Zodadelijk Tros Radar inzake de kwaliteit van Acer laptops, NED1 20.30 uur.
Ik zet hem net aan. Is het al geweest?
Nee moet nog komen =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is er nu op! Leuk dat tweakers ook nog even in beeld komt
[ Voor 83% gewijzigd door souljah1h op 25-01-2010 20:55 ]
Probeer de volgende instelling eens:Anoniem: 280840 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:47:
Ik heb nu al een tijdje een dm3 1030, en ben er erg tevreden over, die accuduur is echt een verademing. Ik heb er echter wel enkele probleempjes mee, allereerst het flakkeren van het scherm, de helderheid die steeds wordt aangepast. Het was al ergens in dit topic voorbijgekomen en dat het gewoon een powersave instelling van HP was, maar ik kan nergens de optie vinden om het uit te zetten. Ik heb er niet bijster veel last van, het is gewoon af en toe irritant.
Rechtermuisknop op bureaublad -> Grafische eigenschappen... -> Tab 'Scherminstellingen' -> Button 'Energie-instellingen' -> Slider op 'Aangepaste energiebesparing' zetten -> Button 'Instellingen wijzigen' -> Vinkje uitzetten bij 'Intel Energiebesparende technologie voor beeldschermen' of de slider bij deze optie meer naar links schuiven.
Dit zou moeten helpen tegen het automatisch veranderen van de helderheid.
Prachtig zeg, ik hoor het mensen nog roepen 'Ja Acer, was vroeger slecht, maar is nu weer terug' hahaha
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
offtopic:
Ik zeg het nog steeds: de huidige Timelines bijv. doen qua bouwkwaliteit niet onder voor de MSI X slim serie of Asus UL30 (ga voor de grap maar eens klachten tellen).
Het probleem bij Acer zit in de garantie afhandeling. Dat is een zootje.
Ik zeg het nog steeds: de huidige Timelines bijv. doen qua bouwkwaliteit niet onder voor de MSI X slim serie of Asus UL30 (ga voor de grap maar eens klachten tellen).
Het probleem bij Acer zit in de garantie afhandeling. Dat is een zootje.
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 25-01-2010 21:10 ]
Ik heb het ook nooit zo op Acer laptops gehad, maar onlangs had ik toch een goede ervaring en nog wel met de garantie afhandeling van Acer: binnen een week na verzending had ik de laptop gerepareerd en netjes verpakt terug in huis
Off topic
Acer heeft klachten voor dezelfde reden dat UPC en Ziggo klachten hebben. Hoe meer klanten, hoe groter de kans dat je op een Tros Radar of Kassa komt.
Als 1 op de 1000 van de UPC klanten ontevreden is, dan zijn er 23.000 ontevreden klanten. Als daar 5% een brief stuurt naar Tros Rader, krijgen ze 1.150 brieven, dus reden voor een uitzending!
Acer is gewoon een van de grootste laptop verkopers in Nederland (misschien wel de grootste!) Apple was onlangs ook op Tros Radar of Kassa, dat zou niet gebeuren als hun marktaandeel niet sterkt was gegroeid.
Acer heeft klachten voor dezelfde reden dat UPC en Ziggo klachten hebben. Hoe meer klanten, hoe groter de kans dat je op een Tros Radar of Kassa komt.
Als 1 op de 1000 van de UPC klanten ontevreden is, dan zijn er 23.000 ontevreden klanten. Als daar 5% een brief stuurt naar Tros Rader, krijgen ze 1.150 brieven, dus reden voor een uitzending!
Acer is gewoon een van de grootste laptop verkopers in Nederland (misschien wel de grootste!) Apple was onlangs ook op Tros Radar of Kassa, dat zou niet gebeuren als hun marktaandeel niet sterkt was gegroeid.
GoT, You have to love it!
Off topic
Laatst stond er toch echt weer een onderzoek op de FP waaruit bleek dat Acer (en HP) nog steeds een stuk minder betrouwbaar zijn dan Asus.
/me Oscar Mopperkont heeft net een Acer 1810Tz gekocht
Laatst stond er toch echt weer een onderzoek op de FP waaruit bleek dat Acer (en HP) nog steeds een stuk minder betrouwbaar zijn dan Asus.
/me Oscar Mopperkont heeft net een Acer 1810Tz gekocht
offtopic:
Ik heb ook onderzoeken gezien waar Acer er juist beter dan Asus uit kwam (deze bijvoorbeeld)... Maar goed 1 ding is zeker: bij de garantie afhandeling gaat het niet best. Genoeg reden om Acer te vermijden imo, tenzij het een super aanbieding is.
Ik heb ook onderzoeken gezien waar Acer er juist beter dan Asus uit kwam (deze bijvoorbeeld)... Maar goed 1 ding is zeker: bij de garantie afhandeling gaat het niet best. Genoeg reden om Acer te vermijden imo, tenzij het een super aanbieding is.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 25-01-2010 23:00 ]
Tja, ze bieden best goede specs voor een hele scherpe prijs. Dan kan je niet verwachten dat het geweldig in elkaar zit, meer bedoelt voor thuisgebruik volgens mij. Dan gaat het ongetwijfeld ook best lang mee. Ga je er constant mee lopen zeulen (vooral die 15" en grotere modellen, echte plastic bakken...) dan kan je er op wachten tot er wat kapot gaat ja. Maar goed, vorige week een i5 2.26ghz, 8gb geheugen, nvidia GT230 1gb, grote harde schijf erin, redelijk compleet op een bluray speler na, voor 899 euro bij de MM. Dat is voor de snelheid echt bizar goedkoop.
Moet zeggen dat m'n 3810T qua kwaliteit best wel goed is, ook geen problemen mee. Enige reden dat ik m verkoop is de aanschaf van een macbook air
Moet zeggen dat m'n 3810T qua kwaliteit best wel goed is, ook geen problemen mee. Enige reden dat ik m verkoop is de aanschaf van een macbook air
Die timeline modellen zijn inderdaad goed gefabriceerd
39
Heb sinds mei een 3810T en heb het elke dag mee en gebruik het zeker 14 uur per dag, 6 a 7 dagen per week. De build kwaliteit is echt goed.
Acer bezuinigt veel minder op kwaliteit, maar nog steeds wel op service. Als ze dat niet zouden doen, dan zou een zeer scherpe prijs niet mogelijk zijn. Dat zie je niet alleen in de afhandeling van de garantie, maar ook in het type garantie. ipv 2 jaar on service of pickup and delivery, hebben zij 1 jaar, waarbij je zelf alles moet regelen.
Toen ik de 3810T in mei kocht, was er geen enkele vergelijkbare product voor dezelfde prijs. Er was wel een Samsung van 999 euro (33% duurder!!) maar verder weinig vergelijkbaars. Tegenwoordig zijn er veel meer aanbieders die net 10% a 20% boven de prijs zitten voor dezelfde (en soms betere) specs.
Acer bezuinigt veel minder op kwaliteit, maar nog steeds wel op service. Als ze dat niet zouden doen, dan zou een zeer scherpe prijs niet mogelijk zijn. Dat zie je niet alleen in de afhandeling van de garantie, maar ook in het type garantie. ipv 2 jaar on service of pickup and delivery, hebben zij 1 jaar, waarbij je zelf alles moet regelen.
Toen ik de 3810T in mei kocht, was er geen enkele vergelijkbare product voor dezelfde prijs. Er was wel een Samsung van 999 euro (33% duurder!!) maar verder weinig vergelijkbaars. Tegenwoordig zijn er veel meer aanbieders die net 10% a 20% boven de prijs zitten voor dezelfde (en soms betere) specs.
Ik heb de 3810T met de SU9400 erin, heb nog weinig modellen van andere merken gezien met die cpu. Meeste hebben een su2300, su4100 of soms een su7300. Met een SSD erin draait ie als een trein, start op binnen 20 seconde en werkt zonder enige hapering.
is dat deze: pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N want er zijn (nog) geen shops bekend.Sick Nick schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:24:
Ik heb de 3810T met de SU9400 erin, heb nog weinig modellen van andere merken gezien met die cpu. Meeste hebben een su2300, su4100 of soms een su7300. Met een SSD erin draait ie als een trein, start op binnen 20 seconde en werkt zonder enige hapering.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nee, ik heb de gewone T uitvoering zonder ati kaart erin (3810T-944G32n). Die ati kaart is in dit soort modellen behoorlijk zinloos, te traag in combinatie met welke CULV dan ook om goed op te gamen en voor HD versnelling heb je m ook niet nodig omdat de intel 4500HD het ook prima kan.
Dat is een oudere model met Windows Vista Home Premium.BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:30:
[...]
is dat deze: pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N want er zijn (nog) geen shops bekend.
Binnenkort Windows 7 modellen
Natuurlijk leuk om een SU9400 te hebben maar een SU7300 met SSD start volgens mij net zo snel op. Die 0.1GHz verschil is niet te merken zonder stopwatch, als het uberhaupt langzamer opstart
Intel kiest die namen slim, SU2300, SU4100, SU7300, SU9400, zo lijken de verschillen nog wat. In reality gaat het om geringe snelheidsverschillen.
Intel kiest die namen slim, SU2300, SU4100, SU7300, SU9400, zo lijken de verschillen nog wat. In reality gaat het om geringe snelheidsverschillen.
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 25-01-2010 23:40 ]
Er waren wel prijzen van bekend zoals je kan zien aan:BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:30:
[...]
is dat deze: pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N want er zijn (nog) geen shops bekend.
Dit model is door Acer uitgefaseerd. Een vervangend model is eigenlijk niet meer gekomen. De reden is erg onduidelijk. Ze hebben we gezegd dat ze in maart / april dit jaar weer nieuwe modellen zullen uitbrengen. Ik verwacht hoogstwaarschijnlijk met de nieuwe Intel iCores en wellicht nog modellen met gebaseerd op Congo platform van AMD. Ben benieuwd, want dan zou ook Asus ook met de nieuwe UL30Jt komen.Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs € 743,- op vrijdag 18 december 2009.
edit:
En anders reageren er even nog 3 anderen op hetzelfde.
En anders reageren er even nog 3 anderen op hetzelfde.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De dedicated GPU kan in games echt wel verschil maken in speelbaar en niet speelbaar. Als je geregeld een spelletje speelt kan het echt wel voordeel bieden. Verder is het zo dat de GPU uit te schaken is en dus niet ten koste gaat van je accuduur tijdens licht gebruik. Bovendien was het zo dat op een gegeven moment dit model goedkoper was dan het model zonder dedicated GPU, dan is er eigenlijk geen nadeel meer over.Sick Nick schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:35:
Nee, ik heb de gewone T uitvoering zonder ati kaart erin (3810T-944G32n). Die ati kaart is in dit soort modellen behoorlijk zinloos, te traag in combinatie met welke CULV dan ook om goed op te gamen en voor HD versnelling heb je m ook niet nodig omdat de intel 4500HD het ook prima kan.
[ Voor 32% gewijzigd door Regeneration op 25-01-2010 23:47 ]
Check, thanks voor het enthousiasme
Het is een lastige tijd om laptops te kopen. Net zo'n overgangsperiode naar core I5/I7 en in het geval van de thin en light's de 2e generatie met videochips (zoals de Asus ul30jt).
[ Voor 70% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-01-2010 23:48 ]
@Regeneration
Kan een aantal dingen zijn:
Ze hebben nog steeds productieproblemen zoals het bekend werd in oktober en januari?
Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met i5 en i7?
Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met SSD?
Ze komen met een nieuwe ontwerp?
Ze zullen het niet doen omdat ze het leuk vinden. De huidige timlines verkopen erg goed.
Persoonlijk ben ik heel blij met mijn 6 uur accu. Een betere videokaart zou ik wel fijn vinden voor het kijken van 720p high bitrate videos. SU9400 vind ik (voorlopig) snel zat.
12 uur accu hoeft van mij niet. Wel een snellere harddisk. De huidige 45MBps read/write vind ik te langzaam. De prijzen van SSD's zijn in 1 jaar tijd niet omlaag gegaan. Dus een 80MBps 320GB HDD of een 150/80MBps 128GB SDD zou heel fijn zijn voor de volgende generatie timelines.
Ze hebben nog steeds productieproblemen zoals het bekend werd in oktober en januari?
Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met i5 en i7?
Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met SSD?
Ze komen met een nieuwe ontwerp?
Ze zullen het niet doen omdat ze het leuk vinden. De huidige timlines verkopen erg goed.
Persoonlijk ben ik heel blij met mijn 6 uur accu. Een betere videokaart zou ik wel fijn vinden voor het kijken van 720p high bitrate videos. SU9400 vind ik (voorlopig) snel zat.
12 uur accu hoeft van mij niet. Wel een snellere harddisk. De huidige 45MBps read/write vind ik te langzaam. De prijzen van SSD's zijn in 1 jaar tijd niet omlaag gegaan. Dus een 80MBps 320GB HDD of een 150/80MBps 128GB SDD zou heel fijn zijn voor de volgende generatie timelines.
Anoniem: 111177
Binnen Europa heb je zoiezo 2 jaar garantie.Lisadr schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:21:
Heb sinds mei een 3810T en heb het elke dag mee en gebruik het zeker 14 uur per dag, 6 a 7 dagen per week. De build kwaliteit is echt goed.
Pak media player classic home cinema edition, dan speel je 1080p 40 mbit h264 (de bekende vogelscene) nog af zonder problemen door dxva
Ook via HDMI op 1080p aangesloten op de tv, stuurt ie nog netjes dolby digital en dts mee ook.
Ja volgens de Europese richtlijnen, probeer dat is maar te claimen bij AcerAnoniem: 111177 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:54:
Binnen Europa heb je zoiezo 2 jaar garantie.

Dat zou kunnen. Dit lijkt me de meest plausibele reden.Lisadr schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:52:
@Regeneration
Dat kan maar ze hadden nauwelijks tot geen voorraad meer in november en december. Toch maanden waar je juist relatief veel zou kunnen verkopen. Denk eerder dat (productie)problemen een rol spelen.Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met i5 en i7?
Dit verwacht ik zelf niet zo. SDD wordt nog niet dit jaar niet mainstream in (mid-end) laptops verwacht ik.Ze wachten tot ze betere bulk deals krijgen met SSD?
Zou ook kunnen, maar dit verklaard wederom niet waarom ze in november en december zonder 13" model zaten.Ze komen met een nieuwe ontwerp?
Dat dacht ik inderdaad ook. Acer zelf beweerd wat anders: nieuws: Acer-topman: doorbraak thin & light-laptops blijft uit door HP en DellZe zullen het niet doen omdat ze het leuk vinden. De huidige timlines verkopen erg goed.
Dat zou geen probleem moeten zijn. Weet niet op je de dedicated GPU hebt, maar ook de Intel GMA 4500MHD dat aan moeten kunnen. Moet je even wat post terug bekijken van Philflow, die heeft het al een aantal keren uitgelegd.Persoonlijk ben ik heel blij met mijn 6 uur accu. Een betere videokaart zou ik wel fijn vinden voor het kijken van 720p high bitrate videos. SU9400 vind ik (voorlopig) snel zat.
Vooral om het dikgedrukte verwacht ik dat de SDD niet zo snel mainstream gaan worden in laptops. Je zou er eentje los kunnen kopen en deze inbouwen als je heel graag zou willen, toch?12 uur accu hoeft van mij niet. Wel een snellere harddisk. De huidige 45MBps read/write vind ik te langzaam. De prijzen van SSD's zijn in 1 jaar tijd niet omlaag gegaan. Dus een 80MBps 320GB HDD of een 150/80MBps 128GB SDD zou heel fijn zijn voor de volgende generatie timelines.
Anoniem: 111177 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:54:
[...]
Binnen Europa heb je zoiezo 2 jaar garantie.
offtopic:
Om een lang verhaal kort te houden: het krijgen van garantie is vaak een erg moeilijk verhaal...
Om een lang verhaal kort te houden: het krijgen van garantie is vaak een erg moeilijk verhaal...
Of HP, of Dell, of Apple...etc. Maar nee laten we Acer maar weer de zwarte piet gevenCLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:57:
[...]
Ja volgens de Europese richtlijnen, probeer dat is maar te claimen bij Acer![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 26-01-2010 00:16 ]
Ik ben blij om te lezen mijn toekomstige MSI wel gewoon standaard 2 jaar garantie out-of-the box krijg. 
Sowieso is dat hele garantie verhaal en "2 jaar verplichte Europese garantie" erg vaag. Niemand lijkt precies te weten wat het is. Ik heb in een computerwinkel gewerkt, en om de zoveel tijd kwam er weer iemand langs met een product dat na 1,5 jaar intensief gebruik kapot gaat en vervolgens eist dat we het omruilen, citerend dat we moeten garanderen dat het apparaat nog zou moeten werken. 9 van de 10 keer komen we uiteindelijk tot een agreement zonder dat het alsnog duidelijk wordt hoe het zit, want dat moet via een advocaat of jurist denk ik. In ieder geval, ik blijf erbij dat je er niet op moet bouwen, en niet zomaar verwachten dat je je onderdeel kan omwisselen.
Wat Acer betreft: ik vind dat ze nogal wat flak krijgen voor weinig reden. Een mooi voorbeeld is de Timeline serie. Geen producent kon voor lange tijd concurreren op specs, build quality of prijs. Maar daarmee zijn mensen nog niet tevreden.
Soms heb je gewoon dat een RMA proces moeilijk verloopt. Kan gebeuren en komt regelmatig voor bij elke producent.
Ik vind niet dat er laptop merken zijn die je vanwege hun merk links moet laten liggen. Echt niet.
En nu meer on topic: mijn MSI is besteld vanmiddag. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe lang het gaat duren!
Sowieso is dat hele garantie verhaal en "2 jaar verplichte Europese garantie" erg vaag. Niemand lijkt precies te weten wat het is. Ik heb in een computerwinkel gewerkt, en om de zoveel tijd kwam er weer iemand langs met een product dat na 1,5 jaar intensief gebruik kapot gaat en vervolgens eist dat we het omruilen, citerend dat we moeten garanderen dat het apparaat nog zou moeten werken. 9 van de 10 keer komen we uiteindelijk tot een agreement zonder dat het alsnog duidelijk wordt hoe het zit, want dat moet via een advocaat of jurist denk ik. In ieder geval, ik blijf erbij dat je er niet op moet bouwen, en niet zomaar verwachten dat je je onderdeel kan omwisselen.
Wat Acer betreft: ik vind dat ze nogal wat flak krijgen voor weinig reden. Een mooi voorbeeld is de Timeline serie. Geen producent kon voor lange tijd concurreren op specs, build quality of prijs. Maar daarmee zijn mensen nog niet tevreden.
Soms heb je gewoon dat een RMA proces moeilijk verloopt. Kan gebeuren en komt regelmatig voor bij elke producent.
Ik vind niet dat er laptop merken zijn die je vanwege hun merk links moet laten liggen. Echt niet.
En nu meer on topic: mijn MSI is besteld vanmiddag. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe lang het gaat duren!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hier een Acer die al ruim vijf jaar probleemloos zijn ding doet
ik zou er zo weer een kopen. Wat die garantie betreft, als ik in een winkel zou werken waar dat aan de orde is (i.e. een computerzaak bijvoorbeeld) zou ik het gewoon voor mezelf even uitzoeken. Een half uurtje rondbellen en je weet het, lijkt me zo.
De 1810T is tegenwoordig wel zeer aantrekkelijk geprijst, vanaf € 379 bij 4Launch. Dan zou ik inderdaad bijna mijn eigen slechte ervaringen met Acer vergeten. Want voor die prijs zijn de specs zeer aantrekkelijk...
Ik heb er wel een paar topics over gelezen. Van de Europese wet moet een laptop redelijkerwijs twee jaar meegaan. Daarom moet een fabrikant tenminste twee jaar garantie bieden.XanderDrake schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:39:
Sowieso is dat hele garantie verhaal en "2 jaar verplichte Europese garantie" erg vaag. Niemand lijkt precies te weten wat het is.
Doen ze dat niet, zijn ze in overtreding van de wet. Sony, MSI en Asus geven al twee jaar garantie. Ik denk dat het niet lang zal duren voordat alle fabrikanten gaan begrijpen dat ze twee jaar moeten geven.
Tsjaa Acer verkoopt niet voor niets de meeste laptops, lage prijzen, meute koopt het..murphsy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:08:
Want voor die prijs zijn de specs zeer aantrekkelijk...
Ik heb vandaags toch wel iets positiefs van de service ervaren. Accu van de 1810TZ heeft na 5x opladen al een slijtage van 11,9% dus ik bel naar Acer. 3x heb ik gebeld maar telkens kreeg ik iemand aan de lijn en hoorde ik heel veel ruis. De persoon van Acer hoorde mij niet en ik haar/hem heel zacht. Ik baalde toen en dacht: "laat ik het straks nog maar eens proberen". Toen werd ik een uur later ineens teruggebeld door Acer en hoorde ik heel veel excuses van Acer's kant. Nu mag ik de accu opsturen en is het hopen dat ik hem op tijd weer terug heb.
Maar het is natuurlijk niet zo positief dat je batterij na 5x al lam wordt 
EDIT @ Hieronder: Hahaha dat wist ik niet / had ik niet gelezen, dat is niet bijster slim nee
EDIT @ Hieronder: Hahaha dat wist ik niet / had ik niet gelezen, dat is niet bijster slim nee
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 16:17 ]
Moet ik er wel bijzeggen dat ie 5 keer achter elkaar z'n accu helemaal leeg heeft getrokken. Dat wordt afgeraden voor elk merk
Wat zijn eigenlijk dan wel accu best-practices? Wel en niet doen enzo?Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:16:
Moet ik er wel bijzeggen dat ie 5 keer achter elkaar z'n accu helemaal leeg heeft getrokken. Dat wordt afgeraden voor elk merk
Uiteindelijk vandaag toch maar de EEE 1201 HA gehaald bij computerland. Laptopje voor de vriendin. HA gekozen in plaats van 1201N omdat de laptop puur voor webbrowsen en tekstverwerken gebruikt gaat worden, dan is de extra accuduur van de HA toch zinniger dan de snellere processor van de 1201N.
Eerste indruk is goed, de zilveren kleur oogt luxe en de laptop is lekker licht en compact. De superkleine oplader is ook erg praktisch (al gaan we die vast niet veel vervoeren, met de 8 uur accuduur).
De Acer 1810T toch maar links laten liggen. Enkel vanwege het merk, eerlijk gezegd.
Eerste indruk is goed, de zilveren kleur oogt luxe en de laptop is lekker licht en compact. De superkleine oplader is ook erg praktisch (al gaan we die vast niet veel vervoeren, met de 8 uur accuduur).
De Acer 1810T toch maar links laten liggen. Enkel vanwege het merk, eerlijk gezegd.
Beter opladen voor 20%maratropa schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:07:
[...]
Wat zijn eigenlijk dan wel accu best-practices? Wel en niet doen enzo?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=91846
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Heeft die ook een overklok functie in de bios? hoever?murphsy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:09:
Uiteindelijk vandaag toch maar de EEE 1201 HA gehaald bij computerland.
[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 26-01-2010 17:14 ]
Maar even serieus. Als ik 5 keer mijn accu oplaad en gewoon net zo lang erop werk totdat er een kruis door de accu heen komt te staan in Windows en de laptop vanzelf afsluit, dan hoort er toch geen slijtage van 11,9% te zijn. Ik wist uberhaupt niet dat het erg was om je accu helemaal leeg te laten lopen. Ik kan ook niet begrijpen waarom het erg zou zijn, want ik heb nog nooit een handleiding gelezen waarin het wordt afgeraden. Ook niet in de handleiding van de 1810TZ.
Overigens gaat het sowieso tegen mijn logisch denken in dat je een accu niet helemaal leeg zou kunnen laten lopen. Waarom zou je anders 8 uur achtereenvolgens op de accu moeten kunnen werken. Afijn, ik geloof serieus dat het minder goed kan zijn voor de accu (al vind ik het heel onlogisch) maar dat er een slijtage van 11,9% komt, nee dat ligt puur aan de accu zelf.
En of ik de accu dan 5x leeg heb getrokken of niet, dan kan 11,9% gewoon niet lijkt mij. Dat moet een fabrikagefout zijn.
Overigens gaat het sowieso tegen mijn logisch denken in dat je een accu niet helemaal leeg zou kunnen laten lopen. Waarom zou je anders 8 uur achtereenvolgens op de accu moeten kunnen werken. Afijn, ik geloof serieus dat het minder goed kan zijn voor de accu (al vind ik het heel onlogisch) maar dat er een slijtage van 11,9% komt, nee dat ligt puur aan de accu zelf.
En of ik de accu dan 5x leeg heb getrokken of niet, dan kan 11,9% gewoon niet lijkt mij. Dat moet een fabrikagefout zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door BB333 op 26-01-2010 18:49 ]
Het is niet persé slecht om je batterij volledig leeg te laten lopen, integendeel, soms is dat terug nodig voor deze optimaal te laten werken.
Als je de batterij langere tijd niet gebruikt laat je deze best liggen op 40% opgeladen.
Als je langere tijd je batterij niet laat leeglopen, dan kan het zijn dat deze aangeeft dat de batterij minder lang mee gaat, deze denkt dan bijvoorbeeld dat deze op 20% reeds "op" is, op deze terug fatsoenlijk te calibreren moet je dan je batterij eens terug helemaal laten leeglopen.
Als je de batterij langere tijd niet gebruikt laat je deze best liggen op 40% opgeladen.
Als je langere tijd je batterij niet laat leeglopen, dan kan het zijn dat deze aangeeft dat de batterij minder lang mee gaat, deze denkt dan bijvoorbeeld dat deze op 20% reeds "op" is, op deze terug fatsoenlijk te calibreren moet je dan je batterij eens terug helemaal laten leeglopen.
Grootste probleem is volgens mij dat verhalen van NiCD, NiMH en Li-ion vaak door elkaar worden gehaald. Snap er nu zelf ook niks meer van, maar ik weet wel dat ik er bij mijn Asus notebook (met Li-ION batterij)nooit op heb gelet. Dat ding ligt vrijwel altijd aan de lader (en gaat opladen als hij ook maar 1 sec van de stroom is geweest), heb hem toch nog redelijk vaak laten leeglopen en gebruik hem verder niet zo heel veel op de batterij. Na 6 jaar heeft de batterij echter nog een capaciteit van rond de 90% en kan ik er nog gewoon een uurtje of 3 op werken, hetgeen nauwelijks vershilt van de werktijd in het begin.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld, maar volgens mij hoef je bij Li-Ion niet echt op te letten op wat je doet.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld, maar volgens mij hoef je bij Li-Ion niet echt op te letten op wat je doet.
Als je je Li-ion accu iedere keer helemaal leeg trekt dan is dat niet bevordelijk voor de levensduur. Beter maak je cycles tussen de 80% en 20%. Vandaar dat sommige fabrikanten software meeleveren om dit te regelen (Sony, Samsung, Lenovo).
Eens in de maand - 2 maanden een deepcycle maken is juist wel goed.
Zo lang heb jij je laptops vaak niet eens, toch ;-)Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:05:
Ik vind dat altijd erg irritant dat ik op de batterij van mijn laptop moet letten. Meestal doe ik dat ook niet, en laat 'm gewoon stilletjes sterven en koop wel een nieuwe als het zover is,...
Ik ben nog steeds bezig met bloatware oninstalleren. Nu even Asus online storage eraf en dropbox erop. Als jij me verteld hoe ik het kan controleren voor je check ik even of ie overklokbaar is. Zit wel 'super hybrid engine' op, whatever that may be.Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12:
Heeft die ook een overklok functie in de bios? hoever?
De 1101HA heeft een overklok functie in de bios.
Lithium-ion accu's zijn er juist voor om redelijk onbezorgd met de accu om te gaan, dat was vroeger wel anders met Ni-CD en Ni-MH accu's met hun geheugen voor half laden. Dat neemt niet weg dat met het juiste gebruik (accu indien mogelijk bijladen als ie half leeg is) ook een Lithium-ion accu extra lang zal meegaan als je er een beetje op let.bas r schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:20:
[...]
Zo lang heb jij je laptops vaak niet eens, toch ;-)
Ik vind dat altijd erg irritant dat ik op de batterij van mijn laptop moet letten. Meestal doe ik dat ook niet, en laat 'm gewoon stilletjes sterven en koop wel een nieuwe als het zover is,...
Ik zag zojuist nieuwe Sony modellen in de pricewatch:
pricewatch: Sony Vaio VPC-Y11S1E/S voor vanaf ~750 euro
pricewatch: Sony Vaio VPC-S11X9E/B voor vanaf ~ 930 euro met een i3 330M (geen Turbo boost).
pricewatch: Sony Vaio VPC-S11V9E/B voor ~ 1400 euro met i5 520M
Mooie dingetjes, maar wel een relatief hoog prijskaartje. Misschien zakt de prijs nog wel iets.
pricewatch: Sony Vaio VPC-S11X9E/B voor vanaf ~ 930 euro met een i3 330M (geen Turbo boost).
Mooie dingetjes, maar wel een relatief hoog prijskaartje. Misschien zakt de prijs nog wel iets.
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 26-01-2010 21:35 ]
Sony heeft wel expresscard waar je eSATA aan kan hangen volgens mij...
Anoniem: 305188
Ik wil op korte termijn de 1810tz aanschaffen. Moet ik die met 500gb-4gb nemen, of de standaard 160gb-2gb?
Scheelt het in batterijtijd/gewicht?
Het prijs verschil is nu 100 euro. De dure heeft een alu achtige afwerking. Gewicht en accu zijn hetzelfde.Anoniem: 305188 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:48:
Ik wil op korte termijn de 1810tz aanschaffen. Moet ik die met 500gb-4gb nemen, of de standaard 160gb-2gb?
Plaatjes van de Olympic!
http://gizmologia.com/200...n-nuestras-manos/p1040842
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 26-01-2010 21:52 ]
En vooral zwaar. 2KG voor een 13 inch is niet light!Regeneration schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:31:
Ik zag zojuist nieuwe Sony modellen in de pricewatch:
Mooi ding hoor, chique afgewerkt maar het scherm en de bezel daarvan zijn toch niet zo strak als ik dacht.Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:50:
Plaatjes van de Olympic!
http://gizmologia.com/200...n-nuestras-manos/p1040842
philflow: bedankt voor de pic!
100 euro voor 340gb extra (trage) HD en 2 gig intern, is t dat waard? Of misschien externe HD erbij kopen. Twijfel..
100 euro voor 340gb extra (trage) HD en 2 gig intern, is t dat waard? Of misschien externe HD erbij kopen. Twijfel..
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 305188 op 26-01-2010 21:57 ]
Ligt eraan hoe je het bekijkt, het is een 13" met Core i5 en Nvidia 310m. Die zijn allemaal 2kg volgens mij, behalve de Sony Z.Lisadr schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:55:
[...]
In vooral zwaar. 2KG voor een 13 inch is niet light!
Dat is een beetje het probleem. het is onbekend welke HDD je krijgt. De 500GB WD is snel, de Seagate is traag.Anoniem: 305188 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:57:
100 euro voor 340gb extra (trage) HD en 2 gig intern, is t dat waard?
[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 26-01-2010 21:59 ]
Aluminium afwerking, apart model (blijft waardevaster waarschijnlijk), BlueTooth?Anoniem: 305188 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:57:
100 euro voor 340gb extra (trage) HD en 2 gig intern, is t dat waard?
zit ook niet op de 500 gb versie.
Heeft iemand de 160gb versie, en heeft hij/zij daar spijt van ivm te weinig opslag? Volgens mij ga je van 2 gb extra intern niet heel veel merken.
2 kg voor een 13" is ook weer niet zo zwaar. Sony kennende gebruiken ze wat betere materialen. Volgen hun site zou de laptop een "coating van magnesiumlegering" hebben, wat iets zwaarder zou kunnen zijn dan plastic maar wel steviger zal zijn. Sony komt door het gewicht door de laptop + acuu + netsnoer en adapter. De laptop zelf zal dus nog wel iets minder dan 2kg zijn, ik denk eerder in de buurt van de 1,8 kg, maar ik moet nog wel even zien of dit ook klopt. Tot slot ziet er ook nog een optische station in, die ook zorgt voor een iets hoger gewicht.Lisadr schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:55:
[...]
En vooral zwaar. 2KG voor een 13 inch is niet light!
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 26-01-2010 22:12 ]
HDD kun je altijd simpel upgraden, is ook nog is goedkoper dan de Olympic Edition.
Die laatste moet je alleen kopen als je iets specialers wil en het design je erg aanspreekt.
Die laatste moet je alleen kopen als je iets specialers wil en het design je erg aanspreekt.
De 2KG is het gewicht van laptop + accu zonder adapter of netsnoer. Gezien de specs een prima gewicht.Regeneration schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11:
[...] Sony komt door het gewicht door de laptop + acuu + netsnoer en adapter.
Als je op deze Sony pagina kijkt zie je staan:Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:15:
[...]
De 2KG is het gewicht van laptop + accu zonder adapter of netsnoer. Gezien de specs een prima gewicht.
Wat betekend dan die "en meegeleverde station" dan?Gewicht met meegeleverde batterij en meegeleverd station (kg)
Ik meemde zelfs te herinneren dat er vroeger letterlijk stond "Gewicht met meegeleverde batterij en netsnoer / adapter" of iets dergelijks...
Maar inderdaad zoals ik ook zei is een gewicht van 2 kg is goed te doen voor een dergelijk systeem.
station is de interne dvd drive.
Hmmm, dat bedacht ik me ook net. Dan zal ik me wel ergens wel vergist hebben.Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:28:
station is de interne dvd drive.
Het is de opvolger van de SR serie, die was ook net iets onder de 2 kilo (laptop met accu erin). In dat gewicht was de oplader zeker niet meegenomen. Morgen maar eens in badhoevedorp langs voor de season show om al het nieuwe spul eens te bekijken
1810tz zou ik altijd zelf upgraden naar 4GB en een SSD erin doen (wel duur natuurlijk, maar super snel)...
Tenzij je die silver look echt uber vindt natuurlijk. Het zal in elk geval minder vingervlekken tot gevolg hebben.
Tenzij je die silver look echt uber vindt natuurlijk. Het zal in elk geval minder vingervlekken tot gevolg hebben.
Season show? Meer info? Linkje?Sick Nick schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:32:
Het is de opvolger van de SR serie, die was ook net iets onder de 2 kilo (laptop met accu erin). In dat gewicht was de oplader zeker niet meegenomen. Morgen maar eens in badhoevedorp langs voor de season show om al het nieuwe spul eens te bekijken
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Da's een show voor dealers en voor personeel (goh, waar zou ik werken
), staan alle nieuwe modellen van sony om te bekijken/proberen. Van simpele oordopjes en mp3spelers tot de 3d tv. Dus ook alle nieuwe vaio's waaronder de S (i3 en i5 cpu) en de Y (culv model, su7300). Niet iets waar je als consument even langs kan wippen in ieder geval.
[ Voor 11% gewijzigd door Sick Nick op 27-01-2010 10:44 ]
Ah oke, jammer
Als je nog wat te weten komt over de Z serie morgen, dan hoor ik het graag hier
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En dan heb je een macbook en een canon, beide markten waarin Sony het ook best goed doet...Sick Nick schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:43:
Da's een show voor dealers en voor personeel (goh, waar zou ik werken), staan alle nieuwe modellen van sony om te bekijken/proberen. Van simpele oordopjes en mp3spelers tot de 3d tv. Dus ook alle nieuwe vaio's waaronder de S (i3 en i5 cpu) en de Y (culv model, su7300). Niet iets waar je als consument even langs kan wippen in ieder geval.
Even eerste indrukken van de 1201HA: De accu is voortreffelijk tot nu toe. Zonder moeite het hele ding opnieuw geïnstalleerd. Van alles via wi-fi gedownload (Chrome, Dropbox, etc.) vervolgens nog een uurtje gesurft en een uurtje msn. Halfvol nog.
Toetsenbord is fijn, typt lekker en de knoppen slaan lekker aan.
De laptop is stil maar wordt wel vrij warm aan de onderkant. Zweetbeentjes als gevolg wanneer je hem op schoot gebruikt.
Qua snelheid nog niets te klagen, office 2007 draait ie prima. Browsen met Chrome is supersnel. Meer hoeft eigenlijk ook niet.
Nog gekeken in de bios voor een overklokfunctie?
Die TV met dat aluminium profiel aan de onderkant (soort U-profiel)Sick Nick schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:43:
Da's een show voor dealers en voor personeel (goh, waar zou ik werken)
waar die glazen plaat (tvscherm) in staat is zoooo ziekelijk mooi, chique, afgewerkt, echt te vet gewoon!
Het is me nog niet eens gelukt om in het bios te komen...Philflow schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:33:
Nog gekeken in de bios voor een overklokfunctie?
Ik heb gisteren een Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N gekocht, 13,3 inch voor 599,- bij de MM.
Prima ding, alleen valt het geluid erg tegen en spelletjes spelen is een no go.
Meer mensen ervaring met dit ding?
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N
Prima ding, alleen valt het geluid erg tegen en spelletjes spelen is een no go.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ik ben onlangs ook naar MM geweest voor een 3810, ik weet niet of het de 3810TZ-414G64N was, maar ik bestelde hem bij een verkoper die hem vervolgens uit het magazijn ging halen. Toen ie terug kwam was ik er inmiddels achter gekomen dat er een, let op SU4100 SOLO CPU in zat! Zeer onbekend, want deze vind je normaal alleen maar als dualcore, ook op de site van Intel. Ik heb het nog even gecheckt in taakbeheer, maar zag echt maar één core aanwezig. Ik heb dit notebook uiteraard laten staan.
@Deorgere
Steekt de 9-cell accu eruit? Net als de 6-cell versie staat er 1,6kg bij, maar is het werkelijk 1,6kg met 9-cell?
Steekt de 9-cell accu eruit? Net als de 6-cell versie staat er 1,6kg bij, maar is het werkelijk 1,6kg met 9-cell?
Ik heb deze, geen spijt van te weinig opslag. Ik heb zelf nog een gewone pc en een externe HD, dus dat heeft er wellicht veel mee te maken. Persoonlijk heb ik veel meer aan extra externe opslag omdat dit toch stukken makkelijker is in het algemeen.Anoniem: 305188 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:09:
[...]
zit ook niet op de 500 gb versie.
Heeft iemand de 160gb versie, en heeft hij/zij daar spijt van ivm te weinig opslag? Volgens mij ga je van 2 gb extra intern niet heel veel merken.
De enige redenen waarom je veel opslag nodig hebt, in mijn ogen, is films, series, games en mogelijks foto's ofzo. Dat zijn normaal toch geen dingen die je altijd moet bijhebben. En waarbij het zelfs gemakkelijker is dat je dit snel kunt aansluiten op je pc of laptop.
Ook denk ik niet dat je zoveel aan die extra 2GB hebt, mijn gamepc heeft zelfs nog altijd maar 2GB en draait meer dan vlot genoeg. De grootste bottleneck in je culv-laptop zit in de snelheid van de harde schijf. Daarom ben ik ook aan het overwegen om er een ssd in te steken, alleen zijn deze nog iets te duur naar mijn goesting.
2GB is inderdaad prima voor Windows 7. Draait als een trein hier.
staat trouwens ook in beeld hoor 
En ja hij heeft een overklok functie tot 33%, vandaag gezien in de winkel. Mooi ding trouwens!
hoeveel accu duur haal jij eruit?
___
Vraagje voor de tablet gebruikers: ik vind 10" en 11.6" laptops eigenlijk te klein, zal ik dan een 10" tablet (apple) ook te klein vinden? Of werkt dat bij tablets anders?
Moet je een keertje op F2 rammenmurphsy schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:52:
[...]
Het is me nog niet eens gelukt om in het bios te komen...op Del rammen terwijl hij opstart doet in elk geval niets.
En ja hij heeft een overklok functie tot 33%, vandaag gezien in de winkel. Mooi ding trouwens!
Kun je eens kijken wat voor capaciteit er op de accu staat?Deorgere schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:17:
Ik heb gisteren een Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N gekocht, 13,3 inch voor 599,- bij de MM.
___
Vraagje voor de tablet gebruikers: ik vind 10" en 11.6" laptops eigenlijk te klein, zal ik dan een 10" tablet (apple) ook te klein vinden? Of werkt dat bij tablets anders?
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 27-01-2010 15:10 ]
Anoniem: 200262
Ik denk dat het bij een tablet van apple anders zal zijn , want er zit een ander soort besturing systeem erin dan een laptop . Apple kennende zal het dus heel gebruiksvriendelijk werken , ik vermoed ook dat apple marktleider zal zijn met tablets zeker in het begin . Windows 7 op een 10* ?Philflow schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
2GB is inderdaad prima voor Windows 7. Draait als een trein hier.
[...]
Moet je een keertje op F2 rammenstaat trouwens ook in beeld hoor
[...]
Kun je eens kijken wat voor capaciteit er op de accu staat?
___
Ik ben erg verbaasd dat mensen 600 euro neerleggen voor een acer 3810 terwijl er een asus voor hetzelfde geld te koop is met SU7300 en 2 jaar pick up return garantie. Mis ik iets?
Er zijn ook mensen met goede ervaringen met Acer (zoals ik, oude laptop doet het al vijf jaar perfect) en minder goede ervaringen met Asus (diverse kapotte moederborden, bijvoorbeeld). Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.
Anoniem: 200262
De ul serie is in mijn ogen 1 gehele flop in NL
Hoelang zitten we nu eigenlijk wel niet te wachten ?
Ze waren al aangekondigd dik 5 maanden geleden , oke ze moesten wachten tot 22 oktober voor W7 dan zou je toch denken 23 oktober liggen alle laptops in de winkel ?
Maar nee hoor we zitten nog steeds te wachten op de ul30vt versie , en de zilver versie maar nee hoor het enige wat je nu kan kopen is die lelijke zwarte glimmende versie . En die is ook maar vorig week normaal te krijgen .
Hij is weer dus weer niet verkrijgbaar
asus yeahh
Hoelang zitten we nu eigenlijk wel niet te wachten ?
Ze waren al aangekondigd dik 5 maanden geleden , oke ze moesten wachten tot 22 oktober voor W7 dan zou je toch denken 23 oktober liggen alle laptops in de winkel ?
Maar nee hoor we zitten nog steeds te wachten op de ul30vt versie , en de zilver versie maar nee hoor het enige wat je nu kan kopen is die lelijke zwarte glimmende versie . En die is ook maar vorig week normaal te krijgen .
Hij is weer dus weer niet verkrijgbaar
asus yeahh
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 200262 op 27-01-2010 17:19 ]
Hoi, ja deze accu steekt uit, totaal weeg de laptop iets meer dan 1,7kg (met accu natuurlijk).Lisadr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:25:
@Deorgere
Ik heb ook even gekeken in apparatbeheer, ik zie duidelijk 2 core's (ook in Realtemp staan 2 cores). Het is nog onbekend hoelang de accu meegaat, gisteravond heb ik het hele ding 100% opgeladen, en heeft nu zo'n 2,5 uur gelopen (beetje internetten). Volgens Windows kan ik nog zeker 8 uur doorgaan, zal het eens testen.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Deorgore kun je even kijken op de accu wat de capaciteit is? Of met een programma zoals RMClock.
Ik heb veel klachten gelezen over de Asus UL30, zowel op Tweakers als Notebookreview. Meer dan over de Timeline 13" reeks. Daarnaast heeft de Acer een grotere accu en hard disk.Orcie schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:54:
Ik ben erg verbaasd dat mensen 600 euro neerleggen voor een acer 3810 terwijl er een asus voor hetzelfde geld te koop is met SU7300 en 2 jaar pick up return garantie. Mis ik iets?
[ Voor 88% gewijzigd door Philflow op 27-01-2010 17:56 ]
Dat is inderdaad erg vreemd. Zelf vermoed ik dat het mogelijk zou kunnen gaan om ene Celeron versie. De nu bekende SU4100 is namelijk een Pentium versie. Eenzelfde verwarring was (en is) er met de SU2300 en de SU2700. De eerste is een dual core en de tweede een single core. Maar de SU2300 is dan wel een Celeron en de SU2700 is een Pentium. Of een andere voorbeeld: Intel voert prijsverlaging cpu's door. Daar is net als in dit geval hetzelfde codenummer gebruikt, maar dan voor twee verschillende segmenten, daar Core 2 Duo en Pentium. Deze verwarring kan Intel heel makkelijk verhelpen door gewoon andere nummer te geven, maar dat doen ze dus niet. Dus ik krijgt het gevoel dat ze expres deze verwarring willen creëren. En dus met de single core SU4100 mensen eigenlijk wil misleiden...Megalodon_67 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:24:
Ik ben onlangs ook naar MM geweest voor een 3810, ik weet niet of het de 3810TZ-414G64N was, maar ik bestelde hem bij een verkoper die hem vervolgens uit het magazijn ging halen. Toen ie terug kwam was ik er inmiddels achter gekomen dat er een, let op SU4100 SOLO CPU in zat! Zeer onbekend, want deze vind je normaal alleen maar als dualcore, ook op de site van Intel. Ik heb het nog even gecheckt in taakbeheer, maar zag echt maar één core aanwezig. Ik heb dit notebook uiteraard laten staan.
Philflow schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
offtopic:
Denk dat je sneller antwoord krijgt als je een apart tablet topic (en dus niet tablet PC, waar wel een topic over is) aanmaken, hier gaat het namelijk niet over tablets.
Denk dat je sneller antwoord krijgt als je een apart tablet topic (en dus niet tablet PC, waar wel een topic over is) aanmaken, hier gaat het namelijk niet over tablets.
Een flop vind ik wel wat iets extreem gezegd, maar ze pakken de situatie niet goed aan.Anoniem: 200262 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:18:
De ul serie is in mijn ogen 1 gehele flop in NL
Deze was eerst niet geplant om uit te brengen maar was later toch aangekondigd en zou in december in de VS worden uitgebracht, op deze wachten we dus eigenlijk dus minder lang.Hoelang zitten we nu eigenlijk wel niet te wachten ?
Maar nee hoor we zitten nog steeds te wachten op de ul30vt versie
Dit klopt volgens mij wel., en de zilver versie maar nee hoor het enige wat je nu kan kopen is die lelijke zwarte glimmende versie .
Er zijn specifieke modellen die slecht verkrijgbaar waren / zijn. Zoals de pricewatch: Asus UL30A-QX057X, welke het meest complete model is met de 5600 mAh accu. De andere zijn / waren gewoon normaal verkrijgbaar. Ook is het probleem wellicht bij specifieke modellen grotere omdat daar de vraag groter is.En die is ook maar vorig week normaal te krijgen .
Ja je kan niet alles hebben.Hij is weer dus weer niet verkrijgbaar![]()
asus yeahh
Eerst wachtte ik op de UL80Vt nu zet ik mijn hoop op de Asus UL80Jt, die hopelijk in maart ook naar Nederland komt met:
14.1" 1366 x 768 (betere kwaliteit? non glossy? hogere resolutie??)
Intel i7 640UM / 620UM
4GB, 1066 DDR3 ram
640GB HDD, 5200rpm / 500, 7200 rpm (of SDD?)
Nvidia GeForce G 310M, 1GB DDR3 vram switchable met Intel GMA HD
DVD (of Blu-ray?) brander
8 cell batterij, 5600mAh (of hogere capaciteit zonder dat deze grotere of zwaarder wordt)
Windows 7 HP, Prof, Ulti
≤ 2kg
(Geheel mat zwart en/of zilveren behuizing?)
(Betere bouwkwaliteit?)
≤ 900 euro? (liefst gewoon gratis
Ach ja, als hij al verkrijgbaar wordt in Nederland komende maart dan is dat op zich al een hele prestatie. Wat tussen haakjes staat zou dan verder het geheel nog iets beter maken, maar de twijfel is uiteraard (groot) of dat wel komt.
Ik kwam er achter toen ik het kaartje bij dit notebook nog eens goed nalas, er stond dus SU4100 Solo. Ik heb helaas niet gecheckt via configuratiescherm wat er werkelijk inzat, alleen maar snel even het aantal cores bekeken via taakbeheer. In de online flyer van MM werd m.b.t dit notebook gerept over een SU4100 CPU, MM heeft duidelijk zand in de ogen willen strooien en de mensen lokken met suggestieve info want iedereen gaat dan uit van een dualcore. De verkoper begon heel druk uit te leggen hoe zuinig dit notebook wel niet was toen ik hem wees op de merkwaardige CPU, maar hij kon mooi terug naar het magazijn.Regeneration schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:18:
[...]
Dat is inderdaad erg vreemd. Zelf vermoed ik dat het mogelijk zou kunnen gaan om ene Celeron versie. De nu bekende SU4100 is namelijk een Pentium versie. Eenzelfde verwarring was (en is) er met de SU2300 en de SU2700. De eerste is een dual core en de tweede een single core. Maar de SU2300 is dan wel een Celeron en de SU2700 is een Pentium. Of een andere voorbeeld: Intel voert prijsverlaging cpu's door. Daar is net als in dit geval hetzelfde codenummer gebruikt, maar dan voor twee verschillende segmenten, daar Core 2 Duo en Pentium. Deze verwarring kan Intel heel makkelijk verhelpen door gewoon andere nummer te geven, maar dat doen ze dus niet. Dus ik krijgt het gevoel dat ze expres deze verwarring willen creëren. En dus met de single core SU4100 mensen eigenlijk wil misleiden...
Ik heb dus de T91 netbook. Als netobok is het met 8,9" wel klein. Als tablet echter.. is het geniaal. Compact, extra licht en groot genoeg om op te werken. Zeker met onenote kan ik prima aantekeningen maken aangezien die fullscreen kan. Echt erg blij mee!Philflow schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
De UL30jt is een hele interessante laptop. Misschien dat ik toch overstap op 13,3" en deze neem, als deze ooit leverbaar wordt. Asus zet hiermee een zeer grote stap. Een zeer goede processor, uitmuntende accu en uitstekende grafische kaart in een. Ik denk dat het een grote concurrent van Apple wordt en zie eigenlijk niet zo heel veel redenen meer om voor Apple te gaan.
Offtopic: Gelden de 'regels' hoe om te gaan met de accu voor alle li-ion accu's of alleen voor li-ion accu's in laptops? Ik heb bijvoorbeeld ook een GSM die ik altijd leeg laat lopen voordat ik hem oplaat.
Offtopic: Gelden de 'regels' hoe om te gaan met de accu voor alle li-ion accu's of alleen voor li-ion accu's in laptops? Ik heb bijvoorbeeld ook een GSM die ik altijd leeg laat lopen voordat ik hem oplaat.
Apple heeft wel een optische station en de Asus niet. Verder als de bouwkwaliteit van de Asus niet beter wordt zou dat ook nog een reden kunnen zijn om voor de Apple Macbook Pro 13 te gaan. Verder is de huidige modellen met de P8xxx CPU's van intel toch iets krachtiger dan de i7 6x0UM (volgens Notebookspot), maar niet dan de i5 5x0M CPU's. Verder verwacht ik dat Apple ook wel komend half jaar met een update komt van hun systemen. Het is nog maar de vraag of Asus dit keer zich wel aan hun woord weet te houden en zitten we wellicht over (nog) een half jaar nog steeds zonder UL30Jt of UL80Jt...BB333 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:36:
De UL30jt is een hele interessante laptop. Misschien dat ik toch overstap op 13,3" en deze neem, als deze ooit leverbaar wordt. Asus zet hiermee een zeer grote stap. Een zeer goede processor, uitmuntende accu en uitstekende grafische kaart in een. Ik denk dat het een grote concurrent van Apple wordt en zie eigenlijk niet zo heel veel redenen meer om voor Apple te gaan.
edit:
Ow, voor de duidelijkheid, ik ben geen pro Apple ofzo, mocht dat zo klinken, maar probeerde aan te geven dat er verschillen zijn tussen de Asus UL30 en de Apple Macbook Pro 13".
Ow, voor de duidelijkheid, ik ben geen pro Apple ofzo, mocht dat zo klinken, maar probeerde aan te geven dat er verschillen zijn tussen de Asus UL30 en de Apple Macbook Pro 13".
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 27-01-2010 20:08 ]
Ja, die gelden ook voor andere apparatuur.BB333 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:36:
Ja, dat zag er enorm gelikt uitCLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:39:
[...]
Die TV met dat aluminium profiel aan de onderkant (soort U-profiel)
waar die glazen plaat (tvscherm) in staat is zoooo ziekelijk mooi, chique, afgewerkt, echt te vet gewoon!
De vaio's (daar ging ik tenslotte voor
Tja, ik had al canon dSLR voor ik bij sony begon dus dan is overstappen best kostbaar. Plus ik iets als de 7D heeft sony niet, de A700 komt het meest in de buurt maar die is oud, niet leverbaar en trager met focus en burst-speed. Dus op dSLR gebied geen optie voor mij, zelfs al zou ik nog niks hebben.murphsy schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:21:
[...]
En dan heb je een macbook en een canon, beide markten waarin Sony het ook best goed doet...
De macbook, tja ik heb wel wat vaio's gehad hoor (een FW voor de bluray speler, een TZ voor de draagbaarheid, compactheid en met dvdbrander, een P voor het hoge gadget gehalte). Maar het kwam er elke keer op neer dat ik het ding gebruikte als een veredelde netbook, voornamelijk browsen en mailen. Als sony iets zou hebben zo plat en snel als de air dan was het zeker een optie geweest. Maar helaas, er is geen enkele laptop met windows die dat heeft (bij alle fabrikanten gezien). De enige is die kloon van msi maar die is ook op de randen flink dikker plus van goedkoop plastic en bagger specificaties. De vaio X serie is het enige wat nog zou kunnen, echter is die atom gewoon echt te traag en de touchpad is voor mij te klein. Wel ideaal dun (helaas dunner dan m'n air
Leuk leesvoer
was er ook een Vaio F serie? Ben zo benieuwd naar de kleur van die behuizing, dat is op de promo foto's slecht te zien.
Ik lees in dit topic veel dingen over slecht verkrijgbare Acer Timelines, alleen niets over het model wat ik wil bestellen: de 8371, meer in het bijzonder de 8371-734G32N.
Is het bekend waarom die Timelines, en in het bijzonder de 8371, zo slecht verkrijgbaar zijn? Worden ze nu al uitgefaseerd en is het beter te wachten op een nieuw modelletje? Of zijn er gewoon distributieproblemen?
Is het bekend waarom die Timelines, en in het bijzonder de 8371, zo slecht verkrijgbaar zijn? Worden ze nu al uitgefaseerd en is het beter te wachten op een nieuw modelletje? Of zijn er gewoon distributieproblemen?
Ik las wel ergens eerder in dit topic dat er nieuwe Timelines aan zitten te komen. Wanneer weet ik niet.
Na de dubbele catastrofe met de X-410, ga ik nu toch maar doen wat ik meteen had moeten doen: Een 1810 Timeline kopen.
Wordt de TZ nou wel of juist niet warmer dan de T? Hij is voor mijn vriendin om te internetten. Dat doet ze meestal op schoot op de bank, dus de warmte is wel belangrijk. Ik wil dus degene die het minst warm wordt, prestaties maken me niet zoveel uit, de basis versie is al ruim voldoende
Wordt de TZ nou wel of juist niet warmer dan de T? Hij is voor mijn vriendin om te internetten. Dat doet ze meestal op schoot op de bank, dus de warmte is wel belangrijk. Ik wil dus degene die het minst warm wordt, prestaties maken me niet zoveel uit, de basis versie is al ruim voldoende
ik heb de 1810tz en deze wordt in ieder geval niet hinderlijk warm. Ik raad je wel aan 1810tray te installeren om de fan in toom te houden.
Mijn MSI Wind12 U230 is aangekomen!
Pics van box:

Intressanter: de specs op de zijkant van de doos:

Dit is dus de standaard U230-017NL uitvoering. Even samengevat:
Kleur: Zwart
CPU: Neo X2 L335
HDD: 320Gb
RAM: 2Gb DDR2 Dual channel
Bluetooth: Geen
Wifi: N
Accu: 6-cells
Dus helaas geen bluetooth maar wel Wifi-N en een 6 cells accu, geen goedkope editie dus, maar ook geen elite editie.
En dan nu aan de slag
Pics van box:

Intressanter: de specs op de zijkant van de doos:

Dit is dus de standaard U230-017NL uitvoering. Even samengevat:
Kleur: Zwart
CPU: Neo X2 L335
HDD: 320Gb
RAM: 2Gb DDR2 Dual channel
Bluetooth: Geen
Wifi: N
Accu: 6-cells
Dus helaas geen bluetooth maar wel Wifi-N en een 6 cells accu, geen goedkope editie dus, maar ook geen elite editie.
En dan nu aan de slag
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ja hoor, komt goed, ik ga zeker een review schrijven. Geduld is een schone zaak
Ik weet niet of ik ga undervolten. Ligt eraan hoe lang de laptop het doet met zn 6 cells accu.
[ Voor 42% gewijzigd door XanderDrake op 28-01-2010 13:47 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.