Megalodon_67 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:24:
Ik ben onlangs ook naar MM geweest voor een 3810, ik weet niet of het de 3810TZ-414G64N was, maar ik bestelde hem bij een verkoper die hem vervolgens uit het magazijn ging halen. Toen ie terug kwam was ik er inmiddels achter gekomen dat er een, let op
SU4100 SOLO CPU in zat! Zeer onbekend, want deze vind je normaal alleen maar als dualcore, ook op de site van Intel. Ik heb het nog even gecheckt in taakbeheer, maar zag echt maar één core aanwezig. Ik heb dit notebook uiteraard laten staan.
Dat is inderdaad erg vreemd. Zelf vermoed ik dat het mogelijk zou kunnen gaan om ene Celeron versie. De nu bekende SU4100 is namelijk een Pentium versie. Eenzelfde verwarring was (en is) er met de SU2300 en de SU2700. De eerste is een dual core en de tweede een single core. Maar de SU2300 is dan wel een Celeron en de SU2700 is een Pentium. Of een andere voorbeeld:
Intel voert prijsverlaging cpu's door. Daar is net als in dit geval hetzelfde codenummer gebruikt, maar dan voor twee verschillende segmenten, daar Core 2 Duo en Pentium. Deze verwarring kan Intel
heel makkelijk verhelpen door gewoon andere nummer te geven, maar dat doen ze dus niet. Dus ik krijgt het gevoel dat ze expres deze verwarring willen creëren. En dus met de single core SU4100 mensen eigenlijk wil misleiden...
offtopic:
Denk dat je sneller antwoord krijgt als je een apart tablet topic (en dus niet tablet PC, waar wel een topic over is) aanmaken, hier gaat het namelijk niet over tablets.

Een flop vind ik wel wat iets extreem gezegd, maar ze pakken de situatie niet goed aan.
Hoelang zitten we nu eigenlijk wel niet te wachten ?
Ze waren al aangekondigd dik 5 maanden geleden , oke ze moesten wachten tot 22 oktober voor W7 dan zou je toch denken 23 oktober liggen alle laptops in de winkel ?
Maar nee hoor we zitten nog steeds te wachten op de ul30vt versie
Deze was eerst niet geplant om uit te brengen maar was later toch aangekondigd en zou in december in de VS worden uitgebracht, op deze wachten we dus eigenlijk dus minder lang.
, en de zilver versie maar nee hoor het enige wat je nu kan kopen is die lelijke zwarte glimmende versie .
Dit klopt volgens mij wel.
En die is ook maar vorig week normaal te krijgen .
Er zijn specifieke modellen die slecht verkrijgbaar waren / zijn. Zoals de
pricewatch: Asus UL30A-QX057X, welke het meest complete model is met de 5600 mAh accu. De andere zijn / waren gewoon normaal verkrijgbaar. Ook is het probleem wellicht bij specifieke modellen grotere omdat daar de vraag groter is.
Hij is weer dus weer niet verkrijgbaar
asus yeahh

Ja je kan niet alles hebben.
Eerst wachtte ik op de UL80Vt nu zet ik mijn hoop op de
Asus UL80Jt, die hopelijk in maart ook naar Nederland komt met:
14.1" 1366 x 768 (betere kwaliteit? non glossy? hogere resolutie??)
Intel i7 640UM / 620UM
4GB, 1066 DDR3 ram
640GB HDD, 5200rpm / 500, 7200 rpm (of SDD?)
Nvidia GeForce G 310M, 1GB DDR3 vram switchable met Intel GMA HD
DVD (of Blu-ray?) brander
8 cell batterij, 5600mAh (of hogere capaciteit zonder dat deze grotere of zwaarder wordt)
Windows 7 HP, Prof, Ulti
≤ 2kg
(Geheel mat zwart en/of zilveren behuizing?)
(Betere bouwkwaliteit?)
≤ 900 euro? (liefst gewoon gratis

)
Ach ja, als hij al verkrijgbaar wordt in Nederland komende maart dan is dat op zich al een hele prestatie. Wat tussen haakjes staat zou dan verder het geheel nog iets beter maken, maar de twijfel is uiteraard (groot) of dat wel komt.