Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag HDMI hebben? Hoe vaak gebruik je zo'n type laptop nu als entertainment apparaat?JaMaaT schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:
[...]
Inderdaad een mooie notebook. Jammer dat er geen HDMI aansluiting opzit.
Bijna niet! Maar voor zoiets hoef ik dan voorlopig nog geen blueraybrander te kopen!WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:21:
[...]
Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag HDMI hebben? Hoe vaak gebruik je zo'n type laptop nu als entertainment apparaat?
Verwijderd
Bijna elke weekend ,WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:21:
[...]
Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag HDMI hebben? Hoe vaak gebruik je zo'n type laptop nu als entertainment apparaat?
hd of full hd filmpje erop , aansluiten op de tv en genieten maar .
- Omdat mijn notebook mijn enige computer is en ik gebruik hem ook als desktop, aangesloten op een 25.5" 1900*200. Met VGA wordt de beeldkwaliteit beduidend minder.WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:21:
[...]
- Omdat ik mijn notebook ook op mijn TV wil kunnen aansluiten, in Full HD (wat ik overigens weinig doe, daar heb je gelijk in)
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 12:07 ]
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N ziet er heel intressant uit. Backlit, Bluethoot en 9-cell battery!
GoT, You have to love it!
Precies, maar hier hangt er ook een beamer aan, en voor een student ideale prijsverhouding isPhilflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:01:
[...]
- Omdat mijn notebook mijn enige computer is en ik gebruik hem ook als desktop, aangesloten op een 25.5" 1900*200. Met VGA wordt de beeldkwaliteit beduidend minder.
- Omdat ik mijn notebook ook op mijn TV wil kunnen aansluiten, in Full HD (wat ik overigens weinig doe, daar heb je gelijk in)
Ik las onlangs dat de MM hem al in de folder had. Als de 9 cell klopt dan lijkt het me eerder 1.9 kilo. Doe mij dan maar een 6 cel.Lisadr schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:42:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N ziet er heel intressant uit. Backlit, Bluethoot en 9-cell battery!
Dell Vostro V13 Review: http://www.notebookcheck....V13-Notebook.24726.0.html

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 13:54 ]
Dank. Die is tenminste een beetje uitgebreid. Die van mij moet voor 4 feb
klaar zijn..
Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:54:
Dell Vostro V13 Review: http://www.notebookcheck....V13-Notebook.24726.0.html
[afbeelding] [afbeelding]
HP DM3 1020ED? beeldschermproblemen!
Net mijn 3 dagen oude/nieuwe laptop teruggebracht, op accu fluctueert de scherm intensiteit continu! Ook de demo laptop bij RAF vertoont dit gedrag.
Het lijkt alsof er adaptieve helderheid mbv een lichtsensor wordt toegepast...alleen zit er volgens HP geen sensor in de laptop en kan je het (dus) ook niet uitschakelen. Balen, maar nu maar op zoek naar een ASUS UL30
Wees gewaarschuwd!
Net mijn 3 dagen oude/nieuwe laptop teruggebracht, op accu fluctueert de scherm intensiteit continu! Ook de demo laptop bij RAF vertoont dit gedrag.
Het lijkt alsof er adaptieve helderheid mbv een lichtsensor wordt toegepast...alleen zit er volgens HP geen sensor in de laptop en kan je het (dus) ook niet uitschakelen. Balen, maar nu maar op zoek naar een ASUS UL30
Wees gewaarschuwd!
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Verwijderd
Omdat er toch veel over de harde schijven gepraat word heb ik HDTune ook maar eens op mijn HD losgelaten:
1810tz: WDC WD1600BEVT-22ZCT 160GB
Transfare rate:
Max: 65,3 MB/s - Gem: 51,7 MB/s ( Min: 25.1 MB/s - Burst: 113,2 MB/s)
Access time : 17,2ms
Traag dus. =)
(Een 2de run haalt ongeveer hetzelfde resultaat, iets hoger minimum (31,5), maar dat maakt niet zoveel uit.)
SSD's zouden van mij nog iets goedkoper mogen zijn.
Transfare rate:
Traag dus. =)
(Een 2de run haalt ongeveer hetzelfde resultaat, iets hoger minimum (31,5), maar dat maakt niet zoveel uit.)
SSD's zouden van mij nog iets goedkoper mogen zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 14:49 ]
Ik heb een DM3 1030, het fluctueren van de schermintensiteit komt door een energiebesparings-instelling die je gewoon kunt uitschakelen. Het is dus geen defect of probleem! Ik zit op het werk dus ik kan niet direct de naam van de instelling noemen, maar het zit bij de eigenschappen van de Intel 4500MHD.MarcelGo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:20:
HP DM3 1020ED? beeldschermproblemen!
Wees gewaarschuwd!
Dacht ik ook, maar toch zegen zij 1.6kg.Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:45:
[...]
Ik las onlangs dat de MM hem al in de folder had. Als de 9 cell klopt dan lijkt het me eerder 1.9 kilo. Doe mij dan maar een 6 cel.
Dat is een single platter WD, die is relatief echt snel voor een 5400rpm drive. Ik had hem ook in mijn 1810tz. Helaas is HDtune, net als WEI, nogal een beperkte benchmark.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:43:
Omdat er toch veel over de harde schijven gepraat word heb ik HDTune ook maar eens op mijn HD losgelaten:
Transfare rate:
Traag dus. =)
Als je echt de snelheid wil vergelijken kun je beter bijv. een 5GB folder dupliceren en met de hand timen.
Die 13" timeline bij de MM heeft wel 9cell op de doos staan en een 12+ uur sticker op de laptop zelf. Dat zal dus zeker wel een 9cell accu zijn. Heb zelf een 3810 timeline met 6cell (zat een 8+ uur sticker op). De accu zat er uiteraard niet in maar ik ga er vanuit dat die aan de onderkant flink uit zal steken.
Core i5 wellicht in Macbook Pro 13"?
http://www.appleinsider.c...i5_based_macbook_pro.html
http://www.appleinsider.c...i5_based_macbook_pro.html
Mja, had ik je zo wel kunnen vertellen. Als macbooks iets hebben, dan is het wel snelle processoren.
Dat wel, alleen was de vraag of ze in januari al klaar zouden zijn. Want Apple is meestal niet zo snel. Dit keer wel dus.
Edit: nu de HP actie voorbij is en de nieuwe modellen (11x0ed) er aan komen hoop ik op een dalende DM3 prijs. Eerste teken: 20 euro van de DM3 1020ed af.
pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA)
Edit: nu de HP actie voorbij is en de nieuwe modellen (11x0ed) er aan komen hoop ik op een dalende DM3 prijs. Eerste teken: 20 euro van de DM3 1020ed af.
pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA)
[ Voor 55% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 18:36 ]
Ik heb de laatste tijd flink zitten lurken in dit topic, om eens alle openstaande opties betreft een net/notebook te bekijken. Mijn eisen: 12(,1) inch = max, 1366x768 resolutie. Bovendien wilde ik meer rekenkracht dan een atom 280, die ik vorig jaar als een EEE 1000HE mee op reis heb genomen als Lightroom bakje, storagetank en filmpjes kijken. De nieuwe laptop gaat voor dezelfde functies gebruikt worden, met een mogelijkheid 'm dit keer wel te houden.
Nu ben ik laatst bij de paradigit tegen een MSI Wind U200 aangelopen, dit ik stiekem toch even wil promoten ondanks z'n iets wat hogere prijs, namelijk 499 euro.
- specs: 1366x768 LED scherm, SU3500 core solo 1,4GHz, 3GB geheugen, 320GB HDD en W7 HP.
Verder de standaard uitrusting die je van een dergelijke laptop mag verwachten. MSI claimt 6,5 uur werktijd op de 58Wh accu, ik haal er 6 uur mee, dus dat is heel netjes, al is het geen 9 uur van een 1000HE.
De SU3500 en 3GB zorgen ervoor dat deze laptop als een zonnetje loopt. In veel tests is deze CPU in veel gevallen 2,5 tot 3x zo snel als een atom N280, en dat is mij wel wat meer geld waard.
Nu ben ik laatst bij de paradigit tegen een MSI Wind U200 aangelopen, dit ik stiekem toch even wil promoten ondanks z'n iets wat hogere prijs, namelijk 499 euro.
- specs: 1366x768 LED scherm, SU3500 core solo 1,4GHz, 3GB geheugen, 320GB HDD en W7 HP.
Verder de standaard uitrusting die je van een dergelijke laptop mag verwachten. MSI claimt 6,5 uur werktijd op de 58Wh accu, ik haal er 6 uur mee, dus dat is heel netjes, al is het geen 9 uur van een 1000HE.
De SU3500 en 3GB zorgen ervoor dat deze laptop als een zonnetje loopt. In veel tests is deze CPU in veel gevallen 2,5 tot 3x zo snel als een atom N280, en dat is mij wel wat meer geld waard.
Hier staat tekst
Mooie computer. Type processors worden wel genoemd maar de snelheid niet? Zeker interessant dualcore computer, 6 USB poorten wat echt uitzonderlijk is.SpeedingWilly schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:12:
[...]
Dit is inderdaag zeer interessant en er is zeker een markt voor. Ik zou er zo ééntje kopen. Thuis performance en onderweg licht en mobiel. Ik zie echter 1 probleem: de processor blijft een mobile en dus niet krachtig. Dan kun je nog niet fatsoenlijk gamen en/of zware applicaties draaien?
alleen geen ultra portable? Dan de grote vraag waar licht de grens tussen Net en notebook 12" of toch 13"?
Die grens is wel heel erg vraag bijna een interpolatie wat de een klein vind kan de ander weer groot vinden.
Wat al dit moois moet gaan kosten kon ik ook niet vinden.
Leuke laptop, ik hoop dat je hem niet nog niet gekocht hebt want hij verliest het op punten van de Acer 1810tz en de HP DM1. Die zijn namelijk allebei dual core. En ook nog goedkoper.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:48:
100% mee eens!Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:07:
[...]
Leuke laptop, ik hoop dat je hem niet nog niet gekocht hebt want hij verliest het op punten van de Acer 1810tz en de HP DM1. Die zijn namelijk allebei dual core. En ook nog goedkoper.
Is er al bekend wanneer de nieuwe MSI Wind U230 te koop is?
Een Toshiba AMD laptop met een leuk design, vooral in het wit. Naar verwachting 550-600 euro.
http://www.laptopmag.com/...hiba-satellite-t135d.aspx
Toshiba Satellite T135D
Een Toshiba AMD laptop met een leuk design, vooral in het wit. Naar verwachting 550-600 euro.
Toshiba Satellite T135D
- 1.6-GHz AMD Turion Neo X2 L625
- 4GB Ram
- 320Gb 5400 HDD
- ATI Radeon HD 3200
- 5-in-1 card reader
- Wifi-N
- eSATA; Ethernet; HDMI; Headphone; Kensington Lock; Microphone; VGA
- 2x USB
- 5 a 6 uur accu

[ Voor 104% gewijzigd door Lisadr op 14-01-2010 09:25 . Reden: Toshiba laptop toegevoegd ]
Best aardig, maar dit is minder:Lisadr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:12:
Is er al bekend wanneer de nieuwe MSI Wind U230 te koop is?
[afbeelding]
Dat is ruim 50 graden bij de ventilator en bijna 40 graden op 't touchpad. Niet echt prettig werken helaas. De mobiele AMD's staan ook niet echt bekend als warmtewondersAlthough Toshiba was able to cram discrete graphics into the T135D, the thinness of the system contributes to poor heat dissipation. After playing a Hulu video at full screen for 15 minutes, the touchpad registered 101 degrees Fahrenheit, the space between the G and H keys reached 97 degrees, and the center of the underside was 105 degrees. The temperature by the exhaust vent rose to an unbearable 125 degrees. We consider anything over 95 degrees to be uncomfortable, and anything over 100 degrees to be unacceptable.
@JottemJ
105 graden is niet normaal! Vond het design wel leuk. Er zijn te weinig leuke witte laptops.
105 graden is niet normaal! Vond het design wel leuk. Er zijn te weinig leuke witte laptops.
Lucht van ~52C is alsnog niet erg lekkerwoekele schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:12:
Dat is wel fahrenheit heDa's wat anders fan celsius
Overigens betwijfel ik of deze Toshiba wel in NL komt aangezien de meeste UL's/Netbooks hier niet te koop zijn.
Nou een touchpad van 52 C lijkt me ook niet prettig.
Mischien goed om een omelet op te bakken als je een muis gebruiktPhilflow schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:40:
Nou een touchpad van 52 C lijkt me ook niet prettig.
Vandaag belde ik naar de MM om te vragen of het machientje nog leverbaar was, ik wilde eens even de look en feel ervaren want alleen maar info via internet is natuurlijk beperkt. De MM-verkoper: 'die flyer die online staat, daar klopt niks van' en 'Acer heeft geen 13,3 inch laptops'....zucht.Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:45:
[...]
Ik las onlangs dat de MM hem al in de folder had. Als de 9 cell klopt dan lijkt het me eerder 1.9 kilo. Doe mij dan maar een 6 cel.
Wat is dit dan? Acer 3810TZ
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mede dankzij Philflow de Acer 1810TZ binnen. Voorheen waar ik slechte ontvangst heeft met de oude laptop met een intel B/G kaartje, heb ik nu duidelijk betere signaal sterkte. Alleen vroeg ik me af, heb de wifi (D-Link 655) op N gezet, en later ook nog op mixed mode G en N, bij starten vd computer geeft tooltje aan 130Mb. Later zakt deze opeens naar 64, 56. Misschien niet helemaal juiste topic om deze vraag te stellen maar ok...
Ik heb nog ergens een Mtron 3525-32 kunnen scoren, had zelf nog een 16gb liggen maar vond het toch net te weinig. Had nog een 16gb sdkaartje liggen, die eringestopt, steekt maar heel klein beetje eruit, dus ideaal icm een kleine ssd.
HD klepje losgeschroeft, zat de standaard WD 160gb met misschien paar mm ruimte in dat gat. Ik trok nog het plastic lipje stuk die de HD omhoog zal moeten werken, na wat geklooi toch uitkunnen halen. Zat trouwens heel verrot aangesloten middels een dun kabeltje. De bios van Acer is ook duidelijk verandert, waar ik voorheen op de oude Acer geen keus had tussen ide/ahci, is dit nu wel selecteerbaar. Dus de Mtron op ahci gezet, usbstickje gemaakt met xp met ahci drivers. Huppa, de boel geinstalleerd, de 160gb in een usb behuizing gegooid, en bij 1e opstart van XP, kreeg ik al een goed gevoel erbij. Bijna net zosnel als mijn 2 Postville's in mijn desktop. Verder weinig op of aan te merken, heb er nog niet echt mee gewerkt, maar ben in iedergeval super tevreden
Ik heb nog ergens een Mtron 3525-32 kunnen scoren, had zelf nog een 16gb liggen maar vond het toch net te weinig. Had nog een 16gb sdkaartje liggen, die eringestopt, steekt maar heel klein beetje eruit, dus ideaal icm een kleine ssd.
HD klepje losgeschroeft, zat de standaard WD 160gb met misschien paar mm ruimte in dat gat. Ik trok nog het plastic lipje stuk die de HD omhoog zal moeten werken, na wat geklooi toch uitkunnen halen. Zat trouwens heel verrot aangesloten middels een dun kabeltje. De bios van Acer is ook duidelijk verandert, waar ik voorheen op de oude Acer geen keus had tussen ide/ahci, is dit nu wel selecteerbaar. Dus de Mtron op ahci gezet, usbstickje gemaakt met xp met ahci drivers. Huppa, de boel geinstalleerd, de 160gb in een usb behuizing gegooid, en bij 1e opstart van XP, kreeg ik al een goed gevoel erbij. Bijna net zosnel als mijn 2 Postville's in mijn desktop. Verder weinig op of aan te merken, heb er nog niet echt mee gewerkt, maar ben in iedergeval super tevreden
Even vanuit een hotel in Oostenrijk:
De MSI Wind U230 is nu ook gelist in de Informatique.
Wel leuk, ze zetten er expliciet bij: Netbook: Nee.
Voor de rest zijn er nog geen winkels met de U230 op voorraad, en staat er nog geen shop in de pricewatch page.
De MSI Wind U230 is nu ook gelist in de Informatique.
Wel leuk, ze zetten er expliciet bij: Netbook: Nee.
Voor de rest zijn er nog geen winkels met de U230 op voorraad, en staat er nog geen shop in de pricewatch page.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat met wireless heb ik ook ervargen icm een N-router. Misschien een soort van powersaving ofzo? Dat ie alleen naar 130Mbps gaat als het echt nodig is? Maar misschien wel een eigen topic waard idd.
De Toshiba Satellite T130-10V is hier ook te koop voor rond de 600 euro, maar wel met een Intel Pentium SU2700 ipv de krachtiger SU4100. Helaas geen SU4xxx, anders was het een leuke laptop.zAo schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:46:
[...]
Lucht van ~52C is alsnog niet erg lekker
Overigens betwijfel ik of deze Toshiba wel in NL komt aangezien de meeste UL's/Netbooks hier niet te koop zijn.
52 graden is een normale temperatuur hoor voor een CPU mijn CPU is dit moment 54 graden. Het word pas kritiek als hij boven de 75 graden komt 90/100 graden is dodelijk.
Bovendien zijn de meeste processoren thermisch beveiligt.
Veel warmte problemen zij toe te schrijven aan stofnesten in de ventilatie en hotpipe ribben
Af en toe een stofzuiger zuigmond langs de koelribben doet dan ook veel goed, Je staat er versteld van hoeveel stof er word aangezogen, Als de eigenaar, gebruiker ook nog eens een flinke roker is dat ook in de computer terug te vinden.
Ook de stofzuiger langs het toesenbord vinden de computers heel fijn "aangepaste zuigkracht" anders kunnen er toetsen verdwijnen!
Veel warmte problemen zij toe te schrijven aan stofnesten in de ventilatie en hotpipe ribben
Af en toe een stofzuiger zuigmond langs de koelribben doet dan ook veel goed, Je staat er versteld van hoeveel stof er word aangezogen, Als de eigenaar, gebruiker ook nog eens een flinke roker is dat ook in de computer terug te vinden.
Ook de stofzuiger langs het toesenbord vinden de computers heel fijn "aangepaste zuigkracht" anders kunnen er toetsen verdwijnen!
Even een vraag. Ik heb Batterybar op mijn 1810TZ geinstalleerd, maar ik lees hier dat het programma niet 'fijn' is om geïnstalleerd te hebben. Wat doet het precies, en hoe kan ik het zo verwijderen dat ik alles eraf heb? En brengt Batterybar schade aan de accu toe?
52 graden is bij een review van een nieuwe laptop. Overigens wel in een "extreme" situatie. Het is namelijk geen (high-end) gameing laptop. 35 graden bij normale gebruik vind ik zelf wel acceptabel.ajpeetoom schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:02:
52 graden is een normale temperatuur hoor voor een CPU mijn CPU is dit moment 54 graden. Het word pas kritiek als hij boven de 75 graden komt 90/100 graden is dodelijk.
52 graden bij de ventilator-uitgang of ruim 40 graden op je touchpad is heel wat anders dan de temperatuur in je processorkern. Een processor mag best heet worden, maar dan moet ik wel netjes z'n warmte af kunnen voeren met b.v heatpipes ... dat lukt de Toshiba blijkbaar nietajpeetoom schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:02:
Er komt een SU4100 model uit van Toshiba, echter dat pas in februariLisadr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:53:
[...]
De Toshiba Satellite T130-10V is hier ook te koop voor rond de 600 euro, maar wel met een Intel Pentium SU2700 ipv de krachtiger SU4100. Helaas geen SU4xxx, anders was het een leuke laptop.
Ik heb het op mijn 5310m ook. Inderdaad een energieinstelling. Geen reden om hem terug te brengen lijkt mij :-)Msniekers schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:13:
[...]
Ik heb een DM3 1030, het fluctueren van de schermintensiteit komt door een energiebesparings-instelling die je gewoon kunt uitschakelen. Het is dus geen defect of probleem! Ik zit op het werk dus ik kan niet direct de naam van de instelling noemen, maar het zit bij de eigenschappen van de Intel 4500MHD.
Verwijderd
Sinds kort een HP2730P tablet met HSDPA. leuk ding voor onderweg. makkelijk om overal te internetten en om ff filmpje te kijken draai ik het scherm door en kan ik hem gewoon vasthouden
Om nog even terug te komen op batterybar, kan het zijn dat deze de windowsindicator ook aantast? Zojuist zag ik staan dat ik nog 40% had volgens de windowsbar en toen schoot die ineens naar 5%. De gebruiksduur 1,40 uur blijft nog wel gelijk. Ik vind het heeel raar.
BB333 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:10:
Om nog even terug te komen op batterybar, kan het zijn dat deze de windowsindicator ook aantast?

Vandaag naar een andere MM geweest, blijkt er een SU4100 Solo in te zitten, ik was in de veronderstelling dat de SU4100 altijd een dualcore is, dat blijkt ook uit de info van Intel. Ik heb voor de zekerheid nog maar even in taakbeheer gekeken maar inderdaad slechts één core zichtbaar.Megalodon_67 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:25:
[...]
Vandaag belde ik naar de MM om te vragen of het machientje nog leverbaar was, ik wilde eens even de look en feel ervaren want alleen maar info via internet is natuurlijk beperkt. De MM-verkoper: 'die flyer die online staat, daar klopt niks van' en 'Acer heeft geen 13,3 inch laptops'....zucht.
Wat is dit dan? Acer 3810TZ
Erg vreemd als het waar is! ik vond wel dit.
Kan je even linken naar de exacte post? Want page 25 is bij jou waarschijnlijk iets heel anders dan bij mij (aangezien je kan instellen hoeveel posts er per pagina staan).
Post 241. Standaard instellingen.
lijkt mij ook een prachting ding, heb zelf nu de HP2530P, welke accuduur heb jij in praktijk gehaald?Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:05:
Sinds kort een HP2730P tablet met HSDPA. leuk ding voor onderweg. makkelijk om overal te internetten en om ff filmpje te kijken draai ik het scherm door en kan ik hem gewoon vasthouden
The difference between men and boys is the size of their toys
gister ben ik te weten gekomen via iemand die ik goed ken en waarvan ik weet dat ie aan dat soort informatie kan komen door de juiste persoon gewoon te bellen
dat de inkoopsprijs voor de ASUS ul30jt $618 dollar is volgens hem zal de retail prijs tussen de $300 a $400 erbij opgeteld liggen wat dan op $918 (~€655) uit zou kunnen komen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik hoop ook dat de prijs 655 euro wordt, maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Het schijnt gewoon niet op te gaan om de wisselkoers te hanteren (en daar eventueel een paar tientjes bij op te tellen). In praktijk kan je beter gewoon het dollar bedrag overnemen en daar wat tientjes aftrekken. Ik denk dus eerder dat de Nederlandse prijs iets onder de 900 euro gaat worden ook al hoop ik uiteraard dat het (een stuk) minder gaat worden.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:41:
gister ben ik te weten gekomen via iemand die ik goed ken en waarvan ik weet dat ie dat soort informatie kan aankomen door de juiste persoon gewoon te bellendat de inkoopsprijs voor de ASUS ul30jt $618 dollar is volgens hem zal de retail prijs tussen de $300 a $400 erbij opgeteld liggen wat dan op $918 (~€655) uit zou kunnen komen
offtopic:
Of je moet bedoelen dat je hem rechtsstreeks vanuit VS wil importeren, maar daar zullen weer kosten aan verbonden zijn en die discussie kan je beter in [Ervaringen] Buitenlandse notebooks voeren.
Of je moet bedoelen dat je hem rechtsstreeks vanuit VS wil importeren, maar daar zullen weer kosten aan verbonden zijn en die discussie kan je beter in [Ervaringen] Buitenlandse notebooks voeren.
Dennis_dude schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:29:
[...]
lijkt mij ook een prachting ding, heb zelf nu de HP2530P, welke accuduur heb jij in praktijk gehaald?
offtopic:
Discussie over tablet kan beter in Het grote Tablet PC topic topic voeren. Daar zullen meer mensen komen die specifiek tablets geïnteresseerd zijn.
Discussie over tablet kan beter in Het grote Tablet PC topic topic voeren. Daar zullen meer mensen komen die specifiek tablets geïnteresseerd zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 16-01-2010 12:05 ]
Misschien interessant. Bij Pixmania is de Engelse versie van de 13,3" Timeline 3410T nu te koop voor 397 euro en je kunt met couponcode nog 9 euro extra korting krijgen. (google maar even)
En vandaag bij BCC een mooie dagaanbieding waar ik zelf gebruik van maak, de 14" Timeline 4810TG voor 449 euro. http://www.bcc.nl/product...-timeline-4810tg-353g25mn
[ Voor 5% gewijzigd door simsim op 16-01-2010 15:01 ]
Kon diegene ook vertellen wat de vermoedelijke release termijn is?HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:41:
gister ben ik te weten gekomen via iemand die ik goed ken en waarvan ik weet dat ie aan dat soort informatie kan komen door de juiste persoon gewoon te bellendat de inkoopsprijs voor de ASUS ul30jt $618 dollar is volgens hem zal de retail prijs tussen de $300 a $400 erbij opgeteld liggen wat dan op $918 (~€655) uit zou kunnen komen
Bedankt voor je tip, maar voor mij is dat apparaat niet interessant gelet op de CPU, een Celeron 723.simsim schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:09:
[...]
Misschien interessant. Bij Pixmania is de Engelse versie van de 13,3" Timeline 3410T nu te koop voor 397 euro en je kunt met couponcode nog 9 euro extra korting krijgen. (google maar even)
En vandaag bij BCC een mooie dagaanbieding waar ik zelf gebruik van maak, de 14" Timeline 4810TG voor 449 euro.
Snap ik, alhoewel die niet veel onder doet voor de Solo 3500 CPU hoor. Het is nog steeds een mooie aanbieding. Maar ik heb na enige afweging de BCC dagactie besteld. Met 14" iets groter (en vooral zwaarder, 1,9kg) dan ik van plan was, maar met de extra videokaart (Radeon 4330), bluetooth en toch altijd handige DVD drive was het voor mij de beste keuze. Krijg hem dinsdag en zal in de loop van volgende week dan mijn ervaringen met jullie delen.Megalodon_67 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:08:
[...]
Bedankt voor je tip, maar voor mij is dat apparaat niet interessant gelet op de CPU, een Celeron 723.
Mwa onderschat het niet he, 1.4GHz vs. 1.2GHz, 3MB cache vs. 1MB cache, wel speedstep vs. geen speedstep, wel VT vs. geen VT.simsim schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:58:
[...]
Snap ik, alhoewel die niet veel onder doet voor de Solo 3500 CPU hoor.
Al met al haal je met de SU3500 een veel completere CPU in huis die niet alleen meer prestaties levert, maar ook meer langere battery life.
Ik heb de Cel 723 even gehad en die komt net wat te kort voor 1080p flash 10.1 (Youtube). Ik verwacht dat de SU3500 dat net wat vloeiender doet. Misschien zelfs helemaal vloeiend.
Zijn er al 13.3-14" laptops gespot met een Core i5 540M of i7 620M? Ik heb ze nog niet gevonden
15.6 inch modellen zijn er al wel ruim te vinden, maar 2.5 - 3 kilo vind ik te zwaar
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Feli!Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:58:
Als iemand praktische vragen heeft over het toestel, ga gerust je gang.
Zit er nu wel of geen BT in de 1810tz? Sites spreken elkaar tegen en sommige mensen komen na de aankoop tot de ontdekking dat er wel BT inzit. Hoe is dat bij jou?
Edit: Sorry voor de quote van een oude post. Langleve de search
[ Voor 8% gewijzigd door zAo op 16-01-2010 17:16 ]
Op Notebookspot staan een mooi overzicht. Het is (uiteraard) nog niet zeker of alles ook hier in Nederland zal uitkomen. Bij sommigen modellen is ook niet niet echt duidelijk welke CPU's worden gebruikt.StefanvanGelder schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:07:
Zijn er al 13.3-14" laptops gespot met een Core i5 540M of i7 620M? Ik heb ze nog niet gevonden15.6 inch modellen zijn er al wel ruim te vinden, maar 2.5 - 3 kilo vind ik te zwaar
Naast wat er op die pagina staat ken ik nog de Asus U30Jc, Asus UL30Jt en de Asus UL80Jt. De Asus UL30Jt zou in maart naar Nederland komen, zei Asus Nederland tegen Tweakers.net. Zelf hoop ik dat de UL80Jt dan ook uit wordt gebracht.
Misschien de nieuwe Macbook Pro 13. v.a. 26/27 jan.StefanvanGelder schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:07:
Zijn er al 13.3-14" laptops gespot met een Core i5 540M of i7 620M?
Maar misschien ook niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 16-01-2010 17:57 ]
Geen enkele 1810tz wordt met Bluetooth uitgeleverd voor zover ik weet. In ieder geval in NL.
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 16-01-2010 19:25 ]
Ik ben benieuwd wat we uiteindelijk mogen verwachten in NL er zijn buiten nederland nu div. UL30's in omloop die veel aantrekkelijker zijn dat "onze" UL30.Regeneration schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:21:
[...]
Op Notebookspot staan een mooi overzicht. Het is (uiteraard) nog niet zeker of alles ook hier in Nederland zal uitkomen. Bij sommigen modellen is ook niet niet echt duidelijk welke CPU's worden gebruikt.
Naast wat er op die pagina staat ken ik nog de Asus U30Jc, Asus UL30Jt en de Asus UL80Jt. De Asus UL30Jt zou in maart naar Nederland komen, zei Asus Nederland tegen Tweakers.net. Zelf hoop ik dat de UL80Jt dan ook uit wordt gebracht.
Heb je het dan over de VS? En over welke modellen?Miki schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:36:
[...]
Ik ben benieuwd wat we uiteindelijk mogen verwachten in NL er zijn buiten nederland nu div. UL30's in omloop die veel aantrekkelijker zijn dat "onze" UL30.
Dit overzichtje van europees aanbod ziet er niet heel bijzonder uit: http://geizhals.at/?fs=asus+ul30&in=
Ik heb het met name over de VS, de VT versie bijvoorbeeld met twee videokaarten en 33% overklok modus. http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=57XDSj2LxRg41F0dPhilflow schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:39:
[...]
Heb je het dan over de VS? En over welke modellen?
Dit overzichtje van europees aanbod ziet er niet heel bijzonder uit: http://geizhals.at/?fs=asus+ul30&in=
Oh de 30vt ken ik wel, ik dacht dacht dat je het over andere modellen had aangezien je zei 'diverse UL30's'.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-01-2010 20:57 ]
Hier komen de diverse modellen die ik al google-end ben tegengekomen afgelopen dagen:Philflow schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:56:
Oh de 30vt ken ik wel, ik dacht dacht dat je het over andere modellen had aangezien je zei 'diverse UL30's'.
UL30A-A1
UL30A-A2
UL30VT-X1
UL30VT-X2
UL30VT-X5
UL30VT-A1
Het lijkt er trouwens op dat momentjes maat de diverse webshops weer een leveranties verwachten betreffende de UL30A de komende week.
Ik vind het nogal wat € 650 voor een SU7300 en Intel 4500. Ik heb zo'n vermoeden dat dat binnen 2 maanden al flink achterhaald is. Nog sneller dan normaal bij computer aankopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 16-01-2010 21:31 ]
Ik twijfel alleen in welke prijsrange de I7-6x0UM ultra portables straks op de markt komen. Zowel Sony als HP zullen binnenkort ULV's op de markt zetten met SU7300 en SU4100 cpu's met een prijsrange tussen de €650-€750.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de I7-6x0UM up's in dezelfde prijsrange op de markt worden gezet. Dat zou een enorme flop betekenen voor beide bedrijven.
Echter wat ik al eerder aanhaalde is de prijs van de I7-6x0UM nagenoeg gelijk aan de SU7300 dus dat zou betekenen dat het een logische opvolger zou betekenen.
Het is op dit moment echter alleen nog maar gissen, de info die nu voorhanden is is erg summier.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de I7-6x0UM up's in dezelfde prijsrange op de markt worden gezet. Dat zou een enorme flop betekenen voor beide bedrijven.
Echter wat ik al eerder aanhaalde is de prijs van de I7-6x0UM nagenoeg gelijk aan de SU7300 dus dat zou betekenen dat het een logische opvolger zou betekenen.
Het is op dit moment echter alleen nog maar gissen, de info die nu voorhanden is is erg summier.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 16-01-2010 22:12 ]
volgens [ http://zedomax.com/blog/2...hands-on-review-ces-2010/ ]Miki schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:55:
[...]
Kon diegene ook vertellen wat de vermoedelijke release termijn is?
"The ASUS rep says it will be available in 4-8 weeks, it should be available on Amazon."
en dat staat daar sinds 8 januarie, volgens een t.net artikel word maart genoemd
(ik wil t m ook wel vragen of hij er eerder aan kan komen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Er zit standaard geen bluetooth in de 1810tz, maar er zitten wel de aansluitingen in om bluetooth in te bouwen. Ben zelf ook van plan dat te doen, maar je kan er ook voor kiezen om zon klein bluetooth usb adaptertje te gebruiken, steek nauwelijks uit.zAo schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:14:
[...]
Feli!
Zit er nu wel of geen BT in de 1810tz? Sites spreken elkaar tegen en sommige mensen komen na de aankoop tot de ontdekking dat er wel BT inzit. Hoe is dat bij jou?
Wat voor Bluetoothadapter zou je kunnen inbouwen?
Het kan ook zijn dat de i7 notebooks voor rond de 750 verkocht gaan worden en de "oudere" Core 2 Duo CPU's (iets) verlagen in prijs. Althans dat hoop ik maar.Miki schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:10:
Ik twijfel alleen in welke prijsrange de I7-6x0UM ultra portables straks op de markt komen. Zowel Sony als HP zullen binnenkort ULV's op de markt zetten met SU7300 en SU4100 cpu's met een prijsrange tussen de €650-€750.
Eerder? Ik denk dat je blij mag zijn als hij niet in ieder geval gaat komen in maart.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:59:
[...]
volgens [ http://zedomax.com/blog/2...hands-on-review-ces-2010/ ]
"The ASUS rep says it will be available in 4-8 weeks, it should be available on Amazon."
en dat staat daar sinds 8 januarie, volgens een t.net artikel word maart genoemd
(ik wil t m ook wel vragen of hij er eerder aan kan komen, ik betaal wel
)
Zou Asus met opzet de Vt hier willen overslaan en gelijk de Jt willen leveren? Hadden ze al eerder gezien of gehoord van Intel dat ze al in januari met nieuwe CPU's zouden komen en dat ze expres de productie laag hebben gehouden? Of kunnen ze de vraag simpelweg niet aan? Ach ja, het blijft allemaal speculeren. Als Asus dit keer maar hun woord houdt en gewoon in maart de Jt versies levert (hoewel jammer genoeg nog niets bevestigd is over de UL80Jt...).
Wellicht een combinatie. Asus was er gewoon laat bij, HP, MSI en Acer waren al veel en veel eerder. Daarbij is de UX30-serie nooit echt doorgebroken. Ik kan me best voorstellen dat de UL30 het opeens veel te goed deed. Het product klopt gewoon en de reviews zijn allemaal laaiend enthousiast over dat beestje.
Asus wilde behoorlijk groeien in de notebookmarkt. Dat ze Toshiba over willen nemen zegt ook wel genoeg. Ik denk dat Asus in 2010 echt wil gaan knallen. Consumenten schijnen culv's te zwak te vinden, dus ik kan me best voorstellen dat Asus de focus naar de Core i5/i7 wil leggen in die sector. Dat past wel bij het idee dat Asus ook met een Eee PC met AMD Athlon Neo komt. Die valt niet voor niets onder de netbook vlag ipv thin-and-light, dat zal alles te maken hebben met het imago, de Eee PC is gewoon zwakker en dat is duidelijk. Dat terwijl de AMD Athlon Neo bij de rest gewoon een thin-and-light is.
Hetzelfde zie ik ook terug op andere vlakken bij Asus overigens. De N61Ja kent even een net wat hogere resolutie en een HD 5730 ipv 5650. Vorig jaar was Asus meer gericht op de gaming-series, waardoor de complete mid-range verloren ging.
Ik kan me wel wat voorstellen bij het idee dat Asus dit jaar gaat knallen en behoorlijk marktaandeel wil pakken. Vorig jaar was Acer met de TimeLine aan het stunten, dit jaar Asus dan? Zou wel erg mooi zijn iig.
Asus wilde behoorlijk groeien in de notebookmarkt. Dat ze Toshiba over willen nemen zegt ook wel genoeg. Ik denk dat Asus in 2010 echt wil gaan knallen. Consumenten schijnen culv's te zwak te vinden, dus ik kan me best voorstellen dat Asus de focus naar de Core i5/i7 wil leggen in die sector. Dat past wel bij het idee dat Asus ook met een Eee PC met AMD Athlon Neo komt. Die valt niet voor niets onder de netbook vlag ipv thin-and-light, dat zal alles te maken hebben met het imago, de Eee PC is gewoon zwakker en dat is duidelijk. Dat terwijl de AMD Athlon Neo bij de rest gewoon een thin-and-light is.
Hetzelfde zie ik ook terug op andere vlakken bij Asus overigens. De N61Ja kent even een net wat hogere resolutie en een HD 5730 ipv 5650. Vorig jaar was Asus meer gericht op de gaming-series, waardoor de complete mid-range verloren ging.
Ik kan me wel wat voorstellen bij het idee dat Asus dit jaar gaat knallen en behoorlijk marktaandeel wil pakken. Vorig jaar was Acer met de TimeLine aan het stunten, dit jaar Asus dan? Zou wel erg mooi zijn iig.
Volgens mij is dat een kreet die door Acer de wereld is ingeslingerd. Enige onderbouwing ontbreekt afaik.GENETX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:43:
Consumenten schijnen culv's te zwak te vinden
Dat Acer dat roept is niet gek, grote kans dat zij als eerste producten met de nieuwe CULV CPUs klaar hebben.
Is ook wel zo, de andere kant is dat consumenten geen 1,3GHz cpu willen als ze ook 2,1GHz kunnen krijgen. Dat 800MHz doorgaans al overkill is, dat hebben ze niet door, maar wel een reden waarom de verkoop niet altijd even hoog ligt bij culvs.
Ik ben wel benieuwd hoe de cijfers zijn. Ik had zo het idee dat de Timelines en Asus UL30 zeer goed verkopen.
Maarja echte bewijzen heb ik daar niet voor.
Maarja echte bewijzen heb ik daar niet voor.
Een 800 MHz CPU is onwerkbaar anno 2010. Ik heb op m'n slaapkamer een oude pc van het werk staan, een PIII 800 MHz en 500 MB geheugen. Ik heb geen virusscanner geinstalleerd omdat het dan een drama wordt, surfen met meer dan 5 tabs open is bijna niet meer te doen met die websites van tegenwoordig. De CPU staat dan bijna continu tegen de 100% te draaien door alle reclamemeuk. Het gaat beter met Chrome, maar hoe je het ook wendt of keert, 800 MHz is geen overkill maar eerder een absoluut minimum.GENETX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:09:
Is ook wel zo, de andere kant is dat consumenten geen 1,3GHz cpu willen als ze ook 2,1GHz kunnen krijgen. Dat 800MHz doorgaans al overkill is, dat hebben ze niet door, maar wel een reden waarom de verkoop niet altijd even hoog ligt bij culvs.
Je begrijpt wel dat een 800MHz Core 2 Duo vele malen sneller is dan een 800MHz PIII?Megalodon_67 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:32:
[...]
Een 800 MHz CPU is onwerkbaar anno 2010.
Ik ben het eens met Genetx, een 800MHz Core 2 Duo is voor 'normaal' gebruik snel genoeg. Alleen kom je wel in de problemen met Youtube 1080p.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 17-01-2010 16:45 ]
Als je een beetje surfen, msn-en, en e-mailen normaal gebruik noemt ja. Maar op GoT komen mensen bij elkaar die meer doen met hun notebook. Je wil ook voor de (al dan niet) schaarse momenten geen ergernis hebben door een CPU die het niet aan kan of traag is. Ik heb me afgelopen vrijdag niet voor niks omgedraaid toen een medewerker van de MM mijn bestelde Acer 3810TZ kwam brengen waar een volstrekt onbekende SU4100 Solo processor in bleek te zitten.Philflow schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:36:
[...]
Je begrijpt wel dat een 800MHz Core 2 Duo vele malen sneller is dan een 800MHz PIII?
Ik ben het eens met Genetx, een 800MHz Core 2 Duo is voor 'normaal' gebruik snel genoeg.
EDIT: ik kan nergens ontdekken dat Genetx het over een dualcore had.
[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon_67 op 17-01-2010 17:05 ]
+ HD video (uitgezonderd Flash) + Office + plaatjes bewerken + skype dat is normaal gebruik.Megalodon_67 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Als je een beetje surfen, msn-en, en e-mailen normaal gebruik noemt ja.
HD Video editen, echte Photoshoppen, Matlab en dat soort spul is CPU intensief en dan kun je beter wat zwaarders nemen.
Ik heb als desktop een SU2300 met een 25.5" 1920*1200 scherm, vele browsers open, msn, foto bewerking etc. 1.2Ghz is voor mij overkill. Ohja en ik kom ook op GoT
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-01-2010 16:54 ]
De 800MHz van toen is niet meer te vergelijken met de 800MHz van nu.Megalodon_67 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Als je een beetje surfen, msn-en, en e-mailen normaal gebruik noemt ja. Maar op GoT komen mensen bij elkaar die meer doen met hun notebook. Je wil ook voor de (al dan niet) schaarse momenten geen ergernis hebben door een CPU die het niet aan kan of traag is. Ik heb me afgelopen vrijdag niet voor niks omgedraaid toen een medewerker van de MM mijn bestelde Acer 3810TZ kwam brengen waar een volstrekt onbekende SU4100 Solo processor in bleek te zitten.
De discussie ontstond over een SU7300, dus ging ik er vanuit dat we het nog steeds over dual core hadden.Megalodon_67 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Maar goed, zelfs als we het over een 800Mhz Core 2 single core hadden is die veel sneller dan een 800Mhz PIII.
Van een 800MHz Core 2 solo zou ik echter niet zeggen dat die genoeg is voor normaal gebruik.
We hadden het dan juist over non tweakers... Wij zijn maar een kleine marktMegalodon_67 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Als je een beetje surfen, msn-en, en e-mailen normaal gebruik noemt ja. Maar op GoT komen mensen bij elkaar die meer doen met hun notebook. Je wil ook voor de (al dan niet) schaarse momenten geen ergernis hebben door een CPU die het niet aan kan of traag is. Ik heb me afgelopen vrijdag niet voor niks omgedraaid toen een medewerker van de MM mijn bestelde Acer 3810TZ kwam brengen waar een volstrekt onbekende SU4100 Solo processor in bleek te zitten.
Mijn netbookje, Z520, dus vergelijkbaar met een single core Core 2 architecuur op 667MHz (

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 17-01-2010 17:28 ]
Verwijderd
Inderdaad, als we het even heel simpel trachten voor te stellen:
Een SU3500 van 1.4Ghz vergelijken met een Atom N280 van 1.66Ghz.
De SU3500 is (geloof ik) ongeveer dubbel zo snel als de Atom. Dus op 700Mhz is deze zowat even snel.
(Dit is natuurlijk veel te simpel, maar om toch even aan te duiden dat dat zeker goed te doen is.)
De SU3500 is (geloof ik) ongeveer dubbel zo snel als de Atom. Dus op 700Mhz is deze zowat even snel.
(Dit is natuurlijk veel te simpel, maar om toch even aan te duiden dat dat zeker goed te doen is.)
Dit is een hele leuke vraag, Toen ik mijn Acer Ferrari one 200 aanschafte ging ik er vanuit dat er bluetooth in zat mede omdat dit op hun website word vermeld.zAo schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:14:
[...]
Feli!
De teleurstelling was dan ook groot toen er geen bluetooth in bleek te zitten, Ben nu met Acer bezig om het er alsnog gratis in te krijgen. Zelf inbouwen in deze computer is een hel of a job hij moet geheel uit elkaar ergens rechtsvoor moet een printje ten grote van een grote postzegel worden gemonteerd op een speciaal daarvoor gereserveerde plek. Het word met een speciaal mini kabeltje met het moederbord verbonden.
Setjes zijn via Ebay en andere website te bestellen.
Bij mijn Dell Inspiron 6400 ging het toch wel een stuk makkelijker daar zat naast de accu een klepje waarachter het printje aangesloten kon worden en vast worden geklikt.
[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 17-01-2010 18:58 ]
Ik heb een handige site gevonden (zal hier vast wel bekend zijn c.q. er zullen er vast veel meer zijn) waar je snel CPU's kan vergelijken.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:17:
Inderdaad, als we het even heel simpel trachten voor te stellen:
Intel Core2 Solo U3500 @ 1.40GHz Passmark CPU Mark: 482
Intel Atom N280 @ 1.66GHz Passmark CPU Mark: 315
Verwijderd
met 3g aan uurtje of 4. als ik zuinig aan doe haal ik de 5 a 6 uur wel.Dennis_dude schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:29:
[...]
lijkt mij ook een prachting ding, heb zelf nu de HP2530P, welke accuduur heb jij in praktijk gehaald?
maar meer info idd in tablet topic, ik ben in de verkeerde begonnen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 09:59 ]
Velen hebben het maar over accu duur batterij meters bars ? Het zou natuurlijk prachtig zijn als een netbook een helle werkdag 9 uur mee kan gaan met een accu! Voor een zakenman is dit heel interessant de meeste onder ons hebben hem 8 van de 10 keer toch aan het netstroom hangen.
Batterij duur is natuurlijk belangrijk maar niet het belangrijkste, een netbook die ook nog een klein beetje presteert is toch ook wel fijn.
Binnenkort komen er nieuwe energie zuinigere dualcore processoren uit in 25/35 nm dan word het pas echt interessant. Ook worden steeds meer componenten samen gevoegd dus minder chips in een computer dus minder stroomverbruik.
Denk aan CPU met geïntegreerde north South bridge, geheugen controller, videokaart Ooit zal er een all in one chip komen, de hele computer in een enkele chip.
Energie zuinigheid gaat veelal gepaard met traagheid en of beperkte functionaliteit uitzonderingen na gelaten.
Het is maar afwachten wat de komende generaties computers ons voor moois gaat brengen.
Batterij duur is natuurlijk belangrijk maar niet het belangrijkste, een netbook die ook nog een klein beetje presteert is toch ook wel fijn.
Binnenkort komen er nieuwe energie zuinigere dualcore processoren uit in 25/35 nm dan word het pas echt interessant. Ook worden steeds meer componenten samen gevoegd dus minder chips in een computer dus minder stroomverbruik.
Denk aan CPU met geïntegreerde north South bridge, geheugen controller, videokaart Ooit zal er een all in one chip komen, de hele computer in een enkele chip.
Energie zuinigheid gaat veelal gepaard met traagheid en of beperkte functionaliteit uitzonderingen na gelaten.
Het is maar afwachten wat de komende generaties computers ons voor moois gaat brengen.
@ajpeetoom
Heb al ruim 8 maanden de 3810T en doe makkelijk 5-6 uur met de 3810T en dat is voldoende voor een werkdag met 3 a 4 afspraken van ong 1 uur en nog eens 1 uur op kantoor (waar die makkelijk aan de net kan, maar heb het niet nodig gehad), wifi is altijd aan, brightness is 80% en gebruik veel photoshop, illustrator en flash!
Voor mij een ideale combinatie van prestatie, batterij tijd, formaat en gewicht. Wat ik alleen mis is build-in 3G. Verder had de scherm minder glossy gemogen en had die er iets sexyer uit mogen zien.
Heb al ruim 8 maanden de 3810T en doe makkelijk 5-6 uur met de 3810T en dat is voldoende voor een werkdag met 3 a 4 afspraken van ong 1 uur en nog eens 1 uur op kantoor (waar die makkelijk aan de net kan, maar heb het niet nodig gehad), wifi is altijd aan, brightness is 80% en gebruik veel photoshop, illustrator en flash!
Voor mij een ideale combinatie van prestatie, batterij tijd, formaat en gewicht. Wat ik alleen mis is build-in 3G. Verder had de scherm minder glossy gemogen en had die er iets sexyer uit mogen zien.
Heb een hele tijd april tot en met December een MSI Wind U100 gebruikt, hij ging 2 1/2 uur mee op de accu zonder UMTS stick 3 uur. Ik vind hem zeer traag.Lisadr schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:14:
@ajpeetoom
Ben blij dat ik nu een Acer Ferrari One 200 heb, alsof je van de eerste naar de vierde versnelling gaat.
Een extreem en waarschijnlijk onbetaalbaar 13,1 inch van sony

- Intel® Core i7-620M 2.66GHz with Intel® Turbo Boost Technology (max. 3.33 GHz)
- 6GB DDR3 SDRAM (1066 MHz)
- Quad SSD (RAID 0) 256GB
- 13.1” - 16:9 VAIO Display Premium (1920x1080) with LED backlight
- NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU with 1GBB GDDR3 VRAM
- 1.43kg (with supplied battery);
[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 19-01-2010 15:24 . Reden: 13,1 ipv 13,1 ]
^ Vanaf € 1899,- (met lagere specs natuurlijk)
http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-z11x9e-b.html
Edit: € 1705 bij OBCS http://www.obcs.nl/go.php.../B&art=Sony%20VPCZ11X9E/B
pricewatch: Sony Vaio VPC-Z11X9E/B
http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-z11x9e-b.html
Edit: € 1705 bij OBCS http://www.obcs.nl/go.php.../B&art=Sony%20VPCZ11X9E/B
pricewatch: Sony Vaio VPC-Z11X9E/B
[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 19-01-2010 15:32 ]
Ja, hij is zeker sneller dan een Netbook. Toch goed om te lezen dat je het merktajpeetoom schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:28:
Ben blij dat ik nu een Acer Ferrari One 200 heb, alsof je van de eerste naar de vierde versnelling gaat.
Holy hell... Core i7 M met zware GPU, DVDRW en meerdere SSD's in een 13 inch body met maar 1,4KG als gewicht?Lisadr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:21:
Een extreem en waarschijnlijk onbetaalbaar 13,1 inch van sony
[afbeelding]https://presscentre.sony....wsAreaId=2&ReleaseID=5545
- Intel® Core i7-620M 2.66GHz with Intel® Turbo Boost Technology (max. 3.33 GHz)
- 6GB DDR3 SDRAM (1066 MHz)
- Quad SSD (RAID 0) 256GB
- 13.1” - 16:9 VAIO Display Premium (1920x1080) with LED backlight
- NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU with 1GBB GDDR3 VRAM
- 1.43kg (with supplied battery);
Sony is echt heer en meester in dit gebied. OK, onbetaalbaar, maar de specs... mijn god de SPECS...
Als ik later rijk ben zou ik geen seconde twijfelen!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Vraag mij alleen af hoelang de accu meegaat. Mega specs met 2 uur accu is natuurlijk niet de bedoeling.
Inderdaad! 1366x768 vind ik al voor browsen een beetje klein. Voor photoshop is het ideaal, maar 1920x1080!RnB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:
En een full hd resolutie op een 13,3 inch scherm? Yeah.. daar gaan mensen scheel van worden.
Sony is altijd al jaren voor geweest. Dus zie het maar als een mainstream 600 euro laptop over 2 jaar
WHOOOOOOW
Nu nog in een 11,1" body...
Zou een hele mooi opvolger zijn van de laptop in m'n signature... Stuk sneller weer, even duur / goedkoop..
Kostte toentertijd 1525,-

En er is momenteel 2x2GB RAM ingezet en twee keer een nieuwe HDD, 1x 200GB en nu 320GB..
(i'm talking about de versie van 1700,- waar Philflow naar linkte)
Zelfs de GPU in de Sony is nog sneller, heel vet.. mooie resolutie... Alleen de 128GBSSD.. tsjaa...

Zou een hele mooi opvolger zijn van de laptop in m'n signature... Stuk sneller weer, even duur / goedkoop..
Kostte toentertijd 1525,-

En er is momenteel 2x2GB RAM ingezet en twee keer een nieuwe HDD, 1x 200GB en nu 320GB..
(i'm talking about de versie van 1700,- waar Philflow naar linkte)
Zelfs de GPU in de Sony is nog sneller, heel vet.. mooie resolutie... Alleen de 128GBSSD.. tsjaa...
[ Voor 105% gewijzigd door CLB op 19-01-2010 16:14 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Fijn, die sony..
Die X9E versie zal wel een dual SSD hebben. Of 4 van 32gb..
Maar er zal ook wel switchable intel graphics in zitten niet?
Wel fijn teminste een beetje behoorlijk resoluties op een 13 inch, het is persoonlijk maar ik zou best wel full hd op m'n 13 inch willen...
Dit is wel echt een werkstation in mini uitvoering...nice..
Die X9E versie zal wel een dual SSD hebben. Of 4 van 32gb..
Maar er zal ook wel switchable intel graphics in zitten niet?
Wel fijn teminste een beetje behoorlijk resoluties op een 13 inch, het is persoonlijk maar ik zou best wel full hd op m'n 13 inch willen...
Dit is wel echt een werkstation in mini uitvoering...nice..
[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 19-01-2010 16:33 ]
Ja, tuurlijk is het persoonlijk, maar in hoeverre is dat nog werkbaar?
Ik zit soms al te turen naar mijn 24'' op full hd resolutie, ik moet er niet aan denken om lang achter een 13,3'' met eenzelfde resolutie te zitten. En nee, ik heb geen slechte ogen.
Het lijkt me wel supervet om het een keertje te zien, maar nee.. ik denk dat het toch echt te veel van het goede zal zijn op zo'n formaat.
Ik zit soms al te turen naar mijn 24'' op full hd resolutie, ik moet er niet aan denken om lang achter een 13,3'' met eenzelfde resolutie te zitten. En nee, ik heb geen slechte ogen.
Het lijkt me wel supervet om het een keertje te zien, maar nee.. ik denk dat het toch echt te veel van het goede zal zijn op zo'n formaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.