Die is er al, de SR serie van sony
Ziet er behoorlijk hetzelfde uit qua design, 13.3" met een P8800 core2duo erin bijvoorbeeld. Die zijn alleen wel wat duurder dan die nieuwe met culv processor erin.
Als je op sonystyle kijkt dan staat er alleen nog een roze op en die is uitverkocht.Sick Nick schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:52:
Die is er al, de SR serie van sonyZiet er behoorlijk hetzelfde uit qua design, 13.3" met een P8800 core2duo erin bijvoorbeeld. Die zijn alleen wel wat duurder dan die nieuwe met culv processor erin.
S serie?Dan moet je kijken naar de S serie, die krijgt een Core i3 CPU.
edit: Ik zie hem
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=447464
Mooie laptop
[ Voor 8% gewijzigd door Negaiido op 02-01-2010 16:58 ]
SR is nog goed verkrijgbaar, bijvoorbeeld:Negaiido schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:55:
[...]
Als je op sonystyle kijkt dan staat er alleen nog een roze op en die is uitverkocht.
pricewatch: Sony Vaio VGN-SR51MF/S
Deze is mogelijk ook interessant voor je, voor maar 599,- een 13" met P8600:
Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 17:05 ]
Verwijderd
Al iemand die het verschil tussen wel en geen dualchannel heeft getest bij een Acer 1810tz?
Of iemand die deze resultaten al ergens is tegengekomen?
Of iemand die deze resultaten al ergens is tegengekomen?
Ik heb de cijfers wel eens gezien op NBR. Voor 3d games zo'n 40% boost dacht ik. Voor de rest merk je het niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 18:44 ]
Hele leuk vraag voor de dm3 eigenaren.
Ik heb net een dm3 1030ed gekocht.
Het viel me alleen op dat er een slot zit voor een sim kaart onder de accu.
Alleen nergens in w7 is een device te vinden ala een 3g modem
weet iemand of dit simpelweg een loos slot is ?
Het slot kan gebruikt worden door een 3G kaart in te bouwen.
Interessant die Aspire 3935, een andere 13 inch notebook, de ASUS UL30A-QX197V staat ook voor 599,- te koop bij Paradigit. Processorvergelijk: http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=42791,35568,Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:58:
[...]
SR is nog goed verkrijgbaar, bijvoorbeeld:
pricewatch: Sony Vaio VGN-SR51MF/S
Deze is mogelijk ook interessant voor je, voor maar 599,- een 13" met P8600:
Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."
Wat is te zeggen van het snelheidsverschil? Ik zie wel een hogere klokfrequentie en FSB bij de Aspire CPU maar dat zijn vandaag de dag niet de enige indicatoren of is dat nog steeds de basis waaraan je de snelheid globaal kan bepalen? De ASUS kan aanzienlijk langer zonder te 'tanken' maar dat is voor mij geen groot voordeel.
Volgens mij kun je dat gewoon op kloksnelheid vergelijken want het is dezelfde architectuur. 2.4Ghz is dus bijna 2x zo snel als 1.3Ghz. Maar dat ga je uitsluitend merken tijdens CPU intensieve applicaties. Tijdens normaal gebruik is de CPU zelden de bottleneck.
Zie ook hier: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Zie ook hier: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 20:10 ]
Verwijderd
Was dat inc verzend kosten ?Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:59:
[...]
geimporteerd uit de VS voor 440, ebay veiling gewonnen (nieuw geseald). HP heeft blijkbaar ook wereldwijde dekking voor garantie dus het enige wat ik verder moest doen is een ander verlengsnoer kopen voor een paar euro
En zo te zien ook geen invoerrechten ?
Hoelang heeft het geduurd totdat die binnen was ?
Een Fujitsu T&L notebook: http://www.liliputing.com...ght-11-6-inch-laptop.html
Ik heb zowel de DM1 als de 1810 bij de MM gezien. Wat me opviel was dat de toetsenbord van de DM1 voor mij net iets te klein is om fijn te typen. De Acer heeft wat dat betreft wel de voorkeur.
Ik heb zowel de DM1 als de 1810 bij de MM gezien. Wat me opviel was dat de toetsenbord van de DM1 voor mij net iets te klein is om fijn te typen. De Acer heeft wat dat betreft wel de voorkeur.
Ik heb geen antwoord op je vraag maar zou jij ook iets kunnen vertellen over het fangeluid dat de 1030 produceert? Het is al eerder ter sprake gekomen maar iedereen ervaart het weer anders.Madnessy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:24:
Hele leuk vraag voor de dm3 eigenaren.
heel erg veel tijd heb ik er nog niet mee gewerkt , maar ik hoor het bijna niet , wat ik wel hoor is de hdd die soms wat nadrukkelijk aanwezig is.Msniekers schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:22:
[...]
Ik heb geen antwoord op je vraag maar zou jij ook iets kunnen vertellen over het fangeluid dat de 1030 produceert? Het is al eerder ter sprake gekomen maar iedereen ervaart het weer anders.
Kzal morgen wel even in een stille omgeving gaan zitten om precies te kijken hoe erg het geluid is van de fan
@ Philflow
ik heb net een tmob 3g prepaid sim erin gedaan , maar geen extra toeters of bellen te bekennen.
blijft toch beetje vreemd die slot

Je kunt ze goedkoop vinden op Ebay. Kijk wel even of er plaats is in je laptop. Ik denk het wel, in mijn DM1 is ook plaats.
Klopt, HP is 93%, Acer 100%. Kwalitatief vind ik het HP tobo wel beter. Daarnaast is het goed te zien in het donker, i.t.t. Acer.cc12 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:50:
[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 03-01-2010 00:09 ]
De 1810TZ heeft helaas geen mogelijkheid tot het inbouwen van een 3G module. Is het mogelijk om bijvoorbeeld op Ebay een USB 3G module (modem) te kopen en daar mijn simkaart van KPN in te doen? Of werkt het allemaal veel omslachtiger en gaat dit niet zomaar werken? En mocht ik internet hebben bij mijn KPN abbo, gaat dit dan ook werken op de laptop?
Misschien offtopic, maar:BB333 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:48:
De 1810TZ heeft helaas geen mogelijkheid tot het inbouwen van een 3G module. Is het mogelijk om bijvoorbeeld op Ebay een USB 3G module (modem) te kopen en daar mijn simkaart van KPN in te doen? Of werkt het allemaal veel omslachtiger en gaat dit niet zomaar werken? En mocht ik internet hebben bij mijn KPN abbo, gaat dit dan ook werken op de laptop?
Waarom dan geen abonnement bij Vodafone met een gratis laptop, en modem?
Hoe kom je daar precies bij? Volgens mij kun je bijvoorbeeld i.p.v. wifi wel een 3G kaart erin zetten. Of misschien is er nog een extra slot. De 1810 wordt in Duitsland ook verkocht met 3G dus op de een of andere manier kan het.BB333 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:48:
De 1810TZ heeft helaas geen mogelijkheid tot het inbouwen van een 3G module.
En ja een USB dongle is ook een oplossing, maar minder mooi.
Ik heb me niet in de huidige tarieven verdiept maar meestal is dat veel te duur. De "gratis" laptop is een lokkertje. Bij T-Mobile schijn je voor een tientje per maand onbeperkt te kunnen internetten.Dazsur schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:02:
[...]
Misschien offtopic, maar:
Waarom dan geen abonnement bij Vodafone met een gratis laptop, en modem?
[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 03-01-2010 17:29 ]
Offtopic, maar het is waar. T-mobile heeft een hele relaxte FUP (tethering en USB dongle mag gewoon bijv) met echt onbeperkt internet voor een tientje. Alleen moet je em wel combineren met een tel abbo.Philflow schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:26:
Ik heb me niet in de huidige tarieven verdiept maar meestal is dat veel te duur. De "gratis" laptop is een lokkertje. Bij T-Mobile schijn je voor een tientje per maand onbeperkt te kunnen internetten.
Ik doe het en ben er heel blij mee. SIM gekopieerd en voor 35 euro een 3G USB dongle uit de UK gehaald, werkt als een tiet!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
@Philflow. Die info heb ik gelezen ergens op het forum van 'notebookreview' (waar jij volgens mij moderator bent, klopt dat?) afijn, daar las ik het dus ergens. Iemand raadde daarom een 3G USB modem aan.
Wat ik eigenlijk wil is mijn mobiele internetabbonement voor mijn telefoon (KPN Flexibel incl. Surf en mail totaal) kunnen benutten op mijn laptop. Ik weet niet helemaal of het mag, maar anders gebruik ik het gewoon als belmodem. Ik vraag mij dus af of al die dongles of modems KPN simkaarten kunnen 'lezen' en van de onbeperkt internetfunctie gebruik kunnen maken.
@XanderDrake. Heb jij een link van van die 3G USB dongle?
Wat ik eigenlijk wil is mijn mobiele internetabbonement voor mijn telefoon (KPN Flexibel incl. Surf en mail totaal) kunnen benutten op mijn laptop. Ik weet niet helemaal of het mag, maar anders gebruik ik het gewoon als belmodem. Ik vraag mij dus af of al die dongles of modems KPN simkaarten kunnen 'lezen' en van de onbeperkt internetfunctie gebruik kunnen maken.
@XanderDrake. Heb jij een link van van die 3G USB dongle?
(ja klopt) Hier is de binnenkant (van een 1810t): http://3.bp.blogspot.com/.../s1600-h/AClipboard01.jpgBB333 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:11:
@Philflow. Die info heb ik gelezen ergens op het forum van 'notebookreview' (waar jij volgens mij moderator bent, klopt dat?) afijn, daar las ik het dus ergens. Iemand raadde daarom een 3G USB modem aan.
Als je er een 3G kaart in wil stoppen zal de Wifi kaart eruit moeten.
Edit: maar dan moet je nog verbinding met het simslot hebben... hmm misschien is het niet zo makkelijk als ik dacht.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 03-01-2010 18:16 ]
[quote]XanderDrake schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:59:
Ik doe het en ben er heel blij mee. SIM gekopieerd en voor 35 euro een 3G USB dongle uit de UK gehaald, werkt als een tiet!
[/quote]
Offtopic
Hmmm. Hoe werkt dit dan? Ik heb zelf ook een Tmobile Flex met W'n'W standaard.
Kun je gelijktijdig internetten via laptop en kopie sim en gaat dat dus via W'n'W en bellen met je mobiel?
[/quote]
Offtopic
Hmmm. Hoe werkt dit dan? Ik heb zelf ook een Tmobile Flex met W'n'W standaard.
Kun je gelijktijdig internetten via laptop en kopie sim en gaat dat dus via W'n'W en bellen met je mobiel?
de enige reden die ik even snel zie zijn de antenne connectoren die je "over moet zetten" , slot er naast lijkt gewoon op een mini-pci-e toch ? (zelfde slot zit namelijk ook in de dm3 die ik heb)Philflow schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:16:
[...]
(ja klopt) Hier is de binnenkant (van een 1810t): http://3.bp.blogspot.com/.../s1600-h/AClipboard01.jpg
Als je er een 3G kaart in wil stoppen zal de Wifi kaart eruit moeten.
Edit: maar dan moet je nog verbinding met het simslot hebben... hmm misschien is het niet zo makkelijk als ik dacht.
@ Msniekers
heb vandaag behoorlijk lang op de laptop zitten werken / klooien , fan hoor je wel als het heel stil is in je omgeving maar echt een storend geluid vind ik het niet. (ik moet totzelfs gewoon moeite doen om hem te horen)
Mijn oplossing voor mobielinternet was ietwat eenvoudiger. Door gebruik van tethering of Joikuspot (op nokia) gewoon via wlan een connectie maken. Nadeel zou dan zijn dat de batterij van de telefoon erg snel leeg zal zijn. Hiervoor zijn tegenwoordig fantastische usb chargers (athans heb er 1 liggen voor nokia). Uiteraard legt dit weer druk op de batterij van de notebook.
Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met het werken met een usb dongle en gekopierde simkaart. Vraag je die simkaart aan bij de isp of kopier je deze zelf? Eerder werd gemeld dat T-mobile erg coulant is wat betreft tethering en internet abo van een tientje? Hoe zit dit bij KPN, Vodafone en Telfort?
Terwijl ik dit aan het tikken ben bedenk ik me ineens dat het wel erg off topic gaat...
Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met het werken met een usb dongle en gekopierde simkaart. Vraag je die simkaart aan bij de isp of kopier je deze zelf? Eerder werd gemeld dat T-mobile erg coulant is wat betreft tethering en internet abo van een tientje? Hoe zit dit bij KPN, Vodafone en Telfort?
Terwijl ik dit aan het tikken ben bedenk ik me ineens dat het wel erg off topic gaat...
Ik las net dit op HWI: Ook de Vaio S11-X9E/B heeft een 13,3" scherm van 1366 bij 768 pixels, maar voor een prijs van 1002 euro heeft deze notebook een Intel Core i3-330M "Arrendale" processor op 2,13 GHz. De overige specificaties zijn vergelijkbaar met de Y11. Daarnaast beschikt de S11 nog over een supermulti double layer DVD-brander en een HDMI uitgang.
Wel interessant. De prijs is wel vrij hoog maar ook weer niet top of the bill.
http://www.hardware.info/..._Vaios_van_Core_i3_of_i5/
Of deze: http://www.laptopshop.nl/...1x9e-b.html#specificaties
Wel interessant. De prijs is wel vrij hoog maar ook weer niet top of the bill.
http://www.hardware.info/..._Vaios_van_Core_i3_of_i5/
Of deze: http://www.laptopshop.nl/...1x9e-b.html#specificaties
En grote kans dat er ook een S model met Nvidia 330 komt.
Verwijderd
Hallo,
ik ben hier niet bekend maar wil graag wat advies inwinnen over de keuze van een nieuwe laptop.
ben geen grote kenner, maar heb wel een aantal voorwaarden:
- 13/14 inch
- optische schijf
- <2.0 kg
- gebruik ook voor wat zwaardere programma's
- max 600/700€
zelf heb ik 2 laptops gevonden:
- Acer aspire 3935, 600 euro bij paradigit
- Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN, 666 euro bij de pricewatch
nu is mijn vraag aan jullie wat de beste keuze is en of jullie evt goede alternatieven weten
hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Roos
ik ben hier niet bekend maar wil graag wat advies inwinnen over de keuze van een nieuwe laptop.
ben geen grote kenner, maar heb wel een aantal voorwaarden:
- 13/14 inch
- optische schijf
- <2.0 kg
- gebruik ook voor wat zwaardere programma's
- max 600/700€
zelf heb ik 2 laptops gevonden:
- Acer aspire 3935, 600 euro bij paradigit
- Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN, 666 euro bij de pricewatch
nu is mijn vraag aan jullie wat de beste keuze is en of jullie evt goede alternatieven weten
hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Roos
@ Roos, die eerste Acer van 599,- is niet te evenaren. Enige nadeel is dat ie geen HDMI heeft, maar ik denk niet dat dat belangrijk is voor jou.
De andere Acer heeft een mindere CPU maar betere video prestaties, die is eigenlijk alleen interessant als je wil gamen.
De andere Acer heeft een mindere CPU maar betere video prestaties, die is eigenlijk alleen interessant als je wil gamen.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 03-01-2010 21:07 ]
Wat zijn 'zwaardere programma's'? Gaat het om games of software die veel rekenkracht vereist?
En hoe belangrijk is een optische drive? Zou een externe (50 euro) ook acceptabel zijn?
Die eerste Acer is inderdaad leuk maar hij gaat niet heel lang mee op een accu, 5 uur is opgegeven door Acer dus reken dan op zo'n 4 uur bij normaal gebruik.
En hoe belangrijk is een optische drive? Zou een externe (50 euro) ook acceptabel zijn?
Die eerste Acer is inderdaad leuk maar hij gaat niet heel lang mee op een accu, 5 uur is opgegeven door Acer dus reken dan op zo'n 4 uur bij normaal gebruik.
[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 03-01-2010 21:28 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier een review van de Acer 3935. 4:50 batterylife
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2345733,00.asp
Let wel dat er in die review een andere (minder hoog geclockte) procc is gebruikt. Effect op batterylife zal niet meteen een uur zijn maar toch. Je kunt het niet 1 op 1 overnemen...Philflow schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:35:
Hier een review van de Acer 3935. 4:50 batterylife
Lenovo komt met de x100e 11,6" T&L:

En een Thinkpad Edge 13" met CULV van Intel:

De x100e lijkt mij erg interessant, ben erg benieuwd welke processor van AMD erin zit + batterijduur in de praktijk. Grappig dat ze nu ook eens Thinkpads met een kleurtje hebben.

De x100e lijkt mij erg interessant, ben erg benieuwd welke processor van AMD erin zit + batterijduur in de praktijk. Grappig dat ze nu ook eens Thinkpads met een kleurtje hebben.
Gigantisch jammer dat die buitenkant niet naar de binnenkant is doorgetrokken. Heel strakke nette buitenkant en dan zo'n, naar mijn mening, saaie lelijke ouderwetse binnenkant. Zeker met zo'n trackpoint erin. Featureset is dan wel weer netjes.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zolang het maar heerlijk typtTsurany schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:00:
Gigantisch jammer dat die buitenkant niet naar de binnenkant is doorgetrokken. Heel strakke nette buitenkant en dan zo'n, naar mijn mening, saaie lelijke ouderwetse binnenkant. Zeker met zo'n trackpoint erin. Featureset is dan wel weer netjes.
Nu hopen dat de prijs schappelijk is!
Voor 500 Dollar geen slechte dealIt should be packing a low-power AMD Athon "Neo" processor, 4GB of memory, up to 500GB of hard drive storage, and boast a 5.1-hour battery life while weighing less than 3 pounds. But the most enticing part has to be the price: Previous ThinkPads have been extremely pricey, often even more than equivalent Macs, yet the X100E is rumored to come in at $500 to start. No info quite yet on a release date, but we'll keep you updated.
Edit:
Hier hebben ze het over 450 dollarIt's not the first ThinkPad netbook but it might still interest you - Lenovo's X100e is in the works and it's an ultra-portable based on an AMD platform. To be more specific, new ThinkPad model features a 11.6-inch (1366x768) LCD screen, a 1.6 GHz Athlon Neo processor, 4GB of RAM, and a 160, 250 or 320GB hard drive. Lenovo's machine also packs a multi-card reader, a 0.3 megapixel webcam, Gigabit Ethernet, WiFi, Bluetooth, a multi-gesture trackpad, optional GPS, and a 3- or 6-cell batter, the latter enabling up to 5.1 hours of operation. Set to be available with Windows XP or Windows 7, the ThinkPad X100e has a starting price tag of $449. Picture courtesy of NetbookNews.
[ Voor 43% gewijzigd door souljah1h op 03-01-2010 23:35 ]
Verwijderd
onder andere photoshop. bovendien zal ik voor mijn studie ook veel films moeten kijken/branden.Tsurany schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:27:
Wat zijn 'zwaardere programma's'? Gaat het om games of software die veel rekenkracht vereist?
een externe optische drive kan wel, maar liever niet
accuduur moet min 4 uur, is een grotere losse batterij bijkopen een optie?
Ik zie wel een 4 cell: http://cgi.ebay.nl/New-Or...eries?hash=item45efe0ed84
Geen 8 cell.
Edit: bij de Dell vostro 1320 kun je een 9 cell accu krijgen.
Geen 8 cell.
Edit: bij de Dell vostro 1320 kun je een 9 cell accu krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 03-01-2010 23:43 ]
Leuk die Lenovo x100, maar waarom gebruiken ze geen Intel CULV-processor zodat de accu het langer volhoudt? AMD procesors voor T&L notebooks staan nou eenmaal niet bekend als energiezuinig. Ach natuurlijk, het zal wel goedkoper zijn dan een processor van Intel....

Heb je de processor op momenten ook wat zwaarder belast met benchmarks of rarren o.i.d.? Ik ben vooral benieuwd naar het geluid onder zwaardere belasting (hogere warmteontwikkeling).Madnessy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:36:
[...]
@ Msniekers
heb vandaag behoorlijk lang op de laptop zitten werken / klooien , fan hoor je wel als het heel stil is in je omgeving maar echt een storend geluid vind ik het niet. (ik moet totzelfs gewoon moeite doen om hem te horen)
Ik heb momenteel een Asus laptop die constant staat te blazen dus vandaar dat ik dit zo belangrijk vind.
Dank U.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:13:
Heel uitgebreid review van de msi wind u230
http://translate.google.c...ranslate.google.com&twu=1
Nate.com hou ik al een tijdje in de gaten, omdat het een Koreaanse site is en de U230 al een tijd uit is in Korea. Maar meestal zijn de reviews van lage kwaliteit die alleen subjectieve dingen meten. Deze is al een stuk beter, maar ze laten maar weinig zien kwa benchmarks, zware software en games. Mooie foto's toch.
Nou het is Januari, lang genoeg gewacht. Kom maar met de U230
T.net heeft nu ook een nieuwsflash over deze Thinkpads. Ze hebben het over MV-40 in de 11.6" x100e lappert en een Neo X2 in de 13" lappert. Niet bijzonders dus.JottemJ schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:31:
Lenovo komt met de x100e 11,6" T&L:
[afbeelding]
[afbeelding]
Link
Van wat ik weet zijn IBM/Lenovo laptops heel degelijk gebouwd, maar ik vind ze altijd foei lelijk...
Ideale business laptops dus.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Je link is verkeerdXanderDrake schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:55:
T.net heeft nu ook een nieuwsflash over deze Thinkpads.
Link
Van wat ik weet zijn IBM/Lenovo laptops heel degelijk gebouwd, maar ik vind ze altijd foei lelijk...
Ideale business laptops dus.
Edit: Oeps niet naar beneden gescrolled
[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 04-01-2010 10:20 ]
je had wel gelijksouljah1h schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:19:
[...]
Je link is verkeerdnieuws: CES: Lenovo plaatst AMD-cpu's in ThinkPads
Edit: Oeps niet naar beneden gescrolledkreeg meteen nieuws van starcraft te zien
Zojuist een MSI X400 en X340 besteld. Ik ga ze eens goed aan de tand voelen en 1 van de twee ga ik houden... denk ik 
De Dm1 gaat de verkoop in. Super laptopje, 6:30 op de accu maar dat 11.6" formaat is gepriegel, of je moet alles gaan zoomen en groter zetten, maar dat is weer irritant op mijn desktop. Mijn volgende laptop moet minstens 13" zijn. Ik hoop dat de cashback actie van HP snel afgelopen is, dan brengt ie meer op
De Dm1 gaat de verkoop in. Super laptopje, 6:30 op de accu maar dat 11.6" formaat is gepriegel, of je moet alles gaan zoomen en groter zetten, maar dat is weer irritant op mijn desktop. Mijn volgende laptop moet minstens 13" zijn. Ik hoop dat de cashback actie van HP snel afgelopen is, dan brengt ie meer op
Lenovo ThinkPad Edge 13 Reviews
http://www.laptopmag.com/...ops/thinkpad-edge-13.aspx
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=447866
http://www.laptopmag.com/...ops/thinkpad-edge-13.aspx
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=447866
[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 04-01-2010 14:57 ]
Verwijderd
De actie eindigt 10 januari.De Dm1 gaat de verkoop in. Super laptopje, 6:30 op de accu maar dat 11.6" formaat is gepriegel, of je moet alles gaan zoomen en groter zetten, maar dat is weer irritant op mijn desktop. Mijn volgende laptop moet minstens 13" zijn. Ik hoop dat de cashback actie van HP snel afgelopen is, dan brengt ie meer op
@Msniekers
Als het goed is komt mijn 1030 morgen binnen (toch maar niet op de 1130 gewacht), ik zal hem wel eens laten zwoegen en je de feedback geven.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 16:39 ]
ik ga vanavond wel ff 30 min ofzo een burn-in test draaien even kijken hoe het klinkt als hij maximaal bezig isMsniekers schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:15:
[...]
Heb je de processor op momenten ook wat zwaarder belast met benchmarks of rarren o.i.d.? Ik ben vooral benieuwd naar het geluid onder zwaardere belasting (hogere warmteontwikkeling).
Ik heb momenteel een Asus laptop die constant staat te blazen dus vandaar dat ik dit zo belangrijk vind.
@Heuvelgek en Madnessy,
Alvast bedankt voor de moeite, ik ben benieuwd naar de resultaten. Mede afhankelijk daarvan zal ik snel moeten beslissen om nog net in aanmerking te komen voor de cashback.
Alvast bedankt voor de moeite, ik ben benieuwd naar de resultaten. Mede afhankelijk daarvan zal ik snel moeten beslissen om nog net in aanmerking te komen voor de cashback.
Verwijderd
Gekocht! DM3. Denk dat het de ebste keuze is. 764 min 100 en dan inclusief 3 jaar garantie
Ben benieuwd naar jullie test-ervaringen, krijg hem vrijdag
Ben benieuwd naar jullie test-ervaringen, krijg hem vrijdag
ik heb net even getest , 15 min op 100% , nog steeds zelfde geluid , nou was het niet echt heel erg warm in de omgeving waar hij stond (17 graden oid ) . zo even kijken of er een andere manier is om die fan aan te forcerenMsniekers schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:52:
@Heuvelgek en Madnessy,
Ik heb nog es naar het CPU aanbod van Intel gekeken voor de nabije toekomst.
Vandaag staan ze in de spotlight, plaatje van de line-up:

Alles was min of meer al bekend, laagste prijs voor een Core i5 ultra mobile is $241 per 1000 stuks.
Het is gewoon duur. Voor dat geld heb ik liever een i7 620UM, maar goed.
Ze zijn wel rété snel: 20% sneller dan C2D op gelijke clocks. En de i5's clocken met Turbo al boven de 1,86ghz (afhankelijk van warmte en load). Dus de i5 520UM is makkelijk 30% sneller dan een SU9400.
De nieuwe CPU's verbruiken net zo veel energie. Het lijkt dat ze meer watt gebruiken (18w vs 10w) maar een groot deel van de northbridge en IGP zit op de CPU. Dus netto maakt het weinig uit.
Ik vroeg me zelf (hard op
) af een paar dagen geleden hoe het zat met de IGP van deze nieuwe processors. Voor normale laptops hebben de reviewers over 40% betere prestaties in-game!!
En jawel, de IGP's zijn ook geintegreerd in de Ultra mobiles.
Maar het is niet alleen rozengeur en maneschijn: ze zijn fors lager geclockd. Dus uiteindelijk denk ik dat ze gelijk presteren en misschien zelfs lager
Wat denken jullie ervan? GENETX? Philflow?
Vandaag staan ze in de spotlight, plaatje van de line-up:

Alles was min of meer al bekend, laagste prijs voor een Core i5 ultra mobile is $241 per 1000 stuks.
Ze zijn wel rété snel: 20% sneller dan C2D op gelijke clocks. En de i5's clocken met Turbo al boven de 1,86ghz (afhankelijk van warmte en load). Dus de i5 520UM is makkelijk 30% sneller dan een SU9400.
De nieuwe CPU's verbruiken net zo veel energie. Het lijkt dat ze meer watt gebruiken (18w vs 10w) maar een groot deel van de northbridge en IGP zit op de CPU. Dus netto maakt het weinig uit.
Ik vroeg me zelf (hard op
Maar het is niet alleen rozengeur en maneschijn: ze zijn fors lager geclockd. Dus uiteindelijk denk ik dat ze gelijk presteren en misschien zelfs lager

Zet 'm even in de magnetron.Madnessy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:23:
[...]
ik heb net even getest , 15 min op 100% , nog steeds zelfde geluid , nou was het niet echt heel erg warm in de omgeving waar hij stond (17 graden oid ) . zo even kijken of er een andere manier is om die fan aan te forceren
lijkt me geen goed idee met die alu behuizing
andere noot : heb net bios update gedaan , daarbij ging de fan wel voluit .
Hij was wel te horen (verbazingwekkend hard) maar opzich geen extreem luide fan
Ik had mijn keuze eigelijk al gemaakt maar nu zag ik de MSI X400-218NL voor een mooie prijs gezien.
Nou is mijn vraag heb ik het goed dat de X400-218 beter is dan de X340-232?
iPhone 2g 8GB - Macbook Pro 13'' 2,4 GHz
Zet de verschillen in specs even op een rijtje voor ons a.u.b.Earnn schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:47:
Ik had mijn keuze eigelijk al gemaakt maar nu zag ik de MSI X400-218NL voor een mooie prijs gezien.
Edit: kijk anders even bij Intel.com naar de CPUs dan weet je genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 04-01-2010 22:53 ]
Wat is jullie mening over dit machientje, hij is volgens mij nog niet voorbij gekomen in dit topic: pricewatch: HP ProBook 4310s (NX574EA)
Hij voldoet aan redelijk wat eisen die hier regelmatig worden geformuleerd zoals een rappe (maar volgens mij niet echt zuinige) CPU, HDMI, snelle HDD (kan ook als nadeel uitgelegd worden ja...), 802.11n, BT, 3G. Waarschijnlijk zal de accu niet lang meegaan, maar dat is voor mij zoals al eerder gezegd geen groot nadeel.
Nog een 4310, iets goedkoper met iets andere specs: pricewatch: HP ProBook 4310s (NX571EA)
Hij voldoet aan redelijk wat eisen die hier regelmatig worden geformuleerd zoals een rappe (maar volgens mij niet echt zuinige) CPU, HDMI, snelle HDD (kan ook als nadeel uitgelegd worden ja...), 802.11n, BT, 3G. Waarschijnlijk zal de accu niet lang meegaan, maar dat is voor mij zoals al eerder gezegd geen groot nadeel.
Nog een 4310, iets goedkoper met iets andere specs: pricewatch: HP ProBook 4310s (NX571EA)
[ Voor 14% gewijzigd door Megalodon_67 op 04-01-2010 23:06 ]
Prima deal. Vooral met een 7200rpm schijf en 3G module er al in. Alleen die 3,8 cm dik staat me tegen.Megalodon_67 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:02:
Wat is jullie mening over dit machientje, hij is volgens mij nog niet voorbij gekomen in dit topic: pricewatch: HP ProBook 4310s (NX574EA)
Maar het ligt aan jouw eisen of het de beste keus voor je is. Intel 4500 is niet geschikt voor gamen en 2GB geheugen is niet veel in Windows 7.
Edit: goede review http://www.notebookcheck....10s-Notebook.20173.0.html
Pro
+ Good stability of the base unit
+ Digital HDMI video output
+ Generous keyboard
+ Bright LED display
+ Good office performance
Contra
- Case is susceptible to pollution
- Ports are located in the front area of the lateral edges
- Only 12 months warranty
- Only glare panel available for now
- Fan is always present
[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 04-01-2010 23:11 ]
Sorry(A)Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:48:
[...]
Zet de verschillen in specs even op een rijtje voor ons a.u.b.
Edit: kijk anders even bij Intel.com naar de CPUs dan weet je genoeg.
dit zijn de verschillen volgens Tweakers
X400: CPU-type: Intel Core Solo SU3500
Snelheid: 1,4GHz
Hardeschijfgrootte: 500Gb
X340: CPU-type: Intel Celeron 723
Snelheid: 1,2GHz
Hardeschijfgrootte: 320Gb
alvast bedankt!
Tsja, dat willen we allemaalXanderDrake schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:42:
Ik had ze gister al berekend. Qua 3Dm06, Passmark en Cinebenh kun je er gerusteen verbetering van 40-50% van maken per kloktikZe zijn wel rété snel: 20% sneller dan C2D op gelijke clocks. En de i5's clocken met Turbo al boven de 1,86ghz (afhankelijk van warmte en load). Dus de i5 520UM is makkelijk 30% sneller dan een SU9400.

Al kan het wel zin dat de Turboboost dan aan staat, mar dat heb ik nog niet cht doorgelezen/gezien. In zoverre kloppen overigens wel mn aannames in de charts op http://notebookspot.nl/charts/gpu/ . Dus die zijn best ziek
De igp zou volgens eerdere berichten dan ook goed zijn voor grofweg 7WDe nieuwe CPU's verbruiken net zo veel energie. Het lijkt dat ze meer watt gebruiken (18w vs 10w) maar een groot deel van de northbridge en IGP zit op de CPU. Dus netto maakt het weinig uit.
Extra voordeel is ook dat een dedicated videokaart nu uit kan en alles dus via de igp.
Idd flink lager, ik meende 266MHz.Ik vroeg me zelf (hard op) af een paar dagen geleden hoe het zat met de IGP van deze nieuwe processors. Voor normale laptops hebben de reviewers over 40% betere prestaties in-game!!
Het zijn monsters. DaMarcus en ik vielen gisteren van de stoel toen we de benches op HW.info zagen. Zie bv die Acer voor 550 euro, dan krijg je de prestaties van een P8700. Opeens was ik weg van ht idee dat mn volgende notebook een quadcore zal hebben. De nieuwe lichting is net een tripple core met zo'n sterk verbeterde IPC.Wat denken jullie ervan? GENETX? Philflow?
Morgenavond hoop ik een uitgebreid antwoord klaar te hebben. Het clarksfield artikel was zeer succesvol
Earnn, goed op gezocht. Wat denk jij ervan?Earnn schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:17:
[...]
Sorry(A)
dit zijn de verschillen volgens Tweakers
X400: CPU-type: Intel Core Solo SU3500
Snelheid: 1,4GHz
Hardeschijfgrootte: 500Gb
X340: CPU-type: Intel Celeron 723
Snelheid: 1,2GHz
Hardeschijfgrootte: 320Gb
alvast bedankt!
Ik zal je nog een beetje helpen: de SU3500 heeft 3MB cache, virtualisatie en speedstep.
De Cel 723 heeft 1MB cache, geen virtualisatie en ook geen speedstep.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik richt me voorlopig op het segment SU2300 t/m SU7300. Daar boven is voorlopig boven mijn budget. Ik verwacht trouwens dat ze we'l minder stroom gaan verbruiken door betere power saving in idle standen.XanderDrake schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:42:
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 04-01-2010 23:34 ]
haha ik heb er echt weinig verstand van maar als ik dat zo lees zal de X400 vast en zeker beter zijnPhilflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:25:
[...]
Earnn, goed op gezocht. Wat denk jij ervan?![]()
Ik zal je nog een beetje helpen: de SU3500 heeft 3MB cache, virtualisatie en speedstep.
De Cel 723 heeft 1MB cache, geen virtualisatie en ook geen speedstep.
Earnn schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:33:
[...]
haha ik heb er echt weinig verstand van maar als ik dat zo lees zal de X400 vast en zeker beter zijn

Ik krijg ze trouwens morgen allebei binnen. Ik vind de X340 mooier qua uiterlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 04-01-2010 23:34 ]
Dus als ik de reacties hier lees m.b.t. de iCore-series kan je concluderen dat wanneer je niet op hete kolen zit als het gaat om een notebook aanschaffen het verstandig is om nog even te wachten op deze serie? Ik was destijds één van de vroege(re) vogels m.b.t. dualcore (Pentium D830) maar realiseerde me later dat even wachten beter was geweest toen de échte dualcores op de markt kwamen.
dat vind ik ook, maar ga je er nog een review over schrijven?Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:33:
[...]
Ik krijg ze trouwens morgen allebei binnen. Ik vind de X340 mooier qua uiterlijk.
Denk het niet. Ik denk wel dat ik mijn ervaringen hier zal posten. Over de X340 is al een hele mooie review op GoT.Earnn schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:39:
[...]
dat vind ik ook, maar ga je er nog een review over schrijven?
Ik denk dat ik de X340 zal houden. Hij is mooier en 200 gram lichter. Heb alleen mijn twijfels of de CPU snel genoeg is.
dat is ook hetgene waarover ik aan het dubben ben, omdat de X400 iets beter is alleen de X340 is mooier en lichter maar ik denk dat ik toch voor de X400 ga want 1,5 kg voor een laptop is nog erg weinig.Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:53:
[...]
Denk het niet. Ik denk wel dat ik mijn ervaringen hier zal posten. Over de X340 is al een hele mooie review op GoT.
Ik denk dat ik de X340 zal houden. Hij is mooier en 200 gram lichter. Heb alleen mijn twijfels of de CPU snel genoeg is.
Ik las zelfs een baseline van 166mhz, maar dan kan je doorclocken als de gpu gestressed wordt.GENETX schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:23:
Idd flink lager, ik meende 266MHz.
Tot hoever weet ik niet. Zal wel niet hoog zijn helaas.
Het is inderdaad een behoorlijk mooie stap voorwaards kwa prestaties.Megalodon_67 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:38:
Dus als ik de reacties hier lees m.b.t. de iCore-series kan je concluderen dat wanneer je niet op hete kolen zit als het gaat om een notebook aanschaffen het verstandig is om nog even te wachten op deze serie? Ik was destijds één van de vroege(re) vogels m.b.t. dualcore (Pentium D830) maar realiseerde me later dat even wachten beter was geweest toen de échte dualcores op de markt kwamen.
Maar je leest vast ook dat de prijzen nu rond de prijs van de duurste CULV processors liggen.
Dus dat zijn laptops van €750-1000. Aan wat voor prijzen zat je te denken?
En ja, de prestaties gaan omhoog, maar voor wat?
Het kan natuurlijk altijd sneller en beter, maar alle mogelijke elementaire computer dingen kan je doen met de huidige generatie CULV's, dus wat is de meerwaarde waard?
Verwijderd
Hangt er vanaf wat je wilt natuurlijk. Heb je bij een culv-laptop nood aan de betere prestaties? Qua batterijduur zit het immers al goed genoeg bij de meeste laptops, een Acer 1810tz haalt 8h en een Asus UL80 zo'n 13h.Megalodon_67 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:38:
Dus enkel qua prestaties zouden deze nog een meerwaarde bieden (meer dan 8-13h heb je normaal niet echt nodig).
De processoren van SU2300-SU9400 ed. zijn al dualcores die snel genoeg zijn voor alle normale taken in mijn ogen.
Nja, wordt hierboven al aangehaald blijkbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 00:42 ]
Waar zie jij die dikte staan, ik zie op die site die je tipt height x width x depth (in mm): 27 x 325 x 228?Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:08:
[...]
Prima deal. Vooral met een 7200rpm schijf en 3G module er al in. Alleen die 3,8 cm dik staat me tegen.
Maar het ligt aan jouw eisen of het de beste keus voor je is. Intel 4500 is niet geschikt voor gamen en 2GB geheugen is niet veel in Windows 7.
Edit: goede review http://www.notebookcheck....10s-Notebook.20173.0.html
Nog een leuke gevonden: HP ProBook 5310m (VQ468EA) pricewatch: HP ProBook 5310m (VQ468EA) met een hele leuke CPU er in, hoe langer ik zoek hoe besluitelozer ik word...
EDIT:
@ XanderDrake en Phate-13.
Ik zoek een 13 inch machine van € 500,- à 600,- die zonder aarzelingen/vertragingen moet reageren op alles wat ik doe, gamen is niet echt nodig (af en toe Desert Combat misschien, lol).
[ Voor 12% gewijzigd door Megalodon_67 op 05-01-2010 00:52 ]
Nieuwere en snellere cpu's --> oudere en tragere worden goedkoperVerwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:41:
[...]
Hangt er vanaf wat je wilt natuurlijk. Heb je bij een culv-laptop nood aan de betere prestaties? Qua batterijduur zit het immers al goed genoeg bij de meeste laptops, een Acer 1810tz haalt 8h en een Asus UL80 zo'n 13h.
Dus enkel qua prestaties zouden deze nog een meerwaarde bieden (meer dan 8-13h heb je normaal niet echt nodig).
De processoren van SU2300-SU9400 ed. zijn al dualcores die snel genoeg zijn voor alle normale taken in mijn ogen.
Nja, wordt hierboven al aangehaald blijkbaar.Wat is de meerwaarde van een snellere processor?
Daar zat ik ook over te twijfelen, maar dat zal ik even proberen te achterhalen.XanderDrake schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Ik las zelfs een baseline van 166mhz, maar dan kan je doorclocken als de gpu gestressed wordt.
Tot hoever weet ik niet. Zal wel niet hoog zijn helaas.
Verder, de eerste lichting Arrandale's hebben nog geen geniale powersaving features. De accutijden zijn gelijk aan de Core 2. Ik las wel dat men werkt aan een nieuwe serie die later dit jaar uitkomt waarbij de "problemen" opgelost zijn. Ik verwacht eigenlijk dat dan ook de culv markt meer naar de arrandale's zal neigen.
HP geeft misschien alleen het dunste punt op. Op Laptopmag vermelden ze ook het dikste punt.Megalodon_67 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:42:
[...]
Waar zie jij die dikte staan, ik zie op die site die je tipt height x width x depth (in mm): 27 x 325 x 228?
De 5310m is een hele mooie laptop vind ik. Een stuk dunner. Dat goedkoopste model heeft wel een glanzend scherm. Niet dat ik dat erg vind maar veel mensen hier wel.
dan moet je SSD nemen. Een zware CPU is helemaal niet nodig. Tenzij je CPU intensieve applicaties gaat draaien natuurlijk.Megalodon_67 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:42:
[...]
Ik zoek een 13 inch machine van € 500,- à 600,- die zonder aarzelingen/vertragingen moet reageren op alles wat ik doe
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 10:21 ]
Wat een tegen valler... Single-Core MV-40.
[ Voor 69% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 12:03 ]
Wat had je anders voor die prijs en form factor verwacht?Philflow schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:02:
L335, SU2300 etc. Op z'n minst beschikbaar als upgrade.XanderDrake schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:32:
[...]
Wat had je anders voor die prijs en form factor verwacht?
Acer levert een 1410 met SU2300 voor $349 in de VS!
[ Voor 62% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 12:35 ]
Ik type dit vanaf de X340 die net binnen is gekomen.
Prachtige laptop, erg goed scherm maar ongelofelijk wat is dat keyboard slecht. Ik ben niet eens kritisch over keyboards maar dit slaat alles. Het veert enorm, beweegt en maakt een raar hol geluid.
Prachtige laptop, erg goed scherm maar ongelofelijk wat is dat keyboard slecht. Ik ben niet eens kritisch over keyboards maar dit slaat alles. Het veert enorm, beweegt en maakt een raar hol geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 15:14 ]
Een L335 heb ik nog niet gezien in een 11,6 inch lappert. Waarschijnlijk gaat dat niet goed vanwege de hogere TDP.Philflow schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:33:
L335, SU2300 etc. Op z'n minst beschikbaar als upgrade.
Acer levert een 1410 met SU2300 voor $349 in de VS!
Een SU2300 zou gekund hebben, maar Lenovo is nooit goedkoop kwa business laptops. De 1410 is een uitzondering zou ik zeggen.
Verwijderd
Dan zou je inderdaad voor een SSD moeten gaan voor in je culv-laptop. Echter kom je dan wellicht niet toe met 600 euro.Megalodon_67 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:42:
[...]
EDIT:
Ik zoek een 13 inch machine van € 500,- à 600,- die zonder aarzelingen/vertragingen moet reageren op alles wat ik doe, gamen is niet echt nodig (af en toe Desert Combat misschien, lol).
Een Dualcore 13" culv vind je ook pas vanaf 550 euro. Tel hier nog een SSD bij en je zit te kijken tegen een prijskaartje van 650+ euro.
Of je zou voor de budget oplossing moeten gaan: HP 5310m de goedkoopste voor 529 ofzo en een Kingston/Intel 40GB SSD erbij voor 100 ofzo. Mooie set.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 15:45 ]
Ik had deze vraag ook al gesteld op een ander forum. De verschillen tussen 4310s en 5310m. Zoals je ziet geeft de volgende persoon zijn voorkeur aan de 5310m. Ik vind het altijd nog jammer dat de geheugen erg duur is(DDR3 SODIMM) en dat er maar 1 slot in zit. Dit zou je kunnen compenseren met een readyboost memorycard ofzo. Ook is de touchpad niet echt mijn ding. Er komt ook nog een betere accu voor beide laptops maar die is nog niet uit. Maar als dat je niks uit maakt dan is het goede laptop.Megalodon_67 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:42:
[...]
Waar zie jij die dikte staan, ik zie op die site die je tipt height x width x depth (in mm): 27 x 325 x 228?
Nog een leuke gevonden: HP ProBook 5310m (VQ468EA) pricewatch: HP ProBook 5310m (VQ468EA) met een hele leuke CPU er in, hoe langer ik zoek hoe besluitelozer ik word...
EDIT:
Weight: the 5310m is significantly lighter than the 4310s.
Thickness: the 5310m is significantly thinner than the 4310s.
Design: I much prefer the aluminum lid and accents to the 4310s. I've also read that the 4310s has build quality that leaves something to be desired (though I must say the merlot version of the 4310s looks fantastic).
Battery Life: I think the 5310m gets slightly better battery life from what I've read online.
Other than that, they're pretty similar in all other respects, save one: the 4310s has an optical drive while the 5310m omits that. This allows the 5310m to save the weight, thickness, and battery life that it does (for the most part). If you need an optical drive and don't mind the slight added bulk, then the 4310s can be had for a bit cheaper as well.
[ Voor 11% gewijzigd door Negaiido op 05-01-2010 17:36 ]
Wel duur maar de prijs is al flink gezakt:Negaiido schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:31:
[...] Ik vind het altijd nog jammer dat de geheugen erg duur is(DDR3 SODIMM)
[...]
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G
De 5310m is een stuk lichter, maakt gebruik van een sp9300 ipv de t66xx. Ik heb hem ook (de vq469) en heb er nog geen moment spijt van. Geheugen is inderdaad duur maar met 2gb kan ik de prijsdaling nog wel even afwachten. Ik weet niet wat je er allemaal op wilt doen dat er meteen 4gb in zou moeten.Negaiido schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:31:
[...]
Ik had deze vraag ook al gesteld op een ander forum. De verschillen tussen 4310s en 5310m. Zoals je ziet geeft de volgende persoon zijn voorkeur aan de 5310m. Ik vind het altijd nog jammer dat de geheugen erg duur is(DDR3 SODIMM) en dat er maar 1 slot in zit. Dit zou je kunnen compenseren met een readyboost memorycard ofzo. Ook is de touchpad niet echt mijn ding. Er komt ook nog een betere accu voor beide laptops maar die is nog niet uit. Maar als dat je niks uit maakt dan is het goede laptop.
[...]
Wat bedoel je met de touchpad? Deze werkt super hoor. Een van de fijnste die ik tot nu toe ervaren heb. Reageert heerlijk vloeiend.
Tja betere accu, nu red hij denk ik een uurtje of 4 bij intensief gebruik. Wederom iets wat ik pas wil vervangen wanneer het nodig is... De schijf die er in zit werkt ook prima. Een ssd komt denk ik halverwege dit jaar wel.
Ik bedoel met de touchpad dat die "glossy" is en daar ben ik niet echt dol op. Over het geheugen, ik vind gewoon 2 GB erg weinig voor de taken die ik uit moet voeren. Ik maak ook graag gebruik van een 64 bit OS en programma's.lennartb schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:11:
[...]
De 5310m is een stuk lichter, maakt gebruik van een sp9300 ipv de t66xx. Ik heb hem ook (de vq469) en heb er nog geen moment spijt van. Geheugen is inderdaad duur maar met 2gb kan ik de prijsdaling nog wel even afwachten. Ik weet niet wat je er allemaal op wilt doen dat er meteen 4gb in zou moeten.
Wat bedoel je met de touchpad? Deze werkt super hoor. Een van de fijnste die ik tot nu toe ervaren heb. Reageert heerlijk vloeiend.
Tja betere accu, nu red hij denk ik een uurtje of 4 bij intensief gebruik. Wederom iets wat ik pas wil vervangen wanneer het nodig is... De schijf die er in zit werkt ook prima. Een ssd komt denk ik halverwege dit jaar wel.
Van PCMAG:Philflow schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:02:
Dat voor een 11.6"There's an option for the dual-core Neo X2 and Turion X2 as well, but they will likely bump the X100e's price over $500.
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 06-01-2010 08:05 ]
Turion X2 zelfs... Zo zo.
Dat is een fors verschil inderdaad in prestaties. Is dat nog gelukt, bestellen en cash back vragen? Daarnaast ben ik benieuwd of die videokaart geen enorm negatief effect op de accuduur heeft.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:13:
Iemand trouwens enig idee wanneer de HP DM3-1130 uitkomt met de Nvidia G105M? Ik zit te twijfelen of ik nu moet wachten totdat die uitkomt of nu met de cashback van HP (ergo 100 euro goedkoper) de 1030 kopen.
Ter vergelijking: de benchmarks van de grafische kaarten, het enige verschil tussen de laptops, op 3DMark 05:
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 4500MHD : 1326
NVIDIA GeForce G 105M : 4214
Dus, moeite waard om 100 euro extra te betalen en te wachten, of niet?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
die rammelende toetsen waren er meteen na het uitpakken, dus DOA. Een rma gevalletje dus, wat hier helaas een erg lange staart heeft gekregen....want je stuurt je laptop terug en kunt tot sint juttemis wachten op een nieuwe wegens steeds uitgestelde levertijden. En 7 weken zonder laptop is nou niet echt feest....slechte reclame asus!Philflow schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:30:
Die rammelende toetsen is gewoon een garantie gevalletje denk ik, ik weet niet hoe vaak dat voor komt. Een krakende behuizing zie ik persoonlijk niet als een defect.
Als je echt betere bouwkwaliteit verwacht moet je richting Probook of MBP. Wellicht dat de DM3 ook iets beter is.
Verwijderd
@BeQuietAndDrive
Geen antwoord van HP gehad, maar ik denk, o.a. omdat het niet in het dropdownmenu stond dat ze het misschien niet hadden aanvaard.
Daarbij had ik deze week nog een (draagbare) laptop nodig (zit nu op een 17" bakbeest) en er zat precies dezelfde accu in als in de 1030. Hoogstwaarschijnlijk had die kaart inderdaad de accuduur flink verminderd.
Laptop is nog steeds niet binnen though, gisteren heeft de chauffeur zijn ronde niet gehaald en het lijkt erop dat hij het vandaag ook weer niet gaat halen..
*logo TNT op dartbord plakt*
Geen antwoord van HP gehad, maar ik denk, o.a. omdat het niet in het dropdownmenu stond dat ze het misschien niet hadden aanvaard.
Daarbij had ik deze week nog een (draagbare) laptop nodig (zit nu op een 17" bakbeest) en er zat precies dezelfde accu in als in de 1030. Hoogstwaarschijnlijk had die kaart inderdaad de accuduur flink verminderd.
Laptop is nog steeds niet binnen though, gisteren heeft de chauffeur zijn ronde niet gehaald en het lijkt erop dat hij het vandaag ook weer niet gaat halen..
*logo TNT op dartbord plakt*
Iemand hier met een 11.6" laptop die een goede sleeve heeft kunnen vinden? Gisteren bij de MediaMarkt gegekeken voor een sleeve voor mijn 1810TZ, maar het aanbod bleek wel erg klein voor dit formaat en zoek nu dus een winkel waarbij ik wel wat keus heb.
Ik gebruik deze voor mijn Acer 1810tz en nu voor mijn DM1Thijsssss schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:31:
Iemand hier met een 11.6" laptop die een goede sleeve heeft kunnen vinden? Gisteren bij de MediaMarkt gegekeken voor een sleeve voor mijn 1810TZ, maar het aanbod bleek wel erg klein voor dit formaat en zoek nu dus een winkel waarbij ik wel wat keus heb.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14660
Bij de meeste mensen past die perfect, maar laatst was er iemand bij wie die erg strak zat zei hij.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 06-01-2010 18:04 ]
Is 'ie echt maar $4,73? Inclusief verzendkosten? Bij de meeste Nederlandse winkels start de verkoop prijs rond de € 20,-
Ga er ook maar vanuit dat de kwaliteit zo is =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja echt, en de kwaliteit: gewoon neopreen, niks mis mee.
Heb zelf de Caselogic Casual Sub-notebook shuttle bij de Mediamarkt gehaald.
De Acer 1810TZ past hier perfect in.
http://www.caselogic.eu/H...6B-464D-A9D6-CF225C6235EA
De Acer 1810TZ past hier perfect in.
http://www.caselogic.eu/H...6B-464D-A9D6-CF225C6235EA
Hoe lang doet 'ie wel niet met zo'n grotere accu? Met de normale accu haalde laptopmag al 9:55 bij een praktijktest.Michel242186 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:24:
[...]
Jazeker de 5600mAh batterij die in de UL30A-QX057X die ik vanmiddag nog in Sneek op de kop heb weten te tikken...pfff volgens mij de laatste in nederland op dit moment...en jawel geeeen rammelend toetsenbord!!!
met deze batterij moet hij het toch wel 8 uur volhouden met alleen een beetje internetten...hoewel ze 12 uur claimen maar dat zal wel niet lukken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Eindelijk m'n dm3-1030 binnen. Ziet er goed uit, Jammer dat HP er zoveel meuk op voor heeft geinstalleerd.
Tot zover geen enkel probleem met het cpu geluid, ook niet wanneer ten volle belast. Prachtig design, maar moet wel erg wennen aan de trackpad en de knoppen. Het lijkt wel alsof de knoppen heel zwaar en moeilijk in te drukken zijn, is dit bij iedereen zo?
Tot zover geen enkel probleem met het cpu geluid, ook niet wanneer ten volle belast. Prachtig design, maar moet wel erg wennen aan de trackpad en de knoppen. Het lijkt wel alsof de knoppen heel zwaar en moeilijk in te drukken zijn, is dit bij iedereen zo?
jep klopt , is effe wennen , daarna werkt het als een treinVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:53:
Eindelijk m'n dm3-1030 binnen. Ziet er goed uit, Jammer dat HP er zoveel meuk op voor heeft geinstalleerd.
Op NBR zijn er mensen die een speciale sticker bestellen die je op je touchpad kunt plakken waardoor het gladder wordt. Kosten minder dan $10 dacht ik.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:53:
Tot zover geen enkel probleem met het cpu geluid, ook niet wanneer ten volle belast. Prachtig design, maar moet wel erg wennen aan de trackpad en de knoppen.
Ik had min of meer besloten om deze HP ProBook 5310m (VQ468EA) pricewatch: HP ProBook 5310m (VQ468EA) te gaan bestellen, die stond tot gisteren voor ca. 531,- aangeboden bij OBCS. Gisteren een mailtje gestuurd i.v.m. levering en prijs en kreeg snel antwoord dat deze vanaf 13-01 weer leverbaar zou kunnen worden. Wat ze in dat mailtje er niet bij vermeldden was dat ze op de website de prijs van het apparaat even met ca. 330,- hadden verhoogd.
[ Voor 9% gewijzigd door Megalodon_67 op 06-01-2010 23:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.
Een vraag "dumpen" zonder dat je eigen inzet toont dat je zelf naar het antwoord hebt gezocht, wordt niet zo op prijs gesteld. Wat handig is om door te nemen bij het zoeken naar een notebook is CSL Notebook Buy Guide, *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL Beleid.