[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Zo ik heb de DM3 besteld met SU4100 voor 699,- bij 4notebook. Gaat nog net 100,- vanaf door de HP cashback actie. Wie nog wil bestellen, morgen is de laatste dag voor de actie.

Ik was vandaag nog bij de Mediamarkt geweest om met de Touchpad de spelen. Hij was aardig vet (vinger vet) en dan gaat het perfect.
alikebap schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:21:
Die Acer 1810T is nu wel heel interessant.Voor maar 380 euro bij 4launch ,11.6" met 8 uur batterijduur :p
Leuke deal! De SU3500 is een behoorlijke potente CPU met z'n 1.4GHz en 3MB cache.

Voor 425 heb je de dual core, ook een goede deal.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 09-01-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:14:
Zo ik heb de DM3 besteld met SU4100 voor 699,- bij 4notebook. Gaat nog net 100,- vanaf door de HP cashback actie. Wie nog wil bestellen, morgen is de laatste dag voor de actie.

Ik was vandaag nog bij de Mediamarkt geweest om met de Touchpad de spelen. Hij was aardig vet (vinger vet) en dan gaat het perfect.

[...]

Leuke deal! De SU3500 is een behoorlijke potente CPU met z'n 1.4GHz en 3MB cache.

Uhm Philflow...volgens mij koop jij nog vaker een laptop dan dat je onderbroeken wisselt..wat doe je in hemelsnaam met al die apparaten?
Overigens zit ik nu ook te twijfelen m.b.t. de DM3 die jij hebt besteld, ik hik tegen die processor aan. Die is toch heel wat minder dan die in de Acer 3935 zit. Het beste wacht ik eerst even af of ik die Probook 5310 met SP9300 te pakken kan krijgen voor € 554,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Megalodon_67 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:42:
[...]
Uhm Philflow...volgens mij koop jij nog vaker een laptop dan dat je onderbroeken wisselt..wat doe je in hemelsnaam met al die apparaten?
Kopen, mee spelen en weer verkopen :P hobby.
Overigens zit ik nu ook te twijfelen m.b.t. de DM3 die jij hebt besteld, ik hik tegen die processor aan. Die is toch heel wat minder dan die in de Acer 3935 zit. Het beste wacht ik eerst even af of ik die Probook 5310 met P9300 te pakken kan krijgen voor € 554,-.
:) dat is de prijs van een Probook met SU2300 processor. Maar goed wie niet waagt wie niet wint.

ik heb nu een paar weken gewerkt met de Su2300 en dat is echt meer dan genoeg voor mijn gebruik.

Edit: overigens ben ik wel weer aan het twijfelen, de DM1 begint namelijk erg goed te wennen qua formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 09-01-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:20:
Ik ben geïnteresseerd in de Dell Vostro V13 en dan de meest basic config. Dus met een Intel® Celeron™ 743 (1.2GHz).
Ik vraag me alleen af hoe deze processor presteert onder dagelijkse werkzaamheden (Office, RDP, internet).

Ik bezit een Macbook 1.1 (zeg maar de aller eerste). Maar die batterij is gaar (dood). Ik kan hem ook niet aanzetten zonder netstroom. Een nieuwe batterij kost me 130 euro.
Maar ik zoek ook een laptop die max A4 grootte is en smal. Een laag gewicht past door goed bij. De Dell V13 heeft dat wel.

In de Macbook zit een Core Duo 2.0GHz. Geen idee of een Celeron 743 sneller of vergelijkbaar is? Of doe ik een stap terug in de tijd?

Eventuele andere optie zou een Intel Core 2 Solo SU3500 zijn. Meer prijs van 70 euro toz van de Celeron.
Beide zijn een dikke stap terug, je krijgt namelijk slechts een single core processor terug. Ik zou iets meer uitgeven voor een dual core variant zoals de SU2300, SU4100 of SU7300. Dan ;ever je nog steeds wat aan performance in, maar niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:21
Philflow schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:14:

[...]

Ik hoop het voor je dat je de cashback krijg. Ik heb je gisteren (vrijdag) laten terugbellen door 4notebook voor het aanschaffen van de dv6 1340ed. ZIj belde me om 17:30. Ik vroeg of de cashbach nog geldig was. Zij hebben mij verteld dat het te laat was. Zij vertelde me dat ze de bon opmaakte voordat de laptop verstuurd wordt. Dit inhoudende dat het pas per maandag een bon werd gemaakt, omdat de afdeling niet meer werkte na 17:30.Mooi lekker is dat, ga je iets met ideal betalen, komt er een bon na d.d. 10-02-2010. Wel slim van HP voor de cashback om de oude laptops eruit te gooien. Over twee weken komen de icores.

Wellicht toch beter om te wachten voor de i3core :?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
trangelang schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:18:
[...]
Ik hoop het voor je dat je de cashback krijg. Ik heb je gisteren (vrijdag) laten terugbellen door 4notebook voor het aanschaffen van de dv6 1340ed. ZIj belde me om 17:30. Ik vroeg of de cashbach nog geldig was. Zij hebben mij verteld dat het te laat was.
Vreemd zeg. Goed dat je het zegt. Of HP zou dit als factuur moeten accepteren.
Ordernummer 822044*** Orderdatum 09-01-2010
Gekozen betaalmethode iDeal betaling
Levermethode Thuisbezorgen (door TNT)
Artikelnr. Naam Stukprijs Aantal Prijs
80888 HP Pavilion dm3-1030ed € 699,61 1 € 699,60
Totaalprijs artikelen: € 699,60
Totaalprijs order excl. BTW: € 587,90
BTW: € 111,71
Totaalprijs order incl. BTW: € 699,61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ trangelang. Ik heb op dit moment bij vrijwel elke laptop het nèt-niet-gevoel, klopt de processor dan is er wel iets op de HD of het geheugen aan te merken en als dat allemaal wel klopt dan is de prijs idioot. Als ik maar lang genoeg blijf doortwijfelen komt de nieuwe generatie Intels op de markt. Als die dan ook weer tegenvallen, bv. door de prijs zullen de actuele exemplaren in ieder geval goedkoper zijn.
EDIT: weet iemand of er ook shops zijn waar je je notebook kan samenstellen?
2e EDIT: wachten op Core i3 hoeft niet, bij de Aldi staat vandaag een desktop te koop met deze nieuwe CPU.

[ Voor 17% gewijzigd door Megalodon_67 op 09-01-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Megalodon_67 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:30:
o.a. Dell, Xxodd, Sony (weinig modellen), BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:46:
[...]

Kopen, mee spelen en weer verkopen :P hobby.
welke heb je nu nog in je bezit? en welke heb je allemaal al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo allemaal,

ik heb sinds een poosje (van het werk) de HP EliteBook 2530p (12") en draai Windows 7 Enterprise .
Ik vind de accuduur een beetje tegenvallen, het is een 6 cell en volgens de specs van HP zou die maximaal 8 uur en 15 minuten power kunnen leveren.
Volgens batterybar is de max accuduur 5:13 uur, ik heb de cpu al op 50% draaien en bluetooth is standaard uit.

Hebben jullie nog tips om die accuduur toch omhoog te krijgen?

Voor de rest is het een hele aardige notebook Core2Duo L9400 op 1,86Ghz, een 1.8" Harddisk, DVD-writer,
Nadelen: geen HDMI, geen webcam .

edit: helderheid staat reeds op 20%, cpu belasting min. 5% en max 50%.

thnx

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis_dude op 10-01-2010 12:22 . Reden: vanwege reacties ]

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Kun je brightness van het beeldscherm niet wat lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dennis_dude schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:02:
Hebben jullie nog tips om die accuduur toch omhoog te krijgen?
Battery bar verwijderen en eventueel een schone installatie doen. Battery bar heeft bij mij al voor veel problemen gezorgd, en ik ben niet de enige.

Verder kun je ongebuikte hardware in de Device manager disablen, en met de laatste Intel driver van Intel.com kun je de X4500 in low power mode zetten.

Undervolten is ook de moeite waard met RMClock.
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:21:
[...]
welke heb je nu nog in je bezit? en welke heb je allemaal al gehad?
nu: HP Dm1 en MSI X340 (die weer terug gaat). voorheen: MBAs, MBP, Sony TZ90, SZ6, Z11, G11, Samsung NC10, Acer A150, 751h, 1810T, 1810Tz, Dell X200...voor zover ik me kan herinneren ;).

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 10-01-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
_/-\o_ allen dank voor de tips..! heb de notebook gisteravond opengehad, toetsenbord eruit (kost nog best wat kracht) en gelukkig zit er onderlangs het gehele toetsenbord een plastic laag, dus er was in ieder geval geen cola in/op het moederbord etc terecht gekomen. Toetsen vertonen ook geen plakkerigheid, hadden met hoekjes van keukenrol zover mogelijk ook onder de toets het vocht geprobeerd weg te halen.
En in de manual stond nog dat je zeer voorzichtig moest zijn met de toetsenbord 'kabel' echter zat die natuurlijk gelijk scheef/los.. 8)7 maar na een half uur pielen zat de boel weer op zijn plek en de notebook + toetsenbord werken weer als een zonnetje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 09:21
@ trangelang. Ik heb op dit moment bij vrijwel elke laptop het nèt-niet-gevoel, klopt de processor dan is er wel iets op de HD of het geheugen aan te merken en als dat allemaal wel klopt dan is de prijs idioot. Als ik maar lang genoeg blijf doortwijfelen komt de nieuwe generatie Intels op de markt. Als die dan ook weer tegenvallen, bv. door de prijs zullen de actuele exemplaren in ieder geval goedkoper zijn.
2e EDIT: wachten op Core i3 hoeft niet, bij de Aldi staat vandaag een desktop te koop met deze nieuwe CPU.
Het klopt inderdaad wat je zegt, als je eenmaal iets gekocht heeft, komt er wat nieuws op de markt.

Maar de opkomende icore notebooks, zijn prijstechnisch niet verkeerd.
ZIe links met prijzen: http://notebookspot.nl/fa...-notebookoverzicht.html.7
ZIe bijvoorbeelde de HP 2130 voor iets meer dan 600 euries.
De icores vind ik wel het wachtten waard. EInd januarie komen ze al. De i3 330 is net zo snel als de Intel core 2 duo t9550 of P8700. Laat staan de i5cores. DIt zijn geen misselijke cpu's.

VOor het samenstellen van notebooks zijn de Alienwares of Xxodd's wel een leuke.
Trouwens heeft iemand een graca van nvidia 8600GS. Mijne vertont kuren. Ik las op internet dat het een productiefout is geweest, maar de importeur vertelt doodleuk dat mijn garantie is vervallen. Notebook is 2,5 jaar oud.
Maar aangezien dat het een productiefout is, is er een mogelijkheid om toch verhaal te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostdz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:21:
_/-\o_ allen dank voor de tips..! heb de notebook gisteravond opengehad, toetsenbord eruit (kost nog best wat kracht) en gelukkig zit er onderlangs het gehele toetsenbord een plastic laag, dus er was in ieder geval geen cola in/op het moederbord etc terecht gekomen. Toetsen vertonen ook geen plakkerigheid, hadden met hoekjes van keukenrol zover mogelijk ook onder de toets het vocht geprobeerd weg te halen.
En in de manual stond nog dat je zeer voorzichtig moest zijn met de toetsenbord 'kabel' echter zat die natuurlijk gelijk scheef/los.. 8)7 maar na een half uur pielen zat de boel weer op zijn plek en de notebook + toetsenbord werken weer als een zonnetje :*)
Tsja, voor hoe lang.. Mijn Asus A6T heeft ook eens ranja gehad, maar die kapte daarna na 4 maanden er alsnog mee... Ik zou de notebook helemaal schoonspoelen met demi-water en daarna een week laten drogen (of langer). Juist de zure troep die in cola zit zal er voor zorgen dat de notebook er hoogstwaarschijnlijk na een paar weken of maanden alsnog dood kan worden verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:10
Hmm dat van die cashback is wel jammer. Wou eigenlijk vandaag de knoop door hakken.
Ik ben bang dat mijn 6 jaar oude acer het niet veel langer gaat trekken :D.
Even kijken of ik nu misschien toch voor de 1810 ga ipv de DM1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik ben benieuwd als ik tegen 4notebook zeg dat ik mijn order annuleer tenzij ze de factuurdatum op zaterdag zeggen, of ze dan dat doen. Lijkt me eigenlijk wel.

Ik begin wel te weer te twijfelen of ik deze DM3 echt wil hebben, maar vind het wel het mooiste wat er op dit moment is te krijgen, naast de 13" MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm, als ik het nu goed bekijk zijn er op de CES geen notebooks aangekondigd die in dezelfde klasse zitten qua formaat, omvang, specs en prijs als de 1810Tz. De enige concurrent is dus eigenlijk de HP DM1. Philflow heeft beide gehad en koos de DM1 omdat hij iets mooier is (klopt), degelijker lijkt en HP betrouwbaarder zou zijn. Van beide merken ben ik om eerlijk te zijn geheel niet gecharmeerd, maar de reviews van de 1810Tz zijn gewoon goed en lees nog geen negatieve verhalen over dat ding. En dat Acer in algemeen minder goed is dan bv Asus, maakt nog niet dat elke notebook van Acer minder goed is en vice versa. Denk dus dat is binnenkort maar een 1810Tz ga halen, of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Het enige echte nadeel van de 1810tz vind ik het feit dat er geen 3G kaart in kan zonder de wifi eruit te halen. Voor de rest is ie even goed, en op sommige vlakken beter dan de DM1. Zoals gezegd was mijn keuze voornamelijk door dat ik de DM1 mooier vind om te zien.

Ohja en de DM1 heeft Bluetooth standaard, de 1810tz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:10
Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:21:
Ik ben benieuwd als ik tegen 4notebook zeg dat ik mijn order annuleer tenzij ze de factuurdatum op zaterdag zeggen, of ze dan dat doen. Lijkt me eigenlijk wel.

Ik begin wel te weer te twijfelen of ik deze DM3 echt wil hebben, maar vind het wel het mooiste wat er op dit moment is te krijgen, naast de 13" MBP.
Ik denk dat ik er maar op ga gokken met de DM1. Gisteren nog ff in de MM wezen kijken en vond hem er toch best fraai uitzien. Wilde eerst voor de 1201n gaan, vooral gebaseerd op design. Vond de 1810 en DM1 stukken minder eruit zien maar ik ben toch wel langzaam om. Als 4notebook me niet kan helpen met de factuur kan je het nog altijd aan de HP kant proberen, door te bewijzen dat je nog voor de deadline betaald hebt ofzo. En als dat alles niet lukt, kan je de boel idd nog annuleren. Ik moet wel echt iets nieuws hebben, na mijn laatste bericht viel me laptop weer uit...

Overigens ik denk dat het toch wel aardig subjectief is wat je van bepaalde merken vind. Ik heb deze Acer nu voor het zesde jaar en tot voor kort eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad. Ik zou er totaal geen moeite mee hebben weer voor een Acer te gaan, ware het niet dat ik de DM1 momenteel een aantrekkelijkere deal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast de UL30Jt (eerder gepost door Philflow) en de UL80Jt. Welke bericht door ZedoMax, echter ik kan hun site niet bereiken, maar via de Google cach wel:
Zedomax, Google cach
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/img/aHR0cDovL2xoNi5nZ3BodC5jb20vX0NKdTZzUGxxTzJNL1MwYVN3ZG9hbVVJL0FBQUFBQUFBTHFBLzVQanFfa3ZOU3RBL3M3MjAvY2VzJTIwMjAxMCUyMC0lMjBkYXklMjAxJTIwLSUyMHBhcnQlMjAyJTIwMDEwLmpwZw==
Zedomax, Google cach
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/asus-ul80jt-1.png

Ze zien er naar verwachting qua uiterlijk niet anders uit dan de bestaande modellen. Ze zullen 4 tot 8 weken op zich wachten, zijn de eerste geluiden. Persoonlijke opmerking: dat wil niet zeggen dat ze ook gelijk Nederland te zullen verschijnen...

Maar er is meer er komt een U30Jc, met een standard voltage i5 core, in een 13" behuizing met een optische station, waarbij blu-ray station een optie is. Het betreft hier dus geen UL serie maar de U serie, die zou in een iets hoger segment vallen, waaronder ook de prijs en kwaliteit.
Zedomax, Google cach
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/img/aHR0cDovL2xoNi5nZ3BodC5jb20vX0NKdTZzUGxxTzJNL1MwYmpZWWFHVDJJL0FBQUFBQUFBTHE4L25wOVU1Qk53NGtjL3M3MjAvY2VzJTIwMjAxMCUyMC0lMjBkYXklMjAxJTIwLSUyMHBhcnQlMjAyJTIwMDE3LkpQRw==
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/img/aHR0cDovL2xoNS5nZ3BodC5jb20vX0NKdTZzUGxxTzJNL1MwYmpxemZyenhJL0FBQUFBQUFBTHJFL3drNzJHLVdDbGpFL3M3MjAvY2VzJTIwMjAxMCUyMC0lMjBkYXklMjAxJTIwLSUyMHBhcnQlMjAyJTIwMDE2LmpwZw==
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/img/aHR0cDovL2xoNC5nZ3BodC5jb20vX0NKdTZzUGxxTzJNL1MwYmp0cmtMU0NJL0FBQUFBQUFBTHJNL0gxbnFxdVZCYjVJL3M3MjAvY2VzJTIwMjAxMCUyMC0lMjBkYXklMjAxJTIwLSUyMHBhcnQlMjAyJTIwMDE4LkpQRw==

Overigens, niets is nog 100% zeker. Wat in de CES stond waren pre productie modellen, maar het ziet er allemaal wel veelbelovend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
  • Laatst online: 17-01-2024
kheb net een MSI X-340 232NL besteld bij 4launch samen met een externe dvd brander van MSI.

nu alleen nog wachten..

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer mooi model die U30Ja, ik hoop dat ze met wat krachtigers komen overigens, maar een U30Ja (met HD 5730) zal wel teveel zijn :P, een U30Jr met HD 5470 zou wel leuk zijn tho...

Het kopen van een nieuwe laptop begint bij mij wel erg te jeuken, zeker nu het er op lijkt dat de nieuwe elitebooks grafisch erg zwak zijn. De deals op de utwente zijn wel leuk, maar dan heb ik toch liever iets compacts en gewoon mn desktop op mn kamer. Dat dus, of een dikke DTR en de desktop thuis, maar ik denk dat ik daarvoor pas.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 10-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neilpad schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat ik er maar op ga gokken met de DM1. Gisteren nog ff in de MM wezen kijken en vond hem er toch best fraai uitzien. Wilde eerst voor de 1201n gaan, vooral gebaseerd op design. Vond de 1810 en DM1 stukken minder eruit zien maar ik ben toch wel langzaam om. Als 4notebook me niet kan helpen met de factuur kan je het nog altijd aan de HP kant proberen, door te bewijzen dat je nog voor de deadline betaald hebt ofzo. En als dat alles niet lukt, kan je de boel idd nog annuleren. Ik moet wel echt iets nieuws hebben, na mijn laatste bericht viel me laptop weer uit...

Overigens ik denk dat het toch wel aardig subjectief is wat je van bepaalde merken vind. Ik heb deze Acer nu voor het zesde jaar en tot voor kort eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad. Ik zou er totaal geen moeite mee hebben weer voor een Acer te gaan, ware het niet dat ik de DM1 momenteel een aantrekkelijkere deal vind.
Ik zou als je kunt wel eens beide toetsenborden uittesten. De DM1 heeft een 93% toetsenbord, dat van de 1810tz is volledig.
Zelf heb ik de acer gekozen voor oa. dat toetsenbord en de betere batterijduur.
Ik vond de HP er persoonlijk ook mooier uitzien, maar heb me door de specs en de reviews die over het algemeen positiever waren over de acer toch door de 1810tz laten verleiden.

De belangrijkste voordelen van de DM1 zijn in mijn ogen het design en het altec lansing geluid. (Voor mij minder belangrijk: bluetooth)
De belangrijkste voordelen van de 1810tz in mijn ogen zijn de batterijduur en het toetsenbord. (Voor mij minder belangrijk: Marginaal snellere processor en multi-touch, dit zou de HP niet hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:18:
[...]
De belangrijkste voordelen van de DM1 zijn in mijn ogen het design en het altec lansing geluid. (Voor mij minder belangrijk: bluetooth)
Het geluid van beide is even goed imo. (multi touch op de DM1 stelt weinig voor, voor zover ik weet. Op de Acer werkt het goed)

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 10-01-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Door problemen met het door linken van afbeeldingen kan ik jammer genoeg geen afbeeldingen plaatsen, weet zo 'n' zo al niet hoe ik eigen afbeeldingen kan toevoegen? Als iemand tips heeft, ik kan het niet vinden.

Hoi heb sinds 30 November een Acer Ferrari one 200 Netbook. De teleurstelling was groot toen er achteraf geen bluetooth in bleek te zitten terwijl dit wel op hun eigen website word vermeld. Er schijnen verschillende series in omloop te zijn dus goed informeren bij de winkel als u er een gaat kopen.

Specificaties

Cpu AMD Athlon X2 L310 1200 Mhz.
GPU ATI Radeon HD 3200-igp
Chipset AMD M780G-chipset
Geheugen 3 GB DDR2 800
Harddisk 250 GB 5400 Toshiba
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Wlan 802.11n
Lan Gigabit-ethernet
USB 3 poorten
Bluetooth Nee / Ja afhankelijk van de serie informeer dus goed.

Word geleverd met Windows 7 Home Premium, 64bit

Lekkere snelle computer dual core CPU en toch verbruikt hij slechts enkele watts meer dan mijn MSI WIND U100. Snelle grafische kaart, goed geluid met S/pdif uitgang, mooi beeld.

Standaard gaat hij niet zolang mee op een accu na 2.5 is de accu leeg. Door de energie huishouding te laten regelen door RM CLOCK gaat hij nu ruim 4 uur mee op een accu.

De harddisk heb ik gekloond en vervangen door een 650 GB Samsung 5400 toeren €99,-

De actuele prijs €447,- goede prijs voor zoon snelle mooie dualcore computer.

De beste link over deze computer.

reviews: Acer Ferrari One: de bolide onder de mini-notebooks?

[ Voor 203% gewijzigd door LEX63 op 10-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ajpeetoom schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:43:
Hoi heb sinds 30 November een Acer Ferrari one 200 Netbook
Ja en? :) Als je je ervaringen zou opschrijven dan hebben andere mensen er meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:45:
[...]

Ja en? :) Als je je ervaringen zou opschrijven dan hebben andere mensen er meer aan.
was druk met de mijn post bezig heb problemen met het toevoegen van afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ajpeetoom schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:50:
[...]
was druk met de mijn post bezig heb problemen met het toevoegen van afbeeldingen.
plaatjes kun je toevoegen d.m.v. bijvoorbeeld plaatjesupload.nl of photobucket.com

Interessante harde schijf is dat, zou je even een screenshot van HDtune Pro kunnen uploaden? zowel de hoofdpagina als de random acces pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar iedereen op heeft gewacht :P, de review over de Arrandales. Ik heb even de GPU snelheden en dergelijke tot op de bodem uitgezocht. Daarbij ook even de turbo-boost. Ook 2 cores kunnen worden overgeklokt. Voore de i5 540M is dat met 266MHz, dus wellicht ook dat, of zelfs 400MHz voor de culv processors.

Ik zag ook een andere sheet waarin wel duidelijk werkt dat we voor de goedkopere culvs moeten wachten. of dta een ramp is? Nou eigenlijk valt het mee, de culv's blijven toch een beetje achter op dit moment. Daarbij heeft Intel nog wat kleine probleempjes met het energieverbruik op de Arrandales, waardoor de accuduur niet beter wordt. In H2 2010 zou dat ook opgelost zijn.

Veel leesplezier:
http://notebookspot.nl/re...dbump-voor-notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
GENETX schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:20:
Ik zag ook een andere sheet waarin wel duidelijk werkt dat we voor de goedkopere culvs moeten wachten.
Hoe lang precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee. Zover gaat het plaatje niet, en ook kon ik geen sheets van Intel vinden... :X Ik verwacht eigenlijk dat ze in H2 2010 de Core 2 er helemaal uit zullen schoppen. Nu de laptops vanaf zo'n 550-600 euro van Arrandales voorzien. In Q2 2010 komt de 1,83GHz Celeron P4500, die ook Arrandale based is, dus dan zullen bijna alle notebooks, op de culv's na, wel arrandale based worden. En in H2 2010 komt dan een nieuwe stepping waarin het verbruik is aangepakt, dan verwacht ik ook de goedkopere culvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:12:
[...]

plaatjes kun je toevoegen d.m.v. bijvoorbeeld plaatjesupload.nl of photobucket.com

Interessante harde schijf is dat, zou je even een screenshot van HDtune Pro kunnen uploaden? zowel de hoofdpagina als de random acces pagina.
https://dynabyte.nl/article.php?xi=7114676&tc=tradetr

Zoon externe harddisk heb ik gekocht en de harddisk zit nu in mijn Acer. De case kan weer gebruiken worden voor de 250 GB harddisk.

Plaatjes kun je toevoegen d.m.v. bijvoorbeeld plaatjesupload.nl of photobucket.com

Kun je dit nog even toe lichten? Ik neem aan dat dit een website is waarop je JPG plaatjes dumpt en daarna door linkt naar deze topic????

[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 12-01-2010 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ajpeetoom schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Zoon externe harddisk heb ik gekocht en de harddisk zit nu in mijn Acer. De case kan je weer gebruiken voor de 250 GB harddisk.
Ja das mooi maar ik wil graag weten hoe snel die is. Als je even HDtune download dan weten we het. Volgens mij is er nog geen benchmark van deze harde schijf beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
ajpeetoom schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Zoon externe harddisk heb ik gekocht en de harddisk zit nu in mijn Acer.
Welk merk HD zit er eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

n0elite schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:42:
[...]

Welk merk HD zit er eigenlijk in?
Heb je een reden om aan te nemen dat dat niet Samsung zal zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-01-2010 00:35 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk veel verschil tussen de accuduur bij een SU3500 en een SU4100 based laptop? Neem bv de 1810t en 1810tz.
Volgens de specs heeft de SU4100 een TDW van 10W. De SU3500 (singlecore) van 5.5W. Als je die specs ziet lijkt de SU3500 dus nog een stuk zuiniger en langer mee te gaan. Maar is dit verschil ook zo in de praktijk? of merk je alleen een groot verschil bij vol gebruik van beide cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:49:
Is er eigenlijk veel verschil tussen de accuduur bij een SU3500 en een SU4100 based laptop? Neem bv de 1810t en 1810tz.
Volgens de specs heeft de SU4100 een TDW van 10W. De SU3500 (singlecore) van 5.5W. Als je die specs ziet lijkt de SU3500 dus nog een stuk zuiniger en langer mee te gaan. Maar is dit verschil ook zo in de praktijk? of merk je alleen een groot verschil bij vol gebruik van beide cores?
Echt verschil is er alleen bij volledige belasting. Bij surfen met minimale belasting is het verschil klein.

Maarja, bij volledige belasting heeft de Tz ook 2x zo veel power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
BeQuietAndDrive schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:35:
[...]
Heb je een reden om aan te nemen dat dat niet Samsung zal zijn?
Ik denk dat ie de originele hdd bedoeld. De nieuwe hdd is een Samsung 640GB. Waarvan ik graag wil weten hoe die presteert. De WD 640GB blijkt namelijk niet zo snel te zijn als de 500GB.
_______

De nieuwe Sony Z
Intel Core i5-520M 2.4GHz, 13.1" TFT WXGA++ (1600x900) X-Black LED, 4096MB, 128GB SSD, DVD+/-RW DL, nVidia GeForce GT 330M, WLAN, BT, WWAN HDSPA, Windows 7 Professional 64-bit NL/UK + XP downgrade, Webcam, 2 jr garantie, 1.55Kg, TPM, HDMI
€ 1748.50 Prijs inclusief BTW
http://www.computerpirate...-z11x9e-b-vpcz11x9e-bnl3/
________

Prijzen Sony Y serie:
http://www.hardware.info/...io_VPCY11S1ES_VPCY11S1ES/

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
http://www.samsung.com/gl..._cd=446&tab=fea&ppmi=1159

Vergelijkbaar met deze harddisk die de voorloper was. Eigen metingen HD TUNE Piek 79 MB/SEC gemiddeld 57 MB/SEC

Nog een paar websites met info.

nieuws: Samsung breidt M7 SpinPoint-serie uit met 640GB-hdd
nieuws: Toshiba brengt 640GB-schijf voor notebooks uit

OP DIT MOMENT IS DEZE HARDDISK TE-KOOP BIJ DYNADYTE IN SNOW WHITE CASE VOOR €99,-
voor dat geld heb je dus de grootste harddisk van dit moment + een case waarin je de oude harddisk kunt stoppen waarvan je een back-up harddisk kunt maken.

[ Voor 60% gewijzigd door LEX63 op 11-01-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ajpeetoom schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:27:
http://www.samsung.com/gl..._cd=446&tab=fea&ppmi=1159

Vergelijkbaar met deze harddisk die de voorloper was. Eigen metingen HD TUNE Piek 79 MB/SEC gemiddeld 57 MB/SEC
thanks! en de gemiddelde acces time volgens hdtune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39
Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:17:
Battery bar verwijderen en eventueel een schone installatie doen. Battery bar heeft bij mij al voor veel problemen gezorgd, en ik ben niet de enige.
Philflow, ik heb ook wat negatieve ervaringen met BatteryBar. Versie 3.3.1 gaf bij mij problemen in Windows 7 x64. Ik had continu een CPU load van 50%, en dat lag aan BatteryBar. Explorer.exe of virusscanners gaven de hoge CPU load, maar dit lag dus aan BatteryBar. Teruggaan naar versie 3.3 hielp voor mij en daarna geen problemen meer gehad. Gelukkig maar want BatteryBar is wel een fijn programma!

Wat waren jouw problemen met dit programma?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
SpeedingWilly schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:05:
[...]
Wat waren jouw problemen met dit programma?
Op mijn Acer 1810tz gaf battery bar aan dat ik maar 4:30 uur uit de accu haal, volgens Windows 8. Na het installeren en verwijderen van BB gaf Windows ook ineens 4:30 aan. (ik denk hetzelfde probleem als bij jou). Dit probleem was pas opgelost na een clean install (!). De realistische accuduur ligt dichterbij 8 dan bij 4.

Op mijn DM1 geeft BB aan dat ik 5:19 zou halen, terwijl ik handmatig gemeten zeker een half uur meer haal.

Ik ben mijn vetrouwen in BB kwijt. Genoeg andere tools die accu info geven (RMClock) en battery life kun je beter handmatig meten. Bijvoorbeeld door te kijken hoe lang je doet met 20% v.d. accu en dat met 5 te vermenigvuldigen.
______

Edit: 4Notebooks wil/kan inderdaad niet de factuur op zaterdag zetten ookal is de notebook op zaterdag besteld en betaald. Order geannuleerd dus.
______

Edit2: Zo de huidige schaarste aan Asus UL30s en Acer 3810s misschien komen door de naderende CPU update? Volgens Asus US zijn de nieuwe modellen in 4-8 weken beschikbaar. (zie UL30jt)

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsssss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09-2021
Sorry, ben nogal een computerleek, maar wat is een clean install? :? Want ik heb het gevoel dat de CPU load ook bij mij een stuk hoger ligt dan voor ik battery bar had geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Thijsssss schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:41:
Sorry, ben nogal een computerleek, maar wat is een clean install? :?
Windows opnieuw installeren ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Thijsssss schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:41:
Sorry, ben nogal een computerleek, maar wat is een clean install? :? Want ik heb het gevoel dat de CPU load ook bij mij een stuk hoger ligt dan voor ik battery bar had geinstalleerd
Ik bedoelde eigenlijk dat ik Windows 7 opnieuw heb geinstalleerd.

Een clean install (schone installatie) is iets beter dan een installatie via de recovery partitie omdat dan niet alle onnodige software wordt mee geinstalleerd. Maar in dit geval voldoen beide.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:33
Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:14:
Zojuist een MSI X400 en X340 besteld. Ik ga ze eens goed aan de tand voelen en 1 van de twee ga ik houden... denk ik ;)

De Dm1 gaat de verkoop in. Super laptopje, 6:30 op de accu maar dat 11.6" formaat is gepriegel, of je moet alles gaan zoomen en groter zetten, maar dat is weer irritant op mijn desktop. Mijn volgende laptop moet minstens 13" zijn. Ik hoop dat de cashback actie van HP snel afgelopen is, dan brengt ie meer op :)
Philflow, wat is de accuduur van de MSI X400? Ik wil het apparaat misschien gaan bestellen voor m'n ouders:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
MSI X350 Handson artikel en video
http://blog.laptopmag.com...ance-than-earlier-x-slims
lutj schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Philflow, wat is de accuduur van de MSI X400? Ik wil het apparaat misschien gaan bestellen voor m'n ouders:)
Ik weet het niet want ik heb hem nooit uit de verpakking gehaald... is beter voor de verkoop waarde ;)

Ik gok zelf dat er een 4400mAh accu inzit en dat 4-5 uur mogelijk moet zijn met slim energie beheer.

Edit: even nagezocht op google en ebay, 4400 schijnt 8 cell te zijn, dan is de 4 cell maar 2200mAh. 3 uur misschien net.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

573 euro voor de lenovo x100e in belgie.. Beetje aan de dure kant!

http://pcaction.click2sho...etailsL1.ASP?ref=M852F072

Edit: hier voor 509

http://www.2compute.net/p...=LNVO286476&SHOW=Delivery

[ Voor 27% gewijzigd door souljah1h op 11-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:36:
MSI X350 Handson artikel en video
http://blog.laptopmag.com...ance-than-earlier-x-slims

[...]

Ik weet het niet want ik heb hem nooit uit de verpakking gehaald... is beter voor de verkoop waarde ;)

Ik gok zelf dat er een 4400mAh accu inzit en dat 4-5 uur mogelijk moet zijn met slim energie beheer.

Edit: even nagezocht op google en ebay, 4400 schijnt 8 cell te zijn, dan is de 4 cell maar 2200mAh. 3 uur misschien net.
http://www.msi.com/index.php?func=newsdesc&news_no=902 staan de volledige specs!

Wel impressive. Goeie concurrent voor de ul30! IMO een beter design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:18:
[...]

E-mailtje vandaag:

Geachte heer, mevrouw,

Middels deze mail delen wij u mede, dat het door u bestelde product niet meer leverbaar is.
Wij hebben uw order geannuleerd. Voor een alternatief kunt u kijken op onze website www.jmw.nl, of mailen naar verkoop@jmw.nl.

Met vriendelijke groet,
JMW Computers B.V.

Het apparaat staat nog steeds online, alleen met een verhoogde prijs, klik.
De opmerking dat deze dus niet meer leverbaar is, is dus een leugen. Ze hebben 'm niet verwijderd van de site maar de prijs aangepast. De orderbevestiging heb ik binnen via e-mail à 554,50. Weet iemand of het zinvol is om hier juridisch werk van te maken?
Update: Er stond onder de orderbevestiging 'Prijswijzigingen voorbehouden.'
De prijs bleek een actieprijs die vanuit HP wordt ingesteld, dat zei een andere webshop ook al en dat zal de reden zijn dat meerdere shops de ProBook 5310 SP 9300 plots met honderden euro's duurder adverteerden.
Ik wist niet dat actieprijzen zo fors onder de normale prijs konden komen bij notebooks, maar even wachten dan tot we tegen een volgend koopje aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik zie dat er 2 netbooks aan dit topic zijn gekoppeld: de 1101HA en de 1201N. Vooral die eerst lijkt mij hier niet thuis horen. Kan daar wat aan gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 23:14
In de folder van de MM van deze week staat de Acer 3810TZ-414G64N voor 599 euro (nog geen pricewatch-prijsvermeldingen). Ik heb niet alle steden gecheckt, maar in de folders van Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer staat hij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

E-RIC schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:50:
In de folder van de MM van deze week staat de Acer 3810TZ-414G64N voor 599 euro (nog geen pricewatch-prijsvermeldingen). Ik heb niet alle steden gecheckt, maar in de folders van Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer staat hij erin.
Tragere CPU en een grotere hardeschijf. Meh ben toch blij met mijn 3810T 944G32n

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
E-RIC schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:50:
Toch leuk dat de 3810 weer leverbaar is. Ik ben wel benieuwd hoe dit zit: 1,6kg Bijzonderheden 9 cell batterij.

Dat zal wel niet kloppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:50:
Ik zie dat er 2 netbooks aan dit topic zijn gekoppeld: de 1101HA en de 1201N.
Vooral die eerst lijkt mij hier niet thuis horen. Kan daar wat aan gedaan worden?
De TS kan kiezen als optie om 'derden' producten te laten toevoegen, zodoende zal dat wel gebeurd zijn..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
Niet heel veel over te vinden die v13, ik zal wel een reviewtje maken als ik hem heb..
Houd me op de hoogte ;), ik ben hongerig naar informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:50:
Ik zie dat er 2 netbooks aan dit topic zijn gekoppeld: de 1101HA en de 1201N. Vooral die eerst lijkt mij hier niet thuis horen. Kan daar wat aan gedaan worden?
CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:57:
[...]

De TS kan kiezen als optie om 'derden' producten te laten toevoegen, zodoende zal dat wel gebeurd zijn..
offtopic:
Ik heb inderdaad de optie opengelaten dat andere ook producten kan toevoegen, maar dat gaat meestal inderdaad "niet zo goed", echter dit keer was ik het zelf. :X Ik heb ze al een tijdje geleden toegevoegd, waar ik niet goed heb gekeken naar de specs... Mijn fout dus :$. Ik heb ze verwijderd. Bedankt voor het melden. Mocht je later nog zo iets zien dan kan je gewoon een TR maken en dan kunnen de mods er naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Achja kan gebeuren, ikzelf laat anderen nooit producten toevoegen in m'n TS'en, maar die zijn productspecifiek

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:59:
Het enige echte nadeel van de 1810tz vind ik het feit dat er geen 3G kaart in kan zonder de wifi eruit te halen. Voor de rest is ie even goed, en op sommige vlakken beter dan de DM1. Zoals gezegd was mijn keuze voornamelijk door dat ik de DM1 mooier vind om te zien.

Ohja en de DM1 heeft Bluetooth standaard, de 1810tz niet.
Thx, heb zojuist de 1810Tz besteld bij PDA-wereld. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
Oscar Mopperkont schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Thx, heb zojuist de 1810Tz besteld bij PDA-wereld. Ben benieuwd! :)
Hou ons op de hoogte, ik sta op het punt om het zelfde te doen. Ik ben al een hele avond aan het lezen en google-en maar ik kan niets vinden wat competitief is aan de Acer 1810TZ voor hetzelfde geld.

Ik was trouwens vanavond naar de Media Markt in Amsterdam Noord gereden maar daar hadden ze allen de 3810 en 4810 :'( Zijn er uberhaupt winkels die de 1810TZ leveren of ben je echt aangewezen op de webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
In het geval je het niet wist, er zijn zeer veel reviews te vinden over de 1810tz, ook 1 op GoT:
productreview: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N review door Peetke

Enige concurrentie is eigenlijk de HP DM1, maar die is iets duurder. Vanaf 449,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:36:
[...]

In het geval je het niet wist, er zijn zeer veel reviews te vinden over de 1810tz, ook 1 op GoT:
productreview: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N review door Peetke

Enige concurrentie is eigenlijk de HP DM1, maar die is iets duurder. Vanaf 449,-
Ik loop al een tijdje mee op GoT dus ik weet onderhand wel waar ik het moet zoeken hoor :>
Mijn opmerking was meer gericht op andere netbooks met dezelfde specificaties en prijs. De Dell 11z is in vergelijkbare config een kleine 75euro duurder, 529euro als ik me goed herinner.
De HP dm1 lijkt me veel minder interessant, de cpu lijkt me juist al met de beperkte rekenkracht van de ulv's toch het geen waar je juist geen consessies moet plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
He was just the messenger, don't shoot him!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMS_A
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Mmmm, interessant om dit topic door te spitten. DM1 en 1810tz lijken toch wel de favorieten te zijn op dit moment. Zijn er overigens ook al ervaringen bekend met de samsung x120, want hoewel prijzig vindt ik hem er toch wel leuk uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Miki schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:07:
[...]
Ik loop al een tijdje mee op GoT dus ik weet onderhand wel waar ik het moet zoeken hoor :>
Oh, door de opmerking 'hou ons op de hoogte' dacht ik dat je het heel spannend vond dat iemand een 1810tz binnen kreeg ;)
De HP dm1 lijkt me veel minder interessant, de cpu lijkt me juist al met de beperkte rekenkracht van de ulv's toch het geen waar je juist geen consessies moet plegen.
Ik zie dat iets anders. Het verschil tussen SU2300 en SU4100 is dusdanig klein dat er geen applicaties zijn die wel goed gaan op de SU4100 en niet op de SU2300. Ik geloof dat de een een 3.8 krijgt in WEI, de ander een 3.9. (zie ook hier)

Ik heb zowel de 1810tz gehad als de DM1 en ik merkte geen enkel verschil in snelheid. Daarvoor is het verschil tussen de SU2300 en SU4100 te klein. Of misschien helpt de DDR3 RAM van de DM1 ook mee.

Wat ik wel merk is het verschil in snelheid in de HDD. De Acer had een WD die veel sneller is dan de Seagate in de DM1. Ik heb er ook nog even een Intel G2 in gezet en dat ging helemaal als een speer.

Edit: valt me trouwens net op dat volgens WEI de DM1 zelfs sneller is, kun je nagaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:18:
[...]

Oh, door de opmerking 'hou ons op de hoogte' dacht ik dat je het heel spannend vond dat iemand een 1810tz binnen kreeg ;)
Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest, excuses voor het misverstand.
Ik zie dat iets anders. Het verschil tussen SU2300 en SU4100 is dusdanig klein dat er geen applicaties zijn die wel goed gaan op de SU4100 en niet op de SU2300. Ik geloof dat de een een 3.8 krijgt in WEI, de ander een 3.9. (zie ook hier)

Ik heb zowel de 1810tz gehad als de DM1 en ik merkte geen enkel verschil in snelheid. Daarvoor is het verschil tussen de SU2300 en SU4100 te klein. Of misschien helpt de DDR3 RAM van de DM1 ook mee.

Wat ik wel merk is het verschil in snelheid in de HDD. De Acer had een WD die veel sneller is dan de Seagate in de DM1. Ik heb er ook nog even een Intel G2 in gezet en dat ging helemaal als een speer.

Edit: valt me trouwens net op dat volgens WEI de DM1 zelfs sneller is, kun je nagaan.
In hoeverre is dan de hardeschijf de bottle neck, acess time of lagere overal preformance? Op netbookreview had ik al een hdtune benchmark gezien van de dm1 alleen de 1810tz moet ik nog opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Miki schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:50:
[...]
In hoeverre is dan de hardeschijf de bottle neck, acess time of lagere overal preformance? Op netbookreview had ik al een hdtune benchmark gezien van de dm1 alleen de 1810tz moet ik nog opsnorren.
De harde schijf is bij mij zeer regelmatig de bottleneck, de CPU zelden. Vandaar dat een SSD zoveel impact heeft voor mij. Die Seagate 5400.6 is volgens mij traag door acces times van 19.7 ms en slechte I/O.

Maar ik geloof niet dat je bij notebooks zeker kunt weten wat voor harde schijf er in zit. Dat kan iedere week anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Iemand ervaring met de XXODD XNi832t 13,3"?
Ideaal dat zelf configureren maar juist die matige processor, de SU2300 is niet te wijzigen, jammer.

EDIT: thx Phate-13 (hieronder), daar had ik nog niet op gelet, nu valt het apparaat definitief af.

[ Voor 20% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-01-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:14:
[...]

De harde schijf is bij mij zeer regelmatig de bottleneck, de CPU zelden. Vandaar dat een SSD zoveel impact heeft voor mij. Die Seagate 5400.6 is volgens mij traag door acces times van 19.7 ms en slechte I/O.

Maar ik geloof niet dat je bij notebooks zeker kunt weten wat voor harde schijf er in zit. Dat kan iedere week anders zijn.
True componenten wisselen nog al eens.

Ik heb ook nog even bij intel gekeken misschien hebben andere hier nog wel wat aan. http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=43568,42779,

Ben nu wel aan het twijfelen gebracht zeker omdat de HP dm1 ook makkelijker te krijgen is dan de 1810tz, nog maar eens een avondje over slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:38:
Iemand ervaring met de XXODD XNi832t 13,3"?
Ideaal dat zelf configureren maar juist die matige processor, de SU2300 is niet te wijzigen, jammer.
Denk er ook aan dat daar een 4500M in zit en geen 4500MHD, die zo'n 50% sneller is.

En naar mijn mening is de 1810tz de betere keuze, zoek mijn vorige (of een van mijn vorige) reply's maar eens op. Heb ik een korte vergelijking gemaakt. Maar het hangt er natuurlijk vooral vanaf van wat je nodig hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Laatst online: 05-09 11:09
Ik had even een kort vraagje.

Ik zoek een nieuwe laptop waarbij de draadloze verbinding goed is. Mijn vader heeft onlangs deze: pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N laptop aangeschaft en wlan werkt in het hele huis uitstekend, in vergelijking tot mijn 2 jaar oude MSI laptop.

Ik denk er dus nu na om deze te kopen: pricewatch: Asus UL30A-QX123V
En ik zie dat de asus en acer allebei voorzien is van een b/g/n netwerk, betekend dit dan ook automatisch dat de draadloze verbinden even goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Was vanmiddag in de stad wat word er nog een oude meuk verkocht zeg zag nog heel veel netbooks met ATOM N270 processor echt niet meer te harde die oude zooi. Voor een MSI U100 vroegen ze nog €275,-

Beetje netbook heeft toch wel een dualcore CPU toch?

Ben blij met mijn Acer Ferrari one 200, heb ook nog een MSI U100 niet vooruit te branden ga hier binnenkort een LINUX computertje van maken UBUNTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
kenkreutzer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:14:
En ik zie dat de asus en acer allebei voorzien is van een b/g/n netwerk, betekend dit dan ook automatisch dat de draadloze verbinden even goed is?
Nee! (volgens mij wist je dat zelf ook al ;) ). Er kunnen andere wifi kaarten inzitten, andere antennes, andere drivers etc.
ajpeetoom schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 03:19:
Beetje netbook heeft toch wel een dualcore CPU toch?
Netbooks hebben meestal geen dual core. En onder de 400 krijg je sowieso geen dual core voor zover ik weet.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Miki schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:46:
[...]
Ben nu wel aan het twijfelen gebracht zeker omdat de HP dm1 ook makkelijker te krijgen is dan de 1810tz, nog maar eens een avondje over slapen :P
De 1810tz is toch ook gewoon in voorraad?
http://www.pdawereld.nl/w...spire-1810tz-412g16n.html

Edit: oops excuses voor de dubbel post.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:32:
[...]

De 1810tz is toch ook gewoon in voorraad?
http://www.pdawereld.nl/w...spire-1810tz-412g16n.html

Edit: oops excuses voor de dubbel post.
Ik vind de shopreview's niet zo denderend van PDAwereld dat ik zomaar daar ga bestellen, zodoende het "ons op de hoogte houden" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Miki schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:51:
[...]

Ik vind de shopreview's niet zo denderend van PDAwereld dat ik zomaar daar ga bestellen, zodoende het "ons op de hoogte houden" ;)
Zijn vrij oude reviews he? Heb nl ook even op kieskeurig gekeken en daar viel het nog mee. Maar ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10
ipazza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Weird dat er aan de dikte van de laptop bijna niets veranderd ? Die GPU lijkt me toch wel weer een stukje heter te worden + nog een IGP.

Nu maar hopen dat Asus de UL30jt gaat leveren in Nederland.
Ja mag van mij ook, of de 80-versie. Maar dat hij over 4-8 weken in de VS op de plank zou moeten liggen, dan ga ik toch echt wel regelen dat ik er 1 opgestuurd krijg. De asus global warranty is toch perfect te gebruiken in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:28:
[...]

Nee! (volgens mij wist je dat zelf ook al ;) ). Er kunnen andere wifi kaarten inzitten, andere antennes, andere drivers etc.

[...]

Netbooks hebben meestal geen dual core. En onder de 400 krijg je sowieso geen dual core voor zover ik weet.
Dat zal niet lang meer duren schat ik zo in de prijzen dalen erg snel. Had ik 30-11 nog €503,- voor mijn dual-core netbook betaald nu kost hij €449,- verwacht mrt, apr. dat hij voor onder de €400,- te zal zijn.

Tevens verwacht ik dat er over 3/4 jaar geen enkele noot,netbook meer met een singel core CPU geleverd zal worden eerder met 4 of meer cores. De techniek staat niet stil, massa productie maakt het betaalbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door LEX63 op 13-01-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Laatst online: 07:30
Ik ben (zoals velen) aan het twijfelen tussen de HP DM1-1020ed en Acer 1810TZ-412G16N.
Echter zat ik al even te wachten op de HP DM1-1120ed (met 3Gb RAM, 320Gb HD, N-draft W-LAN). Deze komt binnenkort en zal volgens mij niet veel duurder worden dan de 1020-ed variant.
Nu kom ik echter vandaag dit model tegen van de Acer 1810TZ (acer 1810tz-414G50n)
http://www.topproduct.nl/...926170/specificaties.html

Deze heeft default al 4Gb en 500Gb. Vooralsnog gaat mijn voorkeur hier naar uit...
Iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ajpeetoom schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:11:
[...]
Tevens verwacht ik dat er over 3/4 jaar geen enkele noot,netbook meer met een singel core CPU geleverd zal worden eerder met 4 of meer cores. De techniek staat niet stil, massa productie maakt het betaalbaar.
Over 3 -4 jaar heb je misschien gelijk, over 9 maanden zijn er nog volop single core Atoms. De nieuwste generatie N450 is net uit. En voor zover ik weet heeft Intel geen plannen voor dual core Atoms voor netbooks. Netbooks worden bewust klein gehouden op die manier zodat er op CULVs meer verdiend kan worden.

De enige uitzondering is Asus en een paar andere die een nettop CPU in netbooks bouwen.
Jayjo4 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:28:
Deze heeft default al 4Gb en 500Gb. Vooralsnog gaat mijn voorkeur hier naar uit...
Iemand hier al ervaringen mee?
Dat is de Olympic edition. Prijzig. Wel mooie aluminium afwerking.
http://www.hardware.info/...1810TZ414G50N_LXPM502067/

Als je een 1810tz van 425,- zelf upgrade ben je een stuk goedkoper uit. Koop een WD5000BEVT en verkoop de harde schijf die er in zit op Marktplaats (of GoT maar dan krijg je minder).

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Laatst online: 07:30
http://www.hardware.info/...1810TZ414G50N_LXPM502067/

Als je een 1810tz van 425,- zelf upgrade ben je een stuk goedkoper uit. Koop een WD5000BEVT en verkoop de harde schijf die er in zit op Marktplaats (of GoT maar dan krijg je minder).
Vergeet de 4Gb i.p.v 2Gb niet. Dat zit je toch ongeveer op hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:29:
Wist niet dat die al in NL te verkrijgen was, even high-res foto's zoeken.. Want hardware is wel heel schon!
EDIT: Hmm plaatjesaanbod is zeer summier.. En hij heeft geen ingebouwde BT-module, wel erg mooi ding!

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 12-01-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Jayjo4 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:16:
[...]
Vergeet de 4Gb i.p.v 2Gb niet. Dat zit je toch ongeveer op hetzelfde :)
425 + 70 euro voor de WD5000bevt - 30 euro verkoop 160GB + € 40 voor 2GB. Zit je op 505. Zo'n 50 euro goedkoper dan de Olympic. Mis je wel de Alu afwerking. En bluetooth (?).

voordeel: met de WD5000bevt koop je een snelle schijf terwijl je bij de Olympic misschien een 'trage' Seagate 5400.6 in je maag gesplitst krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:25:
Mis je wel de Alu afwerking. En bluetooth.
Hmm zit er wel BT in de Olympic Edition.. net vond ik van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Is het een echte alu afwerking of is het een dun laagje alu folie over de plastic casing getrokken? Als dat laatste het geval is, dan kun je beter zoals philflow zegt zelf upgraden.

Edit:
High-res pics gevonden: http://www.flickr.com/pho...er/sets/72157622770411589

Zo van de foto's te zien is de afwerking niet heel bijzonder, verschillen t.o.v. vanilla 1810TZ:
  • Bluetooth
  • 4GB
  • WD scorpio hd, 320gb

[ Voor 44% gewijzigd door Miki op 12-01-2010 16:51 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Laatst online: 05-09 11:09
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:28:
[...]

Enig idee waar ik dan wel op moet letten? Bij de specificaties staan namelijk niet altijd bij wat voor wlan kaart erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
kenkreutzer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:36:
[...]
Enig idee waar ik dan wel op moet letten? Bij de specificaties staan namelijk niet altijd bij wat voor wlan kaart erin zit.
Je kunt het niet vantevoren weten. Zelfs in de 1810tz kunnen verschillende kaarten zitten.

Maarja als het niet bevalt kun je altijd de laptop terugsturen (7 dagen wettelijke bedenktijd) of er een andere wifi kaart inbouwen (20 euro op ebay).

Overigens is de UL30A moeilijk verkrijgbaar.
Dat is de witte, en niet de Olympic edition afaik.

Hier is de Olympic: http://www.t-online-shop....bt-win7hp/?ref=geizhalsat
Hier de witte: http://www.t-online-shop....gb-win7hp/?ref=geizhalsat

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Miki schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:34:
Is het een echte alu afwerking of is het een dun laagje alu folie over de plastic casing getrokken? Als dat laatste het geval is, dan kun je beter zoals philflow zegt zelf upgraden.

Edit:
High-res pics gevonden: http://www.flickr.com/pho...er/sets/72157622770411589

Zo van de foto's te zien is de afwerking niet heel bijzonder, verschillen t.o.v. vanilla 1810TZ:
  • Bluetooth
  • 4GB
  • WD scorpio hd, 320gb
Wit ziet ie er leuk uit, jammer dat ze toch grijs hebben gebruik om de keyboard heen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:48:
[...]

Denk er ook aan dat daar een 4500M in zit en geen 4500MHD, die zo'n 50% sneller is.

En naar mijn mening is de 1810tz de betere keuze, zoek mijn vorige (of een van mijn vorige) reply's maar eens op. Heb ik een korte vergelijking gemaakt. Maar het hangt er natuurlijk vooral vanaf van wat je nodig hebt.
Kleiner dan 13 inch valt voor mij af en daarmee dus ook de 1810z, ik ben er vrij zeker van dat ik me ga irriteren aan zo'n net-te-klein scherm. Onlangs heb ik op een Apple notebook gesurft en wist toen dat 13 inch voor mij het beste compromis is tussen werkbaarheid en mobiliteit (en nee, ik koop geen Apple).
Kwa prijs en specs is de HP ProBook 4310s (NX571EA) voor mij op dit moment een van de beste notebooks, maar ik hoop met wat geduld iets beters en/of iets mooiers te kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1810tz was ook niet rechtstreeks op jouw reactie bedoelt. :)
Wat is je budget en doel trouwens?

De asus 13" modellen zijn zeer goed, met een zalige batterijduur. Deze zijn wel wat duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Budget € 500,- à € 600,-. Doel een 13 inch notebook met behoorlijke processor zodat dat nooit een bottleneck zal worden en liefst zonder verouderde techniek zoals een 56k modem of optisch station. Deze onderdelen gebruik ik toch nooit maar je betaald ze wel en met name het optische station resulteert in een mindere vormgeving. De HDD bij voorkeur snel, maar als er een kleine langzame inzit is het ook goed want dan is de drempel om er een SSD in te stoppen kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Megalodon_67 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:21:
Budget € 500,- à € 600,-. Doel een 13 inch notebook met behoorlijke processor zodat dat nooit een bottleneck zal worden en liefst zonder verouderde techniek zoals een 56k modem of optisch station. Deze onderdelen gebruik ik toch nooit maar je betaald ze wel en met name het optische station resulteert in een mindere vormgeving. De HDD bij voorkeur snel, maar als er een kleine langzame inzit is het ook goed want dan is de drempel om er een SSD in te stoppen kleiner.
Ik zou zeggen koop dan een Acer Ferrari One 200, prijs €449,- ook verkrijgbaar in het zwart heeft dan ander type

reviews: Acer Ferrari One: de bolide onder de mini-notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Misschien een Acer Timeline 8371? 13-inch laptop met een mat scherm, stevige niet glossy behuizing, en een SU7300 die voor dagelijks gebruik echt prima is. Ik heb hem sinds een paar weken, en kan er echt alles op doen wat ik wil terwijl de batterij 6-7 uur mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Misschien een Acer Timeline 8371? 13-inch laptop met een mat scherm, stevige niet glossy behuizing, en een SU7300 die voor dagelijks gebruik echt prima is. Ik heb hem sinds een paar weken, en kan er echt alles op doen wat ik wil terwijl de batterij 6-7 uur mee gaat.
Inderdaad een mooie notebook. Jammer dat er geen HDMI aansluiting opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JaMaaT schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:
[...]

Inderdaad een mooie notebook. Jammer dat er geen HDMI aansluiting opzit.
3810T is langzaam aan weer leverbaar, uit dezelfde serie. Die heeft WEL HDMI!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Doel een 13 inch notebook met behoorlijke processor zodat dat nooit een bottleneck zal worden
Draai je wel applicaties waarbij de CPU een bottleneck kan vormen? Een SU7300 is echt meer dan genoeg power om geen bottleneck te vormen bij normaal gebruik.

Een HDD is echter voortdurend de bottleneck. Voor de gemiddelde gebruiker is het dus niet zo slim een sterke CPU met een traditionele HDD te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
Dit vind ik persoonlijk ook wel interessant.

Hardware.info

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/M1305Docking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica