maar lijkt me toch vrij onhandig als je het wel wil gebruiken om even fotos te kijken op je tv.Kettrick schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:20:
[...]
Dat zal, volkomen terecht, om design redenen niet gedaan zijn
Prima keuze wat mij betreft, ik gebruik het toch niet
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Tel er ook 19% BTW bij.Vanx schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:25:
$699 vs. €799![]()
$699 is €572.95 volgens de huidige (1.22) wisselkoers.
Dan betalen wij gewoon €226 meer dan de Amerikanen. Ik hoop niet dat deze lijn wordt doorgetrokken bij de nieuwe iPhone.
[ Voor 9% gewijzigd door Icelus op 15-06-2010 10:28 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja maar nu is het onpraktisch om telkens achter je PC te zitten om je SD kaart erin of eruit te halen....Rivanov schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:32:
SD Slot aan de voorkant doet afbreuk aan het strakke design.
[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 15-06-2010 10:39 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
TV als beeldscherm zou ik afraden, tenzijner full hd 26 inch tv zijn, zou eerder gaan voor een fatsoenlijk scherm. (of een iMac)fotografie999 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:09:
[...]
Ik denk dat ik gewoon een tvtje koop 26''
en als die 4gb niet nodig is ga ik dat er ook niet in laten zetten
Een mini is aanzienlijk kleine en zal nooit zo ingebouwd staan als een normale pcTouchdomex schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:38:
[...]
Ja maar nu is het onpraktisch om telkens achter je PC te zitten om je SD kaart erin of eruit te halen....
Voor aan de rechter kant of linker kant was beter geweest.. Doet het ook geen afbraak aan de frontview
Sales Tax is in de meeste staten rond de 7%, 8.25% in NYC.Icelus schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:27:
Tel er ook 19% BTW bij.
[ Voor 22% gewijzigd door Vanx op 15-06-2010 10:48 ]
[ Voor 35% gewijzigd door cornelisprul op 15-06-2010 10:54 ]
Stel je zet hem in je TVkast naast je versterker. Dan moet je echt elke keer in een krappe ruimte je handen proppen om eventjes een SD kaart erin te stoppen. Aangezien Apple nu adverteert naast een TV vind ik het een gekke keuze.Kettrick schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:41:
[...]
Een mini is aanzienlijk kleine en zal nooit zo ingebouwd staan als een normale pc
Zijkant zie ik ook niet gebeuren, lijkt me lelijk en onhandig..
Als ik iets oerlelijk vind is het wel die slots aan de voorkant van andere kleine pc's , ik ben dus blij dat hij aan de achterkant zit!
eens. die prijzen zijn echt absurd. ik zou graag een mini willen, maar haal zo liever een ouder model.ScSi schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:56:
Het design is prachtig, maar denk inderdaad dat Apple de plank misslaat op vlak van prijs.
2.4ghz, 2GB memory en 320GB hdd voor 799, terwijl je voor 300 euro meer een prachtig 21.5' scherm hebt, met 3ghz CPU en 4GB mem en 500GB HDD. Ik vind het een hele rare prijszetting, zeker als je bedenkt dat de mac min een 'entry-level' mac moest voorstellen..
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Doel op de NL 19% BTW; óf je moet de 799 euro zonder btw gebruiken om de dollarprijs eerlijk te kunnen vergelijken.Vanx schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:45:
[...]
Sales Tax is in de meeste staten rond de 7%, 8.25% in NYC.
Dan is het inderdad €613.05, nog maar €186 verschil.
Hehe, de Duitsers moeten nog €10 meer betalen klik
Boxee, Plex en XMBC draaien prima onder Mac OS hoor..Krisp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:02:
Wat ik nog niet helemaal begrijp is het 'media center'-gedeelte in Mac OS X. Of eigenlijk begrijp ik niet waarom ik een volwaardige computer (Mac Mini) in mijn huiskamer wil zetten, zonder dat Mac OS X een goede media center implementatie heeft. Want zeg nu zelf: Front Row is niet de applicatie die echt volwaardig meedoet met Windows Media Center, Plex of XBMC. Alles behalve zelfs. De Apple TV heeft zelfs nog een paar voordelen, zoals volledige bediening met de remote. Je kunt bijvoorbeeld muziek en films aanschaffen. Front Row kan dat niet.
Kortom: ik herken hier de oplossing van Apple niet in. Tenzij ze bijzonder snel een nieuwe versie van Front Row (en iTunes?) uitbrengen, komt hij er bij mij niet in. En al helemaal niet voor deze prijs.
Maar dat is nooit de oplossing geweest zoals Apple die propageert. Ja, Boxee, Plex en XMBC zijn prima spelers. Maar als je adverteert als media center, maar jouw app (in dit geval Front Row) is niet de media center van dat moment, dan doe je iets niet goed.cmegens schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:19:
[...]
Boxee, Plex en XMBC draaien prima onder Mac OS hoor..
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Onzin, voor dàt geld? €799 is niet mis hoor voor een MediaPlayer.Rivanov schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:16:
Mac Mini is de nieuwe Apple TV.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Heb je nog steeds SL server erop staan? Zo ja hoe zijn je ervaring als desktop.Neus schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:41:
[...]
Onzin, voor dàt geld? €799 is niet mis hoor voor een MediaPlayer.
Heb zelf na veel wikken en wegen mijn AppleTV (met XMBC ecc) vervangen met een ARock ION 330 (€150 kaal, €40 de hard disk, €20 voor het geheugen en €10 voor een Microsoft USB remote) met daarop XBMC Live en dat draait a) veel beter en doet 1080p op zijn sloffen en b) kost een stuk minder dan een AppleTV met Crystal HD mini-PCI-express (voor de 1080p content) of de (nieuwe) MacMini.
Mijn 'oude' MacMini (model met 2x 500GB en SL Server) gebruik ik momenteel als desktop en is nog steeds een prima Mac, zeker voor de prijs van toen.
Nee, mijn MacBookPro 17" had het begeven en heb op de MacMini een TimeMachine restore van die MBP gedaan (werkt trouwens perfect!).cornelisprul schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:44:
[...]
Heb je nog steeds SL server erop staan? Zo ja hoe zijn je ervaring als desktop.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
[ Voor 3% gewijzigd door simplicidad op 15-06-2010 12:09 ]
Tja persoonlijk vind ik je set helemaal niet mooi en doet het afbreuk aan de mini om hem weg te stoppen in een gelakte blokkendoos (ikea?). Juist bovenop is hij meer op zijn plaatst, volop in het zicht.Touchdomex schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:52:
[...]
Stel je zet hem in je TVkast naast je versterker. Dan moet je echt elke keer in een krappe ruimte je handen proppen om eventjes een SD kaart erin te stoppen. Aangezien Apple nu adverteert naast een TV vind ik het een gekke keuze.
[afbeelding]
Zoals hier zou een Mini in het TV meubel prachtig staan. Maar door de rare keuze moet hij nu bovenop staan omdat je anders niet eventjes een SDkaart erin kan pleuren...
uhm...
Het is niet mijn interieurgassiepaart schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:38:
[...]
Tja persoonlijk vind ik je set helemaal niet mooi en doet het afbreuk aan de mini om hem weg te stoppen in een gelakte blokkendoos (ikea?). Juist bovenop is hij meer op zijn plaatst, volop in het zicht.
En hoevaak gebruik je nou zo' n sd card....
[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 15-06-2010 13:09 ]
Dat zou erg vervelend zijn voor degene die hem als media pc willen gaan gebruikenIngebouwd AirPort Extreme Wi-Fi draadloze netwerkvoorzieningen (gebaseerd op 802.11n-specificatie), compatibel met 4 IEEE 802.11a/b/g
Ingebouwd Bluetooth 2.1 + EDR (Enhanced Data Rate)
Ingebouwd 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45-connector) met ondersteuning voor Jumbo-frames
Werkt de nieuwe remote niet op Bluetooth?Kettrick schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:
Zie ik het nou goed dat de IR poort weg is?
[...]
Dat zou erg vervelend zijn voor degene die hem als media pc willen gaan gebruiken
Zou kunnen, maar dat is even erg zuur voor iedereen die bijvoorbeeld een harmony remote heeft
zie net dat die nieuwe remote ook al geen bluetooth heeft.. alleen een nieuw design...Kettrick schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:12:
[...]
Zou kunnen, maar dat is even erg zuur voor iedereen die bijvoorbeeld een harmony remote heeft
Dat is dan weer positief, want je kan hem bij je mini bestellen, dat geeft toch de indruk dat je ze samen kan gebruikenTouchdomex schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:16:
[...]
zie net dat die nieuwe remote ook al geen bluetooth heeft.. alleen een nieuw design...
Volgens mij zie je dat verkeerd. Bij de Macbook (Pro) en de iMac staat er ook niets over IR in de specificaties, maar die ondersteunen dat ook gewoon. Als je op de plaatjes kijkt van de nieuwe Mac Mini dan zie je rechts (in de DVD sleuf) nog steeds de IR ontvanger zitten. Dat is dus hetzelfde als bij het vorige model. Ook bij de server versie zie je nog steeds een IR ontvanger (grote zwarte rondje).Kettrick schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:
Zie ik het nou goed dat de IR poort weg is?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 16:53 ]
Launching containers into space
Ik heb hem vandaag besteld. Bij het bestellen wordt de remote als extra optie gegeven. Ga er dan ook vanuit dat deze te gebruiken isHoedje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:20:
[...]
Volgens mij zie je dat verkeerd. Bij de Macbook (Pro) en de iMac staat er ook niets over IR in de specificaties, maar die ondersteunen dat ook gewoon. Als je op de plaatjes kijkt van de nieuwe Mac Mini dan zie je rechts (in de DVD sleuf) nog steeds de IR ontvanger zitten. Dat is dus hetzelfde als bij het vorige model. Ook bij de server versie zie je nog steeds een IR ontvanger (grote zwarte rondje).
Idd gewoon niet kopen!Whieee schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:10:
De prijzen zijn inderdaad belachelijk. Echter, de beste manier om je te laten horen is door het product simpelweg niet te kopen. Dat is dan ook precies wat ik van plan ben, ondanks dat ik het een machtig mooi apparaat vind, en ik binnenkort eigenlijk wel in de markt ben voor een nieuwe Mini aan de TV.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door lintweaker op 15-06-2010 19:07 . Reden: Woordje teveel ]
Als ik bij de Mediamarkt langs de mediaplayers loop dan zie ik prijzen die de 400 euro niet overstijgen (dat doet zelfs de Apple TV niet eens). De nieuwe Mac mini is het dubbele van die 400 euro. Zo even schattend lijkt de prijs ten opzichte van het vorig model Mac mini met een ruime 25% gestegen te zijn. Een forse stijging dus. Zoals je nu hier al hebt kunnen zien en zoals je het vrijwel overal ziet is de algehele conclusie dat de specs heel leuk zijn maar dat er weinig mensen eentje gaan aanschaffen omdat ze de prijsstijging exorbitant hoog vinden. Dat ze de zwakke euro willen opvangen door de prijs iets omhoog te schroeven of de prijs moeten compenseren voor wat er in het apparaat zit is tot daar aan toe maar dat rechtvaardigt absoluut geen prijsstijging van ruim 25%. Die 799 euro is dus inderdaad niet mis en ik denk dat Apple hier aardig de populariteit van de Mac mini mee om zeep gaat helpen.Neus schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:41:
[...]
Onzin, voor dàt geld? €799 is niet mis hoor voor een MediaPlayer.
Als ik kijk naar de mogelijkheden van OS X Server vraag ik me af wat je er eigenlijk in iets kleins als een 2-mans zaak er mee moet. Het klinkt nogal als een overkill. Wat was je er allemaal mee van plan?dellai schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:41:
Zonder gein: Ik was van plan om de server versie te gaan kopen, maar 1149 vind ik voor een 2 mans zaak echt te gortig, zeker in dit huidige economische klimaat.
Zou eerder zeggen niet kopen als je de centjes er niet voor over hebt en kopen als je dit wel hebt. Spijtig dat je twee jaar aan sparen bent voor een Mac en dat die duurder word. Je kunt altijd nog kiezen voor een eerder model van de Mini. Dit is nog steeds een goede keus.fotografie999 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:28:
[...]
Idd gewoon niet kopen!
Ik ben nu ongeveer 2 jaar aan het sparen voor een mac.
Ben ik nou eindelijk klaar met sparen wordt dat ding 800euro!
Ik heb nu de keus of een iMac of een oude mac mini.
Ben er nog niet helemaal over uit.
En ik denk dat ik(en anderen) ook op mag schieten met een iMac kopen ik gok dat deze ook beginnen bij 2000euro*het nieuwe model dan*
Die prijsstijging snap ik ook niet, vind dat ook niet normaal. Zeker vergeleken met de iMac's.ppl schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:58:
[...]
Als ik bij de Mediamarkt langs de mediaplayers loop dan zie ik prijzen die de 400 euro niet overstijgen (dat doet zelfs de Apple TV niet eens). De nieuwe Mac mini is het dubbele van die 400 euro.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Verwijderd
iMac's zijn na de zomer aan de beurt, maar men zal vast wel merken dat er minder verkocht wordt in europa.Brm-G schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:05:
Volgens mij verhoogt apple nu gewoon bij alle nieuwe producten die geintroduceerd worden of vernieuwd worden gewoon de prijs enorm.... dat zag je eerst al bij de macbook van 899 naar 999 en nu dit. Ben bang dat dit bij de update van een iMac ook gebeurd...
Inderdaad, een iMac is nu veel interessanter.VincentG schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:01:
Damn, blijf hem duur vinden. Even tobo en muis erbij en je zit al op 917 euro! Dan moet je nog een scherm en speakers hebben. Voor nog geen 200 euro meer heb je een iMac met prima scherm, muis, tobo, ingebouwde speakers en specs zullen denk ook niet minder zijn.
Kleiner is leuk, maar hogere prijs niet. Wordt iig geen mini voor mij. Wordt denk maar sparen voor een iMac en nog maar zien wat ik met mn huidige schermen doe.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Michien heeft hij al een scherm hoor, voor een Windows PC heb je die ook nodig.
Voor mij is een iMac absoluut not done, een goed scherm gaat meerdere computergeneraties mee, en als je dus een iMac afdankt dan gooi je met de oude computer ook een zo goed als nieuw scherm weg, dat is dus slecht voor het milieu en geldverspilling (al is een goed scherm niet meer zo duur als toen ik het mijne kocht) maar mischien dat dat laatste voor de gemiddelde Apple bezitter geen probleem is.Als je nog een scherm nodig hebt dan kan je misschien beter een iMac aanschaffen. Deze is immers maar een beetje duurder en een stuk krachtiger.
Dat begint een leuke prijs te worden voor nee nieuwe, mischien dta het er bij mij ook nog ooit van komt (al heeft een portable ding ook voordelen (zoals een accu) al wil ik er dan wel graag 2 schermen op aansluiten)Samplex schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:34:
Net een Mac Mini 2.26Ghz gekocht bij de Media Markt, had geluk want het waren BTW weg ermee dagen dus kosten hij nog maar 464 euro!
Well done Apple! Een upsell naar een iMac en ze hebben er niet eens moeite voor hoeven doenVincentG schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:01:
Damn, blijf hem duur vinden. Even tobo en muis erbij en je zit al op 917 euro! Dan moet je nog een scherm en speakers hebben. Voor nog geen 200 euro meer heb je een iMac met prima scherm, muis, tobo, ingebouwde speakers en specs zullen denk ook niet minder zijn.
Kleiner is leuk, maar hogere prijs niet. Wordt iig geen mini voor mij. Wordt denk maar sparen voor een iMac en nog maar zien wat ik met mn huidige schermen doe.
Launching containers into space
Bij ons op school staat een lokaal vol met 24" iMacs. Nemen een stuk minder ruimte in beslag / stuk minder kabelbrij.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:
[...]
iMac's zijn na de zomer aan de beurt, maar men zal vast wel merken dat er minder verkocht wordt in europa.
Verder vraag ik me af hoe populair de mac mini eigenlijk is? Er is bijvoorbeeld nooit een G5 model van geweest (van een Powerbook ook niet nee dus zal iets met laptop chipsets te maken hebben) en om de prijs te drukken is er bij de Intel introductie nog een goedkopere Solo variant geweest. Maar op scholen etc? Wie kan daar wat over zeggen, ik doe zelf niks grafisch.
Wat je laatste opmerking betreft: ik denk niet dat Apple zich druk zou maken om de prijs te drukken. Volgens mij wordt er niet gekeken naar: kostprijs + winstmarge = consumentenprijs. Eerder zal Apple zichzelf de vraag stellen: Hoe zorgen we ervoor dat de mac mini een (flinke?) stap onder de iMac blijft? Het zou maar zo kunnen, dat de 1,5Ghz Core Solo in de eerste intel mac mini niet _heel veel_ goedkoper was (in kostprijs) dan de 1,66Ghz / 1,83Ghz / 2,0Ghz Core Duo cpu's (die toen geïntroduceerd werden) Ik denk dat Apple in ieder geval niet wilde dat de mac mini te krachtige specs zou hebben t.o.v. de iMac en de overige duurdere macs (cpu, hd grootte, geheugen, wifi - n relatief laat inbouwen) Anders verkopen die nl. minder. En dat kost Apple wel degelijk geld.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:
[...]
iMac's zijn na de zomer aan de beurt, maar men zal vast wel merken dat er minder verkocht wordt in europa.
Verder vraag ik me af hoe populair de mac mini eigenlijk is? Er is bijvoorbeeld nooit een G5 model van geweest (van een Powerbook ook niet nee dus zal iets met laptop chipsets te maken hebben) en om de prijs te drukken is er bij de Intel introductie nog een goedkopere Solo variant geweest. Maar op scholen etc? Wie kan daar wat over zeggen, ik doe zelf niks grafisch.
[ Voor 12% gewijzigd door autoreverse op 15-06-2010 23:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ok, de prijs is te hoog, maar te warm worden is onzin, het WiFi ontvangst is juist verbeterd (nu 802.11N) en iedereen die in dit topic schrijft zou toch echt moeten weten dat Mac's geen (met hoofdletters en uitroeptekens) geluid maken, en ik weet het uit ervaring...IceOnFire schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:15:
Een oude generatie processor, nog steeds maar 2 GB ram en een paar kleine specupdates. Erg jammer, hopelijk bedenken ze zich nog een keer over de prijs. Daarbij vraag ik me af of t eea niet een stuk warmer wordt nu de voeding weer is ingebouwd (meer herrie waarschijnlijk) en zal de WiFi-ontvangst ook wat minder zijn gok ik met die alu kooi van Farady..
Nu weet ik niet hoe het met de Mac Mini zit, maar mijn MacBook kan zeker wel heel warm worden en op het moment dat de fans aangaan maakt de MacBook ook zeker wel een boel lawaai. Het gebeurt niet zo vaak, maar om nou te zeggen dat Mac's geen geluid maken is niet waar. Zeker met het kijken van Flash filmpjes is mijn Mac binnen no-time een stofzuiger kwa geluid.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:48:
[...]
Ok, de prijs is te hoog, maar te warm worden is onzin, het WiFi ontvangst is juist verbeterd (nu 802.11N) en iedereen die in dit topic schrijft zou toch echt moeten weten dat Mac's geen (met hoofdletters en uitroeptekens) geluid maken, en ik weet het uit ervaring...
uhm...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq