[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:32

KWM

Megalodon_67 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:11:
Ik had min of meer besloten om deze HP ProBook 5310m (VQ468EA) pricewatch: HP ProBook 5310m (VQ468EA) te gaan bestellen, die stond tot gisteren voor ca. 531,- aangeboden bij OBCS. Gisteren een mailtje gestuurd i.v.m. levering en prijs en kreeg snel antwoord dat deze vanaf 13-01 weer leverbaar zou kunnen worden. Wat ze in dat mailtje er niet bij vermeldden was dat ze op de website de prijs van het apparaat even met ca. 330,- hadden verhoogd.
Ja, dat had ik vanmorgen ook gezien. Ik had 'm al besteld bij 4launch voor 560,- en nu is ie daar 685!!! Ik had opgegeven om 'm te komen ophalen. Nu maar hopen dat ik 'm ook voor die prijs kan krijgen en niet dat ze aankomen met een #%#@%! smoes........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
Ik zit te denken aan de dell vostro V13, http://www1.euro.dell.com...3&s=bsd&cs=nlbsdt1&~ck=mn. Ik heb al op het internet gekeken over het hoe en wat en zoals bij veel ULV's is het toetsenbord volgens de reviewers niet je van het. Ze zeggen dat het buigt en dergelijke en dat de accu het maar vier uur uithoudt terwijl mensen in de praktijk zeggen dat het wel 8 uur is. De accu is niet vervangbaar :( dus is er iemand die daar meer van weet? Zodat ik niet een verkeerde keuze maak. Ik vertrouw die reviewers niet altijd, ik heb namelijk ook muis die overal afgekraakt werd, maar hij werkt perfect. En mijn 17" bakbeest zou ook ontploffen bij eerste aanraking, maar hij tuft nog steeds door ;).
* Seroo weet niet precies waar hij dit moest vragen, hij had al een eigen topic gestart, maar dat werd niet op prijs gestelt O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:53:
Eindelijk m'n dm3-1030 binnen. Ziet er goed uit, Jammer dat HP er zoveel meuk op voor heeft geinstalleerd.

Tot zover geen enkel probleem met het cpu geluid, ook niet wanneer ten volle belast. Prachtig design, maar moet wel erg wennen aan de trackpad en de knoppen. Het lijkt wel alsof de knoppen heel zwaar en moeilijk in te drukken zijn, is dit bij iedereen zo?
Ik heb zelf van het weekend ook de 1030ed gekocht. Ik ben heel tevreden over het apparaat, 13,3" is voor mij de juiste schermmaat nadat ik eerder een 17 en 10" heb geprobeerd. Inderdaad erg jammer van de enorme load aan meuk die HP voorinstalleert, inclui. eigen picture en dvd viewer, HP advisor en een systeemvertragende wannabe-dock :/. Ik had eerst handmatig zoveel mogelijk geunistalled maar gisteravond toch een full system format + fresh installatie gedaan. Heerlijk apparaat nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
@Philflow
Om maar hier verder te vragen over de Acer 1810TZ-412G16N en de HP dm1-1020ed.
Welke van de 2 komt een Mtron 3500 het best op zn recht? Zoals ik had vermeld in de EEE pc topic wil ik een ssd erin doen. Ik heb een laptop van Acer gehad, daar was de bios behoorlijk dichtgetimmerd, kon geen AHCI aanzetten waar de Mtron op native mode kon draaien en max speed halen. Is dat bij deze TZ ook het geval? En hoe zit het bij HP? Acer heeft overigens hun site verbeterd en de drivers beter neergezet om te downloaden. Ik ben van plan om XP te installeren voorlopig. Bij HP ziet de ondersteuning in drivers magertjes uit, zag alleen HP zooi en niet eens chipset drivers enzo. En Acer heeft 2 geheugenslots, waarvan 1 gebruikt is. Kan dus makkelijk 1 bij prikken. Acer heeft slechte naam betreft aftersales, hoe zit het met HP dan?

Iemand anders nog meningen over deze 2 laptops qua ondersteuning en uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
@ 330d, ik had in de DM1 een Intel G2 zitten, werkte perfect:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/InteldriverCryst.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/HDTune2_Benchmark_INTEL_SSDSA2M080G.png

Ik had op een gegeven moment de Acer en HP hier dus staan. De voordelen van Acer heb je al genoemd. Ook de accu en touchpad van de Acer zijn beter. De HP vond ik echter degelijker aanvoelen en ook de service is beter, zegt men. Verder vind ik de HP er echt chique uit zien, terwijl de Acer iets meer van een netbook weg heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/hp-dm1-25.jpg

Bij de HP kun je het geheugen ook uitbreiden maar dat is duurder, een 4GB DDR3 kost nu 125 euro geloof ik.

Hier heb ik de performance vergeleken van de DM1 en Acer 1810tz. Ik merkte trouwens geen verschil.
http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/bench.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
CousinBoneless schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf van het weekend ook de 1030ed gekocht. Ik ben heel tevreden over het apparaat, 13,3" is voor mij de juiste schermmaat nadat ik eerder een 17 en 10" heb geprobeerd. Inderdaad erg jammer van de enorme load aan meuk die HP voorinstalleert, inclui. eigen picture en dvd viewer, HP advisor en een systeemvertragende wannabe-dock :/. Ik had eerst handmatig zoveel mogelijk geunistalled maar gisteravond toch een full system format + fresh installatie gedaan. Heerlijk apparaat nu!
Ben je je recover-partitie niet kwijt als je een full format doet? Levert HP een disc mee waarmee je een verse install kunt doen of had je zelf nog een Windows versie liggen?

Ik heb mijn 1030 in bestelling staan, ik hoop hem eind deze week binnen te hebben (net op tijd voor de cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Msniekers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
[...]
Ik heb mijn 1030 in bestelling staan, ik hoop hem eind deze week binnen te hebben (net op tijd voor de cashback).
Het moment van bestellen lijkt me toch beslissend voor de cashback? (en niet het moment van leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
Msniekers schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Ben je je recover-partitie niet kwijt als je een full format doet? Levert HP een disc mee waarmee je een verse install kunt doen of had je zelf nog een Windows versie liggen?

Het moment van aanschaf telt voor de cashback. Ik heb zelf het formulier al ingevuld en het gaat inderdaad om de datum van aanschaf ipv levering. No problemo dus!

Ik heb zelf een OEM dvd van W7 liggen, die heb ik gebruikt om de re-install te doen en daarbij de originele key van de DM3 gebruikt om te activeren. Bij de format heb ik de recovery partitie in tact gelaten (you never know of je die nog eens nodig hebt) en de overige ruimte in 2 stukken geknipt, een systeempartitie a 50gb en een 'data' stuk met de rest. HP levert dus geen disc mee, dus reinstall moet vanaf DVD (Externe writer wordt wél meegeleverd), USB of Recoverypartitie. Bij die laatste vreesde ik echter dat je dan wederom alle HP meuk bijgeinstalleerd krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42
Philflow schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:23:
@ 330d, ik had in de DM1 een Intel G2 zitten, werkte perfect:
Oh, ik herinner me iets anders :P Wat was ook al weer het probleem met data SATA/SATA2 gebeuren?

Goed ik heb weer even rond gekeken.
In de Filipijnen is de MSI Wind U230 leverbaar. Ze vragen er omgerekend €370 voor maar dan zit er nog geen Windows 7 bij. Ik hoop dat de lappert in NL dezelfde prijs gaat aannemen als de U210, dus iets boven de €400.

Goede prijs als ik er trouwens over na denk... Lekker compact, SU7300 prestaties, betere IGP en groter scherm. Jammer van de accu.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Philflow schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:12:
[...]

Het moment van bestellen lijkt me toch beslissend voor de cashback? (en niet het moment van leveren)
Ik heb wel nog niet betaald, dat doe ik bij het afhalen. Maar de laptop zou direct beschikbaar zijn vanuit de leverancier dus ik verwacht geen problemen.
CousinBoneless schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Het moment van aanschaf telt voor de cashback. Ik heb zelf het formulier al ingevuld en het gaat inderdaad om de datum van aanschaf ipv levering. No problemo dus!

Ik heb zelf een OEM dvd van W7 liggen, die heb ik gebruikt om de re-install te doen en daarbij de originele key van de DM3 gebruikt om te activeren. Bij de format heb ik de recovery partitie in tact gelaten (you never know of je die nog eens nodig hebt) en de overige ruimte in 2 stukken geknipt, een systeempartitie a 50gb en een 'data' stuk met de rest. HP levert dus geen disc mee, dus reinstall moet vanaf DVD (Externe writer wordt wél meegeleverd), USB of Recoverypartitie. Bij die laatste vreesde ik echter dat je dan wederom alle HP meuk bijgeinstalleerd krijgt...
Duidelijk, dank voor de uitleg. Het lijkt me ook wel mooi om in dit systeem in de toekomst een SSD te installeren, dat zou dus ook geen probleem moeten geven (mits je een losse W7 versie hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Oh, ik herinner me iets anders :P Wat was ook al weer het probleem met data SATA/SATA2 gebeuren?
Klopte niet. Mijn fout. Volgens mij heb ik dat later ook weer recht gezet...

Anders bij deze. Zoals te zien gewoon dikke SATA 2 snelheden.

Trouwens leuk nieuws voor alle Celeron ULV eigenaren. D.m.v. Crystal CPUID is er toch een soort speedstep mogelijk > extra battery life.

Update over DM1 real life battery life: 5:45 met 20% lage brightness, Wifi aan, intensief surfen.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Sinds een tijdje volg ik dit topic, omdat ik op zoek ben naar een Thin en Light ivm met een stage die nog al een eindje reizen is. Nu leek mij de MSI U230 wel wat. En nu zat ik toevallig vandaag te kijken bij Alternate en daar staat de MSI U230-017NL geprijsd voor 479 euro. (MSI Wind U230 bij Alternate.nl).

Daarnaast staat ook de (ik denk nieuwe) U200-043NL geprijsd voor 499 euro en dus is de U230-017NL goedkoper. Ben alleen benieuwd of de L335 dan bij de U230 erin zit. Verder lijkt het me een mooie prijs en misschien wel een goede concurrent voor de DM1 en de 1810T(Z/G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok, heb nog paar dagen om te bestellen (mocht het de HP zijn). Was even net bij mediamarkt om de laptop's irl te bekijken. De Hp ziet er inderdaad wat luxer uit. Maar nu zag ik dat Acer 2 klepjes had op de onderkant, 1 voor hd 1 voor geheugen. De HP maar 1, zit de hd hieronder? Heb geen zin om hele ding uitelkaar te halen om een ssd in te proppen.

En kan ik vanuit gaan dat beide biossen de startup op usb gezet kan worden? Anders kan ik nooit XP of elk ander Os opzetten zonder dvd.

[ Voor 16% gewijzigd door 330d op 07-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:01:
Maar nu zag ik dat Acer 2 klepjes had op de onderkant, 1 voor hd 1 voor geheugen. De HP maar 1, zit de hd hieronder? Heb geen zin om hele ding uitelkaar te halen om een ssd in te proppen.
Bij de DM1 zit alles onder 1 klepje: 1 geheugen plek (waar nu dus 1GB in zit), HDD en een plek voor 3G.
Dat mist de Acer trouwens, een plek voor 3G.

Ps. ja booten gewoon vanaf USB.

Aiming straight for ULV-ultraportables like the ASUS UL30A ($649.99) and HP dm3, the SONY VAIO Y is a value-priced 13-incher that’s designed to be durable and last a long time on a charge. Made of magnesium, this $800 machine felt sturdier than the ASUS during our brief hands-on time, and it has a better touchpad than the HP. The promised 7 hours of battery life sounds good, but we’ve seen 10 hours from the UL30A.
http://blog.laptopmag.com...table-with-7-hour-battery

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Laatste vraagje nog, hoe krijg je full speed met de Postville terwijl beide laptops SATA1 poorten hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door 330d op 07-01-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Leuke aanbieding bij Dynabyte Centuurbaan Amsterdam: Samsung X360 voor 699,-
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:16:
Laatste vraagje nog, hoe krijg je full speed met de Postville terwijl beide laptops SATA1 poorten hebben?
Ik weet niet of de DM1 SATA 1 of 2 is. De resultaten wijzen in de richting van SATA 2. Ik kon het niet vinden bij Hp.com. Ik had de Intel Rapid Storage Driver geinstalleerd.

De Acer heb ik nooit geprobeerd met SSD.
Als je meer vragen hebt laat maar horen, ik vind het niet erg.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Waterpolo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:41:
Sinds een tijdje volg ik dit topic, omdat ik op zoek ben naar een Thin en Light ivm met een stage die nog al een eindje reizen is. Nu leek mij de MSI U230 wel wat. En nu zat ik toevallig vandaag te kijken bij Alternate en daar staat de MSI U230-017NL geprijsd voor 479 euro. (MSI Wind U230 bij Alternate.nl).

Daarnaast staat ook de (ik denk nieuwe) U200-043NL geprijsd voor 499 euro en dus is de U230-017NL goedkoper. Ben alleen benieuwd of de L335 dan bij de U230 erin zit. Verder lijkt het me een mooie prijs en misschien wel een goede concurrent voor de DM1 en de 1810T(Z/G).
Hij is in NL gelist, super *O*

Ik ben er vrij zeker van dat er een L335 in zit, er is namelijk nog geen enkele MV-40 U230 gespot.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hm... zit toch erg te twijfelen. Ik vraag me af waarom er bijna geen drivers beschikbaar zijn op de HP site voor XP. Terwijl Win7 hele waslijst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:32:
Hm... zit toch erg te twijfelen. Ik vraag me af waarom er bijna geen drivers beschikbaar zijn op de HP site voor XP. Terwijl Win7 hele waslijst heeft.
Waarom wil je perse XP draaien? Win 7 draait als een trein en als je hem in Classic mode zet lijkt het net XP.

Maar als je perse XP wil draaien denk ik niet dat het een probleem wordt. Hier een aantal drivers en software:
http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=4043544

Verder heeft Intel ook XP drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Zag ik ja. Maar als je naar Win7 kijkt zie je hele waslijst:
http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=4043544

Reden voor XP is dat ik denk dat deze toch sneller is dan win7. En veel meer ervaringen heb met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:40:
Reden voor XP is dat ik denk dat deze toch sneller is dan win7.
Dat geloof ik niet meer. Als je in Windows 7 kiest voor 'Optimize for best performance' krijg je een XP achtige interface en XP prestaties. Verder zijn er services in Win 7 die het booten en applicatie starten sneller maken.

Ook zijn de Intel 4500 drivers volgens mij geoptimaliseerd voor Windows 7. in combinatie met Windows media player 12 speelt het perfect 1080p af. Ook draait 1080p Youtube met GPU acceleratie. Of dat allemaal vlekkeloos werkt in XP moet ik nog zien.

Misschien tijd om de overstap te maken? ;) PS. Ik was een verstokte XP fan, Vista vond ik niks en heb ik overgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Tja... wil ik best wel geloven. Zit toch een win7 key erbij? Alleen moet ik dan kijken welke versie ik moet installeren. Kom er nog op terug. Ga vandaag toch een van die 2 bestellen.

edit, die key is natuurlijk van de home premium versie die erbij zit toch

[ Voor 17% gewijzigd door 330d op 07-01-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ja Windows 7 key staat aan de onderkant.

Sony Vaio Y series pre order voor 799,-
https://www.sonystyle.nl/...erie-13-3/VPCY11S1E/S.NL3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

ik sta op het punt de UL30a-QX057X aan te schaffen. Ik wilde eigenlijk wachten op de UL30vt (met dedicated gpu) maar die zie ik niet binnen afzienbare tijd richting NLD komen.
Nu stuit ik echter op een nieuwe versie van de Dell Inspiron 13z (nagenoeg gelijke specs en nu ook met SU7300 processor EN gpu G105M) Iemand enige ervaringen mee?

Ik heb het idee dat de inspiron toch wat robuuster is, of is de UL30A niet zo fragiel als de foto's doen vermoeden? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik denk dat het allebei geen winnaars zijn qua bouwkwaliteit. Plastic fantastic ;)

Als je iets degelijkers wil bestel dan de HP DM3 met Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:56:
Hi guys,

ik sta op het punt de UL30a-QX057X aan te schaffen. Ik wilde eigenlijk wachten op de UL30vt (met dedicated gpu) maar die zie ik niet binnen afzienbare tijd richting NLD komen.
Nu stuit ik echter op een nieuwe versie van de Dell Inspiron 13z (nagenoeg gelijke specs en nu ook met SU7300 processor EN gpu G105M) Iemand enige ervaringen mee?

Ik heb het idee dat de inspiron toch wat robuuster is, of is de UL30A niet zo fragiel als de foto's doen vermoeden? |:(
Waar zie jij voorraad van dat type UL30a?

off-topic: lekkere crosspost trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door Orcie op 07-01-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:09:
@Philflow
Om maar hier verder te vragen over de Acer 1810TZ-412G16N en de HP dm1-1020ed.
Welke van de 2 komt een Mtron 3500 het best op zn recht? Zoals ik had vermeld in de EEE pc topic wil ik een ssd erin doen. Ik heb een laptop van Acer gehad, daar was de bios behoorlijk dichtgetimmerd, kon geen AHCI aanzetten waar de Mtron op native mode kon draaien en max speed halen. Is dat bij deze TZ ook het geval? En hoe zit het bij HP? Acer heeft overigens hun site verbeterd en de drivers beter neergezet om te downloaden. Ik ben van plan om XP te installeren voorlopig. Bij HP ziet de ondersteuning in drivers magertjes uit, zag alleen HP zooi en niet eens chipset drivers enzo. En Acer heeft 2 geheugenslots, waarvan 1 gebruikt is. Kan dus makkelijk 1 bij prikken. Acer heeft slechte naam betreft aftersales, hoe zit het met HP dan?

Iemand anders nog meningen over deze 2 laptops qua ondersteuning en uitbreidingen.
werkt zonder problemen , heb gister avond zelf xp erop gezet , had alleen ff niet zo veel tijd dus niet alle drivers staat er nog op (realtek nic + audio) ,enige wat me opviel was dat niet alle shortcuts normaal werken onder xp , maar voor de rest werkt het als een trein.

misschien ook wel even handige waarschuwing voor iedereen die een dm3 gaat formatten , er is een extra partitie die hp_tools heet, deze schijn je nodig te hebben voor het efi van de machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KWM schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:08:
[...]

Ja, dat had ik vanmorgen ook gezien. Ik had 'm al besteld bij 4launch voor 560,- en nu is ie daar 685!!! Ik had opgegeven om 'm te komen ophalen. Nu maar hopen dat ik 'm ook voor die prijs kan krijgen en niet dat ze aankomen met een #%#@%! smoes........
Vandaag heb ik er eentje besteld bij http://www.jmw.nl à € 554,50. Nu thuisgekomen zie ik, wanneer ik op dezelfde link van gisteren klik dat ook dit bedrijf de prijs heeft bijgesteld en wel naar € 885,-. Dat maakt dus maar liefst 3 bedrijven die de afgelopen dagen deze laptop, de HP ProBook 5310m Intel P9300 (en dus niet met Celeron) met honderden euro's verhoogden. Deze keer heb eerst de bestelling gedaan en daarna pas gebeld of het een en ander klopte, dat werd bevestigd. Ik ben dus benieuwd wat er voor mij binnenkort klaarstaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 07-01-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Alienware M11X netbook

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/07/1262879383-430.jpg

- 11.6-inch display
- NVIDIA GT335M switchable graphics
- gerucht: 6.5 uur battery life
- "over 2 hours" on gaming mode.
- Less than $1,000.

bron: Engadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UL30-QX057 kon salland vrij snel leveren. En als ik me niet vergis had notebookshop / informatique een exemplaar op voorraad (en nu al weg) Beide modellen (13z en UL30) hebben zo hun eigen voor en nadelen.. Vraag me nu meer af hoe het zit met de bouw. Die UL30 lijkt me zo fragiel..

crosspost was idd een foutje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/07/1262884125-230.jpg

So here it is, the M11x -- probably the closest you'll probably ever see Alienware get to a netbook, at least in size. You might actually be able to pull off some extended gaming sessions on the 11-inch screen -- it's certainly a crisp enough screen, from the time we spent with it -- but the real selling point here is plugging it up to an external monitor for your FPS / RTS / MMO needs and using it solo for productivity purposes. Of course it's a good bit heavier than other portables of the same size, but what do you expect with all it's trying to pack in?

Meer foto's hier

Edit:

Dell claims that Call of Duty: Modern Warfare 2 will run at over 30fps in full-HD mode and settings set to high, which would certainly be a feat.

[ Voor 9% gewijzigd door Resinman op 07-01-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
330d schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:32:
Naja, ik denk dat Win7 efficient genoeg is om degelijk te draaien. Ik heb nog geen critische geluiden waargenomen die het tegendeel beweren.

Tevens als je wilt moet het vinden van drivers geen gigantisch probleem zijn hoor. Belangrijk is het geluid, video chip, wifi, touchpad en webcam. Als je weet door wie alles gemaakt is, en de naam van de hardware, kan je op de sites van de producten de drivers wel vinden.
Resinman schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:32:
Alienware M11X netbook

[afbeelding]

- 11.6-inch display
- NVIDIA GT335M switchable graphics
- gerucht: 6.5 uur battery life
- "over 2 hours" on gaming mode.
- Less than $1,000.

bron: Engadget
Damn.... Daar heb je Alienware hoor :)
Ik ben een gamer in hart en nieren, en dit spreekt me zeker aan.
Vandaar dat ik liever AMD dan Intel heb; IGP.
Alienware is tegenwoordig ook goed te krijgen in NL door Dell.

Maar ja... Wanneer verkrijgbaar? "Less than $1000" spreekt me nu ook niet echt aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:38:
UL30-QX057 kon salland vrij snel leveren. En als ik me niet vergis had notebookshop / informatique een exemplaar op voorraad (en nu al weg) Beide modellen (13z en UL30) hebben zo hun eigen voor en nadelen.. Vraag me nu meer af hoe het zit met de bouw. Die UL30 lijkt me zo fragiel..

crosspost was idd een foutje :/
De UL30 kan al een tijdje niet meer geleverd worden. Als een webshop er ineens 1 heeft lijkt me het een grote kans dat het een retour model is.

En zoals ik net al zei, de Inspiron 13z is van ongeveer dezelfde bouwkwaliteit als de UL30: plastic. Als je betere kwaliteit wil kijk dan naar de aluminium DM3 met Nvidia chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:56:
Hi guys,

ik sta op het punt de UL30a-QX057X aan te schaffen.
De UL30a is naar mijn mening goed van kwaliteit, behuizing is stevig plastic inderdaad met weinig "flex" in de behuizing.
Scherm is overigens van aluminium en deze wiebelt niet.

Het is iig robuuster dan op de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
LG X300 Ultraportable

LG pushed out the bulk of its releases yesterday during its CES press event, but today a straggler has popped up in the ultraportable realm. The X300 (not to be confused with Lenovo's lappie with the same name) is an 11.6-incher that measures just 17.6mm thin and features a reflective keyboard, borderless touchpad (complete with tactile feedback), a 2GHz Intel CPU, 1.3 megapixel webcam and an SSD. It even ships with a spare 2-cell battery for up to seven total hours of operation, and while we know it'll be rolled out worldwide starting next month, there's nary a mention of a price.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/07/1262889365-990.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/07/1262889471-170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
:9~ :9~ :9~

Wat een nieuws allemaal, iemand enige idee hoe dik die Alienware is?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:51:
Maar ja... Wanneer verkrijgbaar? "Less than $1000" spreekt me nu ook niet echt aan :P
zal wel weer "starting at $999 ex VAT and shipping" worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff al die 11.6 inch dingen maak daar gewoon een apart topic voor zeg het gaat toch om 12 tot 14 inch zeg. Tuurlijk. we laten het toe, maar er wordt zoveel nieuws over die NETbooks gepost dat dit topic mi vervuild wordt. Weg ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja zolang er geen atom in zit mag ie wel in dit topic vind ik :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Inderdaad CULVs hier, Netbooks (Atom) in het netbook topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dan kan die LG denk ik ook wel eruit, want een '2Ghz Intel CPU' zal ongetwijfeld een atom zijn :P Ziet er wel enorm gelikt uit!

Nu nog toetsenbordverlichting als gemeengoed in een betaalbare 13.3" ultraportable, dan heb ik tenminste reden om over te stappen. De 3810T met SU9400, 4gb en een SSD erin gezet bevalt namelijk heel erg goed. Enige wat ik te klagen heb is het feit dat er geen toetsenbordverlichting op zit (en dat het scherm wat aan de blauwe kant is maar dat is met een kleurprofiel zo gecorrigeerd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:59:
pff al die 11.6 inch dingen maak daar gewoon een apart topic voor zeg het gaat toch om 12 tot 14 inch zeg. Tuurlijk. we laten het toe, maar er wordt zoveel nieuws over die NETbooks gepost dat dit topic mi vervuild wordt. Weg ermee
Leuke motiverende post, vooral voor mensen die er tijd instoppen om leuke nieuwtjes te posten voor de andere leden. Jouw posts vervuilen juist dit topic. Stop liever tijd in het zoeken van nieuwtjes of het helpen van andere leden ipv het afkraken van iemands bericht(en).

Hoe kom je er trouwens bij dat dit NETbooks zijn? Gizmodo heeft het over een Core2Duo voor de M11x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:59:
Ik heb een tijdje geleden al het een en het ander gezegd over de definitie van een Netbook en van een Ultrathin. Het is inderdaad voornamelijk een hardwarematig verschil en dan in het bijzonder de CPU.
Hier zijn dus geen netbooks, en daardoor ook niet de vervuiling waar jij het over hebt.
Misschien is een topic titel aanpassing op zn plaats? Al was het maar om 11.6 inch Ultrathins erbij te betrekken.

Ook hekel ik me aan dat veel sites dat verschil niet begrijpen, ze noemen een MSI U230 en DM1 ook een netbook bijvoorbeeld. Jammer, die laksheid.
Sick Nick schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:28:
Dan kan die LG denk ik ook wel eruit, want een '2Ghz Intel CPU' zal ongetwijfeld een atom zijn :P Ziet er wel enorm gelikt uit!
Dat zou de eerste 2ghz Atom zijn dan.
Maar ja, ik kan me ook niet voorstellen dat Intel er een echte C2D in stopt...
Resinman schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:54:
Hoe kom je er trouwens bij dat dit NETbooks zijn? Gizmodo heeft het over een Core2Duo voor de M11x.
Precies.

Trouwens, op die tweede foto lijkt de M11x erg dik. Lijkt me ook wel logisch gezien de specs.
Maar daar wordt hij niet mooier op... Nee dit wordt hem ook niet voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

XanderDrake schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:09:
[...]

[...]
Dat zou de eerste 2ghz Atom zijn dan.
Maar ja, ik kan me ook niet voorstellen dat Intel er een echte C2D in stopt...
De Atom Z550, komt niet veel voor maar Sony gebruikt m wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Sick Nick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:25:
[...]

De Atom Z550, komt niet veel voor maar Sony gebruikt m wel eens.
I stand corrected :)

Maar ik kan me niet voorstellen dat LG een oudere generatie Atom gaat gebruiken voor zn nieuwe prieeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:54:
[...]

Leuke motiverende post, vooral voor mensen die er tijd instoppen om leuke nieuwtjes te posten voor de andere leden. Jouw posts vervuilen juist dit topic. Stop liever tijd in het zoeken van nieuwtjes of het helpen van andere leden ipv het afkraken van iemands bericht(en).

BS. Kraak helemaal niemand af, vind alleen dat er een scheiding moet komen tussen de grootte types. Er zijn ook zat 15 inch laptops met vergelijkbare specs als de meeste hier besproken, en misschien ook wel een tien inch. Het gaat om het formaat (zegt m'n buurvrouw ook altijd) en daarom moeten we een mooi apart topicje maken voor die 11.6 dingetjes. Zeg nou zelf, meeste mensen zijn óf op zoek naar een 11.6 inch óf een 13.3. Focus is beter, daarmee help ik andere leden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wat vinden jullie? Ik heb echt af en toe een laptop nodig voor m'n werk/bedrijfje en zoek iets voor office taken, en een klein beetje meer, lichte beeldbewerking, en rhino 3d bijv. Nu liep dit op een asus atom netbook net niet lekker. Ik wil ook iets wat niet te duur is en ook nog mooi.

Nu zou ik de dell vostro v13 met SU7300, 4gb, 320GB 7200rpm hd, windows 7 voor 539 euro ex btw kunnen krijgen. Dat lijkt me best o.k. Ik vind de hp probook 5310m erg leuk maar die is een stuk duurder..

Doen? Ik neig er wel naar..

http://www.notebookcheck....V13-Notebook.23217.0.html
http://www.engadget.com/p...-hands-on/2516628#2516612

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 08-01-2010 01:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maratropa schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:19:
Wat vinden jullie? Ik heb echt af en toe een laptop nodig voor m'n werk/bedrijfje en zoek iets voor office taken, en een klein beetje meer, lichte beeldbewerking, en rhino 3d bijv. Nu liep dit op een asus atom netbook net niet lekker. Ik wil ook iets wat niet te duur is en ook nog mooi.

Nu zou ik de dell vostro v13 met SU7300, 4gb, 320GB 7200rpm hd, windows 7 voor 539 euro ex btw kunnen krijgen. Dat lijkt me best o.k. Ik vind de hp probook 5310m erg leuk maar die is een stuk duurder..
Vooral de vaste en kleine accu is een nadeel.

Op de HP DM3 met SU4100 krijg je 100 euro korting. Via 4Notebook heb je die voor 599,-. incl. BTW. Dat is met een 500GB 7200rpm en een DVD drive los erbij. Vind ik een betere deal. De SU4100 draait opdezelfde kloksnelheid als de SU7300 alleen 1MB minder cache maar dat ga je niet merken.

Het vreemde van die Dell vind ik dat ie heel mooi is als ie dichtgeklapt is. Als ie open staat is het een doorsnee Office notebook: http://www.engadget.com/p...-hands-on/2516628#2516626
XanderDrake schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:09:
[...]
Misschien is een topic titel aanpassing op zn plaats? Al was het maar om 11.6 inch Ultrathins erbij te betrekken.
_/-\o_ [Ervaringen] 11.6" - 14.1" Thin and Light Notebooks - Deel 7
___

Lenovo IdeaPad U1 Hybrid Hands-On: Who Needs an Apple Tablet?
http://blog.laptopmag.com...who-needs-an-apple-tablet

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 07:22:
[...]

Vooral de vaste en kleine accu is een nadeel.

Op de HP DM3 met SU4100 krijg je 100 euro korting. Via 4Notebook heb je die voor 599,-. incl. BTW. Dat is met een 500GB 7200rpm en een DVD drive los erbij. Vind ik een betere deal. De SU4100 draait opdezelfde kloksnelheid als de SU7300 alleen 1MB minder cache maar dat ga je niet merken.

Het vreemde van die Dell vind ik dat ie heel mooi is als ie dichtgeklapt is. Als ie open staat is het een doorsnee Office notebook: http://www.engadget.com/p...-hands-on/2516628#2516626

[...]

_/-\o_ [Ervaringen] 11.6" - 14.1" Thin and Light Notebooks - Deel 7
___

Lenovo IdeaPad U1 Hybrid Hands-On: Who Needs an Apple Tablet?
http://blog.laptopmag.com...who-needs-an-apple-tablet
ook even leuke voor de korting : laptops boven de 700 eur krijgen 100 euro korting (of wat andere extra`s zoals langere garantie ,, laptop tas + muis + adapter). Je moet alleen wel de aankoop prijs + factuur opsturen. het lijkt me dus niet dat als je de 1030ed voor 699 koopt dat je nog eens 100 eur terug krijgt (je krijgt dan nog 50 terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Madnessy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:15:
[...]
ook even leuke voor de korting : laptops boven de 700 eur krijgen 100 euro korting (of wat andere extra`s zoals langere garantie ,, laptop tas + muis + adapter). Je moet alleen wel de aankoop prijs + factuur opsturen. het lijkt me dus niet dat als je de 1030ed voor 699 koopt dat je nog eens 100 eur terug krijgt (je krijgt dan nog 50 terug)
De grens is 699,-: € 100 incl. BTW Cash back op HP Pavilion Notebook vanaf € 699 incl. BTW
http://h41201.www4.hp.com...tebooks/geld-terug_promo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Sinds gisteravond heb ik de HP DM3 1030ed. Het eerste wat opvalt is dat ie er thuis nog mooier uitziet dan in de winkel/op internet. Het formaat is precies goed; het scherm en toetsenbord zijn niet te klein en hij is toch nog compact genoeg om makkelijk in je tas te stoppen.

Korte impressie:
Het touchpad werkt beter dan verwacht. Hij is wat stugger dan normaal, maar dat went snel. Het fangeluid valt me ook mee, bij het inschakelen van de laptop gaat deze even op volle snelheid, om meteen daarna terug te schakelen tot een bijna onhoorbaar niveau. Het enige wat je dan eigenlijk nog hoort is de harddisk.
Verder heb ik nog niet veel geprobeerd, zoals al vaker hier gezegd is zit er wel veel HP software op (de eerste installatie duurt hierdoor ook lang).

Misschien dat ik toch eens een SSD ga proberen, alleen jammer dat je dan die relatief grote opslagcapaciteit van 500 Gb kwijt bent. Iemand een idee of je de harddisk mag vervangen met behoudt van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Msniekers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:05:
Sinds gisteravond heb ik de HP DM3 1030ed. Het eerste wat opvalt is dat ie er thuis nog mooier uitziet dan in de winkel/op internet. Het formaat is precies goed; het scherm en toetsenbord zijn niet te klein en hij is toch nog compact genoeg om makkelijk in je tas te stoppen.

Korte impressie:
Het touchpad werkt beter dan verwacht. Hij is wat stugger dan normaal, maar dat went snel. Het fangeluid valt me ook mee, bij het inschakelen van de laptop gaat deze even op volle snelheid, om meteen daarna terug te schakelen tot een bijna onhoorbaar niveau. Het enige wat je dan eigenlijk nog hoort is de harddisk.
Verder heb ik nog niet veel geprobeerd, zoals al vaker hier gezegd is zit er wel veel HP software op (de eerste installatie duurt hierdoor ook lang).

Misschien dat ik toch eens een SSD ga proberen, alleen jammer dat je dan die relatief grote opslagcapaciteit van 500 Gb kwijt bent. Iemand een idee of je de harddisk mag vervangen met behoudt van garantie?
het lijkt me niet echt een probleem , je hoeft geen zegels te verbreken (tenminste zo snel ik kon zien)
enige waar je wel rekening mee moet houden is natuurlijk de efi partitie (je kan trouwens bij system information de garantie datum zien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Wat bedoel je precies met de efi partitie? Moet je deze dan kopieren naar de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maratropa schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:19:
Misschien maakt dit hem nog interessanter:
Online aanbieding
Bespaar 10% op alle Vostro-systemen van meer dan €499 EXCL. BTW
Waardebonnummer: T10HFJ97HF?73$
Geldig t/m 31-1-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:00:
[...]

Misschien maakt dit hem nog interessanter:
Online aanbieding
Bespaar 10% op alle Vostro-systemen van meer dan €499 EXCL. BTW
Waardebonnummer: T10HFJ97HF?73$
Geldig t/m 31-1-2010
Die had ik er al bij gedaan :) Thanx iig voor je meedenken!

De dm3 is ook leuk ja.. toch vind ik de v13 mooier :) Je hebt gelijk over de minpunten, maar toch.. De batterij lijkt me goed genoeg, de hd ook, en een cd speler heb ik al ergens. Het zijn wel leuke dingen maar ik neig nog wel naar de v13..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:47:
[...]

en daarom moeten we een mooi apart topicje maken voor die 11.6 dingetjes. Zeg nou zelf, meeste mensen zijn óf op zoek naar een 11.6 inch óf een 13.3. Focus is beter, daarmee help ik andere leden :P
We? Als jij je er zo aan ergert waarom start je dan niet zelf een '11.6" dingetjes topic'? Makkelijk praten zo, toon eens wat initiatief, daarmee help je leden. Als je deze onderwerpen goed had doorgenomen dan zie je dat er behoorlijk wat mensen zijn die twijfelen of ze nu een 11.6" of toch voor een iets groter model willen gaan.

Maar goed, verder on-topic..

Gateway EC14D ultraportable

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/08/1262935389-620.jpg

- 11.6" display
- integrated DVD drive! :)
- 3 pounds
- CPU: Intel Ultra Low Voltage Pentium Core
- 320GB hard drive
- up to 8GB memory (2x 4GB)
- multicard reader
- Windows 7 Home Premium

Release: eind januari met een vanaf prijs van $629.99.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Msniekers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:52:
Wat bedoel je precies met de efi partitie? Moet je deze dan kopieren naar de SSD?
als je kijkt bij schijfbeheer zie je geloof ik 3 of 4 partities staan , 1 daarvan is de hp_tools partitie.
van wat ik op de hp fora kon lezen is dit een efi partitie voor wat diagnostische testjes. Nadeel is wel dat je laptop niet meer post als je deze partitie weg haalt. Maar kwestie van deze partitie imagen en op een ssd zetten zou als het goed is wel moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:36

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Resinman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:12:
[...]

We? Als jij je er zo aan ergert waarom start je dan niet zelf een '11.6" dingetjes topic'? Makkelijk praten zo, toon eens wat initiatief, daarmee help je leden. Als je deze onderwerpen goed had doorgenomen dan zie je dat er behoorlijk wat mensen zijn die twijfelen of ze nu een 11.6" of toch voor een iets groter model willen gaan.

Maar goed, verder on-topic..

[afbeelding]

- 11.6" display
- 3 pounds
- 320GB hard drive
- multicard reader
- Windows 7 Home Premium

bron
Dat is echt een 1810T(Z) met een integrated drive! Maar wat voegt dat eigenlijk toe tegenwoordig nog? Als het een Blu-ray drive was dan had ik het nog gesnapt. Maar nu voegt het imho weinig toe. Je koopt toch zo'n small laptop voor erbij? dus een DVDdrive is overbodige luxe?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
LG X300 hands-on: thin, light, and handsome

Impressively thin and light, and that's really all you need to know about LG's X300. The touchpad and chiclet keyboards are comfortable, but what's really gonna seal the deal is the as-of-yet unknown price tag. Direct your eyeballs this way, why don't ya?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/08/1262936234-380.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/08/1262936290-590.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/08/1262936303-490.jpg

Meer foto's hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Resinman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:12:

[afbeelding]

- 11.6" display
- 3 pounds
- 320GB hard drive
- multicard reader
- Windows 7 Home Premium

bron
DVD en 11.6 inch, een magische combi!
Maar mij maakt het niet uit ;)

Verder, MSI Wind U230 gelist bij MaxICT voor een fijne €439. Daarvoor doe ik het wel :)
Levertijd 1 tot 2 weken, mooi dat ik nu op ski vakantie ga, hij komt als ik terugkom ;)

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 08-01-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
XanderDrake schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:57:
[...]

DVD en 11.6 inch, een magische combi!
Maar mij maakt het niet uit ;)

Verder, MSI Wind U230 gelist bij MaxICT voor een fijne €439. Daarvoor doe ik het wel :)
Levertijd 1 tot 2 weken, mooi dat ik nu op ski vakantie ga, hij komt als ik terugkom ;)
Volledige specs

Gateway EC14D07u:

* Intel® Pentium® ULV Processor SU4100 (1.3GHz, 2MB L2 cache, 800MHz FSB)
* Windows 7 Home Premium (64-bit)
* 11.6-inch HD Widescreen Ultrabright LED-backlit TFT LCD (1366 x 768 resolution, 16:9 aspect ratio)
* Mobile Intel®GS45 Express Chipset
* Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD
* 4096MB DDR2 Dual-Channel 667MHz memory upgradeable to 8GB
* 320GB(2) 5400RPM SATA hard drive
* Integrated 8X Super-Multi DVD player
* Integrated webcam
* Multi-in-1 digital media card reader
* Intel® Wi-Fi Link 1000 802.11b/g/Draft-N WiFi CERTIFIED® featuring MIMO technology
* Gigabit Ethernet LAN
* Three USB 2.0 ports
* HDMI port
* Multi-Gesture Touchpad
* Standard 6-cell Li-ion (5600 mAh) Battery
* 3.55 lbs.
* 11.49" (W) x 1.12" to 1.18" (H) x 8.33" (D)

MSI U230 lijkt een topper, maar ik lees ook dat het maar 2 a 3 uur meegaat in de praktijk.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Madnessy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:16:
[...]

als je kijkt bij schijfbeheer zie je geloof ik 3 of 4 partities staan , 1 daarvan is de hp_tools partitie.
van wat ik op de hp fora kon lezen is dit een efi partitie voor wat diagnostische testjes. Nadeel is wel dat je laptop niet meer post als je deze partitie weg haalt. Maar kwestie van deze partitie imagen en op een ssd zetten zou als het goed is wel moeten werken
Een paar pagina's terug staat een reactie van iemand met dezelfde laptop die een clean install heeft gedaan op de originele schijf, maar als ik zijn bericht zo lees lijkt het alsof hij de hp_tools/efi-partitie heeft geformatteerd (alleen de recovery partitie is blijven staan) en dat het toch werkt:
CousinBoneless schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik hier zonder introductie kom binnenvallen.

Maar heeft iemand al een mening over de nieuwe HP pavilion dv3-2350ed?

specs: core i5-520m
esata en hdmi
4gb ddr3
ati 4550
500gb
13.3 inch
dvd-dl

prijs rond de 900,- en wellicht 100,- retour (voor 10 januari)?
de levertijd is rond eind januari dus micshien werkt de HP actie dan niet voor dit model?

Dit model staat helaas nog niet in pricewatch, maar is wel op andere NL sites te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Je zou het even bij HP kunnen checken maar ik geloof niet dat die aller nieuwste modellen meedoen met de cashback. Iemand had ook zoiets gepost hier.

Verder is het natuurlijk een krachtige laptop, maar voor 'normaal' gebruik is het behoorlijke overkill.

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:47:
[...]

BS. Kraak helemaal niemand af, vind alleen dat er een scheiding moet komen tussen de grootte types. Er zijn ook zat 15 inch laptops met vergelijkbare specs als de meeste hier besproken, en misschien ook wel een tien inch. Het gaat om het formaat (zegt m'n buurvrouw ook altijd) en daarom moeten we een mooi apart topicje maken voor die 11.6 dingetjes. Zeg nou zelf, meeste mensen zijn óf op zoek naar een 11.6 inch óf een 13.3. Focus is beter, daarmee help ik andere leden :P
De nadruk ligt op thin & light notebooks. Draagbaar, maar toch notebooks specs.
Zelf zocht ik een thin & light notebook, prestaties die een gewone notebook benaderen, maar toch de draagbaarheid/batterijduur van een netbook. Hoe vervelend zou het dan zijn als ik 2-3 verschillende topics moet gaan bekijken omdat deze zo fel opgedeeld zouden worden? Ik heb zitten twijfelen tussen 11,6 en 13" notebooks. En uiteindelijk voor de 11,6" gegaan omdat deze toch ook een volledig toetsenbord heeft en goedkoper was, voor de 13" modellen betaal je al snel 100 euro meer voor toch dezelfde prestaties.
Dus in godsnaam, houw deze modellen in deze topic. Ik zie echt niet in waarom je dat zelfs zou willen opsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:21:
Je zou het even bij HP kunnen checken maar ik geloof niet dat die aller nieuwste modellen meedoen met de cashback. Iemand had ook zoiets gepost hier.

Verder is het natuurlijk een krachtige laptop, maar voor 'normaal' gebruik is het behoorlijke overkill.
kijk maar even of het typ er tussen staat :)

http://h41201.www4.hp.com...tebooks/geld-terug_promo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:25:
[...]
Ik heb zitten twijfelen tussen 11,6 en 13" notebooks.
Volgens mij kijken heel veel mensen naar 11.6 - 13.3". Ik zelf ook.

Als we het topic dan toch kleiner willen maken, wat voor mij niet hoeft, zou het logischer zijn om het topic "11.6" - 13.3" te noemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Afgaande daarop zou het wel kunnen want er is de optie "Other Notebook v.a. 699".

En uit de AV: 3. Product

De volgende producten doen mee aan deze geld-terug-actie:

* HP Pavilion notebook pc’s
* HP HDX notebook pc’s
* HP Pavilion desktop pc’s (dus ook HP Pavilion Elite pc’s)
* HP Touchsmart desktop pc’s
* HP Mini 110

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:31:
[...]

Volgens mij kijken heel veel mensen naar 11.6 - 13.3". Ik zelf ook.

Als we het topic dan toch kleiner willen maken, wat voor mij niet hoeft, zou het logischer zijn om het topic "11.6" - 13.3" te noemen.
Mee eens! 11.6 tot 13.4 (sommige 13 inchers zijn 13.4) zou beter zijn. 14 inch is vaak te groot en gaat richting de 2KG.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Resinman schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:17:
LG X300 Ultraportable

...a 2GHz Intel CPU...
Volgens HWI zit er een oude generatie Intel Atom processor in, vermoedelijk een 2.0GHz Atom Z550.

HP updates Envy 13 and Envy 15 laptops, lowers prices significantly

HP's Envy lineup was introduced way back in the dark ages of last decade, so it's clearly due for a significant update. In all seriousness, the refresh that popped up today for both rigs probably has a lot more to do with Intel's Arrandale unveiling than anything else, but whatever the case, we'll take it. The 13-incher has seen its base price lowered by $300 to just $1,499.99, with specs now including a 1.6GHz Core 2 Duo SL9300, an ATI Mobility Radeon HD 4330 (512MB) and a 4-cell battery. Both models can be customized right now, but you should probably wait 'til CES concludes before making any rash decisions about the here and now.

[ Voor 49% gewijzigd door Resinman op 08-01-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
[quote]Resinman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:07:
[...]

Volgens HWI zit er een oude generatie Intel Atom processor in, vermoedelijk een 2.0GHz Atom Z550.

Jammer van die processor. Op de foto's zie ik geloof ik een mini HDMI poort? Als het ding nou eens vloeiend 1080P kon trekken zou ik er zomaar eens diep voor in mijn buidel willen tasten. Dat gaat 't nu waarschijnlijk niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ 1080p H264 is geen probleem, 1080p Youtube wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als ze er de US15W chipset bij gebruiken met de GMA500 videochip dan is hardware decoding van h264 prima mogelijk en kan ie zeker wel 1080p afspelen mits juist gecodeerd. Ik heb een Vaio P gehad met een Z520 (1.33ghz atom) met die chipset combo en die speelde met dxva ook 720p/1080p af. YoutubeHD ging toen niet, de huidige flash doet geloof ik wel hardware decoding dus dat zou dan ook moeten werken. Maar mkvtjes afspelen was geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
De Acer Timeline 1820PTZ is ondertussen ook al gelist in NL:
http://www.informatique.n...pire-1820ptz-413g32n.html

Specs zijn identiek aan de 1810TZ maar we hebben het over een tablet met multitouch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd: LG (Lucky Goldstar?) levert over de hele wereld notebooks, maar niet in Nederland. Ik vind LG ook niet terug in dit forum en topic (is ook moeilijk zoeken met twee letters).
Dit terwijl ze wel enkele mooie modellen leveren:
http://www.lge.com/ca_en/...oks/LG-T380-L.ARA4BA9.jsp
http://www.lge.com/ca_en/...LG-s210-S210-G.CB01A9.jsp
en de zware http://www.lge.com/ca_en/.../LG-r300-R310-G.APS2A9.js
In Duitsland voeren ze andere types:
http://www.lge.com/de/it-...oks/LG-P310Tarsia9500.jsp
http://www.lge.com/de/it-...ks/LG-S210PelagoT9550.jsp

Zijn dit clonen van andere fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:22:
De Acer Timeline 1820PTZ is ondertussen ook al gelist in NL:
http://www.informatique.n...pire-1820ptz-413g32n.html

Specs zijn identiek aan de 1810TZ maar we hebben het over een tablet met multitouch :)
Hij staat al een tijdje in de pricewatch: Acer Aspire 1820PTZ-413G32N, maar nog niet leverbaar. In Het grote Tablet PC topic wordt er meer over gesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor alle Intel 4500 gebruikers, nieuwe drivers: 15.​​16.​​5.​​2021
http://downloadcenter.int...es+Express+Chipset+Family

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:18
Msniekers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:07:
[...]

Een paar pagina's terug staat een reactie van iemand met dezelfde laptop die een clean install heeft gedaan op de originele schijf, maar als ik zijn bericht zo lees lijkt het alsof hij de hp_tools/efi-partitie heeft geformatteerd (alleen de recovery partitie is blijven staan) en dat het toch werkt:

[...]
Hier een artikeltje van HP over het opnieuw opbouwen van de EFI partitie. http://h20000.www2.hp.com...pdf?jumpid=reg_R1002_USEN

Het is op zich niet zo spannend. Waar je op moet letten is dat je "basic partitioning" houdt (primairy en extended disks) ipv dynamic partitioning waar windows een handje van heeft. Veel gebruikers klagen ook dat wanneer ze een schijf aanmaken, resizen etc onder windows dat alle EFI applicaties niet meer werken.(die hp tooltjes kunnen die partiestructuur niet lezen).

Gewoon basic houden op je nieuwe SSD, grootte +/- 1 gb, disknaam "HP_Tools" en formatteren als FAT32. De data die er nu opstaat kun je zo kopieren.

De 5310M heeft quicklook en quickweb. Beide staan op de efi partitie. Het heeft me best nog wat tijd gekost om te vinden wat het was. Op fora is alleen te vinden dat het niet werkt, niet wat de oplossing is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
Msniekers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:07:
[...]

[...]
En die iemand was ik. Ik heb de HP_tools partitie voor de zekerheid laten staan, deze bevat een kleine 100mb aan bestanden en zit daarmee niet in de weg. Ik kan me met mijn clean install overigens nergens voorstellen deze partitie nodig te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik vind het voordeel van een clean install juist dat ik al die meuk kwijt ben. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
@Lennartb: bedankt voor je uitleg. Ik kan die HP_TOOLS partitie dus ook nog toevoegen als ik W7 al geïnstalleerd heb, of moet ik de SSD eerst in een andere pc hangen om de partitie aan te maken en de bestanden te kopieren?

@CousinBoneless: het is mij ook nog niet helemaal duidelijk of de laptop nu wel of niet werkt als je die partitie zou verwijderen, aangezien er alleen diagnostische tooltjes en extra functionaliteit in de EFI zit. Als ik het artikel van HP lees lijkt het er niet op dat het noodzakelijk is voor het functioneren van de laptop, of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:25:
[...]

Vandaag heb ik er eentje besteld bij http://www.jmw.nl à € 554,50. Nu thuisgekomen zie ik, wanneer ik op dezelfde link van gisteren klik dat ook dit bedrijf de prijs heeft bijgesteld en wel naar € 885,-. Dat maakt dus maar liefst 3 bedrijven die de afgelopen dagen deze laptop, de HP ProBook 5310m Intel P9300 (en dus niet met Celeron) met honderden euro's verhoogden. Deze keer heb eerst de bestelling gedaan en daarna pas gebeld of het een en ander klopte, dat werd bevestigd. Ik ben dus benieuwd wat er voor mij binnenkort klaarstaat...
E-mailtje vandaag:

Geachte heer, mevrouw,

Middels deze mail delen wij u mede, dat het door u bestelde product niet meer leverbaar is.
Wij hebben uw order geannuleerd. Voor een alternatief kunt u kijken op onze website www.jmw.nl, of mailen naar verkoop@jmw.nl.

Met vriendelijke groet,
JMW Computers B.V.

Het apparaat staat nog steeds online, alleen met een verhoogde prijs, klik.
De opmerking dat deze dus niet meer leverbaar is, is dus een leugen. Ze hebben 'm niet verwijderd van de site maar de prijs aangepast. De orderbevestiging heb ik binnen via e-mail à 554,50. Weet iemand of het zinvol is om hier juridisch werk van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
Megalodon_67 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:18:
[...]

E-mailtje vandaag:

Geachte heer, mevrouw,

Middels deze mail delen wij u mede, dat het door u bestelde product niet meer leverbaar is.
Wij hebben uw order geannuleerd. Voor een alternatief kunt u kijken op onze website www.jmw.nl, of mailen naar verkoop@jmw.nl.

Met vriendelijke groet,
JMW Computers B.V.

De opmerking dat deze dus niet meer leverbaar is, is dus een leugen. Ze hebben 'm niet verwijderd van de site maar de prijs aangepast. De orderbevestiging heb ik binnen via e-mail à 554,50. Weet iemand of het zinvol is om hier juridisch werk van te maken?
In principe heb je een koopovereenkomst gesloten en is JMW indien dit haalbaar is verplicht die laptop voor deze prijs jouw te leveren. In de praktijk heb je alleen weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
[...]

E-mailtje vandaag:

Geachte heer, mevrouw,

Met vriendelijke groet,
JMW Computers B.V.

Ik zou met in eerste instantie gewoon van de domme houden en zeggen dat ze de HP nog gewoon op de website staat en "gewoon" leverbaar. Laat hun dan maar met antwoord komen... wel bellen! Hopelijk kun je dan "klemlullen".

En verder blijft het een moeilijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
E-mailtje vandaag:

Geachte heer, mevrouw,

Met vriendelijke groet,
JMW Computers B.V.

Redelijk off topic maar toch: voor the good of the cause O-)
Lees de algemene voorwaarden er even op na. Er is namelijk een orderbevestiging geweest. Als ze dit soort situaties niet expliciet in de algemene voorwaarden noemen (even tussendoor er is GEEN sprake van overmacht aangezien het product wel leverbaar is) dan dienen ze het product wel te leveren tegen vooraf overeengekomen prijs! Een nette brief op hoge poten kan een heel groot verschil maken (waarbij telefonisch contact vooraf helemaal de juiste situatie voor je kan creeeren..

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
@Hierboven. Hier komt het bedrijf denk ik wel onderuit. Als je zegt dat de prijs is verhoogd en het product nog wel leverbaar is, zeggen zij vast dat het een prijsfout is. Ik zal er niet meer teveel op rekenen en teveel werk van maken. Zelf heb ik het ook een paar keer gehad en toen ging het om 50 euro verschil (op een bedrag van 500 euro) t.o.v. andere winkels, en dan ineens komen de smoesjes. (Er was zelfs een zaak die meende dat het door mij bestelde product was gevallen en daardoor beschadigd kon zijn, het was toevallig het laatste product volgens hun. Maar het product was nog wel gewoon leverbaar). In ieder geval kun je het altijd wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nvidia 310M met 1GB DDR3 RAM in een Asus UL30
Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/img/aHR0cDovL2xoNi5nZ3BodC5jb20vX0NKdTZzUGxxTzJNL1MwYVN3ZG9hbVVJL0FBQUFBQUFBTHFBLzVQanFfa3ZOU3RBL3M3MjAvY2VzJTIwMjAxMCUyMC0lMjBkYXklMjAxJTIwLSUyMHBhcnQlMjAyJTIwMDEwLmpwZw==
http://zedomax.com/blog/2...hands-on-review-ces-2010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvidia 310M én de Core i7 640UM of de 620UM! Nu nog wachten op de UL80Jt... :9~ Zal waarschijnlijk wel een flink prijskaartje aan hangen. Verder had ik liever een Ati dedicated GPU gezien de 300 serie van Nvidia qua architectuur niet anders zijn dan een omnummering van de oude generatie met een eventuele hogere kloksnelheid. AMD Ati zou met de 5000 serie nieuwe features brengen als ATI Eyefinity en DX 11. Toegeven dit zal je minder snel gebruiken bij een notebook, maar uit principe zou ik eerder voor AMD kiezen dan Nvidia die al jaren bezig is met omnummeren van de GPU's.

En verder klopt volgens mij die Asus 33% overklok technologie niet meer, dat is volgens mij alleen van toepassing bij de Core 2 Duo wat ook bovenaan het kaartje staat. Maar het betreft hier om de nieuw Core i7 CPU's. Of ze moeten bedoelen dat ze 33% boven de overklok functie van de i7. :9

Wat ander CES nieuws: nieuws: CES: LG stopt 2GHz-Atom en 64GB-ssd in 11,6"-ultraportable
Volgens Tweakers.net blijkt het dus een Atom te zijn. En volgens het artikel zijn er geen plannen om deze LG naar Nederland te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 09-01-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Weird dat er aan de dikte van de laptop bijna niets veranderd ? Die GPU lijkt me toch wel weer een stukje heter te worden + nog een IGP.

Nu maar hopen dat Asus de UL30jt gaat leveren in Nederland.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipazza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Weird dat er aan de dikte van de laptop bijna niets veranderd ? Die GPU lijkt me toch wel weer een stukje heter te worden + nog een IGP.
Nope. De igp kan uit, de dedicated videokaart ook. Door omstandigheden heb ik nog steeds geen artikel kunnen schrijven (werken, school en dan nog de CES samenvatten ook :P ) over de Arrandales. Maar men die CPU heeft alles in zich om het TDP binnen de perken te houden. Daarbij is de nieuwe NVIDIA dus ook niet echt veel heter. Ik gok dat er nog wel wat speelruimte is ook.

Voor mij ook one to watch. Zou een zeer strakke notebook zijn voor mee naar school en in de trein _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 09-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Volgens mij heeft Nvidia de hitte zaken heel goed op orde. Vandaar dat een 330m is terug te vinden in de nieuwe Sony Z die slanker is geworden, en een 335m in de 11.6" Alienware.
Regeneration schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:51:
[...]
Toegeven dit zal je minder snel gebruiken bij een notebook, maar uit principe zou ik eerder voor AMD kiezen dan Nvidia die al jaren bezig is met omnummeren van de GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben geïnteresseerd in de Dell Vostro V13 en dan de meest basic config. Dus met een Intel® Celeron™ 743 (1.2GHz).
Ik vraag me alleen af hoe deze processor presteert onder dagelijkse werkzaamheden (Office, RDP, internet).

Ik bezit een Macbook 1.1 (zeg maar de aller eerste). Maar die batterij is gaar (dood). Ik kan hem ook niet aanzetten zonder netstroom. Een nieuwe batterij kost me 130 euro.
Maar ik zoek ook een laptop die max A4 grootte is en smal. Een laag gewicht past door goed bij. De Dell V13 heeft dat wel.

In de Macbook zit een Core Duo 2.0GHz. Geen idee of een Celeron 743 sneller of vergelijkbaar is? Of doe ik een stap terug in de tijd?

Eventuele andere optie zou een Intel Core 2 Solo SU3500 zijn. Meer prijs van 70 euro toz van de Celeron.

[ Voor 7% gewijzigd door Beta op 09-01-2010 13:30 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 11-09 21:00
Beta schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:20:
Ik ben geïnteresseerd in de Dell Vostro V13 en dan de meest basic config. Dus met een Intel® Celeron™ 743 (1.2GHz).
Ik vraag me alleen af hoe deze processor presteert onder dagelijkse werkzaamheden (Office, RDP, internet).
Ik ben in bezit van een Packard Bell met deze processor, alles loopt mooi vlot, geen horten en stoten, start snel op, applicaties doet hij perfect, zelfs photoshop is geen probleem tot nu toe!

Voor de rest ligt het ook aan je verdere configuratie natuurlijk, maar in de juiste omstandigheden staat de celeron 743 absoluut zijn mannetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hier staat een grote lijst met procs en scores bij wat benchmarks
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Ik heb gister toch maar een Vostro v13 besteld :) , maar dan met de SU7300 proc, ik wilde wel wat power.. (Levertijd is trouwens iets van 18 dagen oid) Besteld via telefoon omdat ik er een engelse windows 7 op wil... vriendelijke mensen bij DELL (tot nu toe :) )

Niet heel veel over te vinden die v13, ik zal wel een reviewtje maken als ik hem heb..

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 09-01-2010 13:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
Even iets heel anders tussendoor.. mn vriendin heeft zojuist een slok cola over haar nieuwe laptop heen gegooid.. :| dus grote paniek hier in huis (ding is een week oud). Het gaat om een HP DM3, iemand nog tips, we hebben m ondersteboven gehouden, het meeste is er wel uit gelopen, maar er zit nog van alles onder toetsen, weet iemand toevallig hoe we de toetsen het best kunnen verwijderen? en wat de beste handelingen nu zijn? (hebben m gelijk uitgezet)
Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
Joostdz schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:05:
Even iets heel anders tussendoor.. mn vriendin heeft zojuist een slok cola over haar nieuwe laptop heen gegooid.. :| dus grote paniek hier in huis (ding is een week oud). Het gaat om een HP DM3, iemand nog tips, we hebben m ondersteboven gehouden, het meeste is er wel uit gelopen, maar er zit nog van alles onder toetsen, weet iemand toevallig hoe we de toetsen het best kunnen verwijderen? en wat de beste handelingen nu zijn? (hebben m gelijk uitgezet)
Alle hulp is welkom!
pak de HP manual er even bij en schroef het toetsenbord eruit. Kan je meteen zien of het ook in de laptop is gelopen. En haal de batterij er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Laatst online: 20-08-2024
Die Acer 1810T is nu wel heel interessant.Voor maar 380 euro bij 4launch ,11.6" met 8 uur batterijduur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

maratropa schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:47:
Hier staat een grote lijst met procs en scores bij wat benchmarks
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Ik heb gister toch maar een Vostro v13 besteld :) , maar dan met de SU7300 proc, ik wilde wel wat power.. (Levertijd is trouwens iets van 18 dagen oid) Besteld via telefoon omdat ik er een engelse windows 7 op wil... vriendelijke mensen bij DELL (tot nu toe :) )

Niet heel veel over te vinden die v13, ik zal wel een reviewtje maken als ik hem heb..
Na een tijdje lezen is die Celeron leuk, voor basis taken, maar de SU3500 is toch wel heel wat sneller. Waarschijnlijk zou dat hem dan eventueel worden.

Er is over V13 inderdaad niet veel te vinden. Op Youtube ook niet.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
@twiekert, thanks voor je tips! Hebben 'm vanmiddag ondersteboven laten 'drogen'. Ga vanavond eens kijken hoe ernstig de schade is.. de laptop bleef het overigens wel gewoon doen toen de cola erover ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laat hem tot maandag of dinsdag liggen, gewoon lekker laten drogen op een warme plaats. Geen risico mee gaan nemen. Zorg dat hij goed schoon is, schoonmaken met alcohol werkt prima tegen de plakkerigheid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.